Waarom niet? Gewoon thuiswerken, indien mogelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Als je gaat testen mag je ook 2 dagen niet werken. Niemand zit daar op te wachten.
Jaja. Dat riedeltje horen we al heel lang. Ik heb überhaupt nog niet gebaald overigens.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Geef het een maand, dan balen we allemaal.
Ja, wat Jop de Vrieze al zei. Als je zoals nu een tweede keer achter de feiten blijft aanlopen en onvoldoende kunt blussen met BCO en basisregels dan is een nieuwe lockdown vroeg of laat onvermijdelijk. Dat moeten we juist proberen te voorkomen. Daar faalt het kabinet vooralsnog in helaas.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee. Ik neig nu meer naar lockdown.
Men zegt toch dat dashboard leidend is?.... Nix te zien daar!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef OscarMopperkont het volgende:
Hoop kansloos geleuter weer.... "er zijn meer besmettingen"
Uhm ja, je test meer.... hoeveel gaan er naar de ic? Bijna niemand/nihil.
Hoeveel gaan er dood? Nihil
Ben wel helemaal klaar met dat Corona geneuzel.... begint steeds meer te lijken op de invoering van een totalitaire staat....
Dat hele getal is onzinquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:21 schreef Gretzl het volgende:
Denken jullie dat deze persconferentie en de aangekondige 'maatregelen' ervoor gaan zorgen dat het reproductiegetal weer onder de 1 komt? Ik vrees ervoor, denk dat het serieus te weinig is.
Jij denkt dat de economie lekker doordraait als de ziekenhuizen en IC's weer overlopen en andere landen ons als besmettingshaard beschouwen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar verregaande landelijke maatregelen zijn ook funest, dus we zullen het maar moeten accepteren net als de VS. Noodlottig, maar helaas.
Dit is gewoon een soort waarschuwing. Willen de mensen nu echt niet luisteren en lopen de besmettingen nog verder op dan gaan we gewoon weer strengere maatregelen krijgen (wellicht weer minder aantal mensen in de horeca, mondkapjes op meer plekken verplicht en wellicht toch bepaalde dingen eerder dicht/dicht).quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:22 schreef Jane het volgende:
Nou, dat wordt dus uiteindelijk weer (verregaande) landelijke maatregelen, want dit gaat niet helpen.
Valse identiteit opgeven is strafbaar toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel Jan Janssens met telefoonnummer 0612345678 zich in de horeca bevinden
Dan dient de Nederlandse wet te worden aangepast. We zullen zien hoe dat loopt. Het is niet onmogelijk om wetgeving te veranderen. Ook de grondwet kan bij voldoende meerderheid worden aangepast.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse wet niet geldt in Duitsland.
In de huidige staat nog zeker nietquote:
Ja Rutte zegt " de besmettingen moeten niet in dit tempo blijven oplopen"quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, wat Jop de Vrieze al zei. Als je zoals nu een tweede keer achter de feiten blijft aanlopen en onvoldoende kunt blussen met BCO en basisregels dan is een nieuwe lockdown vroeg of laat onvermijdelijk. Dat moeten we juist proberen te voorkomen. Daar faalt het kabinet vooralsnog in helaas.
Dankquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké, kudo's in dat geval
De grondwet hoeft niet eens te worden aangepast. Dit soort maatregelen kunnen in de coronawet. Die kan de grondwet beperken. Dat gaat nog minimaal tot oktober duren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan dient de Nederlandse wet te worden aangepast. We zullen zien hoe dat loopt. Het is niet onmogelijk om wetgeving te veranderen. Ook de grondwet kan bij voldoende meerderheid worden aangepast.
Rustig kerelquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:24 schreef Hamzoef het volgende:
Godverdomme zeg, wat een stel slappe dweilen bij elkaar zeg.
Man man man, ga eens handhaven stelletje lulletje rozenwaters met hun zogenaamd ferme taal.
Je i is stuk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:26 schreef BeriBeri het volgende:
Ik woon in Spanje, kan dus niet eens een weekje naar NL, want moet verplicht 14 dagen in thuis isolatie als 8k 8n NL ben
Voor zorgverleners is het inderdaad anders geloof ik. Gewone beroepen mag je niet bij komen werken als je klachten hebt voordat de uitslag bekend is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens; 2 mensen in mijn familie zijn arts. In de ziekenhuizen waar zij werken is het beleid; bij klachten testen maar tot de uitslag gewoon komen werken.
Precies, want zolang de R boven de 1 blijft is het onmogelijk om een afname te realiseren. En ik zou echt niet weten hoe het met dit maatregelenpakket en de huidige mentaliteit van de bevolking mogelijk is om de R duurzaam onder de 1 te krijgen. Kan gewoon nietquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja Rutte zegt " de besmettingen moeten niet in dit tempo blijven oplopen"
Nee. " de besmettingen gaan waarschijnlijk in een hoger tempo oplopen"
Grondwetswijzigingen vereisen eerst nieuwe verkiezingen. Dat duurt maanden. Maar dat is ook niet nodig.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan dient de Nederlandse wet te worden aangepast. We zullen zien hoe dat loopt. Het is niet onmogelijk om wetgeving te veranderen. Ook de grondwet kan bij voldoende meerderheid worden aangepast.
Net zo lang totdat dat virus hanteerbaar is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoelang denken ze deze poppenkast nog vol te gaan houden?
Jij leeft wel echt in een ander universum als je denkt dat daar wat mee gedaan wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Valse identiteit opgeven is strafbaar toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |