Precies, enorm foute inschatting zeg, zeker wanneer studenten van heinde en ver moeten komen gaan ze dus echt niet om 22u allemaal braaf naar bed.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...
Lockdows "werken" ook indirect want zolang je de bevolking opsluit in hun woonstedes en dat handhaaft, zullen ze niet kunnen gaan uitzwermen etc.etc. Isolatie is een probaat middel om verspreiding tegen te gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Blijf maar geloven dat lockdowns werken.
je kan tegen studenten niet zeggen dat ze niet samen mogen komen en tegen alle andere groepen wel. dan moet je het over de hele linie voor iedereen verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Maar oh die arme studenten hun sociale contacten". Godverdorie, wat een achterlijk argument
Als je er zo halfslap in blijft gaan gaat niemand maatregelen nog serieus nemen, op een klein deel van de bevolking na, die je sowieso al mee had.
Iets met zachte heelmeesters.
Welke andere groepen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan tegen studenten niet zeggen dat ze niet samen mogen komen en tegen alle andere groepen wel. dan moet je het over de hele linie voor iedereen verbieden.
Er is ook gewoon geen reden om echt veel harder te handelen. Ze snappen ook wel dat de huidige nummers nog niet erg genoeg zijn om de bevolking echt mee te krijgen. Te vroeg te hard ingrijpen schaad ze alleen maar op de lange termijn. Nu heb je juist meer kans dat mensen wél mee gaan met meer maatregelen als de aanleiding er wel is.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Maar oh die arme studenten hun sociale contacten". Godverdorie, wat een achterlijk argument
Als je er zo halfslap in blijft gaan gaat niemand maatregelen nog serieus nemen, op een klein deel van de bevolking na, die je sowieso al mee had.
Iets met zachte heelmeesters.
En reden om halsreikend uit te zien naar hun lasten voor het verworvene.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener bij de buren.
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
https://medium.com/@:John(...)logists-32a9bbf2e247
Wat een geweldig paardenmiddel.
Dit is een goeie vraag. Misschien dat hooibaal, kloon predator en compagnon jordiiiii daar een antwoord op hebben. Ben wel benieuwd.quote:Q: If health authorities vastly underestimated the prevalence of the virus at the beginning of the pandemic, why did the virus nevertheless wait until lockdowns were imposed to suddenly start killing at levels which exceeded normal deaths?
In de leeftijdscategorie van studenten juist wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is ook gewoon geen reden om echt veel harder te handelen.
Deze gedachtengang snap ik niet.quote:Ze snappen ook wel dat de huidige nummers nog niet erg genoeg zijn om de bevolking echt mee te krijgen. Te vroeg te hard ingrijpen schaad ze alleen maar op de lange termijn. Nu heb je juist meer kans dat mensen wél mee gaan met meer maatregelen als de aanleiding er wel is.
Vind ik ook, hoor. Een limiet op het aantal mensen dat samenkomt lijkt me helemaal geen gek idee, dat was er in maart ook.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan tegen studenten niet zeggen dat ze niet samen mogen komen en tegen alle andere groepen wel. dan moet je het over de hele linie voor iedereen verbieden.
Ze nu iets meer ruimte geven kweekt meer good will dan nu, met de huidige nummers, al in te grijpen. Met die good will krijg je ze makkelijker mee als het dus wel echt fout gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
In de leeftijdscategorie van studenten juist wel.
[..]
Deze gedachtengang snap ik niet.
Wat is er overgeleven van onderwijs op afstand ? ..... nergens voor nodig om samen in een collegezaal te zitten, toch ? Kan elke student gewoon op de eigen zolderkamer blijven en daar studeren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat vooral doen om te voorkomen dat studenten zelf intro-feestjes organiseren en ze de hele tijd bezig zijn om die feestjes op te moeten ruimen.
yogameisjes in het park, tuinmannen met een hark, crossfitters met een gewicht, boeren met een scheef gezicht, ouderen op een terras, borrelclubjes met een glas, vriendengroepen in de kroeg, sportteams met een training voor de boeg, collega's op een kantoor, klusjesmannen met een boor...quote:
Ik vind het storender dat we roepen om nieuwe maatregelen, terwijl we nog steeds binnen alle bandbreedtes zitten, en niet eens in de buurt van signaalwaardes zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:41 schreef Cynicio het volgende:
Bij het roepen om nieuwe maatregelen wordt vergeten dat de huidige maatregelen hartstikke goed zijn MITS men zich eraan houdt. Ja het is dat oude "HANDHAVING!!" riedeltje, maar het klopt wel.
Dat ook.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het storender dat we roepen om nieuwe maatregelen, terwijl we nog steeds binnen alle bandbreedtes zitten, en niet eens in de buurt van signaalwaardes zitten.
Kap toch eens met het "nummers" te noemen. Het zijn aantallen. Getallen. Hoeveelheden. Een nummer is een positie in een reeks. Je staat als nummer 3 in de rij. Max Verstappen staat op nummer 1. Maar als je 6 bananen in je mandje hebt, is 6 niet het "nummer" bananen, het is het aantal. De hoeveelheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze snappen ook wel dat de huidige nummers nog niet erg genoeg zijn om de bevolking echt mee te krijgen.
nieuwe studenten zijn 17 of 18 en die vallen dus niet in de 20-40 categorie.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
In de leeftijdscategorie van studenten juist wel.
Alsof studenten dat iets interesseert, die doen toch wel wat ze zelf willen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze nu iets meer ruimte geven kweekt meer good will dan nu, met de huidige nummers, al in te grijpen. Met die good will krijg je ze makkelijker mee als het dus wel echt fout gaat.
Ja maar die R-waarde!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het storender dat we roepen om nieuwe maatregelen, terwijl we nog steeds binnen alle bandbreedtes zitten, en niet eens in de buurt van signaalwaardes zitten.
Wat gaan die klusjesmannen met een boor samen doen dan? Hun boren vergelijken?quote:
Dat snap ik, maar over wat voor percentages praten we hier? Het maakt nogal uit of het dan gaat om 10% of 90%. En dat zou nog steeds niet verklaren waarom het percentage initieel zo laag was.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:41 schreef Vallon het volgende:
Vaker gezegd, het vaststellen van een virus zegt niets over de besmettelijkheid daarvan en een besmetting zegt totaal niets over een infectie of ziekteverloop, laat staan eventuele fataliteit.
Ja, dat is dus allemaal niet te vergelijken met introductie weken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
yogameisjes in het park, tuinmannen met een hark, crossfitters met een gewicht, boeren met een scheef gezicht, ouderen op een terras, borrelclubjes met een glas, vriendengroepen in de kroeg, sportteams met een training voor de boeg, collega's op een kantoor, klusjesmannen met een boor...
boren natuurlijkquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat gaan die klusjesmannen met een boor samen doen dan? Hun boren vergelijken?
'Sjoh, koik moin boor den, hoe goed ie in de hand leg'.
Zum Befehl. Ordung muss sein und Arbeit macht frei.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"het mag niet" is de meest overzichtelijke manier van reguleren. Duidelijk voor iedereen.
Wel merkwaardig trouwens dat Nederland (dat land van die RIVM-prutsers) niet op de lijst van het machtige RKI staat. Ik bedoel, Nederland gaat toch volledig de verkeerde kant op?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het RKI, het Duitse rivm noemen is echt een belediging voor het RKI. Dat is een zeer gerenommeerd instituut, in tegenstelling tot de ego-trippers waar wij het mee moeten doen.
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociëteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus allemaal niet te vergelijken met introductie weken.
Sowieso een prima stuk (al kunnen er genoeg kanttekeningen bij geplaatst worden), maar een alternatieve bron i.p.v. reguliere media, dus zonder te lezen al aan de kant geschoven.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit is een goeie vraag. Misschien dat hooibaal, kloon predator en compagnon jordiiiii daar een antwoord op hebben. Ben wel benieuwd.
Ja, of je kiest iets onbenulligs om over heen te vallen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kap toch eens met het "nummers" te noemen. Het zijn aantallen. Getallen. Hoeveelheden. Een nummer is een positie in een reeks. Je staat als nummer 3 in de rij. Max Verstappen staat op nummer 1. Maar als je 6 bananen in je mandje hebt, is 6 niet het "nummer" bananen, het is het aantal. De hoeveelheid.
Zou de vraag op dit moment niet 'waarom wel' moeten zijn? Waarom al die mensen zich laten verplaatsen? Dan laat ik nog buiten beschouwing hoe naief het is om te denken dat ze de maatregelen zullen opvolgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociëteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.
Ik erger me hier al maanden kapot aan hahaquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, of je kiest iets onbenulligs om over heen te vallen.
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...
Zelfs bij een lockdown mogen mensen zich verplaatsen, mits noodzakelijk. Buiten dat kunnen mensen zich ook illegaal verplaatsen, tenzij je de deuren dicht last.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lockdows "werken" ook indirect want zolang je de bevolking opsluit in hun woonstedes en dat handhaaft, zullen ze niet kunnen gaan uitzwermen etc.etc. Isolatie is een probaat middel om verspreiding tegen te gaan.
Dezelfde argumentatie zie je met mondkapjes, het middel is vooral een instrument om een gedrag te perken.
Dan zal je veel irritatie hebben, gezien vrijwel iedereen het vaak zo beschrijft.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik erger me hier al maanden kapot aan haha
Voor kantoor is nog altijd het advies; werk zoveel mogelijk thuis. Bovendien loop ik niet constant te hossen en te springen en te zuipen op kantoor, misschien dat dat bij jou anders is?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom niet? introductieweken vinden vooral buiten plaats, in het park, de stad of op het terras... zolang de nieuwe studenten zich aan de huidige geldende maatregelen houden is er geen enkele reden of grond om deze te verbieden. en ook binnen, bijvoorbeeld bij het bezoek aan een sociëteit, zullen er zeker maatregelen genomen moeten worden, maar dat is niet anders dan bijvoorbeeld bij medewerkers op kantoor.
kijk, concerten en optreden die vaak ook onderdeel zijn van zo'n introweek kunnen inderdaad niet, maar dat is wel duidelijk lijkt me.
Nee, dus ga je in een willekeurig studentenhuis zitten zuipen tot diep in de nacht. Zo eindigde elke avond van mijn introductieweek in elk geval.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?
zijn buiten dat nog zat mogelijkheden, het is mooi weerquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kroeg sluiting gaat riskeren door een groep toe te laten die onder een vergrootglas ligt? Of een vereniging haar subsidie gaat riskeren?
Of als er iemand op je hoofd staat.quote:
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou de vraag op dit moment niet 'waarom wel' moeten zijn? Waarom al die mensen zich laten verplaatsen? Dan laat ik nog buiten beschouwing hoe naief het is om te denken dat ze de maatregelen zullen opvolgen.
Lijkt me prima, net zoals de rest van Nederland met dit mooie weer buiten zit.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn buiten dat nog zat mogelijkheden, het is mooi weer
En al die dingen bij elkaar is de reden waarom we nu stijgingen zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.
Goeie vergelijking. Straks ga je nog zeggen dat we alle horecagelegenheden moeten sluiten, omdat studenten normaliter ook veel avonden in de kroeg te vinden zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Tijn het volgende:
Zo eindigde elke avond van mijn introductieweek in elk geval.
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
En al die dingen bij elkaar is de reden waarom we nu stijgingen zien.
En dat vind ik met de houten deuren en kozijnen in Nederland nog best knap als je dat lukt.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Buiten dat kunnen mensen zich ook illegaal verplaatsen, tenzij je de deuren dicht last.
Hell no. Maar dat deed ik toch al niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We gaan toch ook met z'n alleen naar 't strand.
Dat gaat uiteindelijk ook wel weer gebeuren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.
Daar zijn mondkapjes verplicht.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je introweken gaat verbieden dan moet je consequent zijn en ook ramvolle treinen naar Zandvoort verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |