abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194426012
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, risicogroepen kunnen gewoon in quanraine gaan. Mensen die gezond zijn moeten wat mij betreft doen en leve zoals ze willen.

Klaar.
Dus heel veel kinderen kunnen dan niet meer de deur uit en jongeren worden het huis uit getrapt. Top idee man!
pi_194426013
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is maar de vraag in hoeverre Rutte hierover zal gaan, aangezien er in maart weer verkiezingen zijn.
Hij moet het wel heel erg verknallen wil hij geen premier worden. En ik verwacht niet dat er in maart ook gelijk al een nieuw kabinet komt.

Dat wordt wel een interessante tijd dan. Met een demissionair kabinet dat eigenlijk niet echt het mandaat heeft om verregaande beslissingen te nemen, maar dat wellicht toch moet gaan doen.
pi_194426017
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik krijg soms het idee dat door sommigen gedacht wordt dat een introductieweek niet meer is dan je een hele week laveloos drinken.
Ik heb er 2 meegemaakt en bij beiden was dat het ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:44:05 #54
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dus heel veel kinderen kunnen dan niet meer de deur uit en jongeren worden het huis uit getrapt. Top idee man!
Waarom?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_194426034
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:41 schreef Jane het volgende:
Nee, er is in feite een natuurramp gaande, maar omdat jij het virus niet met blote oog kunt zien en de gevolgen vertraagd optreden, denk jij dat er niks aan de hand is en word je boos. Als er ineens een paar dijken doorbreken gelden al die dingen ook. Of protesteer je dan ook?
:?

Slechte metafoor ook, een dijk die doorbreekt is een totaal andere soort ramp dan we nu hebben.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:45:12 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan kunnen we echt zien uit welk ideologisch hout Rutte en de zijne gesneden zijn. Immers, als je ziet wat het tot nu toe gekost heeft denk ik niet dat het houdbaar is om een tweede, laat staan derde, vierde, keer op slot te gaan. Dan moeten er wel echt harde keuzes gemaakt worden.
Zal er ook van afhangen of er eventueel in het najaar weer een grote shitstorm ontstaat. Zo ja, zijn mensen natuurlijk eerder bereid weer in het gareel te gaan. Blijft het echter een beetje voortkabbelen met beperkte aantallen doden en ziekenhuisopnames, dan zul je op termijn - bij uitblijven vaccin - toch toe moeten naar een bepaalde vorm van acceptatie dat dit virus er nu bijhoort en dat we niet eeuwig in paniekmodus kunnen blijven hangen.
pi_194426048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Juist! Al die egoïsten die niet zich niet in een ander in kunnen leven en maar vinden dat alles dicht moet en niet meer kan.
Juist door je eigen gang te gaan en schijt te hebben aan de regels loopt het uit de hand en komt er een moment dat alles weer dicht moet. Is lange termijn denken lastig voor je?
pi_194426049
quote:

[..]

Nee hoor, risicogroepen kunnen gewoon in quanraine gaan. Mensen die gezond zijn moeten wat mij betreft doen en leve zoals ze willen.

Klaar.
Dat ging ook zo goed in zweden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194426058
quote:

[..]

Klaar.
Je weet dat er een groep mensen is, de risicogroep vanwege bekend onderliggend lijden (kanker en bijbehorende behandelingen, bijvoorbeeld) die inderdaad al sinds februari in quarantaine zitten?
Waar men heel verontwaardigd was over de arme oude mensen in verpleeghuizen die niemand meer zagen, onmenselijk was het, is deze groep een vergeten groep. En voor deze mensen is dat isolement ook erg zwaar en onmenselijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194426059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb er 2 meegemaakt en bij beiden was dat het ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook*, niet alleen. ;)
pi_194426074
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom?
Kinderen hebben ouders die tot de risicogroep behoren. Bijvoorbeeld als ze overgewicht hebben, diabetes of andere aandoening. Een preventieve quarantaine heeft alleen zin als ook de huisgenoten meedoen. Dus partner alleen nog thuiswerken. Kinderen thuis scholing en niet meer naar sport en vriendjes.
pi_194426076
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb je hier ook enige onderbouwing bij of laat je even je fantasie de vrije loop?
Volgens mij was er halverwege de eerste golf een onderzoek van het CNV, waaruit bleek dat meer dan een miljoen werknemers onder onveilige omstandigheden werkt (dus: te weinig tot geen corona maatregelen). En dat was toen het nog door meer mensen serieus werd genomen.

Helaas sta je als werknemer met je rug tegen de muur, want de inspectie SZW doet niets.
pi_194426078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:45 schreef miss_sly het volgende:
En voor deze mensen is dat isolement ook erg zwaar en onmenselijk.
Zoals sommigen hier zouden zeggen: die moeten maar accepteren dat een rottijd is.
pi_194426086
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Juist door je eigen gang te gaan en schijt te hebben aan de regels loopt het uit de hand en komt er een moment dat alles weer dicht moet. Is lange termijn denken lastig voor je?
Oh jochie ik zit ergens tussenin hoor, wees niet bang en maak je vooral niet druk om m'n denkvermogen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:47:28 #65
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194426087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:?

Slechte metafoor ook, een dijk die doorbreekt is een totaal andere soort ramp dan we nu hebben.
Tuurlijk, elke ramp heeft z'n eigen kenmerken en gevolgen. Maar als er in IJsland ineens een vulkaan uitbarst, kan het zomaar zijn dat je even niet naar de VS kunt vliegen bijvoorbeeld. Dat kun je onzin vinden, maar je hebt het gewoon maar te accepteren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194426092
Wat zijn jullie voorspellingen voor de persco vanavond?
Is er al wat gelekt?
Twiddel
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:48:43 #67
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194426108
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:47 schreef summer2bird het volgende:
Is er al wat gelekt?
Ik geloof niet dat er wordt verwacht dat er al echte maatregelen worden aangekondigd, maar de versoepelingen die per 1 september op stapel stonden, zullen wel van de baan zijn.
pi_194426117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat krijg je als alleen Vindicat en het Corps (vanochtend op de radio uitgesproken als 'korps', als in politiekorps :') ) in het nieuws komen.
Voor veel mensen is dat synoniem aan studentenvereniging = drank = stombezopen = nu misschien maar helemaal verbieden.

Ik hoop dat men een beter beeld kan schetsen, het programma nog wat aan kan passen en alcohol kan schrappen, zodat de nieuwe studenten wel een, zij het sobere ( ;) ), introductie kunnen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194426130
quote:

[..]

Klaar.
als die groep die wilt leven zoals zoals ze willen leven (tijdens een pandemie) gelijk ook even willen tekenen dat ze afzien van zorg als ze besmet raken en het nodig hebben en ook verantwoordelijk zijn als ze een kwetsbare besmetten, prima ! :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:50:30 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426142
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er wordt verwacht dat er al echte maatregelen worden aangekondigd, maar de versoepelingen die per 1 september op stapel stonden, zullen wel van de baan zijn.
Wat zou er eigenlijk versoepeld worden dan?
pi_194426146
quote:

[..]

Klaar.
Je hebt volgens mij geen idee hoe groot de risicogroep is.
Tap tap tap
pi_194426153
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:47 schreef Jane het volgende:
Maar als er in IJsland ineens een vulkaan uitbarst, kan het zomaar zijn dat je even niet naar de VS kunt vliegen bijvoorbeeld. Dat kun je onzin vinden, maar je hebt het gewoon maar te accepteren.
"Even niet naar de VS kunnen vliegen" vergelijken met de maatregelen van het afgelopen half jaar. Je kunt het doen, maar ik vind het niet bijster sterk.
pi_194426156
quote:
Is er al wat gelekt?
Symbolische prietpraat en FOEI van Rutte.

Verder zal er weinig veranderen want ze zitten in een ontzettende spagaat tussen lokaal en nationaal ingrijpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194426158
quote:
Is er al wat gelekt?
Denk geen extra algemene maatregelen.

Wel:
Dat er meer bevoegdheden en ondersteuning voor de regionale bestuurders komen. Dat bijv Rotterdam een avondklok in kan stellen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:51:48 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194426166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens mij wilden ze evenementen weer gaan toestaan.
pi_194426169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Publiek in voetbalstadions. Dat is nu nog onder voorbehoud.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:52:16 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426171
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je weet dat er een groep mensen is, de risicogroep vanwege bekend onderliggend lijden (kanker en bijbehorende behandelingen, bijvoorbeeld) die inderdaad al sinds februari in quarantaine zitten?
Waar men heel verontwaardigd was over de arme oude mensen in verpleeghuizen die niemand meer zagen, onmenselijk was het, is deze groep een vergeten groep. En voor deze mensen is dat isolement ook erg zwaar en onmenselijk.
Vooral oude dikke rokende mensen behoren tot de risicogroepen, en daar ga ik nu eenmaal niet mijn leven voor veranderen. En ik respecteer jouw mening als je dat dom en egoïstisch vind.

Ik vind van niet, iemand die de maatregelen wel wil volgen, of afstand wil houden respecteer ik. Maar ik loop persoonlijk geen risico om geraakt te worden voor dit virus.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426174
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
maar de versoepelingen die per 1 september op stapel stonden, zullen wel van de baan zijn.
Volgens mij waren alle versoepelingen die op stapel stonden al vervroegd ingegaan (contactsporten, sauna's, sekswerkers, sportscholen).
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:52:50 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194426184
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn toch al de hele zomer evenementen, met maatregelen zoals op kermissen?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:52:59 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kinderen hebben ouders die tot de risicogroep behoren. Bijvoorbeeld als ze overgewicht hebben, diabetes of andere aandoening. Een preventieve quarantaine heeft alleen zin als ook de huisgenoten meedoen. Dus partner alleen nog thuiswerken. Kinderen thuis scholing en niet meer naar sport en vriendjes.
De meeste ouders zijn relatief jong en vaak ook gezond. Wil je nu discussie voeren obv marignale statistieken?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426196
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

er word voorlopig niks meer versoepeld....
pi_194426202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn toch al de hele zomer evenementen, met maatregelen zoals op kermissen?
Evenementen zijn per 1 juli inderdaad alweer toegestaan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:54:11 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als die groep die wilt leven zoals zoals ze willen leven (tijdens een pandemie) gelijk ook even willen tekenen dat ze afzien van zorg als ze besmet raken en het nodig hebben en ook verantwoordelijk zijn als ze een kwetsbare besmetten, prima ! :D
Waarom? Ik zoek kwetsbaren niet op?
En waarom zou ik afstand doen voor zorg? Ik betaal er toch voor?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426221
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De meeste ouders zijn relatief jong en vaak ook gezond. Wil je nu discussie voeren obv marignale statistieken?
Volgens mij ben je niet op de hoogte van de huidige statistieken wat betreft obesitas, diabetes, hypertensie etc etc en hoe dit ook veertigers en vijftigers raakt.
pi_194426222
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vooral oude dikke rokende mensen behoren tot de risicogroepen, en daar ga ik nu eenmaal niet mijn leven voor veranderen. En ik respecteer jouw mening als je dat dom en egoïstisch vind.

Ik vind van niet, iemand die de maatregelen wel wil volgen, of afstand wil houden respecteer ik. Maar ik loop persoonlijk geen risico om geraakt te worden voor dit virus.
dat dachten sommige kern gezonde (top) sporters ook......de kans is heel klein maar zeker wel aanwezig.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:54:28 #86
1986 Jane
pi_194426226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad vaak gesproken alsof dit een kleine groep is die toch al de hele dag achter de geraniums zat, maar een substantieel deel van de mensen die je normaal gesproken op een dag tegenkomt behoort toch een risicogroep. Zonder dat je het aan ze ziet.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:54:28 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426227
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een aantal miljoen mensen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426244
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom? Ik zoek kwetsbaren niet op?
En waarom zou ik afstand doen voor zorg? Ik betaal er toch voor?
je hebt recht op zorg maar niet als je covid oploopt omdat jij maar wilt leven zoals je wilt tijdens een pandemie....
pi_194426246
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat dachten sommige kern gezonde (top) sporters ook......de kans is heel klein maar zeker wel aanwezig.
Topsport is niet per definite gezond en ik durf zelfs te stellen dat topsport bedrijven ongezond is.
Maar je wil nu natuurlijk weer een bron?
pi_194426248
quote:

[..]

Ongeveer.
Tap tap tap
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:55:48 #91
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De kans is groter op uitgezaaide longkanker, dan dat je overlijdt -indien goed gezond- aan covid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:56:14 #92
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet op de hoogte van de huidige statistieken wat betreft obesitas, diabetes, hypertensie etc etc en hoe dit ook veertigers en vijftigers raakt.
Ja, en wat weerhoudt de risicogroepen ervan om zichzelf te gaan beschermen? Waarom zou iedereen in beperkingen moeten leven voor een relatief kleine groep?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426261
quote:

[..]

Groot genoeg dus. En niet enkel 80+ met een week te leven war veelal geroepen wordt.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:57:05 #94
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je hebt recht op zorg maar niet als je covid oploopt omdat jij maar wilt leven zoals je wilt tijdens een pandemie....
Geldt dit ook voor rokers, dikkerdjes, oude mensen? Krijgt bij jou niemand meer zorg omdat jouw levensfase/levensstijl inherente risico's met zich meebrengt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:57:23 #95
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194426299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ongeveer.
Kunnen we vastellen dat 80% van onze bevolking geen risicogroep is?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_194426337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Topsport is niet per definite gezond en ik durf zelfs te stellen dat topsport bedrijven ongezond is.
Maar je wil nu natuurlijk weer een bron?
nee, ben ik met je eens.....toevallig een keer, geen bron voor nodig. topsport is vaak ook ongezond
pi_194426339
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, en wat weerhoudt de risicogroepen ervan om zichzelf te gaan beschermen? Waarom zou iedereen in beperkingen moeten leven voor een relatief kleine groep?
Nogmaals hoe zie je dat voor je als het gaat om hele huishoudens die zich dan moet isoleren???
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:59:42 #98
1986 Jane
pi_194426352
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kunnen we vastellen dat 80% van onze bevolking geen risicogroep is?
Je hebt geen idee hoeveel mensen er onderliggende kwalen hebben waarmee ze gewoon werken, sporten en alles doen. En waar ze ook gewoon oud mee kunnen worden. Toch lopen velen daarvan nu wel extra risico.
pi_194426356
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De kans is groter op uitgezaaide longkanker, dan dat je overlijdt -indien goed gezond- aan covid.
je klinkt echt als zo'n viruswaanzin idioot.
en longkanker is niet besmettelijk
pi_194426358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nogmaals hoe zie je dat voor je als het gaat om hele huishoudens die zich dan moet isoleren???
Gewoon #stayhome
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')