Maar de Belgen hebben in het begin alles op corona gegooid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met in je achterhoofd dat België sinds kort mondkapjes heeft ingesteld en Duitsland daar al veel langer (verplicht) mee werkt.
Dat is steeds de redenatie van veel mensen, he? Heel vermoeiend.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is geen en/of verhaal he... beide zaken moet je gewoon niet op grote schaal willen nu...
Ja waarschijnlijk veel meer inderdaad - het is dan ook eigenlijk twee sets data in 1 grafiek tonen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel besmettingen er nu werkelijk waren in april.
die toeristen gaan weer wegquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen dagelijks tienduizenden mensen naar Amsterdam, maar laten we ons druk maken om die paar duizend studenten alsof het een tikkende tijdbom is.
Zijn ook landen met mondkapjes die een stijgende lijn laten zien, maar als jij graag gelooft dat dat het wondermiddel is, dan vooral blijven doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met in je achterhoofd dat België sinds kort mondkapjes heeft ingesteld en Duitsland daar al veel langer (verplicht) mee werkt.
Mijn username wat doe je...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik ben het meten met twee maten kotsbeu. Een cafe kan gesloten worden omdat er 'mystery guests' langskomen terwijl het bij de meeste bedrijven in vergelijking iedere dag een grote orgie is.
Yup, heel vermoeiendquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is steeds de redenatie van veel mensen, he? Heel vermoeiend.
"Als die ander dat mag doen, dan moet wat ik wil ook kunnen!"![]()
Nee, dat andere is ook al geen goed idee.
Ik ben bang dat we dat nooit meer zeker zullen weten, al zullen wetenschappers achteraf (met de kennis die er dan is) vast een goede schatting kunnen maken.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel besmettingen er nu werkelijk waren in april.
Wie maakt eigenlijk die onzin?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk veel meer inderdaad - het is dan ook eigenlijk twee sets data in 1 grafiek tonen.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:18 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zijn ook landen met mondkapjes die een stijgende lijn laten zien, maar als jij graag gelooft dat dat het wondermiddel is, dan vooral blijven doen.
https://twitter.com/YorickBquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wie maakt eigenlijk die onzin?
Ik doe het beter.quote:
Wat me enigszins geruststeld is dat je in de brandhaarden van toen het nu niet heel erg meer ziet oplaaien... het is nu echt naar de Randstad en 4 grote steden aan het verschuiven... dat doet me vermoeden dat er inderdaad al heel veel mensen zonder het te weten immuun zijn geworden omdat ze het virus hebben doorgemaakt...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef Simmertje het volgende:
Misschien kunnen we ook concluderen dat het aantal besmettingen in februari/maart gewoon veel en veel hoger hebben gelegen. 600 besmettingen nu is niet te vergelijken met 600 besmettingen op bijvoorbeeld 23 maart, dat waren er waarschijnlijk toen al duizenden. Wil niet zeggen dat we niet weer in die situatie terecht kunnen komen, waakzaam zijn dus.
Op fok is iets het laatste redmiddel of het werkt juist averechts. Iets anders is er niet.quote:
Ik ben in ieder geval enigszins blij dat we er in Nederland nuchter naar kunnen kijken. Ik heb van familie in Spanje dingen gezien.... daar zouden we hier niet blij van worden. Neemt echter niet weg dat we nog steeds kritisch mogen kijken. Simpelweg stellen dat een lockdown werkt want “reden X” is daarbij niet afdoende.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zal je heel blij zijn met de Nederlandse aanpak, want hier is nooit een lockdown geweest en worden maatregelen aangepast waar dat nodig is.
Klopt, ook bewijs dat een lockdown overbodig is. De basisregels zijn genoeg, al zou een meer lokale aanpak en maatwerk voor bepaalde groepen nog beter zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zal je heel blij zijn met de Nederlandse aanpak, want hier is nooit een lockdown geweest en worden maatregelen aangepast waar dat nodig is.
Dat was zelfs toen al wel een veilige aanname ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:15 schreef Simmertje het volgende:
Misschien kunnen we ook concluderen dat het aantal besmettingen in februari/maart gewoon veel en veel hoger hebben gelegen. 600 besmettingen nu is niet te vergelijken met 600 besmettingen op bijvoorbeeld 23 maart, dat waren er waarschijnlijk toen al duizenden. Wil niet zeggen dat we niet weer in die situatie terecht kunnen komen, waakzaam zijn dus.
Ik dacht heel even dat je een ban had gekregen en je uit protest rustig een nieuw account had gemaaktquote:
Op fok is iets het laatste redmiddel of het werkt juist averechts. Iets anders is er niet.quote:
Nee hier werkte dat vanwege de Nlse cultuur.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:20 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Klopt, ook bewijs dat een lockdown overbodig is. De basisregels zijn genoeg, al zou een meer lokale aanpak en maatwerk voor bepaalde groepen nog beter zijn.
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Blijkbaar vonden ministers de introweken toch wat belangrijker dan enkele Fokkers vonden.
https://nos.nl/artikel/23(...)ote-beperkingen.html
Of naar een willekeurig studentenhuis om daar tot 4 uur 's morgens te gaan zuipen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha alsof het om 22:00 uur stopt. dan gaan ze gewoon de kroeg in met de groep (mits dat dan nog mag...)...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |