Maar dat is dus een gevoel bij jou.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door alles vooral heel erg te benadrukken en op repeat te zetten.
Ook relatief gezien? Dat is natuurlijk gewoon dikke onzin wat je daar beweert.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Er worden meer blanken gedood door agenten.
Onzin, hm...misschien.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:47 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ook relatief gezien? Dat is natuurlijk gewoon dikke onzin wat je daar beweert.
Goed filmpje, scheelt een hoop browsenquote:Op maandag 8 juni 2020 22:02 schreef Sander_K het volgende:
Dit behoeft geen woorden.. shocking truth
Als dit geen materiaal meer is om uit te kijken met BLM e.d.. wat nog wel, buitengewoon ernstig te kijken. Voor wie het volhoudt tot het einde, respect!
Dat dit niet mag overwaaien hierheen!
Volgens onze wetgeving wordt niemand door politie vermoord.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:47 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ook relatief gezien? Dat is natuurlijk gewoon dikke onzin wat je daar beweert.
Een filmpje is door iedereen te maken. Van alle politieke standpunten. Met een filmpje kun je "cherrypicken". Dit zegt niks over het totale beeld. En ja hoor, ik heb het bekeken, wel hier en daar doorgespoeld, want het was overal voorspelbaar en min of meer hetzelfde.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Goed filmpje, scheelt een hoop browsen
Dit is een man die zijn getuigt van zijn racistische ervaringen vanaf zijn jeugd.quote:Hamilton's social media comments come after he opened up on the horrific racist abuse he suffered as a child that left him with 'negative psychological effects that cannot be measured'.
The Brit was one of the only few black drivers in what is otherwise a white dominated sport and the abuse he suffered while growing up forced him to take up karate to learn how to defend himself from attacks.
On an Instagram post, he wrote: 'I've been reading every day to try to stay on top of everything that's been happening in our fight against racism, and it's brought back so many painful memories from my childhood. Vivid memories of the challenges I faced when I was a kid, as I'm sure many of you who have experienced racism or some sort of discrimination have faced.
Hahaha. Het is toch niet gek dat er weinig donkere mensen in de F1 zitten. Blanken zijn vrij oververtegenwoordigd bij de rijkste groep, en alleen die kan zo'n hobby betalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-trader-Bristol.html
[..]
Dit is een man die zijn getuigt van zijn racistische ervaringen vanaf zijn jeugd.
[ afbeelding ]
Toch bijzonder dat we zijn anti trans opmerkingen dan ineens vergeten zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-trader-Bristol.html
[..]
Dit is een man die zijn getuigt van zijn racistische ervaringen vanaf zijn jeugd.
[ afbeelding ]
Waarom zouden we dat vergeten zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat we zijn anti trans opmerkingen dan ineens vergeten zijn.
Er zijn een aantal beroemdheden die hun kijk op de BLM hebben gedeeld en genadeloos tot de grond af zijn gebrand omdat ze ooit iets negatiefs zeiden over iemand of een gebeurtenis zoals BLM of de positie van vrouwen, LGBTQ ed. Lewis kreeg toen een shitload aan kritiek en was toen de lul. Nu hij zich, uiteraard volledig valide uitlaat over zijn eigen ervaringen moet ik daar toch even aan denken. Wat zou zijn neefje over 20 jaar zeggen over die ervaring?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat vergeten zijn?
Ik zeg niet dat Lewis heilig is. Daardoor kunnen zijn eigen racistische jeugdervaringen toch nog wel pijnlijk zijn?
Dat met die deur was een bedreiging van de mensen in het pand. En ze hebben met hun trekkers natuurlijk wel meer aangericht. Overal konden ze hun zegje doen. Ook bij DWDD. En zien we de doodskist nog, met Jesse erop. Verder waren die boeren ook wel een zootje ongeregeld. Iemand met een bord met D666. Wat wil zo'n boer. Ik vind dat duivels moeilijk om dat uit zo'n bord te halen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef LXIV het volgende:
Wie weet nog dat de NOS dagenlang ontstemd was omdat tijdens de Boerenprotesten er een deur vernield was? Dat was Heel Erg en zoiets Ergs was in Nederland na de Tweede Wereldoorlog eigenlijk niet meer voorgekomen.
Ontzettend partijdig en subjectief, de NOS.
Het gaat erom dat een vrij kleine vernieling dagenlang in het nieuws was.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat met die deur was een bedreiging van de mensen in het pand. En ze hebben met hun trekkers natuurlijk wel meer aangericht. Overal konden ze hun zegje doen. Ook bij DWDD.
meen je dit nu serieus, dan heb je t echt niet begrepen.. de beelden liegen niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een filmpje is door iedereen te maken. Van alle politieke standpunten. Met een filmpje kun je "cherrypicken". Dit zegt niks over het totale beeld. En ja hoor, ik heb het bekeken, wel hier en daar doorgespoeld, want het was overal voorspelbaar en min of meer hetzelfde.
Maar goed: Wat is jouw oplossing in deze?
Heeft Halsema verboden naar een uitvaart te gaan?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:24 schreef Sander_K het volgende:
[..]
meen je dit nu serieus, dan heb je t echt niet begrepen.. de beelden liegen niet.
Heb je ook gezien dat Kommies geld en bakstenen uitdelen om verder op te stoken? dat is buitengewoon ziek
Brussel ook gezien dit weekend, zeker ook Cherry picking![]()
Dit is terreur, Antifa en anti antifa moeten direct worden verboden. En mss de BLM ook, als DIT het gevolg is.
Hoop dat die AIVD een beetje oplet hier, wat meer kan je doen.. behalve hopen? ben tegen wapens, maar ik ben bereid huis en haard te beschermen. Zulke rellen als in de VS gaat de zaak gewoon op scherp zetten.
Lont, kruidvat..
Hoe meer ik hiervan zie, hoe erger ik Halsema eigenlijk vind. Er is nog één ding erger dan een racist te zijn.. een verrader
Eerst. mochten mensen gvd nieteens naar een begrafenis.. en dit mag "ineens" allemaal, Halsema en waar zij van deel uitmaakt zijn verraders!!!
Huh? Wat heeft dat neefje daarmee van doen?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat zou zijn neefje over 20 jaar zeggen over die ervaring?
Blanken moeten helemaal niks. Gewoon lekker doorgaan met hun leventje.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Voorpagina Telegraaf nu "Blanken moeten collectief boete doen".
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Dat neefje wilde graag een jurk aan. Dat mocht niet van hem. Wie weet wat voor schade hij daar aan over heeft gehouden. Gaat immers om jeugdherinneringen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft dat neefje daarmee van doen?
Ik kan het punt van BLM wel volgen dat dit allemaal is samengegaan met slavernij.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Boete waarom? Omdat wij de meest welvarende en veilige samenleving in de geschiedenis van de mensheid gecreerd hebben? Waar de halve Derde Wereld het liefst naar toe wil? Boete omdat we de moderne geneeskunst hebben ontwikkeld waardoor de levensverwachting verdubbeld is? Boete omdat we levens van mensen wereldwijd verbeterd hebben met uitvindingen als telecommunicatie, electriciteit, mobiliteit? Waarom moeten blanken op grond van hun ras nu boeten? En hoe zou de wereld er uit zien als de blanken ook in het Westen de macht over zouden dragen aan de Zwarten? Het lijkt wel of er gestreefd wordt naar een wereldwijd Zimbabwe!
Nee, het is vooral de schuld van de blanken en een gevolg van slavernij.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Overal waar zwarten aan de macht zijn of een meerderheid vormen is het een gigantische corrupte teringzooi. Zou dit toeval zijn?
Wil je een andere 'martelaar' dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:17 schreef Sander_K het volgende:
deze man is een held, vind het buitengewoon ondankbaar als je dit Cherry picking noemt.. dan zit je kop nog te diep in het zand imo
Floyd was een crachhead die een geweer pp de buik van een zwangere vrouw zette.. onder invloed.
en DAT is dan de martelaar
Waarom neem je de Telegraaf serieus? Ik niet iig.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Het is gewoon 2 uur lang cherry picking. Er zit geen enkele balans in.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:17 schreef Sander_K het volgende:
deze man is een held, vind het buitengewoon ondankbaar als je dit Cherry picking noemt.. dan zit je kop nog te diep in het zand imo
Floyd was een crachhead die een geweer pp de buik van een zwangere vrouw zette.. onder invloed.
en DAT is dan de martelaar
Da's ook best een racistisch relaasquote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:43 schreef LXIV het volgende:
Ontleed het maar en geef maar aan waar het racisme zit aub. Neem daarin wel mee dat de Nederlandse ( en westerse) samenleving iets ouder is dan het einde van WOII bijv..quote:
nee het is de schuld van dw dekolonisatie en dan in het bijzonder de manier waaropquote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, het is vooral de schuld van de blanken en een gevolg van slavernij.
Je trekt een duidelijke scheiding tussen beide huidskleuren en suggereert dat mensen van de andere huidskleur dan die van jou nooit zouden kunnen hebben bijgedragen aan onze technologische ontwikkeling.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ontleed het maar en geef maar aan waar het racisme zit aub. Neem daarin wel mee dat de Nederlandse ( en westerse) samenleving iets ouder is dan het einde van WOII bijv..
Nee, die lopen enkel wat achter op ons.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Overal waar zwarten aan de macht zijn of een meerderheid vormen is het een gigantische corrupte teringzooi. Zou dit toeval zijn?
quote:Op maandag 8 juni 2020 22:02 schreef Sander_K het volgende:
Dit behoeft geen woorden.. shocking truth
Als dit geen materiaal meer is om uit te kijken met BLM e.d.. wat nog wel, buitengewoon ernstig te kijken. Voor wie het volhoudt tot het einde, respect!
Dat dit niet mag overwaaien hierheen!
Ik vind deit toch te kort door de bocht. We hebben het vermoedelijk niet over een paar jaar maar een paar eeuwen. Niet dat iedereen een voorbeeld moet nemen aan welvarende landen maar ze zouden zoveel kunnen leren maar ik denk dat ze daarin toch te halsstarrig zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die lopen enkel wat achter op ons.
Hier was het vroeger ook een grote corrupte teringzooi.
Het grootste deel van de post van LXIV benoemt de prestaties van de westerse wereld (voor grootschalige immigratie). Pas op het einde komt er een suggestie, gebaseerd op daadwerkelijke gebeurtenissen in Zimbabwe.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je trekt een duidelijke scheiding tussen beide huidskleuren en suggereert dat mensen van de andere huidskleur dan die van jou nooit zouden kunnen hebben bijgedragen aan onze technologische ontwikkeling.
De teringzooi is van na de koloniale tijd, en zolang geleden is dat nog niet. Dat is 50-100 jaar voor de meesten.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind deit toch te kort door de bocht. We hebben het vermoedelijk niet over een paar jaar maar een paar eeuwen. Niet dat iedereen een voorbeeld moet nemen aan welvarende landen maar ze zouden zoveel kunnen leren maar ik denk dat ze daarin toch te halsstarrig zijn.
Ja, prestaties waarvan gesuggereerd wordt dat die alleen mogelijk zouden zijn in wat jij de westerse wereld noemt.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het grootste deel van de post van LXIV benoemt de prestaties van de westerse wereld (voor grootschalige immigratie). Pas op het einde komt er een suggestie, gebaseerd op daadwerkelijke gebeurtenissen in Zimbabwe.
Is dat niet meer iets voor het VS topic? Of zijn er ook voorbeelden van dit soort politiegedrag in Nederland?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Wil je een andere 'martelaar' dan?
Breonna Taylor.
https://www.thecut.com/20(...)ce-what-we-know.html
Oeps, mybad. Dacht dat ik in die andere zat.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:58 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Is dat niet meer iets voor het VS topic? Of zijn er ook voorbeelden van dit soort politiegedrag in Nederland?
Ja kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Oeps, mybad. Dacht dat ik in die andere zat.
Dan hebben wij een andere definite van teringzooi denk ik.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
De teringzooi is van na de koloniale tijd, en zolang geleden is dat nog niet. Dat is 50-100 jaar voor de meesten.
Als je kijkt hoe lang wij er over hebben gedaan om tot de huidige beschaving te komen, dan hebben ze nog wel even te gaan. En die van ons is ook nog steeds flinterdun, met de nodige corruptie en georganiseerde misdaad.
dit gaat toch wel weer heel verquote:De zwarte gemeenschap in de Bijlmer is al decennialang slachtoffer van onderdrukking'
ORGANISATIE PROTEST BIJLMER OP FACEBOOK
Dat gesuggereerd wordt dat het alleen in de westerse wereld mogelijk zou zijn, dat is jouw eigen interpretatie. Dat het in de westerse wereld gebeurd is, is een feit.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, prestaties waarvan gesuggereerd wordt dat die alleen mogelijk zouden zijn in wat jij de westerse wereld noemt.
Verder hadden wij in de 13e eeuw al jodenvervolging, dus om nou te wijzen naar Zimbabwe...
Voorbeeld van teringzooi: koning heft belasting, de functionaris die dat uit zet vermeerderd dat met een deel voor zichzelf, de functionaris daaronder doet hetzelfde, etc..quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan hebben wij een andere definite van teringzooi denk ik.
Corruptie zal nooit uitgebannen kunnen worden en georganiseerde misdaad ook nooit volledig.
Als we kijken wie hier in Nederland de georganiseerde misdaad behelzen dan geloof ik dat daar ook een probleem zit die terug te leiden is naar het BLM verhaal.
racisme ontkennen lijkt me ook onzin maar dat is slechts 1 vorm van discriminatie, het is niet alleen racisme wat ongelijkheid veroorzaaktquote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Veel mensen reageren een beetje in de trend van:
"Er is geen racisme in Nederland dus die zwartjoekels moeten niet zeuren!"
Je proeft de frustratie in hun bewoordingen. Feit is dat dit een wereldwijd fenomeen is. Tot nu toe waren de rechtspopulisten van mening dat alleen Nederland een beetje "Gekke Henkie" was in de wereld en als enige een "Weg met ons"-mentaliteit had, maar dat kan dus nu niet meer.
En even een praktische vraag:
Los van het feit wie er gelijk heeft. En er is eigenlijk nooit een kwestie van gelijk, want vanaf wanneer beginnen we met een "schone lei", hoe wil het rechtspopulisme dit oplossen?
Je kunt 100 keer piepen (al dan niet terecht, kwestie van cherry picking) dat het blanke ras alle belangrijke uitvindingen heeft gedaan, ik denk niet dat "those damned niggers" daar op korte termijn van onder de indruk zijn en dat de rust is teruggekeerd.
Een beetje eerlijker verdeling van de welvaart zal ons echt niet tot de bedelstaf brengen.
En.... dat is ook zo'n leuke... Wij blanken hebben de slavernij afgeschaft.... Joh???
Dat is hetzelfde als het hele dorp leegroven en daarna zeggen: "Vanaf nu stoppen we met stelen!"
Wie bepaalt wanneer er met "een schone lei" mag worden begonnen?
Waarom benadruk je dat dan in je betoog als dat niet zou hebben uitgemaakt?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat gesuggereerd wordt dat het alleen in de westerse wereld mogelijk zou zijn, dat is jouw eigen interpretatie. Dat het in de westerse wereld gebeurd is, is een feit.
Nou, we kennen de georganiseerde misdaad afkomstig van de Italiaanse maffia, yoegoslavie, poldermaffia, mocro maffia, Chinese maffia...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan hebben wij een andere definite van teringzooi denk ik.
Corruptie zal nooit uitgebannen kunnen worden en georganiseerde misdaad ook nooit volledig.
Als we kijken wie hier in Nederland de georganiseerde misdaad behelzen dan geloof ik dat daar ook een probleem zit die terug te leiden is naar het BLM verhaal.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raised_fistquote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Klopt het dat dat vuist in de lucht gebaar wat je veel ziet bij protesten van de Black Panthers komt? Weet iemand dat?
Wel een beetje dus:quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raised_fist
quote:Its most widely known usage is by the Black Panther Party in the 1960s.
moet toch altijd hier aan hem denken als ik het ziequote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Klopt het dat dat vuist in de lucht gebaar wat je veel ziet bij protesten van de Black Panthers komt? Weet iemand dat?
Moest dit even opzoeken. Daar zaten volgens mij geen kwade intenties bij als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet toch altijd hier aan hem denken als ik het zie
[ afbeelding ]
Niet ik, LXIV.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom benadruk je dat dan in je betoog als dat niet zou hebben uitgemaakt?
Staat ook op de wiki als voorbeeld.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet toch altijd hier aan hem denken als ik het zie
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |