abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194102356
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, maar die komen er evenmin door te proberen het falen van jarenlang rechts beleid links in de schoenen te schuiven.
Het zal allemaal wel. Zou graag zien dat we wat meer kijken naar landen die het wat rationeler aanpakken, zoals Denemarken.
  woensdag 15 juli 2020 @ 16:54:58 #127
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_194102418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Sinds Max Verhagen en Camiel Eurlings
Uh nee, sinds Willem van Oranje zo ongeveer.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_194102572
Jammer dat ze niet voor Omzigt zijn gegaan. De Jonge is de zoveelste natte krant in Den Haag en in zijn corona noodwet stonden wat ronduit fascistische voorstellen.
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:23:25 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194102730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:41 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Klinkt lekker natuurlijk, maar:

Rutte werkte van 1992 tot 2002 bij Unilever.
Management functies staan zeeeeeeer ver van de werkvloer af in grote bedrijven.
quote:
Kaag werkte van 1988 tot 2017 als ambtenaar en bij de VN.
Nog een grotere ambtenaren organisatie dan de landspolitiek. Geen enkele connectie met de samenleving
quote:
Marijnissen werkte acht jaar bij de FNV.
Geen echt bedrijf maar een organisatie die drijft op politiek. Connectie met de werkvloer is alleen via leden en volksmenners.
quote:
Asscher werkte van 1998 tot 2006 als docent/onderzoeker aan de UvA
Alsof de uva zo bekend staat om hun realisme en samenlevingskennis. Alleen via onderzoeken
quote:
Alleen Jesse Klaver is direct de politiek ingerold.
Wie heeft er dan wel deel uitgemaakt van de samenleving?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194102753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:32 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom is ie eng?

Ik vind Omtzigt juist een uitzonderlijk goede politicus. Een politicus waar veel anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Omtzigt heeft 0.0 uitstraling
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:25:29 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194102758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:
Jammer dat ze niet voor Omzigt zijn gegaan. De Jonge is de zoveelste natte krant in Den Haag en in zijn corona noodwet stonden wat ronduit fascistische voorstellen.
Omzigt heeft zich in ieder geval nog een klein beetje laten zien van zijn samenlevingskant door tegen het kabinet in te gaan mbt de toeslagen affaire.
1947-2016
  woensdag 15 juli 2020 @ 17:26:47 #132
37887 Dauthi
Progressive
pi_194102772
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Rechts liberaal kan je het niet noemen, toch? De VVD en haar hulpjes naaien de eigen bevolking al jaren en dat is over het algemeen een linkse eigenschap. Immigratie? Kom maar binnen joh, geld en woningen genoeg hier. Extra geld naar Brussel? Voor de vorm een beetje tegensputteren maar dat geld krijgen ze. Nederland racistisch? Tuurlijk zijn we dat, institutioneel racisme is een groot probleem hier. Tsja..met zulke politici heb je als land geen vijanden meer nodig om kapot te gaan.
Sinds wanneer is een Kabinet van Protestantse VVD, CDA, CU en buklaaf d66 iets anders dan rechts conservatief. Alles is gestoeld op de oude hollandsche heilige huisjes.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194102893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omzigt heeft zich in ieder geval nog een klein beetje laten zien van zijn samenlevingskant door tegen het kabinet in te gaan mbt de toeslagen affaire.
Precies. Ik ken het CDA voornamelijk als partij voor meer repressie en controle van burgers. Of het nu gaat om een beetje wiet of hun jarenlange steun aan meer meer spionage. Niet als de partij die de overheid af en toe controleert. Terwijl als het gaat om kosten besparen er meer te halen is in Den Haag en ons uitgebreide overheidsapparaat dan met de zoveelste wet om iemand met een uitkering meer lastig te vallen.

Omzigt is een verademing wat dat betreft. Het is zeker niet de perfecte persoon, maar wel het enige kamerlid uit de coalitie die nog bekend staat om iets anders dan het onverdedigbare verdedigen.
pi_194103002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:25 schreef datiswatikvind het volgende:

[..]

Minder dan De Jonge idd. Gelukkig hoeft hij het daar niet van te hebben, hij is in de media de laatste tijd voornamelijk geportretteerd als iemand die op komt voor de belangen van een ander. Dat heeft hem een heel erg goed imago opgeleverd en gaat hem vrijwel zeker een hoop voorkeursstemmen opleveren de komende verkiezingen.
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:47:15 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194103742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Precies. Ik ken het CDA voornamelijk als partij voor meer repressie en controle van burgers. Of het nu gaat om een beetje wiet of hun jarenlange steun aan meer meer spionage. Niet als de partij die de overheid af en toe controleert. Terwijl als het gaat om kosten besparen er meer te halen is in Den Haag en ons uitgebreide overheidsapparaat dan met de zoveelste wet om iemand met een uitkering meer lastig te vallen.

Omzigt is een verademing wat dat betreft. Het is zeker niet de perfecte persoon, maar wel het enige kamerlid uit de coalitie die nog bekend staat om iets anders dan het onverdedigbare verdedigen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:47 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Minder dan De Jonge idd. Gelukkig hoeft hij het daar niet van te hebben, hij is in de media de laatste tijd voornamelijk geportretteerd als iemand die op komt voor de belangen van een ander. Dat heeft hem een heel erg goed imago opgeleverd en gaat hem vrijwel zeker een hoop voorkeursstemmen opleveren de komende verkiezingen.
Hij komt over als volksvertegenwoordiger en niet als politicus.

Dat is het verschil.
1947-2016
pi_194104031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk sowieso dat geen van deze mannen op buitenlanderhaters van FvD zitten te wachten.

[ afbeelding ]
Ja viel me ook op die dames met een mediterraans uiterlijk. Die van de jong dus een Libanese christen en die van omtizgt een Syrische orthodoxe uit Turkije.

Baudet verwijst naar hen met "homeopathische verdunning" ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194104051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:25 schreef datiswatikvind het volgende:

[..]

Net als Balkenende ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194104107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:20 schreef FYazz het volgende:

[..]

Van Omtzigt naar PVV of FvD vind ik een vrij grote en onlogische stap.
Het is ook net andersom. Er is een groep politieke sprinkhanen die van politiek idool naar idool hopt. Van Fortuyn naar Marijnissen naar Verdonk naar Wilders naar Baudet. Nu bejubelen die Omtzigt en kunnen ze er met hun hoofd niet bij dat mensen hem niet steunen en volgend jaar of over twee jaar is er weer een ander idool waarvan ze alles verwachten wat niet geleverd zal worden.
pi_194104151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.

Nu bij de bonus; gratis GL bij één stem op CDA.
Nee, GL gratis bij een stem op PVV of FvD. Door zichzelf buiten te sluiten zorgen ze ervoor dat een volgend kabinet linkse partijen zal bevatten.
pi_194104199
Jammer, op die gladjakker zal ik niet stemmen.
pi_194104253
Hugo de jonge is toch die man die ook meteen zijn broer aan het werk geld helpt? Met zn vaccins.
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:29:47 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194104303
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nee, GL gratis bij een stem op PVV of FvD. Door zichzelf buiten te sluiten zorgen ze ervoor dat een volgend kabinet linkse partijen zal bevatten.
Eigenlijk ook ja. Met om je heen schoppen kom je gewoon niet ver.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194104319
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Net als Balkenende ;)
Toch is er maar 1 politicus die nog minder uitstraling heeft dan een schoenendoos: Asscher
pi_194104651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Sinds Max Verhagen en Camiel Eurlings
Hetzelfde soort gladde engnek inderdaad. Misschien past dat ook wel voor een christelijke partij. Daar stemmen toch mensen op die gevoelig zijn voor mooie praatjes.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194104713
Tijd voor een VVD/CDA/CU/SGP coalitie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:05:13 #146
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194104727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:15 schreef Nikonlover het volgende:
Zojuist bekend gemaakt op de livestream:
[ afbeelding ]

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Wat een baas!! Ik gun het hem van harte!! Geweldig persoon is het! Ik overweeg op hem te stemmen *O* *O*
Op het CDA stemmen :')

Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194104803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:30 schreef datiswatikvind het volgende:

[..]

Toch is er maar 1 politicus die nog minder uitstraling heeft dan een schoenendoos: Asscher
:D
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:16:34 #148
65846 Bocaj
47th President.
pi_194104850
quote:
Hij zegt rake dingen... En nog waar ook... :')
pi_194104938
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is ook net andersom. Er is een groep politieke sprinkhanen die van politiek idool naar idool hopt. Van Fortuyn naar Marijnissen naar Verdonk naar Wilders naar Baudet. Nu bejubelen die Omtzigt en kunnen ze er met hun hoofd niet bij dat mensen hem niet steunen en volgend jaar of over twee jaar is er weer een ander idool waarvan ze alles verwachten wat niet geleverd zal worden.
Omtzigt trok niet alleen kiezers van de rechterflank natuurlijk.

Ik begrijp je opmerking over politieke sprinkhanen onder een bepaalde groep rechtse kiezers wel hoor en zie dit ook niet als wenselijk. Het hoppen van partij naar een soortgelijke partij om vervolgens weer teleurgesteld uit te komen bij de eerste soortgelijke partij voegt weinig constructiefs toe.

Aan de andere kant is het m.i. ook niet gezond om trouw te blijven aan een partij puur om het trouw blijven zelf.
Men wordt ouder, maakt dingen mee, doet nieuwe inzichten op, maatschappelijke normen en waarden veranderen en dat kan logischerwijs aanleiding zijn om anders te stemmen.

Tevens vind ik dat goede politici, zoals Omtzigt, teveel gebonden zijn door partijstructuren en -belangen en mijn stem gaat dan ook naar een systeem wat minder gericht is op partijen en meer op individuele expertise en inzet van politici en waarbij het volk vaker wordt geraadpleegd aangaande belangrijke thema's en besluiten.
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:33:39 #150
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194106129
Denken jullie dat Omtzigt het CDA gaat verlaten?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')