abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:35:40 #126
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194428460
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar hoopt volgens mij ook iedereen gewoon op.
Dit is de tijd van het jaar dat mensen in ons deel van de wereld de beste weerstand hebben, dus het zou best kunnen dat we de explosie van ziekenhuis- en IC-opnames van maart/april nu nog niet zien. Ik hoop daar iig wel op.
Desalniettemin is het wel verstandig om er rekening mee te houden dat dat wellicht niet zo blijft naarmate de herfst/winter vordert.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194428463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Geen zin alles op te tellen, maar dit lijkt me bij elkaar geen 600?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194428474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, examencommissies hebben veel macht. Maar tegelijkertijd is er ook zoiets als de kwaliteit van onderwijs. Waarvan ik het gevoel heb dat daar momenteel ernstig mee getoornd wordt.
Eens. Maar dit is al jaren aan de gang.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 14:37:03 #129
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194428481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar hoopt volgens mij ook iedereen gewoon op.
Tuurlijk, ga ik wel vanuit :)

Echter het feit dat velen (ook hier) zich vooral lijken blind te staren op de ziekenhuis/IC opnames vind ik ook te makkelijk.
Ja, relatief lage aantallen opnames in de ziekenhuizen zijn positief en ja daar moeten we -zolang ze dat blijven- zeker blij mee zijn.

Maar er zijn ook talloze mensen die thuis een covid besmetting doormaken en zich doodziek voelen en ook héél langzaam maar herstellen met (misschien) blijvende schade.
Deze mensen zie je niet terug in de cijfertjes en toch gaat het om een substantieel aantal mensen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:37:25 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194428484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Precies, het gaat er dan ook om dat we het in de hand houden: hoe meer besmettingen, hoe groter (relatief) de kans op een toename in ziekenhuisopnames en doden lijkt me.
Plus dat het niet meer in de hand te houden is als het aantal besmettingen is geëxplodeerd. De draconische maatregelen in Zuid-Europa waren vooral nodig omdat het om héle grote aantallen besmettingen ging.

Bron- en contactonderzoek kun je natuurlijk ook wel vergeten als er hele grote aantallen besmettingen zijn, dus je hebt dan helemaal geen idee waar het vandaan komt. De enige maatregel die je dan nog kunt treffen is een lockdown.
pi_194428487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zou wel een hele fijne conclusie zijn. Denk ik.
Mijn gevoel zegt dit al vanaf het begin af aan. Ik ben geen wetenschapper en moet het met informatie doen er zo betrouwbaar Isabels de weersvoorspelling.
pi_194428488
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit is de tijd van het jaar dat mensen in ons deel van de wereld de beste weerstand hebben, dus het zou best kunnen dat we de explosie van ziekenhuis- en IC-opnames van maart/april nu nog niet zien. Ik hoop daar iig wel op.
Desalniettemin is het wel verstandig om er rekening mee te houden dat dat wellicht niet zo blijft naarmate de herfst/winter vordert.
Dit zou best kunnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194428491
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het kan ook een bewijs zijn dat er tijdens de eerste golf vele malen meer mensen besmet waren dan verwacht en dat we nu bij wijze van spreke kunnen wachten op 20.000 besmettingen per dag totdat we eenzelfde golf krijgen als de eerste.
Die twee staan los van elkaar. Als je het over cijfers hebt van 1000 besmet en 2 overleden, dan is de mortaliteit van het virus gewoon gezakt naar 0,2%. En dan kom je in het gebied van een 'aanvaardbaar risico' ongeacht hoe groot je golf precies wordt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194428492
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat sarcasme lijkt me prima op zijn plaats. Drie weken geleden was het nog laten we eerst maar eens wachten tot het +500 besmettingen zijn en dat de ziekenhuisopnames nog steeds achter blijven. Als de 1000 aangetikt wordt moeten we weer wachten tot 1500 etc, etc.
Dit dus. En ik weet niet hoeveel nieuwe golven er inmiddels al voorspelt zijn hier onder het mom van ''ja, vertraging!!''.

Het ziet er nu gewoon goed uit. Zorg loopt niet over. Kan over een week anders zijn. Kan ook meevallen. We zien wel. Gewoon gezond alert zijn, maar er automatisch vanuit gaan dat het fout gaan is gewoon vermoeiend. Ik hoor sowieso maar weinig over overlopende ziekenhuizen op Europees niveau, terwijl het aantal besmettingen vrijwel overal rustig oploopt.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:37:58 #135
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194428494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met een 'score' van +1000/3/2 zou ik eigenlijk de boel weer open gooien want dat is keihard bewijs dat het virus echt is afgezwakt.
Nogmaals, dit ligt waarschijnlijk meer aan de weerstand die mensen in de zomer hebben, dan dat het virus is afgezwakt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194428498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echter het feit dat velen (ook hier) zich vooral lijken blind te staren op de ziekenhuis/IC opnames vind ik ook te makkelijk.
Ja, relatief lage aantallen opnames in de ziekenhuizen zijn positief en ja daar moeten we -zolang ze dat blijven- zeker blij mee zijn.

Maar er zijn ook talloze mensen die thuis een covid besmetting doormaken en zich doodziek voelen en ook héél langzaam maar herstellen met (misschien) blijvende schade.
Deze mensen zie je niet terug in de cijfertjes en toch gaat het om een substantieel aantal mensen.
We moesten altijd de ziekenhuis-/IC-opnames in de gaten houden was het mantra. En nu niet meer. Ben geneigd het selectief te noemen.
In Southern Sun
pi_194428501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Universiteiten hebben er geen belang bij dat hele hordes studenten 'blijven zitten'. Dan kun je beter wat cadeautjes weggeven.
Klopt. Zo lopen ze bakken met subsidie mis op de lange termijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194428505
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Plus dat het niet meer in de hand te houden is als het aantal besmettingen is geëxplodeerd. De draconische maatregelen in Zuid-Europa waren vooral nodig omdat het om héle grote aantallen besmettingen ging.

Bron- en contactonderzoek kun je natuurlijk ook wel vergeten als er hele grote aantallen besmettingen zijn, dus je hebt dan helemaal geen idee waar het vandaan komt. De enige maatregel die je dan nog kunt treffen is een lockdown.
Ook dat wordt een steeds nijpender vraagstuk: wat is je capaciteit en hoe ben je voorbereid op wat eventueel gaat komen binnen nu en 2-3 maanden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:38:57 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194428507
twitter
pi_194428508
Stel de besmettingen blijven stijgen maar de rest van de ellende blijft achter gaan we dan weer voor de groepsimmuniteit?
pi_194428513
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:38 schreef Questular het volgende:
Stel de besmettingen blijven stijgen maar de rest van de ellende blijft achter gaan we dan weer voor de groepsimmuniteit?
Dan hebben de 'het is maar een griepje!' schreeuwers toch nog gelijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194428521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zie je veel van de zeer milde besmettingen ook niet altijd terug. Helemaal als er überhaupt geen symptomen zijn. Dan moet je het geluk hebben dat je gevonden word door het brononderzoek.
pi_194428528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die twee staan los van elkaar. Als je het over cijfers hebt van 1000 besmet en 2 overleden, dan is de mortaliteit van het virus gewoon gezakt naar 0,2%. En dan kom je in het gebied van een 'aanvaardbaar risico' ongeacht hoe groot je golf precies wordt.
Ik denk niet dat je dat los kunt zien.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:41:00 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194428531
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Iemand met kennis van zaken nog wat zinnigs hierover te zeggen?

https://www.hpdetijd.nl/2(...)t-niet-tegen-corona/
[..]

[..]

Als dit daadwerkelijk een substantiële factor is zou het toch logisch zijn dat het aantal cumulatief groeit?
Vaker gezegd, het vaststellen van een virus zegt niets over de besmettelijkheid daarvan en een besmetting zegt totaal niets over een infectie of ziekteverloop, laat staan eventuele fataliteit. Dat mensen in hun "hoofd" één virusdeeltje gelijkstellen aan een gewisse dood, is vooral om het hanteerbaar te houden.

Meer testen geeft getalsmatig meer detecties. Wat ik veel interessanter vind, hoeveel van die vooraf random geteste personen of hun contacten dan op de IC komen.

Inzake Covid19 wordt het tijd om weer nuchter te gaan zijn en de bevolking op te delen in risicogroepen en vervolgens daarbinnen vice versa maatregelen te treffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 14:41:20 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194428538
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef Jane het volgende:

[..]

Nogmaals, dit ligt waarschijnlijk meer aan de weerstand die mensen in de zomer hebben, dan dat het virus is afgezwakt.
Sorry maar heb je een wetenschappelijke bron of bewijs dat toont dat de weerstand van mensen hoger is in de zomer dan in herfst/winter? Want ik kon zo snel hier nergens iets over vinden...
pi_194428543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook dat wordt een steeds nijpender vraagstuk: wat is je capaciteit en hoe ben je voorbereid op wat eventueel gaat komen binnen nu en 2-3 maanden?
Hoezo wordt dit nijpender? Er is amper iemand opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen 24 uur. Hoe is dat dan nijpender dan gister?
In Southern Sun
pi_194428548
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er is niet een wetenschappelijk onderzoek die een lockdown als effectieve maatregel ondersteunt. Helaas doen regeringsleiders mensen graag geloven dat het de lockdowns zijn die een ramp hebben voorkomen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:42:23 #148
12221 Tijn