abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193720789
Gisteren een goed stuk gelezen op Geenstijl, oorspronkelijke bron.

Het is een longread, vandaar in een spoiler tab, maar zeer de moeite waard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte samenvatting:

- Oud journalist doet boekje open over het reilen en zeilen binnen het Nederlandse media landschap.
- Alle grote Nederlandse uitgeverijen – Wegener, PCM en Sanoma – overgenomen door de Belgische De Pers Groep, en vallen allemaal onder één baas.
- Media is zeer gekleurd, geen journalisme meer maar links activisme.
- Media is niet meer neutraal, nieuws wordt gebracht zodat het beter in bepaalde straatjes past en anderen weer niet in de kaart spelen.
- Andersdenkenden worden geframed en weggezet.
- De media controleert het politieke landschap niet meer maar juicht het klakkeloos toe.
- De media is overtuigt van hun "goedheid", het bekende "wij weten het beter".

Het is helaas iets wat al bij velen "bekend" was, en in mijn ogen een zeer enge ontwikkeling.
  zondag 21 juni 2020 @ 09:49:57 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193720818
Waarom hebben wij in dit rechtse land dan al decennia een rechtse regering?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_193720840
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heeft dit met de OP te maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 21 juni 2020 @ 09:52:33 #4
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193720845
quote:
Het migratiebeleid is anders zeer links.
pi_193720846
Klopt als een bus!

Al decenia erger ik mij aan de extreem-linkse pers in Nederland.

Het lijkt het voormalige Oost-Duitsland wel :r :r
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193720849
quote:
Wie dan :?
pi_193720856
quote:
Wow, ik ben het artikel nog even na aan het lezen en wat kleine foutjes eruit aan het halen. Heb je snel gelezen. :)

Het maakt niet uit of wij een rechtse regering hebben, dat is vooral voor de bühne in mijn ogen. De belangrijke posities in Nederland zijn veelal bezet door mensen met een links gedachtegang. Maar dat is een compleet andere discussie, dit gaat om de media en dit verhaal komt van een oud journalist. En het mag geen geheim meer zijn dat het media landschap is geïnfiltreerd door links activisten en geen neutrale journalisten meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 21-06-2020 10:00:19 ]
pi_193720871
quote:
4s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Klopt als een bus!

Al decenia erger ik mij aan de extreem-linkse pers in Nederland.

Het lijkt het voormalige Oost-Duitsland wel :r :r
En daarom in mijn ogen een zeer enge ontwikkeling. Daarnaast hebben we buiten de media ook een hoop activisten in Nederland die dezelfde tactieken hanteren zoals beschreven in de OP. Zo ook op FOK!, nu verwacht ik dat die mensen dit wel toejuichen, het past immers in hun straatje. Maar zouden ze eigenlijk wel beseffen dat hun mening en kennis gebaseerd is op een éénzijdige en selectieve berichtgeving en dat ze eigenlijk niets anders zijn dan een paar schapen met oogkleppen op?
  zondag 21 juni 2020 @ 09:56:52 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193720873
Deze site - in ieder geval de Front Page - plaatst artikelen met een soms andere toon dan de MSM.

En wat gebeurt er?

Altijd weer geblaat van Stormfront dit, Stormfront dat. Vaak van dezelfde Fokkers.

Zo diep zit dus al de indoctrinatie ingebakken.

Persoonlijk beschouw ik de artikelen als een rechtstreekse reactie op de subjectieve toon van de MSM. Het slaat misschien soms door, maar voor evenwicht op een weegschaal, moet diezelfde weegschaal eerst wat dieper gaan, alvorens er evenwicht is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 juni 2020 @ 09:58:02 #10
182233 thedeedster
pi_193720877
quote:
Want iedereen in dit land is journalist?

Want iedereen neemt alles klakkeloos aan?

Misschien onderschat je de mens.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193720887
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:56 schreef thedeedster het volgende:
Deze site - in ieder geval de Front Page - plaatst artikelen met een soms andere toon dan de MSM.

En wat gebeurt er?

Altijd weer geblaat van Stormfront dit, Stormfront dat. Vaak van dezelfde Fokkers.

Zo diep zit dus al de indoctrinatie ingebakken.

Persoonlijk beschouw ik de artikelen als een rechtstreekse reactie op de subjectieve toon van de MSM. Het slaat misschien soms door, maar voor evenwicht op een weegschaal, moet diezelfde weegschaal eerst wat dieper gaan, alvorens er evenwicht is.
Dat is dat verketteren wat velen doen, het framen van mensen. Vaak gaat de discussie dan over stormfront of iemand die zich loopt te verdedigen, het zijn de bekende trucjes om het debat te ontregelen. Het zou fijn zijn als meer journalisten zich zouden uitspreken. De media dient gewoon neutraal te informeren en mensen zelf een keuze te laten maken, nu wordt er reclame gemaakt voor bepaalde politieke partijen en de bevolking gemanipuleerd om te laten denken dat ze racisten en nazi's zijn zouden ze afwijken van een bepaalde mening. Ik durf te wedden dat een hoop mensen zich daardoor niet negatief durven uit te laten en maar stil meelopen in de maat uit angst om verketterd te worden.
pi_193720921
Open nu wat grote media sites, nu.nl, nrc.nl, ad.nl, volkskrant.nl, en overal zie je hetzelfde. Negatief voorpagina nieuws over Trump, dat er minder mensen zijn komen opdagen dan verwacht. Dat is blijkbaar voorpagina nieuws, niet de steekpartij in Engeland die gisteren al meteen onder de hoofdkop over de dreigementen aan Airfryer te vinden was en ook niet de plunderingen en geweldsuitbarsting in Stuttgart.

Nee het is blijkbaar groot nieuws in de media dat de opkomst bij een Trump rally lager uitvalt dan verwacht.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:04:49 #13
182233 thedeedster
pi_193720925
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat is dat verketteren wat velen doen, het framen van mensen. Vaak gaat de discussie dan over stormfront of iemand die zich loopt te verdedigen, het zijn de bekende trucjes om het debat te ontregelen. Het zou fijn zijn als meer journalisten zich zouden uitspreken. De media dient gewoon neutraal te informeren en mensen zelf een keuze te laten maken, nu wordt er reclame gemaakt voor bepaalde politieke partijen en de bevolking gemanipuleerd om te laten denken dat ze racisten en nazi's zijn zouden ze afwijken van een bepaalde mening. Ik durf te wedden dat een hoop mensen zich daardoor niet negatief durven uit te laten en maar stil meelopen in de maat uit angst om verketterd te worden.
De journalistiek schrok zich het apelazarus toen het klootjesvolk via het internet ook een platform kreeg, en de mening van dit klootjesvolk niet was zoals voorgeschreven.
pi_193720935
Marktwerking. Mensen willen linkse journalisten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_193720943
Een journalist zegt... OK. Top.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:06:45 #16
182233 thedeedster
pi_193720945
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
Marktwerking. Mensen willen linkse journalisten.
Vandaar dat de oplages van print allemaal zo lekker gaan.
pi_193720946
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De journalistiek schrok zich het apelazarus toen het klootjesvolk via het internet ook een platform kreeg, en de mening van dit klootjesvolk niet was zoals voorgeschreven.
Ik weet het, daarom ook meteen de reactie van de EU onder aanvoering van D66 om het "nepnieuws" tegen te gaan. Bepaalde sites, waaronder ook GS krijgen het etiket nepnieuws opgeplakt. Dat het na dreigen met een rechtszaak werd aangepast hoor je natuurlijk niet, het zaadje dat bepaalde sites nepnieuws brengen was al gepland. De rectificatie leest toch niemand.

D66 dreigt kampioen nepnieuws te worden
  zondag 21 juni 2020 @ 10:07:53 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193720955
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Open nu wat grote media sites, nu.nl, nrc.nl, ad.nl, volkskrant.nl, en overal zie je hetzelfde. Negatief voorpagina nieuws over Trump, dat er minder mensen zijn komen opdagen dan verwacht. Dat is blijkbaar voorpagina nieuws, niet de steekpartij in Engeland die gisteren al meteen onder de hoofdkop over de dreigementen aan Airfryer te vinden was en ook niet de plunderingen en geweldsuitbarsting in Stuttgart.

Nee het is blijkbaar groot nieuws in de media dat de opkomst bij een Trump rally lager uitvalt dan verwacht.
^O^ inderdaad.
pi_193720956
Ik herken het wel, maar dan niet zo zeer als links of rechts, maar meer als kritiekloze spreekbuis voor de zittende macht.

Zo valt mij al jaren op dat de neoliberale koers kritiekloos wordt gevolgd, en wordt gepresenteerd als onvermijdelijke gang van zaken. Terwijl het gewoon politieke keuzes betreffen waar je veelal vraagtekens bij kunt zetten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_193720957
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:06 schreef babylon het volgende:
Een journalist zegt... OK. Top.
Het is niet dat "we" nu allemaal geschokt zijn omdat een journalist iets roept wat we nog niet doorhadden. Het is eerder wederom de zoveelste bevestiging dat de media zeer gekleurd is en niet meer neutraal.
pi_193720960
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is niet dat "we" nu allemaal geschokt zijn omdat een journalist iets roept wat we nog niet doorhadden. Het is eerder wederom de zoveelste bevestiging dat de media zeer gekleurd is en niet meer neutraal.
Zoek je wel vaker naar bevestiging?
pi_193720968
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik herken het wel, maar dan niet zo zeer als links of rechts, maar meer als kritiekloze spreekbuis voor de zittende macht.

Zo valt mij al jaren op dat de neoliberale koers kritiekloos wordt gevolgd, en wordt gepresenteerd als onvermijdelijke gang van zaken. Terwijl het gewoon politieke keuzes betreffen waar je veelal vraagtekens bij kunt zetten.
Natuurlijk zullen er ook wat media zijn die kritiekloos zijn op het rechtse kamp, het zal heus niet alleen media partijen zijn die links aanmoedigen. Alleen is de media voor meer dan 90% links gekleurd en vooral de grotere uitgevers. En laten we eerlijk zijn, die doen ook zeer vaak hun best om de wat meer rechtse media negatief weg te zetten.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:10:52 #23
pi_193720969
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de OP te maken?
Hoe kan een land rechts zijn als de media naar links duwt?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_193720975
Dan ga je Jensen volgen.
pi_193720978
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:08 schreef babylon het volgende:
Zoek je wel vaker naar bevestiging?
Laatste kans om fatsoenlijk mee te doen met de discussie of ik negeer je voor de rest in dit topic.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:11:51 #26
pi_193720983
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Want iedereen in dit land is journalist?

Want iedereen neemt alles klakkeloos aan?

Misschien onderschat je de mens.
Nee, ik overschat mensen regelmatig.

En als de media zo weinig invloed heeft, wat is dan het probleem?
pi_193720985
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Laatste kans om fatsoenlijk mee te doen met de discussie of ik negeer je voor de rest in dit topic.
Dacht ik al :Y)
  zondag 21 juni 2020 @ 10:13:36 #28
pi_193720994
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wow, ik ben het artikel nog even na aan het lezen en wat kleine foutjes eruit aan het halen. Heb je snel gelezen. :)

Het maakt niet uit of wij een rechtse regering hebben, dat is vooral voor de bühne in mijn ogen. De belangrijke posities in Nederland zijn veelal bezet door mensen met een links gedachtegang. Maar dat is een compleet andere discussie, dit gaat om de media en dit verhaal komt van een oud journalist. En het mag geen geheim meer zijn dat het media landschap is geïnfiltreerd door links activisten en geen neutrale journalisten meer.
Maar als de rechtse regering alleen voor de show is, waar komt al dan rechtse beleid vandaan?
pi_193720995
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen er ook wat media zijn die kritiekloos zijn op het rechtse kamp, het zal heus niet alleen media partijen zijn die links aanmoedigen. Alleen is de media voor meer dan 90% links gekleurd en vooral de grotere uitgevers. En laten we eerlijk zijn, die doen ook zeer vaak hun best om de wat meer rechtse media negatief weg te zetten.
Nou, ik heb het ook over de NOS, het AD, het NRC en de Volkskrant hoor.

Zijn vrijwel altijd kritiekloos ten aanzien van kabinetsbeleid, bezuinigingen waarbij het frame simpelweg wordt overgenomen van de beleidsmakers enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 21 juni 2020 @ 10:14:26 #30
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193721008
quote:

Dit, inderdaad. De neoliberale koers die ook door de diverse supranationale instanties (onder andere de Europese Unie en de Verenigde Naties) worden verkondigd is blijkbaar heilig verklaard door de media. Deze mag niet aan kritiek onderhevig zijn, want dit wordt dan meestal weggezet als alt-right, populistisch of extreem-rechts.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193721009
quote:

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Het is niet zozeer een kwestie van louter een links geluid laten horen, want tamelijk rechts beleid zoals bijvoorbeeld de war on drugs en economische groei omwille van de groei worden ook zelden kritisch belicht. Ik vind de media dus over het algemeen gesproken te weinig kritisch en diepgaand.
pi_193721010
Tja mensen met afwijkende meningen zijn eng en gevaarlijk
pi_193721015
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar als de rechtse regering alleen voor de show is, waar komt al dan rechtse beleid vandaan?
Welk rechtse beleid? Volgens mij is de VVD toch flink opgeschoven naar links. En als je bedoeld de bezuinigingen in de zorg, politie etc. daar zijn PVDA en ook D66 medeverantwoordelijk voor. Er wordt geen rechts beleid gevoerd in dit land, dat wordt al jaren niet gevoerd.
pi_193721032
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Het is niet zozeer een kwestie van louter een links geluid laten horen, want tamelijk rechts beleid zoals bijvoorbeeld de war on drugs en economische groei omwille van de groei worden ook zelden kritisch belicht. Ik vind de media dus over het algemeen gesproken te weinig kritisch en diepgaand.
Dat is m.i. inderdaad het probleem, het gebrek aan goede onderzoeksjournalistiek. Journalisten herschrijven nu vooral de standaard persberichten en aangeleverd nieuws van een ANP. Daardoor schrijven ze allemaal hetzelfde...

Heeft wat mij betreft weinig met politieke kleur te maken. Want je ziet het op lokaal niveau net zo goed .
pi_193721035
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, ik heb het ook over de NOS, het AD, het NRC en de Volkskrant hoor.

Zijn vrijwel altijd kritiekloos ten aanzien van kabinetsbeleid, bezuinigingen waarbij het frame simpelweg wordt overgenomen van de beleidsmakers enz.
Klopt, maar er staat ook een compleet stuk dat journalisten geen onderzoek meer doen. Alles wordt klakkeloos overgenomen zonder controle of het wel klopt of een dieper onderzoek.

quote:
Er is een bepaalde wind gaan waaien. Wie mee waait zit goed, wie er tegenin gaat, moet alle zeilen bijzetten en heel sterk in zijn of haar schoenen staan. Het moet allemaal snel, zo kort mogelijk en oppervlakkig. Tijd is er nooit. Het moet ook allemaal deugen. Onderzoek doen, waarheidsvinding, doorvragen en kritisch zijn is naar de achtergrond verdrongen. Vaardigheden die een goede journalist maken, hangen nu als een zwaard van Damocles boven zijn of haar hoofd. Bepaalde onderwerpen zijn immers uitermate gevoelig geworden. Die belichten, is vragen om problemen. Vooral als de boodschap anders uit kan vallen dan de huidige consensus.
pi_193721040
Ik kan mij tot op zekere hoogte vinden in de kritiek die wordt geuit in de OP. Neem bijvoorbeeld deze passages:

quote:
Voor kwaliteit, diepgang of onderzoek is geen geld meer. Journalisten worden een doorgeefluik voor emoties, roddels, reclame en propaganda van voorlichters, adverteerders, politici en de eigen uitgever.
quote:
Het moet allemaal snel, zo kort mogelijk en oppervlakkig. Tijd is er nooit. Het moet ook allemaal deugen. Onderzoek doen, waarheidsvinding, doorvragen en kritisch zijn is naar de achtergrond verdrongen.
Tijd voor gedegen verslaggeving wordt inderdaad steeds schaarser. Maar dat is simpelweg een gevolg van de bezuinigingen waar de sector de afgelopen twintig jaar mee te maken kreeg. Toen ik twaalf jaar geleden begon, bestond onze deelredactie uit tien man. Dat clubje is inmiddels flink uitgedund; diezelfde redactie omvat op dit moment vier verslaggevers.

Redacties worden dus kleiner, maar je moet wel elke dag een volwaardige krant vullen en ook nog de website regelmatig updaten. Gedegen verslaggeving wordt niet ontmoedigd, maar het is simpelweg een neveneffect van de nieuwe realiteit. Het komt zelden voor dat je meerdere dagen de tijd krijgt om een artikel te maken.

Dat betekent niet - zoals de anonieme auteur suggereert - dat verslaggevers geconditioneerd zijn. Absoluut niet. Waar mijn collega's en ik nog altijd naar streven is het maken van kritische onderzoeksverhalen. Alleen is de praktijk dus vaak weerbarstig. Een paar keer per jaar lukt het wel, en dat zijn dan absolute hoogtepunten.

Wat betreft het deugen: dat herken ik niet. Mijn collega's en ik hebben bijvoorbeeld herhaaldelijk geschreven over problemen op en rond asielzoekerscentra in onze regio. Op zo'n moment geven we gedupeerde ondernemers en buurtbewoners de ruimte om hun zegje te doen. En ik weet dat die stukken er ook toe hebben geleid dat de gemeente de problemen serieuzer nam. Er heerst ook geen taboe op dergelijke onderwerpen. Sterker, wij worden aangemoedigd om dergelijke stukken te maken.

Oh, en mijn vorige chef was een trots en uitgesproken FvD-stemmer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193721045
Wel een beetje jammer dat de auteur anoniem zijn verhaal doet.
pi_193721051
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kan mij tot op zekere hoogte vinden in de kritiek die wordt geuit in de OP. Neem bijvoorbeeld deze passages:
[..]

[..]

Tijd voor gedegen verslaggeving wordt inderdaad steeds schaarser. Maar dat is simpelweg een gevolg van de bezuinigingen waar de sector de afgelopen twintig jaar mee te maken kreeg. Toen ik twaalf jaar geleden begon, bestond onze deelredactie uit tien man. Dat clubje is inmiddels flink uitgedund; diezelfde redactie omvat op dit moment vier verslaggevers.

Redacties worden dus kleiner, maar je moet wel elke dag een volwaardige krant vullen en ook nog de website regelmatig updaten. Gedegen verslaggeving wordt niet ontmoedigd, maar het is simpelweg een neveneffect van de nieuwe realiteit. Het komt zelden voor dat je meerdere dagen de tijd krijgt om een artikel te maken.

Dat betekent niet - zoals de anonieme auteur suggereert - dat verslaggevers geconditioneerd zijn. Absoluut niet. Waar mijn collega's en ik nog altijd naar streven is het maken van kritische onderzoeksverhalen. Alleen is de praktijk dus vaak weerbarstig. Een paar keer per jaar lukt het wel, en dat zijn dan absolute hoogtepunten.

Wat betreft het deugen: dat herken ik niet. Mijn collega's en ik hebben bijvoorbeeld herhaaldelijk geschreven over problemen op en rond asielzoekerscentra in onze regio. Op zo'n moment geven we gedupeerde ondernemers en buurtbewoners de ruimte om hun zegje te doen. En ik weet dat die stukken er ook toe hebben geleid dat de gemeente de problemen serieuzer nam. Er heerst ook geen taboe op dergelijke onderwerpen. Sterker, wij worden aangemoedigd om dergelijke stukken te maken.

Oh, en mijn vorige chef was een trots en uitgesproken FvD-stemmer.
Zou het internet er ook niet debet aan zijn aan het kwaliteitsverlies bij de huidige media? Alles moet snel natuurlijk want voordat een journalist zijn artikel af heeft en geplaatst heeft is het alweer het nieuws van gisteren? Het lijkt soms ook wel een race om als eerste het nieuws te brengen, waardoor vaak fouten worden gemaakt of onwaarheden verkondigd die achteraf weer corrigeert dienen te worden?
pi_193721065
quote:
De media is links... Zijn niet neutraal, en dat is een slechte zaak.
pi_193721070
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zou het internet er ook niet debet aan zijn aan het kwaliteitsverlies bij de huidige media? Alles moet snel natuurlijk want voordat een journalist zijn artikel af heeft en geplaatst heeft is het alweer het nieuws van gisteren? Het lijkt soms ook wel een race om als eerste het nieuws te brengen, waardoor vaak fouten worden gemaakt of onwaarheden verkondigd die achteraf weer corrigeert dienen te worden?
Dat snelle hapsnap nieuws wordt op de meeste redacties gedaan door een apart clubje dat zich enkel en alleen bezighoudt met die vorm van berichtgeving. Idee is dat het nieuws zsm wordt gebracht, waarna een reguliere verslaggever zich erop stort en daarmee zorgt voor diepgang (als het onderwerp daar om vraagt).

Internet kan inderdaad leiden tot kwaliteitsverlies, maar het is mijns inziens niet de grote boosdoener. Dat is, naar mijn bescheiden mening, de onderbezetting.
pi_193721079
quote:
Omdat het het links is dat in dienst staat van hele rechtse plannetjes. Het is niet het links van de anti-globalisering, van minder consumeren voor het milieu, van meer sociale zekerheid of het links van Occupy Wall Street. Dat laatste werd 3 weken hardnekkig genegeerd omdat dat niet het 'links' is wat het grootbedrijf en met name de financiele sector voorstaat.

Al dat duurzaamheidsgelul is steun aan plannen die van vergroening een verdienmodel maken waarbij de grote bedrijven door kunnen gaan met het maken van dezelfde producten en de burger moet opdraaien voor de kosten. Al dat diversiteitsgelul is ten bate van globalisering en eindeloze internationale competitie tussen werknemers en massa-immigratie van landen waar mensen weinig consumeren naar landen waar mensen veel consumeren. Bevolkings'groei' is economische 'groei'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193721097
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat snelle hapsnap nieuws wordt op de meeste redacties gedaan door een apart clubje dat zich enkel en alleen bezighoudt met die vorm van berichtgeving. Idee is dat het nieuws zsm wordt gebracht, waarna een reguliere verslaggever zich erop stort en daarmee zorgt voor diepgang (als het onderwerp daar om vraagt).

Internet kan inderdaad leiden tot kwaliteitsverlies, maar het is mijns inziens niet de grote boosdoener. Dat is, naar mijn bescheiden mening, de onderbezetting.
Tja jij zal er wat meer verstand van hebben dan een ander hier. Dat "probleem" wil ik wel geloven, onderbezetting is overal wel een dingetje nu, niet alleen in de media. Bemerk het op mijn werk ook, alhoewel ik niet zo'n belangrijke functie heb als het informeren van de bevolking.

Alleen wat doe je eraan? Denk wel dat het internet een reden is voor de onderbezetting, de inkomsten lopen terug gezien mensen liever even op nu.nl kijken dan een krantje kopen zoals vroeger. Je ziet ook steeds vaker bij de gratis artikelen online een quote onderaan het artikel vragen of mensen lid willen worden zodat ze nieuws kunnen blijven brengen.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:27:38 #43
182233 thedeedster
pi_193721105
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, ik overschat mensen regelmatig.

En als de media zo weinig invloed heeft, wat is dan het probleem?
Sommige mensen zijn er wél gevoelig voor. Ik raad iedereen aan om verschillende media te lezen of bekijken met verschillende invalshoeken. Ook media waar je het misschien niet mee eens bent. Zelfs JOOP heeft wel eens een goed punt.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:27:49 #44
pi_193721106
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Welk rechtse beleid? Volgens mij is de VVD toch flink opgeschoven naar links. En als je bedoeld de bezuinigingen in de zorg, politie etc. daar zijn PVDA en ook D66 medeverantwoordelijk voor. Er wordt geen rechts beleid gevoerd in dit land, dat wordt al jaren niet gevoerd.
Er is rechts beleid en dat komt van de VVD. Welke nep-media lees jij?
  zondag 21 juni 2020 @ 10:28:31 #45
pi_193721114
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:22 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

De media is links... Zijn niet neutraal, en dat is een slechte zaak.
De Telegraaf is zeker niet neutraal, die zou verboden moeten worden.
pi_193721121
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is rechts beleid en dat komt van de VVD. Welke nep-media lees jij?
Ik lees eigenlijk wel alles wat ik tegenkom op het internet en interessant vind. Wat niet wil zeggen dat ik alles klakkeloos geloof, mijn vertrouwen in de media (links en rechts) is jaren geleden al tot het 0 punt gedaald.
pi_193721127
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is het echte probleem dan niet dat jij blijkbaar je eigen definities van links en rechts verzint?
  zondag 21 juni 2020 @ 10:30:57 #48
182233 thedeedster
pi_193721137
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is m.i. inderdaad het probleem, het gebrek aan goede onderzoeksjournalistiek. Journalisten herschrijven nu vooral de standaard persberichten en aangeleverd nieuws van een ANP. Daardoor schrijven ze allemaal hetzelfde...

Heeft wat mij betreft weinig met politieke kleur te maken. Want je ziet het op lokaal niveau net zo goed .
Hoewel er een universitaire opleiding voor is, is de journalistiek geen beschermd beroep. Iedereen mag zich journalist noemen, dus ook veel beunhazen.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:32:11 #49
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193721151
Ik heb in een ander topic over dit onderwerp een bericht gemaakt. Het onderwerp van dat topic richt zich meer op de Amerikaanse politieke ontwikkelingen, maar wat jij nu aankaart heeft imo betrekking op journalistiek in zijn algemeenheid. Daarom denk ik dat dit bericht wel een aanvulling is voor dit onderwerp.

quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 16:49 schreef dellipder het volgende:

[..]

Journalisten zijn gestopt zichzelf te beschouwen als personen die neutrale feiten vertellen. En dit komt door Ron Fournier die in 2008 het concept van accountability journalism introduceerde. In 2007-2008 heeft hij in de rol als hoofdredacteur van Associated Press (AP) in Washington richtlijnen ingevoerd dat verslaggevers vertelde om beide kanten van een belangrijk onderwerp te negeren en hun persoonlijke mening erbij te zetten in de verhalen die ze schreven.
Accountability journalism gaat over het verantwoordelijk houden van politici voor de persoonlijke conclusies van verslaggevers. Het gaat erom dat verslaggevers een onderwerp moeten benoemen zoals zij het zien en zich niet onderworpen voelen aan de noodzaak van een gelijke behandeling van alle kanten van een verhaal, wollige termen of vakjargon en de druk om de verklaringen van politici zomaar te accepteren.
Het zou niet erg zijn als een individuele krant ineens zou besluiten om niet meer neutraal nieuws te verslaan, maar opinies te drukken. Met internet is er de mogelijkheid te zoeken naar content dat dicht bij iemands wereldbeeld ligt. Het is wat anders voor de AP om standpunten in te nemen, omdat het min of meer een monopoliebron is geworden voor de belangrijkste nationale en internationale verhalen. De AP is een nieuwsservice die allerlei soorten inhoud levert aan duizenden kranten, radiostations, televisienetwerken en websites. bron De AP is de meest gebruikte nieuwsservice van alle nieuwsdiensten. Het wordt ook vaak gebruikt als een kostenefficiënt alternatief voor daadwerkelijk journalistieke werk.
Het concept van Fournier onderschreef dat verslaggevers verhalen moeten vormgeven voor het publiek om de status quo verantwoordelijk te kunnen houden. Het was hun publieke plicht om dit te doen. Het conventionele model dat beide kanten van het verhaal evenwaardig belicht, en de oude journalistieke ethiek waren zaken die verslaggevers zouden belemmeren om de waarheid te vertellen zoals zij het zien volgens Fournier. Omdat het overgrote deel van de verslaggevers “leftists” zijn worden natuurlijk alleen degenen die dat niet zijn ter verantwoording geroepen. Het is het op zijn kop zetten van een waardevol algemeen goed; nieuws.
Daarom zijn bijvoorbeeld Jim Acostta en Peter Alexander zo delusional. En daarom worden er zoveel leugens, verdraaiingen en misleidende verhalen gedrukt. Zij vertellen hun eigen waarheid. De waarheid zoals zij het zien. En ze zien zichzelf daarbij als helden; frontline hero's. Accountability Journalism heeft blootgelegd dat wat ze altijd al waren; politieke activisten vermomd als verslaggevers, die eindelijk verlost zijn van het juk, de repressieve cultuur van het oude model neutraliteit en objectiviteit.
Deze partijdigheid en de politieke agenda die ze nastreven zijn wat hen liet vallen voor de ruim twee jaar durende Russia collusion delusion hoax. Een onpartijdige, neutrale media die voor het printen hun eigen voorkeuren tegen het licht houden zouden nooit voor dit narratief zijn gevallen. Hetzelfde geldt voor de Jussie Smollett hoax, de Kavanaugh en Covington Kids debacle. Het laatste voorbeeld in dit rijtje van de partijdigheid van de media moest geschikt worden vanwege de gebrekkige verslaggeving en laster. Het model van Fournier is eigenlijk alleen maar levensvatbaar als het doel niet terug vecht en geen staat van dienst heeft.

Als de media niet verantwoordelijk kunnen omgaan met het geschreven woord is de kans groot dat mensen of beter gezegd slachtoffers hen aansprakelijk stellen. Ik zie de voorspelling van Donald Trump dat veel van deze media-outlets niet lang meer zullen bestaan dan ook niet als uitgesloten.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
  zondag 21 juni 2020 @ 10:32:31 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193721160
Tering, wat een berg inhoudsloos gejank in dat stuk in de OP. Minmimimi :'( :'( extreemlinkse politiek, extreemlinkse journalisten, extreemlinkse redacties :'( .
Huilen dan.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:32:43 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193721165
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hoewel er een universitaire opleiding voor is, is de journalistiek geen beschermd beroep. Iedereen mag zich journalist noemen, dus ook veel beunhazen.
Universitair? Ik ken het als HBO-opleiding.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193721167
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:11 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Dan ga je Jensen volgen.
En stormfront!

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

pi_193721171
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Is het echte probleem dan niet dat jij blijkbaar je eigen definities van links en rechts verzint?
Doet niet iedereen dat een beetje? Want laten we eerlijk zijn, alles wat tegenwoordig negatief is wordt meteen gelinkt aan rechts? En ja ik kan niet ontkennen dat ik een wat andere opvatting heb van het rechts wat ik vertegenwoordig, het is meer een mix tussen links en rechts. Maar ook dat is een compleet andere discussie niet gerelateerd aan dit onderwerp.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:34:16 #54
182233 thedeedster
pi_193721182
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De toekomst voor print is verdieping. Met scoops vechten ze tegen de online media een kansloos gevecht.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:34:48 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193721187
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is m.i. inderdaad het probleem, het gebrek aan goede onderzoeksjournalistiek.
[knip]
Die is er wel. Denk bv aan Argos, de Groene, FTM, Zembla.
Huilen dan.
pi_193721188
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Doet niet iedereen dat een beetje? Want laten we eerlijk zijn, alles wat tegenwoordig negatief is wordt meteen gelinkt aan rechts? En ja ik kan niet ontkennen dat ik een wat andere opvatting heb van het rechts wat ik vertegenwoordig, het is meer een mix tussen links en rechts. Maar ook dat is een compleet andere discussie niet gerelateerd aan dit onderwerp.
Volgens mij zijn er prima geaccepteerde en breed gehanteerde definities.
Als jij vervolgens je eigen definities gaat verzinnen om je af te kunnen zetten, dan komt dat wat sneu over.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:35:35 #57
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193721195
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Telegraaf is zeker niet neutraal, die zou verboden moeten worden.
En nog beter zou er een ministerie van waarheid opgericht moeten worden met bijvoorbeeld een Piet Heijn Donner als minister en Paul Rosenmöller als staatssecretaris.
Maar als dit de verkeerde namen zijn laat ik graag jouw suggesties vernemen.
Crooked Hillary
pi_193721198
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die is er wel. Denk bv aan Argos, de Groene, FTM, Zembla.
En ook NRC en Volkskrant doen wat dat betreft regelmatig een aardige duit in het zakje.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:36:20 #59
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193721206
Journalisten zijn activisten geworden. En een hoop zelfcensuur.
pi_193721211
Wat een gehuil. Er zijn ook rechtse media. Powned, WNL, Elsevier, de grootste krant van Nederland: de Telegraaf, etc.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193721216
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:32 schreef dellipder het volgende:
Ik heb in een ander topic over dit onderwerp een bericht gemaakt. Het onderwerp van dat topic richt zich meer op de Amerikaanse politieke ontwikkelingen, maar wat jij nu aankaart heeft imo betrekking op journalistiek in zijn algemeenheid. Daarom denk ik dat dit bericht wel een aanvulling is voor dit onderwerp.
[..]

Goede toevoeging. ^O^

Klopt, het heeft heel wat draagvlakken met het verhaal in de OP. Dat de helft de media wantrouwt had ik wel gedacht, vraag mij wel af wat de cijfers ongeveer in Nederland zouden zijn. Maar dit is wel iets wat de media zelf in mijn ogen gecreëerd heeft.

quote:
Het is een rol die past bij de staatsmedia in een marxistische dictatuur zoals de DDR. Maar vloekt met alles waar Nederland voor staat.Het is zo ontzettend dom, dat het gevaarlijk is. Veel burgers hebben dit donders goed in de gaten. Zijn niet gek. Gaan hierdoor de media en de overheid wantrouwen. Bovendien zet het aan tot het vergroten van tegenstellingen en het tegen elkaar opzetten van groepen. Nederland raakt er langzaam door verscheurd en is aan het afglijden naar de verkeerde kant van de geschiedenis. Die geschiedenis heeft al meerdere malen uitgewezen dat hier niets goeds van komt.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:38:29 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193721220
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En ook NRC en Volkskrant doen wat dat betreft regelmatig een aardige duit in het zakje.
Yep. In de zaterdagkrant van de NRC staan regelmatig uitstekende reportages over uiteenlopende onderwerpen. Maar ja, als je vindt dat dat een extreemlinks propagandablaadje is dan heb je daar natuurlijk geen boodschap aan.
Huilen dan.
pi_193721224
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De toekomst voor print is verdieping. Met scoops vechten ze tegen de online media een kansloos gevecht.
Daar waren we vijftien jaar geleden al achter. Sowieso is de print allang niet meer gericht op 'scoops'.

Maar onze lezers verwachten elke dag een dikke krant met een grote verscheidenheid aan verhalen. En terecht, want daar betalen ze maandelijks een flink bedrag voor.

Die artikelen moeten natuurlijk wel worden gemaakt. En dat doen we met steeds minder mensen.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:38:46 #64
182233 thedeedster
pi_193721225
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Universitair? Ik ken het als HBO-opleiding.
In ieder geval in Groningen.
https://www.rug.nl/masters/journalism-dutch-taught/

Verschillende vrienden hebben deze studie afgerond, dus ik heb het uit eerste hand. :)
pi_193721226
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Oud journalist doet boekje open over het reilen en zeilen binnen het Nederlandse media landschap.
Ik zie nergens de naam van die oud-journalist.op deze site: https://www.daardan.nl/20(...)fs-niet-wil-brengen/
Het is een ideologisch rechts verhaal, Wat doet twijfelen, aan de intenties van de schrijver.
Is zijn naam te vinden ergens ?
pi_193721237
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er prima geaccepteerde en breed gehanteerde definities.
Als jij vervolgens je eigen definities gaat verzinnen om je af te kunnen zetten, dan komt dat wat sneu over.
Of misschien weet ik gewoon niet wat ik ben? Ik ben op onderwerpen links en op onderwerpen rechts, dat zou midden moeten zijn, maar denk dat ik inmiddels ben gaan geloven in het frame "rechts" en probeer te verwoorden waar "mijn" rechts voor staat.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:39:53 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193721238
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Verschillende vrienden hebben deze studie afgerond, dus ik heb het uit eerste hand. :)
Weer wat geleerd :)
  zondag 21 juni 2020 @ 10:40:56 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193721243
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Goede toevoeging. ^O^

Klopt, het heeft heel wat draagvlakken met het verhaal in de OP. Dat de helft de media wantrouwt had ik wel gedacht, vraag mij wel af wat de cijfers ongeveer in Nederland zouden zijn. Maar dit is wel iets wat de media zelf in mijn ogen gecreëerd heeft.
[..]

Ja joh. Net een marxistische dictatuur, oké man.

:R .

Je kan toch lekker luisteren naar 'het echte geluid', of naar die clowns bij ongehoord Nederland?
Huilen dan.
pi_193721246
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zie nergens de naam van die oud-journalist.op deze site: https://www.daardan.nl/20(...)fs-niet-wil-brengen/
Het is een ideologisch rechts verhaal, Wat doet twijfelen, aan de intenties van de schrijver.
Is zijn naam te vinden ergens ?
Die opmerking was al gegeven in dit topic, had al gezocht maar kan helaas geen naam vinden.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:41:43 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193721251
Overigens heb ik het niet zo op anonieme auteurs. Maakt eea oncontroleerbaar.
pi_193721260
quote:
14s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Yep. In de zaterdagkrant van de NRC staan regelmatig uitstekende reportages over uiteenlopende onderwerpen. Maar ja, als je vindt dat dat een extreemlinks propagandablaadje is dan heb je daar natuurlijk geen boodschap aan.
Denk je dat een PVV-er als journalist daar wordt aangenomen ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193721264
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:37 schreef recursief het volgende:
Wat een gehuil. Er zijn ook rechtse media. Powned, WNL, Elsevier, de grootste krant van Nederland: de Telegraaf, etc.
Lekker aan het framen.

WNL rechts? Nooit naar gekeken dus.
pi_193721265
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Klopt, maakt het meer controleerbaar en betrouwbaar, maar aan de andere kant ook weer de mogelijkheid voor een hetze tegen die persoon. Je moet in dit land inmiddels op je woorden letten want je wordt verketterd, ik kan in sommige gevallen wel begrijpen dat mensen dit anoniem doen.
pi_193721272
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Grappig, toevallig las ik daar net over via een ander artikel van iemand die het initiatief van deze opleiding had bepleit. Volgens mij was het idee dat journalisten dan beter wetenschappelijk nieuws kunnen duiden/brengen voor mensen met minder kennis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193721273
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:32 schreef Isdatzo het volgende:
Tering, wat een berg inhoudsloos gejank in dat stuk in de OP. Minmimimi :'( :'( extreemlinkse politiek, extreemlinkse journalisten, extreemlinkse redacties :'( .
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja joh. Net een marxistische dictatuur, oké man.

:R .

Je kan toch lekker luisteren naar 'het echte geluid', of naar die clowns bij ongehoord Nederland?
Van een mod had ik toch wel beter verwacht.
pi_193721277
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit inderdaad.

Veel aspecten van het stuk lijken afkomstig uit het brein van iemand die vooral denkt te weten hoe de Nederlandse journalistiek werkt, in plaats van dat hij/zij er daadwerkelijk deel van heeft uitgemaakt.
pi_193721281
Iedereen die het hier niet mee eens is, bagatelliseerd, of wegkijkt is een extreem linkse fascist.

(Deze redenatie en discussietechniek heb ik geleerd van KOZP en BLM).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193721296
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:42 schreef cempexo het volgende:

[..]

Denk je dat een PVV-er als journalist daar wordt aangenomen ?
Denk je dat een PVV-aanhanger aan hun kwaliteitseisen voor een journalist kan voldoen?
pi_193721299
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Lekker aan het framen.

Ik luister ze weleens op de radio. "Het rechtse geluid op je radio". Ze noemen zichzelf liberaal-conservatief, dus dat is rechts ja.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193721310
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Denk je dat een PVV-aanhanger aan hun kwaliteitseisen voor een journalist kan voldoen?
Waarom zou je politieke voorkeur gerelateerd zijn aan de kwaliteitseisen voor een journalist? Je politieke voorkeur zou nooit een belemmering moeten zijn mits je maar neutraal blijft.
pi_193721311
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gaarne een definitie van: kwaliteitseisen...
pi_193721320
quote:
13s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, ik vind het ook niet heel grappig dat mijn beroepsgroep in een adem wordt genoemd met een 'marxistische dictatuur'. Ik ben inmiddels gewend om bakken stront over mij heen te krijgen als verslaggever (lang leve Facebook!), maar de vijandigheid blijft een bizar en verontrustend fenomeen.
pi_193721336
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Lekker aan het framen.

WNL positioneert zichzelf nadrukkelijk als rechts.

quote:
WNL Op Zondag is een rechts georiënteerd opinieprogramma. Volgens vaste formule worden hier elke zondagochtend politiek, ondernemerschap, media en cultuur besproken met prominente gasten.
Daar mogen types als Wiegel en Wynia dan lekker kritiekloos oreren.
pi_193721337
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:45 schreef Montagui het volgende:
Iedereen die het hier niet mee eens is, bagatelliseerd, of wegkijkt is een extreem linkse fascist.

(Deze redenatie en discussietechniek heb ik geleerd van KOZP en BLM).
Nee deze redenatie is jouw eigen maaksel.... Je maakt een stropop, dat is makkelijker om bepaalde mensen die je haat te verketteren.
pi_193721345
Het probleem met veel kranten is ook dat er dermate weinig geld binnenkomt dat je moeilijk onafhankelijk kan zijn. Overigens denk ik dat er geen toekomst is voor kranten in de huidige vorm, waar wel toekomst voor is, zijn digitale kranten die zich specialiseren in niche markten, de FD groep doet dit erg goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193721346
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee deze redenatie is jouw eigen maaksel.... Je maakt een stropop, dat is makkelijker om bepaalde mensen die je haat te verketteren.
:')

Voel je je aangesproken?
pi_193721353
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom zou je politieke voorkeur gerelateerd zijn aan de kwaliteitseisen voor een journalist? Je politieke voorkeur zou nooit een belemmering moeten zijn mits je maar neutraal blijft.
De PVV trekt nou niet echt kritische mensen met een fatsoenlijke opleiding aan. En dat moet wel zijn wil je bij een krant als de NRC aan de slag mogen gaan.
Als ze er zouden zijn in de PVV-hoek komen ze vast in aanmerking voor een baan.
pi_193721357
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

:')

Voel je je aangesproken?
Dat is je bedoeling toch ..... mensen ter linkerzijde vals beschuldigen
pi_193721358
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Gaarne een definitie van: kwaliteitseisen...
Ervaring en voldoende opleiding lijken me de belangrijkste.
pi_193721366
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind het ook niet heel grappig dat mijn beroepsgroep in een adem wordt genoemd met een 'marxistische dictatuur'. Ik ben inmiddels gewend om bakken stront over mij heen te krijgen als verslaggever (lang leve Facebook!), maar de vijandigheid blijft een bizar en verontrustend fenomeen.
Het is niet alleen deze (oud) journalist die dit roept he. Er zijn inmiddels al zoveel voorbeelden of artikelen geschreven over dat de media kleur heeft bekend, en laten we eerlijk zijn het is ook te opzichtig soms. Het is te begrijpen dat mensen dan wantrouwend worden tegenover de media. Voor jou zeer spijtig Koos, en die vijandigheid gericht aan jouw als persoon hoort niet en is niet goed te praten.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:57:41 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193721390
quote:
13s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

Het is wat meid.

Maar wat ik zeg klopt toch gewoon? Dat stuk in de OP is gewoon één lange aaneenschakeling van verontwaardigd gehuil, en je kan prima alternatieve platforms raadplegen voor nieuws en duiding.

Telegraaf, AD, GS, WNL, Jensen :') , etc etc. Gaan huilen dat media in Nederland, omdat ze niet aan klimaatontkenning doen of uitgebreid berichten over vermeende groepsverkrachtingen door moslims, weinig anders is dan de staatsmedia in een marxistische dictatuur is gewoonweg lachwekkend.
Huilen dan.
pi_193721392
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ervaring en voldoende opleiding lijken me de belangrijkste.
Dan wordt ook een PVV-er aangenomen. Toch ?!
pi_193721394
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is je bedoeling toch ..... mensen ter linkerzijde vals beschuldigen
Als mensen met een andere mening dan die van KOZP valselijk beschuldigd worden als racist, dan is het vrij makkelijk om dezelfde redenatie los te laten op mensen die een andere mening hebben dan de journalist in de op.

Gewoon een spiegel.
pi_193721396
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De PVV trekt nou niet echt kritische mensen met een fatsoenlijke opleiding aan. En dat moet wel zijn wil je bij een krant als de NRC aan de slag mogen gaan.
Als ze er zouden zijn in de PVV-hoek komen ze vast in aanmerking voor een baan.
Kijk, en ook dit is weer een frame van de media.

“Boze blanke oude man” is een fabeltje: PVV grootste partij onder jongeren en populair bij allochtonen

De stempel dat pvv'ers "dom" zijn is juist weer een frame vanuit de media. En natuurlijk loopt daar ook tuig bij, maar niet iedereen is zo, en aan de andere kant loopt net zo goed dat tuig.
pi_193721423
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dan wordt ook een PVV-er aangenomen. Toch ?!
Zijn die er dan in deze richting?
pi_193721430
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het rechtse dogma, Ik wil nergens voor betalen, dan krijg je ook geen rechts nieuws meer, nemen de klagende mensen hier allemaal een betaald abbonement op de Elsevier dan hebben jullie misschien weer kans op wat rechtse onderzoeksjournalistiek. put your money where your mouth is. ^O^
pi_193721434
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zijn die er dan in deze richting?
Dat is de vraag niet.
pi_193721446
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kijk, en ook dit is weer een frame van de media.

“Boze blanke oude man” is een fabeltje: PVV grootste partij onder jongeren en populair bij allochtonen

De stempel dat pvv'ers "dom" zijn is juist weer een frame vanuit de media. En natuurlijk loopt daar ook tuig bij, maar niet iedereen is zo, en aan de andere kant loopt net zo goed dat tuig.
Je artikel weerspreekt mijn stelling niet ;).
pi_193721451
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is niet alleen deze (oud) journalist die dit roept he. Er zijn inmiddels al zoveel voorbeelden of artikelen geschreven over dat de media kleur heeft bekend, en laten we eerlijk zijn het is ook te opzichtig soms. Het is te begrijpen dat mensen dan wantrouwend worden tegenover de media. Voor jou zeer spijtig Koos, en die vijandigheid gericht aan jouw als persoon hoort niet en is niet goed te praten.
Waar ik tegen ageer is de suggestie dat media er een agenda op nahouden. Natuurlijk kan ik niet spreken voor redacties waar ik niet werkzaam ben, maar in mijn omgeving worden er geen onderwerpen onder het tapijt geveegd. Noch wordt er over nagedacht om onderwerpen op een 'politiek correcte' manier aan te vliegen.

Als asielzoekers de nabijgelegen supermarkt leegroven en de binnenstad terroriseren, dan schrijven we daarover. We praten met gedupeerden en vragen de gemeente en het COA om opheldering. Maar als de azc'ers gaan koken voor de wijk, dan is dat ook een bericht waard.

En zo worden alle onderwerpen benaderd. Ik heb vaak zat aan de keukentafel gezet van mensen die je zou kunnen omschrijven als 'Tokkies', om aan te horen hoe de gemeente en woningcorporatie hen tekort heeft gedaan. En als hun klachten hout snijden, schrijven we daar dan ook over.

Etc etc
pi_193721458
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is de vraag niet.
Zeker wel. Als die groep niet of nauwelijks bestaat is piepen dat de kwaliteitsmedia ze niet aan willen nemen namelijk wat flauw...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')