ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 01-06-2020 13:19:38 ]
Komen komende weken/maanden/jaren nog genoeg momenten Voorlopig is het testen wel 's nachts. Vanuit Onnen dus o.a. ook richting de Hanzelijn en naar Steenwijk voor de stroomloze brug (stroomafnemertests).
"er is vier weken niet gereden op dit traject" Welk traject bedoelen ze precies?
Dat zal Groningen-Leer zijn. Sinds een dronken Kapitän zijn schip met de Friesenbrücke liet knuffelen, is het verkeer niet verder mogelijk dan tot Weener, en de afgelopen vier weken helemaal niet vanwege een extra spoor in aanbouw bij Groningen Europapark en de dieseltjes die op Groningen HS moeten tanken.
Dat zal Groningen-Leer zijn. Sinds een dronken Kapitän zijn schip met de Friesenbrücke liet knuffelen, is het verkeer niet verder mogelijk dan tot Weener, en de afgelopen vier weken helemaal niet vanwege een extra spoor in aanbouw bij Groningen Europapark en de dieseltjes die op Groningen HS moeten tanken.
De STAR heeft dus dat hele traject gereden? Of tot de grens?
De STAR heeft dus dat hele traject gereden? Of tot de grens?
Groningen-Weener is de afgelopen tijd ge-SEZ-t?
Zuidbroek - Nieuweschans lijkt me. Dit omdat bij de stations PSSSL ligt en daarom roestrijden nodig was. Het stuk Zuidbroek - Waterhuizen was wel schoon, omdat de cargoboer Veendam gewoon kon bereiken.
Nadat op 23 mei 2020 de eerste ICNG van NSR de grens over kwam en naar de Watergraafsmeer werd overgebracht, stond op donderdag 4 juni 2020 het tweede transport op het programma. Ditmaal werd stel 3103 door Railexperts in Bad Bentheim opgehaald en nu was niet de Watergraafsmeer de bestemming maar het bij Groningen gelegen Onnen.
Bij Staphorst kon de 9901 met drie Railadventure koppelwagens, ICNG-stel 3103 en nog een koppelwagen op de vroege ochtend van 4 juni 2020 in nog vrij donkere lichtomstandigheden worden vastgelegd. Het is de bedoeling dat er met dit treinstel in de nabije toekomst testritten worden uitgevoerd.
Op donderdag 4 juni 2020 11:36 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Nadat op 23 mei 2020 de eerste ICNG van NSR de grens over kwam en naar de Watergraafsmeer werd overgebracht, stond op donderdag 4 juni 2020 het tweede transport op het programma. Ditmaal werd stel 3103 door Railexperts in Bad Bentheim opgehaald en nu was niet de Watergraafsmeer de bestemming maar het bij Groningen gelegen Onnen.
Bij Staphorst kon de 9901 met drie Railadventure koppelwagens, ICNG-stel 3103 en nog een koppelwagen op de vroege ochtend van 4 juni 2020 in nog vrij donkere lichtomstandigheden worden vastgelegd. Het is de bedoeling dat er met dit treinstel in de nabije toekomst testritten worden uitgevoerd.
Als je morgennacht nog niks te doen hebt...
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 04-06-2020 11:56:47 ]
Op donderdag 4 juni 2020 11:45 schreef Fixers het volgende: Hoe lang duurt de testperiode eigenlijk? Ofwel wanneer kan ik verwachten dat ik er in kan stappen: 2021, 2022?
2021 Ze zijn al een jaar aan het testen in het buitenland, nu dus in Nederland. Eerst moet nu de toelating op orde komen, daarna gaat NS zelf nog een aantal maanden testen voordat ze voorzichtig in de echte reizigersdienst getest worden.
Die functioneren als remmen. Bij nieuwe treinen is het normaal dat deze zonder aangesloten remmen het land in komen omdat ze nog niet getest zijn in Nederland. Daarom worden er extra wagons gebruikt om het zaakje te vervoeren. Die wagons zorgen voor de remkracht. Bij latere transporten zullen deze waarschijnlijk niet meer nodig zijn en zullen de treinen met alleen een koppelwagen vervoerd worden (overgang van een ouderwetse schroefkoppeling naar de automatische koppeling van het treinstel).
Op donderdag 4 juni 2020 09:40 schreef MTL het volgende: Zat ik er niet ver naast met mijn 3 uur. Was het treinnummer inderdaad 1234567890?
Gepland was iets na drieën, maar hij heeft nogal wat geplande stops overgeslagen. Uiteindelijk zelfs bijna twee uur te vroeg in Osnabrück, maar daar ging ie wel aan de kant. Vervolgens heeft ie ook nog drie kwartier over Rheine-Bentheim gedaan, zo lang dat ik het al opgegeven had. En zoals altijd: ben je net bij de trap naar de tunnel om naar huis te gaan, komt ie alsnog.....
Treinnummer was 13400 trouwens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven