Perez brengt een zak geld mee van Carlos Slim.quote:Op woensdag 15 juli 2020 01:32 schreef shiz het volgende:
Laatste discussiepunt: Perez out voor Vettel.
Can't see it happening.
Seb óf naar Alfa... óf naar HAAS (ciao Romain).
Wat ik nog eerder zie gebeuren: F1-exit voor Vettel. Het is leuk geweest, maar tijd voor andere dingen. Kan hij het vader zijn wat meer genieten en om toch nog een beetje leuk de dagen te slijten de ADAC GT Masters in ofzeau.
Auto, Motor und Sport spreekt dan ook tegen dat er ook maar iets beklonken zou zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2020 01:32 schreef shiz het volgende:
Laatste discussiepunt: Perez out voor Vettel.
Can't see it happening.
Seb óf naar Alfa... óf naar HAAS (ciao Romain).
Wat ik nog eerder zie gebeuren: F1-exit voor Vettel. Het is leuk geweest, maar tijd voor andere dingen. Kan hij het vader zijn wat meer genieten en om toch nog een beetje leuk de dagen te slijten de ADAC GT Masters in ofzeau.
Ik zie Vettel eerder naar Red Bull gaan, aangezien Mateschitz nogal van hem gecharmeerd is. Daarbij zijn deze geruchten ook heel sterk. Bovendien heeft Red Bull echt geen gesponsorde rijders als Perez nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:06 schreef opreis het volgende:
Doe Perez dan maar naar RB.
Is wel duidelijk dat Kvyat, Gasly en Albon geen WDC gaan worden.Dan liever een snelle coureur die ook nog wat geld mee brengt.
quote:
Het is voorafgaand aan de tweede Grand Prix van het seizoen op de Red Bull Ring het meest besproken onderwerp: een rentree van Sebastian Vettel bij Red Bull Racing. Mogelijk gebeurt dat in 2021 al, want volgens meerdere bronnen zou Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz de 33-jarige coureur liever vandaag dan morgen zien terugkeren.
Volgens Motorsport-Total.com is er concreet bewijs dat Helmut Marko de opdracht heeft gekregen van Mateschitz om de 'verloren zoon' Vettel uiterlijk in 2021 naar huis te brengen. Een terugkeer van Vettel zou dan gevolgen hebben voor Alexander Albon en Daniil Kvyat. Eerstgenoemde zal worden teruggezet naar het team van AlphaTauri, terwijl van Kvyat afscheid genomen zou worden.
Het Duitse medium schrijft dat het contracteren van Vettel heel wat voeten in de aarde heeft voor Red Bull. De prestaties van Albon moeten een stuk slechter zijn dan die van Max Verstappen, Mateschitz moet de Thaise Yoovidhya-familie (die 51 procent van het Red Bull-imperium bezit) ervan overtuigen dat dit een goed idee zou zijn én Vettel moet zelf de strijd durven aangaan tegen toptalent Verstappen.
Volgens journalist Christian Nimmervol, de schrijver van het stuk, staat Mateschitz bekend om twee kwaliteiten. Allereerst heeft de Oostenrijkse miljardair een ontzettend goed geheugen. Vettel was de eerste bij Red Bull aangesloten coureur die een overwinning wist te boeken in de Formule 1 (met Toro Rosso op Monza in 2008). Bovendien was de Heppenheimer goed voor vier wereldtitels bij Red Bull Racing. Dat zijn statistieken die natuurlijk voor de Duitse rijder spreken.
Bovendien staat Mateschitz te boek als iemand die heel loyaal is. "Het feit dat Vettel nu op deze manier door Ferrari wordt ontmanteld en in het ergste scenario de Formule 1 moet verlaten als verliezer na een grote, unieke carrière, zal ook Mateschitz pijn doen. Mensen die hem kennen kunnen zich goed voorstellen dat hij Vettel nu naar huis brengt om hem een waardig afscheid te gunnen."
Bron
Er zijn ookal weer meerdere geluiden dat Vettel naar RB niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:07 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik zie Vettel eerder naar Red Bull gaan, aangezien Mateschitz nogal van hem gecharmeerd is. Daarbij zijn deze geruchten ook heel sterk. Bovendien heeft Red Bull echt geen gesponsorde rijders als Perez nodig.
[..]
Niet vanuit de mond van Mateschitz zélf zover ik weet. En als Mateschitz het echt wil dan gaat het gewoon gebeuren.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:22 schreef opreis het volgende:
Er zijn ookal weer meerdere geluiden dat Vettel naar RB niet gaat gebeuren.
quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:07 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik zie Vettel eerder naar Red Bull gaan, aangezien Mateschitz nogal van hem gecharmeerd is. Daarbij zijn deze geruchten ook heel sterk. Bovendien heeft Red Bull echt geen gesponsorde rijders als Perez nodig.
[..]
Dit is niets meer dan een hersenspinsel van de journalist zelf.....quote:Volgens journalist Christian Nimmervol, de schrijver van het stuk, staat Mateschitz bekend om twee kwaliteiten. Allereerst heeft de Oostenrijkse miljardair een ontzettend goed geheugen. Vettel was de eerste bij Red Bull aangesloten coureur die een overwinning wist te boeken in de Formule 1 (met Toro Rosso op Monza in 2008). Bovendien was de Heppenheimer goed voor vier wereldtitels bij Red Bull Racing. Dat zijn statistieken die natuurlijk voor de Duitse rijder spreken.
Bovendien staat Mateschitz te boek als iemand die heel loyaal is. "Het feit dat Vettel nu op deze manier door Ferrari wordt ontmanteld en in het ergste scenario de Formule 1 moet verlaten als verliezer na een grote, unieke carrière, zal ook Mateschitz pijn doen. Mensen die hem kennen kunnen zich goed voorstellen dat hij Vettel nu naar huis brengt om hem een waardig afscheid te gunnen."
Perez is wel een beetje een brokkenpiloot, zo lang in F1 en dan toch weer niet de auto heel thuisbrengen, is wel een dingetje bij hem.quote:Op woensdag 15 juli 2020 08:06 schreef opreis het volgende:
Doe Perez dan maar naar RB.
Is wel duidelijk dat Kvyat, Gasly en Albon geen WDC gaan worden.Dan liever een snelle coureur die ook nog wat geld mee brengt.
Mwah. 10 retirements door een collision/accident/pile-up/spin in 177 races. Ik heb niet gekeken in hoeverre hij daar wel/niet schuld had.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Perez is wel een beetje een brokkenpiloot, zo lang in F1 en dan toch weer niet de auto heel thuisbrengen, is wel een dingetje bij hem.
je moet ook wel in de situaties komen dat je kan inhalen, zo'n auto had hij niet vaak.quote:Op woensdag 15 juli 2020 11:13 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Mwah. 10 retirements door een collision/accident/pile-up/spin in 177 races. Ik heb niet gekeken in hoeverre hij daar wel/niet schuld had.
De meest recente was Duitsland 2019, de laatste daarvoor was Oostenrijk 2016
Reporter van Bild.twitter:lennartwermke twitterde op woensdag 15-07-2020 om 10:11:00 Yes, we firmly believe, Vettel will join AM in 2021. It’s all set. What we never said: Any contracts have already been signed.
Because of the difficult situation reg Perez’ contract, no involved party will confirm any agreement during the Hungarian GP weekend.
But the matter of fact is: If Vettel wants, he drives for Aston Martin in 2021. reageer retweet
Max en Vettel ook, bij vlagen geweest. Vinden ze bij RB geen probleem als ze maar lef en snelheid tonen. Denk dat het gebrek aan snelheid een hekel punt is voor alle RB coureurs m.u.v Max.quote:Op woensdag 15 juli 2020 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Perez is wel een beetje een brokkenpiloot, zo lang in F1 en dan toch weer niet de auto heel thuisbrengen, is wel een dingetje bij hem.
maar als Red Bull niet van plan is Albon weg te sturen voor Vettel zullen ze dat voor Perez zeker niet doenquote:Op woensdag 15 juli 2020 13:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Max en Vettel ook, bij vlagen geweest. Vinden ze bij RB geen probleem als ze maar lef en snelheid tonen. Denk dat het gebrek aan snelheid een hekel punt is voor alle RB coureurs m.u.v Max.
Perez is ook wel echt een opportunist, 8 podiums bij elkaar weten te sprokkelen. Die kan ook wel voor een sporadische winst gaan in een RB. En dat terwijl sinds Ricciardo weg is behalve Max niemand de podiums kon binnen halen.
Podiums sinds Ricciardo weg is:
Max:
10 podiums
5x 3de
2x 2de
3x 1ste
Gasly/Albon:
0 podiums
3x 4de als beste resultaat.
Mwah, als je Vettel terug haalt kun je hem moeilijk tweede rijder/ondergeschikt aan Max maken, en hij zal ook wel een flink salaris hebben.quote:Op woensdag 15 juli 2020 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar als Red Bull niet van plan is Albon weg te sturen voor Vettel zullen ze dat voor Perez zeker niet doen
Met dank aan Hamilton die Albon 2x eraf ramde.quote:Op woensdag 15 juli 2020 13:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Max en Vettel ook, bij vlagen geweest. Vinden ze bij RB geen probleem als ze maar lef en snelheid tonen. Denk dat het gebrek aan snelheid een hekel punt is voor alle RB coureurs m.u.v Max.
Perez is ook wel echt een opportunist, 8 podiums bij elkaar weten te sprokkelen. Die kan ook wel voor een sporadische winst gaan in een RB. En dat terwijl sinds Ricciardo weg is behalve Max niemand de podiums kon binnen halen.
Podiums sinds Ricciardo weg is:
Max:
10 podiums
5x 3de
2x 2de
3x 1ste
Gasly/Albon:
0 podiums
3x 4de als beste resultaat.
En met dank aan meerdere SC's, want uit zichzelf had hij nooit in die positie gekomen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 13:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met dank aan Hamilton die Albon 2x eraf ramde.
Waarom moet er per se iemand 2de rijder zijn dan? Ricciardo was ook geen 2de rijder bij Red Bull, alleen bleek gedurende het jaar (of eigenlijk al eerder) dat hij de snelheid van Max niet kon matchen, daardoor kreeg Max de "voordelen" die horen bij een 1e rijder (als 1e de updates, auto die meer naar jouw smaak wordt aangepast enzovoort). Als blijkt dat Vettel (of Albon of wie dan ook) sneller is dan Max, kan dat ook zomaar veranderen..quote:Op woensdag 15 juli 2020 13:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, als je Vettel terug haalt kun je hem moeilijk tweede rijder/ondergeschikt aan Max maken, en hij zal ook wel een flink salaris hebben.
Perez kan je veel makkelijker tweede rijder maken (graag of niet, en heeft ook niet de status die een Vettel heeft)
Dat mis ik wel erg, het tactische aspect voor Red Bull dat er met Ricciardo wel was. Max heeft alleen geen uitvallers zoals toen Ric tegen z'n kont zatquote:Op woensdag 15 juli 2020 14:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom moet er per se iemand 2de rijder zijn dan? Ricciardo was ook geen 2de rijder bij Red Bull, alleen bleek gedurende het jaar (of eigenlijk al eerder) dat hij de snelheid van Max niet kon matchen, daardoor kreeg Max de "voordelen" die horen bij een 1e rijder (als 1e de updates, auto die meer naar jouw smaak wordt aangepast enzovoort). Als blijkt dat dat Vettel (of Albon of wie dan ook) sneller is dan Max, kan dat ook zomaar veranderen..
Net als dat Bottas ook gewoon een eerlijke kans krijgt bij Mercedes om Hamilton te verslaan, alleen blijkt hij elk jaar gewoon duidelijk minder te zijn, dan wordt je gedurende het jaar vanzelf de 2de rijder.. Maar die is wel zo goed dat hij nooit heel ver achter Hamitlon zit en daarom altijd een rol kan spelen in tactische situaties op de baan, dat kan Albon (en Gasly al helemaal niet) duidelijk niet op dit moment.
Iemand die een mercedes in de weg kan rijden zodat ze geen undercut kunnen doen. En iemand die bereid is die rol in te vullen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 14:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom moet er per se iemand 2de rijder zijn dan? Ricciardo was ook geen 2de rijder bij Red Bull, alleen bleek gedurende het jaar (of eigenlijk al eerder) dat hij de snelheid van Max niet kon matchen, daardoor kreeg Max de "voordelen" die horen bij een 1e rijder (als 1e de updates, auto die meer naar jouw smaak wordt aangepast enzovoort). Als blijkt dat Vettel (of Albon of wie dan ook) sneller is dan Max, kan dat ook zomaar veranderen..
Net als dat Bottas ook gewoon een eerlijke kans krijgt bij Mercedes om Hamilton te verslaan, alleen blijkt hij elk jaar gewoon duidelijk minder te zijn, dan wordt je gedurende het jaar vanzelf de 2de rijder.. Maar die is wel zo goed dat hij nooit heel ver achter Hamitlon zit en daarom altijd een rol kan spelen in tactische situaties op de baan, dat kan Albon (en Gasly al helemaal niet) duidelijk niet op dit moment.
Sabbatical danquote:Op woensdag 15 juli 2020 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vettel heeft al laten weten dat hij tijdens het interview met Brundle iig niet zijn pensioen gaat aankondigen.
Zie aangevulde post.quote:
Hij heeft best wat leuke video's inderdaad. Deze ook:quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:19 schreef KillerBee4ever het volgende:
Erg grappig en crea, stemmen klinken imho ook erg goed!
Waarschuwing: je hebt de rest van de dag dit deuntje in je hoofd...
neuh, gewoon zo'n toestand als bij Sauber destijds. Vier coureurs vastleggen voor 2 stoeltjesquote:Op woensdag 15 juli 2020 11:22 schreef shiz het volgende:
Up next: FIA confirms: AM allowed 3rd car & driver!
Ze gaan met tweezitters rijdenquote:Op woensdag 15 juli 2020 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, gewoon zo'n toestand als bij Sauber destijds. Vier coureurs vastleggen voor 2 stoeltjes
You have completed your course at the Monisha Kaltenborn school for contracts with succes.quote:Op woensdag 15 juli 2020 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, gewoon zo'n toestand als bij Sauber destijds. Vier coureurs vastleggen voor 2 stoeltjes
Goed, ze zouden Hamilton als tweede rijder kunnen nemen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Iemand die een mercedes in de weg kan rijden zodat ze geen undercut kunnen doen. En iemand die bereid is die rol in te vullen.
Per rondjequote:Op woensdag 15 juli 2020 23:03 schreef Zorro het volgende:
Dus we zijn het er zo langzamerhand over eens dat Max in de Mercedes Hamilton ongeveer op een half rondje rijdt?
Dat zou voor sommigen de grootste Schmerz in der Welt zijnquote:Op donderdag 16 juli 2020 01:18 schreef shiz het volgende:
Misschien wel BWT roze... maar dan de Porsche Supercup voor Vettel.
Zolang hij zijn teamgenoot 3 tiende aan de broek rijdt is er niks aan de handquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat zou voor sommigen de grootste Schmerz in der Welt zijn
Het geld van Carlos Slim zou daar zeker welkom zijn, en het zou Gene Haas kunnen overtuigen om door te gaan met zijn team.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:31 schreef Rossdale het volgende:
Perez naar Haas zou wel ok zijn. Die kunnen zijn sponsorgeld ook wel mooi gebruiken
Dan is het wel exit Grosjean.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het geld van Carlos Slim zou daar zeker welkom zijn, en het zou Gene Haas kunnen overtuigen om door te gaan met zijn team.
10 podiums. Tienquote:Op donderdag 16 juli 2020 11:42 schreef Justevo het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon hoog tijd, die gozer kan er echt bijzonder weinig van.
Hij heeft een hele goede manager.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:42 schreef Justevo het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon hoog tijd, die gozer kan er echt bijzonder weinig van.
ergens zien langskomen dat Gene en Carlos al eens in de clinch hebben gehangen wegens een NASCAR dingetje. Zou blijkbaar niet zo goed boteren tussen die 2. Heb geen bron thoughquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het geld van Carlos Slim zou daar zeker welkom zijn, en het zou Gene Haas kunnen overtuigen om door te gaan met zijn team.
Williams geen optie? Lullig voor Russell wel maar dan overleven ze misschienquote:Op donderdag 16 juli 2020 12:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ergens zien langskomen dat Gene en Carlos al eens in de clinch hebben gehangen wegens een NASCAR dingetje. Zou blijkbaar niet zo goed boteren tussen die 2. Heb geen bron though
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:31 schreef Rossdale het volgende:
Perez naar Haas zou wel ok zijn. Die kunnen zijn sponsorgeld ook wel mooi gebruiken
Nee joh Magnussen is een mooie baas. Als die van voren zou rijden zou je mooie gevechten met Verstappen krijgen.quote:
Dan heb je 2012 nog niet meegemaakt.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Grosjean met z’n moordaanslag in Spanje 2018 oprotten met die gek.
Die zullen ook wel wat geld krijgen van Merc, of korting op motoren, voor het inzetten van Russell.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Williams geen optie? Lullig voor Russell wel maar dan overleven ze misschien
uiteraard maar Perez neemt denk ik wel wat meer meequote:Op donderdag 16 juli 2020 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Die zullen ook wel wat geld krijgen van Merc, of korting op motoren, voor het inzetten van Russell.
Ik zou hem niet missen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee joh Magnussen is een mooie baas. Als die van voren zou rijden zou je mooie gevechten met Verstappen krijgen.
Irritant vertraagd filmpje, of ligt dat aan mn PC?quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kevin "S*ck my balls, honey" Magnussen.
Magnussen heeft een manier gevonden om voorop te blijven rijden.
Ongetwijfeld. Maar elke week is er wel wat met hem of vliegt hij eraf. En dat is niet alleen sinds Haas met falende remmen zit.quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:53 schreef Justevo het volgende:
[..]
Afgelopen week tijdens de race op Sky: "Breaking news: Grosjean just passed Magnussen and there is no damage on either car"
Precies, zou het eigenlijk wel een top oplossing vinden. Perez hoort nog steeds wel in de F1 thuis.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het geld van Carlos Slim zou daar zeker welkom zijn, en het zou Gene Haas kunnen overtuigen om door te gaan met zijn team.
Williams heeft het budget voor 2021 al rond, dus Russell kan daar mooi blijven en 2022 naar Mercedes.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Williams geen optie? Lullig voor Russell wel maar dan overleven ze misschien
Alonso - Ocon wordt ook wel leuk, die hield RIC al onnodig lang op afgelopen weekendquote:Op donderdag 16 juli 2020 13:58 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Precies, zou het eigenlijk wel een top oplossing vinden. Perez hoort nog steeds wel in de F1 thuis.
Grosjean had dit jaar eigenlijk al zijn stoeltje af moeten staan maar Total zal wel genoeg geld meegebracht hebben.
Perez en Magnussen, dat wordt net zo spetterend als Perez en Ocon denk ik
Lekker man twee van die heethoofden in dezelfde wagen. Das beter dan een beetje dom je rondjes rijden omdat je nog geen zin in je pensioen hebt of je teamgenoot op een ronde zetten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:58 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Precies, zou het eigenlijk wel een top oplossing vinden. Perez hoort nog steeds wel in de F1 thuis.
Grosjean had dit jaar eigenlijk al zijn stoeltje af moeten staan maar Total zal wel genoeg geld meegebracht hebben.
Perez en Magnussen, dat wordt net zo spetterend als Perez en Ocon denk ik
Waar hebben ze plots budget vandaan getoverd? Familie Latifi? Ze hebben in ieder geval beide coureurs voor 2021 net bevestigd.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Williams heeft het budget voor 2021 al rond, dus Russell kan daar mooi blijven en 2022 naar Mercedes.
De lening die ze een tijdje terug kregen van Latifi (twv $45 miljoen) was genoeg om het budget tot en met volgend jaar rond te krijgen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Waar hebben ze plots budget vandaan getoverd? Familie Latifi? Ze hebben in ieder geval beide coureurs voor 2021 net bevestigd.
https://www.forbes.com/si(...)o-2021/#682080a844caquote:Williams finished the past two years in last place but instead of relying on a U Turn in performance, it took two significant steps to boost its cashflow.
The first was the sale of a 75% stake in its Advanced Engineering division which applies the team's F1 know-how to other industries. This was sold for $56.2 million (£45 million) in December yielding the team a net of around $37.5 million. (£30 million).
The second step followed a few months later when Canadian food processing tycoon Michael Latifi led a consortium which refinanced Williams' debt giving it an injection of $45 million. "That gave the funding for 2019 in totality and into 2021," says the source.
Although it may appear that this maneuver and the sale were reactions to the economic climate, they are actually part of an carefully-considered plan which stretches back to the start of 2019.
https://www.nu.nl/formule(...)unstmatige-coma.htmlquote:Het ziekenhuis meldt donderdag in een verklaring dat in overleg met de familie van Zanardi besloten is om te beginnen met afbouwen van de slaapmiddelen en pijnstillers. Als dat proces voltooid is, zal het nog een aantal dagen duren voordat er meer gezegd kan worden over de situatie van de Italiaan.
"Op dit moment zijn de cardiorespiratoire en metabolische parameters stabiel, maar het neurologische beeld blijft ernstig. De prognose is nog steeds vertrouwelijk", schrijft het ziekenhuis.
De artsen zullen volgende week meer informatie naar buiten brengen over de situatie van Zanardi
Die kans is helaas enorm groot. Ik vrees een beetje categorie 'Schumi'.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat Zanardi er niet goed uit gaat komen ...
Dat denk ik ook niet. Triest wel. Redelijke eindbaas die Zanardi. Dit gun je hem niet. Ok dit gun je niemand natuurlijk, maar iemand als Zanardi al helemaal niet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat Zanardi er niet goed uit gaat komen ...
Zou die Albon bedoelen? (lol)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:38 schreef daNpy het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ongens-in-de-f1-quot
Haha
twitter:F1Media twitterde op vrijdag 17-07-2020 om 17:00:14 The FIA and Formula 1 can today confirm that between Friday 10th July and Thursday 16th July, 4,997 tests for COVID-19 have been performed on drivers, teams and personnel. Of these, two people have tested positive. The individuals were not present in Austria, reageer retweet
twitter:F1Media twitterde op vrijdag 17-07-2020 om 17:00:14 with the affected people removed from operations and isolated. Tracing of close contacts completed and isolated. The FIA and Formula 1 are providing this aggregated information for the purposes of competition integrity and transparency. reageer retweet
twitter:F1Media twitterde op vrijdag 17-07-2020 om 17:00:15 No specific details as to teams or individuals will be provided by the FIA or Formula 1 and results will be made public every 7 days. reageer retweet
Afgezien daarvan blijft het nog steeds de vraag of ze na 2021 door gaan. Door het uitstellen van deze overeenkomst hoeven ze zich nog niet vast te leggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant nieuws over het nieuwe Concorde Agreement. Ferrari en McLaren willen tekenen zoals het voorstel nu is. Betekent wel dat ze minder krijgen, maar dat het geld eerlijker over de sport verdeeld wordt. Renault en Racing Point zijn op hoofdlijnen ook akkoord.
Enige echte dwarsligger is Mercedes dat de huidige overeenkomst met een jaar wil verlengen. Dan houden ze een jaar langer de lusten en door de budgetcap hebben ze minder lasten. Van twee walletjes eten dus. Er bestaat een kans dat als de FIA en Liberty 9 teams aan boord hebben dat Mercedes in 2021 wel deelneemt, maar er een kans bestaat dat ze helemaal niet uit de ruif mee-eten.
De soep zal natuurlijk niet zo heet gegeten worden als die opgediend wordt, maar het is wel duidelijk dat Mercedes meer geld wil zien.
https://www.racefans.net/(...)d-race-on-into-2021/
twitter:tgruener twitterde op zaterdag 18-07-2020 om 12:10:39 New controversy in the paddock. Due to a loophole in the homologation rules Racing Point might be allowed to upgrade next years car with Mercedes 2020 gearbox & suspension without having to spend any tokens.
AMuS (in German): https://t.co/xEiN3KhFii reageer retweet
Interessant, thanksquote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:13 schreef Starflyer het volgende:twitter:tgruener twitterde op zaterdag 18-07-2020 om 12:10:39 New controversy in the paddock. Due to a loophole in the homologation rules Racing Point might be allowed to upgrade next years car with Mercedes 2020 gearbox & suspension without having to spend any tokens.
AMuS (in German): https://t.co/xEiN3KhFii reageer retweet
Jup. De design freeze doet precies wat het niet moet.quote:Op maandag 20 juli 2020 09:08 schreef PzKpfw het volgende:
Zo bij een race zonder safetycar worden de verschillen tussen Mercedes, een serieus eindje daarachter Red Bull en ver daarachter de rest van het veld pas echt duidelijk. Zelfs fkng Ferrari op een ronde gezet
Doet precies wat het moet doen.....Hamilton 8-voudig WK maken.quote:Op maandag 20 juli 2020 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup. De design freeze doet precies wat het niet moet.
Weet ik wel....quote:Op maandag 20 juli 2020 10:56 schreef Starflyer het volgende:
Alsof het Formule 1 management verantwoordelijk is voor Covid-19.
Dat is de oorzaak van de design 'freeze'. Om kosten te besparen zodat de mindere teams op de grid deze periode overleven.
De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren.quote:Op maandag 20 juli 2020 10:56 schreef Starflyer het volgende:
Alsof het Formule 1 management verantwoordelijk is voor Covid-19.
Dat is de oorzaak van de design 'freeze'. Om kosten te besparen zodat de mindere teams op de grid deze periode overleven.
Ah een bericht van Helmut Marko...quote:Op maandag 20 juli 2020 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Marko vermoed dat ze het probleem met de aero hebben gevonden: https://racingnews365.nl/(...)-verstappen-en-albon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 14:58:32 ]
Was de versnellingsbakquote:Op maandag 20 juli 2020 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Pierre Gasly had wel een boel pech. in Q3 niet mee kunnen doen vanwege motorproblemen. Starten aan de race met een verse motor die dan ook in de soep loopt.
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.quote:Op maandag 20 juli 2020 12:46 schreef Nine. het volgende:
[..]
De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren.
Sinds de dominantie van Mercedes zijn de regels juist keer op keer in het voordeel van het dominante team aangepast. Go figure...
Lijkt me niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:25 schreef daNpy het volgende:
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor.
Ja net als je niet aan andere regels houden, zoals Ferrari. Die hebben ook punten in moet leveren en geld terug storten oh nee.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen.
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes
En daarom veranderd er dan weinig, de rijke blijven rijker.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:19 schreef Starflyer het volgende:
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft geïnterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen.
In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen.
En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen.
En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing.
Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde.
Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid.
Klinkt duf om teams te ‘pesten’ op deze manier maar het is de enige manier om de sport aantrekkelijk te houden. We zien nu de resultaten als je het niet doet.. Hamilton was na 3 bochten al zowat uit beeld.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.
Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...
Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Zoals?quote:Op maandag 20 juli 2020 16:24 schreef Nattekat het volgende:
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten
In 2017 zijn de regels drastisch veranderd en in 2019 weer. En zonder Covid-19 zouden ze volgend jaar weer veranderd zijn. Nu wordt dat 2022. Dus dat ze sinds 2014 nauwelijks veranderd zijn klopt niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef Nine. het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.
Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...
Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk.
Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's?quote:Op maandag 20 juli 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
Ik heb het niet alleen over motoren. En niet ieder team maakt zijn eigen motor.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's?
Elk onderdeel zal verantwoord moeten worden, zowel qua ontwerp als constructie of inkoop.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt.
Mooie manier om budget cap te omzeilen dan. RB de voorkant, AT de achterkant van de autoquote:Op maandag 20 juli 2020 20:06 schreef RAVW het volgende:
Zo Helmut Marko haalt even uit naar de Fia
https://www.nu.nl/formule(...)-met-alphatauri.html
dat gaat leuk worden als het legaal word verklaar van de Rose Mercedessen
volgend jaar 4 Mer 4 RB 6 Fer op de start grid
of even veel foto's maken van de Merc van dit jaar en vorlgende jaar egwoon dezelfde auto neer zetten
dus dan rijd straks iedereen met een 2020 Mercedes
Zou mooi zijn. Het was vroeger altijd één van mijn favorieten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht/speculatie: mogelijk ook een race op Imola https://www.gpblog.com/nl(...)rcuit-woensdag-.html
Misschien in plaats van Spanje. Die race staat na de tweede Covid-19 uitbraak weer op losse schroeven, las ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht/speculatie: mogelijk ook een race op Imola https://www.gpblog.com/nl(...)rcuit-woensdag-.html
Ik heb het idee dat verschil tussen Mercedes en Honda wat groter is geworden, maar tussen Mercedes en Renault juist kleiner.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
De smoesjes van Ferrari worden niet geslikt https://www.racefans.net/(...)wer-since-last-year/
Ligt meer aan het chassis. Honda loopt nog steeds voor op Renault. Al beginnen die betrouwbaarheidsissues nu wel een beetje zorgen te baren. Vorig jaar hadden ze dat nog prima voor elkaar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat verschil tussen Mercedes en Honda wat groter is geworden, maar tussen Mercedes en Renault juist kleiner.
Zeker in de eerste ronde komen die McLarens goed naar voren.
Gasly viel uit met een kapotte versnellingsbak.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt meer aan het chassis. Honda loopt nog steeds voor op Renault. Al beginnen die betrouwbaarheidsissues nu wel een beetje zorgen te baren. Vorig jaar hadden ze dat nog prima voor elkaar.
Inmiddels is er een spionagefoto opgedoken van de eerste testsquote:Op woensdag 22 juli 2020 09:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ferrari zou (gerucht!) een compleet nieuwe bolide aan het bouwen zijn die tijdens de GP van Spanje zijn debuut moet maken:
https://racingnews365.nl/(...)ch-seizoen-te-redden
is weer typisch zo'n copy/paste lost in translation site, niet serieus te nemen als er .nl achter staatquote:Op woensdag 22 juli 2020 09:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ferrari zou (gerucht!) een compleet nieuwe bolide aan het bouwen zijn die tijdens de GP van Spanje zijn debuut moet maken:
https://racingnews365.nl/(...)ch-seizoen-te-redden
Buiten gpupdate dan, want dat is gewoon van motorsport.com.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:58 schreef Tarado het volgende:
is weer typisch zo'n copy/paste lost in translation site, niet serieus te nemen als er .nl achter staat
maar dan nog kan je beter het origineel lezenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:05 schreef Nine. het volgende:
[..]
Buiten gpupdate dan, want dat is gewoon van motorsport.com.
Het wordt gewoon door motorsport.com zelf vertaaldquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
maar dan nog kan je beter het origineel lezen
en, dan heb je dat lost in translation toch nog niet opgelost, maar verder prima als jij het liever in het Nederlands leestquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:23 schreef Nine. het volgende:
[..]
Het wordt gewoon door motorsport.com zelf vertaald
Met mijn Engels is niks mis. Maar het best fijn dat er voor mensen die het Engels niet (goed) machtig zijn een betrouwbare .nl formule1 site is. Daar hoef jij niet zo denigrerend over te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:25 schreef Tarado het volgende:
en, dan heb je dat lost in translation toch nog niet opgelost, maar verder prima als jij het liever in het Nederlands leest
ik maak zelf wel uit hoe ik reageer, dat is niet aan jou, ik geef m'n mening daar moet je het maar mee doenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:30 schreef Nine. het volgende:
[..]
Met mijn Engels is niks mis. Maar het best fijn dat er voor mensen die het Engels niet (goed) machtig zijn een betrouwbare .nl formule1 site is. Daar hoef jij niet zo denigrerend over te doen.
Gpupdate betrouwbaar? Die nemen vaak klakkeloos welke onzin dan ook over. Beste kan je er nog altijd zelf bij zijn en zelf inschatten wat en wat je niet of wel met een vrachtwagenlading zout moet nemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:30 schreef Nine. het volgende:
[..]
Met mijn Engels is niks mis. Maar het best fijn dat er voor mensen die het Engels niet (goed) machtig zijn een betrouwbare .nl formule1 site is. Daar hoef jij niet zo denigrerend over te doen.
Je bent vast abuis met gpblog of gptoday oid. Dat zijn idd typische copy/paste en clickbait sites.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:35 schreef Donderkonijn het volgende:
Gpupdate betrouwbaar? Die nemen vaak klakkeloos welke onzin dan ook over. Beste kan je er nog altijd zelf bij zijn en zelf inschatten wat en wat je niet pf wel met een vrachtwagenlading zout moet nemen.
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
is weer typisch zo'n copy/paste lost in translation site, niet serieus te nemen als er .nl achter staat
dat gaan we zien maar als er geen enkele serieuze site het meldt neem ik dat wel met een zak zout, een nieuwe auto in 3 wekenquote:
Heel dat motorsport.com netwerk is onbetrouwbaar met hun tendentieuze berichgeving en soms bewuste verdraaiingen van de werkelijkheid. En sinds ze autosport.com en gpupdate hebben overgenomen zijn die sites niet veel beter. Hun persbureau (GMM) staat zelfs hij Reddit op de zwarte lijst als informatiebron.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:39 schreef Nine. het volgende:
[..]
Je bent vast abuis met gpblog of gptoday oid. Dat zijn idd typische copy/paste en clickbait sites.
Thanx....daar heb ik wat aan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Heel dat motorsport.com netwerk is onbetrouwbaar met hun tendentieuze berichgeving en soms bewuste verdraaiingen van de werkelijkheid. En sinds ze autosport.com en gpupdate hebben overgenomen zijn die sites niet veel beter. Hun persbureau (GMM) staat zelfs hij Reddit op de zwarte lijst als informatiebron.
Geef mij maar betrouwbare onafhankelijke websites (die zijn er gelukkig nog), die ik eerder zou aanhalen dan motorsport.com
Het is niet voor niets dat een aantal gerespecteerde journalisten dat netwerk verlaten hebben en een aantal daarvan een eigen site hebben opgericht (The Race).
dat is om iedereen tevreden te houden voor de buiten wereld?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Herstructurering bij Ferrari: https://www.ferrari.com/e(...)for-scuderia-ferrari
https://racingnews365.nl/(...)innen-formule-1-team
Rory Byrnequote:Op woensdag 22 juli 2020 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Herstructurering bij Ferrari: https://www.ferrari.com/e(...)for-scuderia-ferrari
https://racingnews365.nl/(...)innen-formule-1-team
Hier op inhakend: iets (echt maar iets!) meer over zijn (voormalige en toekomstige) rol in dit artikel erover voor wie het interesseert wie de man dan is: https://www.nu.nl/formule(...)e-seizoensstart.htmlquote:
Zou zo maar kunnen, de Nordschleife is natuurlijk voor échte auto'squote:Op woensdag 22 juli 2020 22:17 schreef shiz het volgende:
Denk zomaar dat het dan de 'GP track' zou worden...
Dat wordt spannend want dat is een 8-achtige vorm.quote:Op donderdag 23 juli 2020 02:08 schreef shiz het volgende:
Top Gear test track?
Hebben we ook ergens ovals en dragstrips?
Eerlijk gezegd vind ik 2x hetzelfde circuit wel genoeg. Iig, achter elkaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ivm het oplopend aantal covid-19-besmettingen zou de GP van Spanje in gevaar zijn. Het alternatief zou de Hockenheimring of 3x Silverstone (ipv 2x) zijn.
https://www.auto-motor-un(...)-silverstone-triple/
Ti circuit Aïdaquote:Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Lionheaad het volgende:
Nürburgring en Imola.... Nostalgie.
Welke "oud" circuits komen nog meer?
Estoril
Jerez
Magny-cours
Brands-hatch
Istanbul park (iets nieuwer, maar toch)
Of gaan we toch nog naar Assen
Er staat overigens ah eind vh aertikel ook in dat Sepang (Maleisië) wellicht nog een optie is voor seizoen 2020.quote:Op donderdag 23 juli 2020 08:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ivm het oplopend aantal covid-19-besmettingen zou de GP van Spanje in gevaar zijn. Het alternatief zou de Hockenheimring of 3x Silverstone (ipv 2x) zijn.
https://www.auto-motor-un(...)-silverstone-triple/
Brooklands en de Nardo Ring.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Lionheaad het volgende:
Nürburgring en Imola.... Nostalgie.
Welke "oud" circuits komen nog meer?
Estoril
Jerez
Magny-cours
Brands-hatch
Istanbul park (iets nieuwer, maar toch)
Of gaan we toch nog naar Assen
Lausitzring, Venray, Rockinghamquote:Op donderdag 23 juli 2020 02:08 schreef shiz het volgende:
Top Gear test track?
Hebben we ook ergens ovals en dragstrips?
Meppen, TTT, Lelystad meerdere mogelijkheden. Maar dan krijg je ronde tijden van 15 seconden of minderquote:
quote:
Nurburgring met in 2007 een Spyker aan de leiding.quote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen):
Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nürburgring.
Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als dé kanshebber gezien.
https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing
Ik verlang zelfs naar magny-cours vanwege kutbaan als Paul ricard.quote:Op woensdag 22 juli 2020 22:25 schreef Lionheaad het volgende:
Nürburgring en Imola.... Nostalgie.
Welke "oud" circuits komen nog meer?
Estoril
Jerez
Magny-cours
Brands-hatch
Istanbul park (iets nieuwer, maar toch)
Of gaan we toch nog naar Assen
ze moeten dan gewoon nog steeds betalen en dat kan met geen mogelijkheid natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:44 schreef Tarado het volgende:
blijft jammer dat Zandvoort de deur dicht houdt, uiteraard afhankelijk van de voorwaarden zou het best te doen zijn zonder publiek
Update: Hockenheim valt definitief af: https://www.ziggosport.nl(...)-formule-1-race.htmlquote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen):
Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nürburgring.
Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als dé kanshebber gezien.
https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing
dat weet je toch helemaal niet, als je ziet met welke circuits ze komen dan lijkt het me stug dat die wel (veel) betalen, op dit moment is het doorgaan van races belangrijker belangrijker dan dat.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze moeten dan gewoon nog steeds betalen en dat kan met geen mogelijkheid natuurlijk
Je hebt er alleen niet zoveel aan als er geen publiek bij magquote:Op donderdag 23 juli 2020 14:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
Met spa en nurburgring 2 circuits al op steenworp afstand van Nederland lijkt me al genoeg aanbod voor de Nederlandse fans.
er zullen zat overheden zijn die bepaalde kosten op zich willen nemen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat weet je toch helemaal niet, als je ziet met welke circuits ze komen dan lijkt het me stug dat die wel (veel) betalen, op dit moment is het doorgaan van races belangrijker belangrijker dan dat.
ik denk dat je dat een beetje overschat, zeker voor een eenmalig event zonder publiekquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zullen zat overheden zijn die bepaalde kosten op zich willen nemen.
Ik denk niet dat ze de hairpins op kartbanen kunnen nemenquote:Op donderdag 23 juli 2020 09:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meppen, TTT, Lelystad meerdere mogelijkheden. Maar dan krijg je ronde tijden van 15 seconden of minder
https://www.gpupdate.net/(...)rt-geen-geld-kosten/quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je dat een beetje overschat, zeker voor een eenmalig event zonder publiek
Nee. Ze willen er een groot feest van maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:25 schreef Marcoss het volgende:
Zandvoort had toch direct al aangegeven dat racen zonder publiek sowieso geen optie is?
Nurburgring wordt waarschijnlijk publiek toegestaan, zie post van Starflyer boven me.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je hebt er alleen niet zoveel aan als er geen publiek bij mag
Niet slecht voor een flutsitequote:Op woensdag 22 juli 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen):
Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nürburgring.
Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als dé kanshebber gezien.
https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing
Maar het is zo'n mooi circuitquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Imola stond in het verleden garant voor extreem saaie races. Ik denk niet dat DRS daar veel aan gaat veranderen. Maar ja, beter iets dan niets.
Maar Spa heeft al aangegeven sowieso geen publiek toe te laten, geloof ik..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nurburgring wordt waarschijnlijk publiek toegestaan, zie post van Starflyer boven me.
België is de coronamaatregelen weer aan het aanscherpen, dus het zou me verbazen als ze publiek toelaten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Spa heeft al aangegeven sowieso geen publiek toe te laten, geloof ik..
Aanvulling hierop: https://www.motorsportwee(...)ulf-oil-sponsorship/quote:
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet slecht voor een flutsite
EDIT Overigens zeggen ze wel degelijk ook op locatie te werken (en is Dieter Rencken kennelijk iig free lance bij de site betrokken), dus het is niet alléén een copy-paste site: https://racingnews365.nl/(...)dacteur-journalist-2
Ik vond de layout mooier toen in dat rampzalige weekend. Maar ja, dat weekend heeft de veranderingen veroorzaakt...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar het is zo'n mooi circuit
Volgens mij echt geweldig om als coureur daar te rijden
Rencken zit of zat overálquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf.
En copy paste kan ook wel een keer goed gaan, dat Ferrari verhaal was dan weer bullshit
Hij is wel goed/betrouwbaar, ook AMS https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ vind ik altijd wel goed al zullen die het wel moeilijk krijgen volgend jaar mochten er geen Duitsers meer mee doenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rencken zit ofzat overál
Is of was ook betrokken bij GPToday https://www.gptoday.net/n(...)ctie-van-gptoday-net
En bij motorsport.com: https://www.motorsport.com/info/about-us/dieter_rencken/5159/
Auto, Motor und Sport is mijns inziens ook betrouwbaar inderdaad. Gebruik ik overigens ook regelmatig als bronquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is wel goed/betrouwbaar, ook AMS https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ vind ik altijd wel goed al zullen die het wel moeilijk krijgen volgend jaar mochten er geen Duitsers meer mee doen
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Spa is 75min. rijden vanaf hier.
Kan wat binnendoor wandelweggetjes daar.
Wil tzt met de motor die kant op. Wandelschoenen aan, en kijken tot hoever ik kan komen.
De tribunes zullen uiteraard dicht zijn (en de nodige security) maar denk dat je op paar plekken toch redelijk dichtbij kunt komen.
Bij de Nurburgring weet ik ook 1 plek waar je volgens mij vanaf de Nordschleife ook deel van GP circuit kunt zien.
psst zegt dat nou niet te hard, dan gaat iedereen daar naar toequote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar.
Nürburgring bevestigd lees ik op Feesboek.
Alsof ze weten waar het isquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
psst zegt dat nou niet te hard, dan gaat iedereen daar naar toe
En alles wat oop Feestboek staat is waarquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar.
Nürburgring bevestigd lees ik op Feesboek.
Tja, niet meer dan logisch (en verwacht), gezien de situatie in bijna al die landen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Races in de Amerika's zouden definitief geschrapt zijn voor 2020: https://www.autosport.com(...)ericas-plans-in-2020
zeker maar wordt het nog moeilijker voor Red Bull om een race te winnenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, niet meer dan logisch (en verwacht), gezien de situatie in bijna al die landen.
Klopt. Maar Rencken werkt ook voor GPToday. Daar zie je soms dezelfde artikelen als op Racefans.net. Dus niet onwaarschijnlijk dat hij ook voor andere sites werkt. Ik zie zijn artikelen af en toe ook op Duitse F1 sites.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf.
En copy paste kan ook wel een keer goed gaan, dat Ferrari verhaal was dan weer bullshit
Bij motorsport.com is hij al een tijdje weg. Dat was één van de journalisten die het niet eens is met hoe het daar aan toe gaat. Sindsdien is hij onafhankelijk, met als belangrijkste site voor zijn artikelen racefans.net.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rencken zit of zat overál
Is of was ook betrokken bij GPToday https://www.gptoday.net/n(...)ctie-van-gptoday-net
En bij motorsport.com: https://www.motorsport.com/info/about-us/dieter_rencken/5159/
RacingNews365 is dus niet (alleen) een copy-paste site kennelijk. En ik denk dat Dieter Rencken de afgelopen races ter plaatse was voor (o.a.) hen, aangezien er maar een zeer beperkt aantal journalisten aanwezig mocht zijn. En dat is geen Nederlander
Thanks! En terecht ook wel. Motorsport.com probeert/probeerde krampachtig monopolist te worden en alle onafhankelijke sites op te kopen, waarna ze met harde hand regeren. Is ook geen voordeel bij voor het publiek. Krijg je ontzettend uniforme sites van met overal hetzelfde nieuws ipv gevarieerd nieuws en verschillende invalshoeken.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bij motorsport.com is hij al een tijdje weg. Dat was één van de journalisten die het niet eens is met hoe het daar aan toe gaat. Sindsdien is hij onafhankelijk, met als belangrijkste site voor zijn artikelen racefans.net.
Vindt je? Ik zal Brazilië, Mexico en Canada wel missen hoor. De VS deed me niet zoveel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:52 schreef Nattekat het volgende:
Poeh, die kalender begint wel echt enorm vet te worden zo, beter dan wat het was
Alle Amerikaanse races mis ik wel ja, maar als je kijkt wat we nu hebben, is dat zeker een waardig alternatief.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:30 schreef Justevo het volgende:
[..]
Vindt je? Ik zal Brazilië, Mexico en Canada wel missen hoor. De VS deed me niet zoveel.
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Spa is 75min. rijden vanaf hier.
Kan wat binnendoor wandelweggetjes daar.
Wil tzt met de motor die kant op. Wandelschoenen aan, en kijken tot hoever ik kan komen.
De tribunes zullen uiteraard dicht zijn (en de nodige security) maar denk dat je op paar plekken toch redelijk dichtbij kunt komen.
Bij de Nurburgring weet ik ook 1 plek
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd.
En totaal niet realistischquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship
Ik zie vooral heel veel onzin in dit artikel en ben halverwege afgehaakt. Schumacher de beste auto 11 jaar achter elkaar, wat een grap.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship
Juist, totaal ongevaarlijk op een autosnelwegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Prachtig uitzicht hoor.
Gewoon achter het beton gaan staan. Denken in oplossingenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Juist, totaal ongevaarlijk op een autosnelweg
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie vooral heel veel onzin in dit artikel en ben halverwege afgehaakt. Schumacher de beste auto 11 jaar achter elkaar, wat een grap.
Truequote:
Toch een gerespecteerde F1-journalist: https://www.evropublishing.com/pages/tony-dodginsquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:31 schreef Marcoss het volgende:
Vrij matig artikel eigenlijk, ook wel heel erg eenzijdig opgeschreven..
Die is afgesloten met hekken. En de sluipwegen tussen la source en les combes staat security.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd.
Prima artikel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship
Piquet jr., LULquote:In an ironic aside, the Piquets can boast a direct involvement in that, too. Had Nelson Jr not deliberately crashed in Singapore to bring out the Safety Car and facilitate a win for Renault team-mate Fernando Alonso, race leader Massa would not have needed to make a hurried pit stop, in which he left with his refuelling hose still attached and dropped from first to last. Had that race played out normally, Felipe would have been the 2008 world champion, not Lewis.
quote:
blijft gissen natuurlijk, als Singapore anders was verlopen was de rest ook anders verlopenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Prima artikel.
Ik had hier nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat dit ook het kampioenschap heeft beslist:
[..]
Piquet jr., LUL
En het stuk over Hamilton en Schumacher en de beste auto is natuurlijk de enig jusite uitleg.
Huh, was dat nog niet bevestigd dan?quote:
Alle geruchten bevestigdquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:04 schreef ChatGirl het volgende:
https://corp.formula1.com(...)vised-2020-calendar/
Geen Brazilë, USA, Mexico enCanada, maar wel races op de Nürburgring (9 - 11 okt), Portimão (23 - 25 okt) en Imola (31 okt - 1 nov).
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
Grosser preis der Eifel?!? Waarom geen grosser preis von Deutschland?
quote:Hintergrund dieser Benennung ist: Die Namensrechte am Deutschland-Grand-Prix hält der Automobilclub von Deutschland (AvD), der am Nürburgring aber nicht als Veranstalter auftritt. Stattdessen übernimmt der Allgemeine Deutsche Automobil-Club (ADAC) die Schirmherrschaft über das Rennen, das folgerichtig einen anderen Namen braucht.
Wel opvallend, zeker omdat ze daar al jaren niet hebben geracet. Denk dat alleen Raikkonen hier ooit een F1-race gereden heeft.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:11 schreef ChatGirl het volgende:
Maar twee dagen Imola lees ik nu, er zou geen vrije training op vrijdag zijn. Alleen de FP3 en quali op zaterdag en race op zondag.
Tegen die tijd maar even bier en nootjes inslaan dan.
Waar lees je dat? Ik zie gewoon 23 - 25 oktober staan op formule1.comquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:11 schreef ChatGirl het volgende:
Maar twee dagen Imola lees ik nu, er zou geen vrije training op vrijdag zijn. Alleen de FP3 en quali op zaterdag en race op zondag.
Tegen die tijd maar even bier en nootjes inslaan dan.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef Marcoss het volgende:
Doel is dus nog steeds 15-18 races dit jaar en halverwege december de afsluiter in Abu Dhabi
Dat is Portimaoquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik zie gewoon 23 - 25 oktober staan op formule1.com
Oepsquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:36 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat is Portimao
Voor Imola:
https://www.formula1.com/(...)lz9hBwCojE2QGCI.html
Volgens het artikel dat gelinkt werd, zijn dat de data voor Portimao, Imola week later (31 oktober/1 november)quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik zie gewoon 23 - 25 oktober staan op formule1.com
Ja, ik keek scheelquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens het artikel dat gelinkt werd, zijn dat de data voor Portimao, Imola week later (31 oktober/1 november)
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon achter het beton gaan staan. Denken in oplossingen
En de Nürburgring ook, las ik ergens. De Hockenheimring ging juist niet door omdat daar geen publiek bij mag, maar in de Eiffel doen ze daar niet zo moeilijk over.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vanaf Portugal weer toeschouwers https://racingnews365.nl/(...)s-grand-prix-weekend
Ik dacht dat Rusland daar ook op stond?
https://www.racefans.net/(...)-an-f1-race-in-2020/quote:Teske pointed out differences in Covid-19 restrictions between the different German states explain why it has not agreed terms following its discussions with with F1.
“Since the beginning we have played totally open cards. In other words, we have regularly stated that we are unable to stage a race if there are any financial disadvantages. In the present crisis during which we have lost millions due to Corona it would be irresponsible towards the company and our employees to do anything else.
“We have made clear that we also need to adhere to the Corona regulations of the state of Baden-Wurttemberg and therefore we cannot stage an event with spectators. This is not a federal-wide ruling and this could be a major reason for any decision taken by Formula 1.
Met wel een hele grote als natuurlijkquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En de Nürburgring ook, las ik ergens. De Hockenheimring ging juist niet door omdat daar geen publiek bij mag, maar in de Eiffel doen ze daar niet zo moeilijk over.
[..]
https://www.racefans.net/(...)-an-f1-race-in-2020/
Wel mooi toch. Lekker veel gedoe pp de baanquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel opvallend, zeker omdat ze daar al jaren niet hebben geracet. Denk dat alleen Raikkonen hier ooit een F1-race gereden heeft.
De 24 uurs race laatste weekend van september is wel zonder publiek...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En de Nürburgring ook, las ik ergens. De Hockenheimring ging juist niet door omdat daar geen publiek bij mag, maar in de Eiffel doen ze daar niet zo moeilijk over.
[..]
https://www.racefans.net/(...)-an-f1-race-in-2020/
Klopt bundesland baden Württemberg (hockenheim) wil inderdaad nog geen publiek. Rheinland pfalz (nurburgring) staat dat wel nog toequote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En de Nürburgring ook, las ik ergens. De Hockenheimring ging juist niet door omdat daar geen publiek bij mag, maar in de Eiffel doen ze daar niet zo moeilijk over.
[..]
https://www.racefans.net/(...)-an-f1-race-in-2020/
Bij de huidige en komende races niet, anders.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Klopt bundesland baden Württemberg (hockenheim) wil inderdaad nog geen publiek. Rheinland pfalz (nurburgring) staat dat wel nog toe
quote:Allerdings musste eine schwierige, aber notwendige Entscheidung getroffen werden – nach derzeitigem Stand wird es zu einem Rennen ohne Zuschauer kommen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:07 schreef Starflyer het volgende:
Zanardi terug op de intensive care
https://www.nu.nl/sport/6(...)-intensive-care.html
Ik las vandaag dat ze verwachten dat het gewoon doorgaat. Ivm de eigen bubble vd F1. Zal ff het artikel zoeken.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:06 schreef F1gamer het volgende:
Is er al bekend over het doorgaan van GP van Spanje? Nu het aantal besmettingen in Barcelona oploopt. Of hebben ze Valencia als back-up plan?
Laten we vanuit gaan dat het doorgaat.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat ze verwachten dat het gewoon doorgaat. Ivm de eigen bubble vd F1. Zal ff het artikel zoeken.
Indeling van het weekend op Imola is nog niet bekend.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel opvallend, zeker omdat ze daar al jaren niet hebben geracet. Denk dat alleen Raikkonen hier ooit een F1-race gereden heeft.
Hier de reden waarom Imola maar 2 dagen is: https://racingnews365.nl/(...)weekend-eenmalig-aanquote:
Wel een goed moment om het nu uit te testen en dan mogelijk volgend seizoen in te voeren als we weer 21 of 22 races hebben.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier de reden waarom Imola maar 2 dagen is: https://racingnews365.nl/(...)weekend-eenmalig-aan
In dat artikel na jouw post gaat het dan weer over 1 vrije training voor de kwalificatie in de nieuwe opzet..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:18 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Indeling van het weekend op Imola is nog niet bekend.
Het kan dus ook zijn dat er op zaterdag 2 vrije trainingen zijn en op zondag de quali en de race.
Ze zijn onderling nog in overleg hoe ze het willen inrichten.
Valt wel mee toch? Als ze nu op de Nordschleife gaan racen..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:41 schreef Gruj0 het volgende:
Nürburgring gaat wel interessant worden imo! Lekker lange baan.
Ik denk niet dat ze ver komen op de Nordschleifequote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Als ze nu op de Nordschleife gaan racen..
Of gewoon de volledige baan
Op de officiële site staat ook dat dat de verwachting is: https://www.formula1.com/(...)Rk3AFjxL5aLq0Xx.htmlquote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In dat artikel na jouw post gaat het dan weer over 1 vrije training voor de kwalificatie in de nieuwe opzet..
Maar in ieder geval goed dat ze het uitproberen.
Beetje uitdaging moet kunnen hè!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:57 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze ver komen op de Nordschleife
Rijhoogte beetje aanpassenquote:
Ik las een ander, wat uitgebreider, artikel. Maar hier een artikel dat het vooralsnog door zal gaan: https://nl.motorsport.com(...)t-in-gevaar/4842091/quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Laten we vanuit gaan dat het doorgaat.
Maar je weet nooit wat de regering gaat beslissen.
De volledige baan zou ik ook willen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Als ze nu op de Nordschleife gaan racen..
Of gewoon de volledige baan
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:57 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze ver komen op de Nordschleife
Leuk, maar saai.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Silverstone heeft op een gegeven moment aangeboden om het circuit maanden beschikbaar te stellen en 12 GP's te hosten. Alles om het mogelijk te maken dat er toch een F1-seizoen zou zijn in 2020: https://www.autosport.com(...)ost-12-races-in-2020
Miss-hit-miss neemt hij net als ik. Mis, mis en nog eens misquote:Op vrijdag 24 juli 2020 21:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Wagen was destijds wel extra hoger gezet.
Het is nu al een vrij gekunsteld seizoen, maar dat zou het wel heel extreem hebben gemaaktquote:Op zaterdag 25 juli 2020 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Silverstone heeft op een gegeven moment aangeboden om het circuit maanden beschikbaar te stellen en 12 GP's te hosten. Alles om het mogelijk te maken dat er toch een F1-seizoen zou zijn in 2020: https://www.autosport.com(...)ost-12-races-in-2020
Silverstone heeft wel het voordeel dat er alternatieve (oude) layouts te gebruiken zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is nu al een vrij gekunsteld seizoen, maar dat zou het wel heel extreem hebben gemaakt
Mwah, dat valt je tegen, want geen van de alternatieven voldoet aan de minimale lengte voor een F1-circuit.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 12:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Silverstone heeft wel het voordeel dat er alternatieve (oude) layouts te gebruiken zijn.
[ afbeelding ]
Al zullen 12 verschillende versies wel heel moeilijk te vinden zijn
van toepassing indd als je de "shortcuts" zou gebruiken om korte baantjes te maken. Maar de oude layout zou gewoon gebruikt kunnen worden, maar ik lees daarnet dat die geen grade1 meer heeft en dat het daarom geen optie is.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwah, dat valt je tegen, want geen van de alternatieven voldoet aan de minimale lengte voor een F1-circuit.
Ik vind de aeroscreen minder vriendelijk voor de kijker. Geef mij maar de halo.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder is Ericsson (ex-F1) blij met de aeroscreen en prefereert hij die boven de halo https://www.grandprix247.(...)ep-up-from-the-halo/
Ik ook overigens
De oude lay-out moet dan aangepast moeten worden en opnieuw gekeurd. Ik vermoed dat zoiets net effe te lang duurt.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 14:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
van toepassing indd als je de "shortcuts" zou gebruiken om korte baantjes te maken. Maar de oude layout zou gewoon gebruikt kunnen worden, maar ik lees daarnet dat die geen grade1 meer heeft en dat het daarom geen optie is.
Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 12:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Al is de vraag of op die oude stukken het asfalt nog goed is, en er bv nog vangrail staat.
hier een overzicht van alle circuits die een Grade 1 hebben en dus een F1 grand prix zouden mogen organiseren (als overzicht niet meer helemaal actueel)
https://en.wikipedia.org/(...)ircuits_by_FIA_Grade
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |