SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOKOp maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
quote:Op maandag 10 augustus 2020 00:10 schreef Meke het volgende:
Even @:Strani laten weten dat ik hem op de hielen zit!!
Ik ben ook slaperigquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:11 schreef Aoibhin het volgende:
Ik slaap op zich wel prima met dit weer; de hitte maakt me loom en slaperig. Alleen ik val vroeger in slaap en ben dan voor mijn doen ook weer redelijk vroeg wakker
Ik hoop dat de koelte in de fitness dan wel goed geregeld isquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weer terug van e fitness. Op de fiets is het nog wel te doen, maar je moet dan wel in beweging blijven en niet voor het verkeerslicht moeten blijven staan.
Zelf een ventilator mee? Of mag dat dan weer niet omdat die mogelijk niet is goedgekeurd etc? (Dat heb ik ook wel eens gehad bij een klant.)quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:20 schreef molloot200 het volgende:
Hier waar ik werk is het wat temperatuur betreft in de zomer altijd een hel: een dak zo plat als een dubbeltje, slechts wat ventilatoren want airco's kunnen virusdeeltjes verspreiden, en veel te weinig ventilatoren dan eigenlijk. En ik moet vanmiddag weer
Ik vond 'm van 't weekend beter dan vandaag.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de koelte in de fitness dan wel goed geregeld is
Oh neequote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
De langste en bangste dag van mn leven dit. Bietje is n groot medisch raadsel en sinds de spoedkliniek zaterdag ging het gister wat beter en liep ze zelf door het park en vanmorgen kon ze niet eens meer staan en lopen. Ligt nu opgenomen aan het infuus. Vol met bulten die heel snel opkomen en daarna doorbreken. Wat een hel. Ik geloof niet dat dit goedkomt.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
De langste en bangste dag van mn leven dit. Bietje is n groot medisch raadsel en sinds de spoedkliniek zaterdag ging het gister wat beter en liep ze zelf door het park en vanmorgen kon ze niet eens meer staan en lopen. Ligt nu opgenomen aan het infuus. Vol met bulten die heel snel opkomen en daarna doorbreken. Wat een hel. Ik geloof niet dat dit goedkomt.
Nou ja ik moet wel constant door het gebouw heenlopen dus tenzij ik 'm op de rug knoop is dat niet mogelijkquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:21 schreef Dave het volgende:
[..]
Zelf een ventilator mee? Of mag dat dan weer niet omdat die mogelijk niet is goedgekeurd etc? (Dat heb ik ook wel eens gehad bij een klant.)
Ah nee wat ergquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Oh serieusquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kunnen ventilatoren niet juist het virus verspreiden?
Ik heb de trend gezetquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:14 schreef Strani het volgende:
[..]en dan was ik vannacht (echt zeldzaam) juist al om middernacht naar bed gegaan
Wat naar Greys. Sterkte. Hopelijk komt het allemaal goed!quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Vervelend voor jequote:Op maandag 10 augustus 2020 10:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ben ook slaperigAt the moment, zelfs. Toch gaat het slapen gewoon slecht.
Sterkte Greysquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Sterkte!!quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
En dat terwijl we volop in de voorbereidingen zitten voor mams 50e verjaardag waar we allemaal eigenlijk geen zin in hebben om dat helemaal voor te bereiden met een spandoek en zo. Veel te warm, we hebben nog veel te weinig eraan gedaan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:29 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Vervelend voor je![]()
Ja, ik ben ook slaperig nu. De hele dag gewoon erg loom.
Oh ja dat is echt vervelendquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weer terug van e fitness. Op de fiets is het nog wel te doen, maar je moet dan wel in beweging blijven en niet voor het verkeerslicht moeten blijven staan.
Wat enorm sneu, ik duim heel hard voor Biet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Sterktequote:Op maandag 10 augustus 2020 10:20 schreef molloot200 het volgende:
Hier waar ik werk is het wat temperatuur betreft in de zomer altijd een hel: een dak zo plat als een dubbeltje, slechts wat ventilatoren want airco's kunnen virusdeeltjes verspreiden, en veel te weinig ventilatoren dan eigenlijk. En ik moet vanmiddag weer
quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Ah, hebben jullie een groot feest gepland? Ik snap echt wel dat je hoofd daar niet naar staat nee...quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En dat terwijl we volop in de voorbereidingen zitten voor mams 50e verjaardag waar we allemaal eigenlijk geen zin in hebben om dat helemaal voor te bereiden met een spandoek en zo. Veel te warm, we hebben nog veel te weinig eraan gedaan.
Nee, aangepaste versie welquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:34 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah, hebben jullie een groot feest gepland? Ik snap echt wel dat je hoofd daar niet naar staat nee...
Ik weet niet wat ik moet zeggenquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:38 schreef Greys het volgende:
Het allerergste vind ik dat ze misschien dood gaat als ik er niet bij ben. Dat kan echt niet. Dat idee kan ik niet aan.
Snap ik heel erg goed. Wat naar voor je. Hopelijk kan je er bij zijn ls het noodlot je hondje treft.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:38 schreef Greys het volgende:
Het allerergste vind ik dat ze misschien dood gaat als ik er niet bij ben. Dat kan echt niet. Dat idee kan ik niet aan.
Ja, precies. En dan merk je pas hoe hoog de zonkracht is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh ja dat is echt vervelendTijdens het fietsen creer je zelf nog wel een soort "briesje", maar dan stop je en ineens die warme walm in je gezicht
Owjjjjquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Het is okquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:41 schreef Greys het volgende:
Sorry, gewoon gezellig blijven posten hoor. Maar ik zit helemaal met mn ziel onder mn arm dus ik gooi er af en toe wat paniek en gejank tussendoor. Moet het kwijt want het wachten is walgelijk.
Ik ben geen viroloog, maar een airco blaast lucht rond en dat doet een ventilator ook. Het principe van beide is hetzelfde. Wellicht dat een airco echter door het hele gebouw blaast waardoor het virus het hele gebouw wordt doorgeblaast en een ventilator tot 1 kamer beperkt blijft.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh serieusIk had het alleen maar van airco's gehoord, daarom ook dat die niet mogen op m'n werk
Nu maar hopen dat het heel rustig is
Mag je niet bij haar wachten of is dat geen optie?quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:41 schreef Greys het volgende:
Sorry, gewoon gezellig blijven posten hoor. Maar ik zit helemaal met mn ziel onder mn arm dus ik gooi er af en toe wat paniek en gejank tussendoor. Moet het kwijt want het wachten is walgelijk.
Weet je, aan de ene kant denk ik nu,zal ik er wat van zeggen, want eigenlijk heb je nu wel gelijk. Maar aan de andere kant is het dan op m'n werk helemaal niet te doen als die ventilatoren k al niet aan gaan. Dan kan je me opvegen na pakweg 2 uur hoorquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik ben geen viroloog, maar een airco blaast lucht rond en dat doet een ventilator ook. Het principe van beide is hetzelfde. Wellicht dat een airco echter door het hele gebouw blaast waardoor het virus het hele gebouw wordt doorgeblaast en een ventilator tot 1 kamer beperkt blijft.
Ach jeetje Greys sterkte lieverdquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:38 schreef Greys het volgende:
Blijf aub alles eruit gooien natuurlijkquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:41 schreef Greys het volgende:
Ah dat is wel handig aangepast dan!quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:40 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, aangepaste versie welin ieder geval niet wat ze zelf het liefst zou willen, maar dat is helaas niet anders. Nu de dag "opgedeeld" in blokken. 's Ochtends komen mijn opa's en oma's (haar (schoon)ouders), en 's middags komen haar goede vriendinnen. 's Avonds komt een deel van de muziekband waar ze bij zit, waar ze echt goed mee kan alleen. Dus hoogstens per keer een stuk of 7 man zo uit mijn hoofd. Is niet wat je wilt als je 50 wordt denk ik, maar heel veel anders zit er niet in met Corona zo.
En dan te bedenken dat mijn vader ook nog in maart aan de beurt is voor zijn 50e dus we dit weer helemaal opnieuw krijgen.
Dat mag sowieso al, en nu helemaalquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:41 schreef Greys het volgende:
In deze hitte is het zeker niet te doen zonder airo of ventilator.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Weet je, aan de ene kant denk ik nu,zal ik er wat van zeggen, want eigenlijk heb je nu wel gelijk. Maar aan de andere kant is het dan op m'n werk helemaal niet te doen als die ventilatoren k al niet aan gaan. Dan kan je me opvegen na pakweg 2 uur hoor
Bij blijven mag niet helaas. Ze ligt op een andere afdeling waar alleen de artsen komen. En met corona zijn ze nog strenger, moest ook mondkapje op daar in de onderzoeksruimte vanmorgen. Ik wil het liefst elk kwartier bellen of ze nog leeft maar dat kan natuurlijk ook niet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mag je niet bij haar wachten of is dat geen optie?
Oh ik hoop toch zo dat het allemaal goedkomt!
Onze kat moet vanmiddag naar de dierenarts voor de jaarlijkse checkup en inenting. Hij heeft de laatste tijd soms een paar klitten op zijn rug dus daar moet ook naar gekeken worden, of dat misschien een medische oorzaak heeft. Ik kan me dr al druk om maken. Ik kan me haast niet voorstellen door wat voor ellende Greys nu gaat
Jij ook veel sterkte met je katquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mag je niet bij haar wachten of is dat geen optie?
Oh ik hoop toch zo dat het allemaal goedkomt!
Onze kat moet vanmiddag naar de dierenarts voor de jaarlijkse checkup en inenting. Hij heeft de laatste tijd soms een paar klitten op zijn rug dus daar moet ook naar gekeken worden, of dat misschien een medische oorzaak heeft. Ik kan me dr al druk om maken. Ik kan me haast niet voorstellen door wat voor ellende Greys nu gaat
Gewoon gezellig tegelijk slapen met een groepje, dat schept ook een bandquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar was ik me dan onbewust van bewust.
Jammer, maar vanuit de kant van het ziekenhuis gezien ook wel begrijpelijk. Nogmaals heel veel sterkte!quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij blijven mag niet helaas. Ze ligt op een andere afdeling waar alleen de artsen komen. En met corona zijn ze nog strenger, moest ook mondkapje op daar in de onderzoeksruimte vanmorgen. Ik wil het liefst elk kwartier bellen of ze nog leeft maar dat kan natuurlijk ook niet.
Thanx, het zal vast allemaal wel meevallen, maar het moet wel nagekeken worden natuurlijk.quote:
Ah dat is wel fijne afleiding dan! Welke film?quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jammer, maar vanuit de kant van het ziekenhuis gezien ook wel begrijpelijk. Nogmaals heel veel sterkte!
[..]
Thanx, het zal vast allemaal wel meevallen, maar het moet wel nagekeken worden natuurlijk.
Morgen moet ik naar de tandarts en daar ben ik ook al helemaal naar van. Misselijk, donker in mijn hoofd, mindful leven is ver weg momenteel![]()
Ik ga zelf niet mee naar de dierenarts, ik ga met Arizoneefje naar de film vanmiddag. Beetje afleiding. Dierenarts n tandarts in n week kunnen mijn hersens niet aan.
Succes! Wat k*t dat je er naartoe moet lopen ook nogquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:04 schreef Momo het volgende:
Ik moet vanmiddag ook naar de tandarts ben benieuwd hoe het daar aan toe gaat.
En ik moet ook lopen met mijn teen 2km in de hitte want mijn fiets is kapot
Mja, tandarts is een van DE triggers voor mijn hypochondrie dus is echt dramaquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah dat is wel fijne afleiding dan! Welke film?
Tandarts is inderdaad echt niet leukSnap dat je dan even wat leuks wil doen.
Onze leilindes staan in het droge Twente en hebben nog geen drup extra water gehad en zijn nog mooi groen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
Een van onze leibomen slaat ineens geel uit, maar weet niet of we ze nu juist teveel of te weinig water hebben gegeven
Ja die van ons zijn pas in het voorjaar aangepland, dus die hebben wel wat extra zorg nodig. We gaven ze 1 tot 2 keer een flinke plens water per week maar nu is er ineens eentje geel aan het uitslaan... met deze temperaturen geven we ze nu maar elke dag water, maar geen idee of dat goed isquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Onze leilindes staan in het droge Twente en hebben nog geen drup extra water gehad en zijn nog mooi groen.
Voor wat het waard is
Ik ook niet, ik heb totaal geen groene vingersquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die van ons zijn pas in het voorjaar aangepland, dus die hebben wel wat extra zorg nodig. We gaven ze 1 tot 2 keer een flinke plens water per week maar nu is er ineens eentje geel aan het uitslaan... met deze temperaturen geven we ze nu maar elke dag water, maar geen idee of dat goed is
Ja precies, daar blijven we op hopen. Ik vind het wel zielig voor m'n moeder.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:52 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah dat is wel handig aangepast dan!Ik snap dat het voor haar misschien wel wat minder leuk is zo iedereen om-en-om, maar het kan natuurlijk ook niet echt anders nu, met maar een beperkt aantal mensen die samen kunnen zijn.
Hopelijk is corona weer wat meer onder controle voor je vaders 50e en kunnen jullie dan alsnog uitpakken
Kinderfilms zijn meestal wel lekker positief en onbezonnen, dus voor positieve afleiding moet dat helemaal goed zijnquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Succes! Wat k*t dat je er naartoe moet lopen ook nog
[..]
Mja, tandarts is een van DE triggers voor mijn hypochondrie dus is echt drama
We gaan naar Lassie
Sterkte Greys, ik had hier totaal overheen gelezenquote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Dat heb ik met praktisch elke plant die ik ooit in m'n bezit heb gehad.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
Een van onze leibomen slaat ineens geel uit, maar weet niet of we ze nu juist teveel of te weinig water hebben gegeven
Heel veel sterkte Greys...quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Begrijpelijk. Gewoon blijven doen als je daar helpt. Heel veel sterkte. Hopelijk krijg je (snel) goed bericht. Dat ze gevonden hebben wat het is en dat het goed te behandelen is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:41 schreef Greys het volgende:
Je zou zeggen dat dat moet kunnen, zeker in eigen huis. Al zegt dat weer geen klap zonder publiek...quote:
Ze hadden ook Besiktas of Rapid Wien kunnen loten, dus mogen we niet klagen.quote:
Zolang de grond niet door en door nat is, zal het de droogte wel zijn. Is de grond wel goed vochtdoorlatend? Of hard, en loopt het water weg?quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die van ons zijn pas in het voorjaar aangepland, dus die hebben wel wat extra zorg nodig. We gaven ze 1 tot 2 keer een flinke plens water per week maar nu is er ineens eentje geel aan het uitslaan... met deze temperaturen geven we ze nu maar elke dag water, maar geen idee of dat goed is
Grond is goed doorlatend en het water loopt weg... denk inderdaad dat we 'm iets te weinig water hebben gegeven toch... nu elke avond maar gewoon blijven sproeien. En vanavond even de bast controleren of daar nog iets groens onder zitquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Zolang de grond niet door en door nat is, zal het de droogte wel zijn. Is de grond wel goed vochtdoorlatend? Of hard, en loopt het water weg?
Anders even tuincentrum bellen?
Ik bedoelde: zakt het bij de boom de grond in, of stroomt het er een meter vandaan. Maar als ik je goed begrijp is het dat eerste.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:23 schreef TheVulture het volgende:
Grond is goed doorlatend en het water loopt weg...
Op papier in ieder geval gunstig geloot. Volgens mij moeten ze wanneer ze deze winnen ook nog de volgende ronde winnen om de groepsfase van de EL te halen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ze hadden ook Besiktas of Rapid Wien kunnen loten, dus mogen we niet klagen.
Is het ook weer zo dat als ze deze ronde overleven, dat ze dan sowieso in de groepsfase van de Europa League komen?
Ja het zakt inderdaad de grond inquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:27 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik bedoelde: zakt het bij de boom de grond in, of stroomt het er een meter vandaan. Maar als ik je goed begrijp is het dat eerste.
Gewoon lekker doen hoor. Ik hoop heel hard dat ze toch iets weten te vinden, waardoor ze weer opknapt, maar in ieder geval veel sterkte met dat akelige gewacht!quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:41 schreef Greys het volgende:
Een test ook een beetje. Hij is een stuk minder rood, kijken hoe hij dit trekt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ze hadden ook Besiktas of Rapid Wien kunnen loten, dus mogen we niet klagen.
Is het ook weer zo dat als ze deze ronde overleven, dat ze dan sowieso in de groepsfase van de Europa League komen?
Sterkte Greys!
Ook sterkte Momo. Met een ontstoken teen 2 kilometer naar de tandarts lopen is geen pretje. Dan maar goed inpakken en goede schoenen aan doen. Dat is met dit weer ook niet te doen, maar vast wel de beste optie
Ik heb het opgezocht en als AZ van Pilzen wint, dan zitten ze in de groepsfase van de Europa League. Vorig jaar was dat ook met de wedstrijd PSV - Basel. Basel won, verloor de derde ronde en zat in de groepsfase. Uiteindelijk zitten ze nog steeds in de Europa League, ook al waren ze heel zwak tegen PSVquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op papier in ieder geval gunstig geloot. Volgens mij moeten ze wanneer ze deze winnen ook nog de volgende ronde winnen om de groepsfase van de EL te halen.
Aan het eind van de dag zal ie dan wel weer rood zijn, maar wie weet valt het meequote:Op maandag 10 augustus 2020 13:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Een test ook een beetje. Hij is een stuk minder rood, kijken hoe hij dit trekt.
Ah top.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik heb het opgezocht en als AZ van Pilzen wint, dan zitten ze in de groepsfase van de Europa League. Vorig jaar was dat ook met de wedstrijd PSV - Basel. Basel won, verloor de derde ronde en zat in de groepsfase. Uiteindelijk zitten ze nog steeds in de Europa League, ook al waren ze heel zwak tegen PSV
AZ moet drie rondes winnen om de Champions League te komen en AZ hoeft maar n ronde te winnen om in de Europa League te komen.
[..]
Wat zou dat erg zijn voor Bietje en jou! Kun je in ieder geval geen kledingstuk waar jouw geur aanzit bij haar neerleggen? Oh nee dat mag zeker ook niet ivm hygine. Heel veel sterkte!quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:38 schreef Greys het volgende:
Ja, eentje met enorme ontstekingen die heel snel opkomen. Zo klinkt het wel een beetje. Maar hoe en waarvan? Het hele lijfje is nu n grote ontsteking lijkt wel. Vandaar de hoge koorts en grote lymfeklieren.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
klinkt als een allergische reactie
Ai, wat spannend dat ze niet daar kan blijven 's nachts. Kan me voorstellen dat je dan inderdaad geen oog dicht wil doen en er meteen bij wil zijn als het misgaat.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:38 schreef Greys het volgende:
Dank je voor het hier plaatsen.
Als ze de middag doorkomt en een beetje opknapt moet ik haar om half acht halen en morgenochtend weer brengen omdat ze daar geen nachtopvang hebben. Aan de ene kant heerlijk om de Biet dan weer even thuis te hebben, aan de andere kant doodeng. Want als het 's nachts misgaat? Dan is er nog wel de spoedkliniek maar dat is een kwartier rijden. Maar het is niet anders. Ik ga in elk geval niet slapen en waken als een havik.
Een parasiet of zo?quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, eentje met enorme ontstekingen die heel snel opkomen. Zo klinkt het wel een beetje. Maar hoe en waarvan? Het hele lijfje is nu n grote ontsteking lijkt wel. Vandaar de hoge koorts en grote lymfeklieren.
Noh.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef Greys het volgende:
Oh wat naarquote:Op maandag 10 augustus 2020 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, eentje met enorme ontstekingen die heel snel opkomen. Zo klinkt het wel een beetje. Maar hoe en waarvan? Het hele lijfje is nu n grote ontsteking lijkt wel. Vandaar de hoge koorts en grote lymfeklieren.
Een beetje, al breken de bulten op Bietje meestal binnen een uur na ontstaan al open. Dan komt er echt een knalrood gaatje in het midden, gewoon echt een gat in de huid.quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:08 schreef Strani het volgende:
@:Greys lijkt het op wat je ziet als je Googlet naar Urticaria bij honden?
Ah echt pittig dan zegquote:Op maandag 10 augustus 2020 17:42 schreef molloot200 het volgende:
Nou @:Luctor.et.Emergo heb je mijn werk een en ander in zitten fluisteren of zo?Ik kom binnen, geen ventilator meer aan. Mag niet meer omdat dat dus ook luchtdeeltjes verspreidt. Werk was pittig dus vandaag, dat in het zwembadje in onze tuin duiken erna was heel fijn
Oh sorry, misschien hebben ze meegelezen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 17:42 schreef molloot200 het volgende:
Nou @:Luctor.et.Emergo heb je mijn werk een en ander in zitten fluisteren of zo?Ik kom binnen, geen ventilator meer aan. Mag niet meer omdat dat dus ook luchtdeeltjes verspreidt. Werk was pittig dus vandaag, dat in het zwembadje in onze tuin duiken erna was heel fijn
Zou kunnen dat dat ook is omdat ze door de hitte uitgedroogd is en haar huid sneller opengaat. Ik weet het ook niet hoor maar zou kunnen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 17:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Een beetje, al breken de bulten op Bietje meestal binnen een uur na ontstaan al open. Dan komt er echt een knalrood gaatje in het midden, gewoon echt een gat in de huid.
Stelletjes hotties zijn we!quote:
Valt best mee, het is hier slechts 30 graden binnen.quote:
Dat sowiesoquote:
Nou ja, helemaal geen knechten is ook wel sterk uitgedrukt. Een Benoot en Roche zijn op zich prima knechten, maar daar ga je de Tour niet mee winnen. Eventueel komen daar talenten als Van Wilder en Arensman nog bij. Al is het met de Ineos trein en de Jumbots ook wel de vraag of dat realistisch is en je dus zo'n sterke omkadering nodig hebt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:08 schreef Redefine het volgende:
Voor de wielerliefhebbers, vandaag is dan de transfer van Bardet naar Sunweb officieel bekend gemaakt. Het is toch wel een onbegrijpelijke transfer.
Voor Sunweb dan nog niet zozeer, al gaan ze dus weer een hele goede renner halen, terwijl diegene vervolgens geen enkele knecht overhoudt. Maar voor Bardet des te meer. Waarom ga je als ronderenner naar een ploeg die heeft bewezen niet te willen investeren om die kopman goed te omringen? Bood Sunweb twee keer zoveel als de andere ploegen?
En dan vooral als je bij AG2R vertrekt, een van de meest stabiele rondploegen (zeker in de breedte) van de afgelopen tien jaar.
Inderdaad een vreemde keuze, zeker sportief gezien. Kan me niet voorstellen dat hij meer vrijheid krijgt bij Sunweb over zijn programma (eerder het tegenovergestelde).quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:08 schreef Redefine het volgende:
Voor de wielerliefhebbers, vandaag is dan de transfer van Bardet naar Sunweb officieel bekend gemaakt. Het is toch wel een onbegrijpelijke transfer.
Voor Sunweb dan nog niet zozeer, al gaan ze dus weer een hele goede renner halen, terwijl diegene vervolgens geen enkele knecht overhoudt. Maar voor Bardet des te meer. Waarom ga je als ronderenner naar een ploeg die heeft bewezen niet te willen investeren om die kopman goed te omringen? Bood Sunweb twee keer zoveel als de andere ploegen?
En dan vooral als je bij AG2R vertrekt, een van de meest stabiele rondploegen (zeker in de breedte) van de afgelopen tien jaar.
Dat die bij AG2R weggaat vind ik niet zo onlogisch. Hij rijdt daar al heel lang, op een gegeven moment kijk je dan verder. En zeker buiten Frankrijk gaan rijden kan dan helpen. Maar als je van een ploeg weggaat die het op rondegebied prima begrepen heeft, naar een ploeg die dat totaal niet heeft, tja...quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:20 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou ja, helemaal geen knechten is ook wel sterk uitgedrukt. Een Benoot en Roche zijn op zich prima knechten, maar daar ga je de Tour niet mee winnen. Eventueel komen daar talenten als Van Wilder en Arensman nog bij. Al is het met de Ineos trein en de Jumbots ook wel de vraag of dat realistisch is en je dus zo'n sterke omkadering nodig hebt.
Vanuit Sunweb vind ik de transfer eigenlijk ook niet logisch. Bardet gaat de Tour niet voor ze winnen of berhaupt rondes met meer dan 20 tijdritkilometers
Hij is toch ook alweer 29, in theorie in z'n topjaren, maar het is niet een veelwinnaar of zo. Wie gaan ze hierna halen als topper, Kruijswijk?
Dat Bardet bij AG2R vertrekt, snap ik wel. Hij lijkt toch wel te lijden onder de Franse druk, lijkt zich niet echt meer te ontwikkelen daar. En dan kan een compleet andere, nieuwe omgeving wel de benodigde impulsen brengen. Zou ik ook niet direct voor Sunweb kiezen, maar ik weet niet wat zijn alternatieven waren. Aan de andere kant is de strikte aanpak van Sunweb wel het compleet tegengestelde van de Franse slag natuurlijk. En Bardet is wel een academisch geschoold als ik mij niet vergis, dus die wetenschappelijke benadering bij Sunweb spreekt hem misschien ook wel aan.
Deels. Dat soort renners hebben ze altijd wel gehad. Al waren dat dan vooral aardige ronderenners die ook een aardige klassieker konden rijden. Nu is dat een beetje andersom.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:26 schreef Strani het volgende:
Dat GvA en Schr nu naar AG2R komen wekt de indruk dat ze hun prioriteiten gaan verleggen.
Met Naesen erbij hebben ze wel echt een hele sterke ploeg hoor voor klassiekers.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Deels. Dat soort renners hebben ze altijd wel gehad. Al waren dat dan vooral aardige ronderenners die ook een aardige klassieker konden rijden. Nu is dat een beetje andersom.
Bij Bardet verbaas ik mij er eigenlijk over dat hij zo weinig in de heuvelklassiekers meedoet. Dat moet die prima kunnen.
Het 'hoor' impliceert dat ik het tegendeel beweerquote:Op maandag 10 augustus 2020 19:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Met Naesen erbij hebben ze wel echt een hele sterke ploeg hoor voor klassiekers.
Welkom bij de club.quote:
Het is 32 graden binnen, ik heb nergens zin in, ik wil niet meer, en het is pas maandag.quote:
Top 10 in de Tour is op zich wel belangrijker dan een ereplaats in een klassieker natuurlijk, dus waarschijnlijk wil hij dat niet op het spel zetten.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Deels. Dat soort renners hebben ze altijd wel gehad. Al waren dat dan vooral aardige ronderenners die ook een aardige klassieker konden rijden. Nu is dat een beetje andersom.
Bij Bardet verbaas ik mij er eigenlijk over dat hij zo weinig in de heuvelklassiekers meedoet. Dat moet die prima kunnen.
Ja nog twee/drie dagen...quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is 32 graden binnen, ik heb nergens zin in, ik wil niet meer, en het is pas maandag.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:41 schreef Meke het volgende:
Ik dacht vandaag lekker in de airco op kantoor te werken, was het alsnog 30 graden
Klopt. Maar twee piekmomenten moet wel kunnen. Hij heeft ze ook wel gereden, maar niet elk jaar.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Top 10 in de Tour is op zich wel belangrijker dan een ereplaats in een klassieker natuurlijk, dus waarschijnlijk wil hij dat niet op het spel zetten.
Het nadeel is wel dat als je dan 7e ofzo wordt in de Tour, je wel presteert, maar weinig sponsorwaarde genereert
Wat is er met het weer dan?quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:43 schreef Meke het volgende:
Ja ik vond het zo gek dat niemand het nog over het weer had gehad vandaag, dus ik dacht, dan doe ik het wel even
Veel te koud om het daarover te hebbenquote:Op maandag 10 augustus 2020 19:43 schreef Meke het volgende:
Ja ik vond het zo gek dat niemand het nog over het weer had gehad vandaag, dus ik dacht, dan doe ik het wel even
Nou dit :quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Veel te koud om het daarover te hebben
Ja, had ik ook verwacht.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:43 schreef Redefine het volgende:
[..]Je verwacht dat je daar dan tenminste nog wel in de koelte zit.
Fixed. Die laatste zin schrappen we gewoon, gewoon goed gedaanquote:Op maandag 10 augustus 2020 19:47 schreef Meke het volgende:
Werk zelf was wel leuk, ik mocht een nieuwe collega inwerken en kreeg tussendoor chatberichten van m'n leidinggevende dat ik dat zo goed deedNa twee maanden, vond ik best cool
![]()
![]()
(Niet heleml inwerken dus natuurlijk, maar een beetje wegwijs maken op een bepaald gedeelte van onze werkzaamheden, maar nog steeds tof)
Hoezo verkeerde moment?quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb net een beker ijs op. Weer op het verkeerde moment. Ik moet dit echt niet meer doen.
Ah zo. Dan is het inderdaad wel het verkeerde moment.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Voordat ik avondeten ga maken. Nu geen zin meer in.
M'n timing is perfect as always.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah zo. Dan is het inderdaad wel het verkeerde moment.
Vis een optie?quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oeh oeh oeh, dit was m'n 10000ste post!
quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Thanksquote:Op maandag 10 augustus 2020 19:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Fixed. Die laatste zin schrappen we gewoon, gewoon goed gedaan![]()
Nieuwe collega's inwerken is ook leuk. Heb zelf eigenlijk alle collega's die na mij gekomen zijn ingewerkt. Enige lastige is als het heel druk is, kun je natuurlijk niet echt doorwerken. En natuurlijk ook wel een verschil hoe snel iemand het oppakt.
Hahaha dat is echt een fantastische postquote:Op maandag 10 augustus 2020 19:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Professioneel staat trouwens op de apparaten, niet op de medewerkersquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ja deze had ook bij onze professionele tak gewerkt, dus dat maakte het ook wel wat makkelijker
Dat scheelt veel ja. Dat had ik hier ook met de collega die ik vorige week had ingewerkt. Zij werkte daarvoor bij een vergelijkbaar bedrijf. Dus kende sommige systemen al en snapte bij de nieuwe systemen de logica erachter.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ja deze had ook bij onze professionele tak gewerkt, dus dat maakte het ook wel wat makkelijker
Bij je profiel bovenaan. Jij zit op 4318.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:04 schreef molloot200 het volgende:
Waar kan je zien aan hoeveel posts je zit?Fok noob hier
Yes ik had het gespot.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij je profiel bovenaan. Jij zit op 4318.
molloot200quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:04 schreef molloot200 het volgende:
Waar kan je zien aan hoeveel posts je zit?Fok noob hier
Oja, dat is fijnquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat scheelt veel ja. Dat had ik hier ook met de collega die ik vorige week had ingewerkt. Zij werkte daarvoor bij een vergelijkbaar bedrijf. Dus kende sommige systemen al en snapte bij de nieuwe systemen de logica erachter.
M'n timing was echt perfect.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Hahaha dat is echt een fantastische post![]()
Jaquote:
#RELLEN #BROEDERMOORDquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:07 schreef molloot200 het volgende:
Het koelt nu ongeveer lekker af buiten
Maar mijn broertje heeft vrienden uitgenodigd en ze hebben de tuin geclaimd en het zit best wel vol dus ik ben naar mijn veel te warme kamer verbannen
Kun je niet regelen dat de sproeiers per ongeluk aangaan, dan zijn ze zo wegquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:07 schreef molloot200 het volgende:
Het koelt nu ongeveer lekker af buiten
Maar mijn broertje heeft vrienden uitgenodigd en ze hebben de tuin geclaimd en het zit best wel vol dus ik ben naar mijn veel te warme kamer verbannen
Dat komt door het weer. Dan zijn we te loom om onaardig te zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat zijn jullie behulpzaamMaar ik had het inmiddels al gevonden
Ja je loopt de boel gewoon weer te zieken met je oppositie!quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het 'hoor' impliceert dat ik het tegendeel beweerTerwijl ik juist zeg dat ze altijd wel aardig wat renners daarvoor hadden.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kun je niet regelen dat de sproeiers per ongeluk aangaan, dan zijn ze zo weg
Wat nou, kom vechten danquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja je loopt de boel gewoon weer te zieken met je oppositie!
Dn wil ik altijd hittegolvenquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat komt door het weer. Dan zijn we te loom om onaardig te zijn.
VBL ON TOUR?quote:
Dat je inderdaad hier later op terugkijkt en denkt 'het was geen grapquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:11 schreef molloot200 het volgende:
[ instagram ]
Het deed pijn dat dit waarschijnlijk ht enige plaatje van De Speld is wat geen grap is
Nee. Maar was helaas te verwachtenquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:11 schreef Cyan9 het volgende:
Dit lijkt me niet goed. In Belarus right now.
[ afbeelding ]
Nee F1 on tour, Red Bull gaat op de vuist met Mercedes.quote:
Oof het gaat echt niet lekker daar h?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:11 schreef Cyan9 het volgende:
Dit lijkt me niet goed. In Belarus right now.
[ afbeelding ]
Teleurgestelde houding van Hamilton en Bottas was best wel grappigquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee F1 on tour, Red Bull gaat op de vuist met Mercedes.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:15 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Teleurgestelde houding van Hamilton en Bottas was best wel grappig
Dat zegt elke moeder, vandaar dat jij nog nooit geslagen bentquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Mamma heeft altijd gezegd je mag geen mensen slaan die zwakker zijn.
Kut dit is nog waar ookquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zegt elke moeder, vandaar dat jij nog nooit geslagen bent
Ik maak er een gelijkspel van. @Strani is onze broeder in een ander land.quote:
Door mijn taalachterstand sta ik sowieso al met 1-0 achter natuurlijkquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik maak er een gelijkspel van. @:Strani is onze broeder in een ander land.
Vamosquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Door mijn taalachterstand sta ik sowieso al met 1-0 achter natuurlijk
Je houdt eigenlijk de Nederlandse taal ook gewoon goed bij toch, door Nederlands forum te bezoeken, maar ook bijvoorbeeld de Nederlandse tv te kijken (tenminste ik dacht dat je NL tv keek)quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het goed is staat er 'liefst consumeren voor het op is' op.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:22 schreef molloot200 het volgende:
Weet iemand hoe lang je eierkoeken kan bewaren? Deze hier ben ik de sluiting van kwijt met de datum erop, en verpakking is denk ik anderhalve week twee weken los
Dus eigenlijk sta je zo bij elkaar al 7 - 0 achter?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja hoor en ik spreek tegenwoordig ook weer vaker Nederlands dan voorheenquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Je houdt eigenlijk de Nederlandse taal ook gewoon goed bij toch, door Nederlands forum te bezoeken, maar ook bijvoorbeeld de Nederlandse tv te kijken (tenminste ik dacht dat je NL tv keek)
Klopt, die andere 6-0 heb ik je cadeau gegeven omdat het anders zielig wordt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dus eigenlijk sta je zo bij elkaar al 7 - 0 achter?
Los van de houdbaarheidsdatum kun je die vrij lang bewaren (afhankelijk van hoe je ze nog verpakt hebt). Maar hoe langer je wacht hoe verder de smaak eraf gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:22 schreef molloot200 het volgende:
Weet iemand hoe lang je eierkoeken kan bewaren? Deze hier ben ik de sluiting van kwijt met de datum erop, en verpakking is denk ik anderhalve week twee weken los
Zou de smaak eigenlijk ergens in de verpakking achterblijven? Dat je gewoon een wolkje smaak hebt?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Los van de houdbaarheidsdatum kun je die vrij lang bewaren (afhankelijk van hoe je ze nog verpakt hebt). Maar hoe langer je wacht hoe verder de smaak eraf gaat.
Hulp nodig?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:24 schreef Meke het volgende:
Ik ben ondertussen keihard aan het doen alsof ik kan programmeren
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het goed is staat er 'liefst consumeren voor het op is' op.
Heb je nu ook een accent?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja hoor en ik spreek tegenwoordig ook weer vaker Nederlands dan voorheenIk moest wel even wennen aan de kleine dingetjes (hoe zeg je op een ontspannen manier hallo en tot ziens, echt zulke dingen) maar dat gaat nou weer prima
En een open zak maakt ze natuurlijk wel wat droog.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Los van de houdbaarheidsdatum kun je die vrij lang bewaren (afhankelijk van hoe je ze nog verpakt hebt). Maar hoe langer je wacht hoe verder de smaak eraf gaat.
Nou ja, jou laat ik wel terugkomen tot 7 - 7. En we gaan net zo lang door:quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt, die andere 6-0 heb ik je cadeau gegeven omdat het anders zielig wordt.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Wij hebben nooit eierkoeken in huis I don't even know
quote:Bewaren op een donkere plek in een gesloten zak of trommel. Een eierkoek is, mits goed bewaard, zeven dagen houdbaar. Na een aantal dagen dagen neemt de smaak en de malsheid van de eierkoek af.
Dankquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja die vliegt weg zodra je zak open doet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou de smaak eigenlijk ergens in de verpakking achterblijven? Dat je gewoon een wolkje smaak hebt?
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja, jou laat ik wel terugkomen tot 7 - 7. En we gaan net zo lang door:
[ afbeelding ]
Nee nee, zak met een knoopje erin. Wel gewoon vakkundig dichtgemaaktquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En een open zak maakt ze natuurlijk wel wat droog.
Znde h!quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja die vliegt weg zodra je zak open doet.
@Davequote:Op maandag 10 augustus 2020 20:27 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee nee, zak met een knoopje erin. Wel gewoon vakkundig dichtgemaakt
Zoals Manuel uit Fawlty Towers.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, of nou ja geen buitenlands accent in elk geval.
@:Redefine hoe klink ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Een dorpeling hier verhuisde als basisschoolkind naar Canada met zijn ouders, en kwam eind 2019 weer terug, zo'n 15 jaar later. Hij heeft wel echt een accent opgelopen al heeft hij ook meer Engels dan Nederlands gepraat in zijn leven denk ikquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, of nou ja geen buitenlands accent in elk geval.
@:Redefine hoe klink ik?
Lang leve Jitsiquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja hoor en ik spreek tegenwoordig ook weer vaker Nederlands dan voorheenIk moest wel even wennen aan de kleine dingetjes (hoe zeg je op een ontspannen manier hallo en tot ziens, echt zulke dingen) maar dat gaat nou weer prima
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zoals Manuel uit Fawlty Towers.Wauw wat goed danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschienquote:
Ja anders was Strani net zoals Jan de Bont geweest: 'How do you say this in Dutch'quote:
Zolang het goed smaakt, zal het wel goed zijn, toch.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zeven maarHij smaakt nog gewoon goed terwijl ik denk dat deze al twee weken open zijn
Daar ga ik toch wel vanuit, ik declareer het bij m'n werk in elk geval altijd als een uur vrijwilligerswerkquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja anders was Strani net zoals Jan de Bont geweest: 'How do you say this in Dutch'
Davejes zijn zelden intended.quote:
Ik ben met 2 cursussen tegelijk bezig: Angular en Python. Ik programmeer voornamelijk in Java.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Misschien![]()
Maar ik denk dat het ook wel een rommelige code is, dus dat het niet volkomen mijn fout is![]()
Python zou appeltje-eitje voor jou moeten zijn dan denk ik?
Datzelfde doen @Hamlapjes en ik bij onze discussies. Dan sturen we TedX een rekening. Helaas wachten we nog steeds op de eerste betaling.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Daar ga ik toch wel vanuit, ik declareer het bij m'n werk in elk geval altijd als een uur vrijwilligerswerk
Hmmquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik ben met 2 cursussen tegelijk bezig: Angular en Python. Ik programmeer voornamelijk in Java.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zoals Manuel uit Fawlty Towers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heb ik nog een bepaald regionaal Nederlands accent?
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Datzelfde doen @:Hamlapjes en ik bij onze discussies. Dan sturen we TedX een rekening. Helaas wachten we nog steeds op de eerste betaling.
Dat lijkt vooral zo met mensen die naar Engelstalige landen verhuizen, best gek vind ik dat! De meeste Nederlanders hier spreken heel normaal Nederlands.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Een dorpeling hier verhuisde als basisschoolkind naar Canada met zijn ouders, en kwam eind 2019 weer terug, zo'n 15 jaar later. Hij heeft wel echt een accent opgelopen al heeft hij ook meer Engels dan Nederlands gepraat in zijn leven denk ik
Dat vind ik moeilijk te zeggen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:33 schreef Strani het volgende:
[..]
En heb ik nog een bepaald regionaal Nederlands accent?
Alhoewel, sommigen van hen spreken ook geen tweede taal dus dan is het makkelijkquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat lijkt vooral zo met mensen die naar Engelstalige landen verhuizen, best gek vind ik dat! De meeste Nederlanders hier spreken heel normaal Nederlands.
Misschien omdat Engels dichterbij ligt, dat ze dan thuis ook sneller Engels praten? Denk dat veel mensen die naar andere landen verhuizen, thuis nog steeds Nederlands praten?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat lijkt vooral zo met mensen die naar Engelstalige landen verhuizen, best gek vind ik dat! De meeste Nederlanders hier spreken heel normaal Nederlands.
Ik denk dat het snel verandert. M'n standaard-accent heeft volgens mij nou wat Amsterdamse invloeden om de n of andere reden, maar ik kopieer heel snel van anderen als ik een tijdje met ze praat.quote:
Zou kunnen hoor! Ik denk ook wel dat veel mensen die naar Canada of de VS verhuizen echt zo'n 'this is our new life now'-attitude hebben, en volledig willen integreren.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Misschien omdat Engels dichterbij ligt, dat ze dan thuis ook sneller Engels praten? Denk dat veel mensen die naar andere landen verhuizen, thuis nog steeds Nederlands praten?
Vraag mij dan af waar dat in zit. Ga je in Engelstalige landen sneller het accent overnemen van de plek waar je zit? Waarbij je dat in andere talen minder snel hebt o.i.d.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah dat zou ook prima kunnen ja!quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vraag mij dan af waar dat in zit. Ga je in Engelstalige landen sneller het accent overnemen van de plek waar je zit? Waarbij je dat in andere talen minder snel hebt o.i.d.
Tegelijkertijd zie je dat ook wel met Nederlanders in Duitstalige landen. Dus vermoed dat het dan komt omdat dat net zoals Engels en Nederlands een Germaanse taal is en daardoor misschien sneller een accent krijgt, dan als de taal uit een andere taalfamilie komt.
Amsterdams hoor ik er niet in. Dat zou ik wel herkennen. Sowieso omdat een Amsterdams accent behoorlijk pijn doet aan je oren.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat het snel verandert. M'n standaard-accent heeft volgens mij nou wat Amsterdamse invloeden om de n of andere reden, maar ik kopieer heel snel van anderen als ik een tijdje met ze praat.
Dat in tegenstelling tot Australi waar die boeren (daar zijn ze dan ook boer) na dertig jaar nog alleen steenkolen Engels kunnen praten...quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor! Ik denk ook wel dat veel mensen die naar Canada of de VS verhuizen echt zo'n 'this is our new life now'-attitude hebben, en volledig willen integreren.
Andersom geldt bij mij dat ook niet iedereen direct hoort dat ik uit de buurt van Den Haag komquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat het snel verandert. M'n standaard-accent heeft volgens mij nou wat Amsterdamse invloeden om de n of andere reden, maar ik kopieer heel snel van anderen als ik een tijdje met ze praat.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Amsterdams hoor ik er niet in. Dat zou ik wel herkennen. Sowieso omdat een Amsterdams accent behoorlijk pijn doet aan je oren.
Mwah sommige accenten kunnen best op elkaar lijken als ze een bepaalde taal spreken.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:39 schreef molloot200 het volgende:
Claes Iversen die meedeed aan het laatste WIDM-seizoen vond ik een beetje een soortgelijk accent hebben als die Canadees. Maar goed Claes komt uit Denemarken dus dat slaat ook helemaal nergens op natuurlijk
Ik hoor het er totaal niet in, inderdaad!quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Andersom geldt bij mij dat ook niet iedereen direct hoort dat ik uit de buurt van Den Haag komNou ja de ene wel, de andere niet.
Dat is maar goed ook. De accenten die uit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam komen zijn allemaal verschrikkelijk en klinken allemaal even dom.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik hoor het er totaal niet in, inderdaad!
Randstedelijk gepruttel.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:41 schreef Strani het volgende:
Maar wat het is met Amsterdams; ik vind het het meest verstaanbare accent. Het is enorm duidelijk. Het klinkt niet geweldig, maar men zal zich nooit afvragen wat je nou precies probeert te zeggen
Oh dat vind ik op zich wel meevallen hoor! Maar het moet niet t zijn natuurlijk. Maar een beetje lokale invloed is niks mis mee.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook. De accenten die uit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam komen zijn allemaal verschrikkelijk en klinken allemaal even dom.
Dat klopt dan weer wel. Al heb je ook nog Amsterdams in het kwadraat. Dat spreken ze in Purmerend, wat een ooraids is dat zegquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:41 schreef Strani het volgende:
Maar wat het is met Amsterdams; ik vind het het meest verstaanbare accent. Het is enorm duidelijk. Het klinkt niet geweldig, maar men zal zich nooit afvragen wat je nou precies probeert te zeggen
Ja bij jou hoor ik wel duidelijk een Fries accentquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef F1gamer het volgende:
Horen jullie bij mij dan wel accent bij jitsi?
Ja wel wat. Maar ook weer niet super sterk.*quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef F1gamer het volgende:
In de mooiste provincie van Nederland.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha
Waar zit jij eigenlijk ongeveer?
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja wel wat. Maar ook weer niet super sterk.*
*Als we je microfoon kunnen verstaan dan he
Dat kan alleen maar Gelderland zijn!quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
In de mooiste provincie van Nederland.
Ik heb ook paar keer de opmerking gehad dat ik accentloos Nederlands spreek.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja bij jou hoor ik wel duidelijk een Fries accent
Sinds wanneer ben je naar Brabant verhuisd?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Huh, neejoh, dat is toch meer bij Goois ofzo?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:41 schreef Strani het volgende:
Oh jee, ik hoop dat ik nou geen mentale schade bij je heb aangerichtquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik heb ook paar keer de opmerking gehad dat ik accentloos Nederlands spreek.
Zuid-Holland ligt gewoon in de randstad hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nee, jij hebt het daar ook nooit over, ik gok Limburgquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef F1gamer het volgende:
Nee hoor. Fries is een mooie taal.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh jee, ik hoop dat ik nou geen mentale schade bij je heb aangericht
Op een andere manier. Amsterdams is hard, duidelijk. Goois is ook duidelijk maar op een cleane manier.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Huh, neejoh, dat is toch meer bij Goois ofzo?
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar Gelderland zijn!
Vlegels!quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je naar Brabant verhuisd?
Ja, we moesten er allemaal aan gelovenquote:
Nou vijf hier anders hoorquote:
Nah ik vind dat platte Amsterdams niet echt fantastischquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Op een andere manier. Amsterdams is hard, duidelijk. Goois is ook duidelijk maar op een cleane manier.
Que?quote:
Coronatownquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zuid-Holland ligt gewoon in de randstad hoor.
Drie hier.quote:
quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:46 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Nee hoor. Fries is een mooie taal.
Tja, hier willen mensen ook daadwerkelijk naartoe komen he. Dan krijg je helaas al sneller gevallen.quote:
Kledingstukken!quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, we moesten er allemaal aan gelovenWe moeten maar hopen dat het woensdag minder warm is.
Ja dat ziet er denk ik dan van de buitenkant ongeveer hetzelfde uitquote:
Nee mooi is het niet neequote:Op maandag 10 augustus 2020 20:46 schreef Meke het volgende:
[..]
Nah ik vind dat platte Amsterdams niet echt fantastisch
Ik vind het Friese accent bij het Nederlands een van de prettigste om te horenquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:46 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Nee hoor. Fries is een mooie taal.
Zeg dat tegen al die randstedelijke toeristen hier.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tja, hier willen mensen ook daadwerkelijk naartoe komen he. Dan krijg je helaas al sneller gevallen.
Ik heb wat topics gemist de laatste dagen ja.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Kledingstukken!
Heb je de hype gemist?
quote:Nederlandse vakantiegangers vinden Noord-Brabant de mooiste provincie van Nederland. Dit blijkt uit 'Het Gastvrijheidsonderzoek' dat vakantieparkenwebsite Bungalowparkoverzicht.nl heeft uitgevoerd op basis van 1.325 vakantie-bezoeken in Nederland.
Ik mis jou altijd.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik heb wat topics gemist de laatste dagen ja.
HEB JE ME DAN NIET GEMIST.![]()
![]()
Voor Noort-Brabant geldt hetzelfde als voor Frankrijk. Prachtige provincie, jammer van de bewoners.quote:
Jawel maar ik dacht dat je gewoon stiekem wel meelasquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik heb wat topics gemist de laatste dagen ja.
HEB JE ME DAN NIET GEMIST.![]()
![]()
Allemaal stomdronken door de zogenaamde Brabantse gezelligheid.quote:
Nee joh, daar zitten harstikke leuke en lieve tussenquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Voor Noort-Brabant geldt hetzelfde als voor Frankrijk. Prachtige provincie, jammer van de bewoners.
Die fantasie wordt niet doorbroken, omdat we allemaal als een zombie erbij zitten, dus toch niks door hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]! Misschien wel ja. Anders blijft er ook niks meer voor de fantasie over inderdaad.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:50 schreef Meke het volgende:
Ik dacht dat @:Strani het je wel zou vragen, maar die stelt weer eens teleur![]()
Hoe is het met je, @:ijs_beer?
Wie is die hype eigenlijk gestart? Of weet ik het antwoord eigenlijk al?quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Kledingstukken!
Heb je de hype gemist?
Ik zit al in zombie stand.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die fantasie wordt niet doorbroken, omdat we allemaal als een zombie erbij zitten, dus toch niks door hebben.
Maar dat geldt ook voor Fransen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee joh, daar zitten harstikke leuke en lieve tussen
Oh dat zal wel meevallen denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat geldt ook voor Fransen.
Qua aardige mensen zijn het er wel minder. Maar daarentegen bestaat Franse gezelligheid wel, maar Brabantse gezelligheid is een hoax.quote:
@Luctor.et.Emergoquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wie is die hype eigenlijk gestart? Of weet ik het antwoord eigenlijk al?
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:52 schreef Arizona het volgende:
Aan mij hoort echt NIEMAND dat ik uit Twente kom, toch?
Nee, dat is echt superduidelijk
Ik spreek dus wel vrijwel accentloos Duits. Al meerdere malen gehad dat Duitsers verbaasd zijn als ze horen dat ik uit Nederland kom.
Neuh da kj niet hornquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:52 schreef Arizona het volgende:
Aan mij hoort echt NIEMAND dat ik uit Twente kom, toch?
Nee, dat is echt superduidelijk
Ik spreek dus wel vrijwel accentloos Duits. Al meerdere malen gehad dat Duitsers verbaasd zijn als ze horen dat ik uit Nederland kom.
Er zijn bestanden die er 12 jaar over doen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:54 schreef F1gamer het volgende:
Mijn pc doet er 3 minuten om een bestand te openen.
Het zou dan wel leuk zijn als mensen dat dan door elkaar halen. En dan 87 gaan noemen als het om kledingstukken gaatquote:Op maandag 10 augustus 2020 20:53 schreef Meke het volgende:
[..]
@:Luctor.Et.Emergo
Maar die begon met telefoonpercentages, en toen zei iemand* dat het leuker was om kledingstukken te noem
Blote torso heb je danquote:
quote:
Joah.quote:
Hij dan weer niet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Voor Noort-Brabant geldt hetzelfde als voor Frankrijk. Prachtige provincie, jammer van de bewoners.
Goed goed. Zweterig vooral. Nu buiten aan het zitten, het is nu goed te doen hier.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:50 schreef Meke het volgende:
Ik dacht dat @:Strani het je wel zou vragen, maar die stelt weer eens teleur![]()
Hoe is het met je, @:ijs_beer?
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Er zijn bestanden die er 12 jaar over doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |