abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 juni 2020 @ 18:52:22 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193524979
Opnieuw rellen in Minneapolis na dood George Floyd








Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

Inwoners van Minneapolis werden gisteren gewaarschuwd om niet de deur uit te gaan, om zo de nationale garde de ruimte te geven om op te kunnen treden tegen plundering en brandstichting.

"Als je vanavond op straat bent, dan is het heel duidelijk: dan hoor je niet bij ons. Je deelt onze waarden dan niet en daarom zullen wij optreden om ervoor te zorgen dat dit eindigt", zei Tim Walz, de gouverneur van de staat Minnesota gisteravond.

Verschillende Amerikaanse staten willen nu de nationale garde inzetten tegen de rellen die zijn uitgebroken. De nationale garde zou de lokale politie moeten ondersteunen.

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldt dat in zeker acht staten daarvoor toestemming is gegeven of in ieder geval hulp is gevraagd van de reservestrijdkrachten. Het gaat om Minnesota, Ohio, Georgia, Colorado, Wisconsin, Kentucky, Utah en Texas. Ook hoofdstad Washington doet er een beroep op.

De rellen in Minneapolis braken uit na de dood van George Floyd na een hardhandige arrestatie. De agent die zijn knie daarbij op de nek van Floyd zette, is inmiddels aangehouden.

De demonstraties zijn niet alleen in Minneapolis. In meerdere grote steden in Amerika zijn de afgelopen dagen duizenden mensen de straat op gegaan om te protesteren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)acisme-discriminatie

Topic is bedoeld om de rellen in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 18:53:06 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193524991
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:34 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah wat een dooddoener. Waarheidsbevinding en fact-checking uitbesteden aan een derde :')

Dat is echt intellectueel. Wat jij in principe zegt is "ik accepteer alleen bronnen die mijn bron als betrouwbaar classificeert, en de bron die ik kies is in lijn met mijn ideologie dus lekekr puh"

Een ministerie van Waarheid willen :')
Fascisme en propaganda 101
Het maakt natuurlijk wel een beetje uit of de bron een geschiedenis heeft van het de wereld in slingeren van desinformatie, regelrechte leugens en propaganda. Verder heb ik ook even op z'n Twitter en op z'n blog gekeken. Ik vond daar geen Antifa-aanwijzingen.

Daarnaast is het ook niet zo relevant wat z'n overtuigingen zijn en met wat voor groeperingen hij wel of niet sympathiseert. Het gaat erom wat hij doet, en de beelden spreken voor zich toch?
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 18:55:58 #3
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193525044
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk wel een beetje uit of de bron een geschiedenis heeft van het de wereld in slingeren van desinformatie, regelrechte leugens en propaganda. Verder heb ik ook even op z'n Twitter en op z'n blog gekeken. Ik vond daar geen Antifa-aanwijzingen.

Daarnaast is het ook niet zo relevant wat z'n overtuigingen zijn en met wat voor groeperingen hij wel of niet sympathiseert. Het gaat erom wat hij doet, en de beelden spreken voor zich toch?
De beelden spreken inderdaad voor zich. Wat deed die meneer raar met zijn telefoon? Het waren geen gebaren die je maakt als je een gesprek voert met een telefoon in je hand. Wat deed die meneer? Wat zag jij?
  zondag 7 juni 2020 @ 18:59:11 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193525099
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:55 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

De beelden spreken inderdaad voor zich. Wat deed die meneer raar met zijn telefoon? Het waren geen gebaren die je maakt als je een gesprek voert met een telefoon in je hand. Wat deed die meneer? Wat zag jij?
Ik heb het filmpje waar je het over heb niet gezien , heb je een link ?
Ik ben inmiddels overleden
  Beste debater 2022 zondag 7 juni 2020 @ 18:59:33 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193525107
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:34 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah wat een dooddoener. Waarheidsbevinding en fact-checking uitbesteden aan een derde :')

Dat is echt intellectueel. Wat jij in principe zegt is "ik accepteer alleen bronnen die mijn bron als betrouwbaar classificeert, en de bron die ik kies is in lijn met mijn ideologie dus lekekr puh"

Een ministerie van Waarheid willen :')
Fascisme en propaganda 101
Jij dient sowieso te zwijgen over feiten... met je constante geschiedvervalsing en alt-rechtse geneuzel.

"Democratische plantage"... praat nog wat meer Infowars na.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193525187
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Democratische plantage"
Wat is dat? :?
  zondag 7 juni 2020 @ 19:05:38 #7
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193525202
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:59 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje waar je het over heb niet gezien , heb je een link ?
  Beste debater 2022 zondag 7 juni 2020 @ 19:07:22 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193525222
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat is dat? :?
Conservatieven trachten sinds pak 'm beet medio jaren '90 de geschiedenis wit te wassen door de Democraten de échte vijanden van de zwarten te maken, door de gehele historie vanaf 1948, de Goldwater-campagne en de Southern Strategy te verzwijgen en te pretenderen dat de Democraten nog altijd van het Hampton en Breckinridge-allooi zijn die nog altijd een 'plantage' runnen, alleen nu door middel van de Welfare State.

Doet het ook goed in libertarische kringen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 juni 2020 @ 19:07:25 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 7 juni 2020 @ 19:09:24 #10
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193525254
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij dient sowieso te zwijgen over feiten... met je constante geschiedvervalsing en alt-rechtse geneuzel.

"Democratische plantage"... praat nog wat meer Infowars na.
Als infowars, dat ik trouwens nog nooit heb bezocht, zo achterlijk is, zou je het toch juist moeten aanmoedigen dat mensen daar een kijkje nemen? Als het zo zelf-evident dom en onwaar is, dan zien mensen vanzelf het licht toch? Als je het preventief wil censureren, lijkt het eerder alsof je bang bent voor die informatie. Waarom zou dat zijn?
pi_193525265
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Conservatieven trachten sinds pak 'm beet medio jaren '90 de geschiedenis wit te wassen door de Democraten de échte vijanden van de zwarten te maken, door de gehele historie vanaf 1948, de Goldwater-campagne en de Southern Strategy te verzwijgen en te pretenderen dat de Democraten nog altijd van het Hampton en Breckinridge-allooi zijn die nog altijd een 'plantage' runnen, alleen nu door middel van de Welfare State.

Doet het ook goed in libertarische kringen.
Oh, dat wist ik niet. Een beetje vergelijkbaar met van die figuren die links de schuld geven van massa-immigratie van arbeidsmigranten in Nederland, terwijl rechts dat onder druk van het bedrijfsleven om lonen te matigen geïnitieerd heeft dus eigenlijk? :?
  Beste debater 2022 zondag 7 juni 2020 @ 19:11:22 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193525279
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als infowars, dat ik trouwens nog nooit heb bezocht, zo achterlijk is, zou je het toch juist moeten aanmoedigen dat mensen daar een kijkje nemen? Als het zo zelf-evident dom en onwaar is, dan zien mensen vanzelf het licht toch? Als je het preventief wil censureren, lijkt het eerder alsof je bang bent voor die informatie. Waarom zou dat zijn?
Censuur?

Schiet vooral weer in de slachtofferrol.

En uiteraard zijn de types die daar naar toe gaan niet van plan de achterliggende historie te bestuderen, o.m. de Democratische Conventie van 1948 en de adoptie van de Civil Rights Plank, noch zullen ze serieus onderzoek gaan doen Goldwater, of de Southern Strategy.

Dat vergt namelijk tijd en inzet, dingen onderzoeken. Liever ga je met je vooringenomen denkbeelden naar een achterlijke website om de denkbeelden vooral te bevestigen.

Daarbij: jou zijn de feiten ook aangetoond, en je blijft die meuk nochtans herhalen... bewijst het punt wel...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 7 juni 2020 @ 19:12:53 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193525295
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Een beetje vergelijkbaar met van die figuren die links de schuld geven van massa-immigratie van arbeidsmigranten in Nederland, terwijl rechts dat onder druk van het bedrijfsleven om lonen te matigen geïnitieerd heeft dus eigenlijk? :?
Zoiets.

Sowieso koddig om te zien hoe uitgerekend conservatieven, lidmaten van een stroming die al dan niet in combinatie met religie het meest heeft gedaan om het gros van de mensheid arm, dom en verpauperd te houden, zich sinds de afgelopen twee decennia willen profileren als 'beweging voor het volk'.

Of zoals die pseudo-intellectuel Joseph Watson het noemt: "Conservatism is the new punk rock!!!!"
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 juni 2020 @ 19:13:26 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193525347
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb jij aanwijzingen dat de Antifa een grote invloed heeft in de huidige ellende? Indien ja: zou je die aanwijzingen met ons kunnen delen?
Zie hieronder.

Nog even over Media bias fact check, en wat zij melden over onze NOS;

quote:
While the wording of articles is generally neutral and sourced there is evidence that NOS supports or perhaps does not reject the right-wing anti-immigrant and nationalist positions of the PVV party headed by Geert Wilders. For example, in this article “Wilders wipes court in ‘less Moroccan’ case” NOS does not mention that Wilders and the PVV party are right-wing nationalists. Whereas coverage from the left-leaning Guardian accurately identifies Wilders’s political affiliation as ‘far-right.” Further, NOS named Wilders the Politician of 2007.
Dit klopt echt van geen kant. De PVV is niet rechts, maar midden. En de bewering dat de NOS de anti-immigratie en het nationalisme ondersteunt (of niet afwijst) is echt van de zotte.

Ik vind het echt stuitend dat deze site word aangenomen om info over de bron op te zoeken.
quote:
Heel erg vreemd dat de FBI geen ''intelligence'' daarover heeft, terwijl er toch echt 100% sprake is van invloeden van antifa.

Ikzelf heb al talloze filmpjes voorbij zien komen waarin typsche antifa lui, compleet in outfits + vlag aan het rellen en aan het provoceren zijn. Ik heb er ook al genoeg geplaatst. Ontkennen dat Antiva geen rol speelt is compleet ongeloofwaardig. En ik denk dat die rol compleet onderschat word, mede door gebrekkige berichtgeving.

De demonstranten van de avond zijn overwegend wit en ze dragen zwart, het uniform van de linkse Antifa.

De filmpjes met het misselijkmakende geweld tonen ook veel witte plunderaars en relschoppers. Vaak gestoken in zwart Antifa-uniform.

De demonstraties in Minneapolis, die begonnen als uitbarstingen van rouw, lijken in toenemende mate te worden gebruikt door groepen die kwaad in de zin hebben: anarchisten en Antifa uit op wanorde, criminelen die hun kans zien. ‘Dit gaat niet meer over verdriet, niet meer over de dood van George,’ aldus gouverneur Walz zaterdagochtend. ‘Dit gaat over het creëren van chaos.’

Antifa kaapt racisme-protesten VS (De Telegraaf)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 7 juni 2020 @ 19:22:58 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193525411
quote:
Ik ben niet zo technisch onderlegd om daar een mening over te hebben , maar hij doet inderdaad wat vage bewegingen met zijn telefoon ( is het een telefoon ? )
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 7 juni 2020 @ 19:24:59 #17
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193525442
quote:
15s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik ben niet zo technisch onderlegd om daar een mening over te hebben , maar hij doet inderdaad wat vage bewegingen met zijn telefoon ( is het een telefoon ? )
Lijkt erop. Of in ieder geval iets om signalen op te vangen. Je ziet hem in eerste instantie naar de radio van de agent gaan. Een normaal mens doet zoiets niet.
pi_193525474
proxcee twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 16:22:11 Some are NOT going to like me very much for posting this...but..

1. Truth is truth.
2. I really don't care.

#GeorgeFloyd https://t.co/WBCEhamOlA reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 7 juni 2020 @ 19:28:57 #19
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193525486
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zie hieronder.

Nog even over Media bias fact check, en wat zij melden over onze NOS;
[..]

Dit klopt echt van geen kant. De PVV is niet rechts, maar midden. En de bewering dat de NOS de anti-immigratie en het nationalisme ondersteunt (of niet afwijst) is echt van de zotte.

Ik vind het echt stuitend dat deze site word aangenomen om info over de bron op te zoeken.
Vergeet niet. Het gaat erom wat gezegd wordt wat waar of betrouwbaar is, niet om wat daadwerkelijk waar of betrouwbaar is. Daarom moet je waarheidsbevinding NOOIT uitbesteden aan derden. Het maakt iemand lui en vatbaarder voor misbruik/misleiding. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat het doel is van diegenen die voorstander van deze methode zijn.
pi_193525522
(Ondertussen in Brussel)

BanTheBBC twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:28:12 BREAKING: Looting of Gucci and Jimmy Choo in BRUSSELS #BlackLivesMatter https://t.co/8BPzhKWwqN reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193525523
quote:
Het is natuurlijk echt verschrikkelijk hoe hij daar zo ten val komt.

Maar serieus hoor... :') Zo’n ouwe gek van een bejaarde zou beter moeten weten dat hij met een leeftijd van 75 jaar zo’n 100x meer mogelijkheden heeft om de pijp uit te gaan.

En wat ga je dan doen als de politie de straat schoon veegt? Er recht op af lopen terwijl je een beetje vaag staat te zwaaien met een helm en telefoon. :') Whyyy??

Dan ben je ook wel een beetje een mongool hoor.

Het was een terechte duw en zijn leeftijd i.c.m. ongelukkige toevalligheden maakt dit een bijzonder lelijke val. Niet meer dan dat imo.
pi_193525541
Michael_Heaver twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:44:50 Far-Left now standing around Winston Churchill statue and chanting ‘Churchill was a racist’. They are absolute scum. https://t.co/tx6EljXCd6
reageer retweet
:') :') :')
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193525558
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:32 schreef SpaceOddity het volgende:
(Ondertussen in Brussel)

BanTheBBC twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:28:12 BREAKING: Looting of Gucci and Jimmy Choo in BRUSSELS #BlackLivesMatter https://t.co/8BPzhKWwqN reageer retweet
Typisch weer van dat petjes-schorem. En dan van die flikkernektasjes erbij. Dit soort idioten mogen wat mij betreft echt de 1 dollar solution krijgen.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:38:03 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525577
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:17 schreef SpaceOddity het volgende:

Heel erg vreemd dat de FBI geen ''intelligence'' daarover heeft, terwijl er toch echt 100% sprake is van invloeden van antifa.

Ikzelf heb al talloze filmpjes voorbij zien komen waarin typsche antifa lui, compleet in outfits + vlag aan het rellen en aan het provoceren zijn. Ik heb er ook al genoeg geplaatst. Ontkennen dat Antiva geen rol speelt is compleet ongeloofwaardig. En ik denk dat die rol compleet onderschat word, mede door gebrekkige berichtgeving.

De demonstranten van de avond zijn overwegend wit en ze dragen zwart, het uniform van de linkse Antifa.

De filmpjes met het misselijkmakende geweld tonen ook veel witte plunderaars en relschoppers. Vaak gestoken in zwart Antifa-uniform.

De demonstraties in Minneapolis, die begonnen als uitbarstingen van rouw, lijken in toenemende mate te worden gebruikt door groepen die kwaad in de zin hebben: anarchisten en Antifa uit op wanorde, criminelen die hun kans zien. ‘Dit gaat niet meer over verdriet, niet meer over de dood van George,’ aldus gouverneur Walz zaterdagochtend. ‘Dit gaat over het creëren van chaos.’

Antifa kaapt racisme-protesten VS (De Telegraaf)
En ik denk dat 'ie overschat wordt. Ik ontken niet dat er vast wel wat Antifa-spul rondloopt dat van handig van de situatie gebruik denkt te kunnen maken om wat extra chaos te schoppen. Sterker nog, het lijkt me onwaarschijnlijk dat bij zulke protesten tegen de gevestigde orde anarchistische groeperingen zich niet zullen mengen in de chaos. Evenals dat extreemrechtse groeperingen (denk aan Boogaloo bois, white supremacists, etc) dit een uitgelezen moment vinden om de spanningen wat verder op te drijven. Maar dat ze een significant effect zouden sorteren? Neuh, daar zie ik geen aanwijzingen voor.

Het gaan hebben over dit soort randzaken leidt alleen maar af van de kern.
Huilen dan.
pi_193525594
Reddit zit vol met linkse activisten die hele tutorials maken hoe je het beste de rellen kan steunen, en ook dat je moet stemmen want ja we moeten het wel politiek houden.

quote:
everybody has to do their part. as a reference, this was posted on 1 June 2020. if any links are broken or direct to a place they should not, please feel free to add on with corrections. if there is new information with better knowledge, please feel free to share. thank you.

donate

bail fund google doc (also includes lawyers for protestors)
national bail fund network (directory of community bail funds)
community bail funds masterpost
resistance funds (google sheets; lists bail funds around the country)
nationwide bail funds (split a donation to the bail funds listed on the linked page with a single transaction)
Atlanta bail fund
Brooklyn bail fund
colorado freedom fund
Columbus freedom fund
Houston chapter of black lives matter
liberty fund (NYC based; focuses services on people from low-income communities)
Los Angeles freedom fund
Louisville community fund
Massachusetts bail fund
Minnesota freedom fund (as of may 30, 2020, they are encouraging people to donate elsewhere since they have raised enough money; as of May 29, 2020, they do not have a venmo, as some fraudulent accounts have been claiming, source)
Philadelphia bailout fund
Pittsburgh Bail Fund/Pittsburgh Mutual Aid
Richmond bail fund
NorthStar health collective (healthcare and medical aid for people on the front lines)
reclaim the block (aims to redistribute police funding to help the Minneapolis community)
twin cities dsa (provides fresh groceries and hot meals to people in Minneapolis)
Mutual Aid Funds Twitter Masterpost
Chicago Torture Justice Center, the first and only organization in the US providing trauma recovery services for survivors of police violence
Centro de Trabajadores Unidos en Lucha - CTUL is a worker-led organization where workers organize, educate and empower each other to fight for a voice in their workplaces and in their communities.
Du Nord Riot Recovery Fund Du Nord Craft Spirits is a Black-owned distillery with a building that was damaged. They’ve “received a tidal wave of love and support from across the nation and many have asked how they can help… Therefore, Du Nord is establishing this fund to support black and brown companies affected by the riots.”
Pimento Relief Fund - We’re partnering with Pimento to provide black business without insurance relief after white supremacists set them on fire during the protests.
Women for Political Change - Holistically investing in the leadership and political power of young women and trans & non-binary individuals throughout Minnesota.
how to financially help BLM with NO MONEY/leaving your house (Invest in the future for FREE) - a video that will use its revenue to donate to organizations related to BLM. Just remember to not skip any ads, make sure that the video volume is above 50% (can have computer on mute) and that the quality is 480p or above (there are other good suggestions in the comments too).
Unicorn Riot - records police brutality and violence at protests
How to Split Donations between +70 Organizations
President Obama’s List of orgs to help, things to read, and ways to get engaged
Black-led LGBTQ+ Organizations posted by Alexis Michelle
Campaign Zero
Equal Justice Initiative

Educate Yourself

it isn’t enough to sign petitions and reblog/retweet/etc. nonblack people, including people of color, owe it to black people to educate themselves and correct themselves and the people around them on anti-blackness.


resources and tools regarding racism and anti-blackness (google sheets compilation)
readings on society, racism, the prison system, etc. (twitter thread)
“where do we go after Ferguson?” by Michael Eric Dyson
official black lives matter website
How to Safely and Ethically Film Police Misconduct
How to Film Cops
How to preserve a Tweet or other online article incases its deleated
Master Post of Anti Police Literature
List of Free Works by Black Radicals and Acitivists
What is Jury Nullification and How to Use it
5 Ways to Take Action for all non-black people by The Conscious Kid
10-Steps to Non-Optical Allyship
How to Be Actively Anti-Racist
How to be a White/Non-Black Ally at a Rally
75 Things White People Can Do For Racial Justice
ACLU’s Rights of Protestors


give out supplies to protestors

people need supplies to protest safely, and even if they bring supplies with them, they can often run out. if you’re able, stock up and hand them out to people protesting. for more supplies to donate, see the “George Floyd action” google docs link in section 5.

water bottles (dehydration and heatstroke are not things people should have to deal with alongside bastard cops. if the police in your area are particularly violent or known to use tear gas, get the ones with the sports cap/suction-thing/etc so people can use them as emergency eye-flushes.)
snacks (make sure to take into account that people have allergies of all sorts. foods will have a little label that says “may contain” and then list any potential allergens. write the allergens on the Ziploc (or any container you use) in permanent marker, or better yet, write the snacks included in the pack.)
masks (don’t forget there’s still a pandemic going on. also, it will aid in deterring facial recognition when the police try to track down protestors, also part two, if the cops use tear gas, wearing a mask (with the combination of a scarf or bandana) will lessen the adverse effects. lessen, not stop.)
bandanas, scarves, etc. and goggles (ski goggles, swimming goggles, etc.) (see above for an explanation on the scarves. same goes for the goggles. anti-tear gas and anti–facial recognition.) clean shirts (for people who are heavily gassed. also helps deter recognition through clothing.)
wound care supplies (band-aids, packets of Neosporin packets or a similar antibiotic, alcohol wipes, etc.; if you can, decant bactine into those little travel bottles.)
a sharpie or another type of marker (for writing bail numbers or emergency contacts on arms, hands, etc. it’s not enough to have your city’s bail fund number stored on your phone; the police won’t give it to you to look it up. give people a marker so they can write it down, preferably not washable so it isn’t easily removed.)

IMPORTANT: KNOWING FIRST-AID

First and formost, how to protect yourself from the Coronavirus at protests tear gas: if you’re hit, get out as fast and as soon as you can. take anyone you can with you. the longer you’re in the gas, the harder it will be for you to see, and it can irritate your airways, making it hard to breathe. if you’re hit, don’t run; it’ll only make things worse on your lungs. when you leave the area, take a cold shower. don’t use hot water (it will only reactivate the agent); don’t bathe (it will only spread the CS around). source 1 source 2 CDC fact sheet on tear gas

move them to a clean and ventilated area where it’s as safe as possible.
ask them if they’re wearing contact lenses. have them remove it. if they’re wearing glasses, rinse it with water.
a solution of half liquid antacid, half water. spray from the inside going out, with the head tilted back and slightly towards the side being rinsed. if they say it’s okay, open the eye slightly while doing this. source

bullet wounds: the most important thing is to stop the bleeding. be sure to check for an exit wound and cover that as well. treat both wounds, but treat the worse one first.

stop the bleed youtube video by UC San Diego Health first aid in active shooting scenarios
making a tourniquet (a commercial tourniquet is best, but improvised ones can work as well if done properly; the most important things to remember is that tourniquets are for limb injuries and are not meant for the head or torso and that they have to be very tightly wound on the injury.)
how to apply pressure dressings

Be A Source of Information

Numbers to call for arrested protestors

lawyers assisting protestors pro-bono (by riyakatariax on twitter)
Atlanta: 404-689-1519
Chicago: 773-309-1198
Florida
Minneapolis: 612-444-2654
GI Rights Hotline - Are you active duty military or National Guard? Are you worred that you may be ordered to violate the constiutuion? Call here to find out your rights

Register to Vote, Enourage Voting, and Contacting Your Reps

Check to see if you are registered
Vote Latino
Rock the Vote
Help battleground states
Vote
Vote Forward - mail letters to encourage others to vote
Create form letters to send to your city government to defend police departments
Find My Rep - Determine who your rep in Congress is
5 Calls - the easiest and most effective way for citizens to make an impact in national and local politics

miscellaneous links and links for protestors

masterpost of petitions to sign, numbers to call, places to donate, and more (carrd by dehyedration on twitter)
#blacklivesmatter (google docs by ambivaIcnt on twitter; includes information on relevant events, other master posts, lists of petitions and donation links, how to protest safely and protests to go to, and more)
George Floyd action (google docs; includes information on apps to download, supplies to buy and donate, places to donate to, protest safety, resources on unlearning racial bias, and more)
how can I help? by @abbiheartstaylor
how to make a signal-blocking cell phone pouch
tips for protestors by @aurora00boredealis
Twitter thread for protestors (by vantaemuseum on twitter)
also, if you’re protesting, change your passcode. make it at least 11 characters long and don’t use facial/thumb recognition
ResistBot
Policing the Police by scraping court data
Mental Health Resources
https://np.reddit.com/r/M(...)f_you_are_unable_to/
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_193525599
We zijn aan het doordraaien hoor. Co-directeur van Reddit heeft ontslag genomen omdat hij vindt dat een gekleurd iemand die baan moet hebben. Logo van Reddit is nu ipv rood opeens zwart :')
pi_193525616
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
We zijn aan het doordraaien hoor. Co-directeur van Reddit heeft ontslag genomen omdat hij vindt dat een gekleurd iemand die baan moet hebben. Logo van Reddit is nu ipv rood opeens zwart :')
Zie post hierboven, reddit is een broeinest van links extremisme. Kijk eens op https://np.reddit.com/r/MarchAgainstNazis/

Ze hebben niet voor niets The_Donald verbannen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:42:32 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525625
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:40 schreef epicbeardman het volgende:
Reddit zit vol met linkse activisten die hele tutorials maken hoe je het beste de rellen kan steunen, en ook dat je moet stemmen want ja we moeten het wel politiek houden.
[..]

https://np.reddit.com/r/M(...)f_you_are_unable_to/
Wow. Het internet zit vol met gekkies. STOP DE PERSEN!
Huilen dan.
pi_193525662
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:42 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Zie post hierboven, reddit is een broeinest van links extremisme. Kijk eens op https://np.reddit.com/r/MarchAgainstNazis/

Ze hebben niet voor niets The_Donald verbannen.
Dat terwijl Reddit vroeger meermaals een podium heeft gegeven aan extreem rechtse toestanden.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:48:10 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525680
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:38 schreef Isdatzo het volgende:

Het gaan hebben over dit soort randzaken leidt alleen maar af van de kern.
Maar dat is natuurlijk precies wat jij wil.
Huilen dan.
pi_193525697
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En ik denk dat 'ie overschat wordt. Ik ontken niet dat er vast wel wat Antifa-spul rondloopt dat van handig van de situatie gebruik denkt te kunnen maken om wat extra chaos te schoppen. Sterker nog, het lijkt me onwaarschijnlijk dat bij zulke protesten tegen de gevestigde orde anarchistische groeperingen zich niet zullen mengen in de chaos. Evenals dat extreemrechtse groeperingen (denk aan Boogaloo bois, white supremacists, etc) dit een uitgelezen moment vinden om de spanningen wat verder op te drijven. Maar dat ze een significant effect zouden sorteren? Neuh, daar zie ik geen aanwijzingen voor.

Het gaan hebben over dit soort randzaken leidt alleen maar af van de kern.
:)
Ik vind het wel van belang, en ik hoop dat we op korte termijn hier meer duidelijkheid over krijgen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 7 juni 2020 @ 19:51:44 #32
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193525721
Ik ben inmiddels overleden
pi_193525740
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar dat is natuurlijk precies wat jij wil.
Nee, hier mag je stoppen.

Ik zeg dat ik het één en ander óók belangrijk vind.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193525742
LukeEllingworth twitterde op zondag 07-06-2020 om 14:26:04 Protest organised in Durham today, so a load of football lads turned up to surround a war memorial and stop it getting vandalised 👊👊 police moved the protesters on 👏👏 top boys 👏👏 https://t.co/uGk7DIMSLo reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 7 juni 2020 @ 19:55:33 #35
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193525772
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:40 schreef epicbeardman het volgende:
Reddit zit vol met linkse activisten die hele tutorials maken hoe je het beste de rellen kan steunen, en ook dat je moet stemmen want ja we moeten het wel politiek houden.
[..]

https://np.reddit.com/r/M(...)f_you_are_unable_to/
Dat gebeurt aan beide zijden van de medaille natuurlijk.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:57:33 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525802
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, hier mag je stoppen.

Ik zeg dat ik het één en ander óók belangrijk vind.
Oké, was niet netjes.

Alleen: als ik jouw posts in de topics over dit onderwerp zo lees dan kan ik me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat jij alles aangrijpt om de legitimiteit van de protesten / onvrede in twijfel te trekken.
Huilen dan.
pi_193525837
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt aan beide zijden van de medaille natuurlijk.
Precies. Elke keer maar één kan uitkiezen is zo vervelend.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193525921
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:32 schreef mosred het volgende:

[..]

Het is natuurlijk echt verschrikkelijk hoe hij daar zo ten val komt.

Maar serieus hoor... :') Zo’n ouwe gek van een bejaarde zou beter moeten weten dat hij met een leeftijd van 75 jaar zo’n 100x meer mogelijkheden heeft om de pijp uit te gaan.

En wat ga je dan doen als de politie de straat schoon veegt? Er recht op af lopen terwijl je een beetje vaag staat te zwaaien met een helm en telefoon. :') Whyyy??

Dan ben je ook wel een beetje een mongool hoor.

Het was een terechte duw en zijn leeftijd i.c.m. ongelukkige toevalligheden maakt dit een bijzonder lelijke val. Niet meer dan dat imo.
Zou ie echt de datagegevens hebben geprobeerd te scannen van die agent? In slow motion lijkt het er wel op.
pi_193525974
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:04 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Zou ie echt de datagegevens hebben geprobeerd te scannen van die agent? In slow motion lijkt het er wel op.
Ja het ziet er wel een beetje vreemd uit inderdaad. Maarja slow motion vertekend ook wel.

Ik weet niet. Ik krijg sowieso dat beeld van gewoon een “ouwe gek” niet echt uit mn hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2020 20:09:14 ]
pi_193526010
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:08 schreef mosred het volgende:

[..]

Ja het ziet er wel een beetje vreemd uit inderdaad. Maarja slow motion vertekend ook wel.

Ik weet niet. Ik krijg sowieso dat beeld van gewoon een “ouwe gek” niet echt uit mn hoofd.
Ik evenmin. Het houdt me al dagen bezig.
Nu dit weer:
https://theconservativetr(...)gether-and-walk-out/

Zou 'ie de boel in scene hebben gezet? Kan het me niet voorstellen dat iemand dat zou doen.

Zou
  zondag 7 juni 2020 @ 20:12:35 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_193526037
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:53 schreef RipCity het volgende:
LukeEllingworth twitterde op zondag 07-06-2020 om 14:26:04 Protest organised in Durham today, so a load of football lads turned up to surround a war memorial and stop it getting vandalised 👊👊 police moved the protesters on 👏👏 top boys 👏👏 https://t.co/uGk7DIMSLo reageer retweet
Prima, als de politie zijn taken verzuimd moeten de footieboys het maar doen. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193526131
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:11 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik evenmin. Het houdt me al dagen bezig.
Nu dit weer:
https://theconservativetr(...)gether-and-walk-out/

Zou 'ie de boel in scene hebben gezet? Kan het me niet voorstellen dat iemand dat zou doen.

Zou
Wtf.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:19:18 #43
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193526160
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:11 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik evenmin. Het houdt me al dagen bezig.
Nu dit weer:
https://theconservativetr(...)gether-and-walk-out/

Zou 'ie de boel in scene hebben gezet? Kan het me niet voorstellen dat iemand dat zou doen.

Zou
Beste is om uit te vinden of diegene ook daadwerkelijk behandeld is in het ziekenhuis, wellicht dat daar informatie van te vinden is.

En de vraag wat er te winnen valt als je via NFC een agent wil uitlezen, wat het doel zou zijn om daarmee te bereiken.
pi_193526170
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oké, was niet netjes.

Alleen: als ik jouw posts in de topics over dit onderwerp zo lees dan kan ik me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat jij alles aangrijpt om de legitimiteit van de protesten / onvrede in twijfel te trekken.
Dat snap ik.
Maar als dit topic "rellen in amerika" heet, dan plaats ik filmpjes en andere afkeurende reacties van rellen en andere ongeregeldheden nav van de protesten. En ik zie bij de relfilmpjes die ik tegen kom opvallend veel mensen die in het Antiva beeld passen.

Dan is het voor jou idd makkelijk dat beeld te vormen, wat jij schetst.

Even off topic; (aangezien jij anderen wijst op deze site) wat vind jij eigenlijk van de visie die de "media bias fact check" deelt over de NOS?

Dit klopt toch niet?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193526264
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Even off topic; (aangezien jij anderen wijst op deze site) wat vind jij eigenlijk van de visie die de "media bias fact check" deelt over de NOS?

Dit klopt toch niet?
RIGHT-CENTER BIAS < ik heb hard gelachen. Wist ik niet :D
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 20:28:42 #46
249559 crew  Lavenderr
pi_193526295
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat snap ik.
Maar als dit topic "rellen in amerika" heet, dan plaats ik filmpjes en andere afkeurende reacties van rellen en andere ongeregeldheden nav van de protesten. En ik zie bij de relfilmpjes die ik tegen kom opvallend veel mensen die in het Antiva beeld passen.

Dan is het voor jou idd makkelijk dat beeld te vormen, wat jij schetst.

Even off topic; (aangezien jij anderen wijst op deze site) wat vind jij eigenlijk van de visie die de "media bias fact check" deelt over de NOS?

Dit klopt toch niet?
Helemaal mee eens. Je moet bijkans blind zijn als je dat niet ziet.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:28:45 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526296
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:19 schreef SpaceOddity het volgende:

Even off topic; (aangezien jij anderen wijst op deze site) wat vind jij eigenlijk van de visie die de "media bias fact check" deelt over de NOS?

Dit klopt toch niet?
Neuh, die is niet zo nauwkeurig (alhoewel dat ook gedeeltelijk door een vertaalprobleem lijkt te zijn gekomen). Het is natuurlijk ondoenlijk om elk mediakanaal uitgebreid te bestuderen en te beoordelen.

Maar punt was dat bij The Conservatist Treehouse een aantal expliciete voorbeelden van leugens / propaganda stonden die bewezen onwaar zijn.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:34:58 #48
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193526391
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Neuh, die is niet zo nauwkeurig (alhoewel dat ook gedeeltelijk door een vertaalprobleem lijkt te zijn gekomen). Het is natuurlijk ondoenlijk om elk mediakanaal uitgebreid te bestuderen en te beoordelen.

Maar punt was dat bij The Conservatist Treehouse een aantal expliciete voorbeelden van leugens / propaganda stonden die bewezen onwaar zijn.
Ik kan ook een aantal voorbeelden van WaPo en NYT geven die ook leugens en propaganda zijn. Waarom zijn die dan nog wel betrouwbaar? Geloof jij dat media bias fact check 100% zonder agenda is? Dat ze elke nieuwsbron gelijk behandelen?
  zondag 7 juni 2020 @ 20:39:15 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526495
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:19 schreef SpaceOddity het volgende:

Oh, en verder zijn er oneindig veel meer mensen die vreedzaam een protest voeren dan relschoppers en plunderaars. Alleen al in Washington vandaag meer dan 10.000 mensen op de been, zonder incidenten. In andere grote steden (San Francisco, Chicago, Philadelphia, etc) vergelijkbare aantallen.

Verreweg het grootste deel houdt het beschaafd, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te focussen op de uitwassen en daar lekker tegenaan te schoppen.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:40:54 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526525
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:34 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik kan ook een aantal voorbeelden van WaPo en NYT geven die ook leugens en propaganda zijn. Waarom zijn die dan nog wel betrouwbaar? Geloof jij dat media bias fact check 100% zonder agenda is? Dat ze elke nieuwsbron gelijk behandelen?
Het gaat mij niet om die media bias fact check. Het ging me erom dat The Conservatist Treehouse gewoon een obscuur vod is. Jij zoekt naar een discussie die er niet is.
Huilen dan.
pi_193526529
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, en verder zijn er oneindig veel meer mensen die vreedzaam een protest voeren dan relschoppers en plunderaars. Alleen al in Washington vandaag meer dan 10.000 mensen op de been, zonder incidenten. In andere grote steden (San Francisco, Chicago, Philadelphia, etc) vergelijkbare aantallen.

Verreweg het grootste deel houdt het beschaafd, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te focussen op de uitwassen en daar lekker tegenaan te schoppen.
TT van dit topic: "Rellen in Amerika".
  zondag 7 juni 2020 @ 20:42:03 #52
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193526548
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

TT van dit topic: "Rellen in Amerika".
Ik heb je in deze hele reeks op nog niet 1 inhoudelijke post kunnen betrappen. Prestatie van formaat wel.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:42:46 #53
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193526562
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om die media bias fact check. Het ging me erom dat The Conservatist Treehouse gewoon een obscuur vod is. Jij zoekt naar een discussie die er niet is.
Zwakke deflectie, maar ik ga met je mee. Waarom kan een "obscuur vod" het niet bij het juiste eind hebben? Heeft de gevestigde media het per definitie bij het juiste eind omdat ze gevestigd zijn? Hoe werkt het?
pi_193526572
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb je in deze hele reeks op nog niet 1 inhoudelijke post kunnen betrappen. Prestatie van formaat wel.
Bedankt :).
  zondag 7 juni 2020 @ 20:44:06 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526588
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Zwakke deflectie, maar ik ga met je mee. Waarom kan een "obscuur vod" het niet bij het juiste eind hebben? Heeft de gevestigde media het per definitie bij het juiste eind omdat ze gevestigd zijn? Hoe werkt het?
Post #2 in dit topic is jou blijkbaar ontgaan.
Huilen dan.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 20:47:11 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_193526651
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb je in deze hele reeks op nog niet 1 inhoudelijke post kunnen betrappen. Prestatie van formaat wel.
Ik wel. Scrummie heeft juist heel duidelijke genuanceerde posts gemaakt. Ik zie wel anderen die dat niet doen en heel elitair gaan doen en uit de hoogte reageren. En alles bagatelliseren. Dat vind ik nog het ergste, dat wegkijken als het niet in je politieke kraam te pas komt.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:47:43 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526663
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb je in deze hele reeks op nog niet 1 inhoudelijke post kunnen betrappen. Prestatie van formaat wel.
Beter over elkaar heen buitelen om maar zo hard mogelijk te kunnen roepen wat voor tuig het allemaal is toch?
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:48:17 #58
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193526677
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wel. Scrummie heeft juist heel duidelijke genuanceerde posts gemaakt. Ik zie wel anderen die dat niet doen en heel elitair gaan doen en uit de hoogte reageren. En alles bagatelliseren. Dat vind ik nog het ergste, dat wegkijken als het niet in je politieke kraam te pas komt.
Ok, die zijn me dan ontgaan. Welke posts bedoel je?
  zondag 7 juni 2020 @ 20:51:13 #59
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193526728
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Post #2 in dit topic is jou blijkbaar ontgaan.
Ah, we volgen het "institutioneel racisme"-argument dus. Het was vroeger zo, dus het is nu nog steeds zo. Duidelijk. Laten we vooral niet naar individuele gevallen kijken. Ben je bang voor de details?
  zondag 7 juni 2020 @ 20:51:32 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526735
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wel. Scrummie heeft juist heel duidelijke genuanceerde posts gemaakt. Ik zie wel anderen die dat niet doen en heel elitair gaan doen en uit de hoogte reageren. En alles bagatelliseren. Dat vind ik nog het ergste, dat wegkijken als het niet in je politieke kraam te pas komt.
Wanneer was dat dan? Onderstaand een volledig overzicht van de posts van Scrummie die Scrummie in de laatste 2 delen van dit topic heeft geplaatst. Ik vond vooral de "Daar gaan je onderzoekjes" inhoudelijk erg sterk. Op mijn weerwoord daarop kwam, verrassend genoeg, geen antwoord.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Moeten ze maar luisteren.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"De politie".

Die zowel zwart als wit kan zijn. Daar gaan je onderzoekjes.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Lol, zie zojuist die beelden van de burgemeester die weggehoond word van een protest omdat hij niet de politie volledig wil ‘dismantelen’.

Ja hoor, BLM moeten we heel serieus nemen :'). (Als serieuze bedreiging voor onze democratische rechtsstaat)
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

"Een paar idioten". Jij hebt het filmpje van die burgermeester dus niet gezien neem ik aan?
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Excuus voor Geenstijl, maar https://www.geenstijl.nl/(...)-afschaffen-politie/

Ik kon het filmpje elders alleen maar vinden zonder de vraag yes/no van de demonstrant erbij en dus enkel de aftocht, en dat vind ik een belangrijk onderdeel.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

RIGHT-CENTER BIAS < ik heb hard gelachen. Wist ik niet :D
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

TT van dit topic: "Rellen in Amerika".
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bedankt :).
Tot zo ver de sterk inhoudelijke en uiterst genuanceerde bijdragen van Scrummie. Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Huilen dan.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 20:52:40 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_193526762
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wanneer was dat dan? Onderstaand een volledig overzicht van de posts van Scrummie die Scrummie in de laatste 2 delen van dit topic heeft geplaatst. Ik vond vooral de "Daar gaan je onderzoekjes" sterk erg inhoudelijk. Op mijn weerwoord daarop kwam, verrassend genoeg, geen antwoord.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Tot zo ver de sterk inhoudelijke en uiterst genuanceerde bijdragen van Scrummie. Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Helemaal mee eens.
pi_193526768
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Beste is om uit te vinden of diegene ook daadwerkelijk behandeld is in het ziekenhuis, wellicht dat daar informatie van te vinden is.

En de vraag wat er te winnen valt als je via NFC een agent wil uitlezen, wat het doel zou zijn om daarmee te bereiken.
Berichten rondom zijn opname zijn ook tegenstrijdig. De 1 zegt dit, de ander dat.
Meerdere mensen op Twitter en Youtube denken dat het in scène gezet is. Zou wel heel erg zijn.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:53:33 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526787
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Alsjeblieft zeg. Meen je dit serieus?
Huilen dan.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 20:53:42 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_193526789
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:52 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Berichten rondom zijn opname zijn ook tegenstrijdig. De 1 zegt dit, de ander dat.
Meerdere mensen op Twitter en Youtube denken dat het in scène gezet is. Zou wel heel erg zijn.
Maar niet ondenkbaar. Blijkbaar zijn sommige mensen tot alles bereid.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:53:48 #65
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193526792
Is dit al gepost? De Blasio Vows for First Time to Cut Funding for the N.Y.P.D.

Ik ben blij dat ik niet in New York woon.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:56:58 #66
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193526856
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar niet ondenkbaar. Blijkbaar zijn sommige mensen tot alles bereid.
Het doel heiligt de middelen.
Of zoals ze in extreem-linkse kringen zeggen in de VS: "By any means necessary"
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 20:58:29 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_193526892
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:56 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen.
Of zoals ze in extreem-linkse kringen zeggen in de VS: "By any means necessary"
Dat blijkt :')
  zondag 7 juni 2020 @ 20:59:21 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193526904
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat blijkt :')
Waaruit blijkt dat?
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:01:47 #69
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193526958
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat?
Uit zaken die jij overduidelijk weigert te erkennen. Visueel bewijs, achtergrondinformatie. Alleen omdat de website waar het is geplaatst volgens een derde partij als onbetrouwbaar is beoordeeld. Je zou maar zelf nadenken en tot je conclusies komen.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:04:15 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527002
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:53 schreef beantherio het volgende:
Is dit al gepost? De Blasio Vows for First Time to Cut Funding for the N.Y.P.D.

Ik ben blij dat ik niet in New York woon.
Er is een week lang gewelddadige rellen en plunderingen geweest, de politie werd onder de voet gelopen en dan is het eerste dat deze schertsfiguur van een burgemeester doet, is op het budget van de NYPD bezuinigen. Dit is delusional.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193527009
Kan dat persoonlijke gezeik over mij even niet? Ja, oke, bedankt.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:05:13 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527020
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:01 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Uit zaken die jij overduidelijk weigert te erkennen. Visueel bewijs, achtergrondinformatie. Alleen omdat de website waar het is geplaatst volgens een derde partij als onbetrouwbaar is beoordeeld. Je zou maar zelf nadenken en tot je conclusies komen.
Anekdotisch bewijs, hearsay, obscure bronnen die bekend staan om hun loopjes met de waarheid wanneer dat handig uitkomt. Ja, ik begrijp wat je probeert te zeggen :Y .
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:05:22 #73
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527023
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er is een week lang gewelddadige rellen en plunderingen geweest, de politie werd onder de voet gelopen en dan is het eerste dat deze schertsfiguur van een burgemeester doet, is op het budget van de NYPD bezuinigen. Dit is delusional.
Dit heeft allang het punt bereikt dat Democraten niet incompetent zijn, maar dat dit allemaal bewust is.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:06:48 #74
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527050
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs, hear say, obscure bronnen die bekend staan om hun loopjes met de waarheid wanneer dat handig uitkomt. Ja, ik begrijp wat je probeert te zeggen :Y .
Allemaal zaken die mijn hypothese ondersteunen. Dat alles samen moet je toch minstens aan het twijfelen brengen over die man en zijn motieven.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:06:55 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_193527053
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er is een week lang gewelddadige rellen en plunderingen geweest, de politie werd onder de voet gelopen en dan is het eerste dat deze schertsfiguur van een burgemeester doet, is op het budget van de NYPD bezuinigen. Dit is delusional.
Het wordt steeds gekker 8)7
Je zal maar politieagent zijn daar. Echt abnormaal zoals die bejegend worden door dat aso volk.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:07:04 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527059
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:06 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Allemaal zaken die mijn hypothese ondersteunen. Dat alles samen moet je toch minstens aan het twijfelen brengen over die man en zijn motieven.
Wederom, post #2 in dit topic.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:07:41 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527069
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het wordt steeds gekker 8)7
Je zal maar politieagent zijn daar. Echt abnormaal zoals die bejegend worden door dat aso volk.
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, en verder zijn er oneindig veel meer mensen die vreedzaam een protest voeren dan relschoppers en plunderaars. Alleen al in Washington vandaag meer dan 10.000 mensen op de been, zonder incidenten. In andere grote steden (San Francisco, Chicago, Philadelphia, etc) vergelijkbare aantallen.

Verreweg het grootste deel houdt het beschaafd, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te focussen op de uitwassen en daar lekker tegenaan te schoppen.
Daarnaast: evenzo zijn er ook talloze filmpjes waarop te zien is hoe de politie zich grof misdraagt tegen vreedzame demonstranten.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:11:34 #78
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527128
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Daarnaast: evenzo zijn er ook talloze filmpjes waarop te zien is hoe de politie zich grof misdraagt tegen vreedzame demonstranten.
Jij bent wel van het dwangmatig bepalen van het narratief, merk ik op.
Het echter gaat over nieuws:

'Committed to shifting resources': Bill de Blasio announces NYPD funding cuts and reforms
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:12:53 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_193527156
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:11 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jij bent wel van het dwangmatig bepalen van het narratief, merk ik op.
Het echter gaat over nieuws:

'Committed to shifting resources': Bill de Blasio announces NYPD funding cuts and reforms
Dat is ook een klap in het gezicht van de politie van die Blasio. Bah, wat een misselijke, laffe gast is dat.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:18:08 #80
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193527249
Het is de afgelopen week gebleken dat de politie in NYC overrompeld werd door een golf van geweld van relschoppers. Als je als burgemeester zijnde vervolgens gaat besluiten bezuinigingen door te voeren met betrekking tot het politiebudget, toon je niet alleen een schrijnende incompetentie aan, maar vergroot je tevens de kans op nóg 4 jaar Donald Trump als president.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:18:14 #81
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527251
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook een klap in het gezicht van de politie van die Blasio. Bah, wat een misselijke, laffe gast is dat.
De volgende burgemeester wordt er een van law and order, want hij wordt niet alleen door het politiekorps uitgekotst.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 21:20:47 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_193527289
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is de afgelopen week gebleken dat de politie in NYC overrompeld werd door een golf van geweld van relschoppers. Als je als burgemeester zijnde vervolgens gaat besluiten bezuinigingen door te voeren met betrekking tot het politiebudget, toon je niet alleen een schrijnende incompetentie aan, maar vergroot je tevens de kans op nóg 4 jaar Donald Trump als president.
Echt, wat een laffe zak is die Blasio. Buigen voor terreur :r
pi_193527365
Dat Daniel Shaver filmpje is wel echt heel heftig :{
  zondag 7 juni 2020 @ 21:26:33 #84
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527441
Wat precies wordt hiermee bereikt? Sociale issues worden echt niet op deze manier getackeld. Dit is gewoon terug op het schoolplein niveau. Wat een belachelijke onzin.

MattWalshBlog twitterde op zondag 07-06-2020 om 21:03:51 This is real. White people bowed and washed the feet of two black pastors at a march in NC. While washing the feet they apologized on behalf of the white race.

Let me be the first to say: you don’t apologize on my behalf. I don’t owe one and don’t offer one. This is lunacy. https://t.co/ASEQaRKyWN reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 21:28:54 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527503
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt, wat een laffe zak is die Blasio. Buigen voor terreur :r
Beter vreedzame demonstraties met terreur bestrijden! Waar blijven die vicious dogs en ominous weapons :( ?
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:32:34 #86
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527595
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is de afgelopen week gebleken dat de politie in NYC overrompeld werd door een golf van geweld van relschoppers. Als je als burgemeester zijnde vervolgens gaat besluiten bezuinigingen door te voeren met betrekking tot het politiebudget, toon je niet alleen een schrijnende incompetentie aan, maar vergroot je tevens de kans op nóg 4 jaar Donald Trump als president.
Die rellen kwamen door een budgettekort bij de politie?
  zondag 7 juni 2020 @ 21:34:16 #87
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527634
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:18 schreef dellipder het volgende:

[..]

De volgende burgemeester wordt er een van law and order, want hij wordt niet alleen door het politiekorps uitgekotst.
Nog meer autoritairs machtsvertoon en zinloos geweld dus. _O_
pi_193527651
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nog meer autoritairs machtsvertoon en zinloos geweld dus. _O_
Wat een inhoud jongens _O_
  zondag 7 juni 2020 @ 21:35:10 #89
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193527658
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die rellen kwamen door een budgettekort bij de politie?
De oorzaak van de rellen is in dit geval niet relevant.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:35:58 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527685
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat een inhoud jongens _O_
We doen ons best, maar er wordt niet op inhoudelijke posts gereageerd. En ja, daar spreek ik jou ook op aan.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:36:01 #91
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527686
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat een inhoud jongens _O_
Meer law and order lijkt me nou niet echt de oplossing in tijden dat er steeds meer weerstand tegen excessief politiegeweld begint te komen eigenlijk, maar goed.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:36:30 #92
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527696
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nog meer autoritairs machtsvertoon en zinloos geweld dus. _O_
Dit gebeurde afgelopen week, inderdaad.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 21:37:25 #93
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527709
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Meer law and order lijkt me nou niet echt de oplossing in tijden dat er steeds meer weerstand tegen excessief politiegeweld begint te komen eigenlijk, maar goed.
Hoe staat law and order gelijk aan excessief politiegeweld? Heb je wel door wat je zegt?
pi_193527717
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Meer law and order lijkt me nou niet echt de oplossing in tijden dat er steeds meer weerstand tegen excessief politiegeweld begint te komen eigenlijk, maar goed.
Mij wel.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:37:57 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527727
Om zaken even in het juiste perspectief te zetten:

On top of barely feeling budget cuts, NYPD spending has majorly increased in recent years. Between fiscal years 2014 and 2019, NYPD spending increased 22 percent, according to New York City comptroller Scott Stringer. Total spending on the NYPD during that five-year period was disproportionately high compared to other agencies: $41.1 billion was spent on police and corrections while $9.9 billion was spent on homeless services and $6.8 billion on housing preservation and development. In fact, if you combined the city’s spending on homelessness and housing in recent years and quadrupled that sum, that figure still wouldn’t surpass what the city has spent on policing and corrections during the same period.

Misschien kan je beter investeren in zaken waardoor je ervoor zorgt dat je die politie wat minder hard nodig hebt, dan nog meer in de politie investeren? Als je dak lekt, dan ga je dat dak maken en ga je toch ook niet massaal investeren in emmers en dweilen?
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:37:59 #96
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527728
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:35 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

De oorzaak van de rellen is in dit geval niet relevant.
Ah, het is op zowel de korte als lange termijn zinniger om het met geweld de kop in te drukken terwijl er dagenlange protesten zijn geweest t.a.v. het handelen van de politie en vooral de extreme en doorgeschoten uitingen daarvan? I cannot compute, maar soit.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:40:26 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527785
Maar ja, die hele law and order retoriek doet het goed blijkbaar.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:41:02 #98
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527800
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Meer law and order lijkt me nou niet echt de oplossing in tijden dat er steeds meer weerstand tegen excessief politiegeweld begint te komen eigenlijk, maar goed.
Steeds meer weerstand is een overdrijving, omdat je je laat leiden door de weergave van de media. Er is geen consensus over het idee "defund the police". Zelfs de burgemeester van Minneapolis (en die is bijna een broer van Justin Trudeau) is tegen dit idee.
En het is imo wel erg infantiel om law and order te deduceren tot excessief politiegeweld.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 21:41:50 #99
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527816
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:37 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Hoe staat law and order gelijk aan excessief politiegeweld? Heb je wel door wat je zegt?
Volgens mij hebben we dat afgelopen week al kunnen zien, waar dat dan zoal toe leidt. Law and order klinkt leuk, het is alleen vooral de manier waarop daar uiting aan wordt gegeven die van belang is. In de VS is dat - anders als in Europa - met grof geweld. Pragmatisme zit er nauwelijks in, dus je kunt je afvragen in hoeverre dat nu daadwerkelijk constructief is.
pi_193527822
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, en verder zijn er oneindig veel meer mensen die vreedzaam een protest voeren dan relschoppers en plunderaars. Alleen al in Washington vandaag meer dan 10.000 mensen op de been, zonder incidenten. In andere grote steden (San Francisco, Chicago, Philadelphia, etc) vergelijkbare aantallen.

Verreweg het grootste deel houdt het beschaafd, maar het is natuurlijk veel makkelijker om te focussen op de uitwassen en daar lekker tegenaan te schoppen.
Ja dat klopt. Maar daar gaat dit topic dan ook niet over.

Voor mij wegen negatieve dingen vele malen zwaarden dan de positieve.

Kijkend naar de Dam demo als voorbeeld; geen plunderingen en rellen. Maar als ik een paar dagen later 1 filmpje zie van 1 iemand die met een microfoon oproept tot geweld, waarna ik luid gejuich hoor overschaduwt dat voor mij alles. Dat meneer dan later ook nog een podium geboden krijgt op prime time MSM om een liedje te doen, met minimale kritiek te verduren, dat schiet dat bij compleet in het verkeerde keelgat. En ik had al zon smerige smaak in m'n mond.

Maar na dit even gezegd te hebben is dit voor mij nu wel even terug te brengen tot 1 punt, en wel het volgende;

Ondanks het belang en de noodzaak van de boodschap van de demo's op zich; ik vind het volstrekt onacceptabel dat men (hierbij bedoel ik; iedereen die meedoet aan de demo's en iedereen die overgaat tot rellen en plunderen -ja je leest het goed, ik gooi ze allemaal op 1 hoop nu) schijt heeft aan het corona virus. Één demo in Nederland ter steunbetuiging alleen is nog tot daar aan toe -al bleek al gauw dat men de maatregels aan de laars lapten- maar elke dag, zelfs meerdere demo's in Nederland alleen al? De vermeldingen dat men bij andere demo's zich grotendeels wel aan de maatregels hield, geloof ik geen snars van. En dan hebben we het nu nog alleen oven Nederland, laat staan de rest van Europa. Ik begin maar niet over Amerika.

Ja ik weet dat het volgende cliché lekker wegbekt; "we leven in een tijd waarin mensen alleen moeten sterven, we ouderen laten vereenzamen, ondernemers de grootste financiële problemen hebben enz enz, allemaal ivm kans op besmetting en de gehele wereld economie ligt momenteel op z'n gat", maar er zijn wel meerdere demos van 10.000 mensen in Amerika, en de afgelopen week zowat talloze demo's elders waar men in zeer grote getale dicht bij elkaar kwam om vreedzaam te protesteren. Ik vind het absurd, dat men hier voor gaat nu.

Grotendeels vreedzame demo's ja, maar ook met flink wat klote en kut toestanden.

En dan begin ik nu maar even niet over wat ik vind van de tag blacklivesmatter die deze beweging als slogan blijft dragen. Ik snap dat men hiermee begonnen is en waarom, maar dit had nu allang verandert moeten worden. Het slaat allemaal compleet door. En compleet de verkeerde kant ook nog.

Zo, dat wilde ik even kwijt. :)
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 7 juni 2020 @ 21:42:27 #101
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527829
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Maar ja, die hele law and order retoriek doet het goed blijkbaar.
Ben jij meer van de wetteloosheid?
  zondag 7 juni 2020 @ 21:43:09 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193527846
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ah, het is op zowel de korte als lange termijn zinniger om het met geweld de kop in te drukken terwijl er dagenlange protesten zijn geweest t.a.v. het handelen van de politie en vooral de extreme en doorgeschoten uitingen daarvan? I cannot compute, maar soit.
Er zijn natuurlijk vele grijstinten tussen pikzwart en spierwit. Het handhaven van het bestaande budget voor de politie zorgt ervoor dat het bestaande veiligheidsniveau van de stad New York City min of meer stabiel blijft. Hoe vanuit dit feit dan weer een bruggetje gelegd wordt met automatisch protesten met geweld de kop in te drukken, is dan weer iets wat ik niet kan computen.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:43:33 #103
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527853
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:42 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ben jij meer van de wetteloosheid?
Er zitten natuurlijk kilometers verschil tussen dat en law and order. Maar goed, jij praat - zoals gebruikelijk - vooral in extremen.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:44:16 #104
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527869
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we dat afgelopen week al kunnen zien, waar dat dan zoal toe leidt. Law and order klinkt leuk, het is alleen vooral de manier waarop daar uiting aan wordt gegeven die van belang is. In de VS is dat - anders als in Europa - met grof geweld. Pragmatisme zit er nauwelijks in, dus je kunt je afvragen in hoeverre dat nu daadwerkelijk constructief is.
Ik vind het geven van een corrigerende tik aan relschoppers met de wapenstok erg constructief en pragmatisch. Veel te lang zijn de antifa en BLM terroristen getolereerd. Thee drinken was nooit een oplossing.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:45:07 #105
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527892
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er zitten natuurlijk kilometers verschil tussen dat en law and order. Maar goed, jij praat - zoals gebruikelijk - vooral in extremen.
En excessief politiegeweld valt... trommelgeroffel... buiten de wet. Dus GEEN law en order. Het is ook allemaal niet zo moeilijk.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:45:53 #106
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193527901
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er zitten natuurlijk kilometers verschil tussen dat en law and order. Maar goed, jij praat - zoals gebruikelijk - vooral in extremen.
Dit is nogal rich als je nog geen minuut geleden law and order en excessief politiegeweld synoniemen vindt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193527903
quote:
Ik geloof er geen zak van dat dit waar is. Op basis van zowel die site van de conservatieve boomhut, als mijn technische kennis op het gebied van bijv. NFC. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk allemaal.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 7 juni 2020 @ 21:47:03 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193527925
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:42 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ben jij meer van de wetteloosheid?
Stropop gespot *O* .

Maar ja, ik ben anarchistisch antifa-sympathiserend tuig met socialistische huilpraat en fascistische ideeën als jouw karakterisering van mij in de afgelopen tig topics klopt. We leren elkaar wel kennen zo, is het niet?
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:47:36 #110
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193527938
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:43 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk vele grijstinten tussen pikzwart en spierwit. Het handhaven van het bestaande budget voor de politie zorgt ervoor dat het bestaande veiligheidsniveau van de stad New York City min of meer stabiel blijft.
Ik vraag me af of daar een 1-op-1-verband in zit eigenlijk. Gezien de absurde bedragen die daar omgaan in het korps is het voor mij niet vanzelfsprekend om er vanuit te gaan dat dat naar het salarissen van agenten gaat of noodzakelijk is voor het handhaven van een zeker veiligheidsniveau.

Sterker nog: gezien de hoeveelheid geld die daar in de politie worden gestoken lijkt het eerder een contraproductieve werking te hebben.

quote:
Hoe vanuit dit feit dan weer een bruggetje gelegd wordt met automatisch protesten met geweld de kop in te drukken, is dan weer iets wat ik niet kan computen.
Wat is dan precies het doel? Wellicht heb ik je verkeerd begrepen, maar je leek te willen zeggen dat het in deze tijden juist vreemd is om niet meer geld in het politiekorps te steken omdat rellen en protesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poem_ op 07-06-2020 21:54:32 ]
  zondag 7 juni 2020 @ 21:47:37 #111
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193527939
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:46 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van dat dit waar is. Op basis van zowel die site van de conservatieve boomhut, als mijn technische kennis op het gebied van bijv. NFC. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk allemaal.
Okee, wat denk jij dat die meneer doet dan? Waar lijkt het op?
  zondag 7 juni 2020 @ 21:50:35 #112
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528019
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:45 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En excessief politiegeweld valt... trommelgeroffel... buiten de wet.
Onzin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Daniel_Shaver
  zondag 7 juni 2020 @ 21:52:34 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528071
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is nogal rich als je nog geen minuut geleden law and order en excessief politiegeweld synoniemen vindt.
Niet in z'n algemeen, in de VS is dat een ander verhaal.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:54:06 #114
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193528112
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik vraag me af of daar een 1-op-1-verband in zit eigenlijk. Gezien de absurde bedragen die daar omgaan in het korps is het voor mij niet vanzelfsprekend om er vanuit te gaan dat dat naar het salarissen van agenten gaat of noodzakelijk voor het handhaven van een zeker veiligheidsniveau.

Sterker nog: gezien de hoeveelheid geld die daar in de politie worden gestoken lijkt het eerder een contraproductieve werking te hebben.
[..]

Wat is dan precies het doel? Wellicht heb ik je verkeerd begrepen, maar je leek te willen zeggen dat het in deze tijden juist vreemd is om niet meer geld in het politiekorps te steken omdat rellen en protesten.
Ik heb eerlijk gezegd geen overzicht van de specifiekere besteding van het politiebudget daar, maar heb altijd begrepen dat New York City de laatste paar decennia 'opvallend' veilig is door de aanwezigheid van een grote politiemacht. Het budget verkleinen zou de algemene onveiligheid van de stad kunnen vergroten, en dat is dan ook mijn bezwaar. Ik heb echter ook bezwaar tegen het verkondigen van bezuinigingen in het kielzog van de grootschalige rellen, aangezien dat weer koren op de molen is voor Trump.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:57:58 #115
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193528208
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Niet in z'n algemeen, in de VS is dat een ander verhaal.
Dit is bezijden mijn punt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 21:59:40 #116
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193528240
quote:
Linkje gelezen. Welnu, welk punt wil je maken?
  zondag 7 juni 2020 @ 21:59:45 #117
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193528246
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Het is de afgelopen week gebleken dat de politie in NYC overrompeld werd door een golf van geweld van relschoppers. Als je als burgemeester zijnde vervolgens gaat besluiten bezuinigingen door te voeren met betrekking tot het politiebudget, toon je niet alleen een schrijnende incompetentie aan, maar vergroot je tevens de kans op nóg 4 jaar Donald Trump als president.
De falende president in dit hele verhaal gaat hiervan profiteren? Ok, dat is zeker een logica :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193528336
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:54 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen overzicht van de specifiekere besteding van het politiebudget daar, maar heb altijd begrepen dat New York City de laatste paar decennia 'opvallend' veilig is door de aanwezigheid van een grote politiemacht. Het budget verkleinen zou de algemene onveiligheid van de stad kunnen vergroten, en dat is dan ook mijn bezwaar. Ik heb echter ook bezwaar tegen het verkondigen van bezuinigingen in het kielzog van de grootschalige rellen, aangezien dat weer koren op de molen is voor Trump.
Volgens mij is New York niet specifiek opvallend veilig hoor. Er is wel al decennia lang een neerwaartse trend in criminaliteit in het hele land eigenlijk.

Grappig genoeg lijkt specifiek beleid in New York haast eerder niet uit te maken of de boel zelfs erger te maken:

quote:
If cities defund police, will violence and crime increase?
Abolition groups argue that policing and prison are at their core racist and harmful and make communities less safe. They also point out that the vast majority of police work has nothing to do with responding to or preventing violence, and that police have a terrible track record of solving murders or handling rape and domestic violence.

While there is no contemporary example of defunding in the US, there are studies suggesting that less policing could mean less crime. In 2014 and 2015, New York officers staged a “slowdown” to protest the mayor, arguing that if they did less police work, the city would be less safe. But the opposite turned out to be true. When the officers took a break from “broken windows policing”, meaning targeting low-level offenses, there was a drop in crime. Researchers posited that aggressive policing on the streets for petty matters can ultimately cause social disruption and lead to more crime. Policing that punishes poverty, such as hefty traffic tickets and debts, can also create conditions where crime is more likely. When New York ended “stop and frisk”, crime did not rise.
https://www.theguardian.c(...)us-what-does-it-mean
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 juni 2020 @ 22:04:15 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193528346
quote:
4s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar daar gaat dit topic dan ook niet over.
Nou ja, in mijn ogen wel. Maar dat zien we verschillend dus. Dat mag.
quote:
Voor mij wegen negatieve dingen vele malen zwaarden dan de positieve.
Dat geldt voor velen denk ik, het is een beetje mens-eigen. Maar ik probeer mijn beeld van zaken niet te laten vertroebelen door een paar ellendelingen (waarmee ik niet wil zeggen dat dat altijd lukt hoor).
quote:
Kijkend naar de Dam demo als voorbeeld; geen plunderingen en rellen. Maar als ik een paar dagen later 1 filmpje zie van 1 iemand die met een microfoon oproept tot geweld, waarna ik luid gejuich hoor overschaduwt dat voor mij alles. Dat meneer dan later ook nog een podium geboden krijgt op prime time MSM om een liedje te doen, met minimale kritiek te verduren, dat schiet dat bij compleet in het verkeerde keelgat. En ik had al zon smerige smaak in m'n mond.

Maar na dit even gezegd te hebben is dit voor mij nu wel even terug te brengen tot 1 punt, en wel het volgende;

Ondanks het belang en de noodzaak van de boodschap van de demo's op zich; ik vind het volstrekt onacceptabel dat men (hierbij bedoel ik; iedereen die meedoet aan de demo's en iedereen die overgaat tot rellen en plunderen -ja je leest het goed, ik gooi ze allemaal op 1 hoop nu) schijt heeft aan het corona virus. Één demo in Nederland ter steunbetuiging alleen is nog tot daar aan toe -al bleek al gauw dat men de maatregels aan de laars lapten- maar elke dag, zelfs meerdere demo's in Nederland alleen al? De vermeldingen dat men bij andere demo's zich grotendeels wel aan de maatregels hield, geloof ik geen snars van. En dan hebben we het nu nog alleen oven Nederland, laat staan de rest van Europa. Ik begin maar niet over Amerika.

Ja ik weet dat het volgende cliché lekker wegbekt; "we leven in een tijd waarin mensen alleen moeten sterven, we ouderen laten vereenzamen, ondernemers de grootste financiële problemen hebben enz enz, allemaal ivm kans op besmetting en de gehele wereld economie ligt momenteel op z'n gat", maar er zijn wel meerdere demos van 10.000 mensen in Amerika, en de afgelopen week zowat talloze demo's elders waar men in zeer grote getale dicht bij elkaar kwam om vreedzaam te protesteren. Ik vind het absurd, dat men hier voor gaat nu.
Tja, ik ben ook benieuwd wat dit met dat hele corona-verhaal gaat doen. We gaan het over een tijdje zien. Persoonlijk had ik nu ook geen demonstraties georganiseerd als ik zulke dingen normaal wel zou doen.

Het is natuurlijk ook heel lastig om dit soort dingen te kanaliseren. Zeker in de VS kan je niet zeggen: "jongens, wacht even een maand of wat met boos zijn tot het wat beter uitkomt".
quote:
Grotendeels vreedzame demo's ja, maar ook met flink wat klote en kut toestanden.

En dan begin ik nu maar even niet over wat ik vind van de tag blacklivesmatter die deze beweging als slogan blijft dragen. Ik snap dat men hiermee begonnen is en waarom, maar dit had nu allang verandert moeten worden. Het slaat allemaal compleet door. En compleet de verkeerde kant ook nog.
Gaat het om de tag of om de boodschap? Voor ieder weldenkend mens zou elk leven belangrijk moeten zijn, maar als blijkt dat 'black lives' (en dan in de wat bredere zin dan leven/dood) structureel worden ondergewaardeerd dan vind ik 't niet zo'n ernstig gek gekozen tag.
quote:
Zo, dat wilde ik even kwijt. :)
Waarvan akte ^O^ .
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:04:15 #120
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193528347
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

De falende president in dit hele verhaal gaat hiervan profiteren? Ok, dat is zeker een logica :{
Dit hele verhaal begon in Minneapolis. Welke logica ligt ten grondslag aan de president die hier of wat dat betreft in Minnesota zou hebben gefaald?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 22:04:36 #121
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193528362
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

De falende president in dit hele verhaal gaat hiervan profiteren? Ok, dat is zeker een logica :{
Zeker! DeBlasio draait en publique het budget voor de politie terug. Politiemacht vliegt in de gordijnen en Trump kan zeggen "hah, zie jullie dat? Deze democraat geeft niets om jullie veiligheid!"

Sowieso hebben de democraten m.b.t. aankomende presidentsverkiezingen bar weinig in de melk te brokkelen eind dit jaar, maar ik ga offtopic :+
  zondag 7 juni 2020 @ 22:07:25 #122
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528429
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:54 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen overzicht van de specifiekere besteding van het politiebudget daar, maar heb altijd begrepen dat New York City de laatste paar decennia 'opvallend' veilig is door de aanwezigheid van een grote politiemacht. Het budget verkleinen zou de algemene onveiligheid van de stad kunnen vergroten, en dat is dan ook mijn bezwaar. Ik heb echter ook bezwaar tegen het verkondigen van bezuinigingen in het kielzog van de grootschalige rellen, aangezien dat weer koren op de molen is voor Trump.
quote:
On top of barely feeling budget cuts, NYPD spending has majorly increased in recent years. Between fiscal years 2014 and 2019, NYPD spending increased 22 percent, according to New York City comptroller Scott Stringer. Total spending on the NYPD during that five-year period was disproportionately high compared to other agencies: $41.1 billion was spent on police and corrections while $9.9 billion was spent on homeless services and $6.8 billion on housing preservation and development. In fact, if you combined the city’s spending on homelessness and housing in recent years and quadrupled that sum, that figure still wouldn’t surpass what the city has spent on policing and corrections during the same period.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:07:47 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193528437
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:04 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zeker! DeBlasio draait en publique het budget voor de politie terug. Politiemacht vliegt in de gordijnen en Trump kan zeggen "hah, zie jullie dat? Deze democraat geeft niets om jullie veiligheid!"

Sowieso hebben de democraten m.b.t. aankomende presidentsverkiezingen bar weinig in de melk te brokkelen eind dit jaar, maar ik ga offtopic :+
Tja, een falend politiek systeem past wel in het totaalplaatje van de falende systemen in de VS hè. Dat de democratische partij met zo'n visieloze slappe zak op de proppen komt is ook tekenend voor dat falend politiek systeem.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:08:24 #124
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528458
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:59 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Linkje gelezen. Welnu, welk punt wil je maken?
Dat excessief politiegeweld niet buiten de wet ligt, integendeel. Bovendien is er al jaren een lobby bezig die agenten steeds onaantastbaarder maakt.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:11:09 #125
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528533
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:57 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is bezijden mijn punt.
Daar ging het dan ook helemaal niet om. Het ging er om dat je zo je vraagtekens kunt zetten bij 'meer law and order' als er al zoveel (terechte, wat mij betreft) weerstand is tegen de huidige manier waarop de politie opereert.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:11:19 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193528537
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat excessief politiegeweld niet buiten de wet ligt, integendeel. Bovendien is er al jaren een lobby bezig die agenten steeds onaantastbaarder maakt.
En als je niet oplet word je door diezelfde agenten effectief gegijzeld wanneer je een onderzoek instelt naar de legitimiteit en proportionaliteit van toegepast geweld 8)7 .

't Lijkt me juist vrij essentieel om hen die het geweldsmonopolie in handen hebben verantwoordelijk te kunnen houden voor het inzetten van datzelfde geweldsmonopolie.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:11:25 #127
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193528542
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[..]

OK. Dat zijn verhelderende cijfers in deze zaak; volgens mij was NYC ook in 2014 beslist geen Wilde Westen, nog vóór de 22% erbij kwam.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:12:36 #128
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193528562
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat excessief politiegeweld niet buiten de wet ligt, integendeel. Bovendien is er al jaren een lobby bezig die agenten steeds onaantastbaarder maakt.
Nog steeds bezijden mijn punt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 22:14:04 #129
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193528587
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, een falend politiek systeem past wel in het totaalplaatje van de falende systemen in de VS hè. Dat de democratische partij met zo'n visieloze slappe zak op de proppen komt is ook tekenend voor dat falend politiek systeem.
Het is kiezen tussen een olifant in een porseleinkast en een glas plat water aan het roer eind 2020 voor de Amerikanen. Dan hebben we hier in NL toch een veel groter scala aan politieke mogelijkheden :+
  zondag 7 juni 2020 @ 22:16:25 #130
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528617
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:12 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nog steeds bezijden mijn punt.
Ik reageerde niet op een post van jou geloof ik.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:17:25 #131
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193528631
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op een post van jou geloof ik.
Ja, je reageerde op een bericht van mij en nu weer.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193528638
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:04 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zeker! DeBlasio draait en publique het budget voor de politie terug. Politiemacht vliegt in de gordijnen en Trump kan zeggen "hah, zie jullie dat? Deze democraat geeft niets om jullie veiligheid!"

Sowieso hebben de democraten m.b.t. aankomende presidentsverkiezingen bar weinig in de melk te brokkelen eind dit jaar, maar ik ga offtopic :+
Er moet wel heel veel gebeuren voordat New York ooit rood wordt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 juni 2020 @ 22:22:24 #133
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193528739
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit hele verhaal begon in Minneapolis. Welke logica ligt ten grondslag aan de president die hier of wat dat betreft in Minnesota zou hebben gefaald?
Die bijbelact van Trump gaat zeker weten de geschiedenisboeken in.

Het feit dat veel burgemeesters eigenlijk voor zichzelf dienen te vechten tegen de protesten en geweld (waaronder ook die van LA en Atlanta) zegt al genoeg en ook het feit dat veel mensen dat op prijs stellen en dus indirect ook de middelvinger aan Trump geven.

Er zullen uiteindelijk mensen op bestuurlijk niveau goed uit dit verhaal komen, maar niemand daarvan zit momenteel in het witte huis.

En een tip aan Trump, laat Conway niet meer praten en laat alle journalistenpraatjes over aan die blonde stagiaire.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193528805
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nou ja, in mijn ogen wel. Maar dat zien we verschillend dus. Dat mag.
[..]

Dat geldt voor velen denk ik, het is een beetje mens-eigen. Maar ik probeer mijn beeld van zaken niet te laten vertroebelen door een paar ellendelingen (waarmee ik niet wil zeggen dat dat altijd lukt hoor).
[..]

Tja, ik ben ook benieuwd wat dit met dat hele corona-verhaal gaat doen. We gaan het over een tijdje zien. Persoonlijk had ik nu ook geen demonstraties georganiseerd als ik zulke dingen normaal wel zou doen.

Het is natuurlijk ook heel lastig om dit soort dingen te kanaliseren. Zeker in de VS kan je niet zeggen: "jongens, wacht even een maand of wat met boos zijn tot het wat beter uitkomt".
[..]

Gaat het om de tag of om de boodschap? Voor ieder weldenkend mens zou elk leven belangrijk moeten zijn, maar als blijkt dat 'black lives' (en dan in de wat bredere zin dan leven/dood) structureel worden ondergewaardeerd dan vind ik 't niet zo'n ernstig gek gekozen tag.
[..]

Waarvan akte ^O^ .
Of we het nu wel of niet eens zijn, of gaan worden, je nuanceert de boel wel op een prettige en inhoudelijke manier. ^O^

Mag ook wel eens gezegd worden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 7 juni 2020 @ 22:26:57 #135
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193528825
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:17 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ja, je reageerde op een bericht van mij en nu weer.
Nope.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:59 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Linkje gelezen. Welnu, welk punt wil je maken?
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat excessief politiegeweld niet buiten de wet ligt, integendeel. Bovendien is er al jaren een lobby bezig die agenten steeds onaantastbaarder maakt.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:32:04 #136
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193528949
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nope.


Wow! Als je dit al niet kunt volgen...
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 22:40:49 #137
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193529126
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Die bijbelact van Trump gaat zeker weten de geschiedenisboeken in.

Het feit dat veel burgemeesters eigenlijk voor zichzelf dienen te vechten tegen de protesten en geweld (waaronder ook die van LA en Atlanta) zegt al genoeg en ook het feit dat veel mensen dat op prijs stellen en dus indirect ook de middelvinger aan Trump geven.

Er zullen uiteindelijk mensen op bestuurlijk niveau goed uit dit verhaal komen, maar niemand daarvan zit momenteel in het witte huis.

En een tip aan Trump, laat Conway niet meer praten en laat alle journalistenpraatjes over aan die blonde stagiaire.
Je bent vergeten of je hebt geen enkel benul over het concept federalisme. Ofschoon er hier en daar een federale interventie nodig was, maar dit lag aan de incompetente van sommige burgermeesters en gouverneurs. En je hebt eigenlijk nog geen toelichting gegeven op "het falen van de president in dit hele verhaal".
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 7 juni 2020 @ 22:51:29 #138
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193529339
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:40 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je bent vergeten of je hebt geen enkel benul over het concept federalisme. Ofschoon er hier en daar een federale interventie nodig was, maar dit lag aan de incompetente van sommige burgermeesters en gouverneurs. En je hebt eigenlijk nog geen toelichting gegeven op "het falen van de president in dit hele verhaal".
:')

Wil je dat ik 100 artikelen op zoek waaruit het blijkt dat Trump niet goed heeft opgetreden in dit hele verhaal? Kom op, google is je vriend. En zegt wel genoeg dat die burgemeesters Trump aan het aanvallen zijn.

Amerika staat in brand en bijna iedereen (zelfs heel wat Republikeinen) is het er over eens dat Trump dit slecht aan het afhandelen is.

Is het zo moeilijk om toe te geven dat Trump hier gewoon slecht gaat uitkomen?

Misschien dat hij als een echte Houdini nog wel wint in november, maar dat heeft niks te maken met een goede aanpak hier.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 7 juni 2020 @ 22:51:37 #139
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193529343
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:40 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je bent vergeten of je hebt geen enkel benul over het concept federalisme. Ofschoon er hier en daar een federale interventie nodig was, maar dit lag aan de incompetente van sommige burgermeesters en gouverneurs. En je hebt eigenlijk nog geen toelichting gegeven op "het falen van de president in dit hele verhaal".
De president heeft het er in elk geval niet beter op gemaakt door niet op te treden als leider maar als bully. Met als kers op de taart wel de uitspraak dat dit een mooie dag is voor George Floyd.

Alhoewel dat eerste de rode lijn is in zijn presidentschap, dus echt een verrassing mag het ook niet heten.
  zondag 7 juni 2020 @ 22:54:27 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193529410
Bijna net zoveel mensen als bij de inauguratie. :+

pi_193529501
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:47 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Okee, wat denk jij dat die meneer doet dan? Waar lijkt het op?
Nou dat weet ik niet, maar dat ie daar een met een "NFC-hack" persoonsgegevens van agenten probeert te ontfutselen vind ik buitengewoon onwaarschijnlijk. Ik heb eerder het idee dat iemand bij de conservatieve boomhut aan feitenvrije beeldvorming aan het doen is.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 7 juni 2020 @ 23:05:29 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193529669
RealJamesWoods twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:50:52 Nothing screams justice like purloined jewelry. https://t.co/W5NHQbPjrn reageer retweet
USA USA USA
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_193529745
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:05 schreef Caland het volgende:
RealJamesWoods twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:50:52 Nothing screams justice like purloined jewelry. https://t.co/W5NHQbPjrn reageer retweet
USA USA USA
hrtablaze twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:52:58 @RealJamesWoods More white supremacists beating a black boy unconscious!

https://t.co/YPfCCSniPb reageer retweet
  zondag 7 juni 2020 @ 23:28:46 #144
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193530091
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:58 schreef recursief het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet, maar dat ie daar een met een "NFC-hack" persoonsgegevens van agenten probeert te ontfutselen vind ik buitengewoon onwaarschijnlijk. Ik heb eerder het idee dat iemand bij de conservatieve boomhut aan feitenvrije beeldvorming aan het doen is.
Wie heeft het over persoonsgegevens ontfutselen? Wat dacht je van politiecommunicatie traceren?
pi_193530272
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:28 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Wie heeft het over persoonsgegevens ontfutselen? Wat dacht je van politiecommunicatie traceren?
Dit dacht ik dus ook
pi_193530274
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:28 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Wie heeft het over persoonsgegevens ontfutselen? Wat dacht je van politiecommunicatie traceren?
Ook niet dmv NFC. Echt niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 7 juni 2020 @ 23:54:31 #147
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193530365
Breaking911 twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:38:53 BREAKING: Minneapolis City Council set to announce their commitment to disbanding the city’s police department - @theappeal reageer retweet
wut
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 8 juni 2020 @ 00:28:16 #148
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193530681
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:54 schreef hollandia02 het volgende:
Breaking911 twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:38:53 BREAKING: Minneapolis City Council set to announce their commitment to disbanding the city’s police department - @:theappeal reageer retweet
wut
Ik dacht dat Trump de domste entiteit in de VS was maar blijkbaar had de gemeenteraad van Minneapolis zoiets van "hold my beer". :')
pi_193530827
quote:
9s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:54 schreef Poem_ het volgende:
Bijna net zoveel mensen als bij de inauguratie. :+

[ afbeelding ]
Leuke anti Trump demonstratie.
pi_193531017
Politie in GB verjaagd door demonstranten.


MacaesBruno twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:00:26 Not sure I have ever seen anything like this
https://t.co/4N0ic1c0wH reageer retweet
pi_193531039
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:28 schreef polderturk het volgende:
Politie in GB verjaagd door demonstranten.


MacaesBruno twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:00:26 Not sure I have ever seen anything like this
https://t.co/4N0ic1c0wH reageer retweet
Noord West Europa en gezag. Het lijkt niet meer samen te gaan gelukkig is er nog veel welvaart.
pi_193531138
CNN twitterde op maandag 08-06-2020 om 00:28:40 Nine members of Minneapolis’ city council — a veto-proof majority — say they’ll start the process of defunding and dismantling the police department https://t.co/IhYFQe6S5v reageer retweet
RT_com twitterde op maandag 08-06-2020 om 01:44:25 #Minneapolis city council pushes ahead with vow to 'DISBAND' police as veto-proof majority endorses proposal

https://t.co/j6DbmgijNF https://t.co/0dIkUlcXPO reageer retweet
  maandag 8 juni 2020 @ 03:05:04 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_193531373
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:50 schreef Houtenbeen het volgende:
CNN twitterde op maandag 08-06-2020 om 00:28:40 Nine members of Minneapolis’ city council — a veto-proof majority — say they’ll start the process of defunding and dismantling the police department https://t.co/IhYFQe6S5v reageer retweet
RT_com twitterde op maandag 08-06-2020 om 01:44:25 #Minneapolis city council pushes ahead with vow to 'DISBAND' police as veto-proof majority endorses proposal

https://t.co/j6DbmgijNF https://t.co/0dIkUlcXPO reageer retweet
meest achterlijke tweets ooit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 8 juni 2020 @ 04:25:20 #154
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193531644
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

:')

Wil je dat ik 100 artikelen op zoek waaruit het blijkt dat Trump niet goed heeft opgetreden in dit hele verhaal? Kom op, google is je vriend. En zegt wel genoeg dat die burgemeesters Trump aan het aanvallen zijn.

Amerika staat in brand en bijna iedereen (zelfs heel wat Republikeinen) is het er over eens dat Trump dit slecht aan het afhandelen is.

Is het zo moeilijk om toe te geven dat Trump hier gewoon slecht gaat uitkomen?

Misschien dat hij als een echte Houdini nog wel wint in november, maar dat heeft niks te maken met een goede aanpak hier.
Ik wil juist JOUW mening, in jouw eigen bewoordingen horen. Niet wat je napapagaait, maar blijkbaar is dit een brug te ver. Jij hebt het over falen en ik vraag of je wat specifieker kunt zijn. Waarom lukt het niet jouw eigen gedachte in zinnen te formuleren als je blijkbaar geen moeite hebt een grote broek aan te trekken? Dus probeer het nog eens!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 8 juni 2020 @ 04:31:08 #156
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193531666
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De president heeft het er in elk geval niet beter op gemaakt door niet op te treden als leider maar als bully. Met als kers op de taart wel de uitspraak dat dit een mooie dag is voor George Floyd.

Alhoewel dat eerste de rode lijn is in zijn presidentschap, dus echt een verrassing mag het ook niet heten.
Ik vroeg een specifieke uitleg als in concrete voorbeelden en ik dit stelde ik niet aan jou..
En wat ik zeker niet vroeg is #FakeNews.

"Hopefully George is looking down right now and saying this is a great thing that's happening for our country. This is a great day for him, it's a great day for everybody. This is a great, great day in terms of equality." ~ 45
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 8 juni 2020 @ 06:58:15 #157
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193532210
Wat een massa hysterie :')
  maandag 8 juni 2020 @ 07:32:55 #158
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193532368
Wel bizar dat de ook overheid toe geef taan demonstranten en mee gaat in hun eisen over de politie.
pi_193532385
quote:
Nou poe poe, wat een berichten zeg. Enige wat je leest is een beeld over een slavenhandelaar die ze het water in tiefen, wat op een manier geschreven is alsof het gerechtvaardigd is wat ze doen...

Sla vanmorgen de krant open en weer bijna helemaal niets te vinden over het vele geweld in de steden in Europa. Tuig plundert overal en komt er ook mee weg omdat de linkse media het nieuws nog even flink filteren. Valt me bijvoorbeeld ook erg tegen van een Telegraaf. Kutkrant, maar die brengen wel nog af en toe objectief nieuws naar buiten.
U MAD?
pi_193532419
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:37 schreef de_boswachter het volgende:
Nou poe poe, wat een berichten zeg. Enige wat je leest is een beeld over een slavenhandelaar die ze het water in tiefen, wat op een manier geschreven is alsof het gerechtvaardigd is wat ze doen...
Aanloop naar mensen in het water flikkeren die een mening hebben waar de meute het niet mee eens is.

quote:
Sla vanmorgen de krant open en weer bijna helemaal niets te vinden over het vele geweld in de steden in Europa. Tuig plundert overal en komt er ook mee weg omdat de linkse media het nieuws nog even flink filteren. Valt me bijvoorbeeld ook erg tegen van een Telegraaf. Kutkrant, maar die brengen wel nog af en toe objectief nieuws naar buiten.
Media laten zich tijdens deze protesten wel echt kennen. Ze doen niet eens meer alsof ze objectief zijn. Het ruimt mijn tijdlijn wel lekker op.
  maandag 8 juni 2020 @ 07:43:05 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_193532434
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Aanloop naar mensen in het water flikkeren die een mening hebben waar de meute het niet mee eens is.
Je bedoelt aanloop naar mensen in steen gieten en hun voeten van hun lichaam afscheuren :9~
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 juni 2020 @ 07:43:58 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_193532439
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 04:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik vroeg een specifieke uitleg als in concrete voorbeelden en ik dit stelde ik niet aan jou..
En wat ik zeker niet vroeg is #FakeNews.

"Hopefully George is looking down right now and saying this is a great thing that's happening for our country. This is a great day for him, it's a great day for everybody. This is a great, great day in terms of equality." ~ 45
Dat ging over zijn banencijfers, die ook fake news bleken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193532480
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel bizar dat de ook overheid toe geef taan demonstranten en mee gaat in hun eisen over de politie.
Het kan enkel een fascinerend experiment worden. Minneapolis is ondanks dat het een relatief grote metropool is, niet onmisbaar voor de US. Het zal complete chaos worden zonder politie, een tweede American frontier, waar iedereen met een gun op zak, te paard door de stad gaat en voor eigen rechter kan spelen :s). Gaat nooit simpelweg nooit werken.
pi_193532541
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:05 schreef Caland het volgende:
RealJamesWoods twitterde op zondag 07-06-2020 om 22:50:52 Nothing screams justice like purloined jewelry. https://t.co/W5NHQbPjrn reageer retweet
USA USA USA
Video is 4 jaar oud.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 8 juni 2020 @ 07:57:22 #165
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193532543
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het kan enkel een fascinerend experiment worden. Minneapolis is ondanks dat het een relatief grote metropool is, niet onmisbaar voor de US. Het zal complete chaos worden zonder politie, een tweede American frontier, waar iedereen met een gun op zak, te paard door de stad gaat en voor eigen rechter kan spelen :s). Gaat nooit simpelweg nooit werken.
Ik las dat het al eerder gedaan is, in Camden. De hele politie organisatie ontslagen en een compleet nieuwe opgezet. Het is dus niet alsof ze helemaal geen politie meer hebben. Weet niet wat ze in tussentijd gedaan hebben.. federale agenten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193532546
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:49 schreef Dejannn het volgende:
Het kan enkel een fascinerend experiment worden. Minneapolis is ondanks dat het een relatief grote metropool is, niet onmisbaar voor de US. Het zal complete chaos worden zonder politie, een tweede American frontier, waar iedereen met een gun op zak, te paard door de stad gaat en voor eigen rechter kan spelen :s). Gaat nooit simpelweg nooit werken.
Eerst zien, dan geloven. Ik vind die verklaring nogal vaag. Het is een intentieverklaring zonder echt concrete plannen. Benieuwd of ze dit echt durven. Misschien moet de politie eens een paar dagen gaat staken om te laten zien wat er gebeurt.
pi_193532603
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:57 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik las dat het al eerder gedaan is, in Camden. De hele politie organisatie ontslagen en een compleet nieuwe opgezet. Het is dus niet alsof ze helemaal geen politie meer hebben. Weet niet wat ze in tussentijd gedaan hebben.. federale agenten?
Klopt ja, stukje over wat men in Camden heeft gedaan:

quote:
What Happened to Crime in Camden?
Often ranked as one of the deadliest cities in America, Camden, New Jersey, ended 2017 with its lowest homicide rate since the 1980s.

When Camden, New Jersey’s Chief of Police J. Scott Thomson joined the Camden police force as an officer 25 years ago, there were 175 open-air drug markets lining just nine square miles of streets. The murder rates in this city of 75,000 just across the Delaware River from Philadelphia regularly climbed to more than six times the national average. “Criminals operated with impunity,” Thomson said.

After a particularly deadly year in 1995, Camden’s Cathedral of Immaculate Conception began illuminating one candle for each homicide victim. In 2012, the year ended with 67 candles—a rate of about 87 murders per 100,000 residents, which ranked Camden fifth nationwide.

But on New Year’s 2018, just 22 candles were lit: The city’s murder rate fell to its lowest since 1987. The number of annual killings has been in decline since 2012; so have robberies, aggravated assaults, violent crimes, property crimes, and non-fatal shooting incidents.

So what’s happening in this city, which for many years has been deemed among the dangerous in America? Thomson, who took the helm of the Camden police force in 2008, says the biggest factor may have been the change in structure of the department itself. In 2013, the Camden Police Department was disbanded, reimagined, and born again as the Camden County Police Department, with more officers at lower pay—and a strategic shift toward “community policing.”

That meant focusing on rebuilding trust between the community and their officers.

“For us to make the neighborhood look and feel the way everyone wanted it to, it wasn’t going to be achieved by having a police officer with a helmet and a shotgun standing on a corner,” Thomson said. Now, he wants his officers “to identify more with being in the Peace Corps than being in the Special Forces.”

A conversation with Thomson about community policing is likely to involve many such catchy maxims. “Destabilized communities,” he told me, “need guardians, not warriors.” He explained the “Back to the Future Paradox”—use technology wisely, but pair it with regular-old “Bobbies on the street.” And he stressed the idea that public safety is about access to social services, economic rejuvenation, and good schools, not just cops: “Nothing stops a bullet like a job.”

It’s policing turned poetry, and his officers, too, have internalized it in their training. “The old police mantra was make it home safely,” Camden police officer Tyrell Bagby told the New York Times in April. “Now we’re being taught not only should we make it home safely, but so should the victim and the suspect.”

According to Camden’s mayor, Frank Moran, this ethos also extends outside of patrol hours. “These guys are more than just reporting 9-to-5 in uniform,” he told me. “They’re taking their own time and being mentors in the community. That speaks volumes.”

Thomson characterizes the 2013 overhaul as “hitting the reset button.” To hear him describe it, the turn towards community-cop symbiosis was like flicking a switch. “We were able to do in three days what it took three years to do before,” he said.

Camden is now something of a showroom for community policing techniques. Officers are trained to use handguns and handcuffs only as tools of last resort. To increase accountability, members of the department are equipped with GPS tracking devices, and many wear body cameras that were designed in 2016 with community input. The impact of body cameras on police officers is disputed and inconclusive, but the hope is that they encourage officers not to use force unnecessarily.

“It’s more of a protect-and-serve approach to dealing with the residents, rather than kicking down doors and locking our way out of the problem,” said Moran.

According to Phil Goff, a policing equity professor at John Jay College and a principal investigator for the U.S. Department of Justice’s National Initiative for Building Community Trust and Justice, other cities can look to places like Camden for tips on how to build community-responsive criminal justices systems. He enumerates some core principles: To get people on your side as a police officer, be transparent about why you’re pulling them over (“sell the stop”), and explain how your job works. Knock on doors; walk the streets. In Camden, that approach seems to be showing some results.

“When you have that as a value within your organization, the community tends to know. You can feel the difference,” Goff said. “[The community is] able to collaborate with law enforcement. You empower them to take care of themselves.”

Overall, many U.S. cities have been experiencing a decline in violent crime, according to a Brennan Center for Justice report released in December. Some are seeing historically low violent crime rates, and community policing techniques are sharing the credit. In New York City Mayor Bill de Blasio’s push to replace stop-and-frisk policies with targeted anti-gang actions has been linked to New York's falling murder numbers—this year, the city posted its lowest number since World War II. New Haven, Connecticut, hit its own 50-year low—only seven homicides this year, down from the 13 in 2016. There, they thank a new initiative called “Project Longevity,” which emphasizes information-sharing between officers and again de-emphasizes stop-and-frisk.

Other cities are still struggling. Kansas City, Columbus, Phoenix, and Birmingham saw homicide rates reach new highs in 2017. In Baltimore, homicides hit a new per-capita peak.

What does this all add up to? That’s not yet clear. Assessing individual cities’ yearly crime statistics (or individual years’ city-level crimes) can be inherently misleading, says Inimai Chettiar, director of the Brennan Center for Justice’s Justice Program. “What’s been happening over [the last three years] have been short-term ups and downs,” she said. “So it’s still hard to tell whether there’s actually something going on or whether those are just blips.”

Ames Grawert, the Brennan Justice Center’s counsel, voices a similar concern. “It’s easy to extrapolate from a single year of data to a trend, but that’s not always true,” he said. “Cities big and small both experience normal fluctuations in crime rates over the years.”

That might be the case with Camden’s homicide drop, which, while encouraging, has hardly transformed the city’s overall numbers. “It’s progress, it’s not success,” Thomson said. “We still have extreme challenges that keep us up at night and spring us out of bed in the morning.”

Indeed, Camden’s violent crime rate in 2017 remained dire enough to place the city at number four on Neighborhood Scout’s annual list of America’s most dangerous cities. The number of nonfatal shooting hit incidents has dropped 45 percent since 2012—but is back up in 2017 from last year’s levels. Meanwhile, aggravated assaults with a firearm have gotten more frequent in the past three years.

The numbers themselves can be potentially misleading: Homicide rates, for example, aren’t necessarily a complete measure of urban violence. Just because fewer people are dying from gunshot wounds doesn’t mean fewer people are getting shot: It could also mean they’re getting better treatment, faster. One of Thomson’s Camden policies, nicknamed “Scoop and Go,” may be at work here, which mandates officers to personally drive victims to the hospital if ambulance wait times are too long. That saves lives, without really addressing the source of the violence itself. (Another possible factor: More victims are just getting to the hospital faster by calling an Uber.)

Criminal justice experts also warn against jumping to conclusions regarding causation. “I think people are very quick to look for a singular explanation, and so a lot of people have blamed”—or thanked—“policing reforms, but I don’t think it’s that simple,” said the Brennan Center’s Chettiar.

Goff agrees. The national experiment in community policing is young, and the available data pool is small. “We just don’t have good data on how changes in policing produce changes in these kinds of outcomes,” he said. “[W]hat we haven’t had until now is a comprehensive test of all that in one place—Camden allows for an anecdote about that.”

Camden’s experience since 2012 could help buttress the case for more, similar reforms. With the DOJ’s National Initiative for Building Community Trust and Justice—an Obama-era holdover—Goff has been working to build a research base of more case studies, piloting community policing strategies in six cities, from Birmingham to Stockton.

But President Trump’s far-less-accommodating DOJ has announced its intention to start scaling back on the Collaborative Reform Initiative, which used federal oversight to encourage community policing in U.S. cities, and the department does not intend to increase funding for the Office of Community Oriented Policing Services. Several cities whose police forces were in the process of implementing reforms with the support of these programs have seen those efforts stall.

Five years after launching Camden’s reforms, Thomson is quick to agree that the city’s public safety improvements have not been a unilateral effort. Investments in the local economy, workforce development, and education have gotten offenders off the streets. An aggressive razing campaign removed blighted abandoned properties that once housed drug dealers and users. Mayor Moran says they have invested $8 to 10 million in the demolition program so far, and he plans to continue eliminating stash houses this year.

There’s a lot left to do, but Thomson is convinced the city’s turned a corner. “The statistics are one thing, but how the people in my city measure public safety is not on a piece of paper,” he said. “It’s by what they sense when they open their front door. And that’s where the change in the city is absolutely visceral.”
https://www.citylab.com/e(...)me-in-camden/549542/

Het 'afschaffen van de politie' was maar heel kortstondig, aangezien ze eigenlijk ook iedereen gelijk weer hebben aangenomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 juni 2020 @ 08:15:18 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_193532655
Het hele defunden en of disbanden van de politie gaat er vooral om "maak de politie meer als de Nederlandse politie".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193532672
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat ging over zijn banencijfers, die ook fake news bleken.
Maar trumpgod die alleen fake news kan roepen brengt zelf toch geen fake news, dadelijk spat nog de droom van al die fanboys uit elkaar. :D
pi_193532703
Hopelijk gaan ze in de VS inzien dat ze deze hele teringzooi mede veroorzaken met hun vuurwapencultuur. Maar het zal eerst slechter worden voordat het beter wordt.
  maandag 8 juni 2020 @ 08:26:07 #171
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193532726
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:23 schreef Harmankardon het volgende:
Hopelijk gaan ze in de VS inzien dat ze deze hele teringzooi mede veroorzaken met hun vuurwapencultuur. Maar het zal eerst slechter worden voordat het beter wordt.
Dat hoop ik al jaren. Gaan ook deze ontwikkelingen niets aan veranderen.

ze vinden dat 2e amendement zo belangrijk dat dit allemaal nevenschade is.
pi_193532738
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:23 schreef Harmankardon het volgende:
Hopelijk gaan ze in de VS inzien dat ze deze hele teringzooi mede veroorzaken met hun vuurwapencultuur. Maar het zal eerst slechter worden voordat het beter wordt.
Criminelen komen altijd wel aan vuurwapens. Deze rellen zal de middenklasse in de suburbs alleen maar meer wapens doen kopen. Amerika heeft meer een armoedeprobleem en een politiegeweldprobleem.
pi_193532796
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Criminelen komen altijd wel aan vuurwapens. Deze rellen zal de middenklasse in de suburbs alleen maar meer wapens doen kopen. Amerika heeft meer een armoedeprobleem en een politiegeweldprobleem.
Armoede is daar een enorm issue, eens. Qua politiegeweld hangt het m.i. sterk samen met de enorme voorraad aan vuurwapens. Als je daar agent bent dan leef je met de continue angst dat iedereen die je aanhoudt of aanspreekt je op ieder moment neer kan schieten. Er zijn natuurlijk veel meer variabelen die politiegeweld in een samenleving veroorzaken, maar deze vind ik enorm fundamenteel.

De tendens die je nu ziet waarbij zeer complexe mechanismen enorm simpel worden geplot op een aantal containerbegrippen zoals discriminatie doet geen enkel recht aan de realiteit en zal dus geen structurele oplossing opleveren.
pi_193532807
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:23 schreef Harmankardon het volgende:
Hopelijk gaan ze in de VS inzien dat ze deze hele teringzooi mede veroorzaken met hun vuurwapencultuur. Maar het zal eerst slechter worden voordat het beter wordt.
Vind het overigens nog wel opvallend dat er door deze wapencultuur in Amerika nu met al die rellen nog zo weinig doden zijn gevallen door idioten die met eigen gekochte guns op groepen gaan schieten.....
U MAD?
pi_193532863
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vind het overigens nog wel opvallend dat er door deze wapencultuur in Amerika nu met al die rellen nog zo weinig doden zijn gevallen door idioten die met eigen gekochte guns op groepen gaan schieten.....
Ik heb zelf een tijd in de VS gewoond in een staat waar werkelijk iedereen een legaal vuurwapen heeft (Colorado). 99.99% gaat er gewoon netjes mee om en gebruikt het voor de jacht of zelfverdediging. Dat het preventief werkt blijkt wel uit het feit dat er in de buitenwijken niet geplunderd is.
pi_193532880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:42 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tijd in de VS gewoond in een staat waar werkelijk iedereen een legaal vuurwapen heeft (Colorado). 99.99% gaat er gewoon netjes mee om en gebruikt het voor de jacht of zelfverdediging. Dat het preventief werkt blijkt wel uit het feit dat er in de buitenwijken niet geplunderd is.
Het werkt zo goed preventief dat zwarte joggers dood geschoten worden en de politie pas een serieus onderzoek starten nadat er een filmpje op dook. :')
pi_193532917
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het werkt zo goed preventief dat zwarte joggers dood geschoten worden en de politie pas een serieus onderzoek starten nadat er een filmpje op dook. :')
Zwarte joggers als in zwarte trainingspakken?
U MAD?
  maandag 8 juni 2020 @ 08:52:37 #178
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193532936
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zwarte joggers als in zwarte trainingspakken?
Nee ik denk dat hij die jogger bedoelde die door 2 mannen werd neergeschoten omdat hij iets gestolen had of zo.
Dat laatste weet ik niet eens of dat zo was , maar ja dan nog , iemand doodschieten omdat hij iets gestolen heeft :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_193532955
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:52 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Nee ik denk dat hij die jogger bedoelde die door 2 mannen werd neergeschoten omdat hij iets gestolen had of zo.
Dat laatste weet ik niet eens of dat zo was , maar ja dan nog , iemand doodschieten omdat hij iets gestolen heeft :')
niets gestolen. trespassing. Hij begaf zich op verboden terrein, en die rednecks zijn hem met geladen wapens in een truck achtervolgd.

Zo zie je maar weer waar die misselijke frame toe leidt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonaa op 08-06-2020 09:43:01 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 juni 2020 @ 08:56:58 #180
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193532974
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:54 schreef probeer het volgende:

[..]

niets gestolen. trespassing.
Ah okay , bedankt :)
Ik ben inmiddels overleden
pi_193533019
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het kan enkel een fascinerend experiment worden. Minneapolis is ondanks dat het een relatief grote metropool is, niet onmisbaar voor de US. Het zal complete chaos worden zonder politie, een tweede American frontier, waar iedereen met een gun op zak, te paard door de stad gaat en voor eigen rechter kan spelen :s). Gaat nooit simpelweg nooit werken.
Sadam Hoessein afzetten leek ook fantastisch...maar heb nu niet het idee dat Irak er veel stabieler op geworden is in de periode er na. Ben wel benieuwd naar het plan voor het vervolg.

Kan natuurlijk ook een mooie truc zijn....je "schopt" alles en iedereen er uit....en je zet 90% gewoon weer terug in zijn functie met een ander label.
pi_193533041
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:01 schreef descon het volgende:

[..]

Sadam Hoessein afzetten leek ook fantastisch...maar heb nu niet het idee dat Irak er veel stabieler op geworden is in de periode er na. Ben wel benieuwd naar het plan voor het vervolg.

Kan natuurlijk ook een mooie truc zijn....je "schopt" alles en iedereen er uit....en je zet 90% gewoon weer terug in zijn functie met een ander label.
En je komt op die manier makkelijk van de 10% niet functionerende agenten af zonder geneuzel met de vakbonden. ;)
pi_193533057
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt ja, stukje over wat men in Camden heeft gedaan:
[..]

https://www.citylab.com/e(...)me-in-camden/549542/

Het 'afschaffen van de politie' was maar heel kortstondig, aangezien ze eigenlijk ook iedereen gelijk weer hebben aangenomen.
Uiteraard wordt dit stuk niet gelezen door de users die verontwaardigd liepen te schreeuwen dat 'defund the police' volstrekt gestoord is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533063
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:01 schreef descon het volgende:

[..]

Sadam Hoessein afzetten leek ook fantastisch...maar heb nu niet het idee dat Irak er veel stabieler op geworden is in de periode er na. Ben wel benieuwd naar het plan voor het vervolg.

Kan natuurlijk ook een mooie truc zijn....je "schopt" alles en iedereen er uit....en je zet 90% gewoon weer terug in zijn functie met een ander label.
Lees nou even het stuk dat Monolith postte op de vorige pagina.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533066
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uiteraard wordt dit stuk niet gelezen door de users die verontwaardigd liepen te schreeuwen dat 'defund the police' volstrekt gestoord is.
Dat is het ook, en dat is dit namelijk niet. Dat staat er letterlijk overigens.
pi_193533087
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is het ook, en dat is dit namelijk niet. Dat staat er letterlijk overigens.
Dit is wat wordt beoogd met 'defund the police'. Dat is ook exact de frase die werd gebruikt voor de hervormingen in Camden.

Wat denk jij dat het doel is van defund the police? Het politieapparaat afschaffen en de stad omvormen tot een libertarische vrijstaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533111
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is wat wordt beoogd met 'defund the police'. Dat is ook exact de frase die werd gebruikt voor de hervormingen in Camden.

Wat denk jij dat het doel is van defund the police? Het politieapparaat afschaffen en de stad omvormen tot een libertarische vrijstaat?
Volgens BLM? Ja, dat is het idee. Letterlijk de woorden van 1 van de organisatoren.
pi_193533157
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Volgens BLM? Ja, dat is het idee. Letterlijk de woorden van 1 van de organisatoren.
Nou, dan heeft BLM pech, want dat gaat niet gebeuren. Dit is trouwens wat een vlugge blik op Google oplevert:

quote:
Black Lives Matter co-founder Alicia Garza told NBC's "Meet the Press" on Sunday that growing calls to "defund the police" are not about eliminating police departments, but about reinvesting funds toward "the resources that our communities need."

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533161
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees nou even het stuk dat Monolith postte op de vorige pagina.
Vandaar dat ik ook zei ben benieuwd hoe het ze het willen aanpakken. Stuk van Monolith gaat over de Camden aanpak en niet hoe ze het in Minneapolis willen gaan doen.
pi_193533178
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, dan heeft BLM pech, want dat gaat niet gebeuren. Dit is trouwens wat een vlugge blik op Google oplevert:
[..]

Als ze dan zo verschillend erover spreken, geeft al mooi aan hoe serieus we dat zooitje criminelen moeten nemen.
pi_193533187
Deze hier al voorbij gekomen?
Youtube algoritme werkt de video nog al tegen namelijk.

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193533200
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:23 schreef schommelstoel het volgende:
Deze hier al voorbij gekomen?
Youtube algoritme werkt de video nog al tegen namelijk.

Maak je geen zorgen, we hebben hier een "algoritme" dat elk stokpaardje uit conservatieve hoek tot in den treure uitmelkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193533206
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Als ze dan zo verschillend erover spreken, geeft al mooi aan hoe serieus we dat zooitje criminelen moeten nemen.
Precies. Het is niet goed of het deugt niet.

Ik zie in de VS honderdduizenden mensen op vreedzame wijze demonstreren. Je hoeft het niet met ze eens te zijn, maar het zijn geen criminelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533222
Aha, een zwarte dame die precies zegt wat rechts-conservatieven willen horen. Dan kan het natuurlijk niet anders dan dat zij de absolute waarheid verkondigt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533251
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:23 schreef schommelstoel het volgende:
Deze hier al voorbij gekomen?
Youtube algoritme werkt de video nog al tegen namelijk.

Besef wel even dat je nu een filmpje deelt wat door de gerenommeerde nieuwszender CNN geclassificeerd is als zijnde "laster" aan het adres van onschuldige martelaar George Floyd.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193533260
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, een zwarte dame die precies zegt wat rechts-conservatieven willen horen. Dan kan het natuurlijk niet anders dan dat zij de absolute waarheid verkondigt.
18 minuten, en binnen die tijd comment jij er al op.

Heb je hem volledig geluisterd?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193533263
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, een zwarte dame die precies zegt wat rechts-conservatieven willen horen. Dan kan het natuurlijk niet anders dan dat zij de absolute waarheid verkondigt.
Misschien dat je uit de doeken kunt doen wat er zoal schort aan het verhaal van mevrouw Owens?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193533492
dat gezeik over racistisch geweld bij de politie, etnisch profileren bij de politie.
kom op zeg. wat moet de politie doen afgezien van verdachte maar laten gaan omdat ze een donkere huidskleur hebben.

volgens Andre Lubach is er in Nederland een dermate klein percentage dat het niet meetbaar is. De media klopt de getalletjes op en zet ze in verkeerd perspectief. Want het scoort voor DWDD altijd beter om een BN'er te laten vertellen dat hij telkens door de politie wordt aangehouden. Als die persoon dan een dag heeft meegelopen met de politie, dan hoor je hem opeens niet meer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193533661
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat gezeik over racistisch geweld bij de politie, etnisch profileren bij de politie.
kom op zeg. wat moet de politie doen afgezien van verdachte maar laten gaan omdat ze een donkere huidskleur hebben.
Lees het stuk over Camden nog eens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193533744
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

18 minuten, en binnen die tijd comment jij er al op.

Heb je hem volledig geluisterd?
Ik heb zin noch tijd om twintig minuten naar een of ander YT-filmpje te kijken.

Maar naar ik begrijp benadrukt Owens dat George Floyd geen heldenstatus verdient en dat de man een crimineel was. Prima, maar volgens mist deze daarmee een beetje het punt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533752
Als je minder 'last' wilt hebben van de politie kun je twee dingen doen.
Of je houd je aan de regels of je gaat actievoeren voor aanpassing van de regels.

Als je graag drugs smikkelt of verhandeld dan kun je toch beter actievoeren voor legaliseren van drugs?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193533835
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb zin noch tijd om twintig minuten naar een of ander YT-filmpje te kijken.

Maar naar ik begrijp benadrukt Owens dat George Floyd geen heldenstatus verdient en dat de man een crimineel was. Prima, maar volgens mist deze daarmee een beetje het punt.
Ze gaat wel wat verder dan alleen melden dat George Floyd geen helden status verdient.

Plus, altijd hetzelfde, uren op FOK! zitten, maar het opeens te druk hebben om een video te luisteren die niet in het straatje past.

Same old same old.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193533859
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je minder 'last' wilt hebben van de politie kun je twee dingen doen.
Of je houd je aan de regels of je gaat actievoeren voor aanpassing van de regels.

Als je graag drugs smikkelt of verhandeld dan kun je toch beter actievoeren voor legaliseren van drugs?
Ja, de politie houdt alleen mensen aan die aantoonbaar bezig zijn met het plegen van strafbare feiten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193533884
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ze gaat wel wat verder dan alleen melden dat George Floyd geen helden status verdient.

Plus, altijd hetzelfde, uren op FOK! zitten, maar het opeens te druk hebben om een video te luisteren die niet in het straatje past.

Same old same old.
Ik kan jou ook makkelijk aan het werk zetten met 10 uur aan videomateriaal. Op een discussieforum is het nou eenmaal het idee dat wanneer je vindt dat er een sterk punt wordt gemaakt, je dit even herformuleert en aangeeft wat dat punt is en waarom het gemaakte punt sterk is. Alleen maar 'hier heb je een YT-filmpje met goede punten' schiet niet op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193533913
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, de politie houdt alleen mensen aan die aantoonbaar bezig zijn met het plegen van strafbare feiten.
kijk het filmpje van Andre Lubach maar. uit niets is gebleken dat de politie aan etnisch profileren doet. ook het verhaal over de term 'marrokkanenverdelgers' bleek niet waar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193533955
Overigens snap ik heel goed dat de commentaren van Owens een bepaalde appeal hebben, zeker in conservatieve kringen. En ik moet zeggen dat ze in deze niet louter onzin verkondigt. De zwarte gemeenschap in de VS mag zeker aan introspectie doen. Tegelijkertijd gaat zij te gemakkelijk voorbij aan het structurele racisme waar Afro-Amerikanen nog altijd mee te maken krijgen dat ertoe leidt dat veel van hen hun leven beginnen met de enorme achterstand. Anders gezegd: het probleem is veel complexer dan simpelweg stellen dat zwarten zelf schuldig zijn aan de situatie waarin hun gemeenschap verkeert.

Maar nogmaals, ik begrijp heel goed dat haar betoog wordt omarmd. Het is een zwarte dame die zegt dat de Afro-Amerikaanse gemeenschap alle ellende aan zichzelf heeft te danken en dat niemand anders iets valt te verwijten. Het is een comfortabele boodschap voor mensen die toch al de schurft hebben aan alles waar deze protesten voor staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533982
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ze gaat wel wat verder dan alleen melden dat George Floyd geen helden status verdient.

Plus, altijd hetzelfde, uren op FOK! zitten, maar het opeens te druk hebben om een video te luisteren die niet in het straatje past.

Same old same old.
Elkaar bombarderen met filmpjes heeft niet gek veel zin. Ik kan jou ook aanraden om de docu '13th' te kijken, die op Netflix staat. En dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193533987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan jou ook makkelijk aan het werk zetten met 10 uur aan videomateriaal. Op een discussieforum is het nou eenmaal het idee dat wanneer je vindt dat er een sterk punt wordt gemaakt, je dit even herformuleert en aangeeft wat dat punt is en waarom het gemaakte punt sterk is. Alleen maar 'hier heb je een YT-filmpje met goede punten' schiet niet op.
Dat is al vaak genoeg gedaan, ik ken het vicieuze cirkeltje zo onderhand wel.

Geeft iemand extra info bij een video, dan zal hij "gepakt" worden op de punten die hij benoemd.
En de aanvaller kijkt niet de gehele video en gaat alleen af of de punten die gene er bij plaatst.

En zo worden een heleboel andere punten niet gezien omdat ze alleen af gaan op het geen dat lekker kort staat vermeld.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193534003
je kan toch niet zeggen dat wekenlang protesteren iets gaat opleveren. De kloof tussen mensen met donkere huidskleur en mensen zonder donkere huidskleur wordt alleen maar groter.
Petra de Jong van Doorbraak mocht geen protest in Alkmaar organiseren omdat ze zelf niet tot de groep mensen met donkere huidskleur hoort. Het is toch van de zotte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534014
Waarom is er nou weer een post van mij verdwenen? Het bevalt me helemaal niet om steeds te moeten constateren dat er posts van mij verdwenen of aangepast zijn terwijl ik op een constructieve wijze aan deze discussie deelneem en geen onvertogen woord gebruik. Als dit een verdekt GroenLinks forum is dan hoor ik dat graag want dan weet ik namelijk waar ik aan toe ben en kan ik mijn tijd nuttiger spenderen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193534066
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Waarom is er nou weer een post van mij verdwenen? Het bevalt me helemaal niet om steeds te moeten constateren dat er posts van mij verdwenen of aangepast zijn terwijl ik op een constructieve wijze aan deze discussie deelneem en geen onvertogen woord gebruik. Als dit een verdekt GroenLinks forum is dan hoor ik dat graag want dan weet ik namelijk waar ik aan toe ben en kan ik mijn tijd nuttiger spenderen.
Oh, ik dacht de mods er al vanaf gisteravond niet waren eigenlijk. Gezien de posts die er nog steeds staan waar ik terecht een TR voor plaatste.
pi_193534185
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens snap ik heel goed dat de commentaren van Owens een bepaalde appeal hebben, zeker in conservatieve kringen. En ik moet zeggen dat ze in deze niet louter onzin verkondigt. De zwarte gemeenschap in de VS mag zeker aan introspectie doen. Tegelijkertijd gaat zij te gemakkelijk voorbij aan het structurele racisme waar Afro-Amerikanen nog altijd mee te maken krijgen dat ertoe leidt dat veel van hen hun leven beginnen met de enorme achterstand. Anders gezegd: het probleem is veel complexer dan simpelweg stellen dat zwarten zelf schuldig zijn aan de situatie waarin hun gemeenschap verkeert.

Maar nogmaals, ik begrijp heel goed dat haar betoog wordt omarmd. Het is een zwarte dame die zegt dat de Afro-Amerikaanse gemeenschap alle ellende aan zichzelf heeft te danken en dat niemand anders iets valt te verwijten. Het is een comfortabele boodschap voor mensen die toch al de schurft hebben aan alles waar deze protesten voor staan.
Naïviteit, is dat aangeboren of ontwikkel je dat?
Man man man.

Je hebt het continu over conservatieve.
Het is misschien als linkse goedzak moeilijk te bevatten dat er ook donkere Amerikanen zijn die het met haar eens zijn.
En die een hekel hebben aan witte mensen die denken het te weten en te moeten spreken voor de zwarte gemeenschap.

En niet iedereen die niet links is, is niet meteen rechts of iets waar jij je tegen afzet.
Verbreed je wereld eens en kijk eens verder dan je eigen straatje.

Waarschijnlijk plaats jij mij ook onder rechts omdat ik de video plaats.
Don't blame the messenger.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_193534227
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:48 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Naïviteit, is dat aangeboren of ontwikkel je dat?
Man man man.

Je hebt het continu over conservatieve.
Het is misschien als linkse goedzak moeilijk te bevatten dat er ook donkere Amerikanen zijn die het met haar eens zijn.
En die een hekel hebben aan witte mensen die denken het te weten en te moeten spreken voor de zwarte gemeenschap.

En niet iedereen die niet links is, is niet meteen rechts of iets waar jij je tegen afzet.
Verbreed je wereld eens en kijk eens verder dan je eigen straatje.

Waarschijnlijk plaats jij mij ook onder rechts omdat ik de video plaats.
Don't blame the messenger.
Whut, Koos geeft enkel aan dat Owens aan bepaalde zaken makkelijk voorbij gaat maar dat ze enerzijds ook wel een punt heeft.

Hoe is dat naiëf? vind dat een hele realistische benadering.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193534247
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Whut, Koos geeft enkel aan dat Owens aan bepaalde zaken makkelijk voorbij gaat maar dat ze enerzijds ook wel een punt heeft.

Hoe is dat naiëf? vind dat een hele realistische benadering.
Het is natuurlijk makkelijker om mij te schelden voor 'linkse goedzak'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193534258
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 03:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

meest achterlijke tweets ooit.
Misschien gaan ze iedereen ontslaan en de hele politieafdeling opnieuw opbouwen.
pi_193534368
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk makkelijker om mij te schelden voor 'linkse goedzak'.
Idd en daarna heeft men het weer vrolijk over narratief als het te moeilijk wordt in discussies, terwijl men die introspectie die men van andere bevolkingsgroepen verwacht ook eens voor hun kortzichtige eigen parochie zou moeten toepassen. De ironie toch steeds. :D
pi_193534485
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

kijk het filmpje van Andre Lubach maar. uit niets is gebleken dat de politie aan etnisch profileren doet. ook het verhaal over de term 'marrokkanenverdelgers' bleek niet waar.
En dat heeft precies wat te maken met de situatie in de VS?
Ben overigens ook wel benieuwd wie Andre Lubach is. Zou dat een neef van Arjen zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193534514
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:33 schreef schommelstoel het volgende:
Geeft iemand extra info bij een video, dan zal hij "gepakt" worden op de punten die hij benoemd.
En de aanvaller kijkt niet de gehele video en gaat alleen af of de punten die gene er bij plaatst.

En zo worden een heleboel andere punten niet gezien omdat ze alleen af gaan op het geen dat lekker kort staat vermeld.
Wat jij 'pakken' noemt is een discussie voeren. Jij komt met argumenten (of nou je, je kopieert ze van iemand anders), iemand anders reageert daar op met tegenargumenten, onderbouwd met broninformatie. Als je dat niet wilt moet je geen discussie gaan voeren, dan moet je gewoon lekker ergens in je bubbelverse een circle jerk gaan houden waar iedereen over elkaar heen buitelt om het met elkaar eens te zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193534531
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat heeft precies wat te maken met de situatie in de VS?
het is heel makkelijk om racisme te roepen.
het blijkt lastig om etnisch profileren daadwerkelijk te bewijzen.

George Floyd had gewoon een vervalst briefje bij zich. als de politie een melding krijgt dan komt daar door bigdata automatisch bij te staan dat de verdacht in het verleden verzet gegeven heeft bij eerdere arrestaties.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534532
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Elkaar bombarderen met filmpjes heeft niet gek veel zin. Ik kan jou ook aanraden om de docu '13th' te kijken, die op Netflix staat. En dan?
Over Netflix gesproken;

NetflixNL twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 10:11:34 We hebben een lijst samengesteld van titels over racisme in de wereld, maar ook dichter bij huis. Sommige staan op Netflix, de rest zie, lees en hoor je ergens anders. Meer weten over onze tips? Laat het ons weten. https://t.co/ItEFlbZWhp reageer retweet
Een lijst over "racisme in de wereld", maar het hoeft geen verrassing te zijn waar het eigenlijk alleen maar over gaat; zwarte levens die last van discriminatie hebben.

Typisch weer.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193534543
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Over Netflix gesproken;

NetflixNL twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 10:11:34 We hebben een lijst samengesteld van titels over racisme in de wereld, maar ook dichter bij huis. Sommige staan op Netflix, de rest zie, lees en hoor je ergens anders. Meer weten over onze tips? Laat het ons weten. https://t.co/ItEFlbZWhp reageer retweet
Een lijst over "racisme in de wereld", maar het hoeft geen verrassing te zijn waar het eigenlijk alleen maar over gaat; zwarte levens die last van discriminatie hebben.

Typisch weer.
Werkelijk? :')
pi_193534578
je kunt het hebben over de witte was. de witte mens ken ik niet.
ik heb nog nooit een wit persoon gezien. maar alles moet eraan wat wit is, begrijp ik.
het straatnaambordje `witte de withstraat` zal er vast aan gaan verwacht ik.

Hier, dit is wit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 juni 2020 @ 11:19:59 #223
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193534590
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:15 schreef SpaceOddity het volgende:
Over Netflix gesproken;

NetflixNL twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 10:11:34 We hebben een lijst samengesteld van titels over racisme in de wereld, maar ook dichter bij huis. Sommige staan op Netflix, de rest zie, lees en hoor je ergens anders. Meer weten over onze tips? Laat het ons weten. https://t.co/ItEFlbZWhp reageer retweet
Een lijst over "racisme in de wereld", maar het hoeft geen verrassing te zijn waar het eigenlijk alleen maar over gaat; zwarte levens die last van discriminatie hebben.

Typisch weer.
Wilde toch al opzeggen, schitterend moment, dank voor de tip.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193534598
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het is heel makkelijk om racisme te roepen.
het blijkt lastig om etnisch profileren daadwerkelijk te bewijzen.

George Floyd had gewoon een vervalst briefje bij zich. als de politie een melding krijgt dan komt daar door bigdata automatisch bij te staan dat de verdacht in het verleden verzet gegeven heeft bij eerdere arrestaties.
Is dat zo? In Nederland kun je gewoon naar de belastingdienstcasus wijzen. Veel duidelijker wordt het niet.
In de VS zijn de verhalen van zwarte Amerikanen die met hun auto heel regelmatig aan de kant worden gezet gewoon bekend, er is een duidelijk verschil in pakkans, veroordeling en zwaarte van de straf op basis van etniciteit en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193534631
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het is heel makkelijk om racisme te roepen.
het blijkt lastig om etnisch profileren daadwerkelijk te bewijzen.

George Floyd had gewoon een vervalst briefje bij zich. als de politie een melding krijgt dan komt daar door bigdata automatisch bij te staan dat de verdacht in het verleden verzet gegeven heeft bij eerdere arrestaties.
Nee hoor. Kap eens met dat constante liegen.

Belastingdienst mag overduidelijk zijn. En ook de Nederlandse politie geeft het gewoon zelf toe:

quote:
https://www.politie.nl/th(...)isch-profileren.html

De politie hanteert net als Amnesty International de volgende definitie van etnisch profileren: het gebruik van criteria als huidskleur, nationaliteit, etniciteit, taal of geloof bij opsporing of handhaving terwijl dat niet objectief te rechtvaardigen is. Etnisch profileren is niet gewenst. De politie erkent dat etnisch profileren meer dan incidenteel voorkomt, maar er is geen onderzoek dat dit bevestigt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193534644
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:19 schreef Tyr80 het volgende:
Wilde toch al opzeggen, schitterend moment, dank voor de tip.
Ik kijk mee op iemand anders zijn account. :@

Maar die woke content van ze laat ik sowieso altijd links liggen. :')
pi_193534670
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo? In Nederland kun je gewoon naar de belastingdienstcasus wijzen. Veel duidelijker wordt het niet.
In de VS zijn de verhalen van zwarte Amerikanen die met hun auto heel regelmatig aan de kant worden gezet gewoon bekend, er is een duidelijk verschil in pakkans, veroordeling en zwaarte van de straf op basis van etniciteit en ga zo maar door.
goed. de belastingcasus. Begin maar eens te zoeken naar "Gratis geld uit Holland".
Dat is de reden waarom de overheid besloot om mensen met meer dan 1 nationaliteit extra te controleren. Heeft niets maar dan ook helemaal niets met racisme te maken.

Waarom staat het hebben van meer dan 1 nationaliteit direct gelijk staat aan etnisch profileren?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534674
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo? In Nederland kun je gewoon naar de belastingdienstcasus wijzen. Veel duidelijker wordt het niet.
In de VS zijn de verhalen van zwarte Amerikanen die met hun auto heel regelmatig aan de kant worden gezet gewoon bekend, er is een duidelijk verschil in pakkans, veroordeling en zwaarte van de straf op basis van etniciteit en ga zo maar door.
Maar is dit niet zo omdat zwarte Amerikanen buitenproportioneel zijn vertegenwoordigd in de misdaadstatistieken? Beetje zoals Marokkanen hier.
pi_193534694
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Kap eens met dat constante liegen.

Belastingdienst mag overduidelijk zijn. En ook de Nederlandse politie geeft het gewoon zelf toe:
[..]

ach die onzin van dat toegeven. dan hopen ze dat de ophef afneemt.
een agent in de auto bijvoorbeeld ziet niet eens wat voor huidskleur iemand heeft. dat zie je pas nadat je een persoon staande hebt gehouden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534706
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

goed. de belastingcasus. Begin maar eens te zoeken naar "Gratis geld uit Holland".
Dat is de reden waarom de overheid besloot om mensen met meer dan 1 nationaliteit extra te controleren. Heeft niets maar dan ook helemaal niets met racisme te maken.

Waarom staat het hebben van meer dan 1 nationaliteit direct gelijk staat aan etnisch profileren?
Zowel de belastingdienst als de Nederlandse politie geven zelf toe dat ze aan etnisch profileren doen.

Nou kan jij er wel de mening op nahouden dat etnisch profileren hartstikke prima is, en ik mag dat op mijn beurt weer hartstikke racistisch vinden, maar dat etnisch profileren gebeurt is gewoon een feit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193534722
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ach die onzin van dat toegeven. dan hopen ze dat de ophef afneemt.
een agent in de auto bijvoorbeeld ziet niet eens wat voor huidskleur iemand heeft. dat zie je pas nadat je een persoon staande hebt gehouden.
Ah, ja, natuurlijk, de politie en belastingdienst liegen. Want jij weet beter wat ze daar doen, dan dat ze het zelf weten.

Je blijft bezig he?
"Pools are perfect for holding water"
pi_193534741
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Zowel de belastingdienst als de Nederlandse politie geven zelf toe dat ze aan etnisch profileren doen.

Nou kan jij er wel de mening op nahouden dat etnisch profileren hartstikke prima is, en ik mag dat op mijn beurt weer hartstikke racistisch vinden, maar dat etnisch profileren gebeurt is gewoon een feit.
Nee, etnisch profileren is fout.
Echter is uit onderzoeken gebleken dat het percentage wat voor etnisch profileren door moet gaan, slecht zeer klein is. bijna niet te meten. de ophef daarover, daar valt elke talkshow voor.
lees dat rapport er maar op na. het rapport heet "Boeven vangen".
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534794
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ah, ja, natuurlijk, de politie en belastingdienst liegen. Want jij weet beter wat ze daar doen, dan dat ze het zelf weten.

Je blijft bezig he?
De politie vangt boeven.
De belastingdienst voert de regels uit die de overheid heeft opgesteld.

Dat er vaker mensen met een donkere huidskleur door de politie worden aangehouden. Ja eurhm, hallo? wat moet ik daar op antwoorden. Racisme zeker.

Dat er vaker mensen met twee nationaliteiten door de belastingdienst worden 'gepakt' versus "Gratis geld uit Holland". enkele mensen zijn het helemaal zat dat er figuren in Turkijke, Bulgarije, Polen wonen en een Nederlandse pinpas hebben en op dubieuze wijze toeslagen ontvangen.
Maar nee, dat zal vast als racisme door mogen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193534854
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:25 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Maar is dit niet zo omdat zwarte Amerikanen buitenproportioneel zijn vertegenwoordigd in de misdaadstatistieken? Beetje zoals Marokkanen hier.
Zeker echter je kan ook aan de kant worden gezet als je iets verkeerds heb gedaan ipv preventief.

In Nl gebeurt dit ook bij getinte mensen in een bepaalde type auto. Zo kende ik iemand die gemiddeld 1x per week aan de kant wordt gezet. Aardige gozer zonder strafblad en hij is ook een keer onder schot gehouden vanwege een verkeerde beweging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193534903
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:25 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Maar is dit niet zo omdat zwarte Amerikanen buitenproportioneel zijn vertegenwoordigd in de misdaadstatistieken? Beetje zoals Marokkanen hier.
Al was dat zo. Dan is het alsnog gewoon etnisch / raciaal profileren. Nog afgezien van het feit dat er ook wel een zekere vicieuze cirkel is. Neem bijvoorbeeld deze publicatie. Daarin keek men naar data omtrent staande houden in het verkeer door de politie in Richmond, VA:

quote:
Despite the significance of racial profiling as an issue of national concern, little empirical research exists on whether police traffic stop practices disproportionately impact minority drivers. Using data from 2,673 traffic stops conducted by the Richmond, Virginia, Police Department in 2000, this article explores the treatment by police of motorists of different races and ethnic backgrounds. Minority citizens in general, and African Americans in particular, were disproportionately stopped compared with their percentage in the driving-eligible population. However, they were searched no more frequently than Whites; in fact, Whites were significantly more likely than minorities to be the subjects of consent searches. Compared with Whites, and after controlling for variables, minority drivers were more likely to be warned, whereas Whites were more likely to be ticketed or arrested. Examining officer race as a predictor revealed White officers were no more likely than minority officers to stop, search, or arrest minority drivers.
Daarin zie je dus dat het aantal daadwerkelijke bestraffingen helemaal niet hoger is, maar het aantal staande houdingen wel. Er zijn natuurlijk ook heel veel zaken waar de politie mensen op kan pakken. Die 5 kilometer te hard rijden, niet op tijd richting aangeven en ga zo maar door. Ook interessant is dat de etniciteit van de agent niet per se uitmaakt. Dat is ook iets wat vaak vergeten wordt. Bepaalde patronen zijn nog niet eens zozeer 'de blanke racist versus de arme burger uit een minderheidsgroepering', maar simpelweg patronen die in het systeem geslopen zijn.

Een wat meer recente studie uit Nature kijkt op een wat grootschaliger niveau en ziet een aantal interessante patronen:

quote:
We assessed racial disparities in policing in the United States by compiling and analysing a dataset detailing nearly 100 million traffic stops conducted across the country. We found that black drivers were less likely to be stopped after sunset, when a ‘veil of darkness’ masks one’s race, suggesting bias in stop decisions. Furthermore, by examining the rate at which stopped drivers were searched and the likelihood that searches turned up contraband, we found evidence that the bar for searching black and Hispanic drivers was lower than that for searching white drivers. Finally, we found that legalization of recreational marijuana reduced the number of searches of white, black and Hispanic drivers—but the bar for searching black and Hispanic drivers was still lower than that for white drivers post-legalization. Our results indicate that police stops and search decisions suffer from persistent racial bias and point to the value of policy interventions to mitigate these disparities.
Met name de 'veil of darkness'-toets die ze daar doen is wel aardig omdat die verschillende complicerende factoren uitsluit.

Kijk en dan kun je wel zeggen 'ja maar personen uit groep X worden vaker veroordeeld voor misdaden, dus het disproportioneel aanhouden van die personen is terecht', maar in de basis dient aanhouding natuurlijk te gebeuren op basis van verdachte omstandigheden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193534920
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Over Netflix gesproken;

NetflixNL twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 10:11:34 We hebben een lijst samengesteld van titels over racisme in de wereld, maar ook dichter bij huis. Sommige staan op Netflix, de rest zie, lees en hoor je ergens anders. Meer weten over onze tips? Laat het ons weten. https://t.co/ItEFlbZWhp reageer retweet
Een lijst over "racisme in de wereld", maar het hoeft geen verrassing te zijn waar het eigenlijk alleen maar over gaat; zwarte levens die last van discriminatie hebben.

Typisch weer.
Dat doet verder natuurlijk niets af aan de inhoud van de door mij genoemde docu.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193535187
Goed. de feiten over USA;
DeRedacteur_ twitterde op maandag 08-06-2020 om 11:15:31 Gewoon even wat statistieken, omdat feiten het zo lekker doen als emoties verblinden
#blacklivesmatter https://t.co/5uZBlWCOEJ reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193535485
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed. de feiten over USA;
DeRedacteur_ twitterde op maandag 08-06-2020 om 11:15:31 Gewoon even wat statistieken, omdat feiten het zo lekker doen als emoties verblinden
#blacklivesmatter https://t.co/5uZBlWCOEJ reageer retweet
Dat zou zomaar kunnen kloppen echter hier gaat BLM niet over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193535598
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen kloppen echter hier gaat BLM niet over.
"Daar gaat het niet over."
dat is wel het meest gebruikte antwoord tegenwoordig.

waar gaat het dan over? die drugsverslaafde junk die al 5 jaar had gezeten, die een pistool op de buik van een zwangere vrouw had gezet, die met dat valse briefje van 20 weer wat wou kopen?

of die vrouw van een drugsverslaafde, waar de politie binnen viel "zonder aan te kloppen"?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193535639
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

"Daar gaat het niet over."
dat is wel het meest gebruikte antwoord tegenwoordig.

waar gaat het dan over? die drugsverslaafde junk die al 5 jaar had gezeten, die een pistool op de buik van een zwangere vrouw had gezet, die met dat valse briefje van 20 weer wat wou kopen?

of die vrouw van een drugsverslaafde, waar de politie binnen viel "zonder aan te kloppen"?
Onder ander het staande houden terwijl er niks aan de hand is.
Het neerschieten van een jogger.
Etc.
Gek genoeg zijn dat bijna altijd bruine mensen in de vs. Terwijl die groep maar klein is.

Als er wel info wordt gedeeld wat er toe doet dan hoeft er ook niet gezegd te worde: daar gaat het niet over
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193535640
Even kijken hoor, aan de ene kant hebben we wetenschappelijke publicaties, aan de andere kant een Twittermeme van een bekende troll.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193535689
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Onder ander het staande houden terwijl er niks aan de hand is.
Het neerschieten van een jogger.
Etc.

Als er wel info wordt gedeeld wat er toe doet dan hoeft er ook niet gezegd te worde: daar gaat het niet over
het gros van de demonstranten geeft niet eens antwoord als je vraagt waarom ze daar zijn.
een deel weet ook echt niet waarom ze er zijn.

al meerdere keren is een cameraman verjaagd. liever geen pottenkijkers.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193535724
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het gros van de demonstranten geeft niet eens antwoord als je vraagt waarom ze daar zijn.
een deel weet ook echt niet waarom ze er zijn.

al meerdere keren is een cameraman verjaagd. liever geen pottenkijkers.
Dat snap ik.... Neemt niet weg dat blm niet over criminaliteit onder allochtoben gaat.

De enige reden om allochtonen of zwarte mensen willekeurig te controleren en blanken niet is racisme en vooroordelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193535932
Overduidelijk doen we aan etnisch profileren in NL, de belastingdienst is een tekenende casus. Schandalig. Maar positieve discriminatie bij het aannemen van mensen kan net zo goed etnisch profileren zijn. Ik begrijp dat we dat vanaf nu ook niet meer doen dan. Wel zo eerlijk.
pi_193535955
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:42 schreef Harmankardon het volgende:
Overduidelijk doen we aan etnisch profileren in NL, de belastingdienst is een tekenende casus. Schandalig. Maar positieve discriminatie bij het aannemen van mensen kan net zo goed etnisch profileren zijn. Ik begrijp dat we dat vanaf nu ook niet meer doen dan. Wel zo eerlijk.
Om een achterstand weg te werken kan positief discrimineren prima voor een beperkte periode.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193535992
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Om een achterstand weg te werken kan positief discrimineren prima voor een beperkte periode.
Prima voor wie? Discriminatie blijft discriminatie.
pi_193536019
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het gros van de demonstranten geeft niet eens antwoord als je vraagt waarom ze daar zijn.
een deel weet ook echt niet waarom ze er zijn.

al meerdere keren is een cameraman verjaagd. liever geen pottenkijkers.
Al 360* gerappoteerd geweld tegen journalisten gebruikt door de politie, liever geen filmpjes meer van hun excessief geweld.

US Law Enforcement Are Deliberately Targeting Journalists During George Floyd Protests
pi_193536035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Al 360* gerappoteerd geweld tegen journalisten gebruikt door de politie, liever geen filmpjes meer van hun excessief geweld.

US Law Enforcement Are Deliberately Targeting Journalists During George Floyd Protests
Hij blijft toch wel bagatelliseren, liegen, verdraaien, met irrelevante randzaken aankomen, of op andere manieren trollen en invalideren.

Daar gaat alle info of kennis van de wereld niets aan veranderen. Dit is gedrag waar hij bewust voor kiest.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193536043
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed. de feiten over USA;
DeRedacteur_ twitterde op maandag 08-06-2020 om 11:15:31 Gewoon even wat statistieken, omdat feiten het zo lekker doen als emoties verblinden
#blacklivesmatter https://t.co/5uZBlWCOEJ reageer retweet
Lol een twitter account met in z'n profiel "Платите только в рублях, пожалуйста!".
Vetaling: Betaal alsjeblieft alleen in roebels!
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193536059
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:54 schreef probeer het volgende:

[..]

niets gestolen. trespassing. Hij begaf zich op verboden terrein, en die rednecks zijn hem met geladen wapens in een truck achtervolgd.

Zo zie je maar weer waar die misselijke frame toe leidt.
Moet hij maar van andermans grond af blijven. Staan niet voor niets bordjes. Was je ook zo ziedend geweest als het een chinees was geweest die ze hadden afgeknalt? Nee hé.
U MAD?
  maandag 8 juni 2020 @ 12:52:25 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193536073
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het gros van de demonstranten geeft niet eens antwoord als je vraagt waarom ze daar zijn.
een deel weet ook echt niet waarom ze er zijn.
Dat je je onvrede niet duidelijk onder woorden kan brengen wil niet zeggen dat die onvrede per definitie niet gelegitimeerd is.
quote:
al meerdere keren is een cameraman verjaagd. liever geen pottenkijkers.
Je bedoelt door de politie?
Huilen dan.
pi_193536094
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:42 schreef Harmankardon het volgende:
Overduidelijk doen we aan etnisch profileren in NL, de belastingdienst is een tekenende casus. Schandalig. Maar positieve discriminatie bij het aannemen van mensen kan net zo goed etnisch profileren zijn. Ik begrijp dat we dat vanaf nu ook niet meer doen dan. Wel zo eerlijk.
Ik betwijfel wel hoe groot het probleem echt is. Ik denk dat negatieve discriminatie nog steeds een veel groter onderdeel is van de arbeidsmarkt dan positieve discriminatie. Bovendien denk ik niet dat er veel bedrijven zijn die bij 20 CVs eigenlijk zonder naar de inhoud te kijken de 10 CVs van blanke heteroseksuele mannen wegflikkeren om vervolgens een inhoudelijke selectie te maken uit de CVs van de vrouwen, allochtonen of wat homoseksueel uitziende types. Veelal is "bij gelijke geschiktheid" al een criterium dat als eerste gehanteerd wordt. "Bij gelijke geschiktheid" wordt normaliter niet gewoon simpelweg een 'kop of munt'-aanpak gehanteerd, maar krijg je dingen als 'de klik' wat natuurlijk ook een concept is dat boordevol impliciete aannames zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193536118
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Moet hij maar van andermans grond af blijven. Staan niet voor niets bordjes. Was je ook zo ziedend geweest als het een chinees was geweest die ze hadden afgeknalt? Nee hé.
Dit is wellicht iets compleet nieuw voor je, dus ga er even goed voor zitten, anders val je van verbazing wellicht om:

De meeste mensen geven geen fuck om de huidskleur van een persoon.

Dus ja, ik was net zo boos geweest wanneer het slachtoffer een Chinese achtergrond had gehad. Of blank. Of paars.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193536123
nou die cameraman van Ruptly was gisteren overduidelijk door drie demonstranten bedreigd. was later goed te zien op wat stills. drie figuren geheel in het zwart en gezicht afgedekt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193536126
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:46 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Prima voor wie? Discriminatie blijft discriminatie.
Prima voor de samenleving om dit voor een beperkte tijd uit te voeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193536161
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
nou die cameraman van Ruptly was gisteren overduidelijk door drie demonstranten bedreigd. was later goed te zien op wat stills. drie figuren geheel in het zwart en gezicht afgedekt.
Zo zelfs wel bedreigd, nou en over minstens 360 gewonde journalisten door politie geweld stap je weer heen. Iets met plank voor een kop. :D
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juni 2020 @ 12:58:40 #257
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193536166
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat je je onvrede niet duidelijk onder woorden kan brengen wil niet zeggen dat die onvrede per definitie niet gelegitimeerd is.
[..]

Je bedoelt door de politie?
Door beide kanten (verrassend, aan beide kanten zitten rotte appels), maar wel vaker door de politie ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193536241
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit is wellicht iets compleet nieuw voor je, dus ga er even goed voor zitten, anders val je van verbazing wellicht om:

De meeste mensen geven geen fuck om de huidskleur van een persoon.

Dus ja, ik was net zo boos geweest wanneer het slachtoffer een Chinese achtergrond had gehad. Of blank. Of paars.
Dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193536312
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

achja, dat is op CNN zelfs live in beeld geweest. een verslaggever die live werd ingerekend. foutje, waar gewerkt wordt vallen spaanders. verslaggever werkte netjes mee en was 30 minuten vrijgelaten met excuses.

Weer eens selectief het minst geweldadige incident eruit pikken?

Hier een andere, en als we gaan zoeken kunnen er daar nog ruim 300 bij geplaatst worden.

Australia opens investigation into U.S. police violence against journalists covering protests in DC

Waar gewerkt worden kunnen spaanders vallen, helaas is de politie nogal lomp in de vs en daardoor vallen complete bomen, waar deze protesten juist over gaan.
pi_193536377
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Weer eens selectief het minst geweldadige incident eruit pikken?

Hier een andere, en als we gaan zoeken kunnen er daar nog ruim 300 bij geplaatst worden.

Australia opens investigation into U.S. police violence against journalists covering protests in DC

Waar gewerkt worden kunnen spaanders vallen, helaas is de politie nogal lomp in de vs en daardoor vallen complete bomen, waar deze protesten juist over gaan.
elders was een agent te paard op een stoplicht geknald. ook zoiets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193536550
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit is wellicht iets compleet nieuw voor je, dus ga er even goed voor zitten, anders val je van verbazing wellicht om:

De meeste mensen geven geen fuck om de huidskleur van een persoon.

Dus ja, ik was net zo boos geweest wanneer het slachtoffer een Chinese achtergrond had gehad. Of blank. Of paars.
OK, goed om te horen. Zijn we het eens. Maar omdat je de 'zwarte jogger' zo expliciet aanhaalde dacht ik dat je de soort huidskleur nogal belangrijk vond.
U MAD?
pi_193536666
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

OK, goed om te horen. Zijn we het eens. Maar omdat je de 'zwarte jogger' zo expliciet aanhaalde dacht ik dat je de soort huidskleur nogal belangrijk vond.
Voor bepaalde users lijkt de huidskleur van die jongen wel reden te zijn om de moord op zijn persoon te vergoelijken, onder het mom 'die criminele zwarte heeft er zelf om gevraagd'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 juni 2020 @ 13:49:12 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193536877
3 jaar geleden. Deze Sheriff begrijpt het _O_ _O_

https://www.dumpert.nl/item/7927487_b244d2e9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193536981
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat doet verder natuurlijk niets af aan de inhoud van de door mij genoemde docu.
Ik zal m eens gaan kijken dan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 14:06:36 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193537066
Goed overzicht

[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 08-06-2020 14:14:01 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 14:47:18 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193537529
Mooie cijfers uit de US. Dood terwijl vastgehouden door politie:


Doodgeschoten:


use of force:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193537679
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:47 schreef matthijst het volgende:
Mooie cijfers uit de US. Dood terwijl vastgehouden door politie:
[ afbeelding ]

Doodgeschoten:
[ afbeelding ]

use of force:
[ afbeelding ]
Hier gaat het dus om en niet de criminaliteit van een bepaalde groep.
Geen idee of deze cijfers kloppen maar als het klopt dan begrijp ik de blm beweging heel goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193537731
Is deze hier eigenlijk al voorbij gekomen?

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/agAqjww_460svvp9.webm

Hoe die vreedzame demonstranten omgaan met een blanke oude vrouw. En gezien de huidskleur en definitie voor racisme dat deze ellende heeft veroorzaakt kunnen we concluderen dat dit een zeer racistische aanval was.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:05:00 #269
117098 Hathor
Effe niet
pi_193537767
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Zowel de belastingdienst als de Nederlandse politie geven zelf toe dat ze aan etnisch profileren doen.

Nou kan jij er wel de mening op nahouden dat etnisch profileren hartstikke prima is, en ik mag dat op mijn beurt weer hartstikke racistisch vinden, maar dat etnisch profileren gebeurt is gewoon een feit.
Het is ook gewoon nodig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193537809
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is deze hier eigenlijk al voorbij gekomen?

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/agAqjww_460svvp9.webm

Hoe die vreedzame demonstranten omgaan met een blanke oude vrouw. En gezien de huidskleur en definitie voor racisme dat deze ellende heeft veroorzaakt kunnen we concluderen dat dit een zeer racistische aanval was.
Volgens mij ontkent niemand dat ook zwarten racistisch kunnen zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juni 2020 @ 15:10:02 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193537827
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij ontkent niemand dat ook zwarten racistisch kunnen zijn.
Die ontkenning heb ik vaak zat voorbij zien komen (alleen niet hier volgens mij), wat inderdaad wel wat apart is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193537828
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:47 schreef matthijst het volgende:
Mooie cijfers uit de US. Dood terwijl vastgehouden door politie:
[ afbeelding ]

Doodgeschoten:
[ afbeelding ]

use of force:
[ afbeelding ]
Wow, dat land is ziek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193537833
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die ontkenning heb ik vaak zat voorbij zien komen (alleen niet hier volgens mij), wat inderdaad wel wat apart is.
Waar dan wel gezien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_193537835
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is deze hier eigenlijk al voorbij gekomen?

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/agAqjww_460svvp9.webm

Hoe die vreedzame demonstranten omgaan met een blanke oude vrouw. En gezien de huidskleur en definitie voor racisme dat deze ellende heeft veroorzaakt kunnen we concluderen dat dit een zeer racistische aanval was.
En weer iemand die BLM probeert te invalideren door met 'ja maar hullie dan!' voorbeelden te komen.

Ja, mensen met een donkere huidskleur kunnen ook hartstikke racistisch zijn. Maar dat is niet waar het nu om gaat.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 juni 2020 @ 15:10:57 #275
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193537836
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:47 schreef matthijst het volgende:

Doodgeschoten:
[ afbeelding ]

UK en Nieuw Zeeland hebben ongewapende politie.
Dit geeft een beter overzicht:
https://en.wikipedia.org/(...)_officers_by_country
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:10:57 #276
3542 Gia
User under construction
pi_193537837
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Is deze hier eigenlijk al voorbij gekomen?

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/agAqjww_460svvp9.webm

Hoe die vreedzame demonstranten omgaan met een blanke oude vrouw. En gezien de huidskleur en definitie voor racisme dat deze ellende heeft veroorzaakt kunnen we concluderen dat dit een zeer racistische aanval was.
Jezus Christus! Stelletje zwakzinnigen!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juni 2020 @ 15:11:33 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193537846
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar dan wel gezien?
Andere social media dan FOK!, ik weet echt niet meer uit mijn hoofd waar precies, wel dat ik het met enige verbazing las.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193537866
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Andere social media dan FOK!, ik weet echt niet meer uit mijn hoofd waar precies, wel dat ik het met enige verbazing las.
Ah, geloofwaardig dit. Was het op bokt.nl?
Allah Al Watan Al Malik
pi_193537884
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die ontkenning heb ik vaak zat voorbij zien komen (alleen niet hier volgens mij), wat inderdaad wel wat apart is.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een dergelijke mening verkondigen. Net zoals dat er types zijn die vinden dat joden verantwoordelijk zijn voor al het kwade in de wereld en figuren die roepen dat negers inherent dommer zijn dan blanken.

Maar dat soort gelul komt in deze reeks godzijdank niet (of nauwelijks) voorbij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juni 2020 @ 15:15:46 #280
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193537901
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een dergelijke mening verkondigen. Net zoals dat er types zijn die vinden dat joden verantwoordelijk zijn voor al het kwade in de wereld en figuren die roepen dat negers inherent dommer zijn dan blanken.

Maar dat soort gelul komt in deze reeks godzijdank niet (of nauwelijks) voorbij.
Ik bedoelde inderdaad dat het gelukkig vooral excessen zijn. Zoals deze.

http://www.aclrc.com/myth-of-reverse-racism
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193537904
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Een weerloze oudere vrouw met vier gorilla's in elkaar rossen. Ja, sorry hoor, maar dan bevestig je alleen maar de vooroordelen die er zijn.
Vanwaar 'Gorilla's'. Je zit al super lang op Fok, maar die terminologie heb je niet eerder gebruikt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193537910
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:10 schreef probeer het volgende:

[..]

En weer iemand die BLM probeert te invalideren door met 'ja maar hullie dan!' voorbeelden te komen.

Ja, mensen met een donkere huidskleur kunnen ook hartstikke racistisch zijn. Maar dat is niet waar het nu om gaat.
Misschien heb je alle cijfers en statistieken de laatste weken gemist probeer, maar deze hele discussie is gebaseerd op "ja maar huillie dan!!", anders was er niet zo'n selectieve aandacht voor alleen het politiegeweld jegens de donkere medemens.

Dit topic gaat over rellen in Amerika, rellen gestart omdat de media en democratische politici meteen het stempel racisme op een arrestatie plakte waar een donkere persoon om het leven kwam door toedoen van een blank persoon. Nou hier zijn we 4 donkere personen losgaan op een blank bejaard vrouwtje, en daar plak ik dan graag meteen een stempel op. Ik houd namelijk niet zo van die hypocrisie.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus ja, ik was net zo boos geweest wanneer het slachtoffer een Chinese achtergrond had gehad. Of blank. Of paars.
De boosheid druipt er vanaf ja.
pi_193537944
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

UK en Nieuw Zeeland hebben ongewapende politie.
Dit geeft een beter overzicht:
https://en.wikipedia.org/(...)_officers_by_country
Als je dan kijkt waar de VS staat is dat ook gewoon echt te bizar voor woorden. Tussen de Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen met pakweg een factor 8 tot 50 meer gevallen per capita dan landen van enige omvang in Europa. Buurland Canada is ook niet heel echt fantastisch, maar zelfs daar scheelt het nog ruim een factor 4.5.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193537946
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Misschien heb je alle cijfers en statistieken de laatste weken gemist probeer, maar deze hele discussie is gebaseerd op "ja maar huillie dan!!", anders was er niet zo'n selectieve aandacht voor alleen het politiegeweld jegens de donkere medemens.

Dit topic gaat over rellen in Amerika, rellen gestart omdat de media en democratische politici meteen het stempel racisme op een arrestatie plakte waar een donkere persoon om het leven kwam door toedoen van een blank persoon. Nou hier zijn we 4 donkere personen losgaan op een blank bejaard vrouwtje, en daar plak ik dan graag meteen een stempel op. Ik houd namelijk niet zo van die hypocrisie.
[..]

De boosheid druipt er vanaf ja.
Ik heb je filmpje niet bekeken, want ik neem inmiddels niets wat jij post meer serieus. In mijn ogen ben je af.

Maar ja, het is vanzelfsprekend hartstikke verkeerd wanneer mensen geweld gebruiken tegen anderen. Triest dat we dat blijkbaar bij elk 'ja maar kijk dit dan!' filmpje wat je post (om maar af te doen aan de boodschap van BLM) moeten benoemen dat het slecht is, omdat je anders weer over hypocrisie begint te huilen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193537984
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik heb je filmpje niet bekeken, want ik neem inmiddels niets wat jij post meer serieus. In mijn ogen ben je af.
Zo zo probeer, van mijn baken in het licht bij dit soort discussies bemerk ik de laatste weken een compleet andere taal van jou. Had ik van jou totaal niet verwacht. Ja ik heb ook jouw reacties aandachtig gelezen in mijn afwezigheid.

Maar vertel mij eens, je begon namelijk meteen weer over BLM, waar had ik het in mijn reactie over BLM? Ik post alleen een filmpje over de rellen in Amerika waar 4 donkere gekleurde mannen een oud blank bejaard vrouwtje molesteren, maar ik heb weer een gevoelige snaar geraakt blijkbaar.

Ondertussen eens even teruggekeken in alleen dit topic en jouw bijdrages bestaan over vitten over de Nederlandse belastingdienst en gejengel over rednecks die een jogger neerschoten zouden hebben. Idd meer relevant dan mijn bijdrage in dit topic over de rellen in Amerika.
pi_193537987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:21 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ze gedragen zich als beesten. Geen idee wat dat met ras te maken heeft.
Dat is inderdaad de uitdrukking. Niet 'Ze gedragen zich als gorilla's.'

De woordkeus van Gia is niet geheel toevallig zegmaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193537994
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zo zo probeer, van mijn baken in het licht bij dit soort discussies bemerk ik de laatste weken een compleet andere taal van jou. Had ik van jou totaal niet verwacht. Ja ik heb ook jouw reacties aandachtig gelezen in mijn afwezigheid.

Maar vertel mij eens, je begon namelijk meteen weer over BLM, waar had ik het in mijn reactie over BLM? Ik post alleen een filmpje over de rellen in Amerika waar 4 donkere gekleurde mannen een oud blank bejaard vrouwtje molesteren, maar ik heb weer een gevoelige snaar geraakt blijkbaar.

Ondertussen eens even teruggekeken in alleen dit topic en jouw bijdrages bestaan over vitten over de Nederlandse belastingdienst en gejengel over rednecks die een jogger neerschoten zouden hebben. Idd meer relevant dan mijn bijdrage in dit topic over de rellen in Amerika.
Top. Negeer me.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193538015
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Top. Negeer me.
Jammer probeer, we spreken elkaar wel weer als je wat gekalmeerd bent, de emotie neemt de overhand heb ik het idee. Heb er zelf ook wel eens last van dus bij deze vergeef ik het je alvast ;) :*
pi_193538037
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jammer probeer, we spreken elkaar wel weer als je wat gekalmeerd bent, de emotie neemt de overhand heb ik het idee. Heb er zelf ook wel eens last van dus bij deze vergeef ik het je alvast ;) :*
Probeer heeft - zoals wel vaker - gewoon gelijk. Het staat je vrij dergelijke filmpjes te posten, maar wat wil je er precies mee zeggen of bereiken? Ik zie op sociale media ook talloze filmpjes voorbijkomen waarin vreedzame demonstranten belachelijk hard aan worden gepakt door Amerikaanse agenten. Toch voel ik niet de behoefte ze hier te posten, omdat het niets bijdraagt aan de discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193538049
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jammer probeer, we spreken elkaar wel weer als je wat gekalmeerd bent, de emotie neemt de overhand heb ik het idee. Heb er zelf ook wel eens last van dus bij deze vergeef ik het je alvast ;) :*
Vast wel :* .

Word er inmiddels gewoon een beetje moe van om continue tegen al die onzin a la 'ze doen het zichzelf aan hoor', 'black on black murders komen veel vaker voor', 'arbery was een dief', 'institutioneel racisme bestaat niet in de vs', 'institutioneel racisme bestaat niet in nederland', 'arbeidsmarktdiscriminatie bestaat niet, hoewel ik het zelf hartstikke logisch vind om geen Marokkanen aan te nemen' onzin in te gaan. Tig topics lang. Kan bronnen posten wat ik wil, maar die worden of genegeerd, afgedaan als invalide, niet gelezen, etc.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193538068
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probeer heeft - zoals wel vaker - gewoon gelijk. Het staat je vrij dergelijke filmpjes te posten, maar wat wil je er precies mee zeggen of bereiken? Ik zie op sociale media ook talloze filmpjes voorbijkomen waarin vreedzame demonstranten belachelijk hard aan worden gepakt door Amerikaanse agenten. Toch voel ik niet de behoefte ze hier te posten, omdat het niets bijdraagt aan de discussie.
Kijk eens naar de topic titel Koos? Er staat toch echt Rellen in Amerika #27, wat is er dan zo fout dat ik filmpjes post van die rellen waar een blank oud vrouwtje wordt gemolesteerd tijdens die rellen? Is de discussie van probeer eerder in dit topic over de belastingdienst in Nederland en het neerschieten van een "jogger" door rednecks dan relevant voor de discussie?
  maandag 8 juni 2020 @ 15:30:12 #292
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193538072
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je dan kijkt waar de VS staat is dat ook gewoon echt te bizar voor woorden. Tussen de Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen met pakweg een factor 8 tot 50 meer gevallen per capita dan landen van enige omvang in Europa. Buurland Canada is ook niet heel echt fantastisch, maar zelfs daar scheelt het nog ruim een factor 4.5.
Klopt, maar toch niet opvallend gezien het grote aantal wapens in circulatie. Laten we eerlijk zijn, meer wapens in circulatie zorgt voor ander gedrag bij de politie.

Om dit probleem op te lossen zul je toch eerst wapenverkoop moeten reguleren.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 15:31:07 #293
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193538080
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Een weerloze oudere vrouw met vier gorilla's in elkaar rossen. Ja, sorry hoor, maar dan bevestig je alleen maar de vooroordelen die er zijn.
Nu je over gorilla's begint bevestig je ook een vooroordeel van racisme....
pi_193538105
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kijk eens naar de topic titel Koos? Er staat toch echt Rellen in Amerika #27, wat is er dan zo fout dat ik filmpjes post van die rellen waar een blank oud vrouwtje wordt gemolesteerd tijdens die rellen? Is de discussie van probeer eerder in dit topic over de belastingdienst in Nederland en het neerschieten van een "jogger" door rednecks dan relevant voor de discussie?
Waarom vraag je dat? In mijn vorige post beantwoordde ik die vraag al.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193538109
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Klopt, maar toch niet opvallend gezien het grote aantal wapens in circulatie. Laten we eerlijk zijn, meer wapens in circulatie zorgt voor ander gedrag bij de politie.

[ afbeelding ]
Is dat zo? Het bezit lijkt in Europa minstens net zo hoog te liggen als in Midden- en Zuid-Europa en zelfs hoger dan in Afrika, maar die continenten springen er nou juist uit als het neerkomt op per capita moorden door de politie. Ik kan me voorstellen dat het niet helpt, maar het is verre van de dominante oorzaak als je het plaatje van politiemoorden per capita over het percentage wapenbezit legt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')