Deze OP kan beter.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
U moet hier zijn voor al het tranfernieuws in het wielerpeloton.
Wat is dit voor Colombiaan? Vorig jaar werd hij nog overhoop gefietst in de Sobibor Tour.quote:
Ondanks dat hij in het verleden de Porvenir heeft gewonnen, heeft hij meer van een puncheur dan een klimmer. Overigens bezitter van een prachtige tatoeage. Hier, veel plezier.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat is dit voor Colombiaan? Vorig jaar werd hij nog overhoop gefietst in de Sobibor Tour.
Dit meen jij niet.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens bezitter van een prachtige tatoeage.
Brunel of Arroyave?quote:
Onmogelijke keuze.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Technisch gezien mag hij ook hoger uitkomen. Daar maken ze bij Israël dus zo gebruik van. Het idee was om talenten alvast kansjes te geven.quote:Op maandag 27 juli 2020 18:49 schreef Mani89 het volgende:
Ik zie nu pas dat Edwin Avila is gedegradeerd naar de contintentale tak van Israel? Ze hadden daar geloof ik wel meer brandhout die er eerder voor in aanmerking zouden komen.
Dat is snel, Greg ziet Ochowicz blindvaren op Manuela? Hopelijk is Oli niet te vriendelijk om zelf ook te profiteren van een dergelijke samenwerking.quote:
Als hun vader zo heet wellicht wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Pfeiffer??
Zouden we dit jaar ook veel kinderen met de naam Corona krijgen?
Pfeiffer is haar voornaam toch? Al zou andersom logischer zijn ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:10 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Als hun vader zo heet wellicht wel.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Naast Politt zou Bora ook interesse hebben in Teuns en Vanhoucke.
Geen idee wat ze met boer Harm moeten, maar oké. Tevens lijkt iedere ploeg interesse te hebben in Dielon, wat een kenners.
quote:Voor welke ploeg rijdt Dylan Teuns (28) volgend jaar? De Limburger heeft drie mooie opties: verlengen bij Bahrain-McLaren of verhuizen naar Ineos of naar Israel Start-Up Nation. Kort samengevat is dat kiezen tussen het gevoel, het prestige en de portefeuille.
Billy Reynders, de zaakwaarnemer van Teuns, heeft goed nieuws: slechte keuzes zitten er niet tussen. “Wat Dylan ook doet, hij zal bij een ploeg rijden waar hij belangrijk is”, zegt de man.
Teuns is hot op de transfermarkt. Dankzij knappe zeges in de Tour en de Dauphiné van vorig jaar staan de ploegen in de rij. “Bora-hansgrohe klopte als eerste aan”, zegt Reynders. “Maar uiteindelijk bleek dat geen match. Met Schachmann hebben ze een jonge kopman voor het rondewerk en Peter Sagan laat niet veel ruimte naast zich in de klassiekers.”
Programma is cruciaal
Het programma dat Teuns kan rijden, is een cruciaal element in dit verhaal. Op korte termijn droomt hij van een grote klassieke zege, genre Luik of Lombardije, maar hij loopt ook warm voor de Ronde van Vlaanderen en het WK. Teuns is daarnaast rijp om hoog te eindigen in rittenkoersen van een week. “En bij Bahrain is zijn trainer er heilig van overtuigd dat hij ook op de grote ronden moet mikken”, zegt Reynders. “De man zegt dat Dylan het podium kan rijden.”
Om maar te zeggen: bij zijn eigen ploeg zal hij (in de toekomst) alle kansen krijgen. Dit jaar is hij al overal kopman, behalve in de Tour, waar hij moet werken voor Landa. Bij de twee andere gegadigde teams liggen de grote rondes ook moeilijk. “Bij Israel hebben ze net Chris Froome aangetrokken”, zegt Reynders. “Dus in de Tour zal Dylan geen kopman zijn — gesteld dat hij dat zou willen, want zelf is hij nog niet overtuigd van die grote rondes.”
“Bij Ineos had ik eerst wat schrik. We hebben geen zin om van Dylan een tweede Kwiatkowski te maken. Maar er is me verzekerd dat hij alle kansen zal krijgen. ‘Hij wordt een speerpunt’, is me beloofd: kopman in de Vlaamse en in de klimklassiekers, mede-kopman in de kleinere rittenkoersen en in dienst van Bernal, Thomas en Sivakov in de grote ronden.”
Bahrain: veel inspraak
Dat maakt dat de drie ploegen een gelijkaardig carrièreplan in het vooruitzicht stellen. Hoe dan kiezen? Gevoelsmatig zit Teuns goed bij zijn huidige ploeg. Hij voelt er zich thuis en gewaardeerd: hij heeft veel inspraak in zijn planning en heeft recent een persoonlijke verzorger gekregen. Tot voor kort leek geld een struikelblok, want cosponsor McLaren zit in moeilijkheden door de coronacrisis — het bedrijf gaat circa 1.250 van zijn 5.000 werknemers ontslaan — en stopt na dit jaar zijn investeringen in het wielrennen. “Gelukkig is er een oplossing”, zegt Reynders. “De prins van Bahrain stelt zich de komende twee jaar garant voor het budget.”
Israel: bouwwerf
Het scenario waarin Teuns fors moet inleveren, is daarmee wellicht van de baan. Het mooiste voorstel komt echter van Israel Start-Up Nation. De grote baas daar lijkt geld te veel te hebben. De man wil zo snel mogelijk naar de top en zwaait met aanlokkelijke aanbiedingen naar elke goeie coureur die op de markt is. “De uitdaging daar zit in de aanpassing”, zegt Reynders. “Veranderen van ploeg betekent altijd overstappen naar een andere cultuur. Dylan zou er aan een heel nieuw avontuur beginnen.”
Hij zou er alvast met open armen ontvangen worden. Toen aan de vijf ploegleiders werd gevraagd om vijf namen op papier te zetten met interessante renners voor 2021, zetten ze alle vijf Teuns bovenaan. Vraag is echter of de ploeg echt klaar zal zijn om mee te spelen met de grote jongens. Israel is nog een bouwwerf.
Ineos: Real Madrid
Ook Ineos zou een grote aanpassing zijn, al is die overstap minder ‘exotisch’. De moeilijkheid daar is overeind blijven in een ploeg vol toppers en vedetten. Er zal minder geduld zijn, minder tijd om een eigen plek af te dwingen. Aan de andere kant zou Teuns wel bij de grootste en meest prestigieuze ploeg van de wereld terecht komen. “Dat is zoals in het voetbal”, zegt Reynders. “Iedereen wil wel een keer voor Real Madrid spelen.”
In de finale onderhandelingen zal de manager nog één dossier op tafel leggen: dat van de fiscale hervorming voor topsporters die eraan zit te komen in België. De wantoestanden in het voetbal hebben ervoor gezorgd dat het fiscale gunstregime voor atleten (onder meer wat betreft hun sociale bijdragen) herbekeken wordt. “Een topsporter kan daardoor in de toekomst tot dertig procent minder verdienen”, legt Reynders uit. “Ik wil daarom een veiligheid inbouwen in het contract van Dylan. Maar alleen al uitleggen wat er precies aan de hand is, is niet evident.” “De komende weken gaan we de knoop doorhakken”, zegt Reynders. “Het is een moeilijke keuze, maar ook weer niet: Dylan zit in een luxe-positie.”
Mea Culpa, je hebt gelijk. Jezus, wat een rare mensen lopen er toch rond op deze aardkloot.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Pfeiffer is haar voornaam toch? Al zou andersom logischer zijn ja.
13e in de Tour of Britain, je zou voor minder.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Speciaal voor @:wimderon
En speciaal voor, ja, voor wie eigenlijk?
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat heeft de mol dan toch goed gezien.quote:
Als dit maar geen aanleiding is om weer iedere tweet in deze reeks te plaatsen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat heeft de mol dan toch goed gezien.
Kooij is wel pas 18, al maakt dat tegenwoordig weinig meer uit in het wielrennen..quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat heeft de mol dan toch goed gezien.
Ergens wel verrassend. Jumbo heeft Groenewegen al en Kooij komt eraan, is er dan behoefte aan nog een sprinter? Hoewel het ook kan dat ze in hem meer iemand voor de klassiekers zien. Enfin, hij werd eerst in verband gebracht met Quick Step en dat leek me eigenlijk een stuk logischer.
Kon blijkbaar ook al naar Bora. Mikken ze daar op 40 renners? Amai.
Kooij heeft nog genoeg te leren bij de u23. Zou zich helemaal over de kop rijden mocht die nu al de overstap maken naar het WT-team. Voordeel is wel dat Kooij vanwege de regels gewoon zijn wedstrijden mee kan pikken bij het WT-team.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kooij is wel pas 18, al maakt dat tegenwoordig weinig meer uit in het wielrennen..
Die zal nu ook nog niet de overstap maken, maar richting 2022 zie ik dat wel gebeuren. Tegen die tijd zit je dan mogelijk wel met drie Nederlandse topspurters in dezelfde ploeg. Is toch moeilijk voor te stellen in een ploeg die verder vooral om de klassementsrenners draait.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kooij is wel pas 18, al maakt dat tegenwoordig weinig meer uit in het wielrennen..
Dat is ook waar ja, eigenlijk ook wel vreemd vorig jaar z’n contract verlengd heeft voor zo’n lange periode, terwijl hij weer dat hij in principe de komende jaren niet start in de Tour..quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die zal nu ook nog niet de overstap maken, maar richting 2022 zie ik dat wel gebeuren. Tegen die tijd zit je dan mogelijk wel met drie Nederlandse topspurters in dezelfde ploeg. Is toch moeilijk voor te stellen in een ploeg die verder vooral om de klassementsrenners draait.
quote:Citroën nieuwe sponsor AG2R La Mondiale?
Wordt autofabrikant Citroën sponsor van WorldTour-ploeg AG2R La Mondiale? Beide bedrijven lijken vandaag aan te sturen op een grootse aankondiging.
De profielfoto van het Twitteraccount van Citroen is momenteel het logo van verzekeraar AG2R La Mondiale. Op het account van de wielerploeg is de profielfoto gewijzigd naar het embleem van Citroen in de kenmerkende bruin en blauwe kleuren van de huidige sponsor.
De ploegleiderswagens van de Franse ploeg zijn momenteel nog van automerk Skoda. Later vandaag zal er ongetwijfeld een officiële aankondiging volgen. Wordt dus vervolgd.
Met dank aan al het gehamster kan jumbo-visma nu zelf ook hamsterenquote:
Krijgen ze gewoon Citroën-wagens of wordt het echt een nieuwe hoofd/sub-sponsor?quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Krijgen ze gewoon Citroën-wagens of wordt het echt een nieuwe hoofd/sub-sponsor?
Inderdaad, met GVA en Jungels (en Naesen/Cosnefroy) lijken ze eerder de klassiekerkant uit te gaan. En het zijn natuurlijk geen Franse boegbeelden. Maar wie weet gaan ze proberen Flip te verleiden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ twitter ]
Des te vreemder dat ze hun paradepaardjes lijken te verliezen.
Die tekende destijds bewust niet voor Sky, maar koos voor Mitchelton omdat hij daar meer vrijheid zou krijgen, zowel binnen als buiten de koers. Opvallend als hij nu opeens wel naar Ineos zou gaan, terwijl de ploeg eigenlijk alleen maar sterker is geworden..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:52 schreef Koffieplanter het volgende:
A. Yates lijkt naar INEOS te gaan, S. Yates blijft dan weer bij Mitchelton.
Haal je de twins nu door elkaar?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:55 schreef Marcoss het volgende:
Die tekende destijds bewust niet voor Sky, maar koos voor Mitchelton omdat hij daar meer vrijheid zou krijgen, zowel binnen als buiten de koers. Opvallend als hij nu opeens wel naar Ineos zou gaan, terwijl de ploeg eigenlijk alleen maar sterker is geworden..
Heb ik ook altijd gedacht.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dacht dat het verhaal destijds voor allebei gold
Over welke destijds hebben we het nu?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dacht dat het verhaal destijds voor allebei gold
Maar dat was dus enkel Simon?
Vlak voordat ze beiden prof werden, wilde Sky ze ook al binnenhalen, maar kozen ze bewust voor Mitchelton (al heetten ze toen vast anders.. ). Die "destijds" bedoelde ik, maar volgens mij hebben ze later ook wel aangegeven dat ze heel blij waren met die keuze omdat ze veel meer bij zo'n ploeg passen als bij een ploeg als Sky..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:04 schreef showtimer het volgende:
[..]
Over welke destijds hebben we het nu?
Huub Huub Barbatrucquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Izagirre's en Nieve richting Israel wordt nu ook in de Baskische pers genoemd.
https://www.diariovasco.c(...)200714185302-nt.html
Adam was toen niet welkom. "We had offers from FDJ and Lampre, and Sky wanted Simon, but GreenEdge is the best place to go"quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vlak voordat ze beiden prof werden, wilde Sky ze ook al binnenhalen, maar kozen ze bewust voor Mitchelton (al heetten ze toen vast anders.. ). Die "destijds" bedoelde ik, maar volgens mij hebben ze later ook wel aangegeven dat ze heel blij waren met die keuze omdat ze veel meer bij zo'n ploeg passen als bij een ploeg als Sky..
Ah, dat is ergens verkeerd gegaan bij m'n herinnering dan..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:25 schreef showtimer het volgende:
[..]
Adam was toen niet welkom. "We had offers from FDJ and Lampre, and Sky wanted Simon, but GreenEdge is the best place to go"
Als de Huub Israël er al uit kan biedenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:23 schreef showtimer het volgende:
[..]
Huub Huub Barbatruc
https://www.letelegramme.(...)07-2020-12591658.php
quote:TIEN OPTIES VOOR LAATSTE PLEK JUMBO-VISMA
Bij het krieken van de transfermarkt brengt WielerFlits ieder jaar begin augustus een overzicht van de status rondom Jumbo-Visma, Nederlands enige WorldTour-team. Daarnaast presenteren wij een aantal mogelijke versterkingen. Die spitsen zich dit jaar toe op het laatste nog in te vullen plekje in de selectie. Verder is de ploeg al klaar.
Verlengingen
Jumbo-Visma heeft haar schaapjes redelijk op het droge. Kopmannen Wout van Aert, Tom Dumoulin, Dylan Groenewegen, Steven Kruijswijk en Primo¸ Roglič beschikken allemaal over een doorlopend contract. Ook andere ankerpunten binnen de ploeg – zoals George Bennett, Robert Gesink, Mike Teunissen en Jos van Emden – liggen al voor 2021 vast. Datzelfde geldt voor jonge talenten als de Noorse ronderenner Tobias Foss (23, vorig jaar nog winnaar van de Ronde van de Toekomst) en Jonas Vingegaard (23, die vorig jaar een rit won in de Ronde van Polen). Met Koen Bouwman en Antwan Tolhoek is ook de tweede lijn al verzekerd.
De breedte van de ploeg en de Nederlandse basis bouwt Jumbo-Visma verder uit. Pascal Eenkhoorn (23), Lennard Hofstede (25) en Timo Roosen (27) tekenen alle drie voor twee jaar bij. Daarnaast versterkt het team zich met Sam Oomen (bijna 25) als toekomstige kopman, met David Dekker (22) is de vacante vacature van tweede sprinter ingevuld en de onfortuinlijke Gijs Leemreize (20, die onlangs het topje van zijn ringvinger moest laten vastzetten na een val in de Vuelta a Burgos) promoveert vanuit de opleidingsploeg. Jumbo-Visma blijft zo dichtbij de Nederlandse kern, waarbij het internationale inbreng niet schuwt.
Martin knoopt er nog een jaar aan vast – foto: Cor Vos
Met Maarten Wynants werd eerder een contract overeengekomen tot en met Parijs-Roubaix 2021. Daarna gaat de Belg zich omscholen tot ploegleider bij het Development Team. Toch blijft ervaring ook gewaarborgd binnen de huidige selectie. Viervoudig wereldkampioen tijdrijden Tony Martin blijft namelijk ook nog voor minimaal één jaar binnenboord. De 35-jarige Panzerwagen wilde aanvankelijk na het dit voorjaar bekijken of hij zou stoppen, maar die beslissing heeft hij vanwege de coronapauze met een jaar uitgesteld. Zijn 32-jarige Duitse landgenoot Christoph Pfingsten heeft ook een voorstel gekregen voor een langer verblijf.
Vertrek Amund Grøndahl Jansen
Slecht nieuws viel er op de deurmat bij Bert-Jan Lindeman en Taco van der Hoorn. Beide Nederlanders krijgen geen nieuw contract bij Jumbo-Visma. Hun toekomst is onduidelijk en dat geldt ook voor die van Tom Leezer. De 34-jarige Zuid-Hollander gold binnen de ploeg jarenlang als een van de beste piloten in het peloton en werd enorm gewaardeerd. Ook hij zal in 2021 de kleuren van Jumbo-Visma niet meer verdedigen, maar op dit moment is niet duidelijk wat daarvoor de reden is. Paul Martens zien we eveneens niet meer terug bij de ploeg. De Duitser viert in oktober zijn 37steverjaardag en hij vindt het mooi geweest.
Met het vertrek van Laurens De Plus kreeg Jumbo-Visma een gevoelige tik. De 24-jarige Belg werd in de winter van 2018-2019 aangetrokken en werd klaargestoomd om op termijn het kopmanschap in de grote rondes te dragen. Nu vervulde hij de rol als superknecht en mocht hij in sommige koersen zijn kans gaan, zoals de door De Plus gewonnen BinckBank Tour 2019. Vanwege een trainingsachterstand werd de talentvolle Belg in de Tour de France-selectie voor komende maand vervangen door George Bennett. De Plus gaat dan als kopman naar de Giro d’Italia. Hij tekende reeds een dik contract bij Team Ineos voor drie seizoenen.
Amund Grøndahl Jansen – foto: Cor Vos
Tot slot Amund Grøndahl Jansen. De 26-jarige Noorse kampioen op de weg maakte in 2017 zijn profdebuut bij – toen nog – LottoNL-Jumbo. Na vier jaar bij de Nederlandse ploeg te hebben gereden, zoekt hij andere oorden op. Hij groeide uit tot een gewaardeerd onderdeel van de sprinttrein rondom Groenewegen en daarnaast kreeg hij steeds meer kansen in de kern van klassiekerrenners waarvan hij deel uitmaakte. Ook zijn vertrek zal rauw op het dak zijn gevallen van het management. Grøndahl Jansen zou naar verluidt bij een andere ploeg een beter contract getekend hebben waar hij ook een belangrijkere rol zou zijn beloofd.
Zoektocht 2021
Als gezegd is Jumbo-Visma al bijna klaar op de transfermarkt. Met alle kopmannen die vastliggen, waren er idealiter twee belangrijke plekken binnen de selectie nog niet ingevuld. Dat waren een tweede sprinter en een renner die gespecialiseerd is in de heuvelklassiekers. Met Dekker werd de tweede snelle man achter Groenewegen reeds binnengehaald en voor de andere zojuist genoemde positie is er intern een oplossing voorhanden. De ploegleiding heeft namelijk heel veel vertrouwen in Jonas Vingegaard, die op termijn moet uitgroeien tot een van de teamleiders in wedstrijden als de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.
Dekker werd al vastgelegd – foto: Cor Vos
Met Oomen en Leemreize werden reeds twee klimmers aan de selectie van 2021 toegevoegd. Daarnaast is er een nieuwe schakel gevonden voor in de trein van Groenewegen en zijn er nog twee nieuwe renners gecontracteerd. Daarmee is de ploeg bijna rond voor 2021, maar er is dus nog wel één plek in te vullen om de selectie rond te maken. Dat type geldt als ondersteuning voor de klassiekerkern, bij voorkeur een jonge renner. Beloften Andreas Kron (22, Riwal Readynez), Sean Quinn (20, Hagens Berman) en Marijn van den Berg (21, Metec-TKH) gingen eerder mee op trainingskamp, maar zij vallen alle drie niet binnen het geschetste profiel.
Ook vanuit de eigen opleidingsploeg lijkt er op dit moment nog niemand klaar voor de stap naar het WorldTour-team. Rick Pluimers kan op termijn uitgroeien tot een goede renner voor de klassiekers, maar hij en ook de andere jonkies hebben nog even nodig. Sprinter Olav Kooij wist weliswaar al een aantal keer te zegevieren, maar hij is pas 18 jaar. Door de nieuwe regelgeving van de UCI kan hij binnen Jumbo-Visma al de nodige profervaring op doen. Om een goed beeld te schetsen van de financiële situatie: de ploeg had ook (verregaande) interesse in Wilco Kelderman en Jasper Philipsen, maar budgettair paste dat niet.
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
Ik mag ook voor ze hopen dat ze het niet gaan zoeken in de categorie Rasmus Tiller.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:45 schreef Pistolero het volgende:
Nathan Van Hooydonck
William Blume Levy
Rasmus Tiller
Silvan Dillier
Koen de Kort
Gianni Vermeersch
Jordi Warlop
Jarrad Drizners
Søren Wærenskjold
Edoardo Affini
Die lijstjes met voorgestelde aanwinsten van Youri zijn ook wel eens beter geweest, mijn god.
NTT was in ieder geval een van de ploegen die een contract hadden aangeboden aan Grøndahl Jansenquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:37 schreef Momo het volgende:
Grøndahl Jansen naar Sunweb of NTT ?
Lijkt mij geen renner voor oliesjeik club...
Jeetje wat een droevenis.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 08:45 schreef Pistolero het volgende:
Nathan Van Hooydonck
William Blume Levy
Rasmus Tiller
Silvan Dillier
Koen de Kort
Gianni Vermeersch
Jordi Warlop
Jarrad Drizners
Søren Wærenskjold
Edoardo Affini
Die lijstjes met voorgestelde aanwinsten van Youri zijn ook wel eens beter geweest, mijn god.
Affini is wel een ongelooflijke baas Denk de sterkste uit het lijstje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik mag ook voor ze hopen dat ze het niet gaan zoeken in de categorie Rasmus Tiller.
Ach, part of life. En met Oomen prima opgevangen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:12 schreef Faraday01 het volgende:
Al met al heeft Jumbo Visma de afgelopen jaren een hele grote stap voorwaarts gemaakt en wat ze er nu bij krijgen is ook prima. Jammer dat de Plus vertrekt maar die zal net als Poels een enorme zak geld voorgehouden hebben gekregen bij Ineos.
Zuid-Europeanen rennen alleen gillend weg bij Jumbo-Visma. Lekker aan de boerenkoolquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Affini is wel een ongelooflijke baas Denk de sterkste uit het lijstje.
Hij heeft al voor een Nederlandse ploeg gereden, dus hij weet beter wat hij kiestquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Zuid-Europeanen rennen alleen gillend weg bij Jumbo-Visma. Lekker aan de boerenkool
Behalve Slovenen. Dus misschien maar Sloveentje halen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Zuid-Europeanen rennen alleen gillend weg bij Jumbo-Visma. Lekker aan de boerenkool
Ik hoorde ook iets over Paddy Ganna Zou wel onhaalbaar zijn. Ik hoop op Affini. Capiot zou prima zijn en Havik ook.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:36 schreef TheArt het volgende:
Als ze dan toch renners zoeken voor het voorjaar zijn dit misschien wat betere opties (en renners die breder inzetbaar zijn):
Dion Smisssss
Ganna
Capiot
Meurisse (oké, waarschijnlijk onhaalbaar en die wil vast zijn vrijheid behouden)
Piotr Havik
Mezgecquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Behalve Slovenen. Dus misschien maar Sloveentje halen.
Capiot mag wel eens kansje op hoogste niveau krijgen. (Niet perse Jumbo)quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:36 schreef TheArt het volgende:
Als ze dan toch renners zoeken voor het voorjaar zijn dit misschien wat betere opties (en renners die breder inzetbaar zijn):
Dion Smisssss
Ganna
Capiot
Meurisse (oké, waarschijnlijk onhaalbaar en die wil vast zijn vrijheid behouden)
Piotr Havik
Meurisse zou dit jaar voor DQS hebben gereden als Bassie er niet voor was gaan liggen, dan zal hij ook interesse hebben in de diepere zakken van Frits.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 09:36 schreef TheArt het volgende:
Als ze dan toch renners zoeken voor het voorjaar zijn dit misschien wat betere opties (en renners die breder inzetbaar zijn):
Dion Smisssss
Ganna
Capiot
Meurisse (oké, waarschijnlijk onhaalbaar en die wil vast zijn vrijheid behouden)
Piotr Havik
Als je een Noor haalt van UnoX en hij heet niet Torsten Traeen, ben je gewoon een enorme oelewapper.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:47 schreef Mani89 het volgende:
Er rijden bij Team Unox toch genoeg Noorse knakworsten rond om over te nemen? Ik ben altijd wel fan geweest van Anders Schaarset, of Markus Hoelgaard.
Die komt niet door de bloedcontrole.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Als je een Noor haalt van UnoX en hij heet niet Torsten Traeen, ben je gewoon een enorme oelewapper.
Jeetje, dit heeft zelfs een later meer artikel gekregen op Wielerflits. Het hart van de ontdekker van Rogla is echt gebroken, vanwege Weerenskjold of all places.quote:Op zondag 2 augustus 2020 10:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waerenskjold gaat twee jaar knakworsten eten bij Unox, dus dat is de eerste naam van het lijstje van wielerflits die sneuvelt.
Ik denk eigenlijk dat Foss een meer dan prima coureur gaat worden. Snap niet dat mensen hem zo overschat vinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 11:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Voldoen ze met Foss alleen nog niet aan het quotum van overschatte Noren? Gooi een Johannes Staune-Mittet, Oskar Johansson of Per Strand Hagenes in de opleidingsploeg en het is wel goed geweest hoor.
Je kunt de allerbeste coureur ter wereld zijn en nog steeds overschat zijn, die twee dingen staan geheel los van elkaar. Dat gezegd hebbende, heb jij de comments op Wielerflits wel eens gelezen? Alsof de Messi van het wielrennen in aantocht is. Met stijgende verbazing zit ik naar mijn scherm te staren. Je weet niet wat je ziet. De commentsectie is mijn Elysium, daar haal ik echt voldoening uit in het leven. Goed, Foss heeft in vier jaar bij de beloften één(!) wedstrijd meer gewonnen dan ik in 0. Foss heeft een chronisch en ernstig, heel ernstig gebrek aan explosiviteit. Dan is het verdomd lastig om te winnen, kan ik je verzekeren. Dat gaat hem, zoals in l'Avenir, waarschijnlijk alleen lukken op het moment dat hij veruit de beste in koers is, of als Jumbo het als collectief tactisch kan spelen. In het eerste voorbeeld is het probleem dan weer dat de concurrentie bij de profs dan vermoedelijk een stukje beter is dan niet-klimmer Aleotti en eerstejaars Van Wilder. Foss wordt mijn inziens een goede knecht, maar niet meer dan dat. Dat geef ik je op een briefje.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Foss een meer dan prima coureur gaat worden. Snap niet dat mensen hem zo overschat vinden.
Ben ook wel benieuwd wie die 3 anderen zijn. Het is meestal niet heel Jumbo om van andere worldtour ploegen over te nemen. Ze nemen toch vaak renners vanuit de jeugd of kleinere ploegen. En ze hebben ook wel een voorkeur aan Nederlandstaligen of anders Scandinaviërs of Engelstaligen (matcht algemeen makkelijker)quote:Oomen
Dekker
Leemreize
Een nieuwe renner voor in de sprinttrein van Groenewegen (naam n.n.b.)
2 andere renners die al gecontracteerd zijn (namen n.n.b.)
+ 1 extra renner
Als ze weer beginnen aan renners als Koen de Markus en Sebastiaan Bulgac gaat er van mijn kant niet meer gejuicht worden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wie die 3 anderen zijn. Het is meestal niet heel Jumbo om van andere worldtour ploegen over te nemen. Ze nemen toch vaak renners vanuit de jeugd of kleinere ploegen. En ze hebben ook wel een voorkeur aan Nederlandstaligen of anders Scandinaviërs of Engelstaligen (matcht algemeen makkelijker)
https://www.procyclingstats.com/teams/no-team-next-year
Boasson Hagen is niet logisch, Sebas misschien? Koen de Kort? Bauhaus? Gaan ze toch voor development jongens?
Ooit was jij hier goed in.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:32 schreef Mani89 het volgende:
Foss wint de Tour de France voor jongeren en de zogenaamde experts weten ons al te vertellen dat hij er niks van kan. Lachwekkend.
Neefje van Sosa kreeg fietsles van deze Noor.quote:
Wist je dat Foss maar vier maanden jonger is dan de regerend winnaar van de Tour de France?quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Neefje van Sosa kreeg fietsles van deze Noor.
Laatbloeier.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wist je dat Foss maar vier maanden jonger is dan de regerend winnaar van de Tour de France?
Foss wint een etappe in een grote ronde. Markeer mijn woorden.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fuss is de vleesgeworden middelmaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |