abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194428094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

België is wel het laatste land waar we een voorbeeld aan moeten nemen, niet alleen qua coronabeleid trouwens. Wat een puinhoop daar.
Belgen hebben alleen verstand van bier blijkt maar weer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194428103
quote:
12s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar die mondkapjes moeten hier ook echt ingevoerd worden hoor, die werken blijkbaar echt super goed.
Nee, maar gaat om het psychologische effect. Dat in België, Duitsland, Spanje, maar ook landen als Japan en de Filippijnen het aantal besmettingen toeneemt, is enkel toeval.
pi_194428135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat het tot veel problemen leidt, zou jij als Brabander toch moeten weten.
Of moet ik even iets over de Brabants volksaard citeren?
En het zijn nu de Brabanders die in Rotterdam en Amsterdam besmet zijn?
pi_194428164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:05 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Nee, maar gaat om het psychologische effect. Dat in België, Duitsland, Spanje, maar ook landen als Japan en de Filippijnen het aantal besmettingen toeneemt, is enkel toeval.
Ze zouden alleen werken als iedereen ze goed zou dragen. Als ze niet opeens weer dichter bij elkaar gaan staan wegens de schijnveiligheid, als mensen er niet telkens aan zitten te frunniken (zonder daarna telkens handen te reinigen), als mensen niet enkel de mond bedekken, etc. Continue op en af doen schiet ook niet op. Buiten is het al helemaal onzin. Helemaal in rustige provincies.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:12:46 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194428184
quote:
Op donderdag 6 augustus 2020 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die mondkapjes moeten hier ook echt ingevoerd worden hoor, die werken blijkbaar echt super goed.
Het is vooral manipulatie om mensen bij de les te houden.
Indirect werken mondkapjes, het verminderd het gebruik van het OV en bezoek aan winkels etc..
Het gaat echter fout wanneer mensen geen afstand meer gaan houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194428194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze zouden alleen werken als iedereen ze goed zou dragen. Als ze niet opeens weer dichter bij elkaar gaan staan wegens de schijnveiligheid, als mensen er niet telkens aan zitten te frunniken (zonder daarna telkens handen te reinigen), als mensen niet enkel de mond bedekken, etc. Continue op en af doen schiet ook niet op. Buiten is het al helemaal onzin. Helemaal in rustige provincies.
Zelfs daar is geen consensus over. Voor elk wetenschappelijk artikel dat voor de werking pleit, is er ook een die er tegen pleit.
pi_194428195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb een schijthekel aan alcohol. Maar nog meer aan lieden die al dan niet op basis van een religie zaken voor anderen menen te moeten verbieden.
Op basis van religie? :?

Nee man, het veroorzaakt veel ellende.

Echt serieus, terwijl ik dit typ ben ik ook een boekje aan het lezen in de tuin, ben toevallig net op een bladzijde die ik je niet wil onthouden:

>> Vanouds staan de Brabanders geboekstaafd als een volk van eminente bierdrinkers. Niet uit alle kranen in Brabant wordt bier getapt, maar wel kan men ook zonder wetenschappelijk onderzoek vaststellen dat het aantal lokaliteiten waar zulks wél het geval is aanzienlijk is, dat vanouds vele bierbrouwerijen van grote naam en fam in Brabant gevestigd waren, dat er veel bierliederen tieren waaronder het weelderige "Hermenieke van Bergeijk" en dat, als men de legende geloven wil -en waarom zou men niet-, een Brabants stamvorst, ene Ambiorix of Cambrinus, het bier heeft uitgevonden.

En zo kan men in de praktijk van het leven gemakkelijk vaststellen dat de Brabander, hoewel hij anderen gaarne het genoegen gunt melk 'verrukkulluk' te vinden, boven die 'kliederig aftreksel uit dierlijke klieren' (Erich Wichman) aan bier de voorkeur geeft. Maar ook de aanhangers van een mogelijke studentikoos gekleurde biercultus, die overigens niet zo verbeid is als wel eens wordt verondersteld, weten dat de papierdunne was tussen gebruik en misbruik gemakkelijk doorbroken wordt. De notoire aan onverzadigbaarheid grenzende drinklust bij kermissen, carnaval, bruiloft en begrafenissen leidt gemakkelijk tot een verhoogde criminaliteit, met de typische misdragingen als belediging, mishandeling, en 'schennis van de eerbaarheid'. <<

En verder:

<<Dat is weer de vreemde ambivalentie, die van een gewoonlijk goedmoedig en zachtaardig man die de Brabander doorgaans toch wel is, plotseling een een ongetemd, gevaarlijk dier kan maken. Het lijkt niet aannemelijk dat de Brabander een zekere voorliefde tot het bier aan de dag legt om zijn gefrustreerde gevoelens te verdringen. Het motief der jammerlijke armoede , gevolgen van eeuwenlange achterstelling, heeft sinds jaar en dag zijn geldigheid verloren>>

Herkenbaar?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verder is de Brabantse volksaard schitterend, net als Brabant zelf... Maar dat weet iedereen, aangezien dat empirisch harde feiten zijn.
Hoe zou jij deze duiden dan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 14:15:38 ]
pi_194428196
ik mag toch echt hopen dat de maatregelen wat verder gaan dan "introweken universiteiten verboden". als ik zo eens om mij heen kijk zijn het echt alle generaties en lagen van de maatschappij die massaal de coronaregels negeren. enkel wat halfslachtige maatregelen gericht op een beperkte groep jongeren zou enorm kortzichtig zijn.
pi_194428216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt serieus, terwijl ik dit typ ben ik ook een boekje aan het lezen in de tuin, ben toevallig net op een bladzijde die ik je niet wil onthouden:

>> Vanouds staan de Brabanders geboekstaafd als een volk van eminente bierdrinkers. Niet uit alle kranen in Brabant wordt bier getapt, maar wel kan men ook zonder wetenschappelijk onderzoek vaststellen dat het aantal lokaliteiten waar zulks wél het geval is aanzienlijk is, dat vanouds vele bierbrouwerijen van grote naam en fam in Brabant gevestigd waren, dat er veel bierliederen tieren waaronder het weelderige "Hermenieke van Bergeijk" en dat, als men de legende geloven wil -en waarom zou men niet-, een Brabants stamvorst, ene Ambiorix of Cambrinus, het bier heeft uitgevonden.

En zo kan men in de praktijk van het leven gemakkelijk vaststellen dat de Brabander, hoewel hij anderen gaarne het genoegen gunt melk 'verrukkulluk' te vinden, boven die 'kliederig aftreksel uit dierlijke klieren' (Erich Wichman) aan bier de voorkeur geeft. Maar ook de aanhangers van een mogelijke studentikoos gekleurde biercultus, die overigens niet zo verbeid is als wel eens wordt verondersteld, weten dat de papierdunne was tussen gebruik en misbruik gemakkelijk doorbroken wordt. De notoire aan onverzadigbaarheid grenzende drinklust bij kermissen, carnaval, bruiloft en begrafenissen leidt gemakkelijk tot een verhoogde criminaliteit, met de typische misdragingen als belediging, mishandeling, en 'schennis van de eerbaarheid'. <<

En verder:
<<Dat is weer de vreemde ambivalentie, die van een gewoonlijk goedmoedig en zachtaardig man die de Brabander doorgaans toch wel is, plotseling een een ongetemd, gevaarlijk dier kan maken. Het lijkt niet aannemelijk dat de Brabander een zekere voorliefde tot het bier aan de dag legt om zijn gefrustreerde gevoelens te verdringen. Het motief der jammerlijke armoede , gevolgen van eeuwenlange achterstelling, heeft sinds jaar en dag zijn geldigheid verloren>>

Herkenbaar?
[..]

Lees je ook leuke boeken?
pi_194428222
quote:
12s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Indirect werken mondkapjes, het verminderd het gebruik van het OV en bezoek aan winkels etc..

Dat punt kan ik me goed voorstellen. Ik ga nergens naartoe waar ik verplicht een kapje moet dragen als er ook een alternatief is. Als dat alternatief er niet meer is zal ook ik er aan moeten.
Het gevolg als iedereen een mondkapje op heeft is dat dat na een tijdje ook gewoon normaal is en dat het mensen echt niet meer of minder beïnvloed in hun gedrag tov nu.
pi_194428225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En verder:

Herkenbaar?
[..]

Nee, niet herkenbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194428228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:15 schreef Questular het volgende:

[..]

Lees je ook leuke boeken?
Haha, ja hoor. Ik ben nog niet ver genoeg in dit boek om te weten of ik dit boek ook onder die noemer mag scharen.
pi_194428232
cases: 56.982 (+601)
fatalities: 6.153 (+0)
hospitalisations: 11.965 (+1)

601 :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194428236
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, niet herkenbaar.
Ik kom dit toch in de meeste boeken wel tegen eigenlijk. Jij zit ook in heemkundekring toch? Welke boeken, m.b.t. Brabantse volksaard, kan jij aanraden?
pi_194428242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

Zoals verwacht :).
pi_194428244
quote:

0 en 1 valt dan wel weer mee.
pi_194428247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik kom dit toch in de meeste boeken wel tegen eigenlijk. Jij zit ook in heemkundekring toch? Welke boeken, m.b.t. Brabantse volksaard, kan jij aanraden?
De Brabantse ziel van P.C. de Brouwer
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194428249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:14 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Zelfs daar is geen consensus over. Voor elk wetenschappelijk artikel dat voor de werking pleit, is er ook een die er tegen pleit.
Klopt.

Maar als ik zie hoe mensen ze gebruiken is het vooral logisch redeneren. Ik lees vooral dat ze kunnen werken áls ze goed gebruikt worden. De dingen die ik beschreef vallen niet onder ''goed gebruik''.

quote:
12s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het gaat echter fout wanneer mensen geen afstand meer gaan houden.

Kan ik me iets bij voorstellen, maar als ze het overal gaan invoeren verdwijnt dat argument natuurlijk. Als je er altijd eentje op moet. Ook buiten. Dan krijg je juist meer besmettingen omdat steeds meer mensen binnen gaan afspreken....waar er dus juist geen controle is. Waar de meeste besmettingen juist vandaan komen. Nu al.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:19:10 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194428256
Marktkooplieden op de Albert Cuypmarkt zeggen dat de mondkapjesplicht die woensdag is ingegaan, hun handenvol geld kost.

https://www.parool.nl/ams(...)pjesplicht~b9522be6/

was te verwachten en waarschijnlijk ook de bedoeling
pi_194428270
quote:

Tering het zijn er ook nog een paar meer.
Tap tap tap
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:20:25 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194428272
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:19 schreef Tarado het volgende:
Marktkooplieden op de Albert Cuypmarkt zeggen dat de mondkapjesplicht die woensdag is ingegaan, hun handenvol geld kost.

Ontmoedigingsbeleid net als in het OV?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:21:02 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194428279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tering het zijn er ook nog een paar meer.
Wel 0 doden en maar 1 hospitalisatie gelukkig.
pi_194428280
quote:

Uiteraard. De burgemeester wil hun wegjagen en de corobauitbraak us de smoes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194428281
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Brabantse ziel van P.C. de Brouwer
Ah ja, die heb ik ook nog ergens liggen. Hij kent vooral impulsieve eigenschappen toe, maar ook in nuchtere staat. :)
pi_194428287
quote:

Nogal een snelle conclusie na 1,5 dag deze maatregel. Het kan 3 kanten op slaan: of over een week of twee is iedereen er aan gewend en is het er net zo druk, of het wordt minder druk op de plekken waar mondkapjes verplicht zijn (met de economische gevolgen), of ondernemers gaan dit zien als argument om een breder mondkapjesbeleid aan te vechten voor eerlijke concurrentie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')