Goh, wat jammer dan dat vitamine D niet zo uit het schap te pakken valt bij de drogist.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien goed als het RIVM dit voor de komende herfst/winter maar zou adviseren, maar misschien willen ze eerst nog een paar jaar onderzoek doen om te kijken of vitamine D ook wel bij Nederlanders werkt.
dat vergelijken word ik sowieso een beetje moe vanquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is niet echt een eerlijke vergelijking.
Nederland vergeleken met Nord Rhein Westfalen is beter.
Zelfde grootte ong, bevolkingsdichtheid en inwoneraantal.
Kan dat ook?
Dan kunnen we het verschil tussen het rivm en rki goed zien.
Zeg ik dan van niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Goh, wat jammer dan dat vitamine D niet zo uit het schap te pakken valt bij de drogist.
Wat een volslagen kansloze bosmongolen zijn het toch. Echt, andere woorden heb ik er niet voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Blijkbaar vonden ministers de introweken toch wat belangrijker dan enkele Fokkers vonden.
https://nos.nl/artikel/23(...)ote-beperkingen.html
Vergelijk het eens met in je achterhoofd dat België sinds kort mondkapjes heeft ingesteld en Duitsland daar al veel langer (verplicht) mee werkt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is niet echt een eerlijke vergelijking.
Nederland vergeleken met Nord Rhein Westfalen is beter.
Zelfde grootte ong, bevolkingsdichtheid en inwoneraantal.
Kan dat ook?
Dan kunnen we het verschil tussen het rivm en rki goed zien.
Ik denk dat ze dat vooral doen om te voorkomen dat studenten zelf intro-feestjes organiseren en ze de hele tijd bezig zijn om die feestjes op te moeten ruimen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat een volslagen kansloze bosmongolen zijn het toch. Echt, andere woorden heb ik er niet voor.
Zoiets missen is echt geen ramp, maar het wel alle potentie een superspread evenement te worden.
Alsof men zich aan die beperkingen houdt.Ook de economische schade die hierdoor kan ontstaan is veel groter dan het cancelen van deze poppenkasten. De tering he, bananenrepubliek.
Ook met die 'beperkingen' krijg je dus alsnog hele groepen mensen uit allerlei windstreken bij elkaar die helemaal niet van plan zijn om zich aan welke veiligheidsregel dan ook te houden. Dom besluit, hier krijgen we spijt van.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Blijkbaar vonden ministers de introweken toch wat belangrijker dan enkele Fokkers vonden.
Wat me opvalt is dat in Zuid-Oost Brabant het nu heel goed onder controle blijft... je zou bijna denken dat we daar al een soort immuniteit hebben bereikt die het virus niet heel ver meer verspreid...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:44 schreef _serial_ het volgende:
Status 06-08
Positief getest 56.982, toename: 601
Ziekenhuisopnames 11.965 (21,0% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.954 (5,2% van positief getest)
Overleden 6.153 (10,8% van positief getest), toename: 0
Uitschieters (+5 of meer)
+147 Amsterdam (was +63)
+89 Rotterdam (was +89)
+59 Den Haag (was +24)
+27 Utrecht (was +12)
+15 Bergen op Zoom (was +8)
+14 Gouda (was +11)
+8 Hilversum (was +3)
+8 Leidschendam-Voorburg (was +1)
+7 Schiedam (was +16)
+7 Haarlemmermeer (was +2)
+6 Purmerend (was +1)
+6 Amstelveen (was +1)
+5 Haarlem (was +3)
+5 's Hertogenbosch (was +1)
+5 Amersfoort (was +0)
De ziekenhuisopnames blijven onverminderd laag.
Dat zou wel echt een zwaktebod zijn, maar de Nederlandse wetshandhaving kennende zeker niet uit te sluiten inderdaad.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat vooral doen om te voorkomen dat studenten zelf intro-feestjes organiseren en ze de hele tijd bezig zijn om die feestjes op te moeten ruimen.
Er komen dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, maar laten we ons druk maken om die paar duizend studenten alsof het een tikkende tijdbom is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat een volslagen kansloze bosmongolen zijn het toch. Echt, andere woorden heb ik er niet voor.
Zoiets missen is echt geen ramp, maar het wel alle potentie een superspread evenement te worden.
Alsof men zich aan die beperkingen houdt.Ook de economische schade die hierdoor kan ontstaan is veel groter dan het cancelen van deze poppenkasten. De tering he, bananenrepubliek.
Mooi.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Reguleren is vrijwel altijd beter dan verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zou wel echt een zwaktebod zijn, maar de Nederlandse wetshandhaving kennende zeker niet uit te sluiten inderdaad.
Het is geen en/of verhaal he... beide zaken moet je gewoon niet op grote schaal willen nu...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, maar laten we ons druk maken om die paar duizend studenten alsof het een tikkende tijdbom is.
in mijn stad ook, ook geen kleine met 120K inwoners, maar 3 besmettingen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat in Zuid-Oost Brabant het nu heel goed onder controle blijft... je zou bijna denken dat we daar al een soort immuniteit hebben bereikt die het virus niet heel ver meer verspreid...
Prima oplossing zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Reguleren is vrijwel altijd beter dan verbieden.
Ik wacht op de eerste belangenvereniging die dit nu ook weer geen wenselijke oplossing vindt... want zo gaat het elke dagquote:
Dan zal je heel blij zijn met de Nederlandse aanpak, want hier is nooit een lockdown geweest en worden maatregelen aangepast waar dat nodig is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:02 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Die feiten laten dat niet zien, maar goed. Het is wel duidelijk: meer maatregelen is de oplossing en als dat niet werkt nog meer maatregelen en dan een lockdown. Vroeg of laat zullen de besmettingen afnemen en dat komt dan puur en alleen door de lockdown.
Het is een kwestie van prioriteiten en selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is geen en/of verhaal he... beide zaken moet je gewoon niet op grote schaal willen nu...
Wel op papier, maar dan zit je nog met het kleine dingetje dat je ook nog moet handhaven dat mensen niet doen wat je niet mag.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |