Nou ja, 3 weken in elk geval. Onderhand hadden we toch tientallen ziekenhuisopnames per dag moeten hebben dan bij deze infectiecijfers?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:28 schreef Michie_ het volgende:
[..]
En het klopt ook dat er nu al een maand een stijging in de besmettingen is
quote:De verklaring van de recente toename in positieve testen wordt gezocht in het minder streng opvolgen van de maatregelen en een toename van internationaal verkeer waardoor meer transmissie plaats vindt. Maar verschillende redenen kunnen ten grondslag liggen aan de toename in positieve testen.
Als dit daadwerkelijk een substantiële factor is zou het toch logisch zijn dat het aantal cumulatief groeit?quote:De RT-PCR test geeft echter geen uitsluitsel over de aanwezigheid van een levend virus. Een positieve test kan betekenen dat de persoon een infectie doormaakt, een asymptomatische besmetting heeft (drager zonder ziekteverschijnselen), presymptomatisch is (nog geen symptomen heeft maar binnen enkele dagen symptomen te verwachten zijn), of eerder een infectie heeft gehad. De uitslagen geven dus niet aan hoeveel mensen geen, milde of ernstige klachten doormaken.
Maar dat is toch geen doen.... ik doe mondkapjes op in de trein, ik heb 2 mondkapjes en twee zakjes een voor schoon één voor gebruik. Ik rijd dus heen met een mondkapje uit het schone zakje die gaat bij het afdoen (alleen de oorlusjes vasthouden) in het vieze zakje, de terugweg hezelfde en dan worden ze gewassen. Als je dat wilt doen op bepaalde plekken buiten en binnen dan moet je je hele tas vol met mondkapjes hebben... Als ik bijvoorbeeld naar mijn werk loop en ik zou door zo'n gebied gaan dan moet ik dus gebied in mondkapje op, mondkapje af, en dan een andere winkel in ander mondkapje op en die weer weg. Dan kun je op een dag gerust 10 tot 20 mondkapjes gebruiken... Afhankelijk van welke plekken je bezoekt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hun inkomsten aanvullen door ook mondkapjes te gaan verkopen?
De klacht dat dit door de mondkapjes komt is m.i. onzin, maar de opmerking dat het raar is dat het in supermarkten (en andere winkels) niet geldt is wel terecht. Mondkapjes binnen verplichten is veel logischer dan buiten.
ik denk niet dat het onzin is, voor mij bijvoorbeeld een reden om er niet heen te gaanquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hun inkomsten aanvullen door ook mondkapjes te gaan verkopen?
De klacht dat dit door de mondkapjes komt is m.i. onzin, maar de opmerking dat het raar is dat het in supermarkten (en andere winkels) niet geldt is wel terecht. Mondkapjes binnen verplichten is veel logischer dan buiten.
Qua uitwerking is het natuurlijk hetzelfde, maar ik vraag me af of je zomaar de cesuur naar beneden mag bijstellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Cesuur was vaak naar beneden bijgesteld.
Ik zei het toch, Yes!!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]Ja, dit.
Maar nog maar even twee weekjes wachten, dan is alles anders.
Dit sarcasme is echt onnodig. Laten we allemaal hopen dat het zo blijft en dat we over enkele weken inderdaad kunnen zeggen: +1000 besmettingen en slechts 3 opnames of 2 doden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]Ja, dit.
Maar nog maar even twee weekjes wachten, dan is alles anders.
Niemand die verplicht om hem tussentijds af te zetten, toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ik bijvoorbeeld naar mijn werk loop en ik zou door zo'n gebied gaan dan moet ik dus gebied in mondkapje op, mondkapje af, en dan een andere winkel in ander mondkapje op en die weer weg.
Daar hoopt volgens mij ook iedereen gewoon op.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit sarcasme is echt onnodig. Laten we allemaal hopen dat het zo blijft en dat we over enkele weken inderdaad kunnen zeggen: +1000 besmettingen en slechts 3 opnames of 2 doden.
Met een 'score' van +1000/3/2 zou ik eigenlijk de boel weer open gooien want dat is keihard bewijs dat het virus echt is afgezwakt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit sarcasme is echt onnodig. Laten we allemaal hopen dat het zo blijft en dat we over enkele weken inderdaad kunnen zeggen: +1000 besmettingen en slechts 3 opnames of 2 doden.
Dat sarcasme lijkt me prima op zijn plaats. Drie weken geleden was het nog laten we eerst maar eens wachten tot het +500 besmettingen zijn en dat de ziekenhuisopnames nog steeds achter blijven. Als de 1000 aangetikt wordt moeten we weer wachten tot 1500 etc, etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus ze werken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:19 schreef Tarado het volgende:
Marktkooplieden op de Albert Cuypmarkt zeggen dat de mondkapjesplicht die woensdag is ingegaan, hun handenvol geld kost.
https://www.parool.nl/ams(...)pjesplicht~b9522be6/
was te verwachten en waarschijnlijk ook de bedoeling
Toch is het zo. Ze spraken in de correspondentie over een gecorrigeerde onvoldoende-/voldoendegrens.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Qua uitwerking is het natuurlijk hetzelfde, maar ik vraag me af of je zomaar de cesuur naar beneden mag bijstellen.
Eens. En jij weet hoe je er mee om moet gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen doen.... ik doe mondkapjes op in de trein, ik heb 2 mondkapjes en twee zakjes een voor schoon één voor gebruik. Ik rijd dus heen met een mondkapje uit het schone zakje die gaat bij het afdoen (alleen de oorlusjes vasthouden) in het vieze zakje, de terugweg hezelfde en dan worden ze gewassen. Als je dat wilt doen op bepaalde plekken buiten en binnen dan moet je je hele tas vol met mondkapjes hebben... Als ik bijvoorbeeld naar mijn werk loop en ik zou door zo'n gebied gaan dan moet ik dus gebied in mondkapje op, mondkapje af, en dan een andere winkel in ander mondkapje op en die weer weg. Dan kun je op een dag gerust 10 tot 20 mondkapjes gebruiken... Afhankelijk van welke plekken je bezoekt.
Dat is als ik deze regels aanhoud: https://www.rijksoverheid(...)et-medisch-mondkapje
Omdat ik maar 2 keer per week met het OV reis, één keer naar mijn werkadres en één keer terug is het te doen. Maar als ik tijdens het naar huis wandelen moet gaan wisselen dan lukt me dat niet meer.
Ik citeer slechts een mede-Brabander hoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Je kwetst hiermee mensen, en dat weet je denk ik.
Om die reden is het laakbaar gedrag.
ja de over de kin dracht en de neus eruit dracht is ook eerder standaard dan uitzondering.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Eens. En jij weet hoe je er mee om moet gaan.
Hele volksstammen die dat ding continu op en af zetten, in hun broekzak opfrommelen het er weer uithalen etc.
Daarin heeft het RIVM toch wel een beetje gelijk dat veel mensen er niet goed mee om kunnen gaan. Ik zie ook regelmatig mensen dat dit aan de voorkant vast pakken, over hun neus schuiven, dan toch maar weer naar beneden etc.
Ja, examencommissies hebben veel macht. Maar tegelijkertijd is er ook zoiets als de kwaliteit van onderwijs. Waarvan ik het gevoel heb dat daar momenteel ernstig mee getoornd wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toch is het zo. Ze spraken in de correspondentie over een gecorrigeerde onvoldoende-/voldoendegrens.
Het kan ook een bewijs zijn dat er tijdens de eerste golf vele malen meer mensen besmet waren dan verwacht en dat we nu bij wijze van spreke kunnen wachten op 20.000 besmettingen per dag totdat we eenzelfde golf krijgen als de eerste.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met een 'score' van +1000/3/2 zou ik eigenlijk de boel weer open gooien want dat is keihard bewijs dat het virus echt is afgezwakt.
Precies, het gaat er dan ook om dat we het in de hand houden: hoe meer besmettingen, hoe groter (relatief) de kans op een toename in ziekenhuisopnames en doden lijkt me.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar hoopt volgens mij ook iedereen gewoon op.
Dan maar thuisquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als 'ie positief is ook?
Dat zou wel een hele fijne conclusie zijn. Denk ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het kan ook een bewijs zijn dat er tijdens de eerste golf vele malen meer mensen besmet waren dan verwacht en dat we nu bij wijze van spreke kunnen wachten op 20.000 besmettingen per dag totdat we eenzelfde golf krijgen als de eerste.
Universiteiten hebben er geen belang bij dat hele hordes studenten 'blijven zitten'. Dan kun je beter wat cadeautjes weggeven.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, examencommissies hebben veel macht. Maar tegelijkertijd is er ook zoiets als de kwaliteit van onderwijs. Waarvan ik het gevoel heb dat daar momenteel ernstig mee getoornd wordt.
Who cares een mondkapje is toch onzinquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Eens. En jij weet hoe je er mee om moet gaan.
Hele volksstammen die dat ding continu op en af zetten, in hun broekzak opfrommelen het er weer uithalen etc.
Daarin heeft het RIVM toch wel een beetje gelijk dat veel mensen er niet goed mee om kunnen gaan. Ik zie ook regelmatig mensen dat dit aan de voorkant vast pakken, over hun neus schuiven, dan toch maar weer naar beneden etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |