abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 15:37:53 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193490079
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 15:40:44 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193490113
WesleyLowery twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:01:58 Black Lives Matter spent tens of thousands of dollars to send covid masks to thousands of protesters across the country.

Law enforcement seized the shipment https://t.co/a6tnfJb0xu reageer retweet
Het lijkt mij niet legaal om dit te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 15:46:12 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193490188
De politie van Bedminster verklaarde dat ze niet gaat niet optreden tegen demonstraties.

Trump heeft zijn weekend golf afgezegd.

ZiggyTheNazz twitterde op donderdag 04-06-2020 om 23:10:17 @NewsPolitics @realDonaldTrump Here’s why: Bedminster PD won’t stop citizen protests. https://t.co/ijLMHpx3z2 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193490522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Heb je straks helemaal de poppen aan het dansen daar als een zwarte vrouw opeens de leiding heeft
dezelfde poppen tijdens de 8 jaar Obama?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:17:45 #5
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193490554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:14 schreef riazop het volgende:

[..]

dezelfde poppen tijdens de 8 jaar Obama?
Krijg nu een beeld voor me van Obama die zich als vrouw aan het vermommen is :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193490652
Ik ben wel benieuwd wie de Democratische vice-presidentskandidaat wordt. Veel mensen verwachten dat hij Harris kiest.
pi_193490681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie de Democratische vice-presidentskandidaat wordt. Veel mensen verwachten dat hij Harris kiest.
Val Demings is ook snel gestegen als kanshebster. Klobuchar flink gekelderd opvallend genoeg.
pi_193490748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Val Demings is ook snel gestegen als kanshebster. Klobuchar flink gekelderd opvallend genoeg.
Ik denk dat de kans nu groot is dat hij een zwarte mevrouw kiest.
pi_193490785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans nu groot is dat hij een zwarte mevrouw kiest.
Dat ligt wel voor de hand inderdaad. Dikke kans dat het Harris of Demings wordt. Althans, ik zou zo gauw geen andere politica weten die kans zou maken en donker is. Stacey Abrams werd ook wel genoemd, maar die werd toch wel een beetje weggezet als zijnde een Democratische Sarah Palin qua keuze.
pi_193490809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Krijg nu een beeld voor me van Obama die zich als vrouw aan het vermommen is :D
Want Amerikanen zouden niet tegen vrouwen kunnen?

Wij in NL hebben Amerikanen lessen te leren misschien?
pi_193490859
Als Biden een vrouw kiest zal het eerdere Demings zijn. Harris is te controversieel en te dominant.

Op zich jammer, want een keuze voor Harris zou echt vuurwerk richting Trump betekenen. Die twee kunnen zo goed bommen gooien en haten.
Dan ook een keer hopen dat grandpa ziek wordt voor een debat en dat Kamela hem mag vervangen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 16:51:17 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193490894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:48 schreef riazop het volgende:
Als Biden een vrouw kiest zal het eerdere Demings zijn. Harris is te controversieel en te dominant.

Op zich jammer, want een keuze voor Harris zou echt vuurwerk richting Trump betekenen. Die twee kunnen zo goed bommen gooien en haten.
Dan ook een keer hopen dat grandpa ziek wordt voor een debat en dat Kamela hem mag vervangen.
Over debatten gesproken. Vind je ook niet dat Trump door hekken neer te zetten om andersdenkenden op afstand te houden het Witte Huis tot een Safe-space heeft gemaakt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:51:21 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_193490897
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Val Demings is ook snel gestegen als kanshebster. Klobuchar flink gekelderd opvallend genoeg.
Uh opvallend? Klobuchar heeft ervoor gezorgd dat Chauvin, de politieagent die George Floyd heeft vermoord, niet vervolgd werd de keer daarvoor dat hij iemand vermoordde. Klobuchar is echt kansloos.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 16:52:50 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193490917
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Uh opvallend? Klobuchar heeft ervoor gezorgd dat Chauvin, de politieagent die George Floyd heeft vermoord, niet vervolgd werd de keer daarvoor dat hij iemand vermoordde. Klobuchar is echt kansloos.
Dat was haar opvolger. Maar inderdaad, de optics zijn te slecht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193490919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Val Demings is ook snel gestegen als kanshebster. Klobuchar flink gekelderd opvallend genoeg.
Niet zo gek van Klobuchar natuurlijk met die George Floyd protesten nu. Ze had als prosecutor eerder besloten om Chauvin in een eerdere zaak niet te vervolgen. Ongeacht of dat terecht was of niet is dat natuurlijk nu politiek erg gevoelig.

Edit: spuit 11
pi_193490927
Trump is inderdaad geen politicus. Vooral daarom werd hij destijds gekozen door de Amerikanen. Geen politicus, geen Hillary Clinton, geen omgekochte Washington insider (het vermogen van senatoren in DC groede gemiddeld per jaar USD 1,6 miljoen). Donald Trump schakelde op onnavolgbare wijze zijn 15 concurrenten van de Republikeinse partij uit: één voor één!

Even nog wat feiten van de afgelopen jaren:

-De economie groeide 2,6% terwijl die tijdens Obama rond de 1% bleef dobberen. Het aantal banen was met 1 miljoen gegroeid sinds zijn aantreden.

-Trump heeft de oerdomme omhelzing van de globalisering gestopt. Onbenullige open grenzen, slechte trade-deals voor Amerika, het onbeperkt toestaan dat de productie jouw land verlaat, terwijl je er weinig of niets voor terug krijgt (vooral in het geval van Mexico en China).

-Het tekort op de Amerikaanse handelsbalans dat al sinds de zeventiger jaren exponentieel groeide moest worden omgebogen.

-Deregulering: voor iedere nieuwe wet of reglementering werden er twee geschrapt.

-Het optimisme van de Amerikaanse ondernemer en consument was lang niet zo groot geweest. Dat lieten ook de beurzen zien. Trump zijn plannen t.a.v. belastinghervorming kreeg hij door het congres, 6% groei BBP.

[ Bericht 2% gewijzigd door trein2000 op 05-06-2020 17:00:27 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:53:49 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_193490928
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:37 schreef Ulx het volgende:
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

[ afbeelding ]

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
[ afbeelding ]
Ik vind die nieuwe MediaBias chart echt heel bijzonder. In welke wereld is MSNBC meer partisan dan OAN.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193490948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Over debatten gesproken. Vind je ook niet dat Trump door hekken neer te zetten om andersdenkenden op afstand te houden het Witte Huis tot een Safe-space heeft gemaakt?
Bij trump zitten de andersdenkenden in zijn eigen Umfelt. Vandaaar dat er ook zoveel wisselingen zijn geweest.

Of suggereer jij nu dat een president zich beter met jaknikkers kan omringen zoals Bush en Obama deden?
pi_193490972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans nu groot is dat hij een zwarte mevrouw kiest.
Harris is iig niet zwart.
pi_193490985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:57 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Harris is iig niet zwart.
ze is "zwart" en dat is als symbool goed genoeg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:35 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193490991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:55 schreef riazop het volgende:

[..]

Bij trump zitten de andersdenkenden in zijn eigen Umfelt. Vandaaar dat er ook zoveel wisselingen zijn geweest.

Of suggereer jij nu dat een president zich beter met jaknikkers kan omringen zoals Bush en Obama deden?
Serieus? Dat is precies wat Trump heeft gedaan. En ze er weer uitgesmeten als ze het op een puntje met hem oneens waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193491006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:58 schreef riazop het volgende:

[..]

ze is "zwart" en dat is als symbool goed genoeg
Ik snap hem. Its all about the optics.
Jammer genoeg.
pi_193491042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:59 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ik snap hem. Its all about the optics.
Jammer genoeg.
Beide kanten werken op die manier. Beeldvorming.

Die Mike Pence zit er ook niet omdat het een genie is.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 17:02:34 #24
408813 crew  trein2000
pi_193491053
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind die nieuwe MediaBias chart echt heel bijzonder. In welke wereld is MSNBC meer partisan dan OAN.
Ik vind dat plaatje sowieso wat lastig, leuk voor een eerste overzicht. Maar zelf gebruik ik eigenlijk altijd deze: https://mediabiasfactcheck.com
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193491056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat ligt wel voor de hand inderdaad. Dikke kans dat het Harris of Demings wordt. Althans, ik zou zo gauw geen andere politica weten die kans zou maken en donker is. Stacey Abrams werd ook wel genoemd, maar die werd toch wel een beetje weggezet als zijnde een Democratische Sarah Palin qua keuze.
Susan Rice wordt ook genoemd, maar die is een beetje beschadigd. Verder zijn er meerdere vrouwelijke zwarte burgemeesters in de VS, zoals in Atlanta, Chicago, Charlotte, San Francisco and Washington. Die hebben natuurlijk geen landelijk of internationale ervaring.
pi_193491064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Uh opvallend? Klobuchar heeft ervoor gezorgd dat Chauvin, de politieagent die George Floyd heeft vermoord, niet vervolgd werd de keer daarvoor dat hij iemand vermoordde. Klobuchar is echt kansloos.
Dat wist ik niet. Heb alleen gelezen over een stuk tekst waar ze wat tamme taal uitte over dit hele gebeuren, wat niet goed viel plus dat de initiële reactie op dat ze "gevet" zou worden aardig negatief was.

Ik bedoelde opvallend dus in het licht van dat ze een paar weken geleden nog "gevet" werd en nu als kansloos gezien wordt. Maar dat is dus goed verklaarbaar. :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 17:05:36 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193491093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:55 schreef riazop het volgende:

[..]

Bij trump zitten de andersdenkenden in zijn eigen Umfelt. Vandaaar dat er ook zoveel wisselingen zijn geweest.

Of suggereer jij nu dat een president zich beter met jaknikkers kan omringen zoals Bush en Obama deden?
Nee, ik vroeg of het ver weg houden van demonstranten zodat je ze niet kunt horen of zien het effectief een safe-space maakt.

Verder: Je bent van mening dat je altijd ja en amen tegen de hiërarchisch hoger geplaatsten moet zeggen? Je zegt dat mensen ontslagen worden bij een meningsverschil.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 17:06:38 #28
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193491105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:53 schreef riazop het volgende:

Even nog wat feiten van de afgelopen jaren:
quote:
-Het tekort op de Amerikaanse handelsbalans dat al sinds de zeventiger jaren exponentieel groeide moest worden omgebogen.
Wat is hier precies het feit? Hoe staat het ervoor met dat tekort?

quote:
-Deregulering: voor iedere nieuwe wet of reglementering werden er twee geschrapt.
Dat kan op zich goed zijn, maar hoe vind je het dat het vooral ook regels zijn die de kans vergroten op een nieuwe bankencrisis of bv regels die het milieu beschermden? https://www.nytimes.com/i(...)nment-rollbacks.html

quote:
-Het optimisme van de Amerikaanse ondernemer en consument was lang niet zo groot geweest. Dat lieten ook de beurzen zien. Trump zijn plannen t.a.v. belastinghervorming kreeg hij door het congres, 6% groei BBP.
Ten koste van de overheidsfinanciën. Het tekort loopt enorm op en het zijn vooral bedrijven en rijken die ervan geprofiteerd hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193491116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:06 schreef Mike het volgende:


Ten koste van de overheidsfinanciën. Het tekort loopt enorm op en het zijn vooral bedrijven en rijken die ervan geprofiteerd hebben.
Dat is in Europa het zelfde hoor
pi_193491133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:07 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is in Europa het zelfde hoor
En wat is je punt? Trump faalt net zo hard als Europa?

Ik was ook al bezig om die hele post te weerleggen maar ik ben er halverwege maar mee opgehouden. Dat volk gelooft toch blind wat Trump twittert. Samengevat komt het erop neer dat de groei waar Trump mee op zijn borst klopt is ingezet door Obama nadat de economie onder Bush in elkaar sodemieterde. Ik neem wat dat betreft aan dat we Trump aan het einde van de rit ook afrekenen op de totaalsom en daarbij de pandemie vergeten toch? :)

Voor wat betreft de handelsovereenkomsten heeft Trump hoofdzakelijk voor elkaar gekregen dat Amerikanen nu indirect extra betalen voor invoerheffingen. Wederom: chapeau.

Ik kan tevens nergens vinden dat het trade deficit is gedaald. Ook niet dat het exponentieel groeide trouwens. Die grafiek wil ik wel eens zien.

Verder, en dat werd hierboven al aangekaart, is het natuurlijk leuk om cadeautjes uit te delen om bedrijven tevreden te stemmen. Beetje jammer als dat betekent dat het begrotingsoverschot stijgt tijdens een hoogconjunctuur terwijl normale landen die tijd gebruiken om zich voorbereiden op crisissituaties. Daarom zie je nu ook dat Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zweden etcetera de portemonnee weer mogen trekken voor landen die dat niet gedaan hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193491163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:01 schreef riazop het volgende:

[..]

Beide kanten werken op die manier. Beeldvorming.

Die Mike Pence zit er ook niet omdat het een genie is.
True al zou ik wel zeggen kies dan gewoon een echt zwarte uit. Zijn er genoeg van.
pi_193491167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind die nieuwe MediaBias chart echt heel bijzonder. In welke wereld is MSNBC meer partisan dan OAN.
En wat is er gebeurd met Breitbart?
pi_193491169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En wat is je punt? Trump faalt net zo hard als Europa?
Dat kapitaalsaccumulatie al sinds de jaren 80 een generale trend is in de westerse wereld.

Lees Piketty
pi_193491171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:53 schreef riazop het volgende:

Even nog wat feiten van de afgelopen jaren:

-De economie groeide 2,6% terwijl die tijdens Obama rond de 1% bleef dobberen. Het aantal banen was met 1 miljoen gegroeid sinds zijn aantreden.
GDP growth, 2010-2018:
2010: 2.6
2011: 1.6
2012: 2.2
2013: 1.8
2014: 2.5
2015: 2.9
2016: 1.6
2017: 2.2
2018: 2.9

Job growth (in februari tov vorig jaar):
2011: 813000
2012: 2464000
2013: 1504000
2014: 1772000
2015: 2911000
2016: 2863000
2017: 1460000
2018: 2774000
2019: 1724000
2020: 1893000
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193491183
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:11 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

True al zou ik wel zeggen kies dan gewoon een echt zwarte uit. Zijn er genoeg van.
Iemand die een nog donkerder kleur zou hebben zou weer andere democraten af kunnen schrikken zo denken ze wsl op het democratische hoofdkwartier.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:14:20 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_193491190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind dat plaatje sowieso wat lastig, leuk voor een eerste overzicht. Maar zelf gebruik ik eigenlijk altijd deze: https://mediabiasfactcheck.com
Dat is inderdaad een veel gedegenere site.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193491201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat kapitaalsaccumulatie al sinds de jaren 80 een generale trend is in de westerse wereld.

Lees Piketty
Ik kan mij wel vinden in de gedachtegang van Piketty hoor :) Maar eh, wat is precies de relevantie van Kapitaal in de 21e eeuw bij je relaas? Of zit je er nu gewoon allerlei zaken bij te betrekken in de hoop dat mensen niet weten waar je het over hebt? :')

Trump lijkt niet zoveel met hem op te hebben overigens. Piketty heeft het niet zo op belastingverlichting voor de rijken. Ben derhalve erg benieuwd waarom je hem aanvoert om Trump te verdedigen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193491265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:07 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is in Europa het zelfde hoor
Duitsland had eind 2019 een budget surplus van 13.5 miljard ¤, + 5.5 miljard minder uitgaven dan voorzien: totaal + 19 miljard ¤.
Duitse schaatsschuld als percentage van GDP:
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193491301
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Duitsland had eind 2019 een budget surplus van 13.5 miljard ¤, + 5.5 miljard minder uitgaven dan voorzien: totaal + 19 miljard ¤.
Duitse schaatsschuld als percentage van GDP:
[ afbeelding ]
Er is volgens mij eigenlijk maar één Europees land wat in die zin redelijk vergelijkbaar werkt en dat is het VK. In de Eurozone beperken strenge regels de tekorten heel behoorlijk en landen als Duitsland en Nederland hebben inderdaad jaren met forse overschotten gehad.
pi_193491310
https://www.rev.com/blog/(...)as-for-an-inspection
@AnneX: ook een pareltje om eens te lezen.
pi_193491341


[ Bericht 100% gewijzigd door SnertMetChoco op 05-06-2020 17:30:06 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 17:33:24 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193491393
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:00:58 Quote from Trump: "Hopefully, George is looking down right now and saying this is a great thing happening for our country. It's great day for him, a great day for everybody. This is great day for everybody. This is a great, great day in terms of equality." reageer retweet
Haal de hekken weg wie weet is het morgen net zo'n mooie dag voor Trump zelf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 17:37:11 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193491440
De burgermeester van DC vraagt Trump de troepen weg te halen uit haar stad.

MayorBowser twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:19:26 I request that @realDonaldTrump withdraw all extraordinary federal law enforcement and military presence from our city. https://t.co/AvaJfQ0mxP reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193491549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:37 schreef Ulx het volgende:
De burgermeester van DC vraagt Trump de troepen weg te halen uit haar stad.

MayorBowser twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:19:26 I request that @:realDonaldTrump withdraw all extraordinary federal law enforcement and military presence from our city. https://t.co/AvaJfQ0mxP reageer retweet
Oprechte vraag: kan ze de politie die lui niet laten arresteren?
pi_193491574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:53 schreef riazop het volgende:
Trump is inderdaad geen politicus. Vooral daarom werd hij destijds gekozen door de Amerikanen. Geen politicus, geen Hillary Clinton, geen omgekochte Washington insider (het vermogen van senatoren in DC groede gemiddeld per jaar USD 1,6 miljoen). Donald Trump schakelde op onnavolgbare wijze zijn 15 concurrenten van de Republikeinse partij uit: één voor één!

Even nog wat feiten van de afgelopen jaren:

-De economie groeide 2,6% terwijl die tijdens Obama rond de 1% bleef dobberen. Het aantal banen was met 1 miljoen gegroeid sinds zijn aantreden.

-Trump heeft de oerdomme omhelzing van de globalisering gestopt. Onbenullige open grenzen, slechte trade-deals voor Amerika, het onbeperkt toestaan dat de productie jouw land verlaat, terwijl je er weinig of niets voor terug krijgt (vooral in het geval van Mexico en China).

-Het tekort op de Amerikaanse handelsbalans dat al sinds de zeventiger jaren exponentieel groeide moest worden omgebogen.

-Deregulering: voor iedere nieuwe wet of reglementering werden er twee geschrapt.

-Het optimisme van de Amerikaanse ondernemer en consument was lang niet zo groot geweest. Dat lieten ook de beurzen zien. Trump zijn plannen t.a.v. belastinghervorming kreeg hij door het congres, 6% groei BBP.
Globalisering heeft ongetwijfeld voor- en nadelen, net als isolationisme en protectionisme. Om dergelijke ideeën als 'oerdom' te (dis)kwalificeren, dat is pas oerdom. Overigens: heel veel schokkends is er nog niet gebeurd. Ook Trump moet gewoon nog zaken doen met het buitenland, en, ondanks jouw geneuzel, deed de USA het zo slecht nog niet onder de 'globalisering omhelzende' Obama.

Afgelopen februari had de USA een periode van 11 jaar onafgebroken economische groei achter de rug, een record. Die groei begon nadat de regering Obama in februari 2009 de Recovery Act had ingevoerd, met een injectie van meer dan 800 miljard om de zwaarste financieel-economische crisis sinds de jaren 20/30 van de vorige eeuw weer om te buigen.

De rest van je cijfers is grotendeels onzin, zoals de 1% economische groei van Obama en de 1 miljoen banengroei, of dat nou onder Obama of onder Trump was.

https://www.forbes.com/si(...)growth/#1761398968b7
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193491609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

GDP growth, 2010-2018:
2010: 2.6
2011: 1.6
2012: 2.2
2013: 1.8
2014: 2.5
2015: 2.9
2016: 1.6
2017: 2.2
2018: 2.9

Job growth (in februari tov vorig jaar):
2011: 813000
2012: 2464000
2013: 1504000
2014: 1772000
2015: 2911000
2016: 2863000
2017: 1460000
2018: 2774000
2019: 1724000
2020: 1893000
Op deze posten hoeven we uiteraard geen reactie van riazop te verwachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193491622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op deze posten hoeven we uiteraard geen reactie van riazop te verwachten.
Precies. Dit komt overeen met wat Forbes in februari meldde: dat de beste jaren van het afgelopen decennium misschien wel 2014 en 2015 waren. Net als bij zijn geboorte, stapte Donald Trump in een gespreid bedje.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193491672
Dit is wel een duidelijke lijst voor VPs:
http://centerforpolitics.(...)ping-bidens-choices/

De top 3 daar is Harris (senator en voormalig openbaar aanklager), Demings (afgevaardigde en voormalig politiechef) en Duckworth (senator en voormalig luitenant-kolonel).

  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:58:21 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193491674
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Precies. Dit komt overeen met wat Forbes in februari meldde: dat de beste jaren van het afgelopen decennium misschien wel 2014 en 2015 waren. Net als bij zijn geboorte, stapte Donald Trump in een gespreid bedje.
En net als bij z’n zakenleven hielp hij alles de verdoemenis in
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 17:58:33 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193491675
Dit gaat de Bunker King niet waarderen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193491722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Oprechte vraag: kan ze de politie die lui niet laten arresteren?
Ze heeft ze gisteren uit het hotel laten zetten, zover ik begreep. Daar was een Republikeinse senator boos over.

SenMikeLee twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:08:16 Just heard that Mayor Bowser is kicking the Utah National Guard out of all DC hotels tomorrow. More than 1200 troops from 10 states are being evicted. This is unacceptable. 1/2 reageer retweet
pi_193491778
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:58 schreef Szura het volgende:

[..]

En net als bij z’n zakenleven hielp hij alles de verdoemenis in
In ieder geval vertrouwen redelijk trouwe bondgenoten, zowel politiek als economisch, elkaar nu voor geen cent meer. Met dank aan alle, zowel politieke als economische, isolationisten. En als de belangrijkste en machtigste bondgenoot daarin vooropgaat, dan komt daar doorgaans weinig goeds van.
Ik geef de hoop op een herstel van de onderlinge banden nochtans niet op. Daarvoor hoef je alleen maar samen met Amerikanen op het strand van Normandië te staan. Dat is niet ver weg, en het is best leerzaam.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193491827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze heeft ze gisteren uit het hotel laten zetten, zover ik begreep. Daar was een Republikeinse senator boos over.

SenMikeLee twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:08:16 Just heard that Mayor Bowser is kicking the Utah National Guard out of all DC hotels tomorrow. More than 1200 troops from 10 states are being evicted. This is unacceptable. 1/2 reageer retweet
Grappig om te zien hoe al die Republikeinen nu zo verdomde centralistisch zijn gaan denken. Ze gooien hun eigen idealen nu al 4 jaar chronisch weg met het grof vuil. Dankzij de zak tabak in het Witte Huis. Sukkels.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:12:59 #54
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193491868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op deze posten hoeven we uiteraard geen reactie van riazop te verwachten.
Riazop is 1 van de laatste nobele verdedigers van ontwikkelingen als brexit en trump. Daarbii zijn waarheid of feiten niet belangrijk. Ongetwijfeld is Corona in zijn ogen ook een complot van linkse globalisten.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 18:22:17 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193491991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze heeft ze gisteren uit het hotel laten zetten, zover ik begreep. Daar was een Republikeinse senator boos over.

SenMikeLee twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 06:08:16 Just heard that Mayor Bowser is kicking the Utah National Guard out of all DC hotels tomorrow. More than 1200 troops from 10 states are being evicted. This is unacceptable. 1/2 reageer retweet
Weer zo'n figuur die 1A overslaat en alles na 2A voor het gemak negeert.

Derde amendement:
quote:
No Soldier shall, in time of peace be quartered in any house, without the consent of the Owner, nor in time of war, but in a manner to be prescribed by law.
Kortom: opbokken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 18:24:50 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193492023
Ondertussen aan de grens.....

GeoffRBennett twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 12:11:55 WaPo: People are sawing through and climbing over Trump’s border wall, which he sold as being nearly impenetrable. https://t.co/PDlaTbBvxE reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193492127
Stel je toch eens voor dat Trump wordt herkozen. Volgens mij rukt de VS zichzelf dan volledig uit elkaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193492246
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
Stel je toch eens voor dat Trump wordt herkozen. Volgens mij rukt de VS zichzelf dan volledig uit elkaar.
En misschien wil Mexico dan wel dat die onzinnige 'muur' wordt hersteld. Vanwege de grote instroom van Amerikaanse vluchtelingen. "We will reconstruct the wall and the USA will pay for it."

Toch kan ik er niet echt om lachen. Een steeds meer verscheurd en verzwakkend Amerika is volgens mij ook niet goed voor Europa. In Bejing worden de spreekwoordelijke messen geslepen. En wie weet: andere messen misschien ook wel weer in één of andere Afghaanse of Syrische grot.
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 18:45:08 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193492309
Die kwijlende seniele papzak komt weer eens niet uit zijn woorden.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193492342
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:33 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:00:58 Quote from Trump: "Hopefully, George is looking down right now and saying this is a great thing happening for our country. It's great day for him, a great day for everybody. This is great day for everybody. This is a great, great day in terms of equality." reageer retweet
Haal de hekken weg wie weet is het morgen net zo'n mooie dag voor Trump zelf.
Het is een goede dag voor een man die vermoord is. Oké dan.
pi_193492416
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]

En misschien wil Mexico dan wel dat die onzinnige 'muur' wordt hersteld. Vanwege de grote instroom van Amerikaanse vluchtelingen. "We will reconstruct the wall and the USA will pay for it."

Toch kan ik er niet echt om lachen. Een steeds meer verscheurd en verzwakkend Amerika is volgens mij ook niet goed voor Europa. In Bejing worden de spreekwoordelijke messen geslepen. En wie weet: andere messen misschien ook wel weer in één of andere Afghaanse of Syrische grot.
Rare post, Amerika is voorlopig dé destabiliserende factor in de wereld de laatste 70 jaar. China als grootste macht zal niet veel beter zijn. Maar het hele gevaar van Syrië of Afghanistan is van Amerikaanse makelij. Bin Laden is ook gemaakt door steun van Amerika bij zijn Jihad tegen de Russen. Dat hele IS had nooit onstaansrecht gehad zonder het Amerikaanse imperialisme in de regio.
pi_193492427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:45 schreef Ulx het volgende:
Die kwijlende seniele papzak komt weer eens niet uit zijn woorden.

The nice part is: we have four companies, I guess you could even say seven or eight companies that are doing similar and some very different on the vaccine front and some similar and some somewhat different on the therapeutic front. So, tremendous progress.

Helder!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 18:53:02 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193492448
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:51 schreef nostra het volgende:

[..]

The nice part is: we have four companies, I guess you could even say seven or eight companies that are doing similar and some very different on the vaccine front and some similar and some somewhat different on the therapeutic front. So, tremendous progress.

Helder!
En inhoudelijk compleet bullshit omdat er geen enkele resultaat is tot dusverre. Maar goed, dit klinkt als iemand die niet helemaal goed in zijn bovenkamer is zoals gewoonlijk bij Trump.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 18:53:57 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193492461
Bowser heeft met gigantische gele letters "BLACK LIVES MATTER' laten schilderen op de weg naar het Witte Huis. :D

https://www.washingtonpos(...)0921f3bbd_story.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 18:57:19 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193492511
Slate heeft de stemfraude van Trump nu ook in de smiezen.

Slate twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 08:44:39 The president put false information on his voter registration form, a crime punishable by five years in prison. https://t.co/xlXdx3DPjn reageer retweet
Er zitten twee mensen wegens hetzelfde jarenlange straffen uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 19:00:49 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193492564
Ik vind gevangenisstraf voor zoiets een beetje onzin. Passief stemrecht ontnemen voor de komende vijf jaar lijkt me prima.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193492586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Rare post, Amerika is voorlopig dé destabiliserende factor in de wereld de laatste 70 jaar. China als grootste macht zal niet veel beter zijn. Maar het hele gevaar van Syrië of Afghanistan is van Amerikaanse makelij. Bin Laden is ook gemaakt door steun van Amerika bij zijn Jihad tegen de Russen. Dat hele IS had nooit onstaansrecht gehad zonder het Amerikaanse imperialisme in de regio.
Voor mij is de USA zeker niet het beloofd land. Maar ik heb 1000 keer liever dat land als machtigste bondgenoot dan China.
En wie de rotzooi ook financiert: in voornoemde regio's in het (Midden-) Oosten zal een zwakke USA geen reden voor de potentiële rotzakken aldaar zijn om een nieuwe terroristische organisatie dan maar te laten lopen. IS was op sterven na dood, maar Trump heeft geen zak aan nazorg willen doen. En momenteel heeft de USA al helemaal andere dingen aan de kop. Dat lijkt mij geen goede zaak. Ook niet voor Europa.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193492609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
En inhoudelijk compleet bullshit omdat er geen enkele resultaat is tot dusverre. Maar goed, dit klinkt als iemand die niet helemaal goed in zijn bovenkamer is zoals gewoonlijk bij Trump.
Ach ja, hij zal wel ergens gehoord hebben dat tegelijkertijd verschillende aanvliegroutes belopen goed is, maar het is nog niet helemaal geland blijkbaar. Amerikaanse farma zal hier overigens wel mee scoren, dat ben ik dan wel met hem "eens".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193492648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:33 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:00:58 Quote from Trump: "Hopefully, George is looking down right now and saying this is a great thing happening for our country. It's great day for him, a great day for everybody. This is great day for everybody. This is a great, great day in terms of equality." reageer retweet
Haal de hekken weg wie weet is het morgen net zo'n mooie dag voor Trump zelf.
Op een persconferentie over de jobcijfers, terwijl werkloosheid bij zwarten gestegen is in mei:
quote:
Black unemployment hits highest rate in more than a decade

Black unemployment hit its highest rate in a decade in May, despite an economy-wide reduction in unemployment after coronavirus-driven record highs in March and April.

President Trump Friday touted a better-than-expected jobs report, which showed a 13.3 percent unemployment rate in May, surprising economists who'd predicted that number would rise as high as 19 percent.

"What we're announcing today is a great tribute to equality, you know, we have our jobs back," Trump said at a Rose Garden press conference on the official Bureau of Labor Statistics (BLS) employment summary released Friday.

"Just prior to the China plague that floated in, we had numbers, the best in history for African American, for Hispanic American and for Asian American and for everybody," said Trump.

But for black workers, the May unemployment rate was 16.8 percent, a slight uptick from the 16.7 unemployment rate in April, according to BLS numbers.

Black unemployment in May represented the highest rate in more than a decade, according to an analysis of BLS statistics by Bloomberg.
https://thehill.com/latin(...)n-more-than-a-decade
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 19:07:42 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193492685
Trump/Pence zijn nu een "Trump Army" gestart.

Brief in de tweet.

AshaRangappa_ twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:17:11 The website page for the "army" says it's about registering voters and making calls...but that is at odds with the email above, which talks about "defense" against the "mob" -- that is inflammatory rhetoric (particularly for people who are likely armed) https://t.co/QXz2fxJjkB reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193492814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:07 schreef Ulx het volgende:
Trump/Pence zijn nu een "Trump Army" gestart.

Brief in de tweet.

AshaRangappa_ twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:17:11 The website page for the "army" says it's about registering voters and making calls...but that is at odds with the email above, which talks about "defense" against the "mob" -- that is inflammatory rhetoric (particularly for people who are likely armed) https://t.co/QXz2fxJjkB reageer retweet
Dat startte hij op 2 maart al.

https://www.donaldjtrump.(...)f-the-2020-election/
https://www.armyfortrump.com/

Gelukkig maar het het niet echt van de grond lijkt te komen. Ik hoor er in ieder geval niks over.

Overigens stonden er laatst wel officers in DC die weigerden te verklaren van welke organisatie ze waren. Linkje daarvan staat een stukje terug.

Hij zet zo wel lekker de deur open voor milities. Waarschijnlijk haalt ie zelfs cheeseburgers voor ze.

Het ziet er wel verdomde nep uit, overigens. Waarschijnlijk gewoon iemand die probeert te stoken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193493121
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Oprechte vraag: kan ze de politie die lui niet laten arresteren?
Als de demonstranten weer aan het plunderen gaan , zal ze weer moeten bellen
pi_193493151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
Stel je toch eens voor dat Trump wordt herkozen. Volgens mij rukt de VS zichzelf dan volledig uit elkaar.
Dat gilden ze vier jaar geleden ook.

Het zou oorlog worden met Rusland, N-Korea en China, etc...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:38:58 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_193493154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:58 schreef Ulx het volgende:
Dit gaat de Bunker King niet waarderen.
De straat voor het Witte Huis is nu ook omgedoopt tot BLM Plaza



Is Mayor Bowser de eindbaas van Trump?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193493207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]


Toch kan ik er niet echt om lachen. Een steeds meer verscheurd en verzwakkend Amerika is volgens mij ook niet goed voor Europa.
De eu en China zouden een tanend VS toejuichen.

Maar waarom zou de VS ineens verzwakken? Omdat er nu demonstraties zijn tegen waar iedereen het al over eens is (inclusief Trump)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:44:51 #76
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193493250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:41 schreef riazop het volgende:

[..]

De eu en China zouden een tanend VS toejuichen.

Maar waarom zou de VS ineens verzwakken? Omdat er nu demonstraties zijn tegen waar iedereen het al over eens is (inclusief Trump)
Ga je je leugens nog vervangen? Of dezelfde poep als in het brexit topic?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juni 2020 @ 19:47:49 #77
862 Arcee
Look closer
pi_193493306
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat gilden ze vier jaar geleden ook.
Ja, en dat is toen enorm meegevallen:

pi_193493454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:38 schreef speknek het volgende:

[..]

De straat voor het Witte Huis is nu ook omgedoopt tot BLM Plaza

[ afbeelding ]

Is Mayor Bowser de eindbaas van Trump?
Degene achter @BlackLivesMatterDC, wie dat ook moge zijn, lijkt er niet zo blij mee.

DMVBlackLives twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:53:14 This is a performative distraction from real policy changes. Bowser has consistently been on the wrong side of BLMDC history. This is to appease white liberals while ignoring our demands. Black Lives Matter means defund the police. @emilymbadger say it with us https://t.co/w0ekwSG1ip reageer retweet
Maar nogmaals, ik zou niet weten wat voor persoon daar dan weer achter zit. Is die Bowser dan zo gehaat, of is dit een ophitserig subgroepje in het geheel?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193493617
quote:
The White House Correspondents’ Association released a scathing statement about Trump’s press conference this morning, where the president took no questions from reporters.

WHCA president Jonathan Karl, an ABC News reporter, noted that the White House set up reporters’ chairs in a way that violated guidelines on physical distancing.

“The chairs were initially positioned in a way that was consistent with social distancing guidelines but were moved closer together by White House staff shortly before the event started,” Karl said in the statement.

“When we asked for an explanation, the White House press office told us the decision to move the chairs close together was made because ‘It looks better.’”

Karl concluded, “The health of the press corps should not be put in jeopardy because the White House wants reporters to be a prop for a ‘news conference’ where the president refused to answer any questions.”

Trump boasted about the Rose Garden set-up during his remarks, saying to reporters, “Even you, I notice you’re starting to get much closer together, looks much better, not all the way there yet, but you’ll be there soon.” The president did not note that White House officials had made the decision on the set-up.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 20:04:12 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193493639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat gilden ze vier jaar geleden ook.

Het zou oorlog worden met Rusland, N-Korea en China, etc...
Nee, dat zou met HRC zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:20:17 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193493928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:07 schreef Ulx het volgende:
Trump/Pence zijn nu een "Trump Army" gestart.

Brief in de tweet.

AshaRangappa_ twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 17:17:11 The website page for the "army" says it's about registering voters and making calls...but that is at odds with the email above, which talks about "defense" against the "mob" -- that is inflammatory rhetoric (particularly for people who are likely armed) https://t.co/QXz2fxJjkB reageer retweet
Was al lang gepost. Sowieso wordt hier flink langs elkaar heengepost. Jammer -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-06-2020 20:25:29 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193493939
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:25 schreef BBach het volgende:
https://www.rev.com/blog/(...)as-for-an-inspection
@:AnneX: ook een pareltje om eens te lezen.
Thx. Ben blij dat ik niet hoefde te luisteren.
En halverwege heb ik er doorheen gescroll’d. Pfffft.
pi_193494318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat kapitaalsaccumulatie al sinds de jaren 80 een generale trend is in de westerse wereld.

Lees Piketty
Je zou dus mogen verwachten dat Trump daar paal en perk aan zou stellen, maar verrassing, hij heeft de accumulatie zelfs nog versneld. Als outsider is het eerste wat hij deed zich tot opperinsider laten bekronen door alle bedrijven,cooporaties en maatjes die hem gunstig gezind zijn en overladen met kadootjes hun zin geven.
Als hij echt een outsider was geweest, zou ik hebben verwacht dat hij er tegenin zou gaan ipv zich nóg meer laten fêteren dan voorgaande presidenten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 20:50:55 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193494338
Howard Dean meldt dat Jaime Harrison en Lindsey Graham nu 42-42 staan. Hopelijk lukt het die trol te wippen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193494485
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat gilden ze vier jaar geleden ook.

Het zou oorlog worden met Rusland, N-Korea en China, etc...
Nee, dat zeiden de GOP over Hillary. Bij Trump waren ze vooral bezorgd over zijn mentale gesteldheid en achteraf bleek dat terecht gezien de shitshow die we nu beleven.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193494577
Dat je het gewoon je strot uit krijgt om te zeggen dat George Floyd wel blij zal zijn met een terugval in de werkloosheid. Deze man is echt knettergek _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 21:10:39 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193494600
Trump gaat troepen terugtrekken uit Duitsland. (WSJ)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:12:33 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193494626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:08 schreef TheVulture het volgende:
Dat je het gewoon je strot uit krijgt om te zeggen dat George Floyd wel blij zal zijn met een terugval in de werkloosheid. Deze man is echt knettergek _O-
Zeker wanneer de werkeloosheid onder African-Americans alleen maar gestegen is ipv gedaald... -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193494766
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Degene achter @:BlackLivesMatterDC, wie dat ook moge zijn, lijkt er niet zo blij mee.

DMVBlackLives twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:53:14 This is a performative distraction from real policy changes. Bowser has consistently been on the wrong side of BLMDC history. This is to appease white liberals while ignoring our demands. Black Lives Matter means defund the police. @:emilymbadger say it with us https://t.co/w0ekwSG1ip reageer retweet
Maar nogmaals, ik zou niet weten wat voor persoon daar dan weer achter zit. Is die Bowser dan zo gehaat, of is dit een ophitserig subgroepje in het geheel?
Defund the police, ik zag het al meerdere malen voorbijkomen. Ze menen het nog echt ook.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:26:59 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193494797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Defund the police, ik zag het al meerdere malen voorbijkomen. Ze menen het nog echt ook.
Wat denk je wat daar mee wordt bedoeld? En heb je gecheckt of het ook in lijn ligt met de punten die men aandraagt?
pi_193495038
De demonstranten kunnen de strijd staken terugkeren naar hun huizen. George Floyd heeft namelijk rust gevonden, in de wetenschap dat president Trump de werkloosheidscijfers omlaag heeft weten te krijgen.

Halleluja!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 22:02:36 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193495208
Uncle Joe is lief.

Dit is gewoon oprecht, spontaan en schattig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:09:54 #93
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193495303
Ik vraag me af hoeveel Republikeinse senatoren inmiddels zouden wensen dat ze een paar maanden geleden voor afzetting hadden gestemd i.p.v. tegen. Deze shitshow moet inmiddels ook daar wel tenenkrommend werken lijkt me.
pi_193495331
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Republikeinse senatoren inmiddels zouden wensen dat ze een paar maanden geleden voor afzetting hadden gestemd i.p.v. tegen. Deze shitshow moet inmiddels ook daar wel tenenkrommend werken lijkt me.
Stemmen voor afzetting is een mes in de rug steken van hun eigen kiezers.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:13:31 #95
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193495357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Stemmen voor afzetting is een mes in de rug steken van hun eigen kiezers.
Als je geen schaamte kent misschien wel ja. Maar ik vermoed dat ook Republikeinse politici wel een pijngrens hebben wat dat betreft. Het landsbelang is op een gegeven moment misschien ook wel een dingetje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 22:16:46 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193495401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Republikeinse senatoren inmiddels zouden wensen dat ze een paar maanden geleden voor afzetting hadden gestemd i.p.v. tegen. Deze shitshow moet inmiddels ook daar wel tenenkrommend werken lijkt me.
Murkowski wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193495433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:02 schreef Ulx het volgende:
Uncle Joe is lief.

Dit is gewoon oprecht, spontaan en schattig.
Trump had dat kereltje waarschijnlijk getrakteerd op een rammelend betoog over dat de media gemeen tegen hem zijn, aangevuld met een opsomming van wat hij beschouwt als zijn prestaties.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193495866
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Degene achter @:BlackLivesMatterDC, wie dat ook moge zijn, lijkt er niet zo blij mee.

DMVBlackLives twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:53:14 This is a performative distraction from real policy changes. Bowser has consistently been on the wrong side of BLMDC history. This is to appease white liberals while ignoring our demands. Black Lives Matter means defund the police. @:emilymbadger say it with us https://t.co/w0ekwSG1ip reageer retweet
Maar nogmaals, ik zou niet weten wat voor persoon daar dan weer achter zit. Is die Bowser dan zo gehaat, of is dit een ophitserig subgroepje in het geheel?
Volgens mij heeft ze vrij recent een herverkiezing gewonnen, dus dat zal wel meevallen.
pi_193495967
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Stemmen voor afzetting is een mes in de rug steken van hun eigen kiezers.
Ja natuurlijk. Want het maakt helemaal geen flikker uit wat de president doet. Hij is immers 4 jaar terug gekozen, daar gaat het om. Wat hij in de tussentijd allemaal geflikt heeft (of achterwege heeft gelaten) doet er niet toe. :O Vent, ga je verstand eens gebruiken man. Hoe blind kan je iemand volgen zeg....
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:07:40 #100
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193496220
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Want het maakt helemaal geen flikker uit wat de president doet. Hij is immers 4 jaar terug gekozen, daar gaat het om. Wat hij in de tussentijd allemaal geflikt heeft (of achterwege heeft gelaten) doet er niet toe. :O Vent, ga je verstand eens gebruiken man. Hoe blind kan je iemand volgen zeg....
Toen hebben ze bewust gekozen voor corruptie en nepotisme. Aldus Chivaz
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 23:09:53 #101
408813 crew  trein2000
pi_193496243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bron?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 23:11:02 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193496256
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump had dat kereltje waarschijnlijk getrakteerd op een rammelend betoog over dat de media gemeen tegen hem zijn, aangevuld met een opsomming van wat hij beschouwt als zijn prestaties.
En vervolgens een russische vlag uitgedeeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193496262
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:09 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af hoeveel Republikeinse senatoren inmiddels zouden wensen dat ze een paar maanden geleden voor afzetting hadden gestemd i.p.v. tegen. Deze shitshow moet inmiddels ook daar wel tenenkrommend werken lijkt me.
Ik vermoed dat dat aantal heel erg laag zal zijn.
De shitshow duurt al 3,5 jaar. Op een paar (vooral uitgetreden) Republikeinen vind ik het nog steeds tamelijk rustig. Een enkeling is 'bezorgd'.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193496467
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bron?
Oeps. Guardian US politics, live blog.
https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigation
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 23:24:00 #105
408813 crew  trein2000
pi_193496473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oeps. Guardian US politics, live blog.
https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigation
^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193497153
Ik heb mij nog even verdiept in wie misschien de Democratische vice-presidentskandidaat wordt. Ik hou van een gokje. Als ik nu mijn centen zou moeten inzetten, zou ik voor Tammy Duckworth gaan. Ik kende haar eigenlijk niet voordat ik op zoek ging, maar dat is een goed teken. De meeste VP-kandidaten zijn niet super bekend als ze gekozen wordt.

Ze heeft wel 1 groot mankement voor deze tijd. Ze is POC, maar is niet African-American. Tsja, hoe zwaar zal dat nu wegen? Verder tikt ze wel veel boxen die zowel links en rechts van het spectrum lekker liggen.
- Ze komt uit het Midwest. De Democraten moeten de Midwest winnen om de verkiezingen te winnen.
- Ze is 52 jaar oud. Dat is wel fijn gezien Biden's leeftijd.
- Ze is een POC. Maar dus geen African-American.
- Ze heeft een PhD. Doet het altijd goed.
- Ze is een jonge moeder. Doet het goed bij de suburban dames.
- Ze is een oorlogsveteraan die Apache-piloot is geweest. Dat zal rechts aanspreken.
- Ze heeft de Purple Heart gekregen, omdat ze tijdens oorlogshandelingen 2 benen is verloren. Dat gaat iedereen aanspreken, want het is een inspirerend voorbeeld dat je dan toch nog senator kan worden.
- Ze heeft bestuurlijke ervaring als junior minister en politieke ervaring als afgevaardigde en senator. Ruim voldoende om op een VP-lijst te komen
- Ze is in de Senaat al behoorlijk effectief met het vormen van nieuwe wetgeving. Eigenlijk veel meer dan haar meer beroemde collega Harris.
- Politiek gezien ligt ze op 1 lijn met Biden met zo nu en dan een uitstapje naar een Warren-voorstel

Verder is ze blijkbaar één van de dames die door Biden gebeld is voor de grote VP-test. Dus dit is mijn gokje voor nu. We zullen zien. :Y)
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:07:01 #107
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193497386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:54 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb mij nog even verdiept in wie misschien de Democratische vice-presidentskandidaat wordt. Ik hou van een gokje. Als ik nu mijn centen zou moeten inzetten, zou ik voor Tammy Duckworth gaan. Ik kende haar eigenlijk niet voordat ik op zoek ging, maar dat is een goed teken. De meeste VP-kandidaten zijn niet super bekend als ze gekozen wordt.

Ze heeft wel 1 groot mankement voor deze tijd. Ze is POC, maar is niet African-American. Tsja, hoe zwaar zal dat nu wegen? Verder tikt ze wel veel boxen die zowel links en rechts van het spectrum lekker liggen.
- Ze komt uit het Midwest. De Democraten moeten de Midwest winnen om de verkiezingen te winnen.
- Ze is 52 jaar oud. Dat is wel fijn gezien Biden's leeftijd.
- Ze is een POC. Maar dus geen African-American.
- Ze heeft een PhD. Doet het altijd goed.
- Ze is een jonge moeder. Doet het goed bij de suburban dames.
- Ze is een oorlogsveteraan die Apache-piloot is geweest. Dat zal rechts aanspreken.
- Ze heeft de Purple Heart gekregen, omdat ze tijdens oorlogshandelingen 2 benen is verloren. Dat gaat iedereen aanspreken, want het is een inspirerend voorbeeld dat je dan toch nog senator kan worden.
- Ze heeft bestuurlijke ervaring als junior minister en politieke ervaring als afgevaardigde en senator. Ruim voldoende om op een VP-lijst te komen
- Ze is in de Senaat al behoorlijk effectief met het vormen van nieuwe wetgeving. Eigenlijk veel meer dan haar meer beroemde collega Harris.
- Politiek gezien ligt ze op 1 lijn met Biden met zo nu en dan een uitstapje naar een Warren-voorstel

Verder is ze blijkbaar één van de dames die door Biden gebeld is voor de grote VP-test. Dus dit is mijn gokje voor nu. We zullen zien. :Y)
Blackhawk pilote was ze. Er zijn volgens mij maar weinig Apache helicopters uit de lucht geschoten, Prince Harry vloog in die dingen.

Ze is ook een Daugther of the American Revolution. Iets waar een Republikein haar nog een keer op aanviel door te zeggen dat hij niet wist mensen van Thailand de VS geholpen hadden om de VS onafhankelijk te maken.

Personlijk zou ik tussen haar en Harris kiezen. Ik denk dat nog eens vier jaar voor Biden teveel van het goede zou zijn. Dan zie ik liever Harris, mits zij nog een stap richting het progressieve kamp maakt. Als Biden dan Harris ook op police reform zet, dan heb je een gedoodverfde kandidaat voor over 4 jaar, die 8 jaar met gemak kan volmaken.

Warren en Sanders zouden zich vooral bezig moeten gaan houden met het aanwakeren van die progressieve flam de komende jaren.
pi_193497520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:54 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb mij nog even verdiept in wie misschien de Democratische vice-presidentskandidaat wordt. Ik hou van een gokje. Als ik nu mijn centen zou moeten inzetten, zou ik voor Tammy Duckworth gaan. Ik kende haar eigenlijk niet voordat ik op zoek ging, maar dat is een goed teken. De meeste VP-kandidaten zijn niet super bekend als ze gekozen wordt.

Ze heeft wel 1 groot mankement voor deze tijd. Ze is POC, maar is niet African-American. Tsja, hoe zwaar zal dat nu wegen? Verder tikt ze wel veel boxen die zowel links en rechts van het spectrum lekker liggen.
- Ze komt uit het Midwest. De Democraten moeten de Midwest winnen om de verkiezingen te winnen.
- Ze is 52 jaar oud. Dat is wel fijn gezien Biden's leeftijd.
- Ze is een POC. Maar dus geen African-American.
- Ze heeft een PhD. Doet het altijd goed.
- Ze is een jonge moeder. Doet het goed bij de suburban dames.
- Ze is een oorlogsveteraan die Apache-piloot is geweest. Dat zal rechts aanspreken.
- Ze heeft de Purple Heart gekregen, omdat ze tijdens oorlogshandelingen 2 benen is verloren. Dat gaat iedereen aanspreken, want het is een inspirerend voorbeeld dat je dan toch nog senator kan worden.
- Ze heeft bestuurlijke ervaring als junior minister en politieke ervaring als afgevaardigde en senator. Ruim voldoende om op een VP-lijst te komen
- Ze is in de Senaat al behoorlijk effectief met het vormen van nieuwe wetgeving. Eigenlijk veel meer dan haar meer beroemde collega Harris.
- Politiek gezien ligt ze op 1 lijn met Biden met zo nu en dan een uitstapje naar een Warren-voorstel

Verder is ze blijkbaar één van de dames die door Biden gebeld is voor de grote VP-test. Dus dit is mijn gokje voor nu. We zullen zien. :Y)
Duckworth zou ik een betrekkelijk goede keuze vinden. Ze wordt bij de bookies echter nog niet als serieuze kandidaat gezien. Sterker, Rice, Whitmer, Michelle Obama, Klobuchar en Abrams hebben meer kans dan zij, als dat wat te betekenen heeft. :P

Verder heb je nog Keisha Lance Bottoms in dat lijstje die ik niet ken. Om uit te komen op Warren, Demings en Harris die allen meer kans zouden hebben.
pi_193497555
Ik zou Warren liever zien als een minister van onderwijs eigenlijk. Ze was mijn favoriet als democratische kandidaat, maar ze had daar simpelweg niet genoeg stemmen voor. Maar vocaal is ze wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Barbusse op 06-06-2020 00:26:18 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2020 @ 00:22:44 #110
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_193497645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:54 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb mij nog even verdiept in wie misschien de Democratische vice-presidentskandidaat wordt. Ik hou van een gokje. Als ik nu mijn centen zou moeten inzetten, zou ik voor Tammy Duckworth gaan. Ik kende haar eigenlijk niet voordat ik op zoek ging, maar dat is een goed teken. De meeste VP-kandidaten zijn niet super bekend als ze gekozen wordt.

Ze heeft wel 1 groot mankement voor deze tijd. Ze is POC, maar is niet African-American. Tsja, hoe zwaar zal dat nu wegen? Verder tikt ze wel veel boxen die zowel links en rechts van het spectrum lekker liggen.
- Ze komt uit het Midwest. De Democraten moeten de Midwest winnen om de verkiezingen te winnen.
- Ze is 52 jaar oud. Dat is wel fijn gezien Biden's leeftijd.
- Ze is een POC. Maar dus geen African-American.
- Ze heeft een PhD. Doet het altijd goed.
- Ze is een jonge moeder. Doet het goed bij de suburban dames.
- Ze is een oorlogsveteraan die Apache-piloot is geweest. Dat zal rechts aanspreken.
- Ze heeft de Purple Heart gekregen, omdat ze tijdens oorlogshandelingen 2 benen is verloren. Dat gaat iedereen aanspreken, want het is een inspirerend voorbeeld dat je dan toch nog senator kan worden.
- Ze heeft bestuurlijke ervaring als junior minister en politieke ervaring als afgevaardigde en senator. Ruim voldoende om op een VP-lijst te komen
- Ze is in de Senaat al behoorlijk effectief met het vormen van nieuwe wetgeving. Eigenlijk veel meer dan haar meer beroemde collega Harris.
- Politiek gezien ligt ze op 1 lijn met Biden met zo nu en dan een uitstapje naar een Warren-voorstel

Verder is ze blijkbaar één van de dames die door Biden gebeld is voor de grote VP-test. Dus dit is mijn gokje voor nu. We zullen zien. :Y)
Betreft de PhD lees ik op wikipedia dat het om een honorary doctorate gaat. En bij een weinig betekenende universiteit. Dus ik weet niet of dat echt een belangrijk pluspunt is
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:26:17 #111
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193497701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:17 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou Warren liever zien als een minister van onderwijs eigenlijk. Ze was mijn favorite als democratise kandidaat, maar ze had daar simpelweg niet genoeg stemmen voor. Maar vocaal is ze wel.
Haar senaatszetel is te belangrijk om haar een andere taak te geven.
pi_193497713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:07 schreef Tweek het volgende:

[..]

Blackhawk pilote was ze. Er zijn volgens mij maar weinig Apache helicopters uit de lucht geschoten, Prince Harry vloog in die dingen.

Ze is ook een Daugther of the American Revolution. Iets waar een Republikein haar nog een keer op aanviel door te zeggen dat hij niet wist mensen van Thailand de VS geholpen hadden om de VS onafhankelijk te maken.

Personlijk zou ik tussen haar en Harris kiezen. Ik denk dat nog eens vier jaar voor Biden teveel van het goede zou zijn. Dan zie ik liever Harris, mits zij nog een stap richting het progressieve kamp maakt. Als Biden dan Harris ook op police reform zet, dan heb je een gedoodverfde kandidaat voor over 4 jaar, die 8 jaar met gemak kan volmaken.

Warren en Sanders zouden zich vooral bezig moeten gaan houden met het aanwakeren van die progressieve flam de komende jaren.
Ik heb ergens Apache gelezen, maar misschien was het geen goede bron. Ze is in Thailand geboren bij een Amerikaanse legerbasis, dus volgens mij is in ieder geval haar vader Amerikaanse militair.

Ik zat te denken dat Biden een Harris vraagt om minister van Justitie te worden, dan kan ze zich bewijzen. Als ze het goed doet, kan ze in 2024 aantreden als presidentskandidaat. Als vice-president sta je toch altijd een beetje in de schaduw van de president. Niet iedereen kan daar goed mee omgaan.
pi_193497722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:26 schreef Tweek het volgende:

[..]

Haar senaatszetel is te belangrijk om haar een andere taak te geven.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. En daar klaag ik niet over trouwens, ze doet goed werk als senator.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:34:22 #114
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193497816
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik heb ergens Apache gelezen, maar misschien was het geen goede bron. Ze is in Thailand geboren bij een Amerikaanse legerbasis, dus volgens mij is in ieder geval haar vader Amerikaanse militair.

Ik zat te denken dat Biden een Harris vraagt om minister van Justitie te worden, dan kan ze zich bewijzen. Als ze het goed doet, kan ze in 2024 aantreden als presidentskandidaat. Als vice-president sta je toch altijd een beetje in de schaduw van de president. Niet iedereen kan daar goed mee omgaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:27 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik heb ergens Apache gelezen, maar misschien was het geen goede bron. Ze is in Thailand geboren bij een Amerikaanse legerbasis, dus volgens mij is in ieder geval haar vader Amerikaanse militair.

Ik zat te denken dat Biden een Harris vraagt om minister van Justitie te worden, dan kan ze zich bewijzen. Als ze het goed doet, kan ze in 2024 aantreden als presidentskandidaat. Als vice-president sta je toch altijd een beetje in de schaduw van de president. Niet iedereen kan daar goed mee omgaan.
Ja ze is gewoon Amerikaans, dat was die Republikein dus ook ontschoten.

Ik denk dat juist in deze tijd je een VP een sterk thema mee kan geven waarmee Harris zich kan bewijzen. Vraag is ook wel weer of mensen dat zullen accepteren.

Probleem dat ik vooral zie is dat je door de leeftijd van Biden een sterke VP nodig hebt, veel van de andere namen hebben maar weinig ervaring.

Je moet niet willen komen aanzetten met burgemeesters of mensen die op een haar na een verkiezing verloren hebben.
pi_193497827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:22 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Betreft de PhD lees ik op wikipedia dat het om een honorary doctorate gaat. En bij een weinig betekenende universiteit. Dus ik weet niet of dat echt een belangrijk pluspunt is
Oh, ik lees nu:

quote:
Duckworth was working towards a Ph.D. in political science at Northern Illinois University, with research interests in the political economy and public health in southeast Asia, when she was deployed to Iraq in 2004. She lost her right leg near the hip and her left leg below the knee.
Dan heeft ze het niet helemaal kunnen afmaken, maar heeft ze later wel haar PhD ontvangen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:35:27 #116
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193497832
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. En daar klaag ik niet over trouwens, ze doet goed werk als senator.
Warren die de banken mag aanpakken zou ik ook graag zien, maar ook daar geldt voor de senaatszetel is te belangrijk. Die ben je gewoon kwijt.
pi_193497994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:34 schreef Tweek het volgende:

[..]

[..]

Ja ze is gewoon Amerikaans, dat was die Republikein dus ook ontschoten.

Ik denk dat juist in deze tijd je een VP een sterk thema mee kan geven waarmee Harris zich kan bewijzen. Vraag is ook wel weer of mensen dat zullen accepteren.

Probleem dat ik vooral zie is dat je door de leeftijd van Biden een sterke VP nodig hebt, veel van de andere namen hebben maar weinig ervaring.

Je moet niet willen komen aanzetten met burgemeesters of mensen die op een haar na een verkiezing verloren hebben.
Biden heeft sowieso iemand nodig die hem kan vervangen als de stront aan de knikker is. Harris zal dat zeker kunnen. Als vice-president sta je echter geregeld zwijgend en knikkend naast de president. Ik betwijfel of ze die rol goed kan vervullen.

Verder denk ik ook dat vooral gouverneurs, senators en 'afgevaardigden in leidinggevende positie' een echte kans maken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:48:56 #118
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Biden heeft sowieso iemand nodig die hem kan vervangen als de stront aan de knikker is. Harris zal dat zeker kunnen. Als vice-president sta je echter geregeld zwijgend en knikkend naast de president. Ik betwijfel of ze die rol goed kan vervullen.

Verder denk ik ook dat vooral gouverneurs, senators en 'afgevaardigden in leidinggevende positie' een echte kans maken.
Trump geeft momenteel graag veel uithanden, zoals Pence die de coronavirus response zou moeten leiden.

Daarmee creeër je de opening om een VP leiding te geven over een project als national review board for police. Harris is daar wel geschikt voor, maar heeft haar geschiedenis tegen haar. Doe je dat goed dan heb je een prima VP. En Harris vernedered Pence natuurlijk in een debat.

Als debaten er uberhaupt komen.
pi_193498090
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:35 schreef Tweek het volgende:

[..]

Warren die de banken mag aanpakken zou ik ook graag zien, maar ook daar geldt voor de senaatszetel is te belangrijk. Die ben je gewoon kwijt.
Waar komt dit vandaan? Die senaatszetel zou gewoon verkiesbaar zijn zoals ik hem snap.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:52:15 #120
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498112
Zoals sommige users willen is de politie begonnen met het neerschieten van deelnemers aan de protesten:
16 jaar.


Dakloze man in een rolstoel.
pi_193498119
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:48 schreef Tweek het volgende:
Trump geeft momenteel graag veel uithanden, zoals Pence die de coronavirus response zou moeten leiden.

Sorry, maar nee, Trump geeft helemaal niks uit handen. Ja, of alles afhankelijk van hoe je het typeert. Wat heeft Pence als VP voor input gehad in het beleid? Minst belangrijke VP ooit?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:54:11 #122
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498138
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan? Die senaatszetel zou gewoon verkiesbaar zijn zoals ik hem snap.
Nee de goeverneur mag de plaats vervanger aanwijzen, en dat is een republikein, die waarschijnlijk zich zelf aan wijst voor de zetel of een andere republikein.
pi_193498143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:48 schreef Tweek het volgende:

[..]

Trump geeft momenteel graag veel uithanden, [...]
Deed-ie dat maar.

Hij belijdt dat soms verbaal, en delegeert ogenschijnlijk, maar als iemand iets doet dat hem voor 0,1% niet zint, dan heeft die meneer/mevrouw een vet probleem. Niemand heeft zoveel kijk op welke kwestie dan ook dan POTUS zelve.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_193498219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:48 schreef Tweek het volgende:

[..]

Trump geeft momenteel graag veel uithanden, zoals Pence die de coronavirus response zou moeten leiden.

Daarmee creeër je de opening om een VP leiding te geven over een project als national review board for police. Harris is daar wel geschikt voor, maar heeft haar geschiedenis tegen haar. Doe je dat goed dan heb je een prima VP. En Harris vernedered Pence natuurlijk in een debat.

Als debaten er uberhaupt komen.
Harris heeft veel capaciteiten en zou een prima vice-president zijn. Maar wat voegt het toe voor Harris en wat voegt het toe voor Biden? Ik denk dat ze meer in haar vel zit als ze een eigen toko kan runnen, bijvoorbeeld het ministerie van Justitie. De VP moet iemand zijn die President kan zijn als het moet, maar eigenlijk ook iemand die het niet echt ambieert.
pi_193498242
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:54 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee de goeverneur mag de plaats vervanger aanwijzen, en dat is een republikein, die waarschijnlijk zich zelf aan wijst voor de zetel of een andere republikein.
Ja, klopt, maar die is tegelijk verplicht om een verkiezing uit te schrijven zoals ik het las.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:04:51 #126
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498262
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar die is tegelijk verplicht om een verkiezing uit te schrijven zoals ik het las.
Zou zomaar kunnen dat weet ik niet, zit je wel met de tijd waarin dat moet gebeuren. De eerste 100 dagen zijn het belangrijkst voor een presidentschap, dan is het wel handig dat je die 100 dagen ook het senaat hebt.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 01:19:59 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193498417
I got nothing....

quote:
Americans are drinking bleach and dunking food in it to prevent COVID-19

The most common risky practice was washing fruits, vegetables, and other foods in bleach solutions. A total of 19 percent said they did this. From there, 18 percent said they used household cleaners—not hand soap—to wash their hands and/or other body parts. Ten percent said they misted themselves with household cleaners and disinfecting products.

https://arstechnica.com/s(...)to-prevent-covid-19/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193498488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 17:05 schreef Ulx het volgende:

[..]



Verder: Je bent van mening dat je altijd ja en amen tegen de hiërarchisch hoger geplaatsten moet zeggen? Je zegt dat mensen ontslagen worden bij een meningsverschil.
Ik stel juist vast dat Trump géén jaknikkers om zich heen heeft verzameld. Iets zegt me dat jij dat jammer vindt...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:29:37 #129
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498498
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:28 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik stel juist vast dat Trump géén jaknikkers om zich heen heeft verzameld. Iets zegt me dat jij dat jammer vindt...
Trump heeft alleen maar jaknikkers om zich heen verzameld.
pi_193498519
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:28 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik stel juist vast dat Trump géén jaknikkers om zich heen heeft verzameld. Iets zegt me dat jij dat jammer vindt...
In welke utopie leef jij? Hij heeft iedereen ontslaan die niet voldoende een ja-knikker was.
pi_193498522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:54 schreef Jojoke het volgende:
Als ik nu mijn centen zou moeten inzetten, zou ik voor Tammy Duckworth gaan. I
Ze heeft wel 1 groot mankement voor deze tijd. Ze is POC, maar is niet African-American. Tsja, hoe zwaar zal dat nu wegen?
Niet zwaar volgens Biden.

Deze beweert immers dat als je niet op hem stemt "je geen echte zwarte bent"
Me dunkt dat de zwarte kiezer nu wel voldoende "gewaarschuwd" is door hun mastah. Die weten wat ze te doen staat.

en is er misschien geen zwart VP meer nodig
pi_193498528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

Trump heeft alleen maar jaknikkers om zich heen verzameld.
vandaar dat hij ze om de haverklap er uit schopt?
pi_193498532
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:32 schreef riazop het volgende:

[..]

vandaar dat hij ze om de haverklap er uit schopt?
Ja
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:33:20 #134
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498533
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:32 schreef riazop het volgende:

[..]

vandaar dat hij ze om de haverklap er uit schopt?
Precies, zodra ze tegenspraak hebben ontslaat hij ze.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 01:35:48 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193498549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:28 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik stel juist vast dat Trump géén jaknikkers om zich heen heeft verzameld. Iets zegt me dat jij dat jammer vindt...
Iets zegt mij dat jij onzin praat, de realiteit bijvoorbeeld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193498560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:33 schreef Tweek het volgende:

[..]

Precies, zodra ze tegenspraak hebben ontslaat hij ze.
dus het zijn geen jaknikkers

dank je
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:37:51 #137
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498563
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat jij onzin praat, de realiteit bijvoorbeeld.
In het vorige topic werden al ze argumenten onderuit gehaald, daar heeft hij niet opgereageerd en nu is die terug om weer onzin te verkopen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:38:43 #138
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498570
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:37 schreef riazop het volgende:

[..]

dus het zijn geen jaknikkers

dank je
Inderdaad, want mensen met een andere mening dan hem duld hij niet, dus ontslaat hij ze. Per definitie hou je alleen ja knikkers over.
pi_193498577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:38 schreef Tweek het volgende:

[..]

Per definitie hou je alleen ja knikkers over.
onzin

Fauci bv zit er nog
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 01:41:04 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193498588
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:39 schreef riazop het volgende:

[..]

onzin

Fauci bv zit er nog
Fauci heeft geen contact meer met hem, hij sprak hem te vaak tegen. En een CDC ambtenaar als Fauci kun je niet zomaar ontslaan. Maar goed, je begrijpt niet eens waar het om gaat hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:41:11 #141
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498589
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:39 schreef riazop het volgende:

[..]

onzin

Fauci bv zit er nog
Fauci is geen onderdeel van een institute waar Trump invloed op heeft.

Weet je wel waar je het over hebt?
pi_193498595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

Fauci is geen onderdeel van een institute waar Trump invloed op heeft.

Dan ken je Trump nog niet
pi_193498598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:37 schreef riazop het volgende:

[..]

dus het zijn geen jaknikkers

dank je
Degenen die overblijven zijn dus jaknikkers.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 06-06-2020 03:03:55 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:42:55 #144
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan ken je Trump nog niet
Jongen of vrouw, lees je een keer in, in plaats van dat je jezelf belachelijk maakt. Dit is gewoon triest.
pi_193498619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Degenen die overblijven zijn dus jaknikkers.


Welnee, hij vervangt allerlei lieden door allerlei andere lieden. En soms ontslaat hij die ook weer. Dat gaat tot de laatste dag van zijn presidentschap door. En dat zou nog zomaar 4 en een half jaar kunnen zijn
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:46:36 #146
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193498639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Welnee, hij vervangt allerlei lieden door allerlei andere lieden. En soms ontslaat hij die ook weer. Dat gaat tot de laatste dag van zijn presidentschap door. En dat zou nog zomaar 4 en een half jaar kunnen zijn
Je bent het dus met mij eens dat hij één van de slechtste presidenten ooit is, die nooit een vaste groep van mensen kon krijgen om zijn ideeën uit te voeren.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 01:49:21 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193498659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan ken je Trump nog niet
Nee hoor, we kennen Trump wel, hij is een vrij domme lafaard, een bully, met een grote bek die alleen maar ja knikkers om zich heen tolereert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 02:40:16 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193498941
Ook leuk:
quote:
The Pentagon has told National Guardsmen deployed to the nation’s capital not to use firearms or ammunition, and has issued orders to send home active-duty troops that the Trump administration amassed outside the city in recent days, a sign of de-escalation in the federal response to protests in the city.

Defense Secretary Mark T. Esper made the decision to disarm the guard without consulting the White House, after President Trump ordered a militarized show of force on the streets of Washington to quell demonstrations that were punctured by an episode of looting Sunday, two senior administration officials said. Trump had encouraged the National Guard to be armed.

https://www.washingtonpos(...)71bf20207_story.html
De schrik zit er goed in bij de militaire leiding, blijkbaar heeft Mattis' brief doel getroffen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193499545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Sorry, maar nee, Trump geeft helemaal niks uit handen. Ja, of alles afhankelijk van hoe je het typeert. Wat heeft Pence als VP voor input gehad in het beleid? Minst belangrijke VP ooit?
Pence zou al die rechters hebben voorgedragen, zo gaan nogal wat geruchten. En dan is zijn rol de komende decennia dus nog groot.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193499644
SethAbramson twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 04:23:11 MAJOR BREAKING NEWS: Unemployment Rate Trump Touted All Day (13.3%) Now Believed to Be Erroneous; In Fact, Per Bureau of Labor Statistics, Unemployment Jumped From 14.7% to 16.3% https://t.co/2nn9HGV4V0 reageer retweet
Gut...wie is er verbaasd?
pi_193499694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:37 schreef riazop het volgende:

[..]

dus het zijn geen jaknikkers

dank je
Lol, dus hij houdt de jaknikkers over, toch?
I´m back.
pi_193499704
https://mobile.twitter.com/olganyc1211/status/1269114893963333638

“Huh! So Russia is sending more troops to challenge NATO/US near the borders, Trump announces that he is planning the withdrawal of troops from Germany, and Putin this week signed a decree giving him more flexibility in using nuclear weapons. Nothing to see
https://t.co/7NBmCHLMiQ[/tweet]

Voordat trump enige opmerking maakte / durfde te maken over George Floyd’s moord en de gevolgen, belde de man, de President van de U.S. of America eerst nog even met Putin...

Wag the dog.🇺🇸
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:34:48 #153
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193500104
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:16 schreef AnneX het volgende:
SethAbramson twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 04:23:11 MAJOR BREAKING NEWS: Unemployment Rate Trump Touted All Day (13.3%) Now Believed to Be Erroneous; In Fact, Per Bureau of Labor Statistics, Unemployment Jumped From 14.7% to 16.3% https://t.co/2nn9HGV4V0 reageer retweet
Gut...wie is er verbaasd?
Nou ja, normaal is die 'other' categorie waar ze het over hebben klein en van weinig invloed. Maar vanwege corona telt die nu miljoenen mensen vanwege het verwachte tijdige karakter.

Anyway, de exacte cijfers maken niet echt uit. Het is wat beter dan verwacht, veel beter dan gevreesd maar uiteraard nog erg slecht.

Voor de verkiezingen zal je zien dat de werkloosheid weer flink gaat dalen, en ik ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt. Aan de ene kant is het vanzelfsprekend dat je weer een opleving krijgt na zo'n tijdelijke dip en Trump zal uiteraard pochen met groei, maar zullen de cijfers weer naar normale wateren terugkeren? Wat is realistisch?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:17:31 #154
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193501279
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Welnee, hij vervangt allerlei lieden door allerlei andere lieden. En soms ontslaat hij die ook weer. Dat gaat tot de laatste dag van zijn presidentschap door. En dat zou nog zomaar 4 en een half jaar kunnen zijn
Een slechte president dus die niet met capabel personeel kan omgaan?

Ga je je andere leugens nog verbeteren?
pi_193502304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, dus hij houdt de jaknikkers over, toch?
Volgens de logica van raziop zou een goed functionerend bedrijf met kritische, zelfstandige werknemers om de haverklap zijn complete personeelsbestand vervangen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193502342
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens de logica van raziop zou een goed functionerend bedrijf met kritische, zelfstandige werknemers om de haverklap zijn complete personeelsbestand vervangen.
Beetje vreemde logica idd, iedereen die geen jaknikker is, wordt eruit geknikkerd en dus houdt Trump niet van jaknikkers. :D .
I´m back.
pi_193502645
Snap dat dan: Trump houdt zoveel van neeknikkers dat hij elke maand een nieuwe wilt zodat ze op een andere manier nee tegen hem kunnen zeggen! Zo blijft die scherp!

Een echte intellectueel!

:')
pi_193502696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:52 schreef Tweek het volgende:
Zoals sommige users willen is de politie begonnen met het neerschieten van deelnemers aan de protesten:
16 jaar.

[ afbeelding ]
Dakloze man in een rolstoel.
Law & order herstellen graag. Deze protesten hebben niks meer te maken met onze crimineel George Floyd die het niet zo op vrouwen had.

https://mobile.twitter.co(...)632452572942337?s=19
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:05:23 #159
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193502699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje vreemde logica idd, iedereen die geen jaknikker is, wordt eruit geknikkerd en dus houdt Trump niet van jaknikkers. :D .
Wie stelt die mensen toch steeds aan die Trump er uit moet knikkeren? Niet Trump zelf toch? _O- Anders zou zijn logica helemaal niet op gaan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:19:16 #160
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193502857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:05 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Law & order herstellen graag. Deze protesten hebben niks meer te maken met onze crimineel George Floyd die het niet zo op vrouwen had.

https://mobile.twitter.co(...)632452572942337?s=19
Floyd mocht wel dood? Toch maar een criminele zwarte?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 juni 2020 @ 12:20:47 #161
54593 crew  Olga
Cheese
pi_193502877
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:05 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Law & order herstellen graag. Deze protesten hebben niks meer te maken met onze crimineel George Floyd die het niet zo op vrouwen had.

https://mobile.twitter.co(...)632452572942337?s=19
Het gaat niet alleen om Floyd, dat snapt ieder normaal denkend mens toch ook wel
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_193502882
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wie stelt die mensen toch steeds aan die Trump er uit moet knikkeren? Niet Trump zelf toch? _O- Anders zou zijn logica helemaal niet op gaan.
Degene die die lui aanstelt die geen jaknikkers zijn en er daarom vervolgens uit geknikkerd worden, is niet een jaknikker iig, denk ik, dus ja, in feite houdt Trump dan wel 1 persoon aan die geen jaknikker is.

Klopt dit, riazop?
I´m back.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:35:39 #163
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193503014
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Degene die die lui aanstelt die geen jaknikkers zijn en er daarom vervolgens uit geknikkerd worden, is niet een jaknikker iig, denk ik, dus ja, in feite houdt Trump dan wel 1 persoon aan die geen jaknikker is.

Klopt dit, riazop?
Hij stelt ook allemaal familieleden aan. Nee, Trump is geen nepotist. Het zijn gewoon de enige mensen die geen ja-knikkers zijn. Snap je?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:36:40 #164
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193503026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Floyd mocht wel dood? Toch maar een criminele zwarte?
Linksom of rechtsom moet het wel de schuld van Floyd zelf zijn natuurlijk. :) De echte slachtoffers zijn de blanke heteromannen waarom zogenaamd niet gedemonstreerd wordt. ;(
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193503121
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef Olga het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om Floyd, dat snapt ieder normaal denkend mens toch ook wel
Bij veel van die “demonstranten” gaat het om gratis spullen en totale anarchie. De dood van Floyd is een mooi excuus.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 12:49:54 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193503175
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bij veel van die “demonstranten” gaat het om gratis spullen en totale anarchie. De dood van Floyd is een mooi excuus.
Ah, de typische Alt Right leugen. Nu je antifa verhaal vooral gelogen blijkt schakel je moeiteloos over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193503213
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bij veel van die “demonstranten” gaat het om gratis spullen en totale anarchie. De dood van Floyd is een mooi excuus.
En bij veel van die agenten gaat het om hun machtsgeilheid en drang naar geweld tot uiting te brengen.
pi_193503215
Defund the police. Daar zal de zwarte Amerikaan echt beter van worden.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:56:37 #169
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193503247
yashar twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 01:29:50 This is a horrific graphic to have put up on air.

My god. https://t.co/HoDof1AN9l reageer retweet
Foxnews laat in ieder geval zien waar hun prioriteit ligt.
pi_193503269
De onelinerbrigade is ook weer gearriveerd zie ik. We zouden natuurlijk een heel genuanceerde discussie kunnen hebben waar we wijzen op het grote aantal vreedzame demonstraties en dat er daarnaast ook wel degelijk een probleem is met mensen die hoofdzakelijk lijken te willen rellen en plunderen, we zouden het kunnen hebben over wat er nou eigenlijk bedoeld wordt met 'defund the police' in plaats te blijven hangen in een leus in plaats van concrete beleidsmaatregelen. Maar ja, nuance en inhoud hè? Dat moeten we maar niet willen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 13:14:43 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193503456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:59 schreef Monolith het volgende:
De onelinerbrigade is ook weer gearriveerd zie ik. We zouden natuurlijk een heel genuanceerde discussie kunnen hebben waar we wijzen op het grote aantal vreedzame demonstraties en dat er daarnaast ook wel degelijk een probleem is met mensen die hoofdzakelijk lijken te willen rellen en plunderen, we zouden het kunnen hebben over wat er nou eigenlijk bedoeld wordt met 'defund the police' in plaats te blijven hangen in een leus in plaats van concrete beleidsmaatregelen. Maar ja, nuance en inhoud hè? Dat moeten we maar niet willen.
Nuance en inhoud zijn "liberal" net als feiten en de werkelijkheid ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 13:57:41 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193503978
Goh, de pers maakt eindelijk headlines die niet lief zijn voor Trump.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:02:55 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504044
Hier kan ik dan weer erg om lachen.

RexChapman twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:57:38 This dude trolling the police with Star Wars - Imperial March is exactly the Twitter content I am here for today...https://t.co/zh5R7zm70c reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:11:37 #174
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193504166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:53 schreef JANdeDERDE het volgende:
Defund the police. Daar zal de zwarte Amerikaan echt beter van worden.
Het gaat erom dat nu in veel van de grote steden het grootste deel van het geld naar politie gaat. Als dat naar andere takken gaat (zoals sociaal werk) verlicht dit ook taken die de politie er niet per se bij wil hebben maar nu wel moet doen.

Het betekent dus niet : geef de politie geen geld meer. Het betekent wel laten we kijken naar een manier van overheidsgeld uitgeven zodat de samenleving (inclusief politie) er beter van wordt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:12:44 #175
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504187
-taalgebruik-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 06-06-2020 14:37:30 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:40:15 #176
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504573
Die Trumpist die kinderen aanviel is gepakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193504581
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:40 schreef Ulx het volgende:
Die Trumpist die kinderen aanviel is gepakt.
Bron?
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:42:15 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:40 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Bron?
De politie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:42:42 #179
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504614
ParkPolice twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 03:02:54 Thanks to tips from the community we identifed a suspect in the assault on the Capital Crescent Trail. A short while ago, Anthony Brennan 3rd of Kensington MD was taken into custody on the strength of a District Court arrest warrant. Official press release is available below. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193504618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:02 schreef Ulx het volgende:
Hier kan ik dan weer erg om lachen.

RexChapman twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:57:38 This dude trolling the police with Star Wars - Imperial March is exactly the Twitter content I am here for today...https://t.co/zh5R7zm70c reageer retweet
Dat was tijdens de gilets jaunes protesten vorig jaar in Parijs.
pi_193504626
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:42 schreef Ulx het volgende:
ParkPolice twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 03:02:54 Thanks to tips from the community we identifed a suspect in the assault on the Capital Crescent Trail. A short while ago, Anthony Brennan 3rd of Kensington MD was taken into custody on the strength of a District Court arrest warrant. Official press release is available below. reageer retweet
Kan je hiermee niet beter naar de Amerika rellen topics.

Of gaan we hier alles dumpen mbt de riots?
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 14:45:07 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504642
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:42 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Dat was tijdens de gilets jaunes protesten vorig jaar in Parijs.
Klopt, het viel me ook op dat de agenten er niet op los sloegen zoals in de VS.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:50:36 #183
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_193504710
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Klopt, het viel me ook op dat de agenten er niet op los sloegen zoals in de VS.
Franse politie is meer van de rubber kogels, vraag maar aan de paar dozijn gele hesjes die gedeeltelijk blind zijn. Die hebben echt geen betere reputatie dan hun Amerikaanse collega's.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 15:01:14 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504823
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 15:03:14 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504837
Biden heeft nu 1991 gedelegeerden achter zich. Hij is niet meer in te halen door een andere kandidaat.

Bron: even tellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193504918
quote:
Waar vinden ze dit soort idioten toch? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 15:16:09 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193504955
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waar vinden ze dit soort idioten toch? :')
Ze leiden ze op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193504994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze leiden ze op.
PhD van Trump University *O*
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193505330
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 17:21:43 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193506177
Ted Cruz is niet in staat toiletpapier in te slaan.

tedcruz twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:11:38 So, in March, at the start of coronavirus lockdown, I went on Amazon to try to buy toilet paper. I bought the only kind that was available. It finally arrived yesterday, shipped from China. Pitiful! 🤨🤨 https://t.co/GeQqdzhTHw reageer retweet
Hij heeft een zwaar leven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:42:51 #191
323401 Kijkertje
met filter
pi_193506542
Nog zo'n lafaard: Barr probeert zich te distantieren van het geweldadig verwijderen van de demonstranten voorafgaande aan Trump's photo-op met de bijbel.

ThePlumLineGS twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 03:02:23 They're scattering like rabbits. William Barr is disputing @PressSec's explicit claim that he gave the order to clear away the protesters:
https://t.co/npI0lyRPIa reageer retweet
quote:
"They told me they were about to make the announcement and I think they stretched the announcements over 20 minutes. During the time I was there, I would periodically hear announcements," Barr said. "They had the Park Police mounted unit ready, so it was just a matter of execution. So, I didn't just say to them, 'Go.'"


[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 06-06-2020 18:19:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:59:00 #192
323401 Kijkertje
met filter
pi_193506810
Nog een vier-sterren generaal die zich uitspreekt.

Draadje:

rgoodlaw twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:32:33 + Vincent Brooks—retired Army four-star general—joins the roster for former senior military leaders:

Strong rebuke of Pres. Trump's threatening to use military in #GeorgeFloydProtests

"a sacred trust has been breached"
"unconscionable"

h/t @DaveLapanDC
https://t.co/uYBp40uJRJ reageer retweet
Dismay and Disappointment—A Breach of Sacred Trust
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 18:05:41 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193506918
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:42 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n lafaard: Barr probeert zich te distancieren van het geweldadig verwijderen van de demonstranten voorafgaande aan Trump's photo-op met de bijbel.

ThePlumLineGS twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 03:02:23 They're scattering like rabbits. William Barr is disputing @:PressSec's explicit claim that he gave the order to clear away the protesters:
https://t.co/npI0lyRPIa reageer retweet
[..]

Niemand in Team Trump neemt ergens verantwoordelijkheid voor. En waarom zouden ze?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 18:14:40 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193507038
doxiebaby twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:52:21 @pattonoswalt When you accidentally meme yourself. 😂😂😂 https://t.co/XipXjyhloH reageer retweet
Ontzettende self-own van die visboer van Fox.
:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 18:45:29 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193507437
sahilkapur twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 18:25:59 NEW: Democrats move within striking range of taking the Senate

Trump‘s struggles, recent polls & fundraising trends open up multiple paths for Ds to flip control.

Says ⁦@JessicaTaylor⁩: “I would rather be the Democrats than Republicans right now.” https://t.co/r2LJVOuPAi reageer retweet
sahilkapur twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 18:35:59 The 2020 Senate map: Dems need four seats for an outright majority, three if Biden wins.

They’re likely to lose in AL.

But the pickup opportunities are vast: CO ME AZ NC plus IA KS MT GAx2 are all looking less certain than Republicans need like them to. https://t.co/r2LJVOuPAi reageer retweet
Aardig artikel over de problemen die Trump veroorzaakt voor de GOP.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 18:53:28 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193507522
Ondertussen heeft Tutje Toondoof het ook zwaar gehad in haar leven.


thehill twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:25:22 Ivanka Trump: "I've found that my greatest personal growth has arisen from times of discomfort and uncertainty." https://t.co/Vy9Loay4Bm reageer retweet
Je moest kakken in de auto en je wist niet of je het zou redden tot thuis?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:10:00 #197
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_193507749
Op Netflix staat de docu LA92 over de rellen na de uitspraak in de zaak Rodney King in 1992. Dat was een zwarte man die na een verkeersovertreding in elkaar getimmerd werd door 4 agenten. Een toevallige buurtbewoner filmde de mishandeling. De agenten werden echter vrijgesproken. Er is in 28 jaar niets veranderd in de VS. En zo lang Amerikanen niet inzien dat ze in een ontwikkelingsland wonen verandert er helemaal niks.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 19:19:57 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193507874
yarotrof twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:00:34 Trump visits the coronavirus swab production line in Maine, without a mask, and the manufacturer says it will now have to throw away the day’s output. https://t.co/gq1lo4LD9t reageer retweet
Sukkel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193507974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 18:53 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen heeft Tutje Toondoof het ook zwaar gehad in haar leven.


thehill twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 17:25:22 Ivanka Trump: "I've found that my greatest personal growth has arisen from times of discomfort and uncertainty." https://t.co/Vy9Loay4Bm reageer retweet
Je moest kakken in de auto en je wist niet of je het zou redden tot thuis?
Gossie..jij wordt écht sjachereinig hé. Hier dan :*
# kook hoor
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 19:34:27 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193508055
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gossie..jij wordt écht sjachereinig hé. Hier dan :*
# kook hoor
Het elitaire Marie-Antoinette gedrag van die gepamperde Trumpsnol die nog not iets ergers heeft meegemaakt als een afgebroken vingernagel is best wel blaartrekkend.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 19:54:13 #201
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193508350
De WAPO is een zaak gestart om boven water te krijgen hoeveel belastinggeld er naar Trump vloeit.

FOIANate twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:12:59 .@washingtonpost has just sued the Secret Service and State in a #FOIA lawsuit for failing to produce Secret Service spending data at Trump properties in response to @Fahrenthold and @partlowj FOIAs . https://t.co/yP74QfgMTm reageer retweet
NoseBrothers5 twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 22:42:33 @FOIANate @washingtonpost @Fahrenthold @partlowj The complaint really sets out how egregious the trump family’s grifting is.
It’s worth the read. If you’re not accustomed to complaints and legal docs, jus take a look at paragraph 30, to see how much travel you’re paying for. reageer retweet
Eric reist wat af. Dure grap.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193508840
madrid_mike twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 08:25:32 Colin Powell Says Donald Trump Has Turned America from 'We the People' to 'Me the President' https://t.co/c3a7OiuVve reageer retweet
Wel allemaal oudmilitairen in hoge posities, die zich uitspreken.
Alhoewel ik zag en hoorde een hoge zwarte meneer van de luchtmacht met indrukwekkend statement. Kan het niet terugvinden.
Zou ook ‘leuk’ zijn om Tillerson eens te horen...

Tegelijkertijd:
NatashaBertrand twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 16:20:02 Pentagon Ordered National Guard Helicopters’ Aggressive Response in D.C.

“Top Pentagon officials ordered National Guard helicopters to use what they called ‘ persistent presence’ to disperse protests in the capital this week.”

https://t.co/zVc95FEZTo reageer retweet
N.B. Namen worden genoemd in de laatste tweet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2020 @ 20:35:36 #203
862 Arcee
Look closer
pi_193509132
Hé, AnneX heeft de Twitterknop in de vingers. :s)

Is wel wennen hoor, je posts waren altijd heel karakteristiek herkenbaar. ;)
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:47:40 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193509403
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het elitaire Marie-Antoinette gedrag van die gepamperde Trumpsnol die nog not iets ergers heeft meegemaakt als een afgebroken vingernagel is best wel blaartrekkend.
Waar is Robespierre als je 'm nodig hebt?

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:53:45 #205
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193509546
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waar is Robespierre als je 'm nodig hebt?

[ afbeelding ]
Het lijkt wel een scène uit een godfather film. Wacht, het is The excorsist, inclusief duiveluitdrijving die bijna gaat beginnen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 21:01:35 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193509680
Is daar nu die griet uit the Ring bijgeshopt? :D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193509833
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:35 schreef Arcee het volgende:
Hé, AnneX heeft de Twitterknop in de vingers. :s)

Is wel wennen hoor, je posts waren altijd heel karakteristiek herkenbaar. ;)
:D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193510136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:01 schreef Ulx het volgende:
Is daar nu die griet uit the Ring bijgeshopt? :D
Yeps.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 21:27:29 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193510306
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:01 schreef Ulx het volgende:
Is daar nu die griet uit the Ring bijgeshopt? :D
In 1 keer goed. Zag zelfde foto ook al geshopt met de Kubrick sisters. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor off-topic :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 21:33:44 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193510452
Ik blijf me trouwens verbazen over de lichaamshouding van Trump als hij staat. Zou hij verhoogde hakken hebben om zijn BMI omlaag te krijgen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193510603
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:35 schreef Arcee het volgende:
Hé, AnneX heeft de Twitterknop in de vingers. :s)

Is wel wennen hoor, je posts waren altijd heel karakteristiek herkenbaar. ;)
:D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193510777
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:33 schreef Ulx het volgende:
Ik blijf me trouwens verbazen over de lichaamshouding van Trump als hij staat. Zou hij verhoogde hakken hebben om zijn BMI omlaag te krijgen?
Die heb ik voorbij zien komen.
En dácht dat het off topic was🤪
( ook klopt zijn fysieke lengte zónder inwendige verhoging níet met de lengte van Obama)😎

WiIIemAlexander twitterde op woensdag 17-01-2018 om 11:53:33 De heer Donald Trump en de heer Colin Kapernick. Eén centimeter verschil in lengte en drie kilo verschil in gewicht. https://t.co/2mBxYN2Ns1 reageer retweet
Ziet de foto in tweet.
Lengte en gewicht!
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 22:06:53 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193511240
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 22:13:06 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193511397
BradfordPearson twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 20:38:09 The crowd in Philly is...unfathomable? I can’t even guess. Unbelievable. https://t.co/02ZIcyTXW5 reageer retweet
Whoa, nog meer dan bij de inauguratie van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193511494
Yeah, die is ook raak!

De deskundigen, die meer verstand hebben van narcistische sociopathische mensen zeggen tegelijkertijd dat de houding/posture typerend is.
Dus het is beiden, vermoed ik. Hakstukken en pathologie. B-)

Iets teruggevonden: https://medium.com/@DrGJa(...)forward-29a69fa4e742
En als je wilt lachen - om niet te huilen - google dan op trump + shoelifts.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:30:32 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193511870
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:13 schreef Ulx het volgende:
BradfordPearson twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 20:38:09 The crowd in Philly is...unfathomable? I can’t even guess. Unbelievable. https://t.co/02ZIcyTXW5 reageer retweet
Whoa, nog meer dan bij de inauguratie van Trump.
Lekker met Corona. Ook al is de aanleiding goed te begrijpen.
Hoop dat ik over een paar weken ongelijk blijk te hebben.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 22:44:35 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193512346
NYDailyNews twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 22:39:02 Pope Francis called a Texas bishop to recognize him for taking a stand against racism after the clergyman led priests from the local diocese in taking a knee to honor George Floyd.

https://t.co/LGwRcLssHV reageer retweet
Trump heeft nu de Paus ook al tegen zich. Geen goed teken, er zitten nogal wat katholieken onder de Trumpstemmers in het Midden-Westen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193512729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:44 schreef Ulx het volgende:
NYDailyNews twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 22:39:02 Pope Francis called a Texas bishop to recognize him for taking a stand against racism after the clergyman led priests from the local diocese in taking a knee to honor George Floyd.

https://t.co/LGwRcLssHV reageer retweet
Trump heeft nu de Paus ook al tegen zich. Geen goed teken, er zitten nogal wat katholieken onder de Trumpstemmers in het Midden-Westen.
Melania is toch ook katholiek?

Hier las ik ook over: https://www.cbc.ca/amp/1.5598461?__twitter_impression=true
“ How the Boogaloo movement rose from an internet joke to an armed movement in the U.S.”

“ Who are the ‘Boogaloos’? And why are they so active on Facebook?
@bellingcat journalist Robert Evans explains why they’re so interested in the George Floyd protests. http://cbc.ca/1.5598461
@IwriteOK”
CBCDay6 twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 20:00:01 Who are the ‘Boogaloos’? And why are they so active on Facebook? @bellingcat journalist Robert Evans explains why they’re so interested in the George Floyd protests. https://t.co/GjUY3R1qKU @IwriteOK reageer retweet
Dat de mensen met zwaar oorlogstuig bepakt en bezakt over straat mogen?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:02:41 #219
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193512967
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lekker met Corona. Ook al is de aanleiding goed te begrijpen.
Hoop dat ik over een paar weken ongelijk blijk te hebben.
Amerikanen mogen de EU momenteel ook niet in toch? Is maar goed ook.
pi_193513224
mikebarnicle twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 20:38:22 Trump finally gets his sort-of Wall...to protect him from America. https://t.co/PCmvz0xTY6 reageer retweet
Okay I just walked the entire perimeter of the White House and the Ellipse, the park that abuts the executive mansion.

It’s COMPLETELY fenced in now, a significant addition from yesterday. Analysis from @JakeGodin suggests this is roughly 1.7 miles of fence.

Filmpje in tweet.
pi_193513408
En the Mooch is blij!

Scaramucci twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 21:30:21 He did it. He finally unified us: AGAINST HIM. reageer retweet
In the comments...voor de trump fans:
“Donald Trump
The “billionaire” who hides his tax returns
The "genius" who hides his grades
The “business man” who bankrupted a casino
The "playboy" who pays for sex
The "Christian" who doesn’t go to church
The “patriot” draft dodger
The “philanthropist” who defrauds charities“
pi_193513747
Tuurlijk mag dat niet. Fotograferen van leger trucks.

kdrkrepp twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 14:35:36 During my morning walk @NationalGuard told me to stop taking pictures of military vehicles in my neighborhood. Last time govt official gave me that order I was in China. Beijing. 3 wks after #TiananmenSquareMassacre. I’m not in China & I’m still DC elected rep. #dcprotestors https://t.co/XkD5fomxoR reageer retweet
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 23:42:54 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193514078
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:09 schreef AnneX het volgende:
mikebarnicle twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 20:38:22 Trump finally gets his sort-of Wall...to protect him from America. https://t.co/PCmvz0xTY6 reageer retweet
Okay I just walked the entire perimeter of the White House and the Ellipse, the park that abuts the executive mansion.

It’s COMPLETELY fenced in now, a significant addition from yesterday. Analysis from @:JakeGodin suggests this is roughly 1.7 miles of fence.

Filmpje in tweet.
Mischien dat Mexico voor die wall gaat betalen? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193514175
Gut, waarom niet?
Gezagsgetrouwe oud-militairen, politie pensionado’s om de verkiezingen te bewaken.

https://theintercept.com/(...)by-mail-voter-fraud/

Quote: “
The idea is a reprise of once-illegal Election Day “ballot security” intimidation tactics, intended to challenge voter registration and remove voters from the rolls. At a strategy session in February attended by conservative donors and activists, several people expressed a specific need for Republican poll watchers in “inner city” and predominantly Native American precincts, according to audio recordings of the event obtained by The Intercept and Documented.”

Seth vindt het geen goed idee, geloof ik.
pi_193514341
knip
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 juni 2020 @ 23:58:12 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193514390
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:55 schreef AnneX het volgende:

[..]

Melania is toch ook katholiek?

Geen idee, ik weet niet of je katholicisme in een robot kunt programmeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193515955
“ NEW: A senior Pentagon official tells
@CBSNews
David Martin that on Monday the president said he wanted 10k troops patrolling streets across the country. In a heated conversation in the Oval Office, Barr, Esper, & Milley advised him against it. ”

Dominate the streets. 🇺🇸
  zondag 7 juni 2020 @ 03:20:03 #228
323401 Kijkertje
met filter
pi_193516841
Woensdag is er blijkbaar een hearing van de HJC

kylegriffin1 twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:00:21 George Floyd's brother, Philonise Floyd, will testify before Congress on Wednesday during a House Judiciary Committee hearing on "Policing Practices and Law Enforcement Accountability." https://t.co/DSILv2VtTZ reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193516862
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 03:20 schreef Kijkertje het volgende:
Woensdag is er blijkbaar een hearing van de HJC

kylegriffin1 twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:00:21 George Floyd's brother, Philonise Floyd, will testify before Congress on Wednesday during a House Judiciary Committee hearing on "Policing Practices and Law Enforcement Accountability." https://t.co/DSILv2VtTZ reageer retweet
Die zal er vast veel zinnings over kunnen zeggen. Alles voor de looks.
  zondag 7 juni 2020 @ 04:12:34 #230
323401 Kijkertje
met filter
pi_193517037
Aangespoord door Trump (en Barr) op Antifajacht gaan want er zouden busladingen komen! Stond op facebook nl :')

oneunderscore__ twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 23:09:26 New from @BrandyZadrozny + me:

Armed residents in small towns all across America, warned by social media and local police, have been gathering to fight off "busloads of antifa," coming to loot their towns.

They never show up.

So what happens next?

https://t.co/lybZJCDbd6 reageer retweet
quote:
That unsubstantiated finger pointing has coincided with viral rumors on social media -- posts on Facebook and Nextdoor that buses filled with thousands of antifa and anarchists were on their way to loot suburban neighborhoods. Some seen by NBC News featured a screenshot of a tweet by a fake antifa Twitter account that Twitter said was created by a white nationalist group.

The first mention of the buses coming to Klamath Falls came on Facebook.

"I am not one to spread false information," one of the earliest posts stated. "There are two buses heading this way from Portland, full of ANTIFA members and loaded with bricks. Their intentions are to come to Klamath Falls, destroy it, and murder police officers. There have been rumors of the antifa going into residential areas to 'fuck up the white hoods.'"
quote:
Same rumor, different states

Rumors of marauding antifa buses have popped up on local social media networks all across the country, sometimes leading to direct, dangerous action by locals and police departments.

In Forks, Washington, locals felled trees with chainsaws to block a road, fearing that a bus filled with antifa was headed to town. According to the Peninsula Daily News, the bus was occupied by a multi-racial family of four heading home from a campsite. It was eventually surrounded "by seven or eight carloads of people in the grocery store parking lot."

Forks residents were warned of the antifa invaders by a local gun dealer's viral video on Facebook.

Police and 9-1-1 dispatchers in South Bend, Indiana, were inundated with calls warning of "busloads of people coming in from the Toll Road." One tweet, posted by several different, brand new accounts using identical language, warned South Bend residents to "be in by 9 and lock all of your doors."

Chicago Mayor Lori Lightfoot decried a "concerted effort out there to misinform" after the city's police scanner repeatedly warned of antifa buses on their way into town amidst protests Saturday night.

etc etc


[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 07-06-2020 04:43:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 7 juni 2020 @ 04:37:46 #231
323401 Kijkertje
met filter
pi_193517104
Een militaire rechter heeft bepaald dat martelen een grond is voor strafvermindering.

tribelaw twitterde op zondag 07-06-2020 om 03:36:49 So the CIA’s history of torturing prisoners might not go unaccounted for after all! An unexpected twist!
https://t.co/wUmNadM6bx reageer retweet
Torture Can Be Considered in Sentencing Guantánamo Prisoners, Judge Rules

Advocates said the ruling, in the case of a Qaeda courier, was a watershed in dealing with the treatment of the men who were held and interrogated by the C.I.A. after the Sept. 11 attacks.
quote:
A military judge ruled on Thursday that war court judges have the power to reduce the prison sentence of a Qaeda operative at Guantánamo Bay, Cuba, as a remedy for torture by the C.I.A.

The ruling, in the case of a prisoner who worked as a courier for Al Qaeda, could have implications for other Guantánamo trials, notably the death-penalty case against five men accused of plotting the Sept. 11, 2001, attacks. That trial is scheduled to start next year.

The ruling on Thursday by the judge, Col. Douglas K. Watkins, came in the case of Majid Khan, who pleaded guilty before a military judge in 2012 to delivering $50,000 of Qaeda money that helped finance the 2003 bombing of a Marriott Hotel in Jakarta, Indonesia, that killed 11 people, and plotting other, unrealized terrorist attacks.

His sentencing has been delayed because he agreed to become a government witness in return for a chance at leniency, and because Colonel Watkins was deciding on a request by the defense to offer evidence that Mr. Khan was tortured while being held by the C.I.A. Mr. Khan’s lawyers say the torture he endured should qualify him for a reduced sentence on the grounds that it was illegal pretrial punishment.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 7 juni 2020 @ 05:29:45 #232
323401 Kijkertje
met filter
pi_193517277
Bij het Marine Corps hangen ze nog steeds de Confederate Battle Flag uit? 8)7

USMC twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 03:14:14 Today, the Marine Corps released guidance on the removal of public displays of the Confederate battle flag.

MARADMIN 331/20: https://t.co/WLW4m70LW1 https://t.co/TKoYJUL7Vo reageer retweet
nytimes twitterde op zondag 07-06-2020 om 05:00:05 The U.S. Marine Corps on Friday issued detailed directives about removing and banning public displays of the Confederate battle flag at Marine installations, including on items such as mugs, posters and bumper stickers https://t.co/Qw5PddWBaA reageer retweet
U.S. Marine Corps Issues Ban on Confederate Battle Flags

The directive, which was announced on Friday, details what is prohibited in Marine installations, office buildings and work spaces.
quote:
The rule announced on Friday for the first time articulated in detail what sorts of displays would be prohibited at office buildings, naval vessels, hangars, ready rooms, conference rooms, individual offices, cubicles, tool and equipment rooms, workshops, as well as other areas.

Among other items, the ban includes posters and flags depicting the Confederate battle flag. The order allows for inspections to take place and directs that any nonconforming displays be removed.

It was not immediately clear when the directive would be carried out. A Marine Corps representative could not be reached on Saturday night.

The directive said that displays in which the Confederate battle flag was depicted, but not the main focus of the display, were exempted from the ban. This could apply to a presentation of the flag in a work of art or an educational or historical display depicting a Civil War battle, for instance.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 7 juni 2020 @ 06:03:58 #233
323401 Kijkertje
met filter
pi_193517387
kylegriffin1 twitterde op zondag 07-06-2020 om 03:20:11 George W. Bush won't support the re-election of Trump.

Mitt Romney won't back Trump.

Cindy McCain is almost certain to support Biden but is unsure how public to be about it. https://t.co/GHnLSJBsje reageer retweet
Goh dat ik ooit nog eens Bush zou kunnen waarderen :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193517491
robbystarbuck twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:26:50 This is important because it illustrates how the far left always eats their own. Minneapolis Mayor Jacob Frey has groveled and virtue signaled to the far left constantly but it will never will be enough. The Democrats created this and it will destroy them. https://t.co/zer7OlRo0O reageer retweet
robbystarbuck twitterde op zondag 07-06-2020 om 06:12:24 Wow it somehow gets more disgustingly embarrassing for Mayor Jacob Frey. Watch the end of this video. That’s the worst walk of shame I’ve ever seen. What do you think is bouncing around that head of his as they shout/chant "shame" at him? https://t.co/PhdNEnl1Mt reageer retweet
Jezus wat een afgang, na de burgermeester begrijpelijk niet het hele politieapparaat wilt hervormen zodat er geen gewapende politie meer rondloopt in de buurten die het nodig hebben word hij een verrader genoemd.
Dat niet alleen, hij mag daarna de walk of attonement lopen alsof het een scène is van Game of Thrones.
pi_193517515
Misschien had 'ie traangas moeten gebruiken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 7 juni 2020 @ 07:07:39 #236
323401 Kijkertje
met filter
pi_193517579
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 06:41 schreef Chivaz het volgende:
robbystarbuck twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:26:50 This is important because it illustrates how the far left always eats their own. Minneapolis Mayor Jacob Frey has groveled and virtue signaled to the far left constantly but it will never will be enough. The Democrats created this and it will destroy them. https://t.co/zer7OlRo0O reageer retweet
robbystarbuck twitterde op zondag 07-06-2020 om 06:12:24 Wow it somehow gets more disgustingly embarrassing for Mayor Jacob Frey. Watch the end of this video. That’s the worst walk of shame I’ve ever seen. What do you think is bouncing around that head of his as they shout/chant "shame" at him? https://t.co/PhdNEnl1Mt reageer retweet
Jezus wat een afgang, na de burgermeester begrijpelijk niet het hele politieapparaat wilt hervormen zodat er geen gewapende politie meer rondloopt in de buurten die het nodig hebben word hij een verrader genoemd.
Dat niet alleen, hij mag daarna de walk of attonement lopen alsof het een scène is van Game of Thrones.
Dat is wel erg kortzichtig idd. Domme mensen :')

Maar blijkbaar zien ze dus de politie ook helemaal niet als een hulpverlening die voor henzelf van nut kan zijn? Dat zegt ook wel wat, dan is er echt iets goed mis in het vertrouwen in de politie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 07-06-2020 07:29:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 7 juni 2020 @ 09:09:06 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193518251
Campagnevideo van Trump is verwijderd van social media ivm een auteursrechtenclaim: https://www.nu.nl/tech/60(...)teursrechtclaim.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193518266
Die mensen die daar in Minneapolis aan het joelen waren tegen de burgemeester sporen echt niet inderdaad. Alle realiteitszin is weg. Wat een land. Wat een shitshow.

Defund the police. Alsof dat de echte oplossing is.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:19:36 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193518335
De woede zit diep. Ook in je zaterdagmiddagkloffie kun je als burgemeester als vertegenwoordiger van de zittende macht worden weggehoond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:20:28 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193518345
Oók dit is vreedzaam protest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193518442
Artikel van de Guardian over wat 'defund the police' betekent. Veel steden besteden echt bizar veel aan politie (meer dan de helft van hun budget) en weinig aan maatschappelijke instanties.

https://www.theguardian.c(...)us-what-does-it-mean
pi_193518443
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:11 schreef Salina het volgende:
Die mensen die daar in Minneapolis aan het joelen waren tegen de burgemeester sporen echt niet inderdaad. Alle realiteitszin is weg. Wat een land. Wat een shitshow.

Defund the police. Alsof dat de echte oplossing is.
Nou zit er voor zover ik weet ook geen organisatie met duidelijke standpunten achter al die protesten. Er slingert een allegaartje rond, van black lives matter tot mensen die alleen tegen excessief politiegeweld en het nepotisme protesteren. Dan is er ook nog de destabiliserende rellende subgroep.
pi_193518496
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:29 schreef archito het volgende:
Artikel van de Guardian over wat 'defund the police' betekent. Veel steden besteden echt bizar veel aan politie (meer dan de helft van hun budget) en weinig aan maatschappelijke instanties.

https://www.theguardian.c(...)us-what-does-it-mean
Dat is wel een mooi artikel, zet het wat in perspectief. Inderdaad zou meer geld uitgeven aan het oplossen van de problemen goed zijn, dan heb je minder geld nodig voor handhaven als die problemen escaleren. Oplossen aan de vookant met maatschappelijk werk in plaats van handhaven aan de achterkant, als het feitelijk te laat is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193518586
Overigens ben ik geen tegenstander van "aan de voorkant" dingen veranderen, zoals in dat artikel van The Guardian wordt genoemd. Dus meer besteden aan maatschappelijke zaken, huisvesting, kansen op de arbeidsmarkt, etcetera.
Maar dat hoeft niet per sé ten koste te gaan van een groot deel van het politiebudget. Of moet alles óf óf zijn in de VS? Volgens mij hoeft dat niet, toch? Er gaat nog genoeg geld naar andere zaken.

Maar inderdaad, oplossen aan de voorkant ziet er al schappelijker uit dan achteraf handhaven.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193518593
quote:
15s.gif Op zondag 7 juni 2020 07:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is wel erg kortzichtig idd. Domme mensen :')

Maar blijkbaar zien ze dus de politie ook helemaal niet als een hulpverlening die voor henzelf van nut kan zijn? Dat zegt ook wel wat, dan is er echt iets goed mis in het vertrouwen in de politie.
Misschien dat de politie in sommige gevallen inderdaad hun boekje te buiten gaan, maar bijvoorbeeld bodycams zijn al een mooie oplossing om excessief geweld tegen te gaan.
Waar het echte probleem licht is natuurlijk de staat van bepaalde buurten. Veel criminaliteit, veel drugs, slechte scholen en het belangrijkste onverantwoord gedrag. Ik blijf erbij dat er voor de mensen die in de achterbuurten zitten die voornamelijk zwart zijn er wat meer eigen verantwoordelijkheid moet zijn.
pi_193518634
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Misschien dat de politie in sommige gevallen inderdaad hun boekje te buiten gaan, maar bijvoorbeeld bodycams zijn al een mooie oplossing om excessief geweld tegen te gaan.
Waar het echte probleem licht is natuurlijk de staat van bepaalde buurten. Veel criminaliteit, veel drugs, slechte scholen en het belangrijkste onverantwoord gedrag. Ik blijf erbij dat er voor de mensen die in de achterbuurten zitten die voornamelijk zwart zijn er wat meer eigen verantwoordelijkheid moet zijn.
De VS is al het Westerse land bij uitstek dat zich richt op 'eigen verantwoordelijkheid' gecombineerd met snoeiharde repressie. Lees het artikel in de Guardian eens. Om de laatste paragraaf aan te halen:

quote:
But some have pointed out that compared to peer nations, the US spends significantly less on social services and more on public safety programs, and has astronomically higher incarceration rates. These investments in police and prison, however, don’t translate to a safer country.
Roepen dat er 'meer eigen verantwoordelijkheid moet zijn' lijkt mij in die context dan ook vrij onnozel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193518661
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:47 schreef Salina het volgende:
Overigens ben ik geen tegenstander van "aan de voorkant" dingen veranderen, zoals in dat artikel van The Guardian wordt genoemd. Dus meer besteden aan maatschappelijke zaken, huisvesting, kansen op de arbeidsmarkt, etcetera.
Maar dat hoeft niet per sé ten koste te gaan van een groot deel van het politiebudget. Of moet alles óf óf zijn in de VS? Volgens mij hoeft dat niet, toch? Er gaat nog genoeg geld naar andere zaken.

Maar inderdaad, oplossen aan de voorkant ziet er al schappelijker uit dan achteraf handhaven.
Dan kunnen ze idd beter wat van hun bizar hoge defensiebudget gebruiken voor interne aangelegenheden ipv mega dure wapens die verstoffen aan te schaffen. :P
pi_193518676
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan kunnen ze idd beter wat van hun bizar hoge defensiebudget gebruiken voor interne aangelegenheden ipv mega dure wapens die verstoffen aan te schaffen. :P
Bijvoorbeeld. Maar dat is nationaal budget toch? En de politiebudgetten zijn dan weer stedelijk of staatsbudget-gerelateerd, dus hoe dat bewerkstelligd kan worden weet ik zo niet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:57:18 #249
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193518677
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Misschien dat de politie in sommige gevallen inderdaad hun boekje te buiten gaan, maar bijvoorbeeld bodycams zijn al een mooie oplossing om excessief geweld tegen te gaan.
Waar het echte probleem licht is natuurlijk de staat van bepaalde buurten. Veel criminaliteit, veel drugs, slechte scholen en het belangrijkste onverantwoord gedrag. Ik blijf erbij dat er voor de mensen die in de achterbuurten zitten die voornamelijk zwart zijn er wat meer eigen verantwoordelijkheid moet zijn.
Maar dat probleem los je niet met repressie en meer geld pompen in bewapening van het politiekorps. Op FOK! wordt altijd lacherig gedaan over bestuurders en ambtenaren die 'thee drinken', maar in werkelijkheid werkt die aanpak wel.

Chronische sociale problemen die spelen in achterbuurten verhelp je niet door er met een knuppel op te slaan of onder schot te houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193518746
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

De VS is al het Westerse land bij uitstek dat zich richt op 'eigen verantwoordelijkheid' gecombineerd met snoeiharde repressie. Lees het artikel in de Guardian eens. Om de laatste paragraaf aan te halen:
[..]

Roepen dat er 'meer eigen verantwoordelijkheid moet zijn' lijkt mij in die context dan ook vrij onnozel.
Juist omdat er nauwelijks een sociaal vangnet is moet je haast wel meer verantwoordelijkheid hebben voor jezelf en je leefomgeving.
Op een of andere manier gaat dat bij de zwarte bevolking helaas mis. Het systeem zelf gaat niet veranderen, hoogstens zal er beleidsmatig het een en ander veranderen maar het blijft gerommel in de marge.
pi_193518773
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat probleem los je niet met repressie en meer geld pompen in bewapening van het politiekorps. Op FOK! wordt altijd lacherig gedaan over bestuurders en ambtenaren die 'thee drinken', maar in werkelijkheid werkt die aanpak wel.

Chronische sociale problemen die spelen in achterbuurten verhelp je niet door er met een knuppel op te slaan of onder schot te houden.
Klopt, er is een cultuuromslag nodig. Het kopje thee drinken zal misschien werken om jongeren die dreigen te ontsporen weer op het rechte pad te krijgen maar geharde criminelen die lachen om dit soort maatregelen.
Overigens eist de bevolking die zich aan de wet houd wel harde maatregelen zodat hun buurten veilig blijven. Het Nederlandse model gaat daar simpelweg niet werken.
pi_193518798
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Juist omdat er nauwelijks een sociaal vangnet is moet je haast wel meer verantwoordelijkheid hebben voor jezelf en je leefomgeving.
Op een of andere manier gaat dat bij de zwarte bevolking helaas mis. Het systeem zelf gaat niet veranderen, hoogstens zal er beleidsmatig het een en ander veranderen maar het blijft gerommel in de marge.
Niet alleen bij de 'zwarte bevolking' hoor. Er zijn genoeg mensen bij wie dat mis gaat in de VS. Maar ja, door de geschiedenis van de zwarte bevolking in de VS worden die nog nét een tikkeltje harder geraakt. De VS probeert het allemaal maar op eigen verantwoordelijkheid te gooien, maar faalt daar gewoon keihard in. Maar weer meer bakken geld aangooien tegen keihard aanpakken van elke marginale overtreding, militair machtsvertoon door de politie, preventief fouilleren enzovoort blijkt gewoon niet heel effectief. De VS is wat dat betreft ook gewoon echt een 'shithole country' qua misdaad en leefomstandigheden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 juni 2020 @ 10:14:40 #253
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193518838
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, er is een cultuuromslag nodig. Het kopje thee drinken zal misschien werken om jongeren die dreigen te ontsporen weer op het rechte pad te krijgen maar geharde criminelen die lachen om dit soort maatregelen.
Overigens eist de bevolking die zich aan de wet houd wel harde maatregelen zodat hun buurten veilig blijven. Het Nederlandse model gaat daar simpelweg niet werken.
Wat niet werkt is de huidige aanpak waarbij de focus ligt op repressie. Verder begrijp ik niet waarom je de suggestie wekt dat meer aandacht voor preventie en sociale ondersteuning betekent dat je geharde criminelen niet meer aan kunt pakken. Dat heet een vals dilemma, beste Chivaz.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 7 juni 2020 @ 10:20:33 #254
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193518890
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Juist omdat er nauwelijks een sociaal vangnet is moet je haast wel meer verantwoordelijkheid hebben voor jezelf en je leefomgeving.
Op een of andere manier gaat dat bij de zwarte bevolking helaas mis. Het systeem zelf gaat niet veranderen, hoogstens zal er beleidsmatig het een en ander veranderen maar het blijft gerommel in de marge.
Dus als je arm bent en in een shit buurt woont moet je extra voor je buurt en buren zorgen?

De realiteit is drie Mac-jobs die nauwelijks voldoende betalen om de eerste levensbehoeften te dekken, geen ziektekostenverzekering, gediscrimineerd worden door de overheid en een politiemacht plus de lokale bendes als vijand. En dan worden ze door jou beschuldigd van gebrek aan gemeenschapszin?

Dat is de oplossing die jij ziet? Briljant. Ik zou hem insturen
pi_193518932
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat niet werkt is de huidige aanpak waarbij de focus ligt op repressie. Verder begrijp ik niet waarom je de suggestie wekt dat meer aandacht voor preventie en sociale ondersteuning betekent dat je geharde criminelen niet meer aan kunt pakken. Dat heet een vals dilemma, beste Chivaz.
Ik zeg ook niet dat je beide niet kunt doen, maar wanneer je hard bent voor bepaalde mensen en het gaat weer mis dan heb je wederom een geval van excessief politiegeweld wat breed uitgemeten word in de media. Met als gevolg een hoop protesten en als het erg genoeg word zelfs rellen.
Nogmaals er is een cultuuromslag nodig en dat kan alleen vanuit de bevolking zelf komen. Constant teruggrijpen naar de slavernij bijvoorbeeld om je eigen situatie in 2020 te verantwoorden zou eigenlijk weggelachen moeten worden. Helaas komt dat thema elke keer weer terug als het gaat om de achtergestelde positie van zwarte mensen in de VS.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:27:49 #256
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193518977
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je beide niet kunt doen, maar wanneer je hard bent voor bepaalde mensen en het gaat weer mis dan heb je wederom een geval van excessief politiegeweld wat breed uitgemeten word in de media. Met als gevolg een hoop protesten en als het erg genoeg word zelfs rellen.
Nogmaals er is een cultuuromslag nodig en dat kan alleen vanuit de bevolking zelf komen. Constant teruggrijpen naar de slavernij bijvoorbeeld om je eigen situatie in 2020 te verantwoorden zou eigenlijk weggelachen moeten worden. Helaas komt dat thema elke keer weer terug als het gaat om de achtergestelde positie van zwarte mensen in de VS.
Maar die cultuuromslag komt er niet als de overheid blijft denken dat problemen in achterbuurten kunt oplossen met repressie. Dat probeerde ik je net ook al duidelijk te maken.

Maar goed, jouw oplossing is dus dat mensen in achterbuurten zich moeten gedragen als modelburgers. Dan verdwijnen de problemen vanzelf. Hulde Chivaz. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 10:28:30 #257
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193518984
De cultuuromslag komt vanuit de mensen. Er zijn ook gewoon demonstraties in rode staten. Heel het land is het politiegeweld zat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193519029
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dus als je arm bent en in een shit buurt woont moet je extra voor je buurt en buren zorgen?

De realiteit is drie Mac-jobs die nauwelijks voldoende betalen om de eerste levensbehoeften te dekken, geen ziektekostenverzekering, gediscrimineerd worden door de overheid en een politiemacht plus de lokale bendes als vijand. En dan worden ze door jou beschuldigd van gebrek aan gemeenschapszin?

Dat is de oplossing die jij ziet? Briljant. Ik zou hem insturen
Je hoeft geen drie Mac jobs te hebben, genoeg banen in de VS waar je gewoon 40 uur kan werken. Daar valt ook laaggeschoold werk onder, was het narratief niet een hele tijd zo dat er illegalen nodig waren om banen te vervullen die de Amerikanen niet willen? Maar nu is er ineens alleen maar 3 Mac Jobs om de rekeningen te betalen. Het is of het een of het ander niet en en.

Lokale bendes zijn het gevolg van ouders die de opvoeding van hun kinderen niet serieus nemen. Als je meerdere kinderen hebt bij verschillende mannen en er is geen man in huis om de boel in het gareel te houden dan gaat het mis ja.

https://phys.org/news/201(...)-wedlock-births.html

Het is natuurlijk makkelijk om mensen in de slachtofferrol te duwen maar het lost helemaal niets op. Een cultuuromslag is nodig.
pi_193519053
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar die cultuuromslag komt er niet als de overheid blijft denken dat problemen in achterbuurten kunt oplossen met repressie. Dat probeerde ik je net ook al duidelijk te maken.

Maar goed, jouw oplossing is dus dat mensen in achterbuurten zich moeten gedragen als modelburgers. Dan verdwijnen de problemen vanzelf. Hulde Chivaz. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht.
Is dat zoveel gevraagd, dat mensen wat meer verantwoordelijkheid naar hunzelf en hun leefomgeving tonen? Ik geloof dat die mensen in staat zijn om dat te doen, het helpt alleen niet echt als je die mensen maar blijft wijsmaken dat het systematische racisme is dat ze arm blijven.
pi_193519081
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hoeft geen drie Mac jobs te hebben, genoeg banen in de VS waar je gewoon 40 uur kan werken. Daar valt ook laaggeschoold werk onder, was het narratief niet een hele tijd zo dat er illegalen nodig waren om banen te vervullen die de Amerikanen niet willen? Maar nu is er ineens alleen maar 3 Mac Jobs om de rekeningen te betalen. Het is of het een of het ander niet en en.

.
lees je toch eens wat meer in voordat je zulke uitspraken doet. :D
Nearly 1 in 3 American workers with a side hustle still struggle to make ends meet
  zondag 7 juni 2020 @ 10:42:40 #261
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193519137
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Is dat zoveel gevraagd, dat mensen wat meer verantwoordelijkheid naar hunzelf en hun leefomgeving tonen? Ik geloof dat die mensen in staat zijn om dat te doen, het helpt alleen niet echt als je die mensen maar blijft wijsmaken dat het systematische racisme is dat ze arm blijven.
Hoe zij jij dat precies voor je? Als overheid doe je dus niets om sociale problemen op te lossen - je gaat dus geen thee drinken. In plaats daarvan maak je bewoners duidelijk dat de verantwoordelijkheid voor verandering bij henzelf ligt en blijf je criminaliteit met veel repressie de kop indrukken.

De afgelopen decennia hebben we gezien dat die aanpak niet werkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 10:48:56 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193519212
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe zij jij dat precies voor je? Als overheid doe je dus niets om sociale problemen op te lossen - je gaat dus geen thee drinken. In plaats daarvan maak je bewoners duidelijk dat de verantwoordelijkheid voor verandering bij henzelf ligt en blijf je criminaliteit met veel repressie de kop indrukken.

De afgelopen decennia hebben we gezien dat die aanpak niet werkt.
Misschien was de repressie niet hard genoeg?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193519222
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel een mooi artikel, zet het wat in perspectief. Inderdaad zou meer geld uitgeven aan het oplossen van de problemen goed zijn, dan heb je minder geld nodig voor handhaven als die problemen escaleren. Oplossen aan de vookant met maatschappelijk werk in plaats van handhaven aan de achterkant, als het feitelijk te laat is.
Al die maatschappelijke organisaties leveren een vorm van preventie. Uiteindelijk levert dat meer welzijn op en kost het ook minder. In Nederland is dat relatief goed geregeld, al zie je hier soms ook tendensen bij gemeenten dat dat makkelijke bezuinigsposten zijn. Je ziet het effect toch pas jaren later.

Dat maakt het in de VS ook moeilijk, nu investeren in preventie levert pas over een aantal jaar echt grote resultaten. Langetermijndenken blijft moeilijk voor politici.
pi_193519262
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe zij jij dat precies voor je? Als overheid doe je dus niets om sociale problemen op te lossen - je gaat dus geen thee drinken. In plaats daarvan maak je bewoners duidelijk dat de verantwoordelijkheid voor verandering bij henzelf ligt en blijf je criminaliteit met veel repressie de kop indrukken.

De afgelopen decennia hebben we gezien dat die aanpak niet werkt.
De criminaliteit moet inderdaad keihard aangepakt worden. Daar kan geen twijfel over bestaan. En er is helemaal geen rol voor de overheid hier weggelegd.


Zij verwoord het nog het beste vind ik, een cultuuromslag is nodig. Stoppen met het vereren van criminelen en het bendeleven en geef mensen die werkelijk iets hebben bereikt de eer die hen toekomt.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:58:34 #265
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193519323
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien was de repressie niet hard genoeg?
Gewoon harder slaan inderdaad.
pi_193519330
De term 'criminaliteit keihard aanpakken' insinueert een niet effectieve aanpak. Bestraffen kent twee belangrijke elementen: wraak/genoegdoening en voorkomen van recidive. Voor dat laatste lijkt nauwelijks aandacht terwijl je daarmee veel effectiever op de lange termijn criminaliteit kan voorkomen.

Los van het maatschappelijk werk wat onmisbaar is als je een zogenoemde 'cultuuromslag' zou willen bereiken.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:01:53 #267
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193519348
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De criminaliteit moet inderdaad keihard aangepakt worden. Daar kan geen twijfel over bestaan. En er is helemaal geen rol voor de overheid hier weggelegd.


Zij verwoord het nog het beste vind ik, een cultuuromslag is nodig. Stoppen met het vereren van criminelen en het bendeleven en geef mensen die werkelijk iets hebben bereikt de eer die hen toekomt.
Dus jouw oplossing is om op dezelfde voet door te gaan? Je beseft dat de huidige aanpak absoluut niet werkt? Sterker, het is een gigantische mislukking. De VS telt meer gevangenen per hoofd van de bevolking dan welk land ter wereld dan ook. Dat is niet gezond.

Maar volgens jou los je dat op door tegen mensen aan de onderkant van de samenleving te zeggen dat ze hun 'verantwoordelijkheid' moeten nemen (precies wat de Amerikaanse overheid al eeuwen doet)?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 11:02:06 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193519351
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gewoon harder slaan inderdaad.
We hebben in NL een plaag van hardrijders. Dat kun je simpel oplossen door aan een flitspaal een 20mm kanon te koppelen. Eén schot door het motorblok en mensen kijken wel uit met gas geven. Je hoeft ze niet eens te doden.
Harde repressie kan prima werken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:04:26 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193519383
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De criminaliteit moet inderdaad keihard aangepakt worden. Daar kan geen twijfel over bestaan. En er is helemaal geen rol voor de overheid hier weggelegd.


Zij verwoord het nog het beste vind ik, een cultuuromslag is nodig. Stoppen met het vereren van criminelen en het bendeleven en geef mensen die werkelijk iets hebben bereikt de eer die hen toekomt.
Candace Owens: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Candace_Owens
Laat maar :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193519398
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

We hebben in NL een plaag van hardrijders. Dat kun je simpel oplossen door aan een flitspaal een 20mm kanon te koppelen. Eén schot door het motorblok en mensen kijken wel uit met gas geven. Je hoeft ze niet eens te doden.
Harde repressie kan prima werken.
Trump kan het even aan zijn maatje Duterte vragen, die heeft eerder met dit bijltje gehakt.
pi_193519433
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jouw oplossing is om op dezelfde voet door te gaan? Je beseft dat de huidige aanpak absoluut niet werkt? Sterker, het is een gigantische mislukking. De VS telt meer gevangenen per hoofd van de bevolking dan welk land ter wereld dan ook. Dat is niet gezond.

Maar volgens jou los je dat op door tegen mensen aan de onderkant van de samenleving te zeggen dat ze hun 'verantwoordelijkheid' moeten nemen (precies wat de Amerikaanse overheid al eeuwen doet)?
Mijn oplossing is dat de zwarte mensen daar gaan nadenken over hun eigen positie en hopelijk tot de conclusie gaan komen dat het niet het systeem is wat hun onderdrukt. Maar dat ze het zelf doen met hoge criminaliteitscijfers waardoor de politie genoodzaakt is om constant in die buurten te patrouilleren. Er zijn elk jaar enorm veel bendeleden die elkaar afschieten en helaas ook veel onschuldige burgers afmaken waaronder kleine kinderen.
Waarom word er geen mars gehouden of zijn er massale protesten om dat soort volk aan de schandpaal te nagelen?
Wanneer schoppen ze met behulp van de politie niet samen die bendeleden eruit zodat hun eigen buurten veiliger worden?
Dat kan gewoon als je jezelf niet constant ziet als het slachtoffer van systematisch racisme.
Defund the police en weet ik veel wat nog meer gaan niets doen aan geharde criminelen die bakken met geld verdienen met drugshandel.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:10:48 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193519464
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn oplossing is dat de zwarte mensen daar gaan nadenken over hun eigen positie en hopelijk tot de conclusie gaan komen dat het niet het systeem is wat hun onderdrukt. Maar dat ze het zelf doen met hoge criminaliteitscijfers waardoor de politie genoodzaakt is om constant in die buurten te patrouilleren. Er zijn elk jaar enorm veel bendeleden die elkaar afschieten en helaas ook veel onschuldige burgers afmaken waaronder kleine kinderen.
Waarom word er geen mars gehouden of zijn er massale protesten om dat soort volk aan de schandpaal te nagelen?
Wanneer schoppen ze met behulp van de politie niet samen die bendeleden eruit zodat hun eigen buurten veiliger worden?
Dat kan gewoon als je jezelf niet constant ziet als het slachtoffer van systematisch racisme.
Defund the police en weet ik veel wat nog meer gaan niets doen aan geharde criminelen die bakken met geld verdienen met drugshandel.
Je verwart oorzaak en gevolg.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193519523
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je verwart oorzaak en gevolg.
Je snapt de cultuur niet.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:16:41 #274
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193519545
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je hoeft geen drie Mac jobs te hebben, genoeg banen in de VS waar je gewoon 40 uur kan werken. Daar valt ook laaggeschoold werk onder, was het narratief niet een hele tijd zo dat er illegalen nodig waren om banen te vervullen die de Amerikanen niet willen? Maar nu is er ineens alleen maar 3 Mac Jobs om de rekeningen te betalen. Het is of het een of het ander niet en en.
Aha, je verteld nu dat de onderkant van de samenleving zonder enig probleem een baan kan vinden die EN ruim in de eerste levensbehoeften voorziet EN in een ziektekostenverzekering voorziet? Er is helemaal geen probleem begrijp ik? Goed betaald werk zat, ook voor de laaggeschoolden.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn oplossing is dat de zwarte mensen daar gaan nadenken over hun eigen positie en hopelijk tot de conclusie gaan komen dat het niet het systeem is wat hun onderdrukt. Maar dat ze het zelf doen met hoge criminaliteitscijfers waardoor de politie genoodzaakt is om constant in die buurten te patrouilleren. Er zijn elk jaar enorm veel bendeleden die elkaar afschieten en helaas ook veel onschuldige burgers afmaken waaronder kleine kinderen.
Waarom word er geen mars gehouden of zijn er massale protesten om dat soort volk aan de schandpaal te nagelen?
Wanneer schoppen ze met behulp van de politie niet samen die bendeleden eruit zodat hun eigen buurten veiliger worden?
Dat kan gewoon als je jezelf niet constant ziet als het slachtoffer van systematisch racisme.
Defund the police en weet ik veel wat nog meer gaan niets doen aan geharde criminelen die bakken met geld verdienen met drugshandel.
Aha, er is geen racisme, het is nog steeds de schuld van de zwarte gemeenschap zelf. Ze doen gewoon niet lelijk genoeg tegen de bendes in hun buurt en ze letten niet genoeg op op school Oh ja en dat rondneuken van al die zwarte hoeren. Das ook nog een dingetje toch?

quote:
Je snapt de cultuur niet.
Cultuur is een ander woord voor "zwarten deugen niet" toch?
  zondag 7 juni 2020 @ 11:17:50 #275
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193519560
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn oplossing is dat de zwarte mensen daar gaan nadenken over hun eigen positie en hopelijk tot de conclusie gaan komen dat het niet het systeem is wat hun onderdrukt. Maar dat ze het zelf doen met hoge criminaliteitscijfers waardoor de politie genoodzaakt is om constant in die buurten te patrouilleren. Er zijn elk jaar enorm veel bendeleden die elkaar afschieten en helaas ook veel onschuldige burgers afmaken waaronder kleine kinderen.
Waarom word er geen mars gehouden of zijn er massale protesten om dat soort volk aan de schandpaal te nagelen?
Wanneer schoppen ze met behulp van de politie niet samen die bendeleden eruit zodat hun eigen buurten veiliger worden?
Dat kan gewoon als je jezelf niet constant ziet als het slachtoffer van systematisch racisme.
Defund the police en weet ik veel wat nog meer gaan niets doen aan geharde criminelen die bakken met geld verdienen met drugshandel.
Je moet bendeleden niet uit je buurt trappen of keihard onderdrukken met politiegeweld, je moet voorkomen dat jongeren zich aansluiten bij een bende. En daar moeten maatregelen ook op zijn gericht. Ga aan de slag met sociale programma's die ervoor zorgen dat jongeren in achterbuurten niet hun toevlucht zoeken tot criminaliteit.

Jouw oplossingen zijn gericht op brandbestrijding, terwijl je juist moet voorkomen dat de brand ontstaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193519597
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet bendeleden niet uit je buurt trappen of keihard onderdrukken met politiegeweld, je moet voorkomen dat jongeren zich aansluiten bij een bende.

Jouw oplossingen zijn gericht op brandbestrijding, terwijl je juist moet voorkomen dat de brand ontstaat.
Ben ik met je eens, maar daar heb je stabiele gezinnen voor nodig met een vader en een moeder die goed op hun kroost letten.
En een keiharde aanpak van dat bendegeweld zodat diezelfde bendeleden het wel laten om rotzooi te trappen. De buurt moet zelf dus ook optreden tegen dat soort bendeleden ipv dat ze bewierookt worden in de muziek of andere vormen van media.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:21:57 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_193519602
Ah Candace Owens, de influencer waarvan de Nieuw Zeelandse schutter Brent Tarrant zei dat hij het meest door beïnvloed was, zij het dat hij haar een beetje te radicaal vond. Wat ze zelf overigens wel grappig vond om te horen. Die Candace Owens heeft een internationale familie en is opgegroeid in een witte buurt en door haar opa opgevoed en hij heeft voor een goede witte new england university voor haar betaald. Die opa, die zelf nog onder het bed heeft moeten schuilen voor de kogels van de KKK, zegt ook helemaal niks van de woorden van Candace te begrijpen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:24:38 #278
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193519640
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar daar heb je stabiele gezinnen voor nodig met een vader en een moeder die goed op hun kroost letten.
En een keiharde aanpak van dat bendegeweld zodat diezelfde bendeleden het wel laten om rotzooi te trappen. De buurt moet zelf dus ook optreden tegen dat soort bendeleden ipv dat ze bewierookt worden in de muziek of andere vormen van media.
Niemand zegt dat de aanpak van bendes geen aandacht behoeft. Maar je moet ook inzetten op preventie. Zet sociale programma's op touw die ervoor zorgen dat jongeren in achterbuurten niet hun toevlucht zoeken tot criminaliteit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 7 juni 2020 @ 11:24:48 #279
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193519642
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar daar heb je stabiele gezinnen voor nodig met een vader en een moeder die goed op hun kroost letten.
En een keiharde aanpak van dat bendegeweld zodat diezelfde bendeleden het wel laten om rotzooi te trappen. De buurt moet zelf dus ook optreden tegen dat soort bendeleden ipv dat ze bewierookt worden in de muziek of andere vormen van media.
En het is hun eigen schuld dat die stabiele gezinnen er niet zijn? Das typisch een zwart dingetje? Dat heeft niets te maken met decennia van armoede racisme, achterstelling, geweld en haat?
pi_193519643
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je beide niet kunt doen, maar wanneer je hard bent voor bepaalde mensen en het gaat weer mis dan heb je wederom een geval van excessief politiegeweld wat breed uitgemeten word in de media. Met als gevolg een hoop protesten en als het erg genoeg word zelfs rellen.
Nogmaals er is een cultuuromslag nodig en dat kan alleen vanuit de bevolking zelf komen. Constant teruggrijpen naar de slavernij bijvoorbeeld om je eigen situatie in 2020 te verantwoorden zou eigenlijk weggelachen moeten worden. Helaas komt dat thema elke keer weer terug als het gaat om de achtergestelde positie van zwarte mensen in de VS.
Die cultuuromslag is al heel aardig aan de gang maar wordt tegengehouden door de oppressieve minderheid in de redneck states. De meerderheid van de Amerikanen wil graag meer sociale voorzieningen en minder war on drugs enzo, maar de republikeinen en de rechterflank van de democraten blijven dit telkens tegenhouden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193519663
Chivaz doet gewoon een halfbakken poging om armoede is een keuze te poneren. Kijk, er is natuurlijk een vrij simpele reden dat de VS dit soort problemen echt disproportioneel kent en dat is natuurlijk omdat betreffende claim een volstrekte illusie is. Dat zie je aan de abominabele sociale mobiliteit in de VS in vergelijking met die zogenaamde Europese Nanny States. Dat 1 op de 20 mensen uit armoede opklimt, terwijl 19 op de 20 welgestelde kinderen het zelf ook prima voor elkaar hebben is natuurlijk pijnlijk duidelijk. Om dan hun verhaal nog wat kracht bij te zetten, gaat men op zoek naar die 1 op de 20 om die te laten verkondigen dat de rest allemaal een mentaliteitsprobleem heeft en dat ze gewoon harder hun best moeten doen. Het oudste trucje uit het boekje.
Maar in de basis is het natuurlijk heel simpel. Ooit moesten kinderen hier gewoon 16 uur per dag in een fabriek werken. Dat leek ons bij nader inzien toch niet zon heel goed idee omdat dat nogal desastreus is voor je zelfontplooing en daarmee de verdere kansen in je leven. Dat hebben we afgeschaft, evenals idioot lange verplichte werkweken voor volwassenen, goed toegankelijke zorg en onderwijs en ga zo maar door. Dat resulteert in veel meer kansen voor mensen die in armoede opgroeien dan wanneer ouders 80 uur in de week moeten draaien om alleen al rond te kunnen komen en dan nog niet steeds failliet gaan bij de minste of geringste medische tegenslag.

Maar goed, het is natuurlijk ook ideaal om vanuit je comfortabele Europese verzorgingsstaatje te oreren over dat anderen eens wat eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 juni 2020 @ 11:29:38 #282
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193519718
He bah, weer pagina's reacties op die vervelende trol. Laat em nou lekker in zijn ranzige sopje gaarkoken, alsjeblieft.
Op het scherp van de snede.
pi_193519746
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn oplossing is dat de zwarte mensen daar gaan nadenken over hun eigen positie en hopelijk tot de conclusie gaan komen dat het niet het systeem is wat hun onderdrukt. Maar dat ze het zelf doen met hoge criminaliteitscijfers waardoor de politie genoodzaakt is om constant in die buurten te patrouilleren. Er zijn elk jaar enorm veel bendeleden die elkaar afschieten en helaas ook veel onschuldige burgers afmaken waaronder kleine kinderen.
Waarom word er geen mars gehouden of zijn er massale protesten om dat soort volk aan de schandpaal te nagelen?
Wanneer schoppen ze met behulp van de politie niet samen die bendeleden eruit zodat hun eigen buurten veiliger worden?
Dat kan gewoon als je jezelf niet constant ziet als het slachtoffer van systematisch racisme.
Defund the police en weet ik veel wat nog meer gaan niets doen aan geharde criminelen die bakken met geld verdienen met drugshandel.
Je laat weer mooi je ware aard zien.
  Overall beste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 11:31:14 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193519747
Het valt echt op hoe Trump raaskalt als Sarah Cooper hem playbackt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:31:42 #285
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193519752
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:25 schreef Monolith het volgende:
Chivaz doet gewoon een halfbakken poging om armoede is een keuze te poneren. Kijk, er is natuurlijk een vrij simpele reden dat de VS dit soort problemen echt disproportioneel kent en dat is natuurlijk omdat betreffende claim een volstrekte illusie is. Dat zie je aan de abominabele sociale mobiliteit in de VS in vergelijking met die zogenaamde Europese Nanny States. Dat 1 op de 20 mensen uit armoede opklimt, terwijl 19 op de 20 welgestelde kinderen het zelf ook prima voor elkaar hebben is natuurlijk pijnlijk duidelijk. Om dan hun verhaal nog wat kracht bij te zetten, gaat men op zoek naar die 1 op de 20 om die te laten verkondigen dat de rest allemaal een mentaliteitsprobleem heeft en dat ze gewoon harder hun best moeten doen. Het oudste trucje uit het boekje.
Maar in de basis is het natuurlijk heel simpel. Ooit moesten kinderen hier gewoon 16 uur per dag in een fabriek werken. Dat leek ons bij nader inzien toch niet zon heel goed idee omdat dat nogal desastreus is voor je zelfontplooing en daarmee de verdere kansen in je leven. Dat hebben we afgeschaft, evenals idioot lange verplichte werkweken voor volwassenen, goed toegankelijke zorg en onderwijs en ga zo maar door. Dat resulteert in veel meer kansen voor mensen die in armoede opgroeien dan wanneer ouders 80 uur in de week moeten draaien om alleen al rond te kunnen komen en dan nog niet steeds failliet gaan bij de minste of geringste medische tegenslag.

Maar goed, het is natuurlijk ook ideaal om vanuit je comfortabele Europese verzorgingsstaatje te oreren over dat anderen eens wat eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.
Het probleem is dat hij en de zijnen daarbij continu leugens vertellen. Zoals het roepen dat er voor de onderkant van de samenleving zat goedbetaalde banen zijn.
pi_193519900
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die cultuuromslag is al heel aardig aan de gang maar wordt tegengehouden door de oppressieve minderheid in de redneck states. De meerderheid van de Amerikanen wil graag meer sociale voorzieningen en minder war on drugs enzo, maar de republikeinen en de rechterflank van de democraten blijven dit telkens tegenhouden.
Ook in de rode staten word gestemd en die houden er andere ideeën op na. Dan komen we weer terug op het oude punt dat verantwoordelijkheid de sleutel is tot succes.
Overigens zijn er genoeg blauwe staten en blauwe steden met minderheden op belangrijke posities en zelfs dan zie je dat het niet geweldig gaat met de zwarte bevolking.
Ergens moet je dan toch gaan denken dat er misschien iets mis is met de cultuur van die mensen zelf. Zoals Candace Owens treffend zei, alleen in de zwarte gemeenschap worden criminelen etc bewierookt terwijl in andere gemeenschappen dat soort lui verketterd worden.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:57:31 #287
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_193520065
Candace Owens heeft nooit naar de muziek van Johnny Cash geluisterd? Heel amerika heeft een cultuur van outlaw verering. Zie hoe figuren als Billy the Kid en John Dillinger geidoleerd worden.

Maar ja, die negers en hun gangsta rap he?

:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193520090
Bergen met prachtige films over de maffia.

Maar ja, die negers en hun gangsta rap he?

:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 7 juni 2020 @ 12:04:34 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193520142
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:42 schreef Chivaz het volgende:
Zoals Candace Owens treffend zei, alleen in de zwarte gemeenschap worden criminelen etc bewierookt terwijl in andere gemeenschappen dat soort lui verketterd worden.
Naast het feit dat er een crimineel in het Witte Huis zit, is dit überhaupt kolder en geschiedvervalsing.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193520157
Sprak hij vanuit een land waar Willem Holleeder een nationale knuffelcrimineel is.

Maar ja, negers en hun gangsta rap hè?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193520239
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ook in de rode staten word gestemd en die houden er andere ideeën op na. Dan komen we weer terug op het oude punt dat verantwoordelijkheid de sleutel is tot succes.
Overigens zijn er genoeg blauwe staten en blauwe steden met minderheden op belangrijke posities en zelfs dan zie je dat het niet geweldig gaat met de zwarte bevolking.
Ergens moet je dan toch gaan denken dat er misschien iets mis is met de cultuur van die mensen zelf. Zoals Candace Owens treffend zei, alleen in de zwarte gemeenschap worden criminelen etc bewierookt terwijl in andere gemeenschappen dat soort lui verketterd worden.
He bent een enorme hypocriet.

Mensen als Trump worden op handen gedragen en hebben meer delicten op hun naam dan menig gangster rapper.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:18:21 #292
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193520274
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:15 schreef arie_bc het volgende:

[..]

He bent een enorme hypocriet.

Mensen als Trump worden op handen gedragen en hebben meer delicten op hun naam dan menig gangster rapper.
Witteboordencriminaliteit is alleen maar te prijzen als het een van zijn kant is natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193520454
Tja ontkennen en racisme roepen is natuurlijk veel makkelijker dan praten over de problemen.


larryelder twitterde op zondag 07-06-2020 om 00:53:01 "Racism is not dead. But it is on life-support, kept alive mainly by the people who use it for an excuse or to keep minority communities fearful or resentful enough to turn out as a voting bloc on election day."
--@ThomasSowell reageer retweet
  Overall beste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 12:41:10 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193520586
thedailybeast twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 23:20:06 Anthony Brennan III said he was “sick with remorse” after he was filmed tearing down memorials for George Floyd, swearing at the teenagers putting them up, snatching flyers from them, and allegedly attacking them with his bike https://t.co/iHa9vyfmEJ reageer retweet
Wat denken jullie?

- Hij heeft spijt van zijn actie.
- Hij heeft spijt dat hij gepakt is.

Ik persoonlijk denk het tweede.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 7 juni 2020 @ 12:46:03 #295
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193520649
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zoals Candace Owens treffend zei, alleen in de zwarte gemeenschap worden criminelen etc bewierookt terwijl in andere gemeenschappen dat soort lui verketterd worden.
Wrong.

NYDailyNews twitterde op zondag 07-06-2020 om 02:39:07 A Trump campaign aide retweeted video of a hate-spewing Texas shopkeeper threatening protesters with a chainsaw.

"I'd want this guy with me in a ride or die moment," Mercedes Schlapp said of the racist shopkeeper.
https://t.co/SEjJDKB9xi reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:46:42 #296
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193520654
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:31 schreef Chivaz het volgende:
Tja ontkennen en racisme roepen is natuurlijk veel makkelijker dan praten over de problemen.


larryelder twitterde op zondag 07-06-2020 om 00:53:01 "Racism is not dead. But it is on life-support, kept alive mainly by the people who use it for an excuse or to keep minority communities fearful or resentful enough to turn out as a voting bloc on election day."
--@:ThomasSowell reageer retweet
De heer Elder denkt werkelijk dat de VS geen probleem heeft met racisme? Een land waar zwarten iets meer dan vijftig jaar geleden nog in een andere pot moesten pissen dan hun blanke medeburgers, heeft dat diepgewortelde racisme binnen enkele decennia volledig weten uit te bannen? Oh excuus, behoudens het racisme van Democraten die op zoek naar zwarte stemmen.

Geloof je dat nou echt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')