quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vooral oude dikke rokende mensen behoren tot de risicogroepen, en daar ga ik nu eenmaal niet mijn leven voor veranderen. En ik respecteer jouw mening als je dat dom en egoïstisch vind.
Ik vind van niet, iemand die de maatregelen wel wil volgen, of afstand wil houden respecteer ik. Maar ik loop persoonlijk geen risico om geraakt te worden voor dit virus.
De groep is echt veel diverser dan jij hem schetst.quote:Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus?
• Mensen die ouder zijn dan 70 jaar
• Mensen die ouder zijn dan 70 jaar hebben een verhoogd risico op ernstig beloop van COVID-19. Dat blijkt uit internationaal onderzoek. Ook in Nederland is de helft van de patiënten die met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen ouder dan 69 jaar. Van de overledenen (die getest zijn) is driekwart ouder dan 76 jaar.
• Kwetsbare ouderen die moeite hebben om hun zelfredzaamheid te behouden, lopen meer risico dan vitale ouderen. Kwetsbaarheid neemt toe met de leeftijd en kan zich uiten op verschillende gebieden. De ene kwetsbare oudere heeft bijvoorbeeld hulp nodig bij de lichamelijke verzorging terwijl de andere heel vergeetachtig is en naar de dagbesteding gaat.
• Volwassenen (ouder dan 18 jaar) met onderliggende ziekten
• Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:
• Mensen met chronische luchtweg- of longproblemen die onder behandeling van een longarts zijn.
• Chronische hartpatiënten die daardoor in aanmerking komen voor een griepprik.
• Mensen met suikerziekte die slecht ingesteld zijn en/of met complicaties.
• Mensen met een nierziekte die moeten dialyseren of wachten op een niertransplantatie.
• Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte en mensen die een orgaan of stamceltransplantatie hebben ondergaan. Mensen die een bloedziekte hebben. Mensen met een verminderde weerstand doordat ze weerstand verlagende medicijnen nemen. Kankerpatiënten tijdens of binnen 3 maanden na chemotherapie en/of bestraling. Mensen met ernstige afweerstoornissen waarvoor zij behandeling nodig hebben van een arts. Mensen die geen milt hebben, of een milt die niet functioneert, lopen geen extra risico op ernstige COVID-19, maar wel op een mogelijke (secundaire) infectie met pneumokokken.
• Mensen met een hiv humaan immunodeficientievirus -infectie die (nog) niet onder behandeling zijn van een arts of met een hivinfectie met een CD4 cluster of differentiation 4 cluster of differentiation 4 getal onder <200/mm2.
• Mensen met ernstige leverziekte.
• Mensen met zeer ernstig overgewicht.
Bijna 7 miljoen mensen zijn ouder dan 50. Vanaf dan stijgt het risico op ernstig ziek worden en sterfte fors. Dus maak daar maar 55% van.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we vastellen dat 80% van onze bevolking geen risicogroep is?
In die gezinnen moeten mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nogmaals hoe zie je dat voor je als het gaat om hele huishoudens die zich dan moet isoleren???
En als die mensen dat weten, zullen zij zelf daar verantwoordelijkheid voor moeten nemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel mensen er onderliggende kwalen hebben waarmee ze gewoon werken, sporten en alles doen. En waar ze ook gewoon oud mee kunnen worden. Toch lopen velen daarvan nu wel extra risico.
Dus 20% kan doodvallen zodat studenten hun zuipfeestje kunnen hebben?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we vastellen dat 80% van onze bevolking geen risicogroep is?
Dat is ook waar al die vergelijkingen met andere dingen mank gaan. "Mensen gaan ook dood aan X, dus yolo". Maar X is niet besmettelijk. X groeit niet exponentieel en bedreigt het gehele gezondheidsstelsel te overspoelen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en longkanker is niet besmettelijk
dus de meerderheid moet in quarantaine omdat de minderheid wilt leven zoals ze willen tijdens een pandemie...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bijna 7 miljoen mensen zijn ouder dan 50. Vanaf dan stijgt het risico op ernstig ziek worden en sterfte fors. Dus maak daar maar 55% van.
De kans op overlijden wordt elke dag groter.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bijna 7 miljoen mensen zijn ouder dan 50. Vanaf dan stijgt het risico op ernstig ziek worden en sterfte fors. Dus maak daar maar 55% van.
Lekker makkelijk lullen over zelf verantwoordelijkheid terwijl kinderen een leerplicht hebben en niet elke werkgever thuis werken toe staat of het niet mogelijk is bij elke baan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In die gezinnen moeten mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen.
Waarom zou de hele maatschappij dat moeten doen als het ook op micro niveau kan?
Automatisch wel ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De kans op overlijden wordt elke dag groter.
20% schets ik, dat is toch niet zo heel raar?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
De groep is echt veel diverser dan jij hem schetst.
Om een voorbeeld te geven:
Op 1 januari 2019 waren er in Nederland ongeveer 578.000 personen met kanker: 277.000 mannen en 301.000 vrouwen. Dat is ongeveer 3,5% van de Nederlandse bevolking.
Bron: www.volksgezondheidenzorg.info
Lolbroek. Mensen zonder (welvaarts) ziekte hebben nauwelijks kans om te sterven door covid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gaan we nu de discussie voeren of het wel dodelijk genoeg is?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lolbroek. Mensen zonder (welvaarts) ziekte hebben nauwelijks kans om te sterven door covid.
Alsof het dat (voor minstens 50%) niet is..quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Duurde het toch 10 minuten voor iemand de studenten intro weer een zuipfeestje noemt.
Ik heb die user al tig keer het virus zien vergelijken met een verkoudheid of een griepje. Dat zegt genoeg lijkt me.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook waar al die vergelijkingen met andere dingen mank gaan. "Mensen gaan ook dood aan X, dus yolo". Maar X is niet besmettelijk. X groeit niet exponentieel en bedreigt het gehele gezondheidsstelsel te overspoelen.
Ik vind het bizar dat we nota bene een paar maanden geleden gezien hebben hoe hard het kan gaan, en dat er toch zo lichtzinnig over dat virus wordt gedacht.
Nauwelijks dodelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gaan we nu de discussie voeren of het wel dodelijk genoeg is?
als je alle mensen met onderliggend lijden, overgewicht en 50+ en dus ook de inwonenden bij elkaar optelt dan is dat een meerderheid van de bevolking, dus die meerderheid moet in quarantine zodat de minderheid lekker kan feesten ?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
20% schets ik, dat is toch niet zo heel raar?
Dat is het 'm nou juist snuggere.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het dat (voor minstens 50%) niet is..
Ja joh, als je iedereen boven de 25 kwalificeert als risicogroep heb je helemaal gelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als je alle mensen met onderliggend lijden, overgewicht en 50+ en dus ook de inwonenden bij elkaar optelt dan is dat een meerderheid van de bevolking, dus die meerderheid moet in quarantine zodat de minderheid lekker kan feesten ?
Het is natuurlijk een mooie manier om kennis te maken met je nieuwe leefomgeving en studiegenoten, maar het was in mijn tijd voor een groot deel toch wel een mooi zuipfeestje ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Duurde het toch 10 minuten voor iemand de studenten intro weer een zuipfeestje noemt.
duidelijk een viruswaanzin idiootquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb die user al tig keer het virus zien vergelijken met een verkoudheid of een griepje. Dat zegt genoeg lijkt me.
Er zijn ook mensen van 90+ genezen van covid. Het is dus een beetje onzinnig om te stellen dat als je 55+ bent je automatisch tot de risicogroep behoort. Er overlijden ook jonge mensen aan covid. De kans op overlijden is groter bij een 80-er dan bij een 20-er maar dat maakt elke 55+er nog niet gelijk risicogroep.quote:
Dat gaat nu weer uitgesteld worden naar order. Want evenementen kunnen nu echt nog niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij wilden ze evenementen weer gaan toestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |