Wel merkwaardig trouwens dat Nederland (dat land van die RIVM-prutsers) niet op de lijst van het machtige RKI staat. Ik bedoel, Nederland gaat toch volledig de verkeerde kant op?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het RKI, het Duitse rivm noemen is echt een belediging voor het RKI. Dat is een zeer gerenommeerd instituut, in tegenstelling tot de ego-trippers waar wij het mee moeten doen.
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociėteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus allemaal niet te vergelijken met introductie weken.
Sowieso een prima stuk (al kunnen er genoeg kanttekeningen bij geplaatst worden), maar een alternatieve bron i.p.v. reguliere media, dus zonder te lezen al aan de kant geschoven.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit is een goeie vraag. Misschien dat hooibaal, kloon predator en compagnon jordiiiii daar een antwoord op hebben. Ben wel benieuwd.
Ja, of je kiest iets onbenulligs om over heen te vallen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kap toch eens met het "nummers" te noemen. Het zijn aantallen. Getallen. Hoeveelheden. Een nummer is een positie in een reeks. Je staat als nummer 3 in de rij. Max Verstappen staat op nummer 1. Maar als je 6 bananen in je mandje hebt, is 6 niet het "nummer" bananen, het is het aantal. De hoeveelheid.
Zou de vraag op dit moment niet 'waarom wel' moeten zijn? Waarom al die mensen zich laten verplaatsen? Dan laat ik nog buiten beschouwing hoe naief het is om te denken dat ze de maatregelen zullen opvolgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociėteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.
Ik erger me hier al maanden kapot aan hahaquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, of je kiest iets onbenulligs om over heen te vallen.
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...
Zelfs bij een lockdown mogen mensen zich verplaatsen, mits noodzakelijk. Buiten dat kunnen mensen zich ook illegaal verplaatsen, tenzij je de deuren dicht last.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lockdows "werken" ook indirect want zolang je de bevolking opsluit in hun woonstedes en dat handhaaft, zullen ze niet kunnen gaan uitzwermen etc.etc. Isolatie is een probaat middel om verspreiding tegen te gaan.
Dezelfde argumentatie zie je met mondkapjes, het middel is vooral een instrument om een gedrag te perken.
Dan zal je veel irritatie hebben, gezien vrijwel iedereen het vaak zo beschrijft.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik erger me hier al maanden kapot aan haha
Voor kantoor is nog altijd het advies; werk zoveel mogelijk thuis. Bovendien loop ik niet constant te hossen en te springen en te zuipen op kantoor, misschien dat dat bij jou anders is?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociėteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.
kijk, concerten en optreden die vaak ook onderdeel zijn van zo'n introweek kunnen inderdaad niet, maar dat is wel duidelijk lijkt me.
Nee, dus ga je in een willekeurig studentenhuis zitten zuipen tot diep in de nacht. Zo eindigde elke avond van mijn introductieweek in elk geval.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?
zijn buiten dat nog zat mogelijkheden, het is mooi weerquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?
Of als er iemand op je hoofd staat.quote:
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou de vraag op dit moment niet 'waarom wel' moeten zijn? Waarom al die mensen zich laten verplaatsen? Dan laat ik nog buiten beschouwing hoe naief het is om te denken dat ze de maatregelen zullen opvolgen.
Lijkt me prima, net zoals de rest van Nederland met dit mooie weer buiten zit.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn buiten dat nog zat mogelijkheden, het is mooi weer
En al die dingen bij elkaar is de reden waarom we nu stijgingen zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.
Goeie vergelijking. Straks ga je nog zeggen dat we alle horecagelegenheden moeten sluiten, omdat studenten normaliter ook veel avonden in de kroeg te vinden zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Tijn het volgende:
Zo eindigde elke avond van mijn introductieweek in elk geval.
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
En al die dingen bij elkaar is de reden waarom we nu stijgingen zien.
En dat vind ik met de houten deuren en kozijnen in Nederland nog best knap als je dat lukt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Buiten dat kunnen mensen zich ook illegaal verplaatsen, tenzij je de deuren dicht last.
Hell no. Maar dat deed ik toch al niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.
Dat gaat uiteindelijk ook wel weer gebeuren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.
Daar zijn mondkapjes verplicht.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |