abonnement Unibet Coolblue
pi_193534263
quote:
Bomvolle Dam in Amsterdam voor protest tegen Amerikaans geweld


Amsterdam - Op de Dam in Amsterdam hebben zo'n 5000 betogers zich verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. Volgens onze verslaggever is de anderhalve metermaatregel 'ondoenlijk' en wordt deze massaal geschonden.

Onze verslaggever Mike Muller is erbij. Zijn tweets vindt u in dit bericht.

De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf werd gevraagd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de betoging vreedzaam verloopt. De politie is aanwezig en spreekt mensen aan op de corona-regels.

Een woordvoerder liet maandagmiddag voor de demonstratie nog aan De Telegraaf weten dat de gemeente zo'n 250 tot 300 demonstranten verwachtte.

Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

De betogers hebben borden mee met daarop teksten als ,,Black lives matter,, en ,,The future is coloured." De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.



Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigde zondag aan De Telegraaf dat er geen maximumaantal demonstranten is vastgelegd. Burgemeester Femke Halsema kan op grond van de Wet openbare manifestaties vooraf voorschriften of beperkingen opleggen aan de demonstratie, bijvoorbeeld om de gezondheid te beschermen, in het belang van het verkeer en om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen.

Halsema heeft aan AT5 laten weten dat ze niet van plan is om de demonstratie te stoppen. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie t belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk."



Geweld in het buitenland
Ook in het buitenland wordt geprotesteerd. In Berlijn kwamen volgens de politie zondag circa 1500 mensen bijeen om tegen Amerikaans politiegeweld te demonstreren. In de Duitse hoofdstad was er zaterdag al een demonstratie voor de Amerikaanse ambassade, in Mnchen een kleine betoging zondag voor het consulaat.

In Londen hebben betogers volgens de BBC de grootste betoging sinds de invoering van de lockdown vanwege het coronavirus gehouden op Trafalgar Square. Ze blokkeerden de weg naar de Amerikaanse ambassade. Er zijn enkele aanhoudingen verricht. In Toronto hebben volgens de deelnemers zeker 4000 mensen in optocht tegen het politieoptreden in het buurland betoogd. In Amsterdam wordt maandag een demonstratie gehouden.

De dood van Floyd, na een chaotische en uiterst hardhandige arrestatie door vier agenten in Minneapolis, heeft in de VS tot enorme protesten, plunderingen en brandstichtingen geleid. Er zijn sinds woensdag naar schatting wel 4000 relschoppers of betogers gearresteerd. In meer dan twintig staten is de Nationale Garde te hulp geroepen om het geweld de kop in te drukken. Vlakbij het Witte Huis in Washington is op meerdere plaatsen brand gesticht.

De broer van George Floyd is bang dat het geweld van de laatste dagen de boodschap van de protesten en de herinnering aan zijn overleden broer overschaduwt. Dat zegt Terrence Floyd in een interview met ABC News.

,,Het is goed om boos te zijn, maar gebruik die woede voor positieve dingen", aldus Floyd. ,,Want we hebben deze weg al eens bewandeld. Uit woede je eigen stad kapotmaken is niet wat mijn broer zou willen. Het is goed om gerechtigheid te eisen, maar kanaliseer je woede op een andere manier."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-amerikaans-geweld
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 10:58:51 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534326
quote:
Jongerenburgemeester Amsterdam na slopen beeld Bristol: ’Nu nog de gevels’

Amsterdam - Achraf El Johari, jongerenburgemeester van Amsterdam, heeft de woede van veel twitteraars op de hals gehaald met een oproep om de gevels van Amsterdamse grachtenpanden te slopen.



De 23-jarige Achraf El Johari, die ook docent en onderzoeker is aan de Hogeschool van Amsterdam, werd gekozen voor de functie als vertegenwoordiger van de jeugd en adviseert het linkse gemeentebestuur.

Edward Colston
De voormalig fractiemedewerker van Denk stuurde naar aanleiding van de rellen in Bristol zijn omstreden bericht de wereld in. In Bristol werd het standbeeld van Edward Colston van zijn sokkel getrokken en in het water gegooid door een woedende menigte die protesteerde tegen de dood van de zwarte George Floyd in Amerika. De Engelsman heeft volgens historici zijn fortuin vergaard met slavenhandel.

Beelden van de vernieling van het standbeeld gingen de hele wereld over en inspireerden Achraf El Johari tot de tekst: ’Nu nog de gevels van de vele Amsterdamse grachtenpanden’. De Amsterdamse grachtengordel is voor een deel opgebouwd tijdens de Gouden Eeuw, de periode waarin Nederland rijk werd door internationale handel, onder meer in Afrikaanse slaven.

AchrafElJohari twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:44:04 Nu nog de gevels van de vele Amsterdamse grachtenpanden. #Decolonize

https://t.co/rmoaCZv0ON reageer retweet
Nadat een twitterstormpje losbarstte rond zijn tweet, plaatste Achraf El Johari het bericht ’humor moet kunnen’. Hij vindt dat er meer aandacht moet komen voor de ’zwarte bladzijden van de Amsterdamse geschiedenis’.

Radlab72 twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:46:49 @AchrafElJohari Je maakt een grapje hoop ik? reageer retweet
AchrafElJohari twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:52:04 @Radlab72 Stukje bewustzijn kweken, humor moet kunnen. Ik ben wel voorstander van een bijschrift oid. Dit om de zwarte bladzijden van de geschiedenis van Amsterdam zichtbaarder te maken. Dit gebeurt als het goed is al bij straatnamen maar zou ook kunnen bij panden. reageer retweet
Twitteraars gaan flink los op de oproep van Achraf om de gevels van grachtenpanden te slopen. ’Is dit geen oproep tot geweld?’, is de meest voorkomende onder de reacties.

Maatjekuipy twitterde op maandag 08-06-2020 om 07:51:40 @AchrafElJohari Achter die gevels wonen MENSEN. Oh wacht, niet alle levens doen ertoe h? reageer retweet
bmeester010 twitterde op zondag 07-06-2020 om 23:14:34 @AchrafElJohari Dit valt onder opruien, is toch strafbaar? reageer retweet
K212Utr twitterde op maandag 08-06-2020 om 01:40:07 @AchrafElJohari Oproepen tot vernieling ... tja je zal er wel mee wegkomen. reageer retweet
Toen Achraf El Johari werd gekozen tot jongerenburgemeester, zei hij in een interview met het blad van de HvA: „Ik wil dat politici zich bewust zijn van de invloed van sociale media in het leven van jongeren en hoe dat samenhangt met psychische problemen. Als je door je Insta scrolt denk je: ’Het gaat met iedereen goed, behalve met mij’.”

„Over een jaar hoop ik dat de jongerenburgemeester echt onderdeel is van de Amsterdamse politiek. En dat politici onze aanbevelingen serieus nemen en niet aan de kant schuiven.”

https://www.telegraaf.nl/(...)tol-nu-nog-de-gevels
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 10:59:01 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534329
ANanninga twitterde op maandag 08-06-2020 om 10:52:43 Haat tegen onze historie en cultuur, maar geen woord over de Barbarijse mensenhandel door zijn voorouders? Ongenformeerd en hypocriet. En dat is dan docent... - Jongerenburgemeester Amsterdam na slopen beeld Bristol: ’Nu nog de gevels’ https://t.co/0rdzyhQGJ2 via @telegraaf reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 11:00:08 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193534341
Echt om te kotsen dat van die kinderburgemeester inderdaad, achteraf je keutel intrekken van haha grapje :r
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 11:04:00 #5
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193534376
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:59 schreef Nikonlover het volgende:
ANanninga twitterde op maandag 08-06-2020 om 10:52:43 Haat tegen onze historie en cultuur, maar geen woord over de Barbarijse mensenhandel door zijn voorouders? Ongenformeerd en hypocriet. En dat is dan docent... - Jongerenburgemeester Amsterdam na slopen beeld Bristol: ’Nu nog de gevels’ https://t.co/0rdzyhQGJ2 via @:telegraaf reageer retweet
ze schieten weer eens door zoals gewoonlijk, is wel jammer
pi_193534418
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:58 schreef Tyr80 het volgende:
Het zal ongetwijfeld (weer) aan mij liggen, maar er moet een enorme hoeveelheid niet-blanken zijn die het ermee eens is dat deze protesten de gemeenschap echt geen millimeter vooruit helpen.

Zitten die hier misschien ook ? Of hebben we het toevallig dusdanig getroffen dat hier enkel de op hun klit getrapte donkere mensen en blanke (ex-racistische) deugers voorbij horen komen?
Ik heb niet het idee dat hier veel niet-blanke gebruikers actief zijn (op NWS en POL in ieder geval). Voor niet-blanke jongeren lijkt mij de situatie ook niet per se makkelijk aangaande hun mening over de demonstraties. Kan mij prima voorstellen dat binnen dergelijke groepen en subculturen een kritische mening al helemaal niet getolereerd wordt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 11:09:21 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534443
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:07 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat hier veel niet-blanke gebruikers actief zijn (op NWS en POL in ieder geval). Voor niet-blanke jongeren lijkt mij de situatie ook niet per se makkelijk aangaande hun mening over de demonstraties. Kan mij prima voorstellen dat binnen dergelijke groepen en subculturen een kritische mening al helemaal niet getolereerd wordt.
Er zijn best veel gekleurde gebruikers hoor, zeker in NWS kan ik er best wel wat opnoemen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 11:09:38 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193534447
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:07 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat hier veel niet-blanke gebruikers actief zijn (op NWS en POL in ieder geval). Voor niet-blanke jongeren lijkt mij de situatie ook niet per se makkelijk aangaande hun mening over de demonstraties. Kan mij prima voorstellen dat binnen dergelijke groepen en subculturen een kritische mening al helemaal niet getolereerd wordt.
Goed punt idd...net als een oproep tot matiging binnen de Islam, dat laat je vanzelf wel he...maar dan nog, had er minimaal 1 of 2 verwacht wel...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193534449
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er zijn best veel gekleurde gebruikers hoor, zeker in NWS kan ik er best wel wat opnoemen :)
Dan ben ik gewoon abuis! Sorry.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 11:11:22 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534464
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dan ben ik gewoon abuis! Sorry.
Maakt niet uit :P Dat is juist het mooie van FOK!, je voert de discussie zonder dat je weet wie of wat er achter de naam zit :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193534465
Hmm waar hebben we dat eerder gehoord. De meest verwerpelijke dingen roepen en zodra er ophef ontstaat beweren dat het satire is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534471
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Goed punt idd...net als een oproep tot matiging binnen de Islam, dat laat je vanzelf wel he...maar dan nog, had er minimaal 1 of 2 verwacht wel...
Jaren geleden had je natuurlijk ook het nieuws dat een Marokkaanse vrouw doodsbedreigingen kreeg uit eigen hoek voor het openen van een wijnbar. Dan lijkt mij kritiek op de Islam als bijvoorbeeld Arabische/Turkse of Marokkaanse jongere al helemaal lastig. Idem voor een bijvoorbeeld Surinaamse jongere welke zich weinig identificeert met de 'alles wat wit is is racisme'-subcultuur die je (daar) tegenkomt.

Ingaan tegen subculturen waarin je niet-gekozen deel van bent (dus niet een muziekgenre maar etniciteit bijvoorbeeld) is altijd lastig. Ik loop zelf langdurig bij de GGZ bijvoorbeeld, ook een subcultuur waar je niet voor kiest, en over politiek praten (wat toch vanzelf eens ter sprake komt) met lotgenoten is vaak echt ondoenbaar als je buiten het betreden pad loopt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 8 juni 2020 @ 11:15:00 #13
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193534515
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hmm waar hebben we dat eerder gehoord. De meest verwerpelijke dingen roepen en zodra er ophef ontstaat beweren dat het satire is.
waar zijn ze allemaal druk mee? In de basis heeft iedereen in NL gelijke kansen, dat was in de tijd dat die grachtenpanden neergezet werden wel anders.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:21:07 #14
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193534608
Ik ben benieuwd wat ze nou willen bereiken met al die demonstraties?

Als ik heel eerlijk ben voeden al die demonstraties alleen maar mijn racistische ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 11:21:36 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193534613
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Goed punt idd...net als een oproep tot matiging binnen de Islam, dat laat je vanzelf wel he...maar dan nog, had er minimaal 1 of 2 verwacht wel...
zijn er ook wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:25:00 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193534666
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

zijn er ook wel
Wacht, dat neem ik terug, schrijf je met een joystick onder je kin / mis je een hand?

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze nou willen bereiken met al die demonstraties?

Als ik heel eerlijk ben voeden al die demonstraties alleen maar mijn racistische ik.
Eens, maar denk ook aan de niet-blanke massa die er niet staat (of wellicht met tegenzin). De mensen die wel interactie hebben met mensen buiten hun eigen subgroep. Die gaan helaas de prijs betalen voor de misdragingen van deze lui.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193534721
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze nou willen bereiken met al die demonstraties?

Als ik heel eerlijk ben voeden al die demonstraties alleen maar mijn racistische ik.
Het is denk ik het probleem met (politieke) subculturen waarin afwijkende meningen snel negatief beoordeeld worden en men feitelijk intolerant is tegen hen die buiten de platgetreden paden treden. Ook ten gevolge van (online) politieke polarisatie zie je al snel dat de drang binnen subculturen om een uniforme mening te creren heel groot wordt.

Mijn Facebook is vrij divers qua mensen, nationaliteiten en politiek. Echter, binnen degene welke zich als zeer links (en zeker zeer links qua identiteitspolitiek) beschouwen merk je dat afwijkende meningen op een reactie of bericht - desnoods van iemand die een terechte kritische vraag stelt - vaak heel negatief beoordeeld worden. Feitelijk impliceer je dat een bepaalde mening niet mag. Natuurlijk, je zit dit ook terug maar sterk rechtse mensen, maar dergelijke meningen worden toch al snel minder positief of neutraal beoordeeld. Zeker in vergelijking met de demonstraties nu.

Het gevolg is dan echter wel dat een dergelijke groep mensen vaak een beeld of een mening vormen zonder rekening te houden met een tegengestelde mening, simpelweg omdat die er in de eigen groep niet zijn. Dan krijg je vanzelf uitingen welke het tegenovergestelde bereiken van hetgeen je wilt zeggen of voorkomen. Sommige vrienden van mij komen bijvoorbeeld uit een 'blanke middenklasse GroenLinks'-milieu waarin bepaalde opvattingen puur wereldvreemd lijken. Echter, als iedereen zo denkt ga je ook niet na of opvattingen berhaupt correct zijn.

Plus, radicalen vinden het sowieso sneller moeilijk om door te hebben. Oproepen dat je dit jaar een Zwarte Piet in elkaar gaat trappen bijvoorbeeld. Compleet stupide die openlijk voor de camera te verkondigen natuurlijk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 11:29:07 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193534734
quote:
15s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wacht, dat neem ik terug, schrijf je met een joystick onder je kin / mis je een hand?

nee gewoon met touchscreen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:30:06 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193534749
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee gewoon met touchscreen
Ok, als jij geen moeite doet om te schrijven, waarom zou iemand dan de moeite nemen om het te lezen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 11:30:21 #20
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193534755
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze nou willen bereiken met al die demonstraties?

Als ik heel eerlijk ben voeden al die demonstraties alleen maar mijn racistische ik.
demonstraties tegen racisme heb ik geen moeite mee maar doen alsof het hier net zo is als in de VS wel, het wordt te snel ongenuanceerd.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 11:31:16 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193534771
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:30 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ok, als jij geen moeite doet om te schrijven, waarom zou iemand dan de moeite nemen om het te lezen?
lekker belangrijk :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:31:55 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193534777
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

lekker belangrijk :')
Dus bespaar je voortaan maar de moeite om op mij te reageren.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 11:32:11 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193534779
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:31 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dus bespaar je voortaan maar de moeite om op mij te reageren.
nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:32:39 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193534787
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

bij voorkeur staan ze in steden waar veel muizen wonen.
woensdag in de bijlmer, wat een topfeest gaat dat worden. verzamelen bij de KFC.

Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 11:34:34 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534808
quote:
Hahahahahaha!!!! Ja die safari _O- _O- _O- Daar werden toch ook kamervragen over gesteld? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 11:36:06 #26
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193534821
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:34 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hahahahahaha!!!! Ja die safari _O- _O- _O- Daar werden toch ook kamervragen over gesteld? :')
Geen idee maar je ziet duidelijk dat dit niet serieus is en als humor bedoeld.
Maar ja de BLM demonstranten kun je van weinig humor betichten.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:36:10 #27
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193534824
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

demonstraties tegen racisme heb ik geen moeite mee maar doen alsof het hier net zo is als in de VS wel, het wordt te snel ongenuanceerd.
Precies.

Je krijgt het gevoel dat elke blanke wordt weggezet als een racist door deze demonstranten.

Hoezo is dat gn racisme dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 11:37:38 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193534846
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 11:38:43 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534856
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:36 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Geen idee maar je ziet duidelijk dat dit niet serieus is en als humor bedoeld.
Maar ja de BLM demonstranten kun je van weinig humor betichten.
Iedereen nam dit serieus ja :')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 11:39:35 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193534868
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:36 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zal de naam niet noemen maar die gids ken ik als cabaretier. hij had een goede kijk op Zwarte piet.

ik citeer:
[..]

Hahaha _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193534870
Waarom kunnen ze in Nederland niet gewoon een willekeurig (gratis) festivalletje organiseren....

Dan hebben we deze domme mensen problemen niet meer dat ze met zn alle willen samenkomen om watvoor reden/excuus dan ook.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 11:40:39 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193534881
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:38 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Airfryer heeft gezegd dat iedereen die tegen de demonstratie op de dam is, een racist is.
8)7
die gast zegt wel meer dingen die nergens op slaan

doen we niks mee *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:41:42 #33
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193534896
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Iedereen nam dit serieus ja :')

Oh ja Kuzu _O- _O- _O- _O-
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:08:05 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193535343
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193535347
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

was jij er tegen dan?
Het ging niet zozeer om tegen de kern van de demonstratie te zijn (dat kan je racisme, politiegeweld et cetera noemen) maar ook om mensen welke achter de kern stonden maar bijvoorbeeld kritisch waren op de massale samenkomst in een tijd dat men betreffende COVID-19 voorzichtigheid bood en aanmaande om niet met meer dan 30 man samen te komen.

Het viel vooral op ook hoe deze mening rond dezelfde tijd door verschillende mensen op allerhande sociale media geplaatst werd. In plaats van te accepteren dat er een mogelijk risico aan verbonden was en dat er terechte onvrede over was werd elke vorm van tegenstand linea recta op de hoop van 'je bent een racist' gegooid om zo deze discussie berhaupt onwenselijk te maken.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 8 juni 2020 @ 12:12:12 #36
3542 Gia
User under construction
pi_193535422
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:

ze schieten weer eens door zoals gewoonlijk, is wel jammer
Vraag is: waar ligt dat aan?

Gisteren de docu "why we hate" gekeken. Aanrader!
Daar bleek dat n apensoort, gescheiden door de Congo rivier, evolueerde in 2 soorten, namelijk de agressieve chimpansee en de zachtaardige Bonobo.
Leven in het gebied van de chimpansee was niet makkelijk, voedsel was moeilijk te vinden en er waren vijanden. Dit leidde ertoe dat de chimps agressief werden, zowel naar andere vijanden als naar soortgenoten.

In het gebied van de Bonobo was alles goed, veel voedsel, weinig vijanden. Kortom, rustig vredelievend wereldje.

Typisch wel, omdat we dezelfde achtergrond zien bij mensen.
Mensen die, oorspronkelijk, uit Afrika komen, hadden het gedurende de evolutie niet makkelijk.
Terwijl de mensen op het noordelijk halfrond, iets makkelijker naar een zekere beschaving evolueerde.

Ga de serie "why we hate" zeker verder volgen.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:13:48 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193535446
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193535462
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Vraag is: waar ligt dat aan?

Gisteren de docu "why we hate" gekeken. Aanrader!
Daar bleek n apensoort, gescheiden door de Congo rivier, evolueerde in 2 soorten, namelijk de agressieve chimpansee en de zachtaardige Bonobo.
Leven in het gebied van de chimpansee was niet makkelijk, voedsel was moeilijk te vinden en er waren vijanden. Dit leidde ertoe dat de chimps agressief werden, zowel naar andere vijanden als naar soortgenoten.

In het gebied van de Bonobo was alles goed, veel voedsel, weinig vijanden. Kortom, rustig vredelievend wereldje.

Typisch wel, omdat we dezelfde achtergrond zien bij mensen.
Mensen die, oorspronkelijk, uit Afrika komen, hadden het gedurende de evolutie niet makkelijk.
Terwijl de mensen op het noordelijk halfrond, iets makkelijker naar een zekere beschaving evolueerde.

Ga de serie "why we hate" zeker verder volgen.
Delen van Afrika waren juist enorm prettig op alle fronten (klimaat, flora, fauna) onderwijl het Noordelijk halfrond en feitelijk elk koud klimaat juist zeer onprettig was. Er is een reden dat het veel langer geduurd heeft voordat deze gebieden actief bewoond werden. Dat is juist ook de reden dat na een bepaalde trek uit Afrika richting het Midden-Oosten daar de meeste samenlevingen begonnen. Onderstaande plaatje laat ook prima zien dat de migratie naar de koudere streken pas later optrok.



Overigens, zelfs al zou je het op agressie gooien heb je altijd Monoamine oxidase A nog:

quote:
This gene has also been associated with a variety of other psychiatric disorders, including antisocial behavior. Alternatively spliced transcript variants encoding multiple isoforms have been observed.

In humans, an association between the 2R allele of the VNTR region of the gene and an increase in the likelihood of committing serious crime or violence has been found

Studies have found differences in the frequency distribution of variants of the MAOA gene between ethnic groups: of the participants, 36% of Black men, 54% of Chinese men, 56% of Maori men, and 65% of Caucasian men carried the 3R allele, while 5.5% of Black men, 0.1% of Caucasian men, and 0.00067% of Asian men carried the 2R allele.


[ Bericht 4% gewijzigd door Eufonie op 08-06-2020 12:20:01 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:20:17 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193535535
probleem met Afrika is dat ze allemaal min of meer in een klap onafhankelijk zijn geworden en de grootste warlords de baas hebben laten spelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193535559
't frustreert dat groepen mensen totaal niets moeten hebben van onze beschaving.
"Regels? Gelden niet voor ons."
"Rot op met je politie"
"Witte mensen dit, witte mensen dat"

Artsen reageerden woedend. Dat Halsema daar dan tussen stond, echt dat steekt.
nu weer leuk bijpraten met de tweede kamer?

Stel je hebt een coronaboete gekregen. dat ga je nu dan toch aanvechten?

ik ben tegen het dam-protest maar dat doet er verder niet toe. Op 4 mei was het de dam ook leeg. in verzorgingstehuizen hebben mensen elke dag verdriet dat ze geen visite mogen ontvangen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193535566
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Vraag is: waar ligt dat aan?

Gisteren de docu "why we hate" gekeken. Aanrader!
Daar bleek dat n apensoort, gescheiden door de Congo rivier, evolueerde in 2 soorten, namelijk de agressieve chimpansee en de zachtaardige Bonobo.
Leven in het gebied van de chimpansee was niet makkelijk, voedsel was moeilijk te vinden en er waren vijanden. Dit leidde ertoe dat de chimps agressief werden, zowel naar andere vijanden als naar soortgenoten.

In het gebied van de Bonobo was alles goed, veel voedsel, weinig vijanden. Kortom, rustig vredelievend wereldje.

Typisch wel, omdat we dezelfde achtergrond zien bij mensen.
Mensen die, oorspronkelijk, uit Afrika komen, hadden het gedurende de evolutie niet makkelijk.
Terwijl de mensen op het noordelijk halfrond, iets makkelijker naar een zekere beschaving evolueerde.

Ga de serie "why we hate" zeker verder volgen.
Ik dacht dat het juist andersom was met mensen. Die gingen juist samen werken omdat ze dan meer konden bereiken op het stukje grond waar weinig voedsel was.

Op de plekken waar juist veel eten was werden mensen lui omdat ze bij wijze van spreken ff naar een boom liepen en dat er eten was. Gelazer begon pas als er eens een slechte periode was waarbij er minder aanbod was. Ipv van samenwerken sloegen ze elkaar dan de hersens in bij een boom waar nog wel eten was.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:22:11 #42
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193535571
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Vraag is: waar ligt dat aan?

Gisteren de docu "why we hate" gekeken. Aanrader!
Daar bleek dat n apensoort, gescheiden door de Congo rivier, evolueerde in 2 soorten, namelijk de agressieve chimpansee en de zachtaardige Bonobo.
Leven in het gebied van de chimpansee was niet makkelijk, voedsel was moeilijk te vinden en er waren vijanden. Dit leidde ertoe dat de chimps agressief werden, zowel naar andere vijanden als naar soortgenoten.

In het gebied van de Bonobo was alles goed, veel voedsel, weinig vijanden. Kortom, rustig vredelievend wereldje.

Typisch wel, omdat we dezelfde achtergrond zien bij mensen.
Mensen die, oorspronkelijk, uit Afrika komen, hadden het gedurende de evolutie niet makkelijk.
Terwijl de mensen op het noordelijk halfrond, iets makkelijker naar een zekere beschaving evolueerde.

Ga de serie "why we hate" zeker verder volgen.
ik weet niet of het zo simpel ligt, de oorspronkelijke Nederlanders zijn ook ergens voor gevlucht anders ga je niet in een moeras wonen.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:23:36 #43
3542 Gia
User under construction
pi_193535593
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:14 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Delen van Afrika waren juist enorm prettig op alle fronten (klimaat, flora, fauna) onderwijl het Noordelijk halfrond en feitelijk elk koud klimaat juist zeer onprettig was. Er is een reden dat het veel langer geduurd heeft voordat deze gebieden actief bewoond werden. Dat is juist ook de reden dat na een bepaalde trek uit Afrika richting het Midden-Oosten daar de meeste samenlevingen begonnen. Onderstaande plaatje laat ook prima zien dat de migratie naar de koudere streken pas later optrok.

[ afbeelding ]

Overigens, zelfs al zou je het op agressie gooien heb je altijd Monoamine oxidase A nog:
[..]

Ik heb het dan ook over de periode na de splitsing in noord en zuid.
Zoals bij die apen. Na de splitsing bleken ze zich totaal anders te ontwikkelen.
pi_193535620
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:20 schreef sp3c het volgende:
probleem met Afrika is dat ze allemaal min of meer in een klap onafhankelijk zijn geworden en de grootste warlords de baas hebben laten spelen
En wat ging daaraan vooraf?
Precies kolonisatie en slavenhandel.
En daarvan zeggen "we" weer:
Da's zo lang geleden, daar moeten we niet meer over zeuren.

Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193535638
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de periode na de splitsing in noord en zuid.
Zoals bij die apen. Na de splitsing bleken ze zich totaal anders te ontwikkelen.
Dat was 2 miljoen jaar geleden. Dergelijke evolutionaire verschillen ontstaan niet binnen enkele tienduizenden jaren. Nu zien we wel meer DNA overeenkomst tussen Afrikanen en Chimpansee's. Dat zou feitelijk je veronderstelling al omverwerpen ook.



The bonobo genome compared with the chimpanzee and human genomes (Nature, 2012).
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 8 juni 2020 @ 12:28:01 #46
3542 Gia
User under construction
pi_193535668
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En wat ging daaraan vooraf?
Precies kolonisatie en slavenhandel.
En daarvan zeggen "we" weer:
Da's zo lang geleden, daar moeten we niet meer over zeuren.

Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
Ja, en nu? IK ben daar niet verantwoordelijk voor. Van mij geen excuses.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:28:47 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193535681
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En wat ging daaraan vooraf?
onafhankelijkheidsstrijd meestal

vandaar die warlords

quote:
Precies kolonisatie en slavenhandel.
En daarvan zeggen "we" weer:
Da's zo lang geleden, daar moeten we niet meer over zeuren.

Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
waar beweer ik dat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:29:02 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193535685
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, en nu? IK ben daar niet verantwoordelijk voor. Van mij geen excuses.
niemand vraagt je om excuses
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193535750
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
De geschiedenis kunnen we niet veranderen. Dat gaan we niet oplossen met een paar protesten, het verbieden van straatnamen met een oorsprong uit de gouden eeuw, het over trekken van standbeelden.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:34:14 #50
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_193535783
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En wat ging daaraan vooraf?
Precies kolonisatie en slavenhandel.
En daarvan zeggen "we" weer:
Da's zo lang geleden, daar moeten we niet meer over zeuren.

Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
Nee, de ongelijkheid heeft zijn wortels in autochtone bevolking en minderheden. Natuurlijk hebben minderheden het zwaarder dan autochtonen, dat is normaal. En dan is het hier nog goed, wat dat betreft.

Een inconvenient truth, maar daarom niet minder waar.

Ik heb er nog n voor je. Blanke (Christelijke) landen waren de eerste die de slavernij af hebben geschaft. Als je in kleur blijft denken: wij blanken hebben het al goedgemaakt.

Doet natuurlijk niets af aan wat er in Amerika gaande is omtrent de moorden op zwarten door agenten.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:34:33 #51
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193535786
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
maar wat is de oplossing? In principe heeft iedereen hier gelijke kansen qua opleiding, nu weet ik ook wel dat het ook hier uitmaakt waar je geboren bent maar niet zo enorm als in de VS
  maandag 8 juni 2020 @ 12:35:05 #52
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193535795
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:26 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat was 2 miljoen jaar geleden. Dergelijke evolutionaire verschillen ontstaan niet binnen enkele tienduizenden jaren. Nu zien we wel meer DNA overeenkomst tussen Afrikanen en Chimpansee's. Dat zou feitelijk je veronderstelling al omverwerpen ook.

[ afbeelding ]

The bonobo genome compared with the chimpanzee and human genomes (Nature, 2012).
Afrikanen lijken meer op Bonobo's dan op Europeanen? Is dat echt wat er staat?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 12:35:09 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193535799
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:26 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat was 2 miljoen jaar geleden. Dergelijke evolutionaire verschillen ontstaan niet binnen enkele tienduizenden jaren. Nu zien we wel meer DNA overeenkomst tussen Afrikanen en Bonobo's dit direct correleren aan DNA alleen en niet ook aan geschiedkundige factoren is een lastige beslissing natuurlijk.

[ afbeelding ]

The bonobo genome compared with the chimpanzee and human genomes (Nature, 2012).
Maar we stammen toch allemaal af van apen? Waarom zijn er meer overeenkomsten in het DNA tussen Afrikanen en Bonobo's? Is het DNA van Europeanen anders omdat het hier kouder is ofzo?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193535805
Die kramp om de geschiedenis uit te willen wissen door die standbeelden weg te halen vind ik wel een brug te ver... beter gebruik je het educatief en geef je op scholen aan dat wat er in die tijd gebeurde niet kon en dat we daar in deze tijd echt anders over denken. Maar dat zal wel weer te genuanceerd gedacht zijn :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 8 juni 2020 @ 12:35:32 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193535808
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Maar we stammen toch allemaal af van apen? Waarom zijn er meer overeenkomsten in het DNA tussen Afrikanen en Bonobo's? Is het DNA van Europeanen anders omdat het hier kouder is ofzo?
The low X/A ratio for the European has been suggested to be due to demographic effects connected to migrating out of Africa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat het sowieso gaat om 1 (of enkele?) aspecten van het DNA, niet het DNA als geheel.

Toch een mooie om straks eens op Twitter te slingeren hee...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 12:36:32 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193535824
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

The low X/A ratio for the European has been suggested to be due to demographic effects connected to migrating out of Africa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnx!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 12:38:52 #58
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193535866
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:34 schreef BorisDeLul het volgende:
wij blanken hebben het al goedgemaakt.
dat vind ik ook zo'n onzin "wij blanken", in die tijd werd 99% van de bevolking ook uitgebuit en die was toen gewoon blank.
pi_193535904
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De geschiedenis kunnen we niet veranderen. Dat gaan we niet oplossen met een paar protesten, het verbieden van straatnamen met een oorsprong uit de gouden eeuw, het over trekken van standbeelden.
Het zou eens helpen om vooruit te kijken ipv van continue te zeuren over het verleden. Wat er in het verleden gebeurde was normaal in de context van die tijd, nu niet meer geaccepteerd.

Slaven zijn van alle tijden en alle beschavingen en werden gezien als oorlogsbuit voor de winnaars van die oorlog. Zelfs tegenwoordig kan je nog moderne slaven vinden.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:43:44 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193535954
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:34 schreef BorisDeLul het volgende:
Nee, de ongelijkheid heeft zijn wortels in autochtone bevolking en minderheden. Natuurlijk hebben minderheden het zwaarder dan autochtonen, dat is normaal. En dan is het hier nog goed, wat dat betreft.

denk dat er weinig landen zijn waar minderheden het beter hebben dan in Nederland tbh

je kunt je blindstaren op die enkele echte racist die je tegenkomt maar het leeuwendeel ziet nauwelijks dat je uberhaupt 'anders' bent

dan moet je niet met zijn allen tegen voor Nederland heilige huisjes aan gaat zitten schoppen want op een gegeven moment krijg je wel problemen en het zijn niet de mislukte kunstenaars en wazige nederrappers van de wereld die daar als eerste last van krijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193535981
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar wat is de oplossing? In principe heeft iedereen hier gelijke kansen qua opleiding, nu weet ik ook wel dat het ook hier uitmaakt waar je geboren bent maar niet zo enorm als in de VS
Das het grootste probleem, ik ken de situatie in de USA niet maar in NL zie je dit ook.

Met alleen opleiding kom je er niet, je opvoeding is ook een grote factor in het hele verhaal. Die opvoeding word bepaald door de cultuur en sociale omgeving waarin je opgroeid.

Spreekwoorden zoals : "De appel valt niet ver van de boom" of " als je geboren bent voor een dubbeltje word je nooit een kwartje" bestaan niet voor niks.

Kinderen uit probleem gezinnen belanden vaak zelf ook weer in de problemen. Daar hoef je niet blank of zwart voor te zijn. Die cirkel doorbreken is erg lastig.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:48:12 #62
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536016
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat er weinig landen zijn waar minderheden het beter hebben dan in Nederland tbh

je kunt je blindstaren op die enkele echte racist die je tegenkomt maar het leeuwendeel ziet nauwelijks dat je uberhaupt 'anders' bent

dan moet je niet met zijn allen tegen voor Nederland heilige huisjes aan gaat zitten schoppen want op een gegeven moment krijg je wel problemen en het zijn niet de mislukte kunstenaars en wazige nederrappers van de wereld die daar als eerste last van krijgen
maar racisme is er uiteraard wel, ik was niet zo lang geleden nog bij een grote bank waar het over aandelen ging en de accountmanager waarschuwde ons vooraf dat de adviseur een beetje anders was, bleek het een zwarte man te zijn, vond ik toch wel een hele vreemde introductie.
pi_193536017
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:40 schreef descon het volgende:

[..]

Het zou eens helpen om vooruit te kijken ipv van continue te zeuren over het verleden. Wat er in het verleden gebeurde was normaal in de context van die tijd, nu niet meer geaccepteerd.

Slaven zijn van alle tijden en alle beschavingen en werden gezien als oorlogsbuit voor de winnaars van die oorlog. Zelfs tegenwoordig kan je nog moderne slaven vinden.
Je kunt iig je verantwoordelijkheid erkennen door bv standbeelden van JP Coen te verplaatsen naar een museum met daarbij een eerlijke analyse ipv dat ze als straatnamen staan vermeld en als standbeelden staan te pronken. Je ziet wat er met een standbeeld in Engeland gebeurt.... Een eerlijke analyse is het begin.
In Duitsland heeft men in Wyk auf Fhr ook een straatnaam ooit veranderd.
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof


quote:
Na de oorlog is tot 1980 een straat op het eiland vernoemd naar Christiansen die er als oorlogsheld werd vereerd, ook mede vanwege zijn optreden als piloot in de Eerste Wereldoorlog. Na massale protestacties werd de straat weer omgedoopt tot Grosse Strasse. Afgelopen weekeinde namen de bewoners van Wyk auf Fhr, inclusief de voltallige gemeenteraad, ten overstaan van de Puttenaren nog eens nadrukkelijk publiekelijk afstand van de verering van Christiansen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193536056
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:45 schreef descon het volgende:

[..]

Das het grootste probleem, ik ken de situatie in de USA niet maar in NL zie je dit ook.

Met alleen opleiding kom je er niet, je opvoeding is ook een grote factor in het hele verhaal. Die opvoeding word bepaald door de cultuur en sociale omgeving waarin je opgroeid.

Spreekwoorden zoals : "De appel valt niet ver van de boom" of " als je geboren bent voor een dubbeltje word je nooit een kwartje" bestaan niet voor niks.

Kinderen uit probleem gezinnen belanden vaak zelf ook weer in de problemen. Daar hoef je niet blank of zwart voor te zijn. Die cirkel doorbreken is erg lastig.
En daarom moeten ze het voornamelijk bij zichzelf zoeken ipv rechten opeisen.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:52:38 #65
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536077
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En daarom moeten ze het voornamelijk bij zichzelf zoeken ipv rechten opeisen.
ze helpen is natuurlijk niks mis mee
pi_193536139
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze helpen is natuurlijk niks mis mee
Helpen zeker, maar aan het eind van de rit moeten ze het zelf doen. Elke keer in de slachtoffer rol gaan helpt je nooit op lange termijn.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:57:57 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536156
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar racisme is er uiteraard wel, ik was niet zo lang geleden nog bij een grote bank waar het over aandelen ging en de accountmanager waarschuwde ons vooraf dat de adviseur een beetje anders was, bleek het een zwarte man te zijn, vond ik toch wel een hele vreemde introductie.
ja tuurlijk is er racisme maar is het een probleem?

jouw voorbeeld is wat vreemd maar de adviseur werkt er wel gewoon, neem aan dat hij evenveel betaald krijgt als zijn witte vrienden

ergste persoonlijke voorbeeld dat ik kan bedenken van de laatste pak hem beet twintig jaar is dat iemand een soort overwinningsdansje begon te doen toen hij zag dat de keeper van de tegenstander een kleurtje had want die kunnen niet eens schaatsen toch?
nou die is daar achteraf nog wel op teruggekomen _O-

en ik spreek hem nog steeds wel eens, das echt geen racist ofzo maar vooroordelen en dit en dat, als je echt naar specifieke voorbeelde gaat vragen/zoeken is het maar heel klein allemaal

maar verder?
het is heel anecdotisch dat snap ik maar ik kom het gewoon echt niet tegen, dan moet je wel heel veel pech hebben als je er iedere dag tegenaan loopt volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:59:27 #68
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193536180
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
Mee eens.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:59:59 #69
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193536191
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja tuurlijk is er racisme maar is het een probleem?

jouw voorbeeld is wat vreemd maar de adviseur werkt er wel gewoon, neem aan dat hij evenveel betaald krijgt als zijn witte vrienden

ergste persoonlijke voorbeeld dat ik kan bedenken van de laatste pak hem beet twintig jaar is dat iemand een soort overwinningsdansje begon te doen toen hij zag dat de keeper van de tegenstander een kleurtje had want die kunnen niet eens schaatsen toch?
nou die is daar achteraf nog wel op teruggekomen _O-

en ik spreek hem nog steeds wel eens, das echt geen racist ofzo maar vooroordelen en dit en dat, als je echt naar specifieke voorbeelde gaat vragen/zoeken is het maar heel klein allemaal

maar verder?
het is heel anecdotisch dat snap ik maar ik kom het gewoon echt niet tegen, dan moet je wel heel veel pech hebben als je er iedere dag tegenaan loopt volgens mij
Nouja, iedere willekeurige donkere man die wordt geinterviewed schijnt zo'n 40x per week racistisch te worden bejegend.

Echt waar!
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 juni 2020 @ 13:00:56 #70
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536206
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef sp3c het volgende:
ja tuurlijk is er racisme maar is het een probleem?

natuurlijk is het een probleem als een bankmedewerker zich excuseert voor de kleur van z'n collega, of die collega goed betaald krijgt doet er niet zoveel toe.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:01:09 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536212
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nouja, iedere willekeurige donkere man die wordt geinterviewed schijnt zo'n 40x per week racistisch te worden bejegend.

Echt waar!
ja naja ik geloof daar niets van

ik denk dat je heel erg veel pech hebt als je er 2 of 3 keer per jaar tegenaan loopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:01:52 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193536227
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

Je kunt iig je verantwoordelijkheid erkennen door bv standbeelden van JP Coen te verplaatsen naar een museum met daarbij een eerlijke analyse ipv dat ze als straatnamen staan vermeld en als standbeelden staan te pronken. Je ziet wat er met een standbeeld in Engeland gebeurt.... Een eerlijke analyse is het begin.
In Duitsland heeft men in Wyk auf Fhr ook een straatnaam ooit veranderd.
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
[..]

[ afbeelding ]
Dus je zegt eigenlijk dat alles wat enigzins controversieel is opgeborgen dient te worden?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:01:53 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536228
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is het een probleem als een bankmedewerker zich excuseert voor de kleur van z'n collega, of die collega goed betaald krijgt doet er niet zoveel toe.
ik zou het eerder als een belediging zien naar jou toe dan naar die bankmedewerker tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:03:26 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536243
daarnaast weet je niet of hij op de kleur doelt, dat is het enige bijzondere dat jij hebt opgemerkt

schien is het wel gewoon een oddball in de kantine
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:03:31 #75
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193536246
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja ik geloof daar niets van

ik denk dat je heel erg veel pech hebt als je er 2 of 3 keer per jaar tegenaan loopt
Ik geef je gelijk hoor. Maar dat is de media

Afgelopen zaterdag 'even tot hier' gekeken. Na 10 minuten afgezet. Wt een extreem links gepeupel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 juni 2020 @ 13:04:00 #76
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536249
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou het eerder als een belediging zien naar jou toe dan naar die bankmedewerker tbh
leg uit
  maandag 8 juni 2020 @ 13:04:58 #77
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536265
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:03 schreef sp3c het volgende:
daarnaast weet je niet of hij op de kleur doelt, dat is het enige bijzondere dat jij hebt opgemerkt

schien is het wel gewoon een oddball in de kantine
natuurlijk joh
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:05:13 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536268
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

leg uit
nou hij denkt dat jij gewaarschuwd moet worden voor een zwarte adviseur

zou ik niet heel vrolijk van worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193536269
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is het een probleem als een bankmedewerker zich excuseert voor de kleur van z'n collega, of die collega goed betaald krijgt doet er niet zoveel toe.
Heb je er wat van gezegd? :)
pi_193536277
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

Je kunt iig je verantwoordelijkheid erkennen door bv standbeelden van JP Coen te verplaatsen naar een museum met daarbij een eerlijke analyse ipv dat ze als straatnamen staan vermeld en als standbeelden staan te pronken. Je ziet wat er met een standbeeld in Engeland gebeurt.... Een eerlijke analyse is het begin.
In Duitsland heeft men in Wyk auf Fhr ook een straatnaam ooit veranderd.
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
[..]

[ afbeelding ]
Met een eerlijke analyse zou je de rol van de slavenhandelaren in afrika zelf ook mee moeten nemen en die word nogal eens vergeten.

De slaven waren het product van de oorlogen in Afrika en werden als oorlogs buit verhandeld. Deze slaven werden verkocht aan de slaven transporteurs die ze dan op hun beurt weer naar plekken brachten waar vraag was.

Quote vanuit wikipedia

quote:
In Afrika werden de slaven aangeboden door zwarte stamhoofden die ontdekt hadden dat het lucratief was de bij een stammenoorlog buitgemaakte gevangenen niet te doden, maar voor een goede prijs te koop aan te bieden. Zo werden vanuit Elmina in Ghana 2000 slaven per jaar naar het Amerikaanse continent verscheept. Daar werden zij op plantages tewerkgesteld. Zwarte mensen werden hierbij systematisch ontmenselijkt, als minderwaardig en dierlijk neergezet en behandeld.De sterke visuele scheidslijn tussen blanke, vrije en zwarte, tot slaaf gemaakte mensen zorgde er onder meer voor dat racisme een ideologische basis voor slavernij vormde.
Eind van de rit...was gewoon een business model in die tijd voor alle culturen. Het boeide die stamhoofden geen zak wat er met die locals gebeurde zolang het maar geld opleverde

Je moest alleen niet de pech hebben dat je het "product" was.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:06:06 #81
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193536279
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar racisme is er uiteraard wel, ik was niet zo lang geleden nog bij een grote bank waar het over aandelen ging en de accountmanager waarschuwde ons vooraf dat de adviseur een beetje anders was, bleek het een zwarte man te zijn, vond ik toch wel een hele vreemde introductie.
Hier geloof ik echt helemaal geen flikker van
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:06:23 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536284
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk joh
ja ik was er niet bij natuurlijk, ik kan dr verder ook niet veel meer van maken

die gast zegt 'hij is wat apart' en dan is het jouw conclusie dat het om zijn kleur gaat ... meer info geef je niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:06:42 #83
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536285
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hier geloof ik echt helemaal geen flikker van
dank je, toch is het zo
  maandag 8 juni 2020 @ 13:07:39 #84
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536295
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Heb je er wat van gezegd? :)
nee, daar leende de situatie zich ook niet voor, had ik dan wat moeten zeggen waar die man bij was?
pi_193536302
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee, daar leende de situatie zich ook niet voor, had ik dan wat moeten zeggen waar die man bij was?
Ja, waarom niet?
  maandag 8 juni 2020 @ 13:10:18 #86
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536320
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
had alleen maar afgeleid van het onderwerp waar we voor kwamen en ter zake kundig was hij zeker.
pi_193536350
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

had alleen maar afgeleid van het onderwerp waar we voor kwamen en ter zake kundig was hij zeker.
Dus racisme is een probleem maar als je de kans hebt er iets aan te doen laat je het gaan.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:12:27 #88
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536355
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dus racisme is een probleem maar als je de kans hebt er iets aan te doen laat je het gaan.
:')
  maandag 8 juni 2020 @ 13:14:03 #89
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193536378
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

:')
Sterke reactie!
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:16:26 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536409
geld moet toch rollen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:16:42 #91
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536414
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Sterke reactie!
:) wat moet ik met zijn reactie en de jouwe trouwens ook, volgens jou is het niet waar en volgens hem had ik er wat aan moeten doen, op de tafel springen in een meeting en de accountmanager voor racist uitmaken waar de adviseur bij was? Ik zal er de volgende keer aan denken
pi_193536433
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja tuurlijk is er racisme maar is het een probleem?

jouw voorbeeld is wat vreemd maar de adviseur werkt er wel gewoon, neem aan dat hij evenveel betaald krijgt als zijn witte vrienden

ergste persoonlijke voorbeeld dat ik kan bedenken van de laatste pak hem beet twintig jaar is dat iemand een soort overwinningsdansje begon te doen toen hij zag dat de keeper van de tegenstander een kleurtje had want die kunnen niet eens schaatsen toch?
nou die is daar achteraf nog wel op teruggekomen _O-

en ik spreek hem nog steeds wel eens, das echt geen racist ofzo maar vooroordelen en dit en dat, als je echt naar specifieke voorbeelde gaat vragen/zoeken is het maar heel klein allemaal

maar verder?
het is heel anecdotisch dat snap ik maar ik kom het gewoon echt niet tegen, dan moet je wel heel veel pech hebben als je er iedere dag tegenaan loopt volgens mij
Het is inderdaad een probleem als je op de werkvloer wordt weggezet als 'anders' omdat je tot een minderheid behoort.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193536440
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is inderdaad een probleem als je op de werkvloer wordt weggezet als 'anders' omdat je tot een minderheid behoort.
Waarbij dat laatste een gokje is.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:23:50 #94
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536510
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarbij dat laatste een gokje is.
je bedoelt dat ik het niet goed gehoord heb, of maar wat gok?
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:23:55 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536512
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is inderdaad een probleem als je op de werkvloer wordt weggezet als 'anders' omdat je tot een minderheid behoort.
in dit individuele geval als wel ja, als je tegen racisme aanloopt is dat altijd kut
en dan ga ik er vanuit dat het klopt

maar in zijn algemeen ... hebben we echt een racismeprobleem in Nederland?

ik denk van niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193536518
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bedoelt dat ik het niet goed gehoord heb, of maar wat gok?
Ik bedoel dat je volgens mij alleen de melding kreeg dat hij anders/apart was. Niet dat dat nadrukkelijk met zijn huiskleur te maken had, toch?
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 13:25:13 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193536525
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bedoelt dat ik het niet goed gehoord heb, of maar wat gok?
je hebt letterlijk gehoord dat de man anders was vanwege zijn kleur?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:26:36 #98
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536539
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je volgens mij alleen de melding kreeg dat hij anders/apart was. Niet dat dat nadrukkelijk met zijn huiskleur te maken had, toch?
:D het is goed hoor, je vindt het makkelijker mij voor leugenaar uit te maken blijkt wel
pi_193536569
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D het is goed hoor, je vindt het makkelijker mij voor leugenaar uit te maken blijkt wel
Huh? Ik maak je niet voor leugenaar uit. Hoe kom je daar nou weer bij :'). Ik stel je nota bene nog een vraag erover :D

Is het anders gegaan dan? Misschien moet je dan wat duidelijker zijn in je posts?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2020 13:29:21 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 13:32:39 #100
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536638
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Huh? Ik maak je niet voor leugenaar uit. Hoe kom je daar nou weer bij :')

Is het anders gegaan dan? Misschien moet je dan wat duidelijker zijn in je posts?
laat verder maar, ik vind het wel onbegrijpelijk dat als ik met een voorbeeld kom dat duidelijk te maken had met de etnische achtergrond van deze man dit in twijfel wordt getrokken want het "bewijs" is te mager
  maandag 8 juni 2020 @ 13:33:21 #101
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193536653
Kijk sowieso eens op die facebook pagina van EenVandaag...https://www.facebook.com/EenVandaag/

Het is echt om te janken ;( Samen met dit filmpje geeft het de situatie in Nederland aardig aan.

  maandag 8 juni 2020 @ 13:36:39 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193536725
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

laat verder maar, ik vind het wel onbegrijpelijk dat als ik met een voorbeeld kom dat duidelijk te maken had met de etnische achtergrond van deze man dit in twijfel wordt getrokken want het "bewijs" is te mager
Dat verzin je er toch echt zelf bij, dat het bewijs te mager is. Is het zo gek dat er mensen zijn dat wanneer iemand zegt 'hij is anders' dat je dan niet direct aan de huidskleur denkt? Waar het dan wel zo duidelijk naar voren toe komt is mij niet duidelijk in elk geval.

Maar joh, jij je feestje, wat een teringracist was die vent. Maar niet tering genoeg voor jou om er iets van te zeggen want 'ongemakkelijk'. Tja.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:39:57 #104
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193536760
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat verzin je er toch echt zelf bij, dat het bewijs te mager is. Is het zo gek dat er mensen zijn dat wanneer iemand zegt 'hij is anders' dat je dan niet direct aan de huidskleur denkt? Waar het dan wel zo duidelijk naar voren toe komt is mij niet duidelijk in elk geval.

Maar joh, jij je feestje, wat een teringracist was die vent. Maar niet tering genoeg voor jou om er iets van te zeggen want 'ongemakkelijk'. Tja.
nee dat zeg jij toch, je trekt in twijfel of het waar is en als het waar zou zijn had ik er wat aan moeten doen en die man is geen racist, dat is juist het probleem maar die introductie was wel racistisch.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:40:34 #105
3542 Gia
User under construction
pi_193536771
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:34 schreef BorisDeLul het volgende:

Doet natuurlijk niets af aan wat er in Amerika gaande is omtrent de moorden op zwarten door agenten.
Er worden meer blanken gedood door agenten.
pi_193536783
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee dat zeg jij toch, je trekt in twijfel of het waar is en als het waar zou zijn had ik er wat aan moeten doen en die man is geen racist, dat is juist het probleem maar die introductie was wel racistisch.
Ik trek niets in twijfel, ik vraag je naar wat extra informatie omdat het racistische onderdeel niet direct duidelijk is als iemand een ander 'anders' vind zonder er bij te zeggen waarom dat zo is.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:41:53 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193536788
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En wat ging daaraan vooraf?
Precies kolonisatie en slavenhandel.
En daarvan zeggen "we" weer:
Da's zo lang geleden, daar moeten we niet meer over zeuren.

Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
Aan die kolonisatie ging natuurlijk ook wel wat vooraf. Het is geen toeval dat Afrika uiteindelijk wel gekoloniseerd is en Japan bijvoorbeeld niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:47:26 #108
3542 Gia
User under construction
pi_193536849
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:26 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat was 2 miljoen jaar geleden. Dergelijke evolutionaire verschillen ontstaan niet binnen enkele tienduizenden jaren. Nu zien we wel meer DNA overeenkomst tussen Afrikanen en Chimpansee's. Dat zou feitelijk je veronderstelling al omverwerpen ook.

[ afbeelding ]

The bonobo genome compared with the chimpanzee and human genomes (Nature, 2012).
Hoezo omverwerpen?
Er zijn overeenkomsten tussen Afrikanen en Chimpansees, en chimps zijn de agressieve soort.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:52:55 #109
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193536922
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo omverwerpen?
Er zijn overeenkomsten tussen Afrikanen en Chimpansees, en chimps zijn de agressieve soort.
Ik weet niet of het bevorderlijk is voor de dialoog om van de overeenkomsten tussen Afrikanen en bepaalde apensoorten je stokpaardje te maken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193536960
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Die kramp om de geschiedenis uit te willen wissen door die standbeelden weg te halen vind ik wel een brug te ver......
Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?

(ik vraag het voor een vriend)
pi_193536965
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo omverwerpen?
Er zijn overeenkomsten tussen Afrikanen en Chimpansees, en chimps zijn de agressieve soort.
Ook jouw bloedlijn komt uit afrika en dus ben je ook chimpansees....echt wat een conclusie :')
pi_193536974
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]



Je krijgt het gevoel dat elke blanke wordt weggezet als een racist door deze demonstranten.


Niet echt.

De meeste demonstranten zijn dan ook zelf blank.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:59:38 #113
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193536997
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?

(ik vraag het voor een vriend)
Vind dit eigenlijk best een lastige. Het wegstoppen klopt ook niet. Maar sommige vroegere leiders zagen zichzelf zo graag dat je ze zeker niet allemaal hoeft te laten staan.

Het blijft toch een soort spiegel vanuit het verleden: dit moeten we niet meer laten gebeuren.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193536998
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?

(ik vraag het voor een vriend)
Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creren en alle moskeen bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?
  maandag 8 juni 2020 @ 14:01:57 #115
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193537024
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Niet echt.

De meeste demonstranten zijn dan ook zelf blank. extreem linkse boomknuffelaars
Klopt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 8 juni 2020 @ 14:06:44 #116
3542 Gia
User under construction
pi_193537069
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:52 schreef Tyr80 het volgende:

Ik weet niet of het bevorderlijk is voor de dialoog om van de overeenkomsten tussen Afrikanen en bepaalde apensoorten je stokpaardje te maken.
Ik vergeleek de Afrikaan met de chimp en de westerling met de Bonobo. Allemaal apen, dus.
  maandag 8 juni 2020 @ 14:08:07 #117
3542 Gia
User under construction
pi_193537079
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creren en alle moskeen bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?
+1 scherp.
pi_193537089
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vergeleek de Afrikaan met de chimp en de westerling met de Bonobo. Allemaal apen, dus.
Ja, maar dat klopt dus niet met de rest van de stelling. Grote delen van Afrika zijn voor mensen zonder moderne technologie en alles veel leefbaarder en prettiger wonen dan grote delen van het Noordelijk halfrond.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193537106
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creren en alle moskeen bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?
Dat is het probleem natuurlijk ook, dit soort bewegingen richten zich op n specifiek punt en pogen de rest een beetje te negeren. De Barbarijse slavenhandel, moderne slavernij in bijvoorbeeld China en andere Aziatische landen, de toename van religieus conservatisme binnen de islam of berhaupt het gegeven dat racisme niet gebonden is aan n huidskleur.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193537107
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creren en alle moskeen bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?
Niet te vergelijken, iedereen kan moslim worden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 juni 2020 @ 14:14:21 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193537153
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Niet te vergelijken, iedereen kan moslim worden.
Beetje Hotel California;
"You can check out any time you like
But you can never leave!"
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193537157
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Niet te vergelijken, iedereen kan moslim worden.
experiment; als jongen hand in hand met je vriend de Moskee in gaan.
zou graag zien hoe dat uitpakt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193537177
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

experiment; als jongen hand in hand met je vriend de Moskee in gaan.
zou graag zien hoe dat uitpakt.
experiment, jongen gaat met vriendin de moskee in en begint te tongzoenen met haar
het pakt hetzelfde uit
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193537198
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

experiment, jongen gaat met vriendin de moskee in en begint te tongzoenen met haar
het pakt hetzelfde uit
Uitgebreid tongzoenen is dan over het algemeen wat minder geaccepteerd in het openbaar ;)

Hand in hand lopen dan weer wel.
pi_193537207
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

experiment; als jongen hand in hand met je vriend de Moskee in gaan.
zou graag zien hoe dat uitpakt.
met ajax shirtje over Lijnbaan Rotterdam lopen. 1 minuut?
  maandag 8 juni 2020 @ 14:19:44 #126
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193537230
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

experiment; als jongen hand in hand met je vriend de Moskee in gaan.
zou graag zien hoe dat uitpakt.
mannen die hand in hand lopen is in het midden oosten toch niet vreemd?
pi_193537239
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:18 schreef riazop het volgende:

[..]

met ajax shirtje over Lijnbaan Rotterdam lopen. 1 minuut?
alhoewel ik dat wel meegemaakt heb en niemand die er wat van zei. Het was zelfs een donkere jongen die ermee liep. Vroeger kon het niet, maar tegenwoordig zie ik ze wel vaker, ook andersom. Misschien omdat Feyenoord de laatste 10 a 20 jaar helemaal niks meer voorstelt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193537240
quote:
15s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vind dit eigenlijk best een lastige. Het wegstoppen klopt ook niet. Maar sommige vroegere leiders zagen zichzelf zo graag dat je ze zeker niet allemaal hoeft te laten staan.

Het blijft toch een soort spiegel vanuit het verleden: dit moeten we niet meer laten gebeuren.
Hitler heeft niet veel meer vrienden volgens mij.

Stalin standbeelden doen het in Rusland prima, in de voormalige oostbloklanden wat minder.
pi_193537264
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Niet te vergelijken, iedereen kan moslim worden.
Volledig te vergelijken, het stoort mensen en ze hebben er verdriet over, daarom moeten die beelden weg. Nou mij stoort het beeld van de islam in dit continent gezien de aanslagen en dagelijks steekpartijen van "jongeren" uit die hoek? Waarom wordt mijn boosheid en verdriet niet serieus genomen? De boosheid en verdriet van mensen die dit nog hebben meegemaakt en niet ooit in een boek gelezen hebben wat er honderden jaren geleden gebeurde? Daarnaast tiert de slavernij nog erg goed in het midden-oosten en Afrika in veelal landen waar de islam heerst, nog een punt om te zorgen dat al die radicale elementen uit een fatsoenlijke samenleving verdwijnen.

Het is hypocriet om alleen radicale elementen uit een samenleving te verwijderen die gelinkt kunnen worden aan de blanke man/vrouw, maar "wij" wel te horen krijgen dat we bij al die andere radicalen elementen maar de andere kant op moeten kijken als het ons niet bevalt.
  maandag 8 juni 2020 @ 14:23:02 #130
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193537267
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:20 schreef descon het volgende:
Stalin standbeelden doen het in Rusland prima
en die heeft ze zelf laten neerzetten
pi_193537272
moet wel bekennen dat de gereformeerde kerk er ook wat van kunnen. in mijn omgeving moest kon priester z'n boeltje pakken toen hij uit de kast kwam. ontslag op staande voet nadat hij 't zelf opgebiecht had.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 juni 2020 @ 14:23:53 #132
3542 Gia
User under construction
pi_193537277
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:08 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, maar dat klopt dus niet met de rest van de stelling. Grote delen van Afrika zijn voor mensen zonder moderne technologie en alles veel leefbaarder en prettiger wonen dan grote delen van het Noordelijk halfrond.
Toch waren daar, voordat er blanken kwamen, veel stammenoorlogen. Nog tot in de 20ste eeuw zelfs.

Akkoord, ook in Europa konden ze er wat van, de verschillende stammen, maar kunnen we Hitler vergelijken met de Hutu's of de Tutsi's, wat oorlog voeren betreft?
pi_193537300
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?

(ik vraag het voor een vriend)
Die bestaan??
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193537305
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Volledig te vergelijken, het stoort mensen en ze hebben er verdriet over, daarom moeten die beelden weg. Nou mij stoort het beeld van de islam in dit continent gezien de aanslagen en dagelijks steekpartijen van "jongeren" uit die hoek? Waarom wordt mijn boosheid en verdriet niet serieus genomen? De boosheid en verdriet van mensen die dit nog hebben meegemaakt en niet ooit in een boek gelezen hebben wat er honderden jaren geleden gebeurde? Daarnaast tiert de slavernij nog erg goed in het midden-oosten en Afrika in veelal landen waar de islam heerst, nog een punt om te zorgen dat al die radicale elementen uit een fatsoenlijke samenleving verdwijnen.
open gewoon een ant-islam en/of moskee topic erover
dit gaat over racisme en is niet te vergelijken met islamofobie
daarnaast heb je ook veel zwarte personen die moslim zijn. Hoe zullen deze zich nou voelen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 juni 2020 @ 14:27:48 #135
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_193537322
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Er worden meer blanken gedood door agenten.
Ook dat doet daar niets aan af.
pi_193537357
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch waren daar, voordat er blanken kwamen, veel stammenoorlogen. Nog tot in de 20ste eeuw zelfs.

Akkoord, ook in Europa konden ze er wat van, de verschillende stammen, maar kunnen we Hitler vergelijken met de Hutu's of de Tutsi's, wat oorlog voeren betreft?
Niet per se, maar anderzijds is het niet dat er geen overeenkomsten zijn. Nationaalsocialisme was toen een puur Duits/Germaans ultranationalistische beweging gestoeld op militarisme en de geaccepteerde en gelegitimeerde kolonisatie van Oost-Europa plus het zien van een essentile strijd tegen het Joods-bolsjewisme. In die zin is dat geen Afrikaans conflict.

Echter, de Rwandese genocide was natuurlijk wl gestoeld op radicaal etnisch-nationalisme met de acceptatie dat de andere etnische groep verwijderd diende te worden uit de samenleving. Etnisch/religieus nationalisme en fascisme - ook binnen niet-Westerse definities van een staat (of nationalisme) is simpelweg overal voorkomend. Net zo goed dat slavernij niet gebonden is aan n volk of n etniciteit.

Plus, en dat is een ander aspect hierbinnen, namelijk technologie en wetenschap. De industrile oorlogsvoering uit de Tweede Wereldoorlog was toentertijd slecht voor enkele landen mogelijk (inclusief binnen Europa). De veldtochten van Subatai of Alexander de Grote waren net zo goed mogelijk wegens bepaalde voordelen en (geografische of technologische) situaties. Echter, als je de technologie weglaat, dan is er niet echt een verschil tussen de genocide van Joden of die in Rwanda.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193537358
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
open gewoon een ant-islam en/of moskee topic erover
dit gaat over racisme en is niet te vergelijken met islamofobie
Klopt, de discussie gaat over racisme, en niet alleen racisme vanuit de blanke hoek, alhoewel dat het onderwerp is waarover enkelen alleen willen praten.

Ik zie geen verschil tussen beelden slopen en gevels vernielen omdat ze een link met de slavernij hebben, en wij nog genoeg andere elementen in deze samenleving hebben die gelinkt kunnen worden aan de huidige slavernij in het midden-oosten en Afrika, en aan het huidige leed wat deze generatie heeft meegemaakt en niet het leed van 10 generaties geleden.

Laten we dan voorkomen dat over een paar honderd jaar deze discussie gevoerd gaat worden en nu alle radicale elementen te verwijderen uit de samenleving. Dus alle radicale elementen waaraan men zich stoort, dat is toch het minst racistisch?

Het is juist racisme om je blik alleen, en werkelijk alleen maar te richten op de radicale elementen uit de blanke geschiedenis.
pi_193537395
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, de discussie gaat over racisme, en niet alleen racisme vanuit de blanke hoek, alhoewel dat het onderwerp is waarover enkelen alleen willen praten.

Ik zie geen verschil tussen beelden slopen en gevels vernielen omdat ze een link met de slavernij hebben, en wij nog genoeg andere elementen in deze samenleving hebben die gelinkt kunnen worden aan de huidige slavernij in het midden-oosten en Afrika, en aan het huidige leed wat deze generatie heeft meegemaakt en niet het leed van 10 generaties geleden.

Laten we dan voorkomen dat over een paar honderd jaar deze discussie gevoerd gaat worden en nu alle radicale elementen te verwijderen uit de samenleving. Dus alle radicale elementen waaraan men zich stoort, dat is toch het minst racistisch?

Het is juist racisme om je blik alleen, en werkelijk alleen maar te richten op de radicale elementen uit de blanke geschiedenis.
beelden van slavenhandelaren, waarschijnlijk waren deze handelaren christelijk. Ik zie niemand hierdoor een oproep doen om de kerken te sluiten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193537419
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Die bestaan??
Nou, nee. in Indonesi staat een wassen beeld van Hitler.

verder denken mensen dat bij het Olympisch stadion een standbeeld staat van iemand die een Hitlergroet doet. echter doet het standbeeld de Olympische groet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 juni 2020 @ 14:38:04 #140
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193537426
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

open gewoon een ant-islam en/of moskee topic erover
dit gaat over racisme en is niet te vergelijken met islamofobie
daarnaast heb je ook veel zwarte personen die moslim zijn. Hoe zullen deze zich nou voelen?
Islamofobie? Hoe kan dat? Volgens Akwasie kan je een fictief persoon niets aandoen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193537437
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

beelden van slavenhandelaren, waarschijnlijk waren deze handelaren christelijk. Ik zie niemand hierdoor een oproep doen om de kerken te sluiten.
Om niet de indruk te wekken dat ik hypocriet ben gezien het voorbeeld wat ik gebruikte wil ik aangeven dat ik exact hetzelfde denk over kerken. Dan ook gewoon kerken sluiten, ook het christendom heeft heel wat leed veroorzaakt.

Alleen het punt wat ik probeer te maken is dat we leven in het "nu". Niet honderden jaren geleden waar ze ook nog geloofden dat heksen bestonden. Als we piemels moeten gaan vergelijken kan er over elke bevolkingsgroep en elk geloof wel iets geroepen worden over het verleden. Dus waarom zo'n drukte over beelden maar ook maar geen greintje kritiek op de huidige slavenhandel? Waar zijn die protesten voor al die Afrikaanse/midden-oosterse ambassades? Het moet toch erg pijn doen om te zien dat er nog mensen zijn die leven in de slavernij? Immers als een beeld van een persoon die honderden jaren geleden leefde al zoveel pijn en leed oproept dan zou er toch een massahysterie moeten zijn over de huidige slavernij?
  maandag 8 juni 2020 @ 14:44:19 #142
3542 Gia
User under construction
pi_193537494
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nou, nee. in Indonesi staat een wassen beeld van Hitler.

verder denken mensen dat bij het Olympisch stadion een standbeeld staat van iemand die een Hitlergroet doet. echter doet het standbeeld de Olympische groet.
De olympische groet en de Amerikaanse Bellamy-groet lijken veel op de Hitlergroet. Hitler heeft de power van deze groet volledig verpest, door hem zichzelf toe te eigenen.
pi_193537515
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

beelden van slavenhandelaren, waarschijnlijk waren deze handelaren christelijk. Ik zie niemand hierdoor een oproep doen om de kerken te sluiten.
kwestie van tijd?
  maandag 8 juni 2020 @ 14:50:17 #144
3542 Gia
User under construction
pi_193537572
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Om niet de indruk te wekken dat ik hypocriet ben gezien het voorbeeld wat ik gebruikte wil ik aangeven dat ik exact hetzelfde denk over kerken. Dan ook gewoon kerken sluiten, ook het christendom heeft heel wat leed veroorzaakt.

Alleen het punt wat ik probeer te maken is dat we leven in het "nu". Niet honderden jaren geleden waar ze ook nog geloofden dat heksen bestonden. Als we piemels moeten gaan vergelijken kan er over elke bevolkingsgroep en elk geloof wel iets geroepen worden over het verleden. Dus waarom zo'n drukte over beelden maar ook maar geen greintje kritiek op de huidige slavenhandel? Waar zijn die protesten voor al die Afrikaanse/midden-oosterse ambassades? Het moet toch erg pijn doen om te zien dat er nog mensen zijn die leven in de slavernij? Immers als een beeld van een persoon die honderden jaren geleden leefde al zoveel pijn en leed oproept dan zou er toch een massahysterie moeten zijn over de huidige slavernij?
Vind dat je helemaal gelijk hebt.
Laten we alles vernielen wat bevolkingsgroepen, om wat voor reden dan ook, verdriet doet.

Dus, kerken weg, oude gevels, koloniale gebouwen in Amerika, koloniale meubels, standbeelden, schilderijen, moskees, alles in de arabische bouwstijl, herinnert aan blanke slavinnen in harems, vul maar aan....

Gewoon alles bouwen in een neutrale bouwstijl, niets wat nog aan de geschiedenis herinnert.

Veel beter.
  maandag 8 juni 2020 @ 14:52:03 #145
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193537597
Is wel een oplossing ja, een smaakloos straatbeeld. Of we kweken allemaal een beetje een dikke huid, en plukken de vruchten van een straatbeeld dat herinnert aan waar we vandaan komen, wat we niet meer zijn en wat we in de toekomst niet meer willen zijn.

Kweenie, echt een lastige.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 14:55:00 #146
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193537637
Het feit dat er kunst wordt aangevallen vind ik een veel kwalijker aspect dan dat er figuren worden aangevallen die zich bezig gehouden hebben met slavernij. Als dat laatste een argument zou zijn dan zou je bijna ieder geschiedkundig of kunstmuseum in deze wereld wel kunnen platbranden.
pi_193537638
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Om niet de indruk te wekken dat ik hypocriet ben gezien het voorbeeld wat ik gebruikte wil ik aangeven dat ik exact hetzelfde denk over kerken. Dan ook gewoon kerken sluiten, ook het christendom heeft heel wat leed veroorzaakt.

Alleen het punt wat ik probeer te maken is dat we leven in het "nu". Niet honderden jaren geleden waar ze ook nog geloofden dat heksen bestonden. Als we piemels moeten gaan vergelijken kan er over elke bevolkingsgroep en elk geloof wel iets geroepen worden over het verleden. Dus waarom zo'n drukte over beelden maar ook maar geen greintje kritiek op de huidige slavenhandel? Waar zijn die protesten voor al die Afrikaanse/midden-oosterse ambassades? Het moet toch erg pijn doen om te zien dat er nog mensen zijn die leven in de slavernij? Immers als een beeld van een persoon die honderden jaren geleden leefde al zoveel pijn en leed oproept dan zou er toch een massahysterie moeten zijn over de huidige slavernij?
Kritiek op de huidige moderne slavernij doe ik door op links te stemmen.
Dat mensen naar de moskee of kerk gaan, boeit mij niet.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 juni 2020 @ 14:56:32 #148
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193537658
quote:
15s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:52 schreef Tyr80 het volgende:
Is wel een oplossing ja, een smaakloos straatbeeld. Of we kweken allemaal een beetje een dikke huid, en plukken de vruchten van een straatbeeld dat herinnert aan waar we vandaan komen, wat we niet meer zijn en wat we in de toekomst niet meer willen zijn.

Kweenie, echt een lastige.
wel lastig inderdaad, geen Michael Jackson meer draaien omdat hij een pedo was, zou toch zonde zijn
pi_193537664
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat je helemaal gelijk hebt.
Laten we alles vernielen wat bevolkingsgroepen, om wat voor reden dan ook, verdriet doet.

Dus, kerken weg, oude gevels, koloniale gebouwen in Amerika, koloniale meubels, standbeelden, schilderijen, moskees, alles in de arabische bouwstijl, herinnert aan blanke slavinnen in harems, vul maar aan....

Gewoon alles bouwen in een neutrale bouwstijl, niets wat nog aan de geschiedenis herinnert.

Veel beter.
Als je dan nog de hammer en sikkel gaat invoeren is gelijk iedereen gelijk. Alles monotoon in beton, mogelijk is dan iedereen blij.
  maandag 8 juni 2020 @ 14:58:18 #150
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193537683
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel lastig inderdaad, geen Michael Jackson meer draaien omdat hij een pedo was, zou toch zonde zijn
MJ bij de Mac in Best is ook weg toch.

quote:
,,We vinden het belangrijk dat lle gasten zich prettig voelen bij een bezoek aan onze restaurants'', legt een woordvoerster van McDonald's Nederland uit. Het beeld van ?Michael Jackson? kan volgens haar een onplezierig gevoel oproepen bij gasten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193537698
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel lastig inderdaad, geen Michael Jackson meer draaien omdat hij een pedo was, zou toch zonde zijn
Zeker het Amerikaanse Twitter is hier een prachtig voorbeeld van, met hun eindeloze cancelparty's waar alles wat niet aan hun hedendaagse en strikte identiteitspolitieke wensen voldoet inherent fout is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193537699
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Kritiek op de huidige moderne slavernij doe ik door op links te stemmen.
Dat mensen naar de moskee of kerk gaan, boeit mij niet.
Dan moeten ze de kritiek op het politiegeweld, het zogenaamd racisme jegens de donkere medemens en de kritiek op onze geschiedenis ook maar oplossen door op links te stemmen en al helemaal niet de straat opgaan rellen en beelden te slopen.

Maar dan heb ik wel slecht nieuws voor je, er is namelijk geen zetel winst te behalen voor links om het te hebben over de huidige slavernij in vele Afrikaanse en Midden-Oosterse landen, want kritiek op die landen betekend dat ze een groot gedeelte van hun stemvee in het harnas werken, dus houden ze wijselijk hun mond.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:01:48 #153
3542 Gia
User under construction
pi_193537726
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als je dan nog de hammer en sikkel gaat invoeren is gelijk iedereen gelijk. Alles monotoon in beton, mogelijk is dan iedereen blij.
Is toch van de zotte!

Gezellig hoor, een steriele samenleving, waar niemand nog herinnerd wordt aan verschrikkingen uit de geschiedenis.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:03:21 #154
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193537750
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:59 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Zeker het Amerikaanse Twitter is hier een prachtig voorbeeld van, met hun eindeloze cancelparty's waar alles wat niet aan hun hedendaagse en strikte identiteitspolitieke wensen voldoet inherent fout is.
Net als bij de streng conservatieve Islam en Christendom is het pad dat je moet bewandelen om bij extreem Links te "mogen" horen heel nauw. "If you are not with us you are against us".
pi_193537769
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan moeten ze de kritiek op het politiegeweld, het zogenaamd racisme jegens de donkere medemens en de kritiek op onze geschiedenis ook maar oplossen door op links te stemmen en al helemaal niet de straat opgaan rellen en beelden te slopen.

Maar dan heb ik wel slecht nieuws voor je, er is namelijk geen zetel winst te behalen voor links om het te hebben over de huidige slavernij in vele Afrikaanse en Midden-Oosterse landen, want kritiek op die landen betekend dat ze een groot gedeelte van hun stemvee in het harnas werken, dus houden ze wijselijk hun mond.
Gewoon demonstreren moet kunnen en gebeurt ook. Niemand die de rellen goedpraat.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193537783
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

Net als bij de streng conservatieve Islam en Christendom is het pad dat je moet bewandelen om bij extreem Links te "mogen" horen heel nauw. "If you are not with us you are against us".
dat zei Bush ook na de aanslagen op de WTC. Bush is (extreem)links?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193537785
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

in dit individuele geval als wel ja, als je tegen racisme aanloopt is dat altijd kut
en dan ga ik er vanuit dat het klopt

maar in zijn algemeen ... hebben we echt een racismeprobleem in Nederland?

ik denk van niet
Racisme is mijn boek per definitie een probleem, dus als er in Nederland racisme is, dan is dat een probleem.

Het is anders als je racisme geen probleem vindt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193537790
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

Net als bij de streng conservatieve Islam en Christendom is het pad dat je moet bewandelen om bij extreem Links te "mogen" horen heel nauw. "If you are not with us you are against us".
Het schijnt dat mensen ook op social media aangevallen wordt om zich er tegen uit te spreken. Dat heeft de laatste jaren een enorm hoog gehalte gekregen van jouw quote.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:07:29 #159
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193537795
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dat zei Bush ook na de aanslagen op de WTC. Bush is (extreem)links?
Nee. Maar wel streng conservatief Christen (waar ik ook naar verwees in mijn posting).
pi_193537816
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Gewoon demonstreren moet kunnen en gebeurt ook. Niemand die de rellen goedpraat.
Nou ik ben een tijdje afwezig geweest hier, en nee ik ga niet een tiental topics terugzoeken, en meelezen heb ik bijna elke dag gedaan. Maar goedpraten van de rellen heb ik hier en op meerdere plekken op internet al meermaals zien langskomen. Mensen die de mening deelden en vonden dat dit een gevolg was. Ik heb hier al vaker geweld goedgepraat zien worden tegen mensen met een "verkeerde" mening, dat wordt dat verbloemd door te zeggen dat geweld tegen nazi's en racisten gepast is, maar dat zijn dezelfde mensen die iedereen voor nazi en racist wegzetten.

Hier een wat recenter voorbeeld: NWS / Jongerenburgemeester Amsterdam roept op tot slopen grachtenpanden

Let maar eens op de uitspraken van de user die tussen zijn "soortgenoten" in een volledig Molukse wijk woont.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:09:42 #161
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193537824
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Is toch van de zotte!

Gezellig hoor, een steriele samenleving, waar niemand nog herinnerd wordt aan verschrikkingen uit de geschiedenis.
Is een Christian Bale film van...geen geweldige, maar het beeld is effectief. Equilibrium.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193537908
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Racisme is mijn boek per definitie een probleem, dus als er in Nederland racisme is, dan is dat een probleem.

Het is anders als je racisme geen probleem vindt.
Ik durf te stellen dat blm in Nederland polariserend werkt ivm verbindend.
Op enkele idioten is iedereen bijna tegen racisme.

Maar het is meer een discriminiatieprobleem dan racisme. En niet blank vs zwart maar autochtoon vs allochtoon. Waarbij beide kanten in de spiegel mogen kijken vind ik als allochtoon.

Echt racisme zoals met die jongen van excelsior moet keihard aangepakt worden.
Maar als het maar uitgemolken blijft worden en echt elke c bn'er punten blijft scoren merk ik dat ik me er aan begin te ergen. Niet zozeer de issue zf maar de poppenkast erom heen. Heel erg kijk mij eens deugen gehalte en daarna terug naar bloemendaal en life goes on.

Bedrijven die zich laten horen van ook wij doen mee. Al dat soort dingen komt allemaal zo onoprecht over en leidt tot een enorm stel ja knikkende eenheidsworsten die allemaal het zelfde liedje zingen om te laten zien dat zij goede mensen zijn ipv echt problemen op te willen lossen.

Was met charlie hebdo,aanslagen in parijs of klappen voor zorgmedewerkers ook zo.
pi_193537973
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik durf te stellen dat blm in Nederland polariserend werkt ivm verbindend.
Op enkele idioten is iedereen bijna tegen racisme.
Mensen hebben kennelijk al moeite met de erkenning van het feit dat racisme bestaat in Nederland. We hebben het niet eens over de mate, maar uberhaupt het bestaan.

quote:
Maar het is meer een discriminiatieprobleem dan racisme. En niet blank vs zwart maar autochtoon vs allochtoon. Waarbij beide kanten in de spiegel mogen kijken vind ik als allochtoon.
Dat speelt er zeker tussendoor, waarbij discriminatie overigens zeker de laatste 10/20 jaar een soort van geaccepteerd is geworden.

quote:
Echt racisme zoals met die jongen van excelsior moet keihard aangepakt worden.
Maar als het maar uitgemolken blijft worden en echt elke c bn'er punten blijft scoren merk ik dat ik me er aan begin te ergen. Niet zozeer de issue zf maar de poppenkast erom heen. Heel erg kijk mij eens deugen gehalte en daarna terug naar bloemendaal en life goes on.
Dat geldt voor elk politiek beladen probleem, discriminatie of racisme vormt daar helaas geen uitzondering op. Dat maakt juist dat er nog meer aandacht voor moet zijn.

quote:
Bedrijven die zich laten horen van ook wij doen mee. Al dat soort dingen komt allemaal zo onoprecht over en leidt tot een enorm stel ja knikkende eenheidsworsten die allemaal het zelfde liedje zingen om te laten zien dat zij goede mensen zijn ipv echt problemen op te willen lossen.

Was met charlie hebdo,aanslagen in parijs of klappen voor zorgmedewerkers ook zo.
Begrijp je punt en ben het deels ook met je eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193538020
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?

(ik vraag het voor een vriend)
Da's eigenlijk best een lastige vraag. Volgens mij is vlak na WOII bepaald, zowel politiek als door de samenleving, dat alles wat aan de nazi-verering deed denken moest verdwijnen uit het straatbeeld. Aan de andere kant staan er in Rusland nog tig standbeelden van Stalin terwijl in andere voormalige Sovjet-staten zijn standbeelden zijn weggehaald.

De samenleving met voortschrijdend inzicht bepaald uiteindelijk en misschien staan we nu ook op zo'n kantelpunt. Ik weet niet of een standbeeld van JP Coen of Michiel de Ruyter nu nog een heldenstatus heeft of dat mensen er wakker van liggen. Misschien doe je er goed aan om ze in ieder geval te verplaatsen naar een museum ofzo... maar helemaal vernietigen schiet zijn doel denk ik wel voorbij. Liever dat we in retroperspectief met elkaar concluderen dat in die tijd er andere normen en waarden golden waar we anno 2020 heel anders over denken.

Zelfde geldt overigens ook voor die eeuwige Zwarte Piet discussie, afschaffen hoeft van mij helemaal niet maar modernisering is iets van alle tijden. Vroeger werd ie knecht genoemd en stopte ie stoute kinderen in de zak, dat doen we ook niet meer.... En als je de lippenstift, oorbellen en kroesharen weghaald en het vervangt door roetvegen kun je hanteren dat Piet Sinterklaas helpt met pakjes door de schoorsteen en dat ie steeds zwarter wordt door het roet.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_193538077
Zwarte piet is al jaren zo modern mogelijk uitgevoerd. geen dikke lippen, geen oorbellen. allemaal prima. echter gaat 't die lui naar mijn idee niet eens om zwarte piet. dat hele feest moet weg joh. de huidskleur van Sinterklaas bevalt ze ook totaal niet.

Tja en al die straatnamen moeten er dus ook aan. De Coentunnel bijvoorbeeld. die naam moet toch echt veranderd worden hoor. want elke keer dat je er doorheen gaat wordt je herinnerd aan .... Jan Pieterszoon Coen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193538138
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

Tja en al die straatnamen moeten er dus ook aan. De Coentunnel bijvoorbeeld. die naam moet toch echt veranderd worden hoor. want elke keer dat je er doorheen gaat wordt je herinnerd aan .... Jan Pieterszoon Coen?
Dat bedoel ik dus met uitgummen en wat voor mij een brug te ver is. Het is allemaal perceptie en context. Waar we die naam vroeger hebben gekozen omdat we het een held vonden kun je nu ook prima stellen dat die naam ons doet denken aan een tijd waarbij we ons hebben misdragen en de naam handhaven.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_193538182
het is al een tijdje aan de gang. de antivazen willen de straatnamen afschaffen zoals Witte de withstraat.
tevens besloten; nieuwe wijk met straatnamen vernoemd naar strijders tegen de slavernij.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)s-tegen-de-slavernij

het houd niet op. niet vanzelf.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 juni 2020 @ 15:42:29 #168
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193538198
@spectrumanalyser wat is een muis dan?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 16:25:13 #170
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193538695
quote:
die vind ik toch wel eng
  maandag 8 juni 2020 @ 16:26:07 #171
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193538708
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

die vind ik toch wel eng
Sylvana Simons. Enger worden ze niet. Brrrr
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193538715
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

die vind ik toch wel eng
Ik vind Wilders enger, met z'n minder minder. En dan vervolgens zo'n zaal vol met juichende mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193538736
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 8 juni 2020 @ 16:29:15 #174
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193538756
quote:
Dit is aangiftewaardig
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 8 juni 2020 @ 16:34:43 #175
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193538814
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind Wilders enger, met z'n minder minder. En dan vervolgens zo'n zaal vol met juichende mensen.
ook wel eng maar niet enger
  maandag 8 juni 2020 @ 16:38:04 #176
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193538852
Sylvana Simons: "Ben je stil of ben je solidair?".

Vreemd genoeg mochten we dat argument nooit gebruiken bij het moslimextremisme.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 8 juni 2020 @ 16:39:17 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193538863
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met uitgummen en wat voor mij een brug te ver is. Het is allemaal perceptie en context. Waar we die naam vroeger hebben gekozen omdat we het een held vonden kun je nu ook prima stellen dat die naam ons doet denken aan een tijd waarbij we ons hebben misdragen en de naam handhaven.
Aan de andere kant heb je ook figuren die direct bij het proberen bespreekbaar te maken van de context van historische figuren of tradities volledig in de verdediging schieten en alvast beginnen met het uitdiepen van de loopgraven om vervolgens de stelling in te kunnen nemen DAT ALLES MOET BLIJVEN ZOALS HET IS.
Huilen dan.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:44:09 #178
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193538929
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:39 schreef Isdatzo het volgende:
DAT ALLES MOET BLIJVEN ZOALS HET IS.
ik kijk al uit naar de zwarte piet discussie
pi_193538978
Alles moet blijven zoals het was.
Sylvana Simons moet weer in een kooi gaan dansen in de IT.
Politie en Boa's moeten autoriteit terugkrijgen.
Eigen huis en tuin moet weer terug op de buis met een ruftende vrouwonvriendelijke Nico.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 17:52:16 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193539778
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dit is aangiftewaardig
voor wat dan?

slecht kapsel?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193539864
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Sylvana Simons: "Ben je stil of ben je solidair?".

Vreemd genoeg mochten we dat argument nooit gebruiken bij het moslimextremisme.
Krijg een beetje een George W. Bush dj vu met z'n "you're with us or against us"
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:02:28 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193539920
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Racisme is mijn boek per definitie een probleem, dus als er in Nederland racisme is, dan is dat een probleem.

Het is anders als je racisme geen probleem vindt.
ja tuurlijk, net als malaria

ieder geval is kut maar het is hier gelukkig ook niet echt een dingetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193539956
TvanGroningen twitterde op maandag 08-06-2020 om 16:14:50 Een oproep om vanavond massaal winkels te plunderen in Tilburg gaat rond op internet. Politie zegt tegen @omroeptilburg dat ze vanavond extra waakzaam zijn.

https://t.co/Gfzn2yjrY7 https://t.co/0Reon8E1Na reageer retweet
Vanavond de centrum plunderen. Gewoon masaal alles wollah. Wie is erbij?


TILBURGED
  maandag 8 juni 2020 @ 18:05:46 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193539984
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja tuurlijk, net als malaria

ieder geval is kut maar het is hier gelukkig ook niet echt een dingetje
Duidelijk andere orde van grootte dan in de VS, maar ik ken persoonlijk een aantal mensen die er wel degelijk regelmatig mee te maken hebben. Dat zijn meestal kleine dingetjes, maar de grote dingen daar krijg je 't vaak niet van mee of je kan je vermoedens niet hardmaken. Zeg maar, de kansen die je niet gekregen hebt.

Dus waar in het spectrum van 'dingetje' tot 'gigantisch probleem' we zitten, ik durf het niet te zeggen.
Huilen dan.
  maandag 8 juni 2020 @ 18:06:51 #185
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193539998
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor wat dan?

slecht kapsel?
Ze zegt dat alleen black lives matter, en de rest dus niet.
Dat is onvervalst racisme.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:09:56 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540064
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Duidelijk andere orde van grootte dan in de VS, maar ik ken persoonlijk een aantal mensen die er wel degelijk regelmatig mee te maken hebben. Dat zijn meestal kleine dingetjes, maar de grote dingen daar krijg je 't vaak niet van mee of je kan je vermoedens niet hardmaken. Zeg maar, de kansen die je niet gekregen hebt.

Dus waar in het spectrum van 'dingetje' tot 'gigantisch probleem' we zitten, ik durf het niet te zeggen.
bij 'dingetje'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193540078
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
TvanGroningen twitterde op maandag 08-06-2020 om 16:14:50 Een oproep om vanavond massaal winkels te plunderen in Tilburg gaat rond op internet. Politie zegt tegen @:omroeptilburg dat ze vanavond extra waakzaam zijn.

https://t.co/Gfzn2yjrY7 https://t.co/0Reon8E1Na reageer retweet
Vanavond de centrum plunderen. Gewoon masaal alles wollah. Wie is erbij?

TILBURGED
Hopen dat het a). niet gebeurd en b). mocht het gebeuren er mooie beelden komen van agenten en ME welke het tuig terug naar huis slaat O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:11:08 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540086
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ze zegt dat alleen black lives matter, en de rest dus niet.
Dat is onvervalst racisme.
nee ze steekt haar vinger op naar die partij de all lives matter roept

dat mag gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 18:11:43 #189
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193540095
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
TvanGroningen twitterde op maandag 08-06-2020 om 16:14:50 Een oproep om vanavond massaal winkels te plunderen in Tilburg gaat rond op internet. Politie zegt tegen @:omroeptilburg dat ze vanavond extra waakzaam zijn.

https://t.co/Gfzn2yjrY7 https://t.co/0Reon8E1Na reageer retweet
Vanavond de centrum plunderen. Gewoon masaal alles wollah. Wie is erbij?

TILBURGED
Ik vind de taalfouten storender dan het hele bericht
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 8 juni 2020 @ 18:13:00 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193540113
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij 'dingetje'
Op basis van?
Huilen dan.
pi_193540139
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:10 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Hopen dat het a). niet gebeurd en b). mocht het gebeuren er mooie beelden komen van agenten en ME welke het tuig terug naar huis slaat O+
Ach, veel lelijker zal Tilburg er niet op worden.


@Caland
pi_193540147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik vind de taalfouten storender dan het hele bericht
Ik denk niet dat de schrijver van de oproep voldoende scholing heeft gehad om dit zelf in te zien. Plus dat is racistisch natuurlijk!

quote:
The relationship between grammar and privilege is important to point out because the people most hurt by sticking to a hardline prescriptivist viewpoint are minorities. In spite of increasing acceptance for singular 'they' and using gender-neutral pronouns, there is still staunch opposition on the basis of correct grammar usage, which is hard to read as anything but a not-so-subtle attack on non-binary and gender non-conforming people.

https://www.eurekastreet.(...)her-people-s-grammar
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:15:42 #193
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540154
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ze steekt haar vinger op naar die partij de all lives matter roept

dat mag gewoon
En als ik mijn middelvinger opsteek naar die BLM gasten dan ben ik een racist :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 18:16:52 #194
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193540171
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ze steekt haar vinger op naar die partij de all lives matter roept

dat mag gewoon
Dat is van hetzelfde laken een pak.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 8 juni 2020 @ 18:20:17 #195
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193540227
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor wat dan?

slecht kapsel?
Ook dat kan als estetische danwel cosmetische vervuiling worden gezien :)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:21:50 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540256
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En als ik mijn middelvinger opsteek naar die BLM gasten dan ben ik een racist :')
als 'die BLM gasten' je morele kompas volmaken lijkt me dat heel vervelend

zo niet ...



[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 08-06-2020 18:27:13 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  User die overal opduikt 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:23:54 #197
186611 Haags
pi_193540281
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
Zonder wrijving geen glans
pi_193540301
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
Vergeet Ah-kwaad-is-ie niet.
pi_193540317
Tijd om de Yuri Bezmenov collectie weer eens op te rakelen!
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193540329
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
Mad
pi_193540335
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
^O^ eens
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:27:48 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540337
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
_O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193540372
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

The low X/A ratio for the European has been suggested to be due to demographic effects connected to migrating out of Africa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat het sowieso gaat om 1 (of enkele?) aspecten van het DNA, niet het DNA als geheel.

Toch een mooie om straks eens op Twitter te slingeren hee...
Nu is het zo dat blanke Europeanen/ caucasiers neanderthaler genen hebben tot wel 8 %. En Aziaten hebben ook nog Denisova dna. Wellicht komt daar ook wat verschil vandaan. Overigens zegt het niet zo veel over fenotypishe verschillen. Mensen kunnen onderling kinderen krijgen en voor zover ik weet zijn die tussen bonobo en mens niet mogelijk.
Whatever...
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:30:18 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540386
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:27 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_
net leek het je nog vreselijk als ze je een racist zouden noemen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 8 juni 2020 @ 18:31:52 #205
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193540411
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
Pas op, de poep mag niet meer bruin zijn maar wit
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:32:00 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540417
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

net leek het je nog vreselijk als ze je een racist zouden noemen :')
Het interesseert mij niet wat ze van mij vinden. Ik vind het alleen hypocriet dat ze zonder problemen een middelvinger naar een blanke mogen opsteken maar dat als een blanke het doet, dan is het racisme.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:34:23 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540454
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het interesseert mij niet wat ze van mij vinden. Ik vind het alleen hypocriet dat ze zonder problemen een middelvinger naar een blanke mogen opsteken maar dat als een blanke het doet, dan is het racisme.
ze steekt haar middelvinger op naar die partij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:34:58 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540464
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze steekt haar middelvinger op naar die partij
En als ik mijn middelvinger opsteek naar de BLM partij, dan ben ik een racist.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:35:13 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540469
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Pas op, de poep mag niet meer bruin zijn maar wit
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:36:28 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540485
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:34 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En als ik mijn middelvinger opsteek naar de BLM partij, dan ben ik een racist.
probeer het, geen idee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:36:57 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540494
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

probeer het, geen idee
Ik ga het niet proberen. Dan slaan ze mij inelkaar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:38:32 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540518
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik ga het niet proberen. Dan slaan ze mij inelkaar.
dan niet

ik ben klaar met deze verzonnen argumenten :)

het lijjt me iig niet aangiftewaardig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 18:40:29 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540548
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan niet

ik ben klaar met deze verzonnen argumenten :)

het lijjt me iig niet aangiftewaardig
Als je mij komt beschermen wil ik het wel proberen. En het is geen verzonnen argument want iedereen die BLM niet steunt is een racist zegt Airfryer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:41:17 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193540563
jaja ..
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193540564
Je zou haast medelijden krijgen met al die blanke slachtoffertjes hier.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 8 juni 2020 @ 18:54:27 #216
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193540753
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:41 schreef OllieA het volgende:
Je zou haast medelijden krijgen met al die blanke slachtoffertjes hier.
Itt sommige andere bevolkingsgroepen heb ik hier geen blanke om medelijden horen vragen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 8 juni 2020 @ 18:59:40 #217
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193540846
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Itt sommige andere bevolkingsgroepen heb ik hier geen blanke om medelijden horen vragen.
Game, set and match.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  maandag 8 juni 2020 @ 19:01:18 #218
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193540873
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als je mij komt beschermen wil ik het wel proberen. En het is geen verzonnen argument want iedereen die BLM niet steunt is een racist zegt Airfryer.
Sterker nog, als je het durft om over Coronamaatregelen te beginnen ben je al een racist.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 8 juni 2020 @ 19:02:07 #219
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193540885
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Itt sommige andere bevolkingsgroepen heb ik hier geen blanke om medelijden horen vragen.
jawel, de omaatjes die beroofd worden door kansenparels
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 19:03:20 #220
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193540904
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Sterker nog, als je het durft om over Coronamaatregelen te beginnen ben je al een racist.
Jah idd
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 19:12:07 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193541033
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 19:13:18 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193541046
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193541346
Politie heeft extra mensen op de been na Snapchat-oproep om ‘plunderingen’ bij winkels in Tilburg

Ze zouden die personen eigenlijk al meteen moeten oppakken voor opruiing.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 19:43:11 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193541548
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Itt sommige andere bevolkingsgroepen heb ik hier geen blanke om medelijden horen vragen.
je hoort sowieso geen bevolkingsgroepen om medelijden vragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193542497
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_193542730
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 juni 2020 @ 20:44:38 #227
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193542742
quote:
Bedankt voor deze opheldering.

:')
  maandag 8 juni 2020 @ 21:11:16 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193543223
quote:
Jij hebt er duidelijk kijk op!

Wat is dit?

Huilen dan.
pi_193543446
quote:
17s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Vergeet Ah-kwaad-is-ie niet.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik begin een beetje dunne spetterpoep te krijgen van die BLM mongolen. Met Kotsvana en Airfryer voorop. Donderstraal toch lekker een eind op met je gejank.
😂👍🏻
  maandag 8 juni 2020 @ 21:59:38 #230
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193543916
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij hebt er duidelijk kijk op!

Wat is dit?

[ afbeelding ]
dat is in ieder geval geen zes feet afstand. Weet niet precies wat de Corona regels in Washington zijn. Het is zeker geen gerel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193543948
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij hebt er duidelijk kijk op!

Wat is dit?

[ afbeelding ]
Een plaatje in het verkeerde topic.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193543965

Dit behoeft geen woorden.. shocking truth

Als dit geen materiaal meer is om uit te kijken met BLM e.d.. wat nog wel, buitengewoon ernstig te kijken. Voor wie het volhoudt tot het einde, respect!

Dat dit niet mag overwaaien hierheen!
  maandag 8 juni 2020 @ 22:02:58 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193543973
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Een plaatje in het verkeerde topic.
En de plaatjes van YoshiBignose? Of het filmpje van hierboven? Of de filmpjes van Nikonlover?
Huilen dan.
pi_193543983
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En de plaatjes van YoshiBignose? Of het filmpje van hierboven?
Idem.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:04:28 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193543998
Mooi, dan zijn we het eens.
Huilen dan.
pi_193544055
Respect voor de moderators, drukke tijden voor hen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 22:09:36 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193544076
quote:
Dit is pas een demonstratie!!!!

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 juni 2020 @ 22:15:34 #238
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193544176
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Itt sommige andere bevolkingsgroepen heb ik hier geen blanke om medelijden horen vragen.
Die is heel goed ^O^

Oh wacht, je was zeker serieus........ :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 8 juni 2020 @ 22:23:59 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193544313
Wie weet nog dat de NOS dagenlang ontstemd was omdat tijdens de Boerenprotesten er een deur vernield was? Dat was Heel Erg en zoiets Ergs was in Nederland na de Tweede Wereldoorlog eigenlijk niet meer voorgekomen.
Ontzettend partijdig en subjectief, de NOS.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193545283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef LXIV het volgende:
Wie weet nog dat de NOS dagenlang ontstemd was omdat tijdens de Boerenprotesten er een deur vernield was? Dat was Heel Erg en zoiets Ergs was in Nederland na de Tweede Wereldoorlog eigenlijk niet meer voorgekomen.
Ontzettend partijdig en subjectief, de NOS.
Hoe uit de NOS zich dan ontstemd?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 8 juni 2020 @ 23:45:16 #241
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193545570
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe uit de NOS zich dan ontstemd?
Door alles vooral heel erg te benadrukken en op repeat te zetten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193545574
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Door alles vooral heel erg te benadrukken en op repeat te zetten.
Maar dat is dus een gevoel bij jou.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193545587
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Er worden meer blanken gedood door agenten.
Ook relatief gezien? Dat is natuurlijk gewoon dikke onzin wat je daar beweert.
  maandag 8 juni 2020 @ 23:56:26 #244
3542 Gia
User under construction
pi_193545656
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:47 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ook relatief gezien? Dat is natuurlijk gewoon dikke onzin wat je daar beweert.
Onzin, hm...misschien.

Door welke bevolkingsgroep worden er meer moorden gepleegd? Zelfs op 'eigen' volk?

Hm?
  maandag 8 juni 2020 @ 23:58:21 #245
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193545674
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:02 schreef Sander_K het volgende:

Dit behoeft geen woorden.. shocking truth

Als dit geen materiaal meer is om uit te kijken met BLM e.d.. wat nog wel, buitengewoon ernstig te kijken. Voor wie het volhoudt tot het einde, respect!

Dat dit niet mag overwaaien hierheen!
Goed filmpje, scheelt een hoop browsen
:')
pi_193545675
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:47 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ook relatief gezien? Dat is natuurlijk gewoon dikke onzin wat je daar beweert.
Volgens onze wetgeving wordt niemand door politie vermoord.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193545946
14.000 op de dam. Koekoek.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193547095
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Goed filmpje, scheelt een hoop browsen
Een filmpje is door iedereen te maken. Van alle politieke standpunten. Met een filmpje kun je "cherrypicken". Dit zegt niks over het totale beeld. En ja hoor, ik heb het bekeken, wel hier en daar doorgespoeld, want het was overal voorspelbaar en min of meer hetzelfde.
Maar goed: Wat is jouw oplossing in deze?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193547197
https://www.dailymail.co.(...)-trader-Bristol.html

quote:
Hamilton's social media comments come after he opened up on the horrific racist abuse he suffered as a child that left him with 'negative psychological effects that cannot be measured'.

The Brit was one of the only few black drivers in what is otherwise a white dominated sport and the abuse he suffered while growing up forced him to take up karate to learn how to defend himself from attacks.

On an Instagram post, he wrote: 'I've been reading every day to try to stay on top of everything that's been happening in our fight against racism, and it's brought back so many painful memories from my childhood. Vivid memories of the challenges I faced when I was a kid, as I'm sure many of you who have experienced racism or some sort of discrimination have faced.
Dit is een man die zijn getuigt van zijn racistische ervaringen vanaf zijn jeugd.


Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:18:52 #250
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193547239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-trader-Bristol.html
[..]

Dit is een man die zijn getuigt van zijn racistische ervaringen vanaf zijn jeugd.


[ afbeelding ]
Hahaha. Het is toch niet gek dat er weinig donkere mensen in de F1 zitten. Blanken zijn vrij oververtegenwoordigd bij de rijkste groep, en alleen die kan zo'n hobby betalen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 juni 2020 @ 08:20:09 #251
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193547247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-trader-Bristol.html
[..]

Dit is een man die zijn getuigt van zijn racistische ervaringen vanaf zijn jeugd.

[ afbeelding ]
Toch bijzonder dat we zijn anti trans opmerkingen dan ineens vergeten zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193547483
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat we zijn anti trans opmerkingen dan ineens vergeten zijn.
Waarom zouden we dat vergeten zijn?
Ik zeg niet dat Lewis heilig is. Daardoor kunnen zijn eigen racistische jeugdervaringen toch nog wel pijnlijk zijn?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 juni 2020 @ 08:51:16 #253
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193547545
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom zouden we dat vergeten zijn?
Ik zeg niet dat Lewis heilig is. Daardoor kunnen zijn eigen racistische jeugdervaringen toch nog wel pijnlijk zijn?
Er zijn een aantal beroemdheden die hun kijk op de BLM hebben gedeeld en genadeloos tot de grond af zijn gebrand omdat ze ooit iets negatiefs zeiden over iemand of een gebeurtenis zoals BLM of de positie van vrouwen, LGBTQ ed. Lewis kreeg toen een shitload aan kritiek en was toen de lul. Nu hij zich, uiteraard volledig valide uitlaat over zijn eigen ervaringen moet ik daar toch even aan denken. Wat zou zijn neefje over 20 jaar zeggen over die ervaring?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193547666
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef LXIV het volgende:
Wie weet nog dat de NOS dagenlang ontstemd was omdat tijdens de Boerenprotesten er een deur vernield was? Dat was Heel Erg en zoiets Ergs was in Nederland na de Tweede Wereldoorlog eigenlijk niet meer voorgekomen.
Ontzettend partijdig en subjectief, de NOS.
Dat met die deur was een bedreiging van de mensen in het pand. En ze hebben met hun trekkers natuurlijk wel meer aangericht. Overal konden ze hun zegje doen. Ook bij DWDD. En zien we de doodskist nog, met Jesse erop. Verder waren die boeren ook wel een zootje ongeregeld. Iemand met een bord met D666. Wat wil zo'n boer. Ik vind dat duivels moeilijk om dat uit zo'n bord te halen.
Of een vlag van de Zuidelijke Staten van de VS. Wat moet er dan gebeuren. Met hoeveel procent moet de stikstofnorm omhoog. Wat heeft dat met de stikstofnorm te maken.
Of een boer met "Nexit". Dat kan er ook nog wel bij, als je 80% van je producten exporteert, voornamelijk naar de EU.
Kortom.... niemand is heilig. De boeren niet, de BLM-demonstranten niet. Laten we gewoon naar elkaar luisteren en iemands gevoelens en ervaringen serieus nemem.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:04:12 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193547684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat met die deur was een bedreiging van de mensen in het pand. En ze hebben met hun trekkers natuurlijk wel meer aangericht. Overal konden ze hun zegje doen. Ook bij DWDD.
Het gaat erom dat een vrij kleine vernieling dagenlang in het nieuws was.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193547930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een filmpje is door iedereen te maken. Van alle politieke standpunten. Met een filmpje kun je "cherrypicken". Dit zegt niks over het totale beeld. En ja hoor, ik heb het bekeken, wel hier en daar doorgespoeld, want het was overal voorspelbaar en min of meer hetzelfde.
Maar goed: Wat is jouw oplossing in deze?
meen je dit nu serieus, dan heb je t echt niet begrepen.. de beelden liegen niet.

Heb je ook gezien dat Kommies geld en bakstenen uitdelen om verder op te stoken? dat is buitengewoon ziek

Brussel ook gezien dit weekend, zeker ook Cherry picking :D

Dit is terreur, Antifa en anti antifa moeten direct worden verboden. En mss de BLM ook, als DIT het gevolg is.

Hoop dat die AIVD een beetje oplet hier, wat meer kan je doen.. behalve hopen? ben tegen wapens, maar ik ben bereid huis en haard te beschermen. Zulke rellen als in de VS gaat de zaak gewoon op scherp zetten.

Lont, kruidvat..

Hoe meer ik hiervan zie, hoe erger ik Halsema eigenlijk vind. Er is nog n ding erger dan een racist te zijn.. een verrader :r

Eerst. mochten mensen gvd nieteens naar een begrafenis.. en dit mag "ineens" allemaal, Halsema en waar zij van deel uitmaakt zijn verraders!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Sander_K op 09-06-2020 10:10:52 ]
pi_193548590

deze man is een held, vind het buitengewoon ondankbaar als je dit Cherry picking noemt.. dan zit je kop nog te diep in het zand imo

Floyd was een crachhead die een geweer pp de buik van een zwangere vrouw zette.. onder invloed.

en DAT is dan de martelaar :r
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:18:19 #258
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193548612
"Can my children be friends with white people?"
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193548832
Ik mag het misschien niet zeggen, maar als we kijken naar de groepen die overal ter wereld plunderend hun statement willen maken, dan kunnen we toch concluderen dat we de beschaving der mensheid in ieder geval niet aan hen te danken hebben.

Dat heeft verder niks met huidskleur te maken maar met respect komend vanuit een bepaalde cultuur. BLM zorgt voor ng meer segregatie.
pi_193548859
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:24 schreef Sander_K het volgende:

[..]

meen je dit nu serieus, dan heb je t echt niet begrepen.. de beelden liegen niet.

Heb je ook gezien dat Kommies geld en bakstenen uitdelen om verder op te stoken? dat is buitengewoon ziek

Brussel ook gezien dit weekend, zeker ook Cherry picking :D

Dit is terreur, Antifa en anti antifa moeten direct worden verboden. En mss de BLM ook, als DIT het gevolg is.

Hoop dat die AIVD een beetje oplet hier, wat meer kan je doen.. behalve hopen? ben tegen wapens, maar ik ben bereid huis en haard te beschermen. Zulke rellen als in de VS gaat de zaak gewoon op scherp zetten.

Lont, kruidvat..

Hoe meer ik hiervan zie, hoe erger ik Halsema eigenlijk vind. Er is nog n ding erger dan een racist te zijn.. een verrader :r

Eerst. mochten mensen gvd nieteens naar een begrafenis.. en dit mag "ineens" allemaal, Halsema en waar zij van deel uitmaakt zijn verraders!!!
Heeft Halsema verboden naar een uitvaart te gaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:43:06 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193548888
Voorpagina Telegraaf nu "Blanken moeten collectief boete doen".
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:47:22 #262
3542 Gia
User under construction
pi_193548941
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Wat zou zijn neefje over 20 jaar zeggen over die ervaring?
Huh? Wat heeft dat neefje daarmee van doen?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:48:46 #263
3542 Gia
User under construction
pi_193548965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Voorpagina Telegraaf nu "Blanken moeten collectief boete doen".
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Blanken moeten helemaal niks. Gewoon lekker doorgaan met hun leventje.
pi_193548975
"Boete doen", wat is dat voor kleutertaal. Drukje doen, dat moet je.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 juni 2020 @ 10:50:08 #265
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193548978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Wat heeft dat neefje daarmee van doen?
Dat neefje wilde graag een jurk aan. Dat mocht niet van hem. Wie weet wat voor schade hij daar aan over heeft gehouden. Gaat immers om jeugdherinneringen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193549011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Voorpagina Telegraaf nu "Blanken moeten collectief boete doen".
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Ik kan het punt van BLM wel volgen dat dit allemaal is samengegaan met slavernij.

Maar daar is dan wat mij betreft ook alles mee gezegd. Stel dat de vroegere europeanen eenzelfde mentaliteit hadden als de afrikanen destijds, dan waren we vermoedelijk niet geweest qua welvaart en kennis dan we nu in 2020 zijn. Daar kan de blanke noch de zwarte gemeenschap vandaag de dag weinig aan veranderen. Wat BLM wil is dat we de zwarte gemeenschap voorrang geven op de rest terwijl zij zelf vandaag de dag verantwoordelijk zijn, als gemeenschap, voor hun dagelijkse belemmeringen die zij tegenkomen.
pi_193549049
Overal waar zwarten aan de macht zijn of een meerderheid vormen is het een gigantische corrupte teringzooi. Zou dit toeval zijn?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193549080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Overal waar zwarten aan de macht zijn of een meerderheid vormen is het een gigantische corrupte teringzooi. Zou dit toeval zijn?
Nee, het is vooral de schuld van de blanken en een gevolg van slavernij.
pi_193549107
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:17 schreef Sander_K het volgende:

deze man is een held, vind het buitengewoon ondankbaar als je dit Cherry picking noemt.. dan zit je kop nog te diep in het zand imo

Floyd was een crachhead die een geweer pp de buik van een zwangere vrouw zette.. onder invloed.

en DAT is dan de martelaar :r
Wil je een andere 'martelaar' dan?

Breonna Taylor.

https://www.thecut.com/20(...)ce-what-we-know.html
"Pools are perfect for holding water"
pi_193549126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Voorpagina Telegraaf nu "Blanken moeten collectief boete doen".
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Waarom neem je de Telegraaf serieus? Ik niet iig.

En ik ga ook geen boete doen oid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193549199
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:17 schreef Sander_K het volgende:

deze man is een held, vind het buitengewoon ondankbaar als je dit Cherry picking noemt.. dan zit je kop nog te diep in het zand imo

Floyd was een crachhead die een geweer pp de buik van een zwangere vrouw zette.. onder invloed.

en DAT is dan de martelaar :r
Het is gewoon 2 uur lang cherry picking. Er zit geen enkele balans in.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193549235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Voorpagina Telegraaf nu "Blanken moeten collectief boete doen".
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Da's ook best een racistisch relaas ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:17:16 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193549406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's ook best een racistisch relaas ;)
Ontleed het maar en geef maar aan waar het racisme zit aub. Neem daarin wel mee dat de Nederlandse ( en westerse) samenleving iets ouder is dan het einde van WOII bijv..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 11:21:35 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193549461
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nee, het is vooral de schuld van de blanken en een gevolg van slavernij.
nee het is de schuld van dw dekolonisatie en dan in het bijzonder de manier waarop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193549655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:17 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ontleed het maar en geef maar aan waar het racisme zit aub. Neem daarin wel mee dat de Nederlandse ( en westerse) samenleving iets ouder is dan het einde van WOII bijv..
Je trekt een duidelijke scheiding tussen beide huidskleuren en suggereert dat mensen van de andere huidskleur dan die van jou nooit zouden kunnen hebben bijgedragen aan onze technologische ontwikkeling.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193549672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Overal waar zwarten aan de macht zijn of een meerderheid vormen is het een gigantische corrupte teringzooi. Zou dit toeval zijn?
Nee, die lopen enkel wat achter op ons.
Hier was het vroeger ook een grote corrupte teringzooi.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193549759
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:02 schreef Sander_K het volgende:

Dit behoeft geen woorden.. shocking truth

Als dit geen materiaal meer is om uit te kijken met BLM e.d.. wat nog wel, buitengewoon ernstig te kijken. Voor wie het volhoudt tot het einde, respect!

Dat dit niet mag overwaaien hierheen!

Dit filmpje is van de zelfde vooringenomenheid als wat 80 jaar eerder al is geregistreerd. Ook cherry-picking.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193549794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, die lopen enkel wat achter op ons.
Hier was het vroeger ook een grote corrupte teringzooi.
Ik vind deit toch te kort door de bocht. We hebben het vermoedelijk niet over een paar jaar maar een paar eeuwen. Niet dat iedereen een voorbeeld moet nemen aan welvarende landen maar ze zouden zoveel kunnen leren maar ik denk dat ze daarin toch te halsstarrig zijn.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:45:30 #279
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193549815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je trekt een duidelijke scheiding tussen beide huidskleuren en suggereert dat mensen van de andere huidskleur dan die van jou nooit zouden kunnen hebben bijgedragen aan onze technologische ontwikkeling.
Het grootste deel van de post van LXIV benoemt de prestaties van de westerse wereld (voor grootschalige immigratie). Pas op het einde komt er een suggestie, gebaseerd op daadwerkelijke gebeurtenissen in Zimbabwe.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193549956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik vind deit toch te kort door de bocht. We hebben het vermoedelijk niet over een paar jaar maar een paar eeuwen. Niet dat iedereen een voorbeeld moet nemen aan welvarende landen maar ze zouden zoveel kunnen leren maar ik denk dat ze daarin toch te halsstarrig zijn.
De teringzooi is van na de koloniale tijd, en zolang geleden is dat nog niet. Dat is 50-100 jaar voor de meesten.
Als je kijkt hoe lang wij er over hebben gedaan om tot de huidige beschaving te komen, dan hebben ze nog wel even te gaan. En die van ons is ook nog steeds flinterdun, met de nodige corruptie en georganiseerde misdaad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193549987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:45 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het grootste deel van de post van LXIV benoemt de prestaties van de westerse wereld (voor grootschalige immigratie). Pas op het einde komt er een suggestie, gebaseerd op daadwerkelijke gebeurtenissen in Zimbabwe.
Ja, prestaties waarvan gesuggereerd wordt dat die alleen mogelijk zouden zijn in wat jij de westerse wereld noemt.

Verder hadden wij in de 13e eeuw al jodenvervolging, dus om nou te wijzen naar Zimbabwe...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:58:50 #282
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193550019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Wil je een andere 'martelaar' dan?

Breonna Taylor.

https://www.thecut.com/20(...)ce-what-we-know.html
Is dat niet meer iets voor het VS topic? Of zijn er ook voorbeelden van dit soort politiegedrag in Nederland?

Oh daar heb je d'r zelfs al in de TT gezet zie ik nu.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193550021
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's ook best een racistisch relaas ;)
Je hebt daar dan ook wel een hardcore exemplaar van deze site te pakken.
pi_193550034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:58 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Is dat niet meer iets voor het VS topic? Of zijn er ook voorbeelden van dit soort politiegedrag in Nederland?
Oeps, mybad. Dacht dat ik in die andere zat.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:00:14 #285
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193550046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Oeps, mybad. Dacht dat ik in die andere zat.
Ja kan me er wel iets bij voorstellen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193550072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

De teringzooi is van na de koloniale tijd, en zolang geleden is dat nog niet. Dat is 50-100 jaar voor de meesten.
Als je kijkt hoe lang wij er over hebben gedaan om tot de huidige beschaving te komen, dan hebben ze nog wel even te gaan. En die van ons is ook nog steeds flinterdun, met de nodige corruptie en georganiseerde misdaad.
Dan hebben wij een andere definite van teringzooi denk ik.

Corruptie zal nooit uitgebannen kunnen worden en georganiseerde misdaad ook nooit volledig.
Als we kijken wie hier in Nederland de georganiseerde misdaad behelzen dan geloof ik dat daar ook een probleem zit die terug te leiden is naar het BLM verhaal.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:12:02 #287
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193550204
quote:
De zwarte gemeenschap in de Bijlmer is al decennialang slachtoffer van onderdrukking'

ORGANISATIE PROTEST BIJLMER OP FACEBOOK
dit gaat toch wel weer heel ver
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:16:28 #288
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193550277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, prestaties waarvan gesuggereerd wordt dat die alleen mogelijk zouden zijn in wat jij de westerse wereld noemt.

Verder hadden wij in de 13e eeuw al jodenvervolging, dus om nou te wijzen naar Zimbabwe...
Dat gesuggereerd wordt dat het alleen in de westerse wereld mogelijk zou zijn, dat is jouw eigen interpretatie. Dat het in de westerse wereld gebeurd is, is een feit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193550500
Veel mensen reageren een beetje in de trend van:
"Er is geen racisme in Nederland dus die zwartjoekels moeten niet zeuren!"

Je proeft de frustratie in hun bewoordingen. Feit is dat dit een wereldwijd fenomeen is. Tot nu toe waren de rechtspopulisten van mening dat alleen Nederland een beetje "Gekke Henkie" was in de wereld en als enige een "Weg met ons"-mentaliteit had, maar dat kan dus nu niet meer.

En even een praktische vraag:
Los van het feit wie er gelijk heeft. En er is eigenlijk nooit een kwestie van gelijk, want vanaf wanneer beginnen we met een "schone lei", hoe wil het rechtspopulisme dit oplossen?
Je kunt 100 keer piepen (al dan niet terecht, kwestie van cherry picking) dat het blanke ras alle belangrijke uitvindingen heeft gedaan, ik denk niet dat "those damned niggers" daar op korte termijn van onder de indruk zijn en dat de rust is teruggekeerd.

Een beetje eerlijker verdeling van de welvaart zal ons echt niet tot de bedelstaf brengen.

En.... dat is ook zo'n leuke... Wij blanken hebben de slavernij afgeschaft.... Joh???
Dat is hetzelfde als het hele dorp leegroven en daarna zeggen: "Vanaf nu stoppen we met stelen!"

Wie bepaalt wanneer er met "een schone lei" mag worden begonnen?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193550836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan hebben wij een andere definite van teringzooi denk ik.

Corruptie zal nooit uitgebannen kunnen worden en georganiseerde misdaad ook nooit volledig.
Als we kijken wie hier in Nederland de georganiseerde misdaad behelzen dan geloof ik dat daar ook een probleem zit die terug te leiden is naar het BLM verhaal.
Voorbeeld van teringzooi: koning heft belasting, de functionaris die dat uit zet vermeerderd dat met een deel voor zichzelf, de functionaris daaronder doet hetzelfde, etc..

Ander voorbeeld: de vele kastelen en burchten die we hadden om de vijand buiten te houden.
Als ik kijk naar de geschiedenis van mijn provincie: continu oorlog tussen de Skieringers en de Fetkeapers, met tussen door aanvallen vanuit Utrecht en Holland, en plunderingen door de Noormannen. Skerne Wibe is Een bekende krijgsheer uit dorpje verderop die de gemoederen flink bezig hield.
In de hoofdstad staat nog een mooi herenhuis met een zeskantige toren uit die tijd.
Waarom zeskantig?
Omdat ze dan zich dan vanuit 6 posities zich konden verdedigen tegen de vijand terwijl ze zich in de toren verschansten.

Als je kijkt naar kustgebieden in Afrika: de zeen worden stelselmatig leeg gevist door de EU, China en Rusland.
Hoe kun je verwachten dat die landen hun welvaart op pijl krijgen als we hun inkomstenbron voor hun neus wegmaaien...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:48:34 #291
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193550860
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Veel mensen reageren een beetje in de trend van:
"Er is geen racisme in Nederland dus die zwartjoekels moeten niet zeuren!"

Je proeft de frustratie in hun bewoordingen. Feit is dat dit een wereldwijd fenomeen is. Tot nu toe waren de rechtspopulisten van mening dat alleen Nederland een beetje "Gekke Henkie" was in de wereld en als enige een "Weg met ons"-mentaliteit had, maar dat kan dus nu niet meer.

En even een praktische vraag:
Los van het feit wie er gelijk heeft. En er is eigenlijk nooit een kwestie van gelijk, want vanaf wanneer beginnen we met een "schone lei", hoe wil het rechtspopulisme dit oplossen?
Je kunt 100 keer piepen (al dan niet terecht, kwestie van cherry picking) dat het blanke ras alle belangrijke uitvindingen heeft gedaan, ik denk niet dat "those damned niggers" daar op korte termijn van onder de indruk zijn en dat de rust is teruggekeerd.

Een beetje eerlijker verdeling van de welvaart zal ons echt niet tot de bedelstaf brengen.

En.... dat is ook zo'n leuke... Wij blanken hebben de slavernij afgeschaft.... Joh???
Dat is hetzelfde als het hele dorp leegroven en daarna zeggen: "Vanaf nu stoppen we met stelen!"

Wie bepaalt wanneer er met "een schone lei" mag worden begonnen?
racisme ontkennen lijkt me ook onzin maar dat is slechts 1 vorm van discriminatie, het is niet alleen racisme wat ongelijkheid veroorzaakt
pi_193550863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat gesuggereerd wordt dat het alleen in de westerse wereld mogelijk zou zijn, dat is jouw eigen interpretatie. Dat het in de westerse wereld gebeurd is, is een feit.
Waarom benadruk je dat dan in je betoog als dat niet zou hebben uitgemaakt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193550904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan hebben wij een andere definite van teringzooi denk ik.

Corruptie zal nooit uitgebannen kunnen worden en georganiseerde misdaad ook nooit volledig.
Als we kijken wie hier in Nederland de georganiseerde misdaad behelzen dan geloof ik dat daar ook een probleem zit die terug te leiden is naar het BLM verhaal.
Nou, we kennen de georganiseerde misdaad afkomstig van de Italiaanse maffia, yoegoslavie, poldermaffia, mocro maffia, Chinese maffia...

Hoe is dat te herleiden naar BLM.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193550919
Klopt het dat dat vuist in de lucht gebaar wat je veel ziet bij protesten van de Black Panthers komt? Weet iemand dat?
pi_193550941
KLM Matters.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193550966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Klopt het dat dat vuist in de lucht gebaar wat je veel ziet bij protesten van de Black Panthers komt? Weet iemand dat?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raised_fist
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193550979
quote:
Wel een beetje dus:

quote:
Its most widely known usage is by the Black Panther Party in the 1960s.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:59:53 #298
131800 Tarado
cap de fusca
pi_193551002
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Klopt het dat dat vuist in de lucht gebaar wat je veel ziet bij protesten van de Black Panthers komt? Weet iemand dat?
moet toch altijd hier aan hem denken als ik het zie

pi_193551030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet toch altijd hier aan hem denken als ik het zie

[ afbeelding ]
Moest dit even opzoeken. Daar zaten volgens mij geen kwade intenties bij als ik het zo lees.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:03:23 #300
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193551034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom benadruk je dat dan in je betoog als dat niet zou hebben uitgemaakt?
Niet ik, LXIV.

Nu ga ik een beetje invullen voor hem maar mogelijk benadrukt hij dat om de hele blanken-zijn-slecht vibe wat te nuanceren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193551067
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet toch altijd hier aan hem denken als ik het zie

[ afbeelding ]
Staat ook op de wiki als voorbeeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')