Deze OP kan beter.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
U moet hier zijn voor al het tranfernieuws in het wielerpeloton.
Wat is dit voor Colombiaan? Vorig jaar werd hij nog overhoop gefietst in de Sobibor Tour.quote:
Ondanks dat hij in het verleden de Porvenir heeft gewonnen, heeft hij meer van een puncheur dan een klimmer. Overigens bezitter van een prachtige tatoeage. Hier, veel plezier.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat is dit voor Colombiaan? Vorig jaar werd hij nog overhoop gefietst in de Sobibor Tour.
Dit meen jij niet.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens bezitter van een prachtige tatoeage.
Brunel of Arroyave?quote:
Onmogelijke keuze.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Technisch gezien mag hij ook hoger uitkomen. Daar maken ze bij Israël dus zo gebruik van. Het idee was om talenten alvast kansjes te geven.quote:Op maandag 27 juli 2020 18:49 schreef Mani89 het volgende:
Ik zie nu pas dat Edwin Avila is gedegradeerd naar de contintentale tak van Israel? Ze hadden daar geloof ik wel meer brandhout die er eerder voor in aanmerking zouden komen.
Dat is snel, Greg ziet Ochowicz blindvaren op Manuela? Hopelijk is Oli niet te vriendelijk om zelf ook te profiteren van een dergelijke samenwerking.quote:
Als hun vader zo heet wellicht wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Pfeiffer??
Zouden we dit jaar ook veel kinderen met de naam Corona krijgen?
Pfeiffer is haar voornaam toch? Al zou andersom logischer zijn ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:10 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Als hun vader zo heet wellicht wel.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Naast Politt zou Bora ook interesse hebben in Teuns en Vanhoucke.
Geen idee wat ze met boer Harm moeten, maar oké. Tevens lijkt iedere ploeg interesse te hebben in Dielon, wat een kenners.
quote:Voor welke ploeg rijdt Dylan Teuns (28) volgend jaar? De Limburger heeft drie mooie opties: verlengen bij Bahrain-McLaren of verhuizen naar Ineos of naar Israel Start-Up Nation. Kort samengevat is dat kiezen tussen het gevoel, het prestige en de portefeuille.
Billy Reynders, de zaakwaarnemer van Teuns, heeft goed nieuws: slechte keuzes zitten er niet tussen. “Wat Dylan ook doet, hij zal bij een ploeg rijden waar hij belangrijk is”, zegt de man.
Teuns is hot op de transfermarkt. Dankzij knappe zeges in de Tour en de Dauphiné van vorig jaar staan de ploegen in de rij. “Bora-hansgrohe klopte als eerste aan”, zegt Reynders. “Maar uiteindelijk bleek dat geen match. Met Schachmann hebben ze een jonge kopman voor het rondewerk en Peter Sagan laat niet veel ruimte naast zich in de klassiekers.”
Programma is cruciaal
Het programma dat Teuns kan rijden, is een cruciaal element in dit verhaal. Op korte termijn droomt hij van een grote klassieke zege, genre Luik of Lombardije, maar hij loopt ook warm voor de Ronde van Vlaanderen en het WK. Teuns is daarnaast rijp om hoog te eindigen in rittenkoersen van een week. “En bij Bahrain is zijn trainer er heilig van overtuigd dat hij ook op de grote ronden moet mikken”, zegt Reynders. “De man zegt dat Dylan het podium kan rijden.”
Om maar te zeggen: bij zijn eigen ploeg zal hij (in de toekomst) alle kansen krijgen. Dit jaar is hij al overal kopman, behalve in de Tour, waar hij moet werken voor Landa. Bij de twee andere gegadigde teams liggen de grote rondes ook moeilijk. “Bij Israel hebben ze net Chris Froome aangetrokken”, zegt Reynders. “Dus in de Tour zal Dylan geen kopman zijn — gesteld dat hij dat zou willen, want zelf is hij nog niet overtuigd van die grote rondes.”
“Bij Ineos had ik eerst wat schrik. We hebben geen zin om van Dylan een tweede Kwiatkowski te maken. Maar er is me verzekerd dat hij alle kansen zal krijgen. ‘Hij wordt een speerpunt’, is me beloofd: kopman in de Vlaamse en in de klimklassiekers, mede-kopman in de kleinere rittenkoersen en in dienst van Bernal, Thomas en Sivakov in de grote ronden.”
Bahrain: veel inspraak
Dat maakt dat de drie ploegen een gelijkaardig carrièreplan in het vooruitzicht stellen. Hoe dan kiezen? Gevoelsmatig zit Teuns goed bij zijn huidige ploeg. Hij voelt er zich thuis en gewaardeerd: hij heeft veel inspraak in zijn planning en heeft recent een persoonlijke verzorger gekregen. Tot voor kort leek geld een struikelblok, want cosponsor McLaren zit in moeilijkheden door de coronacrisis — het bedrijf gaat circa 1.250 van zijn 5.000 werknemers ontslaan — en stopt na dit jaar zijn investeringen in het wielrennen. “Gelukkig is er een oplossing”, zegt Reynders. “De prins van Bahrain stelt zich de komende twee jaar garant voor het budget.”
Israel: bouwwerf
Het scenario waarin Teuns fors moet inleveren, is daarmee wellicht van de baan. Het mooiste voorstel komt echter van Israel Start-Up Nation. De grote baas daar lijkt geld te veel te hebben. De man wil zo snel mogelijk naar de top en zwaait met aanlokkelijke aanbiedingen naar elke goeie coureur die op de markt is. “De uitdaging daar zit in de aanpassing”, zegt Reynders. “Veranderen van ploeg betekent altijd overstappen naar een andere cultuur. Dylan zou er aan een heel nieuw avontuur beginnen.”
Hij zou er alvast met open armen ontvangen worden. Toen aan de vijf ploegleiders werd gevraagd om vijf namen op papier te zetten met interessante renners voor 2021, zetten ze alle vijf Teuns bovenaan. Vraag is echter of de ploeg echt klaar zal zijn om mee te spelen met de grote jongens. Israel is nog een bouwwerf.
Ineos: Real Madrid
Ook Ineos zou een grote aanpassing zijn, al is die overstap minder ‘exotisch’. De moeilijkheid daar is overeind blijven in een ploeg vol toppers en vedetten. Er zal minder geduld zijn, minder tijd om een eigen plek af te dwingen. Aan de andere kant zou Teuns wel bij de grootste en meest prestigieuze ploeg van de wereld terecht komen. “Dat is zoals in het voetbal”, zegt Reynders. “Iedereen wil wel een keer voor Real Madrid spelen.”
In de finale onderhandelingen zal de manager nog één dossier op tafel leggen: dat van de fiscale hervorming voor topsporters die eraan zit te komen in België. De wantoestanden in het voetbal hebben ervoor gezorgd dat het fiscale gunstregime voor atleten (onder meer wat betreft hun sociale bijdragen) herbekeken wordt. “Een topsporter kan daardoor in de toekomst tot dertig procent minder verdienen”, legt Reynders uit. “Ik wil daarom een veiligheid inbouwen in het contract van Dylan. Maar alleen al uitleggen wat er precies aan de hand is, is niet evident.” “De komende weken gaan we de knoop doorhakken”, zegt Reynders. “Het is een moeilijke keuze, maar ook weer niet: Dylan zit in een luxe-positie.”
Mea Culpa, je hebt gelijk. Jezus, wat een rare mensen lopen er toch rond op deze aardkloot.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Pfeiffer is haar voornaam toch? Al zou andersom logischer zijn ja.
13e in de Tour of Britain, je zou voor minder.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Speciaal voor @:wimderon
En speciaal voor, ja, voor wie eigenlijk?
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat heeft de mol dan toch goed gezien.quote:
Als dit maar geen aanleiding is om weer iedere tweet in deze reeks te plaatsen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat heeft de mol dan toch goed gezien.
Kooij is wel pas 18, al maakt dat tegenwoordig weinig meer uit in het wielrennen..quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat heeft de mol dan toch goed gezien.
Ergens wel verrassend. Jumbo heeft Groenewegen al en Kooij komt eraan, is er dan behoefte aan nog een sprinter? Hoewel het ook kan dat ze in hem meer iemand voor de klassiekers zien. Enfin, hij werd eerst in verband gebracht met Quick Step en dat leek me eigenlijk een stuk logischer.
Kon blijkbaar ook al naar Bora. Mikken ze daar op 40 renners? Amai.
Kooij heeft nog genoeg te leren bij de u23. Zou zich helemaal over de kop rijden mocht die nu al de overstap maken naar het WT-team. Voordeel is wel dat Kooij vanwege de regels gewoon zijn wedstrijden mee kan pikken bij het WT-team.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kooij is wel pas 18, al maakt dat tegenwoordig weinig meer uit in het wielrennen..
Die zal nu ook nog niet de overstap maken, maar richting 2022 zie ik dat wel gebeuren. Tegen die tijd zit je dan mogelijk wel met drie Nederlandse topspurters in dezelfde ploeg. Is toch moeilijk voor te stellen in een ploeg die verder vooral om de klassementsrenners draait.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kooij is wel pas 18, al maakt dat tegenwoordig weinig meer uit in het wielrennen..
Dat is ook waar ja, eigenlijk ook wel vreemd vorig jaar z’n contract verlengd heeft voor zo’n lange periode, terwijl hij weer dat hij in principe de komende jaren niet start in de Tour..quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die zal nu ook nog niet de overstap maken, maar richting 2022 zie ik dat wel gebeuren. Tegen die tijd zit je dan mogelijk wel met drie Nederlandse topspurters in dezelfde ploeg. Is toch moeilijk voor te stellen in een ploeg die verder vooral om de klassementsrenners draait.
quote:Citroën nieuwe sponsor AG2R La Mondiale?
Wordt autofabrikant Citroën sponsor van WorldTour-ploeg AG2R La Mondiale? Beide bedrijven lijken vandaag aan te sturen op een grootse aankondiging.
De profielfoto van het Twitteraccount van Citroen is momenteel het logo van verzekeraar AG2R La Mondiale. Op het account van de wielerploeg is de profielfoto gewijzigd naar het embleem van Citroen in de kenmerkende bruin en blauwe kleuren van de huidige sponsor.
De ploegleiderswagens van de Franse ploeg zijn momenteel nog van automerk Skoda. Later vandaag zal er ongetwijfeld een officiële aankondiging volgen. Wordt dus vervolgd.
Met dank aan al het gehamster kan jumbo-visma nu zelf ook hamsterenquote:
Krijgen ze gewoon Citroën-wagens of wordt het echt een nieuwe hoofd/sub-sponsor?quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Krijgen ze gewoon Citroën-wagens of wordt het echt een nieuwe hoofd/sub-sponsor?
Inderdaad, met GVA en Jungels (en Naesen/Cosnefroy) lijken ze eerder de klassiekerkant uit te gaan. En het zijn natuurlijk geen Franse boegbeelden. Maar wie weet gaan ze proberen Flip te verleiden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ twitter ]
Des te vreemder dat ze hun paradepaardjes lijken te verliezen.
Die tekende destijds bewust niet voor Sky, maar koos voor Mitchelton omdat hij daar meer vrijheid zou krijgen, zowel binnen als buiten de koers. Opvallend als hij nu opeens wel naar Ineos zou gaan, terwijl de ploeg eigenlijk alleen maar sterker is geworden..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:52 schreef Koffieplanter het volgende:
A. Yates lijkt naar INEOS te gaan, S. Yates blijft dan weer bij Mitchelton.
Haal je de twins nu door elkaar?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:55 schreef Marcoss het volgende:
Die tekende destijds bewust niet voor Sky, maar koos voor Mitchelton omdat hij daar meer vrijheid zou krijgen, zowel binnen als buiten de koers. Opvallend als hij nu opeens wel naar Ineos zou gaan, terwijl de ploeg eigenlijk alleen maar sterker is geworden..
Heb ik ook altijd gedacht.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dacht dat het verhaal destijds voor allebei gold
Over welke destijds hebben we het nu?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dacht dat het verhaal destijds voor allebei gold
Maar dat was dus enkel Simon?
Vlak voordat ze beiden prof werden, wilde Sky ze ook al binnenhalen, maar kozen ze bewust voor Mitchelton (al heetten ze toen vast anders.. ). Die "destijds" bedoelde ik, maar volgens mij hebben ze later ook wel aangegeven dat ze heel blij waren met die keuze omdat ze veel meer bij zo'n ploeg passen als bij een ploeg als Sky..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:04 schreef showtimer het volgende:
[..]
Over welke destijds hebben we het nu?
Huub Huub Barbatrucquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Izagirre's en Nieve richting Israel wordt nu ook in de Baskische pers genoemd.
https://www.diariovasco.c(...)200714185302-nt.html
Adam was toen niet welkom. "We had offers from FDJ and Lampre, and Sky wanted Simon, but GreenEdge is the best place to go"quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vlak voordat ze beiden prof werden, wilde Sky ze ook al binnenhalen, maar kozen ze bewust voor Mitchelton (al heetten ze toen vast anders.. ). Die "destijds" bedoelde ik, maar volgens mij hebben ze later ook wel aangegeven dat ze heel blij waren met die keuze omdat ze veel meer bij zo'n ploeg passen als bij een ploeg als Sky..
Ah, dat is ergens verkeerd gegaan bij m'n herinnering dan..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:25 schreef showtimer het volgende:
[..]
Adam was toen niet welkom. "We had offers from FDJ and Lampre, and Sky wanted Simon, but GreenEdge is the best place to go"
Als de Huub Israël er al uit kan biedenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:23 schreef showtimer het volgende:
[..]
Huub Huub Barbatruc
https://www.letelegramme.(...)07-2020-12591658.php
quote:TIEN OPTIES VOOR LAATSTE PLEK JUMBO-VISMA
Bij het krieken van de transfermarkt brengt WielerFlits ieder jaar begin augustus een overzicht van de status rondom Jumbo-Visma, Nederlands enige WorldTour-team. Daarnaast presenteren wij een aantal mogelijke versterkingen. Die spitsen zich dit jaar toe op het laatste nog in te vullen plekje in de selectie. Verder is de ploeg al klaar.
Verlengingen
Jumbo-Visma heeft haar schaapjes redelijk op het droge. Kopmannen Wout van Aert, Tom Dumoulin, Dylan Groenewegen, Steven Kruijswijk en Primo¸ Roglič beschikken allemaal over een doorlopend contract. Ook andere ankerpunten binnen de ploeg – zoals George Bennett, Robert Gesink, Mike Teunissen en Jos van Emden – liggen al voor 2021 vast. Datzelfde geldt voor jonge talenten als de Noorse ronderenner Tobias Foss (23, vorig jaar nog winnaar van de Ronde van de Toekomst) en Jonas Vingegaard (23, die vorig jaar een rit won in de Ronde van Polen). Met Koen Bouwman en Antwan Tolhoek is ook de tweede lijn al verzekerd.
De breedte van de ploeg en de Nederlandse basis bouwt Jumbo-Visma verder uit. Pascal Eenkhoorn (23), Lennard Hofstede (25) en Timo Roosen (27) tekenen alle drie voor twee jaar bij. Daarnaast versterkt het team zich met Sam Oomen (bijna 25) als toekomstige kopman, met David Dekker (22) is de vacante vacature van tweede sprinter ingevuld en de onfortuinlijke Gijs Leemreize (20, die onlangs het topje van zijn ringvinger moest laten vastzetten na een val in de Vuelta a Burgos) promoveert vanuit de opleidingsploeg. Jumbo-Visma blijft zo dichtbij de Nederlandse kern, waarbij het internationale inbreng niet schuwt.
Martin knoopt er nog een jaar aan vast – foto: Cor Vos
Met Maarten Wynants werd eerder een contract overeengekomen tot en met Parijs-Roubaix 2021. Daarna gaat de Belg zich omscholen tot ploegleider bij het Development Team. Toch blijft ervaring ook gewaarborgd binnen de huidige selectie. Viervoudig wereldkampioen tijdrijden Tony Martin blijft namelijk ook nog voor minimaal één jaar binnenboord. De 35-jarige Panzerwagen wilde aanvankelijk na het dit voorjaar bekijken of hij zou stoppen, maar die beslissing heeft hij vanwege de coronapauze met een jaar uitgesteld. Zijn 32-jarige Duitse landgenoot Christoph Pfingsten heeft ook een voorstel gekregen voor een langer verblijf.
Vertrek Amund Grøndahl Jansen
Slecht nieuws viel er op de deurmat bij Bert-Jan Lindeman en Taco van der Hoorn. Beide Nederlanders krijgen geen nieuw contract bij Jumbo-Visma. Hun toekomst is onduidelijk en dat geldt ook voor die van Tom Leezer. De 34-jarige Zuid-Hollander gold binnen de ploeg jarenlang als een van de beste piloten in het peloton en werd enorm gewaardeerd. Ook hij zal in 2021 de kleuren van Jumbo-Visma niet meer verdedigen, maar op dit moment is niet duidelijk wat daarvoor de reden is. Paul Martens zien we eveneens niet meer terug bij de ploeg. De Duitser viert in oktober zijn 37steverjaardag en hij vindt het mooi geweest.
Met het vertrek van Laurens De Plus kreeg Jumbo-Visma een gevoelige tik. De 24-jarige Belg werd in de winter van 2018-2019 aangetrokken en werd klaargestoomd om op termijn het kopmanschap in de grote rondes te dragen. Nu vervulde hij de rol als superknecht en mocht hij in sommige koersen zijn kans gaan, zoals de door De Plus gewonnen BinckBank Tour 2019. Vanwege een trainingsachterstand werd de talentvolle Belg in de Tour de France-selectie voor komende maand vervangen door George Bennett. De Plus gaat dan als kopman naar de Giro d’Italia. Hij tekende reeds een dik contract bij Team Ineos voor drie seizoenen.
Amund Grøndahl Jansen – foto: Cor Vos
Tot slot Amund Grøndahl Jansen. De 26-jarige Noorse kampioen op de weg maakte in 2017 zijn profdebuut bij – toen nog – LottoNL-Jumbo. Na vier jaar bij de Nederlandse ploeg te hebben gereden, zoekt hij andere oorden op. Hij groeide uit tot een gewaardeerd onderdeel van de sprinttrein rondom Groenewegen en daarnaast kreeg hij steeds meer kansen in de kern van klassiekerrenners waarvan hij deel uitmaakte. Ook zijn vertrek zal rauw op het dak zijn gevallen van het management. Grøndahl Jansen zou naar verluidt bij een andere ploeg een beter contract getekend hebben waar hij ook een belangrijkere rol zou zijn beloofd.
Zoektocht 2021
Als gezegd is Jumbo-Visma al bijna klaar op de transfermarkt. Met alle kopmannen die vastliggen, waren er idealiter twee belangrijke plekken binnen de selectie nog niet ingevuld. Dat waren een tweede sprinter en een renner die gespecialiseerd is in de heuvelklassiekers. Met Dekker werd de tweede snelle man achter Groenewegen reeds binnengehaald en voor de andere zojuist genoemde positie is er intern een oplossing voorhanden. De ploegleiding heeft namelijk heel veel vertrouwen in Jonas Vingegaard, die op termijn moet uitgroeien tot een van de teamleiders in wedstrijden als de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.
Dekker werd al vastgelegd – foto: Cor Vos
Met Oomen en Leemreize werden reeds twee klimmers aan de selectie van 2021 toegevoegd. Daarnaast is er een nieuwe schakel gevonden voor in de trein van Groenewegen en zijn er nog twee nieuwe renners gecontracteerd. Daarmee is de ploeg bijna rond voor 2021, maar er is dus nog wel één plek in te vullen om de selectie rond te maken. Dat type geldt als ondersteuning voor de klassiekerkern, bij voorkeur een jonge renner. Beloften Andreas Kron (22, Riwal Readynez), Sean Quinn (20, Hagens Berman) en Marijn van den Berg (21, Metec-TKH) gingen eerder mee op trainingskamp, maar zij vallen alle drie niet binnen het geschetste profiel.
Ook vanuit de eigen opleidingsploeg lijkt er op dit moment nog niemand klaar voor de stap naar het WorldTour-team. Rick Pluimers kan op termijn uitgroeien tot een goede renner voor de klassiekers, maar hij en ook de andere jonkies hebben nog even nodig. Sprinter Olav Kooij wist weliswaar al een aantal keer te zegevieren, maar hij is pas 18 jaar. Door de nieuwe regelgeving van de UCI kan hij binnen Jumbo-Visma al de nodige profervaring op doen. Om een goed beeld te schetsen van de financiële situatie: de ploeg had ook (verregaande) interesse in Wilco Kelderman en Jasper Philipsen, maar budgettair paste dat niet.
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
Ik mag ook voor ze hopen dat ze het niet gaan zoeken in de categorie Rasmus Tiller.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:45 schreef Pistolero het volgende:
Nathan Van Hooydonck
William Blume Levy
Rasmus Tiller
Silvan Dillier
Koen de Kort
Gianni Vermeersch
Jordi Warlop
Jarrad Drizners
Søren Wærenskjold
Edoardo Affini
Die lijstjes met voorgestelde aanwinsten van Youri zijn ook wel eens beter geweest, mijn god.
NTT was in ieder geval een van de ploegen die een contract hadden aangeboden aan Grøndahl Jansenquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:37 schreef Momo het volgende:
Grøndahl Jansen naar Sunweb of NTT ?
Lijkt mij geen renner voor oliesjeik club...
Jeetje wat een droevenis.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:45 schreef Pistolero het volgende:
Nathan Van Hooydonck
William Blume Levy
Rasmus Tiller
Silvan Dillier
Koen de Kort
Gianni Vermeersch
Jordi Warlop
Jarrad Drizners
Søren Wærenskjold
Edoardo Affini
Die lijstjes met voorgestelde aanwinsten van Youri zijn ook wel eens beter geweest, mijn god.
Affini is wel een ongelooflijke baas Denk de sterkste uit het lijstje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik mag ook voor ze hopen dat ze het niet gaan zoeken in de categorie Rasmus Tiller.
Ach, part of life. En met Oomen prima opgevangen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:12 schreef Faraday01 het volgende:
Al met al heeft Jumbo Visma de afgelopen jaren een hele grote stap voorwaarts gemaakt en wat ze er nu bij krijgen is ook prima. Jammer dat de Plus vertrekt maar die zal net als Poels een enorme zak geld voorgehouden hebben gekregen bij Ineos.
Zuid-Europeanen rennen alleen gillend weg bij Jumbo-Visma. Lekker aan de boerenkoolquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Affini is wel een ongelooflijke baas Denk de sterkste uit het lijstje.
Hij heeft al voor een Nederlandse ploeg gereden, dus hij weet beter wat hij kiestquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Zuid-Europeanen rennen alleen gillend weg bij Jumbo-Visma. Lekker aan de boerenkool
Behalve Slovenen. Dus misschien maar Sloveentje halen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Zuid-Europeanen rennen alleen gillend weg bij Jumbo-Visma. Lekker aan de boerenkool
Ik hoorde ook iets over Paddy Ganna Zou wel onhaalbaar zijn. Ik hoop op Affini. Capiot zou prima zijn en Havik ook.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:36 schreef TheArt het volgende:
Als ze dan toch renners zoeken voor het voorjaar zijn dit misschien wat betere opties (en renners die breder inzetbaar zijn):
Dion Smisssss
Ganna
Capiot
Meurisse (oké, waarschijnlijk onhaalbaar en die wil vast zijn vrijheid behouden)
Piotr Havik
Mezgecquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Behalve Slovenen. Dus misschien maar Sloveentje halen.
Capiot mag wel eens kansje op hoogste niveau krijgen. (Niet perse Jumbo)quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:36 schreef TheArt het volgende:
Als ze dan toch renners zoeken voor het voorjaar zijn dit misschien wat betere opties (en renners die breder inzetbaar zijn):
Dion Smisssss
Ganna
Capiot
Meurisse (oké, waarschijnlijk onhaalbaar en die wil vast zijn vrijheid behouden)
Piotr Havik
Meurisse zou dit jaar voor DQS hebben gereden als Bassie er niet voor was gaan liggen, dan zal hij ook interesse hebben in de diepere zakken van Frits.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:36 schreef TheArt het volgende:
Als ze dan toch renners zoeken voor het voorjaar zijn dit misschien wat betere opties (en renners die breder inzetbaar zijn):
Dion Smisssss
Ganna
Capiot
Meurisse (oké, waarschijnlijk onhaalbaar en die wil vast zijn vrijheid behouden)
Piotr Havik
Als je een Noor haalt van UnoX en hij heet niet Torsten Traeen, ben je gewoon een enorme oelewapper.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:47 schreef Mani89 het volgende:
Er rijden bij Team Unox toch genoeg Noorse knakworsten rond om over te nemen? Ik ben altijd wel fan geweest van Anders Schaarset, of Markus Hoelgaard.
Die komt niet door de bloedcontrole.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als je een Noor haalt van UnoX en hij heet niet Torsten Traeen, ben je gewoon een enorme oelewapper.
Jeetje, dit heeft zelfs een later meer artikel gekregen op Wielerflits. Het hart van de ontdekker van Rogla is echt gebroken, vanwege Weerenskjold of all places.quote:Op zondag 2 augustus 2020 10:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waerenskjold gaat twee jaar knakworsten eten bij Unox, dus dat is de eerste naam van het lijstje van wielerflits die sneuvelt.
Ik denk eigenlijk dat Foss een meer dan prima coureur gaat worden. Snap niet dat mensen hem zo overschat vinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Voldoen ze met Foss alleen nog niet aan het quotum van overschatte Noren? Gooi een Johannes Staune-Mittet, Oskar Johansson of Per Strand Hagenes in de opleidingsploeg en het is wel goed geweest hoor.
Je kunt de allerbeste coureur ter wereld zijn en nog steeds overschat zijn, die twee dingen staan geheel los van elkaar. Dat gezegd hebbende, heb jij de comments op Wielerflits wel eens gelezen? Alsof de Messi van het wielrennen in aantocht is. Met stijgende verbazing zit ik naar mijn scherm te staren. Je weet niet wat je ziet. De commentsectie is mijn Elysium, daar haal ik echt voldoening uit in het leven. Goed, Foss heeft in vier jaar bij de beloften één(!) wedstrijd meer gewonnen dan ik in 0. Foss heeft een chronisch en ernstig, heel ernstig gebrek aan explosiviteit. Dan is het verdomd lastig om te winnen, kan ik je verzekeren. Dat gaat hem, zoals in l'Avenir, waarschijnlijk alleen lukken op het moment dat hij veruit de beste in koers is, of als Jumbo het als collectief tactisch kan spelen. In het eerste voorbeeld is het probleem dan weer dat de concurrentie bij de profs dan vermoedelijk een stukje beter is dan niet-klimmer Aleotti en eerstejaars Van Wilder. Foss wordt mijn inziens een goede knecht, maar niet meer dan dat. Dat geef ik je op een briefje.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Foss een meer dan prima coureur gaat worden. Snap niet dat mensen hem zo overschat vinden.
Ben ook wel benieuwd wie die 3 anderen zijn. Het is meestal niet heel Jumbo om van andere worldtour ploegen over te nemen. Ze nemen toch vaak renners vanuit de jeugd of kleinere ploegen. En ze hebben ook wel een voorkeur aan Nederlandstaligen of anders Scandinaviërs of Engelstaligen (matcht algemeen makkelijker)quote:Oomen
Dekker
Leemreize
Een nieuwe renner voor in de sprinttrein van Groenewegen (naam n.n.b.)
2 andere renners die al gecontracteerd zijn (namen n.n.b.)
+ 1 extra renner
Als ze weer beginnen aan renners als Koen de Markus en Sebastiaan Bulgac gaat er van mijn kant niet meer gejuicht worden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wie die 3 anderen zijn. Het is meestal niet heel Jumbo om van andere worldtour ploegen over te nemen. Ze nemen toch vaak renners vanuit de jeugd of kleinere ploegen. En ze hebben ook wel een voorkeur aan Nederlandstaligen of anders Scandinaviërs of Engelstaligen (matcht algemeen makkelijker)
https://www.procyclingstats.com/teams/no-team-next-year
Boasson Hagen is niet logisch, Sebas misschien? Koen de Kort? Bauhaus? Gaan ze toch voor development jongens?
Ooit was jij hier goed in.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:32 schreef Mani89 het volgende:
Foss wint de Tour de France voor jongeren en de zogenaamde experts weten ons al te vertellen dat hij er niks van kan. Lachwekkend.
Neefje van Sosa kreeg fietsles van deze Noor.quote:
Wist je dat Foss maar vier maanden jonger is dan de regerend winnaar van de Tour de France?quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Neefje van Sosa kreeg fietsles van deze Noor.
Laatbloeier.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wist je dat Foss maar vier maanden jonger is dan de regerend winnaar van de Tour de France?
Foss wint een etappe in een grote ronde. Markeer mijn woorden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fuss is de vleesgeworden middelmaat.
Dat is Lindeman ook gelukt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Foss wint een etappe in een grote ronde. Markeer mijn woorden.
Bauhaus zou wel leuk zijn. Heeft zich sterk ontwikkeld.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als ze weer beginnen aan renners als Koen de Markus en Sebastiaan Bulgac gaat er van mijn kant niet meer gejuicht worden.
Touche. Maar ik verwacht een carrière, waar hij zo nu en dan eens wat wint, maar dat het wel belangrijk is, beetje zoals Weendog.quote:Op zondag 2 augustus 2020 13:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is Lindeman ook gelukt.
quote:Affini strengthens Team Jumbo-Visma selection
Edoardo Affini is a new addition to Team Jumbo-Visma for next year. The twenty-four-year-old Italian signs for three seasons with the Dutch World Tour team.
Affini is in his second year as a professional cyclist with Mitchelton-Scott and will transfer to Team Jumbo-Visma in 2021. The Italian won the bronze medal at the European time trial championship in Alkmaar last year. Affini is the third new rider for Team Jumbo-Visma, after Gijs Leemreize and David Dekker were previously contracted.
Sportive director Merijn Zeeman sees an important role for Affini in the selection. "We always like to add a rider like Affini to our team. Edoardo will assist Wout van Aert in the classics and he will get a place in the sprint train of Dylan Groenewegen. In addition, he is a talented time trialist. The team will certainly help him to get even better in that discipline. We think that with our guidance he can develop into a world class time trial rider."
Affini is happy with his transfer. "When Team Jumbo-Visma called, I knew this was a great opportunity. This is a good step for me. The conversations with the team showed that they have a lot of confidence in me. I can develop well here and that is very important to me. There are a number of very experienced riders from whom I can learn a lot. I'm in my second year as a pro, but this season is of course very special. Hopefully from next season on I will experience great moments in the shirt of Team Jumbo-Visma."
https://www.teamjumbovism(...)mbo-visma-selection/
quote:BORA – hansgrohe signs Nils Politt
The 26-year-old rider from Cologne has signed a contract for the next three years and will reinforce BORA – hansgrohe’s Classics squad, as well as shine as an all-rounder.
“It’s great that this has finally worked out. We have been interested in Nils previously, that's certainly no secret. I think that the consistent path that BORA - hansgrohe has been following was ultimately part of what convinced him. As a German top team, we’d of course like to have all the top German riders under contract, but we are still looking for international talent. Our goal is not to become a German national team, but rather to win the WorldTour. Nils will of course be vital in strengthening our Classics squad, but we still also see a lot of potential in him generally as a rider. We want to fully develop this potential over the coming years, as we have already done with riders such as Pascal, Emu and Max.” - Ralph Denk, Team Manager
"I'm really very happy. In a way, it’s like being reunited with my friends from the early days, and that made the decision quite easy for me. I've known several of the riders in the team for a number of years and I'm looking forward to racing with them. For the Classics, we’ll have an enormously strong team next year, and that's also a new situation for me. Over the past few years, I have been more of a lone warrior, so to speak, in those races. Tactically, this will definitely provide us with a vast array of opportunities. What Ralph Denk has achieved over the past few years is incredibly impressive. BORA - hansgrohe is one of the very top squads and I hope that I can develop further as a rider within the team.” - Nils Politt
https://www.bora-hansgroh(...)2008politt/393084926
Mwah, Tuttobici wist twee weken geleden al te melden dat Affini in gesprek was met Jumbo en Sunweb. Dat is hetzelfde als nu een lijstje maken met mogelijke versterkingen voor Sunweb en dan Bardet noemen, dat kan iedereen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:04 schreef TheArt het volgende:
De Rogla-ontdekker strikes again met zijn lijstje
[..]
Dat doet hij al jaren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Affini is wel een behoorlijke aanwinst ter ondersteuning. Ploeg wordt sterker en sterker.
En Politt zal wel gaan schroeien volgend seizoen!
Inderdaad niet erg vreemd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Vooralsnog zie ik nog geen Castroviejos, Kwiatkowski en dergekijke richting Jumbo gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Tom van de Molen is een aardige hardrijder.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vooralsnog zie ik nog geen Castroviejos, Kwiatkowski en dergekijke richting Jumbo gaan.
Misschien omdat Jumbo ook nog nooit een Tour gedomineerd heeft. Als ze de komende 5 jaar de Tour platleggen praten we verder.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Sky domineerde voornamelijk in de Tour. Jumbo heeft naast een bijzonder goede kern voor grote rondes de snelste sprinter ter wereld plus omkadering en een serieuze klassieke kern. Nu zijn ze ook nog de rommel aan het opruimen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien omdat Jumbo ook nog nooit een Tour gedomineerd heeft. Als ze de komende 5 jaar de Tour platleggen praten we verder.
Ja, en als we straks naar een kapotsaaie Tour kijken dankzij een horde Jumbobots dan zal daar vast kritiek op komen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sky domineerde voornamelijk in de Tour. Jumbo heeft naast een bijzonder goede kern voor grote rondes de snelste sprinter ter wereld plus omkadering en een serieuze klassieke kern. Nu zijn ze ook nog de rommel aan het opruimen.
Dat is al zeker toch?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ben benieuwd of Oomen ook naar Jumbo gaat.
Zeker Dumoulin is hier volgens mij bij veel users niet zo populair. Krachtwijk is wat meer geaccepteerd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Marcoss het volgende:
Jumbo doet het ook wel grotendeels zonder grote aankopen en door het ontwikkelen van renners die er al langer zaten. Met Dumoulin als uitzondering natuurlijk, maar dat gebeurde bij Sky veel meer. Plus dat ze inderdaad nog nooit een Tour gedomineerd hebben, denk dat afgelopen Vuelta eigenlijk de 1e keer was dat ze als ploeg echt sterk genoeg waren om de koers te dragen.
Maar uiteraard zal er ook kritiek komen als we straks een groep van 8 hebben bergop met 3x Ineos en 3x Jumbo..
Ja goed, volgens de berichten zo goed als inderdaad maar heb nog geen officieel communiqué gezien.quote:
Toch zonde van die sneeuwmuur.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:40 schreef Mani89 het volgende:
Benieuwd of Prachtwijk al door heeft dat hij deze Tour een luxeknecht is en niks meer.
Die hebben officieel ook nog niet verlengd, daar zullen ze wel op wachten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig dat Steef line-up van Jumbo voor 2021 niet netjes op site heeft staan. Martin, Eenkhoorn, Roosen en Hofstede staan er nog niet bij.
Hmm ja juist ja. Dan is er ook niet heel veel plek meer over. Misschien eentje als ik snel tel of zo.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hebben officieel ook nog niet verlengd, daar zullen ze wel op wachten.
Nou, nee.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch zonde van die sneeuwmuur.
Tevens stelling: Als z'n fiets niet naar de tering was had ie gewoon die Giro gewonnen.
De fiets wisselen, waardoor die achter de Movistar-trein van Valverde terechtkwam was ook een bepalende blunder.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch zonde van die sneeuwmuur.
Tevens stelling: Als z'n fiets niet naar de tering was had ie gewoon die Giro gewonnen.
Wat als Roglic in de kopgroep gezeten had?quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Calmejane en Touze worden bij AG2R gesignaleerd.
quote:GIJS VAN HOECKE, LILIAN CALMEJANE EN DAMIEN TOUZÉ NAAR AG2R
De Belg Gijs Van Hoecke rijdt volgend jaar voor AG2R La Mondiale (volgend jaar AG2R Citroën Team). Daar zal de 28-jarige Oost-Vlaming kopman Oliver Naesen bijstaan in de klassiekers. AG2R blijft volgens onze bronnen zeer actief op de transfermarkt: ook Lilian Calmejane en Damien Touzé worden aangetrokken.
Van Hoecke en Naesen zijn geen onbekenden van elkaar. Ze maken allebei deel uit van de Parelvissers, het trainingsgroepje met onder meer ook nog Greg Van Avermaet. In 2015 reden de twee ook al een jaartje samen bij Sport Vlaanderen-Baloise, waar ze overigens een gelijkaardig programma afwerkten.
In 2017 zette Van Hoecke een stap hogerop toen hij een contract voor twee jaar bij het toenmalige LottoNL-Jumbo tekende. Vorig jaar verhuisde hij naar Team CCC. Daar vormt hij sindsdien samen met Van Avermaet, Van Keirsbulck en Van Hooydonck een Belgische entente. Maar CCC verkeert nog steeds in zwaar weer en Van Hoecke is einde contract. De voormalige baanrenner is na Stan Dewulf al de tweede extra Belg die volgend jaar Oliver Naesen zal bijstaan in het voorjaar. Hij zal er een contract voor twee jaar tekenen.
Calmejane en Touzé
Ook Greg Van Avermaet zelf werd al genoemd bij het Franse WorldTour-team, maar de Waaslander wacht op een seintje van Jim Ochowicz, die Team CCC alsnog probeert te redden. In tegenstelling tot Van Hoecke heeft de Olympische kampioen nog een contract tot eind 2021 bij de formatie van de Amerikaanse teammanager.
AG2R blijft zich trouwens roeren op de transfermarkt. Met Lilian Calmejane (27), die overkomt van Total Direct Energie, en Damien Touzé (24), die vertrekt bij Cofidis, haalt het volgens onze bronnen nog twee versterkingen in huis. Vooral de overstap van Calmejane mag verrassend genoemd worden, want de winnaar van een Touretappe in 2017 had bij zijn huidige ploeg nog een overeenkomst voor volgend jaar.
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
quote:ISRAEL START-UP NATION WELCOMES NORWEGIAN, EMERGING TALENT: CARL FREDRIK HAGEN
ISN announces the arrival of Norwegian Carl Fredrik Hagen to bolster its Grand Tour aspirations
Team owner Sylvan Adams: “Hagen will support Froome at the Grand Tours and fulfill his GC potential”
Hagen: “Expect to get GC results and help the ISN leaders in the mountains!”
Tel- Aviv, August 4th.
Team Israel Start-Up Nation has signed the promising, emerging talent of Norwegian GC rider Carl Fredrik Hagen to bolster its aspirations and to build a lineup which will be a force in the Grand Tours for the coming years.
The team has made its ambitions clear with the announcement that the great Chris Froome will join the team next season. Hagen is expected to be the next piece of the puzzle.
ISN team owner Sylvan Adams: “I am really pleased to add a talented rider like Carl Frederik Hagen to our team. His 8th place GC finish in last year’s Vuelta is indicative of his potential – both for himself and as a support rider for Chris Froome at the Grand Tours. Welcome to the ISN family, Carl Frederik!”
The 28-year-old Norwegian enjoyed an impressive breakthrough season with Lotto-Soudal in 2019 – his first year in the WorldTour – and has personal expectations to grow both as a GC threat and to help ISN become a contender in the world’s biggest tour races.
Hagen: “I look forward to evolving further in a team with those ambitions; working together with some of the world’s best riders. It’s going to be exciting and fun to be integrated into a new team, which hasn’t yet reached its full potential. We’ll build up together toward success in the coming years. I’m looking for a role and an opportunity to achieve some good results in the GC and individual stages, as well as to support the team captains to success in the mountains.”
ISN’s Team Manager Kjell Carlstrom sees Hagen as someone who can both help the team ambitions in the Grand Tour while developing further in his own right: “Carl Fredrik showed remarkable things in his first year in the WT, with top ten overall placings in several stage races, including the Vuelta. We believe he has the potential to go further. We see him having a double position in the team – he can learn and gain more expertise while being a great help to our other riders and getting his own chances in other races, including Grand Tours. I value his attitude – he has both feet on the ground and clear ambitions and goals for his future career with us.”
Hagen’s career is indeed unique and somewhat unusual. He started his road racing career just five years ago, at an age (23) by which many of his peers were already well seasoned. Until 2013, his attention was focused on cross country skiing, when he decided to take up mountain bike racing. After becoming a road racer, he spent four years on continental teams in his home country. The first hint of his potential came in 2017 when he won the king stage in the Tour d’Alsace.
“It was significant both for me, personally, and my career,” he explains. In 2019 came the leap to World Tour team Lotto-Soudal and a series of somewhat surprising results for a newcomer: 3rd in the final stage of the mighty Criterium du Dauphine, 7th overall in the Tour of Guangxi and, of course, the 8th place finish in the Vuelta a España. No wonder he looks back on last season as being inspiring.
Not surprisingly, he loves climbing, especially on longer mountain stages, but he says, “I also feel good on shorter, more explosive climbs.” Still, he knows he has a lot of room to improve, especially his TT abilities to become a real GC threat – and he is ready to make it happen. “My drive to get better is what’s bringing me forward. I’m never satisfied, even when I’m in great shape. I’m 28 years old and still feel like I have lots to learn and accomplish on my bike. I look forward to continuing this journey and evolving in the right direction with ISN.”
http://israelcyclingacade(...)-carl-fredrik-hagen/
De nieuwe Horner. Pieken over 12 jaarquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:03 schreef TheArt het volgende:
Emerging talent, voor iemand van 28
[..]
Ja nou inderdaad, met Leemreize, Dekker en Affini hebben ze echt de crème de la crème van andere ploegen weggekocht door megasalarissen te bieden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja nou inderdaad, met Leemreize, Dekker en Affini hebben ze echt de crème de la crème van andere ploegen weggekocht door megasalarissen te bieden.
Wat heeft Ollie dan eigenlijk wel gepresteerd bij Ag2r dat ze blindelings zijn ongetalenteerde trainingsvrienden contracteren ?quote:
Vertel me eens welke superrenners Jumbo allemaal wegkoopt bij de concurrenten?quote:
Waar heb ik het over wegkopen? Dumoulin en Van Aert (en De Plus toen ze die haalden) zullen ongetwijfeld grof wild zijn geweest. Roglic hebben ze dan weer met een gelukje aan boord kunnen krijgen. Andere renners als Kruijswijk, Roosen, Eenkhoorn en Gesink (en Teunissen in feite ook) hebben ze zelf ontwikkeld. Een belangrijke schakel als Martin hebben ze zomaar op kunnen pikken. Groenewegen was niet de renner die hij nu is toen ze hem van Roompot overnamen, maar dat doet niets af aan het feit dat het de snelste sprinter van het peloton is op dit moment. Zelfs renners als Bennett, Jansen en Kuss die zeker niet bekend stonden als de grootste talenten blijken gewoon zeer gewaardeerde krachten te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vertel me eens welke superrenners Jumbo allemaal wegkoopt bij de concurrenten?
Ik zie dat Ineos meer geld uitgeeft. Qua team niet, nee. Ineos heeft een veel bredere rondekern (maar uiteindelijk kun je er maar 8 opstellen in de Tour en gaat daar niet veel tussen zitten), maar Jumbo heeft daarnaast wel een sprintkern en een klassieke kern, allebei van niveau.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:15 schreef Marcoss het volgende:
Maar kom op Wim, jij ziet de verschillen toch ook wel tussen Jumbo en Sky/Ineos?
Jumbo heeft met Groenewegen wel een topsprinter ja, maar de klassiekerkern is ook nog volop in ontwikkeling, denk dat tot afgelopen zaterdag niemand van de huidige ploeg een grote klassieker had gewonnen. Terwijl Ineos met alleen Kwiatkowski al een renner heeft met een flinke erelijst qua eendagskoersen.. en Ineos haalt in de winter “gewoon” de wereldkampioen tijdrijden en de regerende Giro-winnaar, terwijl ze al de nummer 1 en 2 van de laatste Tour hadden (en de 4-voudig winnaar was er niet eens bij).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie dat Ineos meer geld uitgeeft. Qua team niet, nee. Ineos heeft een veel bredere rondekern (maar uiteindelijk kun je er maar 8 opstellen in de Tour en gaat daar niet veel tussen zitten), maar Jumbo heeft daarnaast wel een sprintkern en een klassieke kern, allebei van niveau.
Kom op Wim, je maakt de vergelijking met Sky/Ineos en waarom men zich nu minder druk maakt dat er een superploeg gebouwd. En je hebt gelijk dat er genoeg rommel daar heeft rondgereden. Maar de vergelijking gaat natuurlijk mank.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar heb ik het over wegkopen? Dumoulin en Van Aert (en De Plus toen ze die haalden) zullen ongetwijfeld grof wild zijn geweest. Roglic hebben ze dan weer met een gelukje aan boord kunnen krijgen. Andere renners als Kruijswijk, Roosen, Eenkhoorn en Gesink (en Teunissen in feite ook) hebben ze zelf ontwikkeld. Een belangrijke schakel als Martin hebben ze zomaar op kunnen pikken. Groenewegen was niet de renner die hij nu is toen ze hem van Roompot overnamen, maar dat doet niets af aan het feit dat het de snelste sprinter van het peloton is op dit moment. Zelfs renners als Bennett, Jansen en Kuss die zeker niet bekend stonden als de grootste talenten blijken gewoon zeer gewaardeerde krachten te zijn.
En de hierboven genoemde Dekker en Affini zullen op genoeg plekken terecht hebben gekund. Niet echt een sterk argument als je het afzet tegen de rommel die ook bij Sky heeft rondgereden.
Het grote verschil is dat Sky/Ineos vaak een hoop geld stukslaat op gearriveerde renners (al had Carapaz schijnbaar al getekend voor de Girowinst en gaat Jumbo daar tegenwoordig ook flink in mee sinds Frits er écht in is gestapt), maar dat maakt niet dat de eindproducten kwalitatief veel verschillen als men zich bij Jumbo massaal goed ontwikkelt. Waarbij er ook genoeg ronkende namen die Ineos aantrok niet aan de verwachtingen hebben voldaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jumbo heeft met Groenewegen wel een topsprinter ja, maar de klassiekerkern is ook nog volop in ontwikkeling, denk dat tot afgelopen zaterdag niemand van de huidige ploeg een grote klassieker had gewonnen. Terwijl Ineos met alleen Kwiatkowski al een renner heeft met een flinke erelijst qua eendagskoersen.. en Ineos haalt in de winter “gewoon” de wereldkampioen tijdrijden en de regerende Giro-winnaar, terwijl ze al de nummer 1 en 2 van de laatste Tour hadden (en de 4-voudig winnaar was er niet eens bij).
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar voorlopig is het bij Jumbo vooral qua namen heel sterk, ze hebben het in de praktijk nog niet bewezen, terwijl Sky/Ineos het jaar in jaar uit heeft laten zien. Dan snap ik het verschil in benadering wel, dat zal vast veranderen als ze de komende Tour samen met Ineos alles kapot gaat controleren, maar zover is het nog niet. Ik hoop ook dat ze wat aanvallender gaan koersen dan Ineos doet/deed. En dat iemand als van Aert of Gesink eens voor eigen kans mag gaan als de kans zich voordoet. Maar over dat laatste was Zeeman al wel duidelijk.
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzakequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Kom op Wim, je maakt de vergelijking met Sky/Ineos en waarom men zich nu minder druk maakt dat er een superploeg gebouwd. En je hebt gelijk dat er genoeg rommel daar heeft rondgereden. Maar de vergelijking gaat natuurlijk mank.
Sky/Ineos heeft jaar in jaar uit renners gehaald om te knechten die elders kopman zouden zijn of in elk geval een stuk vrijere rol zouden krijgen (Porte, Uran, Lopez, Rosa, Landa, Kwiatkowski, Nieve om er een paar te noemen). En kijk bijvoorbeeld hoe een Sosa voor de neus van Trek wordt weggekaapt.
En nee, bij Jumbo is ook niet alles rozegeur en maneschijn. Maar Dumoulin werd gehaald na een blessurejaar, net als De Plus. Groenewegen had net zijn knieschijf gebroken en verre van een gearriveerde renner. Er was best veel twijfel over het aantrekken van Dylan. Tony Martin ga ik geeneens op in. Die gast was 35 jaar toen die kwam. Voor zowel van Aert als Dumoulin zal best goed betaald zijn, maar leveren beide ook directe waarde voor de sponsor.
Ik ben echt niet van de vlaggetjesbrigade, maar de filosofie is natuurlijk compleet verschillende. Sky/Ineos koopt vooral gearriveerde renners - ook met het doel om de directe concurrenten te verzwakken - en de absolute toptalenten (noem een Bernal, Halvorsen, Sosa), terwijl bij Jumbo veel renners zich verder hebben ontwikkeld. De opbouw is compleet anders en is Sky/Ineos gearriveerd en is Jumbo nog steeds de uitdager. Dat heeft impact op de gunfactor(als je bv op Twitter kijkt is het nl niet enkel in Nederland waar die verschilt).
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat de aversie tegen INEOS op meer gebaseerd is dan louter het feit dat ze een superploeg zijn. Dus dan kan je door blijven gaan met bewijzen dat Jumbo ook een superploeg is, maar dat heeft niet al te veel zin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzake
Het gaat om de kwaliteit van de renners die aanwezig zijn, niet meer en niet minder. Niet om wat ze betaald krijgen, of ze een wereldtalent of een donkey waren, wat voor manco ze hadden toen ze tekenden of wat de filosofie van de ploeg is.
Gunfactor heeft niet enkel met kwaliteit te maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzake
Het gaat om de kwaliteit van de renners die aanwezig zijn, niet meer en niet minder. Niet om wat ze betaald krijgen, of ze een wereldtalent of een donkey waren, wat voor manco ze hadden toen ze tekenden of wat de filosofie van de ploeg is.
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat een eventuele aversie tegen Ineos een heel ander onderwerp is en niet ter zake doet in dezen. Dus dan kun je door blijven gaan met bewijzen dat je een aversie jegens Ineos koestert, maar dat heeft niet al te veel zin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat de aversie tegen INEOS op meer gebaseerd is dan louter het feit dat ze een superploeg zijn. Dus dan kan je door blijven gaan met bewijzen dat Jumbo ook een superploeg is, maar dat heeft niet al te veel zin.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 23:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat een eventuele aversie tegen Ineos een heel ander onderwerp is en niet ter zake doet in dezen. Dus dan kun je door blijven gaan met bewijzen dat je een aversie jegens Ineos koestert, maar dat heeft niet al te veel zin.
?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Het punt wat je maakt heeft alles te maken met de gunfactor van de ploeg. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 23:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Joh. Dat is nou net het hele punt.
quote:‘SUPER DOMESTIQUE’ AND ‘ROAD CAPTAIN’ DARYL IMPEY TO JOIN ISN IN 2021
Tel-Aviv. August 5th.
Daryl Impey has been described as a “leader and captain on the road,” a “super domestique,” and has played a crucial role in the big teams that have enjoyed his services.
Now, the South African who was the first rider from his homeland to wear the yellow jersey in the Tour de France, has signed a contract to bring all those assets to Team Israel Start-Up Nation in the coming season.
“I decided to make a fresh start,” explained Impey (35) when asked what drove him to make the move to the Israeli team. “I feel like I need to step out of the comfort zone of Mitchelton-Scott. I had great success with the team, formed many strong friendships, and made amazing memories. I can’t thank them enough for getting me this far in my career.”
He went on to explain, “It certainly wasn’t an easy decision – I gave it a great deal of thought. But it’s exciting to work with a new team, with new energy and new ambitions. The most crucial reason is the challenge that is waiting for me at ISN. After speaking with ISN co-owner Sylvan Adams and the team’s management, I got the sense that they see other aspects of me as a bike rider. I will have the opportunity to play a leadership role, and as a team captain I will be given more responsibility and a huge challenge at the same time.
Team ISN has moved through the ranks very quickly; and now it’s about trying to create a winning culture. I will use my experience over the past decade to instill this in the younger guys and make sure we are always progressing. I’m excited about it.”
That’s precisely what the team expects from him, said ISN General Manager Kjell Carlstrom: “Daryl has shown in the past that he can be very valuable to a team, both in a support role and when going for personal results.
In Daryl we have a rider who can be a leader in some races and a team captain in others. He’s also bringing with him a wealth of experience that we can benefit from.”
Sylvan Adams was heavily involved in pursuing Impey after the dramatic move to sign Chris Froome. “Daryl Impey is a strong rider, who has won big races, twice conquering the Tour Down Under. We also expect that given Daryl’s experience, he could be our Tour de France road captain. He started his career riding with his friend Chris Froome on Barloworld, so we are hoping that Daryl will be a trusted ally for Chris, as we race to make history together at the Tour.”
Impey himself made no secret of how Froome’s decision to lead ISN starting next season has played into his own decision making: “It’s not often you get to race with one of the greats in our sport, so when Chris called me and said he trusts me and would like to have me by his side I appreciated that and knew he meant it. I have known him a long time and our careers have nearly come full circle – we started out together at Barloworld and we are continuing at ISN. I know he can win another Tour de France, and it will be great to not only be part of that team, but to play an important role.”
About Daryl Impey career highlights:
Teams: Started his Pro career in Team Barloworld (2008 – 2009) and raced for RadioShack, MTN -Qhubeka. In 2012 joined Green Edge (Mitchelton Scott).
Tour De France: In 2013 became the first South African to lead the TDF. In 2019 won his first stage.
Victories: Won 4 Tour races. Tour of Turkey (2009). Tour of Alberta (2014), and Tour down Under (2018, 2019).
Country: National Road race champion (2018, 2019) and National TT champion (2011, 2013 -2020).
About Team ISN:
Founded to elevate and popularize the sport of cycling in Israel and other emerging cycling nations, Israel Cycling Academy has grown, in just a short period, from a humble Continental level team to becoming a WorldTour team under the name “Israel Start-Up Nation”. With its goal of developing Israeli cycling talent, ISN/ICA operates two teams: the Israel Cycling Academy development team for younger riders, which races at the Continental level, and the senior Israel Start-Up Nation team competes at the highest level of the sport, the WorldTour. The ISN team roster includes riders from 16 nationalities, making it one of the most diverse in the world of pro cycling. The team’s riders have been designated “Ambassadors of Peace & Sport” by the Peres Center for Peace and Innovation, founded by the late Israeli President and Nobel Peace prize winner, Shimon Peres. This designation requires that our riders race with exemplary sportsmanship and act as ambassadors for the home country as we race all over the globe.
http://israelcyclingacade(...)to-join-isn-in-2021/
Ja, dat is het hele punt dat ik maak inderdaad. Dat dat juist twee dingen die je ook prima los van elkaar kunt zien. Niets meer niets minder.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 06:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het punt wat je maakt heeft alles te maken met de gunfactor van de ploeg. Niets meer niets minder.
En de gunfactor wordt ook beinvloed door de successen, filosofie, karakter, aankopen en geld van de ploeg.
Kwalitatief goede renners die halverwege 20 zijn gaan niet voor Israel Retirment Home rijdenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:39 schreef Mani89 het volgende:
Ja joh, nog een 35-jarige derbij. Lachwekkond.
AG2R wil het nieuwe Cofidis worden met deze beperkte Belgjes?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:05 schreef TheArt het volgende:
Dewulf en Van Hoecke bevestigd door AG2R.
Perceptie = Realiteitquote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele punt dat ik maak inderdaad. Dat dat juist twee dingen die je ook prima los van elkaar kunt zien. Niets meer niets minder.
Maar dat past niet in het grote boze Sky/Ineos vs. de rest-narratief.
Dat denk ik niet. Maar goed, we gaan er niet uitkomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Perceptie = Realiteit
Als Jumbo nu de Tour 5 jaar op rij wint heeft de halve wielerwereld een aversie tegen Jumbo. En dat is prima. Dan komt er weer een andere uitdagerm
Venezuela IN.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:56 schreef showtimer het volgende:
Androni stopt met sponsoren, Savio moet nieuwe hoofdsponsor zoeken.
https://cyclingpro.net/sp(...)ve-piu-che-concrete/
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:56 schreef showtimer het volgende:
Androni stopt met sponsoren, Savio moet nieuwe hoofdsponsor zoeken.
https://cyclingpro.net/sp(...)ve-piu-che-concrete/
Het sponsorcontract bedoel je?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het contract met Total loop toch jaren door?
quote:Greg Van Avermaet verlaat op het einde van het seizoen zijn huidige ploeg. Sponsor CCC houdt ermee op en manager Jim Ochowicz heeft aan Greg Van Avermaet laten weten dat hij nog steeds geen nieuwe sponsor heeft gevonden.
Van Avermaet: “Ik heb groen licht gegeven aan mijn manager om naar andere ploegen te kijken. Ik heb in deze ploeg geen opties meer. Op dit moment ziet het er niet naar uit dat deze ploeg verder gaat. Ochowicz blijft zoeken, maar ik kan niet blijven wachten. Andere mogelijkheden moeten nu in detail worden uitgewerkt. Ik hoop dat het over enkele weken rond is.”
De Franse AG2R-ploeg wordt nadrukkelijk genoemd als nieuwe toekomstige werkgever van Van Avermaet. Hij zou ook bij Israël Start-Up Nation terecht kunnen. Van Avermaet ontkent niet. “Verschillende ploegen hebben interesse. Het is zaak voor mijn manager Dries Smets om alles uit te werken en een concreet bod op tafel te leggen. Dan kan ik een beslissing nemen. Ik probeer het beste eruit te halen, financieel en ook sportief.”
Alle renners onder de 32.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:53 schreef Marcoss het volgende:
Zouden er renners zijn die niet bij Israel terecht kunnen?
Sponsorcontract inderdaad. Had eerder de indruk dat Total niet echt enthousiast was om het contract van EnergieDirect voort te zetten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:21 schreef showtimer het volgende:
[..]
Het sponsorcontract bedoel je?
Hele mooie transfers voor AG2R. Krijgen een heel leuk team voor de klassiekersquote:L’officialisation est imminente : Romain Bardet va quitter AG2R La Mondiale pour l’équipe Sunweb la saison prochaine. Greg Van Avermaet et Bob Jungels vont, quant à eux, rejoindre l’équipe savoyarde.
L’équipe AG2R La Mondiale s’apprête à faire sa révolution. La formation de Vincent Lavenu, qui deviendra AG2R - Citröen en 2021, va tourner la page Romain Bardet. Comme c’était dans l’air depuis plusieurs jours, celui qui portait les couleurs de la formation savoyarde depuis ses débuts chez les professionnels en 2012, va bien rejoindre l’équipe Sunweb.
Après Pierre Latour (qui s’est engagé chez Total Direct Energie), AG2R La Mondiale va donc perdre sa tête d’affiche n° 1.
Romain Bardet va s’en aller mais l’équipe AG2R - Citroën (dont le budget devrait dépasser les 22 millions d’euros selon nos confrères de l’Equipe) va également frapper très fort sur le marché des transferts avec l’arrivée du Belge Greg Van Avermaet (CCC), le champion olympique, et du Luxembourgeois Bob Jungels (Deceuninck-Quick - Step), ancien vainqueur de Liège-Bastogne-Liège. Une révolution !
De grootse WT plannen werden toen al snel ingetrokken volgens mij ja, maar ik kan zo snel niet vinden tot hoe lang ze daar zekerheid hebben. Zal toch richting 2022 gaan gezien het transferbeleid.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sponsorcontract inderdaad. Had eerder de indruk dat Total niet echt enthousiast was om het contract van EnergieDirect voort te zetten.
Zekerheid tot 2022 klinkt logisch.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:15 schreef showtimer het volgende:
[..]
De grootse WT plannen werden toen al snel ingetrokken volgens mij ja, maar ik kan zo snel niet vinden tot hoe lang ze daar zekerheid hebben. Zal toch richting 2022 gaan gezien het transferbeleid.
Jungels is een steengoed coureur, maar ik vind het wel een enorm manusje-van-alles, die volgens mij behoorlijk heet geprofiteerd van de extreme breedte bij Quick-Step. Nu hoeft dat laatste niet zo'n probleem te zijn als je de ontwikkelingen en geruchten rondom AG2R hoort, tot fietsen aan toe, maar er is geen enkele garantie dat hij bij een nieuwe ploeg hetzelfde niveau haalt, zoals bij verlaters van de omerta van Pat vaker niet dan wel het geval is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:08 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Hele mooie transfers voor AG2R. Krijgen een heel leuk team voor de klassiekers
Het zou al een hoop schelen als hij zijn "anonieme top 10 plek in een grote ronde" ambities laat varen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jungels is een steengoed coureur, maar ik vind het wel een enorm manusje-van-alles, die volgens mij behoorlijk heet geprofiteerd van de extreme breedte bij Quick-Step. Nu hoeft dat laatste niet zo'n probleem te zijn als je de ontwikkelingen en geruchten rondom AG2R hoort, tot fietsen aan toe, maar er is geen enkele garantie dat hij bij een nieuwe ploeg hetzelfde niveau haalt, zoals bij verlaters van de omerta van Pat vaker niet dan wel het geval is.
Dat zou kunnen, maar dan? In de Vlaamse klassiekers zou hij in dat geval derde viool spelen, wat hij best naar behoren zou kunnen, maar ik denk dat Greg iets minder eensgezind is dan dat ze bij Quick-Step zijn, en in de Waalse klassiekers zit er geen Alaphillippe om de rest angst in te brengen. Als je Pat moet geloven zou papa grote bedragen voor ogen hebben. Dan geef je hem een enorme zak geld voor, ja, voor wat eigenlijk?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het zou al een hoop schelen als hij zijn "anonieme top 10 plek in een grote ronde" ambities laat varen.
Een garantie op een hele mooie kampioenentrui in je ploeg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan? In de Vlaamse klassiekers zou hij in dat geval derde viool spelen en in de Waalse klassiekers zit er geen Alaphillippe om de rest angst in te brengen. Als je Pat moet geloven zou papa grote bedragen voor ogen hebben. Dan geef je hem een enorme zak geld voor, ja, voor wat eigenlijk?
Toch Bora Bora?quote:"El grueso de la temporada ya comenzó, Kevin ya perdió esta parte y aunque llegara la próxima semana ya se perdió Tour de Lombardía, el Gran Pie Monte, el Strade Bianche y eso ya se perdió todo." El atleta, oriundo de Cartago, tenía en 2020 grandes opciones de correr el Giro a Italia y además de firmar contrato con equipos importantes. No obstante, esas opciones se desvanecen al no poder estar compitiendo en una temporada que ya inició. “Teníamos que estar en Europa discutiendo el contrato del próximo año con un equipo pro Tour muy grande, pero no vamos a poder estar y eso puede afectar el futuro. Vamos a ver si lo podemos “, dijo el entrenador.
quote:
Wel scherp blijven in deze hitte!quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Sean Quinn naar Deceuninck, Fancellu, Tiberi en Skjelmose naar Trek, allen als stagiairs
Dan hebben ze er lang over gedaan om dat officieel aan te kondigenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
Wel scherp blijven in deze hitte!
Geen idee wat daar de reden achter is geweest, maar hoewel het slechts om een stageplek gaat, lijkt het erop dat Quick Step in de markt is om hem een volledig profcontract te geven, daar hij ook meegeweest is op trainingskamp in Calpe. Hij heeft ook een belangrijk deel van zijn opleiding genoten in België bij de nieuwelingen, dus ze kenden hem wellicht al langer. Dat zou een volgende toevoeging zijn in de toekomstige equipe rond Evenepoel, want hij gaat bijzonder goed omhoog. In de Girobio kwam hij steeds meer bovendrijven hoe verder in de koers we kwamen en hoe zwaarder het werd. Wat dat betreft is het jammer dat zijn najaar in rook opging door Pfeiffer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan hebben ze er lang over gedaan om dat officieel aan te kondigen
Floortje ziet alweer kansen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:06 schreef TheArt het volgende:
Djezus, hebben de teams afgesproken om standaard om 11.00 transfers aan te kondigen ofzo?
[ twitter ]
Floortje zit er al vuistdiep in bij Romain.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:06 schreef TheArt het volgende:
Djezus, hebben de teams afgesproken om standaard om 11.00 transfers aan te kondigen ofzo?
[ twitter ]
Nu al de domste transfer van het jaar. En dat terwijl er iemand is geweest die vijf jaar lang miljoenen wil betalen voor Froome.quote:
Waarom?quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu al de domste transfer van het jaar.
1e dag in augustus zonder koers, die hebben allemaal tijd over vandaag natuurlijk!quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:06 schreef TheArt het volgende:
Djezus, hebben de teams afgesproken om standaard om 11.00 transfers aan te kondigen ofzo?
[ twitter ]
Heb je Movistar zien koersen dit jaar?quote:
Hoe moet Oenzoe dit nog omdraaien dan?quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heb je Movistar zien koersen dit jaar?
Tevens, heb je Movistar ooit in het voorjaar zien koersen?
Zonde van het talent.
Want?quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu al de domste transfer van het jaar. En dat terwijl er iemand is geweest die vijf jaar lang miljoenen wil betalen voor Froome.
O vanuit Cortina gezien. Eens, ben er ook niet blij mee.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heb je Movistar zien koersen dit jaar?
Tevens, heb je Movistar ooit in het voorjaar zien koersen?
Zonde van het talent.
Die moet er gewoon een keer mee stoppen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoe moet Oenzoe dit nog omdraaien dan?
Aldus Thijs in zijn artikeltje op het AD. Hardop gelachen.quote:Met Romain Bardet hoopt Sunweb een renner te hebben gecontracteerd die de Tour kan winnen.
Zo werd het door Sunweb zelf wel aangekondigd destijdsquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Aldus Thijs in zijn artikeltje op het AD. Hardop gelachen.
Dat snap ik, maar het is ook compleet lachwekkend dat Sunweb dit denkt natuurlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo werd het door Sunweb zelf wel aangekondigd destijds
Rofl. Overigens hebben ze die renner al binnen met Marco Brenner.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Aldus Thijs in zijn artikeltje op het AD. Hardop gelachen.
Had vorig jaar een heel matig jaar en ik heb er wel vertrouwen in dat hij weer z'n topniveau gaat halen, maar een Tourpodium (laat staan winst) verwacht ik sowieso niet meer bij hemquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:34 schreef Koffieplanter het volgende:
Net als bij Dumoulin vind ik dat Bardet wel erg snel wordt afgeschreven.
Dat klopt, maar ik heb niet het idee dat Bardet plots keihard in niveau is gedaald, maar dat hij zichzelf keihard voorbij is gereden om toch echt een keer een gooi te doen naar eindwinst. Bardet heeft waarschijnlijk veel te veel gebreken om een Tour te winnen, maar het slaafs achter Lavenu aanhuppelen zal hem niet geholpen. Een nieuwe omgeving zou wonderen voor hem kunnen doen. Waarom zou hij niet hetzelfde kunnen als Pinot?quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Had vorig jaar een heel matig jaar en ik heb er wel vertrouwen in dat hij weer z'n topniveau gaat halen, maar een Tourpodium (laat staan winst) verwacht ik sowieso niet meer bij hem
Hij lijkt me sowieso meer een renner om te sprinten na lastige wedstrijden of met lastige finales dan iemand die structureel mee kan gaan doen in het voorjaar, waar Eus op hint. Maar hij mag me verrassen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heb je Movistar zien koersen dit jaar?
Tevens, heb je Movistar ooit in het voorjaar zien koersen?
Zonde van het talent.
Dit klinkt niet echt consistent met de behandeling die Matthews krijgt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:37 schreef Mani89 het volgende:
De cijfers logen niet. Slechts negen overwinningen, een plekje in de onderkant van de middenmoot op de WorldTour-ranking. Het gevoel was zo mogelijk nog slechter. Ontevreden renners, slechte pers. Toen ze elkaar bij Sunweb eind 2019 in de ogen keken, was er maar één conclusie mogelijk: het was een rampjaar geweest.
Te weinig winnaars en killers tussen de renners, teveel verloop in de staf, kopmannen die hun vraagtekens zetten bij het gevoerde beleid. En dus moest alles anders.
Ze willen Impey nog even laten rijpen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nog even terugkomend op de transfer van Impey naar Israel. Douglas Ryder zit echt al jaren achter Impey aan, maar Impey wilde nooit naar een andere ploeg want het was zo gezellig bij Mitchelton. En nu staat ie blijkbaar wel open voor een transfer, laat je hem lopen?
Briljante zet weer van Africa's Team, me dunkt.
Bardet wilde toch ook nooit op zijn tijdritten trainen? Dat zou bij Sunweb onbestaanbaar zijnquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb niet het idee dat Bardet plots keihard in niveau is gedaald, maar dat hij zichzelf keihard voorbij is gereden om toch echt een keer een gooi te doen naar eindwinst. Bardet heeft waarschijnlijk veel te veel gebreken om een Tour te winnen, maar het slaafs achter Lavenu aanhuppelen zal hem niet geholpen. Een nieuwe omgeving zou wonderen voor hem kunnen doen. Waarom zou hij niet hetzelfde kunnen als Pinot?
Ik ga altijd een beetje dood van binnen als ik het aantal profzeges van Kruijswijk bekijk.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:43 schreef Mani89 het volgende:
Misschien kunnen ze volgend jaar Kruijswijk halen.
Van een ploeg waar je niet hoeft te trainen op de tijdrit van een ploeg waar ze al weten hoeveel gram couscous je moet eten om 19:00 uur donderdag 22 oktober.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bardet wilde toch ook nooit op zijn tijdritten trainen? Dat zou bij Sunweb onbestaanbaar zijn
Helaas het lot van de pure dieselklimmers, zeker als ze nooit echt de allerbesten zijn. En ze zich altijd blindstaren op een klassement.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ga altijd een beetje dood van binnen als ik het aantal profzeges van Kruijswijk bekijk.
Oei, maar wat dan met supertalent Foss, waar je het een week geleden nog voor opnam?quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Helaas het lot van de pure dieselklimmers, zeker als ze nooit echt de allerbesten zijn. En ze zich altijd blindstaren op een klassement.
Als dat aantal nu maar eentje hoger was geweestquote:Op maandag 10 augustus 2020 13:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ga altijd een beetje dood van binnen als ik het aantal profzeges van Kruijswijk bekijk.
Van de week nog 13de op een heuvelop aankomst, en dat al op zijn 23ste, die explosiviteit heeft Steven nog nooit laten zien.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Oei, maar wat dan met supertalent Foss, waar je het een week geleden nog voor opnam?
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2016/stage-8quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Van de week nog 13de op een heuvelop aankomst, en dat al op zijn 23ste, die explosiviteit heeft Steven nog nooit laten zien.
Ik weet genoeg, Tobias Foss gaat de Giro winnen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2016/stage-8
Taaramae, is die nou nog niet gestopt?quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:23 schreef TheArt het volgende:
Volgens Wielerflits gaat Taaramae naar Circus Wanty.
Stond drie dagen geleden al in een Franse krant, fantastische bronnen weer van Wielerflits.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:23 schreef TheArt het volgende:
Volgens Wielerflits gaat Taaramae naar Circus Wanty.
die is allang gestopt alleen weet hij het zelf nog nietquote:Op maandag 10 augustus 2020 15:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Taaramae, is die nou nog niet gestopt?
Lekker 'hoogtestages' doen, lol.quote:Op maandag 10 augustus 2020 18:52 schreef Marcoss het volgende:
Van Vleuten toch weggeweest bij Mitchelton dus. Neem aan dat ze bij Jumbo veel meer had kunnen verdienen, maar blijkbaar wil ze toch heel graag in een buitenlandse ploeg blijven rijden..
Prima toch. Beetje andere culturen opsnuiven.quote:Op maandag 10 augustus 2020 18:52 schreef Marcoss het volgende:
Van Vleuten toch weggeweest bij Mitchelton dus. Neem aan dat ze bij Jumbo veel meer had kunnen verdienen, maar blijkbaar wil ze toch heel graag in een buitenlandse ploeg blijven rijden..
volgens mij was de fietskeuze ook bepalend geweest volgens het WF artikelquote:Op maandag 10 augustus 2020 18:52 schreef Marcoss het volgende:
Van Vleuten toch weggeweest bij Mitchelton dus. Neem aan dat ze bij Jumbo veel meer had kunnen verdienen, maar blijkbaar wil ze toch heel graag in een buitenlandse ploeg blijven rijden..
Ik word ook nog elk jaar beterquote:Op maandag 10 augustus 2020 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Benieuwd wanneer die zeepbel wordt doorgeprikt, bijna 38 jaar inmiddels.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bardet wilde toch ook nooit op zijn tijdritten trainen? Dat zou bij Sunweb onbestaanbaar zijn
Gewoon lekker rondfietsen, niks mis mee.quote:Op maandag 10 augustus 2020 19:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kijk eens aan. 29 pas, zijn beste tijd zou nu moeten komen. Of het in de planning van Sunweb zit valt te betwijfelen, maar in theorie zou hij nu ook een paar crossen mee kunnen pikken met Nieuwenhuis. Daar is hij afgelopen winter ook mee begonnen, zij het vooral wedstrijden in Frankrijk.
lekker op stage met Valverdequote:Op maandag 10 augustus 2020 18:52 schreef Marcoss het volgende:
Van Vleuten toch weg bij Mitchelton dus. Neem aan dat ze bij Jumbo veel meer had kunnen verdienen, maar blijkbaar wil ze toch heel graag in een buitenlandse ploeg blijven rijden..
Per direct?quote:Op maandag 10 augustus 2020 22:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Jordi Meeus gaat naar Sport Vlaanderen.
Gaat om volgend seizoen. Mijn post was allicht iets te stellig, maar hij heeft zeker meerdere gesprekken gehad met Walter Planckaert.quote:
quote:Cian Uijtdebroeks en stage avec Deceuninck-Quick Step
Même si cette sortie médiatique a fait rire Patrick Lefevere, le patron du Wolfpack a du flair… Et la jeune pousse de 17 ans a déjà passé une semaine de stage avec l’équipe World Tour, début juillet dans le Val di Fassa, en Italie. "J’ai invité Cian. Son entraîneur n’était pas très favorable. Mais il est quand même venu. Il a montré qu’il avait du caractère. Il est venu avec son programme. Il a roulé avec différents groupes. Il a pris plus de repos que les autres. Il est resté 6 ou 7 jours. C’est un type calme. Pour le moment ses résultats de course sont fantastiques. Apparemment ses résultats de tests aussi".
Il bat un record d’Evenepoel en CLM
Avec notamment une victoire impressionnante sur Kuurne-Bruxelles-Kuurne Junior, en début d’année, une course destinée aux moins de 19 ans. Une victoire avec près de 50 secondes d’avance sur son plus proche poursuivant. Autre élément intéressant, le jeune coureur qui habite à Hannut, a battu le record de Remco Evenepoel sur un CLM d’entraînement en Espagne, en allant plus de 30 secondes plus vite que Evenepoel sur un parcours accidenté de 7 km.
"Signe-le… Signe-le…"
Une précocité impressionnante qui n’affole pas Patrick Lefevere, qui reste très pragmatique." Le chemin est encore long. Il doit encore rester un an chez les juniors en 2021. Comme Remco, qui a aussi dû rester junior, pour l’UCI et la Fédération belge de cyclisme. On verra donc ce qu’il va faire. Beaucoup de gens me disent " signe-le, signe-le " mais je ne pense pas qu’il faut faire ça".
Attendre puis le convaincre de rejoindre le Wolfpack
Lefevere attendra le temps qu’il faut avant de faire les yeux doux au jeune coureur de l’équipe Acrog-Torman Balen BC, "Il faut attendre. Si un jour il devient espoir et qu’il va dans une bonne équipe bien équilibrée on y verra plus clair. Si on voit que sa progression est la même que celle de Remco on l’engagera directement. Mais ce n’est pas encore dit qu’il viendra chez nous. D’autres équipes le chassent déjà et semblent encore plus déterminées que moi pour l’engager. "
Jumbo-Visma et Sunweb en pole ?
On pense notamment à la Jumbo-Visma de Wout Van Aert ou encore le Team Sunweb de Tiesj Benoot. Financièrement, Lefevere ne pourra rivaliser avec ces deux équipes et c’est donc autrement qu’il devra faire la différence : " Y a des gens qui promettent beaucoup. Un jeune de moins de 20 qui se voient proposer un contrat par une équipe néerlandaise ou étrangère c’est très différent de ce qu’on propose ici. Remco aussi avait déjà eu des offres. Des offres folles. C’est vrai qu’à 19, 20 ans ils ont déjà des opinions personnelles. Mais les parents sont importants dans l’entourage. Il faut écouter les parents. Et ce sont aussi les parents qu’on doit convaincre "
Négociateur redoutable, Lefevere, connaît toutes les ficelles du métier pour convaincre les meilleurs de rejoindre son équipe. "C’est vrai qu’on dit que je suis redoutable en négociations. Mais c’est le passé et nos résultats qui nous ont donné raison". Reste à voir, si l’équipe Deceuninck-Quik Step, arrivera à convaincre le jeune talent flamand de rejoindre son équipe. Et il faudra aussi voir si les deux jeunes loups, Cian et Remco, arriveront à s’entendre dans la meute de Patrick Lefevere.
Niet qua nieuws, wel qua perspectief. Het lijkt me redelijk van belang te weten dat Pat niet vooraan staat te hijgen om te zwaaien met de dollars.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hier staat toch helemaal niks nieuws in, of lees ik het verkeerd?
Zolang het maar geen Sunweb wordt vind ik het prima, Jumbo en DQS lijken me allebei prima.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Niet qua nieuws, wel qua perspectief.
Het lijkt me in het belang van Uijtdebroeks vooral het best om te kiezen voor een ploeg waar hij in alle rust en vooral zonder druk zijn ding kan doen. De opperdebielen van Wielerflits, en Nico Dick in het bijzonder, hebben er toch maar mooi voor gezorgd dat deze jongen, met sinds afgelopen weekend exact twee koersen in 2020, de wielerwereld doorgaat als de betere Evenepoel. Iets wat natuurlijk voor geen meter bestaat. Daar had Uijtdebroeks nog 300 klimrecords voor kunnen verbeteren. Er is voorlopig überhaupt nog niets wat suggereert dat hij klaar is om over twee jaar prof te worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zolang het maar geen Sunweb wordt vind ik het prima, Jumbo en DQS lijken me allebei prima.
Wat een spanning. Bijkomend feit is dat Meurisse al dit jaar voor Quick-Step had kunnen rijden als Hilaire niet met de vinger zwaaide. Vasseur gaat de portemonnee moeten trekken jom.quote:A 28 ans, Xandro Meurisse s’apprête à faire le grand saut vers le World Tour. Après cinq saisons, le Courtraisien va quitter Circus-Wanty Gobert, le cocon qui lui a permis d’éclore à son rythme. Les équipes Cofidis et Deceuninck-Quick Step sont intéressées par ses services.
De befaamde BORA insider linkt een aantal andere renners ook naar de uitgang. Waarmee toch wel andermaal de bevestiging komt dat Denk niet echt geobsedeerd is met de vlaggetjes, want Jauzy schrijft de immer sympathieke Georg naar NTT. Als er iets zou spelen met BORA, zou hij dat als eerste moeten weten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Einde tijdperk Ochowicz.
Totschnig? Preidler?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De befaamde BORA insider linkt een aantal andere renners ook naar de uitgang. Waarmee toch wel andermaal de bevestiging komt dat Denk niet echt geobsedeerd is met de vlaggetjes, want Jauzy schrijft de immer sympathieke Georg naar NTT. Als er iets zou spelen met BORA, zou hij dat als eerste moeten weten.
Valter naar FDJ heb ik eerder al gelezen, dat lijkt wel serieus te zijn. Zimmermann bij NTT zou ik niet snappen, dus dat zal dan ook wel gebeuren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De befaamde BORA insider linkt een aantal andere renners ook naar de uitgang. Waarmee toch wel andermaal de bevestiging komt dat Denk niet echt geobsedeerd is met de vlaggetjes, want Jauzy schrijft de immer sympathieke Georg naar NTT. Als er iets zou spelen met BORA, zou hij dat als eerste moeten weten.
Wat is dit?quote:
Moeten wij weten wie Georg is?quote:
Nou, ja, aangezien het over CCC gaat zou dat geen onmogelijke opgave moeten zijn, nee.quote:
21 renners voor 2021 volgens PCS, maar daar staat Woods nog niet bij, dus 22.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 11:35 schreef Felagund het volgende:
Israel moet toch ook al bijna vol zitten voor volgend jaar? Of gaan daar ook veel renners weg?
Die is toch te jong?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:47 schreef wimderon het volgende:
Zo oud is Woods nog niet in wielerjaren.
Ander geruchtje zegt dat Groenendaal ook op weg is naar daar.
Badilatti schijnt naar FDJ te kunnen. Ergens wel logisch, daar worden ze altijd enorm enthousiast van middelmatige Zwitsers.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 12:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
21 renners voor 2021 volgens PCS, maar daar staat Woods nog niet bij, dus 22.
Voorlopig zijn er vooral veel geruchten geweest over renners + veel aflopende contracten ja. 16 blijvers en met Froome, Impey, Bevin, Hagen, Berwick en Woods 6 nieuwe renners. Van de huidige ploeg heb je Badilatti, Barbier, Boivin, Dowsett, Goldstein, Hollenstein, McCabe, Navarro, Niv, Politt, Raim, Sagiv, Schelling en Sutherland die vertrekken of (nog) niet bijgetekend hebben.
Dit is een jongen die ik net als Timo liever ergens anders in een vrije rol had zien fietsen. Hij zal het de komende 2 jaar met kruimels moeten doen die de kopmannen voor hem achterlaten.quote:
Dat is momenteel inderdaad wel het nadeel bij een ploeg als Jumbo-Visma.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 13:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is een jongen die ik net als Timo liever ergens anders in een vrije rol had zien fietsen. Hij zal het de komende 2 jaar met kruimels moeten doen die de kopmannen voor hem achterlaten.
quote:Bij de ploeg uit de Emiraten hebben ze met Gaviria, Kristoff, Molano en onze landgenoot Jasper Philipsen wel al vier snelle mannen, maar Philipsen is einde contract en lijkt op weg naar de uitgang. De 22-jarige sprinter kreeg van andere ploegen zowel financieel als qua carrièreplanning en wedstrijdprogramma aantrekkelijkere voorstellen dan van UAE. Veel ploegen, waaronder Deceuninck - Quick-Step, zien brood in Philipsen.
En heeft gewoon een contract voor drie jaar getekend. Dat is lekker binnen lopen voor Woodsquote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Twee dertigers, met ook in het geval van Woods ongetwijfeld een lachwekkend salaris, met twee potentiële carrière beëindigers aan blessures. Carlstrom heeft down.
Dat zou natuurlijk ook averechts gewerkt kunnen hebben en is hij tot de conclusie gekomen dat hij meer structuur en leiding nodig heeft. Hij heeft vorig jaar ook wel schandalig veel gereden in de eerste helft van het seizoen. Dat is grotendeels eigen schuld geweest, maar dat hij een soort blanco cheque kreeg om het ene na het andere monument af te werken zonder ook maar een beetje geremd te worden door de Emiraten, wat me überhaupt geen paradijs lijkt voor een renner als hij, is ook wel vreemd.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 09:50 schreef wimderon het volgende:
Bij UAE heeft hij zo'n beetje eigenhandig zijn wedstrijdprogramma en carrièrepad mogen samenstellen en uitstippelen, waar gaat dat beter kunnen?
quote:Australian climber Jack Haig will be announced as a Bahrain McLaren rider for 2021. According to several sources, the Mitchelton-Scott rider had several interested teams, but Bahrain McLaren beat off interest from squads including Team Ineos and Movistar.
The 26-year-old is set to be announced as a Bahrain McLaren rider within the coming week.
Haig came up through the ranks since joining Mitchelton Scott – then known as Orica-BikeExchange – back in 2016, and has become one of the team's most reliable climbers. He has raced five Grand Tours since moving into the WorldTour, and is set to race the Giro d'Italia later this year, where he will support Simon Yates' bid for the maglia rosa.
Bahrain McLaren would not comment on the transfer when contacted, but Cyclingnews understands that the team sees Haig as an important piece in the jigsaw as they seek to challenge for the Tour de France. They signed Mikel Landa for the start of the 2020 season and are intent on giving the Spaniard at least one crack at the GC at the Tour before evaluating their Grand Tour leadership.
The squad had considered a potential move for Chris Froome, but never made a final offer, with the British four-time Tour champion eventually signing for Israel Start-Up Nation for next year.
Bahrain McLaren have already seen Ivan Cortina leave for Movistar to take on new challenges, even though the highly-rated Spaniard had been offered a new deal to stay. Signing Haig, however, is a bit of a coup for the Bahrain McLaren management after the squad went through a period of financial uncertainly.
The team are still looking for a second sponsor for 2021, with McLaren likely to step aside from that role, but the team have still been building for the future. Dylan Teuns recently re-signed on a new contract, while the team are still in the process of finalising the rest of their roster.
There had also been interest in Bob Jungels, but the Luxembourg rider is on his way to AG2R La Mondiale as they prepare for life without Romain Bardet.
While the team would not comment on the news surrounding Haig, general manager Rod Ellingworth said: "We're super happy with Dylan re-signing. And with Cortina, I think he just wanted a different opportunity. I understand why Movistar would chase him. It makes sense, and he's good friends with a lot of the riders. He's an up-and-coming Spanish talent. Why wouldn't they want him? It's a shame from our side, but he's moving on with our blessing. Good luck to him."
De hittegolf ligt achter ons, tijd om weer scherp te worden!quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 09:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Vermaerke naar Sunweb als stagiair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |