Jemig. Ik begon enthousiast en heb het al gauw weggelegd. Op basis van het boek heb ik weinig hoop op een leuke avond, maar ik geef het (zoals bij elke gast) een kans.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Grand Hotel Europa is wel 1 van de beste boeken van de laatste jaren die ik gelezen heb.
Ik vond La Superba wel beter denk ik. Desalniettemin verwacht ik zondag wel een hele toffe uitzending.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Grand Hotel Europa is wel 1 van de beste boeken van de laatste jaren die ik gelezen heb.
En Ilja Leonard Pfeijffer is een heel aparte man om te zien en te horen.
Heel benieuwd naar zijn uitzending en fragmenten.
Ja nee ik weet niet of ik dit ga redden voor zondag, sorry.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind dat elke FOK!ker op zijn minst het grote baggerboek gelezen moet hebben
Het boek is erg leuk als je door de stijl heen komt.
Pfeijffer is een viespeuk, hier een voorproefje:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef golfer het volgende:
Ilja Leonard Pfeijffer is een heel aparte man om te zien en te horen.
Heel benieuwd naar zijn uitzending en fragmenten.
Dat klinkt behoorlijk ruk.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:44 schreef golfer het volgende:
5 redenen volgens de VPRO om zondag naar Ilja Leonard Pfeijffer te kijken:
https://www.vpro.nl/progr(...)ffer-te-kijken.html#
Zoals ik reeds zei, Pfeijffer is een verschrikkelijke viespeuk. Dus mensen met intellect en echte culturele bagage moeten niet kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:44 schreef golfer het volgende:
5 redenen volgens de VPRO om zondag naar Ilja Leonard Pfeijffer te kijken:
https://www.vpro.nl/progr(...)ffer-te-kijken.html#
Dan kijk ik zondag wat anders, bedankt voor het advies. Nu nog een leeghoofd van beneden mijn stand zoeken dat in staat is om mij te vertellen waar het over ging. En tot slot een vraag: wat heeft het predicaat ‘viespeuk’ (ongewenste intimiteiten, slechte hygiëne, hulp nodig bij interieurverzorging?) te maken met het intellect van de kijker?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Zoals ik reeds zei, Pfeijffer is een verschrikkelijke viespeuk. Dus mensen met intellect en echte culturele bagage moeten niet kijken.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 18:10 schreef Magister_Artium het volgende:
... slechte hygiëne, hulp nodig bij interieurverzorging?) te maken met het intellect van de kijker?
Ach, misschien valt het mee. Pfeijffer is in ieder geval geen saaie grijze muis dus ik ga gewoon kijken. Hoop alleen niet dat hij zich gaat opstellen als een groot duider.quote:
Nou, veel plezier met kijken dan!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:16 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Zoals ik reeds zei, Pfeijffer is een verschrikkelijke viespeuk. Dus mensen met intellect en echte culturele bagage moeten niet kijken.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:46 schreef golfer het volgende:
Zomergastenfilm: Cloud Atlas (2012) - IMDb
Ik ga er denk ook niet voor opblijven.quote:
quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Ze hadden deze voor Michiel de Ruyter moeten nemen in plaats van de kalkoensnijder van de Jumbo.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Ze hadden deze man voor Michiel de Ruyter moeten nemen in plaats van de kalkoensnijder van de Jumbo.
Zo had ik graag Youp van ‘t Hek in Flodder gezien in de rol van Sjakie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Ze hadden deze man voor Michiel de Ruyter moeten nemen in plaats van de kalkoensnijder van de Jumbo.
Ik denk dat dit bij de meeste gasten wel het geval isquote:Op zondag 23 augustus 2020 20:36 schreef golfer het volgende:
Ik vind Ilja wel erg nerveus overkomen. Misschien heeft hij nog even tijd nodig om wat meer te relaxen.
Charmeur is hij.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:50 schreef naatje_1 het volgende:
"Jij bent jong, maar ik kan me nog herinneren dat er geen internet was"
Natuurlijk wel, gewoon te zien op Flightradar24, bijv. nu een vlucht van Air New Zealand van Auckland naar Los Angeles.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:48 schreef Nadinarama het volgende:
Dus er is geen vliegverkeer van NwZeeland naar de VS?
Abbring is van 1976; zij is dus ook van het pre-internettijdperk.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:50 schreef naatje_1 het volgende:
"Jij bent jong, maar ik kan me nog herinneren dat er geen internet was"
Ja, dat zegt ze ook in reactiequote:Op zondag 23 augustus 2020 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Abbring is van 1976; zij is dus ook van het pre-internettijdperk.
Maar waar is dan de rand vd aarde en wat zit er aan de onderkant?quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, gewoon te zien op Flightradar24, bijv. nu een vlucht van Air New Zealand van Auckland naar Los Angeles.
Niet heel lang toch? Volgens mij hadden wij in '99 breedband, daarvoor heb ik mijn ouders aardig op de kosten gejaagd.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:54 schreef naatje_1 het volgende:
Ik ben van '94 en had nog een kindertijd zonder internet...
Piepkuiken.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:54 schreef naatje_1 het volgende:
Ik ken hem niet anders in interviews op televee eigenlijk. Volgens mij is het niet dat hij ongemakkelijk is maar eerder altijd een tikje gespannen. Sommige mensen hebben dat.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:54 schreef Kanaroe het volgende:
Verder vind ik hem niet erg relaxed overkomen tot nu toe
Ik zat ongeveer in groep 8 denk ik toen ik internet kreegquote:Op zondag 23 augustus 2020 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet heel lang toch? Volgens mij hadden wij in '99 breedband, daarvoor heb ik mijn ouders aardig op de kosten gejaagd.
zonder toegang tot internet bedoel je, denk ik? De digitale stad is van 1993, wat wel een beetje de doorbraak naar een groter publiek was. Ik herinner me dat ik vanaf 1996 thuis af en toe op internet mocht om op vi.nl voetbalquizjes te doen. Kwartiertje, 20 minuten. Breedband vanaf 2002, dat was de complete vrijgave van t internet bij ons thuis. MSN-en tot in den treure.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:54 schreef naatje_1 het volgende:
Ah, oké. Ik kende hem helemaal nog niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:57 schreef WSobchak het volgende:
[..]
Ik ken hem niet anders in interviews op televee eigenlijk. Volgens mij is het niet dat hij ongemakkelijk is maar eerder altijd een tikje gespannen. Sommige mensen hebben dat.
Ja, dat bedoel ik inderdaad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:58 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
zonder toegang tot internet bedoel je, denk ik? De digitale stad is van 1993, wat wel een beetje de doorbraak naar een groter publiek was. Ik herinner me dat ik vanaf 1996 thuis af en toe op internet mocht om op vi.nl voetbalquizjes te doen. Kwartiertje, 20 minuten. Breedband vanaf 2002, dat was de complete vrijgave van t internet bij ons thuis. MSN-en tot in den treure.
Dan ben je uit hetzelfde bouwjaar als een van mijn zoons. Hij vindt het ook fijn dat hij die tijd nog meegemaakt heeft.quote:Op zondag 23 augustus 2020 20:54 schreef naatje_1 het volgende:
Herkenbaar. Blij ook vooral dat ik ben opgegroeid in een tijd zonder smartphone. Het maakt het leven van mensen in zekere zin gemakkelijker maar heeft ze het jonge leven op een bepaalde manier ook veel lastiger en gevaarlijker gemaakt voor sommigen. En daarvoor dat ik vooral heel veel buitenspeelde en daarmee ook wel een liefde voor het buitenleven heb ontwikkeld, ipv. altijd alleen maar binnen zitten achter een pc, wat de jeugd van nu overkomt, kan ik mij voorstellen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dan ben je uit hetzelfde bouwjaar als een van mijn zoons. Hij vindt het ook fijn dat hij die tijd nog meegemaakt heeft.
Hoewel het internet wel zijn leven binnensijpelde in de vorm van spelletjes en msn rond zijn 12de jaar
Fijn dat je dat zo hebt ervaren!quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Blij ook vooral dat ik ben opgegroeid in een tijd zonder smartphone. Het maakt het leven van mensen in zekere zin gemakkelijker maar heeft ze het jonge leven op een bepaalde manier ook veel lastiger en gevaarlijker gemaakt voor sommigen. En daarvoor dat ik vooral heel veel buitenspeelde en daarmee ook wel een liefde voor het buitenleven heb ontwikkeld, ipv. altijd alleen maar binnen zitten achter een pc, wat de jeugd van nu overkomt, kan ik mij voorstellen.
De stad als geheel, of de gemeente?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Amsterdam verdient wel wat meer dan 70 miljoen / jaar aan toerisme.
Het zit wel een beetje in de hoek slap lullen nu. Toerisme is geen verdienmodel, er zijn wel wat landen die daar anders over denken.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Amsterdam verdient wel wat meer dan 70 miljoen / jaar aan toerisme.
Ik stam uit begin jaren '80. Daar kwam toch ook echt wel de nodige schermtijd bij kijken, van de Commodore tot de pc tot de NES.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Blij ook vooral dat ik ben opgegroeid in een tijd zonder smartphone. Het maakt het leven van mensen in zekere zin gemakkelijker maar heeft ze het jonge leven op een bepaalde manier ook veel lastiger en gevaarlijker gemaakt voor sommigen. En daarvoor dat ik vooral heel veel buitenspeelde en daarmee ook wel een liefde voor het buitenleven heb ontwikkeld, ipv. altijd alleen maar binnen zitten achter een pc, wat de jeugd van nu overkomt, kan ik mij voorstellen.
Hij vergat even dat alle mensen die in de toeristenindustrie werken naar Amsterdam trekken en alle gemeentelijke belastingen betalen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
De stad als geheel, of de gemeente?
De stad; in 2019 bezochten 9 miljoen toeristen die stad. Ik kan me niet voorstellen dat zij gemiddeld 8 euro per persoon spenderen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
De stad als geheel, of de gemeente?
De enige manier waarop jij geen kloon van mij was, was dat je ergens anders woonde, maar nu schijn je ook in Utrecht te wonen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stam uit begin jaren '80. Daar kwam toch ook echt wel de nodige schermtijd bij kijken, van de Commodore tot de pc tot de NES.
Ja tuurlijk, maar had je bij Commodore of NES ook een soort FOMO? Dat is wat nu veel meer speelt bij smart phones - spatie tegen zo'n commercieel linkje naar CoolBlue dat automatisch verschijnt - denk ik. Dat je mee moet gaan in de voortdurende stroom aan informatieuitwisseling en het geven van tekenen van leven(althans ik kan me voorstellen dat jongeren die druk ervaren). Terwijl je bij een Commodore of NES kon je prima een dagje laten liggen zonder dat je wat site, kan ik mij voorstellen? :-)quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stam uit begin jaren '80. Daar kwam toch ook echt wel de nodige schermtijd bij kijken, van de Commodore tot de pc tot de NES.
¤70Miljoen zijn de direct gerelateerde inkomsten, de rest gaat & is voor de private partijen die natuurlijk ook weer hun bijdrage hebben in de gemeente door mens en paard op de weg te zetten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De stad; in 2019 bezochten 9 miljoen toeristen die stad. Ik kan me niet voorstellen dat zij gemiddeld 8 euro per persoon spenderen.
Ik had hetzelfde gevoel toen Amsterdam zo uitgestorven was door corona. Kon eindelijk rustig overdag in het centrum zijn.quote:
Ik groeide inderdaad op in een wat landelijk gebied in Oost-Nederland, dus ik kwam daarnaast ook wel voldoende buiten, wellicht verschillen we daarin.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:23 schreef speknek het volgende:
[..]
De enige manier waarop jij geen kloon van mij was, was dat je ergens anders woonde, maar nu schijn je ook in Utrecht te wonen.
Ben ook twee keer bewust wel naar Amsterdam te gaan om door de stad te lopenquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde gevoel toen Amsterdam zo uitgestorven was door corona. Kon eindelijk rustig overdag in het centrum zijn.
Klopt, maar er zijn alleen in Amsterdam tienduizenden mensen die hun brood verdienen in de toeristische sector. Dat gaat om veel meer dan 70 miljoen per jaar.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
¤70Miljoen zijn de direct gerelateerde inkomsten, de rest gaat & is voor de private partijen die natuurlijk ook weer hun bijdrage hebben in de gemeente door mens en paard op de weg te zetten.
Je hebt veel van hem gelezen?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:29 schreef Jemoederniet het volgende:
Vind het maar een matige schrijver.
Omdat je het er niet mee eens bent of omdat je het niet lekker lezen vindt?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:31 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ik lees zijn stukken op internet, die vaak tenenkrommend zijn.
Maar zijn boeken dus niet?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:31 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik lees zijn stukken op internet, die vaak tenenkrommend zijn.
Nee, dat kwam eigenlijk pas toen ik begon aan subspace, een van de eerste echte online multiplayer games.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar had je bij Commodore of NES ook een soort FOMO? Dat is wat nu veel meer speelt bij smart phones - spatie tegen zo'n commercieel linkje naar CoolBlue dat automatisch verschijnt - denk ik. Dat je mee moet gaan in de voortdurende stroom aan informatieuitwisseling en het geven van tekenen van leven(althans ik kan me voorstellen dat jongeren die druk ervaren). Terwijl je bij een Commodore of NES kon je prima een dagje laten liggen zonder dat je wat site, kan ik mij voorstellen? :-)
Ah wat is de controverse rond zijn persoon, waarom moet hij gecanceled worden?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:54 schreef speknek het volgende:
Moet deze film ook nog steeds zien (staat op Netflix). Jammer dat het van Luc Besson is maar goed.
Pedo.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:55 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ah wat is de controverse rond zijn persoon, waarom moet hij gecanceled worden?
Ben niet meer aan het kijken, maar aan de reactie van golfer te zien was het the fifth element?quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:54 schreef speknek het volgende:
Moet deze film ook nog steeds zien (staat op Netflix). Jammer dat het van Luc Besson is maar goed.
Het is niet een enorm verheffende film imoquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:54 schreef speknek het volgende:
Valerian nogwattesquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben niet meer aan het kijken, maar aan de reactie van golfer te zien was het the fifth element?
Ik ben ook geen groot fan van het genre maar Westworld vond ik een briljante serie.quote:
Ook als je wel SF liefhebber bent, dan is het een briljante serie. Zeker het eerste seizoen lijkt ook grotendeels meer western dan sci-fi.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:00 schreef WSobchak het volgende:
[..]
Ik ben ook geen groot fan van het genre maar Westworld vond ik een briljante serie.
De versie die uiteindelijk gemaakt is wel.quote:
Dit is de andere kant: In 2015 redde hij honderden vluchtelingen. Nu demonstreert hij tegen hun aanwezigheid op ‘zijn’ Lesbosquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:41 schreef speknek het volgende:
Te denken dat we ons druk maken om linksen die die bootvluchtelingen gaan helpen.
Vrouwen bij wie de navelstreng nog vastzit, pfff.
Ah joh in een fictie film kan dat toch gewoon allemaalquote:Op zondag 23 augustus 2020 22:07 schreef speknek het volgende:
[..]
De versie die uiteindelijk gemaakt is wel.
Degene die Besson geschreven heeft toen hij als 30+er een eveneens 12 jarig meisje begon te daten en als 15 jarige bezwangerde...
[ afbeelding ]
Het is dat Natalie Portmans ouders er bovenop zaten.
Ja, ik moest ook aan dat interview denken. De opvatting van Ilja over migratie vond ik wat makkelijk en achterhaald.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een leuke avond, leuker dan verwacht. En Ilja komt sympathiek over.
[..]
Dit is de andere kant: In 2015 redde hij honderden vluchtelingen. Nu demonstreert hij tegen hun aanwezigheid op ‘zijn’ Lesbos
Volgens mij is dat nog steeds dezelfde kant..quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een leuke avond, leuker dan verwacht. En Ilja komt sympathiek over.
[..]
Dit is de andere kant: In 2015 redde hij honderden vluchtelingen. Nu demonstreert hij tegen hun aanwezigheid op ‘zijn’ Lesbos
Het is niet makkelijk om voor vrije migratie te zijn, maar wel makkelijk om het niet over de lelijke kanten daarvan te hebben. Dat ging hem een stuk beter af toen het over toerisme ging.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:11 schreef WSobchak het volgende:
[..]
Ja, ik moest ook aan dat interview denken. De opvatting van Ilja over migratie vond ik wat makkelijk en achterhaald.
Och, mogen we zijn poëzie ook al niet meer mooi vinden?quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:21 schreef golfer het volgende:
Lucebert. Wonderlijke en tegenwoordig omstreden man.
Zeker wel en hier aan de muur hangt ook nog een origineel door hem gemaakte en getekende ets.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Och, mogen we zijn poëzie ook al niet meer mooi vinden?
Ik wou net vragen waar hij door in opspraak is geraakt, maar het komt al aan bod.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Zeker wel en hier aan de muur hangt ook nog een origineel door hem gemaakte en getekende ets.
Ja. Dat was ook wat ik bedoelde.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wou net vragen waar hij door in opspraak is geraakt, maar het komt al aan bod.
Het gaat erom dat het juist geen fictie was.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:11 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ah joh in een fictie film kan dat toch gewoon allemaal
Ik ging in op het script dat jij postequote:Op zondag 23 augustus 2020 22:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het juist geen fictie was.
Ja, dat is nou medemenselijkheid. En soms, heel soms, komt het goed.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:33 schreef wuuht het volgende:
Pff al die moeite die in dit soort mensen wordt gestoken.
Dat ze bij die dokter aangeeft dat wachten op een wonder het enige is wat ze er aan wilt doen maakt mij moedeloosquote:Op zondag 23 augustus 2020 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is nou medemenselijkheid. En soms, heel soms, komt het goed.
Ja dus.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:32 schreef golfer het volgende:
Bruggetje naar Ilja's eigen alcoholgebruik?
Ja. En dat hij vraagt of ze in wonderen gelooft vind ik prachtig.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:37 schreef wuuht het volgende:
[..]
Dat ze bij die dokter aangeeft dat wachten op een wonder het enige is wat ze er aan wilt doen maakt mij moedeloos
Zo zag er een paar jaar geleden uit.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het is heel gemakkelijk om te zeggen dat het uiterlijk van Parton ironisch is. Ik geloof er niks van. Volgens mij zit het precies zoals ze in een interview zegt: dit is gewoon wat ze mooi vindt. Waarom zou ze zich anders zo laten toetakelen? (Enig idee hoe ze er tegenwoordig uitziet?)
Bedankt voor deze spoiler.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:55 schreef golfer het volgende:
Met mijn andere oog op een ander scherm zitten kijken en ja hoor, Bayern is weer de winnaar van de CL.
In 1990?quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo zag er een paar jaar geleden uit.
Jep. En ze heeft zelfspot. Maar dat is iets anders dan dat haar uiterlijk ironisch zou zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:56 schreef WSobchak het volgende:
Naja, ze is ook gewoon een hele goede slimme zakenvrouw met Dollywood en alles.
Zo:quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
(Enig idee hoe ze er tegenwoordig uitziet?)
Oeps, ik dacht dat van 2014 was.quote:
Ongeveer zoals Donatella Versace. En dan moeten wij ons aan laten praten dat het feministisch is. Ik dacht het niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo:
[ afbeelding ]
En ze wil weer de Playboy in.
https://radio2.be/artikel(...)deze-bekende-vrouwen
.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ongeveer zoals Donatella Versace. En dan moeten wij ons aan laten praten dat het feministisch is. Ik dacht het niet.
Lekker seksistisch van je, golfer.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
.
Ik neig er naar te zeggen dat ik wat kutnijd waarneem?
Nee, dat geloof ik inderdaad ook niet. Ze vindt het gewoon mooi omdat waar ze is opgegroeid het ook mooi wordt gevonden en dat de norm is. Zou een beetje mal zijn als ze in de vrije tijd de hele dag zonder make-up in een tuinbroek zou rondlopen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep. En ze heeft zelfspot. Maar dat is iets anders dan dat haar uiterlijk ironisch zou zijn.
Het is een fascinerend studieonderwerp, want er zijn dus mensen die zegenen door een beeldscherm heen, maar je denkt toch: als je erin gelooft, is dit dan wel de manier waarop zoiets zou gebeuren, door een scherm heen? Toevallig een van de onderwerpen die voorbij komt in m'n MA.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:07 schreef golfer het volgende:
Per mobieltje de duivel uitdrijven.
Is daar nog niet een app voor?
Ja en dat werd ook gezegtquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
Alweer de serie The Messiah?
Die was toch al eerder door een Zomergast in deze serie vertoond?
Ja, inderdaad! Door Oral die de messias een lekker ding vond.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
Bij Oral dacht ik. Toen waren de dames er beiden over eens dat de hoofdpersoon nogal een lekker hapje zou zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
Tedquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
D'r is maar één messias.
[ afbeelding ]
Daar heb je een knopje voor op je afstandsbediening met een rood rondje! Succes met de baby vannacht.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef speknek het volgende:
Wat een tegeltjeswijsheden deze avond. Gelukkig wel een topfilm als afsluiting. Die ik verder niet ga kijken maar toch.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:24 schreef golfer het volgende:
Jammer dat Janine niet afsloot met de woorden: "Bedankt voor het kijken. Dit was mijn allerlaatste Zomergasten".
quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hij spreekt zichzelf wel tegen. Eerst ageert hij tegen flat earthers en tegen pathos, nu pleit hij voor geloof in sprookjes. De cirkel aarde is rond, maar komt niet uit bij het begin. Hmz.
Het zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Een bepaalde Begeisterung beplaten versus het verklaren van de wereld in idiotrie. Het verschil tussen mystiek en een compleet verklaringsschema.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hij spreekt zichzelf wel tegen. Eerst ageert hij tegen flat earthers en tegen pathos, nu pleit hij voor geloof in sprookjes. De cirkel is rond, maar komt niet uit bij het begin. Hmz.
Hij maakte zelf nota bene in het begin de vergelijking met religie, wat natuurlijk ook een vorm van idiotie is.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:26 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Een bepaalde Begeisterung beplaten versus het verklaren van de wereld in idiotrie. Het verschil tussen mystiek en een compleet verklaringsschema.
Wat lief van je en ik vond gymnastiek altijd verreweg de leukste les op school.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kinderen hebben sinds een jaar een verschrikkelijke gymlerares. Sinds dat jaar is gym het dieptepunt van de week geworden, terwijl het voorheen een hoogtepunt was. Dit jaar kondigde ze in de eerste week al aan te vertrekken. Woorden schieten tekort om de blijdschap van mijn kinderen te beschrijven. Ik gun iedereen zoveel geluk, vooral golfer. Wie weet wat het jaar nog brengt.
In religieuze verschijningsvormen vind je dan ook beide elementen: je hebt de hoek die sterk naar een verklaringsstructuur op zoek is voor de wereld (de hoek die clasht met Galileo c.s. omdat de verklaring van de kerk teniet wordt gedaan), maar je hebt ook de mystieke hoek die juist meent dat het oordeel opgeschort dient te worden. De populaire opvatting van religie strookt meer met de eerste en dat wordt dan vaak (te pas en te onpas) afgedaan als idiotie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij maakte zelf nota bene in het begin de vergelijking met religie, wat natuurlijk ook een vorm van idiotie is.
Arjen Lubachquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:32 schreef WSobchak het volgende:
Misschien past het niet helemaal in dit topic maar een leuk en interessant interview is de laatste podcast van Gijs Groenteman met Arjen Lubach. Zeker de moeite waard.
https://www.volkskrant.nl(...)rmaal-15-arjen-luba/
Inderdaad. Past hier niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:32 schreef WSobchak het volgende:
Misschien past het niet helemaal in dit topic maar een leuk en interessant interview is de laatste podcast van Gijs Groenteman met Arjen Lubach. Zeker de moeite waard.
Ja en ja 😋quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:32 schreef WSobchak het volgende:
Dat ben ik niet met je eens, hij spreekt zich uit voor het geloof in verbeelding, zoals hij eerder ook al deed in La Superba. De bekrompen "ik geloof niet dat de aarde rond is, hij is juist plat"-gedachte staat daar mijns inziens juist haaks op, in plaats van dat hij daarbij aan zou sluiten zoals jij lijkt te beweren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hij spreekt zichzelf wel tegen. Eerst ageert hij tegen flat earthers en tegen pathos, nu pleit hij voor geloof in sprookjes. De cirkel is rond, maar komt niet uit bij het begin. Hmz.
Da's ook een manier om geloof in de goden ongeacht of ze bestaan - of misschien wel juist omdat ze niet bestaan - te bestempelen. Verbeelding. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de flat earthers een rijke verbeelding hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2020 01:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, hij spreekt zich uit voor het geloof in verbeelding, zoals hij eerder ook al deed in La Superba. De bekrompen "ik geloof niet dat de aarde rond is, hij is juist plat"-gedachte staat daar mijns inziens juist haaks op, in plaats van dat hij daarbij aan zou sluiten zoals jij lijkt te beweren.
Mooie slotzinquote:De inhoud vergeet je, het decor blijft je bij. Misschien gold dat ook wel voor deze Zomergasten.
Subtiele column maar vrij dodelijk. Toch knap dat je zowel boeken kunt schrijvern als poseren als schrijver tegelijk. Hij is een act. Hij ademt een sterke drang om schrijver te zijn meer dan een drang om te schrijven. Ik heb zijn boeken niet gelezen en wellicht verstaat hij zijn vak maar er zit een ontzettende leegte achter die pose. Het is iemand die zo graag eigenzinnig en zeer intelligent persoon had willen zijn, maar niet verder komt dan er eentje te spelen en daarbij het ene na het andere cliché uitbraakt, zonder daar noemenswaardige scherpzinnigheid aan toe te voegen.quote:Op maandag 24 augustus 2020 08:47 schreef borisz het volgende:
Parool
(...)
[..]
Mooie slotzinhttps://www.parool.nl/kun(...)-pfeijffer~b775669d/
Daarna ben ik gestopt met lezen.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
..... Ik heb zijn boeken niet gelezen en wellicht verstaat hij zijn vak...
Je mag best een beeld/indruk van iemand schetsen, zonder zijn boeken te lezen, als dit je niet aantrekt. Waarom jezelf kwellen, als je na een tv avond al op iemand afknapt.quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarna ben ik gestopt met lezen.
Als je niet eens de moeite neemt om zijn werk te lezen om zijn schrijverschap beoordelen.
Ik beoordeel zijn schrijverschap helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo weinig originele gedachten heeft en zo weinig te vertellen heeft ineens wel een belangwekkende roman zou schrijven. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet met vakmanschap een roman zou kunnen schrijven.quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarna ben ik gestopt met lezen.
Als je niet eens de moeite neemt om zijn werk te lezen om zijn schrijverschap beoordelen.
Ik heb La Superba gelezen en dat was een aaneenschakeling van cliché's, best wel saai en uiteindelijk droevig. Maar ja, Nederlandse schrijvers over de liefde / seks. Dat is geen fijne leeservaring. Noem één goed boek over de liefde van een Nederlandse schrijver. Ken het niet. Ik heb fan fiction gelezen die het beter deed, van amateurs. De volksaard is niet gepassioneerd romantisch. Het weer is er ook niet naar. The Beach is trouwens wel een spannend boek, dat terzijde.quote:Op maandag 24 augustus 2020 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik beoordeel zijn schrijverschap helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo weinig originele gedachten heeft en zo weinig te vertellen heeft ineens wel een belangwekkende roman zou schrijven. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet met vakmanschap een roman zou kunnen schrijven.
Ik beoordeel het verhaal dat hij hield en dat vond ik een aaneenschakeling van clichees. Neem nou dat idee van dat het toerisme dat stuk maakt waar het op afkomt. Die observatie had menigeen 30 jaar geleden al gedaan en dat was bijvoorbeeld ook het centrale thema van de film The Beach met DiCaprio. Het boek waar die op gebaseerd is ook niet gelezen. In het Venetie van 2019 is dat natuurlijk helemaal niet meer te missen.
Scherpe analyse die de persoon zelf misschien wat mist.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Subtiele column maar vrij dodelijk. Toch knap dat je zowel boeken kunt schrijvern als poseren als schrijver tegelijk. Hij is een act. Hij ademt een sterke drang om schrijver te zijn meer dan een drang om te schrijven. Ik heb zijn boeken niet gelezen en wellicht verstaat hij zijn vak maar er zit een ontzettende leegte achter die pose. Het is iemand die zo graag eigenzinnig en zeer intelligent persoon had willen zijn, maar niet verder komt dan er eentje te spelen en daarbij het ene na het andere cliché uitbraakt, zonder daar noemenswaardige scherpzinnigheid aan toe te voegen.
Hij heeft zijn haar laten groeien en is alcoholist geworden, maar het blijft toch het braafste jongetje van de klas. Niet het slimste jongetje, zoals hij wil doen voorkomen. Hij vinkte keurig alle hokjes van de elite af zonder die im frage te stellen of zelfs maar te karakteriseren toen daar naar gevraagd werd. Hij blijft in het veilige midden, hij mijdt de randjes, de scheidslijnen, precies die die je trekt met een werkelijk kiritische vraag en een doordacht antwoord. De flat earthers werden me toch even hard aangepakt, tjongejonge, moedig hoor, daar zal toch menig VPRO-kijker door aan het denken gezet zijn. Ik mis de rebel in deze schrijver zoals ik alle rebellie bij de VPRO mis, maar het is vooral die leegheid achter de pretentie waar ik niet tegen kan. Het is een dramatische man met oninteressante en onoorspronkelijke gedachten.
Het schoot niet alle kanten op, de richting was uiterst voorspelbaar en opschieten deed het ook niet. Ik ben niet verbijsterd achtergelaten of het zou moeten zijn over het feit dat zoveel mensen de leegte niet zien.
Als ik er zin in had zou ik na elke aflevering van Zomergasten een recensie over de recensies schrijven. Maar ik heb er geen zin in. Wat ik er wel over kwijt wil is dat ik de columns van Han Lips in het Parool, die over zichzelf in de derde persoon schrijft, ergerniswekkend en onjuist vind en en dat de stukken van Maaike Bos in Trouw vrijwel zonder uitzondering goed zijn. Ze heeft daar een geslaagde vorm voor gevonden, heel beschouwend.quote:Op maandag 24 augustus 2020 15:31 schreef golfer het volgende:
Recensies.
De Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl(...)enshouding~b8942424/
Trouw:
https://www.trouw.nl/cult(...)jn-angsten~bbfc244f/
Ik ben het met jou eens. Ik erger me rot aan Han Lips zijn schrijfstijl en in elkaar gebroddelde stukjes die hij volgens mij al 3 minuten na afloop van een uitzending inlevert.quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik er zin in had zou ik na elke aflevering van Zomergasten een recensie over de recensies schrijven. Maar ik heb er geen zin in. Wat ik er wel over kwijt wil is dat ik de columns van Han Lips in het Parool, die over zichzelf in de derde persoon schrijft, ergerniswekkend en onjuist vind en en dat de stukken van Maaike Bos in Trouw vrijwel zonder uitzondering goed zijn. Ze heeft daar een geslaagde vorm voor gevonden, heel beschouwend.
Ik ben het hier wel mee eens maar iets minder veroordelend. Je ziet duidelijk zijn beperkingen wanneer het over grote thema's gaat waarbij de vorm zwaarder lijkt te wegen dan dan de inhoud. Het is inderdaad allemaal zeer braaf en niet echt belangwekkend. Desalniettemin was het een vrij vermakelijke maar geen memorabele avond. Ik denk ook dat zijn verliefdheid op Stella het allemaal nog wat gezapiger heeft gemaakt waardoor de scherpe kantjes vervagen en hij het liefst ziet dat iedereen een roze bril opzet. Dat vind ik dan wel weer aandoenlijk eigenlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Subtiele column maar vrij dodelijk. Toch knap dat je zowel boeken kunt schrijvern als poseren als schrijver tegelijk. Hij is een act. Hij ademt een sterke drang om schrijver te zijn meer dan een drang om te schrijven. Ik heb zijn boeken niet gelezen en wellicht verstaat hij zijn vak maar er zit een ontzettende leegte achter die pose. Het is iemand die zo graag eigenzinnig en zeer intelligent persoon had willen zijn, maar niet verder komt dan er eentje te spelen en daarbij het ene na het andere cliché uitbraakt, zonder daar noemenswaardige scherpzinnigheid aan toe te voegen.
Hij heeft zijn haar laten groeien en is alcoholist geworden, maar het blijft toch het braafste jongetje van de klas. Niet het slimste jongetje, zoals hij wil doen voorkomen. Hij vinkte keurig alle hokjes van de elite af zonder die im frage te stellen of zelfs maar te karakteriseren toen daar naar gevraagd werd. Hij blijft in het veilige midden, hij mijdt de randjes, de scheidslijnen, precies die die je trekt met een werkelijk kiritische vraag en een doordacht antwoord. De flat earthers werden me toch even hard aangepakt, tjongejonge, moedig hoor, daar zal toch menig VPRO-kijker door aan het denken gezet zijn. Ik mis de rebel in deze schrijver zoals ik alle rebellie bij de VPRO mis, maar het is vooral die leegheid achter de pretentie waar ik niet tegen kan. Het is een dramatische man met oninteressante en onoorspronkelijke gedachten.
Het schoot niet alle kanten op, de richting was uiterst voorspelbaar en opschieten deed het ook niet. Ik ben niet verbijsterd achtergelaten of het zou moeten zijn over het feit dat zoveel mensen de leegte niet zien.
amenquote:Op maandag 24 augustus 2020 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor mij een tweede plaats, na Jaap Goudsmit.quote:Op maandag 24 augustus 2020 21:30 schreef Sumppi het volgende:
..... Van de zes gasten vond ik Ilja Leonard Pfeijffer de meest boeiende.
Ik vond het een verademing zo'n erudiete man te horen spreken: mooie, doordachte volzinnen. Zoals hiervoor al is opgemerkt zou ik graag met hem in de kroeg willen praten over van alles en nog wat.quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:52 schreef Blues het volgende:
Ik werd ook niet 'omvergeblazen' door hem. Vond hem zelfs wat gespannen en niet erg 'makkelijk' praten.
Ik lees hem liever dan dat ik hem zie (spreken).
Andersom hoef je daar overigens niet bang voor te zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:07 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Zoals hiervoor al is opgemerkt zou ik graag met hem in de kroeg willen praten over van alles en nog wat.
Die leegheid zit in zoveel Nederlandse schrijvers / BN'ers. Een Rutger Bregman is de millenial versie hiervan. Maar daar lopen ook hele hordes mee weg terwijl hij niks anders doet dan andere meningen in een net ander jasje pretentieus presenteren.quote:
Ik lees nu de laatste roman van Arnon Grunberg, Bezette Gebieden. Daar zit niks leegs in, integendeel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Die leegheid zit in zoveel Nederlandse schrijvers / BN'ers.
Geinige typoquote:Op maandag 31 augustus 2020 07:43 schreef Blues het volgende:
Ik wil als nieuwe presentator Grijs Groenteman noemen.![]()
Paar podcast-interviews van hem geluisterd, erg prettig!
Ach, hij heeft ook geen stem voor de radio. Dat kan tegenwoordig allemaal en is misschien zelfs een verdienste ('authentiek!').quote:Op donderdag 3 september 2020 22:56 schreef WSobchak het volgende:
Van Dis was wel één van de betere inderdaad en Peter van Ingen natuurlijk, maar das war einmal.
Gijs Groenteman is zo gek nog niet. Ik vind hem wel een goede interviewer en luister graag zijn podcasts maar hij heeft meer een hoofd voor de radio om eerlijk te zijn.
Ja, ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat mensen die stem irritant vinden. Persoonlijk stoor ik mij er niet erg aan en vind hem één van de betere interviewers van de huidige tijd. Misschien streept dat het tegen elkaar weg.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, hij heeft ook geen stem voor de radio. Dat kan tegenwoordig allemaal en is misschien zelfs een verdienste ('authentiek!').
Het gaat toch niet om uiterlijkquote:Op donderdag 3 september 2020 22:56 schreef WSobchak het volgende:
Van Dis was wel één van de betere inderdaad en Peter van Ingen natuurlijk, maar das war einmal.
Gijs Groenteman is zo gek nog niet. Ik vind hem wel een goede interviewer en luister graag zijn podcasts maar hij heeft meer een hoofd voor de radio om eerlijk te zijn.
Ga toch weg met die onzin, man.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:36 schreef riazop het volgende:
Wel als je op tv wil werken
Jeanine bv is het tegenovergestelde van telegeniek
In de grachtengordel wonen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:15 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Leuk feitje: Die woont bij mij in de straat
Heb ik ergens gezegd dat mensen die niet telegeniek zijn , niet op tv komen?quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga toch weg met die onzin, man.
Ik kan zo al tientallen 'lelijke' en niet 'telegenieke' mensen opnoemen die gewoon veelvuldig op de TV zijn.
Ik luister zijn podcast ook met graagte, maar hij stelt zich wel vaak op als een halve psycholoog in interviews. Ik vind zomergasten persoonlijk het leukst als het ook veel over het vakgebied van de gast gaat en niet alleen of ie bang is voor de doodquote:Op maandag 31 augustus 2020 07:43 schreef Blues het volgende:
Ik wil als nieuwe presentator Grijs Groenteman noemen.![]()
Paar podcast-interviews van hem geluisterd, erg prettig!
Die zuigende en zeurende stem hou ik ongeveer 5 minuten vol, dan zap ik.quote:Op zondag 6 september 2020 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil m'n buurman wel polsen, maar ik weet niet of we hem een avond lang trekken.
Nou, dat is dan al snel 3 minuten langer dan gewoonlijk voordat je naar voetjebal overschakelt.quote:Op zondag 6 september 2020 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zuigende en zeurende stem hou ik ongeveer 5 minuten vol, dan zap ik.
Sinds wanneer kijk ik naar voetbal op zondagavond???quote:Op zondag 6 september 2020 17:23 schreef WSobchak het volgende:
Nou, dat is dan al snel 3 minuten langer dan gewoonlijk voordat je naar voetjebal overschakelt.
quote:Op zondag 6 september 2020 17:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Sinds wanneer kijk ik naar voetbal op zondagavond???
quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:55 schreef golfer het volgende:
Met mijn andere oog op een ander scherm zitten kijken en ja hoor, Bayern is weer de winnaar van de CL.
Oh ja, eenmalig 2 schermen gelijktijdig open, maar dat is niet overschakeen naar...quote:
Ja, maar dat is natuurlijk geen moeilijke keuze. LP heeft natuurlijk altijd voorrang.quote:Op zondag 6 september 2020 18:15 schreef Ringo het volgende:
Geeft niks hoor golfer, mag je best toegeven.
Ik heb wel eens geswitcht tussen Zomergasten en lesbische porno.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |