Het is misschien stom vanaf zo'n anoniem account. Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik het echt bewonderingswaardig vind hoe jullie samen met de situatie om zijn gegaan. Fijn dat jullie zo wel weer terug kunnen naar die vriendschap, maar beide elkaar en jezelf wel meer gunnen binnen een relatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie welhet doet me echt wel wat, al jullie lieve reacties
![]()
En inderdaad, heel fijn wel dat we beiden tot dezelfde conclusie kwamen. Anders was het nog veel moeilijker geweest.
Heb je nu bij een tweede ook dingen waar je je de eerste keer wel heel druk over maakte, maar waarvan je nu echt niet meer begrijpt waarom je je daar zo mee in je hoofd zat?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ja heel herkenbaar puddingbroodje, (ja leuk nu heb ik honger![]()
) dat had ik ook heel erg.
Ik merk wel dat het nu anders voelt voor ons, misschien ook wel omdat er een dreumes rondloopt in huis. Nu is het vooral een 'we zien wel hoe het loopt'.
Deels. Nu is het de 'omg wat als het straks raak is, hoe ga ik dan de aandacht over 2 verdelen'?quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 13:00 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Heb je nu bij een tweede ook dingen waar je je de eerste keer wel heel druk over maakte, maar waarvan je nu echt niet meer begrijpt waarom je je daar zo mee in je hoofd zat?
Dank je welquote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:30 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Het is misschien stom vanaf zo'n anoniem account. Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik het echt bewonderingswaardig vind hoe jullie samen met de situatie om zijn gegaan. Fijn dat jullie zo wel weer terug kunnen naar die vriendschap, maar beide elkaar en jezelf wel meer gunnen binnen een relatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hahahaha, dat is nog veel erger als je straks zwanger bent. Allemaal bedrijven die willen inspelen op je moedergevoel, want je wilt wel het beste voor je kind en dat is volgens hun vaak ook het allerduurste![]()
Ik kan dit niet volledig ontkennen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:08 schreef BE het volgende:
Haha! Zo herkenbaar!
Heb je al geprobeerd draden te trekken van je baarmoederslijm?![]()
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:11 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Ik kan dit niet volledig ontkennen.
Temperaturen werkt bij mij altijd goed, zodra ik de eisprong heb gehad schiet mijn temp zo bijna een halve graad omhoog. Misschien het proberen waardquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:50 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Als ik een 'normale' cyclus heb, zou ik volgens mijn app nu ongeveer in de ovulatie moeten zitten. En ik heb nu al dagen dat ik bij elk krampje denk dat ik iets voel.Als ik dat nu al heb, wil ik niet weten hoe ik mezelf gingen aan ga lopen praten zodra de NOD in de buurt komt.
Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar als ik het goed begrijp temperatuur je dan elke dag op hetzelfde moment en het moment dat je iets omhoog gaat heb je de eisprong gehad? Maar mis je dan niet juist de vruchtbare dagen voor de eisprong? Of is het vooral om je eigen cyclus beter te leren begrijpen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:40 schreef MaJo het volgende:
Temperaturen werkt bij mij altijd goed, zodra ik de eisprong heb gehad schiet mijn temp zo bijna een halve graad omhoog. Misschien het proberen waard
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spannende periode dus!
Het is inderdaad om inzicht in je cyclus te krijgen. Zodra je temperatuur stijgt is je eisprong geweest. Maar deze blijft ook hoog als je zwanger bent. Als je dus door blijft temperaturen en deze daalt opeens dan wordt je vrij snel daarna ongesteld. Als deze hoog blijft is de kans groot dat je zwanger bent. Op die manier wist ik nu dat ik zwanger was en ik ben de eerste weken hiermee doorgegaan omdat dit mij een zekerder gevoel gafquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:31 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar als ik het goed begrijp temperatuur je dan elke dag op hetzelfde moment en het moment dat je iets omhoog gaat heb je de eisprong gehad? Maar mis je dan niet juist de vruchtbare dagen voor de eisprong? Of is het vooral om je eigen cyclus beter te leren begrijpen?
Hey June! Leuk dat je hier weer bent.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef June. het volgende:
Cyclus is weer regelmatig, menstruaties zijn heviger geworde en duren ook langer. Meerdere dit ook gehad na bevalling/keizersnede?
Takkie! Dus toch uiteindelijk met partner op 1 lijn gekomen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:17 schreef Takkie88 het volgende:
Ik heb met name een langere menstruatie. Nu 6-7 dagen, voor mijn eerste zwangerschap was dit 3-4 dagen. De eerste paar keer ook wat heviger maar nu niet meer. Mijn cyclus is korter geworden, was eerst 28 dagen (bijna op het uur af) en nu 24-25 dagen.
Leuk dat er hier ineens weer zoveel meeschrijven. Kunnen we samen op de wachtbankjes zitten
June, we hebben wel wat gelijkenissen. M kwam ook door een IUI-behandeling (bij ons ook geen duidelijke oorzaak) en hij is ook geboren met een keizersnede.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef June. het volgende:
Voorzichtige aanmelding hier![]()
![]()
Draak is nu 9 maanden, dus op zich zou het nog wel even mogen wachten, maar het kriebelt en we zouden een kleiner leeftijdsverschil wel leuk vinden.
Eerste is met IUI gekomen zonder duidelijke verklaring, dus hopelijk heeft mijn lijf zich net als DE zich gereset![]()
Heb nog niet veel zin om direct de molen in te gaan, we gaan het eerst weer zelf proberen. Voorlopig dus ook niet temperaturen en geen ovulatietesten, we zien wel hoe het loopt.
Cyclus is weer regelmatig, menstruaties zijn heviger geworde en duren ook langer. Meerdere dit ook gehad na bevalling/keizersnede?
Thanks voor de info! Ik leer hier echt elke keer weer iets bij. Ik wacht deze ronde nog even af, zit nu toch al halverwege m'n cyclus. Maar misschien wel interessant om na m'n ongesteldheid dit te overwegen. Al moet ik mezelf een beetje inhouden om er niet teveel mee bezig te zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:34 schreef MaJo het volgende:
Het is inderdaad om inzicht in je cyclus te krijgen. Zodra je temperatuur stijgt is je eisprong geweest. Maar deze blijft ook hoog als je zwanger bent. Als je dus door blijft temperaturen en deze daalt opeens dan wordt je vrij snel daarna ongesteld. Als deze hoog blijft is de kans groot dat je zwanger bent. Op die manier wist ik nu dat ik zwanger was en ik ben de eerste weken hiermee doorgegaan omdat dit mij een zekerder gevoel gaf
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hoi dames! Mag ik mee-praten?
Zoontje van 16 maanden en sinds deze cyclus ''bezig'' voor een tweede. Dit weekend mijn vruchtbare periode dus we mogen weer aan de bak![]()
Prive gedoe in spoilerHoi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spannende periode dus!Wat knap dat je zo eerlijk bent geweest over die kinderwens, hopelijk krijg je toch goed nieuws volgende week!
Wat verdrietig dat het mis is gegaan lilyquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef _Lily_ het volgende:
Ik denk dat ik hier ook ga meeposten om eea van mijn hart te kunnen schrijven.
Even voorstellen: ik ben 33 jaar en dit jaar besloten we voor ons 1e kindje te gaan. In april van dit jaar met de pil gestopt. In juli zwanger, we waren heel blij en dankbaar dat t zo snel ging!
Helaas gister te horen gekregen dat we een missed abortion hebben gehad. Ik zou 9 weken ver zijn, het vruchtje is blijven steken op 6 weken. We hadden al meerdere echo’s gehad en t modderde steeds maar langzaam voort qua groei dus elke week in hoop en vrees. Dat heb ik als heel moeilijk ervaren. Elke week liep het meer achter. Vorige week nog een hartje zien kloppen en dat was deze week ook gestopt.
Nu moet ik wachten op de miskraam maar t lijkt nog niet vanzelf te willen komen. We hebben nu vooral verdriet. Meer mensen hier een miskraam gehad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, ik ga daar eens kijken. Ik zal nog wel weer terugkomen hier, want we willen nog eens proberen om zwanger te worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat verdrietig dat het mis is gegaan lily
Miskramen komen heel veel voor, ongeveer 1 op de 5 zwangerschappen. Mijn eerste zwangerschap verliep ongeveer hetzelfde als de jouwe.
Er is een topic waar mensen hun ervaringen delen: OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #29
Sterkte, en hopelijk krijg je geen vervelende nasleep.
Had ik ook. En vond het ook een extra teleurstelling dat m’n lichaam het niet zelf losliet. Maar heb een aantal maanden gewacht en was daarna weer zwanger en nu gaat het gelukkig goed. Ik bleef in gedachte houden dat een nieuwe baby niks met de vorige te maken heeft. Succesquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:30 schreef SQ het volgende:
Ik had die gevoelens ook allemaal en eerlijk, je zult er de eerste maanden altijd last van blijven houden.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef _Lily_ het volgende:
Ik denk dat ik hier ook ga meeposten om eea van mijn hart te kunnen schrijven.
Even voorstellen: ik ben 33 jaar en dit jaar besloten we voor ons 1e kindje te gaan. In april van dit jaar met de pil gestopt. In juli zwanger, we waren heel blij en dankbaar dat t zo snel ging!
Helaas gister te horen gekregen dat we een missed abortion hebben gehad. Ik zou 9 weken ver zijn, het vruchtje is blijven steken op 6 weken. We hadden al meerdere echo’s gehad en t modderde steeds maar langzaam voort qua groei dus elke week in hoop en vrees. Dat heb ik als heel moeilijk ervaren. Elke week liep het meer achter. Vorige week nog een hartje zien kloppen en dat was deze week ook gestopt.
Nu moet ik wachten op de miskraam maar t lijkt nog niet vanzelf te willen komen. We hebben nu vooral verdriet. Meer mensen hier een miskraam gehad?
Wat fijn om te horen, dat stelt me een beetje gerust. En inderdaad, onbezorgd gaat het nooit meer zijn. SQ, is jouw kinderwens inmiddels vervuld? Of nog bezigquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:30 schreef SQ het volgende:
Ik had die gevoelens ook allemaal en eerlijk, je zult er de eerste maanden altijd last van blijven houden.
Ik heb 3 normale zwangerschappen gehad en 3 miskramen en altijd bleef het idee van "wanneer gaat het mis" aanwezig. Pas na het eerste trimester ga ik er een beetje in geloven doorgaans.
Maar eerst moet je even hier doorheen, en dat is stom en kut, maar ik beloof je dat het minder scherp wordt uiteindelijk
Thanks. Ook alweer even bezig dus.. In mijn herinnering ben jij vlak voor mij bevallenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
June, we hebben wel wat gelijkenissen. M kwam ook door een IUI-behandeling (bij ons ook geen duidelijke oorzaak) en hij is ook geboren met een keizersnede.
Mijn eerste paar menstruaties na de bevalling waren ook echt flink heftig. Gelukkig had ik nog wat kraamverband overMaar dat werd elke maand wel steeds iets minder. Had niet het idee dat het verband hield met de keizersnede.
Toen M 1 werd hebben we de condooms de deur uit gedaan. We hoefden nog niet per se gelijk een tweede kindje, maar als het spontaan lukte was het mooi. Nu 11 cyclussen later helaas nog geen resultaat. In ons ZH was het beleid wel zo dat, als je al een succesvolle behandeling had gehad, je sneller weer kon starten voor een tweede kindje (had wel een verwijzing van de HA nodig). Door Corona loopt dat sowieso wel iets anders nu
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 07:11 schreef Takkie88 het volgende:
Sterkte Lily! Wat verdrietig![]()
Ik weet het even niet. Ben altijd heel regelmatig qua cyclus. Na de zwangerschap steeds 25 dagen, 1x 27 dagen. Nu op dag 29 en nog geen menstruatie. Mijn lijf voelt ook niet alsof er binnenkort een menstruatie komt. Test gisteravond was overduidelijk negatief.Wat rot dat de test negatief was en je ongesteldheid toch wat langer uitblijft dan normaal. Hoeft inderdaad niets te betekenen, maar hopelijk heb je alweer wat meer duidelijkheid en komt die regelmaat gewoon weer terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een zoontje van sept 2018. Was een heel druk seizoen toen (juli, aug, sept 2018quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:17 schreef June. het volgende:
[..]
Thanks. Ook alweer even bezig dus.. In mijn herinnering ben jij vlak voor mij bevallen![]()
Kijn menstruaies zijn nog steeds even hevig, gelukkig bestaan er super tampons![]()
Wel "fijn" dat je weer snel kan starten mocht je het willen. Is de wachtlijst lang? Vorig jaar hoefden wij eigenlijk niet te wachten (Radboud)
Fijn dat je ongesteld bent geworden Takkie!quote:Op maandag 31 augustus 2020 08:40 schreef Takkie88 het volgende:
Gisteravond laat ongesteld geworden! Bijzonder hoe blij je daar dan mee kan zijnyeah, mijn lijf doet het nog!
Wel gek dat mijn cyclus ineens 5 dagen langer was, nooit eerder gebeurt. Voordeel; volgende eisprong valt nu sowieso na de nachtdiensten van vriend. Komt handiger uit![]()
Er zaten er nog meer op het wachtbankje afgelopen vrijdag toch?
Nee en dat ook ja. Dat hoeft trouwens niet per se pileffect te zijn. Je cyclus veranderd nog erg in het begin na de eerste menstruatie. Laat dat nu net het moment zijn waarop de meesten beginnen met de pil..quote:Op vrijdag 4 september 2020 07:25 schreef SQ het volgende:
Maar als je net een maand van de pil af bent is het vrij normaal dat je niet meteen een (28 dagen) cyclus terug hebt
Ik had gisteren een positieve ovulatietest uiteindelijk. Dus we maken het gezellig, voor zover we daar energie voor hebben.quote:Op zondag 6 september 2020 17:41 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Nou, nu is het topic wel weer lang genoeg 'wachten op sliertjes en bonkjes' geweest. Hoe gaat het met jullie? Zitten er nog mensen in de spannende dagen voor de NOD?
Nog niet ongesteld geworden maar al wel over tijd. Gister middag een test gedaan en deze was negatief, als ik van de week nog niet ongesteld ben opnieuw testen maar dan natuurlijk ‘s ochtends. Ivm werk wordt dat denk ik pas zaterdag. We gaan het zien!quote:Op zondag 6 september 2020 17:41 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Nou, nu is het topic wel weer lang genoeg 'wachten op sliertjes en bonkjes' geweest. Hoe gaat het met jullie? Zitten er nog mensen in de spannende dagen voor de NOD?
Ja precies, ik ben er nu ook veel minder mee bezig. Was ook 1 van de redenen om nu te starten, nu kunnen we nog relaxed proberen en kijken waar het schip strand.quote:Op zondag 6 september 2020 19:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Toch een beetje spannend, June. Heb je het idee dat je gaat merken als het raak is nu het al eens hebt meegemaakt?
Ik heb dat idee soms wel. De vorige keer herkende ik wel dingen van de eerste keer. En toen was ik er niet op die manier mee bezig.
Ah ja, dat is een goeie, had ik niet eens aan gedacht. Ik ga dan toch vanaf nu ook weer die app invullen, ben wel benieuwd of die nauwkeuriger wordt.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:18 schreef June. het volgende:
Ik gebruik nog geen ovulatietesten. Deden we eerder wel toen het langer duurde, dan konden we (of naja ik, vriend wist niet wanneer die positief was) eea wat beter timen.
Ik houd mijn cyclus nu wel bij een app. Lijkt is langer te zijn, nu 32 dagen ongeveer. @:_Lily_, zo'n app past je schema aan naarmate je meer invult. Bij die van mij (maya) in elk geval wel.
Stomquote:Op zaterdag 19 september 2020 09:40 schreef Elleska het volgende:
Ik ben weer van het wachtbankje afgedonderd
Balen Elleska. Extra veel chocolade dan maar. Hoe lang hebben jullie over de eerste gedaan?quote:Op zaterdag 19 september 2020 09:40 schreef Elleska het volgende:
Ik ben weer van het wachtbankje afgedonderd
Dat snap ik heel goed ja. Iedereen heeft daarin ook zijn eigen referentiekader en verwachtingen. Ik had gemist dat jullie weer begonnen waren! Wel heel leukquote:Op zaterdag 19 september 2020 12:27 schreef Elleska het volgende:
Bij de eerste maar twee rondes. We hadden het toen totaal niet zo snel verwacht dus voor mijn gevoel heb ik toen niet eens echt op het wachtbankje gezeten. Nu al een half jaar en hoewel ik weet dat dat nog helemaal niet zo lang is voelt het wel lang.
quote:
Spannend! Ik had op maandag een spierwitte test en op vrijdag een echte knaltest.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:32 schreef douche-eendje het volgende:
Nog niks hier. Geen bloed, afgelopen maandag geen streep. Had op cd16 een positieve ovulatietest, zit nu op cd34. Kan nog alle kanten op dus.
quote:Op donderdag 24 september 2020 16:37 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw, spannend! Wanneer ga je testen?
quote:Op donderdag 24 september 2020 16:42 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Spannend! Ik had op maandag een spierwitte test en op vrijdag een echte knaltest.
Ik duim voor je!
quote:
Dankjewelquote:Op donderdag 24 september 2020 23:02 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd d-eBij de vorige duurde het een stuk langer toch, of heb ik dat verkeerd onthouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik lees op internet dat een verlopen test een grotere kans geeft op vals negatief dan op vals positief. Maar durf nog niet te hard te juichen. Morgen snel een nieuwe test kopen!
quote:Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Takkie88 het volgende:
Oké, cyclusdag 29 inmiddels (normaal gemiddeld 25 dagen). We hadden in huis nog 1 test liggen maar wel met een houdbaarheidsdatum van 05-2019...Oh nou dat is wel veelbelovend hoor! Verscheen ie ook gelijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik lees op internet dat een verlopen test een grotere kans geeft op vals negatief dan op vals positief. Maar durf nog niet te hard te juichen. Morgen snel een nieuwe test kopen!disclaimer
De meeste mensen willen 2020 gauw vergeten, maar mei 2019 is wel iets langer geleden dan 5 maanden haha.quote:Op maandag 28 september 2020 08:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Die ziet er toch wel echt positief uit, ik kan me niet voorstellen dat 5 maandjes over datum zo'n dramatisch positieve test geeft.
Dus ik feliciteer je vast voorzichtig
Anderhalf jaarquote:Op maandag 28 september 2020 08:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Die ziet er toch wel echt positief uit, ik kan me niet voorstellen dat 5 maandjes over datum zo'n dramatisch positieve test geeft.
Dus ik feliciteer je vast voorzichtig
Ohquote:Op maandag 28 september 2020 08:52 schreef Donna het volgende:
[..]
De meeste mensen willen 2020 gauw vergeten, maar mei 2019 is wel iets langer geleden dan 5 maanden haha.
Desondanks denk ik niet dat een test over datum ineens zo vals positief kan zijn. Ik duim voor je vandaag Takkie!
quote:Op maandag 28 september 2020 08:52 schreef Donna het volgende:
[..]
De meeste mensen willen 2020 gauw vergeten, maar mei 2019 is wel iets langer geleden dan 5 maanden haha.
2e ronde boks! Zo fijn dit Takkie!quote:Op maandag 28 september 2020 18:22 schreef Takkie88 het volgende:
Turen is niet nodig:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Ik kan het nog niet helemaal geloven. Vorige keer duurde het 18 maanden en nu de 2de rond raak
Ja echt niet te missen hoor, gefeliciteerd!quote:Op maandag 28 september 2020 18:22 schreef Takkie88 het volgende:
Turen is niet nodig:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Ik kan het nog niet helemaal geloven. Vorige keer duurde het 18 maanden en nu de 2de rond raak
Gefeliciteeerd!quote:Op maandag 28 september 2020 18:22 schreef Takkie88 het volgende:
Turen is niet nodig:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Spannendquote:Op maandag 28 september 2020 19:46 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat goed TakkieGefeliciteerd
Tevens voorzichtige meld hier. Eerst maar eens m'n cyclus goed bij gaan houden. Ik vind het weer rete spannend in ieder geval
Dat hoop ik ookquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:00 schreef Aure het volgende:
Gelukkig geen vervelende nasleep! Hopelijk snel weer raak
Dat is 'fijn'. Ik had dat na m'n eerste missed abortion ook. Bij de controle stond er alweer een ei klaarquote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, alles is weer schoon na miskraam. Op de echo was ook al gelijk weer een ei te zien wat ergens deze week gaat springen. Mijn lijf heeft er zin in
Fijn!quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, alles is weer schoon na miskraam. Op de echo was ook al gelijk weer een ei te zien wat ergens deze week gaat springen. Mijn lijf heeft er zin in
Wat fijn DE dat je lijf het toch weer oppaktquote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef douche-eendje het volgende:
Nummer 2 is officieel niet positief maar zit wel het dichtst bij de piek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Mag ik even een domme vraag stellen. Ovulatietesten, lopen die af qua donkere streep of is dat random?
Ik heb nu 4 dagen getest:
1. Lichte streep
2. Streep bijna net zo donker als de teststreep
3. Lichte streep
4. Streepje bijna onzichtbaar
Ik dacht bij 2 nog niets, want dat is gewoon een negatieve test. Maar door het oplopen en weer aflopen, twijfel ik nu toch of ik mijn ovulatie heb gemist.
Ja dat kan ik dus niet goed terugvinden, wel dat het een halfwaardetijd tijd heeft van 30u. Dus het zal wel zoiets zijn wat Elleska zegt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:08 schreef Mariposas het volgende:
Hoe snel werkt ovitrelle @:June.?
Je ei springt gemiddeld gezien 24 tot 48 uur na een LH-piek, dus je bent volgens mij wel het meest vruchtbaar rond de piek.
Ja klopt, na positieve test toen heb ik zeker nog ruim een week best wat gebloed..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik duim mee! Je had vorige keer ook een beetje bloedverlies rond de NOD schreef je ergens toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:05 schreef June. het volgende:
Zo waren mijn eerste tests ook. Spannend joh, hopelijk lopen ze mooi opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd!
disclaimer
Oh dat is jammerquote:Op zondag 18 oktober 2020 12:52 schreef Elleska het volgende:
Hoe gaat het @:June. ?
Hier tuurstreepje gezien, daarna een blanco test en inmiddels duidelijk dat het geen plakker is.
Hè bahquote:Op maandag 19 oktober 2020 08:01 schreef June. het volgende:
Nou hier is het streepje ook verdwenen lujkt het. Bloedverlies zet ook door dus hier ook mis denk ik
Dit!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:25 schreef Peacefulll het volgende:
Wat jammer dat het mis is gegaan June en ElleskaIk hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben
Ik neem dit terug, de menstruatie is nog steeds niet voorbij. Geen heftige krampen ofzo maar nog wel helder rood bloedverlies. Een extra goede reiniging zodat de volgende beter kan blijven plakken hoop ik dan maar.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:25 schreef Elleska het volgende:
Als ik niet eigenwijs een dag voor de NOD had getest had ik het niet eens geweten.
Hier gaat het wel. Menstruatie is ook nog bezig, maar gelukkig niet meer zo hevig en niet meer rood. Inderdaad extra goede schoonmaak dan maar..quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:55 schreef Elleska het volgende:
Misschien is dit gewoon je normale menstruatie? Menstruaties als tiener zijn vaak zwaarder, geen idee waarom de natuur dat zo heeft bedacht.
Bij mij was de menstruatie 1 cyclus na het verwijderen van het spiraaltje ook zoiets en vrij snel daarna zwanger.
[..]
Ik neem dit terug, de menstruatie is nog steeds niet voorbij. Geen heftige krampen ofzo maar nog wel helder rood bloedverlies. Een extra goede reiniging zodat de volgende beter kan blijven plakken hoop ik dan maar.
Hoe gaat het met jou @:June. ?
Echt he, wie weet. Bizar wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 09:07 schreef SQ het volgende:
Zeker spannend!
Ben je nu ineens supervruchtbaar
Wat goed!! Hopelijk word de steep de komende dagen steeds duidelijkerquote:Op woensdag 28 oktober 2020 07:27 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn Nod is morgen en ik heb nu een tuurstreep. Spannend.
Oh wat fijn!Ik duim meequote:Op woensdag 28 oktober 2020 07:27 schreef douche-eendje het volgende:
Tuurstreep is streep! Je lichaam heeft er na de eerste helemaal zin in hahahaquote:Op woensdag 28 oktober 2020 07:27 schreef douche-eendje het volgende:
Maak het nog even gezellig op je bankje ook hequote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:june en elleska: wat jammer dat het mis is gegaan. Hopelijk mag het weer snel raak zijn!
En douche eendje superspannend! Ik duim mee
Hier: 1e menstruatie na miskraam gehad, lijkt allemaal meteen weer regelmatig te zijn. Gister knaller op ovulatietest dus ik schuif vanaf vandaag weer aan op t wachtbankje. We hebben deze ronde niet heel vaak seks gehad.... dus we zullen t maar zien
NOD 12-11
quote:Ovulatietesten
Hoe werkt het
Het vrijkomen van een eicel uit de eierstok wordt eisprong of wel ovulatie genoemd.
Gedurende de cyclus is het Luteïniserend Hormoon (verder LH genoemd) in een lage
concentratie in jouw lichaam en urine aanwezig.
Vlak vóór de ovulatie stijgt het gehalte aan LH in de urine. Deze stijging wordt ook wel LHpiek genoemd. Een ovulatietest toont aan wanneer de LH-piek aanwezig is. Gewoonlijk zal
binnen 24 tot 48 uur na het begin van deze LH-piek de ovulatie plaatsvinden, in deze periode
bent u het meest vruchtbaar. Wij adviseren dan ook om op de avond van de positieve test
gemeenschap te hebben.
bron: https://flevoziekenhuis.nl/folders/goede-timing
Ja Hihi hebben we gedaan! Nu maar weer afwachtenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maak het nog even gezellig op je bankje ook he
[..]
Succes met het wachtenquote:Op zondag 1 november 2020 19:55 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja Hihi hebben we gedaan! Nu maar weer afwachten
Ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat!
Welkom! Ik denk dat ik de puzzelstukjes wel op zijn plaats kan leggen, maar ik hou mijn vermoeden braaf voor mequote:Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef Vaiana het volgende:
Ohai. Ik kom me hier heel voorzichtig melden met mijn nieuwe anonieme account (ben tot een aantal jaar geleden vrij actief geweest op het FOK!forum).
Ik ben bijna 30 en rammel al ongeveer sinds ik 10 jaar oud ben, haha, maar heb pas sinds 2016 een relatie die stabiel genoeg is om daar eventueel een kind aan toe te voegen. Man had nog niet zoveel haast als ik maar zei afgelopen weekend opeens dat mijn spiraal er wel uit mag.![]()
Ik bestel dus vandaag foliumzuur mee met onze wekelijkse boodschappen en heb donderdag de afspraak bij de huisarts.![]()
Vind het supertof en spannend en wil dat heel graag met mensen delen, maar nog niet in mijn directe omgeving omdat mensen dan meteen allemaal verwachtingen krijgen enzo. Dus daarom hier.
Ik wilde je erover DM-en maar dat kan ik heel niet, haha. Maar had geen andere reactie dan deze verwacht van je.quote:Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Welkom! Ik denk dat ik de puzzelstukjes wel op zijn plaats kan leggen, maar ik hou mijn vermoeden braaf voor mespannend hoor!
Nouja dat dus inderdaad! De mini-pilletjes had me niet moeten verbazen want mijn vitamine D die ik tot nu toe slikte heeft hetzelfde formaat. Maar in dat potje zaten er 300 toen ik hem kocht, dat is wel even een verschil met 120.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:26 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Haha, ik verbaasde me ook over dat potje waar dan maar een heel klein laagje mini-pilletjes foliumzuur in zit.
Ik ben een beetje ongeduldig m'n ovulatie aan het testen.Ik heb de afgelopen twee dagen één keer op dag een test gedaan. Maar ik ga nu toch maar naar twee keer op de dag. Ik ben gewoon een controlfreak, dus ik wil het allemaal weten.
het scheelt wellicht dat ik eigenlijk pas had verwacht dat man ergens over 4 maanden ofzo akkoord zou gaan met het idee om de spiraal eruit te halen.quote:Op woensdag 4 november 2020 13:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Knap dat je er juist met zo'n lange kinderwens toch zo relaxt in kan staan! Maar dat is eigenlijk ook het beste.
Mijn voornemen om er heel relaxt in te staan, begint wel elke keer lastiger te worden. Ik zit nu pas in m'n 4e cyclus, dus dat is nog superkort. Maar ik merk wel bij elke ongesteldheid dat ik meer ga balen. Al komt dat ook omdat ik me flink beroerd voel van m'n ongesteldheid. Maarja, probeer het maar los te laten, met een beetje geduld komt het vast wel goed.
Virtuele knuffelquote:Op donderdag 5 november 2020 06:13 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, dat was niet genoeg plak. Pfff
Veel bloed en stolsels, lijkt mij niet goed. Stolsels zijn ook veel groter dan de vorige keer.quote:Op donderdag 5 november 2020 07:58 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat stom! Ben je er zeker van? Sterkte
Ahhh nee.quote:Op donderdag 5 november 2020 06:13 schreef douche-eendje het volgende:
He gatver, wat klote zeg.quote:Op donderdag 5 november 2020 06:13 schreef douche-eendje het volgende:
Ah bah wat naarquote:Op donderdag 5 november 2020 06:13 schreef douche-eendje het volgende:
Ik voelde ook vanalles, dus in dat opzicht is je lijf niet echt een graadmeter. Beetje lastig te om te omschrijven, maar vorige maand toen ik zwanger bleek voelde ik me wel anders dan al die andere maanden. Vergelijkbaar met mijn eerste. Litteken van de keizersnede was ook ineens iets gevoelig. En bloedverlies betekend bij mij dus goed nieuwsquote:Op zaterdag 7 november 2020 23:46 schreef _Lily_ het volgende:
@:vaiana, hopelijk is je cyclus snel weer op gang!
Hier een moeilijke wachtbank. Bij mijn vorige (en enige) zwangerschap had ik rondom mijn NOD enige milde buikpijn die niet aanvoelde als menstruatiepijn. Iemand ook ervaringen met buikpijn in de eerste weken van de zwangerschap?
Ik heb het ook nooit gehad voor een menstruatie.
Dit weekend had ik het weer, vandaag 9 DPO. En dus ga je je toch afvragen of het raak is ookal weet je dat je jezelf gek maakt in die wachtweken en dat je vanalles voelt.
Echt lastig. Als ik straks negatief test komt de teleurstelling dan ook weer harder aan. Ik kan beter niets voelen haha
Haha ja ironisch he, aan de ene kant ben ik zo benieuwd hoe ik zonder toegevoegde hormonen ben, aan de andere kant wil ik heul graag de toegevoegde hormonen van een zwangerschap ervaren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 16:47 schreef Lemijn het volgende:
Ik hoop dat je het maar kort kan ervaren Vaiana! Veel plezier!.
Ergens wil ik nu dus ovulatietesten doen, om te weten wat er gebeurt in mijn lijf.quote:Op zaterdag 7 november 2020 23:46 schreef _Lily_ het volgende:
@:vaiana, hopelijk is je cyclus snel weer op gang!
Hier een moeilijke wachtbank. Bij mijn vorige (en enige) zwangerschap had ik rondom mijn NOD enige milde buikpijn die niet aanvoelde als menstruatiepijn. Iemand ook ervaringen met buikpijn in de eerste weken van de zwangerschap?
Ik heb het ook nooit gehad voor een menstruatie.
Dit weekend had ik het weer, vandaag 9 DPO. En dus ga je je toch afvragen of het raak is ookal weet je dat je jezelf gek maakt in die wachtweken en dat je vanalles voelt.
Echt lastig. Als ik straks negatief test komt de teleurstelling dan ook weer harder aan. Ik kan beter niets voelen haha
Ik kan ook nooit wachten met testen. Gister op 10 dpo dus gewoon getest (niet met early), die was negatief. Ik ga er gewoon maar vanuit dat die buikpijn niks betekende. Heb t nu ook niet meerquote:Op maandag 9 november 2020 07:09 schreef June. het volgende:
Ik zit er ook weer op, NOD 19/11.
Eerder had ik altijd van die goedkope ultra early zwangerschapstesten dus deed er best vaak wat per ronde (ik weet het; niet slim maar kan het toch niet laten).
Nu heb ik er nog maar 1 dus deze ronde moet ik mijn geduld maar bewaren tot na NOD. Ik weet niet of het gaat lukken
Je insteek was juist om er heel relaxed mee om te gaan, toch? Misschien helpt het testen dan juist wel om het weer een beetje meer los te kunnen laten. Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om mezelf zo een beetje te leren begrijpen en ondanks dat ik er daardoor misschien een paar dagen iets meer mee bezig ben, kan ik het daarna ook weer prima loslaten. Zonder testen ga ik alsnog zoeken naar de lichamelijke kenmerken van een ovulatie.quote:Op maandag 9 november 2020 10:59 schreef Vaiana het volgende:
Ergens wil ik nu dus ovulatietesten doen, om te weten wat er gebeurt in mijn lijf.De afgelopen 7 jaar spiraal ben ik grotendeels gewoon in een normale cyclus ongesteld geweest, maar juist de afgelopen 3 maanden werd ik opeens vrijwel niet meer ongesteld (echt maar 1 dag 3 druppels bloed) waar ik dan weer onrustig van werd want rammelende eierstokken. Dus ben nu heel benieuwd of die oorspronkelijke cyclus doorloopt, of dat het verwijderen van de spiraal zorgt voor een soort reset, of.... Zoveel vragen, haha.
Haha ja dat was bij mij dus wel, na verwijderen spiraal bleef ik amper bloed verliezen, wel direct een normale cyclus en ik voel nu dus mijn eisprong (wat menstruatieachtige krampen en/of wat steken). Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!quote:Op maandag 9 november 2020 10:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Haha ja ironisch he, aan de ene kant ben ik zo benieuwd hoe ik zonder toegevoegde hormonen ben, aan de andere kant wil ik heul graag de toegevoegde hormonen van een zwangerschap ervaren.
[..]
Ergens wil ik nu dus ovulatietesten doen, om te weten wat er gebeurt in mijn lijf.De afgelopen 7 jaar spiraal ben ik grotendeels gewoon in een normale cyclus ongesteld geweest, maar juist de afgelopen 3 maanden werd ik opeens vrijwel niet meer ongesteld (echt maar 1 dag 3 druppels bloed) waar ik dan weer onrustig van werd want rammelende eierstokken. Dus ben nu heel benieuwd of die oorspronkelijke cyclus doorloopt, of dat het verwijderen van de spiraal zorgt voor een soort reset, of.... Zoveel vragen, haha.
Ja poeh, dat wachtbankje lijkt me ook een rollercoaster waarin elk pijntje opeens een potentieel teken van een zwangerschap kan zijn. Wanneer verwacht je de NOD?
Voor mij werkte het in ieder geval wel zo. Ik heb het meer kunnen loslaten doordat ik “grip” kreeg op mijn ovulatie. Heb tegenwoordig geen moeite meer met mijn lh piek vinden en ik heb ook de mazzel dat ik best regelmatig ongesteld ben. Ik hoef daardoor niet lang voor de verwachte ovulatie al te beginnen met testen en dat bespaart ook stripjesquote:Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef Puddingbroodje. het volgende:
[..]
Je insteek was juist om er heel relaxed mee om te gaan, toch? Misschien helpt het testen dan juist wel om het weer een beetje meer los te kunnen laten. Ik vind het in ieder geval heel erg fijn om mezelf zo een beetje te leren begrijpen en ondanks dat ik er daardoor misschien een paar dagen iets meer mee bezig ben, kan ik het daarna ook weer prima loslaten. Zonder testen ga ik alsnog zoeken naar de lichamelijke kenmerken van een ovulatie.![]()
Anyhow, ik schuif weer aan op het wachtbankje. Mijn NOD is 20 november.
Ik heb sinds gister wel constant wat bloedverlies, nog lang niet op niveau van hoe mijn ongesteldheid was though. @Puddingbroodje. Denk dat ik mijn eerste echte menstruatie na spiraal afwacht, en dan misschien eens wat ovulatietesten doen om te kijken of dat redelijk overeen komt met wat de app denkt. Hopelijk kan ik het daarna dan gewoon weer los laten, haha.quote:Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Haha ja dat was bij mij dus wel, na verwijderen spiraal bleef ik amper bloed verliezen, wel direct een normale cyclus en ik voel nu dus mijn eisprong (wat menstruatieachtige krampen en/of wat steken). Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!
@:puddingbroodje. Ik heb ook mijn NOD de 20e
Ahh dat klinkt heel logisch en heel naar.quote:Op woensdag 11 november 2020 06:30 schreef _Lily_ het volgende:
13 dpo en test witter dan wit. Maar nog geen spoor van mijn menstruatie
Bij mijn zwangerschap had ik op 13 dpo een positieve test dus deze ronde is wel klaar denk ik
Doet nu even echt pijn maar ik moet m’n schouders eronder zetten en weer door met het gewone leven.
Het suffe is, toen ik stopte met de pil had ik me echt erop ingesteld dat het best even kon duren. Ik was van plan in ieder geval een jaar lang niet van de kook te raken. Was ik ineens in ronde 3 zwanger, ik werd er nog door “opgeschrikt” ook.
En nu lukt het niet om dezelfde mindset weer terug te krijgen omdat het al 1x vlot was gelukt dus elke maand heb je hoop
Vast wel herkenbaar voor velen dit..... en ik weet zeker dat het leven over een paar dagen weer zonnig is.... maar vanochtend even traantjes
Het zal bij iedereen enorm verschillen. Maar mijn ervaring:quote:Op donderdag 12 november 2020 09:25 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik heb weinig hoop voor deze maand. Ik ben in de vier maanden dat ik nu ben gestopt met de pil erachter gekomen dat ik behoorlijke PMS heb. De eerste maand kreeg ik al deze symptomen en dacht ik juist daarom dat ik zwanger was. Maar nu zie ik het juist als een signaal dat ik niet zwanger ben.
Nou weet ik niet hoe zwanger zijn voelt, schriftelijk komen sommige symptomen behoorlijk overeen met wat ik online kan vinden. Maar meh, ik denk het niet. Daarvoor voelen deze duizeligheid, misselijkheid en pijnlijk borsten ondertussen te 'normaal'.
Ik heb dat ook een dikke week voor de NOD. Dat is ook precies wat PMS is: klachten in de periode voor de menstruatie (en na de eisprong).quote:Op donderdag 12 november 2020 09:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ja, ik heb daar wel vaak een goede week last van. Nouja, ik zeg nu wel 'vaak'. Maar met de pil had ik dit dus niet. Maar vorige maand had ik het ook zo vroeg, en de eerste paar dagen is het vooral vervelend, maar de laatste 3 dagen voor m'n ongesteldheid stond ik echt 's ochtends op en viel ik meteen weer om omdat ik gewoon te duizelig was.Was echt niets waard.
Daar gaan de voordelen van PMS, wat doe je me aan.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:34 schreef Elleska het volgende:
Bij mij zorgt een zwangerschap voor vergelijkbare klachten. Bij de zwangerschap van L heb ik het verschil niet kunnen merken, ik was er volledig van overtuigd niet zwanger te zijn.
Het enige verschil is dat het bloed weg blijft en er 2 streepjes verschijnen op de zwangerschapstest. Zelfs de menstruatie achtige buikpijn was bij de zwangerschap aanwezig alleen dan veroorzaakt door de groei van de baarmoeder.
Die wachtweken en de eerste weken van de zwangerschap zijn één grote mindfuck.
Zeker! Spannend weerquote:Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Oke, dus. Opnieuw bloedverlies 1 week voor NOD. Gaan jullie duimen?
Ik ben stiekem verbaasd dat man geen koudwatervrees kreeg, haha. Direct nadat de spiraal eruit was hebben we het al gezellig gemaakt, maar nu wachten we wel weer even totdat het bloeden stopt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:59 schreef Elleska het volgende:
Zou kunnen zijn dat het verwijderen van de spiraal een trigger was voor je lichaam om een menstruatie in gang te zetten. Het kan ook zijn dat dit nog komt van het verwijderen en je menstruatie over een kleine week begint.
Eigenlijk valt er nog weinig zinnigs over te zeggen, als het bloedverlies stopt en een paar week later weer begint dan weet je precies waar je startpunt is.
Het is niet nodig om te wachten met gezellig maken totdat je weet wanneer je cyclus is.
(man en ik hebben dat destijds na het verwijderen wel eventjes condooms gebruikt maar dat was meer omdat man ineens koudwatervrees kreeg en op die manier lag de keuze bij hem)
quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Duimen staan aan!quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Nee dat niet, maar de miskraam zit ertussen. Dus toen was ik een week overtijd ongeveer voordat de miskraam cq menstruatie begon. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt dus wist precies wanneer de ovulatie wasquote:Op maandag 16 november 2020 20:21 schreef Elleska het volgende:
Heb je normaal zo'n lange cyclus dan June? Misschien is je cyclus dan gereset want wij liepen de vorige maand bijna gelijk en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden (Normaal gesproken afgelopen weekend maar alles lijkt 2 dagen te zijn opgeschoven dus ik gok morgen)
Heb ik ook weleens gehad, afgelopen half jaar 2 keerquote:Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
quote:Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |