abonnement Unibet Coolblue
pi_193936350
Het Landelijk Platform Slavernijverleden wil dat de Nederlandse regering het begrip 'afrofobie' erkent en daar gericht anti-discriminatiebeleid voor ontwikkelt. Ook moet er onderzoek worden gedaan naar discriminatie van mensen van Afrikaanse afkomst.

Dat verzoek is al eens tevergeefs gedaan, maar voorzitter Barryl Biekman vindt dat het kabinet er nu echt werk van moet maken. Het platform is de aanjager van de herdenking van het Nederlandse slavernijverleden, vandaag in onder meer Amsterdam.

Volgens Biekman (69), is het van belang dat er in Nederland over afrofobie wordt gesproken. Want waar iedereen meteen weet wat homofobie of islamofobie betekent, geldt dat voor afrofobie niet.

Het veel gebruikte 'anti-zwartracisme' vindt Biekman een containerbegrip. In Amerika gaat anti-zwartracisme ook over de oorspronkelijke bevolking van dat continent. In Europa heeft het betrekking op racisme ten aanzien van iedereen die niet wit is, zegt ze.

Angst voor zwarte mensen
Afrofobie gaat specifiek over racisme tegen mensen van Afrikaanse komaf, legt Biekman uit. "Het gaat over veel meer dan angst voor en weerzin tegen mensen met een zwarte huidskleur. Het gaat over geïnstitutionaliseerde waandenkbeelden over Afrika en de Afrikaanse mens."

Als voorbeeld daarvan noemt ze discriminatie op de arbeidsmarkt van mensen van Surinaamse en Antilliaanse origine. Daar is bij hen vaker sprake van dan bij andere minderheden, constateerde het Sociaal en Cultureel Planbureau. Biekman: "Als je vindt dat Afrikaanse mensen lui zijn, dan worden hun kinderen ook zo gezien en dan heeft dat effect op hoe de mensen worden behandeld."

Ze vindt het niet overdreven om te spreken over angst voor zwarte mensen. "Mijn ervaringen zijn gebaseerd op feiten. Onlangs wilde ik in een bushalte op een bankje gaan zitten. De oudere dame die er al zat, begon te bibberen van angst. Ik zag dat ze haar tas stevig vastgreep. Ik heb haar gerust moeten stellen."

Betogers na afloop van de Black Lives Matter-demonstratie in het Amsterdamse Bijlmerpark NOS

Ook in Europa is afrofobie een term die steeds gangbaarder wordt. De ENAR, een netwerk van Europese organisaties tegen racisme, definieert afrofobie als "een specifieke vorm van racisme die mensen van Afrikaanse herkomst ontmenselijkt en ze hun waardigheid ontneemt".

Het Europees Parlement heeft vorig jaar een resolutie aangenomen waarin anti-zwart-racisme aan de kaak wordt gesteld. Afrofobie en anti-zwart-racisme zijn volgens het parlement specifieke vormen van racisme. Het treft volgens niet alleen mensen uit de voormalige koloniën, maar ook degenen die nu uit Afrika naar Europa proberen te komen.

In 2011 constateerde de VN dat in veel landen, waaronder Nederland, de wil er niet was om serieus werk te maken van deze discriminatie. Daarom besloot de VN er tien jaar extra aandacht aan te besteden, van 2015 tot 2025. Ook Nederland doet daaraan mee, hoewel er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven. Biekman van het Platform Slavernijverleden is niet tevreden over de Nederlandse inzet tot nu toe.


De discriminatie is veel erger dan van bijvoorbeeld mensen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. Wij zijn een vergeten groep.

Jean Rwasibo, voorzitter Stichting Tubane
"Het kabinet heeft 500.000 euro uitgetrokken voor een fonds dat geld verdeelt onder culturele en sociale projecten via het Prins Bernard Cultuurfonds en het Oranjefonds. Maar een plan van aanpak is er nooit gekomen", constateert ze.

Eén van de organisaties die subsidie kreeg is de Stichting Tubane, een organisatie voor de Rwandese gemeenschap in Amsterdam en omgeving. Voorzitter Jean D. Rwasibo is wel blij met de aandacht die er dankzij de VN voor het onderwerp is, ook in Nederland.

Hij vindt dat er een taboe is op het bespreken van racisme tegen zwarte mensen. "Die discriminatie is veel erger dan van bijvoorbeeld mensen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. Wij zijn een vergeten groep", aldus een geëmotioneerde Rwasibo. Met overslaande stem vertelt hij zijn ervaring: "Zwarten worden gezien als apen, niet als mensen."

Niet veilig
Er zijn verschillende bijeenkomsten in Nederland geweest met organisaties van mensen van Afrikaanse komaf. Die werden onder meer door het ministerie van Sociale Zaken georganiseerd, Rwasibo is erbij geweest. De aanleiding voor de Black Lives Matter-demonstraties is de dood van de Afro-Amerikaan George Floyd. Maar Rwasibo denkt dat ook de bijeenkomsten mensen hebben gemotiveerd om zich uit te spreken tegen racisme.

Het Afro-Surinaamse Comité Boni probeert sinds 2015 afrofobie in Nederland aan te kaarten. Aanleiding was een incident in Almere, waarbij een motoragent een jongen, vastgebonden aan zijn motor liet meerennen naar het politiebureau.

Het comité noemde dat een daad van afrofobie. "Het is verontrustend dat burgers van Afrikaanse afkomst zich niet veilig voelen in Nederland en dat ze er niet op kunnen vertrouwen dat de politie ook hun mensenrechten beschermt." De agent in kwestie is later door de politie disciplinair bestraft.

Comité Boni en Stichting Grani organiseren vandaag een eigen manifestatie en leggen een krans bij het slavernijmonument in Amsterdam. Volgens de beide organisaties beginnen de jongste generaties te voelen en te begrijpen "dat wij met zijn allen op moeten staan, veranderingen moeten afdwingen en eisen moeten stellen."

Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)ie-in-nederland.html
pi_193936358
Je gaat wel lekker he. Heb je issues?
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193936400
De wedstrijd om de zieligste te zijn is in volle gang :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193936409
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:01 schreef SebSwe2.0 het volgende:
Je gaat wel lekker he. Heb je issues?
Hoezo?
  User die overal opduikt 2022 zondag 5 juli 2020 @ 09:05:56 #5
186611 Haags
pi_193936410
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:04 schreef Filosoofert het volgende:
De wedstrijd om de zieligste te zijn is in volle gang :')
Sneeuwvlokjes hebben het zwaar, ook in 2020.
Zonder wrijving geen glans
pi_193936412
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:00 schreef Jaroon het volgende:
"Het is verontrustend dat burgers van Afrikaanse Nederlandse afkomst zich niet veilig voelen in hun eigen land en dat ze er niet op kunnen vertrouwen dat de politie ook hun mensenrechten beschermt.
Fixed.
pi_193936422
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjes hebben het zwaar, ook in 2020.
Rampjaar
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_193936424
Als het niet veilig is dan ga je toch lekker terug naar je plaggenhutje.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193936437
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoezo?
Het onderwerp racisme en gelieerd aan lijkt jou op een zorgwekkende manier bezig te houden.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193936446
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:05 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Fixed.
Typerend is het wel inderdaad. Enerzijds min of meer impliceren dat je jezelf überhaupt geen Nederlander voelt/wilt voelen maar dan onderwijl wél klagen dat mensen zich soms tegen jou uiten alsof je niet bij Nederland hoort.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193936452
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:08 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Het onderwerp racisme en gelieerd aan lijkt jou op een zorgwekkende manier bezig te houden.
Toon dat eens aan. Ik post nauwelijks laat staan dat ik veel nieuwe onderwerpen plaats.
pi_193936460
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Toon dat eens aan. Ik post nauwelijks laat staan dat ik veel nieuwe onderwerpen plaats.
Wat wil je dan dat ik aantoon? Ik kan dan hooguit aantonen dat we er een verschillende kijk op nahouden.
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:11:50 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936472
Ik stem voor BWMofobie. :Y

Altijd dat afkijken bij anderen. Eerst zag men dat hard janken (zoals veel moslims deden) veel succes had.

En nu willen ze hun eigen versie van islamofobie.

Dat hele islamofobie is een naargeestig construct en de vele kritiek op de Islam is vaak terecht. Heeft geen ene reet met fobie te maken.

Trap er niet in!
(Maar ja, het zal wel weer snel opgepikt worden door de willige MSM)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193936476
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:10 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Wat wil je dan dat ik aantoon? Ik kan dan hooguit aantonen dat we er een verschillende kijk op nahouden.
Op welk gebied?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 juli 2020 @ 09:12:57 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193936484
Afrofobie :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 juli 2020 @ 09:12:57 #16
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193936485
Oh Hans....
pi_193936497
Er is juist géén afrofobie omdat kinderen al op jonge leeftijd ieder jaar langzaam aan zwarte mensen kunnen wennen. Tot voor kort dan. Het zal de komende generaties wel erger worden. Sylvana, Airfreaker en consorten: BEDANKT!
  zondag 5 juli 2020 @ 09:13:55 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936498
quote:
Als voorbeeld daarvan noemt ze discriminatie op de arbeidsmarkt van mensen van Surinaamse en Antilliaanse origine. Daar is bij hen vaker sprake van dan bij andere minderheden, constateerde het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Dus eerder Achmed dan Tyrone? Geloof er niets van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193936505
quote:
Het Afro-Surinaamse Comité Boni probeert sinds 2015 afrofobie in Nederland aan te kaarten. Aanleiding was een incident in Almere, waarbij een motoragent een jongen, vastgebonden aan zijn motor liet meerennen naar het politiebureau.

Het comité noemde dat een daad van afrofobie.
Daar is 0 bewijs voor. Er automatisch vanuitgaan dat er sprake is van racisme als een blanke agent z'n boekje te buiten gaat bij een overtreder met een kleurtje is ook nogal racistisch.

https://www.omroepflevola(...)erennen-na-opstootje

En verder: jeuh, weer een nieuwe vage term geimporteerd. :O
pi_193936508
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Op welk gebied?
Het al dan niet verontrustend vinden van jouw fixatie op racisme. Waar we het net over hadden weet je nog
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:15:50 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936519
quote:
Ze vindt het niet overdreven om te spreken over angst voor zwarte mensen. "Mijn ervaringen zijn gebaseerd op feiten.
Heeft iemand misschien ergens een foto? Dan kunnen we zelf oordelen hoe eng ze wel niet is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193936528
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:14 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Het al dan niet verontrustend vinden van jouw fixatie op racisme. Waar we het net over hadden weet je nog
Er is geen fixatie. Het is gewoon een onderwerp dat erg veel voorbij komt afgelopen tijd..........
pi_193936532
Als er 3 blanke worden neergeschoten door politie, hoor je niemand, heeft iemand een huidskleurtje dan is het racisme/discriminatie/institutioneel racisme etc etc fucking etc.

Het is heel erg meten met twee maten.

Je weet dat je al geïndoctrineerd bent op het moment dat je het belachelijk vind als je soortgelijke gebeurtenissen erbij haalt wat betreft blanken die gediscrimineerd worden of gekleineerd worden en het mikpunt zijn van criminelen met een kleurtje.., nee dat laatste is gewoon normaal. :')
pi_193936534
Ja hoor blanken die angst hebben voor een bejaarde neger en deze meer discrimineren dan Turken of Marokkanen?

Als hij blank was, zou je hem naar de psycholoog sturen.
.
pi_193936542
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is geen fixatie. Het is gewoon een onderwerp dat erg veel voorbij komt afgelopen tijd..........
Dat bedoel ik. Ik zou dus hooguit aan kunnen tonen dat we er een verschillende kijk op nahouden.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193936549
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Heeft iemand misschien ergens een foto? Dan kunnen we zelf oordelen hoe eng ze wel niet is.


Een oudere mevrouw met een tintje, echt iets waar je bibberend doodsbang voor bent.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:18:20 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936554
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoezo?
Dit soort nieuwtjes mag je niet verspreiden. Foei! o|O

Dit is niet wat je wordt voorgekauwd door de MSM.

De boodschapper moet dus aangevallen worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193936572
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit soort nieuwtjes mag je niet verspreiden. Foei! o|O

Dit is niet wat je wordt voorgekauwd door de MSM.

De boodschapper moet dus aangevallen worden.
Wat is MSM eigenlijk?
  zondag 5 juli 2020 @ 09:20:59 #29
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_193936583
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een oudere mevrouw met een tintje, echt iets waar je bibberend doodsbang voor bent.
🙈 🙉 🙊
pi_193936610
Ze zouden haar op een bankje moeten zetten en dat er opeens een Turk met jihad baard naast komt zitten een Marokkaan met capuchon aan de andere kant.

Kijken hoe ze reageert
.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:24:07 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936614
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een oudere mevrouw met een tintje, echt iets waar je bibberend doodsbang voor bent.
Zo’n mevrouw geef ik gewoon een kopje thee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:24:23 #32
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_193936616
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is MSM eigenlijk?
"MSM is een organische zwavelverbinding die van nature in plant, dier en mens wordt aangetroffen. Als voedingssupplement is MSM vooral populair geworden als pijnstiller en ondersteunend middel bij aandoeningen van het bewegingsapparaat zoals osteoartritis (artrose), (reumatoïde) artritis, (sport)blessures en RSI (repetitive strain injuries)." :9~
🙈 🙉 🙊
  zondag 5 juli 2020 @ 09:24:37 #33
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936618
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is MSM eigenlijk?
Mainstream Media. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193936620
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Heeft iemand misschien ergens een foto? Dan kunnen we zelf oordelen hoe eng ze wel niet is.
Biekman is vooral iemand met nogal typerende uitspraken; vooral een activiste en niet zozeer een deskundige of sociologe bijvoorbeeld. Deze blijft ook mooi, over COVID-19.



Met prachtige analyses als:

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 5 juli 2020 @ 09:25:30 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193936623
quote:
Ze vindt het niet overdreven om te spreken over angst voor zwarte mensen. "Mijn ervaringen zijn gebaseerd op feiten. Onlangs wilde ik in een bushalte op een bankje gaan zitten. De oudere dame die er al zat, begon te bibberen van angst. Ik zag dat ze haar tas stevig vastgreep. Ik heb haar gerust moeten stellen."
Kijk, dit zijn nog eens keiharde feiten! Hier kan beleid op gemaakt worden...
  zondag 5 juli 2020 @ 09:26:44 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193936631
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:24 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Biekman is vooral iemand met nogal typerende uitspraken; vooral een activiste en niet zozeer een deskundige of sociologe bijvoorbeeld. Deze blijft ook mooi, over COVID-19.

[ afbeelding ]

Met prachtige analyses als:

[ afbeelding ]
Een soort penisnijd, maar dan met kleur dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:27:01 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193936634
Wat is dit nu weer? :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193936676
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn nog eens keiharde feiten! Hier kan beleid op gemaakt worden...
Mogelijk kampte het arme mens gewoon met Parkinson.
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 09:32:47 #39
138438 crew  Pizzakoppo
pi_193936699
Wie heeft nou weer een hekel aan Afrikanen? Dat slaat nergens op. Criminele Antillianen ok, alle moslims ok maar Afrikanen? Die doen gewoon hun ding, zijn relaxed en doen niemand kwaad.
pi_193936709
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:13 schreef myShizzle het volgende:
Er is juist géén afrofobie omdat kinderen al op jonge leeftijd ieder jaar langzaam aan zwarte mensen kunnen wennen. Tot voor kort dan. Het zal de komende generaties wel erger worden. Sylvana, Airfreaker en consorten: BEDANKT!
Zwarte mensen zelf als de (enige) oorzaak bestempelen van de problemen die zij ervaren en de woede die hun strijd daartegen oproept bij een deel van de witte mensen.

Ook dit verschijnsel mag van mij onder de paraplu afrofobie.
pi_193936719
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn nog eens keiharde feiten! Hier kan beleid op gemaakt worden...
:D
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 09:35:43 #42
138438 crew  Pizzakoppo
pi_193936728
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:34 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

paraplu afrofobie.
Op de een of andere manier zei ik dit in mijn hoofd met een Surinaams accent
pi_193936764
:N
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 5 juli 2020 @ 09:45:34 #44
491163 Viesdik
pi_193936835
Ik had het niet maar ik begin het nu wel te krijgen.
pi_193936879
Ik weet wel dat er sprake is van een Playstation met mijn naam er op.
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:50:18 #46
22565 asco
Los in deze tent
pi_193936881
Oh, de hedendaagse flauwekul gaat weer next level hoor, afrofobie..........

_O- _O-

8)7
  zondag 5 juli 2020 @ 09:53:37 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193936922
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:45 schreef Viesdik het volgende:
Ik had het niet maar ik begin het nu wel te krijgen.
De hele tijd die nadruk op huidskleur in de media krijgt toch zo zijn uitwerking.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:59:41 #48
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193936986
Ik krijg er de laatste tijd bijna het gevoel bij alsof sommige van deze activisten niets liever zouden zien dan dat we artikel 1 GW aanpassen om racisme te formaliseren. Dan kunnen ze daarnaar wijzen en overal hard krijsen dat ze gemarginaliseerd en achtergesteld worden. Wat zullen ze dan blij zijn. Geven geen ruk om alle normale gekleurde mensen die gewoon hun ding doen en daar dan echt slachtoffer van zouden worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193937006
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:09 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Typerend is het wel inderdaad. Enerzijds min of meer impliceren dat je jezelf überhaupt geen Nederlander voelt/wilt voelen maar dan onderwijl wél klagen dat mensen zich soms tegen jou uiten alsof je niet bij Nederland hoort.
Doen de Turken toch? Aan de ene kant roepen dat Turkije nummer 1 is, Erdogan hun leider, spreken zeer slecht tot geen Nederlands, Nederland is een kutland ect. Aan de andere kant klagen ze dat ze overal buitengesloten en gediscrimineerd worden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:04:43 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193937039
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:01 schreef HSG het volgende:

[..]

Doen de Turken toch? Aan de ene kant roepen dat Turkije nummer 1 is, Erdogan hun leider, spreken zeer slecht tot geen Nederlands, Nederland is een kutland ect. Aan de andere kant klagen ze dat ze overal buitengesloten en gediscrimineerd worden.
Er is een mooi Engels spreekwoord; You can’t have your cake and eat it.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193937080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er is een mooi Engels spreekwoord; You can’t have your cake and eat it.
Too
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:14:45 #52
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193937155
Als er 'afrofobie' is. Waarom willen mensen uit Afrika hier dan wonen? Waarom laten we dan mensen uit Afrika toe?
  zondag 5 juli 2020 @ 10:20:08 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193937249
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:07 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Too
Beide kunnen. :)

https://en.wikipedia.org/(...)your_cake_and_eat_it

quote:
You can't have your cake and eat it (too) is a popular English idiomatic proverb or figure of speech. The proverb literally means "you cannot simultaneously retain your cake and eat it". Once the cake is eaten, it is gone. It can be used to say that one cannot have two incompatible things, or that one should not try to have more than is reasonable. The proverb's meaning is similar to the phrases "you can't have it both ways" and "you can't have the best of both worlds."
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193937265
quote:
Oh grappig. Thnx
Don't follow me, I'm just a man.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:29:55 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193937380
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:21 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Oh grappig. Thnx
We begrijpen elkaar in ieder geval.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 5 juli 2020 @ 10:41:51 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193937523
quote:
5s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:14 schreef Eendenkooi het volgende:
Als er 'afrofobie' is. Waarom willen mensen uit Afrika hier dan wonen? Waarom laten we dan mensen uit Afrika toe?
Ze dachten dat hier lieve mensen woonden maar het bleken allemaal racisten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193937565
Sinds wanneer liggen de Antillen en Suriname in Afrika?
  zondag 5 juli 2020 @ 10:47:37 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193937594
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Sinds wanneer liggen de Antillen en Suriname in Afrika?
Ze zijn van het Afrikaanse ras, blijkbaar. Maar het zijn natuurlijk Zuid-Amerikanen idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 5 juli 2020 @ 11:06:14 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193937847
quote:
9s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze dachten dat hier lieve mensen woonden maar het bleken allemaal racisten.
Die vuige PvdA propaganda ook!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 5 juli 2020 @ 11:19:47 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 11:22:12 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193938048
ik heb een Airfryerfobie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193938058
Ah, activist Biekman wil ook meeliften op de hype.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193938097
"Mijn ervaringen zijn gebaseerd op feiten. Onlangs wilde ik in een bushalte op een bankje gaan zitten. De oudere dame die er al zat, begon te bibberen van angst. Ik zag dat ze haar tas stevig vastgreep. Ik heb haar gerust moeten stellen."

:')
Facts don't care about your feelings
pi_193938130
Rot op met jullie neo-marxisme.
Eens kijken
  zondag 5 juli 2020 @ 11:28:28 #65
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193938144
Ja, laten we nog meer Amerikaanse hypewoorden importeren. Het gaat immers fantastisch in dat land en er is totaal geen verdeeldheid, echt een lichtend voorbeeld voor het achtergebleven Europa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193938189
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:59 schreef nixxx het volgende:
Ik krijg er de laatste tijd bijna het gevoel bij alsof sommige van deze activisten niets liever zouden zien dan dat we artikel 1 GW aanpassen om racisme te formaliseren. Dan kunnen ze daarnaar wijzen en overal hard krijsen dat ze gemarginaliseerd en achtergesteld worden. Wat zullen ze dan blij zijn. Geven geen ruk om alle normale gekleurde mensen die gewoon hun ding doen en daar dan echt slachtoffer van zouden worden.
Waar dit soort mensen vooral op uit zijn is een voorkeursbehandeling. Boven de wet komen te staan. Pas dan zullen ze het idee hebben dat er gelijkheid en rechtvaardigheid is.
pi_193938614
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:00 schreef Jaroon het volgende:

Hij vindt dat er een taboe is op het bespreken van racisme tegen zwarte mensen.

Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)ie-in-nederland.html
Wij hebben de laatste weken over niets anders dan dit.
  zondag 5 juli 2020 @ 12:14:39 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193938836
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:22 schreef sp3c het volgende:
ik heb een Airfryerfobie
Is wel gezonder dan frituurvet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 5 juli 2020 @ 12:21:40 #69
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193938917
Ik heb geen (irreële) angst voor plaatsen of situaties waar geen aanwijsbaar gevaar aanwezig is betreffende afro's, dus dat kan ie mooi vergeten :Y
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 5 juli 2020 @ 12:23:37 #70
491163 Viesdik
pi_193938933
Ik heb een k*nkerleier fobie. Of dat nou een zwarte of blanke is, het interesseert mij geen reet!
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 12:40:19 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193939168
quote:
15s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Is wel gezonder dan frituurvet.
sure maar als gezond wil eten ga ik niet voor patat en kroketten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin zondag 5 juli 2020 @ 12:51:20 #72
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193939314
Ik heb hier sinds kort last van. Ik mijd tegenwoordig iedereen met bekeringsdrang, Jehova's, conspiracygekkies, blm aanhangers, Arie Boomsma, priesters, groene Greta's etc. Ik bibber niet van angst maar ik vind het wel erg onprettig omdat geraaskal aan te moeten horen. Liever loop ik een blokje om.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 5 juli 2020 @ 12:53:31 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193939340
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:28 schreef MichaelScott het volgende:
Ja, laten we nog meer Amerikaanse hypewoorden importeren. Het gaat immers fantastisch in dat land en er is totaal geen verdeeldheid, echt een lichtend voorbeeld voor het achtergebleven Europa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms snap ik wel dat landen als China en Rusland hun eigen internet willen hebben. De shit die telkens van Amerika komt overwaaien....

Nederland is een nuchter land. Of althans was. Want ook hier is er steeds meer drama van zowel links en rechts.

quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:51 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb hier sinds kort last van. Ik mijd tegenwoordig iedereen met bekeringsdrang, Jehova's, conspiracygekkies, blm aanhangers, Arie Boomsma, priesters, groene Greta's etc. Ik bibber niet van angst maar ik vind het wel erg onprettig omdat geraaskal aan te moeten horen. Liever loop ik een blokje om.
Eens. Maar het lijkt ook vooral op internet te leven. Ga je naar buiten, dan valt het allemaal wel mee gelukkig. Hier in de straat zijn allemaal mensen met verschillende afkomsten en politieke voorkeuren. En iedereen kan met elkaar lachen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 juli 2020 @ 13:09:28 #74
3542 Gia
User under construction
pi_193939527
quote:
9s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze dachten dat hier lieve mensen woonden maar het bleken allemaal racisten.
Eh, ik woon in Brabant. Hier zijn we niet racistisch. Da's meer iets voor de randstad.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:16:58 #75
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193939593
En Afrofobie, alsof een Sri Lankees minder intimiderend is dan Afrikaanse joekels, echt :N
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Beste debater 2022 zondag 5 juli 2020 @ 13:17:22 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193939601
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193939670
Er is sprake van andersdenkendefobie. Ik wil dat Nederland dat erkent.
pi_193939697
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:22 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Er is sprake van andersdenkendefobie. Ik wil dat Nederland dat erkent.
Hey
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193939704
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:24 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Hey
Goedemorgen!
pi_193939711
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:24 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Goedemorgen!
Hahaha netjessss
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193939716
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:24 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Hey
Pff moest ff pitten...
pi_193939724
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:24 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Hahaha netjessss
Haha! Jij bent er al vroeg bij!
pi_193939742
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:25 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Pff moest ff pitten...
Ja snap ik. Pijnboompitten vind ik alleen te duur
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:25 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Haha! Jij bent er al vroeg bij!
Vind je? :D
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193939770
Ik heb last van ariefobie. Telkens als ik zijn deughoofd zie krijg ik de kriebels.
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 13:32:37 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193939802
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:51 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb hier sinds kort last van. Ik mijd tegenwoordig iedereen met bekeringsdrang, Jehova's, conspiracygekkies, blm aanhangers, Arie Boomsma, priesters, groene Greta's etc. Ik bibber niet van angst maar ik vind het wel erg onprettig omdat geraaskal aan te moeten horen. Liever loop ik een blokje om.
ik luister gewoon niet

naar niemand, dan steken ze een heel verhaal af en dan hoor ik Motörhead in mijn hoofd ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:37:07 #86
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193939859
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik luister gewoon niet

naar niemand, dan steken ze een heel verhaal af en dan hoor ik Motörhead in mijn hoofd ofzo
Soort white noise idd.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2020 @ 13:40:00 #87
88815 The_Emotion
98.3
pi_193939897
"Ik heb ook het recht om gediscrimineerd te worden!"
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 5 juli 2020 @ 13:40:17 #88
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_193939899
Ik denk dat het wel meevalt voor zwarte mensen. Marokkanen hebben het moeilijk op de arbeidsmarkt, maar Surinamers? Nee, dat geloof ik niet. Maar goed, gooi er maar weer een duur onderzoek tegenaan. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zondag 5 juli 2020 @ 13:41:27 #89
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193939918
Hoeveel mensen zijn er al 'in behandeling' voor hun afrofobie ziektebeeld?
pi_193939923
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:40 schreef KillemWieft het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt voor zwarte mensen. Marokkanen hebben het moeilijk op de arbeidsmarkt, maar Surinamers? Nee, dat geloof ik niet. Maar goed, gooi er maar weer een duur onderzoek tegenaan. :')
Het gaat bij arbeidsdiscriminatie (volgens bep. onderzoeken) vooral over Turken, Marokkanen en Antillianen. Je vraagt je af waarom specifiek die drie groepen blijkbaar minder kansen krijgen.
  zondag 5 juli 2020 @ 13:50:59 #91
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193940080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat bij arbeidsdiscriminatie (volgens bep. onderzoeken) vooral over Turken, Marokkanen en Antillianen. Je vraagt je af waarom specifiek die drie groepen blijkbaar minder kansen krijgen.
Omdat er werkelijk maar heel weinig onder deze groep zijn die normaal ABN kunnen, ah broertje.
pi_193940125
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:26 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Ja snap ik. Pijnboompitten vind ik alleen te duur

Die zijn zeker duur! Wel lekker..
[..]

Vind je? :D
Yep
  zondag 5 juli 2020 @ 14:08:04 #93
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193940298
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Immerdebestebob op 05-07-2020 14:08:15 ]
  zondag 5 juli 2020 @ 14:10:40 #94
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193940323
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:50 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Omdat er werkelijk maar heel weinig onder deze groep zijn die normaal ABN kunnen, ah broertje.
Oh goeie! Ik dacht iets met neuzen ofzo...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193940354
Tijd om eens DSM 5 door te nemen met deze man...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193940364
Afrofobie is een nieuw woord. Is er ook nog een albofobie? Albofobie = angst voor blanke mensen. Dit woord is hier ter plekke door mij gefabriceerd. Albus = wit (Latijn).
  zondag 5 juli 2020 @ 14:18:51 #97
117098 Hathor
Effe niet
pi_193940423
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:12 schreef cempexo het volgende:
Tijd om eens DSM 5 door te nemen met deze man...
Het is dan wel een enge entiteit, maar het is toch echt een vrouw naar het schijnt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193940490
Het institutioneel racisme in zwarte kringen zorgt ervoor dat ze niet kunnen aarden in Nederland. Van jongs af aan wordt ze al geleerd om zich af te zetten tegen alles wat blank is, want slavernij en racisten.

Dan ga je het inderdaad niet redden, want in hun eigen kringen zijn er weinig mensen met ambitie en success.
pi_193940550
Geen fobie maar inmiddels wel een allergie.
En dan niet eens voor de gekleurde medeburger maar voor alle kansloze onrendabele sjw's die er op uit zijn om alle niet-blanke landgenoten een etiket van "zielige bedelneger" op te plakken.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_193940583
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat bij arbeidsdiscriminatie (volgens bep. onderzoeken) vooral over Turken, Marokkanen en Antillianen. Je vraagt je af waarom specifiek die drie groepen blijkbaar minder kansen krijgen.
Ja waar zou dat nou aan liggen.

Verder is het natuurlijk de omgekeerde wereld. Al die jankballen hebben eerder een blankenfobie.
pi_193940585
Afrofobie? Volgens mij valt dat heel erg mee in Nederland. Eerder Marrokanofobie, maar dat is uiterst begrijpelijk met al die kansparels.
pi_193940592
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Soort white noise idd.
Racist, black noise ftw.
pi_193940613
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:26 schreef quo_ het volgende:
Geen fobie maar inmiddels wel een allergie.
En dan niet eens voor de gekleurde medeburger maar voor alle kansloze onrendabele sjw's die er op uit zijn om alle niet-blanke landgenoten een etiket van "zielige bedelneger" op te plakken.
Helemaal mee eens. Tis het in stand houden van een onderzoekspopulatie..
  zondag 5 juli 2020 @ 14:56:35 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193941020
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:13 schreef Avinus het volgende:
Afrofobie is een nieuw woord. Is er ook nog een albofobie? Albofobie = angst voor blanke mensen. Dit woord is hier ter plekke door mij gefabriceerd. Albus = wit (Latijn).
Lord Voldemort had dat geloof ik...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193941810
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:56 schreef nixxx het volgende:

[..]

Lord Voldemort had dat geloof ik...
Ja, het bestond dus al. Heb ik pas later gegoogled. https://en.wiktionary.org/wiki/albophobie
  zondag 5 juli 2020 @ 15:29:36 #106
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_193941872
Het wordt nog strijden om het woord van het jaar zo :')
With love :*
  zondag 5 juli 2020 @ 15:37:45 #107
3542 Gia
User under construction
pi_193942137
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:28 schreef Cockwhale het volgende:
Afrofobie? Volgens mij valt dat heel erg mee in Nederland. Eerder Marrokanofobie, maar dat is uiterst begrijpelijk met al die kansparels.
Nou, bij de Antillianen zitten ook pareltjes hoor.
Van die helden die met een groep een jongen het ziekenhuis in trappen en slaan.

En dan raar staan kijken als ze geen baan vinden.

Ja, bazen zijn terughoudend in het aannemen van gasten uit deze bevolkingsgroepen. Maar dat ligt puur aan het gedrag en niet aan de afkomst.

Doe wat aan dat gedrag!
  zondag 5 juli 2020 @ 15:38:29 #108
3542 Gia
User under construction
pi_193942157
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:29 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Racist, black noise ftw.
Witte eieren zijn goedkoper dan bruine eieren.

Oh oh!
  zondag 5 juli 2020 @ 16:07:22 #109
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193942886
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Grishenko_ op 05-07-2020 17:10:53 ]
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:19:41 #110
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193945985
Ik ben ook voor het bestrijden van afrofobie. We zouden juist meer Afrikaners moeten hebben in dit land. Gelukkig zijn er wel wat straatnamen vernoemd naar Afrikaanse helden en staan er ook een aantal monumenten, maar het kan nog wel wat meer.
Vandaag is bijvoorbeeld de geboortedag van Cedil Rhodes. Misschien moeten we daar een feestdag van maken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Cecil_Rhodes
Een kritische kanttekening is daarbij natuurlijk wel op zijn plaats, maar daar kunnen we natuurlijk tegenover stellen dat onze helden, bijvoorbeeld Generaal De la Rey een groot standbeeld mag krijgen De in Amsterdam geboren Hendrik Verwoerd heeft gezorgd voor een decennialange stabiliteit in Zuid Afrika https://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Verwoerd. Geef hem ook een standbeeld, of,beter nog: doop Amsterdam om in Verwoerdstad! *O*
Heeft de gemeente Orania al een stedenband met een Nederlandse gemeente? Nee? Direct invoeren dan! https://nl.wikipedia.org/wiki/Orania_(Zuid-Afrika)
Nederland moet toch vergroenen? Hup, voeg wat groen toe aan de Nederlandse vlag, als stellingname van goede wil .

Dolgraag zou ik terug willen naar de oude Transvaal Zelfs Gert en Hermien hebben een Afrikaanse evenknie.
Non possumus non loqui
pi_193946076
Nee, dat je met een woordje komt betekent nog niet dat het bestaat. Afro-Nederlanders bestaan niet om de eenvoudige reden dat Nederland niet in Afrika ligt, als je Nederlander bent ben je geen Afrikaan. Een Afro is iets wat je hebt of niet.

Fobie is een overdreven irrationele angst. Islamofobie kan theoretisch bestaan, maar het is nog nooit bij iemand vastgesteld. Niemand die helemaal gaat bibberen en zweten als die met een hoofddoek of moskee geconfronteerd wordt. Homofobie bestaat wel, aangezien veel mensen er een beetje bang voor zijn terwijl er totaal geen reden is voor angst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:29:40 #112
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193946121
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 09:13 schreef myShizzle het volgende:
Er is juist géén afrofobie omdat kinderen al op jonge leeftijd ieder jaar langzaam aan zwarte mensen kunnen wennen. Tot voor kort dan. Het zal de komende generaties wel erger worden. Sylvana, Airfreaker en consorten: BEDANKT!
Lijkt wel alsof je het over een hond hebt :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 juli 2020 @ 18:30:17 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193946128
Amerika :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193946131
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, dat je met een woordje komt betekent nog niet dat het bestaat. Afro-Nederlanders bestaan niet om de eenvoudige reden dat Nederland niet in Afrika ligt, als je Nederlander bent ben je geen Afrikaan. Een Afro is iets wat je hebt of niet.

Fobie is een overdreven irrationele angst. Islamofobie kan theoretisch bestaan, maar het is nog nooit bij iemand vastgesteld. Niemand die helemaal gaat bibberen en zweten als die met een hoofddoek of moskee geconfronteerd wordt. Homofobie bestaat wel, aangezien veel mensen er een beetje bang voor zijn terwijl er totaal geen reden is voor angst.
Islamofobie is ook niet het goede woord. Veel mensen hebben een afkeer van de islam maar dat is geen fobie.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:38:10 #115
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193946226
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Islamofobie is ook niet het goede woord. Veel mensen hebben een afkeer van de islam maar dat is geen fobie.
Heb serieus altijd gedacht dat het angst of haat/aversie tegen was...in het Engels lijkt het dat wel te zijn, apart.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 5 juli 2020 @ 18:41:42 #116
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193946279
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Islamofobie is ook niet het goede woord. Veel mensen hebben een afkeer van de islam maar dat is geen fobie.
Na 9/11 is dat echt wel een fobie geworden (in elk geval in Amerika).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193946630
wat een onzin.
pi_193947087
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

Fobie is een overdreven irrationele angst. Islamofobie kan theoretisch bestaan, maar het is nog nooit bij iemand vastgesteld. Niemand die helemaal gaat bibberen en zweten als die met een hoofddoek of moskee geconfronteerd wordt. Homofobie bestaat wel, aangezien veel mensen er een beetje bang voor zijn terwijl er totaal geen reden is voor angst.
Imo lijkt de term bewust (ten onrechte) gebruikt te worden om zo te impliceren dat het betreffende denkbeeld jegens de islam of Afrikaan per definitie onterecht is. Inderdaad, er is eerder sprake van een afkeer dan een fobie, en een afkeer is niet hoe dan ook onjuist (als ik een afkeer heb van bloemkool omdat ik het niet lekker vind is dat een prima valide mening), terwijl een fobie in het Nederlands immer irreëel is.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:28:43 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193947127
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Imo lijkt de term bewust (ten onrechte) gebruikt te worden om zo te impliceren dat het betreffende denkbeeld jegens de islam of Afrikaan per definitie onterecht is. Inderdaad, er is eerder sprake van een afkeer dan een fobie, en een afkeer is niet hoe dan ook onjuist (als ik een afkeer heb van bloemkool omdat ik het niet lekker vind is dat een prima valide mening), terwijl een fobie in het Nederlands immer irreëel is.
Bloemkool. :( :N

Verschrikkelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193949200
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Bloemkool. :( :N

Verschrikkelijk.
Spruitjes, nog véél erger!
  zondag 5 juli 2020 @ 21:41:50 #121
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193949232
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:39 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Spruitjes, nog véél erger!
Belgofoob :{w
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193949372
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:51 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb hier sinds kort last van. Ik mijd tegenwoordig iedereen met bekeringsdrang, Jehova's, conspiracygekkies, blm aanhangers, Arie Boomsma, priesters, groene Greta's etc. Ik bibber niet van angst maar ik vind het wel erg onprettig omdat geraaskal aan te moeten horen. Liever loop ik een blokje om.
Dat zijn mensen die de waarheid in pacht hebben.
Radio Espantoso
pi_193949555
Ik bespeur bij mezelf de laatste tijd in toenemende mate een vorm van debilofobie; de angst voor gestoorden en geesteszieken, die steeds meer een podium krijgen en als autoriteit gezien worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 5 juli 2020 @ 23:40:37 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193951093
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:22 schreef sp3c het volgende:
ik heb een Airfryerfobie
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 juli 2020 @ 23:48:56 #125
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193951159
Dat 70% van de Somaliers in de bijstand zit, wat is daar de oorzaak van?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 6 juli 2020 @ 00:02:53 #126
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193951298
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 23:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat 70% van de Somaliers in de bijstand zit, wat is daar de oorzaak van?
Laborofobie is dat.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 6 juli 2020 @ 00:31:29 #127
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193951654
Waarom doen vele oost-aziaten wel succesvol mee met de maatschappij en houden ze zich toch met succes (deels) vast aan eigen cultuur?
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2020 @ 01:03:31 #128
88815 The_Emotion
98.3
pi_193952069
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 00:31 schreef YoungDriller het volgende:
Waarom doen vele oost-aziaten wel succesvol mee met de maatschappij en houden ze zich toch met succes (deels) vast aan eigen cultuur?
Hard leren en werken wordt met de paplepel ingegoten, een 9 op je rapport is niet goed genoeg.
Daarnaast worden problemen achter gesloten deuren opgelost en niet op straat geslingerd.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2020 @ 01:15:14 #129
88815 The_Emotion
98.3
pi_193952217
Wat wel opmerkelijk is, de eerste Chinese immigranten zo'n 100 jaar terug werden ook van alles uitgemaakt, vies en smerig met hun rare gewoontes.

Nu zijn Chinezen wel oké, harde werkers en je hoort er weinig rottigheid van.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 6 juli 2020 @ 04:11:46 #130
117098 Hathor
Effe niet
pi_193953243
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 23:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat 70% van de Somaliers in de bijstand zit, wat is daar de oorzaak van?
Omdat het aartsluie lamzakken zijn, kijk naar de staat van het land waar ze vandaan komen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193953702
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)ie-in-nederland.html

Ik weet genoeg nu...NOS is opruien als tijdverdrijf en nieuwe -hun- kijkers selecteren
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:25:50 #132
372997 Munktar
de Manke
pi_193956180
Ik denk dat de meeste laste hebben van hollandofobie en toch hierheen komen
Aai nooit een brandende hond.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:37:19 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193956388
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 04:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat het aartsluie lamzakken zijn, kijk naar de staat van het land waar ze vandaan komen.
Meesten hebben ook amper iets van onderwijs genoten. Niet zelden zijn ze zelfs in hun eigen taal analfabeet, dan weet je gewoon dat het hier nooit iets gaat worden.
pi_193956471
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:15 schreef FernandoMartinez het volgende:
Wat wel opmerkelijk is, de eerste Chinese immigranten zo'n 100 jaar terug werden ook van alles uitgemaakt, vies en smerig met hun rare gewoontes.

Nu zijn Chinezen wel oké, harde werkers en je hoort er weinig rottigheid van.
Sterker nog. Men doet het op bijna alle vlakken even goed of beter dan Nederlanders.
pi_193956666
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Meesten hebben ook amper iets van onderwijs genoten. Niet zelden zijn ze zelfs in hun eigen taal analfabeet, dan weet je gewoon dat het hier nooit iets gaat worden.
Plus dat ze een beschavingsniveau hebben dat nog lager ligt dan die van chimpansees met hun FGM-idioterie.
  maandag 6 juli 2020 @ 12:19:49 #136
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193957003
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:53 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Plus dat ze een beschavingsniveau hebben dat nog lager ligt dan die van chimpansees met hun FGM-idioterie.
En dan dat qatkauwen ook nog.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 6 juli 2020 @ 12:37:27 #137
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193957189
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2020 01:03 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Hard leren en werken wordt met de paplepel ingegoten, een 9 op je rapport is niet goed genoeg.
Daarnaast worden problemen achter gesloten deuren opgelost en niet op straat geslingerd.
Het zou dus zeer logisch zijn dat we dus gaan filteren op bepaalde eigenschappen en culturele achtergronden m.b.t. de mensen welke we hier toelaten.
pi_193957199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:37 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Het zou dus zeer logisch zijn dat we dus gaan filteren op bepaalde eigenschappen en culturele achtergronden m.b.t. de mensen welke we hier toelaten.
Ja. Maar daar is het nu wat laat voor.
pi_193957330
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:41 schreef Jaroon het volgende:

Sterker nog. Men doet het op bijna alle vlakken even goed of beter dan Nederlanders.
Laten we niet overdrijven. Ondanks dat chinezen wel beter hun best doen op de arbeidsmarkt, integreren ze nog steeds niet heel goed. Ze zijn vaak op hun zelf en de eerste generatie heeft de Nederlandse taal ook nooit echt goed opgepikt (zeker niet beter dan Turkse gastarbeiders). Meeste Chinezen hebben ook gewoon een dubbel paspoort.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 04:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat het aartsluie lamzakken zijn, kijk naar de staat van het land waar ze vandaan komen.
Onze PostNL bezorger was een Somaliër, werkte gewoon hard hoor. Niemand is uit zichzelf lui, maar je moet ze niet vertroetelen zoals NL wel doet maar gewoon hard laten werken.
Facts don't care about your feelings
pi_193957340
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Laten we niet overdrijven. Ondanks dat chinezen wel beter hun best doen op de arbeidsmarkt, integreren ze nog steeds niet heel goed. Ze zijn vaak op hun zelf en de eerste generatie heeft de Nederlandse taal ook nooit echt goed opgepikt (zeker niet beter dan Turkse gastarbeiders).
[..]

Onze PostNL bezorger was een Somaliër, werkte gewoon hard hoor. Niemand is uit zichzelf lui, maar je moet ze niet vertroetelen zoals NL wel doet maar gewoon hard laten werken.
Klopt. Maar generatie 2 doet het erg goed. Ook in de cijfers.
pi_193957652
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Laten we niet overdrijven. Ondanks dat chinezen wel beter hun best doen op de arbeidsmarkt, integreren ze nog steeds niet heel goed. Ze zijn vaak op hun zelf en de eerste generatie heeft de Nederlandse taal ook nooit echt goed opgepikt (zeker niet beter dan Turkse gastarbeiders). Meeste Chinezen hebben ook gewoon een dubbel paspoort.
En je zal een Chinees meisje niet snel met een Afrikaan zien, wat dat betreft zit racisme daar veel meer ingebakken dan bij de Nederlander.
pi_193957748
Ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds vaker en sneller wegzap wanneer ik een neger op tv zie, maar dat heeft meer te maken met mijn allergie voor slavernijschwalbes, geschiedvervalsing en andere aanstellerij dan dat ik niet graag naar donkere huidskleuren kijk.

Ik doe dat al veel langer bij hoofddoekjes, nou heb ik daar wel een oprechte hekel aan maar het doorzappen is toch vooral omdat er meestal alleen gezeur over die special needs religie en de daardoor veroorzaakte achterlijkheid uitkomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193957760
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:

En je zal een Chinees meisje niet snel met een Afrikaan zien, wat dat betreft zit racisme daar veel meer ingebakken dan bij de Nederlander.
Dat past ook helemaal niet :')
Facts don't care about your feelings
pi_193957764
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En je zal een Chinees meisje niet snel met een Afrikaan zien, wat dat betreft zit racisme daar veel meer ingebakken dan bij de Nederlander.
Die gaan idd eerder voor een Chinees. Ouders vinden dat ook belangrijk.
pi_193957775
Dit soort nieuwsberichten gaan we meer en meer zien zolang mensen met een kleurtje van mening zijn dat ze het recht moeten krijgen (als ze al niet vinden dat ze het hebben) om nooit beledigd te voelen.

Het is fascisme vermomd als goeie manieren.
pi_193958298
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 00:31 schreef YoungDriller het volgende:
Waarom doen vele oost-aziaten wel succesvol mee met de maatschappij en houden ze zich toch met succes (deels) vast aan eigen cultuur?
Het is een taboe-onderwerp maar Aziaten zijn over het algemeen gewoon intelligenter.
pi_193958338
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is een taboe-onderwerp maar Aziaten zijn over het algemeen gewoon intelligenter.
Wat is 'gewoon intelligenter'?
pi_193958382
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat is 'gewoon intelligenter'?
Weet ik het.. Aziaten zijn over het algemeen intelligenter dan zwarten en blanken, hoe dat precies zit daar ga ik mij niet in verdiepen (beetje teveel moeite). Ik weet alleen dat het nogal gevoelig ligt en mensen het racistisch vinden. Maar ja.. een onwenselijke uitkomst wil niet zeggen dat het niet klopt natuurlijk.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:40:22 #149
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193958436
Ook ik ben bang voor afro's.

Klikken op eigen risico!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193958454
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En je zal een Chinees meisje niet snel met een Afrikaan zien, wat dat betreft zit racisme daar veel meer ingebakken dan bij de Nederlander.
Dus welk punt probeer je nou te maken ?

Een Marrokaanse vrouw zie je ook minder snel met een Nederlandse man. Maar een Marrokaanse man zie je wel snel met een Nederlandse vrouw. Niet dat het vaak een succes is. Een van de twee moet der familie verstoten in veel gevallen en de gevolgen zijn meestal niet positief helaas.

Het is gewoon een cultuur dingetje en voor veel groepen is het makkelijker dan andere. Racisme kan je dit echt niet noemen.

Ondertussen al 4 weken geen kabel/digitale tv meer gekeken. Al die onderwerpen waar iemand altijd slachtoffer is in zijn ogen en allerlei verhaaltjes omhoog haalt omdat het zogenaamd racisme is. Er keek is iemand raar naar mij en ik denk omdat het komt omdat ik zwart ben.

[ Bericht 4% gewijzigd door hunterrnl op 06-07-2020 14:47:43 ]
  Forum Admin maandag 6 juli 2020 @ 14:42:51 #151
232445 crew  Specularium
pi_193958462
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En je zal een Chinees meisje niet snel met een Afrikaan zien, wat dat betreft zit racisme daar veel meer ingebakken dan bij de Nederlander.
Is het racisme als mensen kiezen voor een partner met dezelfde afkomst/achtergrond?
pi_193958574
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is het racisme als mensen kiezen voor een partner met dezelfde afkomst/achtergrond?
Nee. Het is vaak gewoon handiger. Al ligt er bij Chinezen vaak druk op een Chinese partner van huis uit.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:53:05 #153
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193958591
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is het racisme als mensen kiezen voor een partner met dezelfde afkomst/achtergrond?
Is het racisme om te kiezen voor een collega met dezelfde afkomst/achtergrond?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193958625
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is het racisme om te kiezen voor een collega met dezelfde afkomst/achtergrond?
Ja. Maar iedere groep doet dat.
pi_193958701
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Weet ik het.. Aziaten zijn over het algemeen intelligenter dan zwarten en blanken, hoe dat precies zit daar ga ik mij niet in verdiepen (beetje teveel moeite). Ik weet alleen dat het nogal gevoelig ligt en mensen het racistisch vinden. Maar ja.. een onwenselijke uitkomst wil niet zeggen dat het niet klopt natuurlijk.
Aziaten intelligenter dan blanken en zwarten?

Azië is een enorm continent, met succesvolle landen als Japan en China, maar ook met landen als Bangladesh en de Filipijnen. Zou een gemiddelde Bengalees echt intelligenter zijn dan een gemiddelde Nederlander?

Daarbij is ook niet duidelijk wat je met intelligent bedoelt. Goed scoren voor IQ-tests? Of bedoel je creativiteit en innovativiteit? Inlevingsvermogen? Leiderschap?
  maandag 6 juli 2020 @ 15:00:58 #156
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193958731
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 00:31 schreef YoungDriller het volgende:
Waarom doen vele oost-aziaten wel succesvol mee met de maatschappij en houden ze zich toch met succes (deels) vast aan eigen cultuur?
Dat doen ze helemaal niet.
  maandag 6 juli 2020 @ 15:05:03 #157
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193958771
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Maar iedere groep doet dat.
Ik ben het er niet mee eens dat het racisme is.
Een voorkeur hebben voor iets is niet hetzelfde als het andere haten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193958797
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens dat het racisme is.
Een voorkeur hebben voor iets is niet hetzelfde als het andere haten.
Racisme hoeft geen haat te zijn. Mensen structureel minder kansen geven is gewoon fout en racistisch.
  maandag 6 juli 2020 @ 16:41:49 #159
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193960198
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:00 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat doen ze helemaal niet.
Toch wel. :)
pi_193960268
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Aziaten intelligenter dan blanken en zwarten?

Azië is een enorm continent, met succesvolle landen als Japan en China, maar ook met landen als Bangladesh en de Filipijnen. Zou een gemiddelde Bengalees echt intelligenter zijn dan een gemiddelde Nederlander?

Daarbij is ook niet duidelijk wat je met intelligent bedoelt. Goed scoren voor IQ-tests? Of bedoel je creativiteit en innovativiteit? Inlevingsvermogen? Leiderschap?
Met IQ alleen al is de misvatting dat het aangeboren zou zijn. IQ tests zijn sowieso vooral een maat van hoe hoog je kunt scoren op een IQ test, maar correleren wel sterk met schoolprestaties. Maar het zegt vooral veel over aangeboren individuele verschillen tussen mensen met een sterk overeenkomstige achtergrond.

Het IQ ontwikkelt zich immers gedurende het opgroeien en dat kan versnellen en stokken met als grootste factor cultuur, en dan niet alleen die van de ouders maar ook die van de leeftijdgenoten, meer narmate de kinderen ouder worden. De Chinese cultuur is wat dat betreft stimulerend, de Bengaalse moslimcultuur is dat zoals de meeste moslimculturen totaal niet. Eigenlijk alle masculiene machoculturen zijn slecht voor de ontwikkeling van het IQ, van de favela's tot the hoods tot Noord-Europese agrarische gemeenschappen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 juli 2020 @ 16:47:39 #161
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193960285
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En je zal een Chinees meisje niet snel met een Afrikaan zien, wat dat betreft zit racisme daar veel meer ingebakken dan bij de Nederlander.
Wacht effe, dus omdat je Chinese meisjes niet met een Afrikaanse man ziet, zijn de Chinezen racistisch? Wauw.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 6 juli 2020 @ 16:50:19 #162
491163 Viesdik
pi_193960325
De blankenhaat onder zwarten in westerse landen is verhoudingsgewijs groter dan de zwartenhaat onder blanken
  maandag 6 juli 2020 @ 16:59:30 #163
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193960470
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:50 schreef Viesdik het volgende:
De blankenhaat onder zwarten in westerse landen is verhoudingsgewijs groter dan de zwartenhaat onder blanken
Ah, de Pavlovreactie is weer gevallen. Gelukkig, ik werd al ongerust.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 6 juli 2020 @ 17:07:04 #164
491163 Viesdik
pi_193960614
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, de Pavlovreactie is weer gevallen. Gelukkig, ik werd al ongerust.
Al word ik vergeleken met de paashaas
als de paashaas gelijk heeft, heeft de paashaas gelijk
  maandag 6 juli 2020 @ 17:22:02 #165
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193960821
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:41 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Toch wel. :)
Ik weet niet wat jij onder integreren verstaat maar ze houden zich vooral op binnen de eigen gelederen en zijn vrij afgezonderd van de rest van de samenleving. Zelfs Turken doen het nog beter.
pi_193961427
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:47 schreef YoungDriller het volgende:

Wacht effe, dus omdat je Chinese meisjes niet met een Afrikaanse man ziet, zijn de Chinezen racistisch? Wauw.
Ja, immers zullen de meeste ouders daar gewoon zeggen zoek een Chinese partner en zeker geen haakgwai. Als dat geen racisme is dan is niets racisme. Wat op zich mooi is want dan zijn we van dat woord en al het gezeik er omheen af.
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 juli 2020 @ 18:03:32 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193961444
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat bij arbeidsdiscriminatie (volgens bep. onderzoeken) vooral over Turken, Marokkanen en Antillianen. Je vraagt je af waarom specifiek die drie groepen blijkbaar minder kansen krijgen.
Omdat de goeden onder de kwaden lijden. En dat vind men discriminerend, omdat ze zo de schuld kunnen afschuiven van een falende integratiepolitiek en al zeker niet naar hunzelf moeten kijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 6 juli 2020 @ 18:05:40 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193961465
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:00 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat doen ze helemaal niet.
Dat denk ik wel. Deck dat de relatieve werkloosheid bv een stuk minder is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 6 juli 2020 @ 18:10:26 #169
491163 Viesdik
pi_193961541
Het zijn de gesubsidieerde strijders die zich niet zielig voelen, maar de kracht toegesponserd krijgen van marxistische wereldveroveraars. Maar een leger van zieligerds om zich heen opbouwen.
De strijd voeren tegen kapitalisme, de natiestaat, vrijheid en alles wat ons lief is.
  maandag 6 juli 2020 @ 18:25:31 #170
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193961771
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Deck dat de relatieve werkloosheid bv een stuk minder is.
Jezelf afzonderen zie ik niet echt als integreren.
  Forum Admin maandag 6 juli 2020 @ 18:34:54 #171
232445 crew  Specularium
pi_193961921
Agenten in elkaar timmeren bij een toeterstoet is ook geen integratie.
pi_193962292
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
masculiene machoculturen zijn slecht voor de ontwikkeling van het IQ, van de favela's tot the hoods tot Noord-Europese agrarische gemeenschappen.
Masculiene Noord-Europese agrarische gemeenschappen.

Wat bedoel je? De lappen in Noorwegen?
  maandag 6 juli 2020 @ 19:14:34 #173
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193962430
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Jezelf afzonderen zie ik niet echt als integreren.
Wellicht kun je concluderen dat de autochtoon liever afgezonderde aziaten ziet dan sissende, rovende, verkrachtende, ramkrakende en moordende...niet-aziaten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193962992
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Masculiene Noord-Europese agrarische gemeenschappen.

Wat bedoel je? De lappen in Noorwegen?
Ik meen dat het de schapenhouders van de Shetlands waren die legendarisch slecht op IQ tests scoorden. Het Nederlandse platteland is ook past de laatste 30 jaar een stuk slimmer geworden. Het zal per regio gevarieerd hebben, maar daarvoor ben ik boerenkinderen tegengekomen waarmee ik gewoon niet kon communiceren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 juli 2020 @ 20:28:43 #175
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193963657
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder integreren verstaat maar ze houden zich vooral op binnen de eigen gelederen en zijn vrij afgezonderd van de rest van de samenleving. Zelfs Turken doen het nog beter.
Ik denk dat jij een andere definitie hebt m.b.t. meedoen in de maatschappij.
pi_193963715
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:42 schreef hunterrnl het volgende:
Het is gewoon een cultuur dingetje en voor veel groepen is het makkelijker dan andere. Racisme kan je dit echt niet noemen.
Als je ouders per se iemand willen van hetzelfde ras, hoezo kan je dat dan geen racisme noemen?
  maandag 6 juli 2020 @ 20:33:00 #177
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193963761
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:28 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een andere definitie hebt m.b.t. meedoen in de maatschappij.
Ik denk dat ik mensen die zich volledig afzonderen niet als het toonbeeld zie van 'integratie'. Maar als werken ineens het enige criterium is dan is het integratie-vraagstuk ook een stuk makkelijker opgelost. :D
pi_193964049
Ik krijg spontaan last van debielofobie bij het aanhoren van dit soort blancofobe geleuter.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  maandag 6 juli 2020 @ 20:50:41 #179
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193964095
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:48 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik krijg spontaan last van debielofobie bij het aanhoren van dit soort blancofobe geleuter.
Leukofobie hebben we onlangs vastgesteld, proleet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 6 juli 2020 @ 21:00:36 #180
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193964269
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je ouders per se iemand willen van hetzelfde ras, hoezo kan je dat dan geen racisme noemen?
Ik wil elke dag chocoladevla als toetje. Heb ik een hekel aan blanke vla? Nee. Ik heb een voorkeur voor chocolade vla.

Talitha op de hoek wil het liefst een grote zwate man als vriend. Heeft ze een hekel aan witte mensen? Nee...
pi_193965135
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je ouders per se iemand willen van hetzelfde ras, hoezo kan je dat dan geen racisme noemen?
Zoals ik al eerder zei. Heeft met cultuur te maken, als de jongen of dame in kwestie makkelijker kan aanpassen zal dat het probleem niet zijn. Maar ouders willen denk minder gezeur hebben en makkelijk iemand inpassen. Daarnaast moeten de ouders ook aan hun kind denken en in veel culturen/gezinnen gebeurd dat laatste gewoon niet wegens eer of schande in naam van de familie..... Soms tot de dood als gevolg ervan.

Het is zo makkelijk om alles in een hokje te gooien en een naam te geven. Maar daar los je het probleem NOOIT mee op. Werkt averechts en zal alleen maar tegen je werken.
pi_193965170
Ik denk dat wat bevolkingsgroepen beter hun wittenfobie kunnen erkennen.
  maandag 6 juli 2020 @ 22:03:53 #183
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193965511
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:48 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik krijg spontaan last van debielofobie bij het aanhoren van dit soort blancofobe geleuter.
Nou dit, man man, Amsterdam op zijn best. Pff
pi_193965518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:00 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ik wil elke dag chocoladevla als toetje. Heb ik een hekel aan blanke vla? Nee. Ik heb een voorkeur voor chocolade vla.

Talitha op de hoek wil het liefst een grote zwate man als vriend. Heeft ze een hekel aan witte mensen? Nee...
Dit is niet dat mensen zelf een voorkeur hebben. Dit is dat ouders vinden dat hun kinderen met een bepaalde etniciteit tussen moeten komen.
  maandag 6 juli 2020 @ 22:05:46 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193965544
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:47 schreef Document1 het volgende:
Ik denk dat wat bevolkingsgroepen beter hun wittenfobie kunnen erkennen.
Shame shame shame....
En knielen.

2020, gaat de boeken in als jaar van de debielen.

Hopen dat ze volgend jaar weer allemaal aan het werk zijn.
pi_193965668
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Shame shame shame....
En knielen.

2020, gaat de boeken in als jaar van de debielen.

Hopen dat ze volgend jaar weer allemaal aan het werk zijn.
Je bent optimistisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 juli 2020 @ 22:18:34 #187
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193965799
Ik begin inderdaad een lichte afrofobie te ontwikkelen door al dit racismegeneuzel.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2020 @ 23:48:08 #188
88815 The_Emotion
98.3
pi_193967225
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:18 schreef Kaji het volgende:
Ik begin inderdaad een lichte afrofobie te ontwikkelen door al dit racismegeneuzel.
Ik heb vooral een activismefobie ontwikkeld.
Zou bijna actief willen optreden om die wereldverbeteraars hun mondkapjes aan te draaien, maar gelukkig bedenk ik me net op tijd dat de pacifistische manier naar een oplossing zoeken beter zou werken.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 6 juli 2020 @ 23:49:01 #189
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193967243
ik krijg zo langzamerhand een langetenenfobie
Ik ben inmiddels overleden
pi_193967378


[ Bericht 100% gewijzigd door Pleun2011 op 07-07-2020 00:00:49 ]
pi_193967415
quote:
2s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:48 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Ik heb vooral een activismefobie ontwikkeld.
Zou bijna actief willen optreden om die wereldverbeteraars hun mondkapjes aan te draaien, maar gelukkig bedenk ik me net op tijd dat de pacifistische manier naar een oplossing zoeken beter zou werken.
Het probleem is ook dat het in werkelijkheid geen wereldverbeteraars zijn. Virtue signaling draait puur om het eigen ik.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2020 @ 00:00:22 #192
88815 The_Emotion
98.3
pi_193967462
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het probleem is ook dat het in werkelijkheid geen wereldverbeteraars zijn. Virtue signaling draait puur om het eigen ik.
Het begint met een wereldverbeteraar, een kleine aanhang schreeuwt mee en de rest volgt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:01:28 #193
3542 Gia
User under construction
pi_193967486
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:47 schreef Document1 het volgende:
Ik denk dat wat bevolkingsgroepen beter hun wittenfobie kunnen erkennen.
Blancofobie
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:03:39 #194
3542 Gia
User under construction
pi_193967523
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:18 schreef Kaji het volgende:
Ik begin inderdaad een lichte afrofobie te ontwikkelen door al dit racismegeneuzel.
Eerder een afro-aversie.
pi_193967578
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:00 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Het begint met een wereldverbeteraar, een kleine aanhang schreeuwt mee en de rest volgt.
Je hebt bij activisme in de geschiedenis verschillende golven. De eerste golf is het meest oprecht, bijvoorbeeld het feminisme en de strijd van zwarten voor gelijke rechten in Amerika. Maar de grote strijd is op de meeste terreinen inmiddels gestreden. We leven in Westerse landen met wereldwijd de grootste vrijheid voor iedereen. Gek genoeg wordt juist in deze landen het hardst geschopt tegen bestaande structuren. Het is geen strijd meer voor de goede zaak, maar puur activisme om verdeeldheid te zaaien. Een echt doel hebben de activisten niet. Een of ander Utopia? Mensen hebben gelijke rechten, maar we zijn niet gelijk wat je ook voor herrie of stampij maakt. Het is totaal doorgeslagen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:28:19 #196
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193967774
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is niet dat mensen zelf een voorkeur hebben. Dit is dat ouders vinden dat hun kinderen met een bepaalde etniciteit tussen moeten komen.
Een lichte huid is in China ook een schoonheidsideaal, echter culturele redenen en niet zo zeer een blanke superioriteitswaan... :P

De gemiddelde Chinees zal in China ook niet bijzonder internationaal ingesteld zijn. Wel bijzonder gericht op de familie. Met andere woorden, een stuk minder individualistisch ingesteld.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:38:17 #197
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193967849
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent optimistisch.
Ja, is er een andere optie? Ik ga zeker niet knielen of mezelf schamen. Ik ben een vrouw, en schaam me kapot voor een Nicky, boerenlul uit Uden, die met een bak make up op, beweert een vrouw te zijn.

En hoe harder het schreeuwt en mensen beledigd, des te harder ik hoop dan de realiteit ze duidelijk wordt.

Naar mijn idee heeft mensen kwetsen, beledigen en vernederen nog nooit geleid tot een beter vervuld leven.

Idem met Lewis Hamilton, Halsema of een akwasi.

Man man man, de wereld is knettergek aan het worden. Maar de wereld draait door, dus we hebben hoop.
pi_193967890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, is er een andere optie? Ik ga zeker niet knielen of mezelf schamen. Ik ben een vrouw, en schaam me kapot voor een Nicky, boerenlul uit Uden, die met een bak make up op, beweert een vrouw te zijn.

En hoe harder het schreeuwt en mensen beledigd, des te harder ik hoop dan de realiteit ze duidelijk wordt.

Naar mijn idee heeft mensen kwetsen, beledigen en vernederen nog nooit geleid tot een beter vervuld leven.

Idem met Lewis Hamilton, Halsema of een akwasi.

Man man man, de wereld is knettergek aan het worden. Maar de wereld draait door, dus we hebben hoop.
Andere optie is geen fuck meer geven... En hopen dat je je baan niet verliest / je bek dichthouden en hopen dat andere mensen de vrijheid van meningsuiting beschermen.

Ik ben bang voor mijn baan als ik open en eerlijk ben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:43:58 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193967900
Natuurlijk mag Nicky zich vrouw noemen, en zal ik hem als vrouw zien en behandelen.

Maar ga gvd niet andere mensen beledigen.
En ze een andere mening opleggen, of haten zoals ze dat tegenwoordig noemen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:47:23 #200
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193967921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Andere optie is geen fuck meer geven... En hopen dat je je baan niet verliest / je bek dichthouden en hopen dat andere mensen de vrijheid van meningsuiting beschermen.

Ik ben bang voor mijn baan als ik open en eerlijk ben.
Dit is toch de idioterie ten top.

Echt serieus, wat schrijft deze user hier dan? Ik ben bang mijn baan te verliezen, niet omdat die geen goed werk lever. Nee...

Nederland heeft drie Instagram-musea.... kost bijna net zoveel als een kaartje voor de Efteling.
pi_193967938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit is toch de idioterie ten top.

Echt serieus, wat schrijft deze user hier dan? Ik ben bang mijn baan te verliezen, niet omdat die geen goed werk lever. Nee...

Nederland heeft drie Instagram-musea.... kost bijna net zoveel als een kaartje voor de Efteling.
:?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:51:17 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193967946
En wat is de oplossing? Wie?

IMO hebben we best wat problemen in dit land nu. Een Amsterdam wat de media bepaald, en Amsterdam is nu net ff niet heel Nederland.

We hebben Corona en dat zorgt voor de nodige problemen.

Klimaatcrisis, ook best verdeeld en we hebben BLM.

Misschien gewoon Twitter verbieden?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 00:52:17 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193967951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

:?
Ja wat zeg je? Ik mag mijn mening niet geven?
pi_193968197
Als ik een zwarte tegenkom in een steegje, geloof me dan heb ik ook last van Afrofobie, helemaal als die gozer zijn wapen trekt en mij berooft.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2020 @ 01:56:51 #205
88815 The_Emotion
98.3
pi_193968275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 01:41 schreef MakkieR het volgende:
Als ik een zwarte tegenkom in een steegje, geloof me dan heb ik ook last van Afrofobie, helemaal als die gozer zijn wapen trekt en mij berooft.
En als het een Chinees is ben je dan Sinofoob? Of een andere blanke/witte ben je dan oikofoob?
Of schrik je van je eigen schaduw?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_193968560
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja wat zeg je? Ik mag mijn mening niet geven?
Ik spreek een andere taal denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193969940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 00:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je hebt bij activisme in de geschiedenis verschillende golven. De eerste golf is het meest oprecht, bijvoorbeeld het feminisme en de strijd van zwarten voor gelijke rechten in Amerika. Maar de grote strijd is op de meeste terreinen inmiddels gestreden. We leven in Westerse landen met wereldwijd de grootste vrijheid voor iedereen. Gek genoeg wordt juist in deze landen het hardst geschopt tegen bestaande structuren. Het is geen strijd meer voor de goede zaak, maar puur activisme om verdeeldheid te zaaien. Een echt doel hebben de activisten niet. Een of ander Utopia? Mensen hebben gelijke rechten, maar we zijn niet gelijk wat je ook voor herrie of stampij maakt. Het is totaal doorgeslagen.
Dat hebben ze wel. Het is hun verdienmodel, niets meer en niets minder. En het werkt, ze krijgen subsidies, maar vooral veel sponsoring van rijke miljardairs.
pi_193969969
En zijn jullie al overtuigd van een verzonnen boetekleed wat je moet aantrekken?

Jullie weten ook dat jullie onderdanen je moeten schamen dat jullie mijn voeten niet hebben gemasseerd gisteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193970519
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 01:56 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

En als het een Chinees is ben je dan Sinofoob? Of een andere blanke/witte ben je dan oikofoob?
Of schrik je van je eigen schaduw?
Een chinees kan ik wel hebben, tenzij het Bruce Lee is, Zwarte kerels in een steeg zijn gewoon intimiderend. Daar zeg ik toch niks raars mee. In het algemeen zou ik veel minder snel bang worden van een blanke kerel, dan een zwarte kerel. En nee ik schrik niet van mijn eigen schaduw ook al is deze zwart.
pi_193970865
Ik ben dol op afro's, van gestraightened haar word ik altijd een beetje bang. Niet alleen omdat er iets inzit van dat netter, aantrekkelijker, representatiever zou zijn als het maar meer aan blanken doet denken, maar ook omdat het voor mijn gevoel niet klopt en daardoor een beetje eng op mij overkomt.

Een afro doet mij misschien wel denken aan de jaren 70 en late jare 60 van vrijheid, blijheid met name voor haar. Dat is het haar van net na de afschaffing van rassenongelijkheid in de VS, van Surinaamse immigranten die geen black hair producten konden vinden in Nederland en van de Nederlandse voorliefde voor krulllen en al wat enigzinds exotisch is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193971006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat hebben ze wel. Het is hun verdienmodel, niets meer en niets minder. En het werkt, ze krijgen subsidies, maar vooral veel sponsoring van rijke miljardairs.
Ja ik bedoel een doel om de maatschappij te verbeteren. Dat hebben ze niet. Dat maakt het irritanter. Mensen die oprecht zijn daar heb ik minder moeite mee
pi_193971835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben dol op afro's, van gestraightened haar word ik altijd een beetje bang. Niet alleen omdat er iets inzit van dat netter, aantrekkelijker, representatiever zou zijn als het maar meer aan blanken doet denken, maar ook omdat het voor mijn gevoel niet klopt en daardoor een beetje eng op mij overkomt.

Een afro doet mij misschien wel denken aan de jaren 70 en late jare 60 van vrijheid, blijheid met name voor haar. Dat is het haar van net na de afschaffing van rassenongelijkheid in de VS, van Surinaamse immigranten die geen black hair producten konden vinden in Nederland en van de Nederlandse voorliefde voor krulllen en al wat enigzinds exotisch is.
Vrijheid blijheid, met name voor het haar. Ben jij Armand?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:41:10 #213
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193972153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:55 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een chinees kan ik wel hebben, tenzij het Bruce Lee is, Zwarte kerels in een steeg zijn gewoon intimiderend. Daar zeg ik toch niks raars mee. In het algemeen zou ik veel minder snel bang worden van een blanke kerel, dan een zwarte kerel. En nee ik schrik niet van mijn eigen schaduw ook al is deze zwart.
Ik ben 100+ kilo. Ik ga gewoon op Bruce Lee zitten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193972166
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vrijheid blijheid, met name voor het haar. Ben jij Armand?
[ afbeelding ]
Armand is volgens mij al weer even dood, bovendien is die altijd te min (geweest).
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:49:20 #215
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193972312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben dol op afro's, van gestraightened haar word ik altijd een beetje bang. Niet alleen omdat er iets inzit van dat netter, aantrekkelijker, representatiever zou zijn als het maar meer aan blanken doet denken, maar ook omdat het voor mijn gevoel niet klopt en daardoor een beetje eng op mij overkomt.
Dat het aanleiding zou moeten geven tot fobieën lijkt me wat overdreven, maar dat kunstmatig ontkrulde haar staat inderdaad onnatuurlijk.

quote:
Een afro doet mij misschien wel denken aan de jaren 70 en late jare 60 van vrijheid, blijheid met name voor haar. Dat is het haar van net na de afschaffing van rassenongelijkheid in de VS, van Surinaamse immigranten die geen black hair producten konden vinden in Nederland en van de Nederlandse voorliefde voor krulllen en al wat enigzinds exotisch is.
Zoiets als Maik uit Jan, Jans en de Kinderen?



Maar zonder gekheid: een wijde bos haar verzacht vaak de trekken van een gezicht een beetje en oogt daardoor over het algemeen wat vriendelijker, minder militant / masculien, uitzonderingen daargelaten. Of dat gevoel aangeboren is of wellicht een gevolg is van "nurture" weet ik niet.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:51:44 #216
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193972361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Armand is volgens mij al weer even dood, bovendien is die altijd te min (geweest).
Zeker omdat je pa in een grotere kar reed dan de zijne?
pi_193972473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zeker omdat je pa in een grotere kar reed dan de zijne?
Neh, meer omdat ik dat verongelijkte gejank van hem niet kon uitstaan.......
pi_193972690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben dol op afro's, van gestraightened haar word ik altijd een beetje bang. Niet alleen omdat er iets inzit van dat netter, aantrekkelijker, representatiever zou zijn als het maar meer aan blanken doet denken, maar ook omdat het voor mijn gevoel niet klopt en daardoor een beetje eng op mij overkomt.
Er zijn genoeg donkere mensen die natuurlijk stijl haar hebben, dus ik snap dit bericht niet zo goed. Er zijn zelfs donkere mensen die natuurlijk blond haar hebben :).
pi_193973249
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:49 schreef Iblardi het volgende:

Zoiets als Maik uit Jan, Jans en de Kinderen?

[ afbeelding ]
Of zoiets:
Ik ben helemaal niet geintimideerd door masculiene trekken, ik vind die blockheads van kroeshaar uit de jaren 80 er ook goed uitzien. Het is dan ook vooral bij vrouwen dat ontkroest haar mij soms afschrikt omdat ik daar op een manier naar kijk dat ze me aan zou moeten trekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er zijn genoeg donkere mensen die natuurlijk stijl haar hebben, dus ik snap dit bericht niet zo goed. Er zijn zelfs donkere mensen die natuurlijk blond haar hebben :).
Als het natuurlijk is dan valt het me ook niet in negatieve zin op. Ik dacht vroeger altijd dat heel Amerika vol zat met mixed race vanwege die 'nette' kapsels en ik vond het gewoon niet erg aantrekkelijk. Ik vind ontkroest haar op een (erg) donkere huid gewoon niet staan en op een manier die een beetje eng is zoals bijv ook plastische chirurgie afschrikwekkend kan zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:53:01 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193973305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
. Ik vind ontkroest haar op een (erg) donkere huid gewoon niet staan en op een manier die een beetje eng is zoals bijv ook plastische chirurgie afschrikwekkend kan zijn.
Veel donkere vrouwen dragen een pruik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:23:31 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193973703
quote:
9s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze dachten dat hier lieve mensen woonden maar het bleken allemaal racisten.
Heerlijke post, vooral in combinatie met die PI. Eenzame klasse. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193973960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:15 schreef Dejannn het volgende:

Er zijn genoeg donkere mensen die natuurlijk stijl haar hebben, dus ik snap dit bericht niet zo goed. Er zijn zelfs donkere mensen die natuurlijk blond haar hebben :).
Zijn er ook donkere mensen met een blanke huid?
Facts don't care about your feelings
pi_193974000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zijn er ook donkere mensen met een blanke huid?
Albino's neem ik aan.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:50:20 #224
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193974094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

Als het natuurlijk is dan valt het me ook niet in negatieve zin op. Ik dacht vroeger altijd dat heel Amerika vol zat met mixed race vanwege die 'nette' kapsels en ik vond het gewoon niet erg aantrekkelijk. Ik vind ontkroest haar op een (erg) donkere huid gewoon niet staan en op een manier die een beetje eng is zoals bijv ook plastische chirurgie afschrikwekkend kan zijn.
Je bedoelt dat de haarstijl een bepaalde verwachting creëert ten aanzien van de gelaatstrekken, en omdat dat in je hoofd dan twee verschillende registers aanspreekt die elkaar lijken uit te sluiten stoot het je af. Ongeveer zoals een oud individu met een jeugdig type haardracht niet "klopt", of een gezicht met door plastische chirurgie aangebrachte "correcties" die niet harmoniëren met andere aspecten van het uiterlijk.
pi_193974099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:43 schreef Jaroon het volgende:

Albino's neem ik aan.
Maar dan is "donkere mensen" geen goede omschrijving toch? Als je het over negers of negro's hebt dan weet je dat mensen Afrikanen bedoelen, maar iemand uit Brazilië of India kan ook behoorlijk donker gekleurd zijn. Volgens mij werden Indiërs vroeger als blanken gerekend.
Facts don't care about your feelings
pi_193974588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik ben 100+ kilo. Ik ga gewoon op Bruce Lee zitten.
Aan de andere kant, als ik Jaws van James Bond in een steegje zou tegen komen, dan voel ik me ook wel geïntimideerd. Dus dit is niet een zwart of wit geval. De ene man is een griezel de ander weer niet. Ook al kan een griezel een hartje hebben van goud.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:35:49 #227
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193974684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als ik Jaws van James Bond in een steegje zou tegen komen, dan voel ik me ook wel geïntimideerd. Dus dit is niet een zwart of wit geval. De ene man is een griezel de ander weer niet. Ook al kan een griezel een hartje hebben van goud.
Anekdote;
Jaren geleden was ik naar een Dracula film geweest. Een dame verliet de bioscoop en liep schuchter rond. Het was laat en ik had mijn zwartleren jack aan. Ze keek wat naar achteren en liep toen tegen mijn gestalte op. Die dame schrok zich helemaal het leplazarus.

Ik heb het haar nooit persoonlijk verweten. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:46:38 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193974791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Anekdote;
Jaren geleden was ik naar een Dracula film geweest. Een dame verliet de bioscoop en liep schuchter rond. Het was laat en ik had mijn zwartleren jack aan. Ze keek wat naar achteren en liep toen tegen mijn gestalte op. Die dame schrok zich helemaal het leplazarus.

Ik heb het haar nooit persoonlijk verweten. ;)
Verpestte die stress de smaak van haar bloed niet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:48:31 #229
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193974809
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Verpestte die stress de smaak van haar bloed niet?
Dat had de pisgeur al gedaan, nadat ze het in haar broek gedaan had.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193975334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de haarstijl een bepaalde verwachting creëert ten aanzien van de gelaatstrekken, en omdat dat in je hoofd dan twee verschillende registers aanspreekt die elkaar lijken uit te sluiten stoot het je af. Ongeveer zoals een oud individu met een jeugdig type haardracht niet "klopt", of een gezicht met door plastische chirurgie aangebrachte "correcties" die niet harmoniëren met andere aspecten van het uiterlijk.
Zou kunnen, het zou ook kunnen dat ik het gewoon niet bij de (erg) donkere huidskleur vind staan. Het gaat natuurlijk niet alleen om kleurencombinatie maar ook om textuur/kleur en glans/vs dof. Bij zwarte vrouwen vind ik het in ieder geval een afknapper, itt de meer klassiek zwarte bewerkingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194030146
Martin Bosma (PVV) geeft één van zijn beste interviews bij ON

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')