Ik heb sinds gister wel constant wat bloedverlies, nog lang niet op niveau van hoe mijn ongesteldheid was though. @Puddingbroodje. Denk dat ik mijn eerste echte menstruatie na spiraal afwacht, en dan misschien eens wat ovulatietesten doen om te kijken of dat redelijk overeen komt met wat de app denkt. Hopelijk kan ik het daarna dan gewoon weer los laten, haha.quote:Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef altootje86 het volgende:
[..]
Haha ja dat was bij mij dus wel, na verwijderen spiraal bleef ik amper bloed verliezen, wel direct een normale cyclus en ik voel nu dus mijn eisprong (wat menstruatieachtige krampen en/of wat steken). Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!
@:puddingbroodje. Ik heb ook mijn NOD de 20e
Ahh dat klinkt heel logisch en heel naar.quote:Op woensdag 11 november 2020 06:30 schreef _Lily_ het volgende:
13 dpo en test witter dan wit. Maar nog geen spoor van mijn menstruatie
Bij mijn zwangerschap had ik op 13 dpo een positieve test dus deze ronde is wel klaar denk ik
Doet nu even echt pijn maar ik moet m’n schouders eronder zetten en weer door met het gewone leven.
Het suffe is, toen ik stopte met de pil had ik me echt erop ingesteld dat het best even kon duren. Ik was van plan in ieder geval een jaar lang niet van de kook te raken. Was ik ineens in ronde 3 zwanger, ik werd er nog door “opgeschrikt” ook.
En nu lukt het niet om dezelfde mindset weer terug te krijgen omdat het al 1x vlot was gelukt dus elke maand heb je hoop
Vast wel herkenbaar voor velen dit..... en ik weet zeker dat het leven over een paar dagen weer zonnig is.... maar vanochtend even traantjes
Het zal bij iedereen enorm verschillen. Maar mijn ervaring:quote:Op donderdag 12 november 2020 09:25 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik heb weinig hoop voor deze maand. Ik ben in de vier maanden dat ik nu ben gestopt met de pil erachter gekomen dat ik behoorlijke PMS heb. De eerste maand kreeg ik al deze symptomen en dacht ik juist daarom dat ik zwanger was. Maar nu zie ik het juist als een signaal dat ik niet zwanger ben.
Nou weet ik niet hoe zwanger zijn voelt, schriftelijk komen sommige symptomen behoorlijk overeen met wat ik online kan vinden. Maar meh, ik denk het niet. Daarvoor voelen deze duizeligheid, misselijkheid en pijnlijk borsten ondertussen te 'normaal'.
Ik heb dat ook een dikke week voor de NOD. Dat is ook precies wat PMS is: klachten in de periode voor de menstruatie (en na de eisprong).quote:Op donderdag 12 november 2020 09:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ja, ik heb daar wel vaak een goede week last van. Nouja, ik zeg nu wel 'vaak'. Maar met de pil had ik dit dus niet. Maar vorige maand had ik het ook zo vroeg, en de eerste paar dagen is het vooral vervelend, maar de laatste 3 dagen voor m'n ongesteldheid stond ik echt 's ochtends op en viel ik meteen weer om omdat ik gewoon te duizelig was.Was echt niets waard.
Daar gaan de voordelen van PMS, wat doe je me aan.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:34 schreef Elleska het volgende:
Bij mij zorgt een zwangerschap voor vergelijkbare klachten. Bij de zwangerschap van L heb ik het verschil niet kunnen merken, ik was er volledig van overtuigd niet zwanger te zijn.
Het enige verschil is dat het bloed weg blijft en er 2 streepjes verschijnen op de zwangerschapstest. Zelfs de menstruatie achtige buikpijn was bij de zwangerschap aanwezig alleen dan veroorzaakt door de groei van de baarmoeder.
Die wachtweken en de eerste weken van de zwangerschap zijn één grote mindfuck.
Zeker! Spannend weerquote:Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Oke, dus. Opnieuw bloedverlies 1 week voor NOD. Gaan jullie duimen?
Ik ben stiekem verbaasd dat man geen koudwatervrees kreeg, haha. Direct nadat de spiraal eruit was hebben we het al gezellig gemaakt, maar nu wachten we wel weer even totdat het bloeden stopt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:59 schreef Elleska het volgende:
Zou kunnen zijn dat het verwijderen van de spiraal een trigger was voor je lichaam om een menstruatie in gang te zetten. Het kan ook zijn dat dit nog komt van het verwijderen en je menstruatie over een kleine week begint.
Eigenlijk valt er nog weinig zinnigs over te zeggen, als het bloedverlies stopt en een paar week later weer begint dan weet je precies waar je startpunt is.
Het is niet nodig om te wachten met gezellig maken totdat je weet wanneer je cyclus is.
(man en ik hebben dat destijds na het verwijderen wel eventjes condooms gebruikt maar dat was meer omdat man ineens koudwatervrees kreeg en op die manier lag de keuze bij hem)
quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Duimen staan aan!quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Nee dat niet, maar de miskraam zit ertussen. Dus toen was ik een week overtijd ongeveer voordat de miskraam cq menstruatie begon. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt dus wist precies wanneer de ovulatie wasquote:Op maandag 16 november 2020 20:21 schreef Elleska het volgende:
Heb je normaal zo'n lange cyclus dan June? Misschien is je cyclus dan gereset want wij liepen de vorige maand bijna gelijk en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden (Normaal gesproken afgelopen weekend maar alles lijkt 2 dagen te zijn opgeschoven dus ik gok morgen)
Heb ik ook weleens gehad, afgelopen half jaar 2 keerquote:Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
quote:Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |