abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:01:29 #1
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194392845
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194393548
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Op en neer naar Val Thorens?
Is idd een optie, ondanks wel gekkenwerk 😁
All management is Strategic Management.
pi_194395212
Ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal over megaland nu :P

Leuk idee trouwens van Roubaix! Ik krijg dat weekend de sleutel van mijn nieuwe huis dus kan niet mee helaas.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194396215
Ik wil morgen een van die routes in Limburg fietsen welke dacht ik Bizkit uitgetekend heeft. Ik heb alleen de 85 en 100km opgeslagen, was er ook nog een langere met meer hoogtemeters? Als ik er toch ben doe ik het liefst alles namelijk. Is het aan te raden om morgen naar Limburg te rijden of is het er druk met toeristen?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:49:53 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_194396256
Mooi fiets @Andy
Opbouwen en netjes op de foto zetten kan die Andy wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:57:38 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194397862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:47 schreef poiuytr het volgende:
Ik wil morgen een van die routes in Limburg fietsen welke dacht ik Bizkit uitgetekend heeft. Ik heb alleen de 85 en 100km opgeslagen, was er ook nog een langere met meer hoogtemeters? Als ik er toch ben doe ik het liefst alles namelijk. Is het aan te raden om morgen naar Limburg te rijden of is het er druk met toeristen?
140 km met 2400 hm heb ik eens gereden. Zoek je die?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194400971
Moet het Limburg zijn of mag het ook (grotendeels) België in?

Juni dit jaar 110km met 2000hm gereden. Prachtig rondje en omdat België, stuk rustiger dan de Limburgse heuvels.

Was op een weekenddag zo snel we Nederland in reden minimaal 10x meer fietsers overal
All management is Strategic Management.
pi_194401014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:47 schreef poiuytr het volgende:
Ik wil morgen een van die routes in Limburg fietsen welke dacht ik Bizkit uitgetekend heeft. Ik heb alleen de 85 en 100km opgeslagen, was er ook nog een langere met meer hoogtemeters? Als ik er toch ben doe ik het liefst alles namelijk. Is het aan te raden om morgen naar Limburg te rijden of is het er druk met toeristen?
Dat moet deze zijn dan:
Bekijk deze route op Strava: https://strava.app.link/FWASYTkcG8 — Tour de Koekje (Hel van het Heuvelland)

Of deze voor als je echt alles wilt doen:
Bekijk deze route op Strava: https://strava.app.link/UUTajOtcG8 — Koekje's Extreme
pi_194402078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

140 km met 2400 hm heb ik eens gereden. Zoek je die?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:35 schreef GodsSon het volgende:
Moet het Limburg zijn of mag het ook (grotendeels) België in?

Juni dit jaar 110km met 2000hm gereden. Prachtig rondje en omdat België, stuk rustiger dan de Limburgse heuvels.

Was op een weekenddag zo snel we Nederland in reden minimaal 10x meer fietsers overal
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 17:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat moet deze zijn dan:
Bekijk deze route op Strava: https://strava.app.link/FWASYTkcG8 — Tour de Koekje (Hel van het Heuvelland)

Of deze voor als je echt alles wilt doen:
Bekijk deze route op Strava: https://strava.app.link/UUTajOtcG8 — Koekje's Extreme
Belgie is me te ver rijden moet al ongeveer 3uur rijden naar Maastricht, dank iig voor je suggestie.

Het wordt de 140km, als het me onderweg te veel wordt kan ik in Wittem rechtdoor steken zie ik al. Dank voor de route. Bizkit weet jij in Houthem een plek waar ik me auto veilig kan neerzetten? Zie dat die plaats dichtbij de route en snelweg ligt, scheel weer tijd in de auto.
pi_194402123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:51 schreef poiuytr het volgende:

[..]


[..]


[..]

Belgie is me te ver rijden moet al ongeveer 3uur rijden naar Maastricht, dank iig voor je suggestie.

Het wordt de 140km, als het me onderweg te veel wordt kan ik in Wittem rechtdoor steken zie ik al. Dank voor de route. Bizkit weet jij in Houthem een plek waar ik me auto veilig kan neerzetten? Zie dat die plaats dichtbij de route en snelweg ligt, scheel weer tijd in de auto.
Poeh. Langs de weg staan altijd veel auto's. En anders even daar een zijstraatje inrijden in de buurt van het stationnetje, daar is het veiliger. :)

Het voordeel als je daar parkeert, is dat je de Brakkeberg meteen op kunt vlammen, dan hoef je dat gek rondje daar niet te rijden (geulhemmerberg af eerst). ;)
pi_194403684
Nou ben benieuwd een nieuwe Assos outfit op een Franse site besteld. Voor echt niet veel geld.
Vakman pur sang
pi_194404003
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Poeh. Langs de weg staan altijd veel auto's. En anders even daar een zijstraatje inrijden in de buurt van het stationnetje, daar is het veiliger. :)

Het voordeel als je daar parkeert, is dat je de Brakkeberg meteen op kunt vlammen, dan hoef je dat gek rondje daar niet te rijden (geulhemmerberg af eerst). ;)
Dank. Ben benieuwd morgen :D
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:29:19 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194406343
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal over megaland nu :P

Leuk idee trouwens van Roubaix! Ik krijg dat weekend de sleutel van mijn nieuwe huis dus kan niet mee helaas.
Niet fietsgerelateerd, maar op een Pinkpop (denk 2014).

Een heftige onweersstorm trok over Limburg (volgens mij een paar doden in Duitsland) terwijl grote groepen al uren stonden te wachten op Metallica. Er ontstond behoorlijke chaos waar Jan Smeets niet genoeg vat op kreeg. De helft liep weg naar de camping (waar niet genoeg bliksemgeleiders waren) en het onveilige voorvak kregen ze amper leeg. Eric heeft dan net iets meer overwicht en kreeg de situatie weer onder controle.

Ik heb zelf met 70 anderen kunnen schuilen onder het bouwzeil van een vriendelijke Limburger genaamd Dave. Vriendelijk volk :)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 5 augustus 2020 @ 06:10:59 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194407733
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:29 schreef Fretwork het volgende:
een vriendelijke Limburger genaamd Dave
Oh die ken ik ook! :P
  woensdag 5 augustus 2020 @ 07:58:44 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194408175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 06:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh die ken ik ook! :P
Ik heb helaas weinig herinneringen aan het uiterlijk van deze Dave, omdat er 50 man tussen ons in stond, maar ik sluit niks uit.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194410364
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:29 schreef Fretwork het volgende:
rm trok over Limburg (volgens mij een paar doden in Duitsland) terwijl grote groepen al uren stonden te wachten op Metallica. Er ontstond behoorlijke chaos waar Jan Smeets niet genoeg vat op kreeg. De helft liep weg naar de camping (waar niet genoeg bliksemgeleiders waren) en het onveilige voorvak kregen ze amper leeg. Eric heeft dan net iets meer overwicht en kreeg de situatie weer onder controle.

Ah ja dat weet ik nog, wij hadden toen ook een introductiekamp voor nieuwe leden met mijn roeivereniging en we moesten toen ook uit de professionele tent en met al die mensen onder een viaduct schuilen. En ik herinner me ook toen het nieuws van Pinkpop en dat festival in Duitsland.

Anyway, andere vraag.. Mijn proefabonnement op Strava loopt bijna af, en ik zie nu dat je 3 verschillende pakketten kunt bestellen (of alles in één); Training, Safety of Analysis.
Ik wil eigenlijk alleen de routeplanner (oke en segmenten zijn ook wel leuk), maar ik zie nergens bij welk pakket die zit.. Ik neem aan dat de planner bij Training zit, maar weet iemand dat zeker?

https://gearmashers.com/s(...)safety-and-analysis/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194410498
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Anyway, andere vraag.. Mijn proefabonnement op Strava loopt bijna af, en ik zie nu dat je 3 verschillende pakketten kunt bestellen (of alles in één); Training, Safety of Analysis.
Ik wil eigenlijk alleen de routeplanner (oke en segmenten zijn ook wel leuk), maar ik zie nergens bij welk pakket die zit.. Ik neem aan dat de planner bij Training zit, maar weet iemand dat zeker?

https://gearmashers.com/s(...)safety-and-analysis/
Je kan niet meer kiezen uit pakketten. Je refereert naar een bericht uit aug 2018. Het is tegenwoordig alles of niks. Sinds de routebuilder is vernieuwd werkt het niet zo fijn meer. Ik heb gelukkig nu voldoende alternatieve programma's die beter werken en kosteloos zijn om een route te maken. Die gebruik ik nu liever.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194410535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je kan niet meer kiezen uit pakketten. Je refereert naar een bericht uit aug 2018. Het is tegenwoordig alles of niks. Sinds de routebuilder is vernieuwd werkt het niet zo fijn meer. Ik heb gelukkig nu voldoende alternatieve programma's die beter werken en kosteloos zijn om een route te maken. Die gebruik ik nu liever.
Oh gek, want als ik in de apple store kijk bij abonnementen beheren zie ik nog wel alledrie de pakketten staan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194410553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh gek, want als ik in de apple store kijk bij abonnementen beheren zie ik nog wel alledrie de pakketten staan..
apple store? Moet je die niet gewoon bij Strava kopen? :?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:53:47 #20
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194410567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh gek, want als ik in de apple store kijk bij abonnementen beheren zie ik nog wel alledrie de pakketten staan..
Gebruik dan ook geen Apple ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194410716
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

apple store? Moet je die niet gewoon bij Strava kopen? :?
Of ja de app store heet dat. Daar word je naartoe verwezen als je op de mail van Strava klikt.
Anyway ik heb hem maar geannuleerd en ga nog even kijken wat ik voor routes ga gebruiken, Garmin werkt op zich ook (als ze niet weer gehackt worden).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194410850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Of ja de app store heet dat. Daar word je naartoe verwezen als je op de mail van Strava klikt.
Anyway ik heb hem maar geannuleerd en ga nog even kijken wat ik voor routes ga gebruiken, Garmin werkt op zich ook (als ze niet weer gehackt worden).
judise.nl werkt ook erg fijn. En heb op de laptop ook mapsource/basecamp. Werkt ook perfect offline, alleen zie je niet de hoogte. Op vakantie heb ik niet altijd beschikking over goed internet, dus dan wel handig.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194413768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je kan niet meer kiezen uit pakketten. Je refereert naar een bericht uit aug 2018. Het is tegenwoordig alles of niks. Sinds de routebuilder is vernieuwd werkt het niet zo fijn meer. Ik heb gelukkig nu voldoende alternatieve programma's die beter werken en kosteloos zijn om een route te maken. Die gebruik ik nu liever.
Zoals welke programma's? Ik vond de automatische routemaker wel prettig, maar ben voor de rest een beetje klaar met strava. Dus zoek naar een alternatief. Garmin maakt niet automatisch routes.
pi_194413783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh gek, want als ik in de apple store kijk bij abonnementen beheren zie ik nog wel alledrie de pakketten staan..
Dan zou ik even via pc kijken.
pi_194414643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:57 schreef Cavalier het volgende:

[..]

Zoals welke programma's? Ik vond de automatische routemaker wel prettig, maar ben voor de rest een beetje klaar met strava. Dus zoek naar een alternatief. Garmin maakt niet automatisch routes.
Zie mijn post boven die van jou. Ik weet niet wie automatisch routes maken, dat doe ik liever zelf.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:10:26 #26
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_194414787
Wat zijn jullie ervaringen met van die aerohelmen met een eigen vizier? Ik ben niet een typische tijdrijder maar zo'n aerohelm zoals de Giro Air Attack lijkt mij eigenlijk best een handig model. Geen bril die je zicht wellicht wat kan belemmeren. Echter heb ik er nog nooit mee gefietst dus ik weet niet of het fijn zal zijn.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:05:14 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194416507
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:10 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met van die aerohelmen met een eigen vizier? Ik ben niet een typische tijdrijder maar zo'n aerohelm zoals de Giro Air Attack lijkt mij eigenlijk best een handig model. Geen bril die je zicht wellicht wat kan belemmeren. Echter heb ik er nog nooit mee gefietst dus ik weet niet of het fijn zal zijn.
Niet mee gefietst maar lijkt me een setup voor kouder weer, aangezien je minder ventilatie hebt zo.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:23:28 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194416870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:10 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met van die aerohelmen met een eigen vizier? Ik ben niet een typische tijdrijder maar zo'n aerohelm zoals de Giro Air Attack lijkt mij eigenlijk best een handig model. Geen bril die je zicht wellicht wat kan belemmeren. Echter heb ik er nog nooit mee gefietst dus ik weet niet of het fijn zal zijn.
Ik zie hem alleen bij mensen die verder totaal niet aero zijn.

Zelf zie ik de voordelen er niet zo van.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 augustus 2020 @ 19:34:59 #29
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194417059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:57 schreef Cavalier het volgende:

[..]

Zoals welke programma's? Ik vond de automatische routemaker wel prettig, maar ben voor de rest een beetje klaar met strava. Dus zoek naar een alternatief. Garmin maakt niet automatisch routes.
Garmin Connect (de app) kan wel automatisch routes maken. Startpunt, aantal km en evt de richting invullen en dan maakt ie iets.
pi_194417559
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Garmin Connect (de app) kan wel automatisch routes maken. Startpunt, aantal km en evt de richting invullen en dan maakt ie iets.
Oh, thanks voor de tip. Was me nog niet gelukt.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 augustus 2020 @ 20:06:55 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194417742
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:58 schreef Cavalier het volgende:

[..]

Oh, thanks voor de tip. Was me nog niet gelukt.
Meer - Training - Koersen - Maak koers
  donderdag 6 augustus 2020 @ 06:04:31 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194422871


[ Bericht 100% gewijzigd door kaasplankje op 06-08-2020 06:04:43 ]
pi_194424306
Bedankt voor de route Bizkit, Limburg blijft prachtig. Eerst 4uur gingen redelijk makkelijk, laatste 1,5uur was flink afzien, kwam voornamelijk door de hitte. Kan me niet herinneren dat ik op de fiets zoveel gedronken heb. Stukje na Vaals door Duitsland dat je door zo'n vallei fiets was echt prachtig, kende ik nog niet. Ik vond het nog wel meevallen qua drukte, alleen rond Vaals/ Gulpen is het echt druk. Wat wel leuk is op zo'n dag als gisteren gaan is dat er veel meer mensen aan het fietsen zijn. Haal je nog eens iemand in of fiets je stukje mee, bij ons kom je zelden iemand achterop. Moet in vervolg wel andere bladen gaan steken, was op sommige klimmen op het laatst niet te doen. Kom van een triple en trap altijd heel licht en hoge cadans, dat stoempen vind ik maar niks.
pi_194426997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:33 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor de route Bizkit, Limburg blijft prachtig. Eerst 4uur gingen redelijk makkelijk, laatste 1,5uur was flink afzien, kwam voornamelijk door de hitte. Kan me niet herinneren dat ik op de fiets zoveel gedronken heb. Stukje na Vaals door Duitsland dat je door zo'n vallei fiets was echt prachtig, kende ik nog niet. Ik vond het nog wel meevallen qua drukte, alleen rond Vaals/ Gulpen is het echt druk. Wat wel leuk is op zo'n dag als gisteren gaan is dat er veel meer mensen aan het fietsen zijn. Haal je nog eens iemand in of fiets je stukje mee, bij ons kom je zelden iemand achterop. Moet in vervolg wel andere bladen gaan steken, was op sommige klimmen op het laatst niet te doen. Kom van een triple en trap altijd heel licht en hoge cadans, dat stoempen vind ik maar niks.
Top. ^O^

Ze noemen het niets voor niets kuitenbijtertjes. En je hebt inderdaad de zwaarste voor het laatst bewaard geloof ik. De oorspronkelijke startplaats is vanuit Wittem en dan pak je de zwaarte als eerste. :)
pi_194429505
Nieuwe Vaude Bike pack gekocht, 20+5 liter, voor woon werkverkeer, kan ik mijn laptop normaal meenemen :P
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:44:39 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194431049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:33 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor de route Bizkit, Limburg blijft prachtig. Eerst 4uur gingen redelijk makkelijk, laatste 1,5uur was flink afzien, kwam voornamelijk door de hitte. Kan me niet herinneren dat ik op de fiets zoveel gedronken heb. Stukje na Vaals door Duitsland dat je door zo'n vallei fiets was echt prachtig, kende ik nog niet. Ik vond het nog wel meevallen qua drukte, alleen rond Vaals/ Gulpen is het echt druk. Wat wel leuk is op zo'n dag als gisteren gaan is dat er veel meer mensen aan het fietsen zijn. Haal je nog eens iemand in of fiets je stukje mee, bij ons kom je zelden iemand achterop. Moet in vervolg wel andere bladen gaan steken, was op sommige klimmen op het laatst niet te doen. Kom van een triple en trap altijd heel licht en hoge cadans, dat stoempen vind ik maar niks.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:33 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor de route Bizkit, Limburg blijft prachtig. Eerst 4uur gingen redelijk makkelijk, laatste 1,5uur was flink afzien, kwam voornamelijk door de hitte. Kan me niet herinneren dat ik op de fiets zoveel gedronken heb. Stukje na Vaals door Duitsland dat je door zo'n vallei fiets was echt prachtig, kende ik nog niet. Ik vond het nog wel meevallen qua drukte, alleen rond Vaals/ Gulpen is het echt druk. Wat wel leuk is op zo'n dag als gisteren gaan is dat er veel meer mensen aan het fietsen zijn. Haal je nog eens iemand in of fiets je stukje mee, bij ons kom je zelden iemand achterop. Moet in vervolg wel andere bladen gaan steken, was op sommige klimmen op het laatst niet te doen. Kom van een triple en trap altijd heel licht en hoge cadans, dat stoempen vind ik maar niks.
Wat is je verzet? Je moet gewoon hard omhoog rijden, de steile stukjes zijn zo lang niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194431919
Op Wielerpraat is er weer een helmfetisjist bezig. Eentje die denkt dat een fietshelm kan helpen bij een crash als Fabio Pedersen gisteren had. Sommige mensen staan nogal ver af van de realiteit.
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2020 @ 18:49:19 #38
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194432005
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie hem alleen bij mensen die verder totaal niet aero zijn.

Zelf zie ik de voordelen er niet zo van.
Je kan er wel goed vliegjes mee koppen en ik heb geen wielerbril op sterkte of lenzen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2020 @ 18:51:08 #39
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194432030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Op Wielerpraat is er weer een helmfetisjist bezig. Eentje die denkt dat een fietshelm kan helpen bij een crash als Fabio Pedersen gisteren had. Sommige mensen staan nogal ver af van de realiteit.
Misschien een integraalhelm
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194432375
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:49 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Je kan er wel goed vliegjes mee koppen en ik heb geen wielerbril op sterkte of lenzen.
Wielerbril op sterkte (met inzetstuk) kan ik aanraden. Je kunt ze in set kopen voor een leuke prijs bij planetx en dan bij een wat goedkopere opticien van glas laten voorzien.

https://www.planetx.co.uk(...)-shortsighted-bundle
pi_194433063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Op Wielerpraat is er weer een helmfetisjist bezig. Eentje die denkt dat een fietshelm kan helpen bij een crash als Fabio Pedersen gisteren had. Sommige mensen staan nogal ver af van de realiteit.
Vertel. Heeft het Fabio Jakobsen dan niet geholpen? Ik denk dat hij morsdood was geweest zonder helm namelijk...
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:11:32 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194433749
Wat een klap idd. Groenewegen reed hem de hekken in zoals hij wel vaker doet alleen nu liep het niet zo goed af.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:22:57 #43
545 dop
:copyright: dop
pi_194433884
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:33 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Vertel. Heeft het Fabio Jakobsen dan niet geholpen? Ik denk dat hij morsdood was geweest zonder helm namelijk...
Want? Hij is niet op de bovenkant van zijn hoofd op de boarding gekomen, maar juist met zijn gezicht.
Zie filmpje
twitter

Bij z'n snelheid, en val ben je aan de goden overgeleverd.
Als wielrenner ben je daar niet op gekleed.

Overigens ga je met 70km/h met een fiets helm ook geen frontale botsing overleven.
Dat is wat Ivo volgens mij bedoeld

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 06-08-2020 20:35:09 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_194433996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Wat is je verzet? Je moet gewoon hard omhoog rijden, de steile stukjes zijn zo lang niet.
Achter 11/28 voor gok ik 52/36, staat niet op de Canyon site. Over paar weken ga ik ook naar Tecklenburg op de racer met een groepje. Moet sowieso nog paar 11s kettingen bestellen, wil dus een extra cassette erbij kopen 11-30 voor als ik ga klimmen. Of was je nog een stapje verder gegaan en 11-32 monteren? Tis overigens niet dat ik niet boven kom alleen, klimmen van 12% en hoger trap ik liever op lichter trapfrequentie omdat ik dan veel meer in mijn cadans kan komen. Als je 50-100km fiets vind ik het niet erg om dat soort klimmen maximaal op te rijden maar bij lange duurritten is het niet chill. Heb dus liever wat over.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:38:28 #45
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434077
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:32 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Achter 11/28 voor gok ik 52/36, staat niet op de Canyon site. Over paar weken ga ik ook naar Tecklenburg op de racer met een groepje. Moet sowieso nog paar 11s kettingen bestellen, wil dus een extra cassette erbij kopen 11-30 voor als ik ga klimmen. Of was je nog een stapje verder gegaan en 11-32 monteren? Tis overigens niet dat ik niet boven kom alleen, klimmen van 12% en hoger trap ik liever op lichter trapfrequentie omdat ik dan veel meer in mijn cadans kan komen. Als je 50-100km fiets vind ik het niet erg om dat soort klimmen maximaal op te rijden maar bij lange duurritten is het niet chill. Heb dus liever wat over.
_O- Limburg en tecklenburg, het is geen fucking hooggebergte 8)7
.
pi_194434093
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:22 schreef dop het volgende:

[..]

Want? Hij is niet op de bovenkant van zijn hoofd op de boarding gekomen, maar juist met zijn gezicht.
Zie filmpje
twitter

Bij z'n snelheid, en val ben je aan de goden overgeleverd.
Als wielrenner ben je daar niet op gekleed.

Overigens ga je met 70km/h met een fiets helm ook geen frontale botsing overleven.
Dat is wat Ivo volgens mij bedoeld

En hij komt nergens op de grond terecht? Er is meer dan alleen dat hek. :)
pi_194434135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- Limburg en tecklenburg, het is geen fucking hooggebergte 8)7
Als je lichter kunt trappen, kun je wellicht een hoger wattage halen. :')

Heeft geen kut met hooggebergte te maken.
pi_194434144
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- Limburg en tecklenburg, het is geen fucking hooggebergte 8)7
I know maar heb liever gewoon een verzetje over en iets lichter kan trappen. Jullie hadden er dus niks anders opgelegd?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:44:33 #49
545 dop
:copyright: dop
pi_194434159
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En hij komt nergens op de grond terecht? Er is meer dan alleen dat hek. :)
Ik denk niet dat het discussie waard is, goed dat hij een helm draagt. Maar dit is gewoon een kwestie van pech en of geluk hebben. Hier is een fietshelm niet voor gemaakt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:44:57 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je lichter kunt trappen, kun je wellicht een hoger wattage halen. :')

Heeft geen kut met hooggebergte te maken.
Ah mijn excuses ik was even vergeten dat het uiteraard altijd om de cijfertjes gaat
.
pi_194434196
36/28
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:32 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Achter 11/28 voor gok ik 52/36, staat niet op de Canyon site. Over paar weken ga ik ook naar Tecklenburg op de racer met een groepje. Moet sowieso nog paar 11s kettingen bestellen, wil dus een extra cassette erbij kopen 11-30 voor als ik ga klimmen. Of was je nog een stapje verder gegaan en 11-32 monteren? Tis overigens niet dat ik niet boven kom alleen, klimmen van 12% en hoger trap ik liever op lichter trapfrequentie omdat ik dan veel meer in mijn cadans kan komen. Als je 50-100km fiets vind ik het niet erg om dat soort klimmen maximaal op te rijden maar bij lange duurritten is het niet chill. Heb dus liever wat over.
36/28 is toch al klimverzet?
Tecklenburg rundfahrt deed ik altijd gewoon met 39/25 of 28. Een klimmetje bij de boerderij was wat zwaar maar is zo kort.
Vakman pur sang
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:47:15 #52
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:43 schreef poiuytr het volgende:

[..]

I know maar heb liever gewoon een verzetje over en iets lichter kan trappen. Jullie hadden er dus niks anders opgelegd?
Nee,als je een beetje getraind bent is 36-28 prima. De stukken die daadwerkelijk +12% zijn zijn dermate kort dat 36-30 of 32 het verschil echt niet gaan maken
.
pi_194434317
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
36/28
[..]

36/28 is toch al klimverzet?
Tecklenburg rundfahrt deed ik altijd gewoon met 39/25 of 28. Een klimmetje bij de boerderij was wat zwaar maar is zo kort.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:47 schreef Yankee het volgende:

[..]

Nee,als je een beetje getraind bent is 36-28 prima. De stukken die daadwerkelijk +12% zijn zijn dermate kort dat 36-30 of 32 het verschil echt niet gaan maken
Ik heb geen idee, met mijn triple op mijn oude racefiets kwam ik in ieder geval nooit te kort. Gisteren merkte ik op het laatst (was ook redelijk kapot) dat ik graag nog een lichter verzetje had gehad zodat ik niet zoveel hoefde te stoempen. Ik trap altijd al heel licht als ik mezelf me andere vergelijk. Op de Veluwe en Sallandse Heuvelrug kom ik overal makkelijk boven. Lag ook meer aan de duur van de rit dan alle heuvels. Zie nu overigens dat ik mijn achter der. ook moet aanpassen, standaard zit er een korte kooi op. Dien jij bij 11-30 ook al een lange kooi te hebben? Denk dat ik het nog maar even afwacht.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:02:34 #54
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:56 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee, met mijn triple op mijn oude racefiets kwam ik in ieder geval nooit te kort. Gisteren merkte ik op het laatst (was ook redelijk kapot) dat ik graag nog een lichter verzetje had gehad zodat ik niet zoveel hoefde te stoempen. Ik trap altijd al heel licht als ik mezelf me andere vergelijk. Op de Veluwe en Sallandse Heuvelrug kom ik overal makkelijk boven. Lag ook meer aan de duur van de rit dan alle heuvels. Zie nu overigens dat ik mijn achter der. ook moet aanpassen, standaard zit er een korte kooi op. Dien jij bij 11-30 ook al een lange kooi te hebben? Denk dat ik het nog maar even afwacht.
Op basis van jouw verhaal lijkt het inderdaad vooral een kwestie van onvoldoende duurvermogen te zijn. Heeft een nadeel, dat is niet te koop en zul je dus zelf voor aan de bak moeten :7
.
pi_194434465
Is 50-34 niet (meer) de standaard dan 52-36?
Aldus.
pi_194434622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ah mijn excuses ik was even vergeten dat het uiteraard altijd om de cijfertjes gaat
Nee, je post slaat gewoon helemaal nergens op. Jij kan niet bepalen hoe iemand lekker berg op trapt (of dat nu lang, kort, steil, of vals plat is...).
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:16:46 #57
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, je post slaat gewoon helemaal nergens op. Jij kan niet bepalen hoe iemand lekker berg op trapt (of dat nu lang, kort, steil, of vals plat is...).
Okay :W
.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:21:51 #58
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, je post slaat gewoon helemaal nergens op. Jij kan niet bepalen hoe iemand lekker berg op trapt (of dat nu lang, kort, steil, of vals plat is...).
Overigens is het hele punt dat er überhaupt geen bergen zijn in Limburg of tecklenburg _O- Maar die kast waar je net weer opzat zal ongetwijfeld ook hoog genoeg zijn geweest :W
.
pi_194434863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:21 schreef Yankee het volgende:

[..]

Overigens is het hele punt dat er überhaupt geen bergen zijn in Limburg of tecklenburg _O- Maar die kast waar je net weer opzat zal ongetwijfeld ook hoog genoeg zijn geweest :W
Niemand heeft het over bergen behalve jij. Het gaat over klimmen. Dus welk punt probeer je precies te maken? :')
pi_194434874
Het ligt natuurlijk totaal aan de trainingsvorm en voorkeur hoe iemand een flinke stijging rijd.
Een licht verzet kan dan ook een mentaal voordeel geven als je er echt doorzit.
Snel schakelen is dan wel de beste tip,
Vakman pur sang
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:29:19 #61
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434930
quote:
15s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niemand heeft het over bergen behalve jij. Het gaat over klimmen. Dus welk punt probeer je precies te maken? :')
Zeg ga je die beste poiutry nog van advies voorzien of blijf je happen?
.
pi_194434951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:56 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee, met mijn triple op mijn oude racefiets kwam ik in ieder geval nooit te kort. Gisteren merkte ik op het laatst (was ook redelijk kapot) dat ik graag nog een lichter verzetje had gehad zodat ik niet zoveel hoefde te stoempen. Ik trap altijd al heel licht als ik mezelf me andere vergelijk. Op de Veluwe en Sallandse Heuvelrug kom ik overal makkelijk boven. Lag ook meer aan de duur van de rit dan alle heuvels. Zie nu overigens dat ik mijn achter der. ook moet aanpassen, standaard zit er een korte kooi op. Dien jij bij 11-30 ook al een lange kooi te hebben? Denk dat ik het nog maar even afwacht.
Als je een beetje getrained bent dan is een licht verzet ook gewoon fijn. Ondanks wat de krachtpatsers hierboven proberen te vertellen. Want Froome is uiteraard een waardeloze prutser. Als jij denkt dat een 30 verstandig is, dan moet je die vooral monteren.
pi_194434985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:29 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zeg ga je die beste poiutry nog van advies voorzien of blijf je happen?
Nee sorry. Mijn advies is toch niet wat jij graag zou willen horen. Blijkbaar moet iedereen zo groot en sterk als jij en Lospedrosa zijn.
pi_194435047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je een beetje getrained bent dan is een licht verzet ook gewoon fijn. Ondanks wat de krachtpatsers hierboven proberen te vertellen. Want Froome is uiteraard een waardeloze prutser. Als jij denkt dat een 30 verstandig is, dan moet je die vooral monteren.
Nou ja Froome koerst niet met het lichtste verzet.

https://www.cyclingnews.c(...)10-pro-bike-gallery/

Chris Froome's bike is equipped with Shimano's Dura-Ace 9150 electronic groupset. A gear combination of 52/38 chainrings and an 11-28 cassette is relatively normal for Froome, whilst the Team Sky leader is known to swap out his elliptical custom chainrings depending on the parcours of the race. The custom chainrings have become synonymous with Froome and the blacked-out parts don't have any branding.

Schijnt in hooggebergte naar 30/32 te gaan achter, wel 38 voor.
Vakman pur sang
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:36:25 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194435051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee sorry. Mijn advies is toch niet wat jij graag zou willen horen. Blijkbaar moet iedereen zo groot en sterk als jij en Lospedrosa zijn.
Klopt dat is inderdaad precies wat ik wil, goed dat je dat ziet
.
pi_194435063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee sorry. Mijn advies is toch niet wat jij graag zou willen horen. Blijkbaar moet iedereen zo groot en sterk als jij en Lospedrosa zijn.
Hoho ik zeg dat een lichter verzet beter is. Ad hand van je getraindheid.
Vakman pur sang
pi_194435109
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja Froome koerst niet met het lichtste verzet.

https://www.cyclingnews.c(...)10-pro-bike-gallery/

Chris Froome's bike is equipped with Shimano's Dura-Ace 9150 electronic groupset. A gear combination of 52/38 chainrings and an 11-28 cassette is relatively normal for Froome, whilst the Team Sky leader is known to swap out his elliptical custom chainrings depending on the parcours of the race. The custom chainrings have become synonymous with Froome and the blacked-out parts don't have any branding.

Schijnt in hooggebergte naar 30/32 te gaan achter, wel 38 voor.
Dat is dus standaard al lichter dan waar ik mee rijd. Bedankt voor het duidelijk te maken dat Froome inderdaad met een licht verzetje trapt. ^O^

En ohoh, wat is die Froome slecht getrained zeg. :')
pi_194435120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat is dus standaard al lichter dan waar ik mee rijd. Bedankt voor het duidelijk te maken dat Froome inderdaad met een licht verzetje trapt. ^O^

En ohoh, wat is die Froome slecht getrained zeg. :')
Dus eigenlijk zeg je dat je beter bent dan Froome.
Vakman pur sang
pi_194435142
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je beter bent dan Froome.
Nee, dat probeer jij te zeggen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:43:31 #70
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194435153
Zo, nu in Italië (Umbrië) waar ze veel steile weggetjes bergop zonder asfalt hebben. Gravel rijden met meer dan 10% omhoog is lastig, maar naar beneden is minstens zo lastig en veel sneller gaat het ook niet. _O-
pi_194435164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, dat probeer jij te zeggen.
Ja nou is ook zo. :P
Vakman pur sang
pi_194435822
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef dop het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het discussie waard is, goed dat hij een helm draagt. Maar dit is gewoon een kwestie van pech en of geluk hebben. Hier is een fietshelm niet voor gemaakt.
Dat dus. Een fietshelm is gemaakt voor ongelukken in de range van 15-35km/u. Niet voor ongelukken tijdens afdalingen of pelotonsprints.
Natuurlijk helpt een helm dan nog altijd maar dat is dan een beetje, afhankelijk van hoe je valt. Val je opzij, ja, dan helpt de helm zeker door de verwondingen lichter te maken. Maar je zult er dan nog altijd niet ongeschonden uitkomen.
Krijg je een buis van een finishpoort recht in je gezicht, dan helpt een helm totaal niet.
De discussie begon omdat iemand zich afvroeg waarom de helm van Jakobsen los lag. De helmbevestiging van een fietshelm is niet gemaakt op zo'n impact.
Moet je dan je helm afzetten? Nee totaal niet. Maar je moet er niet van uit gaan dat je helm je tegen alle verwondingen behoedt. Voorkomen dat je valt is nog altijd veel belangrijker.
pi_194436485
Uiteindelijk ist maar een stukje piepschuim...

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk ontdaan was/ben door het hele voorval.
pi_194436542
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:52 schreef Tommeke het volgende:


Ik moet zeggen dat ik behoorlijk ontdaan was/ben door het hele voorval.

Ja ik ook. Ik hoop dat ze allemaal weer snel de oude zijn.
Aldus.
pi_194436554
Vakman pur sang
pi_194436581
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:52 schreef Tommeke het volgende:
Uiteindelijk ist maar een stukje piepschuim...

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk ontdaan was/ben door het hele voorval.
Ik hoorde nog een hilarisch verhaal dat iemand van Tandje Hoger 10000 hoogtemeters ging fietsen (Everest+) en dat het bestuur als 'tegenprestatie" die dag 10000 calorieën de man gingen eten.
Aldus.
pi_194437082
Hahaha dat klopt! Ik hoorde ‘t ook, vrij briljant wel :D

Ik sprak een van de bestuursleden, 10.000 calorieën op een dag bleek ook een flinke uitdaging te zijn :9
pi_194437099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- Limburg en tecklenburg, het is geen fucking hooggebergte 8)7
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437132
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:47 schreef Yankee het volgende:

[..]

Nee,als je een beetje getraind bent is 36-28 prima. De stukken die daadwerkelijk +12% zijn zijn dermate kort dat 36-30 of 32 het verschil echt niet gaan maken
Dit dus. Die paar 100m 12% en meer is gewoon harken. Wat voor verzet je ook hebt, daar ga je echt niet op souplesse omhoog, val je alleen maar stil.

Als ik naar Limburg of Teckie ga monteer ik alleen 11-28 achter omdat die paar stroken op 39-23 Net wat te gek zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je een beetje getrained bent dan is een licht verzet ook gewoon fijn. Ondanks wat de krachtpatsers hierboven proberen te vertellen. Want Froome is uiteraard een waardeloze prutser. Als jij denkt dat een 30 verstandig is, dan moet je die vooral monteren.
Wat Froome rijdt op col van 25km en tig hoogtemeters heeft niks te maken met wat je nodig hebt voor een heuveltje in limbo van een paar hm en een paar honderdmeter lang.

Bij de AGR rijden ze toch ook niet met 30/32 achter? :D

Edit: okselcombo
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437418
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat Froome rijdt op col van 25km en tig hoogtemeters heeft niks te maken met wat je nodig hebt voor een heuveltje in limbo van een paar hm en een paar honderdmeter lang.

Bij de AGR rijden ze toch ook niet met 30/32 achter? :D

Edit: okselcombo
Froome rijdt in verhouding met andere profs een kleiner verzet. Is dat nu zo moeilijk? Zijn standaard is 52-38 en niet 53-39 (wat dus niks met een col te maken heeft).

Dus "getraindheid" zegt niks over welke cassette je "moet" fietsen. Maar jullie als semi-profs hebben lekker makkelijk lullen natuurlijk. Meer dan "beter trainen" en "het zijn maar korte klimmen" komt er niet uit. Het lijkt wel alsof jullie je verheven voelen ten opzichte van mensen die niet zulk "talent" hebben als jullie. Bah bah.
pi_194437476
Opzich is het toch duidelijk. Hij had liever een lichter verzet gehad, als je dan de mogelijkheid hebt om die te monteren is dat toch lekker. Met die triple die hij had fietste hij lekkerder. Dan monteer je toch een 32 achter? Is je fiets er gelijk klaar voor als je hogere cols opzoekt, en op het vlakke heb je echt nog wel genoeg verzetten over.
Mocht die 32 niet nodig zijn, is dat ook niet erg toch?
pi_194437481
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Froome rijdt in verhouding met andere profs een kleiner verzet. Is dat nu zo moeilijk? Zijn standaard is 52-38 en niet 53-39 (wat dus niks met een col te maken heeft).

Dus "getraindheid" zegt niks over welke cassette je "moet" fietsen. Maar jullie als semi-profs hebben lekker makkelijk lullen natuurlijk. Meer dan "beter trainen" en "het zijn maar korte klimmen" komt er niet uit. Het lijkt wel alsof jullie je verheven voelen ten opzichte van mensen die niet zulk "talent" hebben als jullie. Bah bah.
52-38 of 53-39 maakt niet zoveel verschil, dat merk je amper.

Ik heb geen idee wat je met dat laatste wil zeggen, ik heb het niet eens over niveau verschil gehad.

De tip van Yankee dat iemand op die korte steile klimmen niet te licht omhoog moet gaan (ook al niet goed getraind) is niet zo gek. Boven de 12% val je dan echt stil. Ik zeg daarmee niets over iemand zijn niveau, dat maak je er zelf van.

Overigens rij ik in de ekte bergen ook een stuk lichter met 36 voor en 28 achter. 36 voor vind ik fijner zodat de ketting achter vaker in het midden van de cassette kan. Rij meestal met een cadans van 80-85 op langere cols.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je met dat laatste wil zeggen, maar de tip dat iemand op die korte steile klimmen niet te licht omhoog moet gaan (ook al niet goed getraind) is niet zo gek. Boven de 12% val je dan echt stil. Ik zeg daarmee niets over iemand zijn niveau, dat maak je er zelf van.

Overigens rij ik in de ekte bergen ook een stuk lichter met 36 voor en 28 achter. 36 voor vind ik fijner zodat de ketting achter vaker in het midden van de cassette kan. Rij meestal met een cadans van 80-85 op langere cols.
Waarom zou je stil vallen? Als ik de Keutenberg neem, en dan trap je daar pak em beet 60 RPM (zoals profs bijvoorbeeld bij de Koppenberg al gebeurd). Als je nog minder RPM maakt, dan val je pas stil. maar als je gewoon met 80-85 omhoog kunt blijven trappen dan val je toch niet stil. Wat een onzin. Dus ik snap nog steeds totaal niet het verschil tussen een col van 25km een een klim van 400 meter. Waarom zou stoempen beter zijn dan? Omdat het maar een kort stukje is? Ik heb echt nog geen goede reden hier gehoord...

Ik durf trouwens met zekerheid te zeggen dat ik de Keutenberg sneller op zal fietsen met een 36-28 dan met 39-28.
pi_194437547
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom zou je stil vallen? Als ik de Keutenberg neem, en dan trap je daar pak em beet 60 RPM. Als je nog minder RPM maakt, dan val je pas stil. maar als je gewoon met 80-85 omhoog kunt blijven trappen dan val je toch niet stil. Wat een onzin. Dus ik snap nog steeds totaal niet het verschil tussen een col van 25km een een klim van 400 meter. Waarom zou stoempen beter zijn dan? Omdat het maar een kort stukje is? Ik heb echt nog geen goede reden hier gehoord...

Ik durf trouwens met zekerheid te zeggen dat ik de Keutenberg sneller op zal fietsen met een 36-28 dan met 39-28.
Omdat een hoger cadans meer vraagt van het cardiovasculaire systeem. Dat is de reden dat Froome zo hard op een licht verzet kan. Dat is ook de reden waarom iemand die vermoeid is een zwaarder verzet gaat rijden.

Daarom kan iemand met een mindere conditie beter wat zwaarder rijden ipv op cadans, die valt namelijk stil met een minder getrainde conditie.

Bij een langere col moet je juist wel lichter blijven trappen, omdat je spieren dat zwaardere verzet niet een uur kunnen volhouden.

Wil je nog meer onzin horen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437578
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat een hoger cadans meer vraagt van het cardiovasculaire systeem. Dat is de reden dat Froome zo hard op een licht verzet kan. Dat is ook de reden waarom iemand die vermoeid is een zwaarder verzet gaat rijden.

Daarom kan iemand met een mindere conditie beter wat zwaarder rijden ipv op cadans, die valt namelijk stil met een minder getrainde conditie.

Bij een langere col moet je juist wel lichter blijven trappen, omdat je spieren dat zwaardere verzet niet een uur kunnen volhouden.

Wil je nog meer onzin horen?
Euhm. Het gaat hier dus in het hele verhaal over iemand die vermoeid was. Net alsof de spieren dan opeens dat zwaardere verzet magisch gaan volhouden, als is het maar 2 minuten.

Dus, ja. Graag nog meer onzin. Ik heb de popcorn nog niet op.

En het rondje wat hij gemaakt heeft is 2400 hoogtemeter. Dus 3 cols zeg maar bij elkaar qua hoogtemeters. Maar goed, lekker stoempen is het advies. Ik zou een 44-23 monteren zoals vroeger. ^O^
pi_194437588
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Euhm. Het gaat hier dus in het hele verhaal over iemand die vermoeid was. Net alsof de spieren dan opeens dat zwaardere verzet magisch gaan volhouden, als is het maar 2 minuten.

Dus, ja. Graag nog meer onzin. Ik heb de popcorn nog niet op.
Kerel, ik heb geen idee over wie je het hebt. Maar succes ermee!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kerel, ik heb geen idee over wie je het hebt. Maar succes ermee!
Misschien moet je eens lezen waarom Poyitr een lichter verzet wilde hebben. Dat helpt als je een discussie aan wilt gaan.
pi_194437598
Om toch nog maar even te reageren op je 2400hm. Je kunt niet 2400hm in een lange rit vergelijken met 2400hm over 3 lange cols. Dat is gewoon totaal anders qua arbeid/rust etc.

Geen idee wat zwaarder is, maar vergelijken kan niet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437604
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Misschien moet je eens lezen waarom Poyitr een lichter verzet wilde hebben. Dat helpt als je een discussie aan wilt gaan.
Ik zou gewoon even relaxt doen. Je bent op vakantie in Fryslân. Ontspan je ff, voor je het weet ben je weer aan het werk. Geniet ervan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194437618
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even relaxt doen. Je bent op vakantie in Fryslân. Ontspan je ff, voor je het weet ben je weer aan het werk. Geniet ervan.
Ik ben niet in Friesland. ;)

En als iemand om advies vraagt over heuvels en krijgt dan een reactie met _O- over zich heen, dat irriteert gewoon. Niet iedereen is een even goede klimmer. Beter trainen is dan gewoon een kutadvies.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:11:50 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194437723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:32 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Achter 11/28 voor gok ik 52/36, staat niet op de Canyon site. Over paar weken ga ik ook naar Tecklenburg op de racer met een groepje. Moet sowieso nog paar 11s kettingen bestellen, wil dus een extra cassette erbij kopen 11-30 voor als ik ga klimmen. Of was je nog een stapje verder gegaan en 11-32 monteren? Tis overigens niet dat ik niet boven kom alleen, klimmen van 12% en hoger trap ik liever op lichter trapfrequentie omdat ik dan veel meer in mijn cadans kan komen. Als je 50-100km fiets vind ik het niet erg om dat soort klimmen maximaal op te rijden maar bij lange duurritten is het niet chill. Heb dus liever wat over.
Ik rij in Limburg of de alpen geen duurritten.

Zowel in Limburg als de Alpen rij je zo hard mogelijk naar boven, waar zo hard mogelijk altijd relatief is. Op een klim als de Galibier is het zeker belangrijk om in een goede cadans te rijden. Op de keuteberg is het een kwestie van bovenkomen. Ik denk niet dat er iemand is die daar in zijn ideale cadans naar boven rijd. Of laat ik het anders zeggen, niemand haalt daar een PR op zijn ideale cadans. Het is een kwestie van naar boven stampen.

En als je nou zoals bizkit midden in het heuvellandschap woont is het de moeite waard om er wat aandacht aan te besteden. Maar polderfiguren als jij en ik...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:21:11 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194437762
Ah, ik heb een pagina gemist voor ik reageerde
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:23:01 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194437772
Je kan ook met een licht verzet naar boven rijden maar dan ga je alleen maar langzamer. 39x25 is niet ideaal, maar 34x32 ook niet. Er van uitgaande dat je een beetje kan fietsen. Ome Arie die 1 keer per jaar fietst komt op 39x25 idd niet boven...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 06:27:26 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194438611
Pyotr had zelf gezegd dat hij flink had doorgereden, en dat hij veel groepjes had ingehaald en zij zelf amper waren ingehaald door anderen vertelde hij trots. Dat beschouwende, plus het feit dat het erg warm was. Kunnen we concluderen dat hij toch misschien te hard was gestart, ofwel onderweg zijn kaarsje heeft laten uitdoven in de volle zon en op de hellingen en de afstand? Een 140km thuis in de polder is toch even anders dan die Tour de koekje. Die jongen heeft zich gewoon leeg gereden en dan is geen enkel verzet nog licht genoeg. Moet hij dus een ander cassette? Nee.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:33 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor de route Bizkit, Limburg blijft prachtig. Eerst 4uur gingen redelijk makkelijk, laatste 1,5uur was flink afzien, kwam voornamelijk door de hitte. Kan me niet herinneren dat ik op de fiets zoveel gedronken heb. Stukje na Vaals door Duitsland dat je door zo'n vallei fiets was echt prachtig, kende ik nog niet. Ik vond het nog wel meevallen qua drukte, alleen rond Vaals/ Gulpen is het echt druk. Wat wel leuk is op zo'n dag als gisteren gaan is dat er veel meer mensen aan het fietsen zijn. Haal je nog eens iemand in of fiets je stukje mee, bij ons kom je zelden iemand achterop. Moet in vervolg wel andere bladen gaan steken, was op sommige klimmen op het laatst niet te doen. Kom van een triple en trap altijd heel licht en hoge cadans, dat stoempen vind ik maar niks.
pi_194438813
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 01:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik rij in Limburg of de alpen geen duurritten.

Zowel in Limburg als de Alpen rij je zo hard mogelijk naar boven, waar zo hard mogelijk altijd relatief is.
Ik reed afgelopen vakantie de Izoard gewoon in D1 omhoog hoor, op de 39-28 :7
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:16:40 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194438843
Jullie toerders verzanden meteen weer in een discussie of Teckelberg hooggebergte is, en wat Froome trapt voor verzet op een Tourcol, wat natuurlijk volstrekt irrelevant is.
pi_194438902
Pfff testosteron knalt van je schermpje zo vroeg op de ochtend..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:50:35 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194439091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik reed afgelopen vakantie de Izoard gewoon in D1 omhoog hoor, op de 39-28 :7
Ja maar jij bent zelf van de buitencatagorie. Daar is geen alpencol tegen opgewassen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:14:21 #100
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194439274
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik ben niet in Friesland. ;)

En als iemand om advies vraagt over heuvels en krijgt dan een reactie met _O- over zich heen, dat irriteert gewoon. Niet iedereen is een even goede klimmer. Beter trainen is dan gewoon een kutadvies.
Okay chef ^O^
.
pi_194439324
Iemand tips voor betaalbare kwaliteit fietsbroek? Ben eind vorig jaar gestart met een instapmodelletje van Decathlon, maar merk dat ik nu bij ritten van +/- 70-80 km beetje schuring krijg onder m'n zak en lies. Hoef geen toplijn ofzo, maar een trapje beter helpt vermoed ik wel.
pi_194439347
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:23 schreef the_critic het volgende:
Pfff testosteron knalt van je schermpje zo vroeg op de ochtend..
Ik zit te twijfelen tussen "laat jullie benen nou maar spreken" of "Pfff, t is vrijdag, tijd voor bier en tieten"
Wat willen jullie t liefst horen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194439379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:
Iemand tips voor betaalbare kwaliteit fietsbroek? Ben eind vorig jaar gestart met een instapmodelletje van Decathlon, maar merk dat ik nu bij ritten van +/- 70-80 km beetje schuring krijg onder m'n zak en lies. Hoef geen toplijn ofzo, maar een trapje beter helpt vermoed ik wel.
Assos bevalt mij en MissPatty het beste.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194439387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:23 schreef the_critic het volgende:
Pfff testosteron knalt van je schermpje zo vroeg op de ochtend..
Lekker toch. Direct wakker ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:31:20 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194439398
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:23 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen tussen "laat jullie benen nou maar spreken" of "Pfff, t is vrijdag, tijd voor bier en tieten"
Wat willen jullie t liefst horen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194439403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:
Iemand tips voor betaalbare kwaliteit fietsbroek? Ben eind vorig jaar gestart met een instapmodelletje van Decathlon, maar merk dat ik nu bij ritten van +/- 70-80 km beetje schuring krijg onder m'n zak en lies. Hoef geen toplijn ofzo, maar een trapje beter helpt vermoed ik wel.
Voor een bedrag van (als je goed zoekt) rond de 100 ¤ koop je de Castelli Endurance , met hun beste zeem erin. Qua looks een wat eenvoudige broek zonder veel opsmuk, maar wel een goed binnenwerk.
Passen is uiteraard ook belangrijk! Zelfs de beste broek valt tegen als je m een maat te groot hebt.

Net daaronder vind je voor ongeveer 70 ¤ de Evoluzione, met de iets eenvoudiger zeem. Ook een heel prima broekje!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194439417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Assos bevalt mij en MissPatty het beste.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Voor een bedrag van (als je goed zoekt) rond de 100 ¤ koop je de Castelli Endurance , met hun beste zeem erin. Qua looks een wat eenvoudige broek zonder veel opsmuk, maar wel een goed binnenwerk.
Passen is uiteraard ook belangrijk! Zelfs de beste broek valt tegen als je m een maat te groot hebt.

Net daaronder vind je voor ongeveer 70 ¤ de Evoluzione, met de iets eenvoudiger zeem. Ook een heel prima broekje!
Thanks, ga even kijken (en daarna passen) ^O^
pi_194439437
Nog maar een n00b-vraag dan: hoe strak moet de broek zitten? Moet ie op je benen bv redelijk wat druk geven, of juist niet?
pi_194439444
Ik ben helemaal fan van DHB, het huismerk van wiggle. Betere kwaliteit dan de Craft en pearl izumi broeken die ik heb!

Vanavond mijn eerste kennismaking met een wielervereniging!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:38:16 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194439456
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:36 schreef Bugno3 het volgende:
Nog maar een n00b-vraag dan: hoe strak moet de broek zitten? Moet ie op je benen bv redelijk wat druk geven, of juist niet?
Wisselt per model, als er in de tekst iets van compressie staat zeker. Vaak knelt het wel een beetje, maar zeker bij Castelli koop ik ze 1 a 2 maten groter dan normale broeken. Dan nog zit ie lekker strak.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194439457
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:36 schreef Bugno3 het volgende:
Nog maar een n00b-vraag dan: hoe strak moet de broek zitten? Moet ie op je benen bv redelijk wat druk geven, of juist niet?
Wat je fijn vindt. Een beetje strak is wel lekker en vooral aero 😉 maar ik heb echt een hekel aan van die antislip bandjes aan de pijpen die je been afknellen, die mogen van mij weet wat breder en losser zijn..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:47:29 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194439533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:
Iemand tips voor betaalbare kwaliteit fietsbroek? Ben eind vorig jaar gestart met een instapmodelletje van Decathlon, maar merk dat ik nu bij ritten van +/- 70-80 km beetje schuring krijg onder m'n zak en lies. Hoef geen toplijn ofzo, maar een trapje beter helpt vermoed ik wel.
Past je zadel wel goed bij je?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:47:36 #113
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194439534
Oh ik zie nu het budget, dan schijnt dhb inderdaad wel goed te zijn. Heb zelf ook veel broeken uit de Sportful Bodyfit lijn gehad, die kan je soms ook goed scoren voor lage prijzen (zeker als er een afwijkend kleuraccent op zit).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194439541
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Past je zadel wel goed bij je?
Hoe kom ik daar achter? In principe heb ik niet heel veel last, maar merk nu ik twee dagen achter elkaar op een fiets heb gezeten dat de huid beetje schraal is.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:50:29 #115
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194439556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:48 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Hoe kom ik daar achter? In principe heb ik niet heel veel last, maar merk nu ik twee dagen achter elkaar op een fiets heb gezeten dat de huid beetje schraal is.
Als je zitvlakklachten krijgt :+

Al kan het ook aan de broek liggen. Een broekupgrade kan nooit kwaad. Mocht je klachten houden kan je een ander zadel overwegen.

Ik had eerst een specialized romin, zat altijd goed. Daarna ben ik naar een power zadel gegaan waar ik juist klachten van kreeg.Nu heb ik mijn oude zadel er weer op gezet en ben ik er meteen vanaf.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194439558
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:36 schreef Bugno3 het volgende:
Nog maar een n00b-vraag dan: hoe strak moet de broek zitten? Moet ie op je benen bv redelijk wat druk geven, of juist niet?
In bijna alle gevallen kan je gewoon je normale kledingmaat aanhouden, als een merk een zeer strak gesneden toplijn voert zul je hooguit een keer 1 maat groter moeten nemen. Het hoort strak te zitten!

Toen ik net die castelli broek voor je opzocht, zag ik iemand op de mantel site zeggen dat ie 1,82 en 72 kg was, en dat zelfs xxl nog te strak zat en hij daarom maar 3xl gekocht had. Dan heb je het niet echt begrepen Koos. :')

https://www.mantel.com/castelli-evoluzione-2-bibshort
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:54:26 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194439582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

In bijna alle gevallen kan je gewoon je normale kledingmaat aanhouden, als een merk een zeer strak gesneden toplijn voert zul je hooguit een keer 1 maat groter moeten nemen. Het hoort strak te zitten!

Toen ik net die castelli broek voor je opzocht, zag ik iemand op de mantel site zeggen dat ie 1,82 en 72 kg was, en dat zelfs xxl nog te strak zat en hij daarom maar 3xl gekocht had. Dan heb je het niet echt begrepen Koos. :')

https://www.mantel.com/castelli-evoluzione-2-bibshort
Ik zag bij sloten ooit een kerel lopen die zijn fietsbroek droeg als een gewone korte broek, dus losse pijpen _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:55:12 #118
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194439588
Ik zou trouwens wel een lichter verzet monteren. Mocht je helemaal naar de coño zijn en tegen de kramp aanzitten dan is het lekker om terug te kunnen schakelen. Dat je cadans daalt bij klimmen is verder natuurlijk niet gek. Voor je gemoedsrust en daardoor fietsplezier zou ik zeker kijken wat het makkelijkst is. Als je naar de graftakke bent en je moet de Gulperberg o.i.d. op dan is het wel lekker om te weten dat je er ook met kramp wel komt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:56:47 #119
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194439608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

In bijna alle gevallen kan je gewoon je normale kledingmaat aanhouden, als een merk een zeer strak gesneden toplijn voert zul je hooguit een keer 1 maat groter moeten nemen. Het hoort strak te zitten!

Toen ik net die castelli broek voor je opzocht, zag ik iemand op de mantel site zeggen dat ie 1,82 en 72 kg was, en dat zelfs xxl nog te strak zat en hij daarom maar 3xl gekocht had. Dan heb je het niet echt begrepen Koos. :')

https://www.mantel.com/castelli-evoluzione-2-bibshort
Lol,

maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn 82kg ook in een XL moet persen :@
Al ligt dat een beetje aan de stof, de ene Castelli/Sportful broek is de andere niet.

Het wil nog weleens lonen om bij Banierhuis te speuren naar koopjes
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194439707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:33 schreef Bugno3 het volgende:

[..]


[..]

Thanks, ga even kijken (en daarna passen) ^O^
Assos klikt trouwens duur en zijn ze vaak ook, maar heb al mijn 3 broeken tussen de 100 en 110 euro gekocht. Hopmans en Salden zijn vaak scherp met kleding.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194439832
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 06:27 schreef kaasplankje het volgende:
Pyotr had zelf gezegd dat hij flink had doorgereden, en dat hij veel groepjes had ingehaald en zij zelf amper waren ingehaald door anderen vertelde hij trots. Dat beschouwende, plus het feit dat het erg warm was. Kunnen we concluderen dat hij toch misschien te hard was gestart, ofwel onderweg zijn kaarsje heeft laten uitdoven in de volle zon en op de hellingen en de afstand? Een 140km thuis in de polder is toch even anders dan die Tour de koekje. Die jongen heeft zich gewoon leeg gereden en dan is geen enkel verzet nog licht genoeg. Moet hij dus een ander cassette? Nee.
[..]

En hoe moet je rustiger doen als je geen kleiner verzet hebt? Want volgens mij is dat de hele essentie van het verhaal.

Door net op elk klimmetje een tandje extra te hebben achter kun je net iets rustiger aan doen waardoor je aan het einde minder vermoeid bent. :)
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:38:18 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_194440066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lol,

maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn 82kg ook in een XL moet persen :@
Al ligt dat een beetje aan de stof, de ene Castelli/Sportful broek is de andere niet.

Het wil nog weleens lonen om bij Banierhuis te speuren naar koopjes

Ik heb ook een XL voor Castelli met mijn 1,80 en 74 kilo. Castelli pasvorm is gewoon volledig voor gesoigneerde kleine Italiaantjes gemaakt
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:52:57 #123
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194440277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En hoe moet je rustiger doen als je geen kleiner verzet hebt? Want volgens mij is dat de hele essentie van het verhaal.

Door net op elk klimmetje een tandje extra te hebben achter kun je net iets rustiger aan doen waardoor je aan het einde minder vermoeid bent. :)
Gewoon niet. Sterven met je kadaver goefterdoeme.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:57:43 #124
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194440342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon niet. Sterven met je kadaver goefterdoeme.
Tot het zweet uit je traanbuis jankt hengsten met dat vuige lichaam
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194440801
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon niet. Sterven met je kadaver goefterdoeme.
Precies, waar is het motto " ik begin gewoon zo hard als ik kan en ga dan steeds harder rije" gebleven? Stelletje vuige mietjes.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:42:13 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194440862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Precies, waar is het motto " ik begin gewoon zo hard als ik kan en ga dan steeds harder rije" gebleven? Stelletje vuige mietjes.
Ik begin ook altijd zo hard mogelijk maar dan ben ik na een paar seconden klaar en begint de vrouw te zeuren. :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194440929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik begin ook altijd zo hard mogelijk maar dan ben ik na een paar seconden klaar en begint de vrouw te zeuren. :@
:P
pi_194441081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik begin ook altijd zo hard mogelijk maar dan ben ik na een paar seconden klaar en begint de vrouw te zeuren. :@
Oja, het is weer vrijdag :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194441273
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oja, het is weer vrijdag :P
Ook op andere dagen gebeuren deze wonderlijke taferelen. :P

Trouwens kleding is al binnen vanuit Frankrijk. (2 dagen) Wel aan te raden deze webshop.
https://www.lepape.com/en(...)vo-blackseries-black
Vakman pur sang
pi_194441360
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja maar jij bent zelf van de buitencatagorie. Daar is geen alpencol tegen opgewassen!
Sowieso :9
Misschien was ik ook wel zo moe dat m’n hartslag niet hoger kwam. Niemand zal het ooit weten!
pi_194442025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Precies, waar is het motto " ik begin gewoon zo hard als ik kan en ga dan steeds harder rije" gebleven? Stelletje vuige mietjes.
De okseltijden zijn al lang vervlogen. Het is nu alleen nog maar duur-, sweet spot-, interval- en blokken-training. ;)
pi_194442294
Speciaal voor Patroon:
https://strava.app.link/iJSIoLbPK8

:P
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:12:12 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194442911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oja, het is weer vrijdag :P
*)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194443510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De okseltijden zijn al lang vervlogen. Het is nu alleen nog maar duur-, sweet spot-, interval- en blokken-training. ;)
En familie-ritjes! ;)

Edit: Ik had die link van Bizkit nog niet bekeken :D
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:24:48 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194444125
1000 hm’s in slechts 48km vandaag. *O*
pi_194444605
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:24 schreef Zwansen het volgende:
1000 hm’s in slechts 48km vandaag. *O*
^O^

Daar moet ik hier normaal 1000km voor fietsen :')
  FOK!fotograaf vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:27:40 #137
73911 ultra_ivo
pi_194446901
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:20 schreef Bugno3 het volgende:
Iemand tips voor betaalbare kwaliteit fietsbroek? Ben eind vorig jaar gestart met een instapmodelletje van Decathlon, maar merk dat ik nu bij ritten van +/- 70-80 km beetje schuring krijg onder m'n zak en lies. Hoef geen toplijn ofzo, maar een trapje beter helpt vermoed ik wel.
I ga voor de middenkwaliteit lijn van Decathlon.
Vanwege m'n schouders kan ik geen bibs dragen en zoveel broeken zonder bib zijn er niet te krijgen.
pi_194454422
Eerste keer ‘sociale koers’ op de baan was echt lachen! En veel minder eng dan ik dacht! Nog wel lastig om met genoeg snelheid de bocht uit te komen, waardoor ik wel vaak gaatjes moest dichtrijden.. maar was zeker lachen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:30:20 #139
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194455304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:56 schreef cafca het volgende:

[..]

^O^

Daar moet ik hier normaal 1000km voor fietsen :')
Ja ik normaal thuis ook, als het geen 2000km is. :')

Ben er wel weer achter dat ik geen klimmer ben. :{
pi_194455466
Komende week wil ik de Galibier beklimmen. Samen met Col de Telegraph. Ik ben in de omgeving.

Nog tips van mensen met ervaring? :)
Love is in the air!
pi_194455545
Blijven trappen. Eerst naar boven en op de terugweg pas wat eten in valloire anders heb je geen zin meer om die galibier op te gaan. GaliBIER is lekker en wordt gebrouwen in Valloire!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:58:19 #142
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194455632
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
Komende week wil ik de Galibier beklimmen. Samen met Col de Telegraph. Ik ben in de omgeving.

Nog tips van mensen met ervaring? :)
Proberen te starten op zo'n 8-10 slagen onder omslagpunt zodat je kan bijtrappen naarmate je hoger komt.

Althans in theorie, op de Ventoux vond ik het spannend denk ik, want het eerste uur zat mn hartslag op omslagpunt en daarna er 10 slagen boven :D
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194456110
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
Komende week wil ik de Galibier beklimmen. Samen met Col de Telegraph. Ik ben in de omgeving.

Nog tips van mensen met ervaring? :)
Zoals eigenlijk altijd wel geldt in de bergen, maar zeker dergelijke hoogtes: onderschat de temperatuur boven niet, dus neem wat extra kleding mee voor de afdaling. Ik was blij dat ik dichte handschoenen bij me had destijds.
sig verwijderd door FA
pi_194456491
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Proberen te starten op zo'n 8-10 slagen onder omslagpunt zodat je kan bijtrappen naarmate je hoger komt.

Althans in theorie, op de Ventoux vond ik het spannend denk ik, want het eerste uur zat mn hartslag op omslagpunt en daarna er 10 slagen boven :D
Thanks. Weet alleen mijn omslagpunt niet exact ;)
Love is in the air!
pi_194456529
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
Komende week wil ik de Galibier beklimmen. Samen met Col de Telegraph. Ik ben in de omgeving.

Nog tips van mensen met ervaring? :)
Trappen tot je boven bent. En water in je bidon doen. :Y
Vakman pur sang
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:45:52 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194456758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Eerste keer ‘sociale koers’ op de baan was echt lachen! En veel minder eng dan ik dacht! Nog wel lastig om met genoeg snelheid de bocht uit te komen, waardoor ik wel vaak gaatjes moest dichtrijden.. maar was zeker lachen!
Wat is sociale koers dan?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:47:47 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194456776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:45 schreef Landgeld het volgende:
Komende week wil ik de Galibier beklimmen. Samen met Col de Telegraph. Ik ben in de omgeving.

Nog tips van mensen met ervaring? :)
Het venijn zit 'm in de staart, de Telegraph is goed te doen. Het eerste stuk vd Galibier ook tot je de 180 turn maakt en de haarspelden ingaat. Daar wordt het steil. :%
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:53:54 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194456842
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:40 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zoals eigenlijk altijd wel geldt in de bergen, maar zeker dergelijke hoogtes: onderschat de temperatuur boven niet, dus neem wat extra kleding mee voor de afdaling. Ik was blij dat ik dichte handschoenen bij me had destijds.
Ik stond er met 30 graden bovenop :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194457028
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik stond er met 30 graden bovenop :@
Ik met 8 :D, beneden was het wel een graad of 25 dacht ik.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:38:35 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194457321
Een daaljack is geen overbodige luxe in de hoge bergen, dichte handschoenen in de zomer normaal gezien niet echt nodig. Het kan even goed koud zijn maar zodra je 10km hebt gedaald warmt het alweer op.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:52:19 #151
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194457459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks. Weet alleen mijn omslagpunt niet exact ;)
In dat geval het tempo dat je nèt een uur kan volhouden. Ik heb 175, en wilde dus ergens tussen de 165-170 zitten. Wellicht zijn er schattingen als je er hartslagmeter hebt, anders het tempo waarmee je nog korte zinnen kan maken.

Edit: 30 seconden praten met diepe teugen lucht kennelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 52% gewijzigd door Fretwork op 08-08-2020 14:09:35 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Forum Admin zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:40:23 #152
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194458836
Ik heb steeds vaker last van mijn rechter lage onderrug tijdens het fietsen. Eerst waren het van die felle pijnscheuten bij aanzetten, vandaag was het continue. Is daar qua afstelling of qua oefeningen iets tegen te doen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194459222
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:40 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb steeds vaker last van mijn rechter lage onderrug tijdens het fietsen. Eerst waren het van die felle pijnscheuten bij aanzetten, vandaag was het continue. Is daar qua afstelling of qua oefeningen iets tegen te doen?
Beenlengte verschil wat zich uit in scheefstand in rug?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Forum Admin zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:05:18 #154
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194460116
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Beenlengte verschil wat zich uit in scheefstand in rug?
Als dat er is, is het niet veel, maar dat zou ik na kunnen laten kijken. Met hardlopen is dit niet naar boven gekomen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:22:05 #155
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194460430
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Beenlengte verschil wat zich uit in scheefstand in rug?
Heb ik ook een beenlengte verschil wat een scheefstand in de rug veroorzaakt maar daar heb ik alleen last van met lang moeten staan en eigenlijk nooit met fietsen.
pi_194460547
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:05 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Als dat er is, is het niet veel, maar dat zou ik na kunnen laten kijken. Met hardlopen is dit niet naar boven gekomen.
Core is sowieso goed om te trainen. Lastig om zo te zeggen wat je moet doen. Fysio een idee? Is je zadel breed genoeg om je zitbotjes te ondersteunen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194463124
Ik heb een Fi’sik Airione R1 zadel maar kan daar absoluut niet aan wennen. Te lang denk ik.
Die op de MTB kan ik uren probleemloos op zitten. Dat is een SLR superflow.
Moet ik verdomme weer investeren. :(
Vakman pur sang
pi_194463394
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een Fi’sik Airione R1 zadel maar kan daar absoluut niet aan wennen. Te lang denk ik.
Die op de MTB kan ik uren probleemloos op zitten. Dat is een SLR superflow.
Moet ik verdomme weer investeren. :(
Geld moet rollen toch?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_194463529
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:02 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Geld moet rollen toch?
Ja mijn kant op.
Vakman pur sang
pi_194463568
Ik fiets al jaren op een cheapo-zadel want (praktisch) nooit ergens last van. Ze gaan alleen niet heel lang mee. Jaar of twee/drie.

Nu voor 12 pond te krijgen. :D
https://www.freewheel.co.(...)ro-mo-rails-varprime
Aldus.
pi_194463628
Zou een bijna nieuw zadel nog te verkopen zijn op MP?
De Zou een soort ruil systeem op moeten zitten. :P
Vakman pur sang
pi_194463887
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou een bijna nieuw zadel nog te verkopen zijn op MP?
De Zou een soort ruil systeem op moeten zitten. :P
Ja. Daar is zeker een markt voor.
pi_194463963
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja mijn kant op.
Snel schakelen dus in dit geval
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_194463982
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou een bijna nieuw zadel nog te verkopen zijn op MP?
De Zou een soort ruil systeem op moeten zitten. :P
Zeker. Was die van mij binnen 24 uur kwijt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Forum Admin zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:35:07 #165
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194464772
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Core is sowieso goed om te trainen. Lastig om zo te zeggen wat je moet doen. Fysio een idee? Is je zadel breed genoeg om je zitbotjes te ondersteunen?
Fysio afspraak had ik al staan voor iets anders, neem dit wel mee de volgende keer.

Core laat ik helaas op zijn beloop gaan (gewoon omdat ik de oefeningen saai vind en eigenwijs ben, maar moet dat toch weer in gaan plannen).

Zadel kan ik wel eens naar kijken. Heb er minder last van op mijn woonwerk-hybride dan mijn racer. (Qua zitten is het ook iets heel anders). Een switch van zadel kan geen kwaad om uit te proberen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194466467
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:35 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Fysio afspraak had ik al staan voor iets anders, neem dit wel mee de volgende keer.

Core laat ik helaas op zijn beloop gaan (gewoon omdat ik de oefeningen saai vind en eigenwijs ben, maar moet dat toch weer in gaan plannen).

Zadel kan ik wel eens naar kijken. Heb er minder last van op mijn woonwerk-hybride dan mijn racer. (Qua zitten is het ook iets heel anders). Een switch van zadel kan geen kwaad om uit te proberen.
Die 2 zadels moet je niet gaan switchen. Zoals je zegt zit je op een hybride anders dan je racer. Dat vraagt beide om een ander zadel. Hoe rechter op je zit, hoe breder je zadel moet zijn. Daarom hebben hybrides en stadfietsen etc een breder zadel dan een racer.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194466616
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:35 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Fysio afspraak had ik al staan voor iets anders, neem dit wel mee de volgende keer.

Core laat ik helaas op zijn beloop gaan (gewoon omdat ik de oefeningen saai vind en eigenwijs ben, maar moet dat toch weer in gaan plannen).

Zadel kan ik wel eens naar kijken. Heb er minder last van op mijn woonwerk-hybride dan mijn racer. (Qua zitten is het ook iets heel anders). Een switch van zadel kan geen kwaad om uit te proberen.
Een andere vrouw nemen kun je ook eens proberen.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2020 @ 10:47:06 #168
73911 ultra_ivo
pi_194470804
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
Een daaljack is geen overbodige luxe in de hoge bergen, dichte handschoenen in de zomer normaal gezien niet echt nodig. Het kan even goed koud zijn maar zodra je 10km hebt gedaald warmt het alweer op.
Wel meenemen als er wat slechter weer voorspeld is. Dus als je er heen gaat naar een vaste plek voor een paar dagen fietsen zou ik zeggen wel in je tas stoppen en iedere dag het weer bekijken of ze mee moeten voor onderweg of niet.
pi_194470856
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
Een daaljack is geen overbodige luxe in de hoge bergen, dichte handschoenen in de zomer normaal gezien niet echt nodig. Het kan even goed koud zijn maar zodra je 10km hebt gedaald warmt het alweer op.
Ik ben ook fan van de burner: https://www.albioncycling.com/product/burner-black/
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_194470923
Volgende week regenbuien op de galibier. Dus een regenjackie mee.
Vakman pur sang
  Redactie Sport zondag 9 augustus 2020 @ 12:32:24 #171
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_194471940
Zo. Rondje Noordoostpolder a 90km gedaan, was lachen. Lekker rustig ook, volgens mij hebben we maar 1 keer fietsers hoeven inhalen :D

Volgende doel is ooit om ook de onderkant van Flevoland erbij te doen maar dat is 238km voor ons :') :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_194478508
Ik deed gisterenochtend 120km, was rond 12 uur weer thuis en dat was laat zat. Was al 35 graden en vond het wel erg pittig in die hitte. Komende weken vrij, maar veel fietsen zit er helaas even niet in als het zo warm blijft.
Demain, on roule
pi_194478582
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:58 schreef Mykonos het volgende:
Ik deed gisterenochtend 120km, was rond 12 uur weer thuis en dat was laat zat. Was al 35 graden en vond het wel erg pittig in die hitte. Komende weken vrij, maar veel fietsen zit er helaas even niet in als het zo warm blijft.
Wik zouden vanmorgen ook 120km rijden, maar dat werden er per ongeluk ruim 150. Laatste uurtje was best afzien....

Volgende week wordt het iets koeler, toch?
pi_194478636
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:03 schreef cafca het volgende:

[..]

Wik zouden vanmorgen ook 120km rijden, maar dat werden er per ongeluk ruim 150. Laatste uurtje was best afzien....

Volgende week wordt het iets koeler, toch?
Als de weersvoorspellingen een beetje kloppen gaat het eind deze week naar 25 graden, dat zou mooi zijn ja.
Demain, on roule
pi_194478801
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:58 schreef Mykonos het volgende:
Ik deed gisterenochtend 120km, was rond 12 uur weer thuis en dat was laat zat. Was al 35 graden en vond het wel erg pittig in die hitte. Komende weken vrij, maar veel fietsen zit er helaas even niet in als het zo warm blijft.
Voor 7-en op de fiets, heerlijk ^O^.
sig verwijderd door FA
pi_194478870
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:58 schreef Mykonos het volgende:
Ik deed gisterenochtend 120km, was rond 12 uur weer thuis en dat was laat zat. Was al 35 graden en vond het wel erg pittig in die hitte. Komende weken vrij, maar veel fietsen zit er helaas even niet in als het zo warm blijft.
Ik vind het wel lekker zo.
Iets eerder schakelen. 8-)
Vakman pur sang
pi_194478957
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:16 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Voor 7-en op de fiets, heerlijk ^O^.
Ik ging rond half negen weg, zou inderdaad wel eerder kunnen. Ontbijt je dan nog iets of spring je gelijk op de fiets?
Demain, on roule
  zondag 9 augustus 2020 @ 19:29:20 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194478978
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:28 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ik ging rond half negen weg, zou inderdaad wel eerder kunnen. Ontbijt je dan nog iets of spring je gelijk op de fiets?
Je wekker zetten, snel je ontbijt naar binnen en op je fiets springen ipv eerst de krant lezen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194479013
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je wekker zetten, snel je ontbijt naar binnen en op je fiets springen ipv eerst de krant lezen?
Ja, ik ben een zeikerd met eten, laat me :P

Voor een langere rit doe ik meestal havermout en brood met ei, maar ik vind het niet fijn om dan gelijk op de fiets te springen met volle maag. Maar echt lange ritten zitten er nu toch niet in, dus ga deze week wel een keer om 7 uur met alleen wat havermout (en goed pasta de avond van te voren), dan komt het wel goed.
Demain, on roule
  zondag 9 augustus 2020 @ 19:33:46 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194479039
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:31 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ja, ik ben een zeikerd met eten, laat me :P

Voor een langere rit doe ik meestal havermout en brood met ei, maar ik vind het niet fijn om dan gelijk op de fiets te springen met volle maag. Maar echt lange ritten zitten er nu toch niet in, dus ga deze week wel een keer om 7 uur met alleen wat havermout (en goed pasta de avond van te voren), dan komt het wel goed.
Nog eerder op de wekker, of inderdaad minder eten. Of accepteren dat je er het eerste halfuurtje last van hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194479207
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:31 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ja, ik ben een zeikerd met eten, laat me :P

Voor een langere rit doe ik meestal havermout en brood met ei, maar ik vind het niet fijn om dan gelijk op de fiets te springen met volle maag. Maar echt lange ritten zitten er nu toch niet in, dus ga deze week wel een keer om 7 uur met alleen wat havermout (en goed pasta de avond van te voren), dan komt het wel goed.
6 uur wekkertje, half 7 op de fiets.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 9 augustus 2020 @ 20:35:31 #182
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194479905
Zijn jullie al een local legend? :7
  zondag 9 augustus 2020 @ 20:57:33 #183
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194480194
Snee ontbijtkoek en na je rondje ontbijten
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:23:25 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194480586
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:58 schreef Mykonos het volgende:
Ik deed gisterenochtend 120km, was rond 12 uur weer thuis en dat was laat zat. Was al 35 graden en vond het wel erg pittig in die hitte. Komende weken vrij, maar veel fietsen zit er helaas even niet in als het zo warm blijft.
Anders doe je toch een wat kleiner rondje van bijv. 90km? Beetje aanpassen aan de omstandigheden is imo beter dan altijd maar straf je schema volgen. Go with the flow.
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:27:10 #185
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194480648
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Anders doe je toch een wat kleiner rondje van bijv. 90km? Beetje aanpassen aan de omstandigheden is imo beter dan altijd maar straf je schema volgen. Go with the flow.
Fietsen met de hitte vind ik eigenlijk niet zo erg :@ Je moet alleen niet te snel willen. Dat is voor iemand als ik geen probleem.
pi_194481021
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:27 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Fietsen met de hitte vind ik eigenlijk niet zo erg :@ Je moet alleen niet te snel willen. Dat is voor iemand als ik geen probleem.
Ja, en als je dan 3 uur traint, maak je minder km's dan anders.
pi_194481106
Gewoon volle bak beginnen en zien waar het schip strand was het advies toch? ;)
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:57:38 #188
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194481140
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon volle bak beginnen en zien waar het schip strand was het advies toch? ;)
Bij een alcoholvrije Erdinger en een stuk appeltaart?
pi_194481151
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:28 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ik ging rond half negen weg, zou inderdaad wel eerder kunnen. Ontbijt je dan nog iets of spring je gelijk op de fiets?
Iets minder ontbijt dan normaal, maar dat scheelt misschien 3 minuten, ben na een dik half uur weg meestal.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2020 @ 22:11:54 #190
73911 ultra_ivo
pi_194481358
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zijn jullie al een local legend? :7
Dat hoop ik nooit te worden. Ik zit nu op meer dan 50% nieuwe wegen tot nu toe dit jaar.
pi_194481441
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zijn jullie al een local legend? :7
Daar fiets ik te weinig voor.
pi_194481450
Ik fietste in Frankrijk twee keer een helling op en was al local legend. In Amsterdam ben ik op een specifiek stukje de stad in ook ll.
Aldus.
pi_194482513
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:21 schreef Z het volgende:
Ik fietste in Frankrijk twee keer een helling op en was al local legend. In Amsterdam ben ik op een specifiek stukje de stad in ook ll.
Wat is local legend?
Vakman pur sang
pi_194482539
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is local legend?
Je wordt local legend als je een segement het vaakst gereden hebt de afgelopen 90 dagen.
pi_194482635
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je wordt local legend als je een segement het vaakst gereden hebt de afgelopen 90 dagen.
Hoef je niet eens het snelst te fietsen? Is wel iets voor dit warme weer :P
Vakman pur sang
pi_194484367
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is sociale koers dan?
Uiteindelijk was het 12 minuten + 3 rondes. De mannen die de clinic gaven neutraliseerden de eerste ronde, en reden daarna een beetje door het peloton om het een beetje te reguleren.. Ik hing net een beetje aan de staart van de eerste groep en kan niet ontkennen dat ik wat gratis duwtjes heb gekregen :P Eén van die mannen zei tegen me; ja blijf in mijn wiel en als het stilvalt gaan we wegrijden! Maar toen nam hij de verkeerde bocht en zaten we ineens een halve ronde voor op het peloton, toen moesten we weer wachten tot ze erbij waren haha..
Uiteindelijk een pelotonfinish en ik was 2e vrouw, na een vriendin van mij die in Engeland al veel gekoerst heeft. Dus ik was zeker tevreden en het was superleuk! Veel minder eng dan ik dacht.
Het lijkt me zeker leuk om lid te worden, alleen ik zit nog wel een beetje met hoe het te combineren met hardlopen. En hárd fietsen en hárd lopen zit elkaar in de weg. Tot nu toe heb ik steeds alleen maar rustig gefietst als ik weer wat serieuzer werd met hardlopen, en alleen hard gefietst als ik grotendeels geblesseerd was met lopen. Ik zou natuurlijk wel in de zomers wat meer op het fietsen kunnen focussen, want tussen juni en september is er vaak toch weinig op hardloopgebied..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194484493
Gisteren weer ruim 200km gefietst (wel in twee delen want op bezoek bij de familie), pfoeh op een gegeven moment kon je gewoon drinken wat je wilde maar bleef het uitgedroogde gevoel. Ik heb het hele weekend nauwelijks geplast :o Vandaag even focus op goed eten en drinken voor herstel.

Wel grappig trouwens, we gingen een stukje in het wiel zitten van een gast op een snelle tijdritfiets langs de Ringvaart Haarlemmermeerpolder. Toen wilde mijn vriend de kop overnemen en toen vond die gast het leuk om met zijn tweeen te gaan racen _O- Ik alle zeilen bijzetten om in het wiel te blijven met 52km/u...
Was wel grappig. Hij dacht dat we op crossfietsen zaten haha (we hebben allebei Schwalbe one tires die er best grof uit zien, ik op de Scotty zelfs van 30mm en ook een fiets waarop je wat meer rechtop zit).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:52:47 #198
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194489333
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je wordt local legend als je een segement het vaakst gereden hebt de afgelopen 90 dagen.
Ik heb nu 4x een segment gefietst hier in Italië waarvan er dit jaar nog maar een ander persoon is geweest die deze klim heeft gefietst (klim naar het ‘resort’).

Waarom krijg ik die local legend badge nu niet? :(
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:53:49 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194489343
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik heb nu 4x een segment gefietst hier in Italië waarvan er dit jaar nog maar een ander persoon is geweest die deze klim heeft gefietst (klim naar het ‘resort’).

Waarom krijg ik die local legend badge nu niet? :(
Niet op elk segment zit dat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194489498
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik heb nu 4x een segment gefietst hier in Italië waarvan er dit jaar nog maar een ander persoon is geweest die deze klim heeft gefietst (klim naar het ‘resort’).

Waarom krijg ik die local legend badge nu niet? :(
Local retard.
Vakman pur sang
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:14:44 #201
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194489575
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Local retard.
Heb je er al veel dan?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194489613
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet op elk segment zit dat.
Wat is het criterium?
Aldus.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:52:24 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194490063
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:17 schreef Z het volgende:

[..]

Wat is het criterium?
Geen idee. Gok dat het handmatig gaat. Of als er veel mensen komen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:03:10 #204
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194490185
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet op elk segment zit dat.
Ik zie het ja. Ik zie zo snel rond mijn dorp geen enkel segment. Naja, dan niet. :P
pi_194490610
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik zie het ja. Ik zie zo snel rond mijn dorp geen enkel segment. Naja, dan niet. :P
Ik zie er ook geen. Is het alleen op klimmetjes? Dan snap ik dat ik er hier geen zie :P
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:26:18 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194491364
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:34 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zie er ook geen. Is het alleen op klimmetjes? Dan snap ik dat ik er hier geen zie :P
Nee, volgens mij alleen op hele populaire segmenten. Ronde Hoep onder Amsterdam bijvoorbeeld, langs de Amstel, etc.

De brug van Vianen is ook populair, maar die zal wel te kort zijn. :')
pi_194491581
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Heb je er al veel dan?
Plenty. 8-)
Vakman pur sang
pi_194491827
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, volgens mij alleen op hele populaire segmenten. Ronde Hoep onder Amsterdam bijvoorbeeld, langs de Amstel, etc.

De brug van Vianen is ook populair, maar die zal wel te kort zijn. :')
Okee.De MTB route in de Loonse en Drunense duinen hier is ook erg populair, maar daar zie ik hem ook niet.
pi_194495836
quote:
At this time, only segments that meet certain engagement and popularity criteria are eligible for Local Legends. To explore eligible segments in your area, select Explore > Segments on the Strava mobile app. You will see a Local Legend icon next to eligible segments. Select the settings icon to enable the option to view Local Legend segments only.
pi_194496057
Dacht dat het überhaupt nog niet in nl was uitgerold.. Maar wel dus?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194496087
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:30 schreef the_critic het volgende:
Dacht dat het überhaupt nog niet in nl was uitgerold.. Maar wel dus?!
Ja, sinds een paar weken al. Weet niet precies wanneer dat gebeurd is.
pi_194497312
Ik ben o.a. met twee pogingen Local Hero op de Étang Roch Climb. Weinig engagement daar toch een LH-segment. Wonderlijk.
Aldus.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:21:21 #213
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194497906
Er is dus een gozer die Ronde hoep 76 keer gedaan heeft in 90 dagen :') :') :')
pi_194498983
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Er is dus een gozer die Ronde hoep 76 keer gedaan heeft in 90 dagen :') :') :')
Woon-werk wellicht?
sig verwijderd door FA
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:57:22 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194499453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 06:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Woon-werk wellicht?
kan. Maar zelfs dan zou je verwachten dat je wel eens een andere route neemt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:06:33 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194499522
Net even een klein rondje voor het werk gedaan. Grappig hoe anders dit voor de benen is tov op de gravelbike!

Sowieso is zo’n 25 mm bandje angstig klein tov 47 :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194500118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 07:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

kan. Maar zelfs dan zou je verwachten dat je wel eens een andere route neemt.
Nou, mijn WW route is 47km, dan ga je op de heen weg niet snel een omweg maken. :P

Al verwacht ik deze de komende maanden nog niet te hoeven doen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:43:10 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194500604
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:07 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nou, mijn WW route is 47km, dan ga je op de heen weg niet snel een omweg maken. :P

Al verwacht ik deze de komende maanden nog niet te hoeven doen.
Ronde hoep is een rondje 😉
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:20:01 #219
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194507247
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:13 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Heb je een Garmin-device toevallig?
Nee ELEMNT Bolt.
pi_194528123
Toch ff overgeslagen de avond tochtjes door de weeks.
Best moe als ik terug kom van werk.
Dit weekend weer lekker fietsweer met 28C max ^O^
Vakman pur sang
pi_194533516
Zooo, zaterdag eindelijk op vakantie en de fietsen gaan mee! Eerst 3 dagen Ardennen, met alle colletjes van LBL en de criquielion, en dan nog 5 dagen in de Eifel, daar weet ik nog niet wat we precies gaan fietsen. Weer ziet er iig wel goed uit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:17:34 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194535034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Zooo, zaterdag eindelijk op vakantie en de fietsen gaan mee! Eerst 3 dagen Ardennen, met alle colletjes van LBL en de criquielion, en dan nog 5 dagen in de Eifel, daar weet ik nog niet wat we precies gaan fietsen. Weer ziet er iig wel goed uit!
Veel plezier. En kijk uit voor de motorduivels.
pi_194536039
Ik was begin dit jaar in de Eifel. NIet om te fietsen maar wel veel gewandeld. Ik vond het gebied rond Vogelsang IP mooi/bijzonder. Daar waren ook flink wat steile klimmetjes rondom het complex.
Aldus.
pi_194536630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Zooo, zaterdag eindelijk op vakantie en de fietsen gaan mee! Eerst 3 dagen Ardennen, met alle colletjes van LBL en de criquielion, en dan nog 5 dagen in de Eifel, daar weet ik nog niet wat we precies gaan fietsen. Weer ziet er iig wel goed uit!
Laat maar weten of je nog tips wil over de Eifel. Weet je al waar je ongeveer zit?
pi_194536945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:08 schreef sexbierum het volgende:

[..]

Laat maar weten of je nog tips wil over de Eifel. Weet je al waar je ongeveer zit?
Vlakbij de Hohe Acht.. Komt wel goed, zit met allemaal fietsgekkies daar en mijn vriend heeft er ook eens een koers gereden ;) Maar vooral kijken per dag hoeveel zin we hebben, wat we nog voor andere dingen willen doen en hoe het weer is.. er komt wel wat onweer aan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194537339
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vlakbij de Hohe Acht.. Komt wel goed, zit met allemaal fietsgekkies daar en mijn vriend heeft er ook eens een koers gereden ;) Maar vooral kijken per dag hoeveel zin we hebben, wat we nog voor andere dingen willen doen en hoe het weer is.. er komt wel wat onweer aan.
Leuk!
Ik werk in Meuspath, dus ik fiets ook veel daar. Ik kan een ritje naar het Steinerberghaus aanbevelen: mooie (doodlopende) klim, prachtig uitzicht en heerlijke Streuselkuchen als beloning ;)

En idd, deze week hebben we iedere namiddag flinke onweersbuien. Volgens mij zou het binnenkort iets beter moeten worden. En anders gewoon zorgen dat je om 15:00 weer terug bent.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 19:29:17 #227
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194541541
Vandaag fiets weer opgehaald van de FM (ja, lach maar) en hij fietst weer als een zonnetje. Geen geluidjes meer vanwege m’n (aanlopende) schijfremmen. *O*

Zal het bedrag hier niet noemen, maar misschien goed als ik me wat meer ga verdiepen in het zelf onderhouden van de fiets. :@
pi_194541721
Heeft iemand hier een gravelbike die ze ook als roadbike gebruiken?

Ik rijd al 4 jaar op een Bianchi Impulso met 23mm bandjes en velgremmen. Dit is een fiets die nieuw rond de 1000, 1100 euro gekost heeft en dat is voor de hoeveelheid die ik fiets prima qua kostenpost. Ik wil eigenlijk graag de overstap maken naar schijfremmen. Bovendien zoek ik een stukje meer comfort. Ik heb er recentelijk eens 25mm banden op gezet en dat is al een verbetering, maar eigenlijk vind ik de fiets nog steeds wat oncomfortabel bij langere afstanden. Bovendien zou ik in de herfst en/of winter wel eens wat ritjes in slechtere weersomstandigheden of op slechtere ondergrond willen maken, bijv. over de Veluwe. Bovendien ben ik die turquoise Bianchi-kleur eigenlijk helemaal zat!!!

Een tijdje geleden zat ik eens wat over gravelbikes te lezen en het lijkt me wel wat. Meer comfort, zowel qua bouw van de fiets als qua banden, op zich wel de echte racefietshouding en -ervaring, en ook in de winter inzetbaar. Met een extra wielset met 25 of 28 mm banden zou ik de fiets bovendien in de zomer ook prima als racer kunnen gebruiken. Ik zou dan misschien wel wat snelheid inleveren, maar eigenlijk interesseert me dat niet veel. Ik fiets altijd alleen en ben echt een recreatieve fietser. Ik vind het vooral belangrijk mezelf uit te dagen, dus ik let meer op mijn hartslag dan op mijn snelheid (of ik vergelijk mijn snelheid met een andere dag op dezelfde route). Ik zou de gravelbike zelfs als tourfiets kunnen gebruiken voor fietstripjes.

Waar ik wel bezorgd over ben zijn de iets hogere kosten van een gravelbike met vergelijkbaar niveau als mijn Bianchi Impulso en het mogelijke gewicht van de fiets. Ook weet ik niet of het wel altijd zo handig is maar één fiets voor alles te hebben. Verder ben ik bezorgd over de prestaties van mijn gravelbike als ik er eens mee naar de bergen ga.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een gravelfiets als racefiets mbv bijv. een extra wielset? Tips voor fietsen zijn op zich ook welkom - ik heb zitten kijken naar de Giant Revolt, de diverse Trek Domanes en nog wat andere.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_194541816
@JohnDDD ik heb een crosser met een geo die veel heeft van een gravelbike. Die gebruik ik ook als winterfiets met 28mm racebanden. Voor duurritten is het prima en comfortabeler dan mijn racer, maar het stuurt wel veel slomer door de stuurbuishoek en trekt minder vlot op. Winters prima, maar rij de rest van het seizoen liever op mijn racer.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194543137
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
Heeft iemand hier een gravelbike die ze ook als roadbike gebruiken?

Ik rijd al 4 jaar op een Bianchi Impulso met 23mm bandjes en velgremmen. Dit is een fiets die nieuw rond de 1000, 1100 euro gekost heeft en dat is voor de hoeveelheid die ik fiets prima qua kostenpost. Ik wil eigenlijk graag de overstap maken naar schijfremmen. Bovendien zoek ik een stukje meer comfort. Ik heb er recentelijk eens 25mm banden op gezet en dat is al een verbetering, maar eigenlijk vind ik de fiets nog steeds wat oncomfortabel bij langere afstanden. Bovendien zou ik in de herfst en/of winter wel eens wat ritjes in slechtere weersomstandigheden of op slechtere ondergrond willen maken, bijv. over de Veluwe. Bovendien ben ik die turquoise Bianchi-kleur eigenlijk helemaal zat!!!

Een tijdje geleden zat ik eens wat over gravelbikes te lezen en het lijkt me wel wat. Meer comfort, zowel qua bouw van de fiets als qua banden, op zich wel de echte racefietshouding en -ervaring, en ook in de winter inzetbaar. Met een extra wielset met 25 of 28 mm banden zou ik de fiets bovendien in de zomer ook prima als racer kunnen gebruiken. Ik zou dan misschien wel wat snelheid inleveren, maar eigenlijk interesseert me dat niet veel. Ik fiets altijd alleen en ben echt een recreatieve fietser. Ik vind het vooral belangrijk mezelf uit te dagen, dus ik let meer op mijn hartslag dan op mijn snelheid (of ik vergelijk mijn snelheid met een andere dag op dezelfde route). Ik zou de gravelbike zelfs als tourfiets kunnen gebruiken voor fietstripjes.

Waar ik wel bezorgd over ben zijn de iets hogere kosten van een gravelbike met vergelijkbaar niveau als mijn Bianchi Impulso en het mogelijke gewicht van de fiets. Ook weet ik niet of het wel altijd zo handig is maar één fiets voor alles te hebben. Verder ben ik bezorgd over de prestaties van mijn gravelbike als ik er eens mee naar de bergen ga.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een gravelfiets als racefiets mbv bijv. een extra wielset? Tips voor fietsen zijn op zich ook welkom - ik heb zitten kijken naar de Giant Revolt, de diverse Trek Domanes en nog wat andere.
Klinkt eigenlijk alsof je mijn fiets moet proberen :P Geen crosser of gravelbike, maar een wegfiets met banden van 30mm en een iets meer comfortabele/rechtop houding, en schijfremmen! Scott addict disc 20 2020..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194546039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:44 schreef Patroon het volgende:
@:JohnDDD ik heb een crosser met een geo die veel heeft van een gravelbike. Die gebruik ik ook als winterfiets met 28mm racebanden. Voor duurritten is het prima en comfortabeler dan mijn racer, maar het stuurt wel veel slomer door de stuurbuishoek en trekt minder vlot op. Winters prima, maar rij de rest van het seizoen liever op mijn racer.
Ik vraag me af of ik het zou merken van het slomere sturen en minder vlot optrekken. Ik vind mijn huidige racefiets juist iets te beweeglijk soms. Ik mis juist wat meer rust in het sturen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_194546077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk alsof je mijn fiets moet proberen :P Geen crosser of gravelbike, maar een wegfiets met banden van 30mm en een iets meer comfortabele/rechtop houding, en schijfremmen! Scott addict disc 20 2020..
ja die ziet er wel leuk uit!
op zich hoef ik niet meer rechtop te zitten. met de racehouding op zich heb ik niet zo'n probleem. Het is meer dat ik wat mee rijcomfort zoek in het sturen en gevoel op de fiets
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 23:48:00 #233
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194546530
Ik twijfel tussen racefiets en gravelbike mee op vakantie. Gravelbike is goedkoop alu btw. We gaan eerst naar de Elzas en dan maar kijken waar het lekker weer is. Wat zouden jullie doen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194547679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
Heeft iemand hier een gravelbike die ze ook als roadbike gebruiken?

Ik rijd al 4 jaar op een Bianchi Impulso met 23mm bandjes en velgremmen. Dit is een fiets die nieuw rond de 1000, 1100 euro gekost heeft en dat is voor de hoeveelheid die ik fiets prima qua kostenpost. Ik wil eigenlijk graag de overstap maken naar schijfremmen. Bovendien zoek ik een stukje meer comfort. Ik heb er recentelijk eens 25mm banden op gezet en dat is al een verbetering, maar eigenlijk vind ik de fiets nog steeds wat oncomfortabel bij langere afstanden. Bovendien zou ik in de herfst en/of winter wel eens wat ritjes in slechtere weersomstandigheden of op slechtere ondergrond willen maken, bijv. over de Veluwe. Bovendien ben ik die turquoise Bianchi-kleur eigenlijk helemaal zat!!!

Een tijdje geleden zat ik eens wat over gravelbikes te lezen en het lijkt me wel wat. Meer comfort, zowel qua bouw van de fiets als qua banden, op zich wel de echte racefietshouding en -ervaring, en ook in de winter inzetbaar. Met een extra wielset met 25 of 28 mm banden zou ik de fiets bovendien in de zomer ook prima als racer kunnen gebruiken. Ik zou dan misschien wel wat snelheid inleveren, maar eigenlijk interesseert me dat niet veel. Ik fiets altijd alleen en ben echt een recreatieve fietser. Ik vind het vooral belangrijk mezelf uit te dagen, dus ik let meer op mijn hartslag dan op mijn snelheid (of ik vergelijk mijn snelheid met een andere dag op dezelfde route). Ik zou de gravelbike zelfs als tourfiets kunnen gebruiken voor fietstripjes.

Waar ik wel bezorgd over ben zijn de iets hogere kosten van een gravelbike met vergelijkbaar niveau als mijn Bianchi Impulso en het mogelijke gewicht van de fiets. Ook weet ik niet of het wel altijd zo handig is maar één fiets voor alles te hebben. Verder ben ik bezorgd over de prestaties van mijn gravelbike als ik er eens mee naar de bergen ga.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een gravelfiets als racefiets mbv bijv. een extra wielset? Tips voor fietsen zijn op zich ook welkom - ik heb zitten kijken naar de Giant Revolt, de diverse Trek Domanes en nog wat andere.
Ik rij sinds dit voorjaar op de Revolt! Prachtige fiets, heb er inderdaad gelijk een tweede wielset bij gekocht en kan overal uit de voeten
40mm gravel en 28mm weg

Gewicht van de fiets ligt lager dan mijn vorige (Giant Defy) maar dat heeft ook te maken met verschil in materiaal (alu naar carbon).
Met genoemd budget gaat het lastig worden om beide te doen vermoed ik. Tweede wielset met discrem, cassette en banden kost je zeker 250¤ (en wrs meer)

Ik snap je wens, maar de vraag is wat je voor het budget kan doen. De Scott die genoemd werd is ook een mooie optie. Maar zal hetzelfde doen qua prijs met een tweede wielset
All management is Strategic Management.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:39:18 #235
545 dop
:copyright: dop
pi_194548026
Ik heb 3 smaken fietsen.
Race
Cx/gravel
En MTB

Ik heb ook wel eens gedacht aan 1 fiets.
Heb ook wiel sets die uitwisselbaar zijn tussen mtb en gravel/cx.

Het kan ik rij op de cx wel met 25 mm race banden en op de MTB ook wel eens gedaan maar het blijven andere fietsen met ander rij gedrag.
Als ik echt zin heb in snelheid dan toch de racer graag.

Als ik ergens een keuze zou moeten maken, dan ging de gravelbike weg.
De MTB is namelijk een prima gravelbike, meer dan de gravelbike een racer, of mtb is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_194549115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:48 schreef Fretwork het volgende:
Ik twijfel tussen racefiets en gravelbike mee op vakantie. Gravelbike is goedkoop alu btw. We gaan eerst naar de Elzas en dan maar kijken waar het lekker weer is. Wat zouden jullie doen?
Ik heb dat dilemma ook een beetje gehad, maar wel gekozen voor m’n racefiets. Racefiets is high-end carbon, crosser van alu.

Uiteindeljk dus de racer meegenomen en voor een offroad rit een mtb gehuurd.
pi_194549380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ja die ziet er wel leuk uit!
op zich hoef ik niet meer rechtop te zitten. met de racehouding op zich heb ik niet zo'n probleem. Het is meer dat ik wat mee rijcomfort zoek in het sturen en gevoel op de fiets
Ja het is ook nog steeds wel een racehouding hoor, al heb ik het stuur wel wat lager gezet dan hoe hij geleverd kwam. Maar meer MvdP stijl zeg maar. En inderdaad veel meer controle tijdens het sturen!
Ik weet alleen niet of hij binnen je budget valt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194549398
Als ik lid word van de wielrenvereniging waar ik laatst geweest ben, wil ik wel een redelijk goedkoop crossfietsje of mtb op de kop tikken voor de wintertrainingen. Haha n+1 gaat altijd op..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:21:30 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194551043
Nog even over echt belangrijke zaken. Ik wilde nog even melden dat ik met 99% zekerheid een stokvis achterop een auto heb gezien!

De auto reed alleen te snel om het goed te zien. Maar toch een mooi en uniek moment in mijn wielercarriere!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:22:36 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194551058
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb dat dilemma ook een beetje gehad, maar wel gekozen voor m’n racefiets. Racefiets is high-end carbon, crosser van alu.

Uiteindeljk dus de racer meegenomen en voor een offroad rit een mtb gehuurd.
Hangt er ook vanaf hoe offroad het is. In Nederland kan je prima met een gravelfiets en racebanden weg. In de alpen werkt dat iets minder ideaal en heb je meer aan een MTB.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194551073
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
Nog even over echt belangrijke zaken. Ik wilde nog even melden dat ik met 99% zekerheid een stokvis achterop een auto heb gezien!

De auto reed alleen te snel om het goed te zien. Maar toch een mooi en uniek moment in mijn wielercarriere!
Wel slim van de eigenaar, als je dan aangereden wordt heb je nog een kans dat je achterbumper heel blijft.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194551465
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
pi_194551797
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Is dit iets nieuws? Mijn witte plaat voor op de drager heeft ook geen NL sticker. Rij er al jaren mee naar het buitenland zo.
Ik zou het gokje wel wagen denk ik.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:08:38 #244
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194551850
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Zonder sticker oid gaan
.
pi_194551993
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Zonder gaan.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:29:25 #246
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194552191
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Ik wist niet eens dat dat moest, ik rijd altijd zonder zo'n sticker (heb wel zo'n vierkant bord met rood-witte strepen voor Italië/Spanje)
pi_194553458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf hoe offroad het is. In Nederland kan je prima met een gravelfiets en racebanden weg. In de alpen werkt dat iets minder ideaal en heb je meer aan een MTB.
Daar weten grip en jij alles vanaf ja :D
pi_194553716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:13 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar weten grip en jij alles vanaf ja :D
Misschien hadden we nóg harder moeten rijden. Dan zweef je meer over de keien ipv eroverheen hobbelen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194559176
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Rij al 18 jaar met een drager. Nooit een NL sticker gehad.
Mijn drager hangt tegenwoordig aan de daklijn. En hangt voor het nr bord. Scheelt wellicht ook nog eens flitsboetes. Rij vaak volle polle.
Vakman pur sang
pi_194559594
Bedankt allen, ik ga stickerloos op pad. #thuglife
pi_194559604
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194559721
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
Wat een bullshit haha.
Wedden dat nog nooit zo’n dure fiets verkocht is in Groningen.
Hier rijdt het halve dorp op een net zo dure SWorks of gelijkwaardig. En :')
Vakman pur sang
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:57:45 #253
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194559782
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
_O- Wat een sjap
.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:00:39 #254
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_194559873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
Geweldig artikel weer van De Speld. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:22:43 #255
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194560629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
Da's nog geen ¤50,- per kilometer, koopje
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:26:48 #256
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194560740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
100 - 150 km per week. _O_

Dan ben je een grote hoor. Wat een baas.
pi_194560835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)QlnJdMlRx3%3Famp%3D1

Wat een prachtig debieltje is dit 8-) Volgens Strava heeft hij in heel 2020 pas 230km gefietst :D
Hij haalt wel mooi een gemiddelde van 25 km/u dankzij de opvolger van de fiets van Lance Arnstrong.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:38:47 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194561139
Hoeveel kilometer je per week of maand of jaar fietst maakt natuurlijk geen fuck uit. Maar een fiets kopen en jezelf zo neerzetten, dan ben je gewoon een kneus _O-
.
pi_194561192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:38 schreef Yankee het volgende:
Hoeveel kilometer je per week of maand of jaar fietst maakt natuurlijk geen fuck uit. Maar een fiets kopen en jezelf zo neerzetten, dan ben je gewoon een kneus _O-
Nouja, maakt wel een beetje uit toch. Als iemand werkelijk 20 uur per week fietst vind ik zo'n uitgave wel iets meer gerechtvaardigd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:53:24 #260
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194561472
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, maakt wel een beetje uit toch. Als iemand werkelijk 20 uur per week fietst vind ik zo'n uitgave wel iets meer gerechtvaardigd..
Dat zie ik anders, als je het er voor wilt uitgeven is dat jouw keuze. Vergelijk het bijvoorbeeld met een auto, moet daarbij ook sprake zijn van een bepaalde verhouding kilometers-prijs?
.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:57:54 #261
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194561573
En dan koop je een Trek :D Niet eens een pats-Italiaan :')
pi_194561736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:53 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat zie ik anders, als je het er voor wilt uitgeven is dat jouw keuze. Vergelijk het bijvoorbeeld met een auto, moet daarbij ook sprake zijn van een bepaalde verhouding kilometers-prijs?
Nouja, daar is ook wat voor te zeggen, want hoe meer uren je erin doorbrengt hoe belangrijker het comfort is.

Maar met zo'n fiets nog extra, want zo'n dure fiets is niet gebouwd om mooi te zijn maar om hard te fietsen, maar dat heeft toch vooral effect bij zeer goed getrainde wielrenners. Ik kan me niet voorstellen dat de stijfheid van een fiets doorslaggevend is voor de snelheid als je zelf niet met een goede core stability op de fiets zit, bijvoorbeeld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:12:16 #263
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194561934
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, daar is ook wat voor te zeggen, want hoe meer uren je erin doorbrengt hoe belangrijker het comfort is.

Maar met zo'n fiets nog extra, want zo'n dure fiets is niet gebouwd om mooi te zijn maar om hard te fietsen, maar dat heeft toch vooral effect bij zeer goed getrainde wielrenners. Ik kan me niet voorstellen dat de stijfheid van een fiets doorslaggevend is voor de snelheid als je zelf niet met een goede core stability op de fiets zit, bijvoorbeeld.
Nee dat klopt allemaal wel, maar het doet er niet toe. Punt blijft dat het vreemd is om blijkbaar een minimum aan aantal kilometers te moeten afleggen alvorens je een fiets van een bepaald bedrag volledig gerechtvaardigd kan aanschaffen.

Dat onze grote vriend met zijn trainingsarbeid misschien niet alles uit die fiets haalt, tja dat zal
.
  Forum Admin vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:24:10 #264
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194562315
Ach zo te lezen zijn de FM en hij zakenpartners. Neem aan dat de fiets op de bv gekocht is en tegen een vriendenprijsje. Plus wat 'gratis' reclame in de krant.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194562538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, maakt wel een beetje uit toch. Als iemand werkelijk 20 uur per week fietst vind ik zo'n uitgave wel iets meer gerechtvaardigd..
Ik denk niet dat hij alles op strava zet als daar nu nog maar 250 op staat.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194562585
Wonen wel echt mafkezen in Groningen. :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194563116
Hij heeft ook de “grootste sportwebshop” van nederland, noemt hij in het interview.
Nuf Saïd.
Vakman pur sang
pi_194564002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:32 schreef Patroon het volgende:
Wonen wel echt mafkezen in Groningen. :D
Klopt! Maar wtf maakt de prijs van een fiets uit zeg...
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:03:22 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194566796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, maakt wel een beetje uit toch. Als iemand werkelijk 20 uur per week fietst vind ik zo'n uitgave wel iets meer gerechtvaardigd..
Waar lees je dat hij 20 uur per week fietst?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:05:10 #270
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194566800
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, daar is ook wat voor te zeggen, want hoe meer uren je erin doorbrengt hoe belangrijker het comfort is.

Maar met zo'n fiets nog extra, want zo'n dure fiets is niet gebouwd om mooi te zijn maar om hard te fietsen, maar dat heeft toch vooral effect bij zeer goed getrainde wielrenners. Ik kan me niet voorstellen dat de stijfheid van een fiets doorslaggevend is voor de snelheid als je zelf niet met een goede core stability op de fiets zit, bijvoorbeeld.
Hoe beter je fiets, hoe sneller je met dezelfde inspanning gaat. Daar boeit je core toch helemaal niet voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194567653
Ik heb het idee dat het verschil aan kwaliteit steeds minder wordt, hoe duurder de fiets wordt. Dus dat het verschil tussen bv een fiets van 2000 en 3000 euro een stuk groter is dan 7000 of 10.000 euro.
Dat neemt niet weg dat dit artikel natuurlijk gewoon slimme marketing is. Als je ziet hoeveel dit stuk gedeeld wordt, is dat alleen maar goedkope marketing.

[ Bericht 0% gewijzigd door papert op 15-08-2020 12:09:24 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:16:49 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194567756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 10:05 schreef papert het volgende:
Ik heb het idee dat het verschil aan kwaliteit steeds minder wordt, hoe duurder de fiets wordt. Dus dat het verschil tussen bv een fiets van 2000 en 3000 euro een stuk groter is dan 7000 of 10.000 euro.
Dat neemt niet weg dat dit artikel natuurlijk gewoon slimme marketing is. Als je ziet hoeveel dit stuk gedeeld wordt, is dat alleen maar goedekope marketing.
Ja natuurlijk. Net als bij auto's. Neemt niet weg dat het topmodel van Porsche toch echt een heel stuk sneller en beter is tov het instapmodel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194570315
Over reclame gesproken..
Wil toch even een reclame maken voor Luxemburg. Ben nu op vakantie in mullerthal. Prachtige omgeving, heerlijk fietsen.. Maar de Luxemburgers.. Pfff.. Halen je alleen in, als ze over de andere weghelft kunnen en blijven anders achter je rijden. Geen getoeter oid.. Gewoon achter je tot ze je veilig en rustig kunnen inhalen met 3 meter ertussen ofzo. Top! Hier ga ik vaker komen!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194571124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:50 schreef the_critic het volgende:
Over reclame gesproken..
Wil toch even een reclame maken voor Luxemburg. Ben nu op vakantie in mullerthal. Prachtige omgeving, heerlijk fietsen.. Maar de Luxemburgers.. Pfff.. Halen je alleen in, als ze over de andere weghelft kunnen en blijven anders achter je rijden. Geen getoeter oid.. Gewoon achter je tot ze je veilig en rustig kunnen inhalen met 3 meter ertussen ofzo. Top! Hier ga ik vaker komen!
Ja precies, heel normaal daar en ook in andere EU landen.
Vakman pur sang
pi_194571671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:50 schreef the_critic het volgende:
Over reclame gesproken..
Wil toch even een reclame maken voor Luxemburg. Ben nu op vakantie in mullerthal. Prachtige omgeving, heerlijk fietsen.. Maar de Luxemburgers.. Pfff.. Halen je alleen in, als ze over de andere weghelft kunnen en blijven anders achter je rijden. Geen getoeter oid.. Gewoon achter je tot ze je veilig en rustig kunnen inhalen met 3 meter ertussen ofzo. Top! Hier ga ik vaker komen!
Is dat niet verplicht daar net als in Frankrijk?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:57:31 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194571890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:32 schreef Patroon het volgende:
Wonen wel echt mafkezen in Groningen. :D
Ja hé ook echt de allerduurste fiets ooit die in de achterhoek is verkocht aan een heikneuter. :D
pi_194571906
Ik ben trots als ik een koopje heb gescoord. Die heikneuter alstie teveel geld heeft uitgegeven
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_194572072
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:50 schreef the_critic het volgende:
Over reclame gesproken..
Wil toch even een reclame maken voor Luxemburg. Ben nu op vakantie in mullerthal. Prachtige omgeving, heerlijk fietsen.. Maar de Luxemburgers.. Pfff.. Halen je alleen in, als ze over de andere weghelft kunnen en blijven anders achter je rijden. Geen getoeter oid.. Gewoon achter je tot ze je veilig en rustig kunnen inhalen met 3 meter ertussen ofzo. Top! Hier ga ik vaker komen!
Ja, mooi hè? Ben er al heel vaak geweest en vind het er schitterend. Mooie wegen ook, prachtige klimmen, niet te steil. Verder lekker groen en lekker rustig.

Hoe is de situatie met corona daar?
pi_194572325
Binnen overal mondkapje verplicht, maar verder niet anders dan in nl.

Ja prachtig. Overal groen, rotswanden, prachtige uitzichten, beekjes. Top
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194572341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Is dat niet verplicht daar net als in Frankrijk?
Weet niet hoe het zit. Maar verplicht en het keurig uitvoeren is nog een verschil. Echt joh.. Zelfs stukken waarvan ik denk, niet kun je er makkelijk langs, blijven ze wachten tot er echt zeker genoeg ruimte is..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194573287
Slechte chauffeurs dus, die Luxemburgers :P Net als Spanjaarden.

Blijven allemaal onnodig en bangig lang achter je wachten. Zelfs als jij de bocht al eerder doorziet en met een handje aangeeft dat ze kunnen dan nog trappen ze dat pedaal niet in.

Heb liever dat ze er zeker en snel voorbij gaan dan dat ze een hele ronkende en stinkende file veroorzaken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194575455
Zo, terug van vakantie, maar nog we even vrij. En betere temperaturen ook.

Maandag lekker weer eens een stukje op de wielrenner. Die was in de garage blijven hangen helaas. Toch alweer anderhalve week niet gefietst.
Whatever...
pi_194576107
Zit nu ook in Luxemburg, vandaag ook het eerste ritje gemaakt naar Vianden.. Nee niet die uber steile klim gepakt ;)

Had ook al een auto achter me die er niet voorbij ging. Zelfs niet toen ik zwaaide dat de weg vrij was na de bocht.


Verder weer prachtig fietsen. Op de camping overal binnen mondkapje en 2 mtr afstand. Dochter speelt heerlijk met de kinderen hier en ik zit achter een koude Weissen :)

Maandag denk ik naar het andere kasteel in Clervaux fietsen
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:12:36 #284
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194578313
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:11 schreef Flipmoehoe het volgende:
Zit nu ook in Luxemburg, vandaag ook het eerste ritje gemaakt naar Vianden.. Nee niet die uber steile klim gepakt ;)

Had ook al een auto achter me die er niet voorbij ging. Zelfs niet toen ik zwaaide dat de weg vrij was na de bocht.

Verder weer prachtig fietsen. Op de camping overal binnen mondkapje en 2 mtr afstand. Dochter speelt heerlijk met de kinderen hier en ik zit achter een koude Weissen :)

Maandag denk ik naar het andere kasteel in Clervaux fietsen
Lekker hoor ^O^
.
pi_194580007
De klim naar Bourscheid is ook een aanrader! Je rijdt dan langs een kasteel dacht ik. Erg mooi!
pi_194580489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:25 schreef Gripper het volgende:
Slechte chauffeurs dus, die Luxemburgers :P Net als Spanjaarden.

Blijven allemaal onnodig en bangig lang achter je wachten. Zelfs als jij de bocht al eerder doorziet en met een handje aangeeft dat ze kunnen dan nog trappen ze dat pedaal niet in.

Heb liever dat ze er zeker en snel voorbij gaan dan dat ze een hele ronkende en stinkende file veroorzaken.
Ook mijn gedachte :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zondag 16 augustus 2020 @ 11:27:03 #287
73911 ultra_ivo
pi_194584116
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:08 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, mooi hè? Ben er al heel vaak geweest en vind het er schitterend. Mooie wegen ook, prachtige klimmen, niet te steil. Verder lekker groen en lekker rustig.

Hoe is de situatie met corona daar?
Ik rij er ook graag, deze maand al 2x en ik ga komend weekend weer.
Duitsers en Belgen krijgen problemen thuis als ze er langer zijn geweest vandaar dat het er nu heerlijk rustig is.
In Nederland is het statistiek onderwijs anders dus Luxemburg mag gewoon.
Luxemburg is op het moment gigantisch aan het testen, iedere Luxemburger én alle grensarbeiders worden getest. Of je nu klachten hebt of niet. De afgelopen weken hebben ze dus veel gevallen ontdekt wat hun statistieken omhoog dreef. Gevallen die elders ook zijn maar alleen niet ontdekt worden.
Bedrijf je botte statistiek dan kijk je alleen naar de uitslag en voer je een quarantaineplicht in. Heb je geleerd in je statistiek onderwijs achter de cijfers te kijken dan geef je de Luxemburgers een schouderklopje en beschouw je het land als veilig.
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:56:07 #288
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194584540
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:11 schreef Flipmoehoe het volgende:
Zit nu ook in Luxemburg, vandaag ook het eerste ritje gemaakt naar Vianden.. Nee niet die uber steile klim gepakt ;)

Had ook al een auto achter me die er niet voorbij ging. Zelfs niet toen ik zwaaide dat de weg vrij was na de bocht.

Verder weer prachtig fietsen. Op de camping overal binnen mondkapje en 2 mtr afstand. Dochter speelt heerlijk met de kinderen hier en ik zit achter een koude Weissen :)

Maandag denk ik naar het andere kasteel in Clervaux fietsen
Geniet er van! Ik zit in de Ardeche. Het is hier rustig op de camping die normaal rond deze tijd vol zou staan. Ik ga vanmiddag of morgen even op de racer rijden. Net een wandeling gemaakt en het gaat hier flink op en af al zijn de heuvels niet zo hoog. :P
pi_194584676
Ze hebben de Trek rijder ook op strava gevonden. :')

Vakman pur sang
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:38:29 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194585286
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geniet er van! Ik zit in de Ardeche. Het is hier rustig op de camping die normaal rond deze tijd vol zou staan. Ik ga vanmiddag of morgen even op de racer rijden. Net een wandeling gemaakt en het gaat hier flink op en af al zijn de heuvels niet zo hoog. :P
Je zou ''m toch thuislaten, de fiets?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 16 augustus 2020 @ 12:39:11 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194585299
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben de Trek rijder ook op strava gevonden. :')

[ link | afbeelding ]

De jaloezie spat er vanaf _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:22:58 #292
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194585887
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben de Trek rijder ook op strava gevonden. :')

[ link | afbeelding ]

Jezus wat triest
.
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:23:48 #293
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194585898
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geniet er van! Ik zit in de Ardeche. Het is hier rustig op de camping die normaal rond deze tijd vol zou staan. Ik ga vanmiddag of morgen even op de racer rijden. Net een wandeling gemaakt en het gaat hier flink op en af al zijn de heuvels niet zo hoog. :P
Klinkt goed, ik hoop daar over een kleine twee weken te zijn
.
pi_194585986
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:25 schreef Gripper het volgende:
Slechte chauffeurs dus, die Luxemburgers :P Net als Spanjaarden.

Blijven allemaal onnodig en bangig lang achter je wachten. Zelfs als jij de bocht al eerder doorziet en met een handje aangeeft dat ze kunnen dan nog trappen ze dat pedaal niet in.

Heb liever dat ze er zeker en snel voorbij gaan dan dat ze een hele ronkende en stinkende file veroorzaken.
Liever in file achter me, dan toeterend me voorbij en de naad uit m'n broek/spiegel tegen m'n bips voelen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194586000
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben de Trek rijder ook op strava gevonden. :')

[ link | afbeelding ]

'Social' media
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194586048
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben de Trek rijder ook op strava gevonden. :')

[ link | afbeelding ]

Jaloerse henkies
pi_194586825
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze hebben de Trek rijder ook op strava gevonden. :')

[ link | afbeelding ]

Dit is nog triester als dat ‘interview’
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_194587318
Haha jemig wat zielig. Lach die vent gewoon uit en maak er met je vrienden grappen over, maar dit is echt triest...

@Ivo: heldere uitleg, dank!
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:11:14 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194587456
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:02 schreef Tommeke het volgende:
Haha jemig wat zielig. Lach die vent gewoon uit en maak er met je vrienden grappen over, maar dit is echt triest...

@:Ivo: heldere uitleg, dank!
https://www.strava.com/activities/3921105538
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194587793
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Dit is nog triester als dat ‘interview’
Niveautje Facebook. Zelf ws niet eens fietsers.

Poah vandaag een fijne 140km gefietst. Was nog wel veel warmer dan ik hoopte, op 40 km zakte ik door het ijs en ging in het wiel bij mijn maat.
Daarna zakte hij door het ijs en kreeg ik goddank weer energie voor de laatste 20km.
Mooie plaats, en fijn terras aan het water in Doesburg.
Vakman pur sang
pi_194587827
quote:
Doet me denken aan Adje bij Paul de Leeuw.
Of hij is een geniaal acteur of zwakzinnig.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')