Hij zit zichzelf kapot te lachen dat we niet door lijken te hebben dat dit gewoon sarcastische posts zijnquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Joh hij is ineens die hard Feyenoord terwijl 'ie drie weken geleden nog voor Ajax was. Niet heel erg serieus te nemen.
De echte helden, maar dat waren ze al voor corona. Wat probeer je nou te bereiken met dit soort vragen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar er zijn ook mensen die niet alleen discussieren, maar die die mensen die nar adem liggen te happen ook proberen in leven te houden.
Wat zou je daar tegen willen zeggen?
Of hij is echt bipolair.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zit zichzelf kapot te lachen dat we niet door lijken te hebben dat dit gewoon sarcastische posts zijn
A: Inderdaad semantisch. Het fenomeen dat beschreven wordt in dit artikel, wordt door menig onderzoeker onder de noemer "false positives" geschaard.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:00 schreef trustychords het volgende:
[..]
A. Het gaat over mensen die niet meer besmettelijk zijn en alsnog nog positief getest worden. Ik zie in het artikel nergens benoemd worden dat het false positives zijn. Maar dat is meer een semantische kwestie.
B. In NL wordt je in principe (muv contactonderzoek) alleen getest bij klachten, waardoor dit veel minder een probleem is.
C. Dit is toch al lang bekend?
Ik probeer even een andere kant van de zaak te belichten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:11 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
De echte helden, maar dat waren ze al voor corona. Wat probeer je nou te bereiken met dit soort vragen?
Of dat. Maar zo komt hij niet over. Is het gewoon zat om telkens een idioot genoemd te worden, omdat zijn mening niet goed valt bij bepaalde users. Maanden geprobeerd om (zijn) logica over te brengen; als dat niet werkt...dan maar een lolletje er van maken.quote:
Ik vind van wel. We kunnen het best over dingen hebben toch. Anders kan het net zo goed het statement met bronvermelding topic worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja of je laat het helemaal weg, want het heeft nul meerwaarde.
Ik denk dat het voor de discussie wel redelijk productief zou zijn als viruswaanzintypes collectief op de IC naar adem lagen te happen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:06 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke favoriet op Facebook is toch wel: "Wacht maar tot je zelf op de intensive care naar adem ligt te happen"
Alsof dat de discussie ook maar iets verder gaat helpen.
Nee, aangezien meer dan de helft al stopt in het eerste jaar om te switchen. Maar dit aantal zal veel hoger komen te liggen, door het gebrekkige (samengevat bedroevende) online onderwijs. Eerstejaars hebben begeleiding nodig, dat doe je niet via een beeldscherm. Denk dat 90% het niet gaat redden mocht het onderwijs nog veel online gaan plaatsvinden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste jongeren hebben -als het goed is- maar een keer een introweek hoor.
Ze maken gewoon die tentamens wat makkelijker joh.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, aangezien meer dan de helft al stopt in het eerste jaar om te switchen. Maar dit aantal zal veel hoger komen te liggen, door het gebrekkige (samengevat bedroevende) online onderwijs. Eerstejaars hebben begeleiding nodig, dat doe je niet via een beeldscherm. Denk dat 90% het niet gaat redden mocht het onderwijs nog veel online gaan plaatsvinden.
Inderdaad. Gelukkig hoeft de regering deze discussie nog niet te voeren (en voorkomt deze natuurlijk ook gedeeltelijk door het 1-2tje met de RIVM/OMT adviezen).quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jammer dat deze zo snel murw geslagen wordt onder het mom van o.a. 'ja maar volksgezondheid', 'de economie gaat kapot', 'dus alle bejaarden moeten dood', 'muilkorfplicht' of 'ja maar Bill Gates'.
Het is een razend interessante discussie in hoeverre maatregelen nog proportioneel zijn. En ik merk dat veel mensen gelijk in zwart-wit redenaties vervallen zoals 'het is nu even niet leuk' en 'we moeten accepteren dat het nu even niet kan'. Kortom: vage redenaties die je overal op kunt plakken.
Of ze lopen het op, merken er niks van en worden nog meer overtuigd van hun gelijk...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de discussie wel redelijk productief zou zijn als viruswaanzintypes collectief op de IC naar adem lagen te happen.
Laten we hopen dat burgemeesters niet die rechten krijgen. Want dan voeren ze die morgen nog in.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk geen extra algemene maatregelen.
Wel:
Dat er meer bevoegdheden en ondersteuning voor de regionale bestuurders komen. Dat bijv Rotterdam een avondklok in kan stellen.
Je gaat van diezelfde studenten straks vragen zich te vaccineren. Beter geef je ze hun zuipfeestje nu, en hoop je dat ze straks het risico op lange termijn effecten voor lief nemen. IMOquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus 20% kan doodvallen zodat studenten hun zuipfeestje kunnen hebben?
Nope. Dat staat met een ?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij wilden ze evenementen weer gaan toestaan.
en ondertussen besmetten ze hun opa en oma. Maar ja, die waren toch al oud genoeg en zo vief waren ze nou ook niet meer.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Of ze lopen het op, merken er niks van en worden nog meer overtuigd van hun gelijk...
Beter dat dan een landelijke avondklok.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we hopen dat burgemeesters niet die rechten krijgen. Want dan voeren ze die morgen nog in.
Het punt was dan ook niet dat ze van gedachten zouden veranderen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Of ze lopen het op, merken er niks van en worden nog meer overtuigd van hun gelijk...
Dat zit er dik in ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze maken gewoon die tentamens wat makkelijker joh.
Hoe nemen ze die tentamens eigenlijk af momenteel?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja.De cesuur is bij mijn tentamens zelfs al meerdere malen fors aangepast in het voordeel van de student. Met als reden de coronacrisis en het online onderwijs, letterlijk. De slagingspercentages lagen totaal niet in lijn met die van voorgaande jaren. Dat is gek.
Cafés verplicht laten sluiten (die zich niet aan de regels houden), avondklok lokaal. Ja. Ik denk dat dat beter is dan landelijke regels.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we hopen dat burgemeesters niet die rechten krijgen. Want dan voeren ze die morgen nog in.
Ja, op die manier kan je het ook bekijken. Zit zeker wat in.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het punt was dan ook niet dat ze van gedachten zouden veranderen.
Rip onaantastbaarheid van het lichaam.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef Za het volgende:
Duitse reizigers die terugkeren uit risicolanden moeten zich vanaf zaterdag verplicht laten testen op het coronavirus, zo maakt de Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn donderdagochtend bekend. Personen die een test weigeren, riskeren een boete tot 25.000 euro.
Lijkt mij ook, maar dan wel op basis van centraal opgestelde richtlijnen ipv dat iedere burgemeester/gemeenteraad zelf invulling moet gaan geven aan deze afweging.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Cafés verplicht laten sluiten (die zich niet aan de regels houden), avondklok lokaal. Ja. Ik denk dat dat beter is dan landelijke regels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |