abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193722810
Gisteren een goed stuk gelezen op Geenstijl, oorspronkelijke bron.

Het is een longread, vandaar in een spoiler tab, maar zeer de moeite waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte samenvatting:

- Oud journalist doet boekje open over het reilen en zeilen binnen het Nederlandse media landschap.
- Alle grote Nederlandse uitgeverijen – Wegener, PCM en Sanoma – overgenomen door de Belgische De Pers Groep, en vallen allemaal onder één baas.
- Media is zeer gekleurd, geen journalisme meer maar links activisme.
- Media is niet meer neutraal, nieuws wordt gebracht zodat het beter in bepaalde straatjes past en anderen weer niet in de kaart spelen.
- Andersdenkenden worden geframed en weggezet.
- De media controleert het politieke landschap niet meer maar juicht het klakkeloos toe.
- De media is overtuigt van hun "goedheid", het bekende "wij weten het beter".

Het is helaas iets wat al bij velen "bekend" was, en in mijn ogen een zeer enge ontwikkeling.
pi_193722814
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je beeld lijkt me niet erg correct.
Minister: Tientallen taalscholen plegen fraude bij inburgeringsexamen

Iranees (56) verzon LHBTI-verhalen om migranten binnen te halen

Criminaliteit azc's fors toegenomen, raddraaiers komen vooral uit veilige landen

Het is maar een zeer kleine greep uit de artikelen die te vinden zijn, maar om weer terug te komen op dit artikel. Hoeveel van dit soort berichten zouden gedownplayed zijn door de media om vooral een positiever beeld te schetsen? Want dat is een beetje waar dit topic over gaat.
pi_193722883
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:52 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Het migratiebeleid is anders zeer links.
Onzin. De Turkse en Marokkaanse gastarbeiders kwamen van rechts. De oorzaken van vluchtelingenstromen komen van rechts. De beperking op de instroom van vluchtelingen kwam van Cohen in het kabinet Kok. Sinds de VVD de grootste partij is worden alle massa-immigratierecords gebroken.

Het pact van Marrakech komt uit de koker van Goldman Sachs. In de EU zijn het de Verhofstadts die vurig de massa-immigratie bepleiten met gevijnsde sentimentaliteit. De EU is zelf een project om de democratien met hun linkse hobbies als inkomenszekerheid en arbeidsvoorwaarden te passeren en voor goedkope arbeidskrachten te zorgen, van binnen de EU, maar ook via de Middellandse Zee en via oorlogsvluchtelingen van heinde en verre.

De lusten zijn voor de banken en het grootbedrijf, de lasten zijn voor gewone mensen. Rechtser kan bijna niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193722920
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Waarom vind je dat vreemd?
Was een geintje. Nadeel van een forum. Vandaar ook die smiley. Het is uiteraard je goed recht om op de VVD te stemmen.

Wel wil ik bekennen dat ik mogelijk door een vooroordeel denk dat journalisten meer in de D66 hoek te vinden zijn in deze tijd. Maar dat moet je mij maar niet kwalijk nemen
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 13:26:50 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193722958
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Al meermaals aangeven, maar we doen het alweer ;)

Natuurlijk zal mijn eigen mening gekleurd zijn, dat heb ik al meermaals toegegeven. En ook ik heb niet alle waarheid in pacht, maar dat wil ook niet zeggen dat ik helemaal ongelijk heb. De waarheid zal heus wel ergens in het midden liggen. Ik ben wel degelijk van mening dat de media teveel gekleurd is, en of dat nu ligt aan mijn gekleurde bril of mijn onderbuik of dat het gewoon klopt kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.

Vandaar ook dit topic en deze discussie, en vandaar ook de opmerking op pagina 1 van dit topic dat ook de rechtse media zeer gekleurd is met als notitie dat die wel nog altijd een minderheid vertegenwoordigen in het medialandschap.
dat is mijn punt niet helemaal

mijn probleem is dat mensen vandaag de dag niet meer in staat zijn om grijswaarden te zien ... jij zegt de media is te links of te gekleurd of whatever

ik zeg, wat is daar mis mee?
en waarom zijn er dan zo weinig rechtse journalisten

ik lees liever een geinformeerd links (of rechts) verhaal dan een geforceerd neutraal verhaal want dan krijg je toch vaak het gevoel dat 'het andere kamp' erbij moet omdat het moet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193722997
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn probleem is dat mensen vandaag de dag niet meer in staat zijn om grijswaarden te zien ... jij zegt de media is te links of te gekleurd of whatever

ik lees liever een geinformeerd links (of rechts) verhaal dan een geforceerd neutraal verhaal want dan krijg je toch vaak het gevoel dat 'het andere kamp' erbij moet omdat het moet
Wat er mis mee is? Nou ik zie nieuws liever neutraal, belicht vanuit beide kanten en vorm zelf wel een mening. Het is verkeerd om een mening te laten opdringen gebaseerd op zeer selectieve berichtgeving. Nieuws hoort niet links of rechts te zijn, nieuws dient nieuws te zijn.

Maar ik respecteer je mening verder. Alleen vraag ik mij af wat mensen ervan zouden vinden als overal een rechts sausjes overheen ging, dus de andere kant van de medaille.
pi_193723007
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heb je dat artikel op GS überhaupt wel gelezen? Daar wordt het goed uitgelegd.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 13:31:46 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193723009
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat er mis mee is? Nou ik zie nieuws liever neutraal, belicht vanuit beide kanten en vorm zelf wel een mening. Het is verkeerd om een mening te laten opdringen gebaseerd op zeer selectieve berichtgeving. Nieuws hoort niet links of rechts te zijn, nieuws dient nieuws te zijn.

Maar ik respecteer je mening verder. Alleen vraag ik mij af wat mensen ervan zouden vinden als overal een rechts sausjes overheen ging, dus de andere kant van de medaille.
ik zou graag zien dat er ook rechtse media was zodat je daadwerkelijk beide kanten van het verhaal kunt lezen ipv van dat een linkse of rechtse journalist geforceert de andere kant belicht zonder er al teveel verstand van te hebben puur en alleen om maar neutraal te zijn
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 13:32:57 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193723023
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb je dat artikel op GS überhaupt wel gelezen? Daar wordt het goed uitgelegd.
ja vind ik niet vandaar de vragen
pi_193723038
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou graag zien dat er ook rechtse media was zodat je daadwerkelijk beide kanten van het verhaal kunt lezen ipv van dat een linkse of rechtse journalist geforceert de andere kant belicht zonder er al teveel verstand van te hebben puur en alleen om maar neutraal te zijn
Erg logisch dit..klopt ook geen jota van. En het is *geforceerd
pi_193723044
Welke media geldt als midden?

Verder lijkt dus hier het tegenovergestelde gaande dan in het VK/US/AUS waar rechtse media de overhand heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193723078
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja vind ik niet vandaar de vragen
Je vindt van niet of je wil het niet zien. Mij lijkt het het laatste en dan is discussie toch zinloos.

Een voorbeeld is de eenzijdige berichtgeving over klimaat. Een ander geluid wordt nauwelijks getolereerd in MSM. Dan wordt de bevolking dus niet goed geïnformeerd, maar eerder geïndoctrineerd. Als je niet snapt dat dat niet positief is dan is discussie verder nutteloos.
pi_193723081
quote:

[..]

Die vliegen elkaar vervolgens gewoon in de haren natuurlijk, daar ga je niet wijzer van worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193723086
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef bedachtzaam het volgende:

Verder lijkt dus hier het tegenovergestelde gaande dan in het VK/US/AUS waar rechtse media de overhand heeft.
Huh wat? In de VK en AUS weet ik niet maar in de US is alles behalve Fox News super links. CNN MSNBC enzo zijn zelfs extreem links. Maar in VK heb je BBC die super links is.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193723096
quote:

[..]

Er is ook wel degelijk wat rechtse media, de Telegraaf is volgens mij rechts, Geenstijl is rechts hoewel die eerlijk gezegd op alles en iedereen kritiek hebben, links en ook rechts, FOX is rechts. Maar ben eens eerlijk, zodra dat als bron wordt aangeleverd is ook vaak de reactie:

FOX :')
Geenstijl :')
De Telegraaf :') die waren al fout in de oorlog

Die andere kant wordt altijd afgedaan als racistisch en ongeloofwaardig. Het zijn ook punten die worden aangehaald in de OP zodra je een wat rechtser artikel schrijft:

quote:
Je wordt uitgescholden, bedreigd, onjuist geciteerd en belachelijk gemaakt. Activisten gaan soms zelfs zo ver dat ze hoofdredacteuren en adverteerders gaan bellen en bedreigen en soms krijg je zelf zo’n idioot aan de lijn. Niemand heeft daar zin in. Een onderwerp kan voor zoveel negatieve energie zorgen dat elk gezond mens zich op een gegeven moment gaat afvragen waarvoor hij of zij het nog doet.
En ik geloof zeer zeker dat het waar is, kijk immers alleen maar eens op FOK! hoe daar gereageerd wordt op bepaald nieuws, het zijn exact dezelfde tactieken. Pak het Johan Derksen verhaal, adverteerders worden nu ook gebeld, er is een druk vanuit de extreem-linkse hoek om Derksen de mond te snoeren. Waarom zou dit anders zijn in de media gezien de media er zelf aan meedoet? De BLM protesten worden ook vooral positief belicht, Pegida demonstranten hadden zich voor 1% eens schuldig moeten maken aan hetgeen wat voortvloeit uit die BLM protesten, dan was de media niet zo positief.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 21-06-2020 13:44:49 ]
pi_193723098
Journalisten zijn vaak links omdat ze eerst vanuit school zo worden opgeleid, andere studenten gaan dan werken in het bedrijfsleven en zien dat de realiteit anders is dan wat hun linkse docenten wilde wijsmaken. Maar die studentjournalisten blijven in hun eigen linkse bubbel.
pi_193723100
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:35 schreef bedachtzaam het volgende:

Er is geen midden in de zin van neutraal.
  zondag 21 juni 2020 @ 13:39:38 #18
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723110
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je vindt van niet of je wil het niet zien. Mij lijkt het het laatste en dan is discussie toch zinloos.

Een voorbeeld is de eenzijdige berichtgeving over klimaat. Een ander geluid wordt nauwelijks getolereerd in MSM. Dan wordt de bevolking dus niet goed geïnformeerd, maar eerder geïndoctrineerd. Als je niet snapt dat dat niet positief is dan is discussie verder nutteloos.
Wat wordt er niet verteld over klimaat dan?
  zondag 21 juni 2020 @ 13:39:57 #19
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723113
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Huh wat? In de VK en AUS weet ik niet maar in de US is alles behalve Fox News super links. CNN MSNBC enzo zijn zelfs extreem links. Maar in VK heb je BBC die super links is.
Extreemlinks. :')

:')
pi_193723120
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Extreemlinks. :')

Ja. Ik ga niet weer al die voorbeelden van CNN posten dat heb ik hier al vaak genoeg gedaan.
pi_193723140
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat wordt er niet verteld over klimaat dan?
Donder op met dit soort zuigvraagjes
  zondag 21 juni 2020 @ 13:42:11 #22
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723141
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja. Ik ga niet weer al die voorbeelden van CNN posten dat heb ik hier al vaak genoeg gedaan.
Ja, die langspeelplaat is inmiddels bekend. Het is alleen dom en onzinnig, maar soit.
  zondag 21 juni 2020 @ 13:42:21 #23
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193723143
Het NOS Jeugdjournaal laat weer het verschil zien tussen wat de redactie wil en wat de werkelijkheid was:

Dit soort subtiele verdraaiingen van de zaken wordt de NOS dus steeds vaker van beticht.
  zondag 21 juni 2020 @ 13:43:59 #24
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723179
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Donder op met dit soort zuigvraagjes
Ik ben oprecht benieuwd, maar als je liever een circlejerk ziet waarin zo min mogelijk vragen worden gesteld en iedereen elkaar maar na blaat dan moet je dat gewoon zeggen.
pi_193723186
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, die langspeelplaat is inmiddels bekend. Het is alleen dom en onzinnig, maar soit.
Als een nieuwszender als CNN zegt dat alle witte mensen genetisch racistisch zijn en een virus in hun hersenen dragen vind jij dat dan gematigd links? Ik niet namelijk. En dat is exacte citaat van Van Jones van CNN.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 13:46:31 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193723215
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er is ook wel degelijk wat rechtse media, de Telegraaf is volgens mij rechts, Geenstijl is rechts hoewel die eerlijk gezegd op alles en iedereen kritiek hebben, links en ook rechts, FOX is rechts. Maar ben eens eerlijk, zodra dat als bron wordt aangeleverd is ook vaak de reactie:

FOX :')
Geenstijl :')
De Telegraaf :') die waren al fout in de oorlog

Die andere kant wordt altijd afgedaan als racistisch en ongeloofwaardig. Het zijn ook punten die worden aangehaald in de OP zodra je een wat rechtser artikel schrijft:
[..]

En ik geloof zeer zeker dat het waar is, kijk immers alleen maar eens op FOK! hoe daar gereageerd wordt op bepaald nieuws, het zijn exact dezelfde tactieken. Pak het Johan Derksen verhaal, adverteerders worden nu ook gebeld, er is een druk vanuit de extreem-linkse hoek om Derksen de mond te snoeren. Waarom zou dit anders zijn in de media gezien de media er zelf aan meedoet? De BLM worden ook vooral positief belicht, Pegida demonstranten hadden zich voor 1% eens schuldig moeten maken aan hetgeen wat voortvloeit uit die BLM protesten, dan was de media niet zo positief.
ja dat zie ik als het probleem

niet dat X links is maar dat alles wat X niet als links ziet als extreem rechts wordt neergezet en vice versa

ik heb helemaal niets aan stukjes zoals bovenstaande van Geenstijl waarin mijn in de aanval gaat, boeit me simpelweg niet, ik wil weten hoe Geenstijl over een bepaald onderwerp denkt
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 13:47:25 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193723226
naja niet Geenstijl dan want dat toontje trek ik nooit zo maar als een links iemand zegt dat brood lekker is dan hoef ik niet te weten hoe achterlijk die gast is maar dan wil ik weten wat rechts lekker vind
pi_193723244
Niet geheel verrassend vanuit de Geenstijlhoek, maar de conclusie is ironisch genoeg zeer eenzijdig.

Punt 1: Weinig mensen zijn bereid om geld neer te leggen voor nieuws, wat ertoe leidt dat veel nieuwsfirma's worden overgekocht en ondergebracht onder één grote nieuwsorganisatie.

Punt 2: De politieke overtuiging van Thillo zal deels meespelen, maar het is en blijft net als Tony Chocolony een bedrijf dat meegaat met de hypes van de samenleving. Op het moment wordt elk bedrijf dat niet mee gaat in de identiteitspolitiek de oren gewassen door activisten. Dit wil je koste wat kost als bedrijf voorkomen.

Punt 3: Drama en extremisme voert de boventoon op het moment in het publieke debat. Wat is dus het meest winstgevend, opiniemakers en interviews met mensen met redelijk radicale standpunten.

De eenzijdige berichtgeving is geen groot complot, maar gedreven door winstbejag. Idem dito voor alle vergelijkbare woke bedrijven met hun statements.
pi_193723316
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. De Turkse en Marokkaanse gastarbeiders kwamen van rechts. De oorzaken van vluchtelingenstromen komen van rechts. De beperking op de instroom van vluchtelingen kwam van Cohen in het kabinet Kok. Sinds de VVD de grootste partij is worden alle massa-immigratierecords gebroken.

Het pact van Marrakech komt uit de koker van Goldman Sachs. In de EU zijn het de Verhofstadts die vurig de massa-immigratie bepleiten met gevijnsde sentimentaliteit. De EU is zelf een project om de democratien met hun linkse hobbies als inkomenszekerheid en arbeidsvoorwaarden te passeren en voor goedkope arbeidskrachten te zorgen, van binnen de EU, maar ook via de Middellandse Zee en via oorlogsvluchtelingen van heinde en verre.

De lusten zijn voor de banken en het grootbedrijf, de lasten zijn voor gewone mensen. Rechtser kan bijna niet.
Dit dus en weer typisch dat niemand van de schreeuwende populisten hier op deze inhoud in gaat maar weer verder door blijft zeuren over de linkse media en hoe onderbelicht zogenaamd hun rechtse punten wel niet zijn.

Mensen ga zelf betalen voor een Elsevier abonnement en misschien krijgen jullie nog wel je rechtse media die op feiten gebaseerd is, ipv de pulp van de telegraaf. De pulp van de telegraaf wordt met feiten onderuit gehaald, een domme mening is geen feit dat is wat nog steeds niet begrepen wordt.
  zondag 21 juni 2020 @ 13:55:34 #30
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723340
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Als een nieuwszender als CNN zegt dat alle witte mensen genetisch racistisch zijn en een virus in hun hersenen dragen vind jij dat dan gematigd links? Ik niet namelijk. En dat is exacte citaat van Van Jones van CNN.
Je bent onderdeel van het probleem met je polariserende retoriek, net zoals van Jones onderdeel is van het probleem met dat soort onzinnige claims.
pi_193723414
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je bent onderdeel van het probleem met je polariserende retoriek, net zoals van Jones onderdeel is van het probleem met dat soort onzinnige claims.
Juist niet. Ik zeg vanaf het begin al dat iedereen juist gelijk behandeld moet worden. Het is de media die telkens selectief met cherry picking bezig is om een rassenoorlog te starten door alleen bepaalde berichten te plaatsen. Black on black moorden lees je niks over. Black on white ook niet. White on black hoppa voorpagina nieuws op elke website. De media hitst bewust mensen tegen elkaar op. De media houdt racisme in stand. Zonder media hadden we al deze rellen en protesten nu ook niet gehad.
  zondag 21 juni 2020 @ 14:02:35 #32
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723429
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:01 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Juist niet. Ik zeg vanaf het begin al dat iedereen juist gelijk behandeld moet worden.
Daar ging m'n koffie.
  zondag 21 juni 2020 @ 14:02:48 #33
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193723431
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je bent onderdeel van het probleem met je polariserende retoriek,
Je hebt door dat je hiermee zelf het gedrag vertoont waar je een ander van beticht?
pi_193723545
quote:

[..]

Juist niet. Ik zeg vanaf het begin al dat iedereen juist gelijk behandeld moet worden. Het is de media die telkens selectief met cherry picking bezig is om een rassenoorlog te starten door alleen bepaalde berichten te plaatsen. Black on black moorden lees je niks over. Black on white ook niet. White on black hoppa voorpagina nieuws op elke website. De media hitst bewust mensen tegen elkaar op. De media houdt racisme in stand. Zonder media hadden we al deze rellen en protesten nu ook niet gehad.
Eens..MSM en social media zijn katalysator van problemen en tegenstellingen.
pi_193723562
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit dus en weer typisch dat niemand van de schreeuwende populisten hier op deze inhoud in gaat maar weer verder door blijft zeuren over de linkse media en hoe onderbelicht zogenaamd hun rechtse punten wel niet zijn.

Mensen ga zelf betalen voor een Elsevier abonnement en misschien krijgen jullie nog wel je rechtse media die op feiten gebaseerd is, ipv de pulp van de telegraaf. De pulp van de telegraaf wordt met feiten onderuit gehaald, een domme mening is geen feit dat is wat nog steeds niet begrepen wordt.
Tja hoe lossen we dit op.

Overigens geeft de NOS vrij neutraal de wensen van de gele hesjes weer door verschillende mensen met hun meningen aan het woord te laten.
https://nos.nl/artikel/22(...)zijn-hun-zorgen.html

Als iedereen van welke afkomst ook knokt om de kernwaarden waar de gele hesjes voor stonden had ik nog hoop. Helaas is het gekaapt door extreem tuig. Daar baal ik wel van.
pi_193723572
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Minister: Tientallen taalscholen plegen fraude bij inburgeringsexamen

Iranees (56) verzon LHBTI-verhalen om migranten binnen te halen

Criminaliteit azc's fors toegenomen, raddraaiers komen vooral uit veilige landen

Het is maar een zeer kleine greep uit de artikelen die te vinden zijn, maar om weer terug te komen op dit artikel. Hoeveel van dit soort berichten zouden gedownplayed zijn door de media om vooral een positiever beeld te schetsen? Want dat is een beetje waar dit topic over gaat.
Deze berichten zijn nodig om nog geloofwaardig over te komen en voer te geven aan mensen zoals jij. De spreekwoordelijke stok. Neemt niet weg dat links activisme overal alom aanwezig is.
  zondag 21 juni 2020 @ 14:14:27 #37
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193723606
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Je hebt door dat je hiermee zelf het gedrag vertoont waar je een ander van beticht?
Hoe precies?
  zondag 21 juni 2020 @ 14:25:58 #38
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193723793
Presentator van Op1, Sander Schimmelpeninck, gaf als reactie op Derksen dat zijn aanhang bestond uit bejaarde tokkies...

En dan ben je presentator.... Geef mij Pauw of Niemand maar die naar mijnziens wel echt neutraal zijn.
  zondag 21 juni 2020 @ 14:36:02 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193723948
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:38 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat alles links minder rechts van FOX en iedereen die een beetje kritiek op Trump en de zijnen durft te uiten volgens jou "super extreemlinks" is weten we inmiddels wel, maar dat hoeft niet te betekenen dat de berichtgeving feitelijk onjuist is of dat de duiding politiek gekleurd of gemotiveerd is. Misschien moet je jezelf eens niet als ijkpunt van neutraal nemen.

WaPo, NYT, BBC, Politico, The Hill, etc zijn gewoon redelijk balanced. Dat jij die als super links classificeert zegt meer over jou, maar gelukkig voor jou zijn er nog neutrale kanalen zoals bijvoorbeeld FOX en OAN :') .
Huilen dan.
pi_193724185
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:47 schreef sp3c het volgende:
naja niet Geenstijl dan want dat toontje trek ik nooit zo maar als een links iemand zegt dat brood lekker is dan hoef ik niet te weten hoe achterlijk die gast is maar dan wil ik weten wat rechts lekker vind
Het toontje van GS is soms te cynisch denk ik..kan het niet goed omschrijven. Verder vind ik GS juist vaak erg inhoudelijk. Mijn indruk is dat er ook veel hogeropgeleiden onder de reaguurders zijn, wat ik begrijp.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 14:56:12 #41
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193724237
[
[/quote]
quote:

[..]

Dat is niet links. Dat is gewoon kneiterdom.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193724313
quote:

[..]

Heb je een linkje naar deze steen des aanstoots.
Ik ga ervan uit dat 1 persoon zoiets dergelijks zei en dat je dat opblaast tot een verklaring van heel CNN...
  zondag 21 juni 2020 @ 15:03:55 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193724349
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat 1 persoon zoiets dergelijks zei en dat je dat opblaast tot een verklaring van heel CNN...
Ik heb sowieso het vermoeden dat het een metafoor was die vervolgens compleet buiten de context getrokken is. Maar goed, ik ken die uitspraak ook niet dus ik kan er verder weinig over zeggen.
Huilen dan.
pi_193724448
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:25 schreef Ciclon het volgende:
Presentator van Op1, Sander Schimmelpeninck, gaf als reactie op Derksen dat zijn aanhang bestond uit bejaarde tokkies...

En dan ben je presentator.... Geef mij Pauw of Niemand maar die naar mijnziens wel echt neutraal zijn.
Hij presenteert het namens de rechtse omroep WNL die zich via dat programma gewoon profileert. Net als Rick Nieman overigens bij WNL op zondag wat zich nadrukkelijk als rechts actualiteitenprogramma profileert.
pi_193724576
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.foxnews.com/m(...)upporter-scarier-kkk

quote:
The CNN political commentator said “even the most liberal, well-intentioned white person" has a racist “virus” in their brain that can be “activated” at any moment.
Verder is dit niet een eenmalige incident of slip of the tongue ofzo. Kan wel honderden voorbeelden opzoeken van dit soort rare uitspraken van CNN.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:22:09 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193724598
hebben we het nu over de Nederlandse media of gaat het gewoon weer over CNN
pi_193724603
Bij onderwerpen als Trump weet je het wel maar je merkt pas dat alle neuzen één kant op staan bij andere onderwerpen. Zoals een medicijn tegen corona, of het bewapenen van BOA's. Dan is er niet één journalist die een beetje een afwijkende mening heeft. Daarmee vallen ze voor mij door de mand. Vooral bij het bewapenen van BOA's, wat op zich een gek standpunt is voor linkse mensen, daar zijn dan alle journalisten op radio en tv voor. Dat klopt gewoon niet. Bovendien gaat het er drie hele dagen over en komt het daarna nog een paar keer terug in actualiteitenprogramma's. Meestal kan ik wel gissen wat erachter zit maar hier ben ik nog niet achter. Blijkbaar wil men per se dat de coronaregels opgevolgd worden, misschien hebben ze geld gekregen van farmaciebedrijven. Want als blijkt dat de regels niet meer nodig zijn, is een medicijn ook niet meer nodig.

En toen liet Femke de demonstratie tegen racisme doorgaan waarbij de coronaregels overtreden werden. Toen moesten de actualiteitenprogramma's een gekke hinkstapsprong maken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mondkapje op 21-06-2020 15:31:09 ]
pi_193724663
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:25 schreef Ciclon het volgende:

Hij tweet op eigen titel. Of mag hij als presentator van Op1 geen mening hebben?

Heel Nederland baggert sociale media vol met de meest abjecte shit, maar als journalist moet je je dus stil houden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193724671
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij tweet op eigen titel. Of mag hij als presentator van Op1 geen mening hebben?

Heel Nederland baggert sociale media vol met de meest abjecte shit, maar als journalist moet je je dus stil houden?
Wel als je pretendeert objectief en neutraal te zijn ja.
pi_193724689
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Pretendeert hij dat dan? Hij werkt voor het openlijk rechtse Quote en WNL. En het type programma wat hij nu presenteert leent zich bij uitstek voor meningen en profileren door omroepen.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:32:00 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193724698
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel als je een publiek figuur bent of een bepaalde publieke functie hebt he. En als je wil baggeren doe je dat maar anoniem.
pi_193724710
Eens even wat op Twitter wezen neuzen omdat ik gister een tweet van iemand voorbij zag komen wat mij niet zo zinde.

Sander S.
Hoofdredacteur Quote (@quotenet) | Columnist @volkskrant | Presentator @op1npo, dragonsden (NPO1)

Nou wat zegt deze "neutrale" Sander S. zoal:

SanderQuote twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 17:59:18 De reacties bewijzen, zoals vaker, de noodzaak van het bestrijden van de luidruchtige domheid van bejaard & tokkie NL.

Hup Virgil Van Dijk. https://t.co/41oFf74UAT reageer retweet
SanderQuote twitterde op maandag 15-06-2020 om 23:25:16 Dat zo’n Wierd Duk nou nooit denkt: ‘goh, die volgers van mij is voor 90% agressief en anoniem tuig, waarom is dat toch?’ https://t.co/DbjSuTgEoO reageer retweet
SanderQuote twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:26:02 Moehahahah, Sjerrie die bloemen legt bij een Middeleeuwse zelfmoordenaar om zijn tokkieachterban te pleasen, die nog nooit van de man gehoord heeft. https://t.co/kpSb0NWW2Y reageer retweet
SanderQuote twitterde op zondag 07-06-2020 om 21:09:27 Nieuwe column: Over het orgasme van kleinburgerlijkheid, emoterreur & geraniummoralisme rondom de #blm-demo, en waarom het tóch een mooie week was voor iedere liberaal of progressieveling. https://t.co/Ctck5IbKX5 reageer retweet
SanderQuote twitterde op zondag 07-06-2020 om 08:05:14 Waarom maakt iedereen dat Kevinconservatisme zo groot? Onzekere jongens waren er toch altijd al. https://t.co/w0YNfFpQk2 reageer retweet
Hmm, jammer dat geen "Kevin" aangifte heeft gedaan tegen deze vorm van discriminatie.

SanderQuote twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:48:27 Opvallend hoe zelfs 'liberale' partijen toegeven aan de druk van bangbejaardboos Nederland, zwelgend in emoterreur (de zorg!) en afgunstmoralisme (hunnie wel!).
Halsema is dapper, maakte de juiste afweging en is blijkbaar de enige echte liberaal in NL. https://t.co/WFMBtNOKZL reageer retweet
SanderQuote twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 12:17:45 Ik zou Thierry wel vaker willen zien praten in een studio met zijn eigen achterban. Ik denk dat hij dan vanzelf stopt. reageer retweet
Nou ik verwacht in ieder geval zeer neutrale stukjes van deze gast zonder enige haat of irritatie richting mensen tokkies die zijn mening niet delen.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:37:50 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193724782
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Eens even wat op Twitter wezen neuzen omdat ik gister een tweet van iemand voorbij zag komen wat mij niet zo zinde.

Sander S.
Hoofdredacteur Quote (@:quotenet) | Columnist @:volkskrant | Presentator @:op1npo, dragonsden (NPO1)

SanderQuote twitterde op vrijdag 19-06-2020 om 17:59:18 De reacties bewijzen, zoals vaker, de noodzaak van het bestrijden van de luidruchtige domheid van bejaard & tokkie NL.

SanderQuote twitterde op maandag 15-06-2020 om 23:25:16 Dat zo’n Wierd Duk nou nooit denkt: ‘goh, die volgers van mij is voor 90% agressief en anoniem tuig, waarom is dat toch?’ https://t.co/DbjSuTgEoO reageer retweet
SanderQuote twitterde op zaterdag 13-06-2020 om 18:26:02 Moehahahah, Sjerrie die bloemen legt bij een Middeleeuwse zelfmoordenaar om zijn tokkieachterban te pleasen, die nog nooit van de man gehoord heeft. https://t.co/kpSb0NWW2Y reageer retweet
SanderQuote twitterde op zondag 07-06-2020 om 21:09:27 Nieuwe column: Over het orgasme van kleinburgerlijkheid, emoterreur & geraniummoralisme rondom de #blm-demo, en waarom het tóch een mooie week was voor iedere liberaal of progressieveling. https://t.co/Ctck5IbKX5 reageer retweet
SanderQuote twitterde op zondag 07-06-2020 om 08:05:14 Waarom maakt iedereen dat Kevinconservatisme zo groot? Onzekere jongens waren er toch altijd al. https://t.co/w0YNfFpQk2 reageer retweet
Hmm, jammer dat geen "Kevin" aangifte heeft gedaan tegen deze vorm van discriminatie.

SanderQuote twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:48:27 Opvallend hoe zelfs 'liberale' partijen toegeven aan de druk van bangbejaardboos Nederland, zwelgend in emoterreur (de zorg!) en afgunstmoralisme (hunnie wel!).
Halsema is dapper, maakte de juiste afweging en is blijkbaar de enige echte liberaal in NL. https://t.co/WFMBtNOKZL reageer retweet
SanderQuote twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 12:17:45 Ik zou Thierry wel vaker willen zien praten in een studio met zijn eigen achterban. Ik denk dat hij dan vanzelf stopt. reageer retweet
Nou ik verwacht in ieder geval zeer neutrale stukjes van deze gast zonder enige haat of irritatie richting mensen die zijn mening niet delen.
Sander S is dan ook een heel zuur ventje.
pi_193724803
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sander S is dan ook een heel zuur ventje.
Ik denk ga eens een melding maken over die opmerking Kevinconservatisme, en wat denk je:

Discriminatie Melden

U kunt op dit moment geen melding achterlaten. Excuses voor het ongemak.

zondag 21 juni 2020 @ 15:40:42 #55
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193724831
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk ga eens een melding maken over die opmerking Kevinconservatisme
pi_193724841
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mohammedcriminaliteit.
Rachidterrorisme.
pi_193724854
quote:

Sander S.
Hoofdredacteur Quote (@:quotenet) | Columnist @:volkskrant | Presentator @:op1npo, dragonsden (NPO1)

Nou ik verwacht in ieder geval zeer neutrale stukjes van deze gast zonder enige haat of irritatie richting mensen tokkies die zijn mening niet delen.
Wie pretendeert dan dat hij neutraal is of moet zijn?
pi_193724877
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wie pretendeert dan dat hij neutraal is of moet zijn?
Daar gaat het hele topic over, dat de media niet meer neutraal is. En gezien dat dit soort gastjes in het medialandschap werken bevestigd dat het punt.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:43:58 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193724920
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Och, iedereen brult bij het minste geringste discriminatie of racisme toch?

Daarnaast wtf is dat kevinconservatisme eigenlijk?
Denk hetzelfde als Wesleyconservatisme, Dennisconservatisme, Henkconservatisme etc. Het zijn namen die snel gerelateerd worden aan "tokkies", dus zet hij iedereen met zo'n naam weg. Puur racisme.
pi_193724930
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Objectief en neutraal zijn betekent niet dat je geen mening mag hebben als privé-persoon.
pi_193724939
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wel als je een publiek figuur bent of een bepaalde publieke functie hebt he. En als je wil baggeren doe je dat maar anoniem.
Nee sorry, dat slaat nergens op.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:46:39 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193724949
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Och, iedereen brult bij het minste geringste discriminatie of racisme toch?

Daarnaast wtf is dat kevinconservatisme eigenlijk?
Als je dat sneu vindt en je doet er nog een schepje bovenop dan maakt dat je nog sneuer. Ik ken dat alleen als basisschool-praktijken.
pi_193724958
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Daar gaat het hele topic over, dat de media niet meer neutraal is. En gezien dat dit soort gastjes in het medialandschap werken bevestigd dat het punt.
Onze media (van kranten tot tijdschriften en TV) is ontstaan langs de lijnen van de zuilen en was daardoor altijd al zeer pluriform. Van de NOS mag je behoorlijk neutrale berichtgeving verwachten van de andere omroepen is kleuring juist het voornaamste bestaansrecht.
pi_193724963
quote:
Maar jij had het over een racistische GEN ..
En dan is het overerfelijk. Dat is niet beweerd en dus is het ook geen verdoemenis van het blanke ras als genetisch bepaald racistisch.

Hier zei iemand iets over VIRUS en dat is metaforisch bedoeld en meer in de trand van cultureel bepaald
En die VIRUS-metafoor is niet gedaan door de CNN-directie, als officiele mening van de hele CNN
1 persoon..... 1 iemand zei dit op persoonlijke titel

quote:
Verder is dit niet een eenmalige incident of slip of the tongue ofzo. Kan wel honderden voorbeelden opzoeken van dit soort rare uitspraken van CNN.
Kom dan met 10 linkjes.
Allemaal net zo bedrieglijk als dit voorbeeldje van GEN wat niet genoemd is, maar door jou is ingevoerd ?
pi_193724967
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als je dat sneu vindt en je doet er nog een schepje bovenop dan maakt dat je nog sneuer. Ik ken dat alleen als basisschool-praktijken.
Maar is dat niet wat die Sander doet? Hij vind bepaalde meningen sneu en doet er nog een schepje bovenop door iedereen met een andere mening weg te zetten als tokkies of dom.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:51:30 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725028
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

Nee sorry, dat slaat nergens op.
Waarom denk je dat werknemers in bepaalde beroepen regelgeving opgedragen krijgen als je herkenbaar als werkzaam in die bepaalde beroepsgroep op social media zit?

Of zou je het volstrekt normaal vinden dat eoa leidinggevende van bv. de politie op persoonlijke titel even losgaat op de D66 rechters ofzo?
  zondag 21 juni 2020 @ 15:53:52 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725059
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:46 schreef Poem_ het volgende:

Waarom dan niet die smiley bij die tweets van Sandermanshuizen? Of vind je die stiekem wel tof?
pi_193725070
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar is dat niet wat die Sander doet? Hij vind bepaalde meningen sneu en doet er nog een schepje bovenop door iedereen met een andere mening weg te zetten als tokkies of dom.
Die Sander is gewoon een zuur ventje. Wannabe Jort Kelder.

Mensen weten zelf ook dat er een probleem is wat betreft neutrale berichtgeving. Van Telegraaf tot aan de NOS. Heel simpel vast te stellen ook; opsporing verzocht moest minder allochtonen laten zien. Waarom? Je laat toch gewoon feitelijk zien wat er is gebeurt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_193725112
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Precies..is toch ongelooflijk dat zo'n figuur bij het neutrale (kuch) NOS Op1 mag presenteren. Vreselijk arrogante kerel. En wat is er progressief aan het hebben van politiek-correcte opvattingen? Niks.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:58:24 #71
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725113
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom dan niet die smiley bij die tweets van Sandermanshuizen? Of vind je die stiekem wel tof?
Ik hou me niet zo bezig met BN-ers en heb ook geen idee waar die het over heeft. Maar om aangifte te doen tegen het woord 'Kevinconservatisme' is wel next level sneu.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:58:48 #72
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193725117
Sander S denkt gewoon zakelijk.

Linkse gedachtengoed uitspreken brengt nu eenmaal geld in het laatje. Heel simpel en lekker makkelijk.
pi_193725124
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die Sander is gewoon een zuur ventje. Wannabe Jort Kelder.

Mensen weten zelf ook dat er een probleem is wat betreft neutrale berichtgeving. Van Telegraaf tot aan de NOS. Heel simpel vast te stellen ook; opsporing verzocht moest minder allochtonen laten zien. Waarom? Je laat toch gewoon feitelijk zien wat er is gebeurt.
Het lijkt idd een elitair mannetje, veel klagen over Forum, tokkies en bejaarden. Mooiste is de reeks over de corona aanpak in Zweden, eerst helemaal ophemelen hoe vooruitstrevend ze zijn om vervolgens helemaal door te draaien zodra er kritiek komt op die aanpak. Wat een geval, niet 100% die gast.

Maar ik denk dat een hoop mensen het niet weten hoe gekleurd de berichtgeving is. Veel (vooral ouderen) lopen er met oogkleppen op achteraan, en de jeugd wordt inmiddels geïndoctrineerd op school. Die vallen vaak later pas de oogkleppen af maar dan staat er weer een nieuw legertje gehersenspoelde jeugd klaar om bepaalde partijen van zetels te voorzien.

Ik blijf het een zeer enge ontwikkeling vinden, vooral als ik zo'n haat en frustratie lees van die SanderS. en dat is dan een bekend gezicht in het media landschap.
pi_193725135
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom denk je dat werknemers in bepaalde beroepen regelgeving opgedragen krijgen als je herkenbaar als werkzaam in die bepaalde beroepsgroep op social media zit?

Of zou je het volstrekt normaal vinden dat eoa leidinggevende van bv. de politie op persoonlijke titel even losgaat op de D66 rechters ofzo?
Of een politiechef die losgaat op rechters een probleem is, lijkt mij vooral afhankelijk van de wijze waarop hij zijn kritiek brengt.

Maar blijkbaar denk jij dat journalisten - als je Sander al zo kunt noemen - geen mening hebben.

Wat vind je trouwens van mannen zoals Wierd Duk en Bart Nijman. Dat zijn vaandeldragers van de 'rechtse media' en ook zij ventileren hun ongezouten mening op sociale media. Maar daar hoor ik dan weer niemand over in dit topic.
pi_193725137
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik hou me niet zo bezig met BN-ers en heb ook geen idee waar die het over heeft. Maar om aangifte te doen tegen het woord 'Kevinconservatisme' is wel next level sneu.
Sneu is hysterisch te staan schreeuwen bij een racisme demonstratie omdat je wel eens bent aangekeken.
pi_193725144
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies..is toch ongelooflijk dat zo'n figuur bij het neutrale (kuch) NOS Op1 mag presenteren. Vreselijk arrogante kerel. En wat is er progressief aan het hebben van politiek-correcte opvattingen? Niks.
Hij presenteert Op1 namens de rechtse Telegraafomroep WNL. Zeker niet namens de NOS.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:00:58 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725146
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:58 schreef Poem_ het volgende:

Dat mag. Ik vind het hele BLM, ZP, slaven en standbeelden etc. gemekker "next level sneu".
pi_193725163
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hij presenteert Op1 namens de rechtse Telegraafomroep WNL. Zeker niet namens de NOS.
Dat maakt het nog erger, dat zou een rechts geluid moeten zijn en dan zetten ze er zo'n linkse doorgesnoven elitaire korpsbal neer die geen kans onbenut laat om zijn haat tegen rechts te ventileren.
pi_193725165
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Volgens mij zit hij er namens zichzelf. Verder lijkt hij mij het schoolvoorbeeld van links lullen en rechts vullen.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:04:18 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193725174
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij zit hij er namens zichzelf. Verder lijkt hij mij het schoolvoorbeeld van links lullen en rechts vullen.
Behalve dat hij niet links is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 21 juni 2020 @ 16:04:59 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193725182
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat maakt het nog erger, dat zou een rechts geluid moeten zijn en dan zetten ze er zo'n linkse doorgesnoven elitaire korpsbal neer die geen kans onbenut laat om zijn haat tegen rechts te ventileren.
Sinds wanneer zijn elitaire corpsballen links? _O-
pi_193725187
Sander is ook columnist, mensen. Als je z'n mening niet op Twitter leest, lees je die wel in de krant.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:05:37 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725194
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of een politiechef die losgaat op rechters een probleem is, lijkt mij vooral afhankelijk van de wijze waarop hij zijn kritiek brengt.

Maar blijkbaar denk jij dat journalisten - als je Sander al zo kunt noemen - geen mening hebben.

Wat vind je trouwens van mannen zoals Wierd Duk en Bart Nijman. Dat zijn vaandeldragers van de 'rechtse media' en ook zij ventileren hun ongezouten mening op sociale media. Maar daar hoor ik dan weer niemand over in dit topic.
Een mening verkondigen is wel van een andere orde dan dat gezeik van Sander Quote natuurlijk. In het verlengde daarvan, als een agent op de Sander manier gaat reageren kan hij zijn pak aan de wilgen hangen.
pi_193725212
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het lult links dus dan zal het wel geen rechts zijn. Ik ben blank en kan nog zo vaak zeggen dat ik zwart ben, de feiten spreken anders.
pi_193725216
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hij is volgens de reguliere begrippen ongetwijfeld gewoon rechts. Dat dit matig matcht met het PVV/FvD-rechts kan hij verder ook weinig aan doen.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:08:48 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193725229
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het lult links dus dan zal het wel geen rechts zijn. Ik ben blank en kan nog zo vaak zeggen dat ik zwart ben, de feiten spreken anders.
Hij lult niet links. Hij zegt wel dingen waar jij het niet mee eens bent, maar dat maakt hem nog niet "links".
  zondag 21 juni 2020 @ 16:08:57 #87
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725231
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Sneu is hysterisch te staan schreeuwen bij een racisme demonstratie omdat je wel eens bent aangekeken.
Of aangifte doen van 'Kevinconservatisme' omdat je iemand op Twitter dat hebt zien zeggen en verder geen notie hebt van wat dat dan inhoudt.
pi_193725232
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Tja. Tegen zo weinig begrip van ons omroepstelsel kan ik even niet op.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:09:37 #89
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193725237
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat hij is. Hij vertegenwoordigt het linkse grachtengordel gedachtengoed.

Wat de broodheer hem vertelt.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:09:45 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725242
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mag. Ik vind het hele BLM, ZP, slaven en standbeelden etc. gemekker "next level sneu".
Dat mag ook. Ik vind het dan weer bedenkelijk om standbeelden overeind te houden van mensen die verantwoordelijk zijn voor duizenden doden.

Fijn is dat, zo'n vrij land.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:09:52 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193725243
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:09 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat hij is. Hij vertegenwoordigt het linkse grachtengordel gedachtengoed.
:?
  zondag 21 juni 2020 @ 16:10:44 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725247
Kennelijk zijn de media zo links dat het niet zozeer over de reeks schandalige artikelen gaat maar over iemands Twitter-feed.
pi_193725255
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij lult niet links. Hij zegt wel dingen waar jij het niet mee eens bent, maar dat maakt hem nog niet "links".
Natuurlijk wel. Hij vindt zichzelf progressief. Dat is links. Als het om geld gaat zal hij wel erg rechts zijn, maar voor de rest is hij het blanke neefje van Sylvana.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:11:18 #94
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193725259
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:?
  zondag 21 juni 2020 @ 16:12:31 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725267
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat mag ook. Ik vind het dan weer bedenkelijk om standbeelden overeind te houden van mensen die verantwoordelijk zijn voor duizenden doden.

Fijn is dat, zo'n vrij land.
Is allemaal prima echter geeft iets bedenkelijk vinden je geen vrijbrief om de boel te slopen. En zeker niet in een vrij land.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:12:55 #96
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725273
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is allemaal prima echter geeft iets bedenkelijk vinden je geen vrijbrief om de boel te slopen. En zeker niet in een vrij land.
Er zijn dan ook weinig mensen die dat vinden geloof ik.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:14:10 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 21 juni 2020 @ 16:14:50 #98
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725290
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Toch gebeurt het en er zijn hier genoeg die het allemaal prima vinden.
Hier zelfs, ja? Citation needed.
pi_193725300
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Slopen en bekladden is inderdaad achterlijk en daar zou stevig tegen opgetreden moeten worden.
Maar qua media gaat dat wel erg off topic 😂
pi_193725323
Wat een taal van die gast.

SanderQuote twitterde op maandag 03-02-2020 om 17:42:33 Ah, de dierbare vriendinnen zijn inmiddels goede bekenden. Morgen zijn het wss sletten die het het met iedereen doen, behalve met Thierry. https://t.co/fGfp4lg4zD reageer retweet
SanderQuote twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 09:00:05 Dat Baudet twee dierbare vriendinnen heeft, is misschien nog wel het meest ongeloofwaardige aan deze smerige tweet. https://t.co/TLt8V6SI0G reageer retweet
SanderQuote twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 16:46:56 Aldus de belangenvereniging voor blanke mannen die geen meisje kunnen krijgen. #incelligentia https://t.co/Z8rxjEHUDi reageer retweet
SanderQuote twitterde op woensdag 15-01-2020 om 14:10:46 @DDStandaard Gezien de merkwaardige populariteit van mejuffrouw Yolanthe bij domrechts zou Tjerrie haar eens moeten polsen als Emancipatieminister in Bruin-1. En Guido den Aantrekker natuurlijk als minister van Informatie, dat spreekt voor zich. reageer retweet
SanderQuote twitterde op woensdag 01-01-2020 om 15:53:58 In het land waar vuurwerk werd uitgevonden zijn ze inmiddels wat verder dan wij in Tokkiestan. https://t.co/NIoX538gmQ reageer retweet
SanderQuote twitterde op woensdag 18-12-2019 om 12:52:27 De smerige hetze tegen de media van Baudet heeft zijn effect. https://t.co/StZ2ubdFWG reageer retweet
SanderQuote twitterde op zondag 15-12-2019 om 14:54:19 Bijna 2k likes voor deze paupertweet. Heeft Thierry deze Lul Des Vaderlands al gevraagd in zijn fractie? https://t.co/X5EiecbcQd reageer retweet
SanderQuote twitterde op donderdag 21-05-2020 om 10:30:48 Wat iedereen al wist: social media radicaliseert vooral ouderen met teveel tijd en te weinig verstand. https://t.co/Jjhs3YUgYX reageer retweet
En hierom een elitaire korpsbal, buiten het typische uiterlijk.

SanderQuote twitterde op maandag 09-03-2020 om 15:56:12 Geen Corona dus bij Vindicat, dat zich in goed overleg met GGD en burgermeester netjes aan alle instructies heeft gehouden. Maakt voor de neurotische kleinburgers in dit land niet uit; elitehaat is altijd en vooral bij voorbaat terecht. https://t.co/QafyBlxgXL reageer retweet
pi_193725352
quote:
9s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:10 schreef Poem_ het volgende:
Kennelijk zijn de media zo links dat het niet zozeer over de reeks schandalige artikelen gaat maar over iemands Twitter-feed.
Iemand die zich zo laat kennen en gaan daar heb ik geen vertrouwen in dat zo'n persoon neutraal schrijft en niet zijn mening en/of haat laat doorschemeren in zijn artikelen.

Maar ik zie dat hier veel mensen opeens geen problemen maken van zijn Twitter feed? Mooi, lost dat het hele gezeur over de Twitter berichten van Trump ook op.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:23:00 #102
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193725381
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Iemand die zich zo laat kennen en gaan daar heb ik geen vertrouwen in dat zo'n persoon neutraal schrijft en niet zijn mening en/of haat laat doorschemeren in zijn artikelen.
Hij is journalist en columnist. Ik mag dan inderdaad hopen dat hij zijn mening in zijn artikelen laat doorschemeren, ja.

quote:
Maar ik zie dat hier veel mensen opeens geen problemen maken van zijn Twitter feed? Mooi, lost dat het hele gezeur over de Twitter berichten van Trump ook op.
Goeie vergelijking, ja.
pi_193725394
quote:

Sander S.
Hoofdredacteur Quote
Hij hoeft van mij niet neutraal te zijn, maar zowel Schimmelpenninck als Akyol waren dwarsdenkers of kwamen althans weleens met een nieuwe of ongebruikelijke gedachte. Nu ze hun brood bij de NPO verdienen is het uitsluitend laf, bleek conformisme wat de klok slaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193725407
Als ik de tweets lees van Sander dan denk ik: doe eens rustig gap, misschien eens een afspraak maken met je psychiater. Wat is je probleem?
pi_193725424
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij is journalist en columnist. Ik mag dan inderdaad hopen dat hij zijn mening in zijn artikelen laat doorschemeren, ja.

[..]

Een mening uiten is niet het probleem denk ik. Het denigrerende toontje daarentegen vind ik merkwaardig voor een journalist. Of is hij geen journalist
pi_193725439
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik de tweets lees van Sander dan denk ik: doe eens rustig gap, misschien eens een afspraak maken met je psychiater. Wat is je probleem?
Ja he? Zie ook reacties van mensen die hem aanraden eens in gesprek te gaan met de mensen die hij zo verketterd, maar totaal geen gehoor. Het is er één die in zijn eigen bubbel blijft zitten en alles verketterd wat niet in zijn straatje past.

SanderQuote twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 15:44:18 De tragiek van volwassen mannen die vastzitten in hun Twitterbubbel. https://t.co/3vbJhXokQA reageer retweet
pi_193725466
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja he? Zie ook reacties van mensen die hem aanraden eens in gesprek te gaan met de mensen die hij zo verketterd, maar totaal geen gehoor. Het is er één die in zijn eigen bubbel blijft zitten en alles verketterd wat niet in zijn straatje past.

SanderQuote twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 15:44:18 De tragiek van volwassen mannen die vastzitten in hun Twitterbubbel. https://t.co/3vbJhXokQA reageer retweet
De tragiek van volwassen mannen die vastzitten in hun twitterbubbel. Daarmee doelt hij op zichzelf zou je denken.
pi_193725480
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:30 schreef Pleun2011 het volgende:
De tragiek van volwassen mannen die vastzitten in hun twitterbubbel. Daarmee doelt hij op zichzelf zou je denken.
Het lijkt er wel op, en dan niet alleen zijn twitterbubbel. Hij zet alles weg als tokkies of domrechts (hoor je hier ook geregeld), maar nergens zie ik iets van dat hij in gesprek gaat met die mensen of de discussie aangaat. Hij zoekt wat extremen op hier en daar en projecteert dat op een complete groep, waar blijkbaar enkele users hier geen problemen mee hebben, wel raar dat ze mij (en anderen hier) geregeld wel die verwijten maken.

Dit soort gasten leven in hun eigen wereld, ver weg van de werkelijkheid, en ze menen even vinger te kunnen wijzen naar mensen die niet zo bevoordeeld zijn. Luisteren naar de inhoud zit er niet bij, het zijn tokkies, bejaarden en domme rechtse mensen,
pi_193725505
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op, en dan niet alleen zijn twitterbubbel. Hij zet alles weg als tokkies of domrechts (hoor je hier ook geregeld), maar nergens zie ik iets van dat hij in gesprek gaat met die mensen of de discussie aangaat. Hij zoekt wat extremen op hier en daar en projecteert dat op een complete groep, waar blijkbaar enkele users hier geen problemen mee hebben, wel raar dat ze mij (en anderen hier) geregeld wel die verwijten maken.
Ik las gisteren de reacties op Twitter op de column van Eus. Tientallen normale reacties maar Eus reageerde alleen op de reacties die extreem waren. 'Fijn dat mijn gelijk wordt bevestigd' zegt hij dan. Gek ventje
pi_193725538
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik las gisteren de reacties op Twitter op de column van Eus. Tientallen normale reacties maar Eus reageerde alleen op de reacties die extreem waren. 'Fijn dat mijn gelijk wordt bevestigd' zegt hij dan. Gek ventje
Ja die had ik ook gevolgd, wel jammer want vond Eus toch wel altijd fatsoenlijke columns hebben maar hier sloeg hij de plank, naar mijn mening, totaal mis. Maar de manier hoe hij, met steun van o.a. SanderS (daarom zag ik zijn twitter), iedereen verketterde en wegzette had ik niet verwacht.

Het lijkt erop dat sinds BLM ook het "linkse" kamp zich vrijer voelt om extremer te kunnen gedragen. Dat is het gevoel althans wat ik heb, ze hebben nu ook door dat er met twee maten wordt gemeten in Nederland (zie de demo in Amsterdam en "gevolgen" voor Femke) en opeens neemt de hetze toe. Maar dat blijft vooralsnog bij een gevoel.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:38:12 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725584
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja die had ik ook gevolgd, wel jammer want vond Eus toch wel altijd fatsoenlijke columns hebben maar hier sloeg hij de plank, naar mijn mening, totaal mis. Maar de manier hoe hij, met steun van o.a. SanderS (daarom zag ik zijn twitter), iedereen verketterde en wegzette had ik niet verwacht.

Het lijkt erop dat sinds BLM ook het "linkse" kamp zich vrijer voelt om extremer te kunnen gedragen. Dat is het gevoel althans wat ik heb, ze hebben nu ook door dat er met twee maten wordt gemeten in Nederland (zie de demo in Amsterdam en "gevolgen" voor Femke) en opeens neemt de hetze toe. Maar dat blijft vooralsnog bij een gevoel.
Geen idee. Sinds Eus bij DWDD mocht meeblaten is hij denk ik iets teveel in zichzelf gaan geloven. Hij 'hoort er nu bij', bij de elitaire grachtengordel, is voor zijn inkomsten ook wel prettig.
pi_193725627
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee. Sinds Eus bij DWDD mocht meeblaten is hij denk ik iets teveel in zichzelf gaan geloven. Hij 'hoort er nu bij', bij de elitaire grachtengordel, is voor zijn inkomsten ook wel prettig.
Laten we eerlijk zijn, en niet om Eus te beschermen, als hij een tegenovergestelde mening had gehad en het opgenomen had voor Derksen dan was hij zelf het middelpunt van de aanval geworden. Dat is immers ook het probleem wat geschetst wordt in de OP, mensen met andere meningen worden bedreigd, uitgescholden of tegengewerkt.

Je kan het verhaal over het medialandschap gewoon doortrekken op de samenleving, zelfs op FOK!, want ook hier wordt je tegengewerkt, gefrustreerd, uitgescholden of verketterd zodra je een reactie typt wat anderen zich niet in kunnen vinden. En dan hebben we ook al berichten zien langskomen over mensen die niet wisten wat ze aanmoesten met hun "vrienden" of gingen negeren omdat ze forum of pvv zouden stemmen.

Er wordt hier wel gedaan door enkele users dat het allemaal niet zo speelt, maar het is bijna overal al zichtbaar deze tactieken en hetze tegen mensen met een "verkeerde" mening.
pi_193725652
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik nu geen zin om te zoeken, zit mobiel. Maar Oceanier was er sowieso 1 van.
Niet alleen Oceanier, heb er hier genoeg in de BLM topics het geweld en vernielingen zien goedpraten. het was immers geweld tegen "racisten" en "nazi's" dan is dat toegestaan, hetzelfde met het vernielen van beelden.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:46:53 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193725659
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Niet alleen Oceanier, heb er hier genoeg in de BLM topics het geweld en vernielingen zien goedpraten. het was immers geweld tegen "racisten" en "nazi's" dan is dat toegestaan, hetzelfde met het vernielen van beelden.
Wat een onzin weer.

Ik heb niemand geweld zien goedpraten en ik heb die reeks toch behoorlijk gevolgd, dus ik ben erg benieuwd naar voorbeelden.
Huilen dan.
pi_193725692
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, en niet om Eus te beschermen, als hij een tegenovergestelde mening had gehad en het opgenomen had voor Derksen dan was hij zelf het middelpunt van de aanval geworden. Dat is immers ook het probleem wat geschetst wordt in de OP, mensen met andere meningen worden bedreigd, uitgescholden of tegengewerkt.

Je kan het verhaal over het medialandschap gewoon doortrekken op de samenleving, zelfs op FOK!, want ook hier wordt je tegengewerkt, gefrustreerd, uitgescholden of verketterd zodra je een reactie typt wat anderen zich niet in kunnen vinden. En dan hebben we ook al berichten zien langskomen over mensen die niet wisten wat ze aanmoesten met hun "vrienden" of gingen negeren omdat ze forum of pvv zouden stemmen.

Er wordt hier wel gedaan door enkele users dat het allemaal niet zo speelt, maar het is bijna overal al zichtbaar deze tactieken en hetze tegen mensen met een "verkeerde" mening.
In het dagelijks leven speelt het nauwelijks, alleen in de media en op social media. Daarom zou ik mij als ik columnist was ook niet aan zo'n onderwerp wagen. Angela de Jong heeft het een paar keer gedaan, en wat zij schreef was helemaal niet extreem. Maar die wordt nu openlijk de tent uitgejaagd door een paar linkse ratten op haar eigen redactie. Vroeger leek journalist mij best een leuk beroep, maar daar denk ik nu 180 graden anders over.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:55:30 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725781
quote:
13s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat een onzin weer.

Ik heb niemand geweld zien goedpraten en ik heb die reeks toch behoorlijk gevolgd, dus ik ben erg benieuwd naar voorbeelden.
Het geweld niet direct (en daar had ik het ook niet over) maar de vernielingen/ vandalisme aan standbeelden vonden een aantal lieden toch echt prima. Er kwamen zelfs antwoorden voorbij dat hier in Nederland ook standbeelden de plomp ingegooid moesten worden net als in Engeland...
  zondag 21 juni 2020 @ 16:56:37 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193725801
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het geweld niet direct maar de vernielingen/ vandalisme aan standbeelden vonden een aantal lieden toch echt prima. Er kwamen zelfs antwoorden voorbij dat hier in Nederland ook standbeelden de plomp ingegooid moesten worden net als in Engeland...
Ah ja, symbolen dus. Dat is heel wat anders dan "geweld en vernielingen" goedpraten hè.
Huilen dan.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:58:33 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193725854
quote:

[..]

Wat een onzin weer.

Jij bent niet neutraal.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef Oceanier het volgende:
Grachtengevels? Beter dat standbeeld van JP coen in Hoorn in het water flikkeren.
Die reacties over geweld tegen nazi's wat is toegestaan zoek je maar zelf. Dat lees ik hier al jaren waarop mijn reactie steevast hetzelfde is "het probleem is dat in de ogen van links iedereen met een andere mening een nazi is en dus geweld is toegestaan".
  zondag 21 juni 2020 @ 17:04:02 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193725895
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij bent niet neutraal.

En hoe zou daaruit volgen dat jij jouw claims niet van bewijs hoeft te voorzien?
Huilen dan.
pi_193725922
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En hoe zou daaruit volgen dat jij jouw claims niet van bewijs hoeft te voorzien?
Omdat ik geen 50 topics in totaal ga doorspitten naar reacties die misschien al verwijderd zijn? Ik weet zelf wat ik gelezen heb, ik weet zelf waarop ik gereageerd heb, en ik weet zeker dat meerdere users zulke reacties hebben gelezen. Er zit er zelf ene in dit topic die zulke reacties wel vaker geeft, maar die ga ik niet bij naam noemen omdat ik geen zin heb in een discussie met die persoon momenteel, daarbij heeft die persoon op dit moment niets verkeerds gedaan.

Als jij het niet geloofd is dat jouw keuze, ik wil je graag wel attenderen de eerste volgende keer als het weer gebeurd? Maar jij en ik weten dan ook precies wat er dan gebeurd, want zoals wel vaker als ik iemand wil attenderen op een eerdere uitspraak wordt die reactie verwijderd want dan is die niet relevant voor de discussie, en in een ander topic kunnen mensen dan weer roepen dat het niet waar is.

Keer op keer hetzelfde liedje.
pi_193726082
quote:

[..]

Wat een onzin weer.

Het is indirect zeker goed gepraat door te stellen dat geweld wordt afgekeurd maar er wel begrip voor kan worden opgebracht... Opmerking afkomstig van Halsema zelf..
  zondag 21 juni 2020 @ 17:42:05 #124
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193726526
quote:

[..]

Ik wacht af.
  zondag 21 juni 2020 @ 17:43:11 #125
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193726544
quote:

[..]

Dat je mening wordt veroordeeld gebeurt wel vaker, zeker op fora. Het is niet echt nieuw en ook niet voorbehouden aan 1 kant van het politieke spectrum.
  zondag 21 juni 2020 @ 17:44:58 #126
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193726577
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:17 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Het is indirect zeker goed gepraat door te stellen dat geweld wordt afgekeurd maar er wel begrip voor kan worden opgebracht... Opmerking afkomstig van Halsema zelf..
Begrip voor de kritiek? Dat is niet geweld goedpraten.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen in de VS de straat op gaan maar dat betekent niet dat ik plunderingen en geweld prima vind of begrijp.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 17:45:38 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193726589
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:17 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

l
dat zijn twee compleet verschillende dingen man
  zondag 21 juni 2020 @ 17:46:53 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193726609
quote:

[..]

Even een stapje opzij om niet door dezelfde bliksem tgv die eerste zin te worden verdampt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_193727196
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Kansenjongere op 21-06-2020 18:29:01 (verkeerde topic :)) ]
pi_193727289
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gisteren een goed stuk gelezen op Geenstijl, oorspronkelijke bron.

Het is een longread, vandaar in een spoiler tab, maar zeer de moeite waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte samenvatting:

- Oud journalist doet boekje open over het reilen en zeilen binnen het Nederlandse media landschap.
- Alle grote Nederlandse uitgeverijen – Wegener, PCM en Sanoma – overgenomen door de Belgische De Pers Groep, en vallen allemaal onder één baas.
- Media is zeer gekleurd, geen journalisme meer maar links activisme.
- Media is niet meer neutraal, nieuws wordt gebracht zodat het beter in bepaalde straatjes past en anderen weer niet in de kaart spelen.
- Andersdenkenden worden geframed en weggezet.
- De media controleert het politieke landschap niet meer maar juicht het klakkeloos toe.
- De media is overtuigt van hun "goedheid", het bekende "wij weten het beter".

Het is helaas iets wat al bij velen "bekend" was, en in mijn ogen een zeer enge ontwikkeling.
Is dat niet gewoon het resultaat van die fantastische Marktwerking™, die het VVD al jaren aangrijpt om alles in onze samenleving af te breken? Alles moet te koop zijn, zelfs de waarheid.

Het is hoe dan ook in niemands voordeel wanneer de persvrijheid in het geding komt. Of dit nu vanuit linkse, of rechtse idealogie gebeurt.
Het lijkt mij dan ook erg onwenselijk wanneer één eigenaar al het nieuws in Nederland verzorgt. Ik krijg flashbacks naar Berlusconi.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 21 juni 2020 @ 19:15:11 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193727821
quote:

[..]

Fok is een broeinest van rechtsdraaiend denken, man... Ooit de Frontpage weleens gelezen? Aantal likes bij bepaalde berichten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 juni 2020 @ 19:16:36 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193727832
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op, en dan niet alleen zijn twitterbubbel. Hij zet alles weg als landverraders of deugers (hoor je hier ook geregeld), maar nergens zie ik iets van dat hij in gesprek gaat met die mensen of de discussie aangaat. Hij zoekt wat extremen op hier en daar en projecteert dat op een complete groep, waar blijkbaar enkele users hier geen problemen mee hebben, wel raar dat ze mij (en anderen hier) geregeld wel die verwijten maken.

Dit soort gasten leven in hun eigen wereld, ver weg van de werkelijkheid, en ze menen even vinger te kunnen wijzen naar mensen die niet zo bevoordeeld zijn. Luisteren naar de inhoud zit er niet bij, het zijn deugers, landverraders en slinkse linkse mensen,
Je bent echt geen slachtoffer, Jarvis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193727842
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je bent echt geen slachtoffer, Jarvis.
Dat heb ik ook nog nooit beweerd, die stempel is op mij gedrukt geworden zoals inmiddels al vele stempels.
pi_193727848
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Fok is een broeinest van rechtsdraaiend denken, man... Ooit de Frontpage weleens gelezen? Aantal likes bij bepaalde berichten?
Als het al zo is, is dat dan ten strengste verboden ? Voorlopig lees ik in je: een selectieve perceptie bevinding.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193727849
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Begrip voor de kritiek? Dat is niet geweld goedpraten.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen in de VS de straat op gaan maar dat betekent niet dat ik plunderingen en geweld prima vind of begrijp.
Misschien was mijn antwoord niet duidelijk, gesteld werd: “Ik kan het geweld niet goedkeuren maar ik kan er wel begrip voor opbrengen”.
pi_193727858
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

l
dat zijn twee compleet verschillende dingen man
?
pi_193727859
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beiden kampen worden hier goed vertegenwoordigd, en zo hoort het ook. Nu alleen nog alleen een beetje wederzijds respect in de discussies ondanks dat we allen een andere mening hebben.
  zondag 21 juni 2020 @ 19:21:28 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193727891
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als het al zo is, is dat dan ten strengste verboden ? Voorlopig lees ik in je: een selectieve perceptie bevinding.
Wie heeft het over verbieden?

Wat jij verder 'voorlopig' in mij leest interesseert me niet, aangezien je hele raison d'etre om hier überhaupt te zijn doodvermoeiend en voorspelbaar is.

Vertel nog wat over je achtertuin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 juni 2020 @ 19:23:38 #139
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193727920
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:18 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Misschien was mijn antwoord niet duidelijk, gesteld werd: “Ik kan het geweld niet goedkeuren maar ik kan er wel begrip voor opbrengen”.
Je bent je wel in steeds vreemdere bochten aan het wringen.
pi_193727942
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wie heeft het over verbieden?

Wat jij verder 'voorlopig' in mij leest interesseert me niet, aangezien je hele raison d'etre om hier überhaupt te zijn doodvermoeiend en voorspelbaar is.

Vertel nog wat over je achtertuin.
Je loopt een beetje achter...ik heb het nu steeds over mijn Cessna.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193727953
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

? Ik had wel iets intelligenters verwacht? Wat begrijp je niet?
  zondag 21 juni 2020 @ 19:26:49 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193727954
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je loopt een beetje achter...ik heb het nu steeds over mijn Cessna.
Neuh, die foto is ook al herhaaldelijk voorbij gekomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193727975
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat er met indirect bedoeld wordt?
  zondag 21 juni 2020 @ 19:31:00 #144
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193728013
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:28 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat er met indirect bedoeld wordt?
Ok, wie precies gaf aan het geweld te begrijpen?
pi_193728168
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ok, wie precies gaf aan het geweld te begrijpen?
Heb je niet gelezen?
  zondag 21 juni 2020 @ 19:44:33 #146
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193728206
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:41 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Heb je niet gelezen?
Oh ja, Halsema! Wat zei ze precies?
  zondag 21 juni 2020 @ 19:52:03 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193728314
Van de teloorgang van de Nederlandse media naar iets wat Halsema indirect wel of niet bedoeld heeft. Dan zal het met die teloorgang van de media wel meevallen, me dunkt.
Huilen dan.
pi_193728521
quote:

[..]

Jij bent niet neutraal.
[..]

Die reacties over geweld tegen nazi's wat is toegestaan zoek je maar zelf. Dat lees ik hier al jaren waarop mijn reactie steevast hetzelfde is "het probleem is dat in de ogen van links iedereen met een andere mening een nazi is en dus geweld is toegestaan".
Ik praat hier geweld helemaal niet goed. Waarom worden mijn woorden verdraaid?
West-Melanesia
pi_193728531
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Oh ja, Halsema! Wat zei ze precies?
👍🏻
  zondag 21 juni 2020 @ 20:12:36 #150
489794 Poem_
Brightness of Loss
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 20:20:45 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193728619
quote:
is toch zo?

als jij drie kinderen eten moet geven en echt 0 euro hebt dan snap ik dat je gaat stelen

daarmee keur ik diefstal nog niet goed
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 20:23:06 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193728647
quote:

[..]

Jij bent niet neutraal.
[..]

ja en voor rechts is iedereen met een andere mening werkloos en antifa en shit en geweld is toegestaan want als de overheid het niet doet moet het volk zelf wel

en maar wijzen naar elkaar
pi_193729227
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

is toch zo?

als jij drie kinderen eten moet geven en echt 0 euro hebt dan snap ik dat je gaat stelen

Je legt nu precies de betekenis van indirect uit. Indirect keur je de diefstal goed door er begrip voor op te brengen en dat is je op glad ijs begeven..
  zondag 21 juni 2020 @ 21:18:25 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193729266
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:15 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Je legt nu precies de betekenis van indirect uit. Indirect keur je de diefstal goed door er begrip voor op te brengen
8)7
Huilen dan.
pi_193729747
quote:

[..]

Dat geldt ook voor jou. Je hebt mijn uitspraken helemaal verkeerd begrepen.
West-Melanesia
  zondag 21 juni 2020 @ 21:59:57 #156
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193729864
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

is toch zo?

Als je je financiële situatie niet op orde hebt dan ben je niet geschikt voor ouderschap.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:01:49 #157
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193729887
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:59 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Als je je financiële situatie niet op orde hebt dan ben je niet geschikt voor ouderschap.
'Als iemand je vermoordt heb je het recht niet te leven.'
  zondag 21 juni 2020 @ 22:03:41 #158
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193729902
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

'Als iemand je vermoordt heb je het recht niet te leven.'
Wie zegt dat?
pi_193729907
quote:

[..]

Denk je dat dat andersom niet geldt? Je doet alsof mensen die FvD of PVV stemmen weerloze slachtoffers zijn. Maar 'linksen' krijgen binnen vriendengroepen ook de wind van voren. Ik heb vaak zat van maten gehoord dat ik op sommige vlekken te links ben, een 'rode rakker' (dat terwijl ik VVD stem).

En ik ga daar dan tegenin omdat ik hun kijk op bepaalde kwesties te ongenuanceerd vind. Is verder ook geen probleem. We blijven vrienden. Een beetje discussie moet namelijk kunnen.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:04:30 #160
136343 BasEnAad
pi_193729914
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:03 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Het is vergelijkbare stelling.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:06:07 #161
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193729932
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is vergelijkbare stelling.
Nee. Vermoord worden is iets wat je overkomt. Kinderen krijg je niet zomaar en kun je op voorbereiden.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:06:52 #162
136343 BasEnAad
pi_193729940
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:06 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Nee. Vermoord worden is iets wat je overkomt. Kinderen krijg je niet zomaar en kun je op voorbereiden.
Alleen rijke mensen mogen kinderen krijgen dus?
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 22:07:02 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193729942
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:59 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

ja dat was het punt inderdaad, bedankt ...
  zondag 21 juni 2020 @ 22:07:48 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193729954
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:06 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Want financiële rampspoed kan je niet overkomen? Verder een aardig onzinnige discussie dit.
Huilen dan.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:08:58 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193729968
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:52 schreef Oceanier het volgende:

Dat geldt ook voor jou. Je hebt mijn uitspraken helemaal verkeerd begrepen.
Ik heb het dan ook niet over geweld voor de zoveelste keer. Maar dat er standbeelden omver getrokken werden vond je allemaal prima.
pi_193730009
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over geweld voor de zoveelste keer. Maar dat er standbeelden omver getrokken werden vond je allemaal prima.
Moet bekennen dat ik er ook niet wakker van lig dat in de VS een beeld sneuvelt van general Lee.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:13:33 #167
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193730029
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Alleen rijke mensen mogen kinderen krijgen dus?
Nee maar wel genoeg om zelf je broek op te houden. Kinderen krijgen vergt investeringen in zowel tijd als geld. Heb je dit niet dan begin je er toch niet aan?

Lijkt me nogal logisch allemaal.

Maar goed nogal offtopic.
pi_193730033
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja slopen zeg je. Dat is toch geweld.
West-Melanesia
  zondag 21 juni 2020 @ 22:48:55 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193730827
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, dat is vandalisme/ vernieling.

https://www.encyclo.nl/begrip/slopen
Geweld wordt wel gedefinieerd als een kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen of zaken.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geweld
West-Melanesia
pi_193730966
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

8)7
?
  zondag 21 juni 2020 @ 23:06:48 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193730997
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:57 schreef Oceanier het volgende:

Geweld wordt wel gedefinieerd als een kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen of zaken.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geweld
Ik heb het nergens over geweld gehad. Jij hebt een aantal uitspraken gedaan en daar probeer je jezelf nu onderuit te wurmen.
pi_193731047
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over geweld gehad. Jij hebt een aantal uitspraken gedaan en daar probeer je jezelf nu onderuit te wurmen.
Nou maak ff je punt. Je had het over slopen/geweld. Vervolgens breng je mijn naam te sprake. Wat bedoel je nou precies, waar beschuldig je me van en welke uitspraken van mij doel je op?
West-Melanesia
  zondag 21 juni 2020 @ 23:11:51 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193731102
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou maak ff je punt. Je had het over slopen/geweld. Vervolgens breng je mijn naam te sprake. Wat bedoel je nou precies, waar beschuldig je me van en welke uitspraken van mij doel je op?
Het is goed met je. :W
pi_193731187
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is goed met je. :W
Precies, dacht ik al. Volgende keer ff beter orde op zaken stellen, voordat je zomaar me naam weer ter sprake brengt zonder dat je precies weet waarom.
West-Melanesia
pi_193735797
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Amerika kent geen Extreem links, dan wordt je al snel uitgemaakt voor communist wat voor een Amerikaanse politicus dodelijk is. In Amerika heb je Conservatief Rechts en Progressief Rechts. Met andere woorden de democraten is een soort VVD.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 13:18:34 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193736177
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet bekennen dat ik er ook niet wakker van lig dat in de VS een beeld sneuvelt van general Lee.
ik kan sowieso niet wakker liggen van wat er in de VS gebeurt maar Lee was een uitgesproken tegenstander van slavernij, itt bv generaal Sherman bij de Unionisten die nog steeds door de zwarte gemeenschap gezien wordt als een soort heilige

gooi dan zo'n beeld om _O-
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 13:19:22 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193736192
of Grant

niet Grant
pi_193736339
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Amerika kent geen Extreem links, dan wordt je al snel uitgemaakt voor communist wat voor een Amerikaanse politicus dodelijk is. In Amerika heb je Conservatief Rechts en Progressief Rechts. Met andere woorden de democraten is een soort VVD.
Dat is al lang niet meer zo hoor. Democraten anno 2020 zijn net zo links als Jetten en Klaver. Vroeger was dat wel zo ja maar de dems hebben echt een enorme swing naar links gemaakt de afgelopen jaren.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 13:35:44 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193736384
nou en?

het is sowieso bs hoor, Rob Jetten gaat echt niet vrolijk worden van 'links Amerika' maar dan nog, al zou het waar zijn .... nou en?
pi_193736467
Ik keek tot voor kort (naast fok) ook wel eens op Nu.nl. de laatste weken wordt het 'nieuws' daar echter steeds linkser en ronduit hatelijker naar Nederlanders. Het was daar al gebruikelijk om alles te censureren wat niet links genoeg was of positief was voor trump. Maar nu is het compleet doorgeslagen met artikelen als; hoe praat je over racisme met je kind, verzetsstrijders uit Suriname en constante artikelen over hoe racistisch je wel niet moet zijn als blanke. Kots.
pi_193737148
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik kan sowieso niet wakker liggen van wat er in de VS gebeurt maar Lee was een uitgesproken tegenstander van slavernij, itt bv generaal Sherman bij de Unionisten die nog steeds door de zwarte gemeenschap gezien wordt als een soort heilige

gooi dan zo'n beeld om _O-
Heb nooit de moeite genomen mij te verdiepen in de Amerikaanse Burgeroorlog. Zou het dus niet weten. Maar inderdaad, z'n gaan hun goddelijke gang maar in de States.
pi_193738153
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb nooit de moeite genomen mij te verdiepen in de Amerikaanse Burgeroorlog. Zou het dus niet weten. Maar inderdaad, z'n gaan hun goddelijke gang maar in de States.
Gods Own Country
Christen Republican: God send us Trump
Liberal: To punish America ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 22-06-2020 18:12:51 ]
pi_193738290
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom zit je nou te liegen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_193738327
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom zit je nou te liegen?
Vandaag even geen zin in die onzin over "liegen" probeer.
pi_193738341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vandaag even geen zin in die onzin over "liegen" probeer.
Kom dan niet met zulke leugenachtige opmerkingen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 22 juni 2020 @ 16:05:23 #187
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_193738351
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat is al lang niet meer zo hoor. Democraten anno 2020 zijn net zo links als Jetten en Klaver.
Ja daaag, democraten zitten nog rechtser dan onze VVD en republikeinen zijn een soort FvD/SGP mix.
Rechts-extreem rechts wordt geframed alsof links-rechts daar bestaat.

Er bestaan wel wat linkse splintergroepen,maar die spelen politiek geen significante rol.

Socialistische, communistische, groene of pacifistische partijen en dergelijke, spelen totaal geen rol
Feyenoord!!! * Barça
pi_193738430
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:05 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Ja daaag, democraten zitten nog rechtser dan onze VVD en republikeinen zijn een soort FvD/SGP mix.
Rechts-extreem rechts wordt geframed alsof links-rechts daar bestaat.

Er bestaan wel wat linkse splintergroepen,maar die spelen politiek geen significante rol.

Socialistische, communistische, groene of pacifistische partijen en dergelijke, spelen totaal geen rol
Nee.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:11:42 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193738435
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:42 schreef Oranjezaloverwinnen het volgende:
Ik keek tot voor kort (naast fok) ook wel eens op Nu.nl. de laatste weken wordt het 'nieuws' daar echter steeds linkser en ronduit hatelijker naar Nederlanders. Het was daar al gebruikelijk om alles te censureren wat niet links genoeg was of positief was voor trump. Maar nu is het compleet doorgeslagen met artikelen als; hoe praat je over racisme met je kind, verzetsstrijders uit Suriname en constante artikelen over hoe racistisch je wel niet moet zijn als blanke. Kots.
Kritiek op het milieubeleid wordt niet meer geplaatst, in artikelen en in posts.
Sinds vorige week zelfs 'alm' posten niet meer toegestaan

De taak van een nieuwsmedium is het zo neutraal mogelijk brengen, niet een kant kiezen. nu is een beetje slachtoffer van het eigen succes geworden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193739294
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:11 schreef Red_85 het volgende:
De taak van een nieuwsmedium is het zo neutraal mogelijk brengen, niet een kant kiezen. nu is een beetje slachtoffer van het eigen succes geworden.
De media als nu.nl kiezen niet neutraal een kant, ze laten zich door angst leiden. Voor on-linkse media durft niemand geld te betalen, ze kunnen een grote bek of een steen door hun ruit krijgen. Of erger.

Een enkele keer kan je toch een pro-Trump stukje geplaatst krijgen. Daar volgt dan een lange rij schimpscheuten op. Maar je denkt: Goh, het kán dus wel. Tot je een week later je stukje zoekt en het verwijderd blijkt te zijn.
  maandag 22 juni 2020 @ 17:21:26 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_193739318
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:18 schreef gombro het volgende:

[..]

De media als nu.nl kiezen niet neutraal een kant, ze laten zich door angst leiden. Voor on-linkse media durft niemand geld te betalen, ze kunnen een grote bek of een steen door hun ruit krijgen. Of erger.

Een enkele keer kan je toch een pro-Trump stukje geplaatst krijgen. Daar volgt dan een lange rij schimpscheuten op. Maar je denkt: Goh, het kán dus wel. Tot je een week later je stukje zoekt en het verwijderd blijkt te zijn.
Als je mensen ziet die bang voor de waarheid zijn, roep je dan ook heel hard Open je Ogen Sheeple!!!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 juni 2020 @ 17:22:01 #192
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193739324
quote:

[..]

Wat een dom gelul. Er zijn verschillende initiatieven geweest, waarvan er nog een paar overeind staan.

DDS, GeenStijl, TPO zijn er al 3 die je prima rechts kunt noemen.
pi_193739344
quote:

[..]

Dus omdat er geen 'pro-Trump stukjes' worden geplaatst, is een medium niet neutraal?

Moet ik daaruit afleiden dat een medium dat wel dergelijke artikelen publiceert, dat dan wel is?
pi_193739456
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat er geen 'pro-Trump stukjes' worden geplaatst, is een medium niet neutraal?

Moet ik daaruit afleiden dat een medium dat wel dergelijke artikelen publiceert, dat dan wel is?
Ja natuurlijk, zakkewasser.
pi_193739483
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:22 schreef Poem_ het volgende:

Wat een dom gelul. Er zijn verschillende initiatieven geweest, waarvan er nog een paar overeind staan.

DDS, GeenStijl, TPO zijn er al 3 die je prima rechts kunt noemen.
Goh wat een geweldig argument. Cursusje logica misschien? Voor dummies?
  maandag 22 juni 2020 @ 17:37:48 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193739499
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:36 schreef gombro het volgende:

[..]

Goh wat een geweldig argument. Cursusje logica misschien? Voor dummies?
Ik gaf je 3 voorbeelden die aantonen dat je stelling niet klopt. Of je drukte je uit op een nogal vreemde manier, dat kan natuurlijk ook.
pi_193739680
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:34 schreef gombro het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, zakkewasser.
Is dit nu het gewenste rechtse niveau van discussiëren gewoon iemand uit het niets uitschelden. En dan later boos zijn dat zulke reacties op andere sites gewist worden. |:(
  maandag 22 juni 2020 @ 18:01:29 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193739755
quote:

[..]

Over Trump is gewoonweg amper iets positiefs te melden, dus hoe het gebrek aan pro-Trump berichtgeving iets zegt over de media in plaats van over Trump is mij niet geheel duidelijk.

Wanneer gras groen is, dan ga je de media toch ook niet verwijten dat ze niet (óók) berichten dat gras blauw is?
Huilen dan.
pi_193739776

Waarom worden standbeelden kapot gemaakt?

Mooie insteek ook van het NOS Jeugdjournaal.

Want stel je voor dat kinderen er vraagtekens bij gaan zetten of je überhaupt wel beelden kapot mag maken. Beelden die niet van jezelf zijn.
pi_193739781
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Over Trump is gewoonweg amper iets positiefs te melden, dus hoe het gebrek aan pro-Trump berichtgeving iets zegt over de media in plaats van over Trump is mij niet geheel duidelijk.

Wanneer gras groen is, dan ga je de media toch ook niet verwijten dat ze niet (óók) berichten dat gras blauw is?
Je zou op zijn minst de populariteit van Trump uit kunnen leggen.
pi_193739791
quote:

[..]

Waarom is dan de rechtse Telegraaf De grootste krant van Nederland en zijn vrij recent de rechtse omroepen PowNed en WNL tot het publieke bestel toegetreden?
  maandag 22 juni 2020 @ 18:05:37 #202
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193739793
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat wordt dan ook volop gedaan.
Huilen dan.
pi_193739802
quote:

[..]

Ook dat gebeurt regelmatig. Gister nog bij Op1.
pi_193739811
quote:

[..]

Welke populariteit? Z'n approval rating ligt al jaren niet veel hoger dan 40-42 procent.

Verder heb ik inmiddels talloze stukken geleden over waarom Trump in 2016 de verkiezingen wist te winnen. En nee, die artikelen waren niet 'anti-Trump'.
pi_193739858
Nog even terugkomend op het filmpje van de NOS:

Met Karwan Fatah-Black:

quote:
''Het standbeeld is echt een ereteken en leert mensen, dit is iemand die je zou moeten eren.
Ja, ik ga ook altijd naar het standbeeld van Coen om hem te eren. En dan lees ik de uitleggende tekst eronder expres niet.

quote:
''Terwijl er eigenlijk geen standbeelden zijn voor mensen die daartegen in verzet kwamen''
Nou. Mandela heeft in Den Haag wel zijn eigen standbeeld.
pi_193739874
quote:

[..]

Ja, want wat is Trump populair, in tegenstelling tot Clinton.
En dan toch de popular vote niet winnen...
pi_193739933
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke populariteit? Z'n approval rating ligt al jaren niet veel hoger dan 40-42 procent.

Verder heb ik inmiddels talloze stukken geleden over waarom Trump in 2016 de verkiezingen wist te winnen. En nee, die artikelen waren niet 'anti-Trump'.
Vrijwel alle peilingen zaten er naast met betrekking tot de winst van Trump en de Brexit.

Wat betreft Trump is het prima als je hem kritisch belicht, maar op nu.nl (waar we het over hadden) belichten ze niet alleen Trump kritisch, maar nemen ze ook het hele repertoire van de antibeweging over.
pi_193739986
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vrijwel alle peilingen zaten er naast met betrekking tot de winst van Trump en de Brexit.

Wat betreft Trump is het prima als je hem kritisch belicht, maar op nu.nl (waar we het over hadden) belichten ze niet alleen Trump kritisch, maar nemen ze ook het hele repertoire van de antibeweging over.
Dat ze er naast zaten ligt meer aan het bizarre kiesstelsel dan aan het voorspellen van de populariteit.
En voor die Brexit, hoe hadden de peilers moeten weten dat het volk zo achterlijk ging stemmen? Daar durfden ze amper voor uit te komen.
pi_193740016
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat ze er naast zaten ligt meer aan het bizarre kiesstelsel dan aan het voorspellen van de populariteit.
Peilers weten heus wel hoe het Amerikaanse kiesstelsel werkt. Daar houden ze dus gewoon rekening mee.

quote:
En voor die Brexit, hoe hadden de peilers moeten weten dat het volk zo achterlijk ging stemmen? Daar durfden ze amper voor uit te komen.
'Achterlijk' is relatief.

Maar dat is dus de taak van peilers. Om door middel van steekproeven en berekeningen te achterhalen wat de uitslag wordt.
pi_193740029
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Peilers weten heus wel hoe het Amerikaanse kiesstelsel werkt. Daar houden ze dus gewoon rekening mee.
[..]

'Achterlijk' is relatief.

Maar dat is dus de taak van peilers. Om door middel van steekproeven en berekeningen te achterhalen wat de uitslag is.
Peilen is geen exacte wetenschap...
pi_193740065
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Peilen is geen exacte wetenschap...
KoosVogels gebruikt het wel als argument dat Trump niet populair is.
pi_193740116
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

KoosVogels gebruikt het wel als argument dat Trump niet populair is.
Als vele peilingen een bepaalde trend aangeven, dan klopt dat meestal ook wel redelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')