abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193750180
quote:
Ooit de machtigste partij van Nederland, maar na een klein decennium Balkenende en neoliberale gezapigheid wordt het steeds meer een treurig achterhoedegevecht voor de christendemocraten. De partij is volkomen kleurloos in het huidige kabinet. De ideologische positie is ook niet echt meer bekend, en de enige manieren waarop de partij zich momenteel profileert zijn de schoenen van een matige minister, en geroep dat ze niet met FvD willen regeren. Waar zijn de tijden gebleven dat het CDA een koers vaarde waar mensen van op aan kunnen? Het is treurig om te zien dat zo'n brede volkspartij is verworden door een meehuilende middenmoter, gevuld met buitengewoon oninspirerende mensen (Mona Keijzer als stemmentrekker, kom op zeg...).

https://nos.nl/artikel/23(...)fvd-niet-zitten.html
Laatste post:

quote:
Ik wel, en zie haar idd niet als kansloos. Ze representeert het meer rechts-conservatieve geluid binnen de partij. Ze zei ook onlangs dat ze FVD niet uitsluit, want een mogelijke coalitie met Groenlinks behoort ook niet tot haar favoriete mogelijkheden. Charisme en bekendheid moet onder het grotere publiek bij haar wel nog wat groeien.
En hier weer verder! :)
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 13:27:22 #2
236264 crew  capricia
pi_193751353
sybrandbuma twitterde op donderdag 18-06-2020 om 16:21:04 Geweldig mooi nieuws dat @hugodejonge zich kandidaat stelt voor het lijstrekkersschap van het @cdavandaag. De juiste man op het juiste moment! reageer retweet
Mag het ook een vrouw zijn, Sybrand?
Definitely not CIA
pi_193751451
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:27 schreef capricia het volgende:
sybrandbuma twitterde op donderdag 18-06-2020 om 16:21:04 Geweldig mooi nieuws dat @:hugodejonge zich kandidaat stelt voor het lijstrekkersschap van het @:cdavandaag. De juiste man op het juiste moment! reageer retweet
Mag het ook een vrouw zijn, Sybrand?
Moet hij De Jonge een vrouw noemen?

Kijk naar de datum, toen had alleen De Jonge zich kandidaat gesteld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 13:35:20 #4
236264 crew  capricia
pi_193751477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Moet hij De Jonge een vrouw noemen?

Kijk naar de datum, toen had alleen De Jonge zich kandidaat gesteld.
Dan wachten we op eenzelfde strekking qua tweet voor Mona Keijzer van zijn hand. :D
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 13:36:35 #5
236264 crew  capricia
pi_193751491
Is er al iets bekend over hoe de zonen en man van Mona Keijzer gereageerd hebben? ;)
Definitely not CIA
pi_193751536
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan wachten we op eenzelfde strekking qua tweet voor Mona Keijzer van zijn hand. :D
Dat hoeft toch niet? Hij kan toch prima meer fan van De Jonge dan van Keijzer zijn? Hij heeft ze allebei van zeer dichtbij meegemaakt, de ene in zijn fractie, de ander wekelijks aan tafel als vice-premier bij het coalitieoverleg.

Maar goed, misschien komt die tweet over Keijzer inderdaad nog. Maar als die uit blijft, heeft dat echt niks met man/vrouw te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:40:18 #7
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193752443
Mona: "Ik heb gezien dat de verdeling van mannen en vrouwen in de samenleving niet zichtbaar is op hogere posities bijvoorbeeld in het bedrijfsleven en in de politiek"

Gefeliciteerd Hugo, je hebt mijn stem.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:09:55 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193752757
Overigens zou het me weinig verbazen als Mona de bombarie rondom Sigrid Kaag aangrijpt om tegen de zin van de top in de macht te grijpen. Nu iedereen het over een vrouwelijke premier heeft is dat voor haar natuurlijk een gouden kans.
pi_193752811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:40 schreef AgLarrr het volgende:
Mona: "Ik heb gezien dat de verdeling van mannen en vrouwen in de samenleving niet zichtbaar is op hogere posities bijvoorbeeld in het bedrijfsleven en in de politiek"

Gefeliciteerd Hugo, je hebt mijn stem.
Vanwege een constatering die feitelijk juist is?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 15:29:13 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193753061
Laat Mona het maar worden, ik heb wel weer behoefte aan een congres net als in 2010
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193753065
In de bouw en op de kleuterschool ook niet. Wat is precies haar punt?
pi_193753106
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:29 schreef Wegenbouwer het volgende:
In de bouw en op de kleuterschool ook niet. Wat is precies haar punt?
Dit blijft wel een hardnekkig simpelezielenargument.
Haar punt is natuurlijk zoals iedereen die klaagt over zaken als een 'old boys network' of meer diversiteit aan de top dat daar nou juist de beslissingen worden gemaakt die ook hun uitwerking hebben op de hele maatschappij. Dat er minder vrouwen het vuilnis ophalen of minder mannen volgescheten luiers vervangen in bejaardentehuizen doet daar verder weinig aan af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193753109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het me weinig verbazen als Mona de bombarie rondom Sigrid Kaag aangrijpt om tegen de zin van de top in de macht te grijpen. Nu iedereen het over een vrouwelijke premier heeft is dat voor haar natuurlijk een gouden kans.
"Iedereen" valt wel mee. Als ze donker was had ik je gelijk gegeven. Maar nu? Ze heeft maar 2 weken, dan is de stemming. En als je dan de peiling bij peil.nlziet onder CDA stemmers ligt ze dik achter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193753167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:29 schreef rubbereend het volgende:
Laat Mona het maar worden, ik heb wel weer behoefte aan een congres net als in 2010
Hopelijk is de heer Braakman er ook weer bij.
pi_193753197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:32 schreef Monolith het volgende:
e top dat daar nou juist de beslissingen worden gemaakt die ook hun uitwerking hebben op de hele maatschappij.
Dat er aan de top meer belangrijke beslissingen worden gemaakt dan door stagiaires begrijpt iedereen wel. Maar wat heeft dat met de verdeling van mannen en vrouwen te maken? Denkt ze soms dat er meer vrouwen in de bouw gaan werken als er een vrouw aan de top staat?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 15:38:38 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193753198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Hopelijk is de heer Braakman er ook weer bij.
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:39:41 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193753213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

"Iedereen" valt wel mee. Als ze donker was had ik je gelijk gegeven. Maar nu? Ze heeft maar 2 weken, dan is de stemming. En als je dan de peiling bij peil.nlziet onder CDA stemmers ligt ze dik achter.
Niet iedereen. Maar in "politieke partijland" wel. Dus een kans als deze krijgt ze misschien nooit meer. Ze heeft best wat dingen waarmee ze het De Jonge moeilijk kan maken. Dus dit zal een "alles of niets"-verhaal worden. De kans is er natuurlijk ook dat met Hugo als leider, Keijzer op de schopstoel terecht komt, dus misschien heeft ze ook wel weinig te verliezen.

En als ik kijk hoe dit loopt bij het CDA heb ik het idee dat het partijbestuur hier in ieder geval geen rekening mee heeft gehouden.
pi_193753256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:38 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat er aan de top meer belangrijke beslissingen worden gemaakt dan door stagiaires begrijpt iedereen wel. Maar wat heeft dat met de verdeling van mannen en vrouwen te maken? Denkt ze soms dat er meer vrouwen in de bouw gaan werken als er een vrouw aan de top staat?
Zo moeilijk is even jezelf in iemand anders verplaatsen niet toch? Wat zou het idee zijn achter meer vrouwen aan de top? Enerzijds zal daar de perceptie van kansenongelijkheid aan ten grondslag liggen of je die nou terecht vindt of niet. Anderzijds bestaat het idee dat er aan de top beslissingen worden gemaakt die impact hebben op de inrichting van de maatschappij. Van salariëring tot zwangerschapsverlof.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193753440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo moeilijk is even jezelf in iemand anders verplaatsen niet toch? Wat zou het idee zijn achter meer vrouwen aan de top?
Ik begrijp het al, ze probeert gewoon goedkoop stemmen te winnen van vrouwen.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:53 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193753591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vanwege een constatering die feitelijk juist is?
Het gaat me niet om de juistheid van de constatering. Het gaat me om het verhaal dat in een pitch van nog geen twee minuten wordt neergezet en welke onderwerpen daar naar voren komen omdat dat wat zegt over de kandidaat in kwestie en haar prioriteiten. Prima dat zij daar dit agendeert, maar dit valt bij mij onder triviale identiteitspolitiek, ergo: mijn stem naar de J.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:06:20 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193753687
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de juistheid van de constatering. Het gaat me om het verhaal dat in een pitch van nog geen twee minuten wordt neergezet en welke onderwerpen daar naar voren komen omdat dat wat zegt over de kandidaat in kwestie en haar prioriteiten. Prima dat zij daar dit agendeert, maar dit valt bij mij onder triviale identiteitspolitiek, ergo: mijn stem naar de J.
Maar jij bent meer een CDA'insider. Klopt mijn vermoeden dat dit een soort poging tot machtsgreep is van Keijzer tegen de partijtop in?
pi_193753739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:52 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik begrijp het al, ze probeert gewoon goedkoop stemmen te winnen van vrouwen.
Ja, dat is het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:12:21 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193753813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar jij bent meer een CDA'insider. Klopt mijn vermoeden dat dit een soort poging tot machtsgreep is van Keijzer tegen de partijtop in?
Dat durf ik niet te zeggen. Het verbaast me wel, na het terugtrekken van Hoekstra omdat ik dacht dat ze niet zo'n openlijke machtsstrijd wilden. Dus het zou maar zo kunnen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193753836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Het verbaast me wel, na het terugtrekken van Hoekstra omdat ik dacht dat ze niet zo'n openlijke machtsstrijd wilden. Dus het zou maar zo kunnen.
Is Keijzer dan nog zo populair onder de achterban? Ik zag haar persoonlijk meer als opvulling van het deelnemersveld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 16:15:38 #25
236264 crew  capricia
pi_193753869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het me weinig verbazen als Mona de bombarie rondom Sigrid Kaag aangrijpt om tegen de zin van de top in de macht te grijpen. Nu iedereen het over een vrouwelijke premier heeft is dat voor haar natuurlijk een gouden kans.
Ik heb @Els_rechts die overgelopen is van PVV naar Forum al op Twitter getipt. _O-
Definitely not CIA
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:17:14 #26
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193753904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is Keijzer dan nog zo populair onder de achterban? Ik zag haar persoonlijk meer als opvulling van het deelnemersveld.
Nouja, in mijn beleving is ze nooit heel populair geweest. Kijk naar de statistieken toen met Buma. Zo populair was Buma ook niet persé.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193753974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nouja, in mijn beleving is ze nooit heel populair geweest. Kijk naar de statistieken toen met Buma. Zo populair was Buma ook niet persé.
Nee, dat idee had ik ook. Even ergens een kleine hype destijds geloof ik, maar dat was het wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193754029
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:13 schreef Monolith het volgende:
Is Keijzer dan nog zo populair onder de achterban? Ik zag haar persoonlijk meer als opvulling van het deelnemersveld.
Misschien dat Wobke Hoekstra haar gaat endorsen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193754110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:24 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Misschien dat Wobke Hoekstra haar gaat endorsen.
Wopke als running mate.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 17:18:03 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193754851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Het verbaast me wel, na het terugtrekken van Hoekstra omdat ik dacht dat ze niet zo'n openlijke machtsstrijd wilden. Dus het zou maar zo kunnen.
dat Hoekstra niet wilde wisten ze intern allang, en Keijzer roept eigenlijk allang dat ze wil. Dus dit was wel een scenario waar rekening mee gehouden moeten hebben. Nu wordt het dus alsnog een strijd tussen de vleugels
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 17:19:06 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193754864
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb @:Els_rechts die overgelopen is van PVV naar Forum al op Twitter getipt. _O-
gvd Els :') een geval apart die bij FVD eerder een zetel zag dan bij Geert
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:41:21 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193755242
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, dat idee had ik ook. Even ergens een kleine hype destijds geloof ik, maar dat was het wel.
Nee maar toen was ze een omhoog gevallen Volendamse wethouder. Nu is ze een ervaren Haagse politica.
pi_193755858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En als ik kijk hoe dit loopt bij het CDA heb ik het idee dat het partijbestuur hier in ieder geval geen rekening mee heeft gehouden.
Iedereen wist al sinds Buma er uit stapte dat Keijzer zich kandidaat zou stellen. Dat riep ze zelfs in de kamer toen Arib het over kroonprinsen had (ze riep en kroonprinsessen!).

Denk niet dat bij de partijleiding daar ook maar iemand over twijfelde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:13:26 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193755896
Hoe dan ook denk ik dat de komende weken even spannend gaan zijn voor het CDA
pi_193755938
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Hoe dan ook denk ik dat de komende weken even spannend gaan zijn voor het CDA
Ja, maar dat werd ook wel verwacht. In het voorfilmpje van de voorzitter zette hij een 1 bij het MinFin, bij Rotterdam en bij Volendam. Er werd een driestrijd verwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193756875
het is niet alleen een strijd om het lijsstrekkerschap maar ook een strijd om welke richting het CDA opmoet.

wint keijzer dan gaat het CDA (nog meer) naar rechts en als de jonge wint dan zullen ze meer het midden opzoeken. dat zal denk ik ook voor vele CDA'ers een reden zijn waar ze hun keuze op gaan baseren.

en ik denk dat Keijzer best wel een goede kans maakt. Ik woon in Veghel (Noord Brabant) en daar heeft ze denk een grote aanhang. het is denk ik ook geen toeval dat ze het interview voor de telegraaf over haar kandidaatstelling in Veghel heeft gegeven. het grootste gedeelte van de aanhang voor het CDA bevindt zich op het platteland en daar zijn de mensen de laaste jaren alleen maar rechtser geworden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193757266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
het is niet alleen een strijd om het lijsstrekkerschap maar ook een strijd om welke richting het CDA opmoet.

wint keijzer dan gaat het CDA (nog meer) naar rechts en als de jonge wint dan zullen ze meer het midden opzoeken. dat zal denk ik ook voor vele CDA'ers een reden zijn waar ze hun keuze op gaan baseren.

en ik denk dat Keijzer best wel een goede kans maakt. Ik woon in Veghel (Noord Brabant) en daar heeft ze denk een grote aanhang. het is denk ik ook geen toeval dat ze het interview voor de telegraaf over haar kandidaatstelling in Veghel heeft gegeven. het grootste gedeelte van de aanhang voor het CDA bevindt zich op het platteland en daar zijn de mensen de laaste jaren alleen maar rechtser geworden.
Net bij eenvandaag kwamen ze tot 74% voor de Jonge en 14% voor Keijzer. Nog heel wat werk te verzetten dan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 23 juni 2020 @ 19:58:10 #38
408813 crew  trein2000
pi_193757418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net bij eenvandaag kwamen ze tot 74% voor de Jonge en 14% voor Keijzer. Nog heel wat werk te verzetten dan.
Is wel gepeild onder kiezers. Niet onder de leden. Kan verschil maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:59:13 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193757441
Ik ben benieuwd of Mona nog partijkanonnen voor zich gaat krijgen. Tegen denk ik wel zeker.
pi_193757465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is wel gepeild onder kiezers. Niet onder de leden. Kan verschil maken.
Ah, ik zat maar half te kijken, dus dat had ik gemist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 20:10:54 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193757604
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Hoe dan ook denk ik dat de komende weken even spannend gaan zijn voor het CDA
mooie Haagse Bronnen over dat het bij CDA vrijwel altijd anders loopt dan gepland met machtswisselingen dus dat kan nog leuk worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:11:31 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193757616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mooie Haagse Bronnen over dat het bij CDA vrijwel altijd anders loopt dan gepland met machtswisselingen dus dat kan nog leuk worden
Wordt Mona de Rita Verdonk van het CDA :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 20:11:42 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193757619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net bij eenvandaag kwamen ze tot 74% voor de Jonge en 14% voor Keijzer. Nog heel wat werk te verzetten dan.
kiezers stemmen niet, leden wel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 20:12:42 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193757639
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wordt Mona de Rita Verdonk van het CDA :D
zou mooi zijn, alle lijsttrekkers worden iets te soepel benoemd dezer dagen. Te weinig sensatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:17:55 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193757710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zou mooi zijn, alle lijsttrekkers worden iets te soepel benoemd dezer dagen. Te weinig sensatie
Ja hoewel zo mooi als de cafecoup gaan we ze niet snel meer krijgen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 20:29:54 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193757882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:17 schreef Hexagon het volgende:
cafecoup
Marnix van Rey die zichzelf als voorzitter lijsttrekker zag worden was ook een mooie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:44:59 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193758080
De telefoon van Pieter-Gerrit Kroeger zal ook wel roodgloeiend staan
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 21:21:24 #48
236264 crew  capricia
pi_193758835
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:44 schreef Hexagon het volgende:
De telefoon van Pieter-Gerrit Kroeger zal ook wel roodgloeiend staan
Die heeft er wel een mening over. Met Mona gaat het CDA een ruk naar rechts maken. En daar is hij (electoraal) kennelijk niet voor.
Wat ik zo tussen de regels van zijn tweets las.
Definitely not CIA
  dinsdag 23 juni 2020 @ 21:22:24 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193758851
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Die heeft er wel een mening over. Met Mona gaat het CDA een ruk naar rechts maken. En daar is hij (electoraal) kennelijk niet voor.
Wat ik zo tussen de regels van zijn tweets las.
Ik denk dat ook veel leden de ellende van het PVV kabinet niet vergeten zijn dus dat kan nog een pijnlijke discussie worden.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 23:20:15 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193761139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zou mooi zijn, alle lijsttrekkers worden iets te soepel benoemd dezer dagen. Te weinig sensatie
De afwezigheid van Leefbaar en LPF is een groot gemis in dat opzicht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 23:24:52 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193761233
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Die heeft er wel een mening over. Met Mona gaat het CDA een ruk naar rechts maken. En daar is hij (electoraal) kennelijk niet voor.
Wat ik zo tussen de regels van zijn tweets las.
Christen democraten winnen nooit aan de rechterkant. Samenwerken met uiterst rechts kost uiteindelijk alleen zetels.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 juni 2020 @ 23:25:54 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193761248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

De afwezigheid van Leefbaar en LPF is een groot gemis in dat opzicht.
Gelukkig hebben we de ouderen en de partij van Krol nog
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 23:29:56 #53
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193761327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Christen democraten winnen nooit aan de rechterkant. Samenwerken met uiterst rechts kost uiteindelijk alleen zetels.
Bij de PVV/FvD valt zeker wel wat te halen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 23:30:47 #54
236264 crew  capricia
pi_193761350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Christen democraten winnen nooit aan de rechterkant. Samenwerken met uiterst rechts kost uiteindelijk alleen zetels.
Duidelijk dus. Mona gaat het dus niet worden.
En Jetten speelt een politiek spel (maar das voor het andere topic).
Definitely not CIA
  woensdag 24 juni 2020 @ 20:55:19 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193773926
Nu ineens niet meer met de PVV maar wel FvD

https://www.ad.nl/politie(...)u-toch-uit~a13435d9/
pi_193774032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Nu ineens niet meer met de PVV maar wel FvD

https://www.ad.nl/politie(...)u-toch-uit~a13435d9/
Dat lijkt me niet echt een goed begin van de lijstrekkerscampange.

nu gaat toch eerst het bestuur nog een voorkeur bekend maken toch? ben benieuwd wat daaruit komt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193774833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Nu ineens niet meer met de PVV maar wel FvD

https://www.ad.nl/politie(...)u-toch-uit~a13435d9/
Whehe, de PVV is geen optie en Baudet zegt dan wel vreselijke maar die wil ik niet uitsluiten. Goed verhaal :') .
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:42:52 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193775570
Worden er eigenlijk nog debatten gehouden tussen die 2? Ik kan er niks over vinden.
  woensdag 24 juni 2020 @ 22:44:37 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193775604
Martijn van Helvert ook in de race :D

https://www.ad.nl/politie(...)ekkerschap~a6565294/

Maar zo te zien rijdt die vooral Mona Keijzer in de wielen om de rurale stem
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 juni 2020 @ 23:03:55 #60
408813 crew  trein2000
pi_193775909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Martijn van Helvert ook in de race :D

https://www.ad.nl/politie(...)ekkerschap~a6565294/

Maar zo te zien rijdt die vooral Mona Keijzer in de wielen om de rurale stem
Opzetje om Mona het leven zuur te maken?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:05:30 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193775938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Opzetje om Mona het leven zuur te maken?
Zou best kunnen. Krijgt van Helvert straks een post als staatssecretaris.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:10:55 #62
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193776028
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Martijn van Helvert ook in de race :D

https://www.ad.nl/politie(...)ekkerschap~a6565294/

Maar zo te zien rijdt die vooral Mona Keijzer in de wielen om de rurale stem
Oh brrrr. Dat is toch zo'n engerd. (Dus opzich idd niet zo gek idee ja, om Mona in de wielen te rijden) Kan me niet voorstellen dat hij inderdaad een echt kans zou maken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:17:05 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193776136
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Oh brrrr. Dat is toch zo'n engerd. (Dus opzich idd niet zo gek idee ja, om Mona in de wielen te rijden) Kan me niet voorstellen dat hij inderdaad een echt kans zou maken.
Nee die heeft nul charisma en schijnt in Limburg ook niet heel populair meer te zijn
pi_193776514
Al 3 kandidaten dus.. zal aan een CDA-vriend die bij Maastricht woont vragen hoe populair Van Helvert is, een kamerlid die ik niet goed ken. Volgens hem zoeken Limburgers elkaar wel op, ook om op elkaar te stemmen in de politiek.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:49:41 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193776608
Wel grappig dat door Van Helvert ineens Wopke Hoekstra weer meedoet zonder mee te doen :D
pi_193776734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:49 schreef Hexagon het volgende:
Wel grappig dat door Van Helvert ineens Wopke Hoekstra weer meedoet zonder mee te doen :D
Inderdaad, Wopke is toch nog niet van alle druk af. :P
Het is aan de andere kant niet vreemd dat een Limburgs kamerlid meer aan de rechterflank. Sowieso zitten de meeste afdelingen van CDA in Brabant en Limburg meer aan de rechterflank. Het wordt niet gezegd, maar veel afdelingen hebben toch het meest schrik van zowel PVV en FVD en willen indirect concurreren.

En laten we niet vergeten een coalitie van CDA met GL is toch ook niet ideaal. In de gemeenteraad kan het wel, maar op een hoger niveau wordt het toch moeizamer. Zie wat er in Brabant gebeurd is (Provinciale Staten). Zeker als het met D66 + GL is. De VVD als partner compenseert het dan nog een beetje.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:18:25 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193776836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Inderdaad, Wopke is toch nog niet van alle druk af. :P
Het is aan de andere kant niet vreemd dat een Limburgs kamerlid meer aan de rechterflank. Sowieso zitten de meeste afdelingen van CDA in Brabant en Limburg meer aan de rechterflank. Het wordt niet gezegd, maar veel afdelingen hebben toch het meest schrik van zowel PVV en FVD en willen indirect concurreren.

En laten we niet vergeten een coalitie van CDA met GL is toch ook niet ideaal. In de gemeenteraad kan het wel, maar op een hoger niveau wordt het toch moeizamer. Zie wat er in Brabant gebeurd is (Provinciale Staten). Zeker als het met D66 + GL is. De VVD als partner compenseert het dan nog een beetje.
Er zit een groot verschil wel tussen de steden en het platteland. Ik verwacht dat de stadse CDA'ers in Brabant wel voor de Jonge gaan. Wanneer het CDA in de steden wil scoren moeten ze niet met Mona Keijzer of Van Helvert aankomen.
pi_193776921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zit een groot verschil wel tussen de steden en het platteland. Ik verwacht dat de stadse CDA'ers in Brabant wel voor de Jonge gaan. Wanneer het CDA in de steden wil scoren moeten ze niet met Mona Keijzer of Van Helvert aankomen.
Dat klopt zeker, Hugo de Jonge die wethouder van Rotterdam is geweest heeft niet dat conservatieve imago en ook boerenimago waar de steden weinig van moeten hebben. Met hem kan het CDA het mogelijk ook in de Randstad wat beter gaan doen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:02:48 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193777884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:30 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat klopt zeker, Hugo de Jonge die wethouder van Rotterdam is geweest heeft niet dat conservatieve imago en ook boerenimago waar de steden weinig van moeten hebben. Met hem kan het CDA het mogelijk ook in de Randstad wat beter gaan doen.
Ja maar ook in Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Groningen, Enschede etc.
pi_193777950
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Inderdaad, Wopke is toch nog niet van alle druk af. :P
Het is aan de andere kant niet vreemd dat een Limburgs kamerlid meer aan de rechterflank. Sowieso zitten de meeste afdelingen van CDA in Brabant en Limburg meer aan de rechterflank. Het wordt niet gezegd, maar veel afdelingen hebben toch het meest schrik van zowel PVV en FVD en willen indirect concurreren.

En laten we niet vergeten een coalitie van CDA met GL is toch ook niet ideaal. In de gemeenteraad kan het wel, maar op een hoger niveau wordt het toch moeizamer. Zie wat er in Brabant gebeurd is (Provinciale Staten). Zeker als het met D66 + GL is. De VVD als partner compenseert het dan nog een beetje.
Maar qua partij en radicalisme is GL toch niet serieus van dezelfde orde als PVV/FvD?
pi_193777967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
En laten we niet vergeten een coalitie van CDA met GL is toch ook niet ideaal. In de gemeenteraad kan het wel, maar op een hoger niveau wordt het toch moeizamer. Zie wat er in Brabant gebeurd is (Provinciale Staten). Zeker als het met D66 + GL is. De VVD als partner compenseert het dan nog een beetje.
De achterban van Geurts vindt samenwerking met GL inderdaad waarschijnlijk verschrikkelijk, maar ook binnen het CDA leeft toch wel dat de landbouw moet krimpen.

https://www.boerenbusines(...)krimp-landbouwsector

Dat is best iets om samen met GL te bespreken. Moet wel Geurts van de portefeuille af, denk ik. Met De Jonge wordt het CDA wellicht iets kleiner in Brabant en Limburg (buiten de steden dan), maar dat compenseren ze volgens mij makkelijk in de steden. Daarbij is het CDA toe aan een koerswijziging, de koers Verhagen/Buma leverde binnen de achterban een heleboel gedoe op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:57:44 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193778555
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:49 schreef Hexagon het volgende:
Wel grappig dat door Van Helvert ineens Wopke Hoekstra weer meedoet zonder mee te doen :D
Precies, dat is de move. Indirecte stem op Hoekstra. Als ik mag speculeren dan vermoed ik dat Hoekstra zich teruggetrokken heeft om het podium aan de Jonge te geven. Nu Keijzer toch opstaat kan hij natuurlijk niet met droge ogen roepen "oh nee, toch wel" en gaat het via de band.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:01:44 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193778588
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Maar qua partij en radicalisme is GL toch niet serieus van dezelfde orde als PVV/FvD?
Vanuit de rechterflank gezien zeker wel. Ik denk dat veel mensen de toon van PVV/FvD niets vinden maar de ideeën -met her en der wat nuance- niet eens zo heel verkeerd. Dat blijkt ook wel, want als je mensen echt radicaal vindt dan wil je niet met ze samenwerken.
En dan nog het idee dat je met de juiste politieke aanpak FvD/PVV kunt intomen en afzwakken omdat ze binnen hetzelfde politieke spectrum opereren. Dat is er bij GL zeker niet bij. Dat zijn radicalen met een ander dan het eigen smaakje en daarmee in de samenwerking veel ingewikkelder.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193783103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee die heeft nul charisma en schijnt in Limburg ook niet heel populair meer te zijn
is het niet gewoon dat hij bang is voor zijn positie op de lijst en op deze manier hoopt dat hij de volgende keer op een verkiesbare plek komt
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 25 juni 2020 @ 14:53:20 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193783447
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

is het niet gewoon dat hij bang is voor zijn positie op de lijst en op deze manier hoopt dat hij de volgende keer op een verkiesbare plek komt
Ja dat zal ook wel meespelen.
pi_193784053
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar ook in Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Groningen, Enschede etc.
Meeste stemmen zijn terug te winnen in de kleinere steden beneden de rivieren: omgeving van Roermond, Helmond, Waalwijk, Uden, ...
Veel stemmen van CDA naar pvv gegaan in 2010.
  donderdag 25 juni 2020 @ 15:39:13 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193784219
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:29 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Meeste stemmen zijn terug te winnen in de kleinere steden beneden de rivieren: omgeving van Roermond, Helmond, Waalwijk, Uden, ...
Veel stemmen van CDA naar pvv gegaan in 2010.
Ja maar ook in steden zijn ze een margepartij geworden, waar ze daar 15 jaar geleden nog een machtsfactor waren.
  donderdag 25 juni 2020 @ 15:45:04 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193784306
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar ook in steden zijn ze een margepartij geworden, waar ze daar 15 jaar geleden nog een machtsfactor waren.
Op het CDA stemmen is een provinciale discussie.
  donderdag 25 juni 2020 @ 15:45:42 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193784314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Op het CDA stemmen is een provinciale discussie.
Ja mede daarom is die partij onder de 20 zetels gekomen
  donderdag 25 juni 2020 @ 15:46:44 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193784332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja mede daarom is die partij onder de 20 zetels gekomen
Lijkt me een prima argument tegen Mona Keijzer dus.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 juni 2020 @ 15:52:52 #81
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193784443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

is het niet gewoon dat hij bang is voor zijn positie op de lijst en op deze manier hoopt dat hij de volgende keer op een verkiesbare plek komt
Mona stok in de wielen steken, mooie staatssecretaris ervoor terug. Zoiets als de plek van Knops bijvoorbeeld.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193785323
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Mona stok in de wielen steken, mooie staatssecretaris ervoor terug. Zoiets als de plek van Knops bijvoorbeeld.
"De plek van Knops" toch hoop ik niet ipv Knops, Knops is juist een prima bestuurder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 juni 2020 @ 16:48:11 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193785466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

"De plek van Knops" toch hoop ik niet ipv Knops, Knops is juist een prima bestuurder.
Knops wordt gewoon minister straks mag ik hopen. Zeker niet ipv
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193785747
Echt waar die Van Helvert en Keijzer dat zijn mensen die in het bejaarde huis alleen zitten.
De virgil die beter verloor dan won
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 17:12:10 #85
408813 crew  trein2000
pi_193785818
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Knops wordt gewoon minister straks mag ik hopen. Zeker niet ipv
Minister van dubieuze transacties of wat? Lozen die vent.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193785857
Van Helvert minister van Binnenlandse Zaken, die consultancies uit Syrie toepast?

Ti's echt een minkukkel die spreekbuis is ipv leider, op het moment.
De virgil die beter verloor dan won
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 17:15:10 #87
408813 crew  trein2000
pi_193785867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:14 schreef ParraTotti2 het volgende:
Van Helvert minister van Binnenlandse Zaken, die consultancies uit Syrie toepast?
:?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193786284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Minister van dubieuze transacties of wat? Lozen die vent.
Alleen vanwege die verhalen in één krant die verder niet hard gemaakt zijn (wel overal ontkend, ook door mensen van andere partijen) en die de andere serieuze media niet interessant genoeg vinden om te onderzoeken? Als er echt dubieuze zaken waren, zaten de andere journalisten er wel bovenop. En ook andere kamerleden, niemand die in de kamer ook maar 1 vraag heeft gesteld en dus ook maar iets van waarheid ziet in dit verhaal.

https://www.1limburg.nl/b(...)wkavel-raymond-knops

Ik zou een capabele bestuurder als Knops niet aan de kant gooien omdat een journalist een verhaal geschreven heeft, daar mag toch wel meer bewijs bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193786967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar ook in Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Groningen, Enschede etc.
Daar scoort het CDA al wat beter van oudsher, in Brabant bv. niet perse vanwege het geloof maar men is niet zo atheistisch en progressief vergeleken met veel studentensteden, al is Nijmegen ook een studentenstad. ;) Maar ik bedoel in Brabant zijn steeds minder mensen kerkelijk, maar men noemt zich wel nog graag katholiek.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

De achterban van Geurts vindt samenwerking met GL inderdaad waarschijnlijk verschrikkelijk, maar ook binnen het CDA leeft toch wel dat de landbouw moet krimpen.

https://www.boerenbusines(...)krimp-landbouwsector

Dat is best iets om samen met GL te bespreken. Moet wel Geurts van de portefeuille af, denk ik. Met De Jonge wordt het CDA wellicht iets kleiner in Brabant en Limburg (buiten de steden dan), maar dat compenseren ze volgens mij makkelijk in de steden. Daarbij is het CDA toe aan een koerswijziging, de koers Verhagen/Buma leverde binnen de achterban een heleboel gedoe op.
Daar heb je ook weer gelijk in, het gaat er vooral om welke koers het CDA aanhoudt. En onder De Jonge zal dat toch meer het midden worden, ook moderner en wat meer belang voor de stad ipv het platteland en de boeren. Buma was natuurlijk een rechts-conservatief. Maar toch is het CDA in het algemeen niet het type partij die dol is op veranderingen en heel progressief. Voorbeeld: in de gemeenteraden van Rotterdam en Amsterdam was het CDA een van de weinige partijen die tegen een vuurwerkverbod stemde. En als lid zelf had ik begin van dit jaar een vergadering van de jongerenafdeling van Den Haag, en daar is men weliswaar geen fan van meneer Baudet en zijn partij, maar de meeste mensen vonden GroenLinks met hun standpunten toen een slechtere keuze, áls er gekozen moet worden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193786993
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Maar qua partij en radicalisme is GL toch niet serieus van dezelfde orde als PVV/FvD?
Nou ja, GL staat toch bekend als behoorlijk links met vergaande standpunten. Van alle linkse partijen is de PvdA een stuk gematigder en bovendien waren hun gewend om water bij de wijn te doen. (eigenlijk wel wat teveel, als je natuurlijk kijkt naar de verkiezingen van 2017 voor de PvdA).
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 25 juni 2020 @ 18:56:41 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787203
Qua samenwerken moet trouwens ook niet de partijcultuur onderschat worden. Die bepaalt vaak ook of samenwerken soepel gaat of extreem stroef. Los van standpunten.

Zo botert het meestal niet tussen D66 en PvdA en CDA en PvdA kunnen meestal elkaar bloed wel drinken in een coalitie. En vaak gaan die conflicten echt nergens over.

Bijzondere is dat VVD en PvdA meestal wel heel goed met elkaar overweg kunnen. En PvdA en Groenlinks ook. En D66 en CDA en VVD en CDA vormen ook nooit echt een probleem. En D66 kan goed met Groenlinks. Maar Groenlinks en CDA moeten elkaar weer totaal niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 18:59:49 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193787240
Verrassing. Daar is Pieter Omtzigt als nummer vier.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ndidaat-lijsttrekker

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 25-06-2020 19:06:16 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193787248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:40 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Nou ja, GL staat toch bekend als behoorlijk links met vergaande standpunten. Van alle linkse partijen is de PvdA een stuk gematigder en bovendien waren hun gewend om water bij de wijn te doen. (eigenlijk wel wat teveel, als je natuurlijk kijkt naar de verkiezingen van 2017 voor de PvdA).
Toch lijkt een kabinet VVD, CDA, PvdA, GL me veel beter bij het CDA passen dan een kabinet VVD, CDA, FvD. Bij de eerste kom je redelijk in het midden terecht, daar waar het CDA thuis hoort. Bij de tweede kom je heel erg ver rechts terecht en is het CDA de linkerflank van de coalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193787301
quote:
Dat is wel zeer onverwacht en nu wordt het echt spannend...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:12:46 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787428
Ik mag toch hopen voor het CDA dat de leden Omtzigt duidelijk maken dat de schoenmaker bij zijn leest moet blijven. :')
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:14:39 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toch lijkt een kabinet VVD, CDA, PvdA, GL me veel beter bij het CDA passen dan een kabinet VVD, CDA, FvD. Bij de eerste kom je redelijk in het midden terecht, daar waar het CDA thuis hoort. Bij de tweede kom je heel erg ver rechts terecht en is het CDA de linkerflank van de coalitie.
Nouja bij het CDA zit ook nog altijd wel dat regenteske. Die gaan er vanuit dat FvD gewoon een stelletje onervaren minkukels is dat ze wel even inpakken.
pi_193787508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja bij het CDA zit ook nog altijd wel dat regenteske. Die gaan er vanuit dat FvD gewoon een stelletje onervaren minkukels is dat ze wel even inpakken.
Die aanname deel ik niet echt, het CDA is zich er inmiddels echt wel van bewust dat ze hooguit de grootste van de kleintjes kunnen worden. Een regentesk CDA maakte het nooit uit of het over links of over rechts ging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193787521
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik mag toch hopen voor het CDA dat de leden Omtzigt duidelijk maken dat de schoenmaker bij zijn leest moet blijven. :')
Waarom?
pi_193787610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel zeer onverwacht en nu wordt het echt spannend...
Wel een leuke plotwending ja. Maakt de verkiezing wel wat onvoorspelbaarder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:26:21 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die aanname deel ik niet echt, het CDA is zich er inmiddels echt wel van bewust dat ze hooguit de grootste van de kleintjes kunnen worden. Een regentesk CDA maakte het nooit uit of het over links of over rechts ging.
Ja maar dan nog. Waarom zou je als partij concessies gaan doen aan ervaren linkse bestuurders als je ook vrij eenvoudig een stel totaal onervaren figuren van een populistische partij voor een appel en een ei wel met je meedoen?

Dat speelde ook wel bij de coalitie met de PVV. Het CDA kreeg heel goedkoop ontzettend veel kabinetsposten, en dus veel macht.

Ze hadden zich alleen misrekend op hoe berekend en ervaren Wilders is.
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:27:19 #101
436222 Japepk
Padvinder
pi_193787652
Zijn die kandidaturen misschien ook niet deels om een tweestrijd te voorkomen?
't Echte en 't ware!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 juni 2020 @ 19:28:55 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193787671
geweldig, Haagse Bronnen podcast over CDA leiderschapswisselingen was een genot. Het loopt namelijk altijd helemaal anders dan gepland en vaak ook niet zoals de leiding wil.

Omtzigt is echt een gamechanger in deze strijd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:29:04 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787673
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:19 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Waarom?
Nou Omtzigt is goed in zijn rol als pitbull die moeilijke kwesties aan de kaak stelt. Dat moet hij vooral blijven doen.

Een verbindend leider zijn vergt toch echt hele andere capaciteiten.
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:29:45 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:28 schreef rubbereend het volgende:
geweldig, Haagse Bronnen podcast over CDA leiderschapswisselingen was een genot. Het loopt namelijk altijd helemaal anders dan gepland en vaak ook niet zoals de leiding wil.

Omtzigt is echt een gamechanger in deze strijd
Het CDA kennende kan dit nog een flink bloedbad worden.
pi_193787680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:27 schreef Japepk het volgende:
Zijn die kandidaturen misschien ook niet deels om een tweestrijd te voorkomen?
Omtzigt laat zich echt niet sturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193787726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Misschien dat de populariteit van Omtzigt wel veel kiezers trekt. Maar hij wordt totaal niet gelukkig van lijsttrekker, fractieleider, minister of zelfs premier zijn volgens mij.

Op plekje 3 of 5 (volgens mij doet CDA aan man-vrouw-man-vrouw, toch?) trekt hij ook wel stemmen.
Denkt hij zelf vooralsnog anders over https://www.trouw.nl/poli(...)ekkerschap~ba8ffff1/
pi_193787750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:34 schreef Chia het volgende:

[..]

Denkt hij zelf vooralsnog anders over https://www.trouw.nl/poli(...)ekkerschap~ba8ffff1/
Ja, dat blijkt. Dat zag niemand aankomen, hijzelf misschien ook een tijdje terug wel niet. 4 jaar geleden bedankte hij nog duidelijk voor een ministerschap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193787788
Ik vind Omtzigt een van de beste kamerleden die er is. Dat is ook wel de plek waar hij het best tot z’n recht komt denk ik.
De toeslagenaffaire kan hem een hoop stemmen opleveren.
Alius aliud dicit
pi_193787933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:38 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind Omtzigt een van de beste kamerleden die er is. Dat is ook wel de plek waar hij het best tot z’n recht komt denk ik.
De toeslagenaffaire kan hem een hoop stemmen opleveren.
Stemmen in de verkiezingen: ja. Stemmen in een lijsttrekkersverkiezing? Geen idee. CDA leden weten ook dat Omtzigt niet weg gaat, dat hij gewoon beschikbaar is voor plek 2/3 of zoiets en dat hij daar ook stemmen trekt.

Maar hij is wel populair. Dat was hij al voor hij kamerlid werd (hij kwam toen als enige met voorkeursstemmen in de kamer). Het gaat heel erg spannend worden...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2020 @ 19:49:58 #110
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193787947
Maar goed kennelijk ligt De Jonge intern niet goed...Anders zullen er niet drie andere kandidaten komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:54:06 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193787986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:38 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind Omtzigt een van de beste kamerleden die er is. Dat is ook wel de plek waar hij het best tot z’n recht komt denk ik.
De toeslagenaffaire kan hem een hoop stemmen opleveren.
Omtzigt is een goede dossier-pitbull

Om partijleider te zijn heb je toch hele andere capaciteiten nodig. Dit wordt meer een soort Lousewies van der Laan. Als EP-lid erg goed maar als tussentijds leider een groot drama.
pi_193788000
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:49 schreef borisz het volgende:
Maar goed kennelijk ligt De Jonge intern niet goed...Anders zullen er niet drie andere kandidaten komen.
Nou ja, die andere twee zaten er toch wat meer bij om het nog een beetje de schijn van een democratisch proces te geven had ik het idee. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:59:50 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193788040
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, die andere twee zaten er toch wat meer bij om het nog een beetje de schijn van een democratisch proces te geven had ik het idee. :P
Nou het lijkt niet dat het partijbestuur hier nog veel grip op heeft.
pi_193788053
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:38 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind Omtzigt een van de beste kamerleden die er is. Dat is ook wel de plek waar hij het best tot z’n recht komt denk ik.
De toeslagenaffaire kan hem een hoop stemmen opleveren.
Volledig eens. Geweldig Kamerlid, maar ik zie hem qua persoonlijkheid niet als lijsttrekker, daar heb je meer een allrounder voor nodig en (helaas) een meer charismatisch persoon. Omtzigt is prima als nummer 2 of 3 op de lijst.
pi_193788080
Als Omtzigt het wordt dan gaat mijn stem naar hem. Misschien doe ik dat sowieso wel. Hugo de Jonge daar heb ik nog te weinig beeld bij. Toen hij nog wethouder was in Rotterdam heeft mijn ma een tijdje op zijn kids gepast, maar of dat nou voldoende is om op iemand te stemmen.. Maar ja, het CDA.. wat heb ik daar eigenlijk mee. Dat was vroeger net zo'n kleurloze regentenpartij als de VVD.. een beetje een Ikea onder de politieke partijen. Waar staan zij voor? Voor God? Neuh, daar gelooft geen hond meer in. Maar wat dan wel 🤔
pi_193788124
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Volledig eens. Geweldig Kamerlid, maar ik zie hem qua persoonlijkheid niet als lijsttrekker, daar heb je meer een allrounder voor nodig en (helaas) een meer charismatisch persoon. Omtzigt is prima als nummer 2 of 3 op de lijst.
Zoals Balkenende? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:08:07 #117
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193788168
Interessante ontwikkeling! Omtzigt komt betrouwbaar en oprecht over, en staat volgens mij ook wel zo te boek bij niet leden. Nu hij aangeeft dat voor hem het belangrijkste punt is de 'overheid er weer te laten zijn voor de burger, en niet andersom', heeft hij ook wel een goed verhaal dat hem goed past. (Ook evt. in een landelijke verkiezing) En als debater is hij inmiddels ook wel behoorlijk ervaren.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:09:16 #118
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193788187
Als Omtzigt lijstrekker word van het CDA, ga ik waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven op het CDA stemmen :)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193788201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:08 schreef ijs_beer het volgende:
Interessante ontwikkeling! Omtzigt komts heel betrouwbaar en oprecht over, en staat volgens mij oook zo te boek bij niet leden. Nu hij aangeeft dat voor hem het belangrijkste punt is de 'overheid er weer te laten zijn voor de burger, en niet andersom', heeft hij ook wel een goed verhaal dat hem goed past. (Ook evt. in een landelijke verkiezing) En als debater is hij inmiddels ook wel behoorlijk ervaren.
Ja, ben wel benieuwd of hij zichzelf als premier/minister ziet. Maar ook als fractievoorzitter kun je natuurlijk lang niet zo erg graven en ook schoppen tegen ministers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:15:02 #120
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193788287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ben wel benieuwd of hij zichzelf als premier/minister ziet. Maar ook als fractievoorzitter kun je natuurlijk lang niet zo erg graven en ook schoppen tegen ministers.
Kennelijk wel, de kans dat het CDA in een regering komt is natuurlijk behoorlijk groot. Tenzij hij liever fractievoorzitter blijft, zoals een Segers gedaan heeft. Maar als fractievoorzitter kun je (hoop ik althans) ook iets meer sturen op een onafhankelijkere houding van de fractie, dan nu het geval is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193788378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Tenzij hij liever fractievoorzitter blijft, zoals een Segers gedaan heeft.
Niet alleen Segers, ook Buma en Pechtold deden dat. Lijkt me wel een blijvertje: als je niet premier wordt, kun je beter fractievoorzitter zijn. Dan kun je tenminste nog over alle onderwerpen spreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 20:25:25 #122
408813 crew  trein2000
pi_193788421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou het lijkt niet dat het partijbestuur hier nog veel grip op heeft.
Nee. Het lijkt ontspoort.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193788422
1000 likes op Twitter :D Zoveel heeft een lijsttrekkers-bericht nog nooit zo snel gehad
Somebody that I used to know
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:26:56 #124
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193788449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Het lijkt ontspoort.
Mooi toch. Tenminste nog een kleine mogelijkheid op sensatie ergens. :9~
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193788461
Hij heeft tenminste inhoud. Interessant...
Somebody that I used to know
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:27:42 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193788462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet alleen Segers, ook Buma en Pechtold deden dat. Lijkt me wel een blijvertje: als je niet premier wordt, kun je beter fractievoorzitter zijn. Dan kun je tenminste nog over alle onderwerpen spreken.
Bovendien raakt je partij bij een gevallen kabinet niet onthoofd. Een leider in een kabinet wordt dan namelijk ambtsloos burger. Dus dat maakt ook dat een partij meer zijn tanden kan laten zien.
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:28:09 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193788470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:09 schreef Gohf046 het volgende:
Als Omtzigt lijstrekker word van het CDA, ga ik waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven op het CDA stemmen :)
Al een paar keer op de beste man gestemd. Hele CDA zegt mij verder weinig.
Enige positieve aan het CDA, behalve Omtzigt, is dat ze niet allemaal uit Leiden of Amsterdam komen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193788564
Ik vind 'm alleen een beetje chaotisch overkomen en soms iets tè gedreven. Ik hoop niet dat hij zichzelf overwerkt. Iets wat met zo'n functie alleen nog maar meer risico met zich meebrengt.
Somebody that I used to know
pi_193788590
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Al een paar keer op de beste man gestemd. Hele CDA zegt mij verder weinig.
Enige positieve aan het CDA, behalve Omtzigt, is dat ze niet allemaal uit Leiden of Amsterdam komen.
Ik heb de vorige keer getwijfeld tussen hem en een ander. Uiteindelijk voor de ander gekozen. Achteraf dacht ik: shit, toch verkeerd gedaan. (ook geen slechte andere keuze, had toch liever Omtzigt gestemd).
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 20:36:35 #130
236264 crew  capricia
pi_193788614
Omzigt kan stemmen weghalen bij zowel de CU als op rechts.
Definitely not CIA
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:37:34 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193788629


:D
pi_193788651
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:36 schreef capricia het volgende:
Omzigt kan stemmen weghalen bij zowel de CU als op rechts.
CU vraag ik me af, De Jonge is eerder een CU'er. Heeft hij zelf ook gezegd in een interview als wethouder in Rotterdam. De Jonge is ook protestants en praat vaak over zijn geloof, Omtzigt is Katholiek en noemt zijn geloof vrijwel nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193788675
Als de reacties op nujij.nl een goede afspiegeling zouden zijn van de samenleving, dan bracht Omtzigt het CDA naar een absolute meerderheid. Zoveel mensen die zeggen: ik zou serieus overwegen om op hem te stemmen, zelfs al is het niet mijn partij.

(altijd nog maar zien wat ervan komt. Maar wat ontzettend veelzeggend dat iedereen zó positief over hem is. Er zijn maar weinig TK-leden waar dat van gezegd kan worden).
Somebody that I used to know
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:46:38 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193788778
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:41 schreef Postbus100 het volgende:
Als de reacties op nujij.nl een goede afspiegeling zouden zijn van de samenleving, dan bracht Omtzigt het CDA naar een absolute meerderheid. Zoveel mensen die zeggen: ik zou serieus overwegen om op hem te stemmen, zelfs al is het niet mijn partij.

(altijd nog maar zien wat ervan komt. Maar wat ontzettend veelzeggend dat iedereen zó positief over hem is. Er zijn maar weinig TK-leden waar dat van gezegd kan worden).
Het is ook een atypische CDA'er. Geen volgzame jaknikker en een beetje een soort figuur uit een tv-serie.
pi_193788811
Omtzigt is wel echt een van de beste/ de beste volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer. Weet alleen niet of hij echt een leider is, maar mijn stem heeft hij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Houtenbeen op 25-06-2020 21:01:20 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 juni 2020 @ 20:49:25 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193788822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:49 schreef borisz het volgende:
Maar goed kennelijk ligt De Jonge intern niet goed...Anders zullen er niet drie andere kandidaten komen.
als Hoekstra de stap had durven zetten dan had het tussen De Jonge en Hoekstra gegaan en dan waren de anderen nooit gekomen.

Het CDA bestuur heeft gewoon te weinig druk uitgeoefend en gegokt dat het wel goed zou lopen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193788825
Een nuchtere intelligente tukker die wars is van window dressing en koerst op inhoud. Ik word daar wel enthousiast van ja. Ik denk oprecht dat sowieso nagenoeg héél Twente op hem stemt :Y
Alius aliud dicit
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 juni 2020 @ 20:51:09 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193788856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet alleen Segers, ook Buma en Pechtold deden dat. Lijkt me wel een blijvertje: als je niet premier wordt, kun je beter fractievoorzitter zijn. Dan kun je tenminste nog over alle onderwerpen spreken.
mwah, Kaag gaat niet in de Kamer blijven, dat gaat Jetten gewoon weer doen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 20:53:17 #139
408813 crew  trein2000
pi_193788896
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:49 schreef Mrmime het volgende:
Een nuchtere intelligente tukker die wars is van window dressing en koerst op inhoud. Ik word daar wel enthousiast van ja. Ik denk oprecht dat sowieso nagenoeg héél Twente op hem stemt :Y
Ik in ieder geval. En ik ben geen CDAer normaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193788968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik in ieder geval. En ik ben geen CDAer normaal.
Ik ook. ^O^
Alius aliud dicit
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:03:47 #141
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als Hoekstra de stap had durven zetten dan had het tussen De Jonge en Hoekstra gegaan en dan waren de anderen nooit gekomen.

Het CDA bestuur heeft gewoon te weinig druk uitgeoefend en gegokt dat het wel goed zou lopen
Volgens het artikel op Trouw stelt Omtzigt zich nu kandidaat omdat hij enorm teleurgesteld is dat Hoekstra af liet weten.. maar voor mij is dit toch ook wel een verassing. dit wordt serieus spannend. Ik heb nu ook meerdere CDA'ers twijfels horen uiten over De Jonge, en dat gaat niet alleen de rechterflank die moeite met hem heeft. Ook veel mensen vinden het risico met De Jonge mbt tot het coronabeleid, hij kan afgerekend worden op fouten en ook niet iedereen binnen het CDA zal het eens zijn over die spoedwet Covid-19.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

CU vraag ik me af, De Jonge is eerder een CU'er. Heeft hij zelf ook gezegd in een interview als wethouder in Rotterdam. De Jonge is ook protestants en praat vaak over zijn geloof, Omtzigt is Katholiek en noemt zijn geloof vrijwel nooit.
Dat klopt ook, alleen is ook De Jonge ook op immigratiebeleid voor een streng beleid. Terwijl de CU toch vooral een soepel immigratiebeleid. Momenteel is geen enkele van deze kandidaten voor een typisch links immigratiebeleid.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 juni 2020 @ 21:07:37 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193789144
er is echt niemand voor een soepel migratiebeleid, we hebben één van de meest strenge asielwetten uit Europa en er komen vooral Europeanen hierheen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:08:59 #143
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:07 schreef rubbereend het volgende:
er is echt niemand voor een soepel migratiebeleid, we hebben één van de meest strenge asielwetten uit Europa en er komen vooral Europeanen hierheen
Behalve GroenLinks dan en misschien de PvdA..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193789187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, Kaag gaat niet in de Kamer blijven, dat gaat Jetten gewoon weer doen
Dat is dan ook een uitzondering, een lijsttrekker die niet geschikt is als kamerlid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 21:11:06 #145
408813 crew  trein2000
pi_193789198
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:03 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Volgens het artikel op Trouw stelt Omtzigt zich nu kandidaat omdat hij enorm teleurgesteld is dat Hoekstra af liet weten.. maar voor mij is dit toch ook wel een verassing. dit wordt serieus spannend. Ik heb nu ook meerdere CDA'ers twijfels horen uiten over De Jonge, en dat gaat niet alleen de rechterflank die moeite met hem heeft. Ook veel mensen vinden het risico met De Jonge mbt tot het coronabeleid, hij kan afgerekend worden op fouten en ook niet iedereen binnen het CDA zal het eens zijn over die spoedwet Covid-19.
[..]

Dat klopt ook, alleen is ook De Jonge ook op immigratiebeleid voor een streng beleid. Terwijl de CU toch vooral een soepel immigratiebeleid. Momenteel is geen enkele van deze kandidaten voor een typisch links immigratiebeleid.
Dat coronarisico is zeker aanwezig. Maart is nog ver.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:13:18 #146
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat coronarisico is zeker aanwezig. Maart is nog ver.
Dat gelukkig wel voor De Jonge. Want veel mensen buiten het CDA zien hem nu als 'minister corona' met zijn aparte schoenen. :{
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 21:14:45 #147
408813 crew  trein2000
pi_193789256
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat gelukkig wel voor De Jonge. Want veel mensen buiten het CDA zien hem nu als 'minister corona' met zijn aparte schoenen. :{
Ik zie in tijdsverloop eerder een risico in dit geval. Hoe langer het duurt hoe meer de aandacht zal uitgaan naar de zwarte bladzijdes. Zoals de verpleeghuizen, waar hij zowel als minister voor Corona als als minister voor langdurige zorg voor verantwoordelijk is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:16:08 #148
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie in tijdsverloop eerder een risico in dit geval. Hoe langer het duurt hoe meer de aandacht zal uitgaan naar de zwarte bladzijdes. Zoals de verpleeghuizen, waar hij zowel als minister voor Corona als als minister voor langdurige zorg voor verantwoordelijk is.
Daarom vond ik het veel te snel van onder andere Grapperhaus om zich direct achter De Jonge te scharen, er werd iets te makkelijk gedacht dat hij het moet worden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 21:17:25 #149
236264 crew  capricia
pi_193789299
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie in tijdsverloop eerder een risico in dit geval. Hoe langer het duurt hoe meer de aandacht zal uitgaan naar de zwarte bladzijdes. Zoals de verpleeghuizen, waar hij zowel als minister voor Corona als als minister voor langdurige zorg voor verantwoordelijk is.
Typisch een dossier voor Omzigt. _O-
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 25 juni 2020 @ 21:18:31 #150
408813 crew  trein2000
pi_193789320
Maar daar Omtzigt electoraal een succes kan worden lijkt me duidelijk. Is er iemand die zegt heeft op zijn populariteit binnen het CDA? Dat is toch stap 1.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:19:11 #151
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789330
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Typisch een dossier voor Omzigt. _O-
Klopt!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193789602
JTReinders twitterde op donderdag 25-06-2020 om 19:03:26 @RTLnieuws @ForzaFran Ik weet niet of daar zijn kracht ligt. Het CDA zou hem moeten koesteren als luis in de pels.
Hij is zeker een stemmentrekker, maar ik zie hem liever als een onafhankelijk kamerlid die toevallig lid is van een bepaalde fractie. reageer retweet
Dit is ook één van mijn bedenkingen. En een terechte, denk ik.
Somebody that I used to know
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:34:25 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193789686
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:18 schreef trein2000 het volgende:
Maar daar Omtzigt electoraal een succes kan worden lijkt me duidelijk. Is er iemand die zegt heeft op zijn populariteit binnen het CDA? Dat is toch stap 1.
Ik vraag me dat toch af. Omtzigt is populair in onder mensen die de politiek goed volgen. Maar als ik op mijn werk in de pauze de naam Omtzigt laat vallen zullen de meesten me vragend aankijken. Dus om de gemiddelde burger aan te spreken zal hij toch enig charisma moeten hebben. En dat is niet zo sterk.
pi_193789731
wel bijzonder dat Omtzigt zichzelf kandidaat heeft gesteld, het maakt de race wel een stuk spannender. Maar mijn gevoel zegt me ook dat de jonge het nog steeds gaat winnen. dat is toch meer een leider die boven de partijen kan staan. terwijl Omzigt toch meer een dossier pitbull is die zich gaat vastvreten in een bepaald dossier. maar als fractievoorzitter of als minister kan dat eigenlijk niet.

ook vraag ik me af hoe de andere partijen op CDA leider Omtzigt zal reageren. iets zegt me dat de kans dat het CDA dan in de regering komt een stuk kleiner wordt. ik kan me zomaar voorstellen dat hij met de manier waarop hij zich opstelt niet altijd vrienden heeft gemaakt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193789807
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
wel bijzonder dat Omtzigt zichzelf kandidaat heeft gesteld, het maakt de race wel een stuk spannender. Maar mijn gevoel zegt me ook dat de jonge het nog steeds gaat winnen. dat is toch meer een leider die boven de partijen kan staan. terwijl Omzigt toch meer een dossier pitbull is die zich gaat vastvreten in een bepaald dossier. maar als fractievoorzitter of als minister kan dat eigenlijk niet.

ook vraag ik me af hoe de andere partijen op CDA leider Omtzigt zal reageren. iets zegt me dat de kans dat het CDA dan in de regering komt een stuk kleiner wordt. ik kan me zomaar voorstellen dat hij met de manier waarop hij zich opstelt niet altijd vrienden heeft gemaakt.
Kabinet zonder CDA is vrijwel uitgesloten, VVD gaat niet zonder CDA regeren met GL, D66 en PVDA.
pi_193789853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat gelukkig wel voor De Jonge. Want veel mensen buiten het CDA zien hem nu als 'minister corona' met zijn aparte schoenen. :{
Men ziet hem eerder als iemand die mee vaardig het land door de coronacrisis heeft gestuurd, waarom denk je dat Rutte zo goed scoort?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193789873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vraag me dat toch af. Omtzigt is populair in onder mensen die de politiek goed volgen. Maar als ik op mijn werk in de pauze de naam Omtzigt laat vallen zullen de meesten me vragend aankijken. Dus om de gemiddelde burger aan te spreken zal hij toch enig charisma moeten hebben. En dat is niet zo sterk.
Dan volgen die het nieuws wel erg slecht. Die kennen dan misschien de naam Hoekstra ook wel niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:45:37 #158
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Men ziet hem eerder als iemand die mee vaardig het land door de coronacrisis heeft gestuurd, waarom denk je dat Rutte zo goed scoort?
Dat dan weer ook, hangt ervan af aan wie je het vraagt. Hugo de Jonge kan ook echt het CDA flink doen stijgen maar hem benoemen is wellicht wat meer risicovol. Aan de andere kant is hij nu bij het brede publiek verreweg het bekendste, en dat kan ook interesse en mogelijk stemmen krijgen.

Als er lijsttrekkersverkiezingen zouden komen (dat weten we nog niet, maar ben wel lid), moet ik er wel nog goed over nadenken.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193789964
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:39 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Kabinet zonder CDA is vrijwel uitgesloten, VVD gaat niet zonder CDA regeren met GL, D66 en PVDA.
Kabinet zonder CDA is wel moeilijk maar uitgesloten is het zeker niet. En er is natuurlijk een reden dat Omtzigt in 2012 door het bestuur niet op de lijst is gezet (later door een leden actie toch op de lijst gekomen)

ik zie in hem gewoon niet echt een samenwerken maar meer iemand die zich helemaal vastbijt in zijn eigen gelijk en mening, en dat is prima voor de rol zoals hij die nu heeft maar geen goede eigenschap voor een fractie leider of eventueel premier
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193790002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:45 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Als er lijsttrekkersverkiezingen zouden komen (dat weten we nog niet, maar ben wel lid), moet ik er wel nog goed over nadenken.
Je kunt stemmen tussen 6 en 9 juli. Die verkiezingen komen er.

https://www.cda.nl/tk2021-1/lijsttrekker-tweede-kamer


Je gaat een stemcode krijgen. Er zijn blijkbaar mogelijk meerdere stemrondes, dat is wel interessant.

quote:
Op 6 juli is dan definitief bekend hoeveel kandidaten meedoen met de lijsttrekkersverkiezing. Vanaf 18:00 uur is het mogelijk om te stemmen tot uiterlijk 9 juli (12:00 uur). Indien nodig vindt nog een tweede stemronde plaats van 9 juli vanaf 18:00 uur tot 13 juli om 12:00 uur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:49:47 #161
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193790007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan volgen die het nieuws wel erg slecht. Die kennen dan misschien de naam Hoekstra ook wel niet.
Omtzigt is een heel goed kamerlid maar hoe populair/bekend is bij mensen die de politiek nauwelijks of in ieder geval minder volgen? Dat weet ik niet, maar dat Wopke zich meteen richtte jegens Zuid-Europa doet het ook bij a-politieke mensen goed. Niet iedereen is geïnteresseerd in de politiek maar wel in de 'centjes die naar Zuid-Europa verdwijnen' aldus sommige mensen die alleen of vooral hiernaar kijken. :D
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:53:36 #162
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193790087
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt stemmen tussen 6 en 9 juli. Die verkiezingen komen er.

https://www.cda.nl/tk2021-1/lijsttrekker-tweede-kamer

Je gaat een stemcode krijgen. Er zijn blijkbaar mogelijk meerdere stemrondes, dat is wel interessant.
[..]

Aha. Ik ben dan gedurende die tijd 2 weken op vakantie. Maar ik krijg regelmatig mails van het CDA en neem dan mijn laptop mee. ;) Ik had al zoiets gelezen maar wist niet precies welke datum, bedankt.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193790111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:49 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Omtzigt is een heel goed kamerlid maar hoe populair/bekend is bij mensen die de politiek nauwelijks of in ieder geval minder volgen? Dat weet ik niet, maar dat Wopke zich meteen richtte jegens Zuid-Europa doet het ook bij a-politieke mensen goed. Niet iedereen is geïnteresseerd in de politiek maar wel in de 'centjes die naar Zuid-Europa verdwijnen' aldus sommige mensen die alleen of vooral hiernaar kijken. :D
Omtzigt heeft nu toch al wel tientallen keren het journaal, alle kranten en de voorpagina van nos.nl gehaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:58:45 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193790216
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan volgen die het nieuws wel erg slecht. Die kennen dan misschien de naam Hoekstra ook wel niet.
Hoekstra heeft wel wat meer prime time tv als schatkistbewaarder. Maar de bekendheid van kamerleden buiten fractieleiders is meestal vrij dramatisch.

Omtzigt is vooral een dossiervreter die veel aandacht krijgt in rubrieken die gelezen/bekeken worden door politiek liefhebbers. Maar of hij nou echt een bekende Nederlander is vraag ik me af.
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:00:17 #165
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193790248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omtzigt heeft nu toch al wel tientallen keren het journaal, alle kranten en de voorpagina van nos.nl gehaald.
Wel over specifieke onderwerpen. Maar dat hij een van de bekendere kamer leden is ben ik met je eens.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193790321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoekstra heeft wel wat meer prime time tv als schatkistbewaarder. Maar de bekendheid van kamerleden buiten fractieleiders is meestal vrij dramatisch.

Omtzigt is vooral een dossiervreter die veel aandacht krijgt in rubrieken die gelezen/bekeken worden door politiek liefhebbers. Maar of hij nou echt een bekende Nederlander is vraag ik me af.
Ik denk dat Omtzigt veel bekender is dan Heerma.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193790468
Ik kom dit draadje even volgen.

Het nieuws dat Omtzigt zich kandidaat stelt vind ik interessant en ben zeer benieuwd waar de CDA-leden voor gaan.

Ik zou (als partijloze, niet zwevende kiezer) wel overwegen om op hem te stemmen.
pi_193790612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat Omtzigt veel bekender is dan Heerma.
Dat denk ik ook. Omtzigt heeft als imago dat ie zich bekommerd om de burger en is heel benaderbaar. Ik ben heel benieuwd naar de stemming.
Alius aliud dicit
pi_193790695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:49 schreef Mrmime het volgende:
Een nuchtere intelligente tukker die wars is van window dressing en koerst op inhoud. Ik word daar wel enthousiast van ja. Ik denk oprecht dat sowieso nagenoeg héél Twente op hem stemt :Y
Ik zou dat wel mooi vinden en hij zou het meer dan verdienen ondanks dat het CDA mijn partij niet is.
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:35:19 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193790976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:28 schreef rubbereend het volgende:
geweldig, Haagse Bronnen podcast over CDA leiderschapswisselingen was een genot. Het loopt namelijk altijd helemaal anders dan gepland en vaak ook niet zoals de leiding wil.

Omtzigt is echt een gamechanger in deze strijd
Goeie tip

Veel geleerd over het CDA
pi_193791350
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:08 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Behalve GroenLinks dan en misschien de PvdA..
Ook die zijn niet voor een soepel beleid. Misschien wat van die idiote dingen die er nu in zitten er uit halen. Maar meer ook echt niet.
pi_193791961
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik zou dat wel mooi vinden en hij zou het meer dan verdienen ondanks dat het CDA mijn partij niet is.
Ik ook. Ben heel benieuwd. Het is inderdaad meer dan verdiend, alhoewel ik me blijf afvragen hoe senang hij is in de rol van leider. Maar als ik hem vergelijk met Buma of Balkenende of Verhaeghen is Omtzigt meer dan flitsend genoeg :s)
Alius aliud dicit
pi_193796211
Interessant interview met Omtzigt:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20200626

(En gelijk ook een stuk inhoudelijker dan bijvoorbeeld Kaag bij D66, dat valt op)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 08:56:07 #174
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193796238
Vier kandidaten and counting.. Het belooft een mooie show te worden :') Ik zou een kandidaat van kaliber nog wel waarderen. Omzicht is een koning in de kamer, maar heeft los van het dossiertijger zijn niet echt een profiel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193796273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:56 schreef AgLarrr het volgende:
Vier kandidaten and counting.. Het belooft een mooie show te worden :') Ik zou een kandidaat van kaliber nog wel waarderen. Omzicht is een koning in de kamer, maar heeft los van het dossiertijger zijn niet echt een profiel.
Meer namen zou ik niet verwachten, de inschrijving is gesloten.

Al kan het volgens de procedure dan weer straks wel: vandaag maakt het partijbestuur een (evt meervoudige) voordracht bekend, daarna kun je je als tegenkandidaat nog kandidaat stellen als je genoeg handtekeningen hebt.

https://www.cda.nl/tk2021-1/lijsttrekker-tweede-kamer
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:13:02 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193796395
Nou er heeft zich ook nog ene André Reumkens uit Hulsberg gemeld
https://www.limburger.nl/(...)elijke-lijst-trekken

Al zal die wel niet de debatronde gaan halen
pi_193796436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:13 schreef Hexagon het volgende:
Nou er heeft zich ook nog ene André Reumkens uit Hulsberg gemeld
https://www.limburger.nl/(...)elijke-lijst-trekken

Al zal die wel niet de debatronde gaan halen
Lijkt er een beetje op dat die bij de verkeerde partij zit, met zijn basisinkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:26:37 #178
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193796541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt er een beetje op dat die bij de verkeerde partij zit, met zijn basisinkomen.
En nóg een Limburger. Waar blijven de Noorderlingen..?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193796577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

En nóg een Limburger. Waar blijven de Noorderlingen..?
Traditioneel is CDA natuurlijk groot in het zuiden, als voornamelijk katholieke partij. Maar idd, in bijvoorbeeld Friesland wonnen ze de laatste verkiezingen toch ook heel veel gebieden: https://nos.nl/data/image/2019/03/23/538916/2160x2880a.jpg
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:38:58 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193796661
Het is dat ik nooit op een religieuze partij zou stemmen, want dat strookt imho niet met de scheiding tussen kerk en staat, maar als ik dat wel zou doen zou Pieter Omtzigt waarschijnlijk mijn stem krijgen.

Overigens denk ik niet dat hij geschikt is als lijsttrekker, want teveel een vasthoudende bijter, en niet flexibel genoeg om lijsttrekker te kunnen zijn (hij buigt niet), maar ik vind het wel weer typisch Omtzigt om zich hier ook weer in te storten.

Hoewel ik wel verwacht dat alle verdere kandidaten alleen maar stemmen van Mona Keijzer afsnoepen en dat de overwinning van Hugo de Jonge nog duidelijker maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193796716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
Het is dat ik nooit op een religieuze partij zou stemmen, want dat strookt imho niet met de scheiding tussen kerk en staat, maar als ik dat wel zou doen zou Pieter Omtzigt waarschijnlijk mijn stem krijgen.

Overigens denk ik niet dat hij geschikt is als lijsttrekker, want teveel een vasthoudende bijter, en niet flexibel genoeg om lijsttrekker te kunnen zijn (hij buigt niet), maar ik vind het wel weer typisch Omtzigt om zich hier ook weer in te storten.

Hoewel ik wel verwacht dat alle verdere kandidaten alleen maar stemmen van Mona Keijzer afsnoepen en dat de overwinning van Hugo de Jonge nog duidelijker maakt.
Zijn falen bij mh17 heeft hij erkent en nu houdt hij zich stil op dat onderwerp, dus hij kan het wel (niet vasthoudend zijn en doorbijten)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:48:03 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193796785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is ook een atypische CDA'er. Geen volgzame jaknikker en een beetje een soort figuur uit een tv-serie.
Ja, maar wel uit TBBT :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:50:48 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193796816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als Hoekstra de stap had durven zetten dan had het tussen De Jonge en Hoekstra gegaan en dan waren de anderen nooit gekomen.

Het CDA bestuur heeft gewoon te weinig druk uitgeoefend en gegokt dat het wel goed zou lopen
Dat denk ik ook, maar dan was de kans wel dat Hoekstra het zou afleggen tegen het charisma van de Jonge, en dan kun je niet als een soort van verliezer blijven wachten tot je wel aan de beurt bent.
Nu is hij geen verliezer en kan hij alsnog de volgende kroonprins worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193796881
quote:
Ziet u zichzelf als premier?

„Dat was een vraag die ik net vergeten was in mijn opsomming. Maar ik heb even naar de peilingen gekeken, en op basis daarvan kan het CDA geen enkele aanspraak maken op het premierschap.”
Haha held :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2020 @ 09:54:44 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193796891
Om 17u worden de kandidaten bekendgemaakt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193796921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:11 schreef FYazz het volgende:
Ik kom dit draadje even volgen.

Het nieuws dat Omtzigt zich kandidaat stelt vind ik interessant en ben zeer benieuwd waar de CDA-leden voor gaan.

Ik zou (als partijloze, niet zwevende kiezer) wel overwegen om op hem te stemmen.
Misschien ja, als hij gekozen word door zijn partij is hij voor mij een hele goeie kandidaat om op te stemmen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:05:48 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193797027
Lijkt me niet dat het bestuur een van de haagse kandidaten kan weigeren om Tofik Dibi-taferelen te voorkomen
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:07:33 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193797049
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Haha held :D
Vooral strategische sukkel. Als hij meteen nederig gaat doen naar premier Rutte IV dan is dat een selffulfilling prophecy.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:13:32 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193797129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vooral strategische sukkel. Als hij meteen nederig gaat doen naar premier Rutte IV dan is dat een selffulfilling prophecy.
Nah, beetje realisme ben ik niet vies van.
Kaag die net doet alsof een premierschap erin zit kan ik niet zoveel mee, van Baudet vind ik het zinspelen daarop ook ronduit lachwekkend.

Dan heb ik veel meer waardering voor zo'n down to earth opmerking waaruit blijkt dat hij de werkelijkheid niet uit het oog verloren is, en hij niet doet alsof een partijleiderschap synoniem is voor het premierschap.

Second thought: dat zou gelijk wel eens de reden kunnen zijn dat Hoekstra niet in de strijd van deze ronde is gestapt, het zou me niet verbazen als die over een jaar of 10 wel premier wil worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:14:14 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193797140
Omtzigt is een prima kamerlid, eentje die zijn rol als controleur beter verstaat dan de meesten, maar uiteindelijk stemt ie ook altijd met de partijlijn mee. Verder vraag ik me af wat zijn visie is buiten zijn standaardthema's om.
Dat veel mensen nu opeens suggereren op het CDA te willen stemmen met Omtzigt als lijsttrekker, geeft vooral aan dat de inhoud ze weinig interesseert en het vooral om de vorm te doen is.
pi_193797476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vooral strategische sukkel. Als hij meteen nederig gaat doen naar premier Rutte IV dan is dat een selffulfilling prophecy.
Mwah,

Laten we wel zijn, je kunt net zoals Asscher, Klaver en Kaag en de Jonge gaan roepen dat je premier gaat worden, maar die kans is gewoon niet heel erg groot.

Dan vind ik het veel beter dat je realistisch blijft en beseft dat dat moment waarschijnlijk niet zal komen.
pi_193797540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:38 schreef Jantje2k het volgende:
Laten we wel zijn, je kunt net zoals Asscher, Klaver en Kaag en de Jonge gaan roepen dat je premier gaat worden, maar die kans is gewoon niet heel erg groot.
als je de ambitie niet hebt dan wordt je nooit premier. Als mensen klaar zijn met rutte dan zullen ze dus niet op Omzigt stemmen want hij wil het niet worden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193797553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

als je de ambitie niet hebt dan wordt je nooit premier. Als mensen klaar zijn met rutte dan zullen ze dus niet op Omzigt stemmen want hij wil het niet worden.
Hij zegt niet dat hij het niet wil worden, maar dat de kans daarop nihil is als je naar de peilingen kijkt.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:46:48 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193797564
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:38 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Mwah,

Laten we wel zijn, je kunt net zoals Asscher, Klaver en Kaag en de Jonge gaan roepen dat je premier gaat worden, maar die kans is gewoon niet heel erg groot.

Dan vind ik het veel beter dat je realistisch blijft en beseft dat dat moment waarschijnlijk niet zal komen.
Met zo'n laffe, nederige opstelling gooi je het Rutte natuurlijk gewoon in zijn schoot. Terwijl er wel vreemdere verschuivingen hebben plaatsgevonden bij eerdere verkiezingen.

Het CDA zou in staat moeten zijn de premierspost te claimen. Niks minder.
pi_193797673
ook heb je dan niet heel veel vertrouwen in je eigen kunnen.

de leider van het CDA zou zichzelf moeten vertrouwen dat hij/zij in staat is om het CDA weer het grootste te maken.

Als je uitgaat van de huidige peilingen dan kun je net zo goed geen lijsttrekker worden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193797786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:14 schreef VoMy het volgende:
Omtzigt is een prima kamerlid, eentje die zijn rol als controleur beter verstaat dan de meesten, maar uiteindelijk stemt ie ook altijd met de partijlijn mee. Verder vraag ik me af wat zijn visie is buiten zijn standaardthema's om.
Dat veel mensen nu opeens suggereren op het CDA te willen stemmen met Omtzigt als lijsttrekker, geeft vooral aan dat de inhoud ze weinig interesseert en het vooral om de vorm te doen is.
Ik vind het vooral opvallend dat al die mensen wel op Omtzigt de lijsttrekker en blijkbaar niet op Omtzigt het kamerlid willen stemmen. Wat is het verschil?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193797827
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met zo'n laffe, nederige opstelling gooi je het Rutte natuurlijk gewoon in zijn schoot. Terwijl er wel vreemdere verschuivingen hebben plaatsgevonden bij eerdere verkiezingen.

Het CDA zou in staat moeten zijn de premierspost te claimen. Niks minder.
Onzin. Omzigt reageert gewoon op een handige en eerlijke manier op de vraag. Tegen de tijd dat het relevant wordt (CDA die VVD nadert in de peilingen) zich echt wel uitspreken. Maar realistisch gezien is de kans dat CDA de grootste wordt gewoon erg klein (al is die inderdaad groter dan bij bijvoorbeeld D66, waar ik dat gehamer van Kaag op een vrouwelijke premier zonder verdere inhoud lachwekkend begin te vinden, elk interview doet ze dat weer).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193798102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het vooral opvallend dat al die mensen wel op Omtzigt de lijsttrekker en blijkbaar niet op Omtzigt het kamerlid willen stemmen. Wat is het verschil?
Mja, het zijn toch twee verschillende rollen. De rol van kamerlid (zoals Omtzigt hem invult) is er een van jezelf vastbijten in een dossier met veel inhoudelijke kennis, terwijl de rol van lijsttrekker toch vooral het winnen van een populariteitswedstrijdje is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:27:56 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193798106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het vooral opvallend dat al die mensen wel op Omtzigt de lijsttrekker en blijkbaar niet op Omtzigt het kamerlid willen stemmen. Wat is het verschil?
Dat is dus omdat die blijkbaar denken dat degene die 'leider' is, ook alles te zeggen heeft. Ze pakken het beeld van een Trump, een Boris Johnson, die ministers en beleidsplannen kunnen vervangen alsof het gordijnen zijn, en plakken dat op de Nederlandse partijstructuur. Tsja.

Het is mij niet duidelijk wat het CDA onder Omtzigt anders zou doen dan wat ze nu doen, of wat ze onder De Jonge zouden doen. Stel, ze gaan het kabinet in, met Omtzigt niet als premier, dan wordt ie dus (?) fractievoorzitter, en dan mag hij op de belangrijke punten het kabinetsbeleid gaan verdedigen. Gegarandeerde teleurstelling voor iedereen die dacht op een dwars, eigengereid figuur te stemmen.
pi_193798132
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is dus omdat die blijkbaar denken dat degene die 'leider' is, ook alles te zeggen heeft. Ze pakken het beeld van een Trump, een Boris Johnson, die ministers en beleidsplannen kunnen vervangen alsof het gordijnen zijn, en plakken dat op de Nederlandse partijstructuur. Tsja.

Het is mij niet duidelijk wat het CDA onder Omtzigt anders zou doen dan wat ze nu doen, of wat ze onder De Jonge zouden doen. Stel, ze gaan het kabinet in, met Omtzigt niet als premier, dan wordt ie dus (?) lijsttrekker, en dan mag hij op de belangrijke punten het kabinetsbeleid gaan verdedigen. Gegarandeerde teleurstelling voor iedereen die dacht op een dwars, eigengereid figuur te stemmen.
Ja, ik denk dat Omtzigt de fractievoorzitter minder effectief is dan Omtzigt het kamerlid. Als fractievoorzitter ga je geen uren en uren je vastbijten in een dossier, ga je geen ministers tot het uiterste drijven. Dat gaat gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:49:59 #201
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193798498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
Het is dat ik nooit op een religieuze partij zou stemmen, want dat strookt imho niet met de scheiding tussen kerk en staat, maar als ik dat wel zou doen zou Pieter Omtzigt waarschijnlijk mijn stem krijgen.
Volledige sidetrack maar stemmen vanuit religieuze overtuiging is op geen enkele wijze in strijd met de scheiding van kerk en staat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 26 juni 2020 @ 13:03:23 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193799624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Volledige sidetrack maar stemmen vanuit religieuze overtuiging is op geen enkele wijze in strijd met de scheiding van kerk en staat.
Stemmen op een religieuze partij is dat voor mij wel.
Ik stem dan ook niet met een religieuze overtuiging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193799881
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stemmen op een religieuze partij is dat voor mij wel.
Ik stem dan ook niet met een religieuze overtuiging.
Maar dan snap je het principe "scheiding tussen kerk en staat" niet echt. Religieuze partijen of kamerleden die standpunten hebben uit een religieuze overtuiging hebben daar niks mee te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 13:50:23 #204
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193800380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stemmen op een religieuze partij is dat voor mij wel.
Ik stem dan ook niet met een religieuze overtuiging.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dan snap je het principe "scheiding tussen kerk en staat" niet echt. Religieuze partijen of kamerleden die standpunten hebben uit een religieuze overtuiging hebben daar niks mee te maken.
Precies. Het geloof(!) in de vrije markt en de onzichtbare hand is filosofisch gezien ook een religieuze overtuiging. En zo zijn er nog wel wat ideologische concepten die je als religieus aan kunt duiden. Daarmee sluit je eigenlijk stemmen op basis van een overtuiging gewoon uit.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193801036
Wisten jullie trouwens al dat Omtzigt een dossiervreter is?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:40:42 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193801159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het zijn toch twee verschillende rollen. De rol van kamerlid (zoals Omtzigt hem invult) is er een van jezelf vastbijten in een dossier met veel inhoudelijke kennis, terwijl de rol van lijsttrekker toch vooral het winnen van een populariteitswedstrijdje is.
Dit.

Er is bovendien ook helemaal niets mis mee om een uitstekend kamerlid en dossiervreter te zijn maar enigszins charisma te missen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193801195
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is dus omdat die blijkbaar denken dat degene die 'leider' is, ook alles te zeggen heeft. Ze pakken het beeld van een Trump, een Boris Johnson, die ministers en beleidsplannen kunnen vervangen alsof het gordijnen zijn, en plakken dat op de Nederlandse partijstructuur. Tsja.

Het is mij niet duidelijk wat het CDA onder Omtzigt anders zou doen dan wat ze nu doen, of wat ze onder De Jonge zouden doen. Stel, ze gaan het kabinet in, met Omtzigt niet als premier, dan wordt ie dus (?) fractievoorzitter, en dan mag hij op de belangrijke punten het kabinetsbeleid gaan verdedigen. Gegarandeerde teleurstelling voor iedereen die dacht op een dwars, eigengereid figuur te stemmen.
Je vult m.i. enorm in wat andere stemmers denken en voor mij klopt dit geheel niet. Echt werkelijk geen moment is Trump, Johnson of hun manier van politiek bedrijven in mijn hoofd opgekomen.

Voor mij betekent het simpelweg een koerswijziging van het CDA als de leden voor Omtzigt gaan. Ik vind dat wel interessant (wat niet direct maakt dat ik daar dan op stem).

Daarnaast zie ik in Omtzigt niet perse een premier, omdat hij dan nog meer de inhoud moet loslaten. Ik zie in hem wel een goede kritische minister op bijv. Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:46:05 #208
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193801242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

[..]

Precies. Het geloof(!) in de vrije markt en de onzichtbare hand is filosofisch gezien ook een religieuze overtuiging. En zo zijn er nog wel wat ideologische concepten die je als religieus aan kunt duiden. Daarmee sluit je eigenlijk stemmen op basis van een overtuiging gewoon uit.
klopt ja, ik heb het idee dat de meeste mensen die dit zeggen vooral niet meer geloof in de samenleving willen. Want iedereen probeert in de regering te komen en zijn standpunten 'op te laten dringen'. Want ik kan precies hetzelfde zeggen over de SP, GroenLinks en de PvdA.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:19:20 #209
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193801737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:14 schreef VoMy het volgende:
Omtzigt is een prima kamerlid, eentje die zijn rol als controleur beter verstaat dan de meesten, maar uiteindelijk stemt ie ook altijd met de partijlijn mee. Verder vraag ik me af wat zijn visie is buiten zijn standaardthema's om.
Dat veel mensen nu opeens suggereren op het CDA te willen stemmen met Omtzigt als lijsttrekker, geeft vooral aan dat de inhoud ze weinig interesseert en het vooral om de vorm te doen is.
Het geeft denk ik vooral aan dat mensen snakken naar een politicus die integer is en er echt zit omdat het een roeping is. Die je ook kunt vertrouwen. Dat soort politici zijn nogal heel erg schaars geworden(van links tot rechts). Buiten Omtzigt misschien nog een enkeling maar ik denk dat ze op 2 handen te tellen zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:24:03 #210
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193801817
TijsvandenBrink twitterde op donderdag 25-06-2020 om 20:25:49 Toch even benieuwd hoor. Als jij CDA-lid was, op wie zou je dan stemmen? reageer retweet
:D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:32:20 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193801946
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:43 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je vult m.i. enorm in wat andere stemmers denken en voor mij klopt dit geheel niet. Echt werkelijk geen moment is Trump, Johnson of hun manier van politiek bedrijven in mijn hoofd opgekomen.

Voor mij betekent het simpelweg een koerswijziging van het CDA als de leden voor Omtzigt gaan. Ik vind dat wel interessant (wat niet direct maakt dat ik daar dan op stem).

Welke koers wordt er dan gewijzigd? Wat is nu typisch Omtzigt, welke speerpunten komen er in het partijprogramma naar voren als hij lijsttrekker wordt ipv De Jonge?
pi_193802063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke koers wordt er dan gewijzigd? Wat is nu typisch Omtzigt, welke speerpunten komen er in het partijprogramma naar voren als hij lijsttrekker wordt ipv De Jonge?
Een lijsttrekker heeft natuurlijk ook invloed buiten het programma om. Van een lijsttrekker weet je zeker dat hij/zij aan de onderhandelingstafel zit bij coalitiebesprekingen, bijvoorbeeld. Een lijsttrekker regels de compromissen. Wat dat betreft zijn accenten wat de lijsttrekker belangrijk vindt wel belangrijk. En bij Omtzigt is dat duidelijk meer de mensen dan de grote bedrijven, bijvoorbeeld. Vooral de mensen die afhankelijk zijn van de overheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 16:03:33 #213
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193802361
Maar politiek draait toch ook vooral om vertrouwen? Omtzigt heeft bewezen dat ie te vertrouwen is. Op basis waarvan zouden we bijv. Hugo de Jonge moeten vertrouwen? Lijkt vooral zichzelf heel interessant te vinden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 16:04:10 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193802369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:19 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het geeft denk ik vooral aan dat mensen snakken naar een politicus die integer is en er echt zit omdat het een roeping is. Die je ook kunt vertrouwen. Dat soort politici zijn nogal heel erg schaars geworden(van links tot rechts). Buiten Omtzigt misschien nog een enkeling maar ik denk dat ze op 2 handen te tellen zijn.
Dat is erg negatief. De meeste politici in de kamer zij gewoon integer.

Alleen Omtzigt heeft wel meer talent dan de gemiddelde politicus waar het gaat om dossiervreter zijn. En een bepaald type karakter dat er bij past.

Sowieso heb je een mix nodig. Een kamer met 150 Pieter Omtzigten zou de bestuurbaarheid van ons land niet echt ten goede komen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2020 @ 17:18:19 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193803597
De vier zijn kandidaat. Pech voor André
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193803820
"Wees wijzer, kies Keijzer"... kan het nog suffer? En ze had al zo'n suf "lieve Mona" imago...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 17:43:13 #217
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193803987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is erg negatief. De meeste politici in de kamer zij gewoon integer.

Alleen Omtzigt heeft wel meer talent dan de gemiddelde politicus waar het gaat om dossiervreter zijn. En een bepaald type karakter dat er bij past.

Sowieso heb je een mix nodig. Een kamer met 150 Pieter Omtzigten zou de bestuurbaarheid van ons land niet echt ten goede komen.
Nouja, het gros zit er vooral om braaf te doen wat van de partij verwacht word. Niet te moeilijk doen en lekker meegaan met de stroming.

Omtzigt is wat dat betreft wel een uitzondering op de regel waar we er naar mijn mening veel te weinig van hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193804060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:32 schreef Hanca het volgende:
"Wees wijzer, kies Keijzer"... kan het nog suffer? En ze had al zo'n suf "lieve Mona" imago...
Och jeetje dat is wel heel truttig ja
Alius aliud dicit
  vrijdag 26 juni 2020 @ 17:52:50 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193804174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:46 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Och jeetje dat is wel heel truttig ja
Je moet natuurlijk wel bij jezelf blijven :7
pi_193804504
HuGO!
gvd |:)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193804912
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:43 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja, het gros zit er vooral om braaf te doen wat van de partij verwacht word. Niet te moeilijk doen en lekker meegaan met de stroming.

Je volgt weinig debatten, of wel? De meesten zijn continue bezig met dingen aangeven waar mensen tegen aan lopen die de kamerleden dan vervolgens mailen e.d. Ze zijn gewoon hard aan het werk om te proberen wetten beter te maken en problemen aan te pakken.

Dat ze qua stemgedrag met de partijlijn mee stemmen zegt dan vervolgens niets.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 juni 2020 @ 20:46:27 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193806506
Die Reumkens gaat nog even door met zichzelf belachelijk maken
https://www.limburger.nl/(...)ng-lijsttrekkerschap
  vrijdag 26 juni 2020 @ 21:16:41 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193806963
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:32 schreef Hanca het volgende:
"Wees wijzer, kies Keijzer"... kan het nog suffer? En ze had al zo'n suf "lieve Mona" imago...
Liever een klaplong van de corona dan de verkiezingen in met Mona.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193807000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 20:46 schreef Hexagon het volgende:
Die Reumkens gaat nog even door met zichzelf belachelijk maken
https://www.limburger.nl/(...)ng-lijsttrekkerschap
Ah joh laat die man
  vrijdag 26 juni 2020 @ 21:23:17 #225
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193807071
Die slogans. :D :') Hollandse kneuterigheid in volle glorie. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193808125
De Jonge die FvD bij voorbaat uitsluit en ook even de andere kandidaten pusht om hun mening te geven. Die gladjanus ziet de bui al hangen want Omtzigt is onder potentiële kiezers volgens mij veel populairder. Hij zal met name Omtzigt wel een voor hem gunstige reactie willen ontlokken.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 22:37:08 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193808372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
De Jonge die FvD bij voorbaat uitsluit en ook even de andere kandidaten pusht om hun mening te geven. Die gladjanus ziet de bui al hangen want Omtzigt is onder potentiële kiezers volgens mij veel populairder. Hij zal met name Omtzigt wel een voor hem gunstige reactie willen ontlokken.
Omtzigt wil ook niet met de FvD
pi_193808409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omtzigt wil ook niet met de FvD
Volgens mij heeft hij gezegd dat FvD zelf niet met CDA wil.. dacht ik gelezen te hebben. Ik vind het maar weinig democratisch..partijen bij voorbaat uitsluiten.
pi_193808430
Van Links naar rechts Basisinkomen-man Omzigt, Jonge, Keijzer , van Helvert
pi_193808446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:10 schreef KennyPowers het volgende:
HuGO!
gvd |:)
Nou nou kom op he, beetje normaal taalgebruik
  vrijdag 26 juni 2020 @ 23:29:23 #231
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193809299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij gezegd dat FvD zelf niet met CDA wil.. dacht ik gelezen te hebben. Ik vind het maar weinig democratisch..partijen bij voorbaat uitsluiten.
Het is prima democratisch om te zeggen dat je niet gaat samenwerken met een andere partij. Dan weten mensen in ieder geval waar ze op stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 27-06-2020 12:47:29 ]
pi_193810464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij gezegd dat FvD zelf niet met CDA wil.. dacht ik gelezen te hebben. Ik vind het maar weinig democratisch..partijen bij voorbaat uitsluiten.
Radicale wappies op voorhand uitsluiten is toch alleen maar verstandig?
pi_193810477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:29 schreef VoMy het volgende:

[..]


Het is prima democratisch om te zeggen dat je niet gaat samenwerken met een andere partij. Dan weten mensen in ieder geval waar ze op stemmen.
Dat lijkt me ook 👍

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 27-06-2020 12:48:00 ]
  zaterdag 27 juni 2020 @ 02:08:52 #234
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193810566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je volgt weinig debatten, of wel? De meesten zijn continue bezig met dingen aangeven waar mensen tegen aan lopen die de kamerleden dan vervolgens mailen e.d. Ze zijn gewoon hard aan het werk om te proberen wetten beter te maken en problemen aan te pakken.

Dat ze qua stemgedrag met de partijlijn mee stemmen zegt dan vervolgens niets.
Maar dat heb ik toch ook nergens ontkent? Het gaat me ook niet perse om het stemgedrag want Omtzigt stemt ook gewoon met zijn partij mee. Omtzigt durft ergens tegen in te gaan omdat ie ergens in geloofd of het CDA nou in de coalitie zit of niet. Hoeveel zullen het niet een tandje minder doen omdat ze niemand tegen de schenen willen schoppen en graag een paar plaatsjes hoger op de kieslijst te komen? Of voorgedragen worden voor een leuk burgemeesterspostje.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 27 juni 2020 @ 11:06:38 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193813169
Ik verwacht trouwens dat als Omtzigt het wint dat hij Hoekstra naar voren schuift als premierskandidaat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193813387
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:06 schreef rubbereend het volgende:
Ik verwacht trouwens dat als Omtzigt het wint dat hij Hoekstra naar voren schuift als premierskandidaat
Dat zou ik dan maar van te voren aangeven, als ik hem was. Lijkt me ook wel zo eerlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 27 juni 2020 @ 11:39:41 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193813416
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 21:23 schreef ijs_beer het volgende:
Die slogans. :D :') Hollandse kneuterigheid in volle glorie. _O_
Het is wel het CDA, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193813554
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 22:40 schreef Geytenbeekje het volgende:
Van Links naar rechts Basisinkomen-man Omzigt, Jonge, Keijzer , van Helvert
Omtzigt pleit voor het basisinkomen??

Dan switch ik van De Jonge naar Omtzigt denk ik
pi_193813566
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:56 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Omtzigt pleit voor het basisinkomen??

Dan switch ik van De Jonge naar Omtzigt denk ik
Nee, die man die niet is toegelaten pleit voor het basisinkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 27 juni 2020 @ 12:06:41 #240
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193813657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:06 schreef rubbereend het volgende:
Ik verwacht trouwens dat als Omtzigt het wint dat hij Hoekstra naar voren schuift als premierskandidaat
Lekker zo'n botte lul op het internationale strijdtoneel _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 27 juni 2020 @ 12:11:59 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193813720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou ik dan maar van te voren aangeven, als ik hem was. Lijkt me ook wel zo eerlijk.
ik denk dat hij dat eerst moet overleggen. Omtzigt heeft nog geen ambitie getoond premier te willen worden, ik vermoed dat er op termijn deze oplossing gaat komen. Ik zie in Omtzigt iemand die meer op zijn plek is in de Kamer dan in het kabinet.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193814012
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 12:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Ik zie in Omtzigt iemand die meer op zijn plek is in de Kamer dan in het kabinet.
Ik ook, maar ik zag hem ook meer op zijn plek als kamerlid gecombineerd met zijn werk voor de Raad van Europa (Omtzigt is in diverse landen bekend, denk aan Malta of de corrupte politici die hij heeft onderzocht) dan als fractievoorzitter...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 27 juni 2020 @ 19:32:01 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193818954
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 27 juni 2020 @ 19:47:13 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193819108
Weten we ook weer wat de politieke kleur van Ali B is
pi_193819147
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193827961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:47 schreef Hexagon het volgende:
Weten we ook weer wat de politieke kleur van Ali B is
Jan Slagter, mr. Frank Visser, Dennis Schouten en nu ook nog Ali B.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:23:56 #247
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193828384
quote:
Is Ali-B lid van het CDA?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 28 juni 2020 @ 13:27:44 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193829294
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat dacht Hugo. :')
Wat is er mis met een filmpje met Ali B.?
pi_193830535
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is er mis met een filmpje met Ali B.?
Iets met doelgroep en een oude dief.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 28 juni 2020 @ 14:37:58 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193830543
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Iets met doelgroep en een oude dief.
?
Iets met doelgroep en een oude dief?
pi_193830570
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

?
Iets met doelgroep en een oude dief?
Jawel, denk je dat Ali B goed aansluit bij een CDA stemmer?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 28 juni 2020 @ 14:42:41 #252
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193830645
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel, denk je dat Ali B goed aansluit bij een CDA stemmer?
Het interesseert me niet of Ali B goed aansluit bij een CDA-stemmer. Ik zie niet in wat er mis is met een filmpje waarin Ali B iets over Hugo de Jonge zegt. Ik zie ook geen reden waarom Ali B niet aan zou sluiten bij de doelgroep. Volgens mij is hij jurylid bij een programma waar wekelijks 3 miljoen mensen naar kijken, daar zitten vast ook CDA'ers tussen.

Verder legt dit nog steeds niet uit wat je met je opmerking bedoelde.
pi_193830699
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het interesseert me niet of Ali B goed aansluit bij een CDA-stemmer. Ik zie niet in wat er mis is met een filmpje waarin Ali B iets over Hugo de Jonge zegt. Ik zie ook geen reden waarom Ali B niet aan zou sluiten bij de doelgroep. Volgens mij is hij jurylid bij een programma waar wekelijks 3 miljoen mensen naar kijken, daar zitten vast ook CDA'ers tussen.

Verder legt dit nog steeds niet uit wat je met je opmerking bedoelde.
Dat het jou niet interesseert doet er niet toe, de gemiddelde CDA stemmer is geen Ali B fan. Dat jij vervolgens moet gaan raaskallen... of hengel je naar iets anders? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193830923
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De gemiddelde CDA stemmer is geen Ali B fan
Heb je dit onderzocht? Ik vind hem best bij de doelgroep en boodschap (we doen het samen, zij-aan-zij en niet tegenover elkaar) passen eigenlijk. Ook met zijn acties voor warchild past hij best bij een deel van het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193830981
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Heb je dit onderzocht? Ik vind hem best bij de doelgroep en boodschap (we doen het samen, zij-aan-zij en niet tegenover elkaar) passen eigenlijk. Ook met zijn acties voor warchild past hij best bij een deel van het CDA.
Warchild wel maar tegenwoordig is die meer bekend van zijn raps en boef.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193831010
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Warchild wel maar tegenwoordig is die meer bekend van zijn raps en boef.
Bij jou, bij veel mensen is hij de knuffelmarokkaan die wil verbinden en zich in zet voor goede doelen (zo kwam hij ook vaak bij bijvoorbeeld DWDD). En het meest bekend is hij bij de meesten van zijn rol in idols en ik denk ook van zijn samenwerking met Borsato.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 28 juni 2020 @ 15:15:57 #257
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_193831078
Alsof alleen autochtone boomers met bloemetjesbehang aan de muur op het CDA stemmen. Juist prima dat ze zich op deze manier willen profileren als brede volkspartij. Ali B. past wat mij betreft daar goed bij.
pi_193831082
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat het jou niet interesseert doet er niet toe, de gemiddelde CDA stemmer is geen Ali B fan. Dat jij vervolgens moet gaan raaskallen... of hengel je naar iets anders? :')
De gemiddelde CDA stemmer in de provincie niet maar ze hebben natuurlijk ook stemmers met een allochtone achtergrond. Ik kan me voorstellen dat die wel meer binding met Ali B hebben. Amhaouch zit als moslim toch ook namens CDA in de tweede kamer?
  zondag 28 juni 2020 @ 16:16:34 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193831672
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat het jou niet interesseert doet er niet toe, de gemiddelde CDA stemmer is geen Ali B fan. Dat jij vervolgens moet gaan raaskallen... of hengel je naar iets anders? :')
De gemiddelde CDA-stemmer is geen Ali B fan en dat baseer jij op? Zolang jij niet aannemelijk weet te maken waarom de gemiddelde CDA-stemmer niets heeft met iemand die voor de TROS succesvolle programma's heeft gemaakt, die optreed met Marco Borsato, die jurylid is bij het meest doorsnee teeveeprogramma van Nederland, die figureert in Lidl-reclames en die langsgaat bij verzorgingstehuizen om met bejaarden te feesten, geloof ik hier weinig van.

Volgens mij zuig je die zogenaamde verkeerde doelgroep gewoon uit je duim.
  maandag 29 juni 2020 @ 07:34:03 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193840511
Voor wat het waard is maar volgens Maurice de Hond heeft de Jonge wel een probleem

https://www.maurice.nl/pe(...)ng-van-het-cda-28-6/
pi_193840550
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:34 schreef Hexagon het volgende:
Voor wat het waard is maar volgens Maurice de Hond heeft de Jonge wel een probleem

https://www.maurice.nl/pe(...)ng-van-het-cda-28-6/
Voor zulke gedetailleerde onderzoeken blijkt meestal de groep van De Hond te klein. Zo neemt hij bijvoorbeeld normaal gesproken de CU niet mee omdat hij daar te weinig kiezers van in zijn bestand heeft. Ik zou er dus niet te veel waarde aan hechten. Maar het meest relevant is toch de kolom CDA (dat zijn de mensen die straks mogen stemmen) en daar staat De Jonge wel voor. Als je de tekst leest haalt Omtzigt zijn verschil bij de mensen zonder religie, maar dat zijn denk ik niet de CDA leden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 29 juni 2020 @ 07:43:50 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193840567
quote:
16s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel, denk je dat Ali B goed aansluit bij een CDA stemmer?
Veel CDA'iger dan dit krijg je het niet

:+
pi_193840571
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor zulke gedetailleerde onderzoeken blijkt meestal de groep van De Hond te klein. Zo neemt hij bijvoorbeeld normaal gesproken de CU niet mee omdat hij daar te weinig kiezers van in zijn bestand heeft. Ik zou er dus niet te veel waarde aan hechten. Maar het meest relevant is toch de kolom CDA (dat zijn de mensen die straks mogen stemmen) en daar staat De Jonge wel voor.
En daar is Maurice juist weer een enorme outlier. Hier heb je de peilingen op een rijtje. Je ziet eigenlijk al tijden dat Maurice de VVD structureel veel lager peilt dan de overige drie peilers, wat in zijn peilinkjes het CDA weer fors ten goede komt. De verkiezingen zijn pas over een maand of 11, maar ik moet toch eens gaan kijken of de Hond niet stiekem weer een soort van regression to the mean toepast naarmate de verkiezingen dichterbij komen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193841133
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor zulke gedetailleerde onderzoeken blijkt meestal de groep van De Hond te klein. Zo neemt hij bijvoorbeeld normaal gesproken de CU niet mee omdat hij daar te weinig kiezers van in zijn bestand heeft. Ik zou er dus niet te veel waarde aan hechten. Maar het meest relevant is toch de kolom CDA (dat zijn de mensen die straks mogen stemmen) en daar staat De Jonge wel voor. Als je de tekst leest haalt Omtzigt zijn verschil bij de mensen zonder religie, maar dat zijn denk ik niet de CDA leden.
Probleem is meer dat bij de lijsttrekkersverkiezingen alleen de CDA leden wat in te brengen hebben, wat CDA- en andere stemmers hun voorkeuren zijn maakt nu nog niks uit (tenzij de CDA-leden zich laten sturen door dit soort nieuws, wat natuurlijk wel kan). Wat betreft leden is de panel van De Hond waarschijnlijk inderdaad te klein, daarom peilt hij dat waarschijnlijk ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 29-06-2020 12:51:10 ]
pi_193843135
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

En daar is Maurice juist weer een enorme outlier. Hier heb je de peilingen op een rijtje. Je ziet eigenlijk al tijden dat Maurice de VVD structureel veel lager peilt dan de overige drie peilers, wat in zijn peilinkjes het CDA weer fors ten goede komt. De verkiezingen zijn pas over een maand of 11, maar ik moet toch eens gaan kijken of de Hond niet stiekem weer een soort van regression to the mean toepast naarmate de verkiezingen dichterbij komen. :P
en ik begrijp dat er nogal wat kritiek is op de manier van peilen van maurice de hond

http://stukroodvlees.nl/d(...)-hond-een-overzicht/

overigens hoe hij zich opstelt in het corona verhaal (en eerder in andere onderwerpen) vind ik de betrouwbaarheid van Maurice de hond nou niet heel groot.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193843174
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

en ik begrijp dat er nogal wat kritiek is op de manier van peilen van maurice de hond

http://stukroodvlees.nl/d(...)-hond-een-overzicht/

overigens hoe hij zich opstelt in het corona verhaal (en eerder in andere onderwerpen) vind ik de betrouwbaarheid van Maurice de hond nou niet heel groot.
Nee, De Hond wil steeds meer een influencer zijn ipv een duider van het nieuws en peilingen. Dat past niet bij elkaar. Zijn peilingen zullen ook steeds minder betrouwbaar worden, omdat mensen die het niet met zijn (extreme) standpunten eens zijn steeds minder geneigd zullen zijn om in zijn panel deel te nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 16:23:22 #267
408813 crew  trein2000
pi_193860592
Van Helvert haakt af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 30 juni 2020 @ 16:29:38 #268
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193860684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:23 schreef trein2000 het volgende:
Van Helvert haakt af.
Hij is nooit aangehaakt geweest, de clown
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193861619
Nu al afgehaakt?
pi_193861722
0% is toch ook een hele prestatie.
Opiniepanel twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 13:08:02 Wie vinden @CDAvandaag-kiezers het meest geschikt als CDA-partijleider?
1️⃣ 47% - @HugodeJonge
2️⃣ 34% - @PieterOmtzigt
3️⃣ 15% - @MonaKeijzer
4️⃣ 0% - @MartijnCDA

🗳️ Onder CDA-leden is dit beeld hetzelfde.
@EenVandaag

https://t.co/O4rE6bNshA reageer retweet
  dinsdag 30 juni 2020 @ 17:59:11 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193861903
Die zal voorlopig een toontje lager moeten zingen :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 18:00:09 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193861920
:') dat hij dacht dat hij überhaupt kans had is sowieso al enorme overschatting.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 18:03:29 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193861962
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:48 schreef Em31 het volgende:
0% is toch ook een hele prestatie.
Opiniepanel twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 13:08:02 Wie vinden @:CDAvandaag-kiezers het meest geschikt als CDA-partijleider?
1️⃣ 47% - @:HugodeJonge
2️⃣ 34% - @:PieterOmtzigt
3️⃣ 15% - @:MonaKeijzer
4️⃣ 0% - @:MartijnCDA

🗳️ Onder CDA-leden is dit beeld hetzelfde.

@:EenVandaag

https://t.co/O4rE6bNshA reageer retweet
verdomme _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 18:11:22 #274
408813 crew  trein2000
pi_193862060
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:48 schreef Em31 het volgende:
0% is toch ook een hele prestatie.
Opiniepanel twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 13:08:02 Wie vinden @:CDAvandaag-kiezers het meest geschikt als CDA-partijleider?
1️⃣ 47% - @:HugodeJonge
2️⃣ 34% - @:PieterOmtzigt
3️⃣ 15% - @:MonaKeijzer
4️⃣ 0% - @:MartijnCDA

🗳️ Onder CDA-leden is dit beeld hetzelfde.

@:EenVandaag

https://t.co/O4rE6bNshA reageer retweet
Met deze uitslag krijgen we wel een tweede ronde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 18:43:23 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193862515
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Met deze uitslag krijgen we wel een tweede ronde.
maar deze uitslag zegt niks, want het zijn CDA-kiezer en niet CDA-leden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193862646
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:48 schreef Em31 het volgende:
0% is toch ook een hele prestatie.
Opiniepanel twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 13:08:02 Wie vinden @:CDAvandaag-kiezers het meest geschikt als CDA-partijleider?
1️⃣ 47% - @:HugodeJonge
2️⃣ 34% - @:PieterOmtzigt
3️⃣ 15% - @:MonaKeijzer
4️⃣ 0% - @:MartijnCDA

🗳️ Onder CDA-leden is dit beeld hetzelfde.

@:EenVandaag

https://t.co/O4rE6bNshA reageer retweet
Zou een spannende uitslag zijn, best kans dat er in ronde 2 veel Keijzer kiezers naar Omtzigt gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193862710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:23 schreef trein2000 het volgende:
Van Helvert haakt af.
De man die riep dat je vanuit Noord- en Zuid-Holland niet alle regio's kon vertegenwoordigen, maar dacht dat je het wel kon vanuit Limburg, de regio die voor de meeste mensen (ook voor hun gevoel) het verst weg is en het minst bij de rest van Nederland past.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193862756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar deze uitslag zegt niks, want het zijn CDA-kiezer en niet CDA-leden
EenVandaag zei dat als ze kijken naar de leden ipv de kiezer dat je ongeveer hetzelfde zag
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 19:51:10 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193863483
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:01 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

EenVandaag zei dat als ze kijken naar de leden ipv de kiezer dat je ongeveer hetzelfde zag
dat is toch wel verschrikkelijk pijnlijk voor Van Helvert :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:34:04 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193864213
Die zag zich al als de nieuwe Charles Ruijs de Beerenbrouck :')
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:37:40 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193864270
Mona Keijzer komt er ook niet meer aan te pas. Die zou in een tweestrijd nog wel kans gemaakt hebben denk ik. Maar Omtzigt slaat er echt ieder momentum uit.
pi_193864591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:37 schreef Hexagon het volgende:
Mona Keijzer komt er ook niet meer aan te pas. Die zou in een tweestrijd nog wel kans gemaakt hebben denk ik. Maar Omtzigt slaat er echt ieder momentum uit.
En godzijdank.

Ik keek het lijsttrekkerdebat uit 2012 nog eens terug, waar Mona zelfs een paar maanden na het debacle van Rutte 1 de PVV niet uitsloot. Dat mens zou het CDA een nieuwe bijna-doodervaring bezorgen
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:07:47 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193864652
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:01 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

En godzijdank.

Ik keek het lijsttrekkerdebat uit 2012 nog eens terug, waar Mona zelfs een paar maanden na het debacle van Rutte 1 de PVV niet uitsloot. Dat mens zou het CDA een nieuwe bijna-doodervaring bezorgen
Je moet wat hè, als je uit een regio komt die dat quasi-fascisme maar al te graag omarmt. Ze heeft er straks nog ruim 100.000 stemmen vandaag te trekken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193864711
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:01 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

En godzijdank.

Ik keek het lijsttrekkerdebat uit 2012 nog eens terug, waar Mona zelfs een paar maanden na het debacle van Rutte 1 de PVV niet uitsloot. Dat mens zou het CDA een nieuwe bijna-doodervaring bezorgen
Ze is weinig veranderd, die waardeloze slogan had ze toen ook al :X
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193865048
van Helvert heeft zijn doel al bereikt. hij is een stuk bekender geworden in nederland en in eigen partij en haakt precies op tijd af om te voorkomen dat hij zwaar gaat verliezen. want dat zou juist weer tegen hem kunnen werken in zijn verdere carriere

weet iemand hoe het precies zit met de eerste ronde en tweede ronde. hoeveel procent moet je halen om een tweede ronde af te dwingen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193865221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
weet iemand hoe het precies zit met de eerste ronde en tweede ronde. hoeveel procent moet je halen om een tweede ronde af te dwingen?
Als niemand de 50% haalt (of eigenlijk de 50,1% oid, een meerderheid in elk geval), komt er een tweede ronde tussen de 2 met de meeste stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 juli 2020 @ 17:24:04 #287
408813 crew  trein2000
pi_193944975

Peilinkje onder de leden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193945013
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Peilinkje onder de leden.
Interessant. Ik vermoed dat de Mona stemmers uiteindelijk vrijwel allemaal voor Omtzigt gaan.
Alius aliud dicit
  zondag 5 juli 2020 @ 17:36:26 #289
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193945198
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Peilinkje onder de leden.
Bron?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 juli 2020 @ 17:59:29 #290
408813 crew  trein2000
pi_193945625
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193946556
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Peilinkje onder de leden.
Wooww.. niet gedacht dat De Jonge in de problemen zou raken..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 5 juli 2020 @ 20:14:07 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193947924
Een twitterpeiling is denk ik niet zo heel betrouwbaar
  zondag 5 juli 2020 @ 20:25:53 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193948122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Met deze uitslag krijgen we wel een tweede ronde.
Stemmingen bij het CDA zijn sowieso wel spannend:

Wie Tegen Mona en voor Pieter stemt houdt het bord met de hippe schoenen omhoog!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193948167
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stemmingen bij het CDA zijn sowieso wel spannend:

Wie Tegen Mona en voor Pieter stemt houdt het bord met de hippe schoenen omhoog!
"Wie stemt er voor de motie dat we tegen Keijzer stemmen?" 8)7

Jammer dat het nu digitaal is, had net zo legendarisch als dat vorige congres kunnen worden, al jarenlang voer voor discussies in politieke programma's en ik dacht dat er zelfs een boek over verschenen is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 juli 2020 @ 20:29:52 #295
408813 crew  trein2000
pi_193948209
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stemmingen bij het CDA zijn sowieso wel spannend:

Wie Tegen Mona en voor Pieter stemt houdt het bord met de hippe schoenen omhoog!
Ik vind het niet duidelijk! Opnieuw!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 5 juli 2020 @ 20:52:40 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193948562
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

"Wie stemt er voor de motie dat we tegen Keijzer stemmen?" 8)7

Jammer dat het nu digitaal is, had net zo legendarisch als dat vorige congres kunnen worden, al jarenlang voer voor discussies in politieke programma's en ik dacht dat er zelfs een boek over verschenen is.
Ja, geweldig was dat, onder leiding van de toenmalige burgemeester van Barneveld :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 juli 2020 @ 20:54:21 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193948579
Ach stemmen over personen gaat sowieso altijd gesloten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 juli 2020 @ 21:03:37 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193948679
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, geweldig was dat, onder leiding van de toenmalige burgemeester van Barneveld :D
die documentaire _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193950571
Hugo de Jonge wint 100%. Dat polletje zegt Omtzigt, maar die geef ik eigenlijk geen kans.
pi_193957014
Mona opent de aanval

https://www.ad.nl/politie(...)m-uitsluit~a6745ba3/

wel raar dat ze dat niet snapt. want iedereen met een beetje verstand kan zien dat een samenwerking met forum gedoemd is om te mislukken. omdat Thierry Baudet niet te sturen is en dat hij dus zal doorgaan met zijn rare uitspraken en acties
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193957177
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:20 schreef DestroyerPiet het volgende:
Mona opent de aanval

https://www.ad.nl/politie(...)m-uitsluit~a6745ba3/

wel raar dat ze dat niet snapt. want iedereen met een beetje verstand kan zien dat een samenwerking met forum gedoemd is om te mislukken. omdat Thierry Baudet niet te sturen is en dat hij dus zal doorgaan met zijn rare uitspraken en acties
Opent vooral de aanval op zichzelf. Er zullen veel leden van het CDA fanatiek tegen samenwerken met FvD zijn. Ik denk niet dat er veel fanatiek vóór zijn, hooguit een deel wat het weinig kan schelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')