Vertel me eens welke superrenners Jumbo allemaal wegkoopt bij de concurrenten?quote:
Waar heb ik het over wegkopen? Dumoulin en Van Aert (en De Plus toen ze die haalden) zullen ongetwijfeld grof wild zijn geweest. Roglic hebben ze dan weer met een gelukje aan boord kunnen krijgen. Andere renners als Kruijswijk, Roosen, Eenkhoorn en Gesink (en Teunissen in feite ook) hebben ze zelf ontwikkeld. Een belangrijke schakel als Martin hebben ze zomaar op kunnen pikken. Groenewegen was niet de renner die hij nu is toen ze hem van Roompot overnamen, maar dat doet niets af aan het feit dat het de snelste sprinter van het peloton is op dit moment. Zelfs renners als Bennett, Jansen en Kuss die zeker niet bekend stonden als de grootste talenten blijken gewoon zeer gewaardeerde krachten te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vertel me eens welke superrenners Jumbo allemaal wegkoopt bij de concurrenten?
Ik zie dat Ineos meer geld uitgeeft. Qua team niet, nee. Ineos heeft een veel bredere rondekern (maar uiteindelijk kun je er maar 8 opstellen in de Tour en gaat daar niet veel tussen zitten), maar Jumbo heeft daarnaast wel een sprintkern en een klassieke kern, allebei van niveau.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:15 schreef Marcoss het volgende:
Maar kom op Wim, jij ziet de verschillen toch ook wel tussen Jumbo en Sky/Ineos?
Jumbo heeft met Groenewegen wel een topsprinter ja, maar de klassiekerkern is ook nog volop in ontwikkeling, denk dat tot afgelopen zaterdag niemand van de huidige ploeg een grote klassieker had gewonnen. Terwijl Ineos met alleen Kwiatkowski al een renner heeft met een flinke erelijst qua eendagskoersen.. en Ineos haalt in de winter “gewoon” de wereldkampioen tijdrijden en de regerende Giro-winnaar, terwijl ze al de nummer 1 en 2 van de laatste Tour hadden (en de 4-voudig winnaar was er niet eens bij).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie dat Ineos meer geld uitgeeft. Qua team niet, nee. Ineos heeft een veel bredere rondekern (maar uiteindelijk kun je er maar 8 opstellen in de Tour en gaat daar niet veel tussen zitten), maar Jumbo heeft daarnaast wel een sprintkern en een klassieke kern, allebei van niveau.
Kom op Wim, je maakt de vergelijking met Sky/Ineos en waarom men zich nu minder druk maakt dat er een superploeg gebouwd. En je hebt gelijk dat er genoeg rommel daar heeft rondgereden. Maar de vergelijking gaat natuurlijk mank.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar heb ik het over wegkopen? Dumoulin en Van Aert (en De Plus toen ze die haalden) zullen ongetwijfeld grof wild zijn geweest. Roglic hebben ze dan weer met een gelukje aan boord kunnen krijgen. Andere renners als Kruijswijk, Roosen, Eenkhoorn en Gesink (en Teunissen in feite ook) hebben ze zelf ontwikkeld. Een belangrijke schakel als Martin hebben ze zomaar op kunnen pikken. Groenewegen was niet de renner die hij nu is toen ze hem van Roompot overnamen, maar dat doet niets af aan het feit dat het de snelste sprinter van het peloton is op dit moment. Zelfs renners als Bennett, Jansen en Kuss die zeker niet bekend stonden als de grootste talenten blijken gewoon zeer gewaardeerde krachten te zijn.
En de hierboven genoemde Dekker en Affini zullen op genoeg plekken terecht hebben gekund. Niet echt een sterk argument als je het afzet tegen de rommel die ook bij Sky heeft rondgereden.
Het grote verschil is dat Sky/Ineos vaak een hoop geld stukslaat op gearriveerde renners (al had Carapaz schijnbaar al getekend voor de Girowinst en gaat Jumbo daar tegenwoordig ook flink in mee sinds Frits er écht in is gestapt), maar dat maakt niet dat de eindproducten kwalitatief veel verschillen als men zich bij Jumbo massaal goed ontwikkelt. Waarbij er ook genoeg ronkende namen die Ineos aantrok niet aan de verwachtingen hebben voldaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jumbo heeft met Groenewegen wel een topsprinter ja, maar de klassiekerkern is ook nog volop in ontwikkeling, denk dat tot afgelopen zaterdag niemand van de huidige ploeg een grote klassieker had gewonnen. Terwijl Ineos met alleen Kwiatkowski al een renner heeft met een flinke erelijst qua eendagskoersen.. en Ineos haalt in de winter “gewoon” de wereldkampioen tijdrijden en de regerende Giro-winnaar, terwijl ze al de nummer 1 en 2 van de laatste Tour hadden (en de 4-voudig winnaar was er niet eens bij).
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar voorlopig is het bij Jumbo vooral qua namen heel sterk, ze hebben het in de praktijk nog niet bewezen, terwijl Sky/Ineos het jaar in jaar uit heeft laten zien. Dan snap ik het verschil in benadering wel, dat zal vast veranderen als ze de komende Tour samen met Ineos alles kapot gaat controleren, maar zover is het nog niet. Ik hoop ook dat ze wat aanvallender gaan koersen dan Ineos doet/deed. En dat iemand als van Aert of Gesink eens voor eigen kans mag gaan als de kans zich voordoet. Maar over dat laatste was Zeeman al wel duidelijk.
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzakequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Kom op Wim, je maakt de vergelijking met Sky/Ineos en waarom men zich nu minder druk maakt dat er een superploeg gebouwd. En je hebt gelijk dat er genoeg rommel daar heeft rondgereden. Maar de vergelijking gaat natuurlijk mank.
Sky/Ineos heeft jaar in jaar uit renners gehaald om te knechten die elders kopman zouden zijn of in elk geval een stuk vrijere rol zouden krijgen (Porte, Uran, Lopez, Rosa, Landa, Kwiatkowski, Nieve om er een paar te noemen). En kijk bijvoorbeeld hoe een Sosa voor de neus van Trek wordt weggekaapt.
En nee, bij Jumbo is ook niet alles rozegeur en maneschijn. Maar Dumoulin werd gehaald na een blessurejaar, net als De Plus. Groenewegen had net zijn knieschijf gebroken en verre van een gearriveerde renner. Er was best veel twijfel over het aantrekken van Dylan. Tony Martin ga ik geeneens op in. Die gast was 35 jaar toen die kwam. Voor zowel van Aert als Dumoulin zal best goed betaald zijn, maar leveren beide ook directe waarde voor de sponsor.
Ik ben echt niet van de vlaggetjesbrigade, maar de filosofie is natuurlijk compleet verschillende. Sky/Ineos koopt vooral gearriveerde renners - ook met het doel om de directe concurrenten te verzwakken - en de absolute toptalenten (noem een Bernal, Halvorsen, Sosa), terwijl bij Jumbo veel renners zich verder hebben ontwikkeld. De opbouw is compleet anders en is Sky/Ineos gearriveerd en is Jumbo nog steeds de uitdager. Dat heeft impact op de gunfactor(als je bv op Twitter kijkt is het nl niet enkel in Nederland waar die verschilt).
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat de aversie tegen INEOS op meer gebaseerd is dan louter het feit dat ze een superploeg zijn. Dus dan kan je door blijven gaan met bewijzen dat Jumbo ook een superploeg is, maar dat heeft niet al te veel zin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzake![]()
Het gaat om de kwaliteit van de renners die aanwezig zijn, niet meer en niet minder. Niet om wat ze betaald krijgen, of ze een wereldtalent of een donkey waren, wat voor manco ze hadden toen ze tekenden of wat de filosofie van de ploeg is.
Gunfactor heeft niet enkel met kwaliteit te maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzake![]()
Het gaat om de kwaliteit van de renners die aanwezig zijn, niet meer en niet minder. Niet om wat ze betaald krijgen, of ze een wereldtalent of een donkey waren, wat voor manco ze hadden toen ze tekenden of wat de filosofie van de ploeg is.
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat een eventuele aversie tegen Ineos een heel ander onderwerp is en niet ter zake doet in dezen. Dus dan kun je door blijven gaan met bewijzen dat je een aversie jegens Ineos koestert, maar dat heeft niet al te veel zin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat de aversie tegen INEOS op meer gebaseerd is dan louter het feit dat ze een superploeg zijn. Dus dan kan je door blijven gaan met bewijzen dat Jumbo ook een superploeg is, maar dat heeft niet al te veel zin.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 23:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat een eventuele aversie tegen Ineos een heel ander onderwerp is en niet ter zake doet in dezen. Dus dan kun je door blijven gaan met bewijzen dat je een aversie jegens Ineos koestert, maar dat heeft niet al te veel zin.
?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Het punt wat je maakt heeft alles te maken met de gunfactor van de ploeg. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 23:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Joh. Dat is nou net het hele punt.
quote:‘SUPER DOMESTIQUE’ AND ‘ROAD CAPTAIN’ DARYL IMPEY TO JOIN ISN IN 2021
Tel-Aviv. August 5th.
Daryl Impey has been described as a “leader and captain on the road,” a “super domestique,” and has played a crucial role in the big teams that have enjoyed his services.
Now, the South African who was the first rider from his homeland to wear the yellow jersey in the Tour de France, has signed a contract to bring all those assets to Team Israel Start-Up Nation in the coming season.
“I decided to make a fresh start,” explained Impey (35) when asked what drove him to make the move to the Israeli team. “I feel like I need to step out of the comfort zone of Mitchelton-Scott. I had great success with the team, formed many strong friendships, and made amazing memories. I can’t thank them enough for getting me this far in my career.”
He went on to explain, “It certainly wasn’t an easy decision – I gave it a great deal of thought. But it’s exciting to work with a new team, with new energy and new ambitions. The most crucial reason is the challenge that is waiting for me at ISN. After speaking with ISN co-owner Sylvan Adams and the team’s management, I got the sense that they see other aspects of me as a bike rider. I will have the opportunity to play a leadership role, and as a team captain I will be given more responsibility and a huge challenge at the same time.
Team ISN has moved through the ranks very quickly; and now it’s about trying to create a winning culture. I will use my experience over the past decade to instill this in the younger guys and make sure we are always progressing. I’m excited about it.”
That’s precisely what the team expects from him, said ISN General Manager Kjell Carlstrom: “Daryl has shown in the past that he can be very valuable to a team, both in a support role and when going for personal results.
In Daryl we have a rider who can be a leader in some races and a team captain in others. He’s also bringing with him a wealth of experience that we can benefit from.”
Sylvan Adams was heavily involved in pursuing Impey after the dramatic move to sign Chris Froome. “Daryl Impey is a strong rider, who has won big races, twice conquering the Tour Down Under. We also expect that given Daryl’s experience, he could be our Tour de France road captain. He started his career riding with his friend Chris Froome on Barloworld, so we are hoping that Daryl will be a trusted ally for Chris, as we race to make history together at the Tour.”
Impey himself made no secret of how Froome’s decision to lead ISN starting next season has played into his own decision making: “It’s not often you get to race with one of the greats in our sport, so when Chris called me and said he trusts me and would like to have me by his side I appreciated that and knew he meant it. I have known him a long time and our careers have nearly come full circle – we started out together at Barloworld and we are continuing at ISN. I know he can win another Tour de France, and it will be great to not only be part of that team, but to play an important role.”
About Daryl Impey career highlights:
Teams: Started his Pro career in Team Barloworld (2008 – 2009) and raced for RadioShack, MTN -Qhubeka. In 2012 joined Green Edge (Mitchelton Scott).
Tour De France: In 2013 became the first South African to lead the TDF. In 2019 won his first stage.
Victories: Won 4 Tour races. Tour of Turkey (2009). Tour of Alberta (2014), and Tour down Under (2018, 2019).
Country: National Road race champion (2018, 2019) and National TT champion (2011, 2013 -2020).
About Team ISN:
Founded to elevate and popularize the sport of cycling in Israel and other emerging cycling nations, Israel Cycling Academy has grown, in just a short period, from a humble Continental level team to becoming a WorldTour team under the name “Israel Start-Up Nation”. With its goal of developing Israeli cycling talent, ISN/ICA operates two teams: the Israel Cycling Academy development team for younger riders, which races at the Continental level, and the senior Israel Start-Up Nation team competes at the highest level of the sport, the WorldTour. The ISN team roster includes riders from 16 nationalities, making it one of the most diverse in the world of pro cycling. The team’s riders have been designated “Ambassadors of Peace & Sport” by the Peres Center for Peace and Innovation, founded by the late Israeli President and Nobel Peace prize winner, Shimon Peres. This designation requires that our riders race with exemplary sportsmanship and act as ambassadors for the home country as we race all over the globe.
http://israelcyclingacade(...)to-join-isn-in-2021/
Ja, dat is het hele punt dat ik maak inderdaad. Dat dat juist twee dingen die je ook prima los van elkaar kunt zien. Niets meer niets minder.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 06:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het punt wat je maakt heeft alles te maken met de gunfactor van de ploeg. Niets meer niets minder.
En de gunfactor wordt ook beinvloed door de successen, filosofie, karakter, aankopen en geld van de ploeg.
Kwalitatief goede renners die halverwege 20 zijn gaan niet voor Israel Retirment Home rijdenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:39 schreef Mani89 het volgende:
Ja joh, nog een 35-jarige derbij. Lachwekkond.
AG2R wil het nieuwe Cofidis worden met deze beperkte Belgjes?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:05 schreef TheArt het volgende:
Dewulf en Van Hoecke bevestigd door AG2R.
Perceptie = Realiteitquote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele punt dat ik maak inderdaad. Dat dat juist twee dingen die je ook prima los van elkaar kunt zien. Niets meer niets minder.
Maar dat past niet in het grote boze Sky/Ineos vs. de rest-narratief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |