abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194599491
@Jentin, bij mij nu tussen de 28-34 dagen. Ik vroeg aan de gyn of het een reset was, volgens haar is het eerder leeftijd en eivoorraad die op moet. Zo oud ben ik nou ook weer niet }:| maar ach. Wel mooi om te lezen dat ik niet de enige ben, ik hoop zo dat het deze keer spontaan lukt
pi_194658531
Als ik een 'normale' cyclus heb, zou ik volgens mijn app nu ongeveer in de ovulatie moeten zitten. En ik heb nu al dagen dat ik bij elk krampje denk dat ik iets voel. :') Als ik dat nu al heb, wil ik niet weten hoe ik mezelf gingen aan ga lopen praten zodra de NOD in de buurt komt. :')
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:08:09 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194658675
Haha! Zo herkenbaar!
Heb je al geprobeerd draden te trekken van je baarmoederslijm? O-) ;)
pi_194658712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:08 schreef BE het volgende:
Haha! Zo herkenbaar!
Heb je al geprobeerd draden te trekken van je baarmoederslijm? O-) ;)
Ik kan dit niet volledig ontkennen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:17:08 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194658767
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:11 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Ik kan dit niet volledig ontkennen.
:D _O_
pi_194658945
Toch maar mee-posten hier...

Volgende week m’n nod en ik word nu al moe van mezelf. Letterlijk alles in m’n lijf valt nu op. Probeer mezelf niet gek te maken. Dit is pas de eerste ronde dat we het proberen en vorige keer duurde het 1.5 jaar voordat het raak was.

Zou fijn zijn als ik de tijd een weekje door kon spoelen :P
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:40:34 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194659082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:50 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Als ik een 'normale' cyclus heb, zou ik volgens mijn app nu ongeveer in de ovulatie moeten zitten. En ik heb nu al dagen dat ik bij elk krampje denk dat ik iets voel. :') Als ik dat nu al heb, wil ik niet weten hoe ik mezelf gingen aan ga lopen praten zodra de NOD in de buurt komt. :')
Temperaturen werkt bij mij altijd goed, zodra ik de eisprong heb gehad schiet mijn temp zo bijna een halve graad omhoog. Misschien het proberen waard :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194659288
Voorzichtige aanmelding hier :W O+
Draak is nu 9 maanden, dus op zich zou het nog wel even mogen wachten, maar het kriebelt en we zouden een kleiner leeftijdsverschil wel leuk vinden.

Eerste is met IUI gekomen zonder duidelijke verklaring, dus hopelijk heeft mijn lijf zich net als DE zich gereset :+
Heb nog niet veel zin om direct de molen in te gaan, we gaan het eerst weer zelf proberen. Voorlopig dus ook niet temperaturen en geen ovulatietesten, we zien wel hoe het loopt.

Cyclus is weer regelmatig, menstruaties zijn heviger geworde en duren ook langer. Meerdere dit ook gehad na bevalling/keizersnede?

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 21-08-2020 09:58:48 ]
Shine bright like a diamond.
pi_194659870
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:40 schreef MaJo het volgende:
Temperaturen werkt bij mij altijd goed, zodra ik de eisprong heb gehad schiet mijn temp zo bijna een halve graad omhoog. Misschien het proberen waard :)
Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar als ik het goed begrijp temperatuur je dan elke dag op hetzelfde moment en het moment dat je iets omhoog gaat heb je de eisprong gehad? Maar mis je dan niet juist de vruchtbare dagen voor de eisprong? Of is het vooral om je eigen cyclus beter te leren begrijpen?
pi_194660563
Leuk June! Ik hoop ook op een reset voor je.

Takkie, irritant hè. Ik heb dat nu ook wel zo heel dicht op mijn Nod. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Hahahaha draden trekken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194661767
Succes allemaal dames O+ leuk dat het hier weer wat voller loopt! Maar hopelijk hoeven jullie niet al te lang hier te posten O+
pi_194663147
Hoi dames! Mag ik mee-praten?

Zoontje van 16 maanden en sinds deze cyclus ''bezig'' voor een tweede. Dit weekend mijn vruchtbare periode dus we mogen weer aan de bak 8-)
Prive gedoe in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spannende periode dus!
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:34:53 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194664990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:31 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar als ik het goed begrijp temperatuur je dan elke dag op hetzelfde moment en het moment dat je iets omhoog gaat heb je de eisprong gehad? Maar mis je dan niet juist de vruchtbare dagen voor de eisprong? Of is het vooral om je eigen cyclus beter te leren begrijpen?
Het is inderdaad om inzicht in je cyclus te krijgen. Zodra je temperatuur stijgt is je eisprong geweest. Maar deze blijft ook hoog als je zwanger bent. Als je dus door blijft temperaturen en deze daalt opeens dan wordt je vrij snel daarna ongesteld. Als deze hoog blijft is de kans groot dat je zwanger bent. Op die manier wist ik nu dat ik zwanger was en ik ben de eerste weken hiermee doorgegaan omdat dit mij een zekerder gevoel gaf :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194668169
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef June. het volgende:
Cyclus is weer regelmatig, menstruaties zijn heviger geworde en duren ook langer. Meerdere dit ook gehad na bevalling/keizersnede?
Hey June! Leuk dat je hier weer bent.
Ik had de eerste menstruaties na de bevalling dat die het heftigste waren. Vooral toen ik nog BV gaf, daarna was het bij mij wel wat minder gelukkig. Ik was heel blij dat ik weer gewoon pijnstillers kon slikken; lang leve de naproxen
pi_194669362
Ik heb met name een langere menstruatie. Nu 6-7 dagen, voor mijn eerste zwangerschap was dit 3-4 dagen. De eerste paar keer ook wat heviger maar nu niet meer. Mijn cyclus is korter geworden, was eerst 28 dagen (bijna op het uur af) en nu 24-25 dagen.

Leuk dat er hier ineens weer zoveel meeschrijven. Kunnen we samen op de wachtbankjes zitten :D
pi_194671316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:17 schreef Takkie88 het volgende:
Ik heb met name een langere menstruatie. Nu 6-7 dagen, voor mijn eerste zwangerschap was dit 3-4 dagen. De eerste paar keer ook wat heviger maar nu niet meer. Mijn cyclus is korter geworden, was eerst 28 dagen (bijna op het uur af) en nu 24-25 dagen.

Leuk dat er hier ineens weer zoveel meeschrijven. Kunnen we samen op de wachtbankjes zitten :D
Takkie! Dus toch uiteindelijk met partner op 1 lijn gekomen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194676617
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef June. het volgende:
Voorzichtige aanmelding hier :W O+
Draak is nu 9 maanden, dus op zich zou het nog wel even mogen wachten, maar het kriebelt en we zouden een kleiner leeftijdsverschil wel leuk vinden.

Eerste is met IUI gekomen zonder duidelijke verklaring, dus hopelijk heeft mijn lijf zich net als DE zich gereset :+
Heb nog niet veel zin om direct de molen in te gaan, we gaan het eerst weer zelf proberen. Voorlopig dus ook niet temperaturen en geen ovulatietesten, we zien wel hoe het loopt.

June, we hebben wel wat gelijkenissen. M kwam ook door een IUI-behandeling (bij ons ook geen duidelijke oorzaak) en hij is ook geboren met een keizersnede.
Mijn eerste paar menstruaties na de bevalling waren ook echt flink heftig. Gelukkig had ik nog wat kraamverband over :') Maar dat werd elke maand wel steeds iets minder. Had niet het idee dat het verband hield met de keizersnede.

Toen M 1 werd hebben we de condooms de deur uit gedaan. We hoefden nog niet per se gelijk een tweede kindje, maar als het spontaan lukte was het mooi. Nu 11 cyclussen later helaas nog geen resultaat. In ons ZH was het beleid wel zo dat, als je al een succesvolle behandeling had gehad, je sneller weer kon starten voor een tweede kindje (had wel een verwijzing van de HA nodig). Door Corona loopt dat sowieso wel iets anders nu ;)
pi_194680335
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:34 schreef MaJo het volgende:
Het is inderdaad om inzicht in je cyclus te krijgen. Zodra je temperatuur stijgt is je eisprong geweest. Maar deze blijft ook hoog als je zwanger bent. Als je dus door blijft temperaturen en deze daalt opeens dan wordt je vrij snel daarna ongesteld. Als deze hoog blijft is de kans groot dat je zwanger bent. Op die manier wist ik nu dat ik zwanger was en ik ben de eerste weken hiermee doorgegaan omdat dit mij een zekerder gevoel gaf :)
Thanks voor de info! Ik leer hier echt elke keer weer iets bij. Ik wacht deze ronde nog even af, zit nu toch al halverwege m'n cyclus. Maar misschien wel interessant om na m'n ongesteldheid dit te overwegen. Al moet ik mezelf een beetje inhouden om er niet teveel mee bezig te zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Hoi dames! Mag ik mee-praten?

Zoontje van 16 maanden en sinds deze cyclus ''bezig'' voor een tweede. Dit weekend mijn vruchtbare periode dus we mogen weer aan de bak 8-)
Prive gedoe in spoiler
SPOILER
Spannende periode dus!
Hoi! :W Wat knap dat je zo eerlijk bent geweest over die kinderwens, hopelijk krijg je toch goed nieuws volgende week!
pi_194701007
Puddingbroodje ik gebruik de app womanlog al een paar jaar. 90% klopt het precies.
Wij zitten op het wachtbankje! NOD is 8-9

Duurt lang.....
pi_194701222
Wat leuk dat dit topic weer actief is :)
pi_194701512
VFT wat leuk *O*.

Ik gebruik Clue als app, vind ik ook een hele prettige. Afgelopen weekend geheel volgens verwachting }) dus op naar de volgende ronde.
pi_194702125
Een vriendin gaf als tip de app Flo, dus die gebruik ik. Zal allemaal ongeveer wel hetzelfde doen, ik vind deze wel overzichtelijk. Volgens die app zou ik 4 september weer ongesteld moeten worden, maar na verhalen over ontpillen, ben ik benieuwd of het inderdaad zo netjes op schema gaat.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:45:32 #48
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194702985
Ik heb Flo ook gebruikt, de gratis versie dan wel. Maar ik zou het meer als een soort richtlijn gebruiken. Ga zeker niet precies op de data uit die de app voorstelt. Qua ongesteldheids data was het meestal wel ongeveer gelijk toen mijn cyclus regelmatig was (maar zeker niet tijdens mijn ontpillen fase, kan de app natuurlijk ook niet weten.)

Qua ovulatie sloeg het soms nergens op. Zeker in het begin toen mijn cyclus erg onregelmatig was. Eén maand toonde mijn app zelfs dat ik op dag 7 al mijn ovulatie "zou moeten hebben", de maand erna dag 21 pas. En later liet mijn lichaam tekenen zien van ovulatie op een heel andere datum dan de app beweerde.
pi_194709176
Wachten duurt lang...

Ondertussen denk ik van alles aan m’n lijf te merken dat ik vorige zwangerschap ook had. Maar ja hoe objectief is dat op dit moment? Nog een paar dagen.

Ik gebruik de app ‘mijn kalender’ en die klopt vrij goed.
pi_194709869
Spannend Takkie!

Ik merk bij mezelf wel dat ik, nu ik er mee bezig ben, ineens overal zwangerschapssymptomen in herken. Terwijl normaal zou je er niet eens bewust van zijn dat je iets voelt waarschijnlijk. :') Mijn NOD is nog wat verder weg, maar vanochtend werd ik wakker en was m'n borst een beetje gevoelig. Dus dan schiet je hoofd meteen daar naar.

Maar omdat het niet jouw eerste keer is, weet jij misschien wel wat beter hoe de symptomen 'echt' voelen voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')