ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik neem aan ook aanpassingen aan sporen, wissels, bovenleiding, etc. De (nu doodlopende) tunnel moet verlengd worden naar het nieuwe eilandperron, en er moeten liften komen voor de toegankelijkheid
Oh en voor hen die met enige regelmaat blijven roepen dat aan iedere grens het ding opnieuw ontworpen moet worden: https://www.spoorpro.nl/s(...)erde-spoorwegpakket/ Er wordt dus wel degelijk hard gewerkt aan standaardisering. Mooi aantal voertuigen wat gekeurd is ook al in het eerste jaar voor slechts dit beperkte aantal landen dat het al ingevoerd heeft.
Op woensdag 17 juni 2020 stonden de eerste testritten van de Refit GTW's op het programma. Doel van deze ritten was het testen van het Energie Spaar Systeem (ESS) en een nieuw reisinformatiesysteem (IVU).
De treinstellen 10231 en 10327 in de nieuwe frisse groene huisstijl maakten eerst een rit naar Stavoren en konden hier net buiten Leeuwarden in een waterig zonnetje worden vastgelegd. Voor de plaatsbepaling: links is hét herkenbare gebouw van de Friese hoofdstad te zien: de Achmeatoren.
dat rood was een bedenksel van een toenmalig Groninger gedeputeerde. De kleur verlepte nogal snel en ondanks dat de stellen opnieuw gelakt zijn ziet het er nu weer niet uit.
Dat klopt. Bij alle FLIRTs met een verbrandingsmotor wordt deze in een aparte powerpack gestopt, waarmee vervolgens de tractieapparatuur in de kopbakken wordt gevoed.
En dat is bij de WINK anders, want die heeft gewoon zitplaatsen achter de cabine. De tractieapparatuur zit ook in het powerpack.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De zesdelige Flirt 4 die aan BLS geleverd wordt heeft het wel, een aangedreven Jakobsdraaistel. Alle Flirts daarvoor en de daarvan afgeleide Wink hebben alleen één of beide einddraaistellen aangedreven.
Op vrijdag 19 juni 2020 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat 2021 haalbaar is. Maar ik heb geen idee binnen wat voor tijd we 17 miljoen vaccins kunnen klaarhebben.
1 miljoen is ook genoeg, veel meer OV reizigers zijn er niet
Op vrijdag 19 juni 2020 23:09 schreef James1988 het volgende: Als er al een vaccin komt. Er is bijvoorbeeld nog altijd geen HIV-vaccin ondanks dat er al vele jaren onderzoek naar wordt gedaan.
Maar wel een griep vaccin wat ieder jaar aan kwetsbaren wordt gegeven, wat is je punt?
Mijn punt is dat er nog helemaal geen zekerheid is dat er een werkzaam vaccin tegen covid-19 wordt gevonden. Er wordt momenteel van alles onderzocht en uitgeprobeerd maar er is nog geen garantie dat het ook echt gaat werken.
Op vrijdag 19 juni 2020 23:09 schreef James1988 het volgende: Als er al een vaccin komt. Er is bijvoorbeeld nog altijd geen HIV-vaccin ondanks dat er al vele jaren onderzoek naar wordt gedaan.
Mja, maar rijke machtige mensen krijgen relatief weinig AIDS. Dus boeiend.
Als, zoals het nu lijkt, een bepaald percentage er daadwerkelijk permanente longschade aan over gaat houden, dan zou dat in de VS weleens kunnen betekenen dat je een enorme boost gaat zien in de ontwikkeling van regeneratieve medicatie en therapieën. Stamcellen, praktische toepassingen van CRISPR....
Dit treft nu meer dan een promille van de wereldbevolking en juist de rijke elite is vrij kwetsbaar want het virus discrimineert niet. Daarom hebben ze er baat bij om de publieke gezondheidszorg zoveel mogelijk uit te hollen en hun private gezondheidszorg over te houden voor hen die er toe doen (in de VS). Hence het verzet tegen maatregelen. En vooral in arme landen zal het alleen maar meer gaan exploderen, zoals India. Ook al zijn er verzachtende omstandigheden.
Anyway, er zijn dus op dit moment ruim 100 vaccins in phase I trials en gemiddeld wordt 11,3% van alle phase I trials een product. Daar moeten we ook niet alle hoop op vestigen, want het kan bijvoorbeeld zijn dat we wel een vaccin krijgen tegen lichamelijke infectie en een milder algemeen verloop maar dat we niets kunnen doen tegen de initiële infectie zonder enkele rapide wetenschappelijke doorbraken in het clonen van specifieke IgA's want daar zit de crux. Ook met IgG-bescherming, het belangrijkste antilichaam, kan je nog steeds geinfecteerd worden in je luchtwegen want daar heb je specifieke IgA's voor nodig. En dan kunnen je luchtwegen dus nog steeds vollopen met vocht, precies datgene wat nou de doodsoorzaak is.
Dus, een ik ben zeer hoopvol en track zoveel mogelijk alle vaccins die er getest worden, en er zitten een vijftal dusdanig veelbelovende bij dat ik denk dat een combinatie van enkele van die weleens de oplossing zou kunnen zijn.
Maar de volledige macht en kracht van de medische onderzoeksgemeenschap zit nu achter dit probleem. En als we als mensheid ons ergens op focussen hebben we problematiek vrij snel uit de wereld geholpen.
Maargoed, dit is natuurlijk slechts mijn hobbykamervisie. Redelijk goed ingelicht, dat wel, diverse hele goede vrienden van me doen onderzoek naar immuunsystemen en virussen en we hebben het er veel over achter de schermen. En na verloop van tijd leer je het jargon ook wel een beetje kennen.
Trouwens, HIV is onderdeel van een familie van virussen met zeer lange incubatietijden, en die eigenschap is een complicerende factor. Er zijn zoveel verschillende virussen op aarde dat er in een kubieke kilometer zeewater in een koraalrif over yottahoeveelheden gesproken moet worden en over exahoeveelheden soorten. Ze zijn onderling net zo verschillende en divers als koeien, treinen en de grand canyon.
Op vrijdag 19 juni 2020 09:53 schreef BLS het volgende: De zesdelige Flirt 4 die aan BLS geleverd wordt heeft het wel, een aangedreven Jakobsdraaistel. Alle Flirts daarvoor en de daarvan afgeleide Wink hebben alleen één of beide einddraaistellen aangedreven.
SNG en SLT hebben ook gemotoriseerde jacobsdraaistellen. Maar gezien het bouwdoosprincipe van Stadler verwacht ik inderdaad dat de motoren onder de koppen zitten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
NS vernieuwt continu haar materieelpark. Oudere treinen worden gemoderniseerd of vervangen door nieuw gebouwd materieel. Ons doel is dit duurzaam te doen. Regelmatig biedt NS daarom treinen te koop aan. Op deze pagina vindt u een overzicht van het materieel dat momenteel te koop is of binnen afzienbare tijd beschikbaar komt voor verkoop. NS verkoopt materieel enkel aan vervoerders of leasemaatschappijen, en de treinen mogen alleen gebruikt worden voor commerciële treindiensten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Waarom alleen voor commerciële treindiensten eigenlijk? Als iemand een leuk bedrag biedt, waarom zou je die dan geen trein verkopen?
Misschien in het kader van duurzaamheid of zo? Dat het gebruikt moet blijven worden.
Niet dat een concurrent (of ze zelf via andere bv) de boel opkopen om te kunnen voorkomen dat een andere partij er treindiensten mee gaat rijden? In Nederland lijkt me de kans hier op nihil, want hebben de provincies niet vaak gelijkvloers instap in hun concessie voor staan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik hoop wel dat er nog iets gedaan gaat worden aan de hoge snerpende pieptoon die dit ding produceert, ook bij stilstand. Eerder vanavond liep ik door het station en overal kon ik die hoge toon horen, echt heel erg irritant.
Ik hoop wel dat er nog iets gedaan gaat worden aan de hoge snerpende pieptoon die dit ding produceert, ook bij stilstand. Eerder vanavond liep ik door het station en overal kon ik die hoge toon horen, echt heel erg irritant.
Gaat NS niks aan kunnen doen. Ding is nog van Alstom. Dan lijkt het net alsof je één van die gekkies bent die gaat klagen op NS dat er een goederentrein achter je huis langs rijdt
Ding heeft een softwareupdate nodig. Hopelijk wordt het daarmee opgelost. Het probleem staat in ieder geval op de to-do-lijst van Alstom.
Ik hoop wel dat er nog iets gedaan gaat worden aan de hoge snerpende pieptoon die dit ding produceert, ook bij stilstand. Eerder vanavond liep ik door het station en overal kon ik die hoge toon horen, echt heel erg irritant.
Zo van de zijkant heeft de kop ook wel wat weg van de oude stoptreinen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Wordt zo'n ding ooit van de NS zelf, of wordt dit geleased?
Maar goed, ik dacht dat de NS er nu mee aan het testen was, vandaar.
Ding wordt van NS Lease uiteindelijk, net als het meeste andere materieel. Dit is nog het testen voor de toelating. Dat gebeurt door de fabrikant (of beter gezegd: in opdracht van). Pas na de overdracht van Alstom naar NS gaat NS zelf testen (technisch en juridisch zit het in dit specifieke geval iets anders, maar dat is grofweg hoe het gaat).
Gaat NS niks aan kunnen doen. Ding is nog van Alstom. Dan lijkt het net alsof je één van die gekkies bent die gaat klagen op NS dat er een goederentrein achter je huis langs rijdt
Ding heeft een softwareupdate nodig. Hopelijk wordt het daarmee opgelost. Het probleem staat in ieder geval op de to-do-lijst van Alstom.
Het is overigens nog niet makkelijk om dat geluid goed op te lossen. Je moet de motorsturing zulke frequenties geven dat eventuele stoorstromen de ATB-signalen niet verstoren. Dat sluit al heel veel frequenties uit als de stroom boven enkele ampères uitkomt.
Het is overigens nog niet makkelijk om dat geluid goed op te lossen. Je moet de motorsturing zulke frequenties geven dat eventuele stoorstromen de ATB-signalen niet verstoren. Dat sluit al heel veel frequenties uit als de stroom boven enkele ampères uitkomt.
Er zitten 750V= tractiemotoren in. Het is supermakkelijk om dat op te lossen. Men doet dat alleen niet omdat er dan geen 25KV meer in kan.
de eerste generatie IRM had een zeer luid geluid en kreeg daardoor de bijnaam doedelzak. toch was dit geluid bij de generaties daarna nog amper hoorbaar. zelf vraag ik mij weleens af of er een degelijke geluidsisolatie aanwezig is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 21 juni 2020 13:29 schreef spectrumanalyser het volgende: de eerste generatie IRM had een zeer luid geluid en kreeg daardoor de bijnaam doedelzak. toch was dit geluid bij de generaties daarna nog amper hoorbaar. zelf vraag ik mij weleens af of er een degelijke geluidsisolatie aanwezig is.
Dat is daar omdat ze in plaats van een "Gate Turn-off Thyristor" zijn overgestapt op IGBT's oftewel "Insulated-gate Bipolar Transistors". Maar nadeel is wel dat die dingen ongeveer even snel accelereren als een slak op zout. Als je meer power ergens in wil stoppen met moderne technieken dan krijg je te maken met dit soort beperkingen. Zoals eerder gezegd zal er vast een keer een software-update komen omdat een programmeur in z'n vrije tijd ontdekt dat hij toch op een andere manier kan filteren (zoals ook bij VIRM gebeurt) of een onderhoudsmonteur komt erachter dat als hij de PCB plat op de grond monteert in plaats van in een hoek van 90 graden dat het geluid dan opeens 80% minder wordt. Zoiets...
Het is overigens nog niet makkelijk om dat geluid goed op te lossen. Je moet de motorsturing zulke frequenties geven dat eventuele stoorstromen de ATB-signalen niet verstoren. Dat sluit al heel veel frequenties uit als de stroom boven enkele ampères uitkomt.
Het schijnt inderdaad een lastig dingetje te zijn, dus het is afwachten. Maar zelfs als het al wat minder hard wordt is het al een verbetering. En zolang je het in de trein zelf niet hoort valt het op zich ook nog wel mee, maar is het weer vervelend voor omwonenden.
Op zondag 21 juni 2020 15:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hey jongens en meisjes, wisten jullie wel dat Mr_Klaasje vandaag tot de club van 30 is toegetreden? Of een 3 in spoorse termen
Ook hier van harte gap <3 Dat je nog maar een grote jongen mag worden hehehehe.
Ja wanneer gaat dat eens gebeuren dan? Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Klaasje
- Stoomtrein Goes-Borsele - VSM, Veluwsche Stoomtrein, Apeldoorn - Dieren - Museum Stoomtram Hoorn-Medemblik - Museumspoorlijn STAR (Veendam - Stadskanaal) - Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij, Kerkrade - Schin op Geul
MBS in Haaksbergen. Stoom Stichting Nederland heeft een depot in de buurt van Alexander maar die hebben niet veel ruimte. Is er in de buurt van Den Haag of Rotterdam niet ook nog zo'n museumtram die een flinke afstand aflegt op meterspoor of Kaaps spoor of weetikveelwat. Het Openluchtmuseum is opzich ook een aanrader
Dan heb je natuurlijk nog het Industrieel Smalspoor Museum in Erica, Drenthe. Vlak over de grens vind je ook diverse dingen op gezette rijdagen in het jaar.
MBS in Haaksbergen. Stoom Stichting Nederland heeft een depot in de buurt van Alexander maar die hebben niet veel ruimte. Is er in de buurt van Den Haag of Rotterdam niet ook nog zo'n museumtram die een flinke afstand aflegt op meterspoor of Kaaps spoor of weetikveelwat. Het Openluchtmuseum is opzich ook een aanrader
Dan heb je natuurlijk nog het Industrieel Smalspoor Museum in Erica, Drenthe. Vlak over de grens vind je ook diverse dingen op gezette rijdagen in het jaar.
Je hebt dat ding bij Valkenburg (ZH) en de RTM bij Ouddorp.
Daarnaast is er nog de stoomtrein op het terrein van Tata in Velsen, een treintje in het Amstelpark in Amsterdam, Rijssens Leemspoor en in diverse pretparken nog wat grut
Op zondag 21 juni 2020 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Heb je ff een miljardje om heel Nederland in plaats van alleen een deel van ERTMS te voorzien?
Moet toch, 1 miljard nu is zeker goedkoper dan straks dezelfde klus over 5 jaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 21 juni 2020 17:00 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wil nog een keer met die Wismarer bij de MBS trouwens. Ben daar jaren geleden al eens geweest, toen was hij in aanbouw zegmaar.
Ben ik een jaar of twee terug mee geweest, van Haaksbergen tot Stepelo. Het traject was toen onderbroken voor de aanleg van de nieuwe N18 (wat overigens mis ging, waardoor er later alsnog een tijdelijk spoor werd gelegd).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 21 juni 2020 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Heb je ff een miljardje om heel Nederland in plaats van alleen een deel van ERTMS te voorzien?
Kwestie van prioriteiten stellen. Steeds maar vooruit schuiven kost op termijn alleen maar meer.
Gevalletje zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Iemand die ook in dit onderwerp geïnteresseerd is, en in nog veel meer onderwerpen. Daar is een forum toch voor?
Jazeker! maar als niemand weet wie je bent kan ook niemand je mening op waarde schatten. Dus hoi wie ben je en waar komt je interesse vandaan? Ben je beroepsmatig betrokken bij het spoor of ben je gewoon een jankende reiziger zoals ik? dan kun je overigens nog steeds prima een mening hebben hoor, as opposed to de meeste spoorfora die over het algemeen door sociaal gehandicapte tunnelvisionairs gerund worden.
Jazeker! maar als niemand weet wie je bent kan ook niemand je mening op waarde schatten. Dus hoi wie ben je en waar komt je interesse vandaan? Ben je beroepsmatig betrokken bij het spoor of ben je gewoon een jankende reiziger zoals ik? dan kun je overigens nog steeds prima een mening hebben hoor, as opposed to de meeste spoorfora die over het algemeen door sociaal gehandicapte tunnelvisionairs gerund worden.
Ik ben Magister Artium, met een echte naam, maar om verschillende redenen blijf ik liever een beetje anoniem. Je mag wel weten dat ik niet in de spoorbranche werkzaam ben, maar van kleins af aan ben ik wel geïnteresseerd, want trein was dagje uit of bij oma op bezoek. Jankende reiziger ben ik alleen geweest toen ik in Italië een vertraging van 150 minuten had (uur overstap op de volgende trein...) en geïnteresseerd in spoorbeleid, treinsoorten, bijzondere reizen en ervaringen van anderen.
En blij dat het hier een open forum is. Wijlen enkele fora die ook op langs de rails zijn besproken, dachten er inderdaad anders over (al zal ik hier ook niet de onbekende DD-AR verkondigen).
Het is overigens nog niet makkelijk om dat geluid goed op te lossen. Je moet de motorsturing zulke frequenties geven dat eventuele stoorstromen de ATB-signalen niet verstoren. Dat sluit al heel veel frequenties uit als de stroom boven enkele ampères uitkomt.
Bij stilstand gaat dat niet op.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Al die elektrische steps en skoeters en auto's maken ook nul geluid. Waarom maakt een elektrische trein überhaupt geluid? Doe da is nie
omdat die een accu aan boord hebben die altijd keurig netjes het voltage afgeeft wat de motor nodig heeft.
de bovenleiding geeft 1500 volt. vroeger hadden de Sprinters en Mat64 stellen rijweerstanden op het dak en schakelde je daartussen. alleen was dat vele malen inefficienter dan het regelen van de voeding met frequentieregelaar van vandaag. treinen moesten minder stroom verbruiken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Helaas zit het Ersatzverkehr op die route er alweer op.
BR218.
<zeikmodus> Maar dit is toch dezelfde gozer die het een paar maanden geleden met die sprinter-dienstregeling al nodig vond om met het OV te reizen om een filmpje te maken. Opdat anderen het ov dan thuis konden beleven? of vergis ik me nu? En nu weer een rondje NRW terwijl de NS mij nog altijd mailt met het verzoek om met grote terughoudendheid te reizen. Leeft die Juliën op een andere planeet, of wat? </zeikmodus>
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
<zeikmodus> Maar dit is toch dezelfde gozer die het een paar maanden geleden met die sprinter-dienstregeling al nodig vond om met het OV te reizen om een filmpje te maken. Opdat anderen het ov dan thuis konden beleven? of vergis ik me nu? En nu weer een rondje NRW terwijl de NS mij nog altijd mailt met het verzoek om met grote terughoudendheid te reizen. Leeft die Juliën op een andere planeet, of wat? </zeikmodus>
Ja en de kneus die herhaaldelijk glazen bierflesjes in rivieren gooit vOoR dE VieWs
<zeikmodus> Maar dit is toch dezelfde gozer die het een paar maanden geleden met die sprinter-dienstregeling al nodig vond om met het OV te reizen om een filmpje te maken. Opdat anderen het ov dan thuis konden beleven? of vergis ik me nu? En nu weer een rondje NRW terwijl de NS mij nog altijd mailt met het verzoek om met grote terughoudendheid te reizen. Leeft die Juliën op een andere planeet, of wat? </zeikmodus>
In Duitsland mag je meer in de trein dan hier, dus dan vind ik het belangrijker dat hij zich aan de regels ter plaatse houdt dan dat hij hier gaat rondtuffen. Een flesje bier in het water gooien valt daar dan weer niet onder, zijn fixatie op naalden bij een van zijn reisgenoten door een zeker lichaamsdeel dan weer wel.
In Duitsland mag je meer in de trein dan hier, dus dan vind ik het belangrijker dat hij zich aan de regels ter plaatse houdt dan dat hij hier gaat rondtuffen. Een flesje bier in het water gooien valt daar dan weer niet onder, zijn fixatie op naalden bij een van zijn reisgenoten door een zeker lichaamsdeel dan weer wel.
Wat mag je daar wat je hier niet mag? In de decentrale lijnen is daar ook vaker wel dan niet een verbod op open alcohol en "eten met een indringende geur".
Op vrijdag 19 juni 2020 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat 2021 haalbaar is. Maar ik heb geen idee binnen wat voor tijd we 17 miljoen vaccins kunnen klaarhebben.
Ja en de kneus die herhaaldelijk glazen bierflesjes in rivieren gooit vOoR dE VieWs
Twee keer... En die tweede keer was ook puur om te trollen omdat zoveel mensen liepen te janken na de eerste keer. Denk dat ie zelf ook wel door heeft dat het niet echt netjes is
<zeikmodus> Maar dit is toch dezelfde gozer die het een paar maanden geleden met die sprinter-dienstregeling al nodig vond om met het OV te reizen om een filmpje te maken. Opdat anderen het ov dan thuis konden beleven? of vergis ik me nu? En nu weer een rondje NRW terwijl de NS mij nog altijd mailt met het verzoek om met grote terughoudendheid te reizen. Leeft die Juliën op een andere planeet, of wat? </zeikmodus>
In D mag je gewoon met de trein, ook voor minder noodzakelijke doeleinden Daarom gaat ie ook netjes met de auto de grens over.
Twee keer... En die tweede keer was ook puur om te trollen omdat zoveel mensen liepen te janken na de eerste keer. Denk dat ie zelf ook wel door heeft dat het niet echt netjes is
Ik denk dat Jeffrey Dahmer ook best wist dat het niet de bedoeling was om mensen te vermoorden, wat is je punt?
Een of andere prof uit Italië zei dat, hoewel in sommige regio's zoals Milaan nog steeds ernstig is, het er wel op leek dat het virus zelf steeds milder werd. Als in, minder mensen op IC of aan de beademing. Hij dacht dat het virus was uitgedoofd voordat er een vaccin was.
Er wordt veel gezegd natuurlijk en misschien is het valse hoop. Maar ook valse hoop, is hoop
Dat niemand perfect is en dat je geen verschrikkelijk mens wordt van twee flesjes weggooien
Ik zeg ook niet dat het een verschrikkelijk mens is, maar als iemand die de sigarettenpeuken in z'n kontzak steekt bij gebrek aan asbak vind ik het gewoon fucking idioot. Ik snap niet wat er grappig of leuk aan is (steek dan iets in de fik ofzo (godverdomme Jeroen) of laat iets ontploffen in een weiland), maar dit is gewoon vernielzucht.
Ik vind het van je af flikkeren van troep in de natuur eigenlijk erger dan het intikken van een raam bij iemand. Dat raam zijn ze wel voor verzekerd maar die schijtbende ligt er jarenlang en sommige van die meuk blijkt nog jarenlang te zorgen voor vergiftigd grondwater ook. Glazen flesjes niet, sure, maar het principe en daarnaast vergaan glazen flesjes pas over een periode van duizenden en duizenden jaren en kunnen in de tussentijd alleen maar een gevaar opleveren voor de omgeving nadat ze barsten door een nacht vorst..
Ik zeg ook niet dat het een verschrikkelijk mens is, maar als iemand die de sigarettenpeuken in z'n kontzak steekt bij gebrek aan asbak vind ik het gewoon fucking idioot. Ik snap niet wat er grappig of leuk aan is (steek dan iets in de fik ofzo (godverdomme Jeroen) of laat iets ontploffen in een weiland), maar dit is gewoon vernielzucht.
Ik vind het van je af flikkeren van troep in de natuur eigenlijk erger dan het intikken van een raam bij iemand. Dat raam zijn ze wel voor verzekerd maar die schijtbende ligt er jarenlang en sommige van die meuk blijkt nog jarenlang te zorgen voor vergiftigd grondwater ook. Glazen flesjes niet, sure, maar het principe en daarnaast vergaan glazen flesjes pas over een periode van duizenden en duizenden jaren en kunnen in de tussentijd alleen maar een gevaar opleveren voor de omgeving nadat ze barsten door een nacht vorst..
Gewoon een gasdebiel is het.
Ik vind beide onnodig (vernielen en vervuilen), net als zo tekeer gaan
Wat veel leuker is als zo tekeer gaan is McDonald's zakken bij Golfjes terug naar binnen gooien Ik heb overigens niet de illusie dat dat soort figuren vervolgens hun zooi in de afvalbak gooit, maar een leuk gevoel geeft het wel.
Ik zeg ook niet dat het een verschrikkelijk mens is, maar als iemand die de sigarettenpeuken in z'n kontzak steekt bij gebrek aan asbak vind ik het gewoon fucking idioot. Ik snap niet wat er grappig of leuk aan is (steek dan iets in de fik ofzo (godverdomme Jeroen) of laat iets ontploffen in een weiland), maar dit is gewoon vernielzucht.
Ik vind het van je af flikkeren van troep in de natuur eigenlijk erger dan het intikken van een raam bij iemand. Dat raam zijn ze wel voor verzekerd maar die schijtbende ligt er jarenlang en sommige van die meuk blijkt nog jarenlang te zorgen voor vergiftigd grondwater ook. Glazen flesjes niet, sure, maar het principe en daarnaast vergaan glazen flesjes pas over een periode van duizenden en duizenden jaren en kunnen in de tussentijd alleen maar een gevaar opleveren voor de omgeving nadat ze barsten door een nacht vorst..
Gewoon een gasdebiel is het.
Hij is nota bene vuilnisman. Gooit iedereen alles in de natuur, is hij werkloos .
Kan deze discussie een schopje krijgen naar het moraaltopic, kan het hier weer over treinen gaan.
Doordat die gast allemaal nieuwe dingen bezoekt en daar goede filmpjes van maakt hoef ik er fysiek niet meer persoonlijk naartoe omdat ik grotendeels het gevoel heb er al geweest te zijn. Zo kan iemand die wellicht wat stoute dingetjes doet (foei!) indirect weer heel milieuvriendelijk bezig zijn.
Hier een filmpje met museumlocomotieven die voor de leuk en de views opgestart en gereden worden.
Zijn nog eens Duitse loks ook, welke gebruikt zijn door een regime dat minstens net zulke mensonterende activiteiten heeft verricht als de VOC/WIC kopstukken die nu ter discussie staan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 23 juni 2020 18:22 schreef James1988 het volgende: Zolang Denemarken nog oranje is op de kaart van MinBuZa, en de Denen je ook nog niet verwelkomen, zou ik die nog maar even niet kopen.
Geldigheid is trouwens 27 juni t/m 9 augustus.
niet aan gedacht, geldt niet voor Duitsers, we zijn al voorzien eind augustus (hopelijk) Freiburg met ICE heen- en terug.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 23 juni 2020 18:22 schreef James1988 het volgende: Zolang Denemarken nog oranje is op de kaart van MinBuZa, en de Denen je ook nog niet verwelkomen, zou ik die nog maar even niet kopen.
die kleurcodering die nederland voor andere landen heeft zegt die landen in kwestie niks
De landen in Europa (met uitzondering van het VK en Zweden) die nu nog oranje zijn, zijn dit omdat de grens nog niet open is voor Nederlandse toeristen. Dus wat er mis kan gaan is met name dat je het land niet in mag .
Overigens zal het je reisverzekering niet boeien waarom een land oranje is.
Op woensdag 24 juni 2020 13:47 schreef De_Hertog het volgende: De landen in Europa (met uitzondering van het VK en Zweden) die nu nog oranje zijn, zijn dit omdat de grens nog niet open is voor Nederlandse toeristen. Dus wat er mis kan gaan is met name dat je het land niet in mag .
Overigens zal het je reisverzekering niet boeien waarom een land oranje is.
Dat is dus niet waar. Ik was vorige week in Duitsland en terwijl in Nederland voor Duitsland tot 15 juni nog code oranje gold mocht de hoteleigenaar al sinds 18 mei weer Nederlandse gasten ontvangen.
Dat is dus niet waar. Ik was vorige week in Duitsland en terwijl in Nederland voor Duitsland tot 15 juni nog code oranje gold mocht de hoteleigenaar al sinds 18 mei weer Nederlandse gasten ontvangen.
Dat laatste wisselde sowieso per deelstaat (in Baden-Wurttemberg was dit pas vanaf de 29e) maar de Duitse regering heeft steeds gecommuniceerd dat de grenzen pas per 15 juni geheel open gingen. Dat dit in de praktijk anders is weet ik ook wel (ik ben de 6e naar Italië gegaan, per auto, zonder enige problemen) maar officieel was de grens pas op 15 juni geheel open.
Landen waar vakantiereizen worden afgeraden Het Verenigd Koninkrijk en Zweden blijven voorlopig ‘oranje’. Dat heeft te maken met de gezondheidssituatie in die landen.
Landen waar vakantie mogelijk is zodra grens opengaat Een aantal landen moet nog besluiten wanneer Nederlandse toeristen weer worden toegelaten.
Afgelopen zondag is op de Metropolitan Line een ernstig ongeluk ternauwernood voorkomen...
De Chiltern-trein is vermoedelijk door rood gereden bij nadering van station Chalfont & Latimer, heeft een wissel opengereden en is daardoor in het pad beland van de London Underground-trein.
De London Underground-trein stond op spoor 1, en had reeds veilig om via de wissels naar het meest noordelijke spoor te gaan om naar eindbestemming Chesham te rijden. De Chiltern-trein richting Londen kwam via het middelste spoor en zou, na vertrek van de LU-trein, volgens plan naar spoor 2 rijden.
Het advies om het openbaar vervoer alleen te gebruiken voor noodzakelijke reizen vervalt en per 1 juli zijn alle zitplaatsen in bus, trein, tram en metro weer beschikbaar. Ook ingerichte staanplaatsen in het openbaar vervoer kunnen worden benut. Staan in gangpaden of op volle balkons is niet toegestaan. Het blijft verplicht om een mondkapje te dragen.
Op woensdag 24 juni 2020 15:42 schreef James1988 het volgende: De Chiltern-trein is vermoedelijk door rood gereden bij nadering van station Chalfont & Latimer, heeft een wissel opengereden en is daardoor in het pad beland van de London Underground-trein.
Zou die wissel niet klaar hebben gelegen om de LU-trein van spoor 1 naar spoor 3 te brengen? Gezien het tijdstip zou dat best wel eens een van de weinige doorgaande treinen kunnen zijn op de Metropolitan Line die naar Chesham rijden.
Zou die wissel niet klaar hebben gelegen om de LU-trein van spoor 1 naar spoor 3 te brengen? Gezien het tijdstip zou dat best wel eens een van de weinige doorgaande treinen kunnen zijn op de Metropolitan Line die naar Chesham rijden.
Dat klopt. De route was al ingesteld en de LU-trein had al veilig. De machinist daarvan zag echter het sein afvallen en is daarom niet vertrokken.
De seinplaatsing op LU is gebaseerd op de remweg die een trein heeft na een STS-passage voordat het gevaarpunt is bereikt. Het sein dat is gepasseerd staat iets van 600 meter voor het eerste wissel.
Op LU-terrein wordt er gebruik gemaakt van trainstops, ook door de treinen van Chiltern. Het heeft er alle schijn van dat de trein van Chiltern door rood is gereden, de noodstop heeft gereset, en daarna is doorgereden.
Het is toch allemaal niet meer te rijmen? Touringcar = verplicht vragen aan reiziger naar gezondheid, met mondkapje, met reservering stadsbus = instappen zonder check, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering tram = instappen zonder check, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering trein = instappen zonder check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering metro = instappen zonder check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering vliegtuig= instappen met check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, luchtverversing, met reservering auto = instappen zonder check, zonder mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering
ruimte binnen = geen check, zonder mondkapje, 1,5meter, max 100, zonder reservering ruimte binnen = wel check, zonder mondkapje, 1,5meter, onbeperkt, met reservering ruimte buiten = geen check, zonder mondkapje, 1,5meter, max 250, zonder reservering ruimte buiten = wel check, zonder mondkapje, 1,5meter, onbeperkt, met reservering
Op woensdag 24 juni 2020 21:06 schreef Fred het volgende: Het is toch allemaal niet meer te rijmen? Touringcar = verplicht vragen aan reiziger naar gezondheid, met mondkapje, met reservering stadsbus = instappen zonder check, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering tram = instappen zonder check, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering trein = instappen zonder check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering metro = instappen zonder check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering vliegtuig= instappen met check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, luchtverversing, met reservering auto = instappen zonder check, zonder mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering
ruimte binnen = geen check, zonder mondkapje, 1,5meter, max 100, zonder reservering ruimte binnen = wel check, zonder mondkapje, 1,5meter, onbeperkt, met reservering ruimte buiten = geen check, zonder mondkapje, 1,5meter, max 250, zonder reservering ruimte buiten = wel check, zonder mondkapje, 1,5meter, onbeperkt, met reservering
Doe dit even in een tabelletje dan zul je zien dat het heel logisch is.
Op woensdag 24 juni 2020 21:06 schreef Fred het volgende: Het is toch allemaal niet meer te rijmen? Touringcar = verplicht vragen aan reiziger naar gezondheid, met mondkapje, met reservering stadsbus = instappen zonder check, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering tram = instappen zonder check, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering trein = instappen zonder check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering metro = instappen zonder check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering vliegtuig= instappen met check, meer dan 100 mensen, met mondkapje, luchtverversing, met reservering auto = instappen zonder check, zonder mondkapje, zonder luchtverversing, zonder reservering
ruimte binnen = geen check, zonder mondkapje, 1,5meter, max 100, zonder reservering ruimte binnen = wel check, zonder mondkapje, 1,5meter, onbeperkt, met reservering ruimte buiten = geen check, zonder mondkapje, 1,5meter, max 250, zonder reservering ruimte buiten = wel check, zonder mondkapje, 1,5meter, onbeperkt, met reservering
Klinkt juist best wel logisch.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
HiPa_IC125_ twitterde op woensdag 24-06-2020 om 20:56:34 Back-to-back GWR #Class43 High Speed Train power cars add another shade of green to the scene as they race through Stenson working 0V84 1013 Doncaster Wabtec Works > Plymouth Laira T&RSMD
Op woensdag 24 juni 2020 20:36 schreef derLudolf het volgende: Hoe is "anderhalve meter afstand blijft" met "alle stoelen in het OV mogen gebruikt worden" te rijmen?
Niet denk ik?
Anderhalve meter afstand blijft Totdat men om een zitplaats kijft.
Anderhalve meter afstand blijft Totdat men om een zitplaats kijft.
Zo valt het met elkaar te rijmen, toch?
Ik heb sinds begin maart geen trein of bus meer van binnen gezien. Maar mensen op anderhalve meter afstand houden lukt me in een enorme supermarkt op het rustigste uur van de dag al niet. Het lijkt me een illusie om te geloven dat het in het OV überhaupt mogelijk is om die anderhalve meter te bewaren.
Ik heb sinds begin maart geen trein of bus meer van binnen gezien. Maar mensen op anderhalve meter afstand houden lukt me in een enorme supermarkt op het rustigste uur van de dag al niet. Het lijkt me een illusie om te geloven dat het in het OV überhaupt mogelijk is om die anderhalve meter te bewaren.
Nee dat is de discussie dus ook niet. Iedereen weet dat. Daarom mondkapjesplicht als second best option.
Ik heb sinds begin maart geen trein of bus meer van binnen gezien. Maar mensen op anderhalve meter afstand houden lukt me in een enorme supermarkt op het rustigste uur van de dag al niet. Het lijkt me een illusie om te geloven dat het in het OV überhaupt mogelijk is om die anderhalve meter te bewaren.
Gelukkig een paar mondkapjes in huis, dan gaan zaterdag de remmen weer los. Eind maart een regionaal boemeltje om een pakketje op te halen was het laatste.
Rijden met een deur open kan niet, tenzij ik de noodoverbrugging voor de halterem omzet. Dat heeft wel tot gevolg dat er een constante waarschuwingspieptoon te horen is. En met de voordeur gaat het sowieso niet goed, want bij scherp naar rechts toe sturen raakt het wiel het deurblad
Over open deuren gesproken trouwens, dit oude filmpje uit 2008 is wel toepasselijk:
Rijden met een deur open kan niet, tenzij ik de noodoverbrugging voor de halterem omzet. Dat heeft wel tot gevolg dat er een constante waarschuwingspieptoon te horen is. En met de voordeur gaat het sowieso niet goed, want bij scherp naar rechts toe sturen raakt het wiel het deurblad
Over open deuren gesproken trouwens, dit oude filmpje uit 2008 is wel toepasselijk:
Ik heb ook wel eens in de Veenexpress gereden met deuren open De kachel most aan anders raakte de motor oververhit, dus gingen de deuren open. Maar je mocht niet op het balkon
Het zit de treinen van AnsaldoBreda in Denemarken ook niet echt mee
quote:
Danish State Railways (DSB) has removed 35 of its troubled IC4 DMUs from service, after a potential flaw in some refurbished brake controls was identified.
De Zweden komen met een nieuwe nachttrein komende winter. Stockholm - Zell am See. Dingt denk ik wel mee voor langste nachttrein van Europa. Vertrek Stockholm om 10:00 's ochtends, aankomst de volgende ochtend. https://www.railjournal.c(...)o-the-austrian-alps/
Dagkaart Valleilijntrein weer terug: voor 5 euro hele dag reizen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen Vanaf 17 juli is de Valleilijn zomerdagkaart van Connexxion weer te koop. In de zomerperiode van 18 juli tot en met 30 augustus kunnen reizigers voor 5 euro per kaartje een hele dag met de trein reizen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 26 juni 2020 18:15 schreef bork het volgende: Dagkaart Valleilijntrein weer terug: voor 5 euro hele dag reizen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen Vanaf 17 juli is de Valleilijn zomerdagkaart van Connexxion weer te koop. In de zomerperiode van 18 juli tot en met 30 augustus kunnen reizigers voor 5 euro per kaartje een hele dag met de trein reizen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen.
Nog beter: een Jízdenka na léto, icm een Včasná jízdenka Evropa voor heen- en terugreis
Die ken ik niet.
Bij de automaat van Westfalenbahn op Haren (Ems) kun je een NRW ticket kopen. Ooit eens gedaan of ik dom was en gevraagd aan de conducteur of ik ook met een NRW ticket naar Münster mocht.
Als je met een 218 van München naar Lindau wilt reizen heb je nog tot december de gelegenheid. Tegen die tijd is de bovenleiding namelijk gereed, en zal de treindienst worden overgenomen door Zwitserse Pendolino's.
De elektrificatie, snelheidsverhogingen langs de route en de inzet van kantelbaktreinen zorgen voor een reistijdvermindering van een uur. De reistijd voor München - Zürich wordt daarmee teruggebracht tot 3u30.
Op vrijdag 26 juni 2020 21:19 schreef James1988 het volgende: Als je met een 218 van München naar Lindau wilt reizen heb je nog tot december de gelegenheid. Tegen die tijd is de bovenleiding namelijk gereed, en zal de treindienst worden overgenomen door Zwitserse Pendolino's.
De elektrificatie, snelheidsverhogingen langs de route en de inzet van kantelbaktreinen zorgen voor een reistijdvermindering van een uur. De reistijd voor München - Zürich wordt daarmee teruggebracht tot 3u30.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 25 juni 2020 07:38 schreef Mr_Klaasje het volgende: Treinen hebben overigens ook behoorlijk goede luchtverversing. Als het geen ICE 3 is dan..
Haha, vooral die oude bakken van Flixtrain waar alle ramen wagenwijd open kunnen.
Huh? Omdat we onder de indruk zijn van ruim 25% rijtijdversnelling?
Neuj, ik geef alleen maar iets door over korting krijg je verhalen wat ze allemaal beter met hun geld kunnen doen, dan niet denk ik dan en: jankerds
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Weet je... als ik ooit geen domme fouten meer maak en USB sticks met een paar duizend bitcoins die ik ooit gegenereerd heb toen het project net een paar weken bestond en ik daar de serverfarm voor in kon zetten verlies of domme dingen doe zoals aandelen Apple verkopen omdat het toch nooit meer wat met ze wordt..... *kuch*
Dan koop ik een een oud treinstel zoals een plan-T of -V liever nog en laat het ding technisch volledig verbouwen tot moderne viersysteemtrein door Stadler ofzo; maak er maar een 250km/u FLIRT van ofzo. En dan alle beveiligingssystemen van Europa eronder knallen en daarmee op vakantie.
Krijg d'r nu al een nerdboner van, dit soort gedroom
(ik heb net een paar uur lang met m'n modeltreinen zitten spelen, onderhoud, alles even laten lopen, geluidsdecodertje geherprogrammeerd, ff aan een technisch baanontwerp gewerkt voor wat betreft bedrading en het ophangen van de GPS-satellieten voor het Faller Car System enzo, dus ik leef een beetje in fantasy world vandaag )
Op zaterdag 27 juni 2020 18:47 schreef derLudolf het volgende: Over museummat ritjes gesproken, leek me wel een keer leuk om Meppen-Essen(Oldenb) te doen. Maar die rijdt voorlopig nog niet.
Die wil ik inderdaad ik nog een keer doen ja, maar ze rijden maar een paar keer per jaar het hele traject. Op de meeste rijdagen doen ze alleen Haselünne - Löningen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet je... als ik ooit geen domme fouten meer maak en USB sticks met een paar duizend bitcoins die ik ooit gegenereerd heb toen het project net een paar weken bestond en ik daar de serverfarm voor in kon zetten verlies of domme dingen doe zoals aandelen Apple verkopen omdat het toch nooit meer wat met ze wordt..... *kuch*
Dan koop ik een een oud treinstel zoals een plan-T of -V liever nog en laat het ding technisch volledig verbouwen tot moderne viersysteemtrein door Stadler ofzo; maak er maar een 250km/u FLIRT van ofzo. En dan alle beveiligingssystemen van Europa eronder knallen en daarmee op vakantie.
Krijg d'r nu al een nerdboner van, dit soort gedroom
Ik heb soms ook wel eens van die vreemde fantasieën. Als ik heel veel geld heb en je weet gewoon niet meer hoe je het op moet krijgen. Dan een eigen superluxe Stadler KISS 200 bestellen met alle opties en de meest luxe stoelen voor de reizigers. En dan je zelf verhuren aan de NS om ritten over te nemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door WcPot op 28-06-2020 17:24:11 ]
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Die wil ik inderdaad ik nog een keer doen ja, maar ze rijden maar een paar keer per jaar het hele traject. Op de meeste rijdagen doen ze alleen Haselünne - Löningen.
Jup, en het Fahrplan voor 2020 staat nog niet op de site.
Weet je... als ik ooit geen domme fouten meer maak en USB sticks met een paar duizend bitcoins die ik ooit gegenereerd heb toen het project net een paar weken bestond en ik daar de serverfarm voor in kon zetten verlies of domme dingen doe zoals aandelen Apple verkopen omdat het toch nooit meer wat met ze wordt..... *kuch*
Dan koop ik een een oud treinstel zoals een plan-T of -V liever nog en laat het ding technisch volledig verbouwen tot moderne viersysteemtrein door Stadler ofzo; maak er maar een 250km/u FLIRT van ofzo. En dan alle beveiligingssystemen van Europa eronder knallen en daarmee op vakantie.
Krijg d'r nu al een nerdboner van, dit soort gedroom
Ik zou modernere versies van de eerste klas Centralbahn rijtuigen gaan. Met airco, maar ook ramen die open kunnen. En geschikt voor 200km/u
Wat leuke locs voor verschillende landen (NS12/1300, BR103, Ludmila)
De geautomatiseerde versie van het Faller Car System werkt met kleine satellieten, minimaal drie, die je ophangt en waarmee dan de positie van je materieel bepaald wordt. Het is echt vrij indrukwekkend.
En het werkt ook echt bijzonder goed. Ik heb het vermoeden dat de kosten voor dit grapje ondertussen bijna nihil zijn/centenwerk is maar dat de ontwikkeling wel redelijk prijzig was.
Ik heb soms ook wel eens van die vreemde fantasieën. Als ik heel veel geld heb en je weet gewoon niet meer hoe je het op moet krijgen. Dan een eigen superluxe Stadler KISS 200 bestellen met alles opties en de meest luxe stoelen voor de reizigers. En dan je zelf verhuren aan de NS om ritten over te nemen.
Wat nou stoelen Van voor naar achter: rijtuig 1 wordt chill/lounge/party-area. Twee wordt woonkamer met keuken aan partykant, drie wordt badkamer met kleine eetkamer en logeerkamer, vier wordt kleine logeerkamer en master bedroom
Ja, maar trekt geen harde conclusies, bendrukt vooral dat er vermoedelijk geen reden is om aan te nemen dat je tijdens een (lange) treinrit wordt besmet door het ventilatie-systeem. En dan nog een hoop mitsen en maren, het betreft hier alleen ICE's (alle 4 de generaties) en aangenomen wordt dat het systeem in de tein goed werkt. Wordt hier nou niet echt enthousiast van en zie ook geen reden om nu anders te gaan denken over reizen met de trein. Wel fijn dat je het hier meldt Dennis .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee dat is alleen met kakkerlakken. Die springen open en dan komen er honderden eitjes uit ein zo. Met mensen werkt dat een beetje anders
Goh echt joh? Helaas komen kakkerlakken niet in aanmerking voor Darwin-awards, daar zijn ze veel vernuftig voor. Maar voor mensen geldt dus de regel dat je geen kinderen mag hebben, want de award krijg je juist voor het opruimen van de genenpoel.
Creatieve treindienstleider in Utrecht zojuist. Intercity naar Den Helder werd op spoor 5a neergezet zodat de ICE naar Amsterdam alvast op 5b kon gaan staan.
Op zondag 28 juni 2020 20:23 schreef GlennQuagmire het volgende: Creatieve treindienstleider in Utrecht zojuist. Intercity naar Den Helder werd op spoor 5a neergezet zodat de ICE naar Amsterdam alvast op 5b kon gaan staan.
Bestaat spoor 5 nog wel uit meerdere fasen? Kwam de ICE niet bezet spoor binnen?
Op maandag 29 juni 2020 09:09 schreef GlennQuagmire het volgende: Er is geen wissel meer oid om ze te scheiden. Je kan natuurlijk nog wel vanaf de a-zijde of b-zijde vertrekken. Het werd ook omgeroepen als 5a en 5b.
Dat houdt in dit geval wel in dat je een van de twee treinen op "bezet spoor" moet binnen laten rijden. Wat inhoudt dat je moedwillig de beveiligingssystemen omzeilt. Blijkbaar gaan de belangen van NS International voor de veiligheid van personeel en reizigers.
Dat houdt in dit geval wel in dat je een van de twee treinen op "bezet spoor" moet binnen laten rijden. Wat inhoudt dat je moedwillig de beveiligingssystemen omzeilt. Blijkbaar gaan de belangen van NS International voor de veiligheid van personeel en reizigers.
Zullen we binnenrijden op bezetspoor maar even afschaffen dan? Nooit meer treinstelletjes koppelen langs het perron, veel veiliger!
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Dat houdt in dit geval wel in dat je een van de twee treinen op "bezet spoor" moet binnen laten rijden. Wat inhoudt dat je moedwillig de beveiligingssystemen omzeilt. Blijkbaar gaan de belangen van NS International voor de veiligheid van personeel en reizigers.
Gaan we nou serieus standaardrangeerbewegingen bombarderen tot extreem onveilige en risicovolle situaties? Gaat het met je?
Gewoon nooit meer koppelen. Dat is veel veiliger. Of nog beter: gewoon geen treinen meer laten rijden
En als we toch bezig zijn, gelijk ook auto's verbieden. En fietsen. En voetgangers. Die rijden/lopen immers ook zonder seinen. Stel je voor. Veel te gevaarlijk
Kortom: gewoon met z'n alle de mensheid opheffen. En direct ook de hele wereld en het heelal, want al die planeten die zomaar door het heelal zwerven zonder seinen, is ook veel te gevaarlijk natuurlijk
Zeker, er reed een trein op een stuk spoor waar al een andere trein stond.
quote:
Op maandag 29 juni 2020 12:10 schreef ikweetnietwat het volgende: Zullen we binnenrijden op bezetspoor maar even afschaffen dan? Nooit meer treinstelletjes koppelen langs het perron, veel veiliger!
Dat is inderdaad veiliger. Machinisten zien vaak genoeg rode seinen over het hoofd, zelfs ze er dagelijks langs rijden. Het is wachten op de eerste die over hoofd ziet dat er al een trein op het spoor staat.
quote:
Op maandag 29 juni 2020 12:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Gaan we nou serieus standaardrangeerbewegingen bombarderen tot extreem onveilige en risicovolle situaties? Gaat het met je?
Iets wat "standaard" is, maakt het nog niet veilig.
quote:
Op maandag 29 juni 2020 12:14 schreef MTL het volgende: En als we toch bezig zijn, gelijk ook auto's verbieden. En fietsen. En voetgangers. Die rijden/lopen immers ook zonder seinen. Stel je voor. Veel te gevaarlijk
Trouwens, volgens mij zijn standaarden per definitie veilig. Anders heb je het over incidenten en calamiteiten namelijk. Risicomitigatie enzo. Was er vorig jaar niet nog een treinenfotograaf in Twente gestikt in een Werthers echte ofzo?
Toch kan je het eten van die dingen niet als gevaarlijk bestempelen.
Op maandag 29 juni 2020 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Want buffers zijn gemaakt van splijtstof en als ze tegen elkaar komen dan spontane fissie buiten een reactorvat ofzo?
Dat ligt er maar net aan hoe snel de machinist aan komt rijden. Als die niet op tijd kan stoppen heb je toch een aardige klap. Hard genoeg om reizigers en personeel te verwonden. Daarnaast moet je er ook maar op vertrouwen dat de machinist van de stilstaande trein zijn trein niet opeens in beweging zet.
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Fred het volgende: De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
Een standaardhandeling is per definitie veilig vanuit het oogpunt van processen binnen een bedrijf. Volgens mij ook standaardtekst in iedere procesinrichtingsmethodiek.
Een standaardhandeling is per definitie veilig aangezien alle risico's zoveel mogelijk weggemitigeerd zijn.
En nu verder met m'n eigen toegangsbeheerprocessen.
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
De meeste seinen hebben een hele nuttige eigenschap: ze kunnen ook andere kleuren tonen dan rood. Is het bij binnenkomen op bezet spoor niet gebruikelijk dat het sein geel knippert?
had ik ook wel het idee dat op HQ met wat fte minder kan. Vanzelfsprekend allemaal wel zeer zuur voor de sector. Dit zal nog wel vaker langskomen de komende maanden.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 29-06-2020 15:32:20 ]
Uitgangspunt is dat mensen met een vast contract zich geen zorgen hoeven te maken dat ze ontslagen worden. Mogelijk wel dat ze naar een andere functie omgeschoold kunnen worden of een andere standplaats.
Bij machinisten is het zelfs zo dat de verwachte uitstroom door pensioen hoger is dan het aantal FTE dat men minder verwacht nodig te hebben.
Externe inhuur en tijdelijke contracten die zitten vooral op de schopstoel.
Wat betreft externe inhuur, NS was volgens mij al eerder van plan om weer meer dingen zelf te gaan doen. In ieder geval wat betreft IT, eerder dit jaar waren ze flink aan het recruiten voor vaste functies.
Op maandag 29 juni 2020 16:06 schreef James1988 het volgende: Wat betreft externe inhuur, NS was volgens mij al eerder van plan om weer meer dingen zelf te gaan doen. In ieder geval wat betreft IT,
Ieder bedrijf waar ik de laatste vijf jaar ben geweest is van plan meer dingen zelf te doen, wat betreft IT.
Ik verwacht dat de soep iets minder heet gegeten wordt dan ze wordt opgediend. Ik denk dat er klappen gaan vallen bij de grote consultancy- en detacheringstoko's - de partijen die traditioneel de grote projecten draaien bij grote klanten.
Wat ik verwacht: - Het runnen van grote projecten wordt weer meer gedaan door in-house medewerkers, al dan niet met hippe termen als "product owner" en "scrum master" - Het dagelijks beheer wordt weer meer gedaan door mensen on-site in vaste dienst, i.p.v. outsourced naar India of de Filippijnen. - Voor grote projecten (die groter zijn dan wat er in-house beschikbaar is) wordt er eerder gekeken naar inhuur van zzp'ers. Waarom zou je een ervaren ontwikkelaar voor ¤ 120+/u inhuren via een consultingclub als je eenzelfde persoon voor ¤ 80+/u kunt inhuren als zzp'er?
Op maandag 29 juni 2020 16:28 schreef James1988 het volgende: Ik verwacht dat de soep iets minder heet gegeten wordt dan ze wordt opgediend. Ik denk dat er klappen gaan vallen bij de grote consultancy- en detacheringstoko's - de partijen die traditioneel de grote projecten draaien bij grote klanten.
Wat ik verwacht: - Het runnen van grote projecten wordt weer meer gedaan door in-house medewerkers, al dan niet met hippe termen als "product owner" en "scrum master" - Het dagelijks beheer wordt weer meer gedaan door mensen on-site in vaste dienst, i.p.v. outsourced naar India of de Filippijnen. - Voor grote projecten (die groter zijn dan wat er in-house beschikbaar is) wordt er eerder gekeken naar inhuur van zzp'ers. Waarom zou je een ervaren ontwikkelaar voor ¤ 120+/u inhuren via een consultingclub als je eenzelfde persoon voor ¤ 80+/u kunt inhuren als zzp'er?
Wat dacht je van de automatisering van treingerelateerde activiteiten?
Uitgangspunt is dat mensen met een vast contract zich geen zorgen hoeven te maken dat ze ontslagen worden. Mogelijk wel dat ze naar een andere functie omgeschoold kunnen worden of een andere standplaats.
Bij machinisten is het zelfs zo dat de verwachte uitstroom door pensioen hoger is dan het aantal FTE dat men minder verwacht nodig te hebben.
Externe inhuur en tijdelijke contracten die zitten vooral op de schopstoel.
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden. De regionale vervoerders in binnen- en buitenland laten al jaren zien dat je ook zonder, maar met poortjes én vliegende teams een uitstekende treinoperatie kan laten zien tegen significant mindere kosten. Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...
Bij een machinistentekort (automatisch rijden zie ik op korte termijn niet gebeuren) kan een aantal conducteurs omgeschoold worden tot machinisten. Daarnaast kan op dagniveau de afwisseling in diensten een stuk kleiner worden waardoor diensten efficienter kunnen. Een soort rondje rond de kerk, maar dan wel verspreid per dag (maandag doet Henk de IC naar Groningen de hele dag, dinsdag de stoptrein naar Leiden). Een soort intelligent Rondje rond de kerk.
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden. De regionale vervoerders in binnen- en buitenland laten al jaren zien dat je ook zonder, maar met poortjes én vliegende teams een uitstekende treinoperatie kan laten zien tegen significant mindere kosten. Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...
Bij een machinistentekort (automatisch rijden zie ik op korte termijn niet gebeuren) kan een aantal conducteurs omgeschoold worden tot machinisten. Daarnaast kan op dagniveau de afwisseling in diensten een stuk kleiner worden waardoor diensten efficienter kunnen. Een soort rondje rond de kerk, maar dan wel verspreid per dag (maandag doet Henk de IC naar Groningen de hele dag, dinsdag de stoptrein naar Leiden). Een soort intelligent Rondje rond de kerk.
voor mij niet echt een heilig huisje hoor. SPR Dordrecht -Roosendaal kan ook op de lijst
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden.
Ik hoop het. Maar ik verwacht niet dat 'boomer'-bonden als de FNV laat staan VVMC hiervoor openstaan.
Althans, mijn indruk van die clubs is dat ze nog altijd bezig zijn met het verwerken van de teloorgang van de stoker. En als NS niet oppast er overal straks twee man op de bok moeten zitten.
Want hoezeer ik het principe van vakbonden een warm hart toedraag, ik betrap hen zelden op realiteitszin.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op maandag 29 juni 2020 18:35 schreef Eix het volgende: Want hoezeer ik het principe van vakbonden een warm hart toedraag, ik betrap hen zelden op realiteitszin.
"Ik ben fan van mensen die veeleisend zijn en niets voor elkaar krijgen"? Ben het er grondig mee oneens ook, volgens mij snapt de gemiddelde Nederlander simpelweg niet wat inzetten en een onderhandelingspositie precies inhouden.
Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...
Juist bij dat stoptreintje kan de conducteur meer doen. Want wat kan hij doen als ik loop te rotzooien in de voorste bak en hij loopt achterin, op het stuk tussen Assen en Zwolle.
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 30-06-2020 13:36:03 ]
Juist bij dat stoptreintje kan de conducteur meer doen. Want wat kan hij doen als ik loop te rotzooien in de voorste bak en hij loopt achterin op het stuk tussen Assen en Zwolle.
Rustig zijn Sudoku afmaken, af en toe een blik werpen op het spoor dat achter hem wegglijdt en dromen over een stop in Hoogeveen.
Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Aanleg van de Lelylijn geeft de economie en woningbouw in Heerenveen en Drachten een enorme boost. Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Aanleg van de Lelylijn geeft de economie en woningbouw in Heerenveen en Drachten een enorme boost. Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Hier staat 3 keer hetzelfde.
Hier staat drie keer hetzelfde.
Hier staat drie keer hetzelfde maar dan anders verwoord.
Het begint sterk en daarna wordt het steeds minder sterk. Dan komen op een gegeven moment de politieke wensen nog langs. "Noem de snelle verbinding naar Hamburg nog even!"..
Grappig is ook die analyse van het achterland bij een stremming. Tactisch wordt dan op hele afgesloten regio's ingezoomd terwijl een stremming tussen Weesp en Almere of in de Schipholtunnel veel impactvoller in passagiersstromen gezien is dan Zwolle-Meppel plat. Dat er een lijntje op de kaart staat wil niet zeggen dat je een goede omreisroute hebt.
Ik mis ook nog wel wat stations onderweg: Lemmer wordt wel genoemd als toeristenhub voor de Friese meren, maar het station wordt verder nergens vermeld. En Joure en Leek worden (hoewel allebei 13.000+ inwoners) geheel niet genoemd
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Aanleg van de Lelylijn geeft de economie en woningbouw in Heerenveen en Drachten een enorme boost. Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Cool, dan komt er eindelijk een station dichtbij (Kuinderbos )
Op woensdag 1 juli 2020 22:10 schreef derLudolf het volgende: Worden ze elders dan nog wel ingezet? Ik zie eigenlijk alleen maar 101's met IC rijtuigen.
Inderdaad een tijdperk ten einde. Naar mijn idee waren het eigenlijk de eerste echte "moderne" e-loks. Ik heb er, alweer jaren geleden, een keer mee mogen rijden met de CityNightLine, vanuit Denemarken (grensstation) verder Duitsland in. Dat was wel erg tof om een keer te doen zo.
Even een vraagje: Ik ben voor vrijdag een reis aan het plannen in Duitsland, en heb de volgende treinen gevonden:
Leer(Ostfriesl) Van. 08:09 1 WFB RE15 (90273) WestfalenBahn Richting: Münster(Westf)Hbf Münster(Westf)Hbf Bij 09:56 2
Münster(Westf)Hbf Van. 10:02 3 ICE 923 Intercity-Express Richting: Frankfurt(Main)Hbf Köln Hbf Bij 11:46 7
Echter, als ik in de reisplanner zoek naar Leer-Keulen, geeft hij dit niet als optie, en adviseert hij mij een uur eerder uit Leer te vertrekken, en dus 66 minuten wachten in Münster. Weet iemand waarom hij deze aansluiting niet aangeeft? 6 minuten overstap op hetzelfde perron lijkt mij namelijk makkelijk te halen.
Misschien heeft het iets te maken met een minimale overstaptijd in Münster? Ik weet dat ze daar in het Verenigd Koninkrijk mee rekenen, wellicht doet DB dat ook.
Op donderdag 2 juli 2020 00:14 schreef James1988 het volgende: Misschien heeft het iets te maken met een minimale overstaptijd in Münster? Ik weet dat ze daar in het Verenigd Koninkrijk mee rekenen, wellicht doet DB dat ook.
Ja, dat waarschijnlijk. Maar 6 minuten op hetzelfde perron is prima haalbaar toch lijkt me?
quote:
Op donderdag 2 juli 2020 00:02 schreef derLudolf het volgende: Geen idee. Waarom pak je de rechtstreekse IC van 8:53 niet, dan ben je er een half uurtje later.
Ik reis met de bus van Groningen en ga verder naar Freiburg, dus dan ben ik een uur langer onderweg. Alternatief is om via Hengelo te reizen, dan ben ik net zolang onderweg. Via Leer lijkt me echter beter, maar twijfel een beetje doordat hij dit niet in de reisplanners aan geeft
De overstaptijden zullen waarschijnlijk voor het hele station gelden, en niet voor een individueel perron. Mocht je de trein van 8:09 nemen en met vertraging aankomen in Münster dan is de kans groot dat de ICE al weg is en dat DB je een nieuw kaartje laat kopen voor de rest van je reis, want 'geen door ons aanbevolen aansluiting'.
Op donderdag 2 juli 2020 00:50 schreef James1988 het volgende: De overstaptijden zullen waarschijnlijk voor het hele station gelden, en niet voor een individueel perron. Mocht je de trein van 8:09 nemen en met vertraging aankomen in Münster dan is de kans groot dat de ICE al weg is en dat DB je een nieuw kaartje laat kopen voor de rest van je reis, want 'geen door ons aanbevolen aansluiting'.
Of je koopt een kaartje zonder Zugbindung. Haal je 'm, lekker. Zo niet, pak je de volgende
Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Aanleg van de Lelylijn geeft de economie en woningbouw in Heerenveen en Drachten een enorme boost. Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
Wat ik zo komisch van dit verhaal vind is dat er wordt gezegd dat 'het dichterbij brengen van Amsterdam bij Groningen' goed is voor Groningen. Ik heb het rapport niet gelezen maar op basis van wat ik hier las zal ik even reageren.
Ik ga de analogie trekken met de Westerscheldetunnel. Project met een vergelijkbaar doel, het beter bereikbaar maken van een locatie door middel van een infrastructuurverbinding en daardoor het beter bereikbare onderdeel aantrekkelijker maken. In 2012 heeft de TU Delft een evaluatie gedaan (Ex post evaluation) van de Westerscheldetunnel. In deze evaluatie is gekeken wat de Westerscheldetunnel voor Zeeuws-Vlaanderen heeft betekend en hoe de regio is gegroeid. De interessante conclusie hiervan staat op pagina 38.
quote:
De ontwikkeling van de werkgelegenheid in Zeeuwse woonkernen wordt nauwelijks beïnvloed door de verandering van de bereikbaarheid veroorzaakt door de komst van de Westerscheldetunnel en het verdwijnen van de autoveren.
Men heeft als doel gehad om de economische ontwikkeling van Zeeuws-Vlaanderen een boost te geven, deze tunnel heeft het echter niet voor elkaar gekregen. Nauwelijks verschil in werkgelegenheid.
Een ander onderdeel van het onderzoek naar de Lelylijn is een mogelijk bevolkingsgroei van Heerenveen en Drachten, naar mogelijke aantallen tot over de 80.000. Ook hier is onderzoek gedaan naar effecten van de Westerscheldetunnel op de bevolkingsgroei. Je zou immers zeggen dat met betere verbindingen de reistijd korter wordt en dus aantrekkelijker om te wonen. Wat zien we echter in Zeeuws-Vlaanderen?
quote:
De belangrijkste conclusie van dit hoofdstuk is dat er sprake is van een effect van de tunnel op de ontwikkeling van de bevolking, echter alleen in Midden-Zeeland. Daar zien we dat een positieve bereikbaarheidsontwikkeling als gevolg van de komst van de tunnel leidt tot een negatieve ontwikkeling van de bevolkingsomvang, al het andere constant houdende. Dit negatieve tunneleffect zien we niet in Zeeuws-Vlaanderen. Woonkernen in Zeeuws-Vlaanderen die flinke bereikbaarheidswinst boeken door de tunnel kennen geen grotere of kleinere bevolkingsgroei dan woonkernen in Zeeuws-Vlaanderen die niet of nauwelijks bereikbaarheidswinst boeken door de tunnel.
Hier zie je dus ook dat vooral de kernen die al sterk zijn groeien terwijl de kernen die van de betere bereikbaarheid moeten profiteren juist krimpen omdat de bereikbaarheid naar de andere steden juist zoveel positiever is.
Concluderend denk dat ik het optimisme met het aanleggen van de Lelylijn zich tot grote hoogte heeft gereikt en dat daardoor een soort juichstemming ontstaat. Onderzoek na onderzoek in binnen en buitenland toont aan dat effecten over groei in bevolking, economie en cultuur bij lange na niet gehaald wordt. Ik bedoel maar, hoe realistisch is het om te verwachten dat door de komst van de Lelylijn de stad Drachten zal verdubbelen in inwoneraantal? Dan nog de reizigersaantallen, in Nederland worden 90% van de spoorprojecten overschat in reizigersaantallen en met een gemiddelde overschatting van 106% (Flyvbjerg 2006; Inaccuracy in traffic forecasts). Zie hieronder ook het plaatje met de oorzaken van fouten in de reizigersprognoses. 25% van de spoorprojecten wordt een opzettelijk foute inschatting gemaakt om de waarde in reizigersaantallen op te krikken. Al met al een leuk project, maar doe maar niet.
Op vrijdag 3 juli 2020 13:33 schreef dennistd het volgende: Vanaf vandaag rijdt de ICE München - Norddeich Mole. Ingezet wordt een vijfdelige ICE-T (Baureihe 415).
Dat waren toch die rijtuigen waar ze (bijna of meer dan) 90 stoelen in kwijt wilden?
Er zijn twaalf 'coupés' (ramen) in een Bimz-rijtuig, zet je hem dus vol met stoelen kom je op 12x8 = 96 zitplaatsen, alleen moet je er daar nog 4-6 afhalen om de deuren naar het balkom te kunnen bereiken. Bij DB zaten er afgesloten coupés en en deel Großraum in met beide vijf zitplaatsen per raam (en op de 'gang' in totaal 8 klapzitjes). Dat gaf dus slechts 68 zitplaatsen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
SBBTrainDriver twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 20:06:28 Ce matin à 10h10, une collision entre un train régional et un train-auto s'est produite près d'Oberwald (VS). 11 personnes ont été blessées.
Er zijn twaalf 'coupés' (ramen) in een Bimz-rijtuig, zet je hem dus vol met stoelen kom je op 12x8 = 96 zitplaatsen, alleen moet je er daar nog 4-6 afhalen om de deuren naar het balkom te kunnen bereiken. Bij DB zaten er afgesloten coupés en en deel Großraum in met beide vijf zitplaatsen per raam (en op de 'gang' in totaal 8 klapzitjes). Dat gaf dus slechts 68 zitplaatsen.
Ja, zo'n getal was het ook wel. Benieuwd hoeveel ruimte je hebt als ze er 96 stoelen in kwijt blijken te kunnen en of Flix het in deze na-coronatijd gaat redden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
SBBTrainDriver twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 20:06:28 Ce matin à 10h10, une collision entre un train régional et un train-auto s'est produite près d'Oberwald (VS). 11 personnes ont été blessées.
Is dat niet de 101? De 120 is maar zo’n tien jaar ouder dan de 103
De 120 is 20 jaar nieuwer dan de 103 als je de voorserie niet meerekent en ruim tien jaar nieuwer als je die wel meerekent.
De 120 is de eerste loc op draaistroomtechniek, later weer ingehaald door hoogvermogenselectronica, en is niet specifiek als vervanger bedoeld maar om de mogelijkheden te bekijken.