abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194711678
Bij een 2e neemt je gevoel en lichaam net zo goed een loopje met je.
pi_194735325
Niet de enige dus die gekke dingen voelt.

Tijdens kip snijden werd ik misselijk en moest ik kokhalzen. Ik gruwelde van de pezen en “afwijkende” stukken.

Wachten duurt lang!!!! De buurvrouw én ook een vriendin van me zijn hoogzwanger. Wie weet gaat het wat beter met mijn ge-hormoon als ik verse babies heb gezien ❤
pi_194736314
Mijn lijf houdt me voor de gek; afgelopen maanden een cyclus van 25 dagen gehad. Vandaag is de 26ste dag en zou mijn menstruatie dus moeten beginnen. Maar nog niks. Vanochtend een test gedaan maar die was negatief. Was een normale test en niet een extra gevoelige dus had beter nog minimaal een dag kunnen wachten. Maar had geen geduld meer :')

Met mezelf afgesproken dat ik pas vrijdagavond weer mag testen (als het dan nog nodig is).
pi_194764696
Ik denk dat ik hier ook ga meeposten om eea van mijn hart te kunnen schrijven.

Even voorstellen: ik ben 33 jaar en dit jaar besloten we voor ons 1e kindje te gaan. In april van dit jaar met de pil gestopt. In juli zwanger, we waren heel blij en dankbaar dat t zo snel ging!

Helaas gister te horen gekregen dat we een missed abortion hebben gehad. Ik zou 9 weken ver zijn, het vruchtje is blijven steken op 6 weken. We hadden al meerdere echo’s gehad en t modderde steeds maar langzaam voort qua groei dus elke week in hoop en vrees. Dat heb ik als heel moeilijk ervaren. Elke week liep het meer achter. Vorige week nog een hartje zien kloppen en dat was deze week ook gestopt.

Nu moet ik wachten op de miskraam maar t lijkt nog niet vanzelf te willen komen. We hebben nu vooral verdriet. Meer mensen hier een miskraam gehad?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:21:09 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_194764920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef _Lily_ het volgende:

Even voorstellen: ik ben 33 jaar en dit jaar besloten we voor ons 1e kindje te gaan. In april van dit jaar met de pil gestopt. In juli zwanger, we waren heel blij en dankbaar dat t zo snel ging!

Helaas gister te horen gekregen dat we een missed abortion hebben gehad. Ik zou 9 weken ver zijn, het vruchtje is blijven steken op 6 weken. We hadden al meerdere echo’s gehad en t modderde steeds maar langzaam voort qua groei dus elke week in hoop en vrees. Dat heb ik als heel moeilijk ervaren. Elke week liep het meer achter. Vorige week nog een hartje zien kloppen en dat was deze week ook gestopt.

Nu moet ik wachten op de miskraam maar t lijkt nog niet vanzelf te willen komen. We hebben nu vooral verdriet. Meer mensen hier een miskraam gehad?
Wat verdrietig dat het mis is gegaan lily :*
Miskramen komen heel veel voor, ongeveer 1 op de 5 zwangerschappen. Mijn eerste zwangerschap verliep ongeveer hetzelfde als de jouwe.

Er is een topic waar mensen hun ervaringen delen: OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #29

Sterkte, en hopelijk krijg je geen vervelende nasleep.
disclaimer
  Moderator/colorchick vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:28:14 #56
382129 crew  Donna
pi_194765016
Sterkte Lily. Mijn 1e en 4e zwangerschap waren missed abortions. De eerste was ook blijven steken rond 6 weken en we kwamen er achter bij 9 weken. Ik voelde me op en top zwanger met spugen en al dus toen ik erachter kwam dat m'n lichaam me voor de gek had gehouden wilde ik niet meer afwachten. Het zat er al bijna 3 weken zonder los te laten, dus heb ik cytotec tabletten gehad om de miskraam op te wekken.

Het komt inderdaad veel voor en het topic wat SQ noemt vond ik ook een fijne!
pi_194772940
Sterkte Lily! Wat verdrietig :*

Ik weet het even niet. Ben altijd heel regelmatig qua cyclus. Na de zwangerschap steeds 25 dagen, 1x 27 dagen. Nu op dag 29 en nog geen menstruatie. Mijn lijf voelt ook niet alsof er binnenkort een menstruatie komt. Test gisteravond was overduidelijk negatief.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194776060
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat verdrietig dat het mis is gegaan lily :*
Miskramen komen heel veel voor, ongeveer 1 op de 5 zwangerschappen. Mijn eerste zwangerschap verliep ongeveer hetzelfde als de jouwe.

Er is een topic waar mensen hun ervaringen delen: OUD / Zwanger... en dan gaat het mis #29

Sterkte, en hopelijk krijg je geen vervelende nasleep.
Thanks, ik ga daar eens kijken. Ik zal nog wel weer terugkomen hier, want we willen nog eens proberen om zwanger te worden.

Wat ik ook anderzijds wel lastig vind. Een miskraam komt inderdaad veel voor en je hoort overal dat het er bij iedereen in hakt. Ik heb t ook als heel triest ervaren, ben nu ook ziekgemeld van het werk. En ik vind t ook vervelender dan ik vooraf dacht dat het maar blijft zitten en niet vanzelf op gang komt. Ik heb ook nog steeds zwangerschapssymptomen

Ik ben dus bang om t opnieuw te proberen. Bang dat t weer gebeurt. En weer de onzekerheid aan het begin Vd zwangerschap. Obv gevoel heb ik er eigenlijk geen zin meer in, zou t liefst weer aan de pil gaan. Maar dan ga je dus nooit moeder worden, dus is ook niet echt een optie.

Dan heb ik overwogen: ff afwachten dan, eerst dit een plekje geven en misschien over een half jaar nog eens proberen. Maar ik zit met mn leeftijd. Ik ben 33 en het zal niet makkelijker worden. Daarnaast is t ook wat suf om na 1 vroege miskraam de handdoek in de ring te gooien.

Jullie gedachtes?

@Takkie: ik snap je angst van te laat zijn. Ik heb niet echt tips om met dat gevoel te dealen, ik worstel er zelf ook mee.
Ze zeggen overigens dat een cyclus als regelmatig wordt beschouwd bij <5 dagen verschil? 25, 27 en 29 dagen zien er imo netjes uit. Gebruik je ovulatietesten?
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:30:57 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_194776229
Ik had die gevoelens ook allemaal en eerlijk, je zult er de eerste maanden altijd last van blijven houden.
Ik heb 3 normale zwangerschappen gehad en 3 miskramen en altijd bleef het idee van "wanneer gaat het mis" aanwezig. Pas na het eerste trimester ga ik er een beetje in geloven doorgaans.

Maar eerst moet je even hier doorheen, en dat is stom en kut, maar ik beloof je dat het minder scherp wordt uiteindelijk :*
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:37:20 #60
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194776339
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:30 schreef SQ het volgende:
Ik had die gevoelens ook allemaal en eerlijk, je zult er de eerste maanden altijd last van blijven houden.
Had ik ook. En vond het ook een extra teleurstelling dat m’n lichaam het niet zelf losliet. Maar heb een aantal maanden gewacht en was daarna weer zwanger en nu gaat het gelukkig goed. Ik bleef in gedachte houden dat een nieuwe baby niks met de vorige te maken heeft. Succes :*
pi_194776346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef _Lily_ het volgende:

:* :* :*
Protège moi de mes désirs.
pi_194776447
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:30 schreef SQ het volgende:
Ik heb 3 normale zwangerschappen gehad en 3 miskramen en altijd bleef het idee van "wanneer gaat het mis" aanwezig. Pas na het eerste trimester ga ik er een beetje in geloven doorgaans.

Maar eerst moet je even hier doorheen, en dat is stom en kut, maar ik beloof je dat het minder scherp wordt uiteindelijk :*
Wat fijn om te horen, dat stelt me een beetje gerust. En inderdaad, onbezorgd gaat het nooit meer zijn. SQ, is jouw kinderwens inmiddels vervuld? Of nog bezig

Ik herken ook echt wat sway zegt, ik denk ook de hele dag: hallo baarmoeder, zie je niet dat er iets mis is
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:03:15 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_194776617
Ja hoor, ik heb nu twee gezonde kinderen en de derde wordt over een maandje verwacht ;)

Ik stel echter voor om dit gesprek even in het andere topic voort te zetten, want hier hoort het ook niet helemaal ;)
disclaimer
pi_194776687
Sorry, inderdaad
pi_194781686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 12:08 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

June, we hebben wel wat gelijkenissen. M kwam ook door een IUI-behandeling (bij ons ook geen duidelijke oorzaak) en hij is ook geboren met een keizersnede.
Mijn eerste paar menstruaties na de bevalling waren ook echt flink heftig. Gelukkig had ik nog wat kraamverband over :') Maar dat werd elke maand wel steeds iets minder. Had niet het idee dat het verband hield met de keizersnede.

Toen M 1 werd hebben we de condooms de deur uit gedaan. We hoefden nog niet per se gelijk een tweede kindje, maar als het spontaan lukte was het mooi. Nu 11 cyclussen later helaas nog geen resultaat. In ons ZH was het beleid wel zo dat, als je al een succesvolle behandeling had gehad, je sneller weer kon starten voor een tweede kindje (had wel een verwijzing van de HA nodig). Door Corona loopt dat sowieso wel iets anders nu ;)
Thanks. Ook alweer even bezig dus.. In mijn herinnering ben jij vlak voor mij bevallen :D

Kijn menstruaies zijn nog steeds even hevig, gelukkig bestaan er super tampons :+
Wel "fijn" dat je weer snel kan starten mocht je het willen. Is de wachtlijst lang? Vorig jaar hoefden wij eigenlijk niet te wachten (Radboud)
Shine bright like a diamond.
pi_194805295
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 07:11 schreef Takkie88 het volgende:
Sterkte Lily! Wat verdrietig :*

Ik weet het even niet. Ben altijd heel regelmatig qua cyclus. Na de zwangerschap steeds 25 dagen, 1x 27 dagen. Nu op dag 29 en nog geen menstruatie. Mijn lijf voelt ook niet alsof er binnenkort een menstruatie komt. Test gisteravond was overduidelijk negatief.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat rot dat de test negatief was en je ongesteldheid toch wat langer uitblijft dan normaal. Hoeft inderdaad niets te betekenen, maar hopelijk heb je alweer wat meer duidelijkheid en komt die regelmaat gewoon weer terug.
pi_194805628
Gisteravond laat ongesteld geworden! Bijzonder hoe blij je daar dan mee kan zijn :P yeah, mijn lijf doet het nog!

Wel gek dat mijn cyclus ineens 5 dagen langer was, nooit eerder gebeurt. Voordeel; volgende eisprong valt nu sowieso na de nachtdiensten van vriend. Komt handiger uit ;)

Er zaten er nog meer op het wachtbankje afgelopen vrijdag toch?
pi_194805771
Yes, gelukkig Takkie! Of nouja, ook wel weer apart hoe we hier eigenlijk zitten te hopen om niet ongesteld te worden, maar tegelijkertijd het erg fijn is om wel ongesteld te worden in jouw situatie. :D

Ik moet volgens mijn app, komende vrijdag ongesteld worden. Maar dit is mijn eerste maand zonder pil, dus ik weet nog niet of ik echt zo netjes op schema loop. En ik moet mezelf de hele dag vertellen dat alles wat ik in m'n lichaam denk te voelen gewoon in m'n hoofd zit. Ben wel blij dat ik in het algemeen al wat minder ermee bezig ben dan de eerste week. Ik heb mezelf weer even genoeg ingelezen en wacht het verder maar gewoon af.

Wel ben ik gister (nadat hier het namentopic omhoog kwam) eens door een namenlijst op een website gegaan. Na 3500 namen gelezen te hebben, had ik een paar leuke gevonden en eentje die m'n vriend ook erg tof vond. Toch leuk. :D En ja, ik loop op de zaken vooruit, maar ach.
pi_194806105
Hoi, ik kom voorzichtig meeschrijven :W
Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden. Het voelt soms nog wat vroeg om voor een tweede te gaan en we twijfelen af en toe nog. Maar zwanger worden ging de eerste keer niet gemakkelijk en gezien onze leeftijd (beide bijna 38) willen we onze kansen maximaliseren.
Ik ga sowieso snel doorschuiven qua topic: na een half jaar zelf proberen gaan we terug het traject in. We hebben nog 4 embryo's van de vorige IVF poging. Ik denk dat het bijna 5 jaar geleden is dat ik de vorige keer meeschreef in dit topic :o
pi_194808058
Leuk Bottoms! Snap wel dat jullie een klein beetje meer 'haast' hebben. En over een half jaartje + paar maandjes is de kleine al een half jaar. Dan nog een zwangerschap van 9 maanden.. Dus ach, wat is snel? ;) Leuk toch!?!
Jullie gaan het nu eerst zelf even proberen? Wat was bij jullie ook alweer de reden dat het uiteindelijk IVF is geworden?

Takkie, fijn dat je ongesteld bent geworden. Heb je iig duidelijkheid. Mijn cyclus wil ook wel eens schommelen hoor, tussen de 26 en 32 dagen. Gek genoeg volgen die uitschieters elkaar vaak op. Alsof mijn lijf de ene keer wat traag was en dat de volgende maand ruimschoots goed wil maken :') meestal zit ik tussen de 28 en 30 dagen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:17 schreef June. het volgende:

[..]

Thanks. Ook alweer even bezig dus.. In mijn herinnering ben jij vlak voor mij bevallen :D

Kijn menstruaies zijn nog steeds even hevig, gelukkig bestaan er super tampons :+
Wel "fijn" dat je weer snel kan starten mocht je het willen. Is de wachtlijst lang? Vorig jaar hoefden wij eigenlijk niet te wachten (Radboud)
Ik heb een zoontje van sept 2018. Was een heel druk seizoen toen (juli, aug, sept 2018 :D)

In principe konden we in Zwolle ook snel weer beginnen, maar toen kwam de Corona. Ik hoorde van een collega die actief met behandelingen bezig was dat alle behandelingen waren opgeschort en de wachttijd snel opliep. Na een telefoontje was de wachttijd 6 maanden + de periode dat alles stil lag door Corona (bijna 3 maanden). Hoewel ik nog niet actief wilde beginnen hebben we ons maar wel op de wachtlijst laten plaatsen. Dan zouden we met geluk begin 2021 kunnen beginnen.

4 weken later hadden we al een intake :') Hoe dat nou precies zit weet ik ook niet. Misschien omdat ons traject al succesvol is geweest? Ik had wel wat aanvullende onderzoeken nodig i.v.m. een cyste in de baarmoeder, maar die is gelukkig zo verschrikkelijk klein dat ze hem niet weg gaan halen.
Ik zit nu dus niet helemaal goed hier. Maar ben ook nog niet klaar om de overstap naar het andere topic te maken. Ik blijf gewoon een beetje zweven nog :P
pi_194808306
Bottoms *O* Wat leuk O+

Hier is het ei weer in aantocht :9 :9 :9 :D :')
pi_194809487
@Peacefulll Ja we gaan eerst zelf proberen. Mijn laatste zwangerschap was ook spontaan, dus wie weet. We hebben ook nog niet beslist of we nog een verse IVF poging zouden doen. Mijn hoofd zegt op dit moment liever niet. Maar als het zover is voelt het waarschijnlijk anders.
Er is geen echte oorzaak gevonden. Zaadkwaliteit was af en toe slecht, en dan meestal net tijdens een behandeling.
Onze leeftijd voelt ook minder urgent omdat we nog die embryo's hebben (van toen ik 35 was).

Ik verwacht er nu niet veel van. Maar ik wil graag nog eens onbezonnen 6 maanden proberen, voor de laatste keer.

Ik moet volgende week ongesteld worden, dus ik heb nog even om aan het idee te wennen. Maar de davitamon mama heb ik al besteld.
pi_194811233
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:40 schreef Takkie88 het volgende:
Gisteravond laat ongesteld geworden! Bijzonder hoe blij je daar dan mee kan zijn :P yeah, mijn lijf doet het nog!

Wel gek dat mijn cyclus ineens 5 dagen langer was, nooit eerder gebeurt. Voordeel; volgende eisprong valt nu sowieso na de nachtdiensten van vriend. Komt handiger uit ;)

Er zaten er nog meer op het wachtbankje afgelopen vrijdag toch?
Fijn dat je ongesteld bent geworden Takkie!
pi_194811855
Nou ik zit ook weer op het wachtbankje. Spannend weer!
Shine bright like a diamond.
pi_194821939
June, welkom op het wachtbankje! Houden we wel netjes 1,5e meter van elkaar? B-)

Vanmorgen ineens heel hormonaal uitgevallen tegen mijn man. Ging echt weer nergens over. Gelukkig had hij door dat het mijn hormonen waren. Zaterdag testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')