Zo:quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
(Enig idee hoe ze er tegenwoordig uitziet?)
Oeps, ik dacht dat van 2014 was.quote:
Ongeveer zoals Donatella Versace. En dan moeten wij ons aan laten praten dat het feministisch is. Ik dacht het niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo:
[ afbeelding ]
En ze wil weer de Playboy in.
https://radio2.be/artikel(...)deze-bekende-vrouwen
.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ongeveer zoals Donatella Versace. En dan moeten wij ons aan laten praten dat het feministisch is. Ik dacht het niet.
Lekker seksistisch van je, golfer.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
.
Ik neig er naar te zeggen dat ik wat kutnijd waarneem?
Nee, dat geloof ik inderdaad ook niet. Ze vindt het gewoon mooi omdat waar ze is opgegroeid het ook mooi wordt gevonden en dat de norm is. Zou een beetje mal zijn als ze in de vrije tijd de hele dag zonder make-up in een tuinbroek zou rondlopen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep. En ze heeft zelfspot. Maar dat is iets anders dan dat haar uiterlijk ironisch zou zijn.
Het is een fascinerend studieonderwerp, want er zijn dus mensen die zegenen door een beeldscherm heen, maar je denkt toch: als je erin gelooft, is dit dan wel de manier waarop zoiets zou gebeuren, door een scherm heen? Toevallig een van de onderwerpen die voorbij komt in m'n MA.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:07 schreef golfer het volgende:
Per mobieltje de duivel uitdrijven.
Is daar nog niet een app voor?
Ja en dat werd ook gezegtquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
Alweer de serie The Messiah?
Die was toch al eerder door een Zomergast in deze serie vertoond?
Ja, inderdaad! Door Oral die de messias een lekker ding vond.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
Bij Oral dacht ik. Toen waren de dames er beiden over eens dat de hoofdpersoon nogal een lekker hapje zou zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
Tedquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
D'r is maar één messias.
[ afbeelding ]
Daar heb je een knopje voor op je afstandsbediening met een rood rondje! Succes met de baby vannacht.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef speknek het volgende:
Wat een tegeltjeswijsheden deze avond. Gelukkig wel een topfilm als afsluiting. Die ik verder niet ga kijken maar toch.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:24 schreef golfer het volgende:
Jammer dat Janine niet afsloot met de woorden: "Bedankt voor het kijken. Dit was mijn allerlaatste Zomergasten".
quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hij spreekt zichzelf wel tegen. Eerst ageert hij tegen flat earthers en tegen pathos, nu pleit hij voor geloof in sprookjes. De cirkel aarde is rond, maar komt niet uit bij het begin. Hmz.
Het zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Een bepaalde Begeisterung beplaten versus het verklaren van de wereld in idiotrie. Het verschil tussen mystiek en een compleet verklaringsschema.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hij spreekt zichzelf wel tegen. Eerst ageert hij tegen flat earthers en tegen pathos, nu pleit hij voor geloof in sprookjes. De cirkel is rond, maar komt niet uit bij het begin. Hmz.
Hij maakte zelf nota bene in het begin de vergelijking met religie, wat natuurlijk ook een vorm van idiotie is.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:26 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Een bepaalde Begeisterung beplaten versus het verklaren van de wereld in idiotrie. Het verschil tussen mystiek en een compleet verklaringsschema.
Wat lief van je en ik vond gymnastiek altijd verreweg de leukste les op school.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn kinderen hebben sinds een jaar een verschrikkelijke gymlerares. Sinds dat jaar is gym het dieptepunt van de week geworden, terwijl het voorheen een hoogtepunt was. Dit jaar kondigde ze in de eerste week al aan te vertrekken. Woorden schieten tekort om de blijdschap van mijn kinderen te beschrijven. Ik gun iedereen zoveel geluk, vooral golfer. Wie weet wat het jaar nog brengt.
In religieuze verschijningsvormen vind je dan ook beide elementen: je hebt de hoek die sterk naar een verklaringsstructuur op zoek is voor de wereld (de hoek die clasht met Galileo c.s. omdat de verklaring van de kerk teniet wordt gedaan), maar je hebt ook de mystieke hoek die juist meent dat het oordeel opgeschort dient te worden. De populaire opvatting van religie strookt meer met de eerste en dat wordt dan vaak (te pas en te onpas) afgedaan als idiotie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij maakte zelf nota bene in het begin de vergelijking met religie, wat natuurlijk ook een vorm van idiotie is.
Arjen Lubachquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:32 schreef WSobchak het volgende:
Misschien past het niet helemaal in dit topic maar een leuk en interessant interview is de laatste podcast van Gijs Groenteman met Arjen Lubach. Zeker de moeite waard.
https://www.volkskrant.nl(...)rmaal-15-arjen-luba/
Inderdaad. Past hier niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:32 schreef WSobchak het volgende:
Misschien past het niet helemaal in dit topic maar een leuk en interessant interview is de laatste podcast van Gijs Groenteman met Arjen Lubach. Zeker de moeite waard.
Ja en ja 😋quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:32 schreef WSobchak het volgende:
Dat ben ik niet met je eens, hij spreekt zich uit voor het geloof in verbeelding, zoals hij eerder ook al deed in La Superba. De bekrompen "ik geloof niet dat de aarde rond is, hij is juist plat"-gedachte staat daar mijns inziens juist haaks op, in plaats van dat hij daarbij aan zou sluiten zoals jij lijkt te beweren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hij spreekt zichzelf wel tegen. Eerst ageert hij tegen flat earthers en tegen pathos, nu pleit hij voor geloof in sprookjes. De cirkel is rond, maar komt niet uit bij het begin. Hmz.
Da's ook een manier om geloof in de goden ongeacht of ze bestaan - of misschien wel juist omdat ze niet bestaan - te bestempelen. Verbeelding. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de flat earthers een rijke verbeelding hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2020 01:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, hij spreekt zich uit voor het geloof in verbeelding, zoals hij eerder ook al deed in La Superba. De bekrompen "ik geloof niet dat de aarde rond is, hij is juist plat"-gedachte staat daar mijns inziens juist haaks op, in plaats van dat hij daarbij aan zou sluiten zoals jij lijkt te beweren.
Mooie slotzinquote:De inhoud vergeet je, het decor blijft je bij. Misschien gold dat ook wel voor deze Zomergasten.
Subtiele column maar vrij dodelijk. Toch knap dat je zowel boeken kunt schrijvern als poseren als schrijver tegelijk. Hij is een act. Hij ademt een sterke drang om schrijver te zijn meer dan een drang om te schrijven. Ik heb zijn boeken niet gelezen en wellicht verstaat hij zijn vak maar er zit een ontzettende leegte achter die pose. Het is iemand die zo graag eigenzinnig en zeer intelligent persoon had willen zijn, maar niet verder komt dan er eentje te spelen en daarbij het ene na het andere cliché uitbraakt, zonder daar noemenswaardige scherpzinnigheid aan toe te voegen.quote:Op maandag 24 augustus 2020 08:47 schreef borisz het volgende:
Parool
(...)
[..]
Mooie slotzinhttps://www.parool.nl/kun(...)-pfeijffer~b775669d/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |