quote:
Op donderdag 17 september 2020 11:46 schreef hartloper het volgende:[..]
Ik denk dat het kabinet en de veiligheidsregio niet weet.
Anders ging het echt niet door denk ik.
[..]
Dit is waar we het vaker over hebben gehad. Dit is hoop.
Ik snap ook niet dat Ab zoiets zegt, want dat is allemaal nog niet zeker.
Er is niet eens een vaccin en als het er is kan het ook nog flink klappen, en moet men op zoek naar iets nieuws. Daarnaast is er niet 1 vaccin voor corona, het is gemuteerd.
Natuurlijk is het hoop, maar het is niet alleen Osterhaus, het is ook de WHO, Fauci, de directeur van de cdc gisteren nog, Kluytmans, Vossen, Van Gucht, de vorige directeur van ons RIVM (letterlijk citaat uit iets van Juni: "alles wordt weer hoe het was, maar we moeten een a twee jaar in totaal zo aanmodderen tot dat vaccin breed is uitgerold), Van Dissel, en letterlijk 90%+ van iedere expert en viroloog die in de media verschijnt. En dat is ondanks het feit dat media graag slecht nieuws schrijft want dat verkoopt goed, dus als er echt veel een andere mening zouden hebben zouden we dat vaker lezen dan een keer per maand ergens achteraf van cnn en dan is het een of andere persoon van de universiteit van Alberta-drie-hoog-achter. Feit is dat het over- overgrote merendeel van de experts dat gewoon verwachten, in loop tweede helft volgend jaar omdat die dingen na goedkeuring ook nog gemaakt moeten worden.
Plus dat ik het dus zelf direct aan een aantal gevraagd heb - hoofdwereltrialonderzoeker van de who, John hopkins, directeur welcome
trust, een toponderzoeker hiernaar in een BSL-1 lab etc- die zeiden dat ook onafhankelijk van elkaar unaniem. (En de onderzoeker nog hoe erg ze zelf hugs misten lol, die bleek zelf ook fan te zijn dus dat was leuk want daarna zaten we ook nog te tweeten over favorite series een tijdje en conventiefotos uit te wisselen 😂).
Dus ja, als dat de verwachting is van bijna iedere expert dan verwacht ik dat ook samen met onze regering en ja dan is dat ook mijn hoop ja, ik had al eerder gezegd dat dat me momenteel mentaal overeind houd dus dat wil ik graag zou houden. Maar zelfs 100% objectief lijkt afgaan op 90+% van onze nl experts + fauci + de who + de cdc me een redelijke gok. Ik zou graag 10 euro met je willen wedden erop lol, gratis geld 😂
Dus ja, de volgende berg-formaat asteroïde kan ook morgen op de aarde storten, zou passen bij 2020 😅, maar persoonlijk houd ik de hoop er graag in, zeker als die overeenkomt met wat de absolute wereldtop van experts me persoonlijk verteld. Houd me ook op de been dus like I said 😛
Dan over dat muteren: ja het muteert, elk virus muteert altijd, ook elk virus waarvoor al decennia nia het zelfde vaccin bestaat, maar het is al maanden bekent dat het dat veel langzamer doet dan bv influenza en ook al maanden algemeen bekend dat alle experts en vaccinontwikkelaars dat als heel goed nieuws zien en er van uitgaan dat hoewel boosters misschien elk jaar of elke paar jaar nodig zullen zijn, het waarschijnlijk niet zoals het griepvaccin elk jaar aangepast hoeft te worden, wat de kans op een duurzame oplossing veel en veel groter maakt. Een van de vele redenen dat de WHO ook verwacht dat dit en daarmee de maatregelen achter ons liggen uiterlijk in 2022 en misschien eerder (in rijke landen waarschijnlijk tweede helft volgend jaar dus al). Het muteert tot nu toe zowieso niet in het infectiemechanisme, of iig niet het gedeelte wat de vaccins targeted. Dat spike eiwit is gewoon dezelfde schietschijf die hij zes maanden terug was. Beweringen dat er een nieuw vaccin nu nodig zou zijn wat jij zegt stonden idd heel even in de media maar zijn nooit waargeweest en al 100x door experts ontkracht...
Er is dus wel gewoon een vaccin tegeb corona, of beter gezegd, als (zoals gemiddeld bij infectieziekten) 44% het haalt zijn er straks pak em beet 115 over 1-2 jaar, en 4 a 6 in de komende zes maanden.
Die allemaal hetzelde virus bestrijden op een andere manier. Daar ze tot nu toe allemaal goede resultaten lijken te gaan boeken (en nee, niets is zeker, er zullen er vast wat sneuvelen, daarom o.a. zoveel verschillende technieken), sommigen ook bij 55+ zelfs etc, is het dus redelijk om aan te nemen, samen met de WHO, dat er met een aantal maanden een aantal vaccins zijn en in de loop van volgend jaar een aantal bijkomen nog. Punt.