Dat ligt er maar net aan hoe snel de machinist aan komt rijden. Als die niet op tijd kan stoppen heb je toch een aardige klap. Hard genoeg om reizigers en personeel te verwonden.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Want buffers zijn gemaakt van splijtstof en als ze tegen elkaar komen dan spontane fissie buiten een reactorvat ofzo?
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Trouwens, volgens mij zijn standaarden per definitie veilig
Als je te lang naar de bovenleiding kijkt dan word je geëlektrocuteerd!!quote:Op maandag 29 juni 2020 13:10 schreef MTL het volgende:
Hartstikke onveilig, dat Duitsland. Afschaffen die hap
Een standaardhandeling is per definitie veilig vanuit het oogpunt van processen binnen een bedrijf. Volgens mij ook standaardtekst in iedere procesinrichtingsmethodiek.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Fred het volgende:
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
De meeste seinen hebben een hele nuttige eigenschap: ze kunnen ook andere kleuren tonen dan rood.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Fred het volgende:
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
Ieder bedrijf waar ik de laatste vijf jaar ben geweest is van plan meer dingen zelf te doen, wat betreft IT.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:06 schreef James1988 het volgende:
Wat betreft externe inhuur, NS was volgens mij al eerder van plan om weer meer dingen zelf te gaan doen. In ieder geval wat betreft IT,
twitter:barthoboer twitterde op donderdag 26-03-2020 om 07:59:14 Tussen alle serieuze berichten door een vrolijke noot:
thuiswerken bij @NS_online 💙💛🤣 https://t.co/VEyMtdIAeN reageer retweet
Wat dacht je van de automatisering van treingerelateerde activiteiten?quote:Op maandag 29 juni 2020 16:28 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat de soep iets minder heet gegeten wordt dan ze wordt opgediend. Ik denk dat er klappen gaan vallen bij de grote consultancy- en detacheringstoko's - de partijen die traditioneel de grote projecten draaien bij grote klanten.
Wat ik verwacht:
- Het runnen van grote projecten wordt weer meer gedaan door in-house medewerkers, al dan niet met hippe termen als "product owner" en "scrum master"
- Het dagelijks beheer wordt weer meer gedaan door mensen on-site in vaste dienst, i.p.v. outsourced naar India of de Filippijnen.
- Voor grote projecten (die groter zijn dan wat er in-house beschikbaar is) wordt er eerder gekeken naar inhuur van zzp'ers. Waarom zou je een ervaren ontwikkelaar voor ¤ 120+/u inhuren via een consultingclub als je eenzelfde persoon voor ¤ 80+/u kunt inhuren als zzp'er?
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden. De regionale vervoerders in binnen- en buitenland laten al jaren zien dat je ook zonder, maar met poortjes én vliegende teams een uitstekende treinoperatie kan laten zien tegen significant mindere kosten. Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...quote:Op maandag 29 juni 2020 15:58 schreef Salatrel het volgende:
Op de tocht is weer lekker sensatie zoeken...
Uitgangspunt is dat mensen met een vast contract zich geen zorgen hoeven te maken dat ze ontslagen worden. Mogelijk wel dat ze naar een andere functie omgeschoold kunnen worden of een andere standplaats.
Bij machinisten is het zelfs zo dat de verwachte uitstroom door pensioen hoger is dan het aantal FTE dat men minder verwacht nodig te hebben.
Externe inhuur en tijdelijke contracten die zitten vooral op de schopstoel.
Ik had het specifiek over IT bij NS, niet over het laten rijden van treinen.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat dacht je van de automatisering van treingerelateerde activiteiten?
voor mij niet echt een heilig huisje hoor. SPR Dordrecht -Roosendaal kan ook op de lijstquote:Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden. De regionale vervoerders in binnen- en buitenland laten al jaren zien dat je ook zonder, maar met poortjes én vliegende teams een uitstekende treinoperatie kan laten zien tegen significant mindere kosten. Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...
Bij een machinistentekort (automatisch rijden zie ik op korte termijn niet gebeuren) kan een aantal conducteurs omgeschoold worden tot machinisten. Daarnaast kan op dagniveau de afwisseling in diensten een stuk kleiner worden waardoor diensten efficienter kunnen. Een soort rondje rond de kerk, maar dan wel verspreid per dag (maandag doet Henk de IC naar Groningen de hele dag, dinsdag de stoptrein naar Leiden). Een soort intelligent Rondje rond de kerk.
Ik hoop het. Maar ik verwacht niet dat 'boomer'-bonden als de FNV laat staan VVMC hiervoor openstaan.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden.
"Ik ben fan van mensen die veeleisend zijn en niets voor elkaar krijgen"? Ben het er grondig mee oneens ook, volgens mij snapt de gemiddelde Nederlander simpelweg niet wat inzetten en een onderhandelingspositie precies inhouden.quote:Op maandag 29 juni 2020 18:35 schreef Eix het volgende:
Want hoezeer ik het principe van vakbonden een warm hart toedraag, ik betrap hen zelden op realiteitszin.
Juist bij dat stoptreintje kan de conducteur meer doen. Want wat kan hij doen als ik loop te rotzooien in de voorste bak en hij loopt achterin, op het stuk tussen Assen en Zwolle.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Bitlord het volgende:
Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...
Rustig zijn Sudoku afmaken, af en toe een blik werpen op het spoor dat achter hem wegglijdt en dromen over een stop in Hoogeveen.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 13:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Juist bij dat stoptreintje kan de conducteur meer doen. Want wat kan hij doen als ik loop te rotzooien in de voorste bak en hij loopt achterin op het stuk tussen Assen en Zwolle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |