abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:13:04 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194526332
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

De NOD lijst:

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:24:32 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194526451
Ook vanuit mij veel liefs voor Vlindertje! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 20:28:19 #3
269689 crew  Viv
pi_194526505
Sterkte Vlindertje, wel goed dat jullie allebei tot dezelfde conclusie gekomen zijn. :*
pi_194527425
Sterkte Vlindertje.
Moeilijk besluit, maar goed dat jullie dit samen hebben kunnen nemen. :*
pi_194527942
Oh vlindertje, moeilijk maar wijs besluit. Heel veel sterkte :* :*
Resistance is futile.
pi_194527948
Sterkte vlinder, erg dapper van jullie :*
pi_194528058
Sterkte vlinder :*
pi_194528524
Dank jullie wel :* het doet me echt wel wat, al jullie lieve reacties O+

En inderdaad, heel fijn wel dat we beiden tot dezelfde conclusie kwamen. Anders was het nog veel moeilijker geweest.
pi_194533374
Hoi! Ik kom even hier mee posten. Nieuw account gemaakt, want het voelt nog wat vreemd om hier open over te zijn. Maar tegelijkertijd heb ik eigenlijk een miljoen vragen en wil ik dit wel een beetje kunnen delen.

Ik ben (bijna) 28, heb al ruim 8 jaar een relatie en volgens mij alles prima op orde. Een paar jaar terug had ik absoluut geen kinderwens, heel langzaam begon dat wel te komen maar dan vooral pas voor 'later'. Maar dat is recent dus omgeslagen. En nu weten we eigenlijk niet meer waar we op zouden moeten wachten. Ik begon de gedachte dat het heel lang zou duren om zwanger te worden, enger te vinden dan de gedachte dat het meteen raak zou zijn. Dus hebben we besloten met de pil te stoppen. Dat was dit weekend. We staan er wel relaxt in. Het mag meteen raak zijn, maar dat hoeft dus niet.

Nu lees ik dus een paar dagen in OUD mee en terug. En er gaat echt een wereld voor me open. Ik had me er dus nog nooit in verdiept. Voor nu nog niet van plan aan ovulatietesten etc te beginnen, heb wel een app om het een beetje bij te houden. Qua testen was ik eigenlijk ook gewoon van plan om mijn ongesteldheid af te wachten en pas te testen als die uitblijft.

Overigens heb ik geen idee hoe mijn cyclus is. Ik ben op mijn 12e aan de pil gegaan omdat ik non-stop ongesteld was. De pil zou daar een ritme in brengen volgens de huisarts. Ik heb dus 16 jaar netjes de pil geslikt, met gewoon een maandelijkse stopweek. Dus ik ben benieuwd of mijn lichaam dat ritme erin kan houden, moet afkicken van de pil of whatever. We gaan het merken.

Anyhow, dit is alweer een veel te lang verhaal. Ik wilde vooral hoi zeggen.
pi_194533398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie wel :* het doet me echt wel wat, al jullie lieve reacties O+

En inderdaad, heel fijn wel dat we beiden tot dezelfde conclusie kwamen. Anders was het nog veel moeilijker geweest.
Het is misschien stom vanaf zo'n anoniem account. Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik het echt bewonderingswaardig vind hoe jullie samen met de situatie om zijn gegaan. Fijn dat jullie zo wel weer terug kunnen naar die vriendschap, maar beide elkaar en jezelf wel meer gunnen binnen een relatie.
pi_194551682
Voor iemand die in de vorige post nog zegt "We staan er wel relaxt in." ben ik wel echt obsessief alles aan het lezen en schiet ik in mijn hoofd constant weer naar een soort piekerstand over zwangerschap of kinderen. Niet per definitie heel erg ongeduldig, maar vooral wel heel erg nieuwsgierig. En ergens toch ook bang dat ik het misschien nog niet goed genoeg kan doen? En bang dat de zwangerschap zelf heel erg zwaar gaat zijn.

Aan de ene kant wil ik het met iedereen over deze keuze hebben, aan de andere kant zit ik er helemaal niet op te wachten om anderen hierbij te betrekken. En ook als ze er wel van weten, zijn ze zelf met zulke andere dingen bezig, die zitten helemaal niet te wachten op dit soort gepieker. Dus ik schrijf het hier maar van me af. :')

Ik hoop wel dat ik het nu vooral even de nieuwigheid van de keuze is waardoor ik er zoveel mee bezig ben, en dat ik het gewoon weer los kan laten de komende periode. Want van er constant mee bezig zijn, word ik niet echt een toffer mens. Dat wil ik m'n vriend niet aandoen. :')
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:03:01 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194551766
Herkenbare gedachtes en acties hoor Puddingbroodje! Zo beginnen de meesten aan dit traject denk ik, zwevend van relaxed naar obsessief en weer terug. Dus laat het maar gewoon gebeuren :Y. En succes!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:25:44 #13
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194552119
Ik had dat ook, Puddingbroodje. Toen we besloten om ervoor te gaan ging ik als een gek alles lezen en op pinterest kijken naar kamers en kaartjes enz. Dat zakte daarna wel weer, was gewoon een soort adrenaline wat vrij kwam :P
pi_194552345
Ja heel herkenbaar puddingbroodje, (ja leuk nu heb ik honger :9 :P ) dat had ik ook heel erg.
Ik merk wel dat het nu anders voelt voor ons, misschien ook wel omdat er een dreumes rondloopt in huis. Nu is het vooral een 'we zien wel hoe het loopt'.
pi_194552552
Goed om te horen dat de gekkigheid er in ieder geval gewoon bij hoort. :D Ik heb op Pinterest ook al veel te veel naar kinderkamers lopen kijken. :') En ik kan me druk maken over van die futiele punten zoals dat ik eventueel ooit op m'n werk zou moeten vertellen dat ik zwanger ben en dat ik dat ongemakkelijk zou vinden. Echt, lekker belangrijk.

quote:
17s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ja heel herkenbaar puddingbroodje, (ja leuk nu heb ik honger :9 :P ) dat had ik ook heel erg.
Ik merk wel dat het nu anders voelt voor ons, misschien ook wel omdat er een dreumes rondloopt in huis. Nu is het vooral een 'we zien wel hoe het loopt'.
Heb je nu bij een tweede ook dingen waar je je de eerste keer wel heel druk over maakte, maar waarvan je nu echt niet meer begrijpt waarom je je daar zo mee in je hoofd zat?
pi_194552690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:00 schreef Puddingbroodje. het volgende:

Heb je nu bij een tweede ook dingen waar je je de eerste keer wel heel druk over maakte, maar waarvan je nu echt niet meer begrijpt waarom je je daar zo mee in je hoofd zat?
Deels. Nu is het de 'omg wat als het straks raak is, hoe ga ik dan de aandacht over 2 verdelen'?
pi_194552700
Maar dat komt vast goed. En anders is er Nijntje op Netflix. En tiktak. En een draagdoek/draagzak.

En koffie, want slaap was overrated.

_O-
pi_194552945
Ik ben nog zo niet thuis in kindertelevisie dat ik dacht dat je Tiktok bedoelde. Vond dat al niet echt kinderentertainment. :D
pi_194553669
Succes en veel plezier puddingbroodje!

En dat obsessieve kan er bijhoren hoor, maar gaat ook wel weer weg/wordt minder. Ik merk het bij een vriendin van mij ook :P En ik had het zelf bij de pogingen tot een tweede ook. De eerste keer had ik het niet, want toen raakte ik onverwachts zwanger.

En lekker hier van je afschrijven!
pi_194589089
quote:
17s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:30 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Het is misschien stom vanaf zo'n anoniem account. Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik het echt bewonderingswaardig vind hoe jullie samen met de situatie om zijn gegaan. Fijn dat jullie zo wel weer terug kunnen naar die vriendschap, maar beide elkaar en jezelf wel meer gunnen binnen een relatie.
Dank je wel :*
Dat laatste zeg je inderdaad heel mooi, en zo voelt het ook echt. We gunnen elkaar en onszelf inderdaad een relatie waarin die liefde er wel echt is.

Jij heel veel succes met wohts'en! En ik herken me ook helemaal in dat obsessieve alles-uitzoeken hoor, denk ook wel logisch, het is iets wat je graag wil dus dat het dan nogal op de voorgrond staat als je gaat beginnen is denk ik ook heel logisch!
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 18:00:05 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194590736
Vlindertje, wat een ontzettend moedig besluit hebben jullie genomen. Je kunt er inderdaad beter eerlijk over zijn en het nu onder ogen komen dan dat je al een kindje hebt en er dan pas achterkomt. In ieder geval veel sterkte :*

Ik heb nog wel een opmerking over je cyclus. Het klinkt heel goed dat je meteen 2 regelmatige menstruaties hebt gehad maar dat geeft nog geen garantie voor de toekomst. Mijn eerste cyclus na jaren van AC gebruik duurde 25 dagen, erg netjes! De tweede 39 dagen. Al iets langer maar ok. Daarna 40 dagen, ok. Maar toen... 60 dagen en daarna 99 dagen. Vanaf dat moment ben ik medisch geweest. Waarschijnlijk is dat bij jou totaal niet aan de orde maar ik wil het toch even zeggen ook voor anderen, dat het ook nog kan veranderen.

Puddingbroodje veel succes! Ik ken dat obsessieve heel goed :D Als het langer duurt laat je dat op een gegeven moment wel los. Maar hopelijk is het gewoon snel raak bij jou!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194593419
Uiteraard is het geen garantie, daar heb je helemaal gelijk in. Ik was van tevoren alleen vooral bang dat het lang zou duren voor ik mijn cyclus terug had, maar mij was afgeraden om "alvast" een tijdje van tevoren te stoppen met de pil (zodat de cyclus op gang kon komen al voordat we echt wilden gaan beginnen) ivm mijn adenomyose. Dus het is voor mij wel echt een geruststelling dat dat, in elk geval dit keer, helemaal niet zo was.
pi_194597815
Ik lees trouwens zoveel over wel of niet regelmatige cyclussen na AC en mensen die daardoor al eerder stoppen met de pil. Maakt het behalve de eventueel lastig te voorspellen ovulatie nog uit als je pas net bent gestopt met de pil? Bijvoorbeeld voor de gezondheid mocht je toch zwanger worden?

Krijg nu trouwens ook overal baby en zwangerschap reclames. Terwijl ik dit typ staat er reclame van Noppies langs, boekjes, luiers, babyhangmatten en babydozen komen voorbij op m'n social media. Echt zoveel. :D
pi_194597874
Voor zover ik weet maakt dat niet uit Puddingbroodje. Het is wel verstandig om alvast foliumzuur te gaan slikken.

Mijn ervaring was in het soort van Majo: 3 nette cyclussen, daarna ineens wisselend 30-60 dagen. Maar ik wist ook al dat ik PCOS had en al mijn PCOS-klachten werden in die tijd ook heftiger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha, dat is nog veel erger als je straks zwanger bent. Allemaal bedrijven die willen inspelen op je moedergevoel, want je wilt wel het beste voor je kind en dat is volgens hun vaak ook het allerduurste :+
pi_194599356
@douche-eendje hier ook pcos (met “cycli” erbij van 5 maanden) en ook na de oudste zomaar uit het niets een regelmatige cyclus. Wel lang, 6 weken, maar superstrak met een duidelijk waarneembare eisprong. En supereffectief: jongste was na twee maanden proberen onderweg :)
Magisch toch, zo’n pcos-reset. Jongste is nu twee, cyclus nog steeds keurig. Blij mee.
pi_194599491
@Jentin, bij mij nu tussen de 28-34 dagen. Ik vroeg aan de gyn of het een reset was, volgens haar is het eerder leeftijd en eivoorraad die op moet. Zo oud ben ik nou ook weer niet }:| maar ach. Wel mooi om te lezen dat ik niet de enige ben, ik hoop zo dat het deze keer spontaan lukt
pi_194658531
Als ik een 'normale' cyclus heb, zou ik volgens mijn app nu ongeveer in de ovulatie moeten zitten. En ik heb nu al dagen dat ik bij elk krampje denk dat ik iets voel. :') Als ik dat nu al heb, wil ik niet weten hoe ik mezelf gingen aan ga lopen praten zodra de NOD in de buurt komt. :')
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:08:09 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194658675
Haha! Zo herkenbaar!
Heb je al geprobeerd draden te trekken van je baarmoederslijm? O-) ;)
pi_194658712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:08 schreef BE het volgende:
Haha! Zo herkenbaar!
Heb je al geprobeerd draden te trekken van je baarmoederslijm? O-) ;)
Ik kan dit niet volledig ontkennen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:17:08 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194658767
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:11 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Ik kan dit niet volledig ontkennen.
:D _O_
pi_194658945
Toch maar mee-posten hier...

Volgende week m’n nod en ik word nu al moe van mezelf. Letterlijk alles in m’n lijf valt nu op. Probeer mezelf niet gek te maken. Dit is pas de eerste ronde dat we het proberen en vorige keer duurde het 1.5 jaar voordat het raak was.

Zou fijn zijn als ik de tijd een weekje door kon spoelen :P
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:40:34 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194659082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:50 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Als ik een 'normale' cyclus heb, zou ik volgens mijn app nu ongeveer in de ovulatie moeten zitten. En ik heb nu al dagen dat ik bij elk krampje denk dat ik iets voel. :') Als ik dat nu al heb, wil ik niet weten hoe ik mezelf gingen aan ga lopen praten zodra de NOD in de buurt komt. :')
Temperaturen werkt bij mij altijd goed, zodra ik de eisprong heb gehad schiet mijn temp zo bijna een halve graad omhoog. Misschien het proberen waard :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194659288
Voorzichtige aanmelding hier :W O+
Draak is nu 9 maanden, dus op zich zou het nog wel even mogen wachten, maar het kriebelt en we zouden een kleiner leeftijdsverschil wel leuk vinden.

Eerste is met IUI gekomen zonder duidelijke verklaring, dus hopelijk heeft mijn lijf zich net als DE zich gereset :+
Heb nog niet veel zin om direct de molen in te gaan, we gaan het eerst weer zelf proberen. Voorlopig dus ook niet temperaturen en geen ovulatietesten, we zien wel hoe het loopt.

Cyclus is weer regelmatig, menstruaties zijn heviger geworde en duren ook langer. Meerdere dit ook gehad na bevalling/keizersnede?

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 21-08-2020 09:58:48 ]
Shine bright like a diamond.
pi_194659870
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:40 schreef MaJo het volgende:
Temperaturen werkt bij mij altijd goed, zodra ik de eisprong heb gehad schiet mijn temp zo bijna een halve graad omhoog. Misschien het proberen waard :)
Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar als ik het goed begrijp temperatuur je dan elke dag op hetzelfde moment en het moment dat je iets omhoog gaat heb je de eisprong gehad? Maar mis je dan niet juist de vruchtbare dagen voor de eisprong? Of is het vooral om je eigen cyclus beter te leren begrijpen?
pi_194660563
Leuk June! Ik hoop ook op een reset voor je.

Takkie, irritant hè. Ik heb dat nu ook wel zo heel dicht op mijn Nod. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Hahahaha draden trekken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194661767
Succes allemaal dames O+ leuk dat het hier weer wat voller loopt! Maar hopelijk hoeven jullie niet al te lang hier te posten O+
pi_194663147
Hoi dames! Mag ik mee-praten?

Zoontje van 16 maanden en sinds deze cyclus ''bezig'' voor een tweede. Dit weekend mijn vruchtbare periode dus we mogen weer aan de bak 8-)
Prive gedoe in spoiler
SPOILER
Spannende periode dus!
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:34:53 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194664990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:31 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar als ik het goed begrijp temperatuur je dan elke dag op hetzelfde moment en het moment dat je iets omhoog gaat heb je de eisprong gehad? Maar mis je dan niet juist de vruchtbare dagen voor de eisprong? Of is het vooral om je eigen cyclus beter te leren begrijpen?
Het is inderdaad om inzicht in je cyclus te krijgen. Zodra je temperatuur stijgt is je eisprong geweest. Maar deze blijft ook hoog als je zwanger bent. Als je dus door blijft temperaturen en deze daalt opeens dan wordt je vrij snel daarna ongesteld. Als deze hoog blijft is de kans groot dat je zwanger bent. Op die manier wist ik nu dat ik zwanger was en ik ben de eerste weken hiermee doorgegaan omdat dit mij een zekerder gevoel gaf :)
pi_194668169
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef June. het volgende:
Cyclus is weer regelmatig, menstruaties zijn heviger geworde en duren ook langer. Meerdere dit ook gehad na bevalling/keizersnede?
Hey June! Leuk dat je hier weer bent.
Ik had de eerste menstruaties na de bevalling dat die het heftigste waren. Vooral toen ik nog BV gaf, daarna was het bij mij wel wat minder gelukkig. Ik was heel blij dat ik weer gewoon pijnstillers kon slikken; lang leve de naproxen
pi_194669362
Ik heb met name een langere menstruatie. Nu 6-7 dagen, voor mijn eerste zwangerschap was dit 3-4 dagen. De eerste paar keer ook wat heviger maar nu niet meer. Mijn cyclus is korter geworden, was eerst 28 dagen (bijna op het uur af) en nu 24-25 dagen.

Leuk dat er hier ineens weer zoveel meeschrijven. Kunnen we samen op de wachtbankjes zitten :D
pi_194671316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:17 schreef Takkie88 het volgende:
Ik heb met name een langere menstruatie. Nu 6-7 dagen, voor mijn eerste zwangerschap was dit 3-4 dagen. De eerste paar keer ook wat heviger maar nu niet meer. Mijn cyclus is korter geworden, was eerst 28 dagen (bijna op het uur af) en nu 24-25 dagen.

Leuk dat er hier ineens weer zoveel meeschrijven. Kunnen we samen op de wachtbankjes zitten :D
Takkie! Dus toch uiteindelijk met partner op 1 lijn gekomen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194676617
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef June. het volgende:
Voorzichtige aanmelding hier :W O+
Draak is nu 9 maanden, dus op zich zou het nog wel even mogen wachten, maar het kriebelt en we zouden een kleiner leeftijdsverschil wel leuk vinden.

Eerste is met IUI gekomen zonder duidelijke verklaring, dus hopelijk heeft mijn lijf zich net als DE zich gereset :+
Heb nog niet veel zin om direct de molen in te gaan, we gaan het eerst weer zelf proberen. Voorlopig dus ook niet temperaturen en geen ovulatietesten, we zien wel hoe het loopt.

June, we hebben wel wat gelijkenissen. M kwam ook door een IUI-behandeling (bij ons ook geen duidelijke oorzaak) en hij is ook geboren met een keizersnede.
Mijn eerste paar menstruaties na de bevalling waren ook echt flink heftig. Gelukkig had ik nog wat kraamverband over :') Maar dat werd elke maand wel steeds iets minder. Had niet het idee dat het verband hield met de keizersnede.

Toen M 1 werd hebben we de condooms de deur uit gedaan. We hoefden nog niet per se gelijk een tweede kindje, maar als het spontaan lukte was het mooi. Nu 11 cyclussen later helaas nog geen resultaat. In ons ZH was het beleid wel zo dat, als je al een succesvolle behandeling had gehad, je sneller weer kon starten voor een tweede kindje (had wel een verwijzing van de HA nodig). Door Corona loopt dat sowieso wel iets anders nu ;)
pi_194680335
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:34 schreef MaJo het volgende:
Het is inderdaad om inzicht in je cyclus te krijgen. Zodra je temperatuur stijgt is je eisprong geweest. Maar deze blijft ook hoog als je zwanger bent. Als je dus door blijft temperaturen en deze daalt opeens dan wordt je vrij snel daarna ongesteld. Als deze hoog blijft is de kans groot dat je zwanger bent. Op die manier wist ik nu dat ik zwanger was en ik ben de eerste weken hiermee doorgegaan omdat dit mij een zekerder gevoel gaf :)
Thanks voor de info! Ik leer hier echt elke keer weer iets bij. Ik wacht deze ronde nog even af, zit nu toch al halverwege m'n cyclus. Maar misschien wel interessant om na m'n ongesteldheid dit te overwegen. Al moet ik mezelf een beetje inhouden om er niet teveel mee bezig te zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hoi dames! Mag ik mee-praten?

Zoontje van 16 maanden en sinds deze cyclus ''bezig'' voor een tweede. Dit weekend mijn vruchtbare periode dus we mogen weer aan de bak 8-)
Prive gedoe in spoiler
SPOILER
Spannende periode dus!
Hoi! :W Wat knap dat je zo eerlijk bent geweest over die kinderwens, hopelijk krijg je toch goed nieuws volgende week!
pi_194701007
Puddingbroodje ik gebruik de app womanlog al een paar jaar. 90% klopt het precies.
Wij zitten op het wachtbankje! NOD is 8-9

Duurt lang.....
pi_194701222
Wat leuk dat dit topic weer actief is :)
pi_194701512
VFT wat leuk *O*.

Ik gebruik Clue als app, vind ik ook een hele prettige. Afgelopen weekend geheel volgens verwachting }) dus op naar de volgende ronde.
pi_194702125
Een vriendin gaf als tip de app Flo, dus die gebruik ik. Zal allemaal ongeveer wel hetzelfde doen, ik vind deze wel overzichtelijk. Volgens die app zou ik 4 september weer ongesteld moeten worden, maar na verhalen over ontpillen, ben ik benieuwd of het inderdaad zo netjes op schema gaat.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:45:32 #48
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194702985
Ik heb Flo ook gebruikt, de gratis versie dan wel. Maar ik zou het meer als een soort richtlijn gebruiken. Ga zeker niet precies op de data uit die de app voorstelt. Qua ongesteldheids data was het meestal wel ongeveer gelijk toen mijn cyclus regelmatig was (maar zeker niet tijdens mijn ontpillen fase, kan de app natuurlijk ook niet weten.)

Qua ovulatie sloeg het soms nergens op. Zeker in het begin toen mijn cyclus erg onregelmatig was. Eén maand toonde mijn app zelfs dat ik op dag 7 al mijn ovulatie "zou moeten hebben", de maand erna dag 21 pas. En later liet mijn lichaam tekenen zien van ovulatie op een heel andere datum dan de app beweerde.
pi_194709176
Wachten duurt lang...

Ondertussen denk ik van alles aan m’n lijf te merken dat ik vorige zwangerschap ook had. Maar ja hoe objectief is dat op dit moment? Nog een paar dagen.

Ik gebruik de app ‘mijn kalender’ en die klopt vrij goed.
pi_194709869
Spannend Takkie!

Ik merk bij mezelf wel dat ik, nu ik er mee bezig ben, ineens overal zwangerschapssymptomen in herken. Terwijl normaal zou je er niet eens bewust van zijn dat je iets voelt waarschijnlijk. :') Mijn NOD is nog wat verder weg, maar vanochtend werd ik wakker en was m'n borst een beetje gevoelig. Dus dan schiet je hoofd meteen daar naar.

Maar omdat het niet jouw eerste keer is, weet jij misschien wel wat beter hoe de symptomen 'echt' voelen voor jou.
pi_194711678
Bij een 2e neemt je gevoel en lichaam net zo goed een loopje met je.
pi_194735325
Niet de enige dus die gekke dingen voelt.

Tijdens kip snijden werd ik misselijk en moest ik kokhalzen. Ik gruwelde van de pezen en “afwijkende” stukken.

Wachten duurt lang!!!! De buurvrouw én ook een vriendin van me zijn hoogzwanger. Wie weet gaat het wat beter met mijn ge-hormoon als ik verse babies heb gezien ❤
pi_194736314
Mijn lijf houdt me voor de gek; afgelopen maanden een cyclus van 25 dagen gehad. Vandaag is de 26ste dag en zou mijn menstruatie dus moeten beginnen. Maar nog niks. Vanochtend een test gedaan maar die was negatief. Was een normale test en niet een extra gevoelige dus had beter nog minimaal een dag kunnen wachten. Maar had geen geduld meer :')

Met mezelf afgesproken dat ik pas vrijdagavond weer mag testen (als het dan nog nodig is).
pi_194764696
Ik denk dat ik hier ook ga meeposten om eea van mijn hart te kunnen schrijven.

Even voorstellen: ik ben 33 jaar en dit jaar besloten we voor ons 1e kindje te gaan. In april van dit jaar met de pil gestopt. In juli zwanger, we waren heel blij en dankbaar dat t zo snel ging!

Helaas gister te horen gekregen dat we een missed abortion hebben gehad. Ik zou 9 weken ver zijn, het vruchtje is blijven steken op 6 weken. We hadden al meerdere echo’s gehad en t modderde steeds maar langzaam voort qua groei dus elke week in hoop en vrees. Dat heb ik als heel moeilijk ervaren. Elke week liep het meer achter. Vorige week nog een hartje zien kloppen en dat was deze week ook gestopt.

Nu moet ik wachten op de miskraam maar t lijkt nog niet vanzelf te willen komen. We hebben nu vooral verdriet. Meer mensen hier een miskraam gehad?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:21:09 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_194764920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef _Lily_ het volgende:

Even voorstellen: ik ben 33 jaar en dit jaar besloten we voor ons 1e kindje te gaan. In april van dit jaar met de pil gestopt. In juli zwanger, we waren heel blij en dankbaar dat t zo snel ging!

Helaas gister te horen gekregen dat we een missed abortion hebben gehad. Ik zou 9 weken ver zijn, het vruchtje is blijven steken op 6 weken. We hadden al meerdere echo’s gehad en t modderde steeds maar langzaam voort qua groei dus elke week in hoop en vrees. Dat heb ik als heel moeilijk ervaren. Elke week liep het meer achter. Vorige week nog een hartje zien kloppen en dat was deze week ook gestopt.

Nu moet ik wachten op de miskraam maar t lijkt nog niet vanzelf te willen komen. We hebben nu vooral verdriet. Meer mensen hier een miskraam gehad?
Wat verdrietig dat het mis is gegaan lily :*
Miskramen komen heel veel voor, ongeveer 1 op de 5 zwangerschappen. Mijn eerste zwangerschap verliep ongeveer hetzelfde als de jouwe.

Er is een topic waar mensen hun ervaringen delen: OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #29

Sterkte, en hopelijk krijg je geen vervelende nasleep.
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:28:14 #56
382129 crew  Donna
pi_194765016
Sterkte Lily. Mijn 1e en 4e zwangerschap waren missed abortions. De eerste was ook blijven steken rond 6 weken en we kwamen er achter bij 9 weken. Ik voelde me op en top zwanger met spugen en al dus toen ik erachter kwam dat m'n lichaam me voor de gek had gehouden wilde ik niet meer afwachten. Het zat er al bijna 3 weken zonder los te laten, dus heb ik cytotec tabletten gehad om de miskraam op te wekken.

Het komt inderdaad veel voor en het topic wat SQ noemt vond ik ook een fijne!
pi_194772940
Sterkte Lily! Wat verdrietig :*

Ik weet het even niet. Ben altijd heel regelmatig qua cyclus. Na de zwangerschap steeds 25 dagen, 1x 27 dagen. Nu op dag 29 en nog geen menstruatie. Mijn lijf voelt ook niet alsof er binnenkort een menstruatie komt. Test gisteravond was overduidelijk negatief.

SPOILER
pi_194776060
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat verdrietig dat het mis is gegaan lily :*
Miskramen komen heel veel voor, ongeveer 1 op de 5 zwangerschappen. Mijn eerste zwangerschap verliep ongeveer hetzelfde als de jouwe.

Er is een topic waar mensen hun ervaringen delen: OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #29

Sterkte, en hopelijk krijg je geen vervelende nasleep.
Thanks, ik ga daar eens kijken. Ik zal nog wel weer terugkomen hier, want we willen nog eens proberen om zwanger te worden.

Wat ik ook anderzijds wel lastig vind. Een miskraam komt inderdaad veel voor en je hoort overal dat het er bij iedereen in hakt. Ik heb t ook als heel triest ervaren, ben nu ook ziekgemeld van het werk. En ik vind t ook vervelender dan ik vooraf dacht dat het maar blijft zitten en niet vanzelf op gang komt. Ik heb ook nog steeds zwangerschapssymptomen

Ik ben dus bang om t opnieuw te proberen. Bang dat t weer gebeurt. En weer de onzekerheid aan het begin Vd zwangerschap. Obv gevoel heb ik er eigenlijk geen zin meer in, zou t liefst weer aan de pil gaan. Maar dan ga je dus nooit moeder worden, dus is ook niet echt een optie.

Dan heb ik overwogen: ff afwachten dan, eerst dit een plekje geven en misschien over een half jaar nog eens proberen. Maar ik zit met mn leeftijd. Ik ben 33 en het zal niet makkelijker worden. Daarnaast is t ook wat suf om na 1 vroege miskraam de handdoek in de ring te gooien.

Jullie gedachtes?

@Takkie: ik snap je angst van te laat zijn. Ik heb niet echt tips om met dat gevoel te dealen, ik worstel er zelf ook mee.
Ze zeggen overigens dat een cyclus als regelmatig wordt beschouwd bij <5 dagen verschil? 25, 27 en 29 dagen zien er imo netjes uit. Gebruik je ovulatietesten?
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:30:57 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_194776229
Ik had die gevoelens ook allemaal en eerlijk, je zult er de eerste maanden altijd last van blijven houden.
Ik heb 3 normale zwangerschappen gehad en 3 miskramen en altijd bleef het idee van "wanneer gaat het mis" aanwezig. Pas na het eerste trimester ga ik er een beetje in geloven doorgaans.

Maar eerst moet je even hier doorheen, en dat is stom en kut, maar ik beloof je dat het minder scherp wordt uiteindelijk :*
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:37:20 #60
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194776339
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:30 schreef SQ het volgende:
Ik had die gevoelens ook allemaal en eerlijk, je zult er de eerste maanden altijd last van blijven houden.
Had ik ook. En vond het ook een extra teleurstelling dat m’n lichaam het niet zelf losliet. Maar heb een aantal maanden gewacht en was daarna weer zwanger en nu gaat het gelukkig goed. Ik bleef in gedachte houden dat een nieuwe baby niks met de vorige te maken heeft. Succes :*
pi_194776346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef _Lily_ het volgende:

:* :* :*
Protège moi de mes désirs.
pi_194776447
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:30 schreef SQ het volgende:
Ik heb 3 normale zwangerschappen gehad en 3 miskramen en altijd bleef het idee van "wanneer gaat het mis" aanwezig. Pas na het eerste trimester ga ik er een beetje in geloven doorgaans.

Maar eerst moet je even hier doorheen, en dat is stom en kut, maar ik beloof je dat het minder scherp wordt uiteindelijk :*
Wat fijn om te horen, dat stelt me een beetje gerust. En inderdaad, onbezorgd gaat het nooit meer zijn. SQ, is jouw kinderwens inmiddels vervuld? Of nog bezig

Ik herken ook echt wat sway zegt, ik denk ook de hele dag: hallo baarmoeder, zie je niet dat er iets mis is
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:03:15 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_194776617
Ja hoor, ik heb nu twee gezonde kinderen en de derde wordt over een maandje verwacht ;)

Ik stel echter voor om dit gesprek even in het andere topic voort te zetten, want hier hoort het ook niet helemaal ;)
disclaimer
pi_194776687
Sorry, inderdaad
pi_194781686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 12:08 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

June, we hebben wel wat gelijkenissen. M kwam ook door een IUI-behandeling (bij ons ook geen duidelijke oorzaak) en hij is ook geboren met een keizersnede.
Mijn eerste paar menstruaties na de bevalling waren ook echt flink heftig. Gelukkig had ik nog wat kraamverband over :') Maar dat werd elke maand wel steeds iets minder. Had niet het idee dat het verband hield met de keizersnede.

Toen M 1 werd hebben we de condooms de deur uit gedaan. We hoefden nog niet per se gelijk een tweede kindje, maar als het spontaan lukte was het mooi. Nu 11 cyclussen later helaas nog geen resultaat. In ons ZH was het beleid wel zo dat, als je al een succesvolle behandeling had gehad, je sneller weer kon starten voor een tweede kindje (had wel een verwijzing van de HA nodig). Door Corona loopt dat sowieso wel iets anders nu ;)
Thanks. Ook alweer even bezig dus.. In mijn herinnering ben jij vlak voor mij bevallen :D

Kijn menstruaies zijn nog steeds even hevig, gelukkig bestaan er super tampons :+
Wel "fijn" dat je weer snel kan starten mocht je het willen. Is de wachtlijst lang? Vorig jaar hoefden wij eigenlijk niet te wachten (Radboud)
pi_194805295
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 07:11 schreef Takkie88 het volgende:
Sterkte Lily! Wat verdrietig :*

Ik weet het even niet. Ben altijd heel regelmatig qua cyclus. Na de zwangerschap steeds 25 dagen, 1x 27 dagen. Nu op dag 29 en nog geen menstruatie. Mijn lijf voelt ook niet alsof er binnenkort een menstruatie komt. Test gisteravond was overduidelijk negatief.

SPOILER
Wat rot dat de test negatief was en je ongesteldheid toch wat langer uitblijft dan normaal. Hoeft inderdaad niets te betekenen, maar hopelijk heb je alweer wat meer duidelijkheid en komt die regelmaat gewoon weer terug.
pi_194805628
Gisteravond laat ongesteld geworden! Bijzonder hoe blij je daar dan mee kan zijn :P yeah, mijn lijf doet het nog!

Wel gek dat mijn cyclus ineens 5 dagen langer was, nooit eerder gebeurt. Voordeel; volgende eisprong valt nu sowieso na de nachtdiensten van vriend. Komt handiger uit ;)

Er zaten er nog meer op het wachtbankje afgelopen vrijdag toch?
pi_194805771
Yes, gelukkig Takkie! Of nouja, ook wel weer apart hoe we hier eigenlijk zitten te hopen om niet ongesteld te worden, maar tegelijkertijd het erg fijn is om wel ongesteld te worden in jouw situatie. :D

Ik moet volgens mijn app, komende vrijdag ongesteld worden. Maar dit is mijn eerste maand zonder pil, dus ik weet nog niet of ik echt zo netjes op schema loop. En ik moet mezelf de hele dag vertellen dat alles wat ik in m'n lichaam denk te voelen gewoon in m'n hoofd zit. Ben wel blij dat ik in het algemeen al wat minder ermee bezig ben dan de eerste week. Ik heb mezelf weer even genoeg ingelezen en wacht het verder maar gewoon af.

Wel ben ik gister (nadat hier het namentopic omhoog kwam) eens door een namenlijst op een website gegaan. Na 3500 namen gelezen te hebben, had ik een paar leuke gevonden en eentje die m'n vriend ook erg tof vond. Toch leuk. :D En ja, ik loop op de zaken vooruit, maar ach.
pi_194806105
Hoi, ik kom voorzichtig meeschrijven :W
Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden. Het voelt soms nog wat vroeg om voor een tweede te gaan en we twijfelen af en toe nog. Maar zwanger worden ging de eerste keer niet gemakkelijk en gezien onze leeftijd (beide bijna 38) willen we onze kansen maximaliseren.
Ik ga sowieso snel doorschuiven qua topic: na een half jaar zelf proberen gaan we terug het traject in. We hebben nog 4 embryo's van de vorige IVF poging. Ik denk dat het bijna 5 jaar geleden is dat ik de vorige keer meeschreef in dit topic :o
pi_194808058
Leuk Bottoms! Snap wel dat jullie een klein beetje meer 'haast' hebben. En over een half jaartje + paar maandjes is de kleine al een half jaar. Dan nog een zwangerschap van 9 maanden.. Dus ach, wat is snel? ;) Leuk toch!?!
Jullie gaan het nu eerst zelf even proberen? Wat was bij jullie ook alweer de reden dat het uiteindelijk IVF is geworden?

Takkie, fijn dat je ongesteld bent geworden. Heb je iig duidelijkheid. Mijn cyclus wil ook wel eens schommelen hoor, tussen de 26 en 32 dagen. Gek genoeg volgen die uitschieters elkaar vaak op. Alsof mijn lijf de ene keer wat traag was en dat de volgende maand ruimschoots goed wil maken :') meestal zit ik tussen de 28 en 30 dagen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:17 schreef June. het volgende:

[..]

Thanks. Ook alweer even bezig dus.. In mijn herinnering ben jij vlak voor mij bevallen :D

Kijn menstruaies zijn nog steeds even hevig, gelukkig bestaan er super tampons :+
Wel "fijn" dat je weer snel kan starten mocht je het willen. Is de wachtlijst lang? Vorig jaar hoefden wij eigenlijk niet te wachten (Radboud)
Ik heb een zoontje van sept 2018. Was een heel druk seizoen toen (juli, aug, sept 2018 :D)

In principe konden we in Zwolle ook snel weer beginnen, maar toen kwam de Corona. Ik hoorde van een collega die actief met behandelingen bezig was dat alle behandelingen waren opgeschort en de wachttijd snel opliep. Na een telefoontje was de wachttijd 6 maanden + de periode dat alles stil lag door Corona (bijna 3 maanden). Hoewel ik nog niet actief wilde beginnen hebben we ons maar wel op de wachtlijst laten plaatsen. Dan zouden we met geluk begin 2021 kunnen beginnen.

4 weken later hadden we al een intake :') Hoe dat nou precies zit weet ik ook niet. Misschien omdat ons traject al succesvol is geweest? Ik had wel wat aanvullende onderzoeken nodig i.v.m. een cyste in de baarmoeder, maar die is gelukkig zo verschrikkelijk klein dat ze hem niet weg gaan halen.
Ik zit nu dus niet helemaal goed hier. Maar ben ook nog niet klaar om de overstap naar het andere topic te maken. Ik blijf gewoon een beetje zweven nog :P
pi_194808306
Bottoms *O* Wat leuk O+

Hier is het ei weer in aantocht :9 :9 :9 :D :')
pi_194809487
@Peacefulll Ja we gaan eerst zelf proberen. Mijn laatste zwangerschap was ook spontaan, dus wie weet. We hebben ook nog niet beslist of we nog een verse IVF poging zouden doen. Mijn hoofd zegt op dit moment liever niet. Maar als het zover is voelt het waarschijnlijk anders.
Er is geen echte oorzaak gevonden. Zaadkwaliteit was af en toe slecht, en dan meestal net tijdens een behandeling.
Onze leeftijd voelt ook minder urgent omdat we nog die embryo's hebben (van toen ik 35 was).

Ik verwacht er nu niet veel van. Maar ik wil graag nog eens onbezonnen 6 maanden proberen, voor de laatste keer.

Ik moet volgende week ongesteld worden, dus ik heb nog even om aan het idee te wennen. Maar de davitamon mama heb ik al besteld.
pi_194811233
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:40 schreef Takkie88 het volgende:
Gisteravond laat ongesteld geworden! Bijzonder hoe blij je daar dan mee kan zijn :P yeah, mijn lijf doet het nog!

Wel gek dat mijn cyclus ineens 5 dagen langer was, nooit eerder gebeurt. Voordeel; volgende eisprong valt nu sowieso na de nachtdiensten van vriend. Komt handiger uit ;)

Er zaten er nog meer op het wachtbankje afgelopen vrijdag toch?
Fijn dat je ongesteld bent geworden Takkie!
pi_194811855
Nou ik zit ook weer op het wachtbankje. Spannend weer!
pi_194821939
June, welkom op het wachtbankje! Houden we wel netjes 1,5e meter van elkaar? B-)

Vanmorgen ineens heel hormonaal uitgevallen tegen mijn man. Ging echt weer nergens over. Gelukkig had hij door dat het mijn hormonen waren. Zaterdag testen.
pi_194822021
Ik heb vanochtend een vroege test gedaan in de hoop dat ik even kan stoppen met hypochonderen. Niet zwanger, dus hopelijk kan ik weer gewoon op m'n werk concentreren. :')
pi_194863791
Wat vervelend pudding broodje maar begrijp het het je rust geeft. Hier ook een test gedaan vanmorgen op cd 28 (gemiddelde cyclus van 30 dagen). Negatief helaas.
En door!
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Sporten is voor mij (weer...) een uitlaatklep. Even het verstand op nul en mij fysiek afreageren. Dit is natuurlijk anders dan voor ik moeder was, nu ga ik op de spinningfiets als mijn zoon slaapt of manlief thuis is.
pi_194867279
@Bottoms up: Spannend! Slim hoe je het aanpakt, hopelijk is een 2e je gegund! Klopt het dan dat je jaren hebt moeten proberen voor de 1e? Als het 5 jaar terug is dat je meeschreef? Heftig hoor, dat lijkt me heel moeilijk

Puddingbroodje en Venusflytrap: Jammer van de negatieve testen

Ik heb eergister een miskraam gehad en heb maandag een controle echo om te kijken of alles schoon is. Na een beetje twijfelen hebben mijn vriend en ik besloten toch meteen opnieuw te proberen, dus ik hoop dat het schoon is.
Doen jullie nog dingen om de kansen te vergroten? Wij gebruiken ovulatietesten. Of althans, ik heb die 1 maand geprobeerd (en toen meteen zwanger) dus dat was wel goed bevallen en gaan we opnieuw doen. Andere methodes gebruik ik niet. Wel nog een app om globaal in de gaten te houden, maar die maand met die ovulatietesten bleek de app er 4 dagen naast te zitten qua vruchtbare periode haha. Andere maanden om mee te vergelijken heb ik nog niet, want ik heb mijn cyclus maar 2 maanden echt getrackt (1x met en 1x zonder ovulatietesten)

Hopelijk kan ik in de 2e helft van deze maand plaatsnemen bij jullie op het wachtbankje, nog even geduld hebben
pi_194868354
Ik gebruik nog geen ovulatietesten. Deden we eerder wel toen het langer duurde, dan konden we (of naja ik, vriend wist niet wanneer die positief was :+ ) eea wat beter timen.

Ik houd mijn cyclus nu wel bij een app. Lijkt is langer te zijn, nu 32 dagen ongeveer. @_Lily_, zo'n app past je schema aan naarmate je meer invult. Bij die van mij (maya) in elk geval wel.
pi_194870008
@_Lily_
Ik ben er nu vrij rustig onder. Het heeft vorige keer idd lang geduurd. Van stoppen met pil tot zwanger was 4.5 jaar.
Hopelijk is alles schoon op de echo. Dat vond ik even slikken. Enerzijds was het een opluchting maar anderzijds ook confronterend, die lege baarmoeder (toen bleek uiteindelijk toch nog ergens wat te zitten helaas, dat terzijde).

Ik ga nu niets speciaals doen. Ik merk altijd wanneer mijn eisprong eraan komt.
Ik hou alleen mijn cyclus bij in een app want ik onthou niets tegenwoordig. Ik gebruik fertility friend. Kan je allerlei ranzige dingen op bijhouden. Voor mij is alleen t onderscheid tussen spotting en echte menstruatie interessant.
pi_194871001
Ik heb maar wel ovulatietesten besteld voor m'n volgende cyclus, want ik wil mezelf wat beter leren begrijpen.

Ik heb dus dinsdagochtend een test gedaan omdat ik me al paar dagen wat minder voelde. Dacht toen dat het misschien vooral in m'n hoofd zat, maar het bleef na de negatieve test. Lijken eigenlijk de normale ongesteldheidssymptomen, alleen normaal heb ik die alleen de dag voor m'n ongesteld, nu dus al 4 dagen terwijl ik maar niet écht ongesteld word. Misschien moet m'n lichaam nog even wennen zonder pil. Dit was natuurlijk pas de eerste maand.
pi_194873491
Ik zou gewoon nog een keertje testen puddingbroodje. Soms kan je cyclus langer zijn en dan heb je te vroeg getest.
  vrijdag 4 september 2020 @ 07:25:43 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_194877480
Maar als je net een maand van de pil af bent is het vrij normaal dat je niet meteen een (28 dagen) cyclus terug hebt ;)
disclaimer
pi_194877577
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 07:25 schreef SQ het volgende:
Maar als je net een maand van de pil af bent is het vrij normaal dat je niet meteen een (28 dagen) cyclus terug hebt ;)
Nee en dat ook ja. Dat hoeft trouwens niet per se pileffect te zijn. Je cyclus veranderd nog erg in het begin na de eerste menstruatie. Laat dat nu net het moment zijn waarop de meesten beginnen met de pil..
pi_194877881
Ik wacht het gewoon nog even af. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik nog ongesteld ga worden, maar m'n lichaam gewoon een beetje moeite heeft met het opstarten. Als het na het weekend nog niet zo is, doe ik wel nog een test voor de zekerheid.
pi_194921460
Nou, ongesteld geworden hoor. En hoe. Normaal (lees: met de pil al die jaren) had ik eigenlijk zelden last. Dat is nu wel anders, maar achja. Weet nog dat ik voordat ik aan de pil ging ook wel meer last had en vooral veel meer bloedverlies. Dat, en omdat het dan ook nog eens veel te lang doorging is uiteindelijk ook de reden geweest dat ik al vroeg aan de pil ging. Hopelijk stopt het nu wel gewoon over een weekje.
pi_194921530
Nou, nu is het topic wel weer lang genoeg 'wachten op sliertjes en bonkjes' geweest. Hoe gaat het met jullie? Zitten er nog mensen in de spannende dagen voor de NOD?
  zondag 6 september 2020 @ 17:56:58 #88
208890 June.
Seriously?
pi_194921771
Jammer puddingbroodje..
Hier duurt het nog even. Heb wel weer wat menstruatieachtige krampen gehad die ik ook bij mijn eerste zwangerschap had, maarja, dat zegt niets natuurlijk.
pi_194923235
Jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Hopelijk is het niet elke maand zo hevig (of ben je snel minstens 9 maanden ervan af ;) )

Toch een beetje spannend, June. Heb je het idee dat je gaat merken als het raak is nu het al eens hebt meegemaakt?
Ik heb dat idee soms wel. De vorige keer herkende ik wel dingen van de eerste keer. En toen was ik er niet op die manier mee bezig.
pi_194923380
quote:
17s.gif Op zondag 6 september 2020 17:41 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Nou, nu is het topic wel weer lang genoeg 'wachten op sliertjes en bonkjes' geweest. Hoe gaat het met jullie? Zitten er nog mensen in de spannende dagen voor de NOD?
Ik had gisteren een positieve ovulatietest uiteindelijk. Dus we maken het gezellig, voor zover we daar energie voor hebben. :O
pi_194931023
quote:
17s.gif Op zondag 6 september 2020 17:41 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Nog niet ongesteld geworden maar al wel over tijd. Gister middag een test gedaan en deze was negatief, als ik van de week nog niet ongesteld ben opnieuw testen maar dan natuurlijk ‘s ochtends. Ivm werk wordt dat denk ik pas zaterdag. We gaan het zien!

Pudding broodje ik stuur veel virtuele chocola naar je toe!
pi_194934953
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:40 schreef Bottoms_up het volgende:

Toch een beetje spannend, June. Heb je het idee dat je gaat merken als het raak is nu het al eens hebt meegemaakt?
Ik heb dat idee soms wel. De vorige keer herkende ik wel dingen van de eerste keer. En toen was ik er niet op die manier mee bezig.
Ja precies, ik ben er nu ook veel minder mee bezig. Was ook 1 van de redenen om nu te starten, nu kunnen we nog relaxed proberen en kijken waar het schip strand.

Ik had ook een innestelingsbloeding toen, ongeveer een week voor NOD. Ben benieuwd.

En jammer VFT.
pi_194993766
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:18 schreef June. het volgende:
Ik gebruik nog geen ovulatietesten. Deden we eerder wel toen het langer duurde, dan konden we (of naja ik, vriend wist niet wanneer die positief was :+ ) eea wat beter timen.

Ik houd mijn cyclus nu wel bij een app. Lijkt is langer te zijn, nu 32 dagen ongeveer. @:_Lily_, zo'n app past je schema aan naarmate je meer invult. Bij die van mij (maya) in elk geval wel.
Ah ja, dat is een goeie, had ik niet eens aan gedacht. Ik ga dan toch vanaf nu ook weer die app invullen, ben wel benieuwd of die nauwkeuriger wordt.

Balen zeg, Puddingbroodje. Hopelijk komende ronde meer geluk
En veel succes aan alle wachters!

Ik wil ook graag weer op het wachtbankje zitten..... maar dat gaat vast nog een hele tijd duren. Baarmoeder was een week na de miskraam nog niet schoon. Bloedverlies begon nu eindelijk gelukkig wel sterk af te nemen, dus ik dacht vandaag: even een testje ertegenaan gooien om te zien hoe/wat

Zwangerschapstest nog steeds knallend positief, zucht. Vruchtje was medio augustus al overleden. En ik kan echt niet opnieuw zwanger zijn want gezien het bloedverlies heb ik me zeer maagdelijk gedragen. Er gebeurt niets in bed, vriend heeft het zwaar :Y)
Hoe dan ook... hopelijk dan wel over een paar weken wachtbankje. Ondertussen duim ik voor jullie!
pi_195009442
Lily 😘 wat morbide (kan ff geen geschikter woord bedenken) dat de zwangerschap al over is maar je lijf nog altijd denkt dat je zwanger bent door al die hormonen.

Vandaag eindelijk ongesteld geworden, cyclus van 35 dagen ipv 30.
Gister is een goede vriendin mama geworden en wat mooi om dan een versie baby te zien!
Happy hormones
pi_195142895
Ik ben weer van het wachtbankje afgedonderd :(
pi_195143069
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:40 schreef Elleska het volgende:
Stom :* .

Mijn Nod is morgen, maar al vanaf gisteren opgeblazen gevoel en kramp. Denk dat ik er morgen ook vanaf donder.
pi_195143460
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:40 schreef Elleska het volgende:
Balen Elleska. Extra veel chocolade dan maar. Hoe lang hebben jullie over de eerste gedaan?
pi_195144748
Bij de eerste maar twee rondes. We hadden het toen totaal niet zo snel verwacht dus voor mijn gevoel heb ik toen niet eens echt op het wachtbankje gezeten. Nu al een half jaar en hoewel ik weet dat dat nog helemaal niet zo lang is voelt het wel lang.
pi_195144966
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:27 schreef Elleska het volgende:
Bij de eerste maar twee rondes. We hadden het toen totaal niet zo snel verwacht dus voor mijn gevoel heb ik toen niet eens echt op het wachtbankje gezeten. Nu al een half jaar en hoewel ik weet dat dat nog helemaal niet zo lang is voelt het wel lang.
Dat snap ik heel goed ja. Iedereen heeft daarin ook zijn eigen referentiekader en verwachtingen. Ik had gemist dat jullie weer begonnen waren! Wel heel leuk :)

Heb je al chocolade in huis voor de komende dagen? :*
pi_195145461
Chocolade en ijs O+

Ik had het hier volgens mij ook nog niet gepost. Het topic was toen niet zo actief en bij een 2e zijn er minder vragen. Mijn lichaam doet gewoon wat het moet doen, stabiele cyclus en ik weet ongeveer wanneer mijn eisprong is. Misschien dat ik dat de volgende ronde eens ga checken met ovulatietesten al is dat meer om "iets" te doen dan dat het echt nut zal hebben.
pi_195145546
Elleska :*

Een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde als jij (regelmatige cyclus, duidelijke eisprong maar toch alweer een paar maandjes bezig terwijl het de eerste keer meteen raak was) en ging toen ook maar ovulatietesten gebruiken en was die ronde meteen zwanger. Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk :P
pi_195146893
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:23 schreef Elleska het volgende:
Chocolade en ijs O+
:9 Hopelijk meer geluk de volgende ronde.

Ik heb deze maand ovulatietesten gebruikt voor het eerst, vooral omdat ik m'n cyclus wat beter wil begrijpen. Afgelopen donderdag was de test positief. Dat was één dagje eerder dan de 'planning' volgens m'n app.

Vond het wel wat apart om seks te hebben terwijl je zo bewust weet dat je in je vruchtbare periode bent. Maarja, ik paniek dus altijd over alles. Dus natuurlijk ook over zo'n grote verandering. Dus van te voren denk ik "GRIJPEN DEZE KANS" en achteraf denk ik "Fuuuuuuuuuck, nu kunnen we niet meer terug". :') Echt mijn hoofd. :')
pi_195148531
Hier een soort van op het wachtbankje. Als mijn cyclus zich aan het gemiddelde van afgelopen jaar houdt (25 dagen) dan hebben we kans. Mocht m’n cyclus weer lang zijn zoals afgelopen keer (31 dagen) dan heeft het zitten op het wachtbankje niet zo’n zin.
Op vakantie met dochterlief op een meter van je bed af is het toch wat lastiger om elke kans te benutten :P

Maar door de vakantie wel veel afleiding en kan ik het meer loslaten. Over een ruime week weten we meer.
pi_195224399
Spannend Takkie!

Hoe is het bij jou, douche eendje? Ongesteld geworden?

Hier schoon verklaard door de gynaecoloog na miskraam, nu wachten tot mijn cyclus weer op gang komt....
pi_195224897
Nog niks hier. Geen bloed, afgelopen maandag geen streep. Had op cd16 een positieve ovulatietest, zit nu op cd34. Kan nog alle kanten op dus.
pi_195235834
Wauw, spannend! Wanneer ga je testen?
  donderdag 24 september 2020 @ 16:42:31 #107
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195235943
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:32 schreef douche-eendje het volgende:
Nog niks hier. Geen bloed, afgelopen maandag geen streep. Had op cd16 een positieve ovulatietest, zit nu op cd34. Kan nog alle kanten op dus.
Spannend! Ik had op maandag een spierwitte test en op vrijdag een echte knaltest.
Ik duim voor je!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195237438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:37 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw, spannend! Wanneer ga je testen?
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:42 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Spannend! Ik had op maandag een spierwitte test en op vrijdag een echte knaltest.
Ik duim voor je!
SPOILER
pi_195237490
*O* gefeliciteerd!
pi_195237908
*O* jaa wat goed! Gefeliciteerd!
pi_195238138
quote:
17s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd!

[ Bericht 29% gewijzigd door Seven. op 24-09-2020 19:04:02 ]
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator donderdag 24 september 2020 @ 18:59:53 #112
269689 crew  Viv
pi_195238542
Gefeliciteerd!! *O* *O*
  donderdag 24 september 2020 @ 19:50:22 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195239266
Gefeliciteerd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195239452
Wat leuk!! Gefeliciteerd!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 24 september 2020 @ 20:11:38 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195239697
Wow! Goed gedaan douche-eendje! Gefeliciteerd *O* .
  donderdag 24 september 2020 @ 20:24:36 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_195239915
Wat leuk en wat snel, douche-eendje! Super, gefeliciteerd O+ *O*
disclaimer
pi_195240032
Huuuuuh Does! Hoe dan!? Zo snel! :D
O+ waaaaah
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195240082
Dankjewel O+ Ben er zelf ook nog een beetje van ondersteboven, ik had mij er op ingesteld dat het wel een tijd kon duren en dat was prima. En nu dit :D.
pi_195240092
*O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195240113
*O* *O* streepjes
pi_195241938
*O* gefeliciteerd! *O*
pi_195242677
Yay!! *O*
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 23:02:19 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195243086
Gefeliciteerd d-e *O* Bij de vorige duurde het een stuk langer toch, of heb ik dat verkeerd onthouden?
pi_195245461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:02 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd d-e *O* Bij de vorige duurde het een stuk langer toch, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Dankjewel O+. Dat heb je goed onthouden. Vorige keer 15 maanden bezig geweest, waarvan 4 maanden met clomid. Nu gewoon met ronde 2 spontaan raak :'(
pi_195245666
Wat fijn d-e *O* gefeliciteerd!
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:01:05 #127
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195246155
Wauw D-E! Wat geweldig, gefeliciteerd! *O* *O*
pi_195246578
Wat een fijn nieuws!! O+ O+
pi_195249941
Wat goed d-e! Streepjes *O*
pi_195254119
Wauw D-E! Dat is mooi nieuws zeg *O* Gefeliciteerd. Wat fijn dat een traject je bespaard is gebleven.
pi_195264220
Ah wat fijn zo spontaan en snel!! Gefeliciteerd! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_195295689
Oké, cyclusdag 29 inmiddels (normaal gemiddeld 25 dagen). We hadden in huis nog 1 test liggen maar wel met een houdbaarheidsdatum van 05-2019...

SPOILER
Ik lees op internet dat een verlopen test een grotere kans geeft op vals negatief dan op vals positief. Maar durf nog niet te hard te juichen. Morgen snel een nieuwe test kopen!
pi_195295918
Wat een cliffhanger Takkie :o Ik duim!

En d-e gefeliciteerd *O*
pi_195298732
Omg, spannend Takkie! Fingers crossed.
  maandag 28 september 2020 @ 08:46:05 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_195298756
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Takkie88 het volgende:
Oké, cyclusdag 29 inmiddels (normaal gemiddeld 25 dagen). We hadden in huis nog 1 test liggen maar wel met een houdbaarheidsdatum van 05-2019...

SPOILER
Ik lees op internet dat een verlopen test een grotere kans geeft op vals negatief dan op vals positief. Maar durf nog niet te hard te juichen. Morgen snel een nieuwe test kopen!
Oh nou dat is wel veelbelovend hoor! Verscheen ie ook gelijk?
disclaimer
  maandag 28 september 2020 @ 08:48:21 #136
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195298774
Die ziet er toch wel echt positief uit, ik kan me niet voorstellen dat 5 maandjes over datum zo'n dramatisch positieve test geeft.
Dus ik feliciteer je vast voorzichtig O+
pi_195298798
Oh Takkie :o spannend!
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 08:52:20 #138
382129 crew  Donna
pi_195298825
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Die ziet er toch wel echt positief uit, ik kan me niet voorstellen dat 5 maandjes over datum zo'n dramatisch positieve test geeft.
De meeste mensen willen 2020 gauw vergeten, maar mei 2019 is wel iets langer geleden dan 5 maanden haha.

Desondanks denk ik niet dat een test over datum ineens zo vals positief kan zijn. Ik duim voor je vandaag Takkie!
  maandag 28 september 2020 @ 08:52:44 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_195298832
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Anderhalf jaar ;) :P
Maria leeft nog in 2019 O+
disclaimer
  maandag 28 september 2020 @ 08:53:02 #140
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195298833
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:52 schreef Donna het volgende:

[..]

De meeste mensen willen 2020 gauw vergeten, maar mei 2019 is wel iets langer geleden dan 5 maanden haha.

Desondanks denk ik niet dat een test over datum ineens zo vals positief kan zijn. Ik duim voor je vandaag Takkie!
Oh :D
Sorry, ik ben niet zo wakker :P
pi_195299152
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:52 schreef Donna het volgende:

[..]

:D Hahaha

Voorzichtig gefeliciteerd Takkie. Het is best een flinke knaller. Kan toch bijna niet anders zijn dan dat je gewoon echt zwanger bent *O*
pi_195299514
O+ Voor alle lieve enthousiaste reacties. O+ Vandaag m’n eerste werkdag na de vakantie. Dus kan pas vanavond weer testen. Oefening in geduld vandaag voor mij...
Streep verscheen gisteravond binnen een minuut. Maar eerst vanavond een tweede streep voordat ik durf te juichen.
pi_195309847
Turen is niet nodig:
:o O+ *O*

Ik kan het nog niet helemaal geloven. Vorige keer duurde het 18 maanden en nu de 2de rond raak *O*
pi_195309959
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 18:22 schreef Takkie88 het volgende:
Turen is niet nodig:
[ afbeelding ] :o O+ *O*

Ik kan het nog niet helemaal geloven. Vorige keer duurde het 18 maanden en nu de 2de rond raak *O*
2e ronde boks! Zo fijn dit Takkie! *O* *O* *O*
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 18:30:26 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195309972
quote:
Turen is niet nodig:

Ja echt niet te missen hoor, gefeliciteerd! *O* Ik dacht het gisteren al met die knalstreep, volgens mij knalt een vals positief niet zo hard ;)
pi_195310159
Takkie *O* *O*
pi_195310862
quote:
Turen is niet nodig:

Gefeliciteeerd! :*
pi_195312441
Wat goed Takkie *O* Gefeliciteerd *O*

Tevens voorzichtige meld hier. Eerst maar eens m'n cyclus goed bij gaan houden. Ik vind het weer rete spannend in ieder geval :@
pi_195314141
Bedankt voor alle felicitaties en *O*!
pi_195314705
Gefeliciteerd Takkie!
pi_195315782
Yay, gefeliciteerd Takkie! *O*
pi_195316005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:46 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat goed Takkie *O* Gefeliciteerd *O*

Tevens voorzichtige meld hier. Eerst maar eens m'n cyclus goed bij gaan houden. Ik vind het weer rete spannend in ieder geval :@
Spannend O+ hopelijk verloopt het dit keer iets sneller en soepeler dan bij de eerste.
pi_195316145
Woohoo gefeliciteerd *O*
  dinsdag 29 september 2020 @ 07:58:43 #154
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_195319662
Streepjesregen! Gefeliciteerd dames O+
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:52 #155
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195322761
Gefeliciteerd Takkie! *O* *O*
pi_195374900
Gefeliciteerd Takkie! Mooie plus hoor

Hier mag ik ook eindelijk weer plaatsnemen op het wachtbankje geloof ik. NOD 14 oktober. Eergister ovulatietest positief, dus mijn cyclus is hopelijk weer op gang na mijn miskraam. Ik ben sindsdien nog niet ongesteld geweest, dus ik weet het niet zo goed

SPOILER
  zondag 4 oktober 2020 @ 14:56:05 #157
208890 June.
Seriously?
pi_195425027
Wat fijn dat dat nu alles weer normaal lijkt te zijn Lily.
Hier ook weer op het wachtbankje geloof ik. Vooralsnog geen ovulatietesten dus weet het niet precies.
pi_195583575
Nou, alles is weer schoon na miskraam. Op de echo was ook al gelijk weer een ei te zien wat ergens deze week gaat springen. Mijn lijf heeft er zin in :')
pi_195585464
Gelukkig geen vervelende nasleep! Hopelijk snel weer raak :*
pi_195592225
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:00 schreef Aure het volgende:
Gelukkig geen vervelende nasleep! Hopelijk snel weer raak :*
Dat hoop ik ook :)
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 20:19:59 #161
382129 crew  Donna
pi_195595420
quote:
17s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, alles is weer schoon na miskraam. Op de echo was ook al gelijk weer een ei te zien wat ergens deze week gaat springen. Mijn lijf heeft er zin in :')
Dat is 'fijn'. Ik had dat na m'n eerste missed abortion ook. Bij de controle stond er alweer een ei klaar :X
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:35:03 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_195595664
quote:
Fijn! :*
Was hier ook zo trouwens en het resultaat van dat ei ligt nu te knorren op mijn buik. Ik hoop voor jou hetzelfde :*
disclaimer
  maandag 12 oktober 2020 @ 22:03:21 #163
208890 June.
Seriously?
pi_195597896
quote:
Wat fijn DE dat je lijf het toch weer oppakt O+

Ik zit weer te wachten. Woensdag NOD. Heb wel wat kwaaltjes zoals bij T (beetje bloedverlies, borsten doen steeds meer pijn) dus vind het toch wel spannend worden. Maar in de 2 jaar dat ik zwanger probeerde te worden van T dacht ik ook elke maand dat er iets was dus we gaan het zien. :')
pi_195606807
Mag ik even een domme vraag stellen. Ovulatietesten, lopen die af qua donkere streep of is dat random?

Ik heb nu 4 dagen getest:
1. Lichte streep
2. Streep bijna net zo donker als de teststreep
3. Lichte streep
4. Streepje bijna onzichtbaar

Ik dacht bij 2 nog niets, want dat is gewoon een negatieve test. Maar door het oplopen en weer aflopen, twijfel ik nu toch of ik mijn ovulatie heb gemist.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:35:55 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195607278
Je zoekt de piek en die wordt niet bij iedereen even donker als de teststreep. Bij mij is hij dat nog nooit geweest, altijd als piek iets lichter.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195607430
Dit is pas mijn tweede maand met testen, de vorige keer was het de tweede dag meteen raak. En toen was die wel echt flink donkerder dan de controlestreep.

Maar okay, dan kan ik in ieder geval stellen dat ik de piek gemist heb. Thanks voor de info.
pi_195607481
De piek kan soms heel kort zijn. Als ik echt rond mijn eisprong zat testte ik zowel in de ochtend als in de avond.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:48:36 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_195607531
Als je rond die dagen probeert elke 2/3 dagen seks te hebben zit je ook wel goed hoor. Het exacte moment is dan minder interessant ;)
disclaimer
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:59:38 #169
269689 crew  Viv
pi_195609136
Sowieso heb je bij de piek nog maar één dag de tijd, de meeste vruchtbare dagen zitten juist vóór de piek. ;) Dit vanwege de korte houdbaarheid van een ei en de langere houdbaarheid van sperma. :9

Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. Probeerde inderdaad iedere 2-3 dagen seks te hebben behalve als ik ongesteld was (en dat duurde hier vaak een week), in de 4e cyclus vanaf stoppen met de pil was het raak. :Y)
pi_195609247
Een opluchting dat alles er goed uitziet D-E.

Klinkt toch een beetje spannend June!

PB, de piek kan idd vrij kort zijn. Ik had ook niet elke maand een enorme knaller.

Ik doe het nu zonder testen. Heb letterlijk op 100den van die stokjes gepiest en nooit zwanger. Ik merk redelijk goed wanneer mijn eisprong eraan komt. Behalve vorige maand dan, is mijn cyclus ineens een aantal dagen korter. Vorig weekend al ongesteld geworden. Geen echte teleurstelling. Misschien is dat omdat ik echt niet graag zwanger ben :)
Geef mij gewoon die baby maar.
pi_195609419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Mag ik even een domme vraag stellen. Ovulatietesten, lopen die af qua donkere streep of is dat random?

Ik heb nu 4 dagen getest:
1. Lichte streep
2. Streep bijna net zo donker als de teststreep
3. Lichte streep
4. Streepje bijna onzichtbaar

Ik dacht bij 2 nog niets, want dat is gewoon een negatieve test. Maar door het oplopen en weer aflopen, twijfel ik nu toch of ik mijn ovulatie heb gemist.
Nummer 2 is officieel niet positief maar zit wel het dichtst bij de piek.

ik vond de testen vooral fijn als bevestiging dat de eisprong inderdaad was op het moment dat ik dacht. Voor de ronde zelf had het niet veel zin omdat ik net zoals bij jou pas achteraf kon zien waar de piek zat en wat Viv ook al zegt zitten de meeste vruchtbare dagen voor de piek.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:51:50 #172
208890 June.
Seriously?
pi_195621339
Wel vreemd trouwens, want met de IUI moest ik de ovitrelle (zorgt voor LH piek) op zaterdag spuiten en op maandag pas inseminatie. Dus dat was ook behoorlijk later.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:08:45 #173
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195621761
Hoe snel werkt ovitrelle @June.?
Je ei springt gemiddeld gezien 24 tot 48 uur na een LH-piek, dus je bent volgens mij wel het meest vruchtbaar rond de piek.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195621769
Dat heeft denk ik te maken met de behandeling. Na het zetten van de ovitrelle heb je niet direct een LHpiek en daarna komt de eisprong, ik lees ongeveer 40-48 uur later wat inderdaad 2 dagen later is.
Daarnaast worden bij IUI de zaadcellen in de baarmoeder gebracht en is het de bedoeling dat daar een eitje klaarligt om te worden bevrucht. Bij natuurlijke bevruchting kan je een legertje zaadcellen klaarleggen die het eitje opwachten. De zaadcellen hebben een lange levensduur vandaar dat je bij een natuurlijke bevruchting de dagen voorafgaand aan de eisprong ook al vruchtbaar bent.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:10:12 #175
208890 June.
Seriously?
pi_195628382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef Mariposas het volgende:
Hoe snel werkt ovitrelle @:June.?
Je ei springt gemiddeld gezien 24 tot 48 uur na een LH-piek, dus je bent volgens mij wel het meest vruchtbaar rond de piek.
Ja dat kan ik dus niet goed terugvinden, wel dat het een halfwaardetijd tijd heeft van 30u. Dus het zal wel zoiets zijn wat Elleska zegt.

Hier nu wel echt spannend. Wel een beetje bloedverlies en een heeeeel klein tuurstreepje. Dus of het gaat mis of het zet door. Toch maar even afwachten. NOD is vandaag, morgen of overmorgen. Schommelt een beetje afgelopen maanden.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:06:22 #176
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195629328
Spannend June, ik zal voor je duimen!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:30:33 #177
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195629808
Ik duim mee! Je had vorige keer ook een beetje bloedverlies rond de NOD schreef je ergens toch?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:02:07 #178
208890 June.
Seriously?
pi_195638863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik duim mee! Je had vorige keer ook een beetje bloedverlies rond de NOD schreef je ergens toch?
Ja klopt, na positieve test toen heb ik zeker nog ruim een week best wat gebloed..
pi_195639850
Spannend June! Ik hoop dat je tuurstreep een knaller gaat worden O+

Ik had net een knaller van een ovulatietest. Was ook wel te verwachten met dat ei van maandag _O-
pi_195648965
SPOILER
pi_195649150
Ik zie het streepje ook! *O* gefeliciteerd! *O*
pi_195649401
Ik zie hem ook hoor June. Voorzichtige gefeliciteerd *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 08:10:16 #183
269689 crew  Viv
pi_195649414
Wat spannend @June. ! :o
Alvast een voorzichtige felicitatie *O* en ik hoop dat het streepje steeds donkerder wordt de komende dagen! O+
pi_195649553
Spannend June, alvast gefeliciteerd, hopelijk wordt het een knalstreep *O*
pi_195650213
Ik kan het haast niet geloven. Vorige keer ruim 2,5 jaar over gedaan. Nu 2e ronde :o
pi_195650366
June. *O*

Is het bloeden gestopt?
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:09:14 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_195650960
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:05 schreef June. het volgende:
SPOILER
Zo waren mijn eerste tests ook. Spannend joh, hopelijk lopen ze mooi op O+ Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_195652485
Nee bloeden gaat nog door, maar wel minder als bij een gewone menstruatie. Geen krampen nog. Pff, ik was even vergeten hoe onzeker die eerste weken ook alweer zijn :')
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 14:07:15 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195655084
Ik zie hem ook dus dan is het zo ;)

Gefeliciteerd! *O* O+
pi_195710747
Hoe gaat het @June. ?

Hier tuurstreepje gezien, daarna een blanco test en inmiddels duidelijk dat het geen plakker is.
pi_195712258
He shit Elleska :*
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:45:54 #192
208890 June.
Seriously?
pi_195720274
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:52 schreef Elleska het volgende:
Hoe gaat het @:June. ?

Hier tuurstreepje gezien, daarna een blanco test en inmiddels duidelijk dat het geen plakker is.
Oh dat is jammer ;(

Het bloedverlies is er nog steeds, maar het word wel minder. Ben best moe en borsten pijnlijk, dus moet er toch aan geloven denk ik :D
Ik ga er morgen nog een testje aan wagen om te kijken of het donker is geworden.
pi_195720574
Elleska :*
  maandag 19 oktober 2020 @ 08:01:22 #194
208890 June.
Seriously?
pi_195724992
Nou hier is het streepje ook verdwenen lujkt het. Bloedverlies zet ook door dus hier ook mis denk ik ;(
pi_195725075
Wat een pech allemaal dames ;( sterkte June :*
pi_195725087
Hè, wat ontzettend jammer @June. en @Elleska :*
pi_195725140
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:01 schreef June. het volgende:
Nou hier is het streepje ook verdwenen lujkt het. Bloedverlies zet ook door dus hier ook mis denk ik ;(
Hè bah -O- .
  woensdag 21 oktober 2020 @ 17:03:24 #198
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_195768765
:'( Sterkte dames
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:03:08 #199
208890 June.
Seriously?
pi_195771942
Thnx ladies, 'gelukkig' was ik nog niet zo ver en is het nu een erg heftige menstruatie geworden. Ben blij als het straks voorbij is.
  Manager PR/Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 21:13:51 #200
269689 crew  Viv
pi_195773749
Wat jammer dat het mis is gegaan June en Elleska :* Ik hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben :*
pi_195773753
Als ik niet eigenwijs een dag voor de NOD had getest had ik het niet eens geweten.

Of de test was niet goed maar dat kan bijna niet, nieuwe test en netjes binnen de tijd afgelezen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:39:37 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195774180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:25 schreef Peacefulll het volgende:
Wat jammer dat het mis is gegaan June en Elleska :* Ik hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben :*
Dit!
pi_195856695
Hallo! Ik kom hier ook voorzichtig buurten.

Afgelopen juni is, na 6,5 jaar,mijn tweede mirena eruit gehaald omdat we er nu voor willen gaan. Inmiddels ben ik 34, hij 35 en hebben we vorig jaar eindelijk een echt huis gekocht -in tegenstelling tot het 2kamerappartement waar we eerst in woonden.

sindsdien ben ik wel gelijk regelmatig (27 dagen cyclus), maar zeer licht ongesteld. Qua hoeveelheid kan ik het af met 1 minitampon en inlegkruisjes, en is het maar 2-3 dagen oudbruin feest. Deze ronde zelfs maar 1 dag.. In een vlaag van ongeduldigheid had ik 2 dagen voor NOD een vroege test gedaan maar die was omowit. aangezien ik verder wel gewone menstruatiekrampen heb en geen andere "klachten" lijkt me een 2e test overbodig.

Maar ik vroeg me nu af, hoe lang duurde het bij jullie voordat je menstruatie weer echt normaal was na het weghalen van het spiraaltje? Van wat ik me kan herinneren van mijn natuurlijke cyclus voor anticonceptie was ik heel gemiddeld met een cyclus van ongeveer 28 dagen en 6 dagen vloeien. Maar goed, toen was ik 16 O-)
pi_195860440
Ik ben jaren geleden gestopt en bleek toen een cyclus te hebben van 25 dagen en 3 menstruatie dagen. Dat werden er 2 en toen nog maar 1. De dokter zei dat het geen kwaad kon en ik ben daarna inderdaad zwanger geworden. (Pil stoppen stond los van de zwangerschap btw, die heeft niet jaren geduurd, die kwam zelfs onverwacht. :') ) Nu zit ik op 27 dagen en weer 3 dagen menstruatie. Je kunt altijd naar de dokter voor advies. Doe je ovulatietesten? Zolang er een eisprong is, zou het gewoon oke moeten zijn toch?
pi_195861143
Dat klinkt wel geruststellend.

Nee, ik doe (nog) geen ovulatietesten, rond cyclusdag 13/14 heb ik meestal wat krampen dus ik ga er een beetje vanuit dat dat mijn eisprong is.

Maar is/was de kleur bij jou dan wel op een gegeven moment rood? Ik heb dus alleen bruinverlies en dus echt maar heel weinig...
pi_195862585
Misschien is dit gewoon je normale menstruatie? Menstruaties als tiener zijn vaak zwaarder, geen idee waarom de natuur dat zo heeft bedacht.
Bij mij was de menstruatie 1 cyclus na het verwijderen van het spiraaltje ook zoiets en vrij snel daarna zwanger.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:25 schreef Elleska het volgende:
Als ik niet eigenwijs een dag voor de NOD had getest had ik het niet eens geweten.
Ik neem dit terug, de menstruatie is nog steeds niet voorbij. Geen heftige krampen ofzo maar nog wel helder rood bloedverlies. Een extra goede reiniging zodat de volgende beter kan blijven plakken hoop ik dan maar.

Hoe gaat het met jou @June. ?
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:12:58 #208
208890 June.
Seriously?
pi_195867067
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:55 schreef Elleska het volgende:
Misschien is dit gewoon je normale menstruatie? Menstruaties als tiener zijn vaak zwaarder, geen idee waarom de natuur dat zo heeft bedacht.
Bij mij was de menstruatie 1 cyclus na het verwijderen van het spiraaltje ook zoiets en vrij snel daarna zwanger.
[..]

Ik neem dit terug, de menstruatie is nog steeds niet voorbij. Geen heftige krampen ofzo maar nog wel helder rood bloedverlies. Een extra goede reiniging zodat de volgende beter kan blijven plakken hoop ik dan maar.

Hoe gaat het met jou @:June. ?
Hier gaat het wel. Menstruatie is ook nog bezig, maar gelukkig niet meer zo hevig en niet meer rood. Inderdaad extra goede schoonmaak dan maar..

Vind het wel lastig om te bepalen wanneer mijn nieuwe cyclus is begonnen. Misschien deze ronde toch maar ovulatietesten gebruiken om een beetje idee te hebben.

@altootje86 welkom! Menstruatie wisselt inderdaad ook erg in de puberteit. Kan goed zijn dat het nu heel anders is.
pi_195898307
Mijn Nod is morgen en ik heb nu een tuurstreep. Spannend :D.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:07:24 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_195899197
Zeker spannend! *O*
Ben je nu ineens supervruchtbaar :D
disclaimer
pi_195899336
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:07 schreef SQ het volgende:
Zeker spannend! *O*
Ben je nu ineens supervruchtbaar :D
Echt he, wie weet. Bizar wel.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:30:09 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195899509
Whoooow zo spannend :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:07:42 #213
208890 June.
Seriously?
pi_195905712
quote:
17s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:27 schreef douche-eendje het volgende:
Wat goed!! Hopelijk word de steep de komende dagen steeds duidelijker O+ O+

En idd, bizar dat het mogelijk we raak is! Fijn dat je lijf zich zo kan resetten.
pi_195912018
quote:
Oh wat fijn!Ik duim mee O+
pi_195912444
Ohhh wat spannend douche-eendje!! O+ *O*
Dit, dat, alles.
pi_195919888
quote:
Tuurstreep is streep! Je lichaam heeft er na de eerste helemaal zin in hahaha :D
pi_195922311
@june en elleska: wat jammer dat het mis is gegaan. Hopelijk mag het weer snel raak zijn!

En douche eendje superspannend! Ik duim mee

Hier: 1e menstruatie na miskraam gehad, lijkt allemaal meteen weer regelmatig te zijn. Gister knaller op ovulatietest dus ik schuif vanaf vandaag weer aan op t wachtbankje. We hebben deze ronde niet heel vaak seks gehad.... dus we zullen t maar zien

NOD 12-11
pi_195922786
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:june en elleska: wat jammer dat het mis is gegaan. Hopelijk mag het weer snel raak zijn!

En douche eendje superspannend! Ik duim mee

Hier: 1e menstruatie na miskraam gehad, lijkt allemaal meteen weer regelmatig te zijn. Gister knaller op ovulatietest dus ik schuif vanaf vandaag weer aan op t wachtbankje. We hebben deze ronde niet heel vaak seks gehad.... dus we zullen t maar zien

NOD 12-11
Maak het nog even gezellig op je bankje ook he ;)

quote:
Ovulatietesten
Hoe werkt het
Het vrijkomen van een eicel uit de eierstok wordt eisprong of wel ovulatie genoemd.
Gedurende de cyclus is het Luteïniserend Hormoon (verder LH genoemd) in een lage
concentratie in jouw lichaam en urine aanwezig.
Vlak vóór de ovulatie stijgt het gehalte aan LH in de urine. Deze stijging wordt ook wel LHpiek genoemd. Een ovulatietest toont aan wanneer de LH-piek aanwezig is. Gewoonlijk zal
binnen 24 tot 48 uur na het begin van deze LH-piek de ovulatie plaatsvinden, in deze periode
bent u het meest vruchtbaar. Wij adviseren dan ook om op de avond van de positieve test
gemeenschap te hebben.
bron: https://flevoziekenhuis.nl/folders/goede-timing
pi_195926121
Superglue voor douche-eendje O+

Hier is de menstruatie na 1,5 week toch gestopt, mooi op tijd voor de eisprong :9
pi_195938354
Nu maar hopen op genoeg plak.

SPOILER
pi_195938379
*O* *O*
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:05:36 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195939329
* pinquit gooit wat superlijm

Go go go!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:19:51 #223
318361 Bienelientjee
pi_195939547
*O*

* Duct taped die baby *
pi_195940071
Jaaaa streepjes *O*

Plak plak plak!
pi_195941579
Jaaa! Blijven plakken baby O+
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:47:35 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195950218
Jaaaa DE, deze gaat het gewoon worden hoor!! Gefeliciteerd *O* O+ *O*
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:01:36 #228
208890 June.
Seriously?
pi_195951669
Ja niet te missen hoor O+
pi_195974637
O+ *O* In de pocket douche-eendje!!!! O+ Broeden maar, moeder eend!
Dit, dat, alles.
pi_195976040
Jeeeeeeej DE! Wat goed! Lekker blijven plakken en groeien baby! *O*
pi_195988649
quote:
17s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maak het nog even gezellig op je bankje ook he ;)
[..]

Ja Hihi hebben we gedaan! Nu maar weer afwachten

Ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat!
pi_195996837
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:55 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja Hihi hebben we gedaan! Nu maar weer afwachten

Ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat!
Succes met het wachten :* .

Misselijk vooral. Waar ik het bij Bas vooral in de avond had, overheerst het nu echt al de hele dag op een paar uur in de avond na. Dan heb ik ook ineens grandioze honger. Het blijft wat onwerkelijk, dat het gelijk weer raak is en ik vind het wat spannend nu.
pi_195998106
Ohai. Ik kom me hier heel voorzichtig melden met mijn nieuwe anonieme account (ben tot een aantal jaar geleden vrij actief geweest op het FOK!forum).
Ik ben bijna 30 en rammel al ongeveer sinds ik 10 jaar oud ben, haha, maar heb pas sinds 2016 een relatie die stabiel genoeg is om daar eventueel een kind aan toe te voegen. Man had nog niet zoveel haast als ik maar zei afgelopen weekend opeens dat mijn spiraal er wel uit mag. *O*
Ik bestel dus vandaag foliumzuur mee met onze wekelijkse boodschappen en heb donderdag de afspraak bij de huisarts. :@
Vind het supertof en spannend en wil dat heel graag met mensen delen, maar nog niet in mijn directe omgeving omdat mensen dan meteen allemaal verwachtingen krijgen enzo. Dus daarom hier. O+
  maandag 2 november 2020 @ 11:48:42 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_195998180
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef Vaiana het volgende:
Ohai. Ik kom me hier heel voorzichtig melden met mijn nieuwe anonieme account (ben tot een aantal jaar geleden vrij actief geweest op het FOK!forum).
Ik ben bijna 30 en rammel al ongeveer sinds ik 10 jaar oud ben, haha, maar heb pas sinds 2016 een relatie die stabiel genoeg is om daar eventueel een kind aan toe te voegen. Man had nog niet zoveel haast als ik maar zei afgelopen weekend opeens dat mijn spiraal er wel uit mag. *O*
Ik bestel dus vandaag foliumzuur mee met onze wekelijkse boodschappen en heb donderdag de afspraak bij de huisarts. :@
Vind het supertof en spannend en wil dat heel graag met mensen delen, maar nog niet in mijn directe omgeving omdat mensen dan meteen allemaal verwachtingen krijgen enzo. Dus daarom hier. O+
Welkom! Ik denk dat ik de puzzelstukjes wel op zijn plaats kan leggen, maar ik hou mijn vermoeden braaf voor me ;) spannend hoor! O+
disclaimer
pi_195998219
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Welkom! Ik denk dat ik de puzzelstukjes wel op zijn plaats kan leggen, maar ik hou mijn vermoeden braaf voor me ;) spannend hoor! O+
Ik wilde je erover DM-en maar dat kan ik heel niet, haha. Maar had geen andere reactie dan deze verwacht van je. :+
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:29:07 #236
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_196022722
Wat leuk, welkom!

Hier wat gekke kwaaltjes en vollere borsten. NOD is 10-11 dus ga de dag erna of dat weekend testen ivm mijn werk (kan ik een evt. positieve test verwerken :9 )
Tenzij het natuurlijk betekend dat ik ongesteld ga worden... Anyhow hou jullie op de hoogte.

Hoe is het met jullie?
D-E gefeliciteerd! Is jouw andere kindje niet de leeftijd van mijn zoontje?
pi_196023855
Welkom Vaiana.

Spannend VFT! Volgens mij is die van mij iets jonger, juni 2019. Maar het scheelde niet veel.
pi_196035519
Ik verwonder me over het formaat van de foliumzuur verpakking ten opzichte van hoeveel inhoud het potje heeft. :') Maar de eerste dosis zit erin!
Zo gek om opeens met zoiets gevoelsmatig lifechanging bezig te zijn en dat nog met niemand verder te kunnen delen.

Spannend VFT! Nog een week geduld oefenen dan, hopelijk is het geen aankondiging van de ongesteldheid.
pi_196050007
Haha, ik verbaasde me ook over dat potje waar dan maar een heel klein laagje mini-pilletjes foliumzuur in zit. :D

Ik ben een beetje ongeduldig m'n ovulatie aan het testen. :') Ik heb de afgelopen twee dagen één keer op dag een test gedaan. Maar ik ga nu toch maar naar twee keer op de dag. Ik ben gewoon een controlfreak, dus ik wil het allemaal weten.
pi_196050378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:26 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Haha, ik verbaasde me ook over dat potje waar dan maar een heel klein laagje mini-pilletjes foliumzuur in zit. :D

Ik ben een beetje ongeduldig m'n ovulatie aan het testen. :') Ik heb de afgelopen twee dagen één keer op dag een test gedaan. Maar ik ga nu toch maar naar twee keer op de dag. Ik ben gewoon een controlfreak, dus ik wil het allemaal weten.
Nouja dat dus inderdaad! De mini-pilletjes had me niet moeten verbazen want mijn vitamine D die ik tot nu toe slikte heeft hetzelfde formaat. Maar in dat potje zaten er 300 toen ik hem kocht, dat is wel even een verschil met 120. :D

Dat ovulatie testen en willen weten hoe het zit kan ik me supergoed voorstellen! Mijn voornemen is om er zo relaxed mogelijk proberen in te gaan, en dus mijn cyclus wel bijhouden (want dat doe ik nu ook al omdat hormonaal huilen om niks) maar niet meteen ovulatietesten enzo. Ik ben benieuwd hoelang ik dat volhoud. :')
Ben benieuwd of je hem binnenkort te pakken gaat krijgen qua testen, en of je er dan misschien ook fysiek zelf iets van merkt ofzo!
pi_196050768
Knap dat je er juist met zo'n lange kinderwens toch zo relaxt in kan staan! Maar dat is eigenlijk ook het beste.

Mijn voornemen om er heel relaxt in te staan, begint wel elke keer lastiger te worden. Ik zit nu pas in m'n 4e cyclus, dus dat is nog superkort. Maar ik merk wel bij elke ongesteldheid dat ik meer ga balen. Al komt dat ook omdat ik me flink beroerd voel van m'n ongesteldheid. Maarja, probeer het maar los te laten, met een beetje geduld komt het vast wel goed.
pi_196051782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Knap dat je er juist met zo'n lange kinderwens toch zo relaxt in kan staan! Maar dat is eigenlijk ook het beste.

Mijn voornemen om er heel relaxt in te staan, begint wel elke keer lastiger te worden. Ik zit nu pas in m'n 4e cyclus, dus dat is nog superkort. Maar ik merk wel bij elke ongesteldheid dat ik meer ga balen. Al komt dat ook omdat ik me flink beroerd voel van m'n ongesteldheid. Maarja, probeer het maar los te laten, met een beetje geduld komt het vast wel goed.
het scheelt wellicht dat ik eigenlijk pas had verwacht dat man ergens over 4 maanden ofzo akkoord zou gaan met het idee om de spiraal eruit te halen. ;)
Maar het is nu ook nog makkelijk praten hoor, want totdat ik bij de huisarts ben geweest kan er sowieso niks gebeuren. Ik denk ook wel dat ik teleurgesteld ga zijn als ik ongesteld word, je hoopt toch zo iemand te zijn waarbij het vrijwel direct raak is. Gelukkig zegt de statistiek dat het heel normaal is als het een half jaar tot een jaar duurt, dus dat wordt denk ik mijn houvast de komende tijd. 8)7
pi_196065452
Nou, dat was niet genoeg plak. Pfff -O-
pi_196065694
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2020 06:13 schreef douche-eendje het volgende:
Virtuele knuffel :*
pi_196065884
Oh, douche-eendje, wat K :'( t. Ook vanaf hier een virtuele knuffel :*
pi_196065965
;( Wat stom! Ben je er zeker van? Sterkte :*
pi_196065979
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:58 schreef Mrs.Peel het volgende:
;( Wat stom! Ben je er zeker van? Sterkte :*
Veel bloed en stolsels, lijkt mij niet goed. Stolsels zijn ook veel groter dan de vorige keer.
pi_196066050
Ach, douche-eendje :'( :*
  donderdag 5 november 2020 @ 08:16:08 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196066098
Wat rot zeg! Alweer... sterkte d-e ;( :* .
pi_196066123
Sterkte de :*
pi_196066390
Ja, dan snap ik je. Ik zou dan ook geen hoop meer hebben :*
pi_196066947
quote:
Ahhh nee. ;( Wat rot, sterkte!
pi_196067048
douche-eendje :*
  donderdag 5 november 2020 @ 13:39:32 #255
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_196071555
Nee! Wat een rotnieuws D-E!
pi_196072826
Verdorie d-e ;( :*
pi_196074340
Meh, douche-eendje. Wat rot dat het deze keer niet lijkt te plakken. Heel veel sterkte!
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:43:52 #258
382129 crew  Donna
pi_196085474
quote:
He gatver, wat klote zeg. :'(
Zo achter elkaar is echt extra klote.
pi_196092820
Shit DE, heel veel sterkte :*
pi_196093883
quote:
Ah bah wat naar
Knuffel
pi_196099694
Ik heb geen spiraal meer, en ik vind het maar een raar idee. Ben wel heel benieuwd wat mijn lijf nu gaat doen, ben op mijn zestiende aan de pil gegaan en naadloos overgestapt naar een spiraal. Het is dus al 13 jaar geleden dat mijn lijf voor het laatst geen toegevoegde hormonen heeft ervaren.
  vrijdag 6 november 2020 @ 16:47:32 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196099818
Ik hoop dat je het maar kort kan ervaren Vaiana! Veel plezier! *O* .
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:08:32 #263
56471 pinquit
oh my lama!
pi_196100179
Kutzooi DE ;(
pi_196126829
@Vaiana, hopelijk is je cyclus snel weer op gang!

Hier een moeilijke wachtbank. Bij mijn vorige (en enige) zwangerschap had ik rondom mijn NOD enige milde buikpijn die niet aanvoelde als menstruatiepijn. Iemand ook ervaringen met buikpijn in de eerste weken van de zwangerschap?

Ik heb het ook nooit gehad voor een menstruatie.
Dit weekend had ik het weer, vandaag 9 DPO. En dus ga je je toch afvragen of het raak is ookal weet je dat je jezelf gek maakt in die wachtweken en dat je vanalles voelt.

Echt lastig. Als ik straks negatief test komt de teleurstelling dan ook weer harder aan. Ik kan beter niets voelen haha
  zondag 8 november 2020 @ 06:29:54 #265
208890 June.
Seriously?
pi_196129603
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:46 schreef _Lily_ het volgende:
@:vaiana, hopelijk is je cyclus snel weer op gang!

Hier een moeilijke wachtbank. Bij mijn vorige (en enige) zwangerschap had ik rondom mijn NOD enige milde buikpijn die niet aanvoelde als menstruatiepijn. Iemand ook ervaringen met buikpijn in de eerste weken van de zwangerschap?

Dit weekend had ik het weer, vandaag 9 DPO. En dus ga je je toch afvragen of het raak is ookal weet je dat je jezelf gek maakt in die wachtweken en dat je vanalles voelt.

Echt lastig. Als ik straks negatief test komt de teleurstelling dan ook weer harder aan. Ik kan beter niets voelen haha
Ik voelde ook vanalles, dus in dat opzicht is je lijf niet echt een graadmeter. Beetje lastig te om te omschrijven, maar vorige maand toen ik zwanger bleek voelde ik me wel anders dan al die andere maanden. Vergelijkbaar met mijn eerste. Litteken van de keizersnede was ook ineens iets gevoelig. En bloedverlies betekend bij mij dus goed nieuws :')
  zondag 8 november 2020 @ 12:14:08 #266
318361 Bienelientjee
pi_196132449
Oh nee D-E :'( Sterkte!

Ik voelde juist echt helemaal niets de ronde dat het WEL raak was. Ik was drie dagen overtijd, geen enkel signaal dat er iets aan zat te komen of dat er iets anders was, deed een test en was zwanger. Al die maanden daarvoor had ik elke maand verschillende symptomen en dacht ik elke keer JA!
pi_196133194
Ik voel elke maand wel weer iets waarvan ik denk dat het raak zou kunnen zijn dus daar kan ik helemaal niets mee.
pi_196144307
Ah nee D-E, wat erg. Heel veel sterkte nog :'(

Ik denk ook iedere keer 'iets' te voelen, al weet ik al wel ergens dat het niks betekent. Wishful thinking :s) Achja we gaan het weer zien, ik sluit in ieder geval weer aan op het wachtbankje...
  maandag 9 november 2020 @ 07:09:36 #269
208890 June.
Seriously?
pi_196145571
Ik zit er ook weer op, NOD 19/11.

Eerder had ik altijd van die goedkope ultra early zwangerschapstesten dus deed er best vaak wat per ronde (ik weet het; niet slim maar kan het toch niet laten :+ ).

Nu heb ik er nog maar 1 dus deze ronde moet ik mijn geduld maar bewaren tot na NOD. Ik weet niet of het gaat lukken :D
pi_196147841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:47 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoop dat je het maar kort kan ervaren Vaiana! Veel plezier! *O* .
Haha ja ironisch he, aan de ene kant ben ik zo benieuwd hoe ik zonder toegevoegde hormonen ben, aan de andere kant wil ik heul graag de toegevoegde hormonen van een zwangerschap ervaren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:46 schreef _Lily_ het volgende:
@:vaiana, hopelijk is je cyclus snel weer op gang!

Ergens wil ik nu dus ovulatietesten doen, om te weten wat er gebeurt in mijn lijf. :') De afgelopen 7 jaar spiraal ben ik grotendeels gewoon in een normale cyclus ongesteld geweest, maar juist de afgelopen 3 maanden werd ik opeens vrijwel niet meer ongesteld (echt maar 1 dag 3 druppels bloed) waar ik dan weer onrustig van werd want rammelende eierstokken. Dus ben nu heel benieuwd of die oorspronkelijke cyclus doorloopt, of dat het verwijderen van de spiraal zorgt voor een soort reset, of.... Zoveel vragen, haha.

Ja poeh, dat wachtbankje lijkt me ook een rollercoaster waarin elk pijntje opeens een potentieel teken van een zwangerschap kan zijn. Wanneer verwacht je de NOD?
pi_196149973
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:09 schreef June. het volgende:
Ik zit er ook weer op, NOD 19/11.

Eerder had ik altijd van die goedkope ultra early zwangerschapstesten dus deed er best vaak wat per ronde (ik weet het; niet slim maar kan het toch niet laten :+ ).

Nu heb ik er nog maar 1 dus deze ronde moet ik mijn geduld maar bewaren tot na NOD. Ik weet niet of het gaat lukken :D
Ik kan ook nooit wachten met testen. Gister op 10 dpo dus gewoon getest (niet met early), die was negatief. Ik ga er gewoon maar vanuit dat die buikpijn niks betekende. Heb t nu ook niet meer

@Vaiana: mijn NOD is 12-11! Ik test dus gewoon morgen en dan ook de 12e weer
Ik weet t, ik ben ook erg
pi_196150780
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:59 schreef Vaiana het volgende:
Ergens wil ik nu dus ovulatietesten doen, om te weten wat er gebeurt in mijn lijf. :') De afgelopen 7 jaar spiraal ben ik grotendeels gewoon in een normale cyclus ongesteld geweest, maar juist de afgelopen 3 maanden werd ik opeens vrijwel niet meer ongesteld (echt maar 1 dag 3 druppels bloed) waar ik dan weer onrustig van werd want rammelende eierstokken. Dus ben nu heel benieuwd of die oorspronkelijke cyclus doorloopt, of dat het verwijderen van de spiraal zorgt voor een soort reset, of.... Zoveel vragen, haha.
Je insteek was juist om er heel relaxed mee om te gaan, toch? Misschien helpt het testen dan juist wel om het weer een beetje meer los te kunnen laten. Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om mezelf zo een beetje te leren begrijpen en ondanks dat ik er daardoor misschien een paar dagen iets meer mee bezig ben, kan ik het daarna ook weer prima loslaten. Zonder testen ga ik alsnog zoeken naar de lichamelijke kenmerken van een ovulatie. :')

Anyhow, ik schuif weer aan op het wachtbankje. Mijn NOD is 20 november.
pi_196157950
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:59 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Haha ja ironisch he, aan de ene kant ben ik zo benieuwd hoe ik zonder toegevoegde hormonen ben, aan de andere kant wil ik heul graag de toegevoegde hormonen van een zwangerschap ervaren.
[..]

Ja poeh, dat wachtbankje lijkt me ook een rollercoaster waarin elk pijntje opeens een potentieel teken van een zwangerschap kan zijn. Wanneer verwacht je de NOD?
Haha ja dat was bij mij dus wel, na verwijderen spiraal bleef ik amper bloed verliezen, wel direct een normale cyclus en ik voel nu dus mijn eisprong (wat menstruatieachtige krampen en/of wat steken). Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!

@Puddingbroodje. Ik heb ook mijn NOD de 20e :s)
pi_196161867
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Je insteek was juist om er heel relaxed mee om te gaan, toch? Misschien helpt het testen dan juist wel om het weer een beetje meer los te kunnen laten. Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om mezelf zo een beetje te leren begrijpen en ondanks dat ik er daardoor misschien een paar dagen iets meer mee bezig ben, kan ik het daarna ook weer prima loslaten. Zonder testen ga ik alsnog zoeken naar de lichamelijke kenmerken van een ovulatie. :')

Anyhow, ik schuif weer aan op het wachtbankje. Mijn NOD is 20 november.
Voor mij werkte het in ieder geval wel zo. Ik heb het meer kunnen loslaten doordat ik “grip” kreeg op mijn ovulatie. Heb tegenwoordig geen moeite meer met mijn lh piek vinden en ik heb ook de mazzel dat ik best regelmatig ongesteld ben. Ik hoef daardoor niet lang voor de verwachte ovulatie al te beginnen met testen en dat bespaart ook stripjes
pi_196165639
Voor mij werkte dat ook maar dat is lang niet voor iedereen zo. Ook is niet bij iedereen heel duidelijk een piek te vinden wat weer stress kan geven.

Ik kreeg met ovulatietesten de bevestiging dat dingen die ik opmerkte inderdaad samenvielen met de LHpiek en daardoor durfde ik volledig op mijn lichaam te vertrouwen. Scheelt wel dat mijn cyclus heel regelmatig is en de vruchtbare periode uit de app altijd wel goed overeen komt.
Alleen deze ronde niet, de menstruatie was natuurlijk al anders en alle signalen kwamen 2 a 3 dagen later dan de app aangaf dus ik ga er maar vanuit dat mijn NOD ook 2 dagen later is maar bah wat zijn die wachtweken stom -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 12-11-2020 09:49:47 ]
pi_196166199
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Haha ja dat was bij mij dus wel, na verwijderen spiraal bleef ik amper bloed verliezen, wel direct een normale cyclus en ik voel nu dus mijn eisprong (wat menstruatieachtige krampen en/of wat steken). Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!

@:puddingbroodje. Ik heb ook mijn NOD de 20e :s)
Ik heb sinds gister wel constant wat bloedverlies, nog lang niet op niveau van hoe mijn ongesteldheid was though. @Puddingbroodje. Denk dat ik mijn eerste echte menstruatie na spiraal afwacht, en dan misschien eens wat ovulatietesten doen om te kijken of dat redelijk overeen komt met wat de app denkt. Hopelijk kan ik het daarna dan gewoon weer los laten, haha.
pi_196181405
13 dpo en test witter dan wit. Maar nog geen spoor van mijn menstruatie

Bij mijn zwangerschap had ik op 13 dpo een positieve test dus deze ronde is wel klaar denk ik

Doet nu even echt pijn maar ik moet m’n schouders eronder zetten en weer door met het gewone leven.

Het suffe is, toen ik stopte met de pil had ik me echt erop ingesteld dat het best even kon duren. Ik was van plan in ieder geval een jaar lang niet van de kook te raken. Was ik ineens in ronde 3 zwanger, ik werd er nog door “opgeschrikt” ook.
En nu lukt het niet om dezelfde mindset weer terug te krijgen omdat het al 1x vlot was gelukt dus elke maand heb je hoop

Vast wel herkenbaar voor velen dit..... en ik weet zeker dat het leven over een paar dagen weer zonnig is.... maar vanochtend even traantjes
pi_196195016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 06:30 schreef _Lily_ het volgende:
13 dpo en test witter dan wit. Maar nog geen spoor van mijn menstruatie

Bij mijn zwangerschap had ik op 13 dpo een positieve test dus deze ronde is wel klaar denk ik

Doet nu even echt pijn maar ik moet m’n schouders eronder zetten en weer door met het gewone leven.

Het suffe is, toen ik stopte met de pil had ik me echt erop ingesteld dat het best even kon duren. Ik was van plan in ieder geval een jaar lang niet van de kook te raken. Was ik ineens in ronde 3 zwanger, ik werd er nog door “opgeschrikt” ook.
En nu lukt het niet om dezelfde mindset weer terug te krijgen omdat het al 1x vlot was gelukt dus elke maand heb je hoop

Vast wel herkenbaar voor velen dit..... en ik weet zeker dat het leven over een paar dagen weer zonnig is.... maar vanochtend even traantjes
Ahh dat klinkt heel logisch en heel naar. ;( De traantjes zou ik proberen gewoon de ruimte te geven, maar kan me goed voorstellen dat je liever de mindset van het begin terug zou hebben. Misschien komt dat vanzelf wel als je het nog wat meer tijd geeft?
pi_196198933
Ik heb weinig hoop voor deze maand. Ik ben in de vier maanden dat ik nu ben gestopt met de pil erachter gekomen dat ik behoorlijke PMS heb. De eerste maand kreeg ik al deze symptomen en dacht ik juist daarom dat ik zwanger was. Maar nu zie ik het juist als een signaal dat ik niet zwanger ben.

Nou weet ik niet hoe zwanger zijn voelt, schriftelijk komen sommige symptomen behoorlijk overeen met wat ik online kan vinden. Maar meh, ik denk het niet. Daarvoor voelen deze duizeligheid, misselijkheid en pijnlijk borsten ondertussen te 'normaal'.
pi_196199264
Heb je daar zo vroeg al last van dan? Je NOD is de 20e toch pas?
pi_196199544
Ja, ik heb daar wel vaak een goede week last van. Nouja, ik zeg nu wel 'vaak'. Maar met de pil had ik dit dus niet. Maar vorige maand had ik het ook zo vroeg, en de eerste paar dagen is het vooral vervelend, maar de laatste 3 dagen voor m'n ongesteldheid stond ik echt 's ochtends op en viel ik meteen weer om omdat ik gewoon te duizelig was. :') Was echt niets waard.
pi_196200268
Bedankt vaiana, Superlief. Denk inderdaad dat het meer tijd moet hebben, gewoon rustig doorademen. Inmiddels ongesteld hier

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:25 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik heb weinig hoop voor deze maand. Ik ben in de vier maanden dat ik nu ben gestopt met de pil erachter gekomen dat ik behoorlijke PMS heb. De eerste maand kreeg ik al deze symptomen en dacht ik juist daarom dat ik zwanger was. Maar nu zie ik het juist als een signaal dat ik niet zwanger ben.

Nou weet ik niet hoe zwanger zijn voelt, schriftelijk komen sommige symptomen behoorlijk overeen met wat ik online kan vinden. Maar meh, ik denk het niet. Daarvoor voelen deze duizeligheid, misselijkheid en pijnlijk borsten ondertussen te 'normaal'.
Het zal bij iedereen enorm verschillen. Maar mijn ervaring:
Zwangerschap (missed abortion bij 9 weken):
- voor NOD veel witte afscheiding. Dit nam zelfs eerder toe dan af. Bij mijn menstruatie wordt de afscheiding meestal minder naarmate NOD nadert.
- buikpijn op dag voor NOD, NOD en dag na NOD. Opvallend: ook s nachts en bij wakker worden. Bij menstruatie heb ik meestal pas buikpijn als er al bloedverlies is
- zwaaaaare obstipatie, moest er zakjes voor slikken. Heb ik niet in andere cycli

Maar al met al moet ik zeggen dat ik voor NOD niet zoveel merkte behalve die afscheiding en buikpijn. Die obstipatie kwam pas na NOD.

Ik ben nooit misselijk geweest en heb nooit pijnlijke borsten gehad. Niet tijdens de zwangerschap en ook niet in menstruatie cycli. Heb ook geen pms. Dus grosso modo voel ik voor de NOD niks en weinig verschil en na NOD weet je al dat je over tijd bent (en na NOD had ik obstipatie, duizeligheid en honger)
pi_196200443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ja, ik heb daar wel vaak een goede week last van. Nouja, ik zeg nu wel 'vaak'. Maar met de pil had ik dit dus niet. Maar vorige maand had ik het ook zo vroeg, en de eerste paar dagen is het vooral vervelend, maar de laatste 3 dagen voor m'n ongesteldheid stond ik echt 's ochtends op en viel ik meteen weer om omdat ik gewoon te duizelig was. :') Was echt niets waard.
Ik heb dat ook een dikke week voor de NOD. Dat is ook precies wat PMS is: klachten in de periode voor de menstruatie (en na de eisprong).
pi_196201511
Ach, positief bekeken scheelt het een week in spanning zitten en al die kosten voor de zwangerschapstesten. Lucky us.
pi_196202099
Bij mij zorgt een zwangerschap voor vergelijkbare klachten. Bij de zwangerschap van L heb ik het verschil niet kunnen merken, ik was er volledig van overtuigd niet zwanger te zijn.
Het enige verschil is dat het bloed weg blijft en er 2 streepjes verschijnen op de zwangerschapstest. Zelfs de menstruatie achtige buikpijn was bij de zwangerschap aanwezig alleen dan veroorzaakt door de groei van de baarmoeder.

Die wachtweken en de eerste weken van de zwangerschap zijn één grote mindfuck.
pi_196202254
Ahhh ik dacht dat pms klachten meestal pas 2-3 voor NOD waren, maar is dus veel eerder al. Weer iets geleerd!
pi_196202379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:34 schreef Elleska het volgende:
Bij mij zorgt een zwangerschap voor vergelijkbare klachten. Bij de zwangerschap van L heb ik het verschil niet kunnen merken, ik was er volledig van overtuigd niet zwanger te zijn.
Het enige verschil is dat het bloed weg blijft en er 2 streepjes verschijnen op de zwangerschapstest. Zelfs de menstruatie achtige buikpijn was bij de zwangerschap aanwezig alleen dan veroorzaakt door de groei van de baarmoeder.

Die wachtweken en de eerste weken van de zwangerschap zijn één grote mindfuck.
Daar gaan de voordelen van PMS, wat doe je me aan. :D
pi_196214442
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van dames hier. Hoe was jullie verloop na het verwijderen van de spiraal?
Bij mij is afgelopen vrijdag de spiraal eruit gehaald. Maandag begon bloedverlies en dat loopt nu nog, niet superveel maar wel significant aanwezig. Volgens mijn oorspronkelijke cyclus die ik tijdens mijn spiraal had zou ik over een kleine week ongesteld moeten worden (dat roept mijn app dus ook heel enthousiast nu).
Nu vraag ik me in de eerste plaats af hoe lang ik kan verwachten dat dit bloedverlies nog doorloopt, maar daarnaast ook in hoeverre ik überhaupt nog enige waarde moet hangen aan hoe mijn cyclus was.
Dus ben heel benieuwd hoe dit andere vrouwen vergaan is, ook al weet ik ook wel dat het alsnog niks zegt over hoe het bij mij uit gaat pakken. :+
pi_196215049
Dat is lastig te zeggen. Mijn menstruatie is langer en heftiger geworden sinds de zwangerschap..

Als de spiraal eruit is en je bent begonnen met vloeien dan zou ik dat als dag 1 rekenen van je cyclus. Hoelang je nog bloed heeft geen effect op je eisprong.
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:57:30 #290
208890 June.
Seriously?
pi_196217436
Oke, dus. Opnieuw bloedverlies 1 week voor NOD. Gaan jullie duimen?
pi_196217460
Zou kunnen zijn dat het verwijderen van de spiraal een trigger was voor je lichaam om een menstruatie in gang te zetten. Het kan ook zijn dat dit nog komt van het verwijderen en je menstruatie over een kleine week begint.
Eigenlijk valt er nog weinig zinnigs over te zeggen, als het bloedverlies stopt en een paar week later weer begint dan weet je precies waar je startpunt is.

Het is niet nodig om te wachten met gezellig maken totdat je weet wanneer je cyclus is.
(man en ik hebben dat destijds na het verwijderen wel eventjes condooms gebruikt maar dat was meer omdat man ineens koudwatervrees kreeg en op die manier lag de keuze bij hem)
pi_196218907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Zeker! Spannend weer
pi_196224313
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:59 schreef Elleska het volgende:
Zou kunnen zijn dat het verwijderen van de spiraal een trigger was voor je lichaam om een menstruatie in gang te zetten. Het kan ook zijn dat dit nog komt van het verwijderen en je menstruatie over een kleine week begint.
Eigenlijk valt er nog weinig zinnigs over te zeggen, als het bloedverlies stopt en een paar week later weer begint dan weet je precies waar je startpunt is.

Het is niet nodig om te wachten met gezellig maken totdat je weet wanneer je cyclus is.
(man en ik hebben dat destijds na het verwijderen wel eventjes condooms gebruikt maar dat was meer omdat man ineens koudwatervrees kreeg en op die manier lag de keuze bij hem)
Ik ben stiekem verbaasd dat man geen koudwatervrees kreeg, haha. Direct nadat de spiraal eruit was hebben we het al gezellig gemaakt, maar nu wachten we wel weer even totdat het bloeden stopt. *)

Maar check, ik dacht al zoiets, dan wachten we gewoon rustig af.
pi_196230406
quote:
:Y ik duim mee!
pi_196232670
quote:
Duimen staan aan!
  maandag 16 november 2020 @ 19:39:22 #296
208890 June.
Seriously?
pi_196275720
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
pi_196276408
Heb je normaal zo'n lange cyclus dan June? Misschien is je cyclus dan gereset want wij liepen de vorige maand bijna gelijk en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden (Normaal gesproken afgelopen weekend maar alles lijkt 2 dagen te zijn opgeschoven dus ik gok morgen)

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 16-11-2020 20:28:18 ]
  maandag 16 november 2020 @ 23:14:33 #298
208890 June.
Seriously?
pi_196279232
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:21 schreef Elleska het volgende:
Heb je normaal zo'n lange cyclus dan June? Misschien is je cyclus dan gereset want wij liepen de vorige maand bijna gelijk en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden (Normaal gesproken afgelopen weekend maar alles lijkt 2 dagen te zijn opgeschoven dus ik gok morgen)
Nee dat niet, maar de miskraam zit ertussen. Dus toen was ik een week overtijd ongeveer voordat de miskraam cq menstruatie begon. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt dus wist precies wanneer de ovulatie was
pi_196282707
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
Heb ik ook weleens gehad, afgelopen half jaar 2 keer
1 van die keren was de ronde na de miskraam.

Ik gebruikte toevallig ovulatietesten en in die 2 rondes bleek dat mijn luteale fase om onduidelijke redenen wat kort was. Bijv ovulatie 2 dagen vroeger en dan luteale fase van 10 dagen. Dan is je cyclus ineens een week korter dan je gewend bent dan bij ovulatie 2 dg later en luteale fase van 14 dagen

Maar dat heb ik dus zeker niet elke cyclus
pi_196289033
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
-O- Balen zeg!

Ik heb uberhaupt nog met niks ervaring, behalve het eruit halen van de spiraal. Hier is het bloedverlies daarvan ondertussen gestopt, geen idee nog hoe mijn cyclus er nu uit ziet dan. We maken het gewoon maar gezellig en zien wel hoe het loopt.
pi_196552504
Wat is jullie mening/ervaring over sauna bezoek tijdens de luteale fase?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')