abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194644191
In de GGZ instelling waar ik werkzaam ben heerst op "mijn afdeling", na paar manden rust, helaas weer corona.
Gelukkig voor de patiŽnten niet zo ernstig dat ze nu al naar het ziekenhuis moeten, maar wij als verplegend personeel moeten wel uiteraard alle beschermende maatregelen treffen.

Naast dat je het angstzweet over de rug rolt als je van de arts hoort dat er 4 besmettingen zijn en omdat cliŽnten je gewoon in je gezicht hoesten en niezen (zijn niet voor niks zwaar GGZ patiŽnt), zweet je je ook te pletter van het mondmasker, de spatbril, handschoenen en het corona pak. Wat was het fucking heet en benauwd.
Tig keer per dienst moet je je "omkleden", je verrekt van de dorst maar je kan ook weer niet teveel drinken want dan moet je weer teveel naar de wc. Deze dienst was weer een mokeraanslag.

Geestelijk een mokeraanslag omdat corona weer terug aan het komen is, en het ook een soort "shit gevoel" geeft. Je gaat weer beleven wat er begin dit jaar allemaal is gebeurd.
Maar ook lichamelijk is het een mokerslag.
Ik ben nu een dag vrij maar ben hartstikke uitgeput, lijk wel uitgedroogd en volgens ben ik half dronken van de 70 procent alcohol fles waar je continue je handen etc mee desinfecteert. Ik heb het gevoel alsof ik een kater heb.
Mijn handen zijn zo schraal dat ik ze net met uierzalf heb moeten behandelen, maar het heeft weinig effect.
Dit komt allemaal wel weer goed, want ik herken dat van de maanden begin dit jaar.

Maar weet je wat het ergste is?
Dat er gewoon zoveel mensen zijn die zich niet aan de basisregels houden zoals afstand houden, desinfecteren, niet met groepen bij elkaar zitten.
Als we allemaal ons eens meer aan de regels zouden houden dan konden we bovenstaande een heel stuk meer voor komen.
Maar nee .... men wilt gewoon lekker knuffelen op de bruiloft, men wilt zich vol douwen bij de BBQ en 1,5 cm afstand bewaren ipv 1,5 meter na een paar biertjes, men wilt hutje mutje op elkaar liggen op een vol strand en mensen vertikken het om zich te laten testen of gewoon met hun snotneus overal naar toe te gaan.

Aan deze mensen zeg ik: "Dankjewel"
Dankjewel dat de besmettingen weer op aan het komen zijn binnen de instellingen.
Dankjewel dat de ik mij vandaag weer hondsberoerd mag voelen omdat ik heb moeten werken in persoonlijke beschermingsmiddelen.
Dankjewel dat ik vandaag niet de geplande fotoshoot met mijn gezin kan doen omdat de lijnen van het masker op mijn wangen staan gedrukt.
Dankjewel dat ik mij weer zorgen mag gaan maken omdat ik gisteren vol in het gezicht gehoest ben en de spetters op mijn spatbril zaten.
Dankjewel dat ik mijn kind voor de tv moet zetten omdat ik vandaag even geen papa kan zijn, omdat ik lichamelijk bij te tanken heb. Als ik nu met hem ga fietsen dan val ik om omdat mijn lichaam nog niet hersteld is.

En dan werk ik nog niet eens als IC verpleegkundige / ziekenhuis verpleegkundige.
Ik heb zeer diep respect voor mijn collega's die lange dagen maken in zo'n pakken, en 10x meer patiŽnten hebben dat ik heb en die er 10x erger aan toe zijn.

En nee, ik klaag niet over mijn salaris want dat is best oke.
Ik hoef er niks bij te krijgen (alhoewel het altijd mag).
Maar wat ik echt wil is dat mensen zich gaan in zien dat corona nog niet klaar is met ons en we ons echt aan de RIVM richtiljnen moeten gaan houden.
Het gaat namelijk weer de verkeerde kant op, in hoog tempo.

En voor alle jongeren:
Ik werk met jongeren. De mensen die op mijn afdeling ziek zijn niet ouder dan 40. Sommige ver daar onder.
Ze sporten allemaal erg veel, zijn fysiek kerngezond (voor corona). Dus ook jongeren treft het zeer zeker.

Mensen, weer alert.
Ga niet samenscholen.
Was je handen vaak.
Blijf thuis als je ziek.
Neem die 1,5 meter aub.

En als je denkt loop niet zo te lullen c.q. had je maar een ander vak moeten kiezen.
Ik geef je graag een corona pak, mondmasker, spatbril en handschoenen. Dan kun je het zelf ervaren.

Bedankt voor het lezen.
Hopelijk is het een eye opener, al is het maar een hťťl kleine.
pi_194644268
Ik ben het met je eens!
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 11:47:46 #3
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_194644284
Ik wens je een mooie loonsverhoging en minder coronagedoe.
** na na na **
pi_194644298
O+
pi_194644352
En toch hoort het bij je vak.
Politie en ambulance personeel wat weer een drankrijder van het asfalt mogen vegen.
Brandweerlieden die weer het zoveelste aangestoken brandje moeten blussen.
Vuurwerkslachtoffers, drugs allemaal mensen die zich niet aan de basisregels hielden.
Als je er niet tegen kan lijkt het mij verstandig een ander beroep te kiezen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194644380
Gelukkig is er die loonsverhoging en bonus die het het allemaal waard maken! Thnx Mark en Liego de Jonge! En je neemt het nog op voor die 2 mafkezen ook!
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 11:53:35 #7
485843 crew  Jippie
pi_194644388
Dank voor je eerlijke verhaal 💜 ik hoop dat er snel betere tijden aanbreken waarin we COVID-19 alleen nog op Wikipedia tegenkomen.
pi_194644395
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:51 schreef halfway het volgende:
Lekkere dooddoener. Alsof een pandemie de normaalste zaak van de wereld is en elke paar jaar voorbij komt.

Doe ff normaal. Dat is het niet. Mensen in de zorg hebben niet gekozen voor een pandemie als deze.

Dus roepen dat het bij je vak hoort en dat ze krijgen waar ze voor geleerd hebben en dat ze vooral hun gore bakkes dicht moeten houden en al helemaal niet moeten zeiken voor meer geld slaat als een lul op een drumstel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194644401
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef Jippie het volgende:
Dank voor je eerlijke verhaal 💜 ik hoop dat er snel betere tijden aanbreken waarin we COVID-19 alleen nog op Wikipedia tegenkomen.
Dit ja
Zonder wrijving geen glans
pi_194644418
quote:
13s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener. Alsof een pandemie de normaalste zaak van de wereld is en elke paar jaar voorbij komt.

Doe ff normaal. Dat is het niet. Mensen in de zorg hebben niet gekozen voor een pandemie als deze.

Dus roepen dat het bij je vak hoort en dat ze krijgen waar ze voor geleerd hebben en dat ze vooral hun gore bakkes dicht moeten houden en al helemaal niet moeten zeiken voor meer geld slaat als een lul op een drumstel.
Ok die laatste paar dingen riep je niet, maar dat was meer om je ff voor te zijn :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194644451
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Ok die laatste paar dingen riep je niet, maar dat was meer om je ff voor te zijn :+
Bedankt voor je nutteloze aanvulling.
pi_194644484
quote:
Zeer zeker.
Ik loop er ook niet voor weg. Maar een pandemie daar kies je niet voor.
Gelukkig doet het mij wel nog wat, want als ik emotieloos moest werken moest ik idd snel weg wezen.

Het punt wat ik wil maken is dat dit niet hoeft zo.
Als iedereen zich eens wat meer aan de regels zou houden.

En het belangrijkste punt: ik ervaar nu al hoe zwaar het is.
Laat staan die lieve IC verpleegkundige.

En uiteraard: politie, brandweer, wij in de GGZ hebben allemaal professionele hulp waar we op terug kunnen vallen.
pi_194644511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:41 schreef hartloper het volgende:
In de GGZ instelling waar ik werkzaam ben heerst op "mijn afdeling", na paar manden rust, helaas weer corona.
Gelukkig voor de patiŽnten niet zo ernstig dat ze nu al naar het ziekenhuis moeten, maar wij als verplegend personeel moeten wel uiteraard alle beschermende maatregelen treffen.

Naast dat je het angstzweet over de rug rolt als je van de arts hoort dat er 4 besmettingen zijn en omdat cliŽnten je gewoon in je gezicht hoesten en niezen (zijn niet voor niks zwaar GGZ patiŽnt), zweet je je ook te pletter van het mondmasker, de spatbril, handschoenen en het corona pak. Wat was het fucking heet en benauwd.
Tig keer per dienst moet je je "omkleden", je verrekt van de dorst maar je kan ook weer niet teveel drinken want dan moet je weer teveel naar de wc. Deze dienst was weer een mokeraanslag.

Geestelijk een mokeraanslag omdat corona weer terug aan het komen is, en het ook een soort "shit gevoel" geeft. Je gaat weer beleven wat er begin dit jaar allemaal is gebeurd.
Maar ook lichamelijk is het een mokerslag.
Ik ben nu een dag vrij maar ben hartstikke uitgeput, lijk wel uitgedroogd en volgens ben ik half dronken van de 70 procent alcohol fles waar je continue je handen etc mee desinfecteert. Ik heb het gevoel alsof ik een kater heb.
Mijn handen zijn zo schraal dat ik ze net met uierzalf heb moeten behandelen, maar het heeft weinig effect.
Dit komt allemaal wel weer goed, want ik herken dat van de maanden begin dit jaar.

Maar weet je wat het ergste is?
Dat er gewoon zoveel mensen zijn die zich niet aan de basisregels houden zoals afstand houden, desinfecteren, niet met groepen bij elkaar zitten.
Als we allemaal ons eens meer aan de regels zouden houden dan konden we bovenstaande een heel stuk meer voor komen.
Maar nee .... men wilt gewoon lekker knuffelen op de bruiloft, men wilt zich vol douwen bij de BBQ en 1,5 cm afstand bewaren ipv 1,5 meter na een paar biertjes, men wilt hutje mutje op elkaar liggen op een vol strand en mensen vertikken het om zich te laten testen of gewoon met hun snotneus overal naar toe te gaan.

Aan deze mensen zeg ik: "Dankjewel"
Dankjewel dat de besmettingen weer op aan het komen zijn binnen de instellingen.
Dankjewel dat de ik mij vandaag weer hondsberoerd mag voelen omdat ik heb moeten werken in persoonlijke beschermingsmiddelen.
Dankjewel dat ik vandaag niet de geplande fotoshoot met mijn gezin kan doen omdat de lijnen van het masker op mijn wangen staan gedrukt.
Dankjewel dat ik mij weer zorgen mag gaan maken omdat ik gisteren vol in het gezicht gehoest ben en de spetters op mijn spatbril zaten.
Dankjewel dat ik mijn kind voor de tv moet zetten omdat ik vandaag even geen papa kan zijn, omdat ik lichamelijk bij te tanken heb. Als ik nu met hem ga fietsen dan val ik om omdat mijn lichaam nog niet hersteld is.

En dan werk ik nog niet eens als IC verpleegkundige / ziekenhuis verpleegkundige.
Ik heb zeer diep respect voor mijn collega's die lange dagen maken in zo'n pakken, en 10x meer patiŽnten hebben dat ik heb en die er 10x erger aan toe zijn.

Maar wat ik echt wil is dat mensen zich gaan in zien dat corona nog niet klaar is met ons en we ons echt aan de RIVM richtiljnen moeten gaan houden.

En voor alle jongeren:
Ik werk met jongeren. De mensen die op mijn afdeling ziek zijn niet ouder dan 40. Sommige ver daar onder.
Ze sporten allemaal erg veel, zijn fysiek kerngezond (voor corona). Dus ook jongeren treft het zeer zeker.

Mensen, weer alert.
Ga niet samenscholen.
Was je handen vaak.
Blijf thuis als je ziek.
Neem die 1,5 meter aub.

En als je denkt loop niet zo te lullen c.q. had je maar een ander vak moeten kiezen.
Ik geef je graag een corona pak, mondmasker, spatbril en handschoenen. Dan kun je het zelf ervaren.

Bedankt voor het lezen.
Hopelijk is het een eye opener, al is het maar een hťťl kleine.
werk zelf in de zorg... andere tak met mensen met beperking. maar voel wat jij voel...
en ik vind het het ergste voor onze bewoners. die er niets van begrijpen al maanden thuis zitten . gelukkig kan ik wel met ze wandelen fietsen op het terrein . maar jou verhaal geeft aan hoe wij vd zorg nu moeten werken... al doe ik het op een andere manier
Als je het kan dromen, kan je het doen! https://fok.nl/shop/doneren/
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2020 @ 12:00:36 #14
485843 crew  Jippie
pi_194644515
quote:
Politie en ambulance personeel wat weer een drankrijder van het asfalt mogen vegen.
Brandweerlieden die weer het zoveelste aangestoken brandje moeten blussen.
Vuurwerkslachtoffers, drugs allemaal mensen die zich niet aan de basisregels hielden.
Als je er niet tegen kan lijkt het mij verstandig een ander beroep te kiezen.
Ook voor brandweer, politie en ambulance brengt Corona extra en bizarre risico's met zich mee. Het leven is gewoon veranderd door Corona, heeft niets te maken met je beroepskeuze. Maar het is natuurlijk wrang dat mensen die schijt aan de coronaregels hebben, na hun besmetting het vanzelfsprekend vinden dat anderen een verhoogd risico lopen als ze om zorg aankloppen. Heeft niets te maken met beroepskeuze van wie dan ook, maar met het simpel ontbrekende fatsoen van iemand om de coronaregels na te leven.
pi_194644527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:58 schreef hartloper het volgende:

[..]

Zeer zeker.
Ik loop er ook niet voor weg. Maar een pandemie daar kies je niet voor.
Gelukkig doet het mij wel nog wat, want als ik emotieloos moest werken moest ik idd snel weg wezen.

Het punt wat ik wil maken is dat dit niet hoeft zo.
Als iedereen zich eens wat meer aan de regels zou houden.

En het belangrijkste punt: ik ervaar nu al hoe zwaar het is.
Laat staan die lieve IC verpleegkundige.

En uiteraard: politie, brandweer, wij in de GGZ hebben allemaal professionele hulp waar we op terug kunnen vallen.
Neemt natuurlijk niet weg dat je gelijk heb wat de basisregels betreft.
pi_194644728
Respect Hartloper ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_194645091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:41 schreef hartloper het volgende:

-tekst-

-meer tekst-

Als professional, wanneer schat jij dat we van die pandemie af zijn (het zal nooit helemaal weggaan, maar dat hoeft ook niet, maar gewoon dat we het onder controle kunnen houden goed genoeg met vaccins en medicijnen), en dus van die kut 1,5m afkunnen en weer gewoon alles kunnen doen wat we leuk vinden qua evenementen en hugs enzo?

Komend voorjaar zoals Kluytmans van het OMT recentelijk zei? Half volgend jaar?

Want dit kan je wel zeggen, maar mensen hebben ook echt een perspectief nodig zoasl Kluytmans het omschreef, een stip op de horizon, want mensen houden 1,5m afstand, niet knuffelen, geen grote leuke evenemnten etc, dit saaie kutbestaan dus, echt niet nog jŠren vol. Mensen worden en masse wanhopig zo langzamerhand wanneer weer gewoon alles kan, ik zie er op reddit genoeg die aan zelfmoord denken inmiddels in de support sub. Sterker nog, 11% van Amerika heefft zelfmoordgedachten volgens onderzoek de laatste maanden en meer dan 40% leid aan depressieklachten. Dit komt voornamelijk door de maatregelen, niet het virus. Ik zou zelf ook echt niet de rest van mijn leven kunnen leven met maatregelen, voor eeuwig, dat is geen bestaan, dat is geen leven, dat is overleven. Dan wil ik dood. De enige reden dat ik mentaal okay ben is dat ik WEET dat alles waarvoor ik leef en wat ik leuk vind in het leven, m'n anime conventies, mensen mogen knuffelen, gezelligheid, vrienden maken, normale sociale interactie, gewoon ooit weer terug gaat komen. Toen ik daar niet 100% van overtuigd was, wilde ik uit het raam springen, maar ik heb een aantal wereldwijde topexperts gevraagd (die allemaal zeer toegankelijk zijn via twitter enzo op hun eigen accounts), niet er bij gezegd dat ik er een einde aan wilden maken ofzo natuurlijk maar gewoon dat ik bang was dat we nooit verlost zouden worden van deze social distancing hell, en die zeiden allemaal zonder uittzondering heel duidelijk dat ik me geen zorgden hoef te maken en dat de free hugs en events enzo gewoon weer terugkomen. Dit waren mensen zoals de director van de welcome trust, wereldwijde hoofd clinical trial researcher van de WHO, echt de wereldtop dus. Dat hielp.

Dus, als stip aan de horizon: wanneer denk jij dat deze ellende over is, en we weer gewoon normaal vrij kunnen leven zonder maatregelen/afstand houden en weer naar grote evenementen toe kunnen enzo? Ik merk dat ik gewoon een idee wil hebben wanneer ik mijn leven terugkrijg waarin weer gewoon alles mag en kan :)

Ik vraag het aan jou omdat jij een expert bent en dus waarschijnlijk redelijk kan inschatten. Ergens volgend jaar zoals vrijwel alle Nederlandse experts en de politiek steeds zeggen? Ik ga zelf uit van ergens komend jaar, en zeg dat ook altijd tegen anderen, omdat al onze experts dat voorspelllen, is dat een redelijke inschatting denk je?

[ Bericht 12% gewijzigd door eragon2890 op 20-08-2020 12:42:21 ]
pi_194645264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:36 schreef eragon2890 het volgende:
Als professional, wanneer schat jij dat we van die pandemie af zijn (het zal nooit helemaal weggaan, maar dat hoeft ook niet, maar gewoon dat we het onder controle kunnen houden goed genoeg met vaccins en medicijnen), en dus van die kut 1,5m afkunnen en weer gewoon alles kunnen doen wat we leuk vinden qua evenementen en hugs enzo?

Ik ben geen RIVM'er en ik kan geen analyses maken qua cijfers.
Wat ik wel weet is dat als we op deze voet zoals nu door gaan dat er binnen de kortste keren een tweede golf komt, en dat dan weer de teugels zeer fors aangetrokken zullen gaan worden voor langere tijd. Dat zal ook forse gevolgen hebben voor evenementen in 2021 dan.

Ze roepen nu wel dat dat niet zo is en dat ze lokaal gaan lockdownen, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Want mensen gaan zich dan verplaatsen naar een andere regio en de zorg is nu al helemaal overbelast, dus die kan dat gewoon niet aan. Politiek heeft een fout beeld van de zorg, en ik vraag mij daarom af of ze een goed beeld hebben over een vaccin. Het lijkt op grijpen naar middelen met olie op de handen.

2020 kunnen we afschrijven qua sociale dingen.
Ik denk dat 2021 ook een groot deel van het jaar afgeschreven kan worden.
Met name omdat ik een flinke golf verwacht de eerste maanden van 2021.
Er van uitgaande dat er in 2021 een vaccin komt schat ik in dat we vanaf 2022 weer op kunnen krabbelen.
Grote evenementen zal denk ik minimaal nog een jaar duren, maar ik zou meer neigen naar op zijn vroegst 2022.

We verknallen het op DIT moment.
Als er dadelijk een tweede golf komt die lang duurt (zeg weer mei of juni volgend jaar) dan ben je dat jaar al kwijt.

Ik snap je punt. Ik werk in de GGZ en zie inderdaad veel meer depressies.
Echter hebben we het ook zelf in de hand, net zoals Mark Rutte zegt.
Door nu zo gek te doen verschuif je alles alleen maar. Ik ben geen mark fan maar hier in heeft hij wel gelijk.
Helaas ziet een vrij groot deel van de Nederlanders dit niet en feest er gewoon lekker op los alsof we te maken hebben met een griepje.

Kei hard gezegd?
Nu "gek doen" en geen anderhalve meter bewaren, dan verdient men het ook dat in 2021 de teugels zeer strak aangetrokken blijven.

Het spijt me.
Ik denk dat we er nog heel lang niet vanaf zullen zijn.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 12:51:27 #19
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_194645314
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Leren, lezen, cursussen volgen, online contacten nader uitdiepen.
Gebruik de tijd en het geld wat je bespaart met niet de deur uitgaan voor het verbeteren van jezelf, in plaats van het continue maar verschuilen achter "ik kan dit niet en ik mag dit niet en dat komt door die en die".

Er kan ontzettend veel, maar daarvoor moet je veranderen. En dat moet je durven.

Zelf werk ik als ondersteuner in de zorg; in de afgelopen maanden zijn bergen voorzieningen uit de grond gestampt die in jaren onderhandelen, budgetteren, afspraken maken en weer terugkomen bij nul niet mogelijk bleken.
Maar nu wel; de omstandigheden zijn veranderd, en dus moeten mensen hun werk anders doen.

En dat kan ook in je eigen prive leven; niet denken in wat anderen jou allemaal ontnemen, maar denken in nieuwe dingen die je kunt ondernemen.
- “Never trust a man who, when left alone in a room with a tea cosy, doesn’t try it on”
- "Who discovered we could get milk from cows, and what did he think he was doing at the time?"
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 12:52:12 #20
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_194645323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:51 schreef fietsie het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Gebruik de tijd en het geld wat je bespaart met niet de deur uitgaan voor het verbeteren van jezelf, in plaats van het continue maar verschuilen achter "ik kan dit niet en ik mag dit niet en dat komt door die en die".

Er kan ontzettend veel, maar daarvoor moet je veranderen. En dat moet je durven.

Zelf werk ik als ondersteuner in de zorg; in de afgelopen maanden zijn bergen voorzieningen uit de grond gestampt die in jaren onderhandelen, budgetteren, afspraken maken en weer terugkomen bij nul niet mogelijk bleken.
Maar nu wel; de omstandigheden zijn veranderd, en dus moeten mensen hun werk anders doen.

En dat kan ook in je eigen prive leven; niet denken in wat anderen jou allemaal ontnemen, maar denken in nieuwe dingen die je kunt ondernemen.
Omdenken dus .....
** na na na **
pi_194645360
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:47 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik ben geen RIVM'er en ik kan geen analyses maken qua cijfers.
Wat ik wel weet is dat als we op deze voet zoals nu door gaan dat er binnen de kortste keren een tweede golf komt, en dat dan weer de teugels zeer fors aangetrokken zullen gaan worden voor langere tijd. Dat zal ook forse gevolgen hebben voor evenementen in 2021 dan.

Ze roepen nu wel dat dat niet zo is en dat ze lokaal gaan lockdownen, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Want mensen gaan zich dan verplaatsen naar een andere regio en de zorg is nu al helemaal overbelast, dus die kan dat gewoon niet aan. Politiek heeft een fout beeld van de zorg, en ik vraag mij daarom af of ze een goed beeld hebben over een vaccin. Het lijkt op grijpen naar middelen met olie op de handen.

Er van uitgaande dat er in 2021 een vaccin komt schat ik in dat we vanaf 2022 weer op kunnen krabbelen.
Grote evenementen zal denk ik minimaal nog een jaar duren, maar ik zou meer neigen naar op zijn vroegst 2022.

Als er dadelijk een tweede golf komt die lang duurt (zeg weer mei of juni volgend jaar) dan ben je dat jaar al kwijt.

Ik snap je punt. Ik werk in de GGZ en zie inderdaad veel meer depressies.
Echter hebben we het ook zelf in de hand, net zoals Mark Rutte zegt.
Door nu zo gek te doen verschuif je alles alleen maar. Ik ben geen mark fan maar hier in heeft hij wel gelijk.

Kei hard gezegd?
Nu "gek doen" en geen anderhalve meter bewaren, dan verdient men het ook dat in 2021 de teugels zeer strak aangetrokken blijven.

Het spijt me.
Wel. Ik ging vanaf het begin al uit van dat bv. m'n anime conventies zonder enige restricties met gewoon iedereen knuffelen pas weer vanaf begin 2022 zou kunnen. Maakt daarvoor uit niet uit - allemaal vrijwilligerswerk, allemaal al gezegd dat ze het makkelijk uitzingn als het dan pas weer kan en dat het ze basically worst zal zijn. Mij ook, ik ben 29, en of ik op mijn 30ste of 31ste er weer als vanouds naar toe kan gaan... boeien, nog 50 jaar te gaan.

Het gaat me om de zekerheid DAT het ooit weer zal kunnen, of het nu 2021 of 2022 wordt, maar dat is natuurlijk een open deur. Stomme vraag. Maar als ik weet dat ze ooit weer als vanouds terug komen (natuurlijk gaat dat gebeuren), zal het me jeuken of het half volgend jaar is of nog een half jaartje later. Die 6 maanden overleef ik dan ook wel.

Maar. Wat ik niet snap is dit.

Even een opdrechte, geinteresseerde , wetenschappelijke vraag. Ik lees een aantal papers laatste dagen dat ook asymptomatische (bijna of helemaal) infecties een goede cellulaire immuniteit opbouwen. Waarschijnlijk worden mensen dus wel degelijk echt flink immuun.

Als zodanig. Stel nou dat iedereen zich niet aan de maatregelen houd (ik geef toe, ik knuffel ook m'n vrienden weer, ik heb geprobeerd het niet te doen, een week, het einde van die week was toen ik dus bijna zelf moord pleegde, ik huilde vijf keer per dag, en kon mijn werk letterlijk niet meer doen. Ik heb in mijjn hele leven hiervoor nooit een psychische klacht gehad. Ik zocht "touch starvation" op en het klopte precies. Vervolgens in overleg met mijn huisarts besloten heel snel mijn vrienden weer te gaan knuffelen - hij is warm voorstander). Stel dat er een giga golf komt. Als heel veel mensen daarna immuun zijn, komt het normele leven toch SNELLER terug. Dan duurt het toch juist KORTER? Want als genoeg mensen het gehad hebben, evnetueel met paar vaccins erbij, dan stopt de epidemie toch zowieso?

Dus lijkt me, dat als iedereen nu zegt "yolo fuck it', dat we juist volgended zomer weer op lowlands staan te hossen ipv 2022, omdat er geen reden meer is om verspreiding in te dammen (want groepsimmuniteit), en anders juist niet.

Vooral ook omdat hoe minder het al verspreid is, hoe meer mensen weer vaccin moeten krijgen, wat weer langer duurt.

Of mis ik nu iets?
pi_194645390
quote:

[..]

Kei hard gezegd?

Het spijt me.
Aha, werkt het dus zo, met straf.

Weet je waarom dat alsnog niet gaat werken? Het is niet alsof we ons wel aan de maatregelen houden, dat er dan ruimte is voor versoepeling. Er is nauwelijks tot geen sprake van 'beloning', en dit weet iedereen dondersgoed.
pi_194645403
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:00 schreef Jippie het volgende:
Ook voor brandweer, politie en ambulance brengt Corona extra en bizarre risico's met zich mee
Ik werk nauw samen met de politie.
Men zegt hetzelfde als mij. Ook hun werken in die kolere pakken.
Ook hun worden net als wij GGZ medewerkers extra in het gezicht geniest en gehoest.
Zelfde geldt voor de gele helden.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:00 schreef Jippie het volgende:
Maar het is natuurlijk wrang dat mensen die schijt aan de coronaregels hebben, na hun besmetting het vanzelfsprekend vinden dat anderen een verhoogd risico lopen als ze om zorg aankloppen
Juist dit. Voelt erg krom.
Maar daar kan ik me wel over heen zetten.
pi_194645444
quote:

Dat doe ik ook, maar ik lťťf al 11 jaar voor conventies en fandom en cosplay en heb al mijn vrienden er ook van, dus dan kan ik best voor tot errgens volgend jaar, maar op de lange termijn niet. Ik wil geen nieuw leven op de lange termijn, ik wil mijn hobby, alles waar ik voor leef, terug. En de zekerheid hebben dat dat gebeurt. Ik heb heb niets met rustig in de natuur wandelen of andere BS, ik wil gewoon mijn leven terug en weer in vrijheid m'n hobbies kunnen beoefenen.

Maar dat is natuurlijk ook zo, geen expert of politicus of wie dan ook zegt dat er nooit meer grote evenemten komen of dat de anderhalve meter voor eeuwig is. Voor nu voel ik me dan ook prima, en ben niet meer suicidaal, omdat ik WEET en niet meer twijfel dat dit niet voor eeuwig is. DAT zou een wereld zijn waar ik, en meeste vrienden zeggen hetzelfde, letterlijk niet in zou willen leven. Nooit meer knuffelen met leuke mensen op een leuk event waar je gezellig kan doen en vrienden kan maken? Nooit meer huggen en samen op de foto durven te gaan met leuke cosplayers op een con omdat je iedereen moet beschouwen als een potentiŽle infectiebron? FUCK IT, dat is geen leven.

Maar ik weet dat het terugkomt ooit, uiterlijk eerste helft 2022 toch wel, en houd me daar aan vast, en voor de perdiode tot dan doe ik idd wat jij zegt. Hoewel ik wel m; n vrienden nog knuffel, want anders houd ik het mentaal niet vol, maar verder is dat een goed advies voor de periode van nog 0,5 - 1,5 jaar die we zullen moeten overbruggenn tot de pandemie over is en we alemaal weer kunnen doen wat we leuk vinden.

Dit voor eeuwig zou geen leven zijn, maar dat is dan ook niet aan de orde, geen expert of politicus die dat verwacht.
pi_194645466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
Geen straf, maar noodzaak.

quote:
Het is niet alsof we ons wel aan de maatregelen houden, dat er dan ruimte is voor versoepeling. Er is nauwelijks tot geen sprake van 'beloning', en dit weet iedereen dondersgoed.
Jawel. De eerste drie maanden van corona hield een groot deel van de mensen zich aan de afspraken en kregen we steeds meer vrijheden. De zogenoemde route kaart. Dus beloning.
Sinds we het eindstation hebben genaderd gaat iedereen met de remmen los en je ziet het resultaat, de een na de ander raakt weer besmet. Dat komt echt door het niet naleven van de regels.

Hadden we ons nu aan de regels gehouden was corona niet weg uiteraard.
Maar hadden we vast en zeker meer kunnen opstaan voor nieuwe versoepelingen in de controle fase.
Nu zijn we terug bij af en zakken we de controle fase uit. Daar hoort dan mijn inziens inderdaad geen beloning bij.
We hebben als volk laten zien dat we er niet mee om kunnen gaan.
pi_194645492
quote:
ersoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Heel goed gezegd.
Er is genoeg wat je kan doen maar inderdaad anders, en ik geloof ook dat mensen lijden aan minder sociaal contact.

Echter moet je zo denken: Nu even dit jaar op de tanden bijten. Dan kun je volgend jaar alles weer.
Laat je nu de teugels vieren dan kun je straks in 2021 ook nog veel minder.
pi_194645511
quote:

[..]

Weet je waarom dat alsnog niet gaat werken? Het is niet alsof we ons wel aan de maatregelen houden, dat er dan ruimte is voor versoepeling. Er is nauwelijks tot geen sprake van 'beloning', en dit weet iedereen dondersgoed.
Sterker nog, zoals ik net vroeg, volgens mij als we ons NIET houden aan de maatregelen, is er binnenkort juist ruimte voor versoepeling, namelijk geen maatregelen meer, want groepsimmuniteit bereikt en pandemie over, vaccin of niet. (en ja, ook asymptomatische, milde gevallen bouwen goede immuniteit op lijkt het).

Dus het dillema voor de overheid lijkt me hier dat de sneltste manier om van die regels af te komen, is ze zinloos maken door je er niet aan te houden.

Fijne wedstrijd voor de overheid met mensen motiveren dan.
pi_194645525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Heel goed gezegd.
Er is genoeg wat je kan doen maar inderdaad anders, en ik geloof ook dat mensen lijden aan minder sociaal contact.

Echter moet je zo denken: Nu even dit jaar op de tanden bijten. Dan kun je volgend jaar alles weer.

Dit is gewoon niet waar. Eliminatie is een illusie. 'Alles weer kunnen' resulteert direct weer in een toename, dus dat komt echt niet voor het vaccin. De 1,5 meter is heilig geworden, en feesten/festivals compleet afgezworen. En als laatstgenoemde een belangrijke rol speelt in je leven (voor jeugd/jongeren) dan hebben die vrij weinig boodschap aan al die loze beloftes.
pi_194645534

[ Bericht 100% gewijzigd door galantis op 20-08-2020 13:06:45 ]
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 13:06:48 #30
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_194645538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar ik lťťf al 11 jaar voor conventies en fandom en cosplay en heb al mijn vrienden er ook van, dus dan kan ik best voor tot errgens volgend jaar, maar op de lange termijn niet. Ik wil geen nieuw leven op de lange termijn, ik wil mijn hobby, alles waar ik voor leef, terug. En de zekerheid hebben dat dat gebeurt. Ik heb heb niets met rustig in de natuur wandelen of andere BS, ik wil gewoon mijn leven terug en weer in vrijheid m'n hobbies kunnen beoefenen.

Maar dat is natuurlijk ook zo, geen expert of politicus of wie dan ook zegt dat er nooit meer grote evenemten komen of dat de anderhalve meter voor eeuwig is. Voor nu voel ik me dan ook prima, en ben niet meer suicidaal, omdat ik WEET en niet meer twijfel dat dit niet voor eeuwig is. DAT zou een wereld zijn waar ik, en meeste vrienden zeggen hetzelfde, letterlijk niet in zou willen leven. Nooit meer knuffelen met leuke mensen op een leuk event waar je gezellig kan doen en vrienden kan maken? Nooit meer huggen en samen op de foto durven te gaan met leuke cosplayers op een con omdat je iedereen moet beschouwen als een potentiŽle infectiebron? FUCK IT, dat is geen leven.

Maar ik weet dat het terugkomt ooit, uiterlijk eerste helft 2022 toch wel, en houd me daar aan vast, en voor de perdiode tot dan doe ik idd wat jij zegt. Hoewel ik wel m; n vrienden nog knuffel, want anders houd ik het mentaal niet vol, maar verder is dat een goed advies voor de periode van nog 0,5 - 1,5 jaar die we zullen moeten overbruggenn tot de pandemie over is en we alemaal weer kunnen doen wat we leuk vinden.

Dit voor eeuwig zou geen leven zijn, maar dat is dan ook niet aan de orde, geen expert of politicus die dat verwacht.
Stop nou simpelweg eens met denken over wat je had willen doen. Gewoon helemaal.

Alleen maar bedenken wat je nu wel kunt doen, hoe je dat aanpakt en prik een moment waarop je daarmee begint.

Zonder terug te kijken op wat je deed. Gewoon niet.
- “Never trust a man who, when left alone in a room with a tea cosy, doesn’t try it on”
- "Who discovered we could get milk from cows, and what did he think he was doing at the time?"
pi_194645541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:55 schreef eragon2890 het volgende:
Of mis ik nu iets?
Ja, je verhaal klopt deels.
Er worden veel meer mensen immuun voor corona en dat is positief.

Maar de MAAR die hier achter zit:
De zorg kan dit niet aan.
De IC's zullen dan echt over lopen.
Met als gevolg dat er heel veel mensen zullen sterven die niet hoeven te sterven, en dat er geen reguliere ziekenhuis zorg meer verleent kan worden. Dus mensen met een hartoperatie zullen sterven of mensen met kanker zullen sterven.

Voor dit kiest Nederland niet.
pi_194645553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Heel goed gezegd.

Zoals ik op hem reageerde, ik ben het met jullie eens in het basisidee "houd je nu in, straks kan alles zowieso weer, houd je daar aan vast, neem je voor dan je oude leven helemaal op te pakken en helemaal los te gaan als je van festivals en iedereen knuffelen enzo houd, maar vind voor nu wat anders leuks om deze periode door te komen, wat is 1-2 jaar op een mensenleven?", want dat is het idee van jullie volgens mij?

Maar. Ik snap dus niet je redenering. Leg me dat nu toch eens uit,ik snap dat het oneerlijk voelt, maar volgens mij zorgt groepsimmuniteit er toch echt voor dat juist de maatregelen negeren ze sneller overbodig maakt.

Het maakt daarvoor toch niet uit of dat volgend jaar gebeurt door een vaccin of nu omdat het snel verspreid?
pi_194645562
quote:

Je kunt toch niet met droge ogen een vooruitzicht geven dat het pas vanaf 2022 enigszins normaal gaat worden en dan verwachten dat mensen nu braaf binnen gaan zitten?
pi_194645572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:00 schreef eragon2890 het volgende:
Hoewel ik wel m; n vrienden nog knuffel
Door dat heel veel mensen denken en doen raken de IC's overvol met alle gevolgen van dien.
pi_194645574
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:07 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ja, je verhaal klopt deels.
Er worden veel meer mensen immuun voor corona en dat is positief.

Maar de MAAR die hier achter zit:
De zorg kan dit niet aan.
De IC's zullen dan echt over lopen.
Met als gevolg dat er heel veel mensen zullen sterven die niet hoeven te sterven, en dat er geen reguliere ziekenhuis zorg meer verleent kan worden. Dus mensen met een hartoperatie zullen sterven of mensen met kanker zullen sterven.

Voor dit kiest Nederland niet.
Ik had het over je verhaal dat het dan langer duurt voordat alles weer kan. Dat is dus gewoon niet waar. Dat duurt dan korter.

Dat zeggen is dus niet een manier om mensen te motiveren, want iederen met twee breincellen weet dat het gelul is, en andersom werkt, en denkt dus "hahahaha".
pi_194645584
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:09 schreef hartloper het volgende:

[..]

Door dat heel veel mensen denken en doen raken de IC's overvol met alle gevolgen van dien.
Mijn huisarts denkt daar anders over zei letterlijk "met de huidige infectiedruk zie ik er geen probleem in", en ik wil niet weer suicidaal worden na een week en me baan kwijtraken en letterlijk 6 uur achter elkaar snachts huilend wakker liggen, dus dat stukje blijf ik gewoon doen. punt.
pi_194645593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:05 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Eliminatie is een illusie. 'Alles weer kunnen' resulteert direct weer in een toename, dus dat komt echt niet voor het vaccin. De 1,5 meter is heilig geworden, en feesten/festivals compleet afgezworen. En als laatstgenoemde een belangrijke rol speelt in je leven (voor jeugd/jongeren) dan hebben die vrij weinig boodschap aan al die loze beloftes.
Maar dat vaccin komt waarschijnlijk volgend jaar al, vandaar.
pi_194645617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:04 schreef eragon2890 het volgende:
Sterker nog, zoals ik net vroeg, volgens mij als we ons NIET houden aan de maatregelen, is er binnenkort juist ruimte voor versoepeling
Nee, die illusie moet je even uit je hoofd halen.
Er zijn meer problemen dan alleen dat mensen ziek worden.
Het ziek zijn is nog niet zo het probleem, maar de zieke mens niet kunnen behandelen door dat het ziekenhuis vol ligt is het probleem.

En geloof mij ... bij weer een golf zullen er veel zorgverleners uit vallen.
Dus een nog groter probleem.
Men is nu nog aan het bij komen van de eerste golf, want dat was geen kattepis.

quote:
Dit is gewoon niet waar.
Je hebt gelijk

quote:
'Alles weer kunnen' resulteert direct weer in een toename, dus dat komt echt niet voor het vaccin. De 1,5 meter is heilig geworden, en feesten/festivals compleet afgezworen
Klopt. Dat laat het nu wel weer zien.

Qua feesten en evenementen ... verzekeringen zullen ook veel moeilijker gaan doen.
Ik denk dat na volgend jaar helaas heel veel organisaties de stekker uit een feest moeten trekken.
Hetzelfde geldt voor muziekbands.
pi_194645622
Ik zou die gasten gewoon meer vastbinden of bed ofzo? Het is maar even niet anders.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194645637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat vaccin komt waarschijnlijk volgend jaar al, vandaar.
Ja maar na een geslaagd vaccin mag alles sowieso weer, en ervoor niet, dus dan maakt het geen zak uit of je je ervoor aan de regels houdt of niet.
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 13:14:09 #41
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_194645638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou die gasten gewoon meer vastbinden of bed ofzo? Het is maar even niet anders.
Doe normaal.
** na na na **
pi_194645655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt toch niet met droge ogen een vooruitzicht geven dat het pas vanaf 2022 enigszins normaal gaat worden en dan verwachten dat mensen nu braaf binnen gaan zitten?
Daarom was die oproep van die bejaarde man zo goed.
Zij zaten in de oorlog als kind en jongvolwassene jaren in een situatie waarin bijna niks kon. Door oorlog.
En wij jengelen nu dat we ‘niks’ mogen, voor een paar maanden.
pi_194645663
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:14 schreef maily het volgende:

[..]

Doe normaal.
Hoezo? Die mensen zijn blijkbaar moeilijk te hanteren en je doet wat je kan. Maar wat niet kan dat kan niet.

Is ook niet als straf bedoeld he maar gewoon kijken waar je op tijd en/of moeite kunt besparen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 13:16:26 #44
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_194645667
Sterker nog, onder dat "niks mogen" valt 90% luxe gebeuren wat in de jaren 50, 60 en zelfs 70 niet eens bestond.
Pure luxe.
pi_194645672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef eragon2890 het volgende:
"houd je nu in, straks kan alles zowieso weer,
Probeer dat uit je hoofd te zetten. Want niemand op de wereld weet of alles weer kan zoals voor corona.
Waarschijnlijk is het antwoord helaas nee.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef eragon2890 het volgende:
maar volgens mij zorgt groepsimmuniteit er toch echt voor dat juist de maatregelen negeren ze sneller overbodig maakt.
er worden dan teveel mensen ziek in 1x met als gevolg dat de Nederlandse gezondheidszorg het niet aan kan.Zo is het simpelste gezegd.
pi_194645708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar wij als zorgverleners mogen wel verwachten dat we overspoeld worden door zieke mensen?
En de mensen die een eigen bedrijf hebben mogen wel verwachten dat hun bedrijf failliet gaat door dat mensen zich niet aan de regels houden?

Je hoeft ook niet binnen te zitten.
Je mag in Nederland nog heel veel. Op anderhalve meter afstand.

Zolang we laten zien dat we daar niet mee om kunnen gaan, zoals nu het geval blijkt, zullen teugels aan getrokken worden en dingen verplicht gaan worden. Bv verplichte quarantaine.
Vind ik dat leuk? Nee
Maaar het is nu eemaal zo.
pi_194645762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Stop nou simpelweg eens met denken over wat je had willen doen. Gewoon helemaal.

Alleen maar bedenken wat je nu wel kunt doen, hoe je dat aanpakt en prik een moment waarop je daarmee begint.

Zonder terug te kijken op wat je deed. Gewoon niet.
Hier heb ik een woord op: "DOEI".

Luister. Dit is letterlijk mijn leven. Ik kan accepteren dat het even niet kan, tot er een vaccin of medicijn is, tot de pandemie over is. En tot die tijd doen wat je zegt.

Maar het zou toch *achterlijk* zijn om maar gewoon te zeggen "alles wat we al duizenden jaren leuk vinden" voor 2020 doen we gewoon nooit meer? Ben je goed bij je hoofd? Fuck, ik moet stoppen met hierover te denken, want ik merk letterlijk na maanden nu weer suicidale gedachtes in mijn hoofd opkomen als een direct gevolg vasn dit lezen en het Łberhaupt contempleren.

Luister. Fandom en conventies zijn LETTERLIJK mijn leven. Ik heb AL mijn vrienden daarvan. Ik zal NOOIT accepteren dat dat gewoon niet meer bestaat, en dat hoeft ook niet, want NIEMAND voorspeld dat. NIEMAND (die niet een achterlijke mongool is) voorspelt dat we voor eeuwig met 1,5 m hoeven leven en nooit meer een groot evenement kunnen doen.

Dus: je mindset is slim VOOR NU. Maar het is ůůk belangrijk dat mensen zich realiseren dat dit niet voor eeuwig is, dat de pandemie ooit eindigt, en dat we daarna weer kunnen doen wat we leuk vinden. Dat is belangrijk voor je mentale gezondheid ook.

Ik kan niet "gewoon niet" nadenken aan het feit dat alles wat ik leuk vond in het leven van me is afgenomen, dat is een mongolen-idee. Ik kan wel accepteren dat het *tijdelijk* tot het einde van de pandemie niet kan tot ergens volgend jaar of begin 2022, en dat het dan gewoon weer terugkomt omdat elke expert en politicus dat verwacht en duizenden mensen er naar snachten en ze al gepland staan voor als het weer kan, en in de tussentijd nu iets anders verzinnen om te doen. Zie je het verschil?

Maar nee, ik kan niet gewoon niet meer denken aan waar sinds 2009 letterlijk mijn hele leven om draaide, al mijn vrienden uit komen, etc. Dat zou toch debiel zijn?

En toch ook nergens voor nodig? Na de pandemie komt het gewoon terug, als de 1,5m eraf is of het nu komend jaar is of het jaar daarna, worden er gewoon weer evenementen georganiseerd, dus waarom in godsnaam zou ik me daar niet aan vast mogen houden om deze kutperiode door te komen, en tegelijk iets vinden om nu te doen?

Nogmaals, ik kan niet, wil niet, en ga niet, accepteren dat letterlijk alles waar ik voor leef permanent verdwenen zou zijn. Als je dat wilt kan je doodvallen. Dan pleeg ik direct zelfmoord, als ik dat echt zou denken. Zoals ik zeg, ik voel mezelf nu al letterlijk misselijk worden en een woedeaanval opkomen bij uberhaupt het idee.

Maar gelukkig hoeft dat ook niet, want dit is niet voor eeuwig. Dus, ik houd me er aan vast, dat het na de pandemie gewoon terugkomt, zoals Rutte ook steeds zegt, en wat ook common sense is, en verheug me daar op voor door terugte denken aan hoe leuk het altijd was en hoe geweldig de eerste keer gaat worden als straks alles weer kan, en in de tussentijd doe ik wat jij zei en verzin wat anders voor de tussenperiode.

Maar het si compleet, achterlijk, debiel, gestoord, en ook niet mentaal gezond, om maar gewoon te doen alsof mijn leven niet meer bestaat en alles wat ik leuk vind erin maar gewoon verdwenen is en vrolijk fluitend te proberen verder te gaan. Dat is een idiote suggestie, en ook helemaal niet ndoig, want die 1,5m en restricties op events enzo is niet voor eeuwig.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 13:23:18 #48
84152 crew  fietsie
Don't Panic.
pi_194645769
Ik hoop ook echt dat het gaat lukken bij een wel toenemende ziektebelasting door Covid-`19 om onze zorgverleners normale 36 urige werkweken te laten maken.

Anders is het burn-out effect en de groep die ontslag neemt straks zo groot, dat we niet meer van een structureel tekort aan zorgpersoneel moeten spreken, maar van een acuut belemmerend te kort aan zorgpersoneel.

Ook daarom moet de instroom naar de verpleegafdelingen en IC's nu al omlaag.
pi_194645779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:09 schreef eragon2890 het volgende:
Ik had het over je verhaal dat het dan langer duurt voordat alles weer kan. Dat is dus gewoon niet waar. Dat duurt dan korter.
Als er meer mensen ziek worden en de IC overbelast is dan kunnen we alles op onze buik schrijven.
Eerst moet die zorg stabiel zijn, alvorens er verder versoepeld kan worden en dus meer kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:10 schreef eragon2890 het volgende:
met de huidige infectiedruk zie ik er geen probleem in"
Klopt, maar we weten hoe snel die omhoog kan schieten.
Krom antwoord van een arts.

quote:
dus dat stukje blijf ik gewoon doen. punt.
Ik vind dat niet fair ten opzichte van je vrienden en familie.
Jij kan je daar wel goed bij voelen maar je kan andere ook ziek maken.
Stel je voor je besmet je ouders of je opa of oma. Wil jij hun dood op je geweten hebben?
Of ze naar adem moeten zien happen tgv corona?

quote:
k wil niet weer suicidaal worden na een week en me baan kwijtraken
Je hebt dan wellicht professionele hulp nodig. Triest als een huisarts je dan niet door stuurt.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:24:18 #50
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194645784
Kort je verhaal in en stuur het naar de kranten, geheid minstens 1 die het plaatst.

Tevens sterkte.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')