abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2020 @ 14:40:08 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193640407
Ik kwam dit tegen bij de buren:

quote:
Lopende onderzoeken en projecten;
Utrecht - Arnhem; bestaande sporen naar 160, mogelijke twee nieuwe sporen erbij voor 200km/u.
Utrecht - Den Bosch; groot vraag teken, maar streven is twee nieuwe sporen erbij voor 200km/u en de huidige baan op 140km/u laten (vanwege de huidige baanstabiliteitsproblemen).
Bijlmer - Utrecht naar 200km/u
Meppel - Groningen naar 200km/u
Zwolle - Wierden naar 160km/u
Zutphen - Hengelo naar 160km/u
Hengelo - Bad Bentheim naar 160km/u
Den Bosch - Eindhoven naar 160km/u (baan & spoor zijn reeds geschikt enkel beveiligingstechnisch niet).
Groningen - Heerenveen - Lelystad (minimaal) 200km/u
Flevolijn (Muiderberg - Lelystad) naar 160km/u (baan & spoor zijn reeds geschikt enkel beveiligingstechnisch niet).
Ambities O+
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 juni 2020 @ 14:44:53 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193640474
AMbities :')

Bijlmer-Utrecht 200 "speelt" al minstens 30 jaar man. Komt nooit wat van terecht.

En Zutphen - Hengelo naar 160? Serieus? :D Op diesel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 14:50:40 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193640551
Groningen-Heerenveen-Lelystad? Moet dat niet Hoogeveen zijn :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 14:52:37 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193640580
quote:
11s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is een WINK nou weer? :? Was Ik Nogmaar Kolenstook :?
_O-

Ik dacht ook dat Flirt de opvolger was voor de GTW...

Of past daar geen dieselmotor in?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 15 juni 2020 @ 15:00:45 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193640688
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
AMbities :')

Bijlmer-Utrecht 200 "speelt" al minstens 30 jaar man. Komt nooit wat van terecht.

En Zutphen - Hengelo naar 160? Serieus? :D Op diesel?
ProRail is in opdracht van de provincie Overijssel bezig met een onderzoek naar elektrificatie van die lijn, zodat daar bij de volgende concessie elektrische treinen kunnen rijden. Dat geldt ook voor Almelo - Mariënberg.

quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Groningen-Heerenveen-Lelystad? Moet dat niet Hoogeveen zijn :+
Dat is denk ik een typfout ja :P
pi_193640702
Neu, geen tiepvaut. Dat is de mogelijke nieuwe spoorlijn.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:03:03 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193640718
Ohja, de Lelylijn! Ik zie nu ook dat er bij die regel geen "naar" staat en bij de rest wel.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 15:05:38 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193640753
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:00 schreef James1988 het volgende:


Dat is denk ik een typfout ja :P
Het was meer als troll bedoeld eigenlijk :o aangezien Meppel-Groningen al eerder is genoemd. Dacht dat ze Meppel-Heerenveen dan ook even wilden meenemen zeg maar ;)

Of gaan ze dat twee keer onderzoeken? 1x Grunn-Meppel, 1x Grunn-Lelijkstad
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 15 juni 2020 @ 15:06:34 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193640763
Met spoorverdubbeling Zutphen-Hengelo en een draad boven het spoor kunnen de goederen Kijfhoek-Bentheim uit de Willemspoortunnel gehaald worden zonder kop te hoeven maken in Deventer. Dat laatste is een duur grapje voor de goederenvervoerders. Die goederentreinen rijden dan Kijfhoek-Elst via de Betuweroute en dan via Arnhem, Zutphen en Hengelo naar Bentheim. Nu rijden ze nog een rondje Randstad: Kijfhoek - Rotterdam Noord - Woerden - Breukelen - Bijlmer - Diemen Zuid - Amersfoort - Hengelo.

Reken er trouwens maar niet op dat Zwolle-Groningen naar 200 gaat én dat de Lelylijn gebouwd wordt. Dat wordt echt een van beiden, of misschien wel niets.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:12:01 #235
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193640849
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:40 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam dit tegen bij de buren:
[..]

Ouwe koeien.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 juni 2020 @ 15:49:05 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193641492
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met spoorverdubbeling Zutphen-Hengelo en een draad boven het spoor kunnen de goederen Kijfhoek-Bentheim uit de Willemspoortunnel gehaald worden zonder kop te hoeven maken in Deventer. Dat laatste is een duur grapje voor de goederenvervoerders. Die goederentreinen rijden dan Kijfhoek-Elst via de Betuweroute en dan via Arnhem, Zutphen en Hengelo naar Bentheim. Nu rijden ze nog een rondje Randstad: Kijfhoek - Rotterdam Noord - Woerden - Breukelen - Bijlmer - Diemen Zuid - Amersfoort - Hengelo.
Gelukkig zit het baanvak tussen Arnhem en Nijmegen al ramvol treinen, dus daar kunnen nog wel een paar bij
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 juni 2020 @ 15:55:54 #237
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193641583
In principe was het al een uitgangspunt van PHS dat die treinen via die route zouden gaan rijden maar dan met kopmaken in Deventer. Het zou dus moeten passen. Detail is alleen wel dat de oude route nog niet weggehaald is en die in de praktijk veel gunstiger is dan met zo'n proces in Deventer.
  Redactie Sport maandag 15 juni 2020 @ 15:58:34 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193641625
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig zit het baanvak tussen Arnhem en Nijmegen al ramvol treinen, dus daar kunnen nog wel een paar bij
Dat baanvak had al lang verdubbeld moeten zijn tussen de Waal- en Rijnbrug. Dat zijn drie tussenstops voor de sprinter, waar de IC's er mooi voorbij kunnen in die tijd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 juni 2020 @ 16:23:21 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193641961
Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
pi_193642373
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
Daar heb je ook minder sprinterstops..
  maandag 15 juni 2020 @ 16:55:14 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_193642435
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar heb je ook minder sprinterstops..
Gdg - Wdn: een rond getal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 juni 2020 @ 16:57:29 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193642464
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
klopt, maar tussen Arnhem en Nijmegen heb je de situatie dat er in de beoogde situatie twee lijnen zijn die afsplitsen/aantakken op die lijn. Dat invoegen, zeker voor goederentreinen, slurpt capaciteit als het bij lage snelheden moet gebeuren. Dat is het verschil met de door jou genoemde lijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 juni 2020 @ 16:59:20 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_193642481
Je kan met 80 km/h invoegen...
  maandag 15 juni 2020 @ 17:42:41 #244
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_193643140
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

_O-

Ik dacht ook dat Flirt de opvolger was voor de GTW...

Of past daar geen dieselmotor in?
Flirt met dieselmotor bestaat ook, en eigenlijk verschilt de Wink daar niet zo veel van. Alleen de inhoud van de powerpack is anders ivm de mogelijkheid van rijden op biodiesel of batterijen. Dat vonden de Zwitsers blijkbaar bijzonder genoeg om een nieuwe naam te bedenken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 juni 2020 @ 17:47:02 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_193643208
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan met 80 km/h invoegen...
Klopt. Dat is de ideale situatie, maar die heb je lang niet altijd, waardoor je sowieso rekening moet houden met kleine vertragingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 15 juni 2020 @ 20:39:09 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193645853
NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 juni 2020 @ 20:44:49 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193645935
Oh leuk, heb nu de schoenen uit :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 20:45:46 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193645951
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Flirt met dieselmotor bestaat ook, en eigenlijk verschilt de Wink daar niet zo veel van. Alleen de inhoud van de powerpack is anders ivm de mogelijkheid van rijden op biodiesel of batterijen. Dat vonden de Zwitsers blijkbaar bijzonder genoeg om een nieuwe naam te bedenken.
Heeft een Dieselflirt dus ook een powerpack?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 20:46:15 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193645960
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:39 schreef dennistd het volgende:
NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
Geen foto's genomen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 15 juni 2020 @ 21:08:57 #250
472645 BLS
verbindt.
pi_193646313
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De accu's die er nu in zitten hebben genoeg capaciteit om ervoor te zorgen dat tijdens het keren de motoren uit kunnen en ondersteuning te geven bij het wegrijden van de stations.
In de factsheet van Stadler staat dit:

"The bimodal trains (diesel / HVO hydrotreated vegetable oil and 1.5 kV DC) are going operational in the Noordelijke Lijnen concession as of the end of 2020. In a later stage, the combustion engines will be replaced by batteries which makes the WINK to zero emission units on partly electrified lines."

Maar ik geloof je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')