ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 01-06-2020 13:19:38 ]
Komen komende weken/maanden/jaren nog genoeg momenten Voorlopig is het testen wel 's nachts. Vanuit Onnen dus o.a. ook richting de Hanzelijn en naar Steenwijk voor de stroomloze brug (stroomafnemertests).
"er is vier weken niet gereden op dit traject" Welk traject bedoelen ze precies?
Dat zal Groningen-Leer zijn. Sinds een dronken Kapitän zijn schip met de Friesenbrücke liet knuffelen, is het verkeer niet verder mogelijk dan tot Weener, en de afgelopen vier weken helemaal niet vanwege een extra spoor in aanbouw bij Groningen Europapark en de dieseltjes die op Groningen HS moeten tanken.
Dat zal Groningen-Leer zijn. Sinds een dronken Kapitän zijn schip met de Friesenbrücke liet knuffelen, is het verkeer niet verder mogelijk dan tot Weener, en de afgelopen vier weken helemaal niet vanwege een extra spoor in aanbouw bij Groningen Europapark en de dieseltjes die op Groningen HS moeten tanken.
De STAR heeft dus dat hele traject gereden? Of tot de grens?
De STAR heeft dus dat hele traject gereden? Of tot de grens?
Groningen-Weener is de afgelopen tijd ge-SEZ-t?
Zuidbroek - Nieuweschans lijkt me. Dit omdat bij de stations PSSSL ligt en daarom roestrijden nodig was. Het stuk Zuidbroek - Waterhuizen was wel schoon, omdat de cargoboer Veendam gewoon kon bereiken.
Nadat op 23 mei 2020 de eerste ICNG van NSR de grens over kwam en naar de Watergraafsmeer werd overgebracht, stond op donderdag 4 juni 2020 het tweede transport op het programma. Ditmaal werd stel 3103 door Railexperts in Bad Bentheim opgehaald en nu was niet de Watergraafsmeer de bestemming maar het bij Groningen gelegen Onnen.
Bij Staphorst kon de 9901 met drie Railadventure koppelwagens, ICNG-stel 3103 en nog een koppelwagen op de vroege ochtend van 4 juni 2020 in nog vrij donkere lichtomstandigheden worden vastgelegd. Het is de bedoeling dat er met dit treinstel in de nabije toekomst testritten worden uitgevoerd.
Op donderdag 4 juni 2020 11:36 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Nadat op 23 mei 2020 de eerste ICNG van NSR de grens over kwam en naar de Watergraafsmeer werd overgebracht, stond op donderdag 4 juni 2020 het tweede transport op het programma. Ditmaal werd stel 3103 door Railexperts in Bad Bentheim opgehaald en nu was niet de Watergraafsmeer de bestemming maar het bij Groningen gelegen Onnen.
Bij Staphorst kon de 9901 met drie Railadventure koppelwagens, ICNG-stel 3103 en nog een koppelwagen op de vroege ochtend van 4 juni 2020 in nog vrij donkere lichtomstandigheden worden vastgelegd. Het is de bedoeling dat er met dit treinstel in de nabije toekomst testritten worden uitgevoerd.
Als je morgennacht nog niks te doen hebt...
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 04-06-2020 11:56:47 ]
Op donderdag 4 juni 2020 11:45 schreef Fixers het volgende: Hoe lang duurt de testperiode eigenlijk? Ofwel wanneer kan ik verwachten dat ik er in kan stappen: 2021, 2022?
2021 Ze zijn al een jaar aan het testen in het buitenland, nu dus in Nederland. Eerst moet nu de toelating op orde komen, daarna gaat NS zelf nog een aantal maanden testen voordat ze voorzichtig in de echte reizigersdienst getest worden.
Die functioneren als remmen. Bij nieuwe treinen is het normaal dat deze zonder aangesloten remmen het land in komen omdat ze nog niet getest zijn in Nederland. Daarom worden er extra wagons gebruikt om het zaakje te vervoeren. Die wagons zorgen voor de remkracht. Bij latere transporten zullen deze waarschijnlijk niet meer nodig zijn en zullen de treinen met alleen een koppelwagen vervoerd worden (overgang van een ouderwetse schroefkoppeling naar de automatische koppeling van het treinstel).
Op donderdag 4 juni 2020 09:40 schreef MTL het volgende: Zat ik er niet ver naast met mijn 3 uur. Was het treinnummer inderdaad 1234567890?
Gepland was iets na drieën, maar hij heeft nogal wat geplande stops overgeslagen. Uiteindelijk zelfs bijna twee uur te vroeg in Osnabrück, maar daar ging ie wel aan de kant. Vervolgens heeft ie ook nog drie kwartier over Rheine-Bentheim gedaan, zo lang dat ik het al opgegeven had. En zoals altijd: ben je net bij de trap naar de tunnel om naar huis te gaan, komt ie alsnog.....
Treinnummer was 13400 trouwens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 4 juni 2020 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteren reed ik op de A4 richting de A10 (Amsterdam-Sloten) parralel aan het spoor van Schiphol richting Lelylaan.
achter de vangrails staan palen, daar achter ligt het spoor. er stonden een stuk of drie auto's tussen de palen en het spoor van werklui.
Bij het NS-onderhoudsbedrijf in Onnen gaat de trein uitvoerig worden getest door machinisten en onderhoudsmonteurs. En de trein maakt testritjes naar Hoogeveen.
Op donderdag 4 juni 2020 22:21 schreef b2py het volgende: Wordt het niet tijd de investeringen in het spoor wat terug te schroeven met al die uitval van vraag?
Dat geld is er al voor gereserveerd lijkt me?
In het geval van infra... Tja, nu is er ook een stuk minder hinder.
Op donderdag 4 juni 2020 22:21 schreef b2py het volgende: Wordt het niet tijd de investeringen in het spoor wat terug te schroeven met al die uitval van vraag?
Niemand weet hoe groot de vraaguitval over 10 jaar daadwerkelijk is. Wat we wel weten is dat op basis van de groei voor de crisis voor 2030 de infra zou achterlopen voor het kunnen opvangen van de vraag. Als er vijf jaar uitstel op groei is, dan is alles zoals nu gepland net op tijd af. Als het herstel sneller is, is de infra nog steeds te laat. Alleen als de vraaguitval serieus aan blijft houden kunnen de huidig geplande investeringen worden uitgesteld of afgesteld afhankelijk van de grootte van de vraaguitval. Die vraaguitval is compleet afhankelijk van twee factoren: 1. Hebben we binnen afzienbare tijd een vaccin? 2. Blijven mensen ook meerdere jaren na de huidige crisis goed verdeeld over de week thuiswerken?
Vraag 2 is erg onzeker. Als iedereen op dinsdag en donderdag naar kantoor gaat, blijven de drukste dagen de drukste dagen. Verder wordt in veel discussies aangenomen dat veel mensen maar halve dagen of enkele uren gaan maar dat vergt veel planning omdat reizen een gat in de agenda geeft. Ik kan dat al jaren maar meestal is het handiger om of op kantoor te zijn of thuis te werken. We moeten het allemaal gaan zien. Ik durf het niet te zeggen.
Op donderdag 4 juni 2020 22:21 schreef b2py het volgende: Wordt het niet tijd de investeringen in het spoor wat terug te schroeven met al die uitval van vraag?
Ik vind dat een bijzondere uitspraak voor iemand die het klappen van de zweep in de sector kent en weet hoeveel achterstallig onderhoud er is en ook hoeveel extra geld er nodig is voor capaciteitsvergroting die eigenlijk tien jaar geleden opgeleverd had moeten worden. Brabantroute, Arnhem-Nijmegen, Maaslijn, elektrificatie nevenlijnen.... En dan hebben we het ook nog eens over investeringen die zichzelf relatief eenvoudig terugverdienen omdat je er een veel aantrekkelijker product mee kan realiseren.
Ik vind dat een bijzondere uitspraak voor iemand die het klappen van de zweep in de sector kent en weet hoeveel achterstallig onderhoud er is en ook hoeveel extra geld er nodig is voor capaciteitsvergroting die eigenlijk tien jaar geleden opgeleverd had moeten worden. Brabantroute, Arnhem-Nijmegen, Maaslijn, elektrificatie nevenlijnen.... En dan hebben we het ook nog eens over investeringen die zichzelf relatief eenvoudig terugverdienen omdat je er een veel aantrekkelijker product mee kan realiseren.
Iets te lang aan bitumen lopen likken?
Dit ja, drie maandjes minder vraag en meteen durven beginnen over terugschroeven Ben je leip of zo.
Oh die heb ik zien staan denk ik? Lijkt op flirt maar dan in een kleurstelling die ik eigenlijk van Arriva bussen gewend ben... beetje groenblauwig met wit
Niemand weet hoe groot de vraaguitval over 10 jaar daadwerkelijk is. Wat we wel weten is dat op basis van de groei voor de crisis voor 2030 de infra zou achterlopen voor het kunnen opvangen van de vraag. Als er vijf jaar uitstel op groei is, dan is alles zoals nu gepland net op tijd af. Als het herstel sneller is, is de infra nog steeds te laat. Alleen als de vraaguitval serieus aan blijft houden kunnen de huidig geplande investeringen worden uitgesteld of afgesteld afhankelijk van de grootte van de vraaguitval. Die vraaguitval is compleet afhankelijk van twee factoren: 1. Hebben we binnen afzienbare tijd een vaccin? 2. Blijven mensen ook meerdere jaren na de huidige crisis goed verdeeld over de week thuiswerken?
Vraag 2 is erg onzeker. Als iedereen op dinsdag en donderdag naar kantoor gaat, blijven de drukste dagen de drukste dagen. Verder wordt in veel discussies aangenomen dat veel mensen maar halve dagen of enkele uren gaan maar dat vergt veel planning omdat reizen een gat in de agenda geeft. Ik kan dat al jaren maar meestal is het handiger om of op kantoor te zijn of thuis te werken. We moeten het allemaal gaan zien. Ik durf het niet te zeggen.
De studenten gaan definitief uit de spits, hyperspits zal verdwijnen waardoor je minder treinen nodig zal hebben in de spits om de pieken op te vangen. 6-6 op diverse trajecten zal mogelijk niet meer nodig zijn. Duizenden mensen kopen een auto omdat het OV een bron van besmetting is en die krijg je er echt niet zomaar weer uit. En dan heb ik het nog niet over het groter aandeel van thuiswerkers.
Hoezo? Beginnen universiteiten nu om 7u of om 10u?
Denk dat als er een vaccin is, het redelijk snel weer normaal is. Leuk en aardig dat thuiswerken, maar denk dat best veel mensen gewoon liever op hun werkplek zitten.
Hoezo? Beginnen universiteiten nu om 7u of om 10u?
Denk dat als er een vaccin is, het redelijk snel weer normaal is. Leuk en aardig dat thuiswerken, maar denk dat best veel mensen gewoon liever op hun werkplek zitten.
Het valt me wel weer op hoe slecht je je best doet om goed te lezen en op halve aannames hele waarheden baseert. Maar misschien heb je een perfecte glazen bol.
Op vrijdag 5 juni 2020 17:13 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het valt me wel weer op hoe slecht je je best doet om goed te lezen en op halve aannames hele waarheden baseert. Maar misschien heb je een perfecte glazen bol.
Tegen wie heb je het?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 5 juni 2020 15:45 schreef Salatrel het volgende: Welke eikelbijter zet er nou een trap klaar als hij gewoon vanaf straatniveau foto’s staat te maken
Jij legt zeker nooit een handdoek op een ligbedje om vervolgens in de ontbijtzaal te gaan zitten?
Op vrijdag 5 juni 2020 18:41 schreef Peterselieman het volgende: Je kunt ook de serie Amsterdam Centraal - Schiphol - Rotterdam Centraal doortrekken naar Vlissingen.
is ook waar, maar met Leeuwarden/Groningen - Breda haal je ook al 30 minuten van de reis naar Zeeland af als je vanuit het noorden daar heen moet. Nu kom je in Rotterdam net 5 minuten tekort om de IC naar Vlissingen te nemen.
Welnee, niemand gaat wachten op dat vaccin. Tegen het einde van het jaar zijn we zo goed als weer terug bij wat het was.
Allicht. Een jaar geleden bestond het virus ook al en maakten we ons nergens druk om. Ongetwijfeld bestaan er nog afschuwelijker virussen, waar we het bestaan nog niet van af weten.
Door bureaucratie en een structureel gebrek aan internationale samenwerking.
Koop een vliegtuig, auto of schip om door Europa te reizen en je hebt 1 goedkeuring van 1 organisatie genoeg. Koop een trein en bij de eerste de beste grens behandelen ze het alsof je het ding net hebt uitgevonden.
Door bureaucratie en een structureel gebrek aan internationale samenwerking.
Koop een vliegtuig, auto of schip om door Europa te reizen en je hebt 1 goedkeuring van 1 organisatie genoeg. Koop een trein en bij de eerste de beste grens behandelen ze het alsof je het ding net hebt uitgevonden.
Ja maar de verkeersregels en interfaces zijn dan ook in ieder land volledig anders. Niet zo met elkaar te vergelijken.
Trouwens, voor DE-NL zijn die grenzen grotendeels weggevallen, daar hoeft alleen nog maar de voor dat land specifieke meuk uitgevoerd worden, het is niet meer "opnieuw uitvinden" zoals 15 jaar geleden.
Op zondag 7 juni 2020 00:39 schreef Peterselieman het volgende: ProRail heeft een probleempje op de Tweede Maasvlakte. Het spoor verdwijnt onder het zand
Het was vooral heel erg rustig. Wel een paar die ik tot twee keer toe heb moeten zeggen dat ze hun mondkapje de hele rit op moesten houden....
Ik kwam er gisteren een tegen in de trein die het maar fascistisch gedoe vond en het kapje op z'n haar met het elastiek onder z'n neus droeg. Zie hier: Reizen en uitgaan in crisistijd in woord en beeld
Kennen jullie die mop van die Belgische regering die iedere Belg een gratis 10-rittenkaart voor de trein wil geven, geldig tot eind dit jaar? Nou, dat is dus blijkbaar niet overlegd met de NMBS, en die is er niet blij mee
Op zondag 7 juni 2020 15:16 schreef spectrumanalyser het volgende: op 4 april 2020 heeft de NS Kameel een rondje Noord-holland gereden. weet niet per se wat de reden was. video van koplopermau:
Op zondag 7 juni 2020 15:16 schreef spectrumanalyser het volgende: op 4 april 2020 heeft de NS Kameel een rondje Noord-holland gereden. weet niet per se wat de reden was. video van koplopermau:
Geinig. DB laat vanaf 3 juli tot en met september een ICE tussen Norddeich en München rijden. Je kunt dus bijvoorbeeld vanuit Leer in 5 uren in Zuid-Duitsland zijn.
Op zondag 7 juni 2020 21:25 schreef Peterselieman het volgende: Geinig. DB laat vanaf 3 juli tot en met september een ICE tussen Norddeich en München rijden. Je kunt dus bijvoorbeeld vanuit Leer in 5 uren in Zuid-Duitsland zijn.
Oh ja, dat had ik nog willen vragen, want dat las ik gisteren ook. Die reden toch altijd al? Of was dat een gewone IC?
Mijn neef gaat met een groepje vaak naar de Oktoberfesten en dan vertrekken ze vanuit Leer. Terwijl Haren dichterbij is, of Meppen als je direct in een IC wilt stappen.
heerlijk geluidje, alsof de trein van een andere planeet komt. in het twitter draadje beweerd iemand dat het geluid komt door een lagere frequentie. naar mijn weten is het geluid afkomstig van de chopper installatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 8 juni 2020 21:20 schreef spectrumanalyser het volgende: heerlijk geluidje, alsof de trein van een andere planeet komt. in het twitter draadje beweerd iemand dat het geluid komt door een lagere frequentie. naar mijn weten is het geluid afkomstig van de chopper installatie.
Nou jah, de chopper die breekt in verschillende frequenties die elektrische stroom in stukjes en dat zorgt voor het geluid van een bepaalde frequentie.
Op dinsdag 9 juni 2020 12:54 schreef Dr_Flash het volgende: ik hoorde dat "thyristor-hakker" ook een woord is. Geen idee wat het is verder, maar daar zou dat geluid vandaan komen
Een thyristor-hakker is een mens of ding dat thyristors in stukjes hakt.
DB wil een eigen testcentrum met 16 kilometer lange ring bouwen in de buurt van Görlitz, in de Lausitz, tegen de Poolse grens aan. Dit moet een boost geven aan de werkgelegenheid in dit deel van het land dat het tot nu toe vooral moest hebben van de bruinkoolwinning.
Op dinsdag 9 juni 2020 18:18 schreef BLS het volgende: DB wil een eigen testcentrum met 16 kilometer lange ring bouwen in de buurt van Görlitz, in de Lausitz, tegen de Poolse grens aan. Dit moet een boost geven aan de werkgelegenheid in dit deel van het land dat het tot nu toe vooral moest hebben van de bruinkoolwinning.
Eerst van die mondkapjesplicht af want dat is fokop. Gisteren even naar Zutphen op en neer geweest. Bah viel tegen joh. En dat was dan een eindje van niks
Op dinsdag 9 juni 2020 19:21 schreef Dr_Flash het volgende: Eerst van die mondkapjesplicht af want dat is fokop. Gisteren even naar Zutphen op en neer geweest. Bah viel tegen joh. En dat was dan een eindje van niks
Mwoah, went snel genoeg hoor. Afgelopen weekend meerdere uren in de trein gezeten, en op wat overlast van medereizigers nergens last van gehad.
Op dinsdag 9 juni 2020 19:21 schreef Dr_Flash het volgende: Eerst van die mondkapjesplicht af want dat is fokop. Gisteren even naar Zutphen op en neer geweest. Bah viel tegen joh. En dat was dan een eindje van niks
Wij zijn met het hele team in de gigantische boerenschuur van een collega uitgenodigd om te kunnen BBQen mocht 't kutweer worden (buiten is nog veel meer ruimte) en dat ding is groot genoeg om met 50 man in te kunnen anderhalve meteren.
Ik ga alleen maar als de maximale reisafstand naar Raalte is en van daaruit rijden maar m'n collega moest vandaag z'n zoontje ophalen omdat die zich niet lekker voelt en als die vrijdag thuis moet blijven, moet hij dat ook. Jammer maar helaas want het is in Markelo, geen station, veel te lange reisafstand en niet essentieel genoeg. Raalte durf ik wel aan dat ik weet welke trein leeg genoeg is. Anders zou ik bijvoorbeeld naar Rijssen of Holten gaan maar dan m'n eBike meenemen en het laatste stuk fietsen.
Op dinsdag 9 juni 2020 21:58 schreef Ireyon het volgende: Zijn er brildragers die toevallig hebben uitgevogeld hoe je voorkomt dat je bril constant beslaat met zo'n masker op ?
Op dinsdag 9 juni 2020 21:58 schreef Ireyon het volgende: Zijn er brildragers die toevallig hebben uitgevogeld hoe je voorkomt dat je bril constant beslaat met zo'n masker op ?
Het metalen beugeltje goed aandrukken rond je neus. En je bril iets meer naar voren zetten. Dat hielp mij goed met hele dagen mondkapjes dragen
Op dinsdag 9 juni 2020 21:58 schreef Ireyon het volgende: Zijn er brildragers die toevallig hebben uitgevogeld hoe je voorkomt dat je bril constant beslaat met zo'n masker op ?
Mondkapje afzetten zolang er niemand dichter dan 1,5m bij je in de buurt is.
Nieuwe private nachttrein van Sylt naar Salzburg, met 2 retourritten per week. Alleen te boeken per coupé met ligplaatsen voor 6 personen (vanaf 399 euro), een mondkapje hoef je alleen daarbuiten op.
Op woensdag 10 juni 2020 01:28 schreef dennistd het volgende: Nieuwe private nachttrein van Sylt naar Salzburg, met 2 retourritten per week. Alleen te boeken per coupé met ligplaatsen voor 6 personen (vanaf 399 euro), een mondkapje hoef je alleen daarbuiten op.
De NS mag ook na 2024 op het hoofdrailnet blijven rijden, zo heeft het kabinet gemeld. De duur van de onderhandse gunning is nog niet bekend, maar mag volgens mij maximaal 10 jaar duren.
De NS doet het imo prima, al zijn er altijd dingen die beter kunnen.
Er kunnen inderdaad altijd dingen beter, ik maak mij wel lichtelijk zorgen over de plannen van wat lijntjes die mogelijk afgesneden worden, verdere versnippering is niemand mee geholpen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Er kunnen inderdaad altijd dingen beter, ik maak mij wel lichtelijk zorgen over de plannen van wat lijntjes die mogelijk afgesneden worden, verdere versnippering is niemand mee geholpen.
Goed punt. Ik vraag me af in hoeverre de reiziger en de overheid gebaat zijn met het lossnijden van de stoptreindiensten
Er kunnen inderdaad altijd dingen beter, ik maak mij wel lichtelijk zorgen over de plannen van wat lijntjes die mogelijk afgesneden worden, verdere versnippering is niemand mee geholpen.
Apeldoorn-Enschede-Munster Lijkt me een prima lijn om los te koppelen van de NS
[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 13-06-2020 20:11:37 ]
Inmiddels is het ook openbaar (https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2020/06/11/bijlage-10-brief-ns-over-vertraging-infasering-icng), maar het mag geen verrassing zijn volgens mij: de instroom van ICNG in de ICD zal helaas pas in 2022 afgerond zijn vanwege de vertraging die ontstaan is met het coronavirus. Eerder was de planning dat dit per december 2021 het geval zou zijn en dat ook de dienstregelingssnelheid daarmee dus met de nieuwe dienstregeling voor 2022 omhoog kon. Helaas gaat dat dus niet gebeuren. Wel kan na de volledige instroom de ICD tussen Amsterdam en Rotterdam versneld gaan worden, maar zal de ICD op Rotterdam langer blijven wachten om weer verder te kunnen rijden naar Breda. Pas in dienstregeling 2023, als de Airportsprinter moet gaan rijden (met speciaal aangepaste SNGs) kan de dienstregeling volledig versneld worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 13-06-2020 18:52:52 ]
Lekker eah. Meerdere niveaus ook. Van scheten laten word ik persoonlijk altijd wel gelukkig. En voor omstanders is het zeer gelukkig dat het op het perron is en niet ín de coupé ook natuurlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 14-06-2020 01:50:46 ]
Op zaterdag 13 juni 2020 19:42 schreef MTL het volgende: Paar dingetjes geloof ik voor het gemakkelijker maken van de geplande eenmansbediening. Maar wat exact allemaal aangepast zal worden weet ik niet
Arriva heeft in 2017 de aanbesteding van de treinconcessie Noordelijke Nevenlijnen gewonnen. Arriva was enige inschrijver maar voldeed wel aan de eisen van beide opdrachtgevers, de provincie Groningen en Friesland. De concessie zal op 13 december 2020 van start gaan met een aanzienlijke uitbreiding en verbetering van de dienstregeling.
Zo zal er een tweede sneltrein per uur Groningen-Leeuwarden gaan rijden. Rijdt de trein Groningen-Roodeschool elk half uur door naar de Eemshaven, wordt Leeuwarden-Harlingen een strakke halfuursdrgl en komen er op Leeuwarden-Stavoren meer ritten in de spits en avonduren. Op termijn, zodra het hoofdstation van Groningen z'n metamorfose heeft ondergaan, zullen in Groningen de treindiensten op elkaar doorrijden.
Ten behoeve van de uitbreiding van het aantal treinritten zijn 18 WINK-treinen bij Stadler besteld. Hiervan zijn de eerste drie inmiddels in Nederland voor testritten. Alle bestaande 51 GTW's krijgen een Refit in Blerick (technisch) alsmede een folie- en corosiebehandeling in Winterswijk. Alle treinstellen krijgen de frisse groenblauwe huisstijl.
Op 14 juni 2020 werden de eerste twee treinstellen overgebracht van Winterswijk naar Leeuwarden. Het transport vertrok voor zondagse begrippen ernstig vroeg uit de Achterhoek en bij aankomst in Friesland was dat gevoel nog steeds zo. De 10327 en 10231 passeren hier buurtschap Barrahûs, slechts enkele kilometers voor de Friese hoofdstad.
Na aankomst in de Friese hoofdstad werden beide stellen naar opstelspoor 41 gerangeerd. Hierbij ontstond dit plaatje met de werkzaamheden op spoor 1 en 2, een onbekend gebleven DDZ naar Den Haag op spoor 3 en nog een GTW in de huidige kleurstelling op spoor 57. Het is de bedoeling dat de 10327 en 10231 voorlopig op een van de Friese baanvakken ingezet zullen gaan worden.
Op zaterdag 13 juni 2020 19:42 schreef MTL het volgende: Paar dingetjes geloof ik voor het gemakkelijker maken van de geplande eenmansbediening. Maar wat exact allemaal aangepast zal worden weet ik niet
Als je het goed wilt doen zou je bijvoorbeeld naar de RER kunnen kijken en zaken toepassen zoals: - vaste treinlengtes - tv-schermen op de perrons ter hoogte van de cabine van de machinist ivm het sluiten van de deuren - sluitfluit
Op zondag 7 juni 2020 21:25 schreef Peterselieman het volgende: Geinig. DB laat vanaf 3 juli tot en met september een ICE tussen Norddeich en München rijden. Je kunt dus bijvoorbeeld vanuit Leer in 5 uren in Zuid-Duitsland zijn.
Sluit vanuit Twente helaas slecht aan op de RB naar/van Enschede, en heeft tussen Hamm en München ook een uur langere rijtijd dan ICE 1223 (Ruhrgebiet - München via Kassel) vanwege de toeristische route via Donauwörth. Via Hengelo en Hannover ben je 1,5 uur sneller in München (wel met 8 minuten overstap in Hannover) dan met de nieuwe ICE.
Sluit vanuit Twente helaas slecht aan op de RB naar/van Enschede, en heeft tussen Hamm en München ook een uur langere rijtijd dan ICE 1223 (Ruhrgebiet - München via Kassel) vanwege de toeristische route via Donauwörth. Via Hengelo en Hannover ben je 1,5 uur sneller in München (wel met 8 minuten overstap in Hannover) dan met de nieuwe ICE.
De mensen uit Groningen/Drenthe die met de auto naar het station komen, is het wel interessant. Je hoeft dan niet over te stappen.
Slaaptreinen en zijn vaak ook niet de snelste manier, maar je hoeft niet over te stappen.
OogTV heeft ook de beelden van een wegrijdende Wink. Linkerspoor vanuit Kampen-Zuid omdat er een verzakking was en de trein niet verder richting Lelydorp mocht.
Op zondag 14 juni 2020 17:49 schreef Peterselieman het volgende: OogTV heeft ook de beelden van een wegrijdende Wink. Linkerspoor vanuit Kampen-Zuid omdat er een verzakking was en de trein niet verder richting Lelydorp mocht.
Altijd negeren, dat valideert alleen maar de vandalen in wat ze gedaan hebben. Eigenlijk zou er een graffiti-filter moeten bestaan, dat er automatische en zwart vlak met "vandalisme" overheen komt ofzo.
Ik ga het lekker niet negeren. Waarom zijn rangeerterreinen over het algemeen nog steeds toegankelijk met wat spoorlopen? Het zou toch helemaal omhekt kunnen zijn met een schuifhek dat opengaat als een rangeerbeweging zich aandient?
En die Wink. Zit daar nou ook een accu in? Of een pantograaf op? Of beiden?
Op zondag 14 juni 2020 18:54 schreef Bitlord het volgende: En die Wink. Zit daar nou ook een accu in? Of een pantograaf op? Of beiden?
Beiden. Die panto zie je zitten op de bak waar het dak volledig volgebouwd is.
quote:
Op zondag 14 juni 2020 18:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die had ik al wel zonder geluid bekeken, dat klinkt een beetje zoals die grote stoere Amerikaanse diesellocs joh. Turbine-achtig. Vet mooi.
Jup. Komt ook door de hybride technieken, isolatie, etc. Meer efficiëntie is een ander en ook minder geluid.
Op zondag 14 juni 2020 19:14 schreef BLS het volgende: Er zitten geen batterijen in. Die zouden er later eventueel in kunnen in plaats van de dieselmotoren, maar de vraag is waar je die oplaadt.
Tijdens het rijden onder elektriciteit zou me logisch lijken. Je hoeft dan niet alles te elektrificeren is het idee. In Duitsland is het niet vreemd om bijvoorbeeld een reis ruim 3 uur te maken met diesel waarvan ruim de helft onder de draad. Ik weet niet hoeveel kilometer Leeuwarden-Groningen is, maar stel dat je het af zou kunnen met de helft elektrificeren. Dan kan je de rest even uitstellen als je het met je eigen geld zou moeten doen in plaats van Rijkssubsidies of directe investeringen vanuit de infrastructuurbeheerder.
Op zondag 14 juni 2020 19:14 schreef BLS het volgende: Er zitten geen batterijen in. Die zouden er later eventueel in kunnen in plaats van de dieselmotoren, maar de vraag is waar je die oplaadt.
De accu's die er nu in zitten hebben genoeg capaciteit om ervoor te zorgen dat tijdens het keren de motoren uit kunnen en ondersteuning te geven bij het wegrijden van de stations.
Vraag me af of je het bij die treinstellen nog merkt als je over een stroomloze brug rijdt, bij bijna al het huidige materieel (SNG, FLIRTs & GTW-E weet ik niet!) kan je op de een of ander manier merken dat de hoofdvoeding plat ligt. En voor de verbouwing bij ICM duurde het exact zeven seconden voordat de verlichting weer ging werken nadat de pantografen weer opgingen weet ik nog, hehehehe.
Zou de Wink dan ook stil (of met stationair draaiende motoren) kunnen wegrijden uit stations? Treinhobbytechnisch leuk zo'n brullende diesel, maar voor de standaard commuter op het perron wachtend eigenlijk niet van deze tijd.
Om eerlijk te zijn denk ik dat het volume ver onder dat van DM'90 ligt die met vol gas vertrekt. Het geluid is anders, maar niet per definitie superluid ofzo.
Op zondag 14 juni 2020 19:29 schreef Bitlord het volgende: Zou de Wink dan ook stil (of met stationair draaiende motoren) kunnen wegrijden uit stations? Treinhobbytechnisch leuk zo'n brullende diesel, maar voor de standaard commuter op het perron wachtend eigenlijk niet van deze tijd.
Dat zullen we binnenkort wel te weten komen, lijkt me
Op zondag 14 juni 2020 19:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Om eerlijk te zijn denk ik dat het volume ver onder dat van DM'90 ligt die met vol gas vertrekt. Het geluid is anders, maar niet per definitie superluid ofzo.
Op zondag 14 juni 2020 19:29 schreef Bitlord het volgende: Zou de Wink dan ook stil (of met stationair draaiende motoren) kunnen wegrijden uit stations? Treinhobbytechnisch leuk zo'n brullende diesel, maar voor de standaard commuter op het perron wachtend eigenlijk niet van deze tijd.
Als je het stationair toerental verhoogd naar zo'n 1500 toeren moet dat lukken. Lijkt me dat geen enkele dieseltrein stationair uit het station rijdt. Of je moet genoegen nemen met een langere reistijd.
Bij sommige hybride bussen (heb je hem weer met zn bussen) is dat wel zo dat ze vrijwel stationair draaiend optrekken tot een kilometer of 20 en daarna pas wat meer geluid gaan maken.
Ook grotere voertuigen, zoals de dubbelgelede HESS-bussen van Qbuzz tot een snelheid van 20 km/u.
[ Bericht 22% gewijzigd door Bitlord op 14-06-2020 21:56:40 ]
Lopende onderzoeken en projecten; Utrecht - Arnhem; bestaande sporen naar 160, mogelijke twee nieuwe sporen erbij voor 200km/u. Utrecht - Den Bosch; groot vraag teken, maar streven is twee nieuwe sporen erbij voor 200km/u en de huidige baan op 140km/u laten (vanwege de huidige baanstabiliteitsproblemen). Bijlmer - Utrecht naar 200km/u Meppel - Groningen naar 200km/u Zwolle - Wierden naar 160km/u Zutphen - Hengelo naar 160km/u Hengelo - Bad Bentheim naar 160km/u Den Bosch - Eindhoven naar 160km/u (baan & spoor zijn reeds geschikt enkel beveiligingstechnisch niet). Groningen - Heerenveen - Lelystad (minimaal) 200km/u Flevolijn (Muiderberg - Lelystad) naar 160km/u (baan & spoor zijn reeds geschikt enkel beveiligingstechnisch niet).
Bijlmer-Utrecht 200 "speelt" al minstens 30 jaar man. Komt nooit wat van terecht.
En Zutphen - Hengelo naar 160? Serieus? Op diesel?
ProRail is in opdracht van de provincie Overijssel bezig met een onderzoek naar elektrificatie van die lijn, zodat daar bij de volgende concessie elektrische treinen kunnen rijden. Dat geldt ook voor Almelo - Mariënberg.
Het was meer als troll bedoeld eigenlijk aangezien Meppel-Groningen al eerder is genoemd. Dacht dat ze Meppel-Heerenveen dan ook even wilden meenemen zeg maar
Of gaan ze dat twee keer onderzoeken? 1x Grunn-Meppel, 1x Grunn-Lelijkstad
Met spoorverdubbeling Zutphen-Hengelo en een draad boven het spoor kunnen de goederen Kijfhoek-Bentheim uit de Willemspoortunnel gehaald worden zonder kop te hoeven maken in Deventer. Dat laatste is een duur grapje voor de goederenvervoerders. Die goederentreinen rijden dan Kijfhoek-Elst via de Betuweroute en dan via Arnhem, Zutphen en Hengelo naar Bentheim. Nu rijden ze nog een rondje Randstad: Kijfhoek - Rotterdam Noord - Woerden - Breukelen - Bijlmer - Diemen Zuid - Amersfoort - Hengelo.
Reken er trouwens maar niet op dat Zwolle-Groningen naar 200 gaat én dat de Lelylijn gebouwd wordt. Dat wordt echt een van beiden, of misschien wel niets.
Op maandag 15 juni 2020 15:06 schreef Mr_Klaasje het volgende: Met spoorverdubbeling Zutphen-Hengelo en een draad boven het spoor kunnen de goederen Kijfhoek-Bentheim uit de Willemspoortunnel gehaald worden zonder kop te hoeven maken in Deventer. Dat laatste is een duur grapje voor de goederenvervoerders. Die goederentreinen rijden dan Kijfhoek-Elst via de Betuweroute en dan via Arnhem, Zutphen en Hengelo naar Bentheim. Nu rijden ze nog een rondje Randstad: Kijfhoek - Rotterdam Noord - Woerden - Breukelen - Bijlmer - Diemen Zuid - Amersfoort - Hengelo.
Gelukkig zit het baanvak tussen Arnhem en Nijmegen al ramvol treinen, dus daar kunnen nog wel een paar bij
In principe was het al een uitgangspunt van PHS dat die treinen via die route zouden gaan rijden maar dan met kopmaken in Deventer. Het zou dus moeten passen. Detail is alleen wel dat de oude route nog niet weggehaald is en die in de praktijk veel gunstiger is dan met zo'n proces in Deventer.
Gelukkig zit het baanvak tussen Arnhem en Nijmegen al ramvol treinen, dus daar kunnen nog wel een paar bij
Dat baanvak had al lang verdubbeld moeten zijn tussen de Waal- en Rijnbrug. Dat zijn drie tussenstops voor de sprinter, waar de IC's er mooi voorbij kunnen in die tijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
klopt, maar tussen Arnhem en Nijmegen heb je de situatie dat er in de beoogde situatie twee lijnen zijn die afsplitsen/aantakken op die lijn. Dat invoegen, zeker voor goederentreinen, slurpt capaciteit als het bij lage snelheden moet gebeuren. Dat is het verschil met de door jou genoemde lijnen.
Ik dacht ook dat Flirt de opvolger was voor de GTW...
Of past daar geen dieselmotor in?
Flirt met dieselmotor bestaat ook, en eigenlijk verschilt de Wink daar niet zo veel van. Alleen de inhoud van de powerpack is anders ivm de mogelijkheid van rijden op biodiesel of batterijen. Dat vonden de Zwitsers blijkbaar bijzonder genoeg om een nieuwe naam te bedenken.
NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Flirt met dieselmotor bestaat ook, en eigenlijk verschilt de Wink daar niet zo veel van. Alleen de inhoud van de powerpack is anders ivm de mogelijkheid van rijden op biodiesel of batterijen. Dat vonden de Zwitsers blijkbaar bijzonder genoeg om een nieuwe naam te bedenken.
Op maandag 15 juni 2020 20:39 schreef dennistd het volgende: NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
De accu's die er nu in zitten hebben genoeg capaciteit om ervoor te zorgen dat tijdens het keren de motoren uit kunnen en ondersteuning te geven bij het wegrijden van de stations.
"The bimodal trains (diesel / HVO hydrotreated vegetable oil and 1.5 kV DC) are going operational in the Noordelijke Lijnen concession as of the end of 2020. In a later stage, the combustion engines will be replaced by batteries which makes the WINK to zero emission units on partly electrified lines."
Op maandag 15 juni 2020 20:39 schreef dennistd het volgende: NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
Mag de Bentheimer Eisenbahn nog wel in NL rijden? Ik zag wat reacties onder een artikel van de Grafschafter Nachrichten waaruit lijkt alsof ze dat niet meer mogen.
De aanbesteding van de RE13 is gepubliceerd. Dit is de Maas-Wupper-Express die nu tussen Venlo en Hamm rijdt en wordt geëxploiteerd door Eurobahn. De huidige concessie bestaat ook uit de RE3 Hamm - Oberhausen - Düsseldorf, maar deze wordt te zijner tijd in het RRX-netwerk wordt opgenomen, vandaar dat de RE13 los wordt aanbesteed. De opvallendste ontwikkeling is dat de de RE13 vanaf Venlo moet gaan doorrijden naar Eindhoven, in eerste instantie nog wel overal stoppend tot Venlo. Dit moet bij de start van de concessie per dienstregeling 2026 gebeuren. Later in de concessie wordt de verbinding met Eindhoven aanzienlijk versneld omdat er Mönchengladbach gesplitst en gecombineerd gaat worden: het ene treindeel gaat naar Eindhoven en stopt alleen in Viersen, Venlo en Helmond, het achterste gaat tot Venlo en stopt overal. De treinstellen moeten tricourant zijn (15 en 25 kV wisselspanning en 1500 volt gelijkspanning) en capaciteit hebben van minimaal 240 reizigers. Voor de meeste treinen wordt de inzet van dubbele stellen geëist.
Filmpje, ben aan het werk. Hij kwam toevallig precies in mijn pauze door, die ik ook nog eens toevallig in Oldenzaal had... Alleen de telefoon bij me dus
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 15 juni 2020 21:13 schreef derLudolf het volgende: Mag de Bentheimer Eisenbahn nog wel in NL rijden? Ik zag wat reacties onder een artikel van de Grafschafter Nachrichten waaruit lijkt alsof ze dat niet meer mogen.
Op maandag 15 juni 2020 20:39 schreef dennistd het volgende: NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
Waarom is het NSM eigenlijk zo aan het slepen met restauratiewagens?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
BE mag helemaal niet meer buiten de eigen lijn komen, alleen nog op Bentheim en Coevorden. Veiligheidscertifaat zou ingetrokken of niet verlengd zijn.
Heeft te maken met nieuwe veiligheidsvoorschriften in Duitsland. Hier wilde de BE niet aan voldoen voor het weinige werk wat ze nog buiten hun eigen lijn rijden. Hierdoor hebben ze bewust voor dit scenario gekozen.
De treinen van de BE in Nederland, grind naar Almelo en containers Rotterdam-Coevorden, rijden onder de vlag van Rail2U, kortom IRP.
Loc 1768 van het Spoorwegmuseum komt door Oldenzaal met drie in Bad Bentheim opgehaalde restauratierijtuigen voor de tentoonstelling "Tosti's Truffels Treinen" die vanaf 23 juni in het museum te zien is. Het gaat om de volgende rijtuigen:
Het tweede deel van de video gaat over de stoptrein naar Hengelo die niet rijdt. Wederom een leugen van de reisinformatie, want we zien deze Regionalbahn (stoptrein) gewoon rijden! Er wordt alleen niet gestopt in Oldenzaal, waar na een blikseminslag op de avond ervoor grote problemen zijn met de voeding van de bovenleiding.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 16 juni 2020 03:21 schreef dennistd het volgende: Oldenzaal, waar na een blikseminslag op de avond ervoor grote problemen zijn met de voeding van de bovenleiding.
En dan is het verslepen van wat geitewollensokkennostalgie natuurlijk belangrijker dan het uitvoeren van een Dienstregeling van Nationaal Belang. Ik snap het.
Dat klopt. Bij alle FLIRTs met een verbrandingsmotor wordt deze in een aparte powerpack gestopt, waarmee vervolgens de tractieapparatuur in de kopbakken wordt gevoed.
En dan is het verslepen van wat geitewollensokkennostalgie natuurlijk belangrijker dan het uitvoeren van een Dienstregeling van Nationaal Belang. Ik snap het.
Een uurtje eerder kwam de Pimpel ook alweer doorrijden hoor
Enige is dat de Eurobahn nog niet kan stoppen omdat optrekken teveel energie kost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik geloof best dat iemand bij ProRail met te veel tijd aan het studeren is op die dingen... Daar is ook alles mee gezegd. Als het na twee jaar nog steeds niet lukt om een fucking sein in Heino GROEN te laten tonen in plaats van GEEL4, is 160 km/h op Zwolle - Wierden nog heeeel ver weg.
[ Bericht 5% gewijzigd door BLS op 16-06-2020 21:37:59 ]
En dan is het verslepen van wat geitewollensokkennostalgie natuurlijk belangrijker dan het uitvoeren van een Dienstregeling van Nationaal Belang. Ik snap het.
Geen nachttrein dit jaar meer van Berlijn naar Stockholm en andersom. Vanaf 2021 uitgebreide dienstregeling via Hamburg, niet meer op de boot.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik geloof best dat iemand bij ProRail met te veel tijd aan het studeren is op die dingen... Daar is ook alles mee gezegd. Als het na twee jaar nog steeds niet lukt om een fucking sein in Heino GROEN te laten tonen in plaats van GEEL4, is 160 km/h op Zwolle - Wierden nog heeeel ver weg.
Dat ligt heel ergens anders aan.... Je mag niet harder langs het perron.
Wat ik alleen niet goed snap is de stop in Höje Taastrup... ze zeggen dat dat "regio Kopenhagen" is, maar afhankelijk van welke trein je neemt is het vanaf daar nog een kwartier tot een half uur tot København H. Als je elders in Kopenhagen moet zijn ben je wellicht nog langer onderweg.
København H zelf is niet echt praktisch omdat je dan moet kopmaken, een stop bij Copenhagen Airport lijkt mij dan de volgende keus. Ik ben benieuwd waarom ze daar niet stoppen.
Omdat het 15 minuten voor Malmö C ligt... Gaan al drie of meer directe treinen per uur vanaf daar naar Zweden. Høje Taastrup maakt Odense een stuk bereikbaarder, evenals de lijn naar Vordingborg/Rødby/Gedser.
Dat ligt heel ergens anders aan.... Je mag niet harder langs het perron.
Neen. Er is wel een toets gedaan of de veiligheid een probleem is als de seinbeelden worden aangepast, maar dat is standaard als ergens sneller (of vaker) langs een perron wordt gereden. De seinbeelden hebben niets met de perrons te maken, maar meer met een vereenvoudigde instelling omdat er van oudsher nou eenmaal nooit planmatig treinen doorreden in Heino. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien een trein pas bij de uitrijder aan het eind van het perron 40 km/h bereikt moet hebben, dus langs een groot deel van het perron harder rijdt.
Bron? Want ProRail heeft dit op deze manier uitgelegd tijdens een van de informatieavonden bij Zwolle Spoort. En het komt me ook niet bepaald vreemd voor op die locatie. Ik kan met gemak aan beide kanten over het perron heen hangen met lichaamsdelen.
De normbreedte voor een zijperron op plekken waar vanwege drukte niet meer ruimte nodig is, is 3,2 meter. Een eilandperron zou je als een dubbel zijperron moeten zien. De perrons zijn dus erg smal.
Ik denk geld.. Het rijk betaalt niets en de Provincie Overijssel wilde niets meer betalen dan strikt noodzakelijk om de sneltrein mogelijk te maken. ProRail gaat niet op eigen kosten iets doen wat niet heel hard nodig is. Dan gebeurt er dus niets.
Op woensdag 17 juni 2020 08:21 schreef Mr_Klaasje het volgende: De normbreedte voor een zijperron op plekken waar vanwege drukte niet meer ruimte nodig is, is 3,2 meter. Een eilandperron zou je als een dubbel zijperron moeten zien. De perrons zijn dus erg smal.
Alleen als treinen aan beide kanten tegelijk met 160 langs komen suizen is het wat onprettig. Maar dat zal niet snel gebeuren op een grotendeels enkelsporige lijn. Toch?
En anders schuif die normbreedte gewoon een beetje op. Alternatief is de hele lijn verdubbelen, eilandperron vervangen door twee zijperrons etc. Ja, kost geld
Op dinsdag 16 juni 2020 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bron? Want ProRail heeft dit op deze manier uitgelegd tijdens een van de informatieavonden bij Zwolle Spoort. En het komt me ook niet bepaald vreemd voor op die locatie. Ik kan met gemak aan beide kanten over het perron heen hangen met lichaamsdelen.
Als je denkt dat 1 april al is geweest... SBB Cargo onderzoekt of 45 diesellocomotieven serie Am 843 omgebouwd kunnen worden naar elektrisch met accu. Deze zijn van het type G1700BB van Vossloh. Die lijken op onze 6400, maar ze zijn dieselhydraulisch. Je zal daar iets mee moeten. Een elektrohydraulische locomotief zou vrij uitzonderlijk zijn, maar voor de kosten om er vier nieuwe tractiemotoren in te hangen kun je ook net zo goed nieuwe locs kopen.
Als Einsatzländer sind Österreich, Deutschland, die Schweiz und Italien vorgesehen. Bei Bedarf ist auch die Ausrüstung für den Einsatz in Kroatien, Polen, der Slowakei, Slowenien, Tschechien und Ungarn als Option möglich.
Apart dat er niet over Nederland en België gesproken wordt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vlak voor het weekend heeft het Britse ORR (de evenknie van onze IL&T) toestemming gegeven voor de inzet van de nieuwe vijfdelige treinen van het type Class 720/5 (Bombardier Aventra) in reizigersdienst.
De toelating geldt alleen voor inzet van een enkel treinstel (rijden in treinschakeling is nog niet toegelaten) en ook niet voor de tiendelige 720/1.
Greater Anglia, de vervoerder die deze treinen heeft besteld, heeft een video gemaakt over de features van deze nieuwe vloot:
Op woensdag 17 juni 2020 17:17 schreef James1988 het volgende: Het persbericht komt uit 2018. Het was toen toch nog helemaal niet zeker of de NJ naar Nederland zou komen?
Jammer dat ik dat ook niet gezien heb toen ik hoopvol op de link klikte vanmiddag
Op woensdag 17 juni 2020 17:51 schreef James1988 het volgende: Vlak voor het weekend heeft het Britse ORR (de evenknie van onze IL&T) toestemming gegeven voor de inzet van de nieuwe vijfdelige treinen van het type Class 720/5 (Bombardier Aventra) in reizigersdienst.
De toelating geldt alleen voor inzet van een enkel treinstel (rijden in treinschakeling is nog niet toegelaten) en ook niet voor de tiendelige 720/1.
Greater Anglia, de vervoerder die deze treinen heeft besteld, heeft een video gemaakt over de features van deze nieuwe vloot:
• Neuer Bahnsteig in Herzogenrath geplant • Euregiobahn und Intercity-Verbindung sollen profitieren • Bahnsteig soll auch von Menschen mit Handicaps genutzt werden können
Ze hebben er in het stuk over dat de uitbreiding/verbetering ook nodig is voor de ic die tussen Amsterdam en Aken gaat rijden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...