Dat is Lindeman ook gelukt.quote:Op zondag 2 augustus 2020 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Foss wint een etappe in een grote ronde. Markeer mijn woorden.
Bauhaus zou wel leuk zijn. Heeft zich sterk ontwikkeld.quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als ze weer beginnen aan renners als Koen de Markus en Sebastiaan Bulgac gaat er van mijn kant niet meer gejuicht worden.
Touche. Maar ik verwacht een carrière, waar hij zo nu en dan eens wat wint, maar dat het wel belangrijk is, beetje zoals Weendog.quote:Op zondag 2 augustus 2020 13:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is Lindeman ook gelukt.
quote:Affini strengthens Team Jumbo-Visma selection
Edoardo Affini is a new addition to Team Jumbo-Visma for next year. The twenty-four-year-old Italian signs for three seasons with the Dutch World Tour team.
Affini is in his second year as a professional cyclist with Mitchelton-Scott and will transfer to Team Jumbo-Visma in 2021. The Italian won the bronze medal at the European time trial championship in Alkmaar last year. Affini is the third new rider for Team Jumbo-Visma, after Gijs Leemreize and David Dekker were previously contracted.
Sportive director Merijn Zeeman sees an important role for Affini in the selection. "We always like to add a rider like Affini to our team. Edoardo will assist Wout van Aert in the classics and he will get a place in the sprint train of Dylan Groenewegen. In addition, he is a talented time trialist. The team will certainly help him to get even better in that discipline. We think that with our guidance he can develop into a world class time trial rider."
Affini is happy with his transfer. "When Team Jumbo-Visma called, I knew this was a great opportunity. This is a good step for me. The conversations with the team showed that they have a lot of confidence in me. I can develop well here and that is very important to me. There are a number of very experienced riders from whom I can learn a lot. I'm in my second year as a pro, but this season is of course very special. Hopefully from next season on I will experience great moments in the shirt of Team Jumbo-Visma."
https://www.teamjumbovism(...)mbo-visma-selection/
quote:BORA – hansgrohe signs Nils Politt
The 26-year-old rider from Cologne has signed a contract for the next three years and will reinforce BORA – hansgrohe’s Classics squad, as well as shine as an all-rounder.
“It’s great that this has finally worked out. We have been interested in Nils previously, that's certainly no secret. I think that the consistent path that BORA - hansgrohe has been following was ultimately part of what convinced him. As a German top team, we’d of course like to have all the top German riders under contract, but we are still looking for international talent. Our goal is not to become a German national team, but rather to win the WorldTour. Nils will of course be vital in strengthening our Classics squad, but we still also see a lot of potential in him generally as a rider. We want to fully develop this potential over the coming years, as we have already done with riders such as Pascal, Emu and Max.” - Ralph Denk, Team Manager
"I'm really very happy. In a way, it’s like being reunited with my friends from the early days, and that made the decision quite easy for me. I've known several of the riders in the team for a number of years and I'm looking forward to racing with them. For the Classics, we’ll have an enormously strong team next year, and that's also a new situation for me. Over the past few years, I have been more of a lone warrior, so to speak, in those races. Tactically, this will definitely provide us with a vast array of opportunities. What Ralph Denk has achieved over the past few years is incredibly impressive. BORA - hansgrohe is one of the very top squads and I hope that I can develop further as a rider within the team.” - Nils Politt
https://www.bora-hansgroh(...)2008politt/393084926
Mwah, Tuttobici wist twee weken geleden al te melden dat Affini in gesprek was met Jumbo en Sunweb. Dat is hetzelfde als nu een lijstje maken met mogelijke versterkingen voor Sunweb en dan Bardet noemen, dat kan iedereen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:04 schreef TheArt het volgende:
De Rogla-ontdekker strikes again met zijn lijstje
[..]
Dat doet hij al jaren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Affini is wel een behoorlijke aanwinst ter ondersteuning. Ploeg wordt sterker en sterker.
En Politt zal wel gaan schroeien volgend seizoen!
Inderdaad niet erg vreemd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Vooralsnog zie ik nog geen Castroviejos, Kwiatkowski en dergekijke richting Jumbo gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Tom van de Molen is een aardige hardrijder.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vooralsnog zie ik nog geen Castroviejos, Kwiatkowski en dergekijke richting Jumbo gaan.
Misschien omdat Jumbo ook nog nooit een Tour gedomineerd heeft. Als ze de komende 5 jaar de Tour platleggen praten we verder.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Sky domineerde voornamelijk in de Tour. Jumbo heeft naast een bijzonder goede kern voor grote rondes de snelste sprinter ter wereld plus omkadering en een serieuze klassieke kern. Nu zijn ze ook nog de rommel aan het opruimen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien omdat Jumbo ook nog nooit een Tour gedomineerd heeft. Als ze de komende 5 jaar de Tour platleggen praten we verder.
Ja, en als we straks naar een kapotsaaie Tour kijken dankzij een horde Jumbobots dan zal daar vast kritiek op komen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sky domineerde voornamelijk in de Tour. Jumbo heeft naast een bijzonder goede kern voor grote rondes de snelste sprinter ter wereld plus omkadering en een serieuze klassieke kern. Nu zijn ze ook nog de rommel aan het opruimen.
Dat is al zeker toch?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ben benieuwd of Oomen ook naar Jumbo gaat.
Zeker Dumoulin is hier volgens mij bij veel users niet zo populair. Krachtwijk is wat meer geaccepteerd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Marcoss het volgende:
Jumbo doet het ook wel grotendeels zonder grote aankopen en door het ontwikkelen van renners die er al langer zaten. Met Dumoulin als uitzondering natuurlijk, maar dat gebeurde bij Sky veel meer. Plus dat ze inderdaad nog nooit een Tour gedomineerd hebben, denk dat afgelopen Vuelta eigenlijk de 1e keer was dat ze als ploeg echt sterk genoeg waren om de koers te dragen.
Maar uiteraard zal er ook kritiek komen als we straks een groep van 8 hebben bergop met 3x Ineos en 3x Jumbo..
Ja goed, volgens de berichten zo goed als inderdaad maar heb nog geen officieel communiqué gezien.quote:
Toch zonde van die sneeuwmuur.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:40 schreef Mani89 het volgende:
Benieuwd of Prachtwijk al door heeft dat hij deze Tour een luxeknecht is en niks meer.
Die hebben officieel ook nog niet verlengd, daar zullen ze wel op wachten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Matig dat Steef line-up van Jumbo voor 2021 niet netjes op site heeft staan. Martin, Eenkhoorn, Roosen en Hofstede staan er nog niet bij.
Hmm ja juist ja. Dan is er ook niet heel veel plek meer over. Misschien eentje als ik snel tel of zo.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hebben officieel ook nog niet verlengd, daar zullen ze wel op wachten.
Nou, nee.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch zonde van die sneeuwmuur.
Tevens stelling: Als z'n fiets niet naar de tering was had ie gewoon die Giro gewonnen.
De fiets wisselen, waardoor die achter de Movistar-trein van Valverde terechtkwam was ook een bepalende blunder.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch zonde van die sneeuwmuur.
Tevens stelling: Als z'n fiets niet naar de tering was had ie gewoon die Giro gewonnen.
Wat als Roglic in de kopgroep gezeten had?quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Calmejane en Touze worden bij AG2R gesignaleerd.
quote:GIJS VAN HOECKE, LILIAN CALMEJANE EN DAMIEN TOUZÉ NAAR AG2R
De Belg Gijs Van Hoecke rijdt volgend jaar voor AG2R La Mondiale (volgend jaar AG2R Citroën Team). Daar zal de 28-jarige Oost-Vlaming kopman Oliver Naesen bijstaan in de klassiekers. AG2R blijft volgens onze bronnen zeer actief op de transfermarkt: ook Lilian Calmejane en Damien Touzé worden aangetrokken.
Van Hoecke en Naesen zijn geen onbekenden van elkaar. Ze maken allebei deel uit van de Parelvissers, het trainingsgroepje met onder meer ook nog Greg Van Avermaet. In 2015 reden de twee ook al een jaartje samen bij Sport Vlaanderen-Baloise, waar ze overigens een gelijkaardig programma afwerkten.
In 2017 zette Van Hoecke een stap hogerop toen hij een contract voor twee jaar bij het toenmalige LottoNL-Jumbo tekende. Vorig jaar verhuisde hij naar Team CCC. Daar vormt hij sindsdien samen met Van Avermaet, Van Keirsbulck en Van Hooydonck een Belgische entente. Maar CCC verkeert nog steeds in zwaar weer en Van Hoecke is einde contract. De voormalige baanrenner is na Stan Dewulf al de tweede extra Belg die volgend jaar Oliver Naesen zal bijstaan in het voorjaar. Hij zal er een contract voor twee jaar tekenen.
Calmejane en Touzé
Ook Greg Van Avermaet zelf werd al genoemd bij het Franse WorldTour-team, maar de Waaslander wacht op een seintje van Jim Ochowicz, die Team CCC alsnog probeert te redden. In tegenstelling tot Van Hoecke heeft de Olympische kampioen nog een contract tot eind 2021 bij de formatie van de Amerikaanse teammanager.
AG2R blijft zich trouwens roeren op de transfermarkt. Met Lilian Calmejane (27), die overkomt van Total Direct Energie, en Damien Touzé (24), die vertrekt bij Cofidis, haalt het volgens onze bronnen nog twee versterkingen in huis. Vooral de overstap van Calmejane mag verrassend genoemd worden, want de winnaar van een Touretappe in 2017 had bij zijn huidige ploeg nog een overeenkomst voor volgend jaar.
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitter
quote:ISRAEL START-UP NATION WELCOMES NORWEGIAN, EMERGING TALENT: CARL FREDRIK HAGEN
ISN announces the arrival of Norwegian Carl Fredrik Hagen to bolster its Grand Tour aspirations
Team owner Sylvan Adams: “Hagen will support Froome at the Grand Tours and fulfill his GC potential”
Hagen: “Expect to get GC results and help the ISN leaders in the mountains!”
Tel- Aviv, August 4th.
Team Israel Start-Up Nation has signed the promising, emerging talent of Norwegian GC rider Carl Fredrik Hagen to bolster its aspirations and to build a lineup which will be a force in the Grand Tours for the coming years.
The team has made its ambitions clear with the announcement that the great Chris Froome will join the team next season. Hagen is expected to be the next piece of the puzzle.
ISN team owner Sylvan Adams: “I am really pleased to add a talented rider like Carl Frederik Hagen to our team. His 8th place GC finish in last year’s Vuelta is indicative of his potential – both for himself and as a support rider for Chris Froome at the Grand Tours. Welcome to the ISN family, Carl Frederik!”
The 28-year-old Norwegian enjoyed an impressive breakthrough season with Lotto-Soudal in 2019 – his first year in the WorldTour – and has personal expectations to grow both as a GC threat and to help ISN become a contender in the world’s biggest tour races.
Hagen: “I look forward to evolving further in a team with those ambitions; working together with some of the world’s best riders. It’s going to be exciting and fun to be integrated into a new team, which hasn’t yet reached its full potential. We’ll build up together toward success in the coming years. I’m looking for a role and an opportunity to achieve some good results in the GC and individual stages, as well as to support the team captains to success in the mountains.”
ISN’s Team Manager Kjell Carlstrom sees Hagen as someone who can both help the team ambitions in the Grand Tour while developing further in his own right: “Carl Fredrik showed remarkable things in his first year in the WT, with top ten overall placings in several stage races, including the Vuelta. We believe he has the potential to go further. We see him having a double position in the team – he can learn and gain more expertise while being a great help to our other riders and getting his own chances in other races, including Grand Tours. I value his attitude – he has both feet on the ground and clear ambitions and goals for his future career with us.”
Hagen’s career is indeed unique and somewhat unusual. He started his road racing career just five years ago, at an age (23) by which many of his peers were already well seasoned. Until 2013, his attention was focused on cross country skiing, when he decided to take up mountain bike racing. After becoming a road racer, he spent four years on continental teams in his home country. The first hint of his potential came in 2017 when he won the king stage in the Tour d’Alsace.
“It was significant both for me, personally, and my career,” he explains. In 2019 came the leap to World Tour team Lotto-Soudal and a series of somewhat surprising results for a newcomer: 3rd in the final stage of the mighty Criterium du Dauphine, 7th overall in the Tour of Guangxi and, of course, the 8th place finish in the Vuelta a España. No wonder he looks back on last season as being inspiring.
Not surprisingly, he loves climbing, especially on longer mountain stages, but he says, “I also feel good on shorter, more explosive climbs.” Still, he knows he has a lot of room to improve, especially his TT abilities to become a real GC threat – and he is ready to make it happen. “My drive to get better is what’s bringing me forward. I’m never satisfied, even when I’m in great shape. I’m 28 years old and still feel like I have lots to learn and accomplish on my bike. I look forward to continuing this journey and evolving in the right direction with ISN.”
http://israelcyclingacade(...)-carl-fredrik-hagen/
De nieuwe Horner. Pieken over 12 jaarquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:03 schreef TheArt het volgende:
Emerging talent, voor iemand van 28
[..]
Ja nou inderdaad, met Leemreize, Dekker en Affini hebben ze echt de crème de la crème van andere ploegen weggekocht door megasalarissen te bieden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja nou inderdaad, met Leemreize, Dekker en Affini hebben ze echt de crème de la crème van andere ploegen weggekocht door megasalarissen te bieden.
Wat heeft Ollie dan eigenlijk wel gepresteerd bij Ag2r dat ze blindelings zijn ongetalenteerde trainingsvrienden contracteren ?quote:
Vertel me eens welke superrenners Jumbo allemaal wegkoopt bij de concurrenten?quote:
Waar heb ik het over wegkopen? Dumoulin en Van Aert (en De Plus toen ze die haalden) zullen ongetwijfeld grof wild zijn geweest. Roglic hebben ze dan weer met een gelukje aan boord kunnen krijgen. Andere renners als Kruijswijk, Roosen, Eenkhoorn en Gesink (en Teunissen in feite ook) hebben ze zelf ontwikkeld. Een belangrijke schakel als Martin hebben ze zomaar op kunnen pikken. Groenewegen was niet de renner die hij nu is toen ze hem van Roompot overnamen, maar dat doet niets af aan het feit dat het de snelste sprinter van het peloton is op dit moment. Zelfs renners als Bennett, Jansen en Kuss die zeker niet bekend stonden als de grootste talenten blijken gewoon zeer gewaardeerde krachten te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:22 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vertel me eens welke superrenners Jumbo allemaal wegkoopt bij de concurrenten?
Ik zie dat Ineos meer geld uitgeeft. Qua team niet, nee. Ineos heeft een veel bredere rondekern (maar uiteindelijk kun je er maar 8 opstellen in de Tour en gaat daar niet veel tussen zitten), maar Jumbo heeft daarnaast wel een sprintkern en een klassieke kern, allebei van niveau.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:15 schreef Marcoss het volgende:
Maar kom op Wim, jij ziet de verschillen toch ook wel tussen Jumbo en Sky/Ineos?
Jumbo heeft met Groenewegen wel een topsprinter ja, maar de klassiekerkern is ook nog volop in ontwikkeling, denk dat tot afgelopen zaterdag niemand van de huidige ploeg een grote klassieker had gewonnen. Terwijl Ineos met alleen Kwiatkowski al een renner heeft met een flinke erelijst qua eendagskoersen.. en Ineos haalt in de winter “gewoon” de wereldkampioen tijdrijden en de regerende Giro-winnaar, terwijl ze al de nummer 1 en 2 van de laatste Tour hadden (en de 4-voudig winnaar was er niet eens bij).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie dat Ineos meer geld uitgeeft. Qua team niet, nee. Ineos heeft een veel bredere rondekern (maar uiteindelijk kun je er maar 8 opstellen in de Tour en gaat daar niet veel tussen zitten), maar Jumbo heeft daarnaast wel een sprintkern en een klassieke kern, allebei van niveau.
Kom op Wim, je maakt de vergelijking met Sky/Ineos en waarom men zich nu minder druk maakt dat er een superploeg gebouwd. En je hebt gelijk dat er genoeg rommel daar heeft rondgereden. Maar de vergelijking gaat natuurlijk mank.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar heb ik het over wegkopen? Dumoulin en Van Aert (en De Plus toen ze die haalden) zullen ongetwijfeld grof wild zijn geweest. Roglic hebben ze dan weer met een gelukje aan boord kunnen krijgen. Andere renners als Kruijswijk, Roosen, Eenkhoorn en Gesink (en Teunissen in feite ook) hebben ze zelf ontwikkeld. Een belangrijke schakel als Martin hebben ze zomaar op kunnen pikken. Groenewegen was niet de renner die hij nu is toen ze hem van Roompot overnamen, maar dat doet niets af aan het feit dat het de snelste sprinter van het peloton is op dit moment. Zelfs renners als Bennett, Jansen en Kuss die zeker niet bekend stonden als de grootste talenten blijken gewoon zeer gewaardeerde krachten te zijn.
En de hierboven genoemde Dekker en Affini zullen op genoeg plekken terecht hebben gekund. Niet echt een sterk argument als je het afzet tegen de rommel die ook bij Sky heeft rondgereden.
Het grote verschil is dat Sky/Ineos vaak een hoop geld stukslaat op gearriveerde renners (al had Carapaz schijnbaar al getekend voor de Girowinst en gaat Jumbo daar tegenwoordig ook flink in mee sinds Frits er écht in is gestapt), maar dat maakt niet dat de eindproducten kwalitatief veel verschillen als men zich bij Jumbo massaal goed ontwikkelt. Waarbij er ook genoeg ronkende namen die Ineos aantrok niet aan de verwachtingen hebben voldaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jumbo heeft met Groenewegen wel een topsprinter ja, maar de klassiekerkern is ook nog volop in ontwikkeling, denk dat tot afgelopen zaterdag niemand van de huidige ploeg een grote klassieker had gewonnen. Terwijl Ineos met alleen Kwiatkowski al een renner heeft met een flinke erelijst qua eendagskoersen.. en Ineos haalt in de winter “gewoon” de wereldkampioen tijdrijden en de regerende Giro-winnaar, terwijl ze al de nummer 1 en 2 van de laatste Tour hadden (en de 4-voudig winnaar was er niet eens bij).
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar voorlopig is het bij Jumbo vooral qua namen heel sterk, ze hebben het in de praktijk nog niet bewezen, terwijl Sky/Ineos het jaar in jaar uit heeft laten zien. Dan snap ik het verschil in benadering wel, dat zal vast veranderen als ze de komende Tour samen met Ineos alles kapot gaat controleren, maar zover is het nog niet. Ik hoop ook dat ze wat aanvallender gaan koersen dan Ineos doet/deed. En dat iemand als van Aert of Gesink eens voor eigen kans mag gaan als de kans zich voordoet. Maar over dat laatste was Zeeman al wel duidelijk.
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzakequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Kom op Wim, je maakt de vergelijking met Sky/Ineos en waarom men zich nu minder druk maakt dat er een superploeg gebouwd. En je hebt gelijk dat er genoeg rommel daar heeft rondgereden. Maar de vergelijking gaat natuurlijk mank.
Sky/Ineos heeft jaar in jaar uit renners gehaald om te knechten die elders kopman zouden zijn of in elk geval een stuk vrijere rol zouden krijgen (Porte, Uran, Lopez, Rosa, Landa, Kwiatkowski, Nieve om er een paar te noemen). En kijk bijvoorbeeld hoe een Sosa voor de neus van Trek wordt weggekaapt.
En nee, bij Jumbo is ook niet alles rozegeur en maneschijn. Maar Dumoulin werd gehaald na een blessurejaar, net als De Plus. Groenewegen had net zijn knieschijf gebroken en verre van een gearriveerde renner. Er was best veel twijfel over het aantrekken van Dylan. Tony Martin ga ik geeneens op in. Die gast was 35 jaar toen die kwam. Voor zowel van Aert als Dumoulin zal best goed betaald zijn, maar leveren beide ook directe waarde voor de sponsor.
Ik ben echt niet van de vlaggetjesbrigade, maar de filosofie is natuurlijk compleet verschillende. Sky/Ineos koopt vooral gearriveerde renners - ook met het doel om de directe concurrenten te verzwakken - en de absolute toptalenten (noem een Bernal, Halvorsen, Sosa), terwijl bij Jumbo veel renners zich verder hebben ontwikkeld. De opbouw is compleet anders en is Sky/Ineos gearriveerd en is Jumbo nog steeds de uitdager. Dat heeft impact op de gunfactor(als je bv op Twitter kijkt is het nl niet enkel in Nederland waar die verschilt).
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat de aversie tegen INEOS op meer gebaseerd is dan louter het feit dat ze een superploeg zijn. Dus dan kan je door blijven gaan met bewijzen dat Jumbo ook een superploeg is, maar dat heeft niet al te veel zin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzake
Het gaat om de kwaliteit van de renners die aanwezig zijn, niet meer en niet minder. Niet om wat ze betaald krijgen, of ze een wereldtalent of een donkey waren, wat voor manco ze hadden toen ze tekenden of wat de filosofie van de ploeg is.
Gunfactor heeft niet enkel met kwaliteit te maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo goed als alles wat je noemt doet niet terzake
Het gaat om de kwaliteit van de renners die aanwezig zijn, niet meer en niet minder. Niet om wat ze betaald krijgen, of ze een wereldtalent of een donkey waren, wat voor manco ze hadden toen ze tekenden of wat de filosofie van de ploeg is.
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat een eventuele aversie tegen Ineos een heel ander onderwerp is en niet ter zake doet in dezen. Dus dan kun je door blijven gaan met bewijzen dat je een aversie jegens Ineos koestert, maar dat heeft niet al te veel zin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat de aversie tegen INEOS op meer gebaseerd is dan louter het feit dat ze een superploeg zijn. Dus dan kan je door blijven gaan met bewijzen dat Jumbo ook een superploeg is, maar dat heeft niet al te veel zin.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 23:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je lijkt mij maar niet te willen begrijpen dat een eventuele aversie tegen Ineos een heel ander onderwerp is en niet ter zake doet in dezen. Dus dan kun je door blijven gaan met bewijzen dat je een aversie jegens Ineos koestert, maar dat heeft niet al te veel zin.
?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:12 schreef wimderon het volgende:
Er zijn net iets minder kritische geluiden nu Zjumbo een superteam aan het samenstellen is dan toen Sky dat deed, dat verwacht je toch ook niet.
Het punt wat je maakt heeft alles te maken met de gunfactor van de ploeg. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 23:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Joh. Dat is nou net het hele punt.
quote:‘SUPER DOMESTIQUE’ AND ‘ROAD CAPTAIN’ DARYL IMPEY TO JOIN ISN IN 2021
Tel-Aviv. August 5th.
Daryl Impey has been described as a “leader and captain on the road,” a “super domestique,” and has played a crucial role in the big teams that have enjoyed his services.
Now, the South African who was the first rider from his homeland to wear the yellow jersey in the Tour de France, has signed a contract to bring all those assets to Team Israel Start-Up Nation in the coming season.
“I decided to make a fresh start,” explained Impey (35) when asked what drove him to make the move to the Israeli team. “I feel like I need to step out of the comfort zone of Mitchelton-Scott. I had great success with the team, formed many strong friendships, and made amazing memories. I can’t thank them enough for getting me this far in my career.”
He went on to explain, “It certainly wasn’t an easy decision – I gave it a great deal of thought. But it’s exciting to work with a new team, with new energy and new ambitions. The most crucial reason is the challenge that is waiting for me at ISN. After speaking with ISN co-owner Sylvan Adams and the team’s management, I got the sense that they see other aspects of me as a bike rider. I will have the opportunity to play a leadership role, and as a team captain I will be given more responsibility and a huge challenge at the same time.
Team ISN has moved through the ranks very quickly; and now it’s about trying to create a winning culture. I will use my experience over the past decade to instill this in the younger guys and make sure we are always progressing. I’m excited about it.”
That’s precisely what the team expects from him, said ISN General Manager Kjell Carlstrom: “Daryl has shown in the past that he can be very valuable to a team, both in a support role and when going for personal results.
In Daryl we have a rider who can be a leader in some races and a team captain in others. He’s also bringing with him a wealth of experience that we can benefit from.”
Sylvan Adams was heavily involved in pursuing Impey after the dramatic move to sign Chris Froome. “Daryl Impey is a strong rider, who has won big races, twice conquering the Tour Down Under. We also expect that given Daryl’s experience, he could be our Tour de France road captain. He started his career riding with his friend Chris Froome on Barloworld, so we are hoping that Daryl will be a trusted ally for Chris, as we race to make history together at the Tour.”
Impey himself made no secret of how Froome’s decision to lead ISN starting next season has played into his own decision making: “It’s not often you get to race with one of the greats in our sport, so when Chris called me and said he trusts me and would like to have me by his side I appreciated that and knew he meant it. I have known him a long time and our careers have nearly come full circle – we started out together at Barloworld and we are continuing at ISN. I know he can win another Tour de France, and it will be great to not only be part of that team, but to play an important role.”
About Daryl Impey career highlights:
Teams: Started his Pro career in Team Barloworld (2008 – 2009) and raced for RadioShack, MTN -Qhubeka. In 2012 joined Green Edge (Mitchelton Scott).
Tour De France: In 2013 became the first South African to lead the TDF. In 2019 won his first stage.
Victories: Won 4 Tour races. Tour of Turkey (2009). Tour of Alberta (2014), and Tour down Under (2018, 2019).
Country: National Road race champion (2018, 2019) and National TT champion (2011, 2013 -2020).
About Team ISN:
Founded to elevate and popularize the sport of cycling in Israel and other emerging cycling nations, Israel Cycling Academy has grown, in just a short period, from a humble Continental level team to becoming a WorldTour team under the name “Israel Start-Up Nation”. With its goal of developing Israeli cycling talent, ISN/ICA operates two teams: the Israel Cycling Academy development team for younger riders, which races at the Continental level, and the senior Israel Start-Up Nation team competes at the highest level of the sport, the WorldTour. The ISN team roster includes riders from 16 nationalities, making it one of the most diverse in the world of pro cycling. The team’s riders have been designated “Ambassadors of Peace & Sport” by the Peres Center for Peace and Innovation, founded by the late Israeli President and Nobel Peace prize winner, Shimon Peres. This designation requires that our riders race with exemplary sportsmanship and act as ambassadors for the home country as we race all over the globe.
http://israelcyclingacade(...)to-join-isn-in-2021/
Ja, dat is het hele punt dat ik maak inderdaad. Dat dat juist twee dingen die je ook prima los van elkaar kunt zien. Niets meer niets minder.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 06:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het punt wat je maakt heeft alles te maken met de gunfactor van de ploeg. Niets meer niets minder.
En de gunfactor wordt ook beinvloed door de successen, filosofie, karakter, aankopen en geld van de ploeg.
Kwalitatief goede renners die halverwege 20 zijn gaan niet voor Israel Retirment Home rijdenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 10:39 schreef Mani89 het volgende:
Ja joh, nog een 35-jarige derbij. Lachwekkond.
AG2R wil het nieuwe Cofidis worden met deze beperkte Belgjes?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:05 schreef TheArt het volgende:
Dewulf en Van Hoecke bevestigd door AG2R.
Perceptie = Realiteitquote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele punt dat ik maak inderdaad. Dat dat juist twee dingen die je ook prima los van elkaar kunt zien. Niets meer niets minder.
Maar dat past niet in het grote boze Sky/Ineos vs. de rest-narratief.
Dat denk ik niet. Maar goed, we gaan er niet uitkomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Perceptie = Realiteit
Als Jumbo nu de Tour 5 jaar op rij wint heeft de halve wielerwereld een aversie tegen Jumbo. En dat is prima. Dan komt er weer een andere uitdagerm
Venezuela IN.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:56 schreef showtimer het volgende:
Androni stopt met sponsoren, Savio moet nieuwe hoofdsponsor zoeken.
https://cyclingpro.net/sp(...)ve-piu-che-concrete/
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:56 schreef showtimer het volgende:
Androni stopt met sponsoren, Savio moet nieuwe hoofdsponsor zoeken.
https://cyclingpro.net/sp(...)ve-piu-che-concrete/
Het sponsorcontract bedoel je?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het contract met Total loop toch jaren door?
quote:Greg Van Avermaet verlaat op het einde van het seizoen zijn huidige ploeg. Sponsor CCC houdt ermee op en manager Jim Ochowicz heeft aan Greg Van Avermaet laten weten dat hij nog steeds geen nieuwe sponsor heeft gevonden.
Van Avermaet: “Ik heb groen licht gegeven aan mijn manager om naar andere ploegen te kijken. Ik heb in deze ploeg geen opties meer. Op dit moment ziet het er niet naar uit dat deze ploeg verder gaat. Ochowicz blijft zoeken, maar ik kan niet blijven wachten. Andere mogelijkheden moeten nu in detail worden uitgewerkt. Ik hoop dat het over enkele weken rond is.”
De Franse AG2R-ploeg wordt nadrukkelijk genoemd als nieuwe toekomstige werkgever van Van Avermaet. Hij zou ook bij Israël Start-Up Nation terecht kunnen. Van Avermaet ontkent niet. “Verschillende ploegen hebben interesse. Het is zaak voor mijn manager Dries Smets om alles uit te werken en een concreet bod op tafel te leggen. Dan kan ik een beslissing nemen. Ik probeer het beste eruit te halen, financieel en ook sportief.”
Alle renners onder de 32.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:53 schreef Marcoss het volgende:
Zouden er renners zijn die niet bij Israel terecht kunnen?
Sponsorcontract inderdaad. Had eerder de indruk dat Total niet echt enthousiast was om het contract van EnergieDirect voort te zetten.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:21 schreef showtimer het volgende:
[..]
Het sponsorcontract bedoel je?
Hele mooie transfers voor AG2R. Krijgen een heel leuk team voor de klassiekersquote:L’officialisation est imminente : Romain Bardet va quitter AG2R La Mondiale pour l’équipe Sunweb la saison prochaine. Greg Van Avermaet et Bob Jungels vont, quant à eux, rejoindre l’équipe savoyarde.
L’équipe AG2R La Mondiale s’apprête à faire sa révolution. La formation de Vincent Lavenu, qui deviendra AG2R - Citröen en 2021, va tourner la page Romain Bardet. Comme c’était dans l’air depuis plusieurs jours, celui qui portait les couleurs de la formation savoyarde depuis ses débuts chez les professionnels en 2012, va bien rejoindre l’équipe Sunweb.
Après Pierre Latour (qui s’est engagé chez Total Direct Energie), AG2R La Mondiale va donc perdre sa tête d’affiche n° 1.
Romain Bardet va s’en aller mais l’équipe AG2R - Citroën (dont le budget devrait dépasser les 22 millions d’euros selon nos confrères de l’Equipe) va également frapper très fort sur le marché des transferts avec l’arrivée du Belge Greg Van Avermaet (CCC), le champion olympique, et du Luxembourgeois Bob Jungels (Deceuninck-Quick - Step), ancien vainqueur de Liège-Bastogne-Liège. Une révolution !
De grootse WT plannen werden toen al snel ingetrokken volgens mij ja, maar ik kan zo snel niet vinden tot hoe lang ze daar zekerheid hebben. Zal toch richting 2022 gaan gezien het transferbeleid.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sponsorcontract inderdaad. Had eerder de indruk dat Total niet echt enthousiast was om het contract van EnergieDirect voort te zetten.
Zekerheid tot 2022 klinkt logisch.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:15 schreef showtimer het volgende:
[..]
De grootse WT plannen werden toen al snel ingetrokken volgens mij ja, maar ik kan zo snel niet vinden tot hoe lang ze daar zekerheid hebben. Zal toch richting 2022 gaan gezien het transferbeleid.
Jungels is een steengoed coureur, maar ik vind het wel een enorm manusje-van-alles, die volgens mij behoorlijk heet geprofiteerd van de extreme breedte bij Quick-Step. Nu hoeft dat laatste niet zo'n probleem te zijn als je de ontwikkelingen en geruchten rondom AG2R hoort, tot fietsen aan toe, maar er is geen enkele garantie dat hij bij een nieuwe ploeg hetzelfde niveau haalt, zoals bij verlaters van de omerta van Pat vaker niet dan wel het geval is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:08 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Hele mooie transfers voor AG2R. Krijgen een heel leuk team voor de klassiekers
Het zou al een hoop schelen als hij zijn "anonieme top 10 plek in een grote ronde" ambities laat varen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jungels is een steengoed coureur, maar ik vind het wel een enorm manusje-van-alles, die volgens mij behoorlijk heet geprofiteerd van de extreme breedte bij Quick-Step. Nu hoeft dat laatste niet zo'n probleem te zijn als je de ontwikkelingen en geruchten rondom AG2R hoort, tot fietsen aan toe, maar er is geen enkele garantie dat hij bij een nieuwe ploeg hetzelfde niveau haalt, zoals bij verlaters van de omerta van Pat vaker niet dan wel het geval is.
Dat zou kunnen, maar dan? In de Vlaamse klassiekers zou hij in dat geval derde viool spelen, wat hij best naar behoren zou kunnen, maar ik denk dat Greg iets minder eensgezind is dan dat ze bij Quick-Step zijn, en in de Waalse klassiekers zit er geen Alaphillippe om de rest angst in te brengen. Als je Pat moet geloven zou papa grote bedragen voor ogen hebben. Dan geef je hem een enorme zak geld voor, ja, voor wat eigenlijk?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het zou al een hoop schelen als hij zijn "anonieme top 10 plek in een grote ronde" ambities laat varen.
Een garantie op een hele mooie kampioenentrui in je ploeg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan? In de Vlaamse klassiekers zou hij in dat geval derde viool spelen en in de Waalse klassiekers zit er geen Alaphillippe om de rest angst in te brengen. Als je Pat moet geloven zou papa grote bedragen voor ogen hebben. Dan geef je hem een enorme zak geld voor, ja, voor wat eigenlijk?
Toch Bora Bora?quote:"El grueso de la temporada ya comenzó, Kevin ya perdió esta parte y aunque llegara la próxima semana ya se perdió Tour de Lombardía, el Gran Pie Monte, el Strade Bianche y eso ya se perdió todo." El atleta, oriundo de Cartago, tenía en 2020 grandes opciones de correr el Giro a Italia y además de firmar contrato con equipos importantes. No obstante, esas opciones se desvanecen al no poder estar compitiendo en una temporada que ya inició. “Teníamos que estar en Europa discutiendo el contrato del próximo año con un equipo pro Tour muy grande, pero no vamos a poder estar y eso puede afectar el futuro. Vamos a ver si lo podemos “, dijo el entrenador.
quote:
Wel scherp blijven in deze hitte!quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 10:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Sean Quinn naar Deceuninck, Fancellu, Tiberi en Skjelmose naar Trek, allen als stagiairs
Dan hebben ze er lang over gedaan om dat officieel aan te kondigenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[..]
Wel scherp blijven in deze hitte!
Geen idee wat daar de reden achter is geweest, maar hoewel het slechts om een stageplek gaat, lijkt het erop dat Quick Step in de markt is om hem een volledig profcontract te geven, daar hij ook meegeweest is op trainingskamp in Calpe. Hij heeft ook een belangrijk deel van zijn opleiding genoten in België bij de nieuwelingen, dus ze kenden hem wellicht al langer. Dat zou een volgende toevoeging zijn in de toekomstige equipe rond Evenepoel, want hij gaat bijzonder goed omhoog. In de Girobio kwam hij steeds meer bovendrijven hoe verder in de koers we kwamen en hoe zwaarder het werd. Wat dat betreft is het jammer dat zijn najaar in rook opging door Pfeiffer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan hebben ze er lang over gedaan om dat officieel aan te kondigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |