abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2020 @ 19:09:02 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525248
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zelfs tot op grote schaal plunderen en zelfs random mensen vermoorden?
Dat blijkt. Ik was afgelopen winter nog in Chili, en daar ging het er vergelijkbaar aan toe.

Maar wat wil je zeggen?
Huilen dan.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 19:10:33 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_193525271
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat blijkt. Ik was afgelopen winter nog in Chili, en daar ging het er vergelijkbaar aan toe.

Maar wat wil je zeggen?
Ik stelde je een vraag en je hebt geantwoord.
pi_193525272
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen?

Keer op keer blijkt dat grote sociaal-economische verschillen aanleiding geven tot maatschappelijke onrust. Daar kan je van alles van vinden, maar zo is het gewoon, en dat kan je ook prima verklaren. Dus: maatschappelijke onrust is een logisch gevolg van grote sociaal-economische verschillen.

Het structureel negeren van grote groepen mensen die ernstig ontevreden zijn over iets, dat leidt onherroepelijk tot problemen.
Een vreedzaam protest is maatschappelijke onrust (daarom kan ik ook die actie van die friezen wel waarderen). Plunderingen, rellen, mishandelingen, openbaar racisme, moorden.. dat noem ik crimineel gedrag en dat zou echt heel hard afgestraft moeten worden. Dus het logische gevolg waar jij het over hebt, vind ik geen logisch gevolg maar gewoon aso gedrag waar consequenties aantast moeten zitten.

Uit onvrede (waar je over de onvrede zelfs nog kan twisten, maar dat doet er niet toe) kan altijd een protest komen, maar niet zoals we de afgelopen weken hebben gezien. En dan kan je zeggen: er waren ook heel veel vreedzame protesten! Klopt. Maar als er uit naam van je protest doden vallen, er miljoenen aan schade is, kan je ook zeggen als organisatie: Oke, we staan voor onze zaak, maar niet zolang er imbecielen zijn die uit onze naam dit doen, en laten we samen alle onlusten veroordelen, en zodra de rust terug is de zaak waar we voor strijden (of ik het er nu mee eens ben of niet) verder voorzetten. Nee, niets van dat, er werden zelfs borgtochten betaald voor arrestanten door nota bene het campagne team van de mogelijke volgende president, steden werden gesloopt en CNN had het over het toevallige vreedzame protest wat ergens anders was, elke nuance was weg, alles moest wijken voor protesten. Corona? Joh, boeit dat er toe, het protest was belangrijker!

Al met al heeft BLM zoveel krediet verloren, het willens en wetens spelen met mensenlevens met een burgermeester die toekeek, ik heb de laatste twee weken zoveel racisme gezien (niet vanuit blanke hoek!), etc. Ben er klaar mee.
pi_193525373
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:17 schreef epicbeardman het volgende:
Van die witten hier die het beter denken te weten dan zwarten. :o
Je realiseert je dat de schrijver van het epistel uit de OP zelf bruin is?
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_193525419
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niemand die het plunderen en vernielen goedkeurt, toch? Het is wel een ongewenst bijeffect van volkswoede ontstaan uit de besproken problemen.
Realiseer je je dat daarbij ook zwarte slachtoffers zijn gevallen?

Dus "black lives matter", en uit woede worden er winkels van zwarte ondernemers geplunderd, en worden er zwarte slachtoffers gedood. Door die bende die zo boos is om al dat nare geweld tegen zwarten.

Right.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:23:39 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525421
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Een vreedzaam protest is maatschappelijke onrust (daarom kan ik ook die actie van die friezen wel waarderen). Plunderingen, rellen, mishandelingen, openbaar racisme, moorden.. dat noem ik crimineel gedrag en dat zou echt heel hard afgestraft moeten worden. Dus het logische gevolg waar jij het over hebt, vind ik geen logisch gevolg maar gewoon aso gedrag waar consequenties aantast moeten zitten.
Ik ben het met je eens dat het geen logisch gevolg zou moeten zijn, maar helaas is het dat wel. Ik ben het ook met je eens dat zulk wangedrag (waar mogelijk) bestraft moet worden.

Onder geen beding keur ik dat soort praktijken goed, laat ik daar duidelijk over zijn.
quote:
Uit onvrede (waar je over de onvrede zelfs nog kan twisten, maar dat doet er niet toe) kan altijd een protest komen, maar niet zoals we de afgelopen weken hebben gezien. En dan kan je zeggen: er waren ook heel veel vreedzame protesten! Klopt. Maar als er uit naam van je protest doden vallen, er miljoenen aan schade is, kan je ook zeggen als organisatie: Oke, we staan voor onze zaak, maar niet zolang er imbecielen zijn die uit onze naam dit doen, en laten we samen alle onlusten veroordelen, en zodra de rust terug is de zaak waar we voor strijden (of ik het er nu mee eens ben of niet) verder voorzetten. Nee, niets van dat, er werden zelfs borgtochten betaald voor arrestanten door nota bene het campagne team van de mogelijke volgende president, steden werden gesloopt en CNN had het over het toevallige vreedzame protest wat ergens anders was, elke nuance was weg, alles moest wijken voor protesten. Corona? Joh, boeit dat er toe, het protest was belangrijker!

Al met al heeft BLM zoveel krediet verloren, het willens en wetens spelen met mensenlevens met een burgermeester die toekeek, ik heb de laatste twee weken zoveel racisme gezien (niet vanuit blanke hoek!), etc. Ben er klaar mee.
En dat is het jammere. De onvrede is gelegitimeerd, maar door dit soort ellende brokkelt het draagvlak af en wordt de aandacht afgeleid van waar het daadwerkelijk om gaat. Ook in dit topic nu.

Wat betreft de zin van je die ik even bold aangezet heb: niet iedere arrestant is natuurlijk een plunderaar of moordenaar. Er zijn ook talloze beelden beschikbaar van politie die zich ernstig misdraagt tijdens vreedzame protesten, en evenzo talloze voorbeelden van mensen die praktisch niks fout doen maar wel worden opgepakt.
Huilen dan.
  zondag 7 juni 2020 @ 19:24:23 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193525431
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:23 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Realiseer je je dat daarbij ook zwarte slachtoffers zijn gevallen?

Dus "black lives matter", en uit woede worden er winkels van zwarte ondernemers geplunderd, en worden er zwarte slachtoffers gedood. Door die bende die zo boos is om al dat nare geweld tegen zwarten.

Right.
Lees jij wel wat ik schrijf in dit topic of wil je gewoon mijn reacties gebruiken als stok om je eigen vlag aan op te hijsen?
Huilen dan.
pi_193530547
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:01 schreef Isdatzo het volgende:
Keer op keer blijkt dat grote sociaal-economische verschillen aanleiding geven tot maatschappelijke onrust. Daar kan je van alles van vinden, maar zo is het gewoon, en dat kan je ook prima verklaren. Dus: maatschappelijke onrust is een logisch gevolg van grote sociaal-economische verschillen.

Het structureel negeren van grote groepen mensen die ernstig ontevreden zijn over iets, dat leidt onherroepelijk tot problemen.
Mee eens. Dat is zeker geen excuus om te gaan rellen en plunderen, en al helemaal niet om mensen te mishandelen of zelfs te vermoorden. Maar dat die onvrede er is, en dat dat ook vroeg of laat tot problemen leidt, mee eens.

Echter drie dingen:

1. Dit heeft niets met black vs white te maken. Dat was ook de strekking van het artikel in mijn OP. Niemand wil ontkennen dat de welvaart oneerlijk verdeeld is en een hoop mensen het onevenredig slecht hebben. Echter het slaat nergens op om dat onder "black lives matter" te scharen, dat heeft daar geen zak mee te maken.

Zo wil die boze menigte het wel doen voorkomen, maar die grijpen gewoon een willekeurig incident aan (in dit geval een zwarte arrestant die werd gedood door een blanke agent) om te gaan rellen en hun algemene onvrede te uiten. Dus deels begrijpelijk, maar niet terecht. Het is zeer hypocriet om dat dan onder het mom van 'protest tegen racisme' te doen.

2. Hebben mensen dan geen enkele eigen verantwoordelijkheid? Zowel om zich normaal te gedragen, maar ook om iets van het leven te maken. Ja, ik weet, het is allemaal niet eerlijk verdeeld. Maar hoe kan het dan dat sommige mensen daar wel prima succesvol uitkomen, en andere niet. Dat ligt dus niet alleen maar aan externe factoren.
Die eigen verantwoordelijkheid wordt veel te makkelijk genegeerd. Het is nu eenmaal makkelijker om alleen naar anderen te wijzen, of naar oorzaken buiten jezelf.

3. Zoals je weet is de welvaart in Amerika zeer scheef verdeeld. Onder alle rassen. Er zijn ook enorme aantallen blanken (elke van kleur eigenlijk) die onder het minimum leven. Die zullen vanzelfsprekend ook onvrede hebben. Het gelinkte artikel noemt een aantal voorbeelden van ongewapende blanke arrestanten die zijn gedood door de politie. Niewsberichtje, paar mensen boos, verder een consequenties en al helemaal geen rellen.
Waarom toen geen "white lives matter" protesten? Waarom toen geen woedende blanke menigte die ging rellen en plunderen?
pi_193530610
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef Isdatzo het volgende:
Maar..... daar heersen toch helemaal geen blanken?
En riep men daar toevallig "brown lives matter"?

Wat ik hiermee bedoel: als de boel oneerlijk verdeeld is vergroot dat de kans op gezeik, klopt. Maar het slaat nergens op om dat op het konto van racisme te schrijven.
  maandag 8 juni 2020 @ 00:32:52 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_193530710
Halen jullie schapen ergens je marching orders vandaan ofzo? Als ik nog een keer deze Twitter thread of dat filmpje van die ene zwarte vrouw zie ga ik gillen. Al die tijd hadden jullie ook kunnen besteden in je daadwerkelijk te laten informeren, zoals die goede post van PiyeReloaded lezen die volstrekt genegeerd wordt, in plaats van net zo lang zoeken tot je die ene (letterlijk die ene) Twitter thread of dat ene filmpje vindt wat je vooringenomen mening bevestigt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 juni 2020 @ 00:39:13 #111
451005 Grems
Clown World
pi_193530745
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:33 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

In rurale gebieden liggen de misdaadcijfers altijd lager dan in meer verstedelijkte.
Oef, en ik maar denken dat het aan de armoede lag.

Blijkbaar komt het gewoon omdat mensen in een grote stad wonen.
  maandag 8 juni 2020 @ 00:57:10 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193530832
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 00:12 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Mee eens. Dat is zeker geen excuus om te gaan rellen en plunderen, en al helemaal niet om mensen te mishandelen of zelfs te vermoorden. Maar dat die onvrede er is, en dat dat ook vroeg of laat tot problemen leidt, mee eens.

Echter drie dingen:

1. Dit heeft niets met black vs white te maken. Dat was ook de strekking van het artikel in mijn OP. Niemand wil ontkennen dat de welvaart oneerlijk verdeeld is en een hoop mensen het onevenredig slecht hebben. Echter het slaat nergens op om dat onder "black lives matter" te scharen, dat heeft daar geen zak mee te maken.

Zo wil die boze menigte het wel doen voorkomen, maar die grijpen gewoon een willekeurig incident aan (in dit geval een zwarte arrestant die werd gedood door een blanke agent) om te gaan rellen en hun algemene onvrede te uiten. Dus deels begrijpelijk, maar niet terecht. Het is zeer hypocriet om dat dan onder het mom van 'protest tegen racisme' te doen.

2. Hebben mensen dan geen enkele eigen verantwoordelijkheid? Zowel om zich normaal te gedragen, maar ook om iets van het leven te maken. Ja, ik weet, het is allemaal niet eerlijk verdeeld. Maar hoe kan het dan dat sommige mensen daar wel prima succesvol uitkomen, en andere niet. Dat ligt dus niet alleen maar aan externe factoren.
Die eigen verantwoordelijkheid wordt veel te makkelijk genegeerd. Het is nu eenmaal makkelijker om alleen naar anderen te wijzen, of naar oorzaken buiten jezelf.

3. Zoals je weet is de welvaart in Amerika zeer scheef verdeeld. Onder alle rassen. Er zijn ook enorme aantallen blanken (elke van kleur eigenlijk) die onder het minimum leven. Die zullen vanzelfsprekend ook onvrede hebben. Het gelinkte artikel noemt een aantal voorbeelden van ongewapende blanke arrestanten die zijn gedood door de politie. Niewsberichtje, paar mensen boos, verder een consequenties en al helemaal geen rellen.
Waarom toen geen "white lives matter" protesten? Waarom toen geen woedende blanke menigte die ging rellen en plunderen?

1) Zo willekeurig is dat incident dus niet. Zo blijkt ook uit talloze onderzoeken (post 22).

2) Ah ja, het "ze moeten beter hun best doen"-stokpaardje wordt weer van stal getrokken. Succes met beter je best doen wanneer je opgroeit in een ghetto zonder toegang te hebben tot voorzieningen (zoals gezondheidszorg en fatsoenlijk onderwijs), in een disfunctioneel gezin, in een bouwval, met een justitieel apparaat dat de pik op je heeft, etc etc. Ja, natuurlijk is er een handjevol mensen die aan die ellende weet te ontsnappen maar je moet je wel realiseren dat de kansen bijzonder ongelijk verdeeld zijn.

3) Hoe komt het dat zwarten ernstig oververtegenwoordigd zijn aan de onderkant van de samenleving? Hint: kijk eens naar post 4 en 29.
Huilen dan.
  maandag 8 juni 2020 @ 01:11:31 #113
451005 Grems
Clown World
pi_193530922
quote:
7s.gif Op maandag 8 juni 2020 00:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

1) Zo willekeurig is dat incident dus niet. Zo blijkt ook uit talloze onderzoeken (post 22).

2) Ah ja, het "ze moeten beter hun best doen"-stokpaardje wordt weer van stal getrokken. Succes met beter je best doen wanneer je opgroeit in een ghetto zonder toegang te hebben tot voorzieningen (zoals gezondheidszorg en fatsoenlijk onderwijs), in een disfunctioneel gezin, in een bouwval, met een justitieel apparaat dat de pik op je heeft, etc etc. Ja, natuurlijk is er een handjevol mensen die aan die ellende weet te ontsnappen maar je moet je wel realiseren dat de kansen bijzonder ongelijk verdeeld zijn.

3) Hoe komt het dat zwarten ernstig oververtegenwoordigd zijn aan de onderkant van de samenleving? Hint: kijk eens naar post 4 en 29.
Gelukkig barst het in roomblank en straatarm Appalachia wel van de kansen.
  maandag 8 juni 2020 @ 01:22:06 #114
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_193530973
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:32 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat is cope van links om te verklaren waarom armoede eerst wel een oorzaak is en later toch niet als je aantoont dat straatarm Appalacia ( 98,5% blank ) erg gunstige misdaadcijfers heeft.
Wat dan nog. Stel dat zwarten crimineler zijn (want dat suggereer je?), dan betekent dat toch niet dat er geen racisme is? Of vind je dat racisme terecht/niet erg is omdat zwarten meer voorkomen in de misdaadcijfers?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2020 @ 01:35:25 #115
451005 Grems
Clown World
pi_193531048
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wat dan nog. Stel dat zwarten crimineler zijn (want dat suggereer je?), dan betekent dat toch niet dat er geen racisme is? Of vind je dat racisme terecht/niet erg is omdat zwarten meer voorkomen in de misdaadcijfers?
Dat tonen cijfers van het Amerikaanse DOJ aan, is niks suggestief aan.

Gecorrigeerd naar misdaadparticipatie worden er juist minder zwarten slachtoffer van al dan niet buitensporig politiegeweld vergeleken met blanken.

https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

Daarnaast kun je wel tranen met tuiten blijven vergieten over het feit dat veel werkgevers in bijvoorbeeld Nederland absoluut géén Marokkaanse jongens/mannen willen maar je kunt je ook afvragen waarom deze zogenaamd virulente racisten dan weer geen moeite hebben met Japanners.
  maandag 8 juni 2020 @ 01:47:31 #116
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_193531121
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:35 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat tonen cijfers van het Amerikaanse DOJ aan, is niks suggestief aan.

Gecorrigeerd naar misdaadparticipatie worden er juist minder zwarten slachtoffer van al dan niet buitensporig politiegeweld vergeleken met blanken.

https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

Daarnaast kun je wel tranen met tuiten blijven vergieten over het feit dat veel werkgevers in bijvoorbeeld Nederland absoluut géén Marokkaanse jongens/mannen willen maar je kunt je ook afvragen waarom deze zogenaamd virulente racisten dan weer geen moeite hebben met Japanners.
Dat blanken vaker slachtoffer zijn van buitensporig politiegeweld betekent toch niet dat er geen racisme is?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 juni 2020 @ 02:11:09 #117
451005 Grems
Clown World
pi_193531186
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:47 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat blanken vaker slachtoffer zijn van buitensporig politiegeweld betekent toch niet dat er geen racisme is?
Tegen blanken, blijkbaar. Aangezien blanken buitensporig vaak slachtoffer worden tov hun misdaadparticipatie.
pi_193531230
Waarom zijn er eigenlijk geen massale protesten tegen wat er zich in Zuid-Afrika afspeelt? Daar worden blanke boeren structureel uitgemoord.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 04:55:51 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193531744
omdat Afrika niemand wat kan boeien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 07:54:22 #120
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193532515
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 00:39 schreef Grems het volgende:

[..]

Oef, en ik maar denken dat het aan de armoede lag.

Blijkbaar komt het gewoon omdat mensen in een grote stad wonen.
Ja, je zegt het niet met zoveel woorden, ook in andere posts, maar aangezien je cynische gedoe vind je dus eigenlijk dat het aan de zwarten hun natuur ligt. Gefeliciteerd, je bent een racist. ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193532749
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 04:55 schreef sp3c het volgende:
omdat Afrika niemand wat kan boeien
Helaas maar al te waar ja.

Dat geldt ook voor deze boze zwarte menigte die "black lives matter" roept. Al die zwarte slachtoffers in Afrika interesseert ze geen reet. Net zoals de meeste zwarte slachtoffers in Amerika ze geen interesseren, want die worden gemaakt door zwarte daders.

Eigenlijk bedoel ze niet black lives matter, maar "the very small minority of black lives that are taken by white people matter" alleen zo'n lange slogan bekt niet zo lekker.

Maar dit is dus precies het punt, "black lives matter" dekt de lading totaal niet, en het is hypocriet van ze om daarmee te schermen.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 08:33:46 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193532782
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:28 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Helaas maar al te waar ja.

Dat geldt ook voor deze boze zwarte menigte die "black lives matter" roept. Al die zwarte slachtoffers in Afrika interesseert ze geen reet. Net zoals de meeste zwarte slachtoffers in Amerika ze geen interesseren, want die worden gemaakt door zwarte daders.

Eigenlijk bedoel ze niet black lives matter, maar "the very small minority of black lives that are taken by white people matter" alleen zo'n lange slogan bekt niet zo lekker.

Maar dit is dus precies het punt, "black lives matter" dekt de lading totaal niet, en het is hypocriet van ze om daarmee te schermen.
black lives matter draait om vermeend politiegeweld in de VS richting de zwarte bevolking in het bijzonder

waarom zouden ze het in godsnaam over Zuid Afrika hebben?

als een Amerikaanse agent naar Zuid Afrika op vakantie gaat en daar pardoes bij een stel locals op hun nek gaat stampen zul je ze wel horen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193532818
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 07:54 schreef ijs_beer het volgende:
Ja, je zegt het niet met zoveel woorden, ook in andere posts, maar aangezien je cynische gedoe vind je dus eigenlijk dat het aan de zwarten hun natuur ligt. Gefeliciteerd, je bent een racist. ^O^
Deze intelligente eloquente meneer legt uit hoe dat zit:

TL;DR = het ligt aan cultuur, niet aan kleur of ras. Het is ook veel te kortzichtig om alle zwarten over één kam te scheren. Tussen de verschillende groepen zwarten (etniciteit / afkomst, immigrant of niet, enzovoort) zitten namelijk ook grote verschillen. En dát is voornamelijk wat tot de sociaal economische verschillen leidt.

Geldt overigens voor elke kleur. Blanken zijn ook niet allemaal hetzelfde, verre van. Aziaten, Latino's, idem dito. De ene cultuur (binnen dezelfde kleur of hetzelfde ras dus) doet het gewoon veel beter dan de andere. Met name daar waar men meer waarde hecht aan onderwijs en minder single moms zijn gaat het beter.

Dus nee, gelijk weer krampachtig 'racist' roepen gaat niet op :')
pi_193532841
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
Slecht geïnformeerd, en meneer lijkt het concept "institutioneel racisme" niet te begrijpen.
Dat bestaat dan ook niet, je bent geïndoctrineerd en je laat je voor het karretje spannen.

Verder moeten we eens kappen te doen alsof het hier Amerika is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_193532877
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:33 schreef sp3c het volgende:

black lives matter draait om vermeend politiegeweld in de VS richting de zwarte bevolking in het bijzonder
Precies, dus "black lives matter" dekt hier gewoon niet de lading. Er worden 50x zoveel zwarten gedood door zwart tuig (gang members enz) en dan wordt er niet geplunderd of "black lives matter" geroepen.

Maar nu is er 1 blanke agent die zijn boekje te buiten gaat* tegen een zwart slachtoffer, en nu is het ineens "black lives matter". Zoals in het artikel ook stond genoemd is dit ook meerdere malen gebeurd bij blanke slachtoffers, toen geen enkel protest of "white/all lives matter" of geplunder.

* understatement, uiteraard was dit een ongelofelijk lomp hufterig geval van machtsmisbruik en onnodig geweld en ik hoop dat hij zijn verdiende loon krijgt.

quote:
waarom zouden ze het in godsnaam over Zuid Afrika hebben?
Omdat black lives matter, toch?

quote:
als een Amerikaanse agent naar Zuid Afrika op vakantie gaat en daar pardoes bij een stel locals op hun nek gaat stampen zul je ze wel horen
Dat geldt overal, mag ik hopen. Ongeacht de kleur van de agent en ongeacht de kleur van het slachtoffer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')