Leuk die graffiti.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
OogTV heeft ook de beelden van een wegrijdende Wink. Linkerspoor vanuit Kampen-Zuid omdat er een verzakking was en de trein niet verder richting Lelydorp mocht.
Beiden. Die panto zie je zitten op de bak waar het dak volledig volgebouwd is.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:54 schreef Bitlord het volgende:
En die Wink. Zit daar nou ook een accu in? Of een pantograaf op? Of beiden?
Jup. Komt ook door de hybride technieken, isolatie, etc. Meer efficiëntie is een ander en ook minder geluid.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die had ik al wel zonder geluid bekeken, dat klinkt een beetje zoals die grote stoere Amerikaanse diesellocs joh. Turbine-achtig. Vet mooi.
Tijdens het rijden onder elektriciteit zou me logisch lijken. Je hoeft dan niet alles te elektrificeren is het idee. In Duitsland is het niet vreemd om bijvoorbeeld een reis ruim 3 uur te maken met diesel waarvan ruim de helft onder de draad. Ik weet niet hoeveel kilometer Leeuwarden-Groningen is, maar stel dat je het af zou kunnen met de helft elektrificeren. Dan kan je de rest even uitstellen als je het met je eigen geld zou moeten doen in plaats van Rijkssubsidies of directe investeringen vanuit de infrastructuurbeheerder.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:14 schreef BLS het volgende:
Er zitten geen batterijen in. Die zouden er later eventueel in kunnen in plaats van de dieselmotoren, maar de vraag is waar je die oplaadt.
De accu's die er nu in zitten hebben genoeg capaciteit om ervoor te zorgen dat tijdens het keren de motoren uit kunnen en ondersteuning te geven bij het wegrijden van de stations.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:14 schreef BLS het volgende:
Er zitten geen batterijen in. Die zouden er later eventueel in kunnen in plaats van de dieselmotoren, maar de vraag is waar je die oplaadt.
Dat zullen we binnenkort wel te weten komen, lijkt mequote:Op zondag 14 juni 2020 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Zou de Wink dan ook stil (of met stationair draaiende motoren) kunnen wegrijden uit stations? Treinhobbytechnisch leuk zo'n brullende diesel, maar voor de standaard commuter op het perron wachtend eigenlijk niet van deze tijd.
De Wadloperquote:Op zondag 14 juni 2020 19:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het volume ver onder dat van DM'90 ligt die met vol gas vertrekt. Het geluid is anders, maar niet per definitie superluid ofzo.
Daar heb ik geen herinnering bij, ff opzoeken, moment.quote:
Als je het stationair toerental verhoogd naar zo'n 1500 toeren moet dat lukken.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Zou de Wink dan ook stil (of met stationair draaiende motoren) kunnen wegrijden uit stations? Treinhobbytechnisch leuk zo'n brullende diesel, maar voor de standaard commuter op het perron wachtend eigenlijk niet van deze tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |