abonnement Unibet Coolblue
pi_193843772
Hartstikke onveilig, dat Duitsland. Afschaffen die hap :+
  maandag 29 juni 2020 @ 13:20:52 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193843861
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Want buffers zijn gemaakt van splijtstof en als ze tegen elkaar komen dan spontane fissie buiten een reactorvat ofzo?
Dat ligt er maar net aan hoe snel de machinist aan komt rijden. Als die niet op tijd kan stoppen heb je toch een aardige klap. Hard genoeg om reizigers en personeel te verwonden.
Daarnaast moet je er ook maar op vertrouwen dat de machinist van de stilstaande trein zijn trein niet opeens in beweging zet.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Trouwens, volgens mij zijn standaarden per definitie veilig
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
So we just called him Fred
pi_193843862
quote:
16s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:10 schreef MTL het volgende:
Hartstikke onveilig, dat Duitsland. Afschaffen die hap :+
Als je te lang naar de bovenleiding kijkt dan word je geëlektrocuteerd!!
Bier.
pi_193843896
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Fred het volgende:
De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
Een standaardhandeling is per definitie veilig vanuit het oogpunt van processen binnen een bedrijf. Volgens mij ook standaardtekst in iedere procesinrichtingsmethodiek.

Een standaardhandeling is per definitie veilig aangezien alle risico's zoveel mogelijk weggemitigeerd zijn.

En nu verder met m'n eigen toegangsbeheerprocessen.
Bier.
  maandag 29 juni 2020 @ 13:54:36 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_193844217
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:20 schreef Fred het volgende:

De standaard spreekt over een "onveilig" sein als er een rode kleur zichtbaar is. Bij het oprijden van een bezet spoor moet de machinist dus moedwillig een "onveilig" sein passeren. Dus zelfs de standaard geeft hier al aan dat het niet veilig is.
De meeste seinen hebben een hele nuttige eigenschap: ze kunnen ook andere kleuren tonen dan rood.
Is het bij binnenkomen op bezet spoor niet gebruikelijk dat het sein geel knippert?
pi_193844311
Correct. Fred zit ook alleen maar te trollen.
pi_193845004
icng rolt wel lekker stil. Kwam net door Utrecht cs heen
pi_193845329
https://nos.nl/artikel/23(...)sen-op-de-tocht.html

Als je die recente docu over NS zag https://www.2doc.nl/docum(...)maart/missie-ns.html

had ik ook wel het idee dat op HQ met wat fte minder kan. Vanzelfsprekend allemaal wel zeer zuur voor de sector. Dit zal nog wel vaker langskomen de komende maanden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 29-06-2020 15:32:20 ]
pi_193845724
Op de tocht is weer lekker sensatie zoeken...

Uitgangspunt is dat mensen met een vast contract zich geen zorgen hoeven te maken dat ze ontslagen worden. Mogelijk wel dat ze naar een andere functie omgeschoold kunnen worden of een andere standplaats.

Bij machinisten is het zelfs zo dat de verwachte uitstroom door pensioen hoger is dan het aantal FTE dat men minder verwacht nodig te hebben.

Externe inhuur en tijdelijke contracten die zitten vooral op de schopstoel.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:06:17 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193845839
Wat betreft externe inhuur, NS was volgens mij al eerder van plan om weer meer dingen zelf te gaan doen. In ieder geval wat betreft IT, eerder dit jaar waren ze flink aan het recruiten voor vaste functies.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:17:00 #236
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193845945
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:06 schreef James1988 het volgende:
Wat betreft externe inhuur, NS was volgens mij al eerder van plan om weer meer dingen zelf te gaan doen. In ieder geval wat betreft IT,
Ieder bedrijf waar ik de laatste vijf jaar ben geweest is van plan meer dingen zelf te doen, wat betreft IT.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 29 juni 2020 @ 16:28:08 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193846044
Ik verwacht dat de soep iets minder heet gegeten wordt dan ze wordt opgediend. Ik denk dat er klappen gaan vallen bij de grote consultancy- en detacheringstoko's - de partijen die traditioneel de grote projecten draaien bij grote klanten.

Wat ik verwacht:
- Het runnen van grote projecten wordt weer meer gedaan door in-house medewerkers, al dan niet met hippe termen als "product owner" en "scrum master"
- Het dagelijks beheer wordt weer meer gedaan door mensen on-site in vaste dienst, i.p.v. outsourced naar India of de Filippijnen.
- Voor grote projecten (die groter zijn dan wat er in-house beschikbaar is) wordt er eerder gekeken naar inhuur van zzp'ers. Waarom zou je een ervaren ontwikkelaar voor ¤ 120+/u inhuren via een consultingclub als je eenzelfde persoon voor ¤ 80+/u kunt inhuren als zzp'er?
pi_193846234
Thuiswerken bij de NS is mogelijk.
barthoboer twitterde op donderdag 26-03-2020 om 07:59:14 Tussen alle serieuze berichten door een vrolijke noot:
thuiswerken bij ⁦@NS_online⁩ 💙💛🤣 https://t.co/VEyMtdIAeN reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193846332
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:28 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat de soep iets minder heet gegeten wordt dan ze wordt opgediend. Ik denk dat er klappen gaan vallen bij de grote consultancy- en detacheringstoko's - de partijen die traditioneel de grote projecten draaien bij grote klanten.

Wat ik verwacht:
- Het runnen van grote projecten wordt weer meer gedaan door in-house medewerkers, al dan niet met hippe termen als "product owner" en "scrum master"
- Het dagelijks beheer wordt weer meer gedaan door mensen on-site in vaste dienst, i.p.v. outsourced naar India of de Filippijnen.
- Voor grote projecten (die groter zijn dan wat er in-house beschikbaar is) wordt er eerder gekeken naar inhuur van zzp'ers. Waarom zou je een ervaren ontwikkelaar voor ¤ 120+/u inhuren via een consultingclub als je eenzelfde persoon voor ¤ 80+/u kunt inhuren als zzp'er?
Wat dacht je van de automatisering van treingerelateerde activiteiten?
pi_193846368
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:58 schreef Salatrel het volgende:
Op de tocht is weer lekker sensatie zoeken...

Uitgangspunt is dat mensen met een vast contract zich geen zorgen hoeven te maken dat ze ontslagen worden. Mogelijk wel dat ze naar een andere functie omgeschoold kunnen worden of een andere standplaats.

Bij machinisten is het zelfs zo dat de verwachte uitstroom door pensioen hoger is dan het aantal FTE dat men minder verwacht nodig te hebben.

Externe inhuur en tijdelijke contracten die zitten vooral op de schopstoel.
Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden. De regionale vervoerders in binnen- en buitenland laten al jaren zien dat je ook zonder, maar met poortjes én vliegende teams een uitstekende treinoperatie kan laten zien tegen significant mindere kosten. Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...

Bij een machinistentekort (automatisch rijden zie ik op korte termijn niet gebeuren) kan een aantal conducteurs omgeschoold worden tot machinisten. Daarnaast kan op dagniveau de afwisseling in diensten een stuk kleiner worden waardoor diensten efficienter kunnen. Een soort rondje rond de kerk, maar dan wel verspreid per dag (maandag doet Henk de IC naar Groningen de hele dag, dinsdag de stoptrein naar Leiden). Een soort intelligent Rondje rond de kerk.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:53:07 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193846371
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat dacht je van de automatisering van treingerelateerde activiteiten?
Ik had het specifiek over IT bij NS, niet over het laten rijden van treinen.
pi_193846434
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden. De regionale vervoerders in binnen- en buitenland laten al jaren zien dat je ook zonder, maar met poortjes én vliegende teams een uitstekende treinoperatie kan laten zien tegen significant mindere kosten. Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...

Bij een machinistentekort (automatisch rijden zie ik op korte termijn niet gebeuren) kan een aantal conducteurs omgeschoold worden tot machinisten. Daarnaast kan op dagniveau de afwisseling in diensten een stuk kleiner worden waardoor diensten efficienter kunnen. Een soort rondje rond de kerk, maar dan wel verspreid per dag (maandag doet Henk de IC naar Groningen de hele dag, dinsdag de stoptrein naar Leiden). Een soort intelligent Rondje rond de kerk.
voor mij niet echt een heilig huisje hoor. SPR Dordrecht -Roosendaal kan ook op de lijst
pi_193847164
Maar bij de bonden wel. Maar wellicht dat dit wel het moment is, al levert het misschien wat stakingen en verhoogd verzuim op.
  maandag 29 juni 2020 @ 18:35:34 #244
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_193847644
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het heilige huisje een conducteur op elke trein nu eindelijk eens opengebroken kan worden.
Ik hoop het. Maar ik verwacht niet dat 'boomer'-bonden als de FNV laat staan VVMC hiervoor openstaan.

Althans, mijn indruk van die clubs is dat ze nog altijd bezig zijn met het verwerken van de teloorgang van de stoker. En als NS niet oppast er overal straks twee man op de bok moeten zitten. :+

Want hoezeer ik het principe van vakbonden een warm hart toedraag, ik betrap hen zelden op realiteitszin. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_193858109
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 18:35 schreef Eix het volgende:
Want hoezeer ik het principe van vakbonden een warm hart toedraag, ik betrap hen zelden op realiteitszin. :{
"Ik ben fan van mensen die veeleisend zijn en niets voor elkaar krijgen"? ;) Ben het er grondig mee oneens ook, volgens mij snapt de gemiddelde Nederlander simpelweg niet wat inzetten en een onderhandelingspositie precies inhouden.
Bier.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 13:30:29 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193858343
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Bitlord het volgende:

Bij 12 bakken VIRM wellicht wat minder, maar wat precies de bijdrage is van een conducteur op het stoptreintje van 13:00 Utrecht - Baarn met poortjes in Baarn, Bilthoven, Overvecht en Utrecht...

Juist bij dat stoptreintje kan de conducteur meer doen. Want wat kan hij doen als ik loop te rotzooien in de voorste bak en hij loopt achterin, op het stuk tussen Assen en Zwolle.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 30-06-2020 13:36:03 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:33:26 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193858379
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Juist bij dat stoptreintje kan de conducteur meer doen. Want wat kan hij doen als ik loop te rotzooien in de voorste bak en hij loopt achterin op het stuk tussen Assen en Zwolle.
Rustig zijn Sudoku afmaken, af en toe een blik werpen op het spoor dat achter hem wegglijdt en dromen over een stop in Hoogeveen.
So we just called him Fred
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:36:47 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193873100
Rapport Lelylijn: enorme boost voor economie Heerenveen en Drachten

Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.

Aanleg van de Lelylijn geeft de economie en woningbouw in Heerenveen en Drachten een enorme boost.
Heerenveen kan uitgroeien tot een plaats met 90.000 inwoners, Drachten tot 84.000 inwoners. Dat laatste is een formaat vergelijkbaar met Assen.
pi_193873351
Ja en de rest van de het land eromheen loopt er van leeg?
Bier.
pi_193873357
Niet dat ik dat per se een slechte ontwikkeling vind :D
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')