ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik neem aan ook aanpassingen aan sporen, wissels, bovenleiding, etc. De (nu doodlopende) tunnel moet verlengd worden naar het nieuwe eilandperron, en er moeten liften komen voor de toegankelijkheid
Oh en voor hen die met enige regelmaat blijven roepen dat aan iedere grens het ding opnieuw ontworpen moet worden: https://www.spoorpro.nl/s(...)erde-spoorwegpakket/ Er wordt dus wel degelijk hard gewerkt aan standaardisering. Mooi aantal voertuigen wat gekeurd is ook al in het eerste jaar voor slechts dit beperkte aantal landen dat het al ingevoerd heeft.
Op woensdag 17 juni 2020 stonden de eerste testritten van de Refit GTW's op het programma. Doel van deze ritten was het testen van het Energie Spaar Systeem (ESS) en een nieuw reisinformatiesysteem (IVU).
De treinstellen 10231 en 10327 in de nieuwe frisse groene huisstijl maakten eerst een rit naar Stavoren en konden hier net buiten Leeuwarden in een waterig zonnetje worden vastgelegd. Voor de plaatsbepaling: links is hét herkenbare gebouw van de Friese hoofdstad te zien: de Achmeatoren.
dat rood was een bedenksel van een toenmalig Groninger gedeputeerde. De kleur verlepte nogal snel en ondanks dat de stellen opnieuw gelakt zijn ziet het er nu weer niet uit.
Dat klopt. Bij alle FLIRTs met een verbrandingsmotor wordt deze in een aparte powerpack gestopt, waarmee vervolgens de tractieapparatuur in de kopbakken wordt gevoed.
En dat is bij de WINK anders, want die heeft gewoon zitplaatsen achter de cabine. De tractieapparatuur zit ook in het powerpack.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De zesdelige Flirt 4 die aan BLS geleverd wordt heeft het wel, een aangedreven Jakobsdraaistel. Alle Flirts daarvoor en de daarvan afgeleide Wink hebben alleen één of beide einddraaistellen aangedreven.
Op vrijdag 19 juni 2020 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat 2021 haalbaar is. Maar ik heb geen idee binnen wat voor tijd we 17 miljoen vaccins kunnen klaarhebben.
1 miljoen is ook genoeg, veel meer OV reizigers zijn er niet
Op vrijdag 19 juni 2020 23:09 schreef James1988 het volgende: Als er al een vaccin komt. Er is bijvoorbeeld nog altijd geen HIV-vaccin ondanks dat er al vele jaren onderzoek naar wordt gedaan.
Maar wel een griep vaccin wat ieder jaar aan kwetsbaren wordt gegeven, wat is je punt?
Mijn punt is dat er nog helemaal geen zekerheid is dat er een werkzaam vaccin tegen covid-19 wordt gevonden. Er wordt momenteel van alles onderzocht en uitgeprobeerd maar er is nog geen garantie dat het ook echt gaat werken.
Op vrijdag 19 juni 2020 23:09 schreef James1988 het volgende: Als er al een vaccin komt. Er is bijvoorbeeld nog altijd geen HIV-vaccin ondanks dat er al vele jaren onderzoek naar wordt gedaan.
Mja, maar rijke machtige mensen krijgen relatief weinig AIDS. Dus boeiend.
Als, zoals het nu lijkt, een bepaald percentage er daadwerkelijk permanente longschade aan over gaat houden, dan zou dat in de VS weleens kunnen betekenen dat je een enorme boost gaat zien in de ontwikkeling van regeneratieve medicatie en therapieën. Stamcellen, praktische toepassingen van CRISPR....
Dit treft nu meer dan een promille van de wereldbevolking en juist de rijke elite is vrij kwetsbaar want het virus discrimineert niet. Daarom hebben ze er baat bij om de publieke gezondheidszorg zoveel mogelijk uit te hollen en hun private gezondheidszorg over te houden voor hen die er toe doen (in de VS). Hence het verzet tegen maatregelen. En vooral in arme landen zal het alleen maar meer gaan exploderen, zoals India. Ook al zijn er verzachtende omstandigheden.
Anyway, er zijn dus op dit moment ruim 100 vaccins in phase I trials en gemiddeld wordt 11,3% van alle phase I trials een product. Daar moeten we ook niet alle hoop op vestigen, want het kan bijvoorbeeld zijn dat we wel een vaccin krijgen tegen lichamelijke infectie en een milder algemeen verloop maar dat we niets kunnen doen tegen de initiële infectie zonder enkele rapide wetenschappelijke doorbraken in het clonen van specifieke IgA's want daar zit de crux. Ook met IgG-bescherming, het belangrijkste antilichaam, kan je nog steeds geinfecteerd worden in je luchtwegen want daar heb je specifieke IgA's voor nodig. En dan kunnen je luchtwegen dus nog steeds vollopen met vocht, precies datgene wat nou de doodsoorzaak is.
Dus, een ik ben zeer hoopvol en track zoveel mogelijk alle vaccins die er getest worden, en er zitten een vijftal dusdanig veelbelovende bij dat ik denk dat een combinatie van enkele van die weleens de oplossing zou kunnen zijn.
Maar de volledige macht en kracht van de medische onderzoeksgemeenschap zit nu achter dit probleem. En als we als mensheid ons ergens op focussen hebben we problematiek vrij snel uit de wereld geholpen.
Maargoed, dit is natuurlijk slechts mijn hobbykamervisie. Redelijk goed ingelicht, dat wel, diverse hele goede vrienden van me doen onderzoek naar immuunsystemen en virussen en we hebben het er veel over achter de schermen. En na verloop van tijd leer je het jargon ook wel een beetje kennen.
Trouwens, HIV is onderdeel van een familie van virussen met zeer lange incubatietijden, en die eigenschap is een complicerende factor. Er zijn zoveel verschillende virussen op aarde dat er in een kubieke kilometer zeewater in een koraalrif over yottahoeveelheden gesproken moet worden en over exahoeveelheden soorten. Ze zijn onderling net zo verschillende en divers als koeien, treinen en de grand canyon.
Op vrijdag 19 juni 2020 09:53 schreef BLS het volgende: De zesdelige Flirt 4 die aan BLS geleverd wordt heeft het wel, een aangedreven Jakobsdraaistel. Alle Flirts daarvoor en de daarvan afgeleide Wink hebben alleen één of beide einddraaistellen aangedreven.
SNG en SLT hebben ook gemotoriseerde jacobsdraaistellen. Maar gezien het bouwdoosprincipe van Stadler verwacht ik inderdaad dat de motoren onder de koppen zitten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
NS vernieuwt continu haar materieelpark. Oudere treinen worden gemoderniseerd of vervangen door nieuw gebouwd materieel. Ons doel is dit duurzaam te doen. Regelmatig biedt NS daarom treinen te koop aan. Op deze pagina vindt u een overzicht van het materieel dat momenteel te koop is of binnen afzienbare tijd beschikbaar komt voor verkoop. NS verkoopt materieel enkel aan vervoerders of leasemaatschappijen, en de treinen mogen alleen gebruikt worden voor commerciële treindiensten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Waarom alleen voor commerciële treindiensten eigenlijk? Als iemand een leuk bedrag biedt, waarom zou je die dan geen trein verkopen?
Misschien in het kader van duurzaamheid of zo? Dat het gebruikt moet blijven worden.
Niet dat een concurrent (of ze zelf via andere bv) de boel opkopen om te kunnen voorkomen dat een andere partij er treindiensten mee gaat rijden? In Nederland lijkt me de kans hier op nihil, want hebben de provincies niet vaak gelijkvloers instap in hun concessie voor staan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...