abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195105990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Hij behoort tot een groep mensen die leven van knuffels etc @:HansCojona
Anime / cosplay.

Bezoeken oa dit soort evenementen: https://www.tomofairnijmegen.nl/cosplay-catwalk/
Dus als er begin oktober een uitbraak is in Nijmegen weet je waar van ;)
Ff zodat @Hans weet waar het over gaat 😂

Yes, anime is leven 😆 het is gewoon een super creatief geweldig leuk medium, het is jammer dat mensen hier meestal alleen studio ghibli en Pokémon kennen, er is zoveel meer ;_; ook voor volwassenen.

Nu is dat wel een foto van vorig jaar he, dit jaar wordt er maar iets van 15 of 20 procent van de tickets verkocht dus zo druk zal het niet zijn zoals er ook staat 😂

En het is vrij bekend hoor, het is erg populair de laatste jaren met zo'n 10 grote evenementen per jaar (tot vorig jaar dan natuurlijk) en toen animecon (de grootste, drie dagen) nog in den haag was kregen ze voor zover ik weet ook een goede deal van het world forum omdat dat van de gemeente is en die wilden natuurlijk leuke evenementen voor jongeren aantrekken. Werd volgens mij ook op de gemeente site gepromoot enzo. Maar ja dat was van 2013 tot 2018, world forum was geweldig, vorig jaar was het Ahoy
.... Dat was vrij kut. Maar het is erg populair dus hoor en best bekend. Een aantal jaar terug kwamen er zelfs zoveel events dat er een aantal omvielen ondanks dat het allemaal non profits zijn, het werden er gewoon te veel XD. Nu dus zo'n 10 per jaar.

Maar ja het is altijd super gezellig, leuke events, shows, lezingen, workshops etc, wedstrijden van japans schaken (shogi, is leuk!) tot anime muziekvideos maken tot beste cosplay (kostuum), want mensen maken ze meestal helemaal zelf, en nog veel meer, en verder gewoon rondlopen, leuke mensen leren kennen, heel veel fotos en normaal inderdaad veel hugs 😂

Nu als elk groot evenement (wat nog doorgaat zijn de kleinste, met minder publiek etc) wachten op een vaccin. Ab Osterhaus zei recentelijk dat hij dacht dat lowlands volgend jaar misschien kon als vorig jaar, en anders 2022 wist hij het zowieso "absoluut zeker", de meeste andere expert voorspellingen (zoals who nog gisteren) zijn ongeveer vergelijkbaar qua tijdlijn, dus ik en m'n vrienden houden de hoop erin 😄

Okay, ik moet gaan werken, maar dat dus XD ik ga al sinds 2009 en het blijft geweldig, heb al mn vrienden er ook van (iedereen is fan van hetzelde dus je maakt er altijd veel op een event lol)
#WeesGeenWhales
pi_195107053
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:39 schreef eragon2890 het volgende:
veel hugs
Ik denk dat het kabinet en de veiligheidsregio niet weet.
Anders ging het echt niet door denk ik.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:39 schreef eragon2890 het volgende:
Ab Osterhaus zei recentelijk dat hij dacht dat lowlands volgend jaar misschien kon als vorig jaar, en anders 2022 wist hij het zowieso "absoluut zeker",
Dit is waar we het vaker over hebben gehad. Dit is hoop.
Ik snap ook niet dat Ab zoiets zegt, want dat is allemaal nog niet zeker.
Er is niet eens een vaccin en als het er is kan het ook nog flink klappen, en moet men op zoek naar iets nieuws. Daarnaast is er niet 1 vaccin voor corona, het is gemuteerd.
pi_195108680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:46 schreef hartloper het volgende:

[..]

[..]

Er is niet eens een vaccin en als het er is kan het ook nog flink klappen, en moet men op zoek naar iets nieuws. Daarnaast is er niet 1 vaccin voor corona, het is gemuteerd.
Natuurlijk is het hoop, maar het is niet alleen Osterhaus, het is ook de WHO, Fauci, de directeur van de cdc gisteren nog, Kluytmans, Vossen, Van Gucht, de vorige directeur van ons RIVM (letterlijk citaat uit iets van Juni: "alles wordt weer hoe het was, maar we moeten een a twee jaar in totaal zo aanmodderen tot dat vaccin breed is uitgerold), Van Dissel, en letterlijk 90%+ van iedere expert en viroloog die in de media verschijnt. En dat is ondanks het feit dat media graag slecht nieuws schrijft want dat verkoopt goed, dus als er echt veel een andere mening zouden hebben zouden we dat vaker lezen dan een keer per maand ergens achteraf van cnn en dan is het een of andere persoon van de universiteit van Alberta-drie-hoog-achter. Feit is dat het over- overgrote merendeel van de experts dat gewoon verwachten, in loop tweede helft volgend jaar omdat die dingen na goedkeuring ook nog gemaakt moeten worden.

Plus dat ik het dus zelf direct aan een aantal gevraagd heb - hoofdwereltrialonderzoeker van de who, John hopkins, directeur welcome trust, een toponderzoeker hiernaar in een BSL-1 lab etc- die zeiden dat ook onafhankelijk van elkaar unaniem. (En de onderzoeker nog hoe erg ze zelf hugs misten lol, die bleek zelf ook fan te zijn dus dat was leuk want daarna zaten we ook nog te tweeten over favorite series een tijdje en conventiefotos uit te wisselen 😂).

Dus ja, als dat de verwachting is van bijna iedere expert dan verwacht ik dat ook samen met onze regering en ja dan is dat ook mijn hoop ja, ik had al eerder gezegd dat dat me momenteel mentaal overeind houd dus dat wil ik graag zou houden. Maar zelfs 100% objectief lijkt afgaan op 90+% van onze nl experts + fauci + de who + de cdc me een redelijke gok. Ik zou graag 10 euro met je willen wedden erop lol, gratis geld 😂

Dus ja, de volgende berg-formaat asteroïde kan ook morgen op de aarde storten, zou passen bij 2020 😅, maar persoonlijk houd ik de hoop er graag in, zeker als die overeenkomt met wat de absolute wereldtop van experts me persoonlijk verteld. Houd me ook op de been dus like I said 😛

Dan over dat muteren: ja het muteert, elk virus muteert altijd, ook elk virus waarvoor al decennia nia het zelfde vaccin bestaat, maar het is al maanden bekent dat het dat veel langzamer doet dan bv influenza en ook al maanden algemeen bekend dat alle experts en vaccinontwikkelaars dat als heel goed nieuws zien en er van uitgaan dat hoewel boosters misschien elk jaar of elke paar jaar nodig zullen zijn, het waarschijnlijk niet zoals het griepvaccin elk jaar aangepast hoeft te worden, wat de kans op een duurzame oplossing veel en veel groter maakt. Een van de vele redenen dat de WHO ook verwacht dat dit en daarmee de maatregelen achter ons liggen uiterlijk in 2022 en misschien eerder (in rijke landen waarschijnlijk tweede helft volgend jaar dus al). Het muteert tot nu toe zowieso niet in het infectiemechanisme, of iig niet het gedeelte wat de vaccins targeted. Dat spike eiwit is gewoon dezelfde schietschijf die hij zes maanden terug was. Beweringen dat er een nieuw vaccin nu nodig zou zijn wat jij zegt stonden idd heel even in de media maar zijn nooit waargeweest en al 100x door experts ontkracht...

Er is dus wel gewoon een vaccin tegeb corona, of beter gezegd, als (zoals gemiddeld bij infectieziekten) 44% het haalt zijn er straks pak em beet 115 over 1-2 jaar, en 4 a 6 in de komende zes maanden.

Die allemaal hetzelde virus bestrijden op een andere manier. Daar ze tot nu toe allemaal goede resultaten lijken te gaan boeken (en nee, niets is zeker, er zullen er vast wat sneuvelen, daarom o.a. zoveel verschillende technieken), sommigen ook bij 55+ zelfs etc, is het dus redelijk om aan te nemen, samen met de WHO, dat er met een aantal maanden een aantal vaccins zijn en in de loop van volgend jaar een aantal bijkomen nog. Punt.
#WeesGeenWhales
pi_195187719
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:46 schreef hartloper het volgende:

[..]

[..]

Mensen hebben hoop nodig om een einde aan maatregelen te zien, een soort licht aan het einde van een tunnel, anders gaan ze zich er niet aan houden. Als er geen einddatum aan zit denken mensen: "Laat ook maar lekker, ik vind het allemaal wel prima"

Naar mijn idee was één van de redenen dat juni/juli goed ging omdat er een routekaart was, wat kan er wanneer. Als je alleen blind gaat verbieden zonder alternatieven gaan mensen in de verdediging.

Daarbij, wel bedankt dat je je verhaal opgetekend hebt, maar vergeet niet dat niemand alleenrecht heeft op zich vervelend voelen. Mijn zwager en schoonzus hebben een IVF behandeling die al gepland was door corona tot nader order moeten laten annuleren. Mijn opa heeft mijn dochter al 7 maanden niet meer op schoot gehad. Mijn dochter heeft haar eerste verjaardag thuis in quarantaine, zonder opa en oma en de rest van de familie gehad, en ga zo maar door.

Het eerste jaar van mn dochter was ontzettend beroerd, met constant ziekenhuis in en ziekenhuis uit, dus die eerste verjaardag (waarvan initieel gedacht werd dat ze die niet eens zou halen) was echt een gigantisch ding. Dat in duigen zien vallen door de maatregelen heeft er bij ons heel flink ingehakt.

En dan is mijn verhaal een hele simpele, een lichte. Deze pandemie/situatie is voor iedereen zwaar, inclusief het zorgpersoneel en alle aanverwantte takken, maar het gros van de mensen die de regels misschien niet zo strak opvolgt doet het echt niet omdat ze een hekel aan zorgpersoneel hebben oid.
pi_195215792
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef chratnox het volgende:
Mensen hebben hoop nodig om een einde aan maatregelen te zien, een soort licht aan het einde van een tunnel, anders gaan ze zich er niet aan houden
Denk dat die routekaart inderdaad goed is,
Maar nu een routekaart opstellen zou ernstige gevolgen hebben, want groen licht voor leuke dingen is er pas over een half jaar vrees ik.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef chratnox het volgende:
maar het gros van de mensen die de regels misschien niet zo strak opvolgt doet het echt niet omdat ze een hekel aan zorgpersoneel hebben oid.
Dat geloof ik ook wel.
Maar ik vind wel dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor de medemens.

Je haalt goede voorbeelden aan hoe iedereen getroffen wordt door het virus. Natuurlijk is het voor iedereen erg. En heb ik voor iedereen begrip. Behalve de mensen die zich echt NIET aan de regels houden en hutje mutje op elkaar kruipen
pi_195215827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:13 schreef hartloper het volgende:

[..]

Denk dat die routekaart inderdaad goed is,
Maar nu een routekaart opstellen zou ernstige gevolgen hebben, want groen licht voor leuke dingen is er pas over een half jaar vrees ik.
[..]

Dat geloof ik ook wel.
Maar ik vind wel dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor de medemens.

Je haalt goede voorbeelden aan hoe iedereen getroffen wordt door het virus. Natuurlijk is het voor iedereen erg. En heb ik voor iedereen begrip. Behalve de mensen die zich echt NIET aan de regels houden en hutje mutje op elkaar kruipen
Dank je wel voor je reactie. Je hoeft geen datum aan de routekaart te verbinden he, gewoon een situatie. Bijvoorbeeld, als er x tijd onder de y ziekenhuisopnames zijn kunnen we langzaam weer gaan versoepelen, soort omgekeerde signaalwaarde.

De huidige signaalwaarde is bijvoorbeeld meer dan 10 IC opnames voor 3 dagen achter elkaar. Je zou kunnen denken aan een signaalwaarde als minder dan 2 IC opnames voor 14 dagen (ofzo).

Wat betreft die verantwoordelijkheid, 100% eens. Ik kan ook geen begrip opbrengen voor mensen die overal schijt aan hebben, maar ik snap wel dat mensen het lastiger beginnen te vinden zich aan de simpele dingen te houden.
pi_195215893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef chratnox het volgende:
Je hoeft geen datum aan de routekaart te verbinden he
Goeie.
Ik zou zeggen mail de rijksoverheid eens :)
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
pi_195216015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:20 schreef hartloper het volgende:

[..]

Goeie.
Ik zou zeggen mail de rijksoverheid eens :)
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
Goed idee! Done (snippet, persoonlijkere deel weggelaten :)):

quote:
Ik ben iemand die (bijna manisch) met informatie bezig is, en neem ook telkens de cijfers tot me. Veel goede gesprekken met vrienden, bekenden, maar ook onbekenden over wat er nog wel en niet kan. Echter, op dit moment valt me op dat de communicatie vanuit de overheid vrijwel alleen gericht is op wat er niet kan, dat er signaalwaardes zijn waarop er maatregelen genomen worden.

Wat nu als we als land nadenken over signaalwaardes wanneer nagedacht kan worden dat maatregelen misschien wel omlaag kunnen? De huidige signaalwaarde voor IC bijvoorbeeld is 10 opnames in 3 dagen, waarna er een soort van alarm af gaat (en je in het rood komt). We kunnen ook de andere kant op denken en zeggen: Als er 14 dagen minder dan 2 (of 3, of 4, dat laat ik graag aan de experts over) IC opnames zijn, gaan we kijken hoever we kunnen versoepelen.

Dit kun je voor alle positieve signaalwaardes doen. Er hoeft geen datum aan de signaalwaardes geknoopt te worden, maar het moet gewoon uitdragen dat de situatie tijdelijk is. Ik denk dat dat heel erg kan helpen met de beeldvorming en begrip van mensen.
pi_195216061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goed idee! Done (snippet, persoonlijkere deel weggelaten :)):
[..]

Topper.

Ik heb ook al eens gemaild en heb ook netjes reactie / antwoord terug gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: