Ambitiesquote:Lopende onderzoeken en projecten;
Utrecht - Arnhem; bestaande sporen naar 160, mogelijke twee nieuwe sporen erbij voor 200km/u.
Utrecht - Den Bosch; groot vraag teken, maar streven is twee nieuwe sporen erbij voor 200km/u en de huidige baan op 140km/u laten (vanwege de huidige baanstabiliteitsproblemen).
Bijlmer - Utrecht naar 200km/u
Meppel - Groningen naar 200km/u
Zwolle - Wierden naar 160km/u
Zutphen - Hengelo naar 160km/u
Hengelo - Bad Bentheim naar 160km/u
Den Bosch - Eindhoven naar 160km/u (baan & spoor zijn reeds geschikt enkel beveiligingstechnisch niet).
Groningen - Heerenveen - Lelystad (minimaal) 200km/u
Flevolijn (Muiderberg - Lelystad) naar 160km/u (baan & spoor zijn reeds geschikt enkel beveiligingstechnisch niet).
quote:Op maandag 15 juni 2020 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is een WINK nou weer? Was Ik Nogmaar Kolenstook
ProRail is in opdracht van de provincie Overijssel bezig met een onderzoek naar elektrificatie van die lijn, zodat daar bij de volgende concessie elektrische treinen kunnen rijden. Dat geldt ook voor Almelo - Mariënberg.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
AMbities
Bijlmer-Utrecht 200 "speelt" al minstens 30 jaar man. Komt nooit wat van terecht.
En Zutphen - Hengelo naar 160? Serieus? Op diesel?
Dat is denk ik een typfout jaquote:Op maandag 15 juni 2020 14:50 schreef derLudolf het volgende:
Groningen-Heerenveen-Lelystad? Moet dat niet Hoogeveen zijn
Het was meer als troll bedoeld eigenlijk aangezien Meppel-Groningen al eerder is genoemd. Dacht dat ze Meppel-Heerenveen dan ook even wilden meenemen zeg maarquote:
Ouwe koeien.quote:
Gelukkig zit het baanvak tussen Arnhem en Nijmegen al ramvol treinen, dus daar kunnen nog wel een paar bijquote:Op maandag 15 juni 2020 15:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met spoorverdubbeling Zutphen-Hengelo en een draad boven het spoor kunnen de goederen Kijfhoek-Bentheim uit de Willemspoortunnel gehaald worden zonder kop te hoeven maken in Deventer. Dat laatste is een duur grapje voor de goederenvervoerders. Die goederentreinen rijden dan Kijfhoek-Elst via de Betuweroute en dan via Arnhem, Zutphen en Hengelo naar Bentheim. Nu rijden ze nog een rondje Randstad: Kijfhoek - Rotterdam Noord - Woerden - Breukelen - Bijlmer - Diemen Zuid - Amersfoort - Hengelo.
Dat baanvak had al lang verdubbeld moeten zijn tussen de Waal- en Rijnbrug. Dat zijn drie tussenstops voor de sprinter, waar de IC's er mooi voorbij kunnen in die tijd.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig zit het baanvak tussen Arnhem en Nijmegen al ramvol treinen, dus daar kunnen nog wel een paar bij
Daar heb je ook minder sprinterstops..quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
Gdg - Wdn: een rond getal.quote:
klopt, maar tussen Arnhem en Nijmegen heb je de situatie dat er in de beoogde situatie twee lijnen zijn die afsplitsen/aantakken op die lijn. Dat invoegen, zeker voor goederentreinen, slurpt capaciteit als het bij lage snelheden moet gebeuren. Dat is het verschil met de door jou genoemde lijnen.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er rijden minder treinen dan tussen pak'm beet Almere Centrum en Muiderberg aansluiting of tussen Gouda en Woerden.
Flirt met dieselmotor bestaat ook, en eigenlijk verschilt de Wink daar niet zo veel van. Alleen de inhoud van de powerpack is anders ivm de mogelijkheid van rijden op biodiesel of batterijen. Dat vonden de Zwitsers blijkbaar bijzonder genoeg om een nieuwe naam te bedenken.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat Flirt de opvolger was voor de GTW...
Of past daar geen dieselmotor in?
Klopt. Dat is de ideale situatie, maar die heb je lang niet altijd, waardoor je sowieso rekening moet houden met kleine vertragingen.quote:
Heeft een Dieselflirt dus ook een powerpack?quote:Op maandag 15 juni 2020 17:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Flirt met dieselmotor bestaat ook, en eigenlijk verschilt de Wink daar niet zo veel van. Alleen de inhoud van de powerpack is anders ivm de mogelijkheid van rijden op biodiesel of batterijen. Dat vonden de Zwitsers blijkbaar bijzonder genoeg om een nieuwe naam te bedenken.
Geen foto's genomen?quote:Op maandag 15 juni 2020 20:39 schreef dennistd het volgende:
NSM-transport met 1700, Rheingold Buckelspeisewagen, Rheingold Aussichtswagen en TEE Speisewagen kwam om 20.09u (+270) door Oldenzaal ri Hengelo. In Apeldoorn wordt nog een VSM Mitropa aangekoppeld.
In de factsheet van Stadler staat dit:quote:Op zondag 14 juni 2020 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De accu's die er nu in zitten hebben genoeg capaciteit om ervoor te zorgen dat tijdens het keren de motoren uit kunnen en ondersteuning te geven bij het wegrijden van de stations.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |