Ik heb het niet over de situatie van vandaag man, neem eens niet alles zo letterlijk. Er wordt niet voor niets al een week of 2 door RIVM en GGD aan de bel getrokken over tekorten in personeel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo wordt dit nijpender? Er is amper iemand opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur. Hoe is dat dan nijpender dan gister?
Dat lijkt momenteel inderdaad wel de trend, uiteraard moet je gewoon goed blijven monitoren maar zolang er heel weinig mensen in het ziekenhuis belanden en de signaalwaardes daar bij lange niet bereikt worden, moet je gewoon niet met allerlei extra restricties komen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met een 'score' van +1000/3/2 zou ik eigenlijk de boel weer open gooien want dat is keihard bewijs dat het virus echt is afgezwakt.
Als jij het wel op hebt zitten tellen; dan vertekende hetquote:
Jah. En dat komt omdat verkoudheid/influenza virussen niet goed gedijen in warme vochtige lucht.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een feit dat er minder mensen ziek zijn in de zomer dan in de winter. Dat kan elke zorgmedewerker beamen.
die lockdown zorgt voor afstand en beperking in contacten dus zo moeilijk is het allemaal niet, wel een paardenmiddelquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Er is niet een wetenschappelijk onderzoek die een lockdown als effectieve maatregel ondersteunt. Helaas doen regeringsleiders mensen graag geloven dat het de lockdowns zijn die een ramp hebben voorkomen.
Waarom de Bergse teststraat voor moskeegangers is bedoeldquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
Status 06-08
Positief getest 56.982, toename: 601
Ziekenhuisopnames 11.965 (21,0% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.954 (5,2% van positief getest)
Overleden 6.153 (10,8% van positief getest), toename: 0
Uitschieters (+5 of meer)
+147 Amsterdam (was +63)
+89 Rotterdam (was +89)
+59 Den Haag (was +24)
+27 Utrecht (was +12)
+15 Bergen op Zoom (was +8)
+14 Gouda (was +11)
+8 Hilversum (was +3)
+8 Leidschendam-Voorburg (was +1)
+7 Schiedam (was +16)
+7 Haarlemmermeer (was +2)
+6 Purmerend (was +1)
+6 Amstelveen (was +1)
+5 Haarlem (was +3)
+5 's Hertogenbosch (was +1)
+5 Amersfoort (was +0)
Maar in wat is dat dan nijpender geworden?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de situatie van vandaag man, neem eens niet alles zo letterlijk. Er wordt niet voor niets al een week of 2 door RIVM en GGD aan de bel getrokken over tekorten in personeel.
Enige wat nijpender is dat ze het aantal contactonderzoeken niet voor elkaar krijgen te doen, ze langer duren dan gepland, en dat ze te vroeg afgeschaald hebben met personeel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar in wat is dat dan nijpender geworden?
Hee kerel, gaat goed he in Duitslandquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:48 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Duitsers![]()
Moet gewoon de Europese norm worden. Had het eigenlijk al moeten zijn.
Snap sowieso niet dat die signaalwaarden vergeten worden. Velen staren hun enkel blind op het aantal besmettingen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lijkt momenteel inderdaad wel de trend, uiteraard moet je gewoon goed blijven monitoren maar zolang er heel weinig mensen in het ziekenhuis belanden en de signaalwaardes daar bij lange niet bereikt worden, moet je gewoon niet met allerlei extra restricties komen.
Die signaalwaardes zijn er niet voor niets.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heel leuk, 5 april lag de norm om getest te worden compleet anders en moest men in de zorg werken of in het ziekenhuis opgenomen worden om getest te worden.
Niet nijpender geworden, het is een nijpend vraagstuk.. een wat als?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar in wat is dat dan nijpender geworden?
https://medium.com/@JohnP(...)logists-32a9bbf2e247quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
die lockdown zorgt voor afstand en beperking in contacten dus zo moeilijk is het allemaal niet, wel een paardenmiddel
Dat vitamine D bijvoorbeeld belangrijk is voor je immuunsysteem is allang bekend. Je mag zelf googlen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry maar heb je een wetenschappelijke bron of bewijs dat toont dat de weerstand van mensen hoger is in de zomer dan in herfst/winter? Want ik kon zo snel hier nergens iets over vinden...
Ah ja vandaar dat je letterlijk zei dat het een steeds nijpender vraagstuk wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet nijpender geworden, het is een nijpend vraagstuk.. een wat als?
Prima joh, leg anders elk woordje op een weegschaal. Rete irritant wat je doet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ja vandaar dat je letterlijk zei dat het een steeds nijpender vraagstuk wordt.
Wij gaan in oktober een week naar Duitsland met de auto maar als ik dan verplicht in quarantaine moet of me daar bij de GGD moet melden gaat dat feestje echt niet door, dank je wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:48 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Duitsers![]()
Verwacht nu je echt dat iemand deze onzin serieus neemt? Misschien lukt dat nog in BNW, maar niet hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
https://medium.com/@:John(...)logists-32a9bbf2e247
Wat een geweldig paardenmiddel.
Yup, en vitamine D supplementen bestaan ook echt niet om dat tekort in de winter aan te vullen...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat vitamine D bijvoorbeeld belangrijk is voor je immuunsysteem is allang bekend. Je mag zelf googlen.
Op het einde van de zomer is het aantal mensen met een vitamine D-tekort op z'n laagst. Ook dat is een gegeven. En behoorlijk logisch ook, want: zon.
Dat mag je vinden. Misschien in het vervolg niet gewoon zomaar in het wilde weg dingen roepen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima joh, leg anders elk woordje op een weegschaal. Rete irritant wat je doet.
Zou het toch naar iets milders zijn gemuteerd?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
Status 06-08
+147 Amsterdam (was +63)
+89 Rotterdam (was +89)
+59 Den Haag (was +24)
+27 Utrecht (was +12)
+14 Gouda (was +11)
+8 Hilversum (was +3)
+7 Schiedam (was +16)
+6 Purmerend (was +1)
+6 Amstelveen (was +1)
+5 Haarlem (was +3)
+5 Amersfoort (was +0)
De ziekenhuisopnames blijven onverminderd laag.
Het RKI, het Duitse rivm noemen is echt een belediging voor het RKI. Dat is een zeer gerenommeerd instituut, in tegenstelling tot de ego-trippers waar wij het mee moeten doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:48 schreef Gretzl het volgende:
[ afbeelding ]
Duitsers![]()
In maart hadden we 25.000 besmettingen per dag, dan zien de ziekenhuisopnames er op gegeven moment anders uit, of misschien ook niet dit keer.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
Status 06-08
+147 Amsterdam (was +63)
+89 Rotterdam (was +89)
+59 Den Haag (was +24)
+27 Utrecht (was +12)
+14 Gouda (was +11)
+8 Hilversum (was +3)
+7 Schiedam (was +16)
+6 Purmerend (was +1)
+6 Amstelveen (was +1)
+5 Haarlem (was +3)
+5 Amersfoort (was +0)
Blijf maar geloven dat lockdowns werken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Verwacht nu je echt dat iemand deze onzin serieus neemt? Misschien lukt dat nog in BNW, maar niet hier.
Het gras is altijd groener bij de buren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het RKI, het Duitse rivm noemen is echt een bekleding voor het RKI. Dat is een zeer gerenommeerd instituut, in tegenstelling tot de ego-trippers waar wij het mee moeten doen.
Daar hoef je niets van te geloven. Je kan gewoon de feiten volgen om dat te zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Blijf maar geloven dat lockdowns werken.
In dit geval is het wel echt zo. Zij staan ook veel meer open voor nieuwe inzichten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener bij de buren.
Ook leuk dat ze mensen buiten proberen te houden, maar het virus is natuurlijk gewoon al zes maanden in Duitsland.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat ik zeg, het gras is altijd groener bij de buren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
In dit geval is het wel echt zo. Zij staan ook veel meer open voor nieuwe inzichten.
Jij denkt dat iedereen elke dag genoeg supplementen slikt om dat niveau de hele winter op peil te houden?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, en vitamine D supplementen bestaan ook echt niet om dat tekort in de winter aan te vullen...
is dat een stukje van lange Frans?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook leuk dat ze mensen buiten proberen te houden, maar het virus is natuurlijk gewoon al zes maanden in Duitsland.
Dat is al wat in enkele landen waar het vrij vroeg toesloeg (waaronder Italie) geroepen wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou het toch naar iets milders zijn gemuteerd?
Hoe is de situatie in Italië nu dan? En Wuhan, for that matter?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is al wat in enkele landen waar het vrij vroeg toesloeg (waaronder Italie) geroepen wordt.
Nou, dit dus. De meeste mensen doen dat in mijn ervaring helemaal niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen elke dag genoeg supplementen slikt om dat niveau de hele winter op peil te houden?
Vast niet, terwijl het makkelijk kan en nauwelijks iets kost.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen elke dag genoeg supplementen slikt om dat niveau de hele winter op peil te houden?
Dat zeg ik niet. Het is echter wel gewoon mogelijk. En overigens hoeft dat echt geen grote moeite te kosten, een tabletje per dag nemen is al voldoende. Ik zelf deed dat al in de wintermaanden, niet puur voor weerstand maar omdat het ook een positieve werking heeft op winterdepressie.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij een beetje hetzelfde als hier: het aantal cases is naar beneden gebracht, maar begint nu weer te groeien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe is de situatie in Italië nu dan? En Wuhan, for that matter?
Ik slik ze ook dagelijksquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Het is echter wel gewoon mogelijk. En overigens hoeft dat echt geen grote moeite te kosten, een tabletje per dag nemen is al voldoende. Ik zelf deed dat al in de wintermaanden, niet puur voor weerstand maar omdat het ook een positieve werking heeft op winterdepressie.
Die feiten laten dat niet zien, maar goed. Het is wel duidelijk: meer maatregelen is de oplossing en als dat niet werkt nog meer maatregelen en dan een lockdown. Vroeg of laat zullen de besmettingen afnemen en dat komt dan puur en alleen door de lockdown.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar hoef je niets van te geloven. Je kan gewoon de feiten volgen om dat te zien.
Ja, ik denk dat dat ook een goed idee is. Maar feit is natuurlijk dat de meeste mensen dit niet doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Het is echter wel gewoon mogelijk. En overigens hoeft dat echt geen grote moeite te kosten, een tabletje per dag nemen is al voldoende. Ik zelf deed dat al in de wintermaanden, niet puur voor weerstand maar omdat het ook een positieve werking heeft op winterdepressie.
Ik bedoel dan ook vooral de verhouding tussen het aantal ziekenhuisopnames/overlijdensgevallen en het aantal cases.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij een beetje hetzelfde als hier: het aantal cases is naar beneden gebracht, maar begint nu weer te groeien.
Beter dan niks nemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:01 schreef skrn het volgende:
Alsof Vitamine D een vervanging is van zonnestralen op je bolletje.
Mensen zijn nu fitter vanwege de zomer, en het virus is nu bij jongeren, en niet zozeer bij ouderen/baby-boomers, dat scheelt heel veel.
Is niet echt een eerlijke vergelijking.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland in vergelijking met België en Duitsland.
Misschien goed als het RIVM dit voor de komende herfst/winter maar zou adviseren, maar misschien willen ze eerst nog een paar jaar onderzoek doen om te kijken of vitamine D ook wel bij Nederlanders werkt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat ook een goed idee is. Maar feit is natuurlijk dat de meeste mensen dit niet doen.
Goh, wat jammer dan dat vitamine D niet zo uit het schap te pakken valt bij de drogist.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien goed als het RIVM dit voor de komende herfst/winter maar zou adviseren, maar misschien willen ze eerst nog een paar jaar onderzoek doen om te kijken of vitamine D ook wel bij Nederlanders werkt.
dat vergelijken word ik sowieso een beetje moe vanquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is niet echt een eerlijke vergelijking.
Nederland vergeleken met Nord Rhein Westfalen is beter.
Zelfde grootte ong, bevolkingsdichtheid en inwoneraantal.
Kan dat ook?
Dan kunnen we het verschil tussen het rivm en rki goed zien.
Zeg ik dan van niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Goh, wat jammer dan dat vitamine D niet zo uit het schap te pakken valt bij de drogist.
Wat een volslagen kansloze bosmongolen zijn het toch. Echt, andere woorden heb ik er niet voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Blijkbaar vonden ministers de introweken toch wat belangrijker dan enkele Fokkers vonden.
https://nos.nl/artikel/23(...)ote-beperkingen.html
Vergelijk het eens met in je achterhoofd dat België sinds kort mondkapjes heeft ingesteld en Duitsland daar al veel langer (verplicht) mee werkt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is niet echt een eerlijke vergelijking.
Nederland vergeleken met Nord Rhein Westfalen is beter.
Zelfde grootte ong, bevolkingsdichtheid en inwoneraantal.
Kan dat ook?
Dan kunnen we het verschil tussen het rivm en rki goed zien.
Ik denk dat ze dat vooral doen om te voorkomen dat studenten zelf intro-feestjes organiseren en ze de hele tijd bezig zijn om die feestjes op te moeten ruimen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat een volslagen kansloze bosmongolen zijn het toch. Echt, andere woorden heb ik er niet voor.
Zoiets missen is echt geen ramp, maar het wel alle potentie een superspread evenement te worden.
Alsof men zich aan die beperkingen houdt.Ook de economische schade die hierdoor kan ontstaan is veel groter dan het cancelen van deze poppenkasten. De tering he, bananenrepubliek.
Ook met die 'beperkingen' krijg je dus alsnog hele groepen mensen uit allerlei windstreken bij elkaar die helemaal niet van plan zijn om zich aan welke veiligheidsregel dan ook te houden. Dom besluit, hier krijgen we spijt van.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Blijkbaar vonden ministers de introweken toch wat belangrijker dan enkele Fokkers vonden.
Wat me opvalt is dat in Zuid-Oost Brabant het nu heel goed onder controle blijft... je zou bijna denken dat we daar al een soort immuniteit hebben bereikt die het virus niet heel ver meer verspreid...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
Status 06-08
+147 Amsterdam (was +63)
+89 Rotterdam (was +89)
+59 Den Haag (was +24)
+27 Utrecht (was +12)
+14 Gouda (was +11)
+8 Hilversum (was +3)
+7 Schiedam (was +16)
+6 Purmerend (was +1)
+6 Amstelveen (was +1)
+5 Haarlem (was +3)
+5 Amersfoort (was +0)
Dat zou wel echt een zwaktebod zijn, maar de Nederlandse wetshandhaving kennende zeker niet uit te sluiten inderdaad.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat vooral doen om te voorkomen dat studenten zelf intro-feestjes organiseren en ze de hele tijd bezig zijn om die feestjes op te moeten ruimen.
Er komen dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, maar laten we ons druk maken om die paar duizend studenten alsof het een tikkende tijdbom is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat een volslagen kansloze bosmongolen zijn het toch. Echt, andere woorden heb ik er niet voor.
Zoiets missen is echt geen ramp, maar het wel alle potentie een superspread evenement te worden.
Alsof men zich aan die beperkingen houdt.Ook de economische schade die hierdoor kan ontstaan is veel groter dan het cancelen van deze poppenkasten. De tering he, bananenrepubliek.
Mooi.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Reguleren is vrijwel altijd beter dan verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zou wel echt een zwaktebod zijn, maar de Nederlandse wetshandhaving kennende zeker niet uit te sluiten inderdaad.
Het is geen en/of verhaal he... beide zaken moet je gewoon niet op grote schaal willen nu...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, maar laten we ons druk maken om die paar duizend studenten alsof het een tikkende tijdbom is.
in mijn stad ook, ook geen kleine met 120K inwoners, maar 3 besmettingen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat in Zuid-Oost Brabant het nu heel goed onder controle blijft... je zou bijna denken dat we daar al een soort immuniteit hebben bereikt die het virus niet heel ver meer verspreid...
Prima oplossing zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Reguleren is vrijwel altijd beter dan verbieden.
Ik wacht op de eerste belangenvereniging die dit nu ook weer geen wenselijke oplossing vindt... want zo gaat het elke dagquote:
Dan zal je heel blij zijn met de Nederlandse aanpak, want hier is nooit een lockdown geweest en worden maatregelen aangepast waar dat nodig is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:02 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Die feiten laten dat niet zien, maar goed. Het is wel duidelijk: meer maatregelen is de oplossing en als dat niet werkt nog meer maatregelen en dan een lockdown. Vroeg of laat zullen de besmettingen afnemen en dat komt dan puur en alleen door de lockdown.
Het is een kwestie van prioriteiten en selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is geen en/of verhaal he... beide zaken moet je gewoon niet op grote schaal willen nu...
Wel op papier, maar dan zit je nog met het kleine dingetje dat je ook nog moet handhaven dat mensen niet doen wat je niet mag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.
Ik ben benieuwd hoeveel besmettingen er nu werkelijk waren in april.quote:
Maar de Belgen hebben in het begin alles op corona gegooid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met in je achterhoofd dat België sinds kort mondkapjes heeft ingesteld en Duitsland daar al veel langer (verplicht) mee werkt.
Dat is steeds de redenatie van veel mensen, he? Heel vermoeiend.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is geen en/of verhaal he... beide zaken moet je gewoon niet op grote schaal willen nu...
Ja waarschijnlijk veel meer inderdaad - het is dan ook eigenlijk twee sets data in 1 grafiek tonen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel besmettingen er nu werkelijk waren in april.
die toeristen gaan weer wegquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, maar laten we ons druk maken om die paar duizend studenten alsof het een tikkende tijdbom is.
Zijn ook landen met mondkapjes die een stijgende lijn laten zien, maar als jij graag gelooft dat dat het wondermiddel is, dan vooral blijven doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met in je achterhoofd dat België sinds kort mondkapjes heeft ingesteld en Duitsland daar al veel langer (verplicht) mee werkt.
Mijn username wat doe je...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik ben het meten met twee maten kotsbeu. Een cafe kan gesloten worden omdat er 'mystery guests' langskomen terwijl het bij de meeste bedrijven in vergelijking iedere dag een grote orgie is.
Yup, heel vermoeiendquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is steeds de redenatie van veel mensen, he? Heel vermoeiend.
"Als die ander dat mag doen, dan moet wat ik wil ook kunnen!"![]()
Nee, dat andere is ook al geen goed idee.
Ik ben bang dat we dat nooit meer zeker zullen weten, al zullen wetenschappers achteraf (met de kennis die er dan is) vast een goede schatting kunnen maken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel besmettingen er nu werkelijk waren in april.
Wie maakt eigenlijk die onzin?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk veel meer inderdaad - het is dan ook eigenlijk twee sets data in 1 grafiek tonen.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:18 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zijn ook landen met mondkapjes die een stijgende lijn laten zien, maar als jij graag gelooft dat dat het wondermiddel is, dan vooral blijven doen.
https://twitter.com/YorickBquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie maakt eigenlijk die onzin?
Ik doe het beter.quote:
Wat me enigszins geruststeld is dat je in de brandhaarden van toen het nu niet heel erg meer ziet oplaaien... het is nu echt naar de Randstad en 4 grote steden aan het verschuiven... dat doet me vermoeden dat er inderdaad al heel veel mensen zonder het te weten immuun zijn geworden omdat ze het virus hebben doorgemaakt...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef Simmertje het volgende:
Misschien kunnen we ook concluderen dat het aantal besmettingen in februari/maart gewoon veel en veel hoger hebben gelegen. 600 besmettingen nu is niet te vergelijken met 600 besmettingen op bijvoorbeeld 23 maart, dat waren er waarschijnlijk toen al duizenden. Wil niet zeggen dat we niet weer in die situatie terecht kunnen komen, waakzaam zijn dus.
Op fok is iets het laatste redmiddel of het werkt juist averechts. Iets anders is er niet.quote:
Ik ben in ieder geval enigszins blij dat we er in Nederland nuchter naar kunnen kijken. Ik heb van familie in Spanje dingen gezien.... daar zouden we hier niet blij van worden. Neemt echter niet weg dat we nog steeds kritisch mogen kijken. Simpelweg stellen dat een lockdown werkt want “reden X” is daarbij niet afdoende.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zal je heel blij zijn met de Nederlandse aanpak, want hier is nooit een lockdown geweest en worden maatregelen aangepast waar dat nodig is.
Klopt, ook bewijs dat een lockdown overbodig is. De basisregels zijn genoeg, al zou een meer lokale aanpak en maatwerk voor bepaalde groepen nog beter zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zal je heel blij zijn met de Nederlandse aanpak, want hier is nooit een lockdown geweest en worden maatregelen aangepast waar dat nodig is.
Dat was zelfs toen al wel een veilige aanname ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef Simmertje het volgende:
Misschien kunnen we ook concluderen dat het aantal besmettingen in februari/maart gewoon veel en veel hoger hebben gelegen. 600 besmettingen nu is niet te vergelijken met 600 besmettingen op bijvoorbeeld 23 maart, dat waren er waarschijnlijk toen al duizenden. Wil niet zeggen dat we niet weer in die situatie terecht kunnen komen, waakzaam zijn dus.
Ik dacht heel even dat je een ban had gekregen en je uit protest rustig een nieuw account had gemaaktquote:
Op fok is iets het laatste redmiddel of het werkt juist averechts. Iets anders is er niet.quote:
Nee hier werkte dat vanwege de Nlse cultuur.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:20 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Klopt, ook bewijs dat een lockdown overbodig is. De basisregels zijn genoeg, al zou een meer lokale aanpak en maatwerk voor bepaalde groepen nog beter zijn.
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Of naar een willekeurig studentenhuis om daar tot 4 uur 's morgens te gaan zuipen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...
Precies, enorm foute inschatting zeg, zeker wanneer studenten van heinde en ver moeten komen gaan ze dus echt niet om 22u allemaal braaf naar bed.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...
Lockdows "werken" ook indirect want zolang je de bevolking opsluit in hun woonstedes en dat handhaaft, zullen ze niet kunnen gaan uitzwermen etc.etc. Isolatie is een probaat middel om verspreiding tegen te gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Blijf maar geloven dat lockdowns werken.
je kan tegen studenten niet zeggen dat ze niet samen mogen komen en tegen alle andere groepen wel. dan moet je het over de hele linie voor iedereen verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Maar oh die arme studenten hun sociale contacten". Godverdorie, wat een achterlijk argument
Als je er zo halfslap in blijft gaan gaat niemand maatregelen nog serieus nemen, op een klein deel van de bevolking na, die je sowieso al mee had.
Iets met zachte heelmeesters.
Welke andere groepen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan tegen studenten niet zeggen dat ze niet samen mogen komen en tegen alle andere groepen wel. dan moet je het over de hele linie voor iedereen verbieden.
Er is ook gewoon geen reden om echt veel harder te handelen. Ze snappen ook wel dat de huidige nummers nog niet erg genoeg zijn om de bevolking echt mee te krijgen. Te vroeg te hard ingrijpen schaad ze alleen maar op de lange termijn. Nu heb je juist meer kans dat mensen wél mee gaan met meer maatregelen als de aanleiding er wel is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Maar oh die arme studenten hun sociale contacten". Godverdorie, wat een achterlijk argument
Als je er zo halfslap in blijft gaan gaat niemand maatregelen nog serieus nemen, op een klein deel van de bevolking na, die je sowieso al mee had.
Iets met zachte heelmeesters.
En reden om halsreikend uit te zien naar hun lasten voor het verworvene.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dit is een goeie vraag. Misschien dat hooibaal, kloon predator en compagnon jordiiiii daar een antwoord op hebben. Ben wel benieuwd.quote:Q: If health authorities vastly underestimated the prevalence of the virus at the beginning of the pandemic, why did the virus nevertheless wait until lockdowns were imposed to suddenly start killing at levels which exceeded normal deaths?
In de leeftijdscategorie van studenten juist wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is ook gewoon geen reden om echt veel harder te handelen.
Deze gedachtengang snap ik niet.quote:Ze snappen ook wel dat de huidige nummers nog niet erg genoeg zijn om de bevolking echt mee te krijgen. Te vroeg te hard ingrijpen schaad ze alleen maar op de lange termijn. Nu heb je juist meer kans dat mensen wél mee gaan met meer maatregelen als de aanleiding er wel is.
Vind ik ook, hoor. Een limiet op het aantal mensen dat samenkomt lijkt me helemaal geen gek idee, dat was er in maart ook.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan tegen studenten niet zeggen dat ze niet samen mogen komen en tegen alle andere groepen wel. dan moet je het over de hele linie voor iedereen verbieden.
Ze nu iets meer ruimte geven kweekt meer good will dan nu, met de huidige nummers, al in te grijpen. Met die good will krijg je ze makkelijker mee als het dus wel echt fout gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
In de leeftijdscategorie van studenten juist wel.
[..]
Deze gedachtengang snap ik niet.
Wat is er overgeleven van onderwijs op afstand ? ..... nergens voor nodig om samen in een collegezaal te zitten, toch ? Kan elke student gewoon op de eigen zolderkamer blijven en daar studeren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat vooral doen om te voorkomen dat studenten zelf intro-feestjes organiseren en ze de hele tijd bezig zijn om die feestjes op te moeten ruimen.
yogameisjes in het park, tuinmannen met een hark, crossfitters met een gewicht, boeren met een scheef gezicht, ouderen op een terras, borrelclubjes met een glas, vriendengroepen in de kroeg, sportteams met een training voor de boeg, collega's op een kantoor, klusjesmannen met een boor...quote:
Ik vind het storender dat we roepen om nieuwe maatregelen, terwijl we nog steeds binnen alle bandbreedtes zitten, en niet eens in de buurt van signaalwaardes zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:41 schreef Cynicio het volgende:
Bij het roepen om nieuwe maatregelen wordt vergeten dat de huidige maatregelen hartstikke goed zijn MITS men zich eraan houdt. Ja het is dat oude "HANDHAVING!!" riedeltje, maar het klopt wel.
Dat ook.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het storender dat we roepen om nieuwe maatregelen, terwijl we nog steeds binnen alle bandbreedtes zitten, en niet eens in de buurt van signaalwaardes zitten.
Kap toch eens met het "nummers" te noemen. Het zijn aantallen. Getallen. Hoeveelheden. Een nummer is een positie in een reeks. Je staat als nummer 3 in de rij. Max Verstappen staat op nummer 1. Maar als je 6 bananen in je mandje hebt, is 6 niet het "nummer" bananen, het is het aantal. De hoeveelheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze snappen ook wel dat de huidige nummers nog niet erg genoeg zijn om de bevolking echt mee te krijgen.
nieuwe studenten zijn 17 of 18 en die vallen dus niet in de 20-40 categorie.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
In de leeftijdscategorie van studenten juist wel.
Alsof studenten dat iets interesseert, die doen toch wel wat ze zelf willen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze nu iets meer ruimte geven kweekt meer good will dan nu, met de huidige nummers, al in te grijpen. Met die good will krijg je ze makkelijker mee als het dus wel echt fout gaat.
Ja maar die R-waarde!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het storender dat we roepen om nieuwe maatregelen, terwijl we nog steeds binnen alle bandbreedtes zitten, en niet eens in de buurt van signaalwaardes zitten.
Wat gaan die klusjesmannen met een boor samen doen dan? Hun boren vergelijken?quote:
Dat snap ik, maar over wat voor percentages praten we hier? Het maakt nogal uit of het dan gaat om 10% of 90%. En dat zou nog steeds niet verklaren waarom het percentage initieel zo laag was.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:41 schreef Vallon het volgende:
Vaker gezegd, het vaststellen van een virus zegt niets over de besmettelijkheid daarvan en een besmetting zegt totaal niets over een infectie of ziekteverloop, laat staan eventuele fataliteit.
Ja, dat is dus allemaal niet te vergelijken met introductie weken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
yogameisjes in het park, tuinmannen met een hark, crossfitters met een gewicht, boeren met een scheef gezicht, ouderen op een terras, borrelclubjes met een glas, vriendengroepen in de kroeg, sportteams met een training voor de boeg, collega's op een kantoor, klusjesmannen met een boor...
boren natuurlijkquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat gaan die klusjesmannen met een boor samen doen dan? Hun boren vergelijken?
'Sjoh, koik moin boor den, hoe goed ie in de hand leg'.
Zum Befehl. Ordung muss sein und Arbeit macht frei.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wel merkwaardig trouwens dat Nederland (dat land van die RIVM-prutsers) niet op de lijst van het machtige RKI staat. Ik bedoel, Nederland gaat toch volledig de verkeerde kant op?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het RKI, het Duitse rivm noemen is echt een belediging voor het RKI. Dat is een zeer gerenommeerd instituut, in tegenstelling tot de ego-trippers waar wij het mee moeten doen.
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociëteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus allemaal niet te vergelijken met introductie weken.
Sowieso een prima stuk (al kunnen er genoeg kanttekeningen bij geplaatst worden), maar een alternatieve bron i.p.v. reguliere media, dus zonder te lezen al aan de kant geschoven.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit is een goeie vraag. Misschien dat hooibaal, kloon predator en compagnon jordiiiii daar een antwoord op hebben. Ben wel benieuwd.
Ja, of je kiest iets onbenulligs om over heen te vallen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kap toch eens met het "nummers" te noemen. Het zijn aantallen. Getallen. Hoeveelheden. Een nummer is een positie in een reeks. Je staat als nummer 3 in de rij. Max Verstappen staat op nummer 1. Maar als je 6 bananen in je mandje hebt, is 6 niet het "nummer" bananen, het is het aantal. De hoeveelheid.
Zou de vraag op dit moment niet 'waarom wel' moeten zijn? Waarom al die mensen zich laten verplaatsen? Dan laat ik nog buiten beschouwing hoe naief het is om te denken dat ze de maatregelen zullen opvolgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociëteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.
Ik erger me hier al maanden kapot aan hahaquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, of je kiest iets onbenulligs om over heen te vallen.
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zelfs bij een lockdown mogen mensen zich verplaatsen, mits noodzakelijk. Buiten dat kunnen mensen zich ook illegaal verplaatsen, tenzij je de deuren dicht last.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lockdows "werken" ook indirect want zolang je de bevolking opsluit in hun woonstedes en dat handhaaft, zullen ze niet kunnen gaan uitzwermen etc.etc. Isolatie is een probaat middel om verspreiding tegen te gaan.
Dezelfde argumentatie zie je met mondkapjes, het middel is vooral een instrument om een gedrag te perken.
Dan zal je veel irritatie hebben, gezien vrijwel iedereen het vaak zo beschrijft.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik erger me hier al maanden kapot aan haha
Voor kantoor is nog altijd het advies; werk zoveel mogelijk thuis. Bovendien loop ik niet constant te hossen en te springen en te zuipen op kantoor, misschien dat dat bij jou anders is?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociëteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.
kijk, concerten en optreden die vaak ook onderdeel zijn van zo'n introweek kunnen inderdaad niet, maar dat is wel duidelijk lijkt me.
Nee, dus ga je in een willekeurig studentenhuis zitten zuipen tot diep in de nacht. Zo eindigde elke avond van mijn introductieweek in elk geval.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?
zijn buiten dat nog zat mogelijkheden, het is mooi weerquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?
Of als er iemand op je hoofd staat.quote:
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou de vraag op dit moment niet 'waarom wel' moeten zijn? Waarom al die mensen zich laten verplaatsen? Dan laat ik nog buiten beschouwing hoe naief het is om te denken dat ze de maatregelen zullen opvolgen.
Lijkt me prima, net zoals de rest van Nederland met dit mooie weer buiten zit.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn buiten dat nog zat mogelijkheden, het is mooi weer
En al die dingen bij elkaar is de reden waarom we nu stijgingen zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.
Goeie vergelijking. Straks ga je nog zeggen dat we alle horecagelegenheden moeten sluiten, omdat studenten normaliter ook veel avonden in de kroeg te vinden zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Tijn het volgende:
Zo eindigde elke avond van mijn introductieweek in elk geval.
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
En al die dingen bij elkaar is de reden waarom we nu stijgingen zien.
En dat vind ik met de houten deuren en kozijnen in Nederland nog best knap als je dat lukt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Buiten dat kunnen mensen zich ook illegaal verplaatsen, tenzij je de deuren dicht last.
Hell no. Maar dat deed ik toch al niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.
Dat gaat uiteindelijk ook wel weer gebeuren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.
Daar zijn mondkapjes verplicht.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |