Wat lees ik hier nou weer voor onzin? Omtzigt (inhoud) is nou juist ongeveer het tegenovergestelde van PVV of FvD (een hoop boos gezwam in de ruimte maar niet de intentie hebben om problemen daadwerkelijk aan te pakken en op te lossen).quote:Op woensdag 15 juli 2020 14:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor mensen die met Omtzigt op het CDA hadden gestemd blijft er nu weinig anders over dan FvD of PVV..of helemaal maar niet stemmen want dit systeem is toch een farce.
Omtzigt blijft gewoon kamerlid hè?quote:Op woensdag 15 juli 2020 14:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor mensen die met Omtzigt op het CDA hadden gestemd blijft er nu weinig anders over dan FvD of PVV..of helemaal maar niet stemmen want dit systeem is toch een farce.
Al die FvD lui zijn een beetje "create your own Omtzigt aan het doen"quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat lees ik hier nou weer voor onzin? Omtzigt (inhoud) is nou juist ongeveer het tegenovergestelde van PVV of FvD (een hoop boos gezwam in de ruimte).
Dar heb je ergens mss wel een klein puntje. Maar het is niet zo de rest nooit domme uitlatingen doet. Alleen komen die er mee weg want die doen van de knuf knuf allochtoontjes en anderen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Wil Baudet in een regering dan moet hij stoppen zich als een totaalmongool te gedragen.
Van Omtzigt naar PVV of FvD vind ik een vrij grote en onlogische stap.quote:Op woensdag 15 juli 2020 14:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Kamerlid met weinig invloed..gewoon braaf meestemmen met de fractie en dat is het dan. Dit land kent best wat grote problemen maar het huidige links liberale beleid zal niks oplossen. Dat is dan maar zo, niks aan te doen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:05 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Omtzigt blijft gewoon kamerlid hè?
Mja, andersom snoept de Jonge misschien een handjevol stemmers weg bij de VVD of FvD.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Van Omtzigt naar PVV of FvD vind ik een vrij grote en onlogische stap.
Ik denk ook niet dat deze uitkomst voor meer stemmen zorgt voor andere partijen. Het zal misschien wat stemmen kosten voor het CDA.
Met Omtzigt waren wellicht linkse en rechtse stemmers overgestapt naar het CDA. Met De Jonge als lijsttrekker blijven deze stemmers gewoon bij de huidige partij (of thuis).
Ik zie niet veel CDA'ers nu ineens overstappen naar een andere partij, daar zijn ze te trouw/gelovig voor.
Eh. Oké.quote:
Wablief?quote:..gewoon braaf meestemmen met de fractie en dat is het dan. Dit land kent best wat grote problemen maar het huidige links liberale beleid zal niks oplossen. Dat is dan maar zo, niks aan te doen.
Ik heb ze niet geteld maar je hoort en leest best veel reacties van mensen die op Omtzigt zouden gaan stemmen als hij het was geworden. Met De Jonge denk ik niet dat het CDA veel groter zal worden dan nu. Begrijp niet wat al die leden in hem zien.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat deze uitkomst voor meer stemmen zorgt voor andere partijen. Het zal misschien wat stemmen kosten voor het CDA.
Met Omtzigt waren wellicht linkse en rechtse stemmers overgestapt naar het CDA. Met De Jonge als lijsttrekker blijven deze stemmers gewoon bij de huidige partij (of thuis).
Ik zie niet veel CDA'ers nu ineens overstappen naar een andere partij, daar zijn ze te trouw/gelovig voor.
Als het de kiezer gaat om mooie praatjes die toch niet uitgevoerd kunnen worden en zijn uitstraling zal dat geen probleem zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:28 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd of die gladde boy genoeg stemmen kan trekken in de gebieden waar CDA normaal gesproken het hoogst scoort.
Rechts liberaal kan je het niet noemen, toch? De VVD en haar hulpjes naaien de eigen bevolking al jaren en dat is over het algemeen een linkse eigenschap. Immigratie? Kom maar binnen joh, geld en woningen genoeg hier. Extra geld naar Brussel? Voor de vorm een beetje tegensputteren maar dat geld krijgen ze. Nederland racistisch? Tuurlijk zijn we dat, institutioneel racisme is een groot probleem hier. Tsja..met zulke politici heb je als land geen vijanden meer nodig om kapot te gaan.quote:
Niet? De ons door de VVD beloofde individuele vrijheid en verantwoordelijkheid door middel van De Heilige Marktwerking (al dan niet overheidsgestuurd) is in elk geval niet links-liberaal, evenals dat de steeds verder toenemende versmelting tussen overheid en bedrijfsleven dat niet is. Dus wat is het dan wel?quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Rechts liberaal kan je het niet noemen, toch?
Omdat de VVD de Nederlandse burger naait om hun vriendjes in/en het grootkapitaal te pleasen is de VVD ineens links, of hoe werkt dit precies? Poetin en Trump naaien hun bevolking ook, zijn die ook ineens links?quote:De VVD en haar hulpjes naaien de eigen bevolking al jaren en dat is over het algemeen een linkse eigenschap.
Sorry, ik wist niet dat je boos werd.quote:Immigratie? Kom maar binnen joh, geld en woningen genoeg hier. Extra geld naar Brussel? Voor de vorm een beetje tegensputteren maar dat geld krijgen ze. Nederland racistisch? Tuurlijk zijn we dat, institutioneel racisme is een groot probleem hier. Tsja..met zulke politici heb je als land geen vijanden meer nodig om kapot te gaan.
Dat zou ik onlogisch vinden. De Jonge is links georiënteerd, meer ook dan Omtzigt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja, andersom snoept de Jonge misschien een handjevol stemmers weg bij de VVD of FvD.
Eens, maar hij probeert zich nadrukkelijk te profileren met zijn (redelijk loze) visie op het asielbeleid en arbeidsmigratie. Dat kan wel eens succesvol zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:49 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat zou ik onlogisch vinden. De Jonge is links georiënteerd, meer ook dan Omtzigt.
Eens.quote:Edit: onlogisch in de zin van inhoudelijk en weldenkend stemgedrag![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:33 schreef thedeedster het volgende:
Links zal genieten. Ze krijgen regeringsdeelname op een presenteerblaadje, want de Jonge heeft FvD al direct uitgesloten.
twitter:jesseklaver twitterde op woensdag 15-07-2020 om 12:26:57Gefeliciteerd! @hugodejonge
Na een spannende strijd, een mooie overwinning. Van grote politieke betekenis bovendien. Een kabinet over rechts is hiermee uitgesloten. Ik kijk uit naar onze samenwerking. reageer retweet
Ik bedoel maar.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:55 schreef AchJa het volgende:
[..]twitter:jesseklaver twitterde op woensdag 15-07-2020 om 12:26:57Gefeliciteerd! @:hugodejonge
Na een spannende strijd, een mooie overwinning. Van grote politieke betekenis bovendien. Een kabinet over rechts is hiermee uitgesloten. Ik kijk uit naar onze samenwerking. reageer retweet
Hugo voelt als het droomproduct van mediatrainers.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Wow, wat mij betreft een van de engste mensen in de NL politiek in de laatste heel veel jaar.
Ben niet boos.. ik zie de toekomst van dit land alleen niet rooskleurig in. Nou heb ik zelf nog niet te klagen..financieel geen zorgen en werk heb ik ook nog steeds. Maar de mensen die nog aan het begin staan..die krijgen het steeds lastiger in dit land. EU..woningtekort..immigratie..daar gaan we steeds meer de narigheid van voelen en oplossingen komen er niet.quote:
Sinds Max Verhagen en Camiel Eurlingsquote:Op woensdag 15 juli 2020 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Wow, wat mij betreft een van de engste mensen in de NL politiek in de laatste heel veel jaar.
Nee, maar die komen er evenmin door te proberen het falen van jarenlang rechts beleid links in de schoenen te schuiven.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben niet boos.. ik zie de toekomst van dit land alleen niet rooskleurig in. Nou heb ik zelf nog niet te klagen..financieel geen zorgen en werk heb ik ook nog steeds. Maar de mensen die nog aan het begin staan..die krijgen het steeds lastiger in dit land. EU..woningtekort..immigratie..daar gaan we steeds meer de narigheid van voelen en oplossingen komen er niet.
Ik word zo moe van die voetbalwedstrijd mentaliteit..klassiek links danwel rechts bestaat al tijden niet meer. Waar het lijkbaar om gaat is cultuur en immigratie. Dat definieert of je "rechts" of links bent en als je discussiepartner van de tegenpartij is is ie kut.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, maar die komen er evenmin door te proberen het falen van jarenlang rechts beleid links in de schoenen te schuiven.
Het zal allemaal wel. Zou graag zien dat we wat meer kijken naar landen die het wat rationeler aanpakken, zoals Denemarken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, maar die komen er evenmin door te proberen het falen van jarenlang rechts beleid links in de schoenen te schuiven.
Uh nee, sinds Willem van Oranje zo ongeveer.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sinds Max Verhagen en Camiel Eurlings
Management functies staan zeeeeeeer ver van de werkvloer af in grote bedrijven.quote:Op woensdag 15 juli 2020 12:41 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Klinkt lekker natuurlijk, maar:
Rutte werkte van 1992 tot 2002 bij Unilever.
Nog een grotere ambtenaren organisatie dan de landspolitiek. Geen enkele connectie met de samenlevingquote:Kaag werkte van 1988 tot 2017 als ambtenaar en bij de VN.
Geen echt bedrijf maar een organisatie die drijft op politiek. Connectie met de werkvloer is alleen via leden en volksmenners.quote:Marijnissen werkte acht jaar bij de FNV.
Alsof de uva zo bekend staat om hun realisme en samenlevingskennis. Alleen via onderzoekenquote:Asscher werkte van 1998 tot 2006 als docent/onderzoeker aan de UvA
Wie heeft er dan wel deel uitgemaakt van de samenleving?quote:Alleen Jesse Klaver is direct de politiek ingerold.
Omtzigt heeft 0.0 uitstralingquote:Op woensdag 15 juli 2020 12:32 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom is ie eng?
Ik vind Omtzigt juist een uitzonderlijk goede politicus. Een politicus waar veel anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Omzigt heeft zich in ieder geval nog een klein beetje laten zien van zijn samenlevingskant door tegen het kabinet in te gaan mbt de toeslagen affaire.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:
Jammer dat ze niet voor Omzigt zijn gegaan. De Jonge is de zoveelste natte krant in Den Haag en in zijn corona noodwet stonden wat ronduit fascistische voorstellen.
Sinds wanneer is een Kabinet van Protestantse VVD, CDA, CU en buklaaf d66 iets anders dan rechts conservatief. Alles is gestoeld op de oude hollandsche heilige huisjes.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Rechts liberaal kan je het niet noemen, toch? De VVD en haar hulpjes naaien de eigen bevolking al jaren en dat is over het algemeen een linkse eigenschap. Immigratie? Kom maar binnen joh, geld en woningen genoeg hier. Extra geld naar Brussel? Voor de vorm een beetje tegensputteren maar dat geld krijgen ze. Nederland racistisch? Tuurlijk zijn we dat, institutioneel racisme is een groot probleem hier. Tsja..met zulke politici heb je als land geen vijanden meer nodig om kapot te gaan.
Precies. Ik ken het CDA voornamelijk als partij voor meer repressie en controle van burgers. Of het nu gaat om een beetje wiet of hun jarenlange steun aan meer meer spionage. Niet als de partij die de overheid af en toe controleert. Terwijl als het gaat om kosten besparen er meer te halen is in Den Haag en ons uitgebreide overheidsapparaat dan met de zoveelste wet om iemand met een uitkering meer lastig te vallen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omzigt heeft zich in ieder geval nog een klein beetje laten zien van zijn samenlevingskant door tegen het kabinet in te gaan mbt de toeslagen affaire.
Minder dan De Jonge idd. Gelukkig hoeft hij het daar niet van te hebben, hij is in de media de laatste tijd voornamelijk geportretteerd als iemand die op komt voor de belangen van een ander. Dat heeft hem een heel erg goed imago opgeleverd en gaat hem vrijwel zeker een hoop voorkeursstemmen opleveren de komende verkiezingen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:25 schreef datiswatikvind het volgende:
[..]
Omtzigt heeft 0.0 uitstraling
quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Precies. Ik ken het CDA voornamelijk als partij voor meer repressie en controle van burgers. Of het nu gaat om een beetje wiet of hun jarenlange steun aan meer meer spionage. Niet als de partij die de overheid af en toe controleert. Terwijl als het gaat om kosten besparen er meer te halen is in Den Haag en ons uitgebreide overheidsapparaat dan met de zoveelste wet om iemand met een uitkering meer lastig te vallen.
Omzigt is een verademing wat dat betreft. Het is zeker niet de perfecte persoon, maar wel het enige kamerlid uit de coalitie die nog bekend staat om iets anders dan het onverdedigbare verdedigen.
Hij komt over als volksvertegenwoordiger en niet als politicus.quote:Op woensdag 15 juli 2020 17:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Minder dan De Jonge idd. Gelukkig hoeft hij het daar niet van te hebben, hij is in de media de laatste tijd voornamelijk geportretteerd als iemand die op komt voor de belangen van een ander. Dat heeft hem een heel erg goed imago opgeleverd en gaat hem vrijwel zeker een hoop voorkeursstemmen opleveren de komende verkiezingen.
Ja viel me ook op die dames met een mediterraans uiterlijk. Die van de jong dus een Libanese christen en die van omtizgt een Syrische orthodoxe uit Turkije.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk sowieso dat geen van deze mannen op buitenlanderhaters van FvD zitten te wachten.
[ afbeelding ]
Net als Balkenendequote:Op woensdag 15 juli 2020 17:25 schreef datiswatikvind het volgende:
[..]
Omtzigt heeft 0.0 uitstraling
Het is ook net andersom. Er is een groep politieke sprinkhanen die van politiek idool naar idool hopt. Van Fortuyn naar Marijnissen naar Verdonk naar Wilders naar Baudet. Nu bejubelen die Omtzigt en kunnen ze er met hun hoofd niet bij dat mensen hem niet steunen en volgend jaar of over twee jaar is er weer een ander idool waarvan ze alles verwachten wat niet geleverd zal worden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee, GL gratis bij een stem op PVV of FvD. Door zichzelf buiten te sluiten zorgen ze ervoor dat een volgend kabinet linkse partijen zal bevatten.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
Nu bij de bonus; gratis GL bij één stem op CDA.
Eigenlijk ook ja. Met om je heen schoppen kom je gewoon niet ver.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, GL gratis bij een stem op PVV of FvD. Door zichzelf buiten te sluiten zorgen ze ervoor dat een volgend kabinet linkse partijen zal bevatten.
Hetzelfde soort gladde engnek inderdaad. Misschien past dat ook wel voor een christelijke partij. Daar stemmen toch mensen op die gevoelig zijn voor mooie praatjes.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sinds Max Verhagen en Camiel Eurlings
Op het CDA stemmenquote:Op woensdag 15 juli 2020 12:15 schreef Nikonlover het volgende:
Zojuist bekend gemaakt op de livestream:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een baas!! Ik gun het hem van harte!! Geweldig persoon is het! Ik overweeg op hem te stemmen![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:30 schreef datiswatikvind het volgende:
[..]
Toch is er maar 1 politicus die nog minder uitstraling heeft dan een schoenendoos: Asscher
Hij zegt rake dingen... En nog waar ook...quote:
Omtzigt trok niet alleen kiezers van de rechterflank natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is ook net andersom. Er is een groep politieke sprinkhanen die van politiek idool naar idool hopt. Van Fortuyn naar Marijnissen naar Verdonk naar Wilders naar Baudet. Nu bejubelen die Omtzigt en kunnen ze er met hun hoofd niet bij dat mensen hem niet steunen en volgend jaar of over twee jaar is er weer een ander idool waarvan ze alles verwachten wat niet geleverd zal worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |