Geen ontgroening maar wel Svetlana volpompen op de wallenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef 5thencounter het volgende:
Geen ontgroeningen
Alleen neuken&zuipen mag
?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef superniger het volgende:
Lange Frans mag straks als eerst een vraag stellen.![]()
Terecht!! Allemaal brandhaarden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef Bocaj het volgende:
Horeca is weer de LUL... onterecht naar mijn mening!
Dat was (is?) toch al zo? Alleen geen bar of cafe die zich eraan houdt. In het begin heb ik het 1 keer gehad maar sindsdien nooit meer.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef Gretzl het volgende:
Reserveren en een checkgesprek. Dat gaat het verschil maken hoor...
Die mogen weer politieagent spelen tegen lamme mensen, sterkte.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef Bocaj het volgende:
Horeca is weer de LUL... onterecht naar mijn mening!
Veel in de zon gezeten waarschijnlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:13 schreef trustychords het volgende:
Heeft de Jonge zijn haar geblondeerd?
Dat is toch nooit los gelaten?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die mogen weer politieagent spelen tegen lamme mensen, sterkte.
Dat is in Duitsland ook al, stelt niets voor. Even je naam, tijd van binnenkomst en telefoonnummer op een formulier zetten en klaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
Al die drukke horeca moeten nu eerst namen noteren hahaha.. lekker database bouwen
Bestonden die 'nette' mensen nog?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:13 schreef R-woud93 het volgende:
Mensen die zich netjes aan de regels hielden om meer te mogen zijn nu ziedend
Als je moet reserveren hebben ze toch al je contactgegevensquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is in Duitsland ook al, stelt niets voor. Even je naam, tijd van binnenkomst en telefoonnummer op een formulier zetten en klaar.
Met dit weer? Buiten? Gaat heen! Geloof er niets van!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Terecht!! Allemaal brandhaarden.
Jazeker, al is het wel een minderheidquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Bestonden die 'nette' mensen nog?
Als dat geen reden is om te emigrerenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:12 schreef superniger het volgende:
Lange Frans mag straks als eerst een vraag stellen.![]()
Jawel! Namen en shamen die boel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Met dit weer? Buiten? Gaat heen! Geloof er niets van!
Klopt, ik denk dat het mr is voor mensen die spontaan binnenlopen. Dat "reserveren aan de deur" gaat hier in Nederland vooralsnog meestal zonder contactgegevens.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Als je moet reserveren hebben ze toch al je contactgegevens
Wordt waarschijnlijk nog minder nu. Duurt allemaal veel te lang.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Jazeker, al is het wel een minderheid
Ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Bestonden die 'nette' mensen nog?
Ja, die moeten om tien uur stoppen wat ze niet gaan doen en waar ook niemand op gaat controleren. Oei, oei.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Jawel de introductieweken krijgen nog een tik terwijl die al waren ingericht op alle geldende maatregelen.
Een gezin is ook al gauw een clusterquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef Gretzl het volgende:
Nu al 259 clusters is echt veel te hoog
Opnames ziekenhuis en IC zijn ook nog lang geen reden tot paniek.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:15 schreef 5thencounter het volgende:
De besmettingen nemen recht evenredig toe met het aantal testen , het aantal doden is nul gelukkig
dit is toch nauwelijks een extra last? Je moet aan een tafeltje zitten. Terwijl je wacht op je eerste biertje vul je een formuliertje in. Dat is alles.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:14 schreef 5thencounter het volgende:
En de Horeca mag de rekening weer betalen, geen gasten is te preveleren
Tegen huisfeestjes kan men niks doen. Waar zou de intro dit jaar toch gaan plaatsvinden?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, die moeten om tien uur stoppen wat ze niet gaan doen en waar ook niemand op gaat controleren. Oei, oei.
Huub vd Lubbe zegt ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef Minimunt het volgende:
Op de vulkaan dansen, is dat een echte uitspraak?
Ja, dat is ook een liedje van "De Dijk"quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef Minimunt het volgende:
Op de vulkaan dansen, is dat een echte uitspraak?
Hier in Friesland al maanden niks.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Hier in twente de afgelopen 3 dagen 0 ziekenhuis opnames en slechts 4 besmettingen.... Meer versoepeling van regels hier aub!
Deze persconferentie had eind juni gehouden moeten worden. Nu komt ie zeker 5 weken te laat.quote:
Irma is op vakantiequote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:17 schreef roos94 het volgende:
Waarom is er nu een andere gebarentolk
?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef Stefanovich het volgende:
Hier in twente de afgelopen 3 dagen 0 ziekenhuis opnames en slechts 4 besmettingen....
Natuurlijk wel. Gooi het maar op overlast, ofzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegen huisfeestjes kan men niks doen. Waar zou de intro dit jaar toch gaan plaatsvinden?
Juridisch lastig h?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:17 schreef Gretzl het volgende:
Allemaal weer veel te vrijblijvend m.b.t. de reizigers imo
quote:De 'naming and shaming' van horecazaken die worden gesloten vanwege overtreding van de corona-maatregelen, is 'schandalig'. Dat zegt Robr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). In het radioprogramma 1 op 1 sprak hij zijn ergernis uit over de burgemeesters die dit doen: "De impact ervan is gigantisch."
KHN heeft laten uitzoeken of burgemeesters horecazaken publiekelijk aan de schandpaal mgen nagelen. "Er is juridisch helaas niets tegen te doen, maar moreel is het verwerpelijk en immoreel", zegt Willemsen.
Hij hekelt ook de uitlatingen van het RIVM. "Gisteren vertelde een epidemioloog van het RIVM doodleuk om Rotterdam te vermijden. Dan regent het meteen afzeggingen en annuleringen. Later krabbelde ze terug, maar de schade is al gedaan."
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk nog minder nu. Duurt allemaal veel te lang.
Je kunt inderdaad ook problemen maken die er helemaal niet zijn. Alsof dit een extra moeite is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
dit is toch nauwelijks een extra last? Je moet aan een tafeltje zitten. Terwijl je wacht op je eerste biertje vul je een formuliertje in. Dat is alles.
Oh ik keek op het corona dashboard....dat is dan ook lekker accuraatquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
?
In Hengelo alleen al 7 nieuwe besmettingen (eer)gisteren.
Dan zie je ook niet dat ie er naast loopt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hugo de Jonge moet zelf ook eens achterhalve meter afstand erbij gaan doen.
want ja, nu zie je z'n schoenen niet.
Jij bent een anti vaxxer?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:18 schreef Minimunt het volgende:
Ik vind de app echt zorgwekkend.
Ook ben ik bang dat we dadelijk als er een vaccin hebben worden bewerkt in onze vrijheid als je niet gevaccineerd bent.
Moet dat er wel zijn natuurlijk. Een barbecue is niet meteen overlast.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Gooi het maar op overlast, ofzo.
Ze willen sjips injecteren van Bill Gatesquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:18 schreef Minimunt het volgende:
Ook ben ik bang dat we dadelijk als er een vaccin hebben worden bewerkt in onze vrijheid als je niet gevaccineerd bent.
Terechte zorgenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:18 schreef Minimunt het volgende:
Half jaartjequote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoelang denken ze deze poppenkast nog vol te gaan houden?
https://www.tubantia.nl/e(...)ps://www.google.com/quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Oh ik keek op het corona dashboard....dat is dan ook lekker accuraat
Ik ben benieuwd hoeveel Jan Janssens met telefoonnummer 0612345678 zich in de horeca bevindenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad ook problemen maken die er helemaal niet zijn. Alsof dit een extra moeite is.
Los daarvan, dit had sowieso nooit losgelaten mogen worden. De horeca heeft voor zichzelf ruimte willen creren die er helemaal niet was, en dat bekopen ze nu. Eigen schuld.
Je kunt je natuurlijk ook gewoon aan de regels houden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:18 schreef Bocaj het volgende:
KHN: ‘Naming en shaming van horecabedrijven door overheid immoreel’.
[..]
Ja.. Ik kies zelf wel of ik gevaccineerd wil worden. Sowieso een vaccin dat in korte tijd is ontwikkeld vertrouw ik niet.quote:
Hooibaalt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:57 schreef hooibaal het volgende:
Donderdag aankondiging nieuwe maatregelen dus. Nog net op tijd te noemen.
De schoolvakanties lopen op zijn eind. Zouden Rutte en de Jonge daar al wat over gaan zeggen?
Niet doorhebben dat dit gensceneerd isquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:20 schreef Gretzl het volgende:
Nee Hugo, het is eerder helemaal niet gelukt om het virus er onder te krijgen. We waren er wel bijna, maar toen werd op 1 juli massaal alles weer losgelaten.
Als je op het gunstige moment nu even had doorgezet....
Als er geen vaccin komt een jaar of 20.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jij bent toch niet de eerste die het krijgt. Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent zijn er al genoeg proefkonijnen voor je geweest.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:20 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ja.. Ik kies zelf wel of ik gevaccineerd wil worden. Sowieso een vaccin dat in korte tijd is ontwikkeld vertrouw ik niet.
Zoals elke volwassene dusquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:20 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ja.. Ik kies zelf wel of ik gevaccineerd wil worden.
Voorlopig nog niet met het mooie weer.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
Denken jullie dat deze persconferentie en de aangekondige 'maatregelen' ervoor gaan zorgen dat het reproductiegetal weer onder de 1 komt? Ik vrees ervoor, denk dat het serieus te weinig is.
Nee. Ik neig nu meer naar lockdown.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
Denken jullie dat deze persconferentie en de aangekondige 'maatregelen' ervoor gaan zorgen dat het reproductiegetal weer onder de 1 komt? Ik vrees ervoor, denk dat het serieus te weinig is.
Kijkt nog iemand danquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weinig kansquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als er geen vaccin komt een jaar of 20.
Lol, natuurlijk heb ik dat wel door. Dit is wederom pure gaslighting door het kabinet. Google maar even op gaslighting en containment nu om te lezen wat ik precies bedoel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet doorhebben dat dit gensceneerd is
Lekker relevant voor het land wat er in damsco gebeurt. Boeiendquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Confetti het volgende:
Dit is over 2 dagen weer vergeten. De geest is uit de fles.
Waarom geen avondklok in Amsterdam bijvoorbeeld? Welk onmisbaar economisch belang is er, dat het uitgaansleven niet stopgezet kan worden? Die belangen van cafe's vallen in het niet bij het landsbelang.
Wat is het nut van een avondklok? Overdag is het het drukst. Bij een avondklok blijven mensen bij elkaar slapen/hangen tot de ochtend.quote:
Niet realistisch. Dat is te dodelijk voor de economie.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee. Ik neig nu meer naar lockdown.
Ja, precies hierom. Het is allemaal veel te vrijblijvend in NL en er is veel te weinig controlequote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat was (is?) toch al zo? Alleen geen bar of cafe die zich eraan houdt. In het begin heb ik het 1 keer gehad maar sindsdien nooit meer.
Ik wel met dit weerquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Als je gaat testen mag je ook 2 dagen niet werken. Niemand zit daar op te wachten.
Geef het een maand, dan balen we allemaal.quote:
Waarom kan Duitsland het dan wel?quote:
Zover zal het hopelijk niet komen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is het nut van een avondklok? Overdag is het het drukst. Bij een avondklok blijven mensen bij elkaar slapen/hangen tot de ochtend.
Op dit moment ook totaal niet nodig.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet realistisch. Dat is te dodelijk voor de economie.
Daar ben ik ook bang voor.. Mensen die niet gevaccineerd worden allerlei dingen ontnomen.. En dat door een middel waarvan de effecten op de lange termijn nog niet bekend zijn. Fijn..quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:18 schreef Minimunt het volgende:
Ok, kudo's in dat gevalquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, natuurlijk heb ik dat wel door. Dit is wederom pure gaslighting door het kabinet. Google maar even op gaslighting en containment nu om te lezen wat ik precies bedoel.
Kabinet is er een meester in om de bevolking met haar manier van communiceren voor de gek te houden.
En terecht. Anders worden wij benadeeld in onze vrijheid vanwege onnodige uitbrakenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:18 schreef Minimunt het volgende:
Maar verregaande landelijke maatregelen zijn ook funest, dus we zullen het maar moeten accepteren net als de VS. Noodlottig, maar helaas.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Jane het volgende:
Nou, dat wordt dus uiteindelijk weer (verregaande) landelijke maatregelen, want dit gaat niet helpen.
Als je testwaardig bent mag je berhaupt niet werken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Als je gaat testen mag je ook 2 dagen niet werken. Niemand zit daar op te wachten.
Als ze dat als doel hadden dan hadden ze de originele maatregelen nooit teruggedraaid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
Hoop kansloos geleuter weer.... "er zijn meer besmettingen"
Uhm ja, je test meer.... hoeveel gaan er naar de ic? Bijna niemand/nihil.
Hoeveel gaan er dood? Nihil
Ben wel helemaal klaar met dat Corona geneuzel.... begint steeds meer te lijken op de invoering van een totalitaire staat....
Omdat de Nederlandse wet niet geldt in Duitsland.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom kan Duitsland het dan wel?
Dit ookquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet realistisch. Dat is te dodelijk voor de economie.
Waarom niet? Gewoon thuiswerken, indien mogelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Jaja. Dat riedeltje horen we al heel lang. Ik heb berhaupt nog niet gebaald overigens.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Geef het een maand, dan balen we allemaal.
Ja, wat Jop de Vrieze al zei. Als je zoals nu een tweede keer achter de feiten blijft aanlopen en onvoldoende kunt blussen met BCO en basisregels dan is een nieuwe lockdown vroeg of laat onvermijdelijk. Dat moeten we juist proberen te voorkomen. Daar faalt het kabinet vooralsnog in helaas.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee. Ik neig nu meer naar lockdown.
Men zegt toch dat dashboard leidend is?.... Nix te zien daar!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ben wel helemaal klaar met dat Corona geneuzel.... begint steeds meer te lijken op de invoering van een totalitaire staat....
Dat hele getal is onzinquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
Jij denkt dat de economie lekker doordraait als de ziekenhuizen en IC's weer overlopen en andere landen ons als besmettingshaard beschouwen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar verregaande landelijke maatregelen zijn ook funest, dus we zullen het maar moeten accepteren net als de VS. Noodlottig, maar helaas.
Dit is gewoon een soort waarschuwing. Willen de mensen nu echt niet luisteren en lopen de besmettingen nog verder op dan gaan we gewoon weer strengere maatregelen krijgen (wellicht weer minder aantal mensen in de horeca, mondkapjes op meer plekken verplicht en wellicht toch bepaalde dingen eerder dicht/dicht).quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Jane het volgende:
Nou, dat wordt dus uiteindelijk weer (verregaande) landelijke maatregelen, want dit gaat niet helpen.
Valse identiteit opgeven is strafbaar toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel Jan Janssens met telefoonnummer 0612345678 zich in de horeca bevinden
Dan dient de Nederlandse wet te worden aangepast. We zullen zien hoe dat loopt. Het is niet onmogelijk om wetgeving te veranderen. Ook de grondwet kan bij voldoende meerderheid worden aangepast.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse wet niet geldt in Duitsland.
In de huidige staat nog zeker nietquote:
Ja Rutte zegt " de besmettingen moeten niet in dit tempo blijven oplopen"quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, wat Jop de Vrieze al zei. Als je zoals nu een tweede keer achter de feiten blijft aanlopen en onvoldoende kunt blussen met BCO en basisregels dan is een nieuwe lockdown vroeg of laat onvermijdelijk. Dat moeten we juist proberen te voorkomen. Daar faalt het kabinet vooralsnog in helaas.
Dankquote:
De grondwet hoeft niet eens te worden aangepast. Dit soort maatregelen kunnen in de coronawet. Die kan de grondwet beperken. Dat gaat nog minimaal tot oktober duren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan dient de Nederlandse wet te worden aangepast. We zullen zien hoe dat loopt. Het is niet onmogelijk om wetgeving te veranderen. Ook de grondwet kan bij voldoende meerderheid worden aangepast.
Rustig kerelquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:24 schreef Hamzoef het volgende:
Godverdomme zeg, wat een stel slappe dweilen bij elkaar zeg.
Man man man, ga eens handhaven stelletje lulletje rozenwaters met hun zogenaamd ferme taal.
Je i is stuk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:26 schreef BeriBeri het volgende:
Ik woon in Spanje, kan dus niet eens een weekje naar NL, want moet verplicht 14 dagen in thuis isolatie als 8k 8n NL ben
Voor zorgverleners is het inderdaad anders geloof ik. Gewone beroepen mag je niet bij komen werken als je klachten hebt voordat de uitslag bekend is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens; 2 mensen in mijn familie zijn arts. In de ziekenhuizen waar zij werken is het beleid; bij klachten testen maar tot de uitslag gewoon komen werken.
Precies, want zolang de R boven de 1 blijft is het onmogelijk om een afname te realiseren. En ik zou echt niet weten hoe het met dit maatregelenpakket en de huidige mentaliteit van de bevolking mogelijk is om de R duurzaam onder de 1 te krijgen. Kan gewoon nietquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja Rutte zegt " de besmettingen moeten niet in dit tempo blijven oplopen"
Nee. " de besmettingen gaan waarschijnlijk in een hoger tempo oplopen"
Grondwetswijzigingen vereisen eerst nieuwe verkiezingen. Dat duurt maanden. Maar dat is ook niet nodig.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan dient de Nederlandse wet te worden aangepast. We zullen zien hoe dat loopt. Het is niet onmogelijk om wetgeving te veranderen. Ook de grondwet kan bij voldoende meerderheid worden aangepast.
Net zo lang totdat dat virus hanteerbaar is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jij leeft wel echt in een ander universum als je denkt dat daar wat mee gedaan wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Valse identiteit opgeven is strafbaar toch?
Maar dat moest in het Nederlandse polderlandschap weer zo nodig maanden (plus een reces) duren. Die wet had er al lang door moeten zijn, zo schieten we niet op natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De grondwet hoeft niet eens te worden aangepast. Dit soort maatregelen kunnen in de coronawet. Die kan de grondwet beperken. Dat gaat nog minimaal tot oktober duren.
Ben ik nou naef of is het normaal dat ik dat soort opmerkingen in je laatste zin echt gestoord vind?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Net zo lang totdat dat virus hanteerbaar is.
En dat is het nog lang niet.
Liever een snelle wetswijziging dan een nieuwe lockdown die helemaal voor een economische catastrofe zal zorgen. Nood breekt wetquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grondwetswijzigingen vereisen eerst nieuwe verkiezingen. Dat duurt maanden. Maar dat is ook niet nodig.
Een wetswijziging kan wel snel, maar dat duurt nu al maanden.
Beetje naef wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Ben ik nou naef of is het normaal dat ik dat soort opmerkingen in je laatste zin echt gestoord vind?
M.i. is de intentie van het kabinet om een tweede golf te voorkomen, en niet om eens even lekker de macht te grijpen en onze vrijheden met allerlei redenen buiten corona om in te perkenGrote boze overheid, wat een onzin.
Niet alleen in de duinenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het aantal feestjes in de duinen hier was laatste weken al vrij hoog, ik denk dat dit alleen maar meer toe gaat nemen eigenlijk
Ja, dan weet je tenminste zeker dat je te laat bentquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef Resistor het volgende:
Ophouden met kijken naar besmettingen, maar beginnen met kijken naar ziekenhuisopnames. Veel beter.
Ik woon er pal aan. Zie ze iedere avond massaal de duinen in trekkenquote:
Die is vanaf maart al een tikkende tijdbom.quote:
Voetballiefhebbers en studenten denken vast “fuck it wij gaan Rutte lekker naaien”quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef BirdsEyeView het volgende:
We moeten ons aan de regels houden.
Verhelderende persconferentie, dat lucht op
Dan ben je te laat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef Resistor het volgende:
Ophouden met kijken naar besmettingen, maar beginnen met kijken naar ziekenhuisopnames. Veel beter.
Lach er maar om ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het aantal feestjes in de duinen hier was laatste weken al vrij hoog, ik denk dat dit alleen maar meer toe gaat nemen eigenlijk
Ja, aan de politie of een overheidsinstantie. Niet aan caf De Kut in de binnenstad van een willekeurig stad of dorp. Denk niet dat de kroegbaas je bij de kraag gaat grijpen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Valse identiteit opgeven is strafbaar toch?
Oh jongen, ik kan dit beter niet kijken. Wordt hier zo moe van, dat geneuzel over handen wassen blijven herhalen maar verder niets.quote:
Als je wilt kun je 24/7 feestjes af hier. Open en bloot, sommige wat meer verstopt. Geen issues.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik woon er pal aan. Zie ze iedere avond massaal de duinen in trekken
We zijn een land met volwassen mensen. Die hebben ze in het buitenland niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef Zorro het volgende:
Rutte denkt nog steeds dat mensen zelf kunnen nadenken
Die gast is echt de weg kwijt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef Zorro het volgende:
Nee, naar de combinatie van alle cijfers. Je kunt een voetbalwedstrijd ook niet alleen beoordelen op gescoorde doelpunten, de tegendoelpunten tellen ook mee.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef Resistor het volgende:
Nu het nog kan, geef ze groot gelijkquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Liever een snelle wetswijziging dan een nieuwe lockdown die helemaal voor een economische catastrofe zal zorgen. Nood breekt wet
Oja? We stemmen met z'n allen bepaalde personen naar deze posities. Zijn die dan allemaal zo denk je? Of zijn verkiezing doorgestoken kaart?quote:
Ik geef ze groot gelijk, deed het zelf ook in mijn jeugd en zou het zo weer doen.quote:
Wel bijzonder.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens; 2 mensen in mijn familie zijn arts. In de ziekenhuizen waar zij werken is het beleid; bij klachten testen maar tot de uitslag gewoon komen werken.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, naar de combinatie van alle cijfers. Je kunt een voetbalwedstrijd ook niet alleen beoordelen op gescoorde doelpunten, de tegendoelpunten tellen ook mee.
Same old , Same old weer ja?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Allemaal papieren werkelijkheden.
Je moet dat moment voor zijn. Als de ziekenhuisopnames stijgen dan is het virus al zoveel verspreid dat je al te laat bent.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef Resistor het volgende:
Terwijl we al in een idiocracy leven ondertussenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef Zorro het volgende:
Wel bedankt voor het leuke vermaakquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh jongen, ik kan dit beter niet kijken. Wordt hier zo moe van, dat geneuzel over handen wassen blijven herhalen maar verder niets.
Naviteit alom.
Een strijd aan het verliezen, vooral. Man, wat mist hij hier de boot.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:30 schreef Confetti het volgende:
Hoe kun je nou enkel en alleen omdat je denkt dat Nederland 'volwassen' is geen dwingende maatregelen instellen?
Rutte is een ideologische strijd aan het voeren.
Uiteraard.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Same old , Same old weer ja?
Idd alsof ze nu met trillende beentjes braaf het advies opvolgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voetballiefhebbers en studenten denken vast “fuck it wij gaan Rutte lekker naaien”
Net zolang tot ze met pek en veren de Noordzee worden ingejaagd...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Johan zou het gezegd kunnen hebbenquote:
Werkgever als de code is veranderd tijdens de vakantie. Werknemer als die zelf het risico neemt om naar code oranje/rood gebieden te reizen. Is de huidige verwachting van arbeidsrechterlijke deskundigen. Het is echter nog niet uitgekristalliseerd. De rechterlijke macht moet zich er nog over buigen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:30 schreef Frutsel het volgende:
Twee weken thuisblijven bij terugkomst uit risicogebied - https://nos.nl/l/2343029#UPDATE-container-46792433
Is het nu duidelijk geworden wie bijv die 14 dagen betaald? Werkgever of werknemer? Slappe aanpak. Compenseer mensen die naar gele en oranje gebieden zouden gaan en iedereen die dat zo nodig wil moet zijn eigen risico maar dragen.
Denken dat er geen ander belang in het politieke krachtenveld speelt dan "het belang van de burger" is naef ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:30 schreef wpor het volgende:
[..]
Oja? We stemmen met z'n allen bepaalde personen naar deze posities. Zijn die dan allemaal zo denk je? Of zijn verkiezing doorgestoken kaart?
Dit jaquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:31 schreef BirdsEyeView het volgende:
[..]
Idd alsof ze nu met trillende beentjes braaf het advies opvolgen.
Dus het is geen nieuws want zo was het al tochquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgever als de code is veranderd tijdens de vakantie. Werknemer als die zelf het risico neemt om naar code oranje/rood gebieden te reizen. Is de huidige verwachting van arbeidsrechterlijke deskundigen. Het is echter nog niet uitgekristalliseerd. De rechterlijke macht moet zich er nog over buigen.
Geen probleem, ik vermoed dat 80% toch nep is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:33 schreef gers het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de kroegen die adressen AVG proof gaan registreren
Bent u thuis?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Spannend hoor, die telefoontjes van het RIVM![]()
Manmanman wat een naviteit.
Uhm ja, dat snap ik ook wel. Politieke belangen. Ik geloof alleen niet in 'de grote boze overheid' die bezig is een totalitaire staat te crerenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Denken dat er geen ander belang speelt in het politieke krachtenveld speelt dan "het belang van de burger" is naef ja.
Typisch dat we ons vooral druk maken over 'wie betaalt mijn salaris' in plaats van om 'wat heb je daar in godsnaam te zoeken tijdens een pandemie'.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Werkgever als de code is veranderd tijdens de vakantie. Werknemer als die zelf het risico neemt om naar code oranje/rood gebieden te reizen. Is de huidige verwachting van arbeidsrechterlijke deskundigen. Het is echter nog niet uitgekristalliseerd. De rechterlijke macht moet zich er nog over buigen.
En zo krijgen we Corona dus niet samen onder controle.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Geen probleem, ik vermoed dat 80% toch nep is.
Ze hebben recht op vakantie ok!! Stel je voor om tijdens een pandemie een jaar niet op reis te kunnen. Dat is echt een veel te grote opgave.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Typisch dat we ons vooral druk maken over 'wie betaalt mijn salaris' in plaats van om 'wat heb je daar in godsnaam te zoeken tijdens een pandemie'.
Weggegooid geld!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:33 schreef Zipportal het volgende:
Die betaalde influencers hebben ook niks geholpen.
Tja, dat vraagt het vanzelf om he.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:32 schreef Confetti het volgende:
De man heeft totaal geen geloof in de kracht van de Staat. Hij denkt dat een maatschappij het zelf kan uitzoeken.
Dit is eigenlijk de participatiemaatschappij. Dit gaat hard uit de hand lopen.
Hoi ik ben Donald Duck ik woon in Kwakstraat 13 in Duckstadquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:33 schreef gers het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de kroegen die adressen AVG proof gaan registreren
Dat is een ander uiterste. Maar dit staatsingrijpen op een mild virus is anders ongekend. Welke beperkingen vinden we acceptabel? Mensen de woningen uitslepen voor het landsbelang?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef wpor het volgende:
[..]
Uhm ja, dat snap ik ook wel. Politieke belangen. Ik geloof alleen niet in 'de grote boze overheid' die bezig is een totalitaire staat te creren
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:28 schreef Resistor het volgende:
Kijk de reactie boven je. Het is maar net hoe je het ziet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is een ander uiterste. Maar dit staatsingrijpen op een mild virus is anders ongekend. Welke beperkingen vinden we acceptabel? Mensen de woningen uitspelen voor het landsbelang?
Antoine van Leeuwenhoeklaan 9 de Bilt ga ik voorquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En daardoor gaan we richting een tweede lockdown. Goed BCO is ter voorkoming van het uit de hand laten lopen van de verspreiding. Als dat wordt gedwarsboomd en niet effectief blijkt is dat het enige alternatief.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Straffen werkt vaak niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Soft land dit. Als de stront echt aan de knikker is, kunnen ze niet zoveel doen.
"Volwassen land"
Net zo soft als die straffen hier door die D66 rechters met het softe wetboek.
Gelukkig maar, dat geeft zo'n zooi.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:38 schreef Evertjan het volgende:
nu kom ik toch al sinds maart niet meer in de horeca.
Als je een kleine blik had geworpen op de leeftijdsverdeling van de besmettingen van de afgelopen weken, dan snap je ook wel waaromquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:38 schreef quirina het volgende:
Rutte geeft wel heel erg de schuld aan de jongeren he?
Je kan merken dat Rutte zelf geen kinderen heeft.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:38 schreef quirina het volgende:
Rutte geeft wel heel erg de schuld aan de jongeren he?
Je kan merken dat Rutte zelf geen kinderen heeft.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dat geeft zo'n zooi.
Patatzaak net zo. 1,50 euro voor een frikandel. Of 20 bij de Aldi.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Horeca is toch duur. Je kan beter zelf wat meenemen en buiten zitten.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dat geeft zo'n zooi.
Wow 72 uur, dat is wel het probleem ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
Familielid moest laatst 72 uur wachten op uitslag voor zijn coronatest. Laat de GGD eerst maar eens beter haar werk doen want dat BCO is echt waardeloos. En sneller testen zoals in het VK is blijkbaar ook mogelijk. Laten we daar ook maar in investeren.
Dit zuigt dus, heb binnenkort 3 weken vakantie, maar heb weinig zin om daarvan 14 dagen in thuis isolatie te gaan zittenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:30 schreef Frutsel het volgende:
Twee weken thuisblijven bij terugkomst uit risicogebied - https://nos.nl/l/2343029#UPDATE-container-46792433
Is het nu duidelijk geworden wie bijv die 14 dagen betaald? Werkgever of werknemer? Slappe aanpak. Compenseer mensen die naar gele en oranje gebieden zouden gaan en iedereen die dat zo nodig wil moet zijn eigen risico maar dragen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Bent u thuis?
Nee bij mijn oma in het verzorgingstehuis, hoezo?
Er is een andere reden waarom mensen de horeca opzoeken. Maar daar moeten we schijnbaar niet te moeilijk over denken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Horeca is toch duur. Je kan beter zelf wat meenemen en buiten zitten.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:40 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dit zuigt dus, heb binnenkort 3 weken vakantie, maar heb weinig zin om daarvan 14 dagen in thuis isolatie te gaan zitten
Na 4-5 dagen ben ik NL wel weer zat
In Nederland ook. In Eindhoven binnen 4 uur uitslag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
Familielid moest laatst 72 uur wachten op uitslag voor zijn coronatest. Laat de GGD eerst maar eens beter haar werk doen want dat BCO is echt waardeloos. En sneller testen zoals in het VK is blijkbaar ook mogelijk. Laten we daar ook maar in investeren.
Joh. Ze vallen ook echt nog steeds met bosjes om. Maar dat begint volgende week pas natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En zo krijgen we Corona dus niet samen onder controle.
Drinken met vrienden doen we ook wel zonder horeca.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is een andere reden waarom mensen de horeca opzoeken. Maar daar moeten we schijnbaar niet te moeilijk over denken.
Gemakkelijke prooi.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:41 schreef Michie_ het volgende:
Waarom krijgt de horeca de schuld als mensen net buiten het centrum van Rotterdam gezellig samen jointjes zitten te roken? (van enige afstand is geen sprake)
In februari hadden we hier een expert die een prachtige voorspelling deed in een excelquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:41 schreef tesssssssss het volgende:
kan iemand hier eigenlijk uitrekenen hoe lang dat gaat duren tot een tweede lockdown?
Omdat jullie allemaal zo slim zijn en alles.
Ja, deandere optie is een lockdown.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:41 schreef Vasilevski het volgende:
Heerlijk de reacties van alle jankbekkies.
Rutte: we zijn een volwassen land.
Huilies: NEEEEJJJJ is niet waar, sluit me op, muilkorf me, verbied me, scheid me van mijn vrienden en familie!!!
Ik gok eind september!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:41 schreef tesssssssss het volgende:
kan iemand hier eigenlijk uitrekenen hoe lang dat gaat duren tot een tweede lockdown?
Omdat jullie allemaal zo slim zijn en alles.
...en omdat ik op vakantie wil.
Gayboymansion, Anustraat 69 in Darmstad.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:37 schreef gers het volgende:
[..]
Antoine van Leeuwenhoeklaan 9 de Bilt ga ik voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |