Waarbij het volgens mij beter is om deze nu alvast te voeren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Mocht dit echter nog maanden gaan duren zal je hem wel een keer moeten gaan voeren.
Wacht maar over 2 weken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel 0 doden en maar 1 hospitalisatie gelukkig.
Hebben ze echt de cesuur aangepast of de beoordeling versoepeld?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De cesuur is bij mijn tentamens zelfs al meerdere malen fors aangepast in het voordeel van de student.
Misschien kunnen ze hun inkomsten aanvullen door ook mondkapjes te gaan verkopen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:19 schreef Tarado het volgende:
Marktkooplieden op de Albert Cuypmarkt zeggen dat de mondkapjesplicht die woensdag is ingegaan, hun handenvol geld kost.
https://www.parool.nl/ams(...)pjesplicht~b9522be6/
was te verwachten en waarschijnlijk ook de bedoeling
Bijna per definitie kun je dan ook voorspellen dat het nuttig effect van een dergelijke misbruikt middel, snel zal wegebben. In beginsel zijn mensen vaak van goede zin om zich wat aan te laten smeren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat punt kan ik me goed voorstellen. Ik ga nergens naartoe waar ik verplicht een kapje moet dragen als er ook een alternatief is. Als dat alternatief er niet meer is zal ook ik er aan moeten.
Het gevolg als iedereen een mondkapje op heeft is dat dat na een tijdje ook gewoon normaal is en dat het mensen echt niet meer of minder beïnvloed in hun gedrag tov nu.
En toch zijn de ziekenhuisopnames de laatste 3 weken zeer beperkt gebleven naar verhouding. En we zitten echt al 3 weken in die stijgende lijn intussen met honderden nieuwe gevallen per dag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
Boh... Nou, op naar de 1000 cases per dag dan maar?![]()
Binnen een weekje ofzo zitten we daar denk ik wel aan.
... Die kapotte plaat horen we inmiddels al 6 weken.quote:
Dat klopt. Het blijft werkenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
... Die kapotte plaat horen we inmiddels al 6 weken.
Je hebt introductieweken en introductieweken. Tijdens 'reguliere' introductieweken doe je in principe activiteiten met mensen van je eigen studie. Dat is idd het moment om je te profileren als vereniging, maar in mijn ervaring was dit gedeelte slechts een beperkt gedeelte van de hele week.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, ik vond het ook maar een kansloos gebeuren. Na twee café's en een studentenroeivereniging vol kakkers gezien te hebben, had ik het maar voor gezien gehouden.
Eigenlijk wel opmerkelijk. Want als je bijvoorbeeld ook de relaasen er op na slaat van confrontaties tussen Brabanders en de marechaussees, zie je dat er ook vrijwel altijd alcohol in het spel was.quote:
Daarom moet je de beoordeling hiervan overlaten aan experts.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:14 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zelfs daar is geen consensus over. Voor elk wetenschappelijk artikel dat voor de werking pleit, is er ook een die er tegen pleit.
Het klopt dat het al vanaf het begin bekend is dat de ziekenhuisopnames en sterfgevallen een paar weken achter de besmettingen aan komen hobbelen, idd.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
... Die kapotte plaat horen we inmiddels al 6 weken.
En als 'ie positief is ook?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies! Als mijn testuitslag negatief is direct met een fles wodka naar strand.
Met hun logo erop!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hun inkomsten aanvullen door ook mondkapjes te gaan verkopen?
De klacht dat dit door de mondkapjes komt is m.i. onzin, maar de opmerking dat het raar is dat het in supermarkten (en andere winkels) niet geldt is wel terecht. Mondkapjes binnen verplichten is veel logischer dan buiten.
Dat het virus besmettelijk is wisten we natuurlijk al. Het gaat juist om de gevolgen en die zijn - ook met honderden nieuwe besmettingen per dag - de laatste 3 weken nog steeds laag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Het blijft werken![]()
Doei Amsterdam, het was leuk je gekend te hebben.quote:
En dat is een specifieke eigenschap van Brabanders? Of gebeurde het toevallig tijdens Ajax-PSV?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Eigenlijk wel opmerkelijk. Want als je bijvoorbeeld ook de relaasen er op na slaat van confrontaties tussen Brabanders en de marechaussees, zie je dat er ook vrijwel altijd alcohol in het spel was.
Cesuur was vaak naar beneden bijgesteld.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hebben ze echt de cesuur aangepast of de beoordeling versoepeld?
het is iig een voorlopige conclusie en denken dat het weer net zo druk gaat worden is wel wishful thinkingquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal een snelle conclusie na 1,5 dag deze maatregel. Het kan 3 kanten op slaan: of over een week of twee is iedereen er aan gewend en is het er net zo druk, of het wordt minder druk op de plekken waar mondkapjes verplicht zijn (met de economische gevolgen), of ondernemers gaan dit zien als argument om een breder mondkapjesbeleid aan te vechten voor eerlijke concurrentie.
En het klopt ook dat er nu al een maand een stijging in de besmettingen isquote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Het klopt dat het al vanaf het begin bekend is dat de ziekenhuisopnames en sterfgevallen een paar weken achter de besmettingen aan komen hobbelen, idd.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En toch zijn de ziekenhuisopnames de laatste 3 weken zeer beperkt gebleven naar verhouding. En we zitten echt al 3 weken in die stijgende lijn intussen met honderden nieuwe gevallen per dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |