abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196166199
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 20:06 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Haha ja dat was bij mij dus wel, na verwijderen spiraal bleef ik amper bloed verliezen, wel direct een normale cyclus en ik voel nu dus mijn eisprong (wat menstruatieachtige krampen en/of wat steken). Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt!

@:puddingbroodje. Ik heb ook mijn NOD de 20e :s)
Ik heb sinds gister wel constant wat bloedverlies, nog lang niet op niveau van hoe mijn ongesteldheid was though. @Puddingbroodje. Denk dat ik mijn eerste echte menstruatie na spiraal afwacht, en dan misschien eens wat ovulatietesten doen om te kijken of dat redelijk overeen komt met wat de app denkt. Hopelijk kan ik het daarna dan gewoon weer los laten, haha.
pi_196181405
13 dpo en test witter dan wit. Maar nog geen spoor van mijn menstruatie

Bij mijn zwangerschap had ik op 13 dpo een positieve test dus deze ronde is wel klaar denk ik

Doet nu even echt pijn maar ik moet m’n schouders eronder zetten en weer door met het gewone leven.

Het suffe is, toen ik stopte met de pil had ik me echt erop ingesteld dat het best even kon duren. Ik was van plan in ieder geval een jaar lang niet van de kook te raken. Was ik ineens in ronde 3 zwanger, ik werd er nog door “opgeschrikt” ook.
En nu lukt het niet om dezelfde mindset weer terug te krijgen omdat het al 1x vlot was gelukt dus elke maand heb je hoop

Vast wel herkenbaar voor velen dit..... en ik weet zeker dat het leven over een paar dagen weer zonnig is.... maar vanochtend even traantjes
pi_196195016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 06:30 schreef _Lily_ het volgende:
13 dpo en test witter dan wit. Maar nog geen spoor van mijn menstruatie

Bij mijn zwangerschap had ik op 13 dpo een positieve test dus deze ronde is wel klaar denk ik

Doet nu even echt pijn maar ik moet m’n schouders eronder zetten en weer door met het gewone leven.

Het suffe is, toen ik stopte met de pil had ik me echt erop ingesteld dat het best even kon duren. Ik was van plan in ieder geval een jaar lang niet van de kook te raken. Was ik ineens in ronde 3 zwanger, ik werd er nog door “opgeschrikt” ook.
En nu lukt het niet om dezelfde mindset weer terug te krijgen omdat het al 1x vlot was gelukt dus elke maand heb je hoop

Vast wel herkenbaar voor velen dit..... en ik weet zeker dat het leven over een paar dagen weer zonnig is.... maar vanochtend even traantjes
Ahh dat klinkt heel logisch en heel naar. ;( De traantjes zou ik proberen gewoon de ruimte te geven, maar kan me goed voorstellen dat je liever de mindset van het begin terug zou hebben. Misschien komt dat vanzelf wel als je het nog wat meer tijd geeft?
pi_196198933
Ik heb weinig hoop voor deze maand. Ik ben in de vier maanden dat ik nu ben gestopt met de pil erachter gekomen dat ik behoorlijke PMS heb. De eerste maand kreeg ik al deze symptomen en dacht ik juist daarom dat ik zwanger was. Maar nu zie ik het juist als een signaal dat ik niet zwanger ben.

Nou weet ik niet hoe zwanger zijn voelt, schriftelijk komen sommige symptomen behoorlijk overeen met wat ik online kan vinden. Maar meh, ik denk het niet. Daarvoor voelen deze duizeligheid, misselijkheid en pijnlijk borsten ondertussen te 'normaal'.
pi_196199264
Heb je daar zo vroeg al last van dan? Je NOD is de 20e toch pas?
pi_196199544
Ja, ik heb daar wel vaak een goede week last van. Nouja, ik zeg nu wel 'vaak'. Maar met de pil had ik dit dus niet. Maar vorige maand had ik het ook zo vroeg, en de eerste paar dagen is het vooral vervelend, maar de laatste 3 dagen voor m'n ongesteldheid stond ik echt 's ochtends op en viel ik meteen weer om omdat ik gewoon te duizelig was. :') Was echt niets waard.
pi_196200268
Bedankt vaiana, Superlief. Denk inderdaad dat het meer tijd moet hebben, gewoon rustig doorademen. Inmiddels ongesteld hier

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:25 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ik heb weinig hoop voor deze maand. Ik ben in de vier maanden dat ik nu ben gestopt met de pil erachter gekomen dat ik behoorlijke PMS heb. De eerste maand kreeg ik al deze symptomen en dacht ik juist daarom dat ik zwanger was. Maar nu zie ik het juist als een signaal dat ik niet zwanger ben.

Nou weet ik niet hoe zwanger zijn voelt, schriftelijk komen sommige symptomen behoorlijk overeen met wat ik online kan vinden. Maar meh, ik denk het niet. Daarvoor voelen deze duizeligheid, misselijkheid en pijnlijk borsten ondertussen te 'normaal'.
Het zal bij iedereen enorm verschillen. Maar mijn ervaring:
Zwangerschap (missed abortion bij 9 weken):
- voor NOD veel witte afscheiding. Dit nam zelfs eerder toe dan af. Bij mijn menstruatie wordt de afscheiding meestal minder naarmate NOD nadert.
- buikpijn op dag voor NOD, NOD en dag na NOD. Opvallend: ook s nachts en bij wakker worden. Bij menstruatie heb ik meestal pas buikpijn als er al bloedverlies is
- zwaaaaare obstipatie, moest er zakjes voor slikken. Heb ik niet in andere cycli

Maar al met al moet ik zeggen dat ik voor NOD niet zoveel merkte behalve die afscheiding en buikpijn. Die obstipatie kwam pas na NOD.

Ik ben nooit misselijk geweest en heb nooit pijnlijke borsten gehad. Niet tijdens de zwangerschap en ook niet in menstruatie cycli. Heb ook geen pms. Dus grosso modo voel ik voor de NOD niks en weinig verschil en na NOD weet je al dat je over tijd bent (en na NOD had ik obstipatie, duizeligheid en honger)
pi_196200443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:59 schreef Puddingbroodje. het volgende:
Ja, ik heb daar wel vaak een goede week last van. Nouja, ik zeg nu wel 'vaak'. Maar met de pil had ik dit dus niet. Maar vorige maand had ik het ook zo vroeg, en de eerste paar dagen is het vooral vervelend, maar de laatste 3 dagen voor m'n ongesteldheid stond ik echt 's ochtends op en viel ik meteen weer om omdat ik gewoon te duizelig was. :') Was echt niets waard.
Ik heb dat ook een dikke week voor de NOD. Dat is ook precies wat PMS is: klachten in de periode voor de menstruatie (en na de eisprong).
pi_196201511
Ach, positief bekeken scheelt het een week in spanning zitten en al die kosten voor de zwangerschapstesten. Lucky us.
pi_196202099
Bij mij zorgt een zwangerschap voor vergelijkbare klachten. Bij de zwangerschap van L heb ik het verschil niet kunnen merken, ik was er volledig van overtuigd niet zwanger te zijn.
Het enige verschil is dat het bloed weg blijft en er 2 streepjes verschijnen op de zwangerschapstest. Zelfs de menstruatie achtige buikpijn was bij de zwangerschap aanwezig alleen dan veroorzaakt door de groei van de baarmoeder.

Die wachtweken en de eerste weken van de zwangerschap zijn één grote mindfuck.
pi_196202254
Ahhh ik dacht dat pms klachten meestal pas 2-3 voor NOD waren, maar is dus veel eerder al. Weer iets geleerd!
pi_196202379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:34 schreef Elleska het volgende:
Bij mij zorgt een zwangerschap voor vergelijkbare klachten. Bij de zwangerschap van L heb ik het verschil niet kunnen merken, ik was er volledig van overtuigd niet zwanger te zijn.
Het enige verschil is dat het bloed weg blijft en er 2 streepjes verschijnen op de zwangerschapstest. Zelfs de menstruatie achtige buikpijn was bij de zwangerschap aanwezig alleen dan veroorzaakt door de groei van de baarmoeder.

Die wachtweken en de eerste weken van de zwangerschap zijn één grote mindfuck.
Daar gaan de voordelen van PMS, wat doe je me aan. :D
pi_196214442
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van dames hier. Hoe was jullie verloop na het verwijderen van de spiraal?
Bij mij is afgelopen vrijdag de spiraal eruit gehaald. Maandag begon bloedverlies en dat loopt nu nog, niet superveel maar wel significant aanwezig. Volgens mijn oorspronkelijke cyclus die ik tijdens mijn spiraal had zou ik over een kleine week ongesteld moeten worden (dat roept mijn app dus ook heel enthousiast nu).
Nu vraag ik me in de eerste plaats af hoe lang ik kan verwachten dat dit bloedverlies nog doorloopt, maar daarnaast ook in hoeverre ik überhaupt nog enige waarde moet hangen aan hoe mijn cyclus was.
Dus ben heel benieuwd hoe dit andere vrouwen vergaan is, ook al weet ik ook wel dat het alsnog niks zegt over hoe het bij mij uit gaat pakken. :+
pi_196215049
Dat is lastig te zeggen. Mijn menstruatie is langer en heftiger geworden sinds de zwangerschap..

Als de spiraal eruit is en je bent begonnen met vloeien dan zou ik dat als dag 1 rekenen van je cyclus. Hoelang je nog bloed heeft geen effect op je eisprong.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 13 november 2020 @ 08:57:30 #290
208890 June.
Seriously?
pi_196217436
Oke, dus. Opnieuw bloedverlies 1 week voor NOD. Gaan jullie duimen?
pi_196217460
Zou kunnen zijn dat het verwijderen van de spiraal een trigger was voor je lichaam om een menstruatie in gang te zetten. Het kan ook zijn dat dit nog komt van het verwijderen en je menstruatie over een kleine week begint.
Eigenlijk valt er nog weinig zinnigs over te zeggen, als het bloedverlies stopt en een paar week later weer begint dan weet je precies waar je startpunt is.

Het is niet nodig om te wachten met gezellig maken totdat je weet wanneer je cyclus is.
(man en ik hebben dat destijds na het verwijderen wel eventjes condooms gebruikt maar dat was meer omdat man ineens koudwatervrees kreeg en op die manier lag de keuze bij hem)
pi_196218907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:57 schreef June. het volgende:
Zeker! Spannend weer
pi_196224313
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 08:59 schreef Elleska het volgende:
Zou kunnen zijn dat het verwijderen van de spiraal een trigger was voor je lichaam om een menstruatie in gang te zetten. Het kan ook zijn dat dit nog komt van het verwijderen en je menstruatie over een kleine week begint.
Eigenlijk valt er nog weinig zinnigs over te zeggen, als het bloedverlies stopt en een paar week later weer begint dan weet je precies waar je startpunt is.

Het is niet nodig om te wachten met gezellig maken totdat je weet wanneer je cyclus is.
(man en ik hebben dat destijds na het verwijderen wel eventjes condooms gebruikt maar dat was meer omdat man ineens koudwatervrees kreeg en op die manier lag de keuze bij hem)
Ik ben stiekem verbaasd dat man geen koudwatervrees kreeg, haha. Direct nadat de spiraal eruit was hebben we het al gezellig gemaakt, maar nu wachten we wel weer even totdat het bloeden stopt. *)

Maar check, ik dacht al zoiets, dan wachten we gewoon rustig af.
pi_196230406
quote:
:Y ik duim mee!
pi_196232670
quote:
Duimen staan aan!
  maandag 16 november 2020 @ 19:39:22 #296
208890 June.
Seriously?
pi_196275720
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
pi_196276408
Heb je normaal zo'n lange cyclus dan June? Misschien is je cyclus dan gereset want wij liepen de vorige maand bijna gelijk en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden (Normaal gesproken afgelopen weekend maar alles lijkt 2 dagen te zijn opgeschoven dus ik gok morgen)

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 16-11-2020 20:28:18 ]
  maandag 16 november 2020 @ 23:14:33 #298
208890 June.
Seriously?
pi_196279232
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:21 schreef Elleska het volgende:
Heb je normaal zo'n lange cyclus dan June? Misschien is je cyclus dan gereset want wij liepen de vorige maand bijna gelijk en ik zou nu ongeveer ongesteld moeten worden (Normaal gesproken afgelopen weekend maar alles lijkt 2 dagen te zijn opgeschoven dus ik gok morgen)
Nee dat niet, maar de miskraam zit ertussen. Dus toen was ik een week overtijd ongeveer voordat de miskraam cq menstruatie begon. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt dus wist precies wanneer de ovulatie was
pi_196282707
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
Nou de duimen kunnen denk ik ingetrokken worden. Misschien beetje tmi maar bloedverlies nu echt niveautje volle tampons en stolsels. Wel raar dat menstruatie 1 week voor NOD begint. Misschien heeft het met de eerdere miskraam te maken? Anderen deze ervaring gehad?
Heb ik ook weleens gehad, afgelopen half jaar 2 keer
1 van die keren was de ronde na de miskraam.

Ik gebruikte toevallig ovulatietesten en in die 2 rondes bleek dat mijn luteale fase om onduidelijke redenen wat kort was. Bijv ovulatie 2 dagen vroeger en dan luteale fase van 10 dagen. Dan is je cyclus ineens een week korter dan je gewend bent dan bij ovulatie 2 dg later en luteale fase van 14 dagen

Maar dat heb ik dus zeker niet elke cyclus
pi_196289033
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef June. het volgende:
-O- Balen zeg!

Ik heb uberhaupt nog met niks ervaring, behalve het eruit halen van de spiraal. Hier is het bloedverlies daarvan ondertussen gestopt, geen idee nog hoe mijn cyclus er nu uit ziet dan. We maken het gewoon maar gezellig en zien wel hoe het loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')