abonnement Unibet Coolblue
pi_194434196
36/28
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:32 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Achter 11/28 voor gok ik 52/36, staat niet op de Canyon site. Over paar weken ga ik ook naar Tecklenburg op de racer met een groepje. Moet sowieso nog paar 11s kettingen bestellen, wil dus een extra cassette erbij kopen 11-30 voor als ik ga klimmen. Of was je nog een stapje verder gegaan en 11-32 monteren? Tis overigens niet dat ik niet boven kom alleen, klimmen van 12% en hoger trap ik liever op lichter trapfrequentie omdat ik dan veel meer in mijn cadans kan komen. Als je 50-100km fiets vind ik het niet erg om dat soort klimmen maximaal op te rijden maar bij lange duurritten is het niet chill. Heb dus liever wat over.
36/28 is toch al klimverzet?
Tecklenburg rundfahrt deed ik altijd gewoon met 39/25 of 28. Een klimmetje bij de boerderij was wat zwaar maar is zo kort.
Vakman pur sang
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:47:15 #52
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:43 schreef poiuytr het volgende:

[..]

I know maar heb liever gewoon een verzetje over en iets lichter kan trappen. Jullie hadden er dus niks anders opgelegd?
Nee,als je een beetje getraind bent is 36-28 prima. De stukken die daadwerkelijk +12% zijn zijn dermate kort dat 36-30 of 32 het verschil echt niet gaan maken
.
pi_194434317
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
36/28
[..]

36/28 is toch al klimverzet?
Tecklenburg rundfahrt deed ik altijd gewoon met 39/25 of 28. Een klimmetje bij de boerderij was wat zwaar maar is zo kort.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:47 schreef Yankee het volgende:

[..]

Nee,als je een beetje getraind bent is 36-28 prima. De stukken die daadwerkelijk +12% zijn zijn dermate kort dat 36-30 of 32 het verschil echt niet gaan maken
Ik heb geen idee, met mijn triple op mijn oude racefiets kwam ik in ieder geval nooit te kort. Gisteren merkte ik op het laatst (was ook redelijk kapot) dat ik graag nog een lichter verzetje had gehad zodat ik niet zoveel hoefde te stoempen. Ik trap altijd al heel licht als ik mezelf me andere vergelijk. Op de Veluwe en Sallandse Heuvelrug kom ik overal makkelijk boven. Lag ook meer aan de duur van de rit dan alle heuvels. Zie nu overigens dat ik mijn achter der. ook moet aanpassen, standaard zit er een korte kooi op. Dien jij bij 11-30 ook al een lange kooi te hebben? Denk dat ik het nog maar even afwacht.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:02:34 #54
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:56 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee, met mijn triple op mijn oude racefiets kwam ik in ieder geval nooit te kort. Gisteren merkte ik op het laatst (was ook redelijk kapot) dat ik graag nog een lichter verzetje had gehad zodat ik niet zoveel hoefde te stoempen. Ik trap altijd al heel licht als ik mezelf me andere vergelijk. Op de Veluwe en Sallandse Heuvelrug kom ik overal makkelijk boven. Lag ook meer aan de duur van de rit dan alle heuvels. Zie nu overigens dat ik mijn achter der. ook moet aanpassen, standaard zit er een korte kooi op. Dien jij bij 11-30 ook al een lange kooi te hebben? Denk dat ik het nog maar even afwacht.
Op basis van jouw verhaal lijkt het inderdaad vooral een kwestie van onvoldoende duurvermogen te zijn. Heeft een nadeel, dat is niet te koop en zul je dus zelf voor aan de bak moeten :7
.
pi_194434465
Is 50-34 niet (meer) de standaard dan 52-36?
Aldus.
pi_194434622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ah mijn excuses ik was even vergeten dat het uiteraard altijd om de cijfertjes gaat
Nee, je post slaat gewoon helemaal nergens op. Jij kan niet bepalen hoe iemand lekker berg op trapt (of dat nu lang, kort, steil, of vals plat is...).
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:16:46 #57
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, je post slaat gewoon helemaal nergens op. Jij kan niet bepalen hoe iemand lekker berg op trapt (of dat nu lang, kort, steil, of vals plat is...).
Okay :W
.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:21:51 #58
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, je post slaat gewoon helemaal nergens op. Jij kan niet bepalen hoe iemand lekker berg op trapt (of dat nu lang, kort, steil, of vals plat is...).
Overigens is het hele punt dat er überhaupt geen bergen zijn in Limburg of tecklenburg _O- Maar die kast waar je net weer opzat zal ongetwijfeld ook hoog genoeg zijn geweest :W
.
pi_194434863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:21 schreef Yankee het volgende:

[..]

Overigens is het hele punt dat er überhaupt geen bergen zijn in Limburg of tecklenburg _O- Maar die kast waar je net weer opzat zal ongetwijfeld ook hoog genoeg zijn geweest :W
Niemand heeft het over bergen behalve jij. Het gaat over klimmen. Dus welk punt probeer je precies te maken? :')
pi_194434874
Het ligt natuurlijk totaal aan de trainingsvorm en voorkeur hoe iemand een flinke stijging rijd.
Een licht verzet kan dan ook een mentaal voordeel geven als je er echt doorzit.
Snel schakelen is dan wel de beste tip,
Vakman pur sang
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:29:19 #61
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194434930
quote:
15s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niemand heeft het over bergen behalve jij. Het gaat over klimmen. Dus welk punt probeer je precies te maken? :')
Zeg ga je die beste poiutry nog van advies voorzien of blijf je happen?
.
pi_194434951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:56 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Ik heb geen idee, met mijn triple op mijn oude racefiets kwam ik in ieder geval nooit te kort. Gisteren merkte ik op het laatst (was ook redelijk kapot) dat ik graag nog een lichter verzetje had gehad zodat ik niet zoveel hoefde te stoempen. Ik trap altijd al heel licht als ik mezelf me andere vergelijk. Op de Veluwe en Sallandse Heuvelrug kom ik overal makkelijk boven. Lag ook meer aan de duur van de rit dan alle heuvels. Zie nu overigens dat ik mijn achter der. ook moet aanpassen, standaard zit er een korte kooi op. Dien jij bij 11-30 ook al een lange kooi te hebben? Denk dat ik het nog maar even afwacht.
Als je een beetje getrained bent dan is een licht verzet ook gewoon fijn. Ondanks wat de krachtpatsers hierboven proberen te vertellen. Want Froome is uiteraard een waardeloze prutser. Als jij denkt dat een 30 verstandig is, dan moet je die vooral monteren.
pi_194434985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:29 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zeg ga je die beste poiutry nog van advies voorzien of blijf je happen?
Nee sorry. Mijn advies is toch niet wat jij graag zou willen horen. Blijkbaar moet iedereen zo groot en sterk als jij en Lospedrosa zijn.
pi_194435047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je een beetje getrained bent dan is een licht verzet ook gewoon fijn. Ondanks wat de krachtpatsers hierboven proberen te vertellen. Want Froome is uiteraard een waardeloze prutser. Als jij denkt dat een 30 verstandig is, dan moet je die vooral monteren.
Nou ja Froome koerst niet met het lichtste verzet.

https://www.cyclingnews.c(...)10-pro-bike-gallery/

Chris Froome's bike is equipped with Shimano's Dura-Ace 9150 electronic groupset. A gear combination of 52/38 chainrings and an 11-28 cassette is relatively normal for Froome, whilst the Team Sky leader is known to swap out his elliptical custom chainrings depending on the parcours of the race. The custom chainrings have become synonymous with Froome and the blacked-out parts don't have any branding.

Schijnt in hooggebergte naar 30/32 te gaan achter, wel 38 voor.
Vakman pur sang
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:36:25 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194435051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee sorry. Mijn advies is toch niet wat jij graag zou willen horen. Blijkbaar moet iedereen zo groot en sterk als jij en Lospedrosa zijn.
Klopt dat is inderdaad precies wat ik wil, goed dat je dat ziet
.
pi_194435063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee sorry. Mijn advies is toch niet wat jij graag zou willen horen. Blijkbaar moet iedereen zo groot en sterk als jij en Lospedrosa zijn.
Hoho ik zeg dat een lichter verzet beter is. Ad hand van je getraindheid.
Vakman pur sang
pi_194435109
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja Froome koerst niet met het lichtste verzet.

https://www.cyclingnews.c(...)10-pro-bike-gallery/

Chris Froome's bike is equipped with Shimano's Dura-Ace 9150 electronic groupset. A gear combination of 52/38 chainrings and an 11-28 cassette is relatively normal for Froome, whilst the Team Sky leader is known to swap out his elliptical custom chainrings depending on the parcours of the race. The custom chainrings have become synonymous with Froome and the blacked-out parts don't have any branding.

Schijnt in hooggebergte naar 30/32 te gaan achter, wel 38 voor.
Dat is dus standaard al lichter dan waar ik mee rijd. Bedankt voor het duidelijk te maken dat Froome inderdaad met een licht verzetje trapt. ^O^

En ohoh, wat is die Froome slecht getrained zeg. :')
pi_194435120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat is dus standaard al lichter dan waar ik mee rijd. Bedankt voor het duidelijk te maken dat Froome inderdaad met een licht verzetje trapt. ^O^

En ohoh, wat is die Froome slecht getrained zeg. :')
Dus eigenlijk zeg je dat je beter bent dan Froome.
Vakman pur sang
pi_194435142
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je beter bent dan Froome.
Nee, dat probeer jij te zeggen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:43:31 #70
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194435153
Zo, nu in Italië (Umbrië) waar ze veel steile weggetjes bergop zonder asfalt hebben. Gravel rijden met meer dan 10% omhoog is lastig, maar naar beneden is minstens zo lastig en veel sneller gaat het ook niet. _O-
pi_194435164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, dat probeer jij te zeggen.
Ja nou is ook zo. :P
Vakman pur sang
pi_194435822
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef dop het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het discussie waard is, goed dat hij een helm draagt. Maar dit is gewoon een kwestie van pech en of geluk hebben. Hier is een fietshelm niet voor gemaakt.
Dat dus. Een fietshelm is gemaakt voor ongelukken in de range van 15-35km/u. Niet voor ongelukken tijdens afdalingen of pelotonsprints.
Natuurlijk helpt een helm dan nog altijd maar dat is dan een beetje, afhankelijk van hoe je valt. Val je opzij, ja, dan helpt de helm zeker door de verwondingen lichter te maken. Maar je zult er dan nog altijd niet ongeschonden uitkomen.
Krijg je een buis van een finishpoort recht in je gezicht, dan helpt een helm totaal niet.
De discussie begon omdat iemand zich afvroeg waarom de helm van Jakobsen los lag. De helmbevestiging van een fietshelm is niet gemaakt op zo'n impact.
Moet je dan je helm afzetten? Nee totaal niet. Maar je moet er niet van uit gaan dat je helm je tegen alle verwondingen behoedt. Voorkomen dat je valt is nog altijd veel belangrijker.
pi_194436485
Uiteindelijk ist maar een stukje piepschuim...

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk ontdaan was/ben door het hele voorval.
pi_194436542
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:52 schreef Tommeke het volgende:


Ik moet zeggen dat ik behoorlijk ontdaan was/ben door het hele voorval.

Ja ik ook. Ik hoop dat ze allemaal weer snel de oude zijn.
Aldus.
pi_194436554
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')