abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194427405
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Joh hij is ineens die hard Feyenoord terwijl 'ie drie weken geleden nog voor Ajax was. Niet heel erg serieus te nemen.
Hij zit zichzelf kapot te lachen dat we niet door lijken te hebben dat dit gewoon sarcastische posts zijn :D
pi_194427417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja maar er zijn ook mensen die niet alleen discussieren, maar die die mensen die nar adem liggen te happen ook proberen in leven te houden.

Wat zou je daar tegen willen zeggen?
De echte helden, maar dat waren ze al voor corona. Wat probeer je nou te bereiken met dit soort vragen?
pi_194427420
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij zit zichzelf kapot te lachen dat we niet door lijken te hebben dat dit gewoon sarcastische posts zijn :D
Of hij is echt bipolair. :X
pi_194427438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:00 schreef trustychords het volgende:

[..]

A. Het gaat over mensen die niet meer besmettelijk zijn en alsnog nog positief getest worden. Ik zie in het artikel nergens benoemd worden dat het false positives zijn. Maar dat is meer een semantische kwestie.
B. In NL wordt je in principe (muv contactonderzoek) alleen getest bij klachten, waardoor dit veel minder een probleem is.
C. Dit is toch al lang bekend?
A: Inderdaad semantisch. Het fenomeen dat beschreven wordt in dit artikel, wordt door menig onderzoeker onder de noemer "false positives" geschaard.

B: Vind ik nogal een aanname. Als het aantal testen stijgt, mede dankzij het feit dat men nu (zo goed als) vrijblijvend en on demand een test kan laten uitvoeren, zou ik verwachten dat het aantal false positives proportioneel toeneemt ten opzichte van een situatie waar niet iedereen zich kon laten testen, zeker niet zonder (hevige) symptomen.
Daarnaast, als ik nú een kuchje heb of aan het snotteren ben, maar al een maand geleden covid-19 heb opgelopen en me om wat voor reden dan ook niet heb laten testen, kan ik dus ook nú een positieve testuitslag krijgen.

C: Ja en nee, blijkbaar is het interessant genoeg voor het CEBM om er over te schrijven en voor mij om er een post over te maken. Nogmaals: ik vind dat hier weinig aandacht voor is. Is het een nieuw gegeven vanuit medisch/virologisch oogpunt? Nee, dit speelde ook al bij andere, soortgelijke virussen.
pi_194427441
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:11 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

De echte helden, maar dat waren ze al voor corona. Wat probeer je nou te bereiken met dit soort vragen?
Ik probeer even een andere kant van de zaak te belichten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194427475
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of hij is echt bipolair. :X
Of dat. Maar zo komt hij niet over. Is het gewoon zat om telkens een idioot genoemd te worden, omdat zijn mening niet goed valt bij bepaalde users. Maanden geprobeerd om (zijn) logica over te brengen; als dat niet werkt...dan maar een lolletje er van maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 13:16:27 ]
pi_194427485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja of je laat het helemaal weg, want het heeft nul meerwaarde.
Ik vind van wel. We kunnen het best over dingen hebben toch. Anders kan het net zo goed het statement met bronvermelding topic worden.
pi_194427511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:06 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke favoriet op Facebook is toch wel: "Wacht maar tot je zelf op de intensive care naar adem ligt te happen"

Alsof dat de discussie ook maar iets verder gaat helpen.
Ik denk dat het voor de discussie wel redelijk productief zou zijn als viruswaanzintypes collectief op de IC naar adem lagen te happen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194427512
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De meeste jongeren hebben -als het goed is- maar een keer een introweek hoor.
Nee, aangezien meer dan de helft al stopt in het eerste jaar om te switchen. Maar dit aantal zal veel hoger komen te liggen, door het gebrekkige (samengevat bedroevende) online onderwijs. Eerstejaars hebben begeleiding nodig, dat doe je niet via een beeldscherm. Denk dat 90% het niet gaat redden mocht het onderwijs nog veel online gaan plaatsvinden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:21:03 #285
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194427524
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, aangezien meer dan de helft al stopt in het eerste jaar om te switchen. Maar dit aantal zal veel hoger komen te liggen, door het gebrekkige (samengevat bedroevende) online onderwijs. Eerstejaars hebben begeleiding nodig, dat doe je niet via een beeldscherm. Denk dat 90% het niet gaat redden mocht het onderwijs nog veel online gaan plaatsvinden.
Ze maken gewoon die tentamens wat makkelijker joh.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_194427526
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jammer dat deze zo snel murw geslagen wordt onder het mom van o.a. 'ja maar volksgezondheid', 'de economie gaat kapot', 'dus alle bejaarden moeten dood', 'muilkorfplicht' of 'ja maar Bill Gates'.

Het is een razend interessante discussie in hoeverre maatregelen nog proportioneel zijn. En ik merk dat veel mensen gelijk in zwart-wit redenaties vervallen zoals 'het is nu even niet leuk' en 'we moeten accepteren dat het nu even niet kan'. Kortom: vage redenaties die je overal op kunt plakken.
Inderdaad. Gelukkig hoeft de regering deze discussie nog niet te voeren (en voorkomt deze natuurlijk ook gedeeltelijk door het 1-2tje met de RIVM/OMT adviezen).
Mocht dit echter nog maanden gaan duren zal je hem wel een keer moeten gaan voeren.
pi_194427528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor de discussie wel redelijk productief zou zijn als viruswaanzintypes collectief op de IC naar adem lagen te happen.
Of ze lopen het op, merken er niks van en worden nog meer overtuigd van hun gelijk...
pi_194427547
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk geen extra algemene maatregelen.

Wel:
Dat er meer bevoegdheden en ondersteuning voor de regionale bestuurders komen. Dat bijv Rotterdam een avondklok in kan stellen.
Laten we hopen dat burgemeesters niet die rechten krijgen. Want dan voeren ze die morgen nog in.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194427550
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Dus 20% kan doodvallen zodat studenten hun zuipfeestje kunnen hebben?
Je gaat van diezelfde studenten straks vragen zich te vaccineren. Beter geef je ze hun zuipfeestje nu, en hoop je dat ze straks het risico op lange termijn effecten voor lief nemen. IMO
pi_194427553
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens mij wilden ze evenementen weer gaan toestaan.
Nope. Dat staat met een ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:24:41 #291
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194427562
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Of ze lopen het op, merken er niks van en worden nog meer overtuigd van hun gelijk...
en ondertussen besmetten ze hun opa en oma. Maar ja, die waren toch al oud genoeg en zo vief waren ze nou ook niet meer.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194427566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Laten we hopen dat burgemeesters niet die rechten krijgen. Want dan voeren ze die morgen nog in.
Beter dat dan een landelijke avondklok.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194427567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Het punt was dan ook niet dat ze van gedachten zouden veranderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194427574
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ze maken gewoon die tentamens wat makkelijker joh.
Dat zit er dik in ja. _O- De cesuur is bij mijn tentamens zelfs al meerdere malen fors aangepast in het voordeel van de student. Met als reden de coronacrisis en het online onderwijs, letterlijk. De slagingspercentages lagen totaal niet in lijn met die van voorgaande jaren. Dat is gek.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:26:05 #295
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194427584
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat zit er dik in ja. _O- De cesuur is bij mijn tentamens zelfs al meerdere malen fors aangepast in het voordeel van de student. Met als reden de coronacrisis en het online onderwijs, letterlijk. De slagingspercentages lagen totaal niet in lijn met die van voorgaande jaren. Dat is gek.
Hoe nemen ze die tentamens eigenlijk af momenteel?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194427589
Duitse reizigers die terugkeren uit risicolanden moeten zich vanaf zaterdag verplicht laten testen op het coronavirus, zo maakt de Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn donderdagochtend bekend. Personen die een test weigeren, riskeren een boete tot 25.000 euro.
pi_194427592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Cafés verplicht laten sluiten (die zich niet aan de regels houden), avondklok lokaal. Ja. Ik denk dat dat beter is dan landelijke regels.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194427593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt was dan ook niet dat ze van gedachten zouden veranderen.
Ja, op die manier kan je het ook bekijken. Zit zeker wat in.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:27:10 #299
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194427600
quote:
4s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef Za het volgende:
Duitse reizigers die terugkeren uit risicolanden moeten zich vanaf zaterdag verplicht laten testen op het coronavirus, zo maakt de Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn donderdagochtend bekend. Personen die een test weigeren, riskeren een boete tot 25.000 euro.
Rip onaantastbaarheid van het lichaam.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194427608
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Cafés verplicht laten sluiten (die zich niet aan de regels houden), avondklok lokaal. Ja. Ik denk dat dat beter is dan landelijke regels.
Lijkt mij ook, maar dan wel op basis van centraal opgestelde richtlijnen ipv dat iedere burgemeester/gemeenteraad zelf invulling moet gaan geven aan deze afweging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')