quote:
Het is inderdaad een probleem als je op de werkvloer wordt weggezet als 'anders' omdat je tot een minderheid behoort.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja tuurlijk is er racisme maar is het een probleem?
jouw voorbeeld is wat vreemd maar de adviseur werkt er wel gewoon, neem aan dat hij evenveel betaald krijgt als zijn witte vrienden
ergste persoonlijke voorbeeld dat ik kan bedenken van de laatste pak hem beet twintig jaar is dat iemand een soort overwinningsdansje begon te doen toen hij zag dat de keeper van de tegenstander een kleurtje had want die kunnen niet eens schaatsen toch?
nou die is daar achteraf nog wel op teruggekomen
en ik spreek hem nog steeds wel eens, das echt geen racist ofzo maar vooroordelen en dit en dat, als je echt naar specifieke voorbeelde gaat vragen/zoeken is het maar heel klein allemaal
maar verder?
het is heel anecdotisch dat snap ik maar ik kom het gewoon echt niet tegen, dan moet je wel heel veel pech hebben als je er iedere dag tegenaan loopt volgens mij
Waarbij dat laatste een gokje is.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een probleem als je op de werkvloer wordt weggezet als 'anders' omdat je tot een minderheid behoort.
in dit individuele geval als wel ja, als je tegen racisme aanloopt is dat altijd kutquote:Op maandag 8 juni 2020 13:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is inderdaad een probleem als je op de werkvloer wordt weggezet als 'anders' omdat je tot een minderheid behoort.
Ik bedoel dat je volgens mij alleen de melding kreeg dat hij anders/apart was. Niet dat dat nadrukkelijk met zijn huiskleur te maken had, toch?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bedoelt dat ik het niet goed gehoord heb, of maar wat gok?
je hebt letterlijk gehoord dat de man anders was vanwege zijn kleur?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bedoelt dat ik het niet goed gehoord heb, of maar wat gok?
quote:Op maandag 8 juni 2020 13:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je volgens mij alleen de melding kreeg dat hij anders/apart was. Niet dat dat nadrukkelijk met zijn huiskleur te maken had, toch?
Huh? Ik maak je niet voor leugenaar uit. Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op maandag 8 juni 2020 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]het is goed hoor, je vindt het makkelijker mij voor leugenaar uit te maken blijkt wel
laat verder maar, ik vind het wel onbegrijpelijk dat als ik met een voorbeeld kom dat duidelijk te maken had met de etnische achtergrond van deze man dit in twijfel wordt getrokken want het "bewijs" is te magerquote:Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Huh? Ik maak je niet voor leugenaar uit. Hoe kom je daar nou weer bij
Is het anders gegaan dan? Misschien moet je dan wat duidelijker zijn in je posts?
Dat verzin je er toch echt zelf bij, dat het bewijs te mager is. Is het zo gek dat er mensen zijn dat wanneer iemand zegt 'hij is anders' dat je dan niet direct aan de huidskleur denkt? Waar het dan wel zo duidelijk naar voren toe komt is mij niet duidelijk in elk geval.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
laat verder maar, ik vind het wel onbegrijpelijk dat als ik met een voorbeeld kom dat duidelijk te maken had met de etnische achtergrond van deze man dit in twijfel wordt getrokken want het "bewijs" is te mager
nee dat zeg jij toch, je trekt in twijfel of het waar is en als het waar zou zijn had ik er wat aan moeten doen en die man is geen racist, dat is juist het probleem maar die introductie was wel racistisch.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat verzin je er toch echt zelf bij, dat het bewijs te mager is. Is het zo gek dat er mensen zijn dat wanneer iemand zegt 'hij is anders' dat je dan niet direct aan de huidskleur denkt? Waar het dan wel zo duidelijk naar voren toe komt is mij niet duidelijk in elk geval.
Maar joh, jij je feestje, wat een teringracist was die vent. Maar niet tering genoeg voor jou om er iets van te zeggen want 'ongemakkelijk'. Tja.
Er worden meer blanken gedood door agenten.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:34 schreef BorisDeLul het volgende:
Doet natuurlijk niets af aan wat er in Amerika gaande is omtrent de moorden op zwarten door agenten.
Ik trek niets in twijfel, ik vraag je naar wat extra informatie omdat het racistische onderdeel niet direct duidelijk is als iemand een ander 'anders' vind zonder er bij te zeggen waarom dat zo is.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee dat zeg jij toch, je trekt in twijfel of het waar is en als het waar zou zijn had ik er wat aan moeten doen en die man is geen racist, dat is juist het probleem maar die introductie was wel racistisch.
Aan die kolonisatie ging natuurlijk ook wel wat vooraf. Het is geen toeval dat Afrika uiteindelijk wel gekoloniseerd is en Japan bijvoorbeeld niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En wat ging daaraan vooraf?
Precies kolonisatie en slavenhandel.
En daarvan zeggen "we" weer:
Da's zo lang geleden, daar moeten we niet meer over zeuren.
Alles heeft een oorzaak.
Je kunt wel blijven beweren dat "de zwarten" het allemaal aan zich zelf te danken hebben, en dat we nu allemaal op voet van gelijkheid met elkaar verder gaan, maar daarmee verander je niet de huidige ongelijkheid.
En die ongelijkheid heeft zijn wortels in de geschiedenis. En daar heeft Nederland zeker zijn bijdrage aan geleverd.
Hoezo omverwerpen?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:26 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat was 2 miljoen jaar geleden. Dergelijke evolutionaire verschillen ontstaan niet binnen enkele tienduizenden jaren. Nu zien we wel meer DNA overeenkomst tussen Afrikanen en Chimpansee's. Dat zou feitelijk je veronderstelling al omverwerpen ook.
[ afbeelding ]
The bonobo genome compared with the chimpanzee and human genomes (Nature, 2012).
Ik weet niet of het bevorderlijk is voor de dialoog om van de overeenkomsten tussen Afrikanen en bepaalde apensoorten je stokpaardje te maken.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo omverwerpen?
Er zijn overeenkomsten tussen Afrikanen en Chimpansees, en chimps zijn de agressieve soort.
Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Die kramp om de geschiedenis uit te willen wissen door die standbeelden weg te halen vind ik wel een brug te ver......
Ook jouw bloedlijn komt uit afrika en dus ben je ook chimpansees....echt wat een conclusiequote:Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo omverwerpen?
Er zijn overeenkomsten tussen Afrikanen en Chimpansees, en chimps zijn de agressieve soort.
Niet echt.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je krijgt het gevoel dat elke blanke wordt weggezet als een racist door deze demonstranten.
Vind dit eigenlijk best een lastige. Het wegstoppen klopt ook niet. Maar sommige vroegere leiders zagen zichzelf zo graag dat je ze zeker niet allemaal hoeft te laten staan.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?
(ik vraag het voor een vriend)
Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creëren en alle moskeeën bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?quote:Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Had jij Adolf Hitler standbeelden willen behouden dan?
(ik vraag het voor een vriend)
Klopt.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Niet echt.
De meeste demonstranten zijn dan ook zelf blank. extreem linkse boomknuffelaars
Ik vergeleek de Afrikaan met de chimp en de westerling met de Bonobo. Allemaal apen, dus.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:52 schreef Tyr80 het volgende:
Ik weet niet of het bevorderlijk is voor de dialoog om van de overeenkomsten tussen Afrikanen en bepaalde apensoorten je stokpaardje te maken.
+1 scherp.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creëren en alle moskeeën bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?
Ja, maar dat klopt dus niet met de rest van de stelling. Grote delen van Afrika zijn voor mensen zonder moderne technologie en alles veel leefbaarder en prettiger wonen dan grote delen van het Noordelijk halfrond.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vergeleek de Afrikaan met de chimp en de westerling met de Bonobo. Allemaal apen, dus.
Dat is het probleem natuurlijk ook, dit soort bewegingen richten zich op één specifiek punt en pogen de rest een beetje te negeren. De Barbarijse slavenhandel, moderne slavernij in bijvoorbeeld China en andere Aziatische landen, de toename van religieus conservatisme binnen de islam of überhaupt het gegeven dat racisme niet gebonden is aan één huidskleur.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom stoppen we dan bij de standbeelden? Laten we dan meteen een compleet neutrale samenleving creëren en alle moskeeën bijvoorbeeld sluiten? Het leed van de radicale islam is wat recenter en verser dan de slavernij enkele honderden jaren geleden. En toch moeten mensen die hun kinderen van de straat af hebben moeten schrapen elke dag weer tegen zo'n radicaal element aankijken?
Niet te vergelijken, iedereen kan moslim worden.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |