abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:32:40 #176
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_193601195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goed punt. Ik vraag me af in hoeverre de reiziger en de overheid gebaat zijn met het lossnijden van de stoptreindiensten
Dat ligt eraan, kan wat er wordt losgesneden misschien op een zinvolle manier aan een ander netwerk worden vastgeplakt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2020 @ 18:30:17 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193604389
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:32 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat ligt eraan, kan wat er wordt losgesneden misschien op een zinvolle manier aan een ander netwerk worden vastgeplakt?
Alleen Apeldoorn - Almelo (- Enschede) lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_193616201
Ik ben blij met de reacties op dat bericht in deze topic. Dat was 10 jaar terug anders.
Bier.
pi_193616640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er kunnen inderdaad altijd dingen beter, ik maak mij wel lichtelijk zorgen over de plannen van wat lijntjes die mogelijk afgesneden worden, verdere versnippering is niemand mee geholpen.
Apeldoorn-Enschede-Munster Lijkt me een prima lijn om los te koppelen van de NS :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 13-06-2020 20:11:37 ]
dag
  Redactie Sport zaterdag 13 juni 2020 @ 18:06:01 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193616728
Een SPR/RB Apeldoorn-Münster en een IC/RE Zwolle-Münster zou mooi zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 13 juni 2020 @ 18:33:54 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193616972
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:06 schreef dennistd het volgende:
een IC/RE Zwolle-Münster zou mooi zijn.
Dan wel iets sneller als dat ding vanaf Enschede graag :D

Is twee keer Münster dan wel handig? Kun je geen Apeldoorn- Oberhausen doen ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juni 2020 @ 18:34:53 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193616979
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:06 schreef dennistd het volgende:
Een SPR/RB Apeldoorn-Münster en een IC/RE Zwolle-Münster zou mooi zijn.
Wierden, het Kesteren van de 21e eeuw :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193617086
Inmiddels is het ook openbaar (https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2020/06/11/bijlage-10-brief-ns-over-vertraging-infasering-icng), maar het mag geen verrassing zijn volgens mij:
de instroom van ICNG in de ICD zal helaas pas in 2022 afgerond zijn vanwege de vertraging die ontstaan is met het coronavirus. Eerder was de planning dat dit per december 2021 het geval zou zijn en dat ook de dienstregelingssnelheid daarmee dus met de nieuwe dienstregeling voor 2022 omhoog kon.
Helaas gaat dat dus niet gebeuren. Wel kan na de volledige instroom de ICD tussen Amsterdam en Rotterdam versneld gaan worden, maar zal de ICD op Rotterdam langer blijven wachten om weer verder te kunnen rijden naar Breda.
Pas in dienstregeling 2023, als de Airportsprinter moet gaan rijden (met speciaal aangepaste SNGs) kan de dienstregeling volledig versneld worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 13-06-2020 18:52:52 ]
pi_193617511
Wat moet er ‘speciaal aangepast’ worden aan die sng’s?
pi_193617636
Paar dingetjes geloof ik voor het gemakkelijker maken van de geplande eenmansbediening. Maar wat exact allemaal aangepast zal worden weet ik niet
pi_193618371

Mijn algehele niveau van vandaag benadert dit behoorlijk.
Bier.
pi_193618800
onfotogeniek twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:35:45 Iedereen heeft mss een mondkapje op maar dat betekent nog niet dat je ongegeneerd kan gaan lopen ruften in het ov gadverdamme!! reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 13 juni 2020 @ 22:52:28 #188
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_193620700
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn algehele niveau van vandaag benadert dit behoorlijk.
Niveautje.
pi_193620920
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:52 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Niveautje.
Lekker eah. Meerdere niveaus ook. Van scheten laten word ik persoonlijk altijd wel gelukkig. En voor omstanders is het zeer gelukkig dat het op het perron is en niet ín de coupé ook natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 14-06-2020 01:50:46 ]
Bier.
  zondag 14 juni 2020 @ 08:56:41 #190
256146 b2py
Beton!
pi_193623941
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:42 schreef MTL het volgende:
Paar dingetjes geloof ik voor het gemakkelijker maken van de geplande eenmansbediening. Maar wat exact allemaal aangepast zal worden weet ik niet
Gaat het gebeuren ja! *O*
pi_193624589
Arriva heeft in 2017 de aanbesteding van de treinconcessie Noordelijke Nevenlijnen gewonnen. Arriva was enige inschrijver maar voldeed wel aan de eisen van beide opdrachtgevers, de provincie Groningen en Friesland. De concessie zal op 13 december 2020 van start gaan met een aanzienlijke uitbreiding en verbetering van de dienstregeling.

Zo zal er een tweede sneltrein per uur Groningen-Leeuwarden gaan rijden. Rijdt de trein Groningen-Roodeschool elk half uur door naar de Eemshaven, wordt Leeuwarden-Harlingen een strakke halfuursdrgl en komen er op Leeuwarden-Stavoren meer ritten in de spits en avonduren. Op termijn, zodra het hoofdstation van Groningen z'n metamorfose heeft ondergaan, zullen in Groningen de treindiensten op elkaar doorrijden.

Ten behoeve van de uitbreiding van het aantal treinritten zijn 18 WINK-treinen bij Stadler besteld. Hiervan zijn de eerste drie inmiddels in Nederland voor testritten. Alle bestaande 51 GTW's krijgen een Refit in Blerick (technisch) alsmede een folie- en corosiebehandeling in Winterswijk. Alle treinstellen krijgen de frisse groenblauwe huisstijl.

Op 14 juni 2020 werden de eerste twee treinstellen overgebracht van Winterswijk naar Leeuwarden. Het transport vertrok voor zondagse begrippen ernstig vroeg uit de Achterhoek en bij aankomst in Friesland was dat gevoel nog steeds zo. De 10327 en 10231 passeren hier buurtschap Barrahûs, slechts enkele kilometers voor de Friese hoofdstad.

Na aankomst in de Friese hoofdstad werden beide stellen naar opstelspoor 41 gerangeerd. Hierbij ontstond dit plaatje met de werkzaamheden op spoor 1 en 2, een onbekend gebleven DDZ naar Den Haag op spoor 3 en nog een GTW in de huidige kleurstelling op spoor 57. Het is de bedoeling dat de 10327 en 10231 voorlopig op een van de Friese baanvakken ingezet zullen gaan worden.
  zondag 14 juni 2020 @ 10:43:00 #192
204633 Fred2
Kritisch
pi_193624669
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 19:42 schreef MTL het volgende:
Paar dingetjes geloof ik voor het gemakkelijker maken van de geplande eenmansbediening. Maar wat exact allemaal aangepast zal worden weet ik niet
Ze gaan er SGM klapspiegels op schroeven?
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juni 2020 @ 10:51:43 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193624731
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 10:43 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ze gaan er SGM klapspiegels op schroeven?
Als je het goed wilt doen zou je bijvoorbeeld naar de RER kunnen kijken en zaken toepassen zoals:
- vaste treinlengtes
- tv-schermen op de perrons ter hoogte van de cabine van de machinist ivm het sluiten van de deuren
- sluitfluit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juni 2020 @ 10:55:03 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193624761
@Zug-Chef Fraai hoor. Zijn er op dit moment nog meer treinstellen weg voor renovatie?

(Behalve dan de 10239 die gerepareerd moet worden vanwege het koppen van een trailer met melkpoeder?)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_193624865
Dank. De 10310 en 10334 zijn vanmorgen vertrokken ri zuiden voor Refit.
  zondag 14 juni 2020 @ 13:23:15 #196
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_193626339
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Geinig. DB laat vanaf 3 juli tot en met september een ICE tussen Norddeich en München rijden. Je kunt dus bijvoorbeeld vanuit Leer in 5 uren in Zuid-Duitsland zijn.
Sluit vanuit Twente helaas slecht aan op de RB naar/van Enschede, en heeft tussen Hamm en München ook een uur langere rijtijd dan ICE 1223 (Ruhrgebiet - München via Kassel) vanwege de toeristische route via Donauwörth. Via Hengelo en Hannover ben je 1,5 uur sneller in München (wel met 8 minuten overstap in Hannover) dan met de nieuwe ICE.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 15:00:20 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193627191
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 13:23 schreef boriq het volgende:

[..]

Sluit vanuit Twente helaas slecht aan op de RB naar/van Enschede, en heeft tussen Hamm en München ook een uur langere rijtijd dan ICE 1223 (Ruhrgebiet - München via Kassel) vanwege de toeristische route via Donauwörth. Via Hengelo en Hannover ben je 1,5 uur sneller in München (wel met 8 minuten overstap in Hannover) dan met de nieuwe ICE.
De mensen uit Groningen/Drenthe die met de auto naar het station komen, is het wel interessant. Je hoeft dan niet over te stappen.

Slaaptreinen en zijn vaak ook niet de snelste manier, maar je hoeft niet over te stappen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juni 2020 @ 16:03:43 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193628015
Leuke plaatjes Zug-chef! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193628170
Inderdaad. En ik vind het treinstel ook goed gelukt trouwens.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juni 2020 @ 16:42:18 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193628453
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')